Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: ha valaki azt állítja, hogy neki nincs eltitkolt gyereke, az miért nem jobb, mint akinek van? Furc... (2024.11.22. 13:31) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2013.06.13. 04:19 Fabius

Viktor más-kép akarja

Címkék: adatvédelem fidesz alkotmánybíróság ptk alaptörvény

Az Alkotmánybíróság farpofát villantva a kormány arcába leszögezte: ők majd arra hivatkoznak az eddigi határozataik közül, amire nekik jól esik, oszt'jónapot. Így hivatkozási alap marad a 36/1994. (VI.24.) AB határozat is, ami részletesen leírja: melyik közszereplőnek mit kell elviselni tőlünk - és a sajtótól - szó nélkül. Elég részletes és széleskörű leírást tartalmaz a szöveg, aminek egy bekezdésén mélázzunk egy kicsit, figyeljél, aszongya:

"A sajtó szabadságát arra figyelemmel kell garantálnia az államnak, hogy a sajtó a véleményalkotáshoz szükséges információszerzésnek, a véleménynyilvánításnak és véleményformálásnak kitüntetett fontosságú eszköze. Ahogy a sajtószabadság a véleménynyilvánításhoz való jogból mint anyajogból vezethető le, úgy a véleménynyilvánításhoz való jog kitüntetett volta is annyiban vonatkozik a sajtó szabadságára, amennyiben az a véleménynyilvánítás alkotmányos alapjogát szolgálja.

A sajtószabadságnak elsősorban külső korlátai vannak (amelyek a sajtó sajátosságainak megfelelő speciális intézményekben is testet öltenek, amilyen pl. a „nagy nyilvánosság” kritériuma a büntetőjogban). A sajtószabadságot azonban elsősorban az állam tartalmi be nem avatkozása biztosítja; ennek felel meg például a cenzúra tilalma és a szabad lapalapítás lehetősége. Ezzel a tartózkodással az állam elvileg lehetővé teszi, hogy a társadalomban meglévő vélemények, valamint a közérdekű információk teljessége megjelenjen a sajtóban. Demokratikus közvélemény csakis teljes körű és tárgyilagos tájékoztatás alapján jöhet létre."

Miért érdekes ez most?

Mert kormányunk a legújabb fotóbuzulással bizony a sajtó tartalmi befolyásolására alkalmas törvényt reszel, azért

A homályfejű rendőrök eddig is röhejesen festettek egyes fotókon, de legalább a képek elkészülhettek egy adott eseményről vagy intézkedésről. A legújabb új módi szerint már a képek elkészítésére sem lesz lehetőség a szereplők beleegyezése nélkül. Aztán valljuk be, az állam erőszakszervezeteinek fellépését dokumentálni nem ördögtől való, legalábbis szerintem egy jogállamban jogkövető magatartást tanúsító közegét nem az, ha pedig közegünk eltér a jogkövetéstől, akkor meg egyenesen kívánatos tudósítani róla vizuálisan is. De a sajtófotó nem merül ki a hék dokumentálásában, itt egy összeválogatott galéria arról, például milyen fotók nem készülhettek volna el Viktorországban az új Ptk. szerint

De ez csak az egyik fele a dolognak, pedig a másik része is legalább ennyire izgalmas. Nem csak a sajtó, de minden fényképezni szerető ember kénytelen lesz a szokásain változtatni. 2014. március 15. után - mennyire értenek az időzítéshez, muhaha - nem lehet csak úgy kattintgatni összevissza, ha látunk valami érdekeset utcán, téren vagy vagy valahol, ami nem számít tömegrendezvénynek. Teszem azt nem lehet majd az önfeledt fikavájárt lekapni a villamoson, külön kérés és beleegyezés nélkül, amint a beszáradt váladék sikeres kitúrásától orgazmus közeli állapotba jut, mint a közszereplő Bokros Lajos. (akiről nem tudom ki lőtte ezt a képet) 

bokros.jpg

Hanem oda kell majd neki szólni, hogy stétkívánok, ellenére volna, ha az önfeledt orrfürkészést megörökíteném az utókornak? Nem? Juj de jó, akkor tessék már a fürkész ujjat ismét matatásra bírni, köszelőre.

A spontán pillanatok lenullázása és az életképek kiherélése után is van tovább a történet. Mi lesz például azokkal a felvételekkel, amiket mondjuk a biztonságunkra hivatkozással készítenek rólunk - a külön engedélyünk nélkül - a térfigyelő és biztonsági kamerák? Távozhat akárki mondjuk egy benzinkútról fizetés nélkül csak azért, mert nem adott engedélyt a felvételhez külön, és a jogszerűtlenül szerzett terhelő bizonyíték nem használható fel ellene? A traffipax ugyanez. Tegyük fel a kisebb fokú sebességtúllépésért megáll a harmincezer szabálysértési bírság, de ahogy kifizettük indulhat a per a törvénytelenül szerzett képért és a nagyságrenddel nagyobb kártérítésért? 

Jó móka lesz.

A sajtó szürkébbé váló vizuális tartalmai mellett, az emberi gyarlóságon röhögés helyett a megélhetési arcvadászat és pereskedés lesz a szórakozás, A Nép Sportja. 

397 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr95358338

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ácsolják a kalodát Pesterzsébeten is a renitens ellenzéki képviselőknek 2013.06.13. 11:14:02

A Trafikosok Együttműködési Rendszere kiépült Pesterzsébeten is. Mára csak az utolsó simítások maradtak, helyreállítják a polgármester pallosjogát és ácsolják a kalodát a főtéren a renitens ellenzéki képviselők részére. Megszűnik a képviselők jog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Husz_János_Puszita:
Második a narancsbolsi párt prominensei és házicsicskáik. Nem lesz elég sitt, azt hiszem. Össze kell majd gyűjteni őket a csúti stadionjában.
Harmadiknak a coci elvtársak, nehogy ne érdemeiknek megfelelően kezeljék őket.
@Mariann19:
Vikingeket ne hagyd ki. Meg fogsz lepődni.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
ilyen is lesz? Szép cseh hagyomány:-)

hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Defenestration-prague-1618.jpg

defenesztráció--- lat ablakon való kidobás (a cseh történelemben ismételten ilyen módon végeztek a politikai ellenfelekkel.

1618. május 23. | A második prágai defenesztráció
Szerző: Tarján M. Tamás

1618. május 23-án történt a második prágai defenesztráció, mely során kihajították a prágai vár ablakán Ferdinánd trónörökös két megbízott kormányzóját, illetve a tisztviselők egyik titkárát. Ez az esemény volt a csehországi felkelés és a harmincéves háború nyitánya.

www.rubicon.hu/magyar/oldalak/1618_majus_23_a_masodik_pragai_defenesztracio/

1419. július 30. | Az első prágai defenesztráció
Szerző: Tarján M. Tamás
1419. július 30-án foglalta el a Jan Zelivsky huszita pap által feltüzelt tömeg a prágai – Nové Mestóban álló – Új Városházát, majd az ablakokon kihajította az épületben tartózkodó városi elöljárókat. Ez az esemény volt az úgynevezett első defenesztráció, mely a huszita háborúk nyitányának bizonyult.

John Wycliffe 14. századi angol prédikátor tanításai nyomán Csehországban az 1400-as évek elején elterjedt egy – az egyház apostoli szegénységét, anyanyelvi prédikációt és két szín alatti áldozást követelő – eretnek mozgalom, amit vezetőjéről, Husz Jánosról huszitizmusnak szokás nevezni. A husziták az egyház megreformálása mellett a nemzeti összetartozás eszméjét is hirdették, így mind Prágában, mind a cseh lakosság körében jelentős népszerűségre tettek szert. A konstanzi zsinatot 1414-ben összehívó Luxemburgi Zsigmond magyar király és német-római császár meghívót és menlevelet küldött Husz számára, hogy a gyűlésen kifejthesse nézeteit, ám a prédikátort a zsinati vezetők 1415 júliusában végül máglyahalálra ítélték.

www.rubicon.hu/magyar/oldalak/1419_julius_30_az_elso_pragai_defenesztracio/

Amúgy, bánja a franc, csak az U'kalicha működjön:-))))
@Mariann19: és ha még a jövőt is figyelembe veszed... irány a Duna:-)))
@rodeo36: a 3 milla valahol elveszett Mohácsnál:-) A jeles megvolt...
@rodeo36: "Amikor az anyagi javak megszerzése nem létkérdés."
Egy ilyen helyzet létrejötte Rodikám utópia.
Távlatokban is az elosztási viszonyok fogják meghatározni a társadalmi jólétet, és nem mellesleg a társadalomban az emberek egymás közti viszonyait.
A birtoklás az én olvasatomban már nem közvetlenül a lét fenntartásához kötődik, hanem
a felhalmozás formája, ahol az érdekek előretörése kártékony, mivel az adott embercsoport morális egyensúlyát veszélyezteti sok más mellett.
Ne legyél idealista, olyan világ nem fog létrejönni, amely idillikusan minden torzító tényezőt lenulláz.
Szerintem soha.
@Mariann19:
Remélem nem bántó, ha ajánlok egy könyvet.
"A viking kaland", írta Rudolf Pőrtner
A címét meghazudtolóan nagyon komoly könyv - szerintem.
@Don CoélhoVérnyúl a Szent Kézigránát Igazi Őrizője: "Irány a Duna."
Szembe tandemmel megyünk? Nekem megfelel.
@Dr. jenőke (jenőke): Dehogy! Köszi!
Már felírtam az okos füzetembe.
@Mariann19: de nagyra nőttél... a multkor az irány Horány is jó volt... nodenembánom... egyebuga:-)
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
Holnap ILYENKOR ESTE - kispofám - már túl leszek egy pár belga sörön, meg azontúlmégegy picin és jófogom érezni magamat.
Proppó; valaki holnap este a Budapest Parkba?

Jó bulinak ígérkezik.
@Don CoélhoVérnyúl a Szent Kézigránát Igazi Őrizője:
Mohácsnál??? Mi, Piktor is ott volt? Egy pillanatra nem figyeltél, oszt...
Politikusnak akkor higgy, ha kecske legel a három mázsás fedlapján!
@Don CoélhoVérnyúl a Szent Kézigránát Igazi Őrizője:

Látom az én feladatom lesz a defenesztráció. Kedvemre való hagyomány ez.
@Knósszosz:
Én meg egy jó evezésen és egy fröccsön! :)
Rohadék... cukkolódunk, cukkolódunk??? :(
Kiborító sztorik a pénzosztásról

Papirkapitalizmus.blog.com a címe annak a csütörtökön indult blognak, ami a pályázati pénzosztások idegesítő (és talán majd dicséretes) jelenségeit gyűjti. Főleg EU-s pályázatokról lesz szó, mert pénz mostanában csak ott van, de a titokzatos szerkesztők nyitottak egyéb állami pénzosztó rendszerek követésére is.

Ők szerkesztenek saját beköszöntőjük szerint:A blogot néhány, évek óta a pályázatok területén tevékenykedő szakember működteti. Van köztünk olyan cég vezetője, aki ezekből a projektekből él, van köztünk pályázatíró és olyanok is, akik az intézményrendszer tervezési vagy végrehajtási oldalán dolgoznak.
Vagyis ha hihetünk nekik, akkor az állami és a felhasználói oldal is benne van az új blog készítésében. Egyelőre négy bejegyzés olvasható rajta: a beköszöntő, egy indexes cikk a 444-en feltárt probléma miatt elkaszált pályázatokról, és van két panasz: egy bizonyos Bence írt egy elpepecselt kiírásról és Robi a pályázati űrlapok “agyrém” mivoltáról....

444.hu/2013/06/13/kiborito-sztorik-a-penzosztasrol/

api.mybrowserbar.com/cgi/errors.cgi?ct=15&type=dns&ccv=161&q=http://papirkapitalizmus.blog.com/... hopp...
már de nem is elérhető....
Oops! This page appears broken. DNS Error - Server cannot be found.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

Ez a sorrend jó lesz. Saját kezemmel megyek börit építeni nekik, még kosztot-kvártélyt sem kérek.
@Légifarkas: "Nem szívesen, de csak kötözködnék."
A beszélgetésünket nem tartom kötözködésnek, hanem a véleményeinket ütköztetjük, melyekben szívesen részt veszek. Erről ennyit.
A bekezdéseidre lehet, hogy nem pontról-pontra mondanám el, hogy azok kapcsán mit gondolok.
Az egyén demokrácia gyakorlásától elvárod, hogy az ebben való részvételnél nem kizárólag a saját érdekeit képviselje, hanem a közösségi szempontokat is, távlatokban gondolkodjon akár a saját elvárásait is háttérbe szorítva. Erre az a válaszom, hogy ehhez a belátáshoz tudatilag is felkészültnek kell lenni. Ezt hiányolom nálunk, az állampolgárainknál.
Másik felvetésed az érdekvédelmi szervek alakulásának, működésének a lehetősége, melyet szerinted semmi nem akadályoz meg. A megalakulásukat valóban nem, mert a látszatdemokrácia fátyla sok mindent eltakar. Azonban abban a pillanatban, amikor ezek a szervezetek működésbe lépnének, beindul a gépezet a meghiúsulás érdekében. Több formája létezik. A vezetőjük saját oldalra állítása, tárgyalás esetén kompetenciával nem rendelkező kormányképviselő kijelölése, a konkrét akció meghiúsítása rendőri vagy egyéb hatósági módon stb.
"Nem mindegy, hogy mit mond a média?" - teszed fel a kérdést. Nem mindegy!Ugyanis az emberek nagy része nem kételkedik a média igazmondásában, nincs összehasonlításra módja, mert csupán erre a hírforrásra hagyatkozik. Fel sem merül benne, hogy dezinformálhatják, vagy a valóságot nem az igazságnak megfelelően
adják közre.
Mindíg visszatérő kérdés, hogy nálunk miért ilyen alacsony az emberek ingerküszöbe. Sem a kisebb, de a nagyobb volumenű korrupció, jogtiprás, igazságtalanság nem veri ki a biztosítékot.
Lehet, hogy ez valóban így néz ki, de az is lehet, hogy lappangó egyelőrea vélemény kialakulás mechanizmusa.
Ez utóbbi kérdésre a választásokon találjuk meg a feleletet.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
azóta már túl vagyok egy szerződés aláíráson, meg némi tortaevésen ami nekem tilos de...alvás megvolt, messi nem a kedvencem az adobe vallás sem egyáltalán nem vagyok vallásos

brühüyyy
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
Én???
Dehogydehogy... tudod sosenem tennék ilyet, hacsak...
Na nemnem, detélleg!
Semmi szívatás, csak Tankcsapda holnap este, oszt jónapot!!
Fényet leképező gépet azt nem viszek, mermég balyomlehet belűle, szóval majd a hivatalos oldalon megnézem a konszert után, hogy tulajdonképpen mit is láttam én ottan.

A többi csak tündériluska mesemákossch, érted...?
@Don CoélhoVérnyúl a Szent Kézigránát Igazi Őrizője: Te említetted a Dunát, én meg felkéredzkedtem. Nekem jó lesz a jó öreg Horány is, bár ott volt valami az árvízzel kapcsolatos zűr.
Nem baj, majd te megoldod hősként, és én továbbra is felnézhetek rád.
@Mariann19:
az lehet, de a végtelen időben és a végtelen térben minden lehetséges és ugyanannak a cvisszája is

figyelem a légifarkasos -odat...tudod vele egyet kell érteni mert kettőt nem akar...vele nincs vita csak ő körűljárja és a visszájáról nézi a kelkáposztát ahonnan uborkának láccik és amikor végre felismerné a zubork át akkor kiderűl, hogy krokogyil

szóval nem eccerű

vita a vitáról a mőbius szalagon

brühüyyy
@rodeo36: "A végtelen időben és a végtelen térben minden lehetséges."
Találd ki az örök életet, hogy ennek a végtelenségnek a részesei legyünk, én benne vagyok.
Az a hézag, hogy nekünk itt, az igérgetés földjén kell kivárnunk a felvirágzást, de az még akkor sem lesz, amikor mi lehunyjuk a szemünket.
Neked jó, te vígan fickándozol a messzi távolban.
Légifarkas nekem megszokott vitapartnerem, jókat vitatkozunk, néha némi indulati beütéssel, de legalább okosodunk ezekben a csörtékben kölcsönösen, remélem.
@Mariann19: "Ne legyél idealista, olyan világ nem fog létrejönni, amely idillikusan minden torzító tényezőt lenulláz.
Szerintem soha. "

Álmodozni azért lehet:
"Kultúra-regények

A fő civilizáció Banks sci-fi világában a Kultúra (Culture). Ez egy, a galaxisban jelentős méretű metakultúra, amelynek alapelve az egyén lehetőségeinek biztosítása és az egyének egyenlősége. Az egyént jelenti itt az összes férfi, nő, hermafrodita, robot és űrhajó. Minden, ami értelmes, vagy képes beszédre, vagy jószándékkal a kettőnek bármelyikét rá lehet húzni. Emiatt a Kultúra irányítása teljesen decentralizált, azt az egyes űrhajókat és egyéb nagyobb létesítményeket irányító Elmék (nagyon fejlett mesterséges intelligenciák) irányítják önkéntesen és ad-hoc módon, nagyobb kérdésekben népszavazásokat kiírva.

Mivel a géntechnológia olyan fejlett, hogy végtagok visszanövesztése, az agy lebenyei által kiválasztott drogok használata, sőt, a pár hónap alatt elvégzett tudatos nemváltoztatás lehetséges, jóval liberálisabb és valamivel perverzebb társadalomról van szó, mint sajátunk. A Kultúra ipari fejlettségi szintje lehetővé teszi, hogy senkinek ne kelljen dolgoznia a megélhetésért, és a társadalmi berendezkedés nem is kényszerít senkit erre.

A legelterjedtebb beszélt nyelv a Marain, mely mesterségesen lett kialakítva, hogy lehetőség szerint a legtöbb ismert létforma tudja kiejteni, a lehető legtöbb szinoníma álljon rendelkezésre a pontos információcsere érdekében. A nyelv emberek által beszélt verziója egy tökéletlen egyszerűsítése az eredeti, csak Elmék és hasonló fejlettségű tudatok számára felfogható, mindent egyszerre és tökéletes részletességgel leíró nyelvnek."
www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fhu.wikipedia.org%2Fwiki%2FIain_Banks&ei=aiC6Uaz7M9Sc4gSHh4D4Cg&usg=AFQjCNE1bhwlR_mjZnDwN6CVqyI9pADeCg&bvm=bv.47883778,d.bGE&cad=rja

A szerző nemrég hunyt el sajnos.
@rodeo36:
Szia Rodi!
A czukker evés neked is provlímás?
Ja, nekem is, sajna.
Ha már sportot említettél, múltkor jól jellemezted az efegyről (jelenlegi) számomra is osztható véleményedet.

Vita nincs, Alonso a fav!
Nekem biztosan.
Vettel nem semmi tehetség, de én személy szerint útálom. Schumi hasonló agresszív kalap volt, de azért szerintem ő más. Őt kedvelem, mosmá...

És Kiminek egy nagy öveg pezsgőt, nem mindennapi figura.
Ő se...
@Husz_János_Puszita:
Szerintem is összefogna egy ország! :))
No meg ezeket is össze kéne fogdosni.
@Mariann19:
Találd ki az örök életet, hogy ennek a végtelenségnek a részesei legyünk, én benne vagyok.
Nem kell kitalálni. Bármely összefüggésben is vizsgálódsz az élet - bizony - élni akar. Az egyén, vagy "egyed" elmúlik, de az élet nem - és mindig megtalálja a megfelelő formát az élethez.
Ady megfogalmazása szerint is:
""Őrzők, vigyázzatok a strázsán,
Az Élet él és élni akar,
Nem azért adott annyi szépet,
Hogy átvádoljanak most rajta
Véres s ostoba feneségek.""

Mark Twaint nem tudom pontosan idézni, mert régen olvastam. Az írta (talán az Életem című könyvében), hogy születése előtt milliárd évekig senkinek nem hiányzott, halála után sem fog egy idő után, ezért az a szokatlan, hogy most éppen él.
Vagy valami ilyesmi.
@Knósszosz:
ja, sajnos czukker mértékkel vagy zéró...
Alonso király, vettel idióta, és szarházi... Schumi már más tészta a kimi az utóbbi időben nem sokat alkotott és Perez-t figyelem

brühüyyy

jobbak a fehér borok néha a vörös nem megy nekem ez olyan személyes...a sör sem a napokban Guiness volt a bűnös de nagy
@Dr. jenőke (jenőke):
faktuálisan és filozófiailag is az ÉLET ÖRÖK ÉS ELPUSZTÍTHATATLAN...a legújabb kutatások adtak egy hatalmas pofonzatot a hitnek meg a többi agymenésnek...

engem ez megnyugtat

és akkor a hatalmas nagy robbanás is seggség, mivel a semmiből nem lesz semmi (hallgasd Rocco mester-t a Fidélió-ban: két nagy semmit összeadva semmi lesz az higgyed el...) és ha már valami akkor meg nem teremtették, sőt...keverik a szart meg nevet adnak dolgoknak amiről halvány lila fogalmaik sincsenek

brühüyyy
@Mariann19:
mint mondám ugyanitt másnak, az ÉLET ÖRÖK ÉS ELPUSZTÍTHATATLAN azaz nem jött létre volt azaz van

az, hogy a mi képességeinkkel nem is tuggyuk felfogni (lásd Egér által idézett író művét) de az ember -sajnos hálaisten- nem a csimborasszója a létnek, csak egy átmeneti izé...amíg élvezzük addig jó amikor nem akkor meg mijafasznak

utó pia...na attól is be lehet rúgni de csak a defenestráció lesz létre jőve általa mint történelmi fintor

brühüyyy
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

egy meló eredményeként valami színtelen szagtalan de jó ha van

brühüyyy
@rodeo36:
Személyszerintén Stella kisasszonynak húúzok jegygyűrűt a zujjára, ha már sör.
Amúgy meg, ha bor, akkor Villány környéke. Nekem.

A Gere fivérek borai elképesztőek.
Pedig nekem aztán pofázhat egy szommel ilyé harmonikális savakról, meg hümhümhüm tannin akármiről, nagyjából leszarom, meg nem is érzek szederepergyümölcsöstökömtuggyamicsodát a pohárba, csak két dolog van; ízlik vagy nem.

A sör egyszerűbb és finom.
Oszt jónapot
@Mariann19:

Csak közlöm:

a leblokkolt társadalom kapcsán senkivel nem értek egyet, sem Veled, sem Farkassal, s minthogy én vagyok a vadász, magammal sem.

Ellenben javasolom azt, hogy a címet, "A leblokkolt társadalom" megtartva érdemes saját kútfőböl, nem mindent kihajintva továbbgondolni az egészet. naggggyábol ezt is teszitek, de: azt be kell kalkulálni a valószínűségekbe, hogy eleddig a forradalmak vámszedői mindig beültek a készbe, az eredeti célokat kicsavarták, kiherélték, megbecstelenítették s aztán éltek mint Marci Hevesen.
A magyar nem hülye, aez az info a zsigereiben van, mert genetikailag(sic!) :D örökli.
90-ben is ez történt.
ez az elit fidesz mszp meg a többi saját magát temeti. meg kell várni, amikor már csak annyi marad ránk, hogy a sírdombot kelljen eldózerolni.

Ezt ki kell várni, és túl kell élni.

Nem hittem volna, hogy az "első" pártalapítás után 24 és fél évvel ezt fogom írni.
@Knósszosz:
ok, Stella és a Radeberger a menő meg a Guiness de te nem ismerheted és már nem is létezik Cabeza de lobo ami egy cubai fekete sör volt, a Guiness-nél sötétebb és nehezebb és 27 fokos volt a legerősebb de a leggyengébb is 18 fokos volt...amiatt elvitt a gép Párisba Madrid helyett...de nem bántam meg az El Polinesio-ban az el pollo criollo (egészben füstölés közben nyárson sütik, olyan, hogy inyenc magyarok elájúltak tőle)

szóval ez persze azután hogy a várakozó bárban másfél literes kalózfejeket ábrázoló cserépkancsókban rumól készűlt koktélokat fogyaszt az ember, unaloműzőként és utána megy a mennybe a a pollo criollo ért és a Cabeza de Lobo ért

brühüyyy
@Knósszosz:
a pollo criollo-t a goyaba fa gyökerének füstjén füstölik és az izzó gallyai előtt forgatva sütik lassú tűzön

brühüyyy
az inyencek kedvence
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
A szerző a sci-fi világában olyan közösséget vizionál, amely adaptálható lenne a mai társadalmakra, akár üzenetnek is tekinthető.
Előtérbe helyezi az egyén lehetőségeinek a biztosítását és az egyének egyenlőségét. Ebben az utóbbi mondatban jön elő a fő szempont, hogy az egyén, mint olyan van a középpontban, minden körülmény az egyén /a mi korunkban maga az ember/ érdekeit helyezi mindenek fölé.
Számomra az a kérdés, hogy egy ilyen élő közösség hogyan alakul, vagy alakítható ki.
Spontán, a természetesség erejéből, vagy irányítottan jön létre.
Jól látom-e, hogy bizonyos liberális ideológia is megjelenik a könyvben, a sci-fi világában még a gép, a robot is beleillik az egyenlőség világába. Ez az egyenlőség a könyv műfaját fejezi inkább ki, mint a mi világunkat, melyre egyébként ráhúzható lenne ez az idealizált közösségi lét.
Jelzem, jól átsejlik lényeges szempontként a célszerűség fontossága., a nyelv kialakítása különösen.
"Álmodozni lehet."
A könyv szerinti világ működése nem is olyan kizárt a mai társadalmakban.
Csupán az ember még nem ért fel ahhoz az értékrendhez, amelyben egy ilyen viziónak helye lenne.
@Dr. jenőke (jenőke): Kedves Jenőke!
A vita tárgya a közösségi élet minősége. Persze, az emberi lét egyelőre öröknek tűnik, benne az egyén ezt nem mondhatja el magáról.
Nagyon találó Mark Twain megállapítása, amikor azt mondja, hogy az évmilliárdok alatt az egyén rövid élete a szokatlan jelenség a rövid intervallum alatti életével és a nagy egészhez képest.
Ezután a megállapítás után kezdem nagyon picinek érezni magam, sőt már nem is vagyok.
@jaegtoer:
Valóban helyes, hogy magaddal sem értesz egyet. Antal József is nagy kibekkelő (alámerülő) volt, mint múzeum igazgató, no, meg a többi hullámlovas.
Gondolj olyasmire, hogy pánik.
Nem mindenki esik úgy pánikba, hogy ész nélkül rohangál, és sivalkodik, mert van aki csak ledermed és nem mozdul. Szerintem most ez utóbbi a jellemző.
Ha baj van az állatvilág számos tagja is döglöttet játszik.
@rodeo36: "AZ ÉLET ÖRÖK ÉS ELPUSZTÍTHATATLAN."
Ezt vigasztaló szavakként írtad. Süsd meg, mit érünk ezzel az aranyköpéssel, ha ez ránk vetítve nem igaz. Az engem nem vigasztal, hogy milliárd év mulva is lesz élet. Az viszont nélkülem lesz, az nálam nem nyerő pozició.
@rodeo36:
-:))))))))))))))))))))))
Baszki, nem véletlenül vagy Te olvasott a családom környékin!!!
Szóval csirke... azt én is. Nagyon!
Viszont álmos, mert csak.

Kurvajó nappalt Neked, olyat tudsz amit senki más.
Reggel úgy röhögök a kommentjeiden mint a Mardel.

El ne tűnny bazmeg!!!
@jaegtoer:
Most lassítok...
Élvezettel olvasom az írásaid, de kurva álmos vagyok épp.
Részemről lájk, ha ez számít.

Jó éjt!
@jaegtoer: "Ezt ki kell várni és túl kell élni."
Úgy látom, te senkivel nem értesz egyet, mert olyan hit van benned a változásban, amellyel lesöpörsz minden elmélkedést és a mai helyzet miatti búbánatot.
Mivel régi barátom vagy, hallgatok rád abban, hogy csiholjak egy kis szikrát a reményhez.
Jól van, ha azt mondod, hogy csak ki kell várni..,
Az imént még elég világvége hangulatom volt, teljesen összezavartok itt az éjszakában.
@Mariann19:
addig élsz amíg legalább egy másik emléxik rád...

az emberi elme végtelen képességekkel bír, amik közűl töredékét sem ismerjük, valószínűleg önmagunk fizikai sorsa is a saját kezünkben van....bármilyen hihetetlenűl is hangzik

nem ide való de nekem már kialakúltak némi képességeim amikkel néha önmagamon is csodálkozom...nincs természetfölötti, minden a Természetben van de van olyan információ áramlás amit nem mindenki képes ...végtelen távolságokon át tud hatolni és teljesen fonetikus...érthető világos...olyan intenzív, mint egy gömbvillám

brühüyyy
Jó éjszakát mindenkinek!
@jaegtoer:

Hmmm..másképp látom. Tanult tehetetlenségnek hívják azt, ami leblokkolja az egyént és a társadalmat, az pedig csak nő az elnyomással, ahogy egyre jobban alkuszik meg az ember a túlélésért.
Egyéni szinten, minél tovább tart a dermedt állapot, annál inkább fokozódik a tehetetlenség, mert abból csak aktív cselekvéssel lehet kilépni.
Egy lefelé tartó spirálban vagyunk gazdaságilag, társadalmilag, egyénileg, a neurózis egyre inkább fokozódik.
Nehéz lesz kimászni ebből.
@Knósszosz:

mielőtt elelszol:

www.hotelhabanalibre.com/en/bars-a-restaurants.html

nézd végig a képeket keresd az EL POLINESIO-t

brühüyyy
@Dr. jenőke (jenőke):

Igen, a reakció automatikus és attól függ, a szimpatikus vagy a paraszimpatikus idegrendszer veszi át az irányítást. Mindkettő lehet jó stratégia.
@Mariann19:

Minden jobb "világ" úgy kezdődik, hogy a társadalom egésze -és példamutatóan az elit- eccerctsak elkezd mértéktartóbban azaz kevesebbet és egyre kevesebbet lopni.
@Mariann19:

Már elég Kwak-ot építettem a szervezetembe ahhoz, hogy most "kinyilatkoztassak":

amikor minden veszni látszik csak egyet tehetünk, kűzdünk, mert amíg kűzdünk, van remény, amíg van remény, addig van élet, és ha van élet, minden van. De semmi nincs ingyen. Isten csak lehetőséget ad. és néha megbocsát.
@Husz_János_Puszita:

Nem. de túl késő van, hogy belebonyolódjak.

Azt kell tudomásul venni, hogy fizikailag nem is vagyunk mérhetőek a Világegyetemben.
Ellenben ha azt vesszük, hogy elménkkel elképzelhetetlen dolgokra is képesek vagyunk, ha egyszer valakinek sikerült megálmodnia, akkor mérhetetlenül naggyá lehetünk.
Az a mellékes körülmény, hogy a földabrosz eme darabjára születtünk, nem számít, vagy nagyon is. van akit letaglóz, van akit inspirál.

felvetésedre konkrétan:
a világban minden egyensúlyra törekszik, az atomban az elektronok a protonok és ehhez bbesegítenek a neutronok stb, a bolygórendszerekben a pályák a keringési idők és ívek az egyensúlyt szolgálják blablabla....
így van ez az emberi társadalmakban is. ma nem történik egyéb, mint az esztelen hazai!!! "liberalizmus"-t követő kilengés "jobbra", ha az amplitúdó értéke elérte a maximmot az inga elindul visszafelé, és nem az autoritárius rendszerre , hanem egy igazibb megengedőbb elfogadóbb, ha úgy tetszik liberálisabb rendszer után kezd vágyakozni az emberek sokasága. ezek folyamatok, amelyeket nem lehet megerőszakolni, mert az emberek lassan változnak. generációkban mérhető.

A leblokkolt társadalom mint a Max Weber ideáltipikus fogalom rendszerébe illő meghatározás kitűnő. A leblokkolt társadalom valós jelentése az, hogy az elit túszul tartja a társadalom többségét, hogy a neki kényelmes, és saját gyarapodását segítő viszonyokat, struktúrákat fenntartva további előnyöket teremtsen az utódainak. ez nem csak megállítja a társadalom (gazdasági-kultúrális) fejlődését, hanem hosszútávon ellehetetleníti saját működését is.

Ezért mondom azt, nem kell izgulni, túl kell élni őket, s aki teheti az ne itt, hanem "kint" mert ez is gyorsítja a rendszer összeomlását. a pénzen vett állampolgárság intézményének megteremtése az első jele, annak, hogy a rendszer megroggyant.
túlélni, vagy itthon, vagy kinthon.
@rodeo36:

sszia Rodeo!

ez nem lehet igaz! de tényleg:

ezt írtad:"_az emberi elme végtelen képességekkel bír, amik közűl töredékét sem ismerjük, valószínűleg önmagunk fizikai sorsa is a saját kezünkben van....bármilyen hihetetlenűl is hangzik_"

én meg egy kicsivel később, de nem léáttam a Tiedet, ezt:

"_Azt kell tudomásul venni, hogy fizikailag nem is vagyunk mérhetőek a Világegyetemben.
Ellenben ha azt vesszük, hogy elménkkel elképzelhetetlen dolgokra is képesek vagyunk, ha egyszer valakinek sikerült megálmodnia, akkor mérhetetlenül naggyá lehetünk._"

akkor erre mit szólsz?!

mondjuk épp kiváló sört iszogatok
@Mariann19: igen, erősebb közösségi szemléletet várnék el az emberektől, de nem úgy, hogy végleg mondjanak le saját elvárásaikról, hanem mondjuk átmenetileg, ha a helyzet úgy kívánja. Egy könnyen érthető aktuális példa: nekem jól jött az egykulcsos és a családi adókedvezmény, ezért önös érdekem azt diktálja, hogy ragaszkodjam hozzá. A közösség érdekében azonban hajlandó volnék pár évre felfüggeszteni ezeket, lemondanék a kedvezményről, és fizetnék mondjuk 25% adót, az ehhez igazított elvárásom ugyanakkor megváltozna, mert ragaszkodnék ahhoz, hogy a rajtam megspórolt pénzt a gazdaság beindítására fordítsák, ne szociális transzferre. 40-50% adót nem fizetek, arról meg mások mondjanak le azért, hogy a magamfajta itthon is maradjon. Végső soron ez annyit jelentene, hogy egy adott ideig mindenki bevállal valami eltűrhető mértékű kellemetlenséget, viszont ha ezáltal sikerül a társadalom szélesebb rétegét jobb helyzetbe hozni, akkor a lemondások bőven ki lesznek egyenlítve. Sajnálatos tény, hogy akiknek ilyesfajta gondolatokat kellene kidolgozni és propagálni, el vannak foglalva a pozícióharcokkal meg az úrhatnámkodással, és ha ők úgy, én is úgy - nincs szavazat. Olyan nincs, hogy csak én engedjek - ezt a felfogást szeretném én itt látni.
Nem állítottam, hogy könnyű egy gépezettel szembe menni, de minél több benne a homokszem, annál erősebb a pitting, és a vége úgyis törés lesz. Részben a központi figurákon, részben a hívószavakon múlik a siker, aki bármelyiket nem találja el, bukni fog. Az internet világában az információ terjedése nagyjából azon múlik, hogy közlője megtesz-e minden lehetségeset a terjedésért. Erről mindig a hajdani LMP szokott eszembe jutni: mivel elvárták, hogy keressék őket a szavazók, még mindig van egy csomó olyan ember, akik nem is hallottak róluk. Aki kerüli az ilyen koraszülött elgondolásokat, az el tud jutni a célcsoportjához is.
Kicsit kételkedek abban, hogy milliók satuhülyén hisznek a közmédiának, már csak azért is, mert ilyen emberrel még nem találkoztam. Inkább a szelektív befogadás a jellemző, keresett info vs. elutasítás. A lakájok csak kiszolgálják ezt az igényt. Néhány megveszekedett idióta biztosan akad, de szerintem aki körülnéz egy benzinkúton vagy egy boltban, némileg sejtheti, hogy kaka van a levesben. Legfeljebb nem akar róla beszélni, nehogy már az ellenfél ezen élvezkedhessen.
Az a bizonyos ingerküszöb amúgy magas, de értettem, mire céloztál. Orbán nagyon kitalálta, és tökélyre is fejlesztette a tíz ujjal másra mutogatás módszerét, és jól látta meg, hogy az emberek többségének nincs ideje, módja, vagy kedve alaposabban utánajárni a dolgoknak. A csendesen hallgató négymillió kezében volna a kulcs, de nem hiszem, hogy a következő választáson elő is veszik: azért vannak ennyire csendben, mert az egészből van elegük. Ha ők testet tudnának adni a saját véleményüknek, az az egész politikai palettát átrajzolná, és minden levesesfazék jelenlegi politikusokkal volna tele. De per pillanat hamu alatt szunnyadó zsarátnokot alakítanak.
@Légifarkas:

nem rossz. egyet tudok érteni.az egésszel. ez egészen kivételes. elég kekec alak vagyok. agárgimegmongya.
akkor megállapítom, hogy a világ megváltása elhalasztódott szombatra. vagy keddre, esetleg csütörtökre.
@jaegtoer:

ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag ugyanarról beszélünk, hozzátenném, hogy nekem személyes tapasztalataim is vannak bizonyos "unortodox" kommunikációban ....így az számomra természetes is, találkoztam olyannal aki nagyságrendekkel képes többre mint én...bizonyos esetekben a kriminalisztika is gyakorlati hasznát veszi "nekünk"...persze nem szabad leszűkíteni erre azt ami szerintem exponenciálisan fejlődik...sajnos a nem liberális megközelítések állandóan hátravetik mindezt

érdekes információ az is, amely szerint anyagi összeköttetés van nemcsak a galaxison belűl, hanem galaxisok között is és ezeken a "kapcsolatokon" át nulla idős kommunikáció is lehetséges...nem akarom a térgörbület című izét kiröhögni, mert abból sokan jól megélnek, de a valóság más és még annál hatványozottabban izgalmasabb

ha azt állítom, hogy a Nap energiája nem belűlről kifelé hanem kívűlről befelé áramlik, azaz a Nap "üres" akkor lehet, hogy ki leszek átkozva?

brühüyyy
pedig ebben van a "kulcs" a Kékszakállú Kulcsa
@jaegtoer:
na akkor ehhez tegyek számokat? már tettem ismétlem önmagam (le lettem baszva, hogy senki sem érti és senkit nem is érdekel ez)

pedig éppen az itt általad is említettek megoldása a számokban rejtezik, mert a számok mutatják azt, hogy túl sokat sajátít ki az "elit" (annyukpicsájátelitekrohattrablogyilkosok)
mert az "elit" seggbuta a Földkerekségen, íme:

mai magyar GDP 26500 milliárd (ez kevesebb, mint az 1977-es)
2010-es GDP = 38500 milliárd, ezzel indúlt a gömbös és rablóbandája

36 hónap alatt elloptak 35000 (ez minimum) milliárdot plusz a hiányzó GDP 12000 milliárd az
közel 60000 milliárdot jelentene ma, ha nem lopnak hanem dolgoznak, akkor nekik is több jutott volna de másoknak is, azaz a légifarkas egykulcsos kétkulcsos merengése ebben az esetben értelmét is veszítené mert a leosztható "profit" lehetővé tenné

és ugyanez mikro- vagy makro -ban is igaz

ezt tényleg senki nem akarja megérteni

a mai magyar rablógazdálkodás (számításaim alapján)
minden 10000 Forintból elsinkófál 8950 forintot azaz a real maradék 10,5% a többi rablás...ezt kell megváltoztatni még úgy is, hogy az egész elitbandát kórterba vágjuk mint a cseheknél vagy csúnyábban és nem kérdezünk, csak bebasszuk őket rács megé és teljes vagyonelkobzás annyától aptyától ijjától fijjától napam asszonytól is

brühüyyy
@rodeo36: "a Nap energiája nem belűlről kifelé hanem kívűlről befelé áramlik"
Nem először mondod már ezt, és mindig eltöprengek rajta. Kiátkozni biztosan nem foglak (az maradjon a papok dolga), de mint műszaki ember, némi levezetést örömmel fogadnék.
@Légifarkas:
az hosszú lenne, kutakoggy a Voyageur I és II legutóbbi hírei után, és a Hélio szféra szerepe és működése, valamint a bolygórendszerek intragalaktikus és extragalaktikus kapcsolatai...

támpontnak

korábban adtam linket senki sem mondott róla semmit feladtam én állítom te nem hiszed...

brühüyyy

nem kívánom bizonyítani, a bolha legyen a füledben
@rodeo36: "bebasszuk őket rács megé és teljes vagyonelkobzás annyától aptyától ijjától fijjától napam asszonytól is"

... és akkor majd születnek új gazdagok, megszédülnek és elkurvulnak a mostaniakhoz hasonlóan, és börtönökből áll majd minden ország, mi meg mehetünk a Marsra lakni. Hiába veszed vissza, okosan felhasználni nem lehet, mert ahhoz a társadalomnak fel kell nőnie, egész másként kell viszonyulnia vagyonhoz, hatalomhoz, jogokhoz és kötelességekhez. Ha ma vissza lehetne szedni mindent, az egy globális harácson túlmenően semmi előremutatót nem jelentene.

Egyébként sem azt mondtam, hogy nem érti senki. Van, aki érti, de a nagyobb gond, hogy nem tudjuk, mihez kezdjünk ezekkel az információkkal. A csehek keményen és tökösen léptek, de ha melléjük képzelem az éjjel mellékúton láthatósági mellény nélkül sétáló hazánkfiát ötvenezerre megvágó hazánkfia rendőreinket, elég komoly kétségeim vannak a karhatalom nemesebb célt szolgáló bevetését illetően. És akkor még a felsőbb rétegeket nem is hámozgattam.
@Légifarkas: akkor hadd bosszantsalak...brühüyyy

a javak igazságosabb elosztása és a kiegyenlítettebb gazdaság 1968-1987 között Magyarországon már működött...mindenki aki pluszt kapott az pluszt tett érte (még a gebines is 16 órát dolgozott...+++)
és nem volt akkora feszültség mint ma, a vincenten van egy 15 perces youtube video egy nagon régi árvízről amikor a magyar kormány nem volt a gáton de mindenki más is és a Tiszaháton az árvíz eredményeképpen vadonatúj XX. századi falusi települések épűltek, a Tiszazúgot kiemelve a XVII. századból direktbe a XX. századba és a kormány azt mondta a hideg beállta előtt mindenkinek fedél lesz a feje felett és meglett 30 vagy 40 ezer családot kellett ellátni mert semmijük nem maradt

ma lopnak van új pártrendszewr kurvasok párt egyik sem jó semmire de kevesebben és többet lopnak és semmi sem halad előre viszont tolat az ország vissza a szomáliai szintre vagy alább a XXI. században

erről monggy valamit, bármit...most kúrvára útálsz mert te meg nem szeretted aztat...én meg igen

brühüyyy
@rodeo36:

"_ha azt állítom, hogy a Nap energiája nem belűlről kifelé hanem kívűlről befelé áramlik, azaz a Nap "üres" akkor lehet, hogy ki leszek átkozva?_"

ehhez még kell egy két felfedezés a fizikában, mert egyelőre úgy tűnik "minden a Napból jön"
@rodeo36:

én mindig örülök a "számoknak", mert azontúl hogy szemléletesek, "összehasonlíthatóvá" és megfoghatóvá teszik a valóságot, a múltat és jelent.
@rodeo36: "ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag ugyanarról beszélünk, hozzátenném, hogy nekem személyes tapasztalataim is vannak bizonyos "unortodox" kommunikációban ....így az számomra természetes is"

Rodi kedves! HA már máscilágmegváltotok, lehetnél kicsit pontosabb! Neked nem "unortodox" , hanem MORTODOX tapasztalásaid vannak... ehhez médr nondanivalód:-)
@rodeo36: @jaegtoer:

"___nem akarom a térgörbület című izét kiröhögni, mert abból sokan jól megélnek, de a valóság más és még annál hatványozottabban izgalmasabb

ha azt állítom, hogy a Nap energiája nem belűlről kifelé hanem kívűlről befelé áramlik, azaz a Nap "üres" akkor lehet, hogy ki leszek átkozva?___"

haha.

mintha még a véletlen is összejáccana a tervezetttel... nem erről szól, de tényleg semmi sem lehetetlen, és az nevet igazán, aki utoljára nevet:

index.hu/tudomany/2013/06/13/egy_uj_anyaggal_atirjak_a_fizika_torvenyeit/

csak érdekességképpen... ahhoz, amit állítottál...
@Don CoélhoVérnyúl a Szent Kézigránát Igazi Őrizője:

a mortodox majdnem pontosan írja le mert a spanyolban MORTERO-nak hívnak...azaz aki képes a halottakkal társalogni a mikorság nem probléma...azaz képes olyan dolgokat megtudni amit azok tudnak akik már nincsenek lekötözve...

brühüyyy
@jaegtoer:

mint írám itten fentebb a Voyageur I és II mást mond, és nem is nagyon propagálják....mert nem értik...tudniillik a Heliosphera nemcsak elválaszt hanem éppen a másik sokkal fontosabb funkciója hogy összeköt...mint egy hatalmas buborák amely érintkezik más buborékokkal de ez ennél bonyolúltabb és az energia nem kifelé megy hanem befelé gyüvik és a Voyageur-nek nincs már érdeke mint azt mondani amit érez

brühüyyy
kedves @Légifarkas: "Olyan nincs, hogy csak én engedjek - ezt a felfogást szeretném én itt látni."

ahogy tapasztalom, már az emberek kb 70-80%-nak nincs miből engedni...

persze ez kellene, hogy motiválja a jobban élőket a megoldás, a kiút keresésben mert ahogy @rodeo36: szokta mondani az újra elért 70.es évek GDP-ből ha megszakadnak sem tudnak a társadalmi újra elosztás megváltoztatása nélkül ebből kikecmeregni...
@jaegtoer:
ugyanott van egy alcím: a marsi agyag lehet az élet forrása

megjegyzésem

az életnek nincs forrás sohasem volt sohasem lesz, az élet az "anyag" inherens valósága sem létrehozni sem megsemmisíteni nem lehet mert az anyagot magát sem lehet létrehozni és meg sem lehet semmisíteni

BÁRMILYEN ANYAGI FORMA = ANYAG MÉG A LÉLEK IS AMIRŐL MÁR KEZD HALVÁNY LILA SEJTÉSÜNK LENNI, TUDNIILIK KUTATJÁK ÉS HA NEM IS NÉPSZERŰSÍTIK DE HOZZÁFÉRHETŐ AZ EREDMÉNY

azaz a BIGBANG az a világ legnagyobb monoteisztikus seggsége amiből egyenesen következik, hogy isten léte is baromság, az "anyag"-ban nincs olyan ami ne lenne "anyag"

brühüyyy
@jaegtoer:
bosszantásképpen, a Napfoltok (fekete foltok a Napon) 5000 kelvin alatti -néha 0 közeli- hőmérsékletűek ugyanakkor amikor a protuberanciák (már a nevük is hazugság) több millió Kelvin hőmérsékletűek és minél messzebb vannak a Napfelszínétől annál forróbbak, namost ez a "napszél" lepattan a Földet körűlvevő buborékról Van Allen...és érdekes hogy mégis integránsok

csak, hogy idegesíccselek és utána keress (thunderbolt!!!)

brühüyyy
@rodeo36: "mindenki aki pluszt kapott az pluszt tett érte (még a gebines is 16 órát dolgozott...+++)"

azért ez nem a teljes igazság (tudom, hogy tudod csak egy kicsit ingerled a jó népet:DDD)

akkor is voltak kiemelten "támogatott" emberek akik érdemtelenül és sokat markoltak a közösből, mert megtehették (pl a cinege villa építése katonákkal), de nem loptak ennyit.

a többiben tök igazad van :)
@guma:
úgy tudom -a teljesség kedvéért- hogy János az avatáson "javasolta" Czinege úrnak, hogy ugye nagyon szép gyermekmenhely lenne ebből?

mikor találkoztam a Czinege Elvtárssal személyesen és hosszasan beszélgettünk nagyon érdeklődő volt és kurvára lebaszott néhány ezredest meg altábornagyot ott a jelenlétemben mert azok a protokoll italokat magukba öntötték és már kedves dülöngélésbe mentek át...utána folyattuk...egyúttal tolmácsoltam is neki...mert szüxég volt rá

brühüyyy
@rodeo36: :D

az a félelmetes, hogy a szöveged után annyi minden beugrik...

most csak egy kérdés: ismerted ezek szerint Lomb Katót.
neked mi (vagy mi volt) a véleményed róla?
@guma:
hallottam róla és láttam interjút vele magyar tv-ben, nagyon nagyra tartottam, kedves barátom nevezett engem "lombkató"-nak...asszem ehhez is születni kell

brühüyyy
ehh, nehezek lettetek estére, még így reggel is cseppet :D
@guma: a katonák nemcsak Czinege-villát építettek, hanem szüreteltek, kukoricát törtek, paprikát szedtek tsz-ben állami gazdaságban,és örültek az elfoglaltságnak, és értéket teremtettek, nem úgy, mint a alaktanyában
Igen, szóval a képmáshoz való jog a (nem "Viktoriánus", "jelenlegi", "régi") Ptk. 80.§ körül van szabályozva, ahol is kimondja, hogy az érintett személy hozzájárulása szükséges képmás vagy hangfelvétel nyilvánosságra hozatalához. Azaz: ha a blog írója által becsatolt képen történetesen nem Bokros Lajos túrná az orrát, hanem például én, vagy te, akkor bizony ugyanúgy perelhetnénk. Hát, dióhéjban ennyi. De azért legalább megint lehetett egy kicsit reszketni a demokráciáért. Egyes körökben ez lett a "nemzeti sport". Szerintem vicces: hajrá!
@KÁTÉó53éúétr6: :)

ez akkor természetes volt.
sőt a diákoknak is részt kellett venni az pl az őszi betakarítási munkákban, ha esett, ha fújt - nekünk ebből volt osztálykirándulásra pénzünk.

de totál más célból említettem meg a katonaságot...
@rodeo36: :-D

no kedves lombkató, akkor más is felfedezett:)

szerettem olvasni, hallgatni őt.
ehhez szerintem is születni kell...
ezenkívül nem bogaras tudós lett, és emlékszem tanítványai milyen szeretettel beszéltek róla halála után is.
talán ezért döbbentett meg amikor egy blogban elkezdték ekézni, mint (talán) besúgó, kommunista gyanús egyént aki különben hogy juthatott volna ilyen bizalmi álláshoz...

kiosztottam "picit" az illetőt és példának állítottam idézve írásaiból, tanítványaitól, stb.
a vicc az volt, hogy a jobb oldali blog 1-1 olvasója mellém állt és megköszönték a linkeket.

neked most csak egyet kerestem meg (a kedvencem):D

cgi.t-online.hu/ilegeza/sendpage.cgi?rec=li1268
Bokrost én is láttam, ez az 50-es villamoson készülhetett, ahol én is megpillantottam egyszer, de lehet hogy csak alteregó
@jaegtoer: Nem tartom marginális kérdésnek a lopást egy társadalomban, és nem is terjeszteném ki valamennyi szereplőjére.
Ami minket morálisan felháborít, az az, hogy az elit jár az élen ebben a kérdésben. Az az elit, amelynek éber feladata lenne ennek megakadályozása.
A remény, mint emberi érzés a természet automatizmusából ered, abban, hogy minden torzulást a helyére tesz, amelyet az ember idézett elő. Egyben igazságtevő is, mert a korrekciót az egyén feladatává lépteti elő, és ehhez adja a mentális erőt és a reményt.
@rodeo36: "Minden a természetben van, de van olyan információ áramlás, amit nem mindenki képes..., végtelen távolságokon tud áthatolni és teljesen fonetikus."
Ezekben a teóriákban a realisták nem hisznek, az, hogy hitetlenkedésük jogos-e, alább egy példát hoznék:
Egy fiatal srác, aki hitt az Ufok létezésében, egy vita során - védve a saját álláspontját - a következőket mondta."
Az emberiség nem lehet annyira nagyképű, hogy tagadja annak a létét, amit még önmaga nem talált fel, vagy nem talál rá magyarázatot.
Elgondolkodtató érvelés, és nemcsak az Ufokra vonatkoztatható.
Tényleg van ilyen fensőbbséges megnyilvánulás, hogy amiről nem tudunk, az nincs.
Találok benne rációt.
@Mariann19:
NEM AKARLAK LETAGLÓZNI de személyes tapasztalatom -és számtalan- a drótnélküli és 15000 km-en semmi idő alatt átívelő kommunikáció

egy gyönyörű példa ami -egy a sok közűl- mint bárki a Földön én is egy kibaszott nehéz helyzetben voltam és létem múlottazon, hogy azt az állást megkapjam amire egy nappal korábban jelentkeztem...szédűlt mély álom a kimerűltségtől és akkor egy álom, a Brit Királyi Udvar Trónterem ahol én megyek lassan ünnepélyesen a trón felé, ahol a királynő állva vár rám, mikor közelebb érek egy hatalmas arany pálma ágat nyújt felém és amikor közelebb érek, már majdnem elérem a pálmaágat akkor II Erzsébet hírtelen anyámmá változik és derűs mosoly kiséretében átadta a pálmaágat...majd az egésznek végeszakadt...egy telefonhívásra ébredtem kora reggel, annak a vállalatnak a tulajdonosa hívott akihez beadtam a jelentkezést és azt mondta, hogy most azonnal vár megbeszélésre és aznap meg is kaptam az állást

de ennél sokkal kevésbé ünnepélyes híreim is voltak, csak úgy, mintha egy telefonhívás lett volna a telefon nélkűl

brühüyyy

nem a térgörbülettől, hanem más fizikai tulajdonságából adódóan az anyag a teljes világegyetemben összefügg és információk seperc alatt "közlődnek"...és erről hetekig tudnék...legyen ennyi elég

remélem megkapod

brühüyyy
@guma:
minél több nyelvet értek, annál több ember vagyok, semmit sem lehet pontosan fordítani, ezt egy szinkrontolmács barátom mondta...és ez igaz!!!!

ugyanazt a dolgot, jelenséget, érzést más nyelven másképpen határozzuk meg és itt jön a linguisztika tudománya, miért használ az egyik mély magánhangzót arra amire a másik magasat...és ez könyvtárakat tölt meg

vegyük a spanyol: porvenir

szót, egyszerűen a jövőt jelenti, igenám de ha szebben akarom mondani akkor jövendőt fordítok

mert az eljövendő-t jelenti

por az ugye egy előszó valamiért, valaminek valamihez

a venir az meg jönni (llegar az érkezés szava)

azaz abban az értelemben hogy "jön" de még nincs itt

másrészt a főnévi igenévi igealaknak a latin nyelvekben keményen főnévi jelentése van "venir" az a jövetel, a "vendo" jövén

szóval érdemes és amit Lomb Kató átélt akkor amikor az emberekkel a saját nyelvükön kommunikált az emberek kinyílnak és csodálkoznak, a fekete afrikai bantu néger el kezd bámúlni rám a fehér emberre aki ugye aranyszőke, nagyszakállú, kék szeme van és ott vigyorog rá és egyszercsak az ő nyelvén szólal meg mintha semmi különbség nem lenne közöttük...hát ezt én igazán akkor tudtam meg amikor évek után hazaérkezve a nagy hideg télben a hatalmas német juhász kutyám a kapun belűl ugrált és szét akart szedni nem ismert meg sem a hangomat semmit, de...talán gyanús volt neki valami? és egyszercsak odaközelített hozzám és a nagykabátom alá dugta az orrát és a lábam közé ott ahol a nadrág szárai összeérnek és odaszagolt...ha láttál már repülő kutyát? ott bolondúlt meg, megismert...azt a szagot nem lehet keverni nem lehet hamisítani és akkor a vállamra ugrott meg körbenyalta a fejemet és amit még el tucc képzelni

mi tudtuk egymás nyelvét nem kellett neki szólnom, tudta mit akarok...és azt is ha hülye volt

brühüyyy
@Mariann19:
matematika/fizika>>> a gravitáció a tömeg hatása a másik tömegre és a távolság arányában (meghatározott arányban) változik ...

egyszerű számítással igazolható az, hogy bizonyos távolságon túl a gravitáció zéró értékű az adott másik objektumra...és ez még akkor is igaz, ha azt vesszük, hogy egy teljes galaxis mint a Tejút is egy adott tömeg és gravitációja "hat" a másik galaxisra...vegyük az adott távolságot és akkor mi jön ki? a gravitáció ilyen esetben is nulla a kettejük viszonyában

mégis lebegnek a semmiben és mozognak

miért?

brühüyyy

nem adok támpontot...de van megoldás...mivel az UNIVERSUM MŰXIK
@rodeo36: jaj:)

ne csináld ezt velem:D
az állatokkal "hadilábon" állok. mindegyik mindenhol megközelít, dörgölőzik, nyalogatni akar...

addig nincs is gond, míg nem az a nyáladzó fajta, vagy nincs sár amikor rám ugrálnak. bár azt sem szeretem, amikor emiatt a gazdi a pórázzal veri szerencsétlen állatot - mondván, hogy ez idomított vadászeb és ilyent nem tehet.

volt, hogy egy macska mindenkit megtámadott, amikor etetni akarták ha beléptek a lakásba, mert a gazdi elutazott. engem a fiatalok nem akartak terhelni, de a végén rám fanyalodtak - onnantól megszűnt a probléma.

na ennyit az állatokról, mert a család is tiszta állatbolond. az eladhatatlan sérült állat náluk köt ki a kereskedésből és menhelyre járnak gondozni, etetni, sétáltatni az ott élőket...

mindig "irigyeltem" és csodáltam a nyelveket beszélőket - igen ők többek mint 1 ember.

amikor anno először olvastam, hogy milyen nemzetközi híre elismertsége van Lomb Katónak (ne neves ki) büszke voltam rá.
de olyan bájos egyszerűséggel kezelte ezt és mennyire látta a lényeget, amikor kijelentette: nem csak a sok féle nyelv ismerete tette nemzetközileg kívánatossá, hanem a hihetetlen olcsó áruk a magyar tolmácsoknak. neki csak kicsivel adott többet a magyarok népszerűsége mellett "használhatósága" amit nem csak nyelv hanem a műszaki vonal is hozott.
(felvették bölcsésznek, de amikor meglátta, hogy alig van fiú - átkérte magát a kémia szakra, ha jól emlékszem:D)

szóval van jó pár közös vonal bennetek, amit nem csak a tudás hanem a szemléletmód is megalapoz.

nekem a két szenvedélyem a bagó és az utazás, (mert se nem nőzőm, se nem iszom) - de az utóbbi csak lenne.
egyedül neveltem fel gyermekeim és így alakult, hogy én háttérbe szorultam. viszont, ha nem is tökéletes az élet - azért, ha rájuk nézek boldog vagyok és hiszek bennük.
@rodeo36:

na hallod. ezt a pofátlanságot!:))))

nem elég, hogy körbe utazod a világot, beszélsz több nyelven - akkor még szőke + kék szemű + szakállas is vagy ez már több a soknál!:D

(nem tudom, hogy akarattal sikerült-e, de fantasztikus az avatarod. itt csak egy előre néző szem látszik nálam. a vincenten láttam, hogy írás. egész ledöbbentem. nem akartam elhinni)
@rodeo36: Szia Rodeo!
"Az anyag a teljes világegyeetemben összefügg és információk seperc alatt "közlődnek..."
Te sem a természetfeletti titokzatos jelenségeket fogadod el, mint látom, hanem materiális alapból közelitesz.
Amikor elolvastam a két válaszodat, derengett nekem a jogi ismereteimből az igazság definiciója, /ne csodálkozz, mindjárt világos lesz/, az igazság nem egyenlő az igazságossággal.Előkerestem a könyveimet, és most idéznék belőle az igazság magyarázatából, amely a folyton mozgó anyagi világra épül:"
"Olyan ismeret, amely hűen, szubjektív torzítástól mentesen tükrözi az objeltív valóság jelenségeit, tartalma nem függ az embertől
, nem tárul fel egyszerűen és közvetlenül az emberek szeme előtt, hozzá csak a világ megismerésének hosszú, dialektikus folyamatában - ismeretre ismeretet építve - lehet eljutni."
Tegnap azt írtam neked, hogy nem szabad azt gondolnia az emberiségnek, hogy amiről nem tudunk az nincs, hiszen a fent idézett definició is ezt támasztja alá, és ezt a megállapítást, teóriát magamra nézve teljesen elfogadom.
Rodeo! Bocsi, hogy kicsit késtem a válasszal, de hétvégi programomról most jöttem haza.
@Mariann19:

ugyanebben a posztban -asszem másnak- azt írtam, hogy az UNIVERSUMBAN MINDEN ANYAG ANNAK AKTUÁLIS FORMÁJÁTÓL FÜGGETLENŰL ÉS EZÉRT OTT ISTENNEK NINCS HELYE, azaz más megközelítésben az anyag nem semmisíthető meg és nem is hozható létre a semmiből (a pofátlan bigbang-esek is aszongyák volt ott valami és az robbant a kurva annyuk az volt ami nulla helyen elfér és végtelenné válik és a végtelen tágúl az számomra kutyakomédia és vallás ócska monoteista vallás és aki ezt keresi az is hülye még ha CERN akkor is)

brühüyyy
@guma:
köszönöm a soraidat...csodálatos ember vagy...mint az ókori görögök mongyák: az embernél semmi sincs csodálatosabb a világon

brühüyyy

ezért én sok emberszabásútól már régóta megtagadom e nevet
@rodeo36:

csak úgy ne járjak most veled mint a hontival:D
(mert képes vagyok ám mindent elbacni!:)
@guma:
ha Honthy Hanna-ról beszélsz, akkor ő és a társai az Operett-ben olyan szintet adtak, amit nem lehetett koppintani...az ő és Feleky Kamill párbeszédei -értő fülekhez- olyanok voltak hogy színház a köbön

az "már" nem volt giccs...valami ami érték...olyan karaktereket teremtettek percről percre, hogy szikrázott

brühüyyy

és a híres mondás (pestivicc:) mikor valaki mindent "tudott" akkor arra azt mondták te nem éred el a Honthy Hanna = Prímadonna szintjét!!! miért volt a kérdés, mert a Prímadonna mindent jobban tud

minő igazságok
@rodeo36:

más Honti volt ebben az országban?:D:)

tudod a szakmám nem én választottam, hanem irányítottak - mint akkoriban a többséget.

engem meg nem érdekelt pont az elektrótechnika és bukásra kezdtem állni, miközben számtalan szakkör tagja volta...

ki kellett találnom valamit, és a végeredmény az lett, hogy igazgató engedéllyel alig 14 évesen színházba mentem "dolgozni", hogy tanuljak.

no ekkor történt, hogy a Honti az előadás után odajött hozzám és a kezét nyújtotta, megköszönte a munkám.
én kis hülye, kezet ráztam vele.
ne tudd meg mit kaptam az öltöztetőjétől: akkor tudtam meg, hogy az a kegy ért - megcsókolhatom a kezét.
szóval volt pár kalandom, de valami fantasztikus volt ahogy viselkedtek velem az első ijedség után a művészek...

amikor kiszálltam, mindenki megrökönyödött mert szinte körülugráltak és számtalan színházba bejárásom volt.
na pusz-pusz!
elmúlt a mesedélután, még azt hiszed, hogy nosztalgiázom:)
@rodeo36:

ha kérhetem: jöjjön vissza a színed:)))

nálam kb 7-8mm-es minden avatar, oszt ez a kis kék paca a meghatározhatatlan sárga (vagy arany?) mintával totál jellegtelen lett.
@rodeo36: Próbálom sorra venni a kérdéseket, amelyekről beszélünk.
A 21.49-eshez azt mondom, hogy a te megközelítésed matematikailag nem hétköznapi tanmesék sajátja. A numerikus összefüggések magyarázata számomra elvontnak tűnik, nem mernék vitába szállni veled ebben a kérdésben.
A 22.29-es írásodnál meg kell mondanom, hogy meghatottan olvastam édesanyád életerejét igazoló történetét, mely a gyerekeivel történő együttlét meghosszabbításának jegyében harcolt ezért betegsége idején.
Ki tudja megmondani, hogy mi az a titokzatos erő, amely egy anya túlélését fenntartja.
Jellemzően ez csak az édesanyák sajátja.
Gyakran az álmokban vannak jóslatok, mint te is átélted az állás elnyerése előtti álomban.
Vannak erre különféle magyarázatok, realisták és elvontak. Eljön az az idő, amikor egzakt módon igazolva látszik az egyik álláspont.

Közös és arányos teherviselés.
Ez a fogalom inkább az újraelosztási viszonyokat jelenti.
Amiről te írsz, az a megtermelt szellemi és anyagi új érték birtoklásának a kérdése és felosztása az előállításban részt vevő szereplők között.
Sokat vitatott kérdés ez. Az egyik érv az, hogy a létrejött új érték nemcsak jövedelmet jelent, hanem a bővített újratermelés forrása is. Ezért a vállalkozót illeti az érték nagy része, hiszen befektet, beruház és kockázatot vállal.
Erre a célra a vállalkozó a javak egy részéből megvalósítja a bővítést, munkát ad az embereknek, miközben ezáltal a vagyona is növekszik, hiszen birtokolja a befektetéseket.
Emiatt nem szabad csak jövedelmeket elemezni ebben a kérdésben, mivel itt az új értéknek igen vegyes funkciója van.
süti beállítások módosítása