Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • s: "Miért adnak ki olasz műanyag hulladékfeldolgozásra engedélyt?" Mert ezt a melót még meg tudjuk cs... (2025.06.28. 22:14) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2017.08.05. 13:01 Fabius

Vér, könnyek, letépett herék a medencében

Véget ért a híres neves, csilliárdokból megrendezett vizes vb. Azt gondolnánk elülnek a hullámok, elnyugszik mindenki szépen magának, de nem: Akkora a zajongás és csörömpölés, mintha az úszás körül mindenki egyszerre rugdosná a szaros bádogbilijét a medence szélére, hogy aztán a tartalmát beleborítva igazi szarfürdővé váljon a sztori. Amiben már nem víztisztán átlátható kinek melyik sebe vérzik, és kié a letépett here, amit kihalászott a szűrő.

Bienerth Gusztáv monnyonle! Gyárfás csaló, hűtlen kezelő, amúgy meg egy kisstílű genyó!

Tépik, marják, harapják egymást egy ilyen rossznak nem mondható, de nem is túl eredményes hazai vb után. Az világos volt, hogy a FINA-nál erős emberként megmaradó Gyárfás nem hagyja ennyiben a dolgot, ahogy az is, Bienerth majd elharcolgat és megpróbálja elviselni a megaláztatást amíg tudja. Az úgynevezett szakma meg majd megint arra hajlik, mint a rohadt nád, amerről a szél fúj. Azzal meg, amivel tényleg kellene, megint nem foglalkozik senki.

Hogy mivel? Pl ezzel itt ni:

verraszto_mix.jpg

Balra Verrasztó Dávid Rióban, jobbra Budapesten. Bálnahájjal borzasztó égés az olimpián, úszó kinézettel gyönyörű ezüst itthon a vb-n. Elég kontrasztos különbség, ugye? Amiben nincs különbség az az, hogy "edzőbá" mindkét állapotért és eredményért megkapta a fizut függetlenül attól, hogy az elnököt éppen hogy hívták. Most meg megint azért lázadnak, hogy az aktuális elnökkel se'nem lehet együtt dolgozni, mert brühühü. Igen, ezek képesek dolgozásról beszélni úgy, hogy a hazai rendezésű csilliárdos vb-n kétszer felcsendülő magyar himnusz egy amerikai edzőnek - nerszótárban: migránsköcsög - köszönhető. Szóval, mókusmackók, csak ideje lenne eldönteni egyszer és mindenkorra, kivel is tudtok ti dolgozni, és menni kéne a picsába tenni a dolgotokat.

Mert ezt a huzakodást már baromira unjuk!

30437 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr6712721628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@látjátok feleim szümtükkel: ""Elmondta azt is, hogy 18 éves, dolgozik, és örül, hogy a kormány támogatja a fiatalokat, és nem kell SZJA-t fizetnie, de napi 10-12 óra bejelentett munka mellett 10-15 ezer forintot visz haza. „Nem tudom, hogy miniszter úr el tudja-e képzelni, hogy mire elég?” – kérdezte. „Rossz helyen dolgozik” – vágta rá neki erre Lázár János,..."

Pedig Lázárnak igaza van... A jövedelmi szinteket nem a kormány határozza meg, maximum az állami szférában, hanem a piac, a globális piac. (az állami szféra meg abból gazdálkodik, amit a versenypiacról át tud csoportosítani, szóval végül azt is a világpiac determinálja.)

A kapitalizmusban alap, hogy egy munkáért annyit fizetünk, amennyit elbír a munka által létrehozott termék és amennyiért még hajlandó valaki elvégezni a munkát. Ha ezek nem kerülnek viszonylagos szinkronba, akkor nem lesz termék. Meg munka sem... (a termékek egy jelentős része ugyanis nem csak munkát olvaszt magába, hanem alapanyagokat és energiát is)

Ha valahol olcsó az energia, van olcsó(bb) nyersanyag és még olcsó munkaerő is, akkor ott ideig-óráig menni fog a termelés, ha van felvevőpiac.
Vannak termékek, amik nélkül lehet élni, nem veszik meg feltétlen, ha olcsó, akkor sem.
Ám van, ami minden pénzt megér. Az egészség is ilyen. Az egészség ára jelenleg a világpiacon lényegesen magasabb, mint amennyit a magyar átlagember fizetni tud/szeretne azért. Ebből gondok vannak, lesznek.

Ezt nem érti meg Neytiri, mert neki meg elvei vannak és álmai. Majd meglátjuk mire megy vele.
@s: Még valami, aztán jegelem a csuklómat...

"Az ellenzék fókusza egyetlen dologra irányul:

győzzük le Orbánt, nyerjük meg a választást, buktassuk meg a kormányt. Nem az a lényeg, mi lesz utána,

mit akarnak csinálni, mely törvényeket és hogyan változtatnának meg, milyen témák kapnának prioritást; pontosan milyen lehetőségeket is rejt a kormányváltás a gazdaság, a kultúra, a külpolitika területén. Erről alig esik szó. Ha mégis, akkor ellentmondásosan, mint például az ukrajnai háborúhoz való hozzáállás kérdésében.

Konkrét – de akár általánosabb, nagyívű – programok felvázolása helyett

azon megy a huzavona, ki kinek a javára lépjen vissza, mely pártok el se induljanak, teljesen mindegy, ki marad,

csak lehetőleg a kormánypártéval szemben egy jelölt álljon, mindegy, hogy az vak tehén, sánta róka vagy idült alkoholista rokkant nyugdíjas. Leginkább legyen agyhalott, ilyenből ízelítőül már be is nyomtak néhányat az EP-be meg a fővárosi közgyűlésbe."

Nem én mondtam, de egyetértek ezzel.

Ezek vagytok: majd lesz valami!
"...a 12 éves kisfiút hivatalból ismeri régóta, már óvodás kora óta látszott, hogy sajátos nevelési igényű gyerekről van szó."

telex.hu/belfold/2025/06/25/kerepes-gyerekveres-nyomozas-gyamugy-polgaror

Hiába plakátolja a fidesz, hogy a gyermekek érdeke mindent megelőz - még az alaptörvénybe is beírták - a gyakorlatban tesznek az ilyen gyerekekre? Óvodás kora óta eltelt minimum 8 év, és nem történt semmi annak érdekében, hogy megfelelő szakember foglalkozzon vele?

Ja, elfelejtettem, a fidesz szerint a szaktudás kommunista ármány. Persze attól, hogy az alaptörvénybe beríták, nem oldódnak meg a problémák, sőt attól sem, hogy nem képeznek elég szakembert, csak jól fizetett focistát.
"1945. augusztus 6-án az Egyesült Államok atombombát dobott Hirosimára, több tízezer civilt mészárolva le – annak ellenére, hogy a tisztviselők úgy vélték, Japán mindenféleképpen hamarosan megadja magát. Az USA számos magas rangú katonatisztje megerősítette, hogy a bombázás szükségtelen volt Japán legyőzéséhez. Azonban a második világháború végén az USA figyelmeztetést akart küldeni a keleti blokkbeli „szövetségeseinek”.

Dwight D. Eisenhower tábornok a következő magyarázatot adta: „Japán éppen kereste a módját, hogyan adhatná meg magát minimális tekintélyvesztéssel. Nem volt szükség arra, hogy rájuk dobjuk azt a szörnyűséget.” William D. Leahy admirális, a vezérkari főnökök egyesített bizottságának korábbi elnöke kijelentette:

„E barbár fegyver bevetése Hirosimában és Nagaszakiban nem jelentett érdemi segítséget a Japánnal folytatott háborúnkban. A japánok már vereséget szenvedtek, és készek voltak megadni magukat. Úgy éreztem, azáltal, hogy elsőként vetettük be, a sötét korok barbárjainak erkölcsi normáját tettünk magunkévá. Engem arra tanítottak, hogy ne így háborúzzunk. A háborúkat nem lehet nők és gyermekek elpusztításával megnyerni.”

Az Egyesült Államok stratégiai bombázással foglalkozó felmérése megállapította, hogy

„Japán akkor is megadta volna magát, ha az atombombákat nem dobják le, akkor is, ha Oroszország nem lépett volna be a háborúba, sőt még akkor is, ha nem tervezték vagy mérlegelték volna az inváziót.”

Források:
„1945: US Responses to the Atomic Bombing of Hiroshima and Nagasaki”, libcom.org, libcom.org/history/1945-us-responses-atomic-bombing-hiroshima-nagasaki;
Gar Alperovitz, The Decision to Use the Atomic Bomb (New York: Vintage, 1996)."

Persze mit tudhatott erről Eisenhower, hiszen nem volt történész. Leahy is csak egy jelentéktelen kis figura volt, véleménye össze nem mérhető egy történészével.

"Csakhogy itt nem „közönséges” terrorbombázásról volt szó – ami, persze, önmagában is háborús bűncselekmény lett volna. Az amerikai légi erő képes volt hagyományos fegyverekkel akár ennél nagyobb csapást is mérni a célpontokra, ahogy ezt Tokió százezer halottal járó bombázása is bizonyította még márciusban. Valójában Truman elnök már tavasszal eldöntötte, hogy beveti az új, akkor még el sem készült fegyvert, hogy igazolja a csillagászati költségeket, illetve javítsa tárgyalási pozícióját Moszkvával szemben. Az amerikai vezetés ugyan tudatában volt annak, hogy a radioaktív sugárzás okozta veszteségek felérhetnek majd a robbanás okozta pusztítással, de a számokat nem tudta megbecsülni, azért valójában „éles emberkísérletet” végzett. Hirosimában és Nagaszakiban összesen 110–120 ezer ember azonnal életét veszítette, és még legalább ennyien 1945 végéig. Nem is szólva arról, hogy még évtizedekkel később is voltak halálos áldozatai az atombombáknak.

Faludy György emlegeti nagybátyját, Szilárd Leót, mint aki társaival együtt a bomba megépítésével megmentett sokuk életét. Valójában a nagy tudós a német kapituláció után – amikor Trumanék felgyorsították a munkát Los Alamosban – már nem akarta az atombombát. Sok befolyásos ember ellenezte a bomba bevetését – így például a hadseregben Eisenhower, MacArthur vagy Nimitz –, de személyes kockázatot vállalva Szilárd tett a legtöbbet azért, hogy tényleg ne dobják le. Memorandumokkal bombázta a politikai vezetést, és más tudósokkal együtt azt javasolta Washingtonnak, demonstrálják kísérleti körülmények között a japán hadvezetésnek, mire képes a bomba.

„Mára Németország legyőzése elhárította ezt a [nukleáris] fenyegetést. Úgy érezzük, hangoztatnunk kell, hogy nincs jogunk Japán ellen atomtámadást intézni, legalábbis addig nem, amíg részletesen nyilvánosságra nem hozzuk, milyen feltételeket rónánk ki Japánra, ha letenné a fegyvert. Atombombát sohasem szabad bevetni, mielőtt alaposan megfontolnák ennek erkölcsi felelősségét. […] [A nukleáris monopólium] az Egyesült Államokra az önkorlátozás kötelességét rója ki. Ha mi ezt a kötelezettséget megsértenénk, erkölcsi helyzetünk nemcsak a világ szemében rendülne meg, hanem saját szemünkben is. Sokkal nehezebbé tenné, hogy a pusztítás kiszabadított erőit újra kontroll alá vonjuk”

– írta egyik Trumannak címzett memorandumában."

Biztos ők sem konzultátltak nemzetközileg is respektált történészekkel.
Ezt már csak linkelem:

www.atv.hu/kulfold/20220814/tenyleg-szukseg-volt-hirosimara

"A Chicago Tribune 1947-ben hozta nyilvánosságra, hogy 1945. január 20-án, vagyis két nappal azelőtt, hogy elutazott a jaltai konferenciára, Roosevelt elnök egy memorandumot kapott Douglas MacArthur tábornoktól, amely szerint a japánok már ekkor ugyanazokat a békekötési feltételeket kínálták fel, mint amelyeket végül a szeptemberi fegyverletételi ceremónián aláírtak."
"Az amerikai vezetés a szovjet expanziós törekvéseket akarta megakadályozni a hirosimai atombomba ledobásával és ezzel emberiség elleni bűntettet követett el. Hirosima hatvanadik évfordulóján felidézzük, hogy bár az amerikai tábornokok a bevetést katonailag szükségtelennek ítélték, a politikai vezetés presztízskérdést kreált az atombombából: az ellenfelek lenyűgözése fontosabbnak bizonyult.

Japán már a megadásra készült, de az amerikai vezetés elhallgatta
A New Scientist cikke szerint Hiroshima és Nagaszaki amerikai bombázása nem a második világháború lezárását, hanem a hidegháború folytatását jelentette. A hivatalos amerikai történetírás úgy értékeli, hogy Japán költséges invázió nélküli megadásra kényszerítése miatt dobták az atombombát Hiroshimára 1945. augusztus 6-án, míg egy másikat három nappal később Nagaszakira.

Két történész, Peter Kuznick és Mark Selden szerint szovjet, amerikai és japán levéltári források alapján világos, hogy Harry Truman amerikai elnök a szovjet expanziós törekvések megakadályozása miatt vetette be a bombát.

Peter Kuznick, a washingtoni Amerikai Egyetem Nukleáris Tanulmányok Intézetének igazgatója szerint "Nem egyszerűen háborús bűnről, hanem emberiség ellenes bűntényről van szó."

Jéééé!!!! Történészek sem osztják a nézeteid!
hvg.hu/itthon/20250625_Rogan-Antal-Az-tartozik-a-miniszteri-feladataimhoz-amit-annak-gondolok

"Az állami propagandát felügyelő miniszter azt mondta, látogatóban járt az épületben, de azt nem akarta elárulni a Telexnek, hogy pontosan mi dolga volt ott. Amikor azt kérdezték tőle, hogy látogatása a miniszteri feladataihoz tartozik-e, csak annyit közölt: Az tartozik a miniszteri feladataimhoz, amit annak gondolok.".

Ez ám a nagy miniszteri szuverenitás közpénzből. Érdekes, hoyg független médiához sosem látogat el. Az nem miniszteri feladata?
index.hu/kulfold/2025/06/25/szijjarto-peter-kulugyminiszter-nato-csucstalalkozo-hollandia-haga-ukrajna-haboru/

"Az Egyesült Államok ismét világossá tette: elkötelezett az ukrajnai béke iránt – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Hágában, a NATO–Ukrajna Tanács külügyminiszteri munkavacsoráját követően. A magyar diplomácia vezetője szerint a békéhez vezető fordulatot egyedül Donald Trump képes megteremteni, miután – szerinte – az elmúlt három év „háborúpárti és kudarcot vallott politikáját” követően most először látszik valódi irányváltás."

Ezt a képmutatást!
Hiszen a nagy béketeremtő bombáztatta az irániakat. Ezt nevezi Szijjártó nertárs béketeremtésnek? Neki és főnökének is járna egy képmutatási nóbel díj.

Trump meg a hírek szerint kijelentette, hogy az USA nem áll háborúba Iránnal. Csak egy kicsit megszórja az otthon feleleges bombákkal.
"Három héttel a leadási határidő után sem töltötték fel a kormány honlapjára a miniszterek és államtitkárok személyijövedelemadó-bevallásának (szja-bevallás) nyilvános részleteit."

Pedig nincs < kivéve a magyar kormány tagjait > című törvény.
" „erőszak árán pedig nem kell ennek a törvénynek érvényt szerezni”."

Mit nem mondott Lázár nertárs?

telex.hu/belfold/2025/06/25/lazar-janos-eroszak-aran-nem-kell-ervenyt-szerezni-a-pride-ot-tilto-torvenynek

15 évi erőszak után nem sok kedvük lehet azt tovább fokozni, főleg így választások előtt?
@Ma született bálvány: A történészek álláspontja vegyes ebben a kérdésben. A tudósoké legalább egyforma. Mindegyikük ellenezte a bomba bevetését, mert pontosan tudták, hogy mit hoztak létre. Oppenheimer nem véletlenül jutott az őrület határáig, Szilárd Leó pedig felhagyott a fizikával ezek után, és biológiával kezdett foglalkozni.
A hadvezetésben is voltak támogatók és ellenzők is vegyesen.
A háború mocsok egy dolog. Hagyományos fegyverektől is sokan meghalnak, és a II. vh. mérlege, hogy jóval több civil, mint katona. Senki nem érdemelné ezt a sorsot. De én azt sem tudom elfeledni, amit a japánok Kínában műveltek. Ez egy máig ható keserű emlékük a kínaiaknak, ismerem az érzéseiket.
Nem kellene háborúzni, de azért csináljuk szerintem, mert még mindig egy 200 fős előember hordának képzeljük magunkat, akinek meg kell szereznie a másikak gyümölcsösét.
Ha valamire, hát erre biztosan igaz az, amit korábban írtál.
A mai viszonyokra már nem alkalmazható a régi gondolatmenet.

A tudással kapcsolatban azonban szerintem rosszul látod a kérdést. Az mindig alapja marad a jólétnek. Értem én, hogy attól tartasz, hogy elszipkázzák mások a képzett embereket, de valahol el kellene kezdeni okosodni. Mert a te álláspontod szerint hagyjuk inkább az egészet a fenébe, az a hajó már úgyis elment. Ezzel csak a meglévő viszonyokat konzerválnánk, sőt, még jobban lemaradnánk. Ha valahol küzdeni érdemes, akkor ez a terület lenne az.
24.hu/belfold/2025/06/25/tuzson-bence-level-nagykovetsegek-pride/

Nincs gond, majd Tuzson nertárs kriminalizál mindenkit. Látnok is, mert nem a Prájd van betiltva, hanem az olyan esemény, amibe ők mindent belelátnak, azt is, ami nincs is benne. Ráadásul sajtóban plakáton, meg ahol csak tehetik reklámozzák, hogy minél több gyerek elolvashassa, láthassa.

Ezt nevezik gyermekvédelemnek?
@s: "A tudással kapcsolatban azonban szerintem rosszul látod a kérdést. Az mindig alapja marad a jólétnek."

Azok jólétének, akik képesek a nyers tudást kiaknázni. A többieknek, akik az emberanyagot megtermelk, azoknak a szemét kiszúrják egy újabb ostorcsapással: Még! Még! Még!

A tudás pont olyan, mint a pénz: koncentrálódik. Egy globális gazdaság/társadalom esetében intenzívebben, szélsőségesebben. Igazságtalanul.

"Ha valahol küzdeni érdemes, akkor ez a terület lenne az."
A hajó már régen elment. Nem véletlenül és akik ezt az erősen pozitív visszacsatolással működő folyamatot gerjesztik, azoknak nem érdeke fékezni (vagy az lenne, de nem ismerik fel/be.)

Mi viszont nem tudjuk, mert annyira későn indultunk a versenyben, hogy esély nem nagyon maradt.

Ami még érdekes, az az, hogy annak ellenére, hogy az USA elképesztő tempóban szivattyúzta a szürkeállományt a gazdaságába, mégis az az ország, amely gyakorlatilag elhülyül, az átlag IQ csökken és valahogy nem hajlandó magát újratermelni.

"Nem kellene háborúzni, de azért csináljuk szerintem, mert még mindig egy 200 fős előember hordának képzeljük magunkat, akinek meg kell szereznie a másikak gyümölcsösét."

Na, de hát miért is lenne ez másként? Az erőforrások elosztása egyenetlen és egyszerűen elképzelhetetlen, hogy mindenki azon a színvonalon élhessen, amit elképzelt, amire vágyik. A harc részben azért zajlik, hogy a széles tömegek ne akarjanak többet, mint amennyi jut nekik és persze azért, hogy egyeseknek több jusson, mint amennyi járna. Már rég túl vagyunk azon, hogy az ember beérje azzal, ha holnap is van mit enni.

Itt semmi más nem hozhat változást, csak egy globális kataklizma, ami elpusztítja a régi struktúrákat.
@látjátok feleim szümtükkel: "Ezt nevezik gyermekvédelemnek?"

Nem te vagy a legfényesebb izzó a csillárban :(

De kérlek, magyarázd már el nekem, pontosan mi is annyira sorsdöntően fontos számodra a Pride-ban? Ha ennyire fontos, gondolom Bécsben is voltál és Brüsszelbe is elutazol.

Vagy egyszerűen csak arra keményedik a pöcörőd, hogy a kormányt provokálják (meg persze a normálisabb embereket).
@Ma született bálvány: "A tudás pont olyan, mint a pénz: koncentrálódik. Egy globális gazdaság/társadalom esetében intenzívebben, szélsőségesebben. Igazságtalanul."
Látom, hogy ezt gondolod, de ezzel nem lehet megmagyarázni azt, hogy elmaradott régiók felzárkózhatnak, sőt, elhúzhatnak. Súlyponteltolódás megfigyelhető úgy a tudás, mint a tőke esetében. A történelem legalábbis ezt mutatja.

"Itt semmi más nem hozhat változást, csak egy globális kataklizma, ami elpusztítja a régi struktúrákat."
Az ember az evolúció terméke, kódolva van benne a versengés, mert ez vezetett ahhoz, hogy eddig el tudott jutni. A lecke az, hogy rájöjjünk, már nincsen verseny, és nincsen abban győztes, mert a génkészlet már nem fog változni a globalizáció miatt (magyarul: mindenki azzal dug, akivel akar). Tehát már nem működik az evolúció szelekció komponense. Túl sokan vagyunk ehhez, a Föld pedig túl kicsi.

Visszakanyarodva pár megjegyzés erejéig Japánra. Az amerikaiak feltétel nélküli megadást követeltek. A japánok a Szovjetunió közvetítő szerepében reménykedtek (tévesen), mert addigra sztálin már elköteleződött a jaltai konferencián. Annak fejében kaphatta meg a közép-európai, általa felszabadított területeket, hogy segít Japán ellen. Azonkívül egyéni érdek is vezette, így férhetett hozzá a Csendes-óceáni partokhoz.

„Tudatában annak a ténynek, hogy a jelenlegi helyzet mindennap nagyobb gonoszt és áldozatot hoz a hadban álló hatalmak népére, Őfelsége a császárnak szívének vágya, hogy a háború minél hamarabb véget érjen. Amíg azonban Anglia és az Egyesült Államok ragaszkodik a feltétel nélküli megadáshoz, a Japán Birodalomnak nincs más választása, mint minden erejével harcolni a haza becsületéért és fennmaradásáért.”
Ezt Molotovnak mondták a japánok július 11. napján.

Egy ízelítő a japán fanatizmusból:
"Nem tudunk tovább a háború sikerében reménykedni. Az egyetlen út Japán százmillió embere számára, ha feláldozzák életeiket, megnehezítik az ellenség dolgát, és elveszik azok harci kedvét."
(Birodalmi Főparancsnokság Folyóirata)

Ha átgondoljuk mindezt, kicsit talán mi is bűnösök vagyunk a bomba bevetésében. Amerika gyors győzelmet akart, hogy ne legyen a szovjet segítségre utalva. A szovjetek lassítani akartak a tempón, hogy átcsoportosíthassák a haderőt keletre. Lényegében versenyt futottak, hogy kinek mekkora része lesz a Japán feletti győzelemben. Ha Amerika előbb tud nyerni, nincsen rákényszerítve a sztálinnal kötött paktumra, talán a közép-európai államok sorsa is másként alakul.
@s: Ha és talán... meg amiről nem is tudunk. Ami viszont biztos: Amerika elérte célját, hosszú évtizedekre bebiztosította a hatalmát a Nyugat felett és ezen a bázison építkezve fokozatos terjeszkedésbe is kezdett. Közép/Dél-Amerika, Délkelet-Ázsia, az arab világ irányában. Az megint másk fejezet, hogy a mohóság a vesztét hozza el, sokat markol, de már sok minden ki is pereg az ujjai közül.

"Tehát már nem működik az evolúció szelekció komponense. Túl sokan vagyunk ehhez, a Föld pedig túl kicsi."
Azért ez a génkészlet még jelentős potenciét hordoz és ha nem a száz méteres síkfutás olimpiai rekordja a cél, úgy a legnagyobb tempóban szaporodók génjeire továbbra sincs sok szükség. (Ettől még basznak velük, de nem a génjeikre pályázva)
Anomália, hogy adott esetben a "fehér" génkészlet kirostálódik de hát ugye a nagy legenda szerint amúgy mindenki valahol Olduva környékén kezdte, feketén.

Az evolúció meg teszi a dolgát a saját, kifürkészhetetlen elképzelései mentén, hol ezt, hol azt díjaz a nagy versengésben. Egy globális krízis esetén képes új irányt venni és a régi célok mennek a levesbe, az evolúció nem gondolkodik távlatokban, egy generációra előre, max.

" Súlyponteltolódás megfigyelhető úgy a tudás, mint a tőke esetében. A történelem legalábbis ezt mutatja."

Ez egy kritikus tömeg felett működik csak. A tudás nem olyan, mint az arany, vagy az anonim bankbetét. Nem tudod halomba rakni, mert értéktelenedik, elavul. Kiaknázni viszont csak megfelelő méretű gazdaságra építve lehet.
Hiába vannak remek fizikusaink, ha nem tudunk fúziós reaktort építeni, el fognak menni és építenek másutt (pontosabban elbíbelődnek vele..) Így vagy úgy, nincsenek különösebben hasznunkra. üszkélkedni persze lehet velük, Teller is hazajött a rendszerváltás után előadásokat tartani a Műegyetemre. És mi büszkék voltunk! De ha maradt volna, akkor sem lenne atomfegyverünk :)
Vajon legújabb Nobel-díjasunk itthon finanszírozott kutatásaiból mi haszon fog visszacsorogni ide?

A globális gazdaság szép álom, de fura módon a hasznot nem akarják globálisan elosztani, hanem gazdasági központok felé szivattyűzzák azt, csak az erőforrásokhoz való hozzáférést illetően követelnek globális homogenitást.
(Itt érünk el a libertárius felfogáshoz... ami a fennen hirdetett liberális eszme mögött settenkedik)
@Ma született bálvány: "Az megint másk fejezet, hogy a mohóság a vesztét hozza el, sokat markol, de már sok minden ki is pereg az ujjai közül."
Igaz. A hatalomra senkinek nincsen bérlete. Ezt igazolja a történelem is. Birodalmak jönnek-mennek. A mi emberi léptékünkkel ezt kivárni reménytelen, de az megváltoztatni is. Mindez nem jelenti azt, hogy el sem kellene kezdeni. Ha mindenki csak a saját idejére vonatkozó dolgokkal foglalatoskodott volna, ma nem lennének említésre érdemes teljesítmények.

"a legnagyobb tempóban szaporodók génjeire továbbra sincs sok szükség"
Kinek nincs? Az élet nem ennyire finnyás, mint néhányan közülünk. Az intelligencia ritka jószág az élővilágban. Sok élőlény más stratégiával biztosítja a faj fennmaradását. A hangyák például a nagy egyedszámmal és az együttműködéssel. A példák változatosak és számtalanok.

"Anomália, hogy adott esetben a "fehér" génkészlet kirostálódik"
Talán nem is az. A természet ravasz. Megszabadul azoktól, akik veszélyeztetik a bolygót. Márpedig ezek az agyondicsért fehér városiak. Néha eljátszom a gondolattal: amikor már minden elveszett, az emberiség maradéka szorongatja az elektromos fogkeféjét, és talán átszalad a cseppnyi értelmén, hogy ezért kár volt külszíni fejtéssel kiszedni a földből a lítiumot. Megmoshatta volna a fogait simán egy hagyományos fogkefével is.

"a nagy legenda szerint amúgy mindenki valahol Olduva környékén kezdte, feketén"
A legújabb eredmények nem ezt támasztják alá. Több tízezer évvel korábbi kőzetekben találtak fejlett emberi maradványokat a mai Európa területén. Ez nem magyarázható meg az afrikai származással. Az eddigi elméleteket az eddig talált leletek alapján alkották, de ez újabban megváltozott.

"Ez egy kritikus tömeg felett működik csak. A tudás nem olyan, mint az arany, vagy az anonim bankbetét. Nem tudod halomba rakni, mert értéktelenedik, elavul. Kiaknázni viszont csak megfelelő méretű gazdaságra építve lehet."
Rövid távon ez szinte biztosan így van. De ki beszél itt rövid távról? A gazdaságnak olyan állapotban kell lenni, hogy a befolyásos birodalmak megrendülése esetén át tudja venni a stafétát. Ehhez persze kell az is, hogy a nagyok megrendüljenek. Amikor Európában még csak favágók laktak, az arab kultúra nagyságrendekkel megelőzte a többit. Lehet mondani, jókor voltak jó helyen. A kínaiaktól eltanulták a papirusz gyártását, az indiaiaktól a tízes számrendszert és a nullát, a perzsáktól a csillagászatot és az orvoslást, a görögöktől a geometriát, ők maguk hozzáadták ehhez az algebrát és az algoritmus módszerét. Nem volt ellenfelük. Ma a saját örökségüket sem ismerik fel. Európai huncutságnak tartják ezeket, nekik ott van Allah, a nagy, és Mohamed, az ő prófétája. A mongolok (egyszerű, lótejet ivó népség) végeztek velük. Meg az európai keresztesek. De előtte azért az európaiak kitanultak mindent, amiben ők jók voltak. Arabról és görögről latinra fordították, amit tudni kellett. Ezt a kitanulási fázist nagyon hiányolom manapság. Anélkül soha semmi nem lesz. Rövid távon bukni fogunk ezen, ebben nincsen vita. De az idő nekünk kedvezne.

"A globális gazdaság szép álom, de fura módon a hasznot nem akarják globálisan elosztani, hanem gazdasági központok felé szivattyűzzák azt"
Amerika kivitte a gyártást a múlt század hatvanas éveiben az ázsiai térségbe, mert ott olcsóbb volt. Mi lett? Azok a népek megtanultak olcsón jót gyártani, kitanulták a technológiát. Mára az USA nem bír velük. Nem is olyan hosszú idő. Kína egy halom szegény ember volt az ötvenes években. Most pedig veszélyezteti a világelsőket. Hitted volna?
A siker nem holnap lesz, és nem is a jövő héten. Csinálni kell a dolgot. Ennyi.
@s: "Erről beszélek. A tudás mindig, minden körülmények között érték."

Akkor megtaláltuk a kitörés lehetőségét! Monostabil tetraéder nagyhatalom leszünk! Űrkomp gyártó nagyhatalom!

De ha mégsem, még mindig ott a dicsőség, hogy ezt "mi" adtuk a világnak és kit érdekel, hogy az amerikai űrkutatás fog profitálni ebből.

Soha nem vitattam, hogy a tudás érték.

hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Magyar_tal%C3%A1lm%C3%A1nyok

És ezek csak a "látványosabb" eredmények, annak töredéke, amit a magyar agyak hozzátettek az egyetemes tudáshoz. Alig tudsz olyat mondani, aminek hozadékai a magyar nemzetet gazdagították volna.
A "kejfeljancsi" nagyszerű dolog és viszonylag kis befektetéssel, kevés ember közreműködésével született, de az ilyen eredmények ma már egyre ritkábbak. Valójában egy-egy tudományos felfedezés, előrelépés hátterében nagyon jelentős munka és anyagi befektetés húzódik meg. Évek-évtizedek, kutatók százainak-ezreinek alapkutatásai, szorgos munkája hozza meg az áttörést. Vagy még az sem. Aki képes ennyi tudást, pénzt, időt fektetni valamibe és aztán a befektetés kamatoztatni, az jut valahonnan valahová. Aki nem... az legyezgetheti a büszkeségét, hogy nyolc fizikust, huszonkét mérnököt, tizenegy technikust adott a fúziós reaktor fejlesztéséhez. Amit aztán végül (ha egyszer sikerül) távoli földrészen magántulajdonú cégek fognak irtózatos haszonnal felépíteni és működtetni.
@látjátok feleim szümtükkel:
"Akinek humora van mindent tud,
Akinek nincs, az mindenre képes,
Akinek humora van minden bír,
Akinek nincs, az mindenre kényes."
@s: "Rövid távon ez szinte biztosan így van. De ki beszél itt rövid távról? A gazdaságnak olyan állapotban kell lenni, hogy a befolyásos birodalmak megrendülése esetén át tudja venni a stafétát. Ehhez persze kell az is, hogy a nagyok megrendüljenek."

:)))) Én is el tudnék képzelni olyan szcenáriót, amiben mondjuk mindeki kihal köröttünk és mi teleszüljük a Kárpát-medencét, majd egész Európát. Persze Amerikának is el kellene néptelenednie, meg Kínának, Indiának.

Mennyi erre az esély?

" Ezt a kitanulási fázist nagyon hiányolom manapság. Anélkül soha semmi nem lesz. Rövid távon bukni fogunk ezen, ebben nincsen vita. De az idő nekünk kedvezne."

Ott tévedsz el, hogy nem vagy hajlandó megérteni: Régen a kis dolgok ismerete is előnyként jelenhetett meg másokkal szemben. Manapság ezeken már réges-régen túl van mindenki. A "nagy dobáshoz" ez kevés. Az életbenmaradáshoz/fennmaradáshoz is. Előnyre már csak úgy tehetsz szert másokkal szemben, ha több erőforrásod van, amivel olyasmit kutathatsz, fejleszthetsz, építhetsz, amit az nem képes. (Aztán meg meg is kell tudni védeni, mert ha más nem, Kína biztosan ellopja és féláron fogja gyártani)

Folyton a régmúltba révedsz, de a világ ma másként működik, másként halad. Nem tudsz az élre törni, mert azonnal, ahogyan mások megneszelik miben töröd a fejed, rögtön elviszik a tudást magába záró koponyát... vagy felrobbantják egy csipogóval...

Romantikus álmodozó vagy, de ezzel nincs is gond. Csak tessék elfogadni, hogy minden, tudásba forgatott eurónk többet hoz másoknak a konyhára, mint nekünk.
Ami nem zárja ki azt, hogy költsünk a tehetséggondozásra, az oktatásra, de nagy csodát felesleges ettől várnunk. Nem leszünk a tízmillió Nobel-díjas országa.
"Persze nagyobb ország, meg valszeg ott megfizetik a szinkronszínészeket, itthon egy film szinkronilázásáért kapnak egy fél pár használt strandpapucsot, kurvára alul vannak fizetve.
Nyilván szeretem néha ha eredeti nyelven szól, de ha úgy hadarnak akkor követhetetlen.
Fostos sorozatok vannak szinkronizálva a netflixen, a legfaszább filmek meg soha, amúgy le is mondom a gecibe, tényleg hónapok óta nincs semmi nézhető ezen a foson, dömping van a fosból.
Az a baj hogy az ncore-nál is ha fizetsz akkor nem kell vissza seedelni a sok xart, de ha fizetsz akkor meg ugyan ott vagy ,mert a streamek árát fizeted ki az ncoreon amiket lemondtál."

:)))) Ezen már tényleg csak röhögni képes az ember. A gazdaság, a fejlettség fokmérője, hogy van-e szinkron egy tucat sorozat alatt, vagy sincs...és persze nyilván Oooorbán a hibás azért, ha nincs, mert ebben a diktatúrában a szinkronszínészeket nem fizeti meg a KÓRmány!

(de az ilyentén gondolkodó emberektől minek is várná el az ember, hogy teles komplexitásában vizsgálja a kérdést és felmerüljön benne a gondolat, hogy megtanuljon egy idegen nyelvet masszívan vagy csak azt, hogy megértse: ha a torrentről lopom a filmet, akkor az iparágban dolgozókat nem lesz aki fizesse.
Na, de ez csak egyéni szociál probléma, a mi gondunk az, hogy neki is van szavazati joga. Amit egy zsák krumpliért, egy szinkronért, vagy akár csak egy neki tetsző ígéretért is boldogan odaad bárkinek.
Azt is mondják, hogy aki hazudik, az lop is.
24.hu/belfold/2025/06/26/belgrad-budapest-vasut-szerzodesek-alkotmanybirosag-transparency/

Furcsa ez a magyar jog, ami az elmúlt 15 évben kialakult. Kár, hogy ezt a tiltást egy közpénzből megvalósítandó gazdasági döntés ügyében mondták ki. Mi ebben a nemzetbiztonsági érdek? Mi van a fészek alján, min kotlanak ennyire?

Megjegyzendő, hogy anno a szolnoki híd védelme nemzetbiztonsági érdek volt, de már régen nem őrzi senki a hidat. Elveszett a híd nemzetbiztonásgi érdeke? Pedig ez egy folyón történő átkeléshez szükséges híd, a vasút meg sok száz kilométeren át kanyargó éptmény. Annak minden centije nemzetbiztonsági érdek, és még sem őrzi senki, kivéve a szerződést, ami pedig tiszta gazdasági ügylet? Melyik nemzeté? A magyaré vagy a kínaié? Esetleg valami titkos politikai alku is van a gazdasági szerződésbe?

Mi lesz, ha a kímaiak rosszul teljesítenek, vagy a magyarok nem fizetnek időben, és per indul ilyesmi miatt? Ott is nemzetbiztonsági érdek lesz a vasút?
@látjátok feleim szümtükkel: Gondolom gyakran hallod ezt... talán nem ok nélkül.

"
Szabad így beszólni a kormánynak?"

Ezek szerint igen. Na, de akkor most hogyan fogjátok megmagyarázni országnak-világnak, a híveknek, hogy itten kérem tejhatalom, diktatúra és elnyomás van?

...ejnye, no!
@Ma született bálvány: "minden, tudásba forgatott eurónk többet hoz másoknak a konyhára, mint nekünk"
Rendben. Akkor legyünk ostobák. Páran már mutatják az utat ebbe az irányba. Én a magam részéről nem csatlakoznék hozzájuk. Különvéleményem van, és úgy tűnik, ez sokakétól különbözik.
@Ma született bálvány: Ezt miért nem Dio blogjára írtad? Merthogy oda lenne való. Kitiltott volna?
@Ma született bálvány: Van valami, amit furcsának látok. Te talán tudsz segíteni nekem ezt megérteni.
Fiatal korodban miért döntöttél úgy, hogy felsőfokú végzettséget szerzel (többet is), ahelyett, hogy elmentél volna egy butikba eladónak. Akkoriban ez a döntés inkább volt a jövőbe történő befektetés, mint az azonnali anyagi jólét záloga. Szerintem akkor jobban láttad a lényeget, mint mostanság. Folyton a gyártással jössz. Az már mindenek után van. A fő dolog, amin a kocka megfordul, az a tudás. Régebben jobb arc lehettél, de ne búsulj. Sokakkal megtörténik ugyanez.
Miét nekem kéne magarázni, hogy 15 év után a számvevőszék elnöke aki ugyé nertárs, be mer szólni Orbánéknak?
@s:

Még is úgy csinálnak sokan, mint az ecceri juhász, aki félt a zivatarban, és bedugta a fejét egy boglyába. Arra ment egy vádor, az meg a botjával jó nagyot húzott a hátsó felére. Akad vándor elég, csak figyelni kell, hogy hol dugják a fejüket a felelelősség elől.

Azért elég büszkén kérdezte a nertárs, hogy "sikerült eltitkolni?" Arra kéne büszkének lenni, hogy ne tudjon egy haver se titkolózni, mert általában nem a hatalom deríti fel ezeket az eltitkolásokat. Előtte meg kell valakinek zörgetni azt a harasztot.
index.hu/gazdasag/2025/06/26/beruhazas-fdi-befektetes-allami-szamvevoszek-kormany-asz/

Ha ez nem ráfizetés, akkor a tudás megszerzése (ami azonnal valóban nem kifizetődő, ám hosszú lejáratban mindent visz) ehhez képest egy aranybánya.

"a magyar ellenzéki média továbbra sem az ország gazdaságának fejlődését, hanem idegen érdekek kiszolgálását tartja szem előtt, így nap mint nap azon dolgoznak, hogy elbizonytalanítsák a külföldi befektetőket a magyar üzleti környezettel szemben"

"Az ellenzéki portálok cikkei hangzatos címekkel hirdetik, hogy az ÁSZ »friss« (értsd: április óta nyilvánosan elérhető) elemzésében lesújtó véleményt fogalmaz meg a befektetésösztönzési rendszerrel kapcsolatban."

"Ezek az írások természetesen nem foglalkoznak az ország versenyképességével, fittyet hánynak a tényekre és az elmúlt évek eredményeire."

Elemezzük kicsit Joó István a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója iménti szavait.

idegen érdekek kiszolgálását <--> elbizonytalanítsák a külföldi befektetőket
- Hoppá . . hoppá . . hoppá. A külföldi befektetés véletlenségiből nem külföldi érdek? (bálvány majd magyaráz)

ellenzéki portálok cikkei <--> ez egy index cikk. Az már zsebben van, vagy nem? (bálvány majd magyaráz)

fittyet hánynak a tényekre és az elmúlt évek eredményeire <--> Tudunk eredményekről? Hánynám én a fittyet, ha lenne mire. (bálvány, hagyd a francba. Bolsi kommunista vagyok amúgy is szerinted. Mondd szépen: lippsi. Itt a zöngétlen mássalhangzót kell választani, és kettőzni is kell, mert akkor tudsz köpni is közben. Valami képernyőtisztító azért legyen a közeledben, nehogy aztán szem elől tévesszed a lényeget. Úgy értem annál is jobban, mint eddig.)
"„azután a 49,9 milliárd forint után is ki kellett fizetnünk a szolidaritási hozzájárulást, amit be sem szedünk”."

Ez akkor milféle szolidartítási adó?

telex.hu/belfold/2025/06/26/pinter-bence-polgarmester-szolidaritasi-hozzajarulas-kormany-fidesz-kdnp
@látjátok feleim szümtükkel: Alaposabban tanulmányozta orbán halálmadár munkásságát, és a dolgok jelen állása szerint (egyébként nem teljesen indokolatlanul) teleszarta a gatyáját. Azon a magányos szigetecskén (USA) nem teljese példa nélküli, hogy az emberfiát leütik a sakktábláról, mit a sötét parasztot. (Be szép hasonlat is volt ez. Még úgy is, hogy szőkíti azt a kialvatlan fejét.)
Különben a hír nem igaz. Ezt azért bírom a telexben. A hülyeségekben is rátalál a gyenge pontra.
@s: Diorella mindig is ellenséges viszonyt ápolt a valósággal.

"Fiatal korodban miért döntöttél úgy, hogy felsőfokú végzettséget szerzel (többet is), ahelyett, hogy elmentél volna egy butikba eladónak. Akkoriban ez a döntés inkább volt a jövőbe történő befektetés, mint az azonnali anyagi jólét záloga. "

Értelmetlen a párhuzamod. A magyarázat talán nagyképűnek hat, de mivel errefelé gyakorta megesik velem, hogy félreértik/félremagyarázzák a véleményemet, nagy tragédia nem lesz ha most is így történik.

A tudás nem kizárólag a szándékon, a befektetési akaraton múlik, kell hozzá alapanyag is. Ez nem elhanyagolandó tényező és pont ebből fakad az, hogy mivel az alapanyag eloszlása mennyiség és minőség... koncentráció tekintetében nagyjából azonos minden országban és egy ponton túl már nem növelhető a kitermelés. Zavaró tényező, hogy egyfelől minden oországnak lényegesen kevesebb van belőle, mint amennyire szüksége lenne. A "kitermelés" sajnos egyre nehezebb és drágább is, tetejébe a "nyersanyag" egy szint felett mobilizálódik.
Ezt használják ki azok, akik a nyersanyagból "végterméket" képesek előállítani. (Az sem utolsó szempont, hogy mit is tudnak kihozni az értékes nyersanyagból)

Az, hogy nekem mi volt a motiváció, az mellékes, a tudásom nagyobb része társadalmi értelemben haszontalan, nem konvertálható állami bevétellé. Az viszont igaz, hogy azt, amit a "közösség" rám költött, azt bőséggel visszafizettem. Itt élek, itt teremtettem meg a párommal közösen az egzisztenciám, ide fizetek adókat, járulékokat, a gyerekeim viszont valószínűleg másutt fogják megtenni ugyanezt. Nincs lelkiismeret furdalásom, mert ehhez az alapokat is másutt szerezték meg, amiért fizettünk. Nincs tartozásunk ebben az értelemben semmiképpen sem.
Nem is haragszunk erre az országra, mert elfogadjuk, hogy amit lehetett, az megadta, a többi rajtuk múlik.

Szerintem az ország elég jól él a lehetőségeivel, kiaknázza a "népben rejlő" kincset, de ennél sokkal többet mit tehetne? Már most sem képes megtartani elegendőt. Nálunk kissé tehetősebb országok is küzdenek ezzel, mert még nálunk sincs meg az a kritikus méretű gazdaság, ami helyben tarthatná ezeket az embereket.

"Régebben jobb arc lehettél, de ne búsulj. Sokakkal megtörténik ugyanez."

Miből gondolod, hogy képes vagy ezt megítélni és miből gondolod, hogy a véleményed bármit is számít számomra, hogy csak egy hangyányi hatással is van bármire???
El kellene engedni ezt az önkéntes mérvadó pózt, teljesen belegörcsöltél már. Koncentrálj inkább önmagadra... arra esetleg hatással tudsz lenni... szükség is lenne rá.
@látjátok feleim szümtükkel: "Pintér Bencéék számítása szerint Győr 2025-ben nettó befizetője lesz az államkasszának, a város ugyanis 200 millió forinttal több pénzt fizet be, mint amennyit kap. "

Tudod-e értelmezn ezt az amúgy rém egyszerű kis mondatot?
Azt régen tudom, hogy a számok, a pénzügyek (sok egyéb mellett) számodra fehér foltok, de itt elég csak azt nézned: Tartozik/Követel és kapsz egy számot, ami az egyenleg. 200 millió. Valójában ennyi a "vesztesége" Győrnek. Budapestnél nem számolom ki neked, az legyen a te házi feladatod!

És legyen díszítő sor a lap alján!
@s: A sakkban nincs "paraszt"... talán ha a tükör előtt játszol... A táblán gyalogok vannak.
@s: Kálmán Olga ítéletet hirdetett, a ti világotokban ez már jogerős, nekem ezzel semmi dolgom.

De megértem, hogy kedveled, pont olyan arrogáns, mint amilyen magad is vagy.

Öröm az ürömben, hogy a karaván halad, akár nélkületek is.
@Ma született bálvány: "Miből gondolod, hogy képes vagy ezt megítélni és miből gondolod, hogy a véleményed bármit is számít számomra, hogy csak egy hangyányi hatással is van bármire???"
Egyáltalán nem gondolom ezt. Csak úgy megjegyeztem.

A lényegre: te a tudást inkább bányakincsnek tételezed fel, velem szemben, aki inkább növényi természetűnek tartja. Egy dolog a született tehetség, a másik annak kiművelése. Egyik sem megy a másik nélkül semmire. A szegény országokban sok tehetség elsikkad, a gazdagabbak jobban vigyáznak rájuk. Kicsi, de lényeges különbség. Nem arról van szó tehát, hogy lehetetlen küldetés gyanánt mindenkiből idegsebész-részecskefizikust akarnánk csinálni. A cél az, hogy az oktatásban tartsuk a növendékeket, mert ki tudja mi lehet belőlük. Luxus? A javából. Viszont hirtelen hozhat felmérhetetlen nagy előnyt. Ezt szokták gazdagék megjátszani.
@Ma született bálvány: Királynő és ló sincs. Mégis sokan ezt használják vezér és huszár helyett.
Néha, amikor sakkozunk, és vezércsere van, gyakran mondjuk egymásnak: gyere, kapjuk le a ribancokat. Nem kellett volna ezt így mondanom, de te hoztad szóba a figurák elnevezését.
@Ma született bálvány: Nem Kálmán Olga mondta ki az ítéletet. Az a szerencsétlen politikusféleség volt, aki ekkora baromságot tudott csak kinyögni a kérdésre. Olga elröhögte magát, ahogy bárki más is tette volna. Szánalom volt az a faszi. Ilyeneket máshol egy pizzéria szóvivői posztjáról váltanak le azonnal. A másik faszkirály az orbánbalázs.
@s: " A szegény országokban sok tehetség elsikkad, a gazdagabbak jobban vigyáznak rájuk. Kicsi, de lényeges különbség."

Továbbra is ügyesen csúsztatsz, a valóságot próbálod meghamisítani.

A gazdagabbak azért vigyáznak rájuk jobban, mert ők képesek haszonná konvertálni a lehetőséget, és ezért is veszik el mindenkitől, aki valami okból erre nem képes. A kicsi/szegényebb gazdaságok nem azért nem képesek (többnyire) "vigyázni" a tehetségekre, mert annyira butuskák, hogy képtelenek felismerni a tudásban rejlő potenciált, hanem azért, mert a gazdagok újra meg újra elveszik tőlük.

Ki ne találd, hogy te vagy csak annyira bölcs , hogy felismerted mekkora érték egy kiművel ÉS piacképes emberfő. Hogy a lecsós analógiánal maradjak: Nem tudsz lecsót főzni, de tudod, hogy milyen a jó lecsó... ám nem vagy képes belátni, hogy nem mindenből, nem mindenhol lehet lecsót főzni. Nem azért, mert a bőgatyás fideszes nem szereti a lecsót, vagy mert nem ismeri a receptet, hanem mert nincs meg hozzá minden hozzávaló.

Amúgy meg azért azt magad is látod, hogy azt egyetlen nagy lecsófőző ország sem vállalja be, hogy a lecsó összes komponensét, kellékét saját maga állítsa elő, mert messze olcsóbb neki, ha megveszi készen a legfinomabb, készre főzött, gőzölgő produktumot, mikor milyenre támad gusztusa.
Egy tányér lecsó előállítása nem az egyetemen történik, hosszú és iszonyat nagy befektetést igénylő előkészítés előzi meg a kóstolást. Ezt spórolja meg a Nyugat, mert megteheti.
@s: Nem tudom mi a konkrét történet, tekintve hogy ez egy baromi régi sztori, az eleje rendesen le lett vágva és csak az maradt, hogy Kálmánolgi szokásához híven belefojtja a szót a riportalanyba, mielőtt az kifejtené teljes mértékben a valóságot.

De semmi baj, értem, hogy szerettek nosztalgiázni. Elővesztek valamit, ami kilenc évvel ezelőtt sem rengette meg a Fidesz hatalmát, na, de majd most, talán!

403 like!!!! Ennyit ér :)
@Ma született bálvány:

"Kálmán Olga az Egyenes beszédben hosszan faggatta Kovács Zoltán kormányszóvivőt arról, hogyan történhetett meg az, hogy az MNB alapítványai többek között a Matolcsy családhoz köthető cégekhez szórták a közpénzt."

"A teljes beszélgetés nagyon kemény, de a legsúlyosabb része az a pillanat volt, amikor Kálmán Olga arra utalt, hogy a kormánypártok megszavaztak egy törvényt, amivel eltitkolták volna, hogy mire mentek el az alapítványok pénzei (szerencsére ezt az Alkotmánybíróság megsemmisítette)."

A cinikus, és azóta legendássá vált mondat ekkor hangzik el. Azon túlmenően, hogy kommunikációs tankönyvekbe illő eset (Murphy szerint minden jó valamire. Ha másra nem, legalább elrettentő példának.), a jelen helyzetben az aktualitása megint kétségtelen. Nem kevésbé, mint az ennél kb. nyolc évvel korábbi orrba-szájba gyurcsányozás. Abból is viszonylag jól el lehetett lenni. Nem is tudom, most, hogy gyurcsótány lerakta a fandlit, mi a tököm lesz. Valószínűleg nagy dobrev fogják verni, hogy de akkor is.
@Ma született bálvány: Ebből a gondolatmenetből az jön ki, hogy aki egyszer lemarad, annak onnantól annyi. Holott ismerünk példákat, amik ezt cáfolják. Dél-Korea nem az egyetlen ilyen. A recept sem titkos. Állami pénzből, durva piactorzítással ráígérnek bárkire. Valami egyéb szarból összeszedik a pénzt, és ezeknek a figuráknak adják. A hazafias érzelmek nyilván kevesek ehhez, de raknak mellé a tűzre, hogy lobogjon. Viszont elvárják a teljesítményt. Nem csak kiadják a döglődő cégeknek, ahol a cimbik ülnek a tulajdonosok közt. Mert az csak egy sima lopás, álruhában.
@s: Dél-Korea adottságai teljesen mások, mint a miénk. És azért azt se felejtsük el, hogy az USA gyarmataként privilegizált helyzetben voltak/vannak, dől hozzájuk a dollár. És lássuk be, előbb a vas és acél országa lettek, aztán kezdtek pénzt tolni a tudásba. Más múlt, más kultúra, más társadalomszervezés.És ennek azért vannak árnyoldalai is, nem kevés. A társadalom szó szerint kiszipolyozza a tömegeket. Ja, nem mellesleg ott az oktatásba az egyén is kemény befektetéseket kell eszközöljön, az állam nem tesz mindenki valaga alá diplomát. Végül: a nagy jólét ellenére őket is elérte a globális gazdaság indukálta negatív hatás: elkezdtek fogyni.

"Nem csak kiadják a döglődő cégeknek, ahol a cimbik ülnek a tulajdonosok közt. "

Kissé el vagy te tájolva:))

www.origo.hu/gazdasag/2017/02/ami-a-samsung-ugy-mogott-van-del-korea-es-a-sotet-kozepkor
www.oeconomus.hu/irasok/mi-all-a-del-koreai-fejlodes-mogott-es-mi-az-ara/

:))) A teljes képet nézzed, ne csak azt a részletét, ami neked tetszik. Nem akarsz te koreai lenni...
@s: Hatalmas győzelmet aratott Olgi (meg a gazdija :) Kár, hogy a kutyát nem hatja meg a hörgésük. És tudod miért? Mert hiteltelenek. 2006-2008-óta. De felőlem nyomathatják inuk szakadtáig a régi lemezt, ha nekik megfelel ez az eredmény. Lassan már a Parlamentbe sem jutnak be, csak idegenvezetővel.
@látjátok feleim szümtükkel: mandiner.hu/kulfold/2025/06/meg-a-telex-szerint-is-hazudik-kancz-csaba-orban-viktorrol

"a NATO-csúcs utáni királyi vacsorán Orbán Viktor miniszterelnök asztaltársaságába tartoztak Ausztrália, Belgium, Montenegró és Portugália állam- és kormányfői is."

A macskaasztal.
@Ma született bálvány:

"az USA gyarmataként privilegizált helyzetben voltak"
Eddig azt duruzsoltad, hogy az rossz, mert a külföldi nagyok elviszik a pénzt. Most hirtelen jó lett. Érvelhetnél ennél következetesebben is.

"előbb a vas és acél országa lettek"
Mi is.

"aztán kezdtek pénzt tolni a tudásba"
Mi nem.

"Más múlt, más kultúra, más társadalomszervezés."
Így igaz. És mégis, ennek ellenére is. Minekünk legalább ezzel nem kellett volna bajlódni, és ennek ellenére sem.

"az oktatásba az egyén is kemény befektetéseket kell eszközöljön"
Így van. Nagyon helyes. Ismeretlen a tanár ellenes handabandázás. Tisztelik az oktatóikat, mert az egész társadalom is megbecsüli őket.

"őket is elérte a globális gazdaság indukálta negatív hatás: elkezdtek fogyni"
Az miért is rossz? Kőkorszaki szemléletünk alapján a sok ember a jó, ezért? Nem. A lényeg, hogy a társadalom jólétben éljen. Vagyunk kb. nyolc milliárdan. Mi a túrónak még ember. Ez is sok, ami van.

Egyébként nem kötelező az összes hibát lemásolni. Korea csinált, amit csinált. Mi tehetnénk jobban is. Meg sem próbáltuk.
@Ma született bálvány: Teljesen megőrültél. Az mnb szarát éppen most vizsgálják. Elkúrtak 2000 milliárd forintot, abból esélyes, hogy 500 milliárd bűncselekmény. A többi felelőtlen gazdálkodás eredménye. (Túlárazott ingatlanok vétele, amik a reális értékük alá is kerültek mára.) Értem én, hogy a fletó elkúrta a kalapács nyelét. Ebben nincsen vita. De akkor ne bánjunk már orbánnal úgy, mint a hímes tojással. Ne tagadjuk meg tőle sem a balfasz hazaáruló tolvaj titulust. Kiérdemelte, vastagon.
Volt egy jó mondása: A haza nem lehet ellenzékben.
Kár, hogy mára ez emígy változott meg: Az ellenzék nem lehet a hazában.
Trükkös dolog a nyelvtan, de azért sokan értik.
telex.hu/gazdasag/2025/06/27/nav-ngm-koveteles-osztalek-gazdagok-adomentes

" A 2023 óta hatályos szabályok szerint ha osztalékra vonatkozó követelést, vételárkövetelést vagy akár kriptoeszközöket (adójogunk szerint a kripto követelésként adózik) tett valaki bvk-ba, akkor azt 5 év után adómentesen vehette ki.

A gazdagoknak nyitva álló adózási kiskapu tehát valahogy így nézett ki:..."

Hogy is van ez? Ezért találták ki a vagyonkezelést? Erre ondjűk, hogy ügyes.
@s: "Eddig azt duruzsoltad, hogy az rossz, mert a külföldi nagyok elviszik a pénzt. Most hirtelen jó lett. Érvelhetnél ennél következetesebben is."

Ennyire nem lehetsz egyszerű :)))) ... de, de, mégis.

A koreaiaknak a munka maradt, bele is szakadnak csórik az erőforrásaik felett kevesek rendelkeznek. Erre is írtam, hogy nem akarsz te koreai lenni. (Hasonló cipőben jár Tajvan is)

"Így van. Nagyon helyes. Ismeretlen a tanár ellenes handabandázás. Tisztelik az oktatóikat, mert az egész társadalom is megbecsüli őket."
Nos, akkor már csak a koreai átlag tanárt kell összehasonlítani a magyar átlag-tanárral. Nálunk a pógár elvárja, hogy mindent az állam finanszírozzon és még adót fizetni sem szeret... (ugyanez érvényes az EÜ-re is, aztán jön a sírás, hogy kis pénz, kis foci. Az ingyen kapott dolgoknak nincs becsülete, értéke.Ha viszont a saját pénzével játszik, akkor jól megnézi, hogy a gyerek kihoz-e mindent magából és természetesen a tanárokból is kisajtolják a maximumot. A teljesítményt díjazzák, nem a jelenlétet.

"Az miért is rossz? Kőkorszaki szemléletünk alapján a sok ember a jó, ezért? Nem. A lényeg, hogy a társadalom jólétben éljen. Vagyunk kb. nyolc milliárdan. Mi a túrónak még ember. Ez is sok, ami van."

Mondom én, hogy nincsenek logikus-koherens érveid. Csak vagdalkozol. Hol ezzel, hol azzal.

Persze, nyolc milliárdan vagyunk, egyre többen. És hol jó az, ha a majmok szaporodnak, miközben a dolgozni képes értelmes emberek, akik felépítik a világunkat és a jövőt, azok meg elfogynak?
Koreaiból több kellene, szudániból meg csak pár tucat, az is kitömve, a Természettudományi múzeumban, vagy egy majomházban.

Szaporodunk, az IQ meg fogy. Ha neked ez jó irány...

""előbb a vas és acél országa lettek"
Mi is.
"aztán kezdtek pénzt tolni a tudásba"
Mi nem."

Csak ugye nekik megvoltak ehhez az előfeltételek, nekünk meg nem és ne feledkezz meg arról, hogy náluk nem volt szocializmus 50 éven át.

"Egyébként nem kötelező az összes hibát lemásolni. Korea csinált, amit csinált. Mi tehetnénk jobban is. Meg sem próbáltuk."

Ennyi a te hozzáadott értéked. "Csináljuk jobban!" Ezt egy szudáni is képes lenne kiagyalni. A know-how tekintetében ezzel ki is merült az ötlettárad.

"Teljesen megőrültél. Az mnb szarát éppen most vizsgálják. Elkúrtak 2000 milliárd forintot, abból esélyes, hogy 500 milliárd bűncselekmény. "

Mindenki dobálózik szép kerek számokkal.. 2000 milliárd, 500milliárd... de én valahol 270 milliárdnál járok, ennyit vittek ki, amiből elvileg olyan 500 milliárd számszerűsíthető vagyon keletkezett. Tehát a pénz nem tűnt el, csak kérdés, miként lehet ezt visszalapátolni az MNB-be.

De mindegy is. Kénytelenek leszünk megvárni a nyomozás végét, a jelentést, aztán kialakítunk valami véleményt és remélhetőleg az is megkapja a büntetését aki konkrétan felelős.

Sajnos ennél nagyságrendekkel nagyobb pénzeket herdált el a szoci kormány és gyakorlatilag senki nem ül sitten közülük sem.

"Kár, hogy mára ez emígy változott meg: Az ellenzék nem lehet a hazában."

Ellenzékre nagyon nagy szükség lenne, ezt én is osztom, de nem úgy, hogy a külföld pénzeli azokat és a külföld érdekeit igyekeznek érvényre juttatni. Ez talán felfogható számodra is.

Szóval így szólna helyesen a mondat: Ellenségnek nincs helye a Hazában!
@Ma született bálvány: "az erőforrásaik felett kevesek rendelkeznek"
Nálunk is. Lölö, aztán megint lölö, garancsi, tiborcz.
Koreában vannak világmárkák. Itt még saját gazdasági eredmény se nagyon akad.

Tanár elleni handabandázáson nem ezt értettem elsősorban. Jelen kormányzat úgy áll a kérdéshez, ahogy még horthy sem tette annak idején.

"Koreaiból több kellene, szudániból meg csak pár tucat, az is kitömve, a Természettudományi múzeumban, vagy egy majomházban."
Ilyesmit már játszott az emberiség. Nem lett jó vége, de te nyilván nem értesültél erről (sem).

"Csak ugye nekik megvoltak ehhez az előfeltételek, nekünk meg nem és ne feledkezz meg arról, hogy náluk nem volt szocializmus 50 éven át."
Emeled a tétet. Az eeeeeeemúúúút nyoooc ééév után most már lesz elmúlt 50 év? Mohács befigyel? Esetleg a tatárjárás. Koreának is megvolt a maga baja. Ahogy mindenki másnak is.

Az mnb pénzére visszatérve: kovács szaktárs, az instant hülye gyerek érvelése a következő volt: megpróbáljuk elkussolni a szituációt, ha sikerül jó, ha nem, hát nem. Magyarul: ellopjuk a csokit a boltból, aztán meglátjuk mi lesz. Hasonlít a te gondolkodásodhoz: "De felőlem nyomathatják inuk szakadtáig a régi lemezt, ha nekik megfelel ez az eredmény. Lassan már a Parlamentbe sem jutnak be, csak idegenvezetővel." Tehát a boltvezető ott fekszik összekötözve, nem probléma, ha elvisszük a csokit, meg amúgy minden mást is. Nem tudják számonkérni. Az lehet. Csak éppenséggel ez bűnelkövetés volt.
@Ma született bálvány: "Sajnos ennél nagyságrendekkel nagyobb pénzeket herdált el a szoci kormány és gyakorlatilag senki nem ül sitten közülük sem."

Hát . . . orbánéknak lehetősége lett volna erre. Abból, hogy az általad említett jelenség megtörtént két dologra lehet következtetni. Vagy nem volt bűnelkövetés, csak a fidesz propaganda állította ezt, vagy pedig volt, de a fidesz kormány, miután hatalomra került, lezsírozta ezt velük. Mondván: 'Ugyan srácok, fogunk mi ennél is többet lopni, csak figyeljétek.' Nem tudom melyik a rosszabb forgatókönyv. Rohad ez az egész rendszer. Korábbi kommentjeim, amikből oly nagy gyönyörűséggel szemezgetsz, ennek a felháborodásnak az indokával születtek. Lehiggadtam, közönyömön nem fog többet eluralkodni az indulat, legalábbis remélem. Mert felesleges. A népek ostobasága? Mi dolgom ezzel? Semmi.
@s: Ezt sem érted. Relativizálsz. Nagyvonalúan bagatellizálod a szoci idők kártételét, az azt követő rablóprivatizáció okozta károk következményeit (amiben persze szintén a szocik jártak az élen, de Orbánéktól azt követeled, hogy mindezt a szart 15 év alatt változtassák Kánaánná.

"Nálunk is. Lölö, aztán megint lölö, garancsi, tiborcz."

Rettenetesen el vagy te tévedve a nagyságrendeket illetően.

"Ilyesmit már játszott az emberiség. Nem lett jó vége, de te nyilván nem értesültél erről (sem)."

Óóóó... mekkora istentelen mázli, hogy itt vagy te, aki mindenről tájékozott és segít eligazodni mindenkinek a világban!

Csak az a fránya magas ló, az nem kellene alád. De majd amikor a majmok felzabálják a világodat, akkor ne gyere panaszra!
@s: "Tanár elleni handabandázáson nem ezt értettem elsősorban. Jelen kormányzat úgy áll a kérdéshez, ahogy még horthy sem tette annak idején."

Ennyire aljasan is csak te tudsz csúsztatni, hazudni. A jelen kormány igyekszik emelni a színvonalat az oktatásban, jelentős forrásokat tesz az intézmények alá és mellé egész tisztességesen emelgeti a tanárok fizetését. Most már ideje lenne, hogy a tanárok is felmutassanak valamit. Valami teljesítményt, amit értékelni lehet. Ja, hogy java részük még azt is elutasítja, hogy minősítse bárki is a munkájukat :))))

Csak aa pézt aggya a KÓRmány, a többi az ő dolguk!
A baj gyökere, hogy a tanári állomány kontraszelektált, de roppant önérzetes emberekből áll jelentős részben. És az, hogy az ellenzék ügyesen használja őket a céljai érdekében... kb úgy, mint a buzikat.
"...a tanári állomány kontraszelektált, de roppant önérzetes emberekből áll jelentős részben. És az, hogy az ellenzék ügyesen használja őket a céljai érdekében... kb úgy, mint a buzikat."

Micsod dehonesztáló összehasonlítás. Ez rosszabb, mint a rasszizmus. Talán akad azért majd egy-két tanár is, aki ezt nem hagyja szó nélkül.
@Ma született bálvány: "Nagyvonalúan bagatellizálod a szoci idők kártételét, az azt követő rablóprivatizáció okozta károk következményeit (amiben persze szintén a szocik jártak az élen, de Orbánéktól azt követeled, hogy mindezt a szart 15 év alatt változtassák Kánaánná."
Volt itt egy szocializmus. Ki tehet róla? A II. vh. úgy végződött számunkra, hogy az oroszok foglalták el ezt a területet, és az lett, amit ők akartak. Erről kiderült, hogy nem működik. Nem működhetett a rendszerbe kódolt ellentmondások miatt, de ezt most hagyjuk. Több kísérlet történt a korrekcióra, de végül meg kellet várni magának a Szovjetuniónak a megrendülését. Gyorsan, anarchia nélkül át kellet menni egy másik üzemmódba. Ismerem jól az akkori igazságtalanságokat. A privatizáció szükségességét kihasználva az akkori politikai vezető hatalom került gazdaságilag kedvező helyzetbe. Bizony, loptak, ami a csövön kifért. (Csányi egy OTP osztályvezető volt, a Demján táskahordozója. Most banktulajdonos. Ki érti ezt? Mondjuk én.) Rendben, de minek örültünk volna jobban? Egy eredeti tőkefelhalmozásnak? Pisztollyal az oldalunkon, szétlőve mindent, ami mozog? Mint a Vadnyugaton?
Egy rossz folytatása nem a jó, hanem a kevésbé rossz.
Nem várom orbánéktól, hogy ganajozzanak ki mindent. Azt várom, hogy legyen egy kicsit jobb a helyzet. És ne lopjanak, ha már nem muszáj. Költhetnék azt a pénzt éppen másra is, ahelyett, hogy a személyes luxusukra fordítanák.

"amikor a majmok felzabálják a világodat"
Nem fogják. Nagyon kevés a közös részem velük. Észre sem vesszük egymást. De látom, te nagyon félsz. Majom volnál?
@Ma született bálvány: A pénzről beszélsz (már megint), de nem ez a fő probléma. Sokkal inkább az, hogy a tankönyv választék korlátozott, az oktatás szabadsága (értve ez alatt azt, hogy a tanár döntheti el, hogy melyik diák milyen könyvből tanuljon, mivel a képességeik sem egyformák, stb . . .) nem biztosított. Ebbe régen nem szóltak bele, mert úgy voltak vele, hogy a tanár érti a dolgát, tegye is a dolgát.
A Fasori Evangélikus Gimnázium . . . az nem Magyarország legjobb iskolája volt. Hanem egész Európáé. Nem pofáztak bele a kormány részéről, hogyan kell tanítani. Ott tanult Jenő, és az osztálytársa, Jancsika is.

Emlékszem a lézerjhonny egy iskolaátadón azt mondta, hogy az iskola feladata a diákok keresztény hitre nevelése, meg hogy jó állampolgárok legyenek. Hmmm. Mintha visszacsúsztunk volna 400 évet. Descartes már akkor szólt, hogy ezek a dolgok kimennek a divatból. Tudtam, hogy le vagyunk maradva, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyivel.
@Ma született bálvány: "kb úgy, mint a buzikat"
Őket a fidesz kormány is felhasználja. (Nem elsősorban szájerre gondolok, bár ő sem lenne kifejezetten rossz példa.)
Feszültséget akar szítani egy kisebbség elleni hergeléssel. Csinálták már ezt is nem annyira régen. Nem lett jó vége. Én nem tudom, a jogász karon, ahol ez a félkegyelmű tanult véletlenül a történelem nem felvételi tárgy? Sokat felejtett, vagy talán soha nem is tudott. Nem baj. Majd emlékeztetni fogják ezekre a dolgokra.
24.hu/belfold/2025/06/27/ksh-szuletesszam-majusban-10-szazalek-csokkenes/

Hiába erölködnek, nem megy? Persze már Lenin is megmondta, hogy ami nem megy, azt nem kell eröltetni.
@látjátok feleim szümtükkel: Bedobok egy nevet: Ernst Röhm.
Nem mintha ebben az ügyben közvetlenül érintett lenne. Sokkal inkább a történelmi példa kedvéért. A sors útjai kifürkészhetetlenek.
@s:

Nem a jogász karon tanultak, ne sértegesd az oskolát. Ők a Bibó kollágiumban okosodtak. Szegény Bibó meg forog a sírjában.
Maszülettetekt meg nem kötnek hazugságvizsgálóra, hanem előbb beszervezik, mert ez jobb buli, és veszélytelenebb is.
@s:

Én sem gondoltam, hogy lehet kétszer ugyan abba a folyóba lépni. De láttam a héten egy filmet a diktátorokról és elképedtem, hogy milyen tudatlan voltam.
@s:

Azért nem kutya karrier a szociális piacgazdaságtól eljutni a patrióta gazdaságig.
Sajnos máig sem jöttem rá, hogy mi is volt az a szociális piacgazdaság.
@látjátok feleim szümtükkel: Szokták mondani, hogy a történelem ismétli önmagát. Ez azonban nem teljesen igaz. Az emberek követik el újra és újra ugyanazokat a dolgokat. A történelem csak feljegyzi az eseményeket.
@látjátok feleim szümtükkel: Maszületettet nem kellett beszervezni. Önkéntes, saját elhatározásából küzd, mint malac a jégen.
Az ELTE jogi karán tanult orbán. Sok kárt nem tett benne, látva az elveszített helyreigazítási perek tömegét.
@látjátok feleim szümtükkel: Miért, a patriótát tudod, hogy mi?
24.hu/belfold/2025/06/27/tallyai-altalanos-iskola-megalazas-muanyag-babu/

Ugyé viccelt a megbocsátást enyhítő körülménynek tekintő bíró? Tessék mondani, hogy tudja ezt a förtelmes cselekményt megbocsátani egy 12-13 éves gyerek, aki előtte áll az életnek? Hiszen ez élete vévéig elkíséri.
hvg.hu/kkv/20250626_Lipotmezo-fimforagatas-felujitas-iskola-ebx

"A Közép-európai Oktatási Alapítvány (KEOA) 2020-ban azért kapta meg az államtól az értékes birtokot – és hozzá 3,5 milliárdos „induló vagyont” –, hogy az elmegyógyintézetnek épült, hatalmas és patinás komplexumból bentlakásos elitgimnáziumot csináljon. A közalapítvány kuratóriumi elnöke, Magyar Levente külügyi államtitkár akkor – indokolatlannak bizonyult optimizmussal – arról beszélt, hogy a fizetős iskola már akár 2023-tól fogadhatja nemzetközi diákjait."

Most filmet forgatnak az iskola helyett.

Így kezeli a közvagyont a kormány?
@s:

Igen. Mindenki, aki előtt Orbán rázza a kolompot, és mennek után a. Aki nem megy, az nem patrióta.;D
index.hu/kulfold/2025/06/27/iran-uran-dusitott-hasadoanyag-eltunt-nuklearis-toltet-nau-haboru-izrael-atom/

"A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség, a NAÜ alig öt nappal a fegyveres konfliktus kirobbanása után elismerte, hogy ellenőrei Iránban szem elől tévesztettek 409 kilogramm magasan dúsított uránt."

Ez egy jól értesült hírforrás. De vajon Trump elnöknek is szóltak már? Mert eddig arról szólt a zene, hogy leverték Iránt. De hová?
Qva jól érzik magulat az emberek, hogy a kormány párti médiákból és a kormányból is, árad a fenyegetettségre mutató hírfolyam.
Aki jogot végzett, az annyit is ér.

index.hu/belfold/2025/06/27/kuria-budapest-pride-rendorseg-hatarozat/

Miért történik ez mindössze egy nappal az esemény előtt? Nos, a válasz talán az, hogy mindenki, a mi hazánktól kezdve a faszom tudja meddig (64 vármegye, vagy mi rosseb) hidat foglal pont akkor és pont ott. Furcsa lenne, ha az egyik ellen fellépnének, a másik ellen nem. Ezért bámulatos módon kifarolnak a szituációból. Ilyen is volt már. Amikor hülye magyarja, a magát civilizáltnak gondoló népség összeeresztette a két tábort, lesz ami lesz. Forr a víz. Ami nem dől el a parlamentben, az majd eldől az utcán.
@látjátok feleim szümtükkel: Pontatlan voltam. Patrióta gazdaságot értettem a kérdésben. Az milyen lehet?

Mint a reklámban: Magnézium férfiaknak.

Erről Mengyelejev egy árva szót nem szólt. És nem azért, mert akkor még a tudomány nem ért el ilyen magas színvonalat. Éppen ellenkezőleg. Az emberek nem voltak ennyire ostobák.

www.youtube.com/watch?v=NEg6UjVqhFE
@s: először is mit lehet ezzel kezdeni fél nappal a bulika előtt? Milyen új eljárásra gondol a kúria (egy betű változtatásával milyen érdekel jelentése lenne a szónak) ennyi idő alatt?
Nem lehet, hogy mivel hatalmas külföldi figyelmet kapott és biciklistakarácsonydíszebudapestnek jó nagy segget is kerített neki, így lehet legegyszerűbben a KÓRmánynak kifarolnia abból a helyzetből, hogy a rend őrei (hahaha) a bulikát kemény kézzel kezelje ígéretének megfelelően és abból világraszóló botrány kerekedne, így viszont nem kell?
nepszava.hu/3285200_mbh-hitel-spanyolorszag-vox-meszaros-lorinc

"Az Orbán-kormány egyébként rendre azzal vádol külföldi országokat, hogy sértik hazánk szuverenitását, eközben azonban a maga részéről nem csak szavakkal, pénzügyi támogatásokkal is jelezi, hogy minden további nélkül beleszól más országok belügyeibe. "

Na, az ilyen stiklik azok, amiktől ez a KÓRmány egyre inkább nevetségessé és elfogadhatatlanná válik és csak fokozzák és fokozzák. És rá fognak cseszni, aminek én továbbra sem örülnék, mert továbbra sem tartom az ellenzéket alkalmasnak az ország vezetésére, már egy beszélgetés is nagy falat volt szegény kuljának, és hiányosság már sok hónapja, amit leírtam már mikor az én buta fejemmel, hogy ok, leváltják orbánt és aztán? Kik lesznek az értelmes, bölcs és okos és hozzáértő miniszterek, mi a cél, a hogyan, a mikor és a miből?
Nem mintha most értene a mind a munkájához, de valamivel többen pöppet jobban...
wmn.hu/wmn-egszsg/65103-varolistak-egeszsegugy-neak-kunetz-zsombor

"Egyik napról a másikra kriminalizálták a hálapénzt, de nem vezettek be helyette teljesítményalapú rendszert."
Egyébként azért az is vicc volt, hogy minden csóró ember azon görcsölt, hogy mennyit kell adni az orvosnak, akinek egyébként is a végén adták oda a pénzt, vagyis a gyógyításban nem osztott és nem szorzott, igazán.

A fizetésük nem kevés, nem lehet mondani, hogy szarul élnek és ehhez nem kell kellemetlenül zsebet nyitva tartani sem.
Emlékszem szánalmas orvosra, aki megszállottan és reszketve várta a borítékot.
Viszont ahogy a cikkben is írva vagyon, nincs teljesítményalapú rendszer.
Attól, hogy az arcfelismerővel ellenőrizve bemegy dolgozni időre és időre jön ki, nem fog több beteget ellátni.
Nem kötelezik erre és nem is fizetik a több beteget sem neki, sem a kórháznak/szakrendelőnek.
Napokban egy szakrendelésre kellett mennem, ahol másfél óra alatt 5 beteget láttak el, az osztályra ennek ellenére időpontot legközelebb őszre adtak. Ebben a hajszolt munkában (haha) érthetetlen, hogy miért.
Egy néni jött sürgősségivel (jött? szinte mászott a földön, annyira rosszul volt), akit olyan hangnemben utasított "rendre" (időpontot kell kérni, mert ő nem hajlandó elveszíteni az állásást), hogy le kellett fogni magam, hogy ne beszélgessek el vele a jómodorról.
Két beteg között eltelt 20 perc is a semmivel.
Egy vicc a magyar egészségügy. És amíg csak azzal foglalkozik a rendőrmester, hogy időben érkezzen az orvos és ne menjen el előbb, addig továbbra sem fogja megerőltetni magát és a várakozási listák sem lesznek rövidebbek.
Nem tudom elképzelni, hogy nincs annyi esze, hogy mivel van gond. Na, őt leválthatnák már.
"A jövedelmi szinteket nem a kormány határozza meg, maximum az állami szférában, hanem a piac, a globális piac. (az állami szféra meg abból gazdálkodik, amit a versenypiacról át tud csoportosítani, szóval végül azt is a világpiac determinálja.)

A kapitalizmusban alap, hogy egy munkáért annyit fizetünk, amennyit elbír a munka által létrehozott termék és amennyiért még hajlandó valaki elvégezni a munkát."

A kérdés már csak az, hogy Európa többi országában hogyan tudnak ezért a munkáért jóval többet fizetni a munkásoknak, ott hogyan és miért működik jobban a globális piac?
Több terméket fogyasztanak? Ahhoz többet kéne keresni, de ha kevés a bér, akkor nem is lesz fogyasztás.
Egyébként a KÓRmány határozza meg a minimálbért, és a KÓrmány határozza meg a bér után fizetett adókat is, ami csökkenti a bért, és növeli a bér után fizetett terheket.
A KÓRmány határozza meg, hogy szinte teljes egészében az autógyártás az, amit behív és támogat ész nélkül, és minden más háttérbe kerül, hogy egy lábra állítja az országot nagyjából, aztán vagy jó döntés, vagy nem.
A KÓRmány határozza meg, hogy a kereskedelem mely szereplőit adóztatja szarrá, akik ezt úgy kompenzálják, ahogy tudják, és ez a keresetben is meglátszik, illetve az árakban.
A KÓRmány számtalan döntésének van hatása a bérre, még akkor is, ha azt lehet mondani, hogy nem határozza meg azt.
www.youtube.com/watch?v=69lE8wIC9DU

Ha orbántól nem lehetne kérdezni a bohócdában lenne cirkusz?
Lenne.
index.hu/belfold/2025/06/27/takacs-peter-szentes-korhaz-surgossegi-osztaly-muto-felszereltseg-magyar-peter/

"Az államtitkár elmondta, hogy „miután felhívták a problémára a figyelmét”, döntött a vizsgálatról."

Ki hívta fel? Empé?
Ha igen, akkor miért empééktől kell megtudnia az egészségügyi államtitkárnak, hogy milyen komoly problémák vannak egy kórházban?
Ha nem, akkor miért nem mondták ott nekik, hogy már folyamatban van az ügy, mert jelezve lett és ígéretet kaptak, hogy megoldják?
A klímák, az elviselhetetlen forróság "felfedeztetését" tavaly empéék kezdték, és azóta több helyen kialakították ezt, kaptuk az információt. Ha ez a két ember nem mászkál és tesz fel videókat, akkor ma mennyi klímázott műtő, intenzív osztály lenne?
Tavaly a Bethesda is ügye is bekerült a hírekbe
www.forbes.hu/tarsadalom/bethesda-korhaz-klima-egeszsegugy/
Mi történt? „A kánikula okozta működési nehézségeinkre a Magyarországi Református Egyház, kórházunk fenntartója azonnal reagált, s rendkívüli segítségként kifizeti az elromlott klímaberendezés teljes szerelési költségét!” – adta hírül pénteken a Bethesda Gyermekkórház.
Miért érdekes ez? Mert nem valószínű, hogy a kórház a nyilvánossághoz azelőtt fordult, hogy a fenntartótól segítséget kért volna."
@Neytiri111: A kormány ezekben a dolgokban csak annyira hibás, hogy nincsen pénz ilyesmire. Nem azért kizárólag, mert ellopják. Az csepp a tengerben. A fő ok, hogy a költségvetés bevételei alacsonyak. Az áfa, szja., és egyebek. Ez pedig a népek alacsony keresete miatt van. Nem lehet azt csinálni, hogy megemelik a minimálbért, mert az inflációt gerjeszt, és a pénz rövidesen semmit sem fog érni. Az egyetlen valós megoldás egy olyan nyitott gazdaság számára, mint amilyen a magyar is az, hogy megpróbál magasabb hozzáadott értékű munkával bekapcsolódni a termelési láncokba. Ennek a gátja pedig a képzetlen embertömeg. Ilyen alacsony kereseteket nem lehet agyoncsapni a magas adókkal, amiből egyébként a közalkalmazottakat fizetnék. Választási év jön, ezért a kormány megpróbál oda tolni egy kis pénzt, amit a népek a tv-ben látnak, hogy ne lássák, hogy rohad. A népek ettől függetlenül látják, mert a gyerek iskolás, a nagyi beteg, stb . . . Viszont a népek túl hülyék ahhoz, hogy felismerjék, alapvetően velük van a baj, mert hatalomban tartanak olyanokat, akik miatt mindez van. Tehát röviden: az orvos, az ápoló, a tanár, kormányablakban dolgozó azért keres rosszul, mert mindenki más is rosszul keres, márpedig őket, közalkalmazottakat a többiek keresete alapján a költségvetésbe befolyó pénzből fizetnék.
Gazdagabb országokban azért megy a szekér jobban, mert a magasabb jövedelem azonos adókulcs esetén is több befizetett pénzt jelent, amiből jobb orvosi ellátás, jobb oktatás és egyebek jönnek ki.
telex.hu/belfold/2025/06/27/karacsony-gergely-bejelentes-pride

orbán apánk megpróbálta megosztani a népet, de ahogy most kinéz, vélhetően mindenki ott lesz, aki számít. A büszkék, a bátorak, Karácsonyék, novákék, egy kis jobbos (talán nem jobb egyenes), egy kis balos (talán nem bal horog), bár a rosseb se tudja. A törvényeket úgy kellene meghozni, hogy ne ez legyen. Utolsó pillanatban módosítás, törvényhozás, de be nem tartás (ez novákék hajtóanyaga). Tehát, baromarcú jogászkám, te semmire sem jó hülye gyerek. Olyan törvényt hozol, ami a közösséget képviseli, nem azt, amit te éppen odaszarsz az utca közepére. Holnap nagyjából baszhatod, mert vagy egymásnak esnek a népek ott, vagy olyan intelligensek lesznek, hogy szépen mindenki hazamegy. Bár ha ez lenne, te már régen Kolumbiában lennél, remélhetőleg az éppen mostani földcsuszamlás alatt, kibányászhatatlanul.
index.hu/belfold/2025/06/27/budapest-fovaros-koltsegvetes-karacsony-gergely-vitezy-david-szentkiralyi-alexandra-tisza-part-budzse/?token=9eceeb6aae696c0e0e0d92866e5dabd3

A hülye gyerek mp most baszta el Budapesten a renoméját. Mivel már nincsen gyurcsány, így hát összeorbánozták. Az is szitokszó ám errefelé. Kovács Gergely pedig újoncként hihetetlenül érett.
Javaslat: Szükség törvényt bont. A közgyűlés legyen határozatképes. Mint egy picsa egyszerű lakógyűlésnél. Aki nincs ott, anélkül is érvényes a szavazás. Így jár, aki nem megy el. A közgyűlésen részt venni nem csak jog, hanem kötelesség is.
telex.hu/video/2025/06/27/pride-betiltas-fidesz-archiv-ellentuntetes-gyulekezesi-jog-korlatozasa-homofobia

Itt látható orbán elpozsgayimrésedése. A nagy ember, aki nem azt akarta, csak végül mégis azt. Remélhetőleg már csak annyi van vissza ebből a rémálomból, mint akkor.
@s: "A kormány ezekben a dolgokban csak annyira hibás, hogy nincsen pénz ilyesmire"

Rengeteg pénzt tapsolt el olyanra, ami kevesebb embert érint, lásd a rengeteg stadion, a külföldimagyar területek sporttámogatása, alapítványokba kirakás, ingyen átadása egy csomó mindennek az egyházaknak, rogán szabad pénzköltései, közmédiába pénz ontása, tiborcz szarainak a megvásárlása, stb.

"Ennek a gátja pedig a képzetlen embertömeg."
A többi eu-s országban magasabban képzettek, azért vannak jobb helyzetben? Ez az egy lusta, buta nép van?

"Ilyen alacsony kereseteket nem lehet agyoncsapni a magas adókkal"

Erről írtam. Hogy bár nem mondja meg, hogy a gyárban három műszakban mennyit keressenek, de azzal, hogy milyen munkahelyeket támogat, hogy legyen és azzal, hogy olyan mértékű adóval cseszi meg a fizetést amilyennel teszi, igenis meghatározza a fizetést.

Továbbra is kérdés, hogy a többi, jóval jobban élő emberek országában hogyan csinálják, hogy jobban élnek, többet keresnek?

Nekem most is az a kérdés, hogyha nem orbán, aki ki, mert nekem a messiás és beosztottjai nem igazán meggyőzőek, hogy tudnák is ezt csinálni, egyedül, nem a brüsszeli bohócda becsicskult foglyaiként.

Én jelen pillanatban a fidesz maradjon, de nem kétharmaddal állapotot tartom jónak, bár ott a kérdés meg az, hogy hogyan egyezkednének annak érdekében, hogy elfogadják egymás "ötleteit" és képesek legyenek működtetni az országot.

Szerintem nagyon szar helyzet van, ha ezek maradnak kétharmaddal, akkor vége, ha empé teljes győzelem akkor is vége.
De simán lehet, hogy rosszul gondolom az egészet, csak eddig még nem volt meggyőző egyetlen meggyőzni akaró sem.
@s: én félnék egy hisztis, kiszámíthatatlanul viselkedő, bármikor kirobbanó vezértől. Lehet, hogy 10 év múlva alkalmas lesz rá, most nem tudja kezelni az indulatait, a hirtelen érkező kirohanásait, azonnal elborul és bennem ezzel a viselkedéssel tönkre is teszi azt az örömet, hogy valaki végre máshogy látja, mint a fidesz.
Akik imádják azok nem tudom, hogy hogyan nem látják ezt.
orbánról lehet sok minden rosszat mondani, de abban, ahogy viselkedik, ahogy kezeli a rázúduló tömény haragot, gyűlöletet a brüsszeli bohócdában is, az tökéletes.
Miért adnak ki olasz műanyag hulladékfeldolgozásra engedélyt?
Teszi fel egy egyszerűen gondolkodó nő. Nincs elég műanyag magyar szemét, feltétlen kell olasz is?
És kiadnak olyan cégnek újra engedélyt, amelyik már két éve beleszaladt ilyenbe?
KÓRmányhivatal megtagad információkat?
Az országban több helyen jelent meg olasz műanyag szemét, és hasonló állapot maradt?
www.youtube.com/watch?v=fJabNC3yNqg
És akik ilyen szutykok környékén élnek, azok nem tudnak csinálni semmit sem. És van ennél még veszélyesebb cucc is...
@Neytiri111: "Rengeteg pénzt tapsolt el olyanra, ami kevesebb embert érint"
Bármennyire is soknak tűnik, ez csak az apró. Persze jó lenne, ha itt lenne, de sokkal több pénz megy el a rosszul kezelt gazdaságon.

"A többi eu-s országban magasabban képzettek, azért vannak jobb helyzetben?"
Igen. Például egy gépkocsinak sok gyártója van. Vannak, akik csak a bőrülést szállítják, vagy a szélvédőt. Mások fejlesztik bele az elektronikát, a motort. Ezek nem azonos árú munkák. Aki az értékesebb részt teszi bele, az viszi a nagyobb hasznot.

"azzal, hogy milyen munkahelyeket támogat, hogy legyen és azzal, hogy olyan mértékű adóval cseszi meg a fizetést amilyennel teszi"
Olyanokat támogat, ahova az itteni népek még el tudnak helyezkedni, hogy ne kelljen segélyt fizetnie. Mert azt is csak a költségvetés bevételeiből tudná megtenni. Ha nincs dolgozó, nincs jövedelemadó és áfa sincs, mert az emberek nem tudnak vásárolni. Olyan adókat vet ki, hogy még működjön valahogy minden, ha rosszul is. Mert nagyobb járulékokat ilyen alacsony fizetésekre nem lehet terhelni.

"Továbbra is kérdés, hogy a többi, jóval jobban élő emberek országában hogyan csinálják, hogy jobban élnek, többet keresnek?"
Nem kérdés. Az ottani dolgozók képzettebbek, magasabb hozzáadott értékű munkákkal kapcsolódnak be a termelési láncokba.

"nekem a messiás és beosztottjai nem igazán meggyőzőek"
Nem az vezet, aki a kirakatban van. Ha hatalomra kerül bármilyen alakulat, egyből beszállnak azok a szakértők, akik eddig a pálya szélére voltak állítva. Van néhány. Miért, te komolyan azt gondolod, hogy az USA-t trump vezeti? Több raklap tanácsadó szűri azokat a terveket, amiket kitalál. Volt néhány hülye húzása, ami átment a szitán, de eredetileg ennél sokkal több volt.
@Neytiri111: Nem ez a lényeg. Ha a jó srácra szavazunk, mert az annyira menő, akkor orbán kezet csókol a vidéki, tisztességben megőszült nagymamáknak, és letarolja a pályát. Nem azért szavazunk valakire, mert olyan kedves fickó. Azzal végig lehet csinálni egy kampányt, de kevés egy teljes ciklushoz.
"Miért adnak ki olasz műanyag hulladékfeldolgozásra engedélyt?"
Mert ezt a melót még meg tudjuk csinálni.
süti beállítások módosítása