Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @látjátok feleim szümtükkel: Figyelj csak, te szemforgató majom... Pontosan látja mindenki, hogy ... (2024.11.25. 19:10) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.06.10. 05:38 Fabius

Nő a Közgép, áll a MÁV

Érdekes pillanatok azok, amikor a kormánytagoknak egyszer csak túlcsordul a hócipő, ők unják meg ami ebben az országban zajlik, és felrúgják a nemzeti együttműködés feszített tükrű húgyosbilijét. Ezt tette Ángyán József is, ezt tette a frissen kikerült videón a Közlekedéstudományi Intézet munkatársa is. A felvételen belengetett újabb vasútvonal bezárások is visszatetszőek, az indoklásuk - majd rákenjük a rohadmocskosszemét IMF-re - meg csak szimplán Orbános. Ők ennyit tudnak, a saját balfaszságukat folyamatosan valaki másra kenni. 

 De az igazán lényeges nem ez a momentum a videóban. Szerintem sokkal érdekesebb amit a jómunkásember a vasútpálya felújításokról mond:

 „Öt éve nem bírjuk elérni, hogy a MÁV Pályavasútnál a pályakarbantartási pénzeket olyan helyekre csoportosítsák, ahol menetrendi haszna van a dolognak, az egésznek. Tehát így, ilyen körülmények között tényleg beszélgethetünk egymással szerintem délután négy óráig is, de nem fogjuk tudni megváltani a közösségi közlekedés jelenlegi helyzetét. Ha azt nézzük, hogy 2005 óta csak az EU-s pénzek azok, amik a pályafelújításra fordíthatóak, és a pályakarbantartás meg a többi vonalnak a rovására megy, és ezeket ilyen-olyan megfontolásokból döntik el - nem tudom, hogy hol - addig sajnos nem lehetünk optimisták. Mi úgy érezzük, hogy tehetetlenek vagyunk, nekünk – nem azt mondom, hogy nem feladatunk – hanem mi hiába jelezzük, nem történik rá semmi.”

 Ezzel pedig megérkeztünk a mai Magyarország egyik legnagyobb rejtélyéhez, a Közgép és vasútépítő konzorciumtársa, a Swietelsky ügyeihez. Ők ketten átlag 2 milliárd forintért újítanak fel vasútvonalat nekünk. Ez csak azért érdekes, mert az osztrák anyacégű Swietelsky - ennyit a divatos: legalább magyarok lopnak dogmáról - nem csak nálunk, hanem a horvátoknál is épít/újít fel vasútvonalat, nem is akármilyet. Az V. Páneurópai Vasúthálózat részét képező Križevci - Koprivnica szakaszt, ahol pályacsere történik, a mostani 60 km/h terhelést bíró pályát modernizálják 140 km/h sebességhez és 22,5 tonna tengelyterheléshez. A vonal egyébként a új betonaljat, vízelvezetést, a hegyvidéki szakaszokon fűtést, új felsővezeték rendszert kap. Szerződés szerint, forintra átszámolva sacc/kb 237 millióért kilométerenként. Csodálatos, nem? Horvátországban az osztrák anyacég a nekünk számolt költségek egytizedéért is meg tudja építeni azt, amit itthon a Közgép segítségével nem tud. 

 A témával foglalkozó legutóbbi poszt alatt megjelent egy kommentelő, aki - állítása szerint - részt vett a vasútfelújítások tervezésében, és igyekezett árnyalni egy kicsit ezt a hányingerkeltő képet.  Hivatkozott rossz és laza talajra, talajtömörítésre, etc. Okulva az M6-os löszbe fúrt és beomlott alagútjából hajlamos vagyok bizonyos mértékig elfogadni ezt az érvelést, és azt mondom, oké: rossz a talaj, emeli a költségeket, akkor számoljunk a horvát felújításköltség duplájával, de így is kijönne egy kilométer 474 millióból a 2 milliárd helyett. Vagyis nem tízszer, csak ötször annyiba kerül nekünk ez a konzorciumos pályafelújítás, mint a horvátoknak. Most pedig képzeljük el, ahogy a videó nyilvánosságra kerülése után Simicska Lajos felkeresi Orbán Viktort, hogy akkor most mijafasz van, hogyhogyhogy nem bírja tartani a száját megint valaki, mit visít már megint az egyik fogaskerék a nerben?  

orbán-közgép-gif.gif

 

A NFM reagálása is cuki: a fenntartásuk alatt működő Közlekedéstudományi Intézet munkatársa természetesen nem az ő kutyájuk kölyke, ráadásul a magánvéleményét hangoztatta olyan tárgyaláson, ahol menetrendi kérdésekben az NFM-et képviselte. Azt hiszem az Aranykoszorús BénaFasz Magyarázat Díját nyugodtan odaítélhetjük nekik. Az meg biztos csak a véletlen műve, hogy a korrupció és hűtlen kezelés gyanút meg sem próbálták cáfolni. De lehet ők is csak arra várnak, hogy ideérjen az IMF, és hivatkozási alapot adjon: ők kényszerítették a nyertes Közgép pályázatok beárazására ezeket a gyarmatrabszolgákat, élükön az Ungarische Kunta Kintével.

 

 

912 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr454576117

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mikor nevezteti át az Alkotmány utcát Alaptörvény utcára Rogán Antal? 2012.06.10. 12:27:57

Mint tudjuk, Magyarországnak 2011 áprilisa óta nem alkotmánya, hanem alaptörvénye van. Érthetetlen hát, hogy Rogán Antal, az V. kerület polgármestere eddig még nem intézkedett arról, hogy a főváros szívében, a Kossuth Lajos tér és a Bajcsy-Zsilinszky ú...

Trackback: A Terrorházas Schmidt Mária olcsó, kisigényű, szorgalmas magyar munkásokat akar látni 2012.06.10. 12:24:17

Milliárdos Mariskánk szerint ugyanis a magyar dolgozó “elkényelmesedett, nagyigényű, ellustult és főleg felelősséget vállalni nem akaró”, szemben az olcsó, kisigényű, jól képzett, és szorgalmas ázsiai bérmunkásokkal. Hát ide figyelj, nyuszi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ne zavarjon, hogy senkinek nem vagyok a beépített embere. Amúgy meg téged is megtűrnek itt. :)
@fehso2: nem vagyok szakember, de ilyen sablonokat puffogtatni én is tudok, ez csöppet kevés, hozzáteszem, bontottam házat, és építettem újjat, igaz ez a sajátom volt ;)
@fehso2:

Ott van a hivatkozott cikkben a technikai leírás és a műszaki paraméter ami alapján a horvát pálya épül. Ezt a Swietelsky anyacége tette közzé az árral együtt a horvát lapokban, nem én találtam ki.

Azt ugye nem gondolod, hogy a Swietelsky nyilvánosan lefelé hazudja a költségeket. Innentől pedig adja magát a kérdés: miért kerül nálunk ennyivel többe? Mert a talaj erre csak egy bizonyos mértékig magyarázat. A MÁV videó után pedig a "komolyan senkiben nem merülhet fel" kezdetű találgatás értelmetlen, mert a minisztérium alkalmazottja mondja: de, bizony merüljön csak fel a kérdés.
@Friss fahéjas Boli - Ch.T. is még mindig...: Az általad idézett részben, amik vannak, nehogy azt hidd, hogy az a drága a vasútban! Pl. a fűtés nem olyan nagy kunszt, mint, ahogy hiszitek! Az alagút biztosan nincs benne ebben az árban, ez tuti.
A köves, sziklás terepről mi meg csak álmodunk. Bárcsak ilyen adottságaink lennének itthon is! Mi sokszor kb lekvár keménységű talajra tervezünk. Nem egy hely van, ahol tulajdonképpen egy híd (!) épül a fold alatt. Így tudjuk elérni a teherbíró talajt. Nem látod, amikor rajta utazol, de azért el lehet képzelni, ugye?
@fehso2:

igen ismerem építettem már -templom kivételével - mindenfélét

számokat vagy hallgass

egyébként mellébeszélsz
@rodeo36: Nem lehet összehasonlítani, mert kevés az információ.
@Gábriel angyal:
cuki...ha a kormány nem lesz benn, akkor mi a halál faszának a föld alatti garázs a 160 fő közeli csökkentett parlamenthez?
a föld alatt mit lehet látogatni? csabakirályfi fingját és a griffmadarat ???
Láthatatlan sikerünk újabb gyöngyszeme:
index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/11/nem_szeretik_a_nemetek_magyarorszagot/
vajon mit jelent számunkra ez a cikk, mikor a legnagyobb befektető már nem tart minket vonzónak... sőt válni szeretne.
@rodeo36: Te is Sipi nickje vagy? Akkor bocs!
@fehso2:
akkor minek hasonlítod össze?

azaz minek hazudozol itt mendenfélét "mérnök" létedre nevetséges is lettél nem csal troll
@fehso2:
én vagyok én, ha nem tudnád

a többit beszéld meg sipi-vel, látom szeret téged
@fehso2:
Na kedves barátocskám.
Az a telephely a Holcim Rt kavicsbányája ne is törődj vele.
Amikor a kavicsbánya hídmérlegéhez csináltunk programot akkor jártam ott.
Beszélgettem az ottani főnökkel.
Mondom neki :
- Hú itt épül az M3 a kaputok előtt mekkora üzlet...
- Légyszíves ne bosszantsál jó?
- Miért?
- Akár hiszed akár nem a mi bányánkból egy vödör kavics nincs ebben az autópályában, pedig felajánlottuk az 1FT/M3 árat is.

Amiről te írogatsz kishaver azt alighanem láttam is :-)
Amikor letértünk a sztrádáról először egy lepukkant telephelynek kinéző dologhoz mentünk be. Volt egy bodega és markolóval szedték ki a kavicsot ala nature és pakolták fel teherautóra.
Nemsokára kiderült hogy elvétettük a házszámot.
Akkor robogtunk be a Holcim telephelyére ahol minő változás fogatott:
Kavics kotró gép, kavicsmosó, kavics osztályozó, hídmérleg (emiatt mentünk). stb.
Szóval úgy nézett ki mint egy normális kavicsbánya.
@rodeo36: Ha valóban építettél már mindenfélét, akkor elég szégyen, hogy ilyen amatőr módon állsz hozzá!
index.hu/kulfold/2012/06/11/pubban_felejtette_kislanyat_a_brit_miniszterelnok/

Anyám de durva. Nem volt valami hasonló orbánnal 2002 környékéről?! Akkor azt hiszem annyira vitték az őrezred tagjai, hogy egy gyerek lemaradt.:D
@rodeo36: Annyit azért lehet tudni, hogy milliárdos nagyságrend alatt nem lehet vasúti pályát építeni. Ha ezt a posztíró beveszi, és te is beveszed, akkor rugózzatok csak rajta, de nagyon mellélőttök mindannyian.
Szerintem te se áraztál még be egy építkezést se, mert gőzöd sincs a nagyságrendekről.
@Dr. Di622: Tehát, akkor a szomszédtól vették az anyagot, ugye? Kösz!
@Fabius: Amit paraméterként leírnak az csak egy töredék információ az egész beruházásról. És pont nem a drágábbik fele! Már leírtam, hogy mi mindent tartalmaz egy ilyen komplex beruházás. Ennyi infó édeskevés, mert nem ez a lényeg! Ennyiből nem lehet tudni, hogy pontosan mi épült. Így pedig nagyon ferdülnek a tények. Egy biztos, hogy komplett pályát nem lehet ennyiből építeni!!!
Ment el nyugodtan a Swietelskyhez Dunakeszire, hogy magyarázzák el!
@fehso2: Nagyon örülök, hogy végre felbukkant itt egy szakember, szóval akkor kérdezném, hogy milyen típusú georács, mely szelvényekben, hány rétegben szerepel Szajol-Ppladány között, mely szelvényekben milyen mélységű talajcsere vált szükségessé, valamint honnan fogják beszerezni a zúzottkövet? Köszönöm.
@allegretto23: Csak bővítem a kérdések körét, Velencei-tó több állomásán közúti alagútak képzése, és a pusztában virító hatalmas megállók milyen céllal is történtek, nekem mint laikusnak, nem tünnek életszerűnek.
@fehso2:
Figyu. 2 milliárd, kilométerenként akkor is túl sok, ha mindenhova kerítést és vadátjárót csinál. Meg lehet magyarázni, de kilóg a lóláb. Ha a másiknál fűtött pályatestet kihoz tizedannyiból, akkor itt sem kerülhetne többe. A technológia ugyanaz. Persze, ha 220-as vonalat csinálna, már más lenne a helyzet, de itt nem az lesz.
@fehso2:
Igen ellopják. Ha te még mindig, azt hiszed, hogy nem lopják el, akkor nagyon megvezethető vagy.
@fehso2: nem, csak gyakran osztjuk a velemenyeinket.

ezert is be lehettek szarva, fidesznyik. egyre tobben vagyunk es ti egyre kevesebben es minnel kevesebben maradtok a vegen, annal kevesebb szemely fogja osztani az ugyanakkora felelosseget...
Fabius! Ez a mezitlábas Jávor gyerek a postodat használja az épp most előadott interpellációjához. :)
@'Queenpin' lecsekkoltam "All in the game yo....": Semmi gond majd leforgatják vele a Reszkessetek betörők négyet. :)
@Gábriel angyal: Erre nem is gondoltam. A terep is tök jó, mennyi olaj amin a gonosz elcsúszkál, meg kés, meg zsúrkocsi!:)
@Penivaldes: Na ja, és hogy az IRA fegyverszünetet tart, az al kaida meg asszem afrikában nyomul:D
@'Queenpin' lecsekkoltam "All in the game yo....": Valami jó kis jégpálya is kéne ahol az egyik enyveskezű összeszedheti a gyerekek sapkáit és sálait. :)

Annak idején amikor New York-ban jártam benéztem a Pláza Hotelbe is. :)
@Gábriel angyal: kopirájtot de azonnal :D

@Fabius: lebuktál, te leszel a kommunikációs trénere Jávornak, hát nem lesz könnyű dolgod, mint ahogy beszéltünk is róla :D
@'Queenpin' lecsekkoltam "All in the game yo....": de azért, hogy lehet elhagyni egy gyereket azt nem igazán értem..:DDD
@allegretto23: Semmi gond. Akkor hozd el a fúrásszelvényeket az adott szakaszon 300m-enként , továbbá a geotechnikai szakvéleményt, és én megmondom, hogy hova, milyen georácsot kell tenni. Ha, már vizsgáztatni akarsz, remélem felkészültél, mert adatszolgáltatás nélkül ezt senki sem tudja megmondani. Ha mégis, akkor csaló az illető. Add meg, hogyan tudunk találkozni, vagy kapcsolatba lépni. Ne csinálj segget a szádból!
@Mad Mind: Nem hozza ki tizedannyiból, biztos lehetsz benne. A többit leírtam már olvass vissza!
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Igen, én is félek tőle, hogy egyre többen megbolondulnak sajnos!
@fehso2:
Ja a szomszédból vették ki a földből.
Ha volt valaha közöd az építéshez, akkor tudhatnád azt is hogy miért nem jó ötlet a földből kinyert kavicsot beépíteni a betonba, a kavicsbányákban nem véletlenül van kavicsmosó és efféle úri huncutság.
Szóval kishaver a következő a gond.
Ezeknek a jóembereknek csak egy francos markolójuk volt és semmi más. Ezzel a maroklóval szedték ki a kavicsot és rakták a teherautóra.

Na most itt két dolog lehet.

1. A frissiben kibányászott kavicsot beépítették a betonba (EPIC FAIL)

2. A frissen kibányászott kavicsot elvitték valahová ahol átfuttaták egy kavicsmosó és osztályozó gépen, majd visszavitték az építkezés helyszínére. Ööööö biztos megérte,
@fehso2: mert aki nem bunozo az bolond, igaz?:-)

emb.. ize..
fideszes! ne akarj hulyenek nezni!

te is tudod es en is tudom, hogy ez konkretan korrupcio. konkretan mindenki tudja, hogy simicska all a kozgep mogott. konkretan mindenki tudja, hogy kollegiumi szobatarsak voltak. orban sem tagadja es a miniszteriumok sem tagadjak, hogy konkretan lopnak.
te meg akarod magyarazni, kidumalni. nem tduom, van-e benne erintettseged.

de majd kivizsgaljuk..:-)
@Dr. Di622: :D vagy ami jobb, papíron átmosták máshol, ki is számlázták, de asztak ténylegesen csinálni bárakármit, sokszoros haszon /magyar építőipar valóság, pedig csak a saját építtetéses tapasztalat, meg a családi információk/
@Dr. Di622: Olvasd vissza magad. Állítottál valamit, én meg megcáfoltam. Ennyi. Most mindenfélét írsz, mert próbálsz terelni.
@Dr. Di622: Egyébként milyen betonba kellett azt beépíteni? Az M3 nem abból van, az alapja se, a földmunka se. Találós kérdés, hogy akkor hova kerül a kavics az autópályában??? Nagy az arcod, biztos tudod ezt is! Írd le kérlek, különben azt hisszük fingod sincs az egészről!
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Minden igaz, amit írsz, de engem ez nem érdekel. Én csak azt mondom, hogy 10-szeres ár akkor sem lehet a különbség, ha szarrá lopják magukat!
Miért nem lehet ezt megérteni?
Mit akarsz hallani? Hogy Orbán, Fidesz, Simicska, akárki hazug, geci, csaló fasz? Legyen. De így se lehet tizedáron építeni.
@fehso2:
Húha nem használnak betont az az autópályához?
Akkor a műtárgyak azok miből épülnek cukorból?
Amúgy meg nem cáfoltál meg.
@A fedlap nélküli Pálma strandsarü: De a fejsérülésének a következményeit te örökölted. Nagyon súlyos nálad, sajnállak.
@fehso2:
Bocsi én azt állítottam hogy a Google Mapson látható kavicsbányából nem vittek kavicsot az épülő M3 -as pályához.
Erre meg belinkelted hogy az XY cég meg szállíthatott.
Namármost amit én mutattam az a Holcim Rt kavicsbányája és nem az XY cégé.
Másrészt amit az XY cég üzemeltetett az max kavics kinyerő hely de nem bánya. A többi passzol.
@Dr. Di622: Hát a legfőbb műtárgyak, a hidak, nagy részben előregyártott elemekből, nem a helyszínen. (CUMI)
Csőátereszek előre gyártottak, sokszor nem is betonból, hanem acélból (CUMI)
Burkolt árok beton burkolata előregyártott burkolólapokból (CUMI)
Nem sok minden maradt, de ha mégis kell valamihez beton, akkor azt transzportbetonnal oldják meg, amit telepen kevernek, majd kiszállítanak mixerrel (CUMI)

Van még kérdés?
@fehso2: Szedd ki a kiírásból. A horvátoké is fent van tételesen a neten, biztosan a Közgépes Szajol-Ppladány is... Gondolom az alapján mondtad, hogy nem lehet a kettő költségét összehasonlítani, mert alaposan tanulmányoztad -mindkettőt...ugye? Nekem nincsenek meg a pontos adatok, nem is hiszem, hogy itt E2-kről, meg talajtömörségről kellene szakmai vitát folytatni, de egy talajcsere mélységet(sk-1,2/ -1,5?) vagy valamit csak tudsz felhozni arra a többszörös bekerülésre - ha már ilyen biztosan állítod, hogy ez drágítja meg annyira..
pofa az van, hogy nem szakad rájuk az ég:
/nem az a lényeg, hogy mit mondanak a felvételen, hanem hogy felvették, az agyam eldobom.../

"Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint aki felvette a szakszervezeti egyeztetéseket, az nem úriember."

hvg.hu/itthon/20120611_fonagy_vasut_video
@simple observer 1.0: Én szerettem: Mogács gyakorlatilag előadott egy abszurd számot, nagyon maró karikatúrát. Szerintem a nő zavarban volt,hogyan is kezelje ezt az egészet, de nem éreztem előre megbeszéltnek, pláne a rágós jelentet, pedig érzékeny vagyok a hamis dolgokra.
@Dr. Di622: És, akkor mi a fasz van, ha nem az egyik cégtől vették, hanem a másik cégtől, amelynek szintén ott van a telepe a pálya mellett?????

Te azt állítottad, hogy az Orbánbányákból lehet csak az autópályához anyagot vinni, amivel csúnyán beégtél.
Írsz egy cégről, mert ők panaszolták neked, hogy nem jött be a kavics üzlet, miközben ott a pálya mellett 5, azaz ÖT kavicsbánya van hülyegyerek!!!
Össze-vissza írsz azóta faszságokat, amikkel szintén beégtél. Azt se tudod, mire kell az anyag egy útnál, csak mantrázod a hülyeséget!

Ezeket te írtad: "Ja ha minden követ az Orbán papa bányájából kell hozni... :-)"

Egyébként szintén égés, hogy Orbánéknak dolomitbányájuk van, nem kavics tudtommal!
@fehso2:
Na szóval azt mondod hogy tulajdonképpen nem is kell kavics az egész dologhoz. És amit kikapirgáltak a földből a jóemberek azzal max az útszéli sávot szórták fel ls oda bármilyen kavics jó?
@allegretto23: hagyd, (CUMI) ennyit tud, meg terelni, kábítani, és lebegtetni, hű követője a vezénylói droidságnak, lásd fónagy
@allegretto23: Linkeld má ide légyszi, de magyarul vagy angolul vagy németül, mert nekem nem megy a horvát! Biztos van forrásod ugye, vagy te eredetiben olvastad?
Egyébként te nemtél bele a georácsba, meg ilyenek, úgyhogy...
Talán a posztolót kérdezd meg, vagy azokat, akik elhiszik a 10-szeres árat, hogy mi alapján teszik!
@fehso2: "Talán a posztolót kérdezd meg, vagy azokat, akik elhiszik a 10-szeres árat, hogy mi alapján teszik! "

tehat ha csak 5-7szeres az ar, akkor rendben van, igaz?
@Dr. Di622: De kell hozzá, csak nem úgy és nem oda, ahogy te gondolod. Tulajdonképpen irreleváns, mihez kell. Nem erről szólt az egész.

Útszéli sávot kaviccsal?????? Isten ments!! Még a végén meghal valaki!
@Dr. Di622: Akkori helyzetjelentés magyarnarancs.hu/publicisztika/az_oreg_banyajanak_a_titka-54194

Most annyival másabb lehet?

Remélem, boldog Kőműves nickúr, most aztán abszolút szakmai vita kezdődött,nem mindenféle kis marháskodás, mint tegnap. Kérdés, a feh stb. nevű beíró független-e az Orvbán-csapattól és tényleg a szakma renoméját védi-e azzal, amit ír. Ezt mi, a többség nem tudhatjuk.

De abszolút nem hozzáértőként érdekelne, hogy azon a mindig meglévő löszös, ilyen-olyan szörnyű talajon, amikor elkezdtek anno vasutat építeni őseink, akkor a többi országéhoz képest is a mai különbségekkel szorzottan került-e be az ára? Itt mindig csak sokkal drágábban lehetett vasúti hálózatot kiépíteni, mint máshol? Tudható-e, hogy az a chilei tegnap belinkelt hatalmas vállalkozás mennyibe kerül és ehhez képest mennyi a miénk?
Ez megvan?

"Frissítés: A videón hallható Dóka Gábort ma felhívta az Index, hogy az elmondottakról kérdezze, de ő "a nyilatkozattól elzárkózott, mondván, a szakmai érveknek a politikaiakkal szemben nincs súlya. Azt viszont elmondta, hogy a munkáltatója – arra hivatkozva, hogy megrendült benne a bizalma – a mai napon megszüntette a munkaviszonyát. Csak annyit jegyzett meg, hogy köszöni ezt a VDSZSZ-nek, amiért inkorrekt módon közzétette ezt a videót, és azoknak is, akik hírt adtak róla."
@komment terrorista_Cirbi_vytézy és nem a parittyás: Kubatovnál is ez volt a fő bajuk, nem emlékszel? Nem cáfolták - Lalihuszár terelt, mint három őrült puli - tehát tény volt az a listázás erősen, csak az volt a baj, hogy kiderült.
@Marcellusca: N, ergo, van valami a fejükön, jobb, ha nem süt rá a nap. Dóka Gábor meg nem hős.
A Margit híd is közgépes és nagyon drága lett. hvg.hu/gazdasag/20110913_margithid_finanszirozas

[..]"A győztes konzorciumot a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., az A-Híd Építő Zrt. és a Strabag-MML Kft. alkotja. A másik pályázatot a Vegyépszer adta be.

A vártnál jóval drágább ajánlatok miatt a fővárosnak mintegy 17,1 milliárd forintot kellett igen rövid idő alatt előteremtenie, ami Budapest eleve szűkös költségvetését tekintve nem volt egyszerű feladat. Új közbeszerzés kiírásának nem lett volna értelme, mivel a pályázatra eleve kevesen jelentkeztek, árverseny tehát tulajdonképpen nem volt, továbbá egy esetleges új közbeszerzés elhúzódása az Európai Unió támogatását is veszélyeztette volna, nem beszélve a felújítás elhúzódásáról."

Az egy főre eső koronák száma meg too much azért.
@a szív fészkei: M0 bővítés, lehajtók sehol, út nagyrésze sehol, híd sehol, egy két csomópont félig kész, de felavatva átadva, és örömködő plakátok a környéken, kösz_gépes molinók a gépeken, félkész hidakon. PR az megy, meg a pénzek lenyúlása, de minek is beszélni, mi vagyunk a hülyék, hogy nem birkulunk a csengős szamár után bambán :D
@Penivaldes: De, szánalmas - nyomorult élete lehet, ha csak erre futja neki örömszerzésből.

Ennyit pazarlok rá.
@fehso2: Akkor szerinted nagyon körülbelül mennyinek kellene lennie az árnak? Vagy pontosan annyiért csinálják?
@73. Vladys - Vonajugend által kiképzett fényharcos: Nagyon körülbelül a milliárdos nagyságrend a jó. Még kínában is belekerül 1 milliárdba 1 km, Európában drágább. Lengyeleknél 1,9 milliárdra emlékszem 2011-ből.
Nagysebességű vasút kínában 2-3 milliárd Ft/km.
Ettől még persze lopnak, de nem annyit...
kedves feleim, ehun a lenyúlt pénz, szépen ment belóle a levesbe is, hatalmas siker ez is:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/11/nyugdijreform_alap/
@komment terrorista_Cirbi_vytézy és nem a parittyás: Meg-véd-tük! Meg-véd-tük! Meg-véd-tük! Meg-véd-tük! Meg-véd-tük! Meg-véd-tük! Meg-véd-tük! Meg-véd-tük!
@73. Vladys - Vonajugend által kiképzett fényharcos: pont mint mást is, naivok szegények nagyon, pont mint a megállapodásban bízó bankok, szakszervezetek, egyszerű emberek:

Baloggal és Matolcsyval egyeztetne a PDSZ

Egyeztetést kezdeményez a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) Balog Zoltánnal, az emberi erőforrások miniszterével és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel a köznevelési törvény tervezett módosításáról, valamint a pedagógus-életpályamodell bevezetésének fedezetéről.

hvg.hu/karrier/20120611_pdsz_balog_matolcsy
:O na most akkor vizsgálunk vagy nem vizsgálunk, jahh hogy bizottságosdi nem kell, mert nem volt semmi, vagy akkor hogy is van ez? :D

Vizsgálatot kér az NFM a MÁV-os felvétel miatt
2012. június 11., hétfő, 16:13
Szerző: hvg.hu

--------------------------------------------------------------------------------

Címkék: videó; felvétel; NFM; MÁV-os;

Kinyomtatom • Elküldöm
Vizsgálatot kezdeményez a többek között a vasúti fejlesztésekkel kapcsolatos korrupciós vádakat is tartalmazó, a hétvégén megjelent videófelvétellel kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Völner Pál - közölte az NFM, amely jogi lépéseket is tervez. A tárca megerősítette azt is, hogy a felvételen szereplő szakértő munkaviszonyát megszüntették.

hvg.hu/itthon/20120611_nfm_felvetel
@fehso2:

Na kispofa, itt van:

Szajol:

www.mav.hu/mav/fejlesztes.php?mid=14ef3535a93d4b

A Koprivnicát lefordítom, ha horvátul nem vágod:

- kétirányú pályaszakasz komplett felújítás
- betonaljak cseréje, georácsok beépítése, vízelvezetők kiépítése,
- hegyi szakaszokon fűtés,
- sebesség 140 km/h, tengelyterhelés 22,5 tonna,
- komplett új felsővezeték rendszer,
- a műtárgyak felújítása

Gondolom ennyi adat elég, hogy megindokold miért ez az ötszörös vagy tízszeres kilométerenkénti felár.

Annyit segítek, hogy Karcagon most épített új készbetongyárat az a Strabag-Cemex

www.hrportal.hu/c/mobil-betongyar-teremt-munkahelyeket-karcagon-20120416.html

amelyik annyira távol tartotta magát a politikától mindig, hogy az M6 építésénél Szabó Pál közlekedési miniszter volt az igazgatótanács tagja.

Nyilván véletlenül. Nyilván nincs összefüggés most sem. Nyilván megvezethetőek vagyunk.
@Fabius: basszus, ennyi baromságot mint ami ebben az országban nap mint nap van, épeszű ember nem bírhatja, mikor volt olyan, hogy amiről nem beszálünk az nincs is, félelmetes ez az ország, itt is ez, a mávnál is ez, földeknél is ez, stb.

Kulturális életműdíjat kapott Göczey Zsuzsa, a Klubrádió zenei szerkesztője, a köztévé híradásaiban viszont "a Petőfi rádió egykori munkatársaként" hivatkoztak pályafutására. Az esetről a comment:com blog számol be.

hvg.hu/napi_merites/20120611_klubradio_eltorolve
meg ez:

Döntött a kormány, devizakötvény-engedély Lázár hátországának
A kormány 79 millió eurós (23,2 milliárd forintos) kötvénykibocsátást engedélyezett Hódmezővásárhely önkormányzatának, amelynek eddigi vezetője Lázár János volt. A kormány további hat önkormányzatnak engedélyezett – néhány tíz milliós hitelfelvételt.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/dontott_a_kormany_devizakotveny-engedely_lazar_hatorszaganak.521924.html
@Fabius: Nehogy azt hidd, hogy ez valami nagyon részletes felsorolás, de ebből már több derül ki. Pl lesznek P+R parkolók is, ami nagyon jó!

Ilyenekből, hogy: - a műtárgyak felújítása
semmi sem derül ki.
Egy ilyen projekt költségelszámolása többszáz tétel.
Egy lakást is fel lehet újítani 1000-100000Ft/m2-ig. Csak festés vagy teljes gépészeti- és nyílászárócsere komplett burkolati cserével.

De, mindegy, a horvát adatban egy csomó minden nincs benne. Nézd meg mennyiért épül 1-1 vonal a nagyvilágban! Én már írtam a lengyelekről, Kínáról....
Ennyiből nem lehet építkezni. Még Kínában is kb 4-5ször ennyi az ár.
@fehso2:

"Ennyiből nem lehet építkezni."

Attól, hogy ezt sokszor elmondod nem lesz igaz. Mert a Swietelsky szerint lehet, hisz a horvátoknál építenek, és ráadásul a költségeket nyilvánosságra hozzák. És ha meg nem haragszol ebben az esetben jobban hiszek az építés kivitelezőjének, mint neked :-))
@Fabius: Akkor oké, csak át ne verjenek!
@Marcellusca: Nem, de más már annak látta és ünnepelte. Pedig szegény csupán egy kiszolgáltatott áldozat, aki remélem, felemeli a fejét és egyszer már csak dafke betart nekik azzal, amit tud erről az egészről. Persze, könnyű nekem pofázni innen a fotelból.
@Fabius: De édes, hogy aggódik, nehogy téged átverjenek! Ha meg köztudottan ilyen átverősek, miért is kell velük szerződni erre?
@komment terrorista_Cirbi_vytézy és nem a parittyás: Azt még mindig nem írta meg senki, hogy Magyarországon lehetett mindig is a legdrágábban vasutat építeni? Kis történelem: hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_vas%C3%BAtt%C3%B6rt%C3%A9nete

Ha nem, csak mostanában, a Közgéppel- a lösz annyit romlik száz év alatt?? - akkor kurvanagy lopás van. Szerintem ez elég egyszerű, nem?
@fehso2:
Persze ott hazudnak az árakkal. Ne légy vaskalapos. Elég sok közbeszerzést láttam, és mindben benne volt a lenyúlás. Pont ez lenne kivétel, ahol igazán nagyokat lehetne hazudni? Csak nem a nyertestől vagy?
@fehso2: ha már Kína... a duplájából a Szajol-Ppladány felújításnak EZT építették a kínaiak:
en.wikipedia.org/wiki/Wuhan-Guangzhou_High-Speed_Railway
Náluk ez került 4,3 m milliárd Ft-ba km-ként... előtte nagyjából olyan vasút volt ott - már ahol volt- mint pl az Orosháza-Szentes (40km >80perc)
@Mad Mind: Nem hazudnak, ezt sosem állítottam, csak a horvát ár nem tartalmaz minden költséget. Vagy a felújítás mértéke lehet síncsere és keresztalj csere, vagy full átépítés is. De full felújítás ennyiből nem jön ki.
@allegretto23: Igen 4,3 milliárd/km, mindez Kínában. Ez egy reális ár. Egyébként ostobaság azt hinni, hogy mondjuk 5-szörös sebesség , 5-szörös költséget jelent. Egyes elemeiben még gazdaságosabb is, mint a hagyományos pálya.
Pl. a max emelkedő elképesztően nagy a hagyományos pályához képest. Ezzel viszont sok helyen nem kell olyan hosszan töltést vagy bevágást építeni, ami drága mulatság.

Szóval köszi a linket, ezzel csak megerősíted, hogy bizony a vasúti pálya építése nem gombokért történik.
@fehso2: Elolvastad a wiki cikket, vagy csak a képeket nézted meg? Ne zavarjon az elméletedben, hogy a Szolnok -Debrecen vonal eddig is kétvágányú volt, villamosított, 100/120-as sebességre kiépített (ha meg lett volna a szükséges karbantartás, időszakonkénti aláverés, párévenkénti ágyazatcsere, akkor most is tudná ezt) összesen van benne két db híd, kb. 4 nagyobb, meg pár kisebb szintbeli keresztezés, amit ki kell váltani, nyomvonal módosítást nem terveznek, viszont állomások szűnnek meg - de persze lesz peron (mecsoda költség!)meg P+R parkoló... ami ugye néhány m2 aszfaltot fog jelenteni az állomás előtt. Mivel elég régen nem forgok a pft felé- ahol volt szerencsém eltölteni pár évet-, ezért nem mernék belemenni egy beárazásba, de mivel én már láttam közelről vasútépítést, meg felújítást, ezért finoman szólva kételkedem, hogy a valós bekerülési költség egy kanyi fillérrel meghaladja a félmilliárd forintot- és ebbe már beleszámítottam a kötelező mutyit is. A többi a kristálytiszta lenyúlás. Amit a MÁV ebből nyilvánosságra hozott, és amit Fabius is belinkelt, abból azért nem érdemes kiindulni, mert semmit nem mond a projektről - amit a horvátok kiraktak csak a honlapra, az alapján meg közelítőleg be lehetne árazni az egész munkát. Üvegzseb, az... Mutyiország.
@fehso2: Ha meg esetleg azt akartad mondani, hogy 1 km híd, meg alagút építése fajlagosan olcsóbb, mint 1km hosszan 11m szélességben, 1,5m mélyen kiásni a földet és kicserélni zúzottkő/kavics/geotextil/georács, blablablára, akkor szimplán csak kiröhöglek. A kínaiaknál ebből a pénzből csak ezekből épült 660km...
Miután már több mint 15 éve dolgozom az építőiparban mérnökként és láttam már 1-2 dolgot a családi ház építéstől kezdve sok-sok milliárdos beruházásokig (szálloda, gyár, erőmű, irodaház, stb..) így egy dolgot biztosan állíthatok! Ilyen volumenű projekteknél a megvalósulási költségek köszönőviszonyban sincsenek a hivatalos úton közzétett összegekkel! Olyan mértékű mutyizás/ csalás/kamuzás/lenyúlás folyik, amik miatt az egyszerű, hétköznapi ember gutaütést kapna!
süti beállítások módosítása