Vallásomat tekintve keresztény vagyok, Római katolikus. Nem kaptam vallásos nevelést, mégis tudom miről szól a Biblia, ismerem a keresztény liturgiát. Ennek ellenére nem hiszek Istenben, és pláne nem félem őt. De valahogy csak felnőttem így is olyan szellemben, ami lehetővé teszi, hogy tiszteljem mások vallási meggyőződést, hitét mindaddig, amíg kötelezővé nem válik nekem is csatlakozni hozzá.
Éppen ezért viszolygok ettől a szemforgató, álszent konzervatív kereszténynek nevezett vircsafttól ami éppen folyik. Kormányunk ismét oda tolakodik be, ahol semmi keresnivalója nincs: a családi életünkbe. Pedig álltak már úgy is a dolgok a törvénykezés közben mikor az látszott, sikerült ezt megérteni. De nem, nem sikerült, legalábbis a köznevelési törvény legfrissebb módosításai után ez látszik. Michl József javaslatára törölték a köznevelési törvény szövegéből, hogy "az állami és önkormányzati nevelési-oktatási intézmény nem nyilváníthat ki vallási vagy világnézeti elkötelezettséget." Helyére a "vallási, világnézeti információkat tárgyilagosan, sokoldalúan kell közvetíteniük, tiszteletben tartva a gyermek, a tanuló, a szülő, a pedagógus vallási, világnézeti meggyőződését, és lehetővé kell tenni, hogy a gyermek egyház által szervezett hit- és vallásoktatásban vehessen részt." Továbbá Michl töröltette a törvény szövegéből a fakultatív szót is, amit hiába indokol viszonylag bénán, így a szöveg csak azt jelenti: ez bizony kötelező lesz. (kattra olvasható lesz ) A fakultatív vallásoktatás ellen semmi kifogásom nincs. De a kötelezővel van, nem is kicsi. Egyrészt mi Zuglóban nem vagyunk maradéktalanul meggyőződve, hogy a hitoktatás úgy fog zajlani, ahogy annak zajlania kellene. Itt van nekünk ez a drága kampány papunk, Pajor atya, aki eddig sem érezte magára nézve kötelezőnek kizárólag az evangélium tanítását, inkább fejezte ki múlhatatlan hűségét - nem Isten iránt, viccelsz? - Orbán Viktor és a Párt iránt. Az önkormányzati választások előtt még szórólapot is osztott a hittanra járó gyerekeknek, hogy otthon a szülők biztosan tudják kire is kell szavazniuk. Gondosságában odáig ment, hogy nem csak a kerületi polgármester személyére tett ajánlást, hanem a választókörzet képviselőjére és a főpolgármesterre is. Hiába, ilyen gondos ez a Pajor, rettentően igyekszik helyes útra terelni a bárányait. Még azt az anomáliát is sikerült feloldania, hogy a zuglóiak egyszerre rajongják a messziről idepottyantott polgármester jelölt Papcsák Fecót, ( új, felnőtt barátunk) mint a zuglói lakos képviselőjelölt Bihary Zoltánt. (közülünk való) Hiába no, az elvek és jelszavak ilyen hajlékonyak és kreatívan értelmezhetők errefelé.
Kedves felebarátaim! Amíg ilyen papokkal gondoljátok megoldani a kötelező hitoktatást addig lófasz a seggetekbe!
Hamarabb fogok vallást alapítani Dühös Szülők Apostoli Szövetsége néven, - bibliánknak hivatalosan elismerjük egykori szeretett lakótársunk, Ranschburg Jenő bácsi gyakorlatilag bármelyik könyvét - mint fogom Pajorhoz hittanra járatni a gyerekemet. Legfeljebb rátok kényszerítjük a törvényetek szövegéhez, miszerint: "a vallási, világnézeti információkat tárgyilagosan, sokoldalúan kell közvetíteniük, tiszteletben tartva a gyermek, a tanuló, a szülő, a pedagógus vallási, világnézeti meggyőződését", vagyis kénytelenek lesztek a mi "vallásunkat" oktatni a gyerekeinek, mert azt tiszteletben kell tartanotok, ugye. Ha harc, legyen harc.
Egyébként is rohadt izzadtságszagú ez a konzervatív keresztény világnézettel izmozás akkor, mikor ti magatok is vizet prédikáltok, de valójában intravénásan van a karotokba kötve a misebor. Én legalábbis ennek veszem, ha az izmozó gesztuskormány pelusos szervezete egy lokálban ünnepli szülinapját. Gondolom a Belami vagy a Dolce Vita már foglalt volt az időpontra, esetleg szűkös annyi embernek amennyit a bulira elvárnak, vagy kell a hely az ex pelenkás vezető Szijjártó Péter arcának is. Félreértés ne essék, a Moulin Rouge jó hely, semmi kifogásom ellene. Csak a fidelitaszos ártatlanok erkölcséért aggódom erősen, mert Hörcsögpofi még képes és bűnbe viszi őket, aztán meg nem győznek majd gyónni és szórni magukból az üdvözlégy Máriát vezeklésül. Arról nem is beszélve, hogy a legújabb módi szerint lesz-e elég felnőtt a buliban aki majd biztosítja, hogy baj ne érje őket az utcán éjjel, és haza tudjanak tántorogni biztonságban. Már csak azt az egyet nem értem, hogy ha nektek ennyire nem fontos a keresztény konzervativizmus látszatának fenntartása, akkor mit izmoztok itt velünk hónaljatok minden verítékével, és az erőlködéstől kivillanó kőművesdekoltázzsal? Úgy illenék kedves kispajtások, hogy ti magatok igyekeztek előbb úgy élni ahogy tőlünk is várnátok, aztán a példátok mutogatásával igyekeztek minket is erre az irányba terelgetni. Mert ha ennyire leszarjátok a saját értékrendeteket, nekünk ugyan mitől kéne tisztelni azt? Így egy marék lepkefingot ér az egész, egyszerre hergeltek fel, és röhögtetitek ki magatokat vele.
Utóbbihoz mondjuk volt alkalmatok hozzászokni az elmúlt másfél évben. Hajrá, ne adjátok fel.
2011.12.14. 05:38
Ezért leszek keresztényből ateista
Címkék: fidesz vallás hitoktatás köznevelési törvény kötelező hittan
295 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr163461873
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Szórakoztató Valláskritika megosztotta 2011.12.16. 21:18:59
azt a blogbejegyzést, ahol ez a felirat a trackback-ként megjelenik. Tehát a közösségi oldal jelenlegi 30 ezer havi aktív olvasójához is eljut. Aki többet is tudni akar tudni az olvassa el ezt a rövid összefoglalót, vagy kattintson rá az oldalra: faceb...
Trackback: Mindenki szenved: Joshi Bharat segítségét kérik az országgyűlési képviselők 2011.12.14. 15:10:08
A Fidesz frakció kezdeményezésére a mai napon az országgyűlés nyílt levélben fordult Joshi Bharathoz, hogy a léleklátó segítségét kérje a képviselők és a frakciók között tapasztalható feszültségek kezelésére.Lázár János frakcióvezető elmondta, azért ju...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Off
@Qeatzkoatl: "Kvantumfizikában kicsit otthonosan mozgok. "
Én sajna nem igazán. Ahonnan nemrég tájékozódtam:
www.idokep.hu/hirek/a-fenynel-is-gyorsabban
www.idokep.hu/hirek/quantum-radar-delayed-choice-eraser
Aki még nem olvasta, annak ajánlom, annak ellenére, hogy nem rövid.
On
A katolikus teológusoknak nyilván megvan erre az évezredes receptjük. Az ismert(nek vélt) világ határára, vagy azon túlra teszik a "teremtőt". Ez a határ és persze "a teremtő lakhelye" a történelem során egyre távolabb került. Egyetlen gond van csupán. Attól hogy eddig elhibázták "a házszámot", még nem következik hogy nincs "lakcíme". Az persze egy másik történet, hogy nem fogadnék a "lakcím-azonosítás" sikerére.
Többi vallás teoretikusait még ennyire sem ismerem.
@Qeatzkoatl: "Kvantumfizikában kicsit otthonosan mozgok. "
Én sajna nem igazán. Ahonnan nemrég tájékozódtam:
www.idokep.hu/hirek/a-fenynel-is-gyorsabban
www.idokep.hu/hirek/quantum-radar-delayed-choice-eraser
Aki még nem olvasta, annak ajánlom, annak ellenére, hogy nem rövid.
On
A katolikus teológusoknak nyilván megvan erre az évezredes receptjük. Az ismert(nek vélt) világ határára, vagy azon túlra teszik a "teremtőt". Ez a határ és persze "a teremtő lakhelye" a történelem során egyre távolabb került. Egyetlen gond van csupán. Attól hogy eddig elhibázták "a házszámot", még nem következik hogy nincs "lakcíme". Az persze egy másik történet, hogy nem fogadnék a "lakcím-azonosítás" sikerére.
Többi vallás teoretikusait még ennyire sem ismerem.
@borzzz: Semmiféle vállrándításról nincs szó. A közhiedelemmel ellentétben a vallásos iskolák nem kapnak több állami támogatást, a jelenlegi szabályozás szerint pont annyit kapnak, amennyit az önkormányzatiak az állami fejkvótából és az önkormányzattól összesen, a katolikus iskolák ugyanis nem kapnak az önkormányzattól semmit.
Tudod miből tudják fenntartani? Abból, hogy állati sok nyugati összeget ölnek bele az intézményekbe, a nyugati egyházi támogatások nélkül ők sem tudnák fenntartani. Erről nagyon is jól tudok, mert az én gyerekeim is egyházi iskolába járnak.
Egyébként meg szó sincs kitiltásról, egyszerűen csak azzal kell szembenézni, hogy különben megszűnne a suli. A legkevésbé sem tűnt úgy, hogy bárkit kitiltanának, annyi, hogy ha ott akarja továbbra is a gyereket taníttatni, akkor annyit el kell fogadnia, hogy ezek után ez egy pl. katolikus vagy református vagy akármi iskola. Sok ilyen iskolát ismerek, mindegyik tele van ateista szülők gyerekeivel, akik abszolút önként íratták oda őket, azt választották, mert jó sulinak tartják az illető intézményt. Az talán véletlen volt, hogy az "átkosban", amikor alig hagytak meg felekezeti iskolákat, szinte mind bezárták, a pártállami főmuftik gyerekei mégis valahogy abban a pár vallásos intézményben tanultak? Megvolt az oka, tudták, hogy ott milyen színvonalat kapnak. És a mostani iskolákban csakis a bentlakásos intézmények azok, ahol sokkal jobban érvényesül a vallásos vonal, ahol esetleg valódi gondnak érezheti a szülő, hogy az ő gyereke kilóg, a nem bentlakásos iskolákban ennél sokkal lazábbak a feltételek, nem véletlen, hogy sokan ateistaként is totál el tudják fogadni őket.
Egyébként jelzem, hogy a világon semmi bajom nem lenne azzal sem, hogy totál világi intézménybe járjon a gyerekem, ha épp nincs más. Azzal lenne bajom, ami az "átkosban" volt, hogy nem választhatok, hanem mindenképpen bele vagyok kényszerítve egy olyan rendszerbe, ahol a vallás szitokszó. A mi iskolánkban előfordult még '88-ban is, hogy levettették valakinek a nyakából a kis keresztjét, és csak ez a "választék" volt, más nem, legfeljebb a perifériára szorított néhány intézmény (asszem összesen 8 volt az egész országban).
És a másik: ismerek katasztrofális vallásos iskolát, ahová sosem íratnám a gyerekemet, holott elég kényelmes lenne, közeli stb. Nem is írattam, sőt mindenkit próbáltam lebeszélni róla. Szerencsére szabad iskolaválasztás van, oda íratom őket, ahova akarom. Szóval az a helyzet, hogy a felekezeti iskolák között és a totál világiak között is éppúgy vannak jó, mint rossz és közepes iskolák, max annyi, hogy a felekezetiek között talán kicsit több a minőségre törekvő.
Tudod miből tudják fenntartani? Abból, hogy állati sok nyugati összeget ölnek bele az intézményekbe, a nyugati egyházi támogatások nélkül ők sem tudnák fenntartani. Erről nagyon is jól tudok, mert az én gyerekeim is egyházi iskolába járnak.
Egyébként meg szó sincs kitiltásról, egyszerűen csak azzal kell szembenézni, hogy különben megszűnne a suli. A legkevésbé sem tűnt úgy, hogy bárkit kitiltanának, annyi, hogy ha ott akarja továbbra is a gyereket taníttatni, akkor annyit el kell fogadnia, hogy ezek után ez egy pl. katolikus vagy református vagy akármi iskola. Sok ilyen iskolát ismerek, mindegyik tele van ateista szülők gyerekeivel, akik abszolút önként íratták oda őket, azt választották, mert jó sulinak tartják az illető intézményt. Az talán véletlen volt, hogy az "átkosban", amikor alig hagytak meg felekezeti iskolákat, szinte mind bezárták, a pártállami főmuftik gyerekei mégis valahogy abban a pár vallásos intézményben tanultak? Megvolt az oka, tudták, hogy ott milyen színvonalat kapnak. És a mostani iskolákban csakis a bentlakásos intézmények azok, ahol sokkal jobban érvényesül a vallásos vonal, ahol esetleg valódi gondnak érezheti a szülő, hogy az ő gyereke kilóg, a nem bentlakásos iskolákban ennél sokkal lazábbak a feltételek, nem véletlen, hogy sokan ateistaként is totál el tudják fogadni őket.
Egyébként jelzem, hogy a világon semmi bajom nem lenne azzal sem, hogy totál világi intézménybe járjon a gyerekem, ha épp nincs más. Azzal lenne bajom, ami az "átkosban" volt, hogy nem választhatok, hanem mindenképpen bele vagyok kényszerítve egy olyan rendszerbe, ahol a vallás szitokszó. A mi iskolánkban előfordult még '88-ban is, hogy levettették valakinek a nyakából a kis keresztjét, és csak ez a "választék" volt, más nem, legfeljebb a perifériára szorított néhány intézmény (asszem összesen 8 volt az egész országban).
És a másik: ismerek katasztrofális vallásos iskolát, ahová sosem íratnám a gyerekemet, holott elég kényelmes lenne, közeli stb. Nem is írattam, sőt mindenkit próbáltam lebeszélni róla. Szerencsére szabad iskolaválasztás van, oda íratom őket, ahova akarom. Szóval az a helyzet, hogy a felekezeti iskolák között és a totál világiak között is éppúgy vannak jó, mint rossz és közepes iskolák, max annyi, hogy a felekezetiek között talán kicsit több a minőségre törekvő.
@vörös meteor: minek, úgy sem lenne értelme:
Az Alkotmánybíróság kukába dobja a nyugdíjügyet
Index
2011. december 15., csütörtök 07:36 |
|
Email
Január elsején a kukába kerül a magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosítását támadó összes alkotmánybírósági beadvány. Az újévkor életbe lépő új alaptörvény és a változó alkotmánybírósági törvény miatt minden folyamatban lévő, le nem zárt ügyet törölni kell. A kisöpört ügyeket az Ab csak új beadványok alapján veheti vissza a napirendjére, ebben az esetben azonban az eljárás is a nulláról indul majd.
index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/15/az_alkotmanybirosag_kukaba_dobja_a_nyugdijugyet/
Az Alkotmánybíróság kukába dobja a nyugdíjügyet
Index
2011. december 15., csütörtök 07:36 |
|
Január elsején a kukába kerül a magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosítását támadó összes alkotmánybírósági beadvány. Az újévkor életbe lépő új alaptörvény és a változó alkotmánybírósági törvény miatt minden folyamatban lévő, le nem zárt ügyet törölni kell. A kisöpört ügyeket az Ab csak új beadványok alapján veheti vissza a napirendjére, ebben az esetben azonban az eljárás is a nulláról indul majd.
index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/15/az_alkotmanybirosag_kukaba_dobja_a_nyugdijugyet/
@Husz_János_Puszita: Akkor szerencsére megérte oda beiratni. A kereszténység elleni legfőbb érv a Biblia elejétől végéig való elolvastatása, Winston Churchill is felnőtt fejjel olvasta el, és jókat röhögött rajta, hogy tudtátok ezt, hogy ez van benne a Bibliában...?
Más. TILTAKOZOM az ellen, hogy keresztény gyerekről beszéljenek. Nagy lófaszt, már bocsánat. Nincsen keresztény gyerek, nincsen zsidó gyerek, nincsen muzulmán gyerek, nincsen buddhista gyerek, keresztény szülő gyereke van, zsidó szülő gyereke van etc. A gyerekeket belekényszerítik a felnőttek saját vallásukba. Nem tetszik, hogy képzeletbeli láthatatlan barátokkal terhelik a gyerekek világát, hatalmas pszichikai károkat okoznak nekik ezzel.
Más. TILTAKOZOM az ellen, hogy keresztény gyerekről beszéljenek. Nagy lófaszt, már bocsánat. Nincsen keresztény gyerek, nincsen zsidó gyerek, nincsen muzulmán gyerek, nincsen buddhista gyerek, keresztény szülő gyereke van, zsidó szülő gyereke van etc. A gyerekeket belekényszerítik a felnőttek saját vallásukba. Nem tetszik, hogy képzeletbeli láthatatlan barátokkal terhelik a gyerekek világát, hatalmas pszichikai károkat okoznak nekik ezzel.
www.femina.hu/hirhatter/potlekot_kaphatnak_a_kepviselok_a_750_ezres_illetmeny_melle
Ki vannak és lesznek is sámfázva rendesen, hát miért ne vetnének és vettetnének keresztet folyton? Tényleg azt hiszik, ezzel a szenteltvíz-cunamival bent maradnak a jó puhára bélelt kicsi vackukban örökre. Remélem,oltári pofára esés lesz a vége.
Ki vannak és lesznek is sámfázva rendesen, hát miért ne vetnének és vettetnének keresztet folyton? Tényleg azt hiszik, ezzel a szenteltvíz-cunamival bent maradnak a jó puhára bélelt kicsi vackukban örökre. Remélem,oltári pofára esés lesz a vége.
emlékeztető!!!
ÁLLAMCSŐD = kórház bezár, börtön kinyit...
van konzerved/fegyvered? vagy külföldi számlád/rokonod? stb
államcsőd idején ezek vannak... talán 1 év az MNB 10 billiós devizatartalék, még pár hónap esetleg a MAGÁNSZÁMLÁK zárolása.... ez van/lesz...
kicsit előtörleszteni... gyakorold!
baromi jóóóó.
www.solteszimre.hu/koki/
ÁLLAMCSŐD = kórház bezár, börtön kinyit...
van konzerved/fegyvered? vagy külföldi számlád/rokonod? stb
államcsőd idején ezek vannak... talán 1 év az MNB 10 billiós devizatartalék, még pár hónap esetleg a MAGÁNSZÁMLÁK zárolása.... ez van/lesz...
kicsit előtörleszteni... gyakorold!
baromi jóóóó.
www.solteszimre.hu/koki/
@rdos:
Meglehet, untatni foglak, de igyekeztem a minőség rovására röviden, gyorsan és nem tematikusan néhány dologgal kiegészíteni az általad olvasottakat. (Amennyiben ismétlést találsz, az annak köszönhető, hogy azt csak átfutottam.) Ez nem egy szakmai anyag.
Tudod, akkor nevezhető elfogadottnak egy-egy teória, ha azokat egzakt módon képesek vagyunk matematikailag leírni. Bizony, számos esetben ez az eddigi leírásunk módosítását is igényli, annak érdekében, hogy a konzisztencia megmaradjon.
A jelenlegi matekunk nem ad egyértelmű megoldásokat –csak néhány populáris témát említek- kölcsönhatások (gyenge, erős, gravitáció, elektromágneses, melyek nem elégségesek sem az atomok, sem az univerzum működéseknek leírásához), tér-idő kontinuum és ezek szétválaszthatósága, részecskék közötti (összekapcsolt párok), azonnali információ csere (térbeli helyzetüktől független), a bosonok sokfélesége (ezért lehet a Higgs megoldás), a sötét anyag és energia, zárt rendszer-e az univerzumunk, az információ megmaradásának törvénye (én úgy gondolom, ez adhat némi magyarázatot számos vallás közeli kérdésre…stb.
Teóriák, melyek csak részben, vagy egyáltalán nem lettek matematikailag leírva:
A multiverzumos magyarázatok (első sorban a brains elmélet) számos kérdésre adott választ részecske szinten, hasonló képen, mint a tér és az idő elválaszthatósága (most sikerült leírni, hogy nem szükségszerű, hogy az ősrobbanást követően a Planc időt jelentősen meghaladó ideig) nem is kapcsolódtak össze (ennek eredménye az un. infláció sebessége), valamint számos megfigyelés nyerhetne magyarázatot az un. spontán, vagy tágulásos hasadással. (ezek a sebességgel, a kettős természettel és az összekapcsolódásokra adnak magyarázatot).
Ezekkel szemben áll (látszólag), ha feltételezzük a zárt univerzumot (termodinamika) meglepő, hogy vagy a rendszer egyensúlya még nem állt be, vagy létezik hőelnyelés az univerzum határainál (pl. másik univerzum/ok.) A mérések és az elvi megközelítések alapján dodekaéderes forma (lásd. szappanbuborékok) a legvalószínűbb (ez magyarázat a sötét energiára és némi képen a sötét anyagra is).
Valószínű, hogy a kettő ötvözetéből születik meg a
Steve Hawkinsnak, az információ megmaradására kidolgozott elmélete meggyőző, jelenleg nincs más elfogadható magyarázat. Ez viszont feltételezi, hogy az univerzumunk véges. (Ő a fekete lyukakra dolgozta ki az elméletet, de ki kellett terjeszteni. Ami még nem sérti meg az információ megmaradásának törvényét, hogy annak nem feltétlenül kell az adott zárt térben megmaradni! Innentől lehet elgondolkodni, hogy hogyan is van ez? )
Meglehet, untatni foglak, de igyekeztem a minőség rovására röviden, gyorsan és nem tematikusan néhány dologgal kiegészíteni az általad olvasottakat. (Amennyiben ismétlést találsz, az annak köszönhető, hogy azt csak átfutottam.) Ez nem egy szakmai anyag.
Tudod, akkor nevezhető elfogadottnak egy-egy teória, ha azokat egzakt módon képesek vagyunk matematikailag leírni. Bizony, számos esetben ez az eddigi leírásunk módosítását is igényli, annak érdekében, hogy a konzisztencia megmaradjon.
A jelenlegi matekunk nem ad egyértelmű megoldásokat –csak néhány populáris témát említek- kölcsönhatások (gyenge, erős, gravitáció, elektromágneses, melyek nem elégségesek sem az atomok, sem az univerzum működéseknek leírásához), tér-idő kontinuum és ezek szétválaszthatósága, részecskék közötti (összekapcsolt párok), azonnali információ csere (térbeli helyzetüktől független), a bosonok sokfélesége (ezért lehet a Higgs megoldás), a sötét anyag és energia, zárt rendszer-e az univerzumunk, az információ megmaradásának törvénye (én úgy gondolom, ez adhat némi magyarázatot számos vallás közeli kérdésre…stb.
Teóriák, melyek csak részben, vagy egyáltalán nem lettek matematikailag leírva:
A multiverzumos magyarázatok (első sorban a brains elmélet) számos kérdésre adott választ részecske szinten, hasonló képen, mint a tér és az idő elválaszthatósága (most sikerült leírni, hogy nem szükségszerű, hogy az ősrobbanást követően a Planc időt jelentősen meghaladó ideig) nem is kapcsolódtak össze (ennek eredménye az un. infláció sebessége), valamint számos megfigyelés nyerhetne magyarázatot az un. spontán, vagy tágulásos hasadással. (ezek a sebességgel, a kettős természettel és az összekapcsolódásokra adnak magyarázatot).
Ezekkel szemben áll (látszólag), ha feltételezzük a zárt univerzumot (termodinamika) meglepő, hogy vagy a rendszer egyensúlya még nem állt be, vagy létezik hőelnyelés az univerzum határainál (pl. másik univerzum/ok.) A mérések és az elvi megközelítések alapján dodekaéderes forma (lásd. szappanbuborékok) a legvalószínűbb (ez magyarázat a sötét energiára és némi képen a sötét anyagra is).
Valószínű, hogy a kettő ötvözetéből születik meg a
Steve Hawkinsnak, az információ megmaradására kidolgozott elmélete meggyőző, jelenleg nincs más elfogadható magyarázat. Ez viszont feltételezi, hogy az univerzumunk véges. (Ő a fekete lyukakra dolgozta ki az elméletet, de ki kellett terjeszteni. Ami még nem sérti meg az információ megmaradásának törvényét, hogy annak nem feltétlenül kell az adott zárt térben megmaradni! Innentől lehet elgondolkodni, hogy hogyan is van ez? )
@Qeatzkoatl:
Javítás:
Valószínű, hogy a kettő ötvözetéből születik meg a következő, általánosan elfogadható elmélet.
Javítás:
Valószínű, hogy a kettő ötvözetéből születik meg a következő, általánosan elfogadható elmélet.
@Qeatzkoatl: \o/ összetett rendszerszintű és nem szigetszerű összefoglalás, én köszönöm ,így egyben még nem olvastam és pláne ilyen röviden :)
@Cirbi:
Számos hibája van ám az ilyen megközelítésnek. Csak gondolatok ébresztésére alkalmas, magyarázatok nem férnek bele. Kigyomláltam a az "elvadult" teóriákat, csupán a mérésekkel és némi matekkal alátámasztott (SH kivételével) "tényeket" foglaltam össze.
Számos hibája van ám az ilyen megközelítésnek. Csak gondolatok ébresztésére alkalmas, magyarázatok nem férnek bele. Kigyomláltam a az "elvadult" teóriákat, csupán a mérésekkel és némi matekkal alátámasztott (SH kivételével) "tényeket" foglaltam össze.
@anyósnyelv: Aranyos vagy! Kösz, ha elküldöd (elérhető a címem) én csak a napon érleltet ismerem.
Trollokat meg máshol kéne érlelni: két hónap egy elhagyatott szigeten egész nap Szijjártóval, aki Orvbánt idéz.
Trollokat meg máshol kéne érlelni: két hónap egy elhagyatott szigeten egész nap Szijjártóval, aki Orvbánt idéz.
@vörös meteor: A józan észtől az összes.
@Qeatzkoatl: tudom, pont erre utaltam, gondolat kisérlet, összepárosítani azt ami elsőre nem tűnik összeegyeztethetőnek, kisebb-nagyobb mértékben ezt csináljuk itt is, próbálunk rendszert felfedezni a narancsos ámokfutásban is /mert valahogy nem akarjuk elfogadni az őskáoszt amit látunk, vagy csak én gondolkodom túl a dolgokat???/
@Nádasi Balázs: Ez így van. A pokoltól való rettegtetés annyira jó nevelőerő? (SP - South Park idevágó része, bár amilyen jófej abban a Sáti!)
@Qeatzkoatl: nagyon lenyűgöző ez a kivonatos, mindent egy pohárban koktél, engem a végtelen végessége a buborék elmélet alapján, valamint az információ megmaradás amire most már törvény is van és a Nap kutatás nem nagyon hangoztatott eredményei és a fúziós reakció bizonyítatlansága nagyon lehangol...mondanál valamit arról, miért van szükség az Ótestamentum leggyermetegebb részének igazolására mindenféle "bang"-eket kitalálni? nyaktörő matematikai trükkökkel a semmi ami végülis nem is semmi a nem tudom hol...Euclides-i geometria szerint a a Föld nevű bolygótól -még ma- 13.5 milliárd fényévre volt 13.5 milliárd földi évvel ezelőtt a Big Bang (az egyik?) de melyik irányban és a másik irányban milyen messze látunk el? erre mit monda quantum fizika? bármekkora is az a "buborék" amire azt mondjuk, hogy "izé" a Naprendszer nem a végső határán van valaminek, hanem messze benn a buborékban és akkor a 13.5 milliárd már nem is annyi hanem annak többszöröse...megjegyzésem: mindez olcsó monoteisztikus önigazolás hajánál fogva előrángatott matematikával...azt gondolom, a CERN a világ legdrágább gyermekjátéka és hatalmas kóklerség...
@Cirbi: Nem tudom, mi olyan érthetetlen itt? Hatalommal pénzt, pénzzel hatalmat akarnak mindenáron. Ennyi az ámokjuk lényege, se több, se kevesebb. Hiszik, hogy ezzel a - lassan jogosan mondhatni: erőszakos - térítéssel is bebetonozódnak á le Mikola. Na csak szerintem ott tévesztenek, hogy nincs annyi komolyan és gyakorlóan vallásos, ahányat ők vizionálnak a vasárnap szagosmisék alapján.
Illetve nagyon sokuknak - akik nem félméteres kereszttel jelzi az irányultságukat, hanem valóban magukénak érzik azt - ez pont olyan ellenszenves, mint nekem, vagy Fabiusnak. Legalábbis olvastam ilyen nőtől hozzánk hasonló véleményt.
És a sok helyről és ok miatt akummulálódó ellenszenv és feszültség ki tud csapni, már nagyon pici szikrától is. És lehet, hogy ez a pofátlan gyerekbaszgatás (még nem a pedofil értelemben, de az is árnyékot vethet)veri le az első komoly biztit.
Lehet bármiben hinni - ami másnak kárt nem okoz - otthon a négy fal között, gyakorolva vasárnap a templomba vagy egyéb szent helyekre járással a hitet a kicsikkel, ha igényük van rá. De állami iskolában,a mindenféle adófizetők pénzéből fűtött, világított, fenntartott épületben megkülönböztetett módon kiemelten egy vagy két vallást nyomatni állandóan , na azt ma szekularizált európai modern államban nem lehetne!
Igen, apám is zsidóként a mosoni piaristákhoz járt, élete végéig hálásan gondolva rájuk meg az ott szerzett magas tudására. Senki ezt el nem vitatja, hogy ott van színvonal - nade ő maga döntött erről, nem pedig rákényszerítették.
Illetve nagyon sokuknak - akik nem félméteres kereszttel jelzi az irányultságukat, hanem valóban magukénak érzik azt - ez pont olyan ellenszenves, mint nekem, vagy Fabiusnak. Legalábbis olvastam ilyen nőtől hozzánk hasonló véleményt.
És a sok helyről és ok miatt akummulálódó ellenszenv és feszültség ki tud csapni, már nagyon pici szikrától is. És lehet, hogy ez a pofátlan gyerekbaszgatás (még nem a pedofil értelemben, de az is árnyékot vethet)veri le az első komoly biztit.
Lehet bármiben hinni - ami másnak kárt nem okoz - otthon a négy fal között, gyakorolva vasárnap a templomba vagy egyéb szent helyekre járással a hitet a kicsikkel, ha igényük van rá. De állami iskolában,a mindenféle adófizetők pénzéből fűtött, világított, fenntartott épületben megkülönböztetett módon kiemelten egy vagy két vallást nyomatni állandóan , na azt ma szekularizált európai modern államban nem lehetne!
Igen, apám is zsidóként a mosoni piaristákhoz járt, élete végéig hálásan gondolva rájuk meg az ott szerzett magas tudására. Senki ezt el nem vitatja, hogy ott van színvonal - nade ő maga döntött erről, nem pedig rákényszerítették.
@Rodeo36:
Ugye, nem lep meg, ha nem mindenben értek egyet.:)
A Big Bang-ra a Brains elmélet ad magyarázatot. Ne feledd a Planck távolságot.
A matekja nem hajánál fogva van előrángatva, tiszta szerintem, kivétel az első egy billiomod sec., ezért is van a hadron ütköztető. Meg a mikró-fekete lyukakért, az antianyagért, a bosonokért. Muszáj továbbfejlődnünk, mert leáll a hightech, no meg engem is érdekel.:)
Az infláció nem kérdéses, az megtörtént, a kiváltó okra csupán teóriák vannak.
Ugye, nem lep meg, ha nem mindenben értek egyet.:)
A Big Bang-ra a Brains elmélet ad magyarázatot. Ne feledd a Planck távolságot.
A matekja nem hajánál fogva van előrángatva, tiszta szerintem, kivétel az első egy billiomod sec., ezért is van a hadron ütköztető. Meg a mikró-fekete lyukakért, az antianyagért, a bosonokért. Muszáj továbbfejlődnünk, mert leáll a hightech, no meg engem is érdekel.:)
Az infláció nem kérdéses, az megtörtént, a kiváltó okra csupán teóriák vannak.
Ja és ha már: egy jó színvonalú suli megengedheti magának a válogatást. Az ocsú maradjon, nekik a képességeik alapján legokésabbak kellenek. Öngerjesztő folyamat, hiszen a szülők is odaküldik a jófejű kölykeiket, míg mások tudják, hogy esélyük sincs bekerülni.
Fazelas megint tarolt a gimiéllovas listán. Pedagógusként mondom, nagyon ambiciózus, okos, otthonról szellemileg, anyagilag jól eleresztett srácokkal azért nem olyan bazi nagy kihívás eredményt produkálni! Ott az a lényeg, el ne rontsák érdektelenséggel, unalommal a már meglévő akaratot.
Nekem volt suliban problémás és szárnyaló kölykem is. Amelyik az utóbbi volt, bejárt a suliba persze, kellemes társaság ilyesmi okán - nem ilyen elitbe - de nem feszült meg és csak abból elvolt, amit otthonról magába szívott meg a természetes kíváncsiság okán felszedett.
Szóval az egyházi hűdejó iskolák sem a cigánysori hátrányos, könyvet életükben nem látó nyomorultakból hozzák ki az esetleg mélyen bennük lévőt, hanem konyhakész termékkel dolgoznak.
Fazelas megint tarolt a gimiéllovas listán. Pedagógusként mondom, nagyon ambiciózus, okos, otthonról szellemileg, anyagilag jól eleresztett srácokkal azért nem olyan bazi nagy kihívás eredményt produkálni! Ott az a lényeg, el ne rontsák érdektelenséggel, unalommal a már meglévő akaratot.
Nekem volt suliban problémás és szárnyaló kölykem is. Amelyik az utóbbi volt, bejárt a suliba persze, kellemes társaság ilyesmi okán - nem ilyen elitbe - de nem feszült meg és csak abból elvolt, amit otthonról magába szívott meg a természetes kíváncsiság okán felszedett.
Szóval az egyházi hűdejó iskolák sem a cigánysori hátrányos, könyvet életükben nem látó nyomorultakból hozzák ki az esetleg mélyen bennük lévőt, hanem konyhakész termékkel dolgoznak.
atv.hu/cikk/20111214_simor_ez_totalis_hatalomatvetel?source=hirkereso
Na ezt írtam fentebb. Mindent a hatalomért és a pénzért. Csicska meg mindig lesz elég, bárhová odahelyezni ujjbábnak.
Na ezt írtam fentebb. Mindent a hatalomért és a pénzért. Csicska meg mindig lesz elég, bárhová odahelyezni ujjbábnak.
@Qeatzkoatl: mondanál valamit a Nap foltok hőmérsékletéről és a Nap sze5rkezetéről?
amire kitaláltak fizikát annak nem fizikai okai vannak, hanem társadalmi és ott kell keresni a Magyar Parlamenti homokozóban és annak a "matematikája" mindenre megadja a választ...
amire kitaláltak fizikát annak nem fizikai okai vannak, hanem társadalmi és ott kell keresni a Magyar Parlamenti homokozóban és annak a "matematikája" mindenre megadja a választ...
@Qeatzkoatl: hehe mást is megihletett az aktuális divat fizika :D nem vagyok egyedül \o/
Vélemény Az AB és a Higgs-bozon
Dudás Gergely
2011. december 15., csütörtök 12:47
index.hu/velemeny/2011/12/15/az_ab_es_a_higgs-bozon/
Vélemény Az AB és a Higgs-bozon
Dudás Gergely
2011. december 15., csütörtök 12:47
index.hu/velemeny/2011/12/15/az_ab_es_a_higgs-bozon/
@a szív fészkei: sajnos igazad van, a lényeg is az, amit mondasz, nem tudok ebben vitatkozni, de a ok-okozati megismerés vágya hajt, még vityáéknál is :D
@Qeatzkoatl: "intelligens design"???
Is Boltzmann Brain Theory a Scientific Theory of God?
Essentially, the Botlzmann Brain theory is that it is far, far more economical, in terms of likely outcomes and sequences, for any universe to randomly fluctuate into existence a brain, or a mind, capable of imagining the universe as an orderly system with a self-supporting history and animated life than it is for initial conditions of a universe to actually generate billions of years of physical history resulting in the existence of such a brain.
In other words, it is far more likely that conscious agents were simply fluctuated into existence via chance and then began "dreaming" everything they experience (including memories and included histories), but to them that "dream" would be called "reality".
The idea of a Boltzmann Brain universe is quite an interesting one. Comparing it to the dreams we have, we would all be aspects of the Boltzmann Brain - or Boltzmann, for short. Boltzmann would be "everything" - one with everything, so to speak, creating everything. Boltzmann would be all-knowing to the extent that it would know everything that can be known in the dream, because it would be all dreamt locations and aspects of the dream. Boltzmann would be omnipresent and essentially omnipotent.
Many spiritual doctrines believe that we are all part of a "dream" or "illusion", and that our essences are part of the "whole" of god, like individuated waves of the ocean. Many spiritual doctrines advocate that we have creative, free will authority over our existences, able to "manifest" changes in physical reality. Another common aspect of many doctrines is the idea of masters or avatars that have Neo-like powers to defy physical laws; in common dreams, anyone that can "lucid dream" can - in their dream - manifest similar miraculous powers.
Interestingly, since a Boltzmann dream wouldn't be limited to any "physical reality", nor would it be "objective", any aspect of Boltzmann in a Boltzmann dream world could experience any imagined "reality"; a dreamt Christian could experience Jesus, die, and go to heaven, while an atheist/materialist could die and wink out of existence, while the muslim is enjoying his heaven of 72 virgins.
Further, all of those things would be utterly real, because "reality" as we define it wouldn't exist; "reality" would be defined as what one experience in the Boltzmann dream, and wouldn't be confined to that which can be objectively verified - even though, for those that believe in objective verification, they could experience an entire dream life where it is never seriously challenged. All things would be possible within the entirety of Boltzmann Dream-land reality.
It seems that what we have here is a scientific theory of God, which can only be meaningfully tested in the subjective empirical sense, in the same sense that a character one invents in a common dream they are having can subjectively test if they are in a dream (i.e., lucid dreaming techniques).
Is Boltzmann Brain Theory a Scientific Theory of God?
Essentially, the Botlzmann Brain theory is that it is far, far more economical, in terms of likely outcomes and sequences, for any universe to randomly fluctuate into existence a brain, or a mind, capable of imagining the universe as an orderly system with a self-supporting history and animated life than it is for initial conditions of a universe to actually generate billions of years of physical history resulting in the existence of such a brain.
In other words, it is far more likely that conscious agents were simply fluctuated into existence via chance and then began "dreaming" everything they experience (including memories and included histories), but to them that "dream" would be called "reality".
The idea of a Boltzmann Brain universe is quite an interesting one. Comparing it to the dreams we have, we would all be aspects of the Boltzmann Brain - or Boltzmann, for short. Boltzmann would be "everything" - one with everything, so to speak, creating everything. Boltzmann would be all-knowing to the extent that it would know everything that can be known in the dream, because it would be all dreamt locations and aspects of the dream. Boltzmann would be omnipresent and essentially omnipotent.
Many spiritual doctrines believe that we are all part of a "dream" or "illusion", and that our essences are part of the "whole" of god, like individuated waves of the ocean. Many spiritual doctrines advocate that we have creative, free will authority over our existences, able to "manifest" changes in physical reality. Another common aspect of many doctrines is the idea of masters or avatars that have Neo-like powers to defy physical laws; in common dreams, anyone that can "lucid dream" can - in their dream - manifest similar miraculous powers.
Interestingly, since a Boltzmann dream wouldn't be limited to any "physical reality", nor would it be "objective", any aspect of Boltzmann in a Boltzmann dream world could experience any imagined "reality"; a dreamt Christian could experience Jesus, die, and go to heaven, while an atheist/materialist could die and wink out of existence, while the muslim is enjoying his heaven of 72 virgins.
Further, all of those things would be utterly real, because "reality" as we define it wouldn't exist; "reality" would be defined as what one experience in the Boltzmann dream, and wouldn't be confined to that which can be objectively verified - even though, for those that believe in objective verification, they could experience an entire dream life where it is never seriously challenged. All things would be possible within the entirety of Boltzmann Dream-land reality.
It seems that what we have here is a scientific theory of God, which can only be meaningfully tested in the subjective empirical sense, in the same sense that a character one invents in a common dream they are having can subjectively test if they are in a dream (i.e., lucid dreaming techniques).
@Qeatzkoatl: és mi van, ha azt állítom, hogy nincs expansio és sohasem volt? és semmi sem igazolja!
Mivel úgy vettem észre, van rá igény, következzék egy filmajánlóval egybekötött Napi Charlize:
Már az utómunkálatokat végzik az Alien előzmény-filmjének szánt "Prometheus"-on, egy jelenet a filmből, főhősnőnk dögös űrhajósnőt alakít:
www.sfportal.hu/wp-content/uploads/2011/12/prometheus-foto-003.jpg
De! Ami legalább ugyanilyen fontos: a filmet a legendás páros jegyzi: a rendező az Alien-t készítő Ridley Scott, a látványvilágért pedig a svájci képzőművész és dizájner H. R. Giger felel, aki egyszer már elvitte a Legjobb Vizuális Effekteknek kijáró Oscar-t az Alien űberbrutál díszleteiért, és minden idők legcoolabb szörnyetegéért.
Giger:www.moviesdx.com/wp-content/uploads/2010/12/alien-paradise-hr-giger-ridley-scott.jpg
Giger vizuális csúcsteljesítménye: a földönkívüli űrhajó vezérlőterme és a space-jockey:
www.youtube.com/watch?v=wMPXIcB1huM
Bónusz: a Giger által tervezett Giger-bár egyik terme:
www.hrgiger.com/bar/bar7.jpg
(Chur, Svájc)
Már az utómunkálatokat végzik az Alien előzmény-filmjének szánt "Prometheus"-on, egy jelenet a filmből, főhősnőnk dögös űrhajósnőt alakít:
www.sfportal.hu/wp-content/uploads/2011/12/prometheus-foto-003.jpg
De! Ami legalább ugyanilyen fontos: a filmet a legendás páros jegyzi: a rendező az Alien-t készítő Ridley Scott, a látványvilágért pedig a svájci képzőművész és dizájner H. R. Giger felel, aki egyszer már elvitte a Legjobb Vizuális Effekteknek kijáró Oscar-t az Alien űberbrutál díszleteiért, és minden idők legcoolabb szörnyetegéért.
Giger:www.moviesdx.com/wp-content/uploads/2010/12/alien-paradise-hr-giger-ridley-scott.jpg
Giger vizuális csúcsteljesítménye: a földönkívüli űrhajó vezérlőterme és a space-jockey:
www.youtube.com/watch?v=wMPXIcB1huM
Bónusz: a Giger által tervezett Giger-bár egyik terme:
www.hrgiger.com/bar/bar7.jpg
(Chur, Svájc)
@Qeatzkoatl: pedig olyan jó veled vitázni, te érvelsz...ott ahol nincs hiatus-od, ha Napfolt ami benne van a Napban a "fúzióban" az 6000K és a fölötte "lángoló" izé, ami fűti a Földet is az 13000000 K körüli miért nincs ez pontosan fordítva?
@gyilkos fűegér: ez is része az intelligent design-nak és a ChT van olyan gyönyörő, hogy neki még azt is elhiszi a közönség -a következő hasonló baromság elkészítéséig ami ennek pont az inverse- hogy van isten -vagy nevezzük akárminek- és ő pedig dumcsizik vele nyomkodva a hatalmas iPod gombokat és a sokkal több villogó izét ami egy zsebbenhordható Universum-ban nem férne elé hát csinálnak ChT-nal egy sokkal nagyobbat...Andersen és a többiek még a Hamupüpőkét szentesítették meg a Vasorrú Bábá-t mára már mindez digitalizálva van megizélve bruhahahahaha
Sértő Kálmán így emlékezett igéire (Ady sírjánál):
Leszállt már bátyám a sírodra
Az első dér, holnap a hó
Csillaga kering szíved fölé,
Te ősi, igaz álmodó.
Feleséged is megpihent már
A második ura után
S utcán halt meg az édesanyád
Templomba menet, délután.
„Van-e más újság?” Miről szóljak,
Rágja a magyar a magyart,
Még most is bankárok röhögnek,
S az agyak sötétsége tart.
Magyaros blúzban jár a Záli,
Tömeget éheztet a gép,
Ki nem lehetett képviselő
Az kövek tyúkszemére lép.
Sok újság van itt Ady Endre,
Ki ártatlan tejként pihensz,
De lesz még itten más világ is,
Minékünk könyvedből üzensz.
Pihenj, Te csillaggá vált szívű,
Tán azért kezd hullni a hó,
Hogy olyan szép legyen az álmod,
Amilyen szép a takaró.
Leszállt már bátyám a sírodra
Az első dér, holnap a hó
Csillaga kering szíved fölé,
Te ősi, igaz álmodó.
Feleséged is megpihent már
A második ura után
S utcán halt meg az édesanyád
Templomba menet, délután.
„Van-e más újság?” Miről szóljak,
Rágja a magyar a magyart,
Még most is bankárok röhögnek,
S az agyak sötétsége tart.
Magyaros blúzban jár a Záli,
Tömeget éheztet a gép,
Ki nem lehetett képviselő
Az kövek tyúkszemére lép.
Sok újság van itt Ady Endre,
Ki ártatlan tejként pihensz,
De lesz még itten más világ is,
Minékünk könyvedből üzensz.
Pihenj, Te csillaggá vált szívű,
Tán azért kezd hullni a hó,
Hogy olyan szép legyen az álmod,
Amilyen szép a takaró.
@a szív fészkei: akkor te is "belerondítottál" a zintelligent design-ba aminek Nagymestere a Törpike és aki neki sem hiszi el annak letépet6i a körmeit meg a tökeit 'a la Torquemada a Nagy Inkvizíció Szent nevében és az egyetlen Szentháromság bűvös nevében -vagy hogy direkt legyek, a kurva anyjukat- mindent nekem és neked meg kuss és pofa be fizess ha már nem tucc eldoblak mint használt sexpírt... na ezért útálom én a Planck távolságot meg a Big Big Big Bang-eket a monoteisztikus kurva anyjukat a katlik egyházzal és a tömjén gecivel meg rétváribencével egysütt a többit gondold hozzá amúgy Boltzmann-oschan...
@Qeatzkoatl: a Viking 1 és 2 híreit keresd és olvasd, majd próbáld illeszteni a bozontokhoz meg brain-hez és a dodekaeder-hez...halál komolyan kérlek ha még nem tetted meg most van ideje
@Rodeo36:
Nem lektoráltam, igazából bele kezdtem Boltzmann Brainba, de töröltem, mert nem szervesen kapcsolható ehhez a szűk verzióhoz. Elkövettem egy hibát folyamatosan vittem tovább a nevet, mert kapkodtam.
A megoldás a brane (membrane elmélet), sajnálom, hogy így esett. Remélem így már világos a mondani való. (Panck távolság, BB, neutrínók sebessége, stb.)
A Napról itt mindent megtalálsz (a tizenhárommillió K az kicsit sok). A mechanizmus is le van írva.
hu.wikipedia.org/wiki/Nap
Elnézést, ha nem vagyok Real time, de munkálkodok közben.
Nem lektoráltam, igazából bele kezdtem Boltzmann Brainba, de töröltem, mert nem szervesen kapcsolható ehhez a szűk verzióhoz. Elkövettem egy hibát folyamatosan vittem tovább a nevet, mert kapkodtam.
A megoldás a brane (membrane elmélet), sajnálom, hogy így esett. Remélem így már világos a mondani való. (Panck távolság, BB, neutrínók sebessége, stb.)
A Napról itt mindent megtalálsz (a tizenhárommillió K az kicsit sok). A mechanizmus is le van írva.
hu.wikipedia.org/wiki/Nap
Elnézést, ha nem vagyok Real time, de munkálkodok közben.
@Qeatzkoatl: elkapkodtam, bocs nem Viking a Voyageur 1 2
www.nasa.gov/mission_pages/voyager/index.html a "viki" megzavar még engem is LOL
www.nasa.gov/mission_pages/voyager/index.html a "viki" megzavar még engem is LOL
@Qeatzkoatl: jó: brain és brane az persze nem azonos... ha belelapozol a Voyageur anyagba akkor -talán- ki tudsz lépni abból a csapdából amit a "tudomány" meg a KFKI és a többiek -jól felfogott anyagi érdekből- táplálnak!
az az alapgondolat, amit nem kell nagyon részleteznem, mely szerint az ilyen elméleteknek mint amiről beszélsz társadalmi okai vannak
és semmi -abszolút semmi- közük tudományhoz...a világ 7 milliárd lakosát egyirányba akarják vezényelni ehhez nagyon jól jön a monoteisztikus (Ekhn Aton - Amen Hotep) világkép amelyben olyan szépen azonosítható -ha a bonyolult matematika nem vakít el- a Big Bang és az egy I Gaz Isten (Holy Trinity bruhahahahaha) az öngyilkos isten a Gilgames eposzban ahol a mezőgazdasági termelést írja le mint az istenek harcát az öngyilkos istenek (a későbbi Jézus Krisztus nem köszön vissza) önmagát adja kenyérként friss ropogós kenyérként azaz az élet a túlélés...és a sok folyami kultúrás legenda ami végülis pragmatikus napi termelés istenivé tétele megszentelése mint Egyiptomban a Szent Nilus amely halál révén életet ad azaz egy isten aki az emberekért feláldozza magát ...minő kurva emberi önzés...minden a világegyetemben értünk van az intelligent design istene is nekünk adott észt akkorát mint neki magának és manapság az amerikaI SCIFI MINDEN PÉNZT ARRA ÁLDOZ HOGY EZT A MONOTEISZTIKUS KÉPET SÚLYKOLJA és a világok háborújával elfedje a földi gyilkolást a vagyonért és a ki lop többet....ezt vedd alapszemléleti pontnak és akkor nem tévelyegsz...amiket írsz azok nagyon szépen hangzanak de amit a Napról küldtél az önellentmondás egy nullával kevesebb 1.2 millió Kelvin? és akkor a fúzió fekete és hideg?
az az alapgondolat, amit nem kell nagyon részleteznem, mely szerint az ilyen elméleteknek mint amiről beszélsz társadalmi okai vannak
és semmi -abszolút semmi- közük tudományhoz...a világ 7 milliárd lakosát egyirányba akarják vezényelni ehhez nagyon jól jön a monoteisztikus (Ekhn Aton - Amen Hotep) világkép amelyben olyan szépen azonosítható -ha a bonyolult matematika nem vakít el- a Big Bang és az egy I Gaz Isten (Holy Trinity bruhahahahaha) az öngyilkos isten a Gilgames eposzban ahol a mezőgazdasági termelést írja le mint az istenek harcát az öngyilkos istenek (a későbbi Jézus Krisztus nem köszön vissza) önmagát adja kenyérként friss ropogós kenyérként azaz az élet a túlélés...és a sok folyami kultúrás legenda ami végülis pragmatikus napi termelés istenivé tétele megszentelése mint Egyiptomban a Szent Nilus amely halál révén életet ad azaz egy isten aki az emberekért feláldozza magát ...minő kurva emberi önzés...minden a világegyetemben értünk van az intelligent design istene is nekünk adott észt akkorát mint neki magának és manapság az amerikaI SCIFI MINDEN PÉNZT ARRA ÁLDOZ HOGY EZT A MONOTEISZTIKUS KÉPET SÚLYKOLJA és a világok háborújával elfedje a földi gyilkolást a vagyonért és a ki lop többet....ezt vedd alapszemléleti pontnak és akkor nem tévelyegsz...amiket írsz azok nagyon szépen hangzanak de amit a Napról küldtél az önellentmondás egy nullával kevesebb 1.2 millió Kelvin? és akkor a fúzió fekete és hideg?
@Rodeo36: "amerikaI SCIFI MINDEN PÉNZT ARRA ÁLDOZ HOGY EZT A MONOTEISZTIKUS KÉPET SÚLYKOLJA és a világok háborújával elfedje a földi gyilkolást a vagyonért és a ki lop többet.."
Speciel az Alien mintha pont az emberi kapzsiságról, felelőtlenségről és gátlástalanságról szólna.
"Személyzet:Feláldozható
Üzenet vége."
Speciel az Alien mintha pont az emberi kapzsiságról, felelőtlenségről és gátlástalanságról szólna.
"Személyzet:Feláldozható
Üzenet vége."
@gyilkos fűegér: bocs, én ezeket a termékeket nem fogyasztom, néha a Stargate Atlantis-t, Stargate-et, Doctor Who? hogy jókat röhögjek ami abban nincs az már fantázia sem tudja, lényeg Andersen élt él és örökké élni fog reinkarnálódik, szükség van rá és egyre jobban
@Rodeo36:
Ezeket az eredményeket végül is ismertem, nem tudom hogyan kapcsolhatók a kezdő anyagomhoz. Csak bele néztem egy-két videóba. Igen a Naprendszer (a Nap hatása) jelentősen nagyobb, az eddig feltételezettnél (van még egy eddig nem ismert gázburok is). A mágneses burok létezése és hatásának erőssége a meglepő.
Sajnálom, de én nem tudok kiemelkedő, közvetlen kapcsolatot találni (általában persze, mindennel kapcsolatban van) a Naprendszer és a Higgs bosonok, a véges univerzum, és a membránok között.
Ezeket az eredményeket végül is ismertem, nem tudom hogyan kapcsolhatók a kezdő anyagomhoz. Csak bele néztem egy-két videóba. Igen a Naprendszer (a Nap hatása) jelentősen nagyobb, az eddig feltételezettnél (van még egy eddig nem ismert gázburok is). A mágneses burok létezése és hatásának erőssége a meglepő.
Sajnálom, de én nem tudok kiemelkedő, közvetlen kapcsolatot találni (általában persze, mindennel kapcsolatban van) a Naprendszer és a Higgs bosonok, a véges univerzum, és a membránok között.
@Rodeo36:
Nem olvastad. A dolog fordítva van.
5800 C a felszíni és cca. 10 000 C a belső hőmérséklet.
Nem olvastad. A dolog fordítva van.
5800 C a felszíni és cca. 10 000 C a belső hőmérséklet.
@Qeatzkoatl: ennek nézz utána máshol NASA nem wiki...egy napfolt és a protuberanciák közötti hőmérséklet különbség nem ilyen kicsi, sokszoros!!! a protuberanciák javára...és a Voyageur 1 2 az a "burok" az nem egy burok hanem egy Z pinch része és ami még fontosabb részecskék nem távoznak hanem érkeznek...mi a te nézőpontod arról, hogy a Nap kívülről befelé műxik és nem belülről kifelé? és a "burok az egy végtelen intergalaktikus köldökzsinór?
@Rodeo36:
Az a helyzet, hogy ez a dolog működik. Ezért vannak félvezetők, nanotechnológia stb.
Én tudom, hogy ezrekre tehető a száma, akik ma is tagadják a Holdra szállást, az interkontinentális rakétákat és a zsiráfot. Ez van.
Mondhatod, hogy nem volt ősrobbanás, meg nem is tágul monoton gyorsulással az univerzum, ha csak tagadni akarsz. Mondj egy elfogadhatóbb elméletet és Nóbel-díj várományossá válsz.
Az a helyzet, hogy ez a dolog működik. Ezért vannak félvezetők, nanotechnológia stb.
Én tudom, hogy ezrekre tehető a száma, akik ma is tagadják a Holdra szállást, az interkontinentális rakétákat és a zsiráfot. Ez van.
Mondhatod, hogy nem volt ősrobbanás, meg nem is tágul monoton gyorsulással az univerzum, ha csak tagadni akarsz. Mondj egy elfogadhatóbb elméletet és Nóbel-díj várományossá válsz.
@Qeatzkoatl: ha a végtelen tágul akkor nem végtelen...ha egy mérési eredményt félreértelmezünk lásd fényeltolódás a spektrum...akkor tágul de ha nem annak kell olvasni mint aminek olvassuk akkor más jön ki...köztes eredmények nem igazolnak olyan dolgokat amire nincs tudományos bizonyíték...a GPS meg sok minden más nem igazolja Isten létét a Big Bang Isten igazolása akar lenni
@Rodeo36:
És lelassulnak, meg eltérülnek, mármint az "űrszélből jövő részecskék.
A Nappal kapcsolatban valószínű félreértésben vagyunk. A fisszió 10-15 millió fokon történik meg a Nap belsejében. a Nap felszínének hőmérséklete 5800fokos átlagban. A Nap belülről alakítja át a hidrogént először héliummá, majd később vassá, szénné.
A protuberanciák (azt hiszem, 3-vagy négyféle típus van) 4500-6500 C fokos hőmérséklet figyelhető meg. Ezek részben a nem szilárd réteg mozgásából, az eltérő szögsebességből és a jelentős mágneses hatásoktól, a fluxusvonalak mentén jönnek létre.
És lelassulnak, meg eltérülnek, mármint az "űrszélből jövő részecskék.
A Nappal kapcsolatban valószínű félreértésben vagyunk. A fisszió 10-15 millió fokon történik meg a Nap belsejében. a Nap felszínének hőmérséklete 5800fokos átlagban. A Nap belülről alakítja át a hidrogént először héliummá, majd később vassá, szénné.
A protuberanciák (azt hiszem, 3-vagy négyféle típus van) 4500-6500 C fokos hőmérséklet figyelhető meg. Ezek részben a nem szilárd réteg mozgásából, az eltérő szögsebességből és a jelentős mágneses hatásoktól, a fluxusvonalak mentén jönnek létre.
@Rodeo36:
Olyannyira nem, hogy amire utaltam, az a membránok érintkezésével felszabaduló roppant energia, mely anyaggá is alakul.
Ami nem istent, hanem a tudatunk "hallhatatlanságát" jelentheti, az az információ megmaradásának törvénye. Könnyen lehet, hogy az egész univerzumunk eddigi információja valahol megvan. Talán egy másik univerzumban, talán itt.
Én erőteljesen ateista vagyok, nem igyekezek helyet találni istennek.
Olyannyira nem, hogy amire utaltam, az a membránok érintkezésével felszabaduló roppant energia, mely anyaggá is alakul.
Ami nem istent, hanem a tudatunk "hallhatatlanságát" jelentheti, az az információ megmaradásának törvénye. Könnyen lehet, hogy az egész univerzumunk eddigi információja valahol megvan. Talán egy másik univerzumban, talán itt.
Én erőteljesen ateista vagyok, nem igyekezek helyet találni istennek.
@Qeatzkoatl:
Steve Hawkins szerint a fekete lyukak körüli a szingularitásnál egy kétdimenziós, de gömbfelületet formáló hologramban marad meg az információ. (mondjuk engem a megfogalmazás zavar-kétdimenziós gömbfelület.)
Ez van kivetítve az univerzumra is, melynek határán ez az információ "tároló" létezhet.
Steve Hawkins szerint a fekete lyukak körüli a szingularitásnál egy kétdimenziós, de gömbfelületet formáló hologramban marad meg az információ. (mondjuk engem a megfogalmazás zavar-kétdimenziós gömbfelület.)
Ez van kivetítve az univerzumra is, melynek határán ez az információ "tároló" létezhet.
@Rodeo36:
Nézd, valami alapot kell neked is találni. Ha nem fogadod el a Doppler-effektust, akkor nagyon sok mindent megkérdőjelezel. (Mondjuk, ez tök jó, amikor radarral trafipaxoznak és te meg tudod magyarázni, miért hamis a mérésük.)
Nézd, valami alapot kell neked is találni. Ha nem fogadod el a Doppler-effektust, akkor nagyon sok mindent megkérdőjelezel. (Mondjuk, ez tök jó, amikor radarral trafipaxoznak és te meg tudod magyarázni, miért hamis a mérésük.)
@Rodeo36:
Még egy dolog jutott eszembe. Mivel magyarázod a kozmikus háttérzajt, a mikró-hullámú tartományban?
Még egy dolog jutott eszembe. Mivel magyarázod a kozmikus háttérzajt, a mikró-hullámú tartományban?
@Qeatzkoatl: a Napfoltok fekete színűek és azok engednek bepillantást a Nap-ba...a neutrínók amelyeke mindenen akadálytalanúl áthatolnak valaki mégis elkapta őket -ez ellentmondás- a háttérsugárzás az vektoriális vagy skalár? miért olyan fontos az információ megmaradása? még senki soha nem látott egyetlen fekete lyukat sem és nem is fog...a Gran Canyon-t milyen erő volt képes létrehozni és mik a Mars felszíni "rajzolatai"?
@Rodeo36:
A Napból magjából a fény millió év alatt éri el a felszínt. Az energia transzport a magból nem homogén, hasonlóan mint a föld szilárd kérge esetében hőkamrák és hidegebb területek alakulnak ki.
Tekinthetjük skalárisnak, abban az értelemben, hogy bármely irányt tüntetjük ki, a sugárzás azonos intenzitású.
Az információ megmaradás a fizika alaptörvénye.
A GC-t a Colorado alakította ki, a legújabb kutatások (fosszíliák vizsgálata) alapján, mintegy 5 millió évvel ezelőtt és viharos gyorsasággal. Az a tektonikus lemez ugyanis valószínű vertikálisan mozgott közben.
A Marson jelentős vízkészleteket tételeznek fel, még ma is. Nincs kizárva, hogy a megszűnt marsi tektonika és ezzel együtt a mágneses pólusok eltűnése okozta a kiszáradást. A rajzolatok, szinte bizonyosan az erózió hatásaira jöttek létre.
A Napból magjából a fény millió év alatt éri el a felszínt. Az energia transzport a magból nem homogén, hasonlóan mint a föld szilárd kérge esetében hőkamrák és hidegebb területek alakulnak ki.
Tekinthetjük skalárisnak, abban az értelemben, hogy bármely irányt tüntetjük ki, a sugárzás azonos intenzitású.
Az információ megmaradás a fizika alaptörvénye.
A GC-t a Colorado alakította ki, a legújabb kutatások (fosszíliák vizsgálata) alapján, mintegy 5 millió évvel ezelőtt és viharos gyorsasággal. Az a tektonikus lemez ugyanis valószínű vertikálisan mozgott közben.
A Marson jelentős vízkészleteket tételeznek fel, még ma is. Nincs kizárva, hogy a megszűnt marsi tektonika és ezzel együtt a mágneses pólusok eltűnése okozta a kiszáradást. A rajzolatok, szinte bizonyosan az erózió hatásaira jöttek létre.
@Qeatzkoatl: bocs hogy bele kotty, csak érdekelne, a folyamatokat látva AB, költségvetés, hiány, "jog"szolgáltatás, szerinted mik lehetnek a dicső kormányunk /akarom mondani, viktorunk/ következő lépései, és az alapvető célja /az én megértésemhez a hatalomkoncentráció kevés, a messiasztikus célt keresem, ami a szétesett gondolataiban van/
@Cirbi:
Azok a történelmi tapasztalatok alapján, melyek első sorban Benito Mussolini által folytatott módszertani azonosságokat vélek felfedezni. Ki fog épülni egy abszolutista hatalom, mely lehetővé teszi, hogy azt a szemtelen, bitang és hazaáruló magatartást, mely csupán az ország lejáratása érdekében holmi demokráciát, vagy mifenét emleget, a helyszínen a nép örömmámorban úszva felkoncolja.
Azok a történelmi tapasztalatok alapján, melyek első sorban Benito Mussolini által folytatott módszertani azonosságokat vélek felfedezni. Ki fog épülni egy abszolutista hatalom, mely lehetővé teszi, hogy azt a szemtelen, bitang és hazaáruló magatartást, mely csupán az ország lejáratása érdekében holmi demokráciát, vagy mifenét emleget, a helyszínen a nép örömmámorban úszva felkoncolja.
@Qeatzkoatl: francba, te sem azt mondtad, amit hallani akartam, hanem amit én is gondolok, ehhh, akkor letargikusan legyintve sodródom az árral, és orcámon áhitattal koncolok én is /csak ne lenne ennyi kétely bennem..../
@Cirbi:
A helyzet megnyerhető - én ha visszaolvasol - mindig is ezt mondtam. Balhé és utca nélkül, csak kell hozzá sok, azonos akaratú ember.
A helyzet megnyerhető - én ha visszaolvasol - mindig is ezt mondtam. Balhé és utca nélkül, csak kell hozzá sok, azonos akaratú ember.
@Qeatzkoatl: sok!!!, na itt kezdek félni, mert ez a megosztásosdi túl jól sikerült, és ez megfejelve az irigységgel, jó dőre elfásított sokakat
@Qeatzkoatl: kicsit össze-vissza: a GC a lemezek vertikálisan mozogtak: erre bizonyíték nincs, te otthon kiszámoltad azt, hogy mekkora mennyiségű vízre lenne szükség hogy kimossa úgy ahogy kinéz?
milyen bizonyíték van az információ megmaradásra? és az miért törvény?
bármelyik ismert geometriai rendszerben, ha Föld bolygótól 13.5 milliárd fényévnyire van egy pont ahonnan eltávolodott az az anyaghalmaz amiből a Föld is meg a Tejút is keletkezett akkor a tágulás irányában a Földtől elmutatóan milyen távolságok és idők léteznek, és ha a tágulás líneáris akkor a robbanás pontjától a Föld-től távolódóan mekkora a véges végtelen? ugye a Föld nem egy barlangrajz a világ végén (lehet Euklides, Bolyai, Einstein geometriáit vagy bármilyen mást is használni mondjál számokat)
a Nap és a Voyageur 1 2 által szolgáltatott információ az általad leírtakat cáfolja -mellékesen mi az északi fény és a Napszél valamint a buborék amely torlódik az "orrában" viszonya?
erre rá kellene szánnunk több időt és energiát mivel -szerintem- nagyon a címadó témába vágó a mi kettőnk itteni témája!!!
most egy kicsit lazítok, majd visszajövök válaszolj lécci
milyen bizonyíték van az információ megmaradásra? és az miért törvény?
bármelyik ismert geometriai rendszerben, ha Föld bolygótól 13.5 milliárd fényévnyire van egy pont ahonnan eltávolodott az az anyaghalmaz amiből a Föld is meg a Tejút is keletkezett akkor a tágulás irányában a Földtől elmutatóan milyen távolságok és idők léteznek, és ha a tágulás líneáris akkor a robbanás pontjától a Föld-től távolódóan mekkora a véges végtelen? ugye a Föld nem egy barlangrajz a világ végén (lehet Euklides, Bolyai, Einstein geometriáit vagy bármilyen mást is használni mondjál számokat)
a Nap és a Voyageur 1 2 által szolgáltatott információ az általad leírtakat cáfolja -mellékesen mi az északi fény és a Napszél valamint a buborék amely torlódik az "orrában" viszonya?
erre rá kellene szánnunk több időt és energiát mivel -szerintem- nagyon a címadó témába vágó a mi kettőnk itteni témája!!!
most egy kicsit lazítok, majd visszajövök válaszolj lécci
@Qeatzkoatl:
www.nasa.gov/mission_pages/voyager/voyager20110428.html
aláhúzom ugyaninnen: a solar wind stops at the heliosheath velocity is zero ...de egy részletes adatszolgáltatás azt mutatja, hogy a "szél" az űrből érkezik és nem a Napból kifelé, azaz a heliosphere amely 5x nagyobb mint a Pluto pályája és minden ami létetzhet benne van és egy egységet alkot és a külső világgal úgy van kapcsolatban hogy onnan kapja az energiáit és nem a Napból amely onnan nézve olyan kicsi, hogy szinte nem is látszik
www.nasa.gov/mission_pages/voyager/voyager20110428.html
aláhúzom ugyaninnen: a solar wind stops at the heliosheath velocity is zero ...de egy részletes adatszolgáltatás azt mutatja, hogy a "szél" az űrből érkezik és nem a Napból kifelé, azaz a heliosphere amely 5x nagyobb mint a Pluto pályája és minden ami létetzhet benne van és egy egységet alkot és a külső világgal úgy van kapcsolatban hogy onnan kapja az energiáit és nem a Napból amely onnan nézve olyan kicsi, hogy szinte nem is látszik
@Qeatzkoatl:
2011,05,12:
"In a recent Picture of the Day, the so-called “bubbles” of magnetism supposedly found by the Voyager spacecraft at the boundary where the Sun’s heliosphere meets the ISM (interstellar medium) were explained as Langmuir sheaths, or electrically charged double layers in plasma. Since the bubbles are thought to be elongated, it was suggested that the electron flux variations detected by the twin Voyagers probably indicate filaments of electricity called Birkeland currents.
Similar electromagnetic structures are seen around Earth, on Venus, on the various gas giant planets, and within and surrounding galaxies. All of these phenomena share a common characteristic: they are all manifestations of electricity flowing through plasma.
Plasma experiments in the laboratory correspond to plasma formations in space because of the scalability factor: under similar conditions, plasma discharges produce the same formations independent of size, whether in the laboratory or on a planetary, stellar, or galactic level. Duration is proportional to size, however. An electric spark that lasts for microseconds in the laboratory might last for years at the stellar scale, or for millions of years at the galactic scale.
Recent observations of Enceladus by the Cassini spacecraft in orbit around Saturn reveal that its electrically charged plumes are also bubbly with magnetic fields. Saturn’s “magnetic bubble” is its magnetosphere, inside of which Enceladus orbits. The interactions with Saturn are because the moon acts like a generator, its conducting plasma moving through Saturn’s magnetic field induces current flow."
2011,05,12:
"In a recent Picture of the Day, the so-called “bubbles” of magnetism supposedly found by the Voyager spacecraft at the boundary where the Sun’s heliosphere meets the ISM (interstellar medium) were explained as Langmuir sheaths, or electrically charged double layers in plasma. Since the bubbles are thought to be elongated, it was suggested that the electron flux variations detected by the twin Voyagers probably indicate filaments of electricity called Birkeland currents.
Similar electromagnetic structures are seen around Earth, on Venus, on the various gas giant planets, and within and surrounding galaxies. All of these phenomena share a common characteristic: they are all manifestations of electricity flowing through plasma.
Plasma experiments in the laboratory correspond to plasma formations in space because of the scalability factor: under similar conditions, plasma discharges produce the same formations independent of size, whether in the laboratory or on a planetary, stellar, or galactic level. Duration is proportional to size, however. An electric spark that lasts for microseconds in the laboratory might last for years at the stellar scale, or for millions of years at the galactic scale.
Recent observations of Enceladus by the Cassini spacecraft in orbit around Saturn reveal that its electrically charged plumes are also bubbly with magnetic fields. Saturn’s “magnetic bubble” is its magnetosphere, inside of which Enceladus orbits. The interactions with Saturn are because the moon acts like a generator, its conducting plasma moving through Saturn’s magnetic field induces current flow."
@Qeatzkoatl:
data Nasa 2011.12.14.!!!!!!!!
"...the most interesting effects outside the solar plasma sheath will be a powerful electric field accelerating solar wind protons away from the Sun at cosmic ray energies up to an estimated 10 billion electron volts. Electric Universe theory proposes that all stars generate cosmic rays in that way. Perhaps the leakage is occurring because such high-energy solar “wind” particles were unexpected and therefore are not being measured. It is noteworthy, therefore, that high-energy electrons are being detected arriving from the opposite direction—interstellar space."
data Nasa 2011.12.14.!!!!!!!!
"...the most interesting effects outside the solar plasma sheath will be a powerful electric field accelerating solar wind protons away from the Sun at cosmic ray energies up to an estimated 10 billion electron volts. Electric Universe theory proposes that all stars generate cosmic rays in that way. Perhaps the leakage is occurring because such high-energy solar “wind” particles were unexpected and therefore are not being measured. It is noteworthy, therefore, that high-energy electrons are being detected arriving from the opposite direction—interstellar space."
@Rodeo36:
Igyekezek, nem csak szavakat egymás után rakosgatni, hanem kicsit értelmesebben írni, viszont ez sok energiát jelent. Türelmedet kell kérni, mert vannak olyan témák, melyeket nem tudok két mondatba kifejteni a hatvan mondatot meg sokallom.
GC. Ez jobbára üledéke kőzetekből felépülő terület. A fontosabb ismérvek: oxigén szegény környezet (vasoxid kiválás), váltakozva sekély és mélytengeri lerakódások, mészkőkicsapódások. A rétegek, melyek 35-40 körüli számot érnek el, bizonyítják a terület emelkedését és süllyedését. (Más anyagok válnak ki a sekély és más a mély-tengerekben.) (Érdemes megemlíteni, hogy a legrégebbi fosszíliák 2 milliárd évesek a legalsó rétegekben). Tehát az üledékes, nem vulkáni eredet az erózió munkáját kevésbé akadályozza. Még egy fontos adalék, hogy nemrég találtak édesvízi életre utaló fosszíliát (kb. 2 éve), ami 5 millió éves volt, ez azt jelenti azelőtt nem volt jelentős nagyságú a GC.
A terület NYKK irányba megdőlt mintegy 800 millió évvel ezelőtt és így folytatódott az üledékképződés. A plató képződés kb. 70-80 millió kezdődött és ezt kb. 15-20 millió éve egy erős tektonikai mozgás (vélhetően a kontinentális lemez és a Pacifikus lemez ütközése) létre hozta az eredeti folyót.
A plató tovább emelkedett, amitől a víz mozgási energiája és ezzel együtt az eróziós hatása folyamatosan növekedett. A jelentős csapadékokat hozó jégkorszak volt a legfontosabb tényező, mely során a folyó bevágása óriási mértékben bővült.
Hozzá kell még tenni, hogy a canyon falainak bővítéséhez a szél eróziós hatása is jelentős szerepet játszott.
Ebben még az a szép, hogy az É-Amerikai lemez vélhetően nem volt szoros kapcsolatban (20 millió évvel ezelőtt) az óceáni lemezzel. Ennek lehet a mai következménye a Szt. András törésvonal, amely elég „friss”, ha földtörténeti korokban gondolkodunk.
Én geofizikát tanultam, a geológiát meg csak szerettem.
A többit később.
Igyekezek, nem csak szavakat egymás után rakosgatni, hanem kicsit értelmesebben írni, viszont ez sok energiát jelent. Türelmedet kell kérni, mert vannak olyan témák, melyeket nem tudok két mondatba kifejteni a hatvan mondatot meg sokallom.
GC. Ez jobbára üledéke kőzetekből felépülő terület. A fontosabb ismérvek: oxigén szegény környezet (vasoxid kiválás), váltakozva sekély és mélytengeri lerakódások, mészkőkicsapódások. A rétegek, melyek 35-40 körüli számot érnek el, bizonyítják a terület emelkedését és süllyedését. (Más anyagok válnak ki a sekély és más a mély-tengerekben.) (Érdemes megemlíteni, hogy a legrégebbi fosszíliák 2 milliárd évesek a legalsó rétegekben). Tehát az üledékes, nem vulkáni eredet az erózió munkáját kevésbé akadályozza. Még egy fontos adalék, hogy nemrég találtak édesvízi életre utaló fosszíliát (kb. 2 éve), ami 5 millió éves volt, ez azt jelenti azelőtt nem volt jelentős nagyságú a GC.
A terület NYKK irányba megdőlt mintegy 800 millió évvel ezelőtt és így folytatódott az üledékképződés. A plató képződés kb. 70-80 millió kezdődött és ezt kb. 15-20 millió éve egy erős tektonikai mozgás (vélhetően a kontinentális lemez és a Pacifikus lemez ütközése) létre hozta az eredeti folyót.
A plató tovább emelkedett, amitől a víz mozgási energiája és ezzel együtt az eróziós hatása folyamatosan növekedett. A jelentős csapadékokat hozó jégkorszak volt a legfontosabb tényező, mely során a folyó bevágása óriási mértékben bővült.
Hozzá kell még tenni, hogy a canyon falainak bővítéséhez a szél eróziós hatása is jelentős szerepet játszott.
Ebben még az a szép, hogy az É-Amerikai lemez vélhetően nem volt szoros kapcsolatban (20 millió évvel ezelőtt) az óceáni lemezzel. Ennek lehet a mai következménye a Szt. András törésvonal, amely elég „friss”, ha földtörténeti korokban gondolkodunk.
Én geofizikát tanultam, a geológiát meg csak szerettem.
A többit később.
@Qeatzkoatl:
..."Electric currents generate magnetic fields. Voyager’s research team has found magnetic fields strong enough to hold the boundary of the heliosphere together. Electric charge must be flowing through the ISM in order to create those fields. We are beginning to map the complex circuitry
that couples the Sun to its galactic power source.
The IBEX mission has already confirmed Electric Universe expectations of that circuitry. The Voyager spacecraft are now in a position to add some detail to that picture."
..."Electric currents generate magnetic fields. Voyager’s research team has found magnetic fields strong enough to hold the boundary of the heliosphere together. Electric charge must be flowing through the ISM in order to create those fields. We are beginning to map the complex circuitry
that couples the Sun to its galactic power source.
The IBEX mission has already confirmed Electric Universe expectations of that circuitry. The Voyager spacecraft are now in a position to add some detail to that picture."
@Qeatzkoatl: tehát 15-20 millió év elegendő volt a GC kialakulásához? a szél és a víz által? számoltál sziklatömeget ami hiányzik onnan? és hogy mekkora energia szükséges annak elhordásához forniában nincs akkora hegy ami ebből a kimosott és kifújt sziklatömegből ült volna egybe?
@Rodeo36:
Kevesebb. Mondom, a legújabb kutatások szerint 5 millió év alatt vájta be magát.
Kevesebb. Mondom, a legújabb kutatások szerint 5 millió év alatt vájta be magát.
Helioszféra
Ami új, hogy a Nap mágneses mezőjének gyengülése nem a várakozásoknak megfelelően gyengült. Arra még csak teóriák vannak, hogy ez a mező (fluxusok) mitől sűrűsödnek és mitől vannak ciklikus változások benne. Fodrozódásnak nevezték el ezt a jelenséget, mely gyaníthatóan a Nap tengely körüli mozgási anomáliáinak tudható be. Ennek a mágneses buroknak a végső méreteit nem ismerjük, hiszen még „csak” 17 milliárd kilométerre jár a Naptól és nem ért a végére.
Részecskék áramlása:
A Napból kiáramló részecskék 1-2,5 millió kilométer/óra sebességgel rendelkeznek. Ezt napszélnek nevezik. Ez a koronakilökődések, mágneses viharok eredménye. Elképesztően nagy az kinetikai energiája.
A galaxisunkon belüli világűr nem anyag nélküli üres tér, valamint itt is van anyagáramlás. (A galaxisok közötti tér ennél 100 nagyságrenddel ritkábban van anyaggal megtöltve.) A galaxison belüli nagy sebességű anyagi részecskék áramlása nem ritkaság. Ezeket generálhatta akár az ősrobbanás is, de jellemzően a supernovák robbanásakor lerobbant külső héj maradványai. Meg még van néhány forrás, de ennyi elég az érthetőséghez.
Adva van egy gyengén lassuló 1-2 millió km/h –val kiáramló részecskeözön és beleütközik a mélyűrben található mozgásban lévő részecskékbe, valamint az űrszél által sodort részecskehalmazokba. Nem nehéz belátni, ha a mozgási vektoruk 180 fokkal eltér egymástól (az űrszél a Nap felé fúj) akkor a legnagyobb az ütközés során keletkező energia. Ez olyan komoly érték, hogy a Naptól 17-20 milliárd kilométerre nem ritka a 100 000 C fokos hőmérséklet. Ezek jobbára a részecskék sűrűségétől függően hatalmas kiterjedésű foltokban keletkezik. Az „átlagos” sűrűségű helyeken is úgynevezett „torlódási effektus” lép fel. Ez hőtermeléssel és mindkét részecske sebességének megváltozásával jár. A Napot „támadó” űrszél esetében annak részecskéi nem semmisülnek meg és mintegy 60-90 %-a bejut a naprendszerbe. Ám a sebességük jelentősen lecsökken és a Kuiper öv anyagai, vagy az óriás gázbolygók ejtik általában csapdába. Nem túl jelentős részül eljuthat a Napba, egy részük pedig elhagyja a Naprendszert a másik oldalon. Ebben még egy segítője van a Naprendszernek, ez az elején említett magnetoszféra. A fentiekben leírt részecskék töltéssel rendelkeznek. Tudod, töltött részecske mágneses térben mozog, akkor ellentétes irányú mágneses teret gerjeszt, azaz mágnesessé válik. Ez azt jelenti, hogy a Nap mágneses erővonalai, mentén folytatja a pályáját a többsége. A becsapódás a Napba a töltéstől függően döntő többségre vonatkoztatva a pólusokon történik.
No és most kitérünk egy másik kérdésedre. Aurora borealis, sarki fény. Ugyan ez a mechanizmus játszódik le a Föld esetében, ha jelentősebb napszél talál el minket. A különbség csupán annyi, hogy nekünk van légkörünk, amelybe a nagy sebességgel becsapódó részecskék gerjesztik a különböző gázokat (a gáz elektronjait külső pályára kényszerítik, az ütközési energia segítségével) , amikor az elektronok visszatérnek az eredeti pályájukra a felszabaduló energiát, az adott gázra jellemző spektrumú fény formájában kisugározzák. Ennyi.
Az egészből szerintem az a legnagyobb tanulság, hogy a nap hatása 17 milliárd kilométerig bizonyosan érzékelhető, valamint, ha mélyűr kutatásba kezdünk, akkor nem lehet figyelmen kívül hagyni a helioszféra határainál jelentkező hőmérsékleti viszonyokat.
Ami új, hogy a Nap mágneses mezőjének gyengülése nem a várakozásoknak megfelelően gyengült. Arra még csak teóriák vannak, hogy ez a mező (fluxusok) mitől sűrűsödnek és mitől vannak ciklikus változások benne. Fodrozódásnak nevezték el ezt a jelenséget, mely gyaníthatóan a Nap tengely körüli mozgási anomáliáinak tudható be. Ennek a mágneses buroknak a végső méreteit nem ismerjük, hiszen még „csak” 17 milliárd kilométerre jár a Naptól és nem ért a végére.
Részecskék áramlása:
A Napból kiáramló részecskék 1-2,5 millió kilométer/óra sebességgel rendelkeznek. Ezt napszélnek nevezik. Ez a koronakilökődések, mágneses viharok eredménye. Elképesztően nagy az kinetikai energiája.
A galaxisunkon belüli világűr nem anyag nélküli üres tér, valamint itt is van anyagáramlás. (A galaxisok közötti tér ennél 100 nagyságrenddel ritkábban van anyaggal megtöltve.) A galaxison belüli nagy sebességű anyagi részecskék áramlása nem ritkaság. Ezeket generálhatta akár az ősrobbanás is, de jellemzően a supernovák robbanásakor lerobbant külső héj maradványai. Meg még van néhány forrás, de ennyi elég az érthetőséghez.
Adva van egy gyengén lassuló 1-2 millió km/h –val kiáramló részecskeözön és beleütközik a mélyűrben található mozgásban lévő részecskékbe, valamint az űrszél által sodort részecskehalmazokba. Nem nehéz belátni, ha a mozgási vektoruk 180 fokkal eltér egymástól (az űrszél a Nap felé fúj) akkor a legnagyobb az ütközés során keletkező energia. Ez olyan komoly érték, hogy a Naptól 17-20 milliárd kilométerre nem ritka a 100 000 C fokos hőmérséklet. Ezek jobbára a részecskék sűrűségétől függően hatalmas kiterjedésű foltokban keletkezik. Az „átlagos” sűrűségű helyeken is úgynevezett „torlódási effektus” lép fel. Ez hőtermeléssel és mindkét részecske sebességének megváltozásával jár. A Napot „támadó” űrszél esetében annak részecskéi nem semmisülnek meg és mintegy 60-90 %-a bejut a naprendszerbe. Ám a sebességük jelentősen lecsökken és a Kuiper öv anyagai, vagy az óriás gázbolygók ejtik általában csapdába. Nem túl jelentős részül eljuthat a Napba, egy részük pedig elhagyja a Naprendszert a másik oldalon. Ebben még egy segítője van a Naprendszernek, ez az elején említett magnetoszféra. A fentiekben leírt részecskék töltéssel rendelkeznek. Tudod, töltött részecske mágneses térben mozog, akkor ellentétes irányú mágneses teret gerjeszt, azaz mágnesessé válik. Ez azt jelenti, hogy a Nap mágneses erővonalai, mentén folytatja a pályáját a többsége. A becsapódás a Napba a töltéstől függően döntő többségre vonatkoztatva a pólusokon történik.
No és most kitérünk egy másik kérdésedre. Aurora borealis, sarki fény. Ugyan ez a mechanizmus játszódik le a Föld esetében, ha jelentősebb napszél talál el minket. A különbség csupán annyi, hogy nekünk van légkörünk, amelybe a nagy sebességgel becsapódó részecskék gerjesztik a különböző gázokat (a gáz elektronjait külső pályára kényszerítik, az ütközési energia segítségével) , amikor az elektronok visszatérnek az eredeti pályájukra a felszabaduló energiát, az adott gázra jellemző spektrumú fény formájában kisugározzák. Ennyi.
Az egészből szerintem az a legnagyobb tanulság, hogy a nap hatása 17 milliárd kilométerig bizonyosan érzékelhető, valamint, ha mélyűr kutatásba kezdünk, akkor nem lehet figyelmen kívül hagyni a helioszféra határainál jelentkező hőmérsékleti viszonyokat.
@Qeatzkoatl:
"bármelyik ismert geometriai rendszerben, ha Föld bolygótól 13.5 milliárd fényévnyire van egy pont ahonnan eltávolodott az az anyaghalmaz amiből a Föld is meg a Tejút is keletkezett akkor a tágulás irányában a Földtől elmutatóan milyen távolságok és idők léteznek, és ha a tágulás líneáris akkor a robbanás pontjától a Föld-től távolódóan mekkora a véges végtelen? ugye a Föld nem egy barlangrajz a világ végén (lehet Euklides, Bolyai, Einstein geometriáit vagy bármilyen mást is használni mondjál számokat)"
Azt nehéz elképzelni, de nem lehetetlen, hogy ez a tágulás teljes körű. Minden pont távolodik egymástól, folyamatosan gyorsulva. Erre láttam valahol egy példát, amely egy gömbfelületen modellezi le. Képzelj el egy lufit amire pontokat rajzolsz fel, sűrűn egymás mellé. Kezd el felfújni a a lufit. Azt veszed észre, hogy minden pont, minden ponttól távolodik, nem határozható meg a távolodás iránya. (Most jut eszembe, nehéz lenne a lufi esetében leírni a mozgást, pályát matematikailag.
Az minden bizonnyal belejátszik, hogy létezik a sötét energia, ami részecske szintig szétszakít mindent.
"bármelyik ismert geometriai rendszerben, ha Föld bolygótól 13.5 milliárd fényévnyire van egy pont ahonnan eltávolodott az az anyaghalmaz amiből a Föld is meg a Tejút is keletkezett akkor a tágulás irányában a Földtől elmutatóan milyen távolságok és idők léteznek, és ha a tágulás líneáris akkor a robbanás pontjától a Föld-től távolódóan mekkora a véges végtelen? ugye a Föld nem egy barlangrajz a világ végén (lehet Euklides, Bolyai, Einstein geometriáit vagy bármilyen mást is használni mondjál számokat)"
Azt nehéz elképzelni, de nem lehetetlen, hogy ez a tágulás teljes körű. Minden pont távolodik egymástól, folyamatosan gyorsulva. Erre láttam valahol egy példát, amely egy gömbfelületen modellezi le. Képzelj el egy lufit amire pontokat rajzolsz fel, sűrűn egymás mellé. Kezd el felfújni a a lufit. Azt veszed észre, hogy minden pont, minden ponttól távolodik, nem határozható meg a távolodás iránya. (Most jut eszembe, nehéz lenne a lufi esetében leírni a mozgást, pályát matematikailag.
Az minden bizonnyal belejátszik, hogy létezik a sötét energia, ami részecske szintig szétszakít mindent.
@Rodeo36:
Ezt csak becopyzom:
5. Mik a világmindenség működését irányító alapvető törvények? (amik az első fizikai kölcsönhatásból következnek)
1. A létezésben az információmegmaradás törvénye az első és legfontosabb. Minden esemény hullámképe mindörökké fennmarad az egészben, mert az időforrások mozgásállapot változása az általuk kibocsátott múlthullámokon sűrűségváltozások formájában a végtelenségig megmarad. Az eseményhorizont rétegek a longitudinális modulációjukban hordozzák a térbeli információt (in-formáció = alakzatban). Az időhullámok a forrásukat elhagyva a végtelenségig áradnak, terjednek kifelé, gömbszerűen. Soha nem szűnnek meg, nem gyengülnek el, nem változnak meg, ráadásul mindenen akadálytalanul áthatolnak (leárnyékolhatatlanul), és minden elért időforrást sodornak, áthelyezgetnek a saját ütemüknek megfelelően perturbálva (zavarva, megváltoztatva) a mozgásállapotát.
Ezt csak becopyzom:
5. Mik a világmindenség működését irányító alapvető törvények? (amik az első fizikai kölcsönhatásból következnek)
1. A létezésben az információmegmaradás törvénye az első és legfontosabb. Minden esemény hullámképe mindörökké fennmarad az egészben, mert az időforrások mozgásállapot változása az általuk kibocsátott múlthullámokon sűrűségváltozások formájában a végtelenségig megmarad. Az eseményhorizont rétegek a longitudinális modulációjukban hordozzák a térbeli információt (in-formáció = alakzatban). Az időhullámok a forrásukat elhagyva a végtelenségig áradnak, terjednek kifelé, gömbszerűen. Soha nem szűnnek meg, nem gyengülnek el, nem változnak meg, ráadásul mindenen akadálytalanul áthatolnak (leárnyékolhatatlanul), és minden elért időforrást sodornak, áthelyezgetnek a saját ütemüknek megfelelően perturbálva (zavarva, megváltoztatva) a mozgásállapotát.
@Qeatzkoatl: ez utóbbi olyan szép, hogy akár skiccpál is írhatta volna...a gömbfelületről csak annyit, hogy a gömbnek van középpontja és annak helyzete lokalizálható geometriailag, ugye? azt nem merészelje nekem mondani senki, hogy a gömb üres és a gömbön kívül sincs semmi amibe beleizél a gömb ahogy lacika a kis huncfut fújja és ameddig bírja szuflával...reconsider please, peace ezek olyan szép dolgok, hogy a vasárnapi nagymisén ha beadják Mari néninek és a Jauzsi bácsinak akkor abban az évben már nem fognak sem enni sem inni csak részegen ordítozva kergetni a macskát amely múlt évben megdöglött...te ennél sokkal komolyabb ember vagy és nem gondolhatod mindeztetetetetetetűt komolyan, ha elolvasod amit ángliusúl bepéjszteltem akkor a mágnesség és elektromos áram meg a létrejövő vezeték nélküli elektzromos áram a plazma különböző megjelenési formájában ugye istenke még akkor a derótot meg a kábelt nem találta föl hát hagyta hogy az áram áramoljon és generáljon mágneses tereket két vagy több pólus között amelyek adott esetben 100 milliárd fényévnyire vannak egymástól...mint ahogy a Nap is egy pólus csak egy csomópont a plazma áramban és kívűlről kapja az energiáit és nincs benne fúzió mert tök üres és unalmas, csak egy gömbhély plazmából ami néha kisűl mint egy kondenzátor ez is kisűl pedig nem disznóhús...
@Rodeo36:
Nézd, én implicit leírtam a mozgó töltött részecskék viselkedését, mágneses térben, leírtam, hogy ez áramot indukál ami mágneses teret hoz létre. Túl sok fantázia nem kell ahhoz, hogy ha a részecske a Jupiter gravitációjától mozog, ugyanez történik. Tudod, áram generálódik.
A tágulást meg gondold át újra. Ha megzavart a modell, akkor anélkül. Írtam, minden pont, minden ponttól azonos sebességről indulva és folyamatosan gyorsulva távolodik. Próbáld ki egy billiárd golyó atomjaival ezt elképzelni.
Az az érdekes, hogy ezt a TV nézők milliói felfogták. De innentől old meg magad.
Nézd, én implicit leírtam a mozgó töltött részecskék viselkedését, mágneses térben, leírtam, hogy ez áramot indukál ami mágneses teret hoz létre. Túl sok fantázia nem kell ahhoz, hogy ha a részecske a Jupiter gravitációjától mozog, ugyanez történik. Tudod, áram generálódik.
A tágulást meg gondold át újra. Ha megzavart a modell, akkor anélkül. Írtam, minden pont, minden ponttól azonos sebességről indulva és folyamatosan gyorsulva távolodik. Próbáld ki egy billiárd golyó atomjaival ezt elképzelni.
Az az érdekes, hogy ezt a TV nézők milliói felfogták. De innentől old meg magad.
@Qeatzkoatl: mellékesen a hívőknek egy kérdés, mindeztetetet mivel és hogyan olvassuk? van e szótár hozzá...vagy úgy járunk -ezzel is- mint a zegyiptomi hieroglifákkal amelyeket németül meg angolul olvasnak a tudósok de az a nyelv már meghótta magát mint sok minden más is bár oda van firkantva...a nyelvészet az egy hatalmas tudomány és minden tiszteletem az övéké, már akik ezt művelik...de hogy egyik hullám tolja a másikat maga előtt és interferálja ki tudja hányszor és interferencia után találkozva őfőhosszúhullámunkkal az már lehet, hogy az ükunokája valakinek hulláméktól akit nem tudunk melyik kanyarban hagytak le vagy szűnt meg kioltatás okán
@Qeatzkoatl: a sötét energia a kedvencem az valami olyan lehet mint a zorbányalcsútbasznádról amihez hozzányúl eltűnik, megsemmisűl meg olyan sötét lesz, hogy a zanyja sem ismer rá
@Qeatzkoatl: ezek ugyanazok a tévénézők akik kézrátéttel gyógyíttatják a prosztata rákjukat? én megoldottam magamnak csak azon csodálkozom, hogy te is vajákolsz...semmi harag kibújt belőlem a kisördög a dög...
@Qeatzkoatl: a kedves néző meg néz mint a moziban...billiárd golyó hát az sem akármi, benne vagyok a billiárdgolyóban nem tudom mennyire a külső felülettől -hacsak nem nincs is neki külső felületet mert végtelen azaz nem tudni hogy gömb vagy amorf vagy a nagymamám térgye- és akkor figyelem a gyorsuló időt meg a gyorsuló szomszédokat és nem szédülök, dehogy, élvezem, jobb mint a hullámvasút, és esetleg úgy járok mint ama jámbor lekök akik nézvén a bolygókat évszázadokon át és kiderítették, hogy azok a Föld körül keringenek mindenféle számú hurkolt pályákon olyan kanyarokkal, ghogy a dodzsem kutya fasza hozzá képest amíg nem jött Móricka és nem mondta nekik, hogy ácsi, ez mind a Nap körül kering és a Föld is és ezek koncentrikus ellipszisek és a többi albolygók is ahogy egyre többet láttak...most még a sötét anyagról kellene gyertyát gyújtani hátha kiderűl, hogy nincs is a semmi ugyanolyan sötét mint a fénytelen valami és ha nem esünk orra benne akkor ott eszi a frász az idők végezetéig senki sem fogja megmutatni de kurva jól meg lehet belőle élni
"old meg" meg
"oldd meg"
az két grammatikai izé? ugye?
"old meg" meg
"oldd meg"
az két grammatikai izé? ugye?
evi.swgy.hu/galeria/allatos/9.jpg Kicsit viduljunk. Kedves óriásbébi. Delfineimet nem tudom áthozni, pedig röhögnek.
Mindjárt visszaolvasok.
Mindjárt visszaolvasok.
@Rodeo36: hihihi, nem mentél el Annácskához, állítólag remek prosztatából. Nem akarlak bántani... állítólag már azt is megbánta, hogy megszületett.... - én kétlem.
Mondtam, hogy bekezdésenként megyek. Most jutottam el a paphoz. Ekkor mondta lánykám - elég. Kérdeztem miért - ájtatos manó! Tőlem nem hallhatta. Jó pár évvel idősebb volt.
@Rodeo36: örülj dögödnek, kisördögödnek! Rögtön bepisilek a röhögéstől.
@Rodeo36: írd be Kr nevessünk-be. Én jót röhögtem - nem moderálom, mert lehetetlen, de jót derültem.
Egyébként letagadtam, hogy nyakonlöttyintettek - kinek mi köze hozzá - ha hiszek is valamiben, kinek mi a fene köze hozzá.
@komment1: Az egyházak nyugati támogatásáról tudok, ezek valóban nem elhanyagolható összegek és csak örülni lehet ennek. De itt belép a képbe az új (diszkriminatív) egyházi törvény: több kisegyház, amit most kilöktek az egyházak közül, szintén rendelkezik lukratív külhoni kapcsolatokkal és sokat tett a leszakadó rétegek (szegények, kisebbségek, "bélpoklosok") integrációjáért, oktatásáért, most kizáratik ebből a tevékenységből. Ha rendszerszinten nézed az egészet, akkor nem tagadhatod, hogy a privilegizált egyházak erős hátszelet kapnak. Lehet, hogy a fejkvóta ugyanakkora, de 1. diszkrimálnak abban, hogy kinek jár 2. kurvára szegényellenes a rendszer (ezen a téren is). És ne gyere azzal, hogy a kat és ref iskolák is vesznek fel x számú "hátrányost", mert egyrészt tudom, másrészt nem ez a lényeg. Azt csak a most kiszorított egyházak vállalták, hogy a térképen sem található borsodi, zalai stb. kistelepüléseken, kifejezetten nyomorultak, mélyszegények, az államtól leírt emberek közé mentek a programjaikkal. Ezt ellehetetleníteni keresztényietlen, nemzet- és emberellenes... milyen nagy szavakat használjak még?
Egy település egyetlen iskoláját einstandolni, ott olyan rezsimet bevezetni, amely akár egyetlen gyereket is kizár, szintén elfogadhatatlan.
Egy település egyetlen iskoláját einstandolni, ott olyan rezsimet bevezetni, amely akár egyetlen gyereket is kizár, szintén elfogadhatatlan.
Hogy grammatikailag kijavítsam:
De innentől, oldd meg magad.
Ugyanez cizelláltabban:
De innentől, ha kíváncsi vagy valamire, oldd meg magadnak.
De innentől, oldd meg magad.
Ugyanez cizelláltabban:
De innentől, ha kíváncsi vagy valamire, oldd meg magadnak.
@borzzz: Utóbbiról már leírtam a véleményemet. Az egyházi törvény szerintem is egy katasztrófa, mint csaknem minden, amihez a Fidesznek köze van. Különösen undorítónak tartom amit a metodistákkal csináltak, akik egy csomó kiváló intézményt, köztük a Wesleyt fenntartják.
Az azonban egyáltalán nem igaz, hogy csak ilyen Magyarországon kisegyháznak számító egyházak vállalják fel a szegénygondozást, a szegény gyerekekkel foglalkozást. Rengeteg ilyen katolikus intézmény van, amelyek kifejezetten erre szakosodtak, pl. cigánymissziók, amik állami szinten egyáltalán nem léteznek, ha az egyház nem csinálná, nem lenne és kész. Pl. Esztergom vonatkozóan nézd meg ezt a cigánymissziót: www.amihazunk.hu/
és ez csak egy a sok közül.
A hajléktalanokkal is rendesen csak egyházak foglalkoznak, köztük méreténél fogva is legnagyobb mértékben a katolikus, a Máltai Szeretetszolgálat. Ők keltek ki egyébként legkeményebben a hajléktalanokat sújtó embertelen intézkedésekkel szemben.
Amúgy zárójelben és nem mellesleg: Orbánék nem tudom mit csinálnak, de ami a héten folyik az már mindent felülmúl. Magam részéről állampolgárként, keresztényként meg úgy általában olyan szinten van elegem a bandájukból, hogy azt már jószerivel ki sem tudom fejezni.
Az azonban egyáltalán nem igaz, hogy csak ilyen Magyarországon kisegyháznak számító egyházak vállalják fel a szegénygondozást, a szegény gyerekekkel foglalkozást. Rengeteg ilyen katolikus intézmény van, amelyek kifejezetten erre szakosodtak, pl. cigánymissziók, amik állami szinten egyáltalán nem léteznek, ha az egyház nem csinálná, nem lenne és kész. Pl. Esztergom vonatkozóan nézd meg ezt a cigánymissziót: www.amihazunk.hu/
és ez csak egy a sok közül.
A hajléktalanokkal is rendesen csak egyházak foglalkoznak, köztük méreténél fogva is legnagyobb mértékben a katolikus, a Máltai Szeretetszolgálat. Ők keltek ki egyébként legkeményebben a hajléktalanokat sújtó embertelen intézkedésekkel szemben.
Amúgy zárójelben és nem mellesleg: Orbánék nem tudom mit csinálnak, de ami a héten folyik az már mindent felülmúl. Magam részéről állampolgárként, keresztényként meg úgy általában olyan szinten van elegem a bandájukból, hogy azt már jószerivel ki sem tudom fejezni.
Egy szó mint száz, kurva annyát az összes vallás összes csuhásának.
Halál mindre! Halál a fanatikus hívőkre minden oldalon!
Igaza volt Marxnak és Sztálinnak.
Halál mindre! Halál a fanatikus hívőkre minden oldalon!
Igaza volt Marxnak és Sztálinnak.
Szvsz nem kvantum vagy asztro fizikával kellene érvelni e téren. Pláne hogy az időképes cikk egy kedves áltudományos imposztorság, persze aki nem érti annak kellemesen tudományosnak tűnő hihető kínai beszéd.
Elég kevés ember érti a kvantumfizikát itthon, de én még egy értővel sem találkoztam, aki napi politikát, vallási ideológiát erre vezetett volna vissza.Ugyanis ez már a "szezon-fazon" kifejezéssel sem írható le. Jó geekség persze kitenni az zindexre ilyent, de egyébként a hozzá nem értő marhasága.
Teljesen egyértelmű hogy bármely vallás népbutító hülyeség, vagy legalábbis kontrollként volt használható. Ezt már sikerült pár híres emberkének megszülnie gondolatilag. "A vallás a nép ópiuma".
Az a nem egyértelmű, hogy ennek ellenére mégis miért van ezeknek ismét renenszánsza?
Ez is egyfajta kábítószer, amiről tudjuk hogy rossz, de mégis "kell"?
Elég kevés ember érti a kvantumfizikát itthon, de én még egy értővel sem találkoztam, aki napi politikát, vallási ideológiát erre vezetett volna vissza.Ugyanis ez már a "szezon-fazon" kifejezéssel sem írható le. Jó geekség persze kitenni az zindexre ilyent, de egyébként a hozzá nem értő marhasága.
Teljesen egyértelmű hogy bármely vallás népbutító hülyeség, vagy legalábbis kontrollként volt használható. Ezt már sikerült pár híres emberkének megszülnie gondolatilag. "A vallás a nép ópiuma".
Az a nem egyértelmű, hogy ennek ellenére mégis miért van ezeknek ismét renenszánsza?
Ez is egyfajta kábítószer, amiről tudjuk hogy rossz, de mégis "kell"?
Megint visszamentem, mert jót tesz a lelkemnek egy kis lelkigyakorlat így hajnaltájt - jót nevettem ösmént. Tényleg római és kat. vagyok - de senki sem kérdezett meg... Egyébként tényleg papíron tessékelem ki a pókot is, de nem télen.
Ide lehet jönni, akinek elege van.
Ateista és Agnosztikus Klub
http://www.facebook.com/#!/pages/Ateista-%C3%A9s-Agnosztikus-Klub/181673581500
Ateista és Agnosztikus Klub
http://www.facebook.com/#!/pages/Ateista-%C3%A9s-Agnosztikus-Klub/181673581500
@komment1: Igen, ebben igazad van... Mivel az un. történelmi nagyegyházak hatalmi tényezők is, az ember hajlamos elfeledkezni, hogy emellett fontos karitatív tevékenységet is végeznek.
Az is igaz viszont, hogy az ezt végzők igen-igen alul állnak az egyházi hierarchiában.
A metodisták nekem (vallástalannak) is fájó pont, a szetás idők óta követem a tevékenységüket, idáig nekik adtam az 1%-ot. Ha ezt nem tehetem többé, talán a máltaiknak fogom adni, szép munkát végeznek... Azért csak talán, mert ők nem magyar, hanem nemzetközi szervezet, ami nem baj, de az adóját mégiscsak itthon szeretné hasznosulni látni az ember.
Egy biztos: állami alapba többé egy vasat sem adok, a vörösiszap civil befizetésivel történtek láttán.
Úgy tűnik viszont, abban nem értünk egyet, hogy mit szabad és mit nem szabad tenni egy település egyetlen iskolájával. Fenntartom, hogy ha egy iskola van, akárkié is, az csak világnézetileg semleges lehet, ahonnét senkit nem szabad kizárni.
Az is igaz viszont, hogy az ezt végzők igen-igen alul állnak az egyházi hierarchiában.
A metodisták nekem (vallástalannak) is fájó pont, a szetás idők óta követem a tevékenységüket, idáig nekik adtam az 1%-ot. Ha ezt nem tehetem többé, talán a máltaiknak fogom adni, szép munkát végeznek... Azért csak talán, mert ők nem magyar, hanem nemzetközi szervezet, ami nem baj, de az adóját mégiscsak itthon szeretné hasznosulni látni az ember.
Egy biztos: állami alapba többé egy vasat sem adok, a vörösiszap civil befizetésivel történtek láttán.
Úgy tűnik viszont, abban nem értünk egyet, hogy mit szabad és mit nem szabad tenni egy település egyetlen iskolájával. Fenntartom, hogy ha egy iskola van, akárkié is, az csak világnézetileg semleges lehet, ahonnét senkit nem szabad kizárni.
Mint gyakorló és hívő római katolikus, teljes egyetértésem mellett két tételt azért kifogásolnék. Először is: bármennyire visszataszító a "kampánypap" tevékenysége, a kötelező hitoktatás nem amiatt elvetendő, hogy ilyenek fogják végezni. Ha a világ legjobb papja végezné, akkor is tűrhetetlen volna.
Másodszor pedig: ugyan nekem is tele a hócipőm álszent és hamis Uralkodó Pártunkkal, azt nem tartom elítélendőnek, hogy "konzervatív keresztény" létükre kocsmában buliznak. Igaz, hogy sem nem konzervatívok sem nem keresztények, de ha azok volnának, akkor is szabad volna nekik kocsmázni. Nem muzulmánnak képzelik magukat, nem tilos nekik a piálás.
Másodszor pedig: ugyan nekem is tele a hócipőm álszent és hamis Uralkodó Pártunkkal, azt nem tartom elítélendőnek, hogy "konzervatív keresztény" létükre kocsmában buliznak. Igaz, hogy sem nem konzervatívok sem nem keresztények, de ha azok volnának, akkor is szabad volna nekik kocsmázni. Nem muzulmánnak képzelik magukat, nem tilos nekik a piálás.
Az utolsó 100 komment: