Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • taga20: @Ma született bálvány: mondod te:))) na lépek, me holnap meló van nekem. veled ellentétben! jó... (2024.11.24. 20:23) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.09.20. 17:58 Fabius

Isten nevében

Címkék: zugló önkormányzati választás ferenc papcsák pajor andrás politizáló papok

"Pater noster
az apád suszter,
az anyád varga,
te meg egy marha..."

Pajor András atya megállapodást kötött, szentségeset. Na, nem magával Istennel vagy Jézussal, hanem földi helytartójukkal, Orbán Viktorral. Az országgyűlési választás első fordulója után íródott blogbejegyzés tanúsága szerint volt erre parola, és ájtatos szent esküvés. András atya továbbra is kiéli magából Lendvai fóbiáját, Vitya olvassa elégedetten minden nap, és övék a mennyek országa Szent Péterestől, kapukucsostól, apostolostól.
Pajor András szemmel láthatóan komolyan vette az ígéretet, és tette a dolgát serényen. Íródott a blog, okultak a hívek, támogatva vannak a földi helytartó apostolai, Szent Pityu és Szent Feri minden lehetséges módon. Ezzel nincs is bajom addig, amíg a felnőtt, önmagáról dönteni képes lakosságot piszkálja. Hiszen a véleményszabadság joga megilleti a papságot is, ha ő a Fidesszel szimpatizál, tegye, magánügye.

Viszont abban a pillanatban, mikor a gondjaira bízott gyerekekkel kampányoltat pártfogoltjai mellett, akkor csak egyet tudok üzenni innen:

Menj te a szemforgató ájtatosságoddal a picsába, seggfej!

Demagóg vagyok? Az! Üzenni is kénytelen vagyok, mert a Bandi páter letiltotta a kommentelést, válaszadást az eseményről íródott posztja alatt. Valószínűleg elfelejtette nagy buzgalmában, mi van a gondjaira bízott Isten Háza homlokzatára írva:
Bölcsességből, értelemből, jámborságból elégtelenre vizsgáztál, annyi szent. A gyerekek életéből takarodik mindenki, aki bármilyen politikai identitást igyekszik beléjük nevelni! Mindegy, hogy ezt hittanórán egy pap, vagy matekórán egy közalkalmazott teszi. A rátok bízott gyerekekért felelősséggel tartoztok mindannyian. Tudományt, hitet kell oktatnotok, nem azzal traktálni őket, hogy Papcsák Feri/Várnai Laci/Pelyva Gyuri/Janicsák Pityu lesz csakis a legfaszább haver, ha apu meg anyu rá szavaznak.

Az ilyen szereptévesztésben lévő faszkalapnak meg időben jusson eszébe a példabeszéd:

"A bolondnak útja helyes az ő szeme előtt: de aki tanáccsal él, a bölcs az."

 

259 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr742310477

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zugló hőse 2010.09.20. 23:50:28

Pajor András, atya-gyatya;koncertet űz harang szava!cserkészei prosztószórólap kiosztóötletének szánalmasa...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@colonel pondró: Ahogy Fabius, és más hozzászólók is mondják, szerintem is te kevered a fogalmakat.

A poszt eleve nem egyházat-vallást, sőt, egyáltalán senkit nem támadott, arról szólt, hogy az egyház nevében politikai állásfoglalásra ne használjanak fel senkik, senki mellett gyerekeket.

Aztán mikor címlapos lett a poszt, jöttek persze pro-kontra beszólások, majd átalakult a diskurzus hitvita félévé, ami szintén nem baj.

Attól még továbbra is az az alapkérdés, hogy ha már az egyház egy képviselője politikai állásfoglalást kíván tenni, van-e joga ehhez gyerekeket felhasználni. Még te is elismered, ha jól látom, hogy a Pajortól ez helytelen.

Én azt tenném hozzá, hogy persze, foglaljon állást az atya, akár olyan párt jelöltjét támogatva, aki radikális liberális, és erősen antiklerikális volt. Jó, megvilágosodtak, az atya pedig megbocsát, mint a klérus tagja.

És arra még emlékszel, hogy mely erkölcsi magaslat támogatására szólított fel az atya? Csak üsd be a keresőbe Papcsák nevét, jönnek majd a cikkek tucatszámra ennek a követendő piedesztálnak az ügyeiről (küldjek linkeket, hogy ne fáradj?). Na, ő a támogatandó potentát.
@colonel pondró:

A pap az egyházadat képviseli a hívők előtt. Lejáratja a céget. Mert cég, hisz profitorientált.
@colonel pondró:

Csak a beleszólás lehetősége miatt volna érdekes. Pillanatnyilag éppen úgy nem szólhatsz bele te sem az egyház egy tagjának kinyilatkoztatásába, ahogy én sem. Ergo: tökmindegy, tagja vagy, vagy sem.
@sületlenke: Jól látod: konkrét ügyben nem helyeslem amit ez a pap tett, azaz gyerekeket használt fel politikai célokra.
Fogalmam sincsen nevezett pap politikai álláspontjáról.
Elvi kérdés számomra, hogy azok akik nem tartoznak valamelyik egyházhoz, ne szóljanak bele az egyház ügyeibe, amígb az törvényt nem sért. Így azt, hogy egy pap politizáljon-e a szószékről, azt az adott közösség feladata megítélni. Han ők így helyeslik,ám tegye. Hangsúlyozom: törvényesen. A szószékről politizálni törvényes.
@colonel pondró:

Viccelsz, bolondozol? Vagy a ferdítésekért mea culpázott Benedek oly serényen Londonban alig két napja? :-) Nincs a világnak olyan tája, olyan kontinense, ahol ne volna jelen a gyerekek kihasználása. A Vatikán elismerte, bocsánatot is kért már nem először. Szerinted ferdítés. Ahha. Benedeket is megcáfolod?
@Fabius: a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, és nem tudja h

1. mi a különbség egy rendszeresen index-címlapra kerülő blog posztja és egy kósza komment között,

2. előbb megígéri, hogy "őket is elküldöm, kétséged ne legyen", majd ígéretét tetszőlegesen a semmiből előrántott plusz feltételek állításával meg is szegi.

3. egyébként ÉN elítélem a bal- és jobboldai eseteket is. türelmesen várok, míg a varánusz beváltja az ígéretét (amihez ez a komment sem kellett volna), és megírja a 4 hosszú és baloldalellenes kirohanásokkal tűzdelt posztját erre a blogra a fenti esetekről. mert a varánusz gondolom el akarja kerülni, h ballib-bérenc blogtulajnak bizonyuljon.
@Fabius: Csak legalább a halvány jelét látnám annak, hogy felfogod, hogy a Római Katolikus Egyház tanítása szerint, az egyház az nem azonos a klérussal, nem a papságból áll, hanem a Krisztusban hívők közösségét jelenti, tehát sokkal tágabb fogalom. Így okafogyottá vált amit írtál. Lehet, hogy a klérus kinyilatkoztatásaiba nem tudok beleszólni, azért ez korántsem biztos. Hidd el vannak nagyon normális papok, akik nagyon szívesen veszik ha laikusok igenis tevékenyen résztvesznek az egyház életében. Így ahogy leírtad, a fentiek tükrében értelmetlen a megjegyzésed.Mindenki aki az egyház tagja,így én is beleszól az egyház életébe. Ki erőteljesebben, ki hatásosabban, ki kevésbé úgy de beleszól.
@Fabius: Hát ha valaki ferdít az te vagy de nagyon. egy szóval sem írtam, hogy nem voltak ilyen esetek. nade mennyi? Mennyi az arányuk ahhoz a-katolikus egyházról beszélek csak-többszázmillió gyerekhez képest, akikkel a katolikus papok foglalkoztak????
Erre válaszolj. Azt is írtam, hogy 1 eset is elítélendő természetesen. De ebből az arányaiban mégiscsak milliomodnyi esetből arra következteni, nem kicsit rosszindulatúan arra utalni, hogy a katolikus egyház-pontosabban annak papjai viszonya sajátságos a gyerekekhez, az kurva nagy csusztatás. Nem kéremén ki magamnak, de sokmillió katolikus, becsületes papot sértesz meg ezzel.
@Art Mooney:

Feltétel egy van: ezzel a következetességgel küld el a picsába Orbán Viktort is a példád ellentételezéseként hozott gyakorlatért. Aztán tőlem is elvárhatsz bármit.

Mellesleg a listázott írások alapján elég nehezen süthető rám bármilyen bélyeg :-)

varanus.blog.hu/search?searchterm=mszp+&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s
@colonel pondró:

Úgyérted magasról szarnak a véleményedre. Nem mintha, ez ebben az országban nem lenne a default hozzáállás.
@Kedves Nard: Most mit válaszoljak ha még olvasni sem tudsz? Vagy azt lehet, de nem értedmit?? Mi az egyház szerinted???? Sokadszorra is felvetem. Miről beszélsz akkor? Ki szar kire? A szomszédom,aki éppúgy az egyház mint ahogy én is az vagyok?? Ne azonosítsd az egyházat a klérussal.
@colonel pondró:

Őszintén teszek a papok önérzetére. Amíg gyakorlat az, hogy a bűnösöket bújtatjuk, az ügyeket mismásoljuk, addig a becsületes papok felelőssége is, hogy a bűnösök az egyházban maradhatnak.

Ha már arányoknál tartunk: milyen arányban kerülnek bíróság elé, börtönbe azok, akik világi személyként követnek el hasonló cselekményeket, és milyen arányban az egyház papjai? Akik - nem mellesleg - a saját törvényeiket sem tartják be. Ugyanis van nekik ilyen.
@colonel pondró: Amennyiben a Katolikus Egyház egy demokratikus szervezet, amiben az egyes papoknak joguk van azt mondani, amit akarnak, úgy természetesen nem feküdtek le a fidesznek, és nem Orbán seggét nyalogatják.

Amennyiben viszont a romkat egyház egy hierarchikus szervezet, amiben a papcsi nem azt monda, amit akar, úgy az efféle esetek következmény nélkül való hagyása jelentéssel bír.
@colonel pondró:

Éppúgy leszarja a véleményedet a saját egyházad is, mint bárki más.

@Fabius:

Biztos van már modern kori búcsúcédulájuk :)
@colonel pondró: Te komolyan azt mondod, hogy mivel sokszáz millió gyereket tanított, nevelt az egyház, ezért belefér az, hogy néhányszázet, párezret meg is basztak isten szent nevében? :o
@kolbászoszsömle:

Aki egyházi iskolába megy, ne sírjon ha megdugják a papok!
@Fabius: Nem hiszem, hogy világméretben bárki csinált ilyen statisztikát, de borítékolnám neked, hogy a nem papok között több pedofilt kaptak el mint a papok között. Országos szinten te is utánajárhatsz ha akarsz. Természetesen van szemét pedofil pap. Van szemét pedofilpapot bújtató szemét mismásoló pap. És mennyi már bazdmeg. ne röhögtesd ki magad azzal, hogy bárki is beveszi, hogy ez bárhol tömeges jelenség. Nagyon is feltűnő jelenség persze, hisz saját törvényeiket is megszegik. (mondjuk nincsen ilyen egyházi törvény, ezt általában a jog tiltja-apedofíliát-mindenhol)
És akkor maradunk a kiindulópontnál. Általánosítasz, csúsztatsz. Arányaiban nagyon elenyésző számú bűncselekmény miatt megbélyegzel sokmillió embert. Hm. A náci így kezdték a zsidókkal, a komcsik a zsírosnyakú parasztokkal. Kiirtottak sok-sok millió embert ilyen csúsztatások miatt. Ez gyűlöletkeltés.
@Kedves Nard:

Nofene! Megint felújítják a Vatikánt? :-D
@kolbászoszsömle: "Azt is írtam, hogy 1 eset is elítélendő természetesen."
Tudsz olvasni vagy csak szimpla mellébeszélés miatt nem figyelsz? Többször is leírtam a véleményem. ha érdekelolvasd vissza.
@Fabius:

Kell a pénz nekik pápamobilra, hogy az ex-Hitlerjugendes pápájukat le ne lőjék :)
@colonel pondró: "Nem hiszem, hogy világméretben bárki csinált ilyen statisztikát, de borítékolnám neked, hogy a nem papok között több pedofilt kaptak el mint a papok között."

Igen, én is borítékolnám, hiszen a pedofil papoknak van egy hatalmas fedőszervezete, amelyik bújtatja őket, áthelyezteti, a megrontottakat szervezetileg megfélemlíti, korrumpálja.
Merthogy ugye ez a legfőbb gond. Ettől bűnös az egyház, nem attól, hogy néha megbaszódnak a gyerekek. Az ugyanis az elkövető bűne.
Az viszont a szervezeté, hogy ahelyett, hogy az elkövetőket kiadta volna, összezárta a sorokat, és eltakarította a nyomokat.
@colonel pondró: Nem, te egy vérmatematikának a logikájával elkezdted azt magyarázni, hogy igen-igen, egy eset is sok, de az összességében tekintve ennek ellenére is pozitív a mérleg...
@Fabius: nocsak, nocsak. az eredeti kommentedben semmilyen ilyesféle feltétel nem szerepel.

de csak hogy örüljél, tessék: ov elmehet a francba, ha gyerekeket használ kampánycélra. megfelel?

és most jöhet a 4 ballibgyalázó, hosszú poszt.
@colonel pondró:

No, korrepetáld magad egyházad törvényeiből, rád fér.

A szentszéki hittani kongregáció nemrég hozta nyilvánosságra a legfrissebb, legsúlyosabb bűnöket minősítő új jogszabályát. Aminek értelmében a kiskorúak megrontását a nők pappá szentelésének szintjén, vagyis a legsúlyosabb minősített esetként kezeli.

Legalább fogalmad lenne a hangoztatott egyházad viselt dolgairól. Ehh.

Nyilván, aki szót emel a pedofília ellen, az náci. Mi más?
@kolbászoszsömle: Ohh.és hol van ez a hatalmas fedőszervezet? Hogy hívják?Ki vezeti? Hol tudsz rá a legkisebb bizonyítékot is mutatni? Tényleg kár hogy bezárt az OPNI. Ezzel az elmélettel nem kevés figyelmet fordítanának rád ott. Most már tudom is, hogy azért zárták be, hogy jöhessenek kommentelni a hozzád hasonlók és ilyen sületlen összeesküvéselméleteket gyártani.
@kolbászoszsömle: Ohh.és hol van ez a hatalmas fedőszervezet? Hogy hívják?Ki vezeti? Hol tudsz rá a legkisebb bizonyítékot is mutatni? Tényleg kár hogy bezárt az OPNI. Ezzel az elmélettel nem kevés figyelmet fordítanának rád ott. Most már tudom is, hogy azért zárták be, hogy jöhessenek kommentelni a hozzád hasonlók és ilyen sületlen összeesküvéselméleteket gyártani.
@Art Mooney:

Így rendben vagyunk.

A többieknek: jó vitatkozást, én elmentem posztot írni :-)
@colonel pondró:

Úgy hívják, Katolikus Egyház, és egy ex-náci vezeti. :D
@Fabius: A pedofíliát lehet, hogy a kongregáció is nevesítette, de enélkül is bűnnek tartotta már kurvarégen az egyház és a nem egyházi törvények szerint is az.
Nem az náci-vagy komcsi a ki a pedofíliát elítéli(ismét csúsztatsz), hanem az, aki kis számú esetből kiindulva milliókat megbélyegez.
@kolbászoszsömle: Nem. Azkezdtem el magyarázni, hogy egy pedofil eset is sok, de egy -párezer- esetből kiindulva nem lehet megbélyegezni sokmillió becsületes embert.
@colonel pondró: Hubazeg! Hol élsz te?

www.origo.hu/nagyvilag/20090520-mindennapos-volt-a-szexualis-zaklatas-az-ir-katolikus-iskolakban.html

"Az egyházi tisztségviselők kifejezetten bátorították a "rituális erőszakot", és szigorú titoktartásukkal következetesen megvédték a rendjükbe tartozó pedofilokat a letartóztatástól. A hatóságok sikertelenül próbáltak véget vetni az intézetekben rendszeres veréseknek, a nemi erőszaknak és a gyerekek megalázásának."

"A feltért visszaélések és bűncselekmények ügyében senkit nem vonnak felelősségre Írországban - írja a BBC. Részben azért, mert egy keresztény szervezet, a Christian Brothers 2004-ben pert indított azért, hogy az összes érintett névtelenül maradjon a jelentésben, akár él, akár már meghalt. Így minden érintett - áldozat és visszaéléseket elkövető egyaránt - névtelenül maradt a jelentésben."
@Kedves Nard: Csak megerősíteni tudom magam.Ekkora alpáriságra most mégis mit írhatnék? Szerintem felesleges. Utána sem nézel semminek, aztán fröcsögsz. És bután. Legalább némi fantázia lenne benne, de sajna semmi.
@kolbászoszsömle: Húbazzeg és te? A Christian Brothers egy fostalicskányi ír iskolában csinálta a világméretű konspirációt??
@colonel pondró: Vannak-e becsületesek ott, ahol egy ilyen dolog kipattanása után nem az az első, hogy a Christian Brothers-féle szervezetektől azok, akik kereszténynek vallják magukat, elvitatják a keresztény jelzőt?
Vannak-e gerinces emberek egy olyan szervezetben, akik egy ilyen Christian Brothers által kikövetelt ítélet után nem kezdenek el szivárogtatni?

NEM VOLT FELELŐSSÉGRE VONÁS! Mert az egyház bújtatja a gyerekbaszókat.
Ez egy olyan tény, amivel szembe kell néznie egy magát kereszténynek valló embernek.
@Art Mooney: Hello, Mooney, szerintem ne csak a bloggazda által külön számodra kigyűjtött listán szereplő, meglehetősen szórakoztató posztokat olvasgasd el, hanem a többit is.

Akár találomra válogass kedvedre az Ezeken rugóztunk gördítőn. Ballibet, jobbot, ezt, azt, amazt érintőt. Ilyet, olyat, amolyat.

Üdv neked, egy törzslátogató. (Se nem jobb, se nem bal, nem is liberális, csak olyan átlagos. Ilyen is, olyan, kicsit ilyen, kicsit olyan, mint ez a blog is, és mint mi mindannyian).)
@kolbászoszsömle: Hol nem volt felelősségrevonás? A nevezett szervezet írországi iskoláiban, Miért? Mer szemetek voltak és az ostoba ír jogszabályok erre lehetőséget adtak. A további kérdéseidre a válasz: Igen vannak becsületes és gerinces emberek. Pl. az a sokszázmillió egyháztag, akik életükben nem hallottak erről a szervezetről. Máshol meg voltak és lesznek is felelősségrevonások remélem. Ez újabb csúsztatás.
@colonel pondró:

Kedves Pondró, egy pap ne azért ne pofázzon bele az atomfizikába, az evolúcióbiológiába, meg a kozmológiába, mert "nem lehet véleménye", hanem azért, mert- valószínűleg- olyan hülye a nevezett tudományágakhoz, mint a seggem.

Sajnos nem emlékszem ki mondta:

"Ha mindenki csak akkor szólalna meg, amikor tudja is, hogy miről beszél, az egész bolygóra sűrű, kísérteties csend borulna."
@colonel pondró: Ergo, hogy a picsába és mit szivárogtattak volna ha nem is tudtak róla??
@colonel pondró:

Ebben mi az alpári? Tán nem igaz, hogy a pápa tagja volt a hitler-jugendnek? Ha Szabó Ervin komcsinak számít itthon, akkor a pápa is náci.
@colonel pondró: "Az egyházi tisztségviselők kifejezetten bátorították a "rituális erőszakot", és szigorú titoktartásukkal következetesen megvédték a rendjükbe tartozó pedofilokat a letartóztatástól. "

Ebből egy szó sem igaz, ugye?
Vagy, ha mégis, akkor az egyházi vezetők igazából sofőrt jelent, a megvédték, az meg kiadták, stb...
@gyilkos fűegér: nem mondtam olyant, hogy ezekről beszéljenek, a mondandóm alapvetően teljesen másról szól. Lehet mondjuk ezeknek is etikai aspektusa akár.
@kolbászoszsömle: De kik bazdmeg már? Annak a kis közösségnek az elöljárói, ha ugyan ez igaz. De tételezzük fel, hogy az.Hol van ez a sokszáz millióhoz? Ebből kell általánosítani?
Ettől még az egyházban, a klérusban és azon kívül is,sokszázmillió rendes, gerinces ember van.
Ez azon semmit sem változtat.
@colonel pondró: Tudod, az a furcsa, hogy nem veszed észre, hogy úgy véded a mundér becsületét, hogy tudomásod van a dolgokról, és valamilyen szinten elfogadod, mint tényt azt, hogy voltak papok, akik megbaszták a gyerekeket.
Noh, képzeld el akkor azt, hogy mi történik, ha a bántalmazott kiáll ország-világ elé, és elkezd kiabálni, hogy őt megbaszta a pap!
Az a kedves aranyos, jól szituált, kenetteljes és tiszteletreméltó férfi, akit a közösség elismer, szeret, stb.

A bántalmazásos esetek pszichológiája rémítően hatékony abban a tekintetben, hogy bűntudatot kelt az áldozatban! aki innentől kezdve nem tud kiszakadni a helyzetből.
Zsarolhatóvá válik, a bűntudatán keresztül még sebezhetőbbé.
Nagyon fasza Stockholm-szindrómát lehet kiépíteni, amit szakember segítsége nélkül gyakorlatilag nem lehet megtörni.
Azok a papok, akiket védesz, ezt pontosan tudják és ki is használták.
@Kedves Nard: 12 évesen lépett be a hitlerjugendbe, kurva nagy náci lehetett ám.Nálunkmeg minden mai 40 éves komcsi volt,mert volt uttörőmeg kisdobos.
@colonel pondró:

Én is voltam úttörő meg kisdobos, én is komcsi vagyok? Ja nem 40 vagyok :)

@kolbászoszsömle:

Ez igaz, egyetértek veled :(
@kolbászoszsömle: Pszichopedagógus a szakmám és 16 éve foglalkozom bántalmazott gyerekekkel. Ez a munkám,úgyhogy igen, van némi fogalmam mit élnek át. És arra kérlek, idézd azokat a soraimat, ahol nem elítélően nyilatkozom a papok, vagy bárki, pedofiliája felől. Vagy azt, hogy hol fogadom el, akárcsak a legkisebb szinten is,ennek létét.
Ja , hogy nem mondom azt úgy zusammen alles az egész egyházra, hogy pedofílés bűnös emiatt? Az a gond?Hogy nem vagyok hajlandóártatlanokat elítélni ésrágalmazni mások bűncselekménye miatt?
@colonel pondró:

A papok tettei az egyházuk nevét taszítják a szennybe, utóbbi meg ezt akarja elkerülni és inkább eltusolják, semmint megbüntetnék az oda nem illő "papokat". Olyan mint a rendőrség, az is kifelé zár és eltusol mindent (legalábbis megpróbálja).
@Kedves Nard: Mind a sokmillió katolikus pap és sokszázmillió katolikus hívő ilyen? Ejnye-ejnye.
@colonel pondró: szóval pap-püspök-bíboros biztosan érintett, az egyháznak volt olyan Ratzinger által kiadott utasítása, hogy a pedofil ügyeket nem szabad világi bíróság elé tárni, mégsem a szervezet a bűnös, hanem az a pár megtévedt pap.
@colonel pondró:

Közelítsünk máshonnan: akik a lélek tisztaságáról papolnak nap, mint nap, azoknak nem kellene külső segítség nélkül elítélni a legsúlyosabb és legalantasabb bűnök elkövetőit? Legyenek akárhányan? Mert így nem, hogy Isten törvényei szerint nem élnek, de a saját maguk által alkotottakat sem tartják be, és ezt sem kéri rajtuk számon senki, sőt.

Ez nem álszentség a közösség egészére nézve?
@colonel pondró:

Nem tudhatom. Mivel eltusolják, akár ez is lehet.
@colonel pondró:

"Etikai aspektusa"???

Minek, az atomfizikának???
(Itt most a tudományágról beszélek, nem a bombáról, az ugyanis politika.)

A valóság lehet ilyen, olyan vagy amolyan, de ez nem függ attól, hogy mi mit szeretnénk. Erről szól a tudomány Kepler óta. (Ő például kifejezetten rühellte a saját, ellipszisekre és nem a tökéletes körökre épülő, ámde végre pontos Naprendszer modelljét.)

A fekete lyukak etikai aspektusa OMG!

@Fabius:

Milyen gyönyörű történet, hogy ha hitler nyer, akkor Ratzinger most magas rangú náci funkcionárius, de mivel beszopta, kénytelen volt más karrier után nézni...
@kolbászoszsömle: Hibásak azok a papok akik résztvettek benne. Pár százan, ezren lehetnek kontra többszáz millió. Nincs olyan egyházi törvény amelyik védi a pedofileket.
@Fabius: Melyik normális katolikus nem ítéli el ezeket a bűnöket? Légyszíves idézd már itt névszerint a többség véleményét ha szerinted ez a véleménye a többségnek. Miben nyilvánult ez meg? Hogyan? Mikor? Ki nem tartotta be a törvényeket? Ld. fentebb. Szánalmas ebből kiindulva a világ kereszténységének nagytöbbségét elítélni. Ezt nem érzed? Kollektív bűnösség van szerinted? Soroljak erre vonatkozóan elrettentő példákat a történelemből?
@gyilkos fűegér: Az atomfizikának igen az atombomba az egyik etikai vetülete, de itt msot rohadtul nem ez a téma. Említhettem volna az abortusz kérdést, mint akár orvosi akár etikai szempontbólmkegközelíthető kérdést. Te sem gondolod komolyan, hogy egy pap teszem azt az abortusz kapcsán annak technikai részleteit elemezné a prédikációban esetleg színes képsorokkal illusztrálva. Abba nagyon nem szeretnék belemenni, hogy a mi a avlóság, azt hogyan és ki ismeri vagy ismerheti meg. Abba végképp nem, hogy holvan a tudományo-természettudományok-határa a megismerésben. végképp nem ide tartozik. Az is vicces történet, hogy ha nincs rendszerváltás 90-ben, akkor lehet te most már párttitkár lehetnél és karhatalommal tilthatnád mindazt amit a papok mondanak
@Kedves Nard: rajtad csak röhögök.
@colonel pondró:

Na, próbálj visszatolatni az agyi zsákutcából. Lefordítom a kérdést, mert nem érted:

A papokról beszéltem, meg arról, hogy a lélek tisztaságát oktatók szó nélkül hagyják, hogy a bűnöket elkövetők megússzanak bármit. Sőt, segítenek eltusolni a bűneiket, ahogy Ratzinger is tette Németországban. Ez tény, ő maga ismerte be, és kért elnézést.

Ezért kérdezem, hogy a közösség egésze, vagyis ti hívők, nem érzitek álszentnek az egyházatokat? Nincs bennetek elvárás, hogy ezeket az alakokat, akik miatt megbélyegezve, elítélve vagytok kivesse magából a papi klérus?
@gyilkos fűegér:

A Ratzinger féle embereknek szinte mindegy, hol találják meg a helyüket a hatalomban. János Pált tudtam tisztelni, Ratzingert meg karikatúrának tartom.
@Fabius: Hol ismerte be a pápa, hogy eltussolt vagy tussoltatott pedofil bűncselekményeket? Idézz!
@Fabius: Hát végigolvastam és végignéztem a z általad linkelteket. Volt amelyikből kiderült, hogy épp az általad annyira tisztelt II.János Pál kedvencének buktatta meg a jelenlegi pápa, egyik esetben a bátyját szeretnékmeghallgatni, a másik kettőben pedig ezzel vádolnák a pápát. Ő egyikben sem mond olyant, hogy ő tusolt el bűncselekményt, ellentétben az általad állítottakkal. Arramár ki sem térnék, hogy pl.az USA-ban mekkora biznisz valakit bpedofíliával vádolni ésmarha nagy kártérítést ráverni. Erre nem kell reagálnod, mellékes.
Mindenesetre a pápa NEM ismert be ilyen bűncselekményeket. Ezek miatt nem ítélte elsenki. Ergo erre nincsen bizonyíték.
Ahogy kiderül ezekből is inkább segített ezeknek az ügyeknek a felderítésében nagyon magas klerikus körökben is.
@colonel pondró:

A fizikának (biológiának, kémiának stb) nincs semmilyen "etikai vetülete", ezek egzakt tudományok, mondhatnám szerszámok, eszközök. Egy késnek sincs etikai vonatkozása, neked van, hogy kenyeret, vagy a feleségedet szeleteled fel. Az atombomba bevetése politikai döntés volt, de látom hiába beszélek. Általában csak annyit akartam mondani, hogy lehetőleg senki ne pofázzon bele abba, amihez nem ért. Főleg, ha a saját portán is lenne mit söprögetni.

@Fabius:

II János Pállal sok mindenben nem értettem egyet, (fogamzásgátlás, abortusz, melegek kapcsolata stb), de mélyen megélt hitéért és őszinte jószándékáért tiszteltem.

Ratzinger viszont bűzlik a karrierizmustól.
@colonel pondró:

Akkor nem olvastál elég figyelmesen:

"A Krisztus Légiójának alapítója változatlanul mindent tagadott, ennek ellenére azonban alig egy évvel később az új katolikus egyházfő arra szólította fel az idős papot, hogy vonuljon vissza "minden nyilvános szolgálattól". Egyúttal viszont a pápa egyetértett a hittani kongregációval abban, hogy Macielnek "előrehaladott korára és megrendült egészségi állapotára való tekintettel" nem kell egyházi bíróság elé állnia."

Mi ez, ha nem eltussolás beismerése?

Egyébként is az ismert és elé került ügyek után elég hülyén néz ki a nemtudomkázás.
@gyilkos fűegér: Ehhez képest van tudományág is ami ezzel foglalkozik. Mondjuk a tudomány filozófia. A Vallás és tudomány közötti kapcsolatok kutatásáért kapott Templeton díjat például Jáky szaniszló, nemrég elhunyt magyar tudós-teológus. Az, hogy az atomfizika eredményeit mire használod, akár egy kést, az igenis felvet etikai kérdéseket. ajánlom figyelmedbe akár Einstein ezirányú gondolatait.Csakjólesz "egzakt" tudósnak. A tudomány egzaktsága meg újabb téma lehetne, de had ne citáljam ide Heisenberget az ő relációjával,mert messzire vezet és rájöhetsz,mennyire nem egzakt az az egzakt. Triviálisabb példák is vannak.
@gyilkos fűegér:

"mélyen megélt hitéért és őszinte jószándékáért tiszteltem"

Én is ezért. A fogamzásgátlás és az abortusz meg az egyház álláspontja, sosem a személyé. Nekik azt KELL gondolni róla, amit hangoztatnak. Bár, szerintem ezt tényleg hiszik is.
@Fabius: Miért lenne ez eltussolás?Nem azt mondta, hogy nem bűnös hanem korára és eü.állapotára hivatkozva nem tartotta alkalmasnak a felelősségre vonásra. vaqn ilyen a világi ítélkezésben is.Nem speciális egyhjázjogi dolog.
@Fabius: Már megint a fogalomzavar. Milyen egyház tanítja ezt?? Hol? Mi az egyház teszem fel a kérdést újra. Az egyház én is vagyok. senki sem kötelezett arra, hogy ezt valljam. Ne írj olyanról,amiről nem tudod mi, ezekszerint.
@colonel pondró:

Mert az ilyen nem egyházi, hanem világi bíróságra való. Azért. De, ha még az egyházi elé sem, az szégyen. Ha lett volna ereje és egészsége tovább működni, mint pap, akkor a sitten ücsörögni is lett volna. Mert ugye nem magától adta fel a hivatását...
@colonel pondró:

A szakkifejezéseket meghagyjuk nektek bennfenteseknek. Nekünk a papok és hívők gyülekezete "az egyház". Így terjedt el, ezt használjuk. Ettől persze ti nyugodtan különböztessétek meg egymást ahogy tetszik.
@Fabius: Így van, a papok és hívők és nem csak a papok gyülekezete.Ezzel te folyamatosan ellentételesen használod. Helytelenül. Tudatlanul. És gondolom azért nem került semmilyen bíróságraés nem működhetett tovább papként sem mert már vén öreg szaros, akinek elég büntetés élni. Javaslom ugyanilyen vehemensen Biszku Béla és a többi szintén nem elítélt gyilkos komcsi elítélését részetekről, mint bennfentesek részéről. Hogy akarsz valamihez adekvátan hozzászólni, ha azt sem tudodmihez szólsz hozzá? Ha nem vagy tisztában qaz alapfogalmakkal,akkor előbb utána kéne nézni és nem pongyolaságokat írni.
@colonel pondró:

Einstein levele politikai nyilatkozat, nincs közvetlenül kapcsolatban a munkásságával.

A tudományfilozófia hasznosságáról igencsak megoszlanak a vélemények, Kuhn például elégé hülyét csinált magából. (Javasolt olvasmány: John D. Barrow: A fizika világképe).

Végül egy idézet a kvantummechanika egyik atyjától: "Minden, amit a filozófusok valaha leírtak: süket duma. (Niels Bohr)
@colonel pondró:

Őszintén leszarom a tudatlan szóhasználatomat addig, amíg én tudok többet az egyházad érvényes törvényeiről kettőnk közül. Hasogasd a szőrszálat ha tetszik. Biszkut tőlem nyugodtan bezárhatják, ahogy a még szabadlábon lévő összes náci és komcsi vén szarost is. De a pedofil vén szaros papokat is ott akarom látni a közös cellában!
@gyilkos fűegér: Nem Einstein levelére gondoltam. Voltak egyéb gondolatai az atomtechnikával kapcsolatban. A tudományfilozófia hasznosságáróllehet, hogy a te véleményed jócskán eltér nálad jóval nagyobb tudósokétól.
@Fabius: Nem kée már ismételten sokadszor beleesned ugyanabba a sajátmagad tudatlansága által ásott kelepcébe. a kánonjog, az egyházi jog és az egyház törvényei mást és mást jelentenek. A pedofília -mint főbenjáró bűn-egyházjogba való emelése nem egy nagy truváj már bocs. Az, hogy kigooglizod az főleg nem nagy tudományosságra vall.
Nem a szóhasználatbeli tévedésed miatt keverszéskutyulsz itt össze mindent, hanem azért,mivel fogalmilag nem vagy tisztában az egyház mibenlétével. Ez lenne az alap, de mivel ez esetedben ugyancsak ingoványos talajon áll, a következtetéseid hibásak. Emiatt van a sok csúsztatás,ferdítés a mondandódban.
@colonel pondró:

Mulattatsz, tényleg :-)

"A pedofília -mint főbenjáró bűn-egyházjogba való emelése nem egy nagy truváj már bocs."

Ehhez képest én kellett fölvilágosítsalak téged, beleszólási jogú egyháztagot róla :-D

Megnyugtatlak, nem most gugliztam, elég régen és elég mélyen foglalkozok a témával, veled ellentétben.

varanus.blog.hu/2010/03/30/vigyazo_szemetek_jezusra_vessetek

varanus.blog.hu/2010/04/24/javainkat_hagyd_meg_urunk

varanus.blog.hu/2010/03/13/hazassag_reverendaban

Úgyhogy, ha nem tudsz valamit egyházad törvényeiről, a papok mismásolásáról, kérdezz bátran :-)
@Fabius: HEHE, VICCES VAGY. AZON NEM GONDOLKOZTÁL EL, HOGY MIÉRT NEM KELLETT EZZEL EDDIG KIEMELTEN FOGLALKOZNI?? Ehhez nem kell egyházjog, hogy ezt bűnnek tudjákm a keresztények. A világi jogban is bűmn. Amúgy idéznéd esetleg, hogy hollett ez most vadiúj törvény az egyházban,ráadásul a papok nősülésével egyetemben?? Nagyon kíváncsi lennék a forrásodra. Amúgy ha már ilyen régen foglalkozol egyházi kérdésekkel,illene tudnod mi az az egyház. Vagy nem?:-). nekedm a lényeg, hogy összecsapott flinformációk alapján jól odamondogass az egyháznak? Úgy látom. Szánalmas vergődés. Sokkal komolyabb embereknek mint te sem ment. Tanulni, tanulni, tanulni. Aztán támadd azt amit szeretnél. Így, hogy nem isértedmiről van szó..hát nehézlesz.
A helyesírási hibákat a kurva klaviatúrám és a szobámban honoló sötét okozza.
Jézusom. Most olvasom az általad linkelt korábbi bejegyzéseidet. Ez még nem is a legnagyobb marhaság közűlük amit ma idebiggyesztettékl. Ennyi zöldséget, te egyháztudor összezagyválni.Revideálnom kellmagam. Te nemcsak azt nem tudod mi az egyház, de egyáltalán, teljes homályban élsz vele kapcsolatban. Szánalmasak a posztjaid.
@colonel pondró:

Nem ahhoz kell a törvény, hogy bűnnek tudják a pedofíliát, hanem ahhoz, hogy legyen mi alapján büntetni. Csak nem teszik, ugye.

Egyébként minden posztban minden állítás alatt van egy hivatkozás, csak rá kell kattintani. Ez a titok, ott van minden válasz a kérdéseidre. Ha érdekel a minimum, hogy művelődsz. ;-)

Mellesleg kedvenc vesszőparipádról, az egyház fogalmáról tőlünk okosabb és műveltebb emberek sok vastag könyvet teleírtak. Te meg itt akarod kommentben definiálni?
@Fabius: Már megint zagyválsz- A pedofilokat, akár papok, akár traktoristák, a világi törvények büntetik. Nincs olyan törvény amire hivatkozol. A hivatkozásaidat megnéztem. Na ott vannak ám csak a kesze-kusza hivatkozások. Se füle se farka. Prekoncepciózus, elfogult vagdalkozások. Csak egy példa:a cölibátus feloldásának gondolatát hozod példának jutalomként, melyet a Vatikán a pedofiloknak adna. Jézusom. Hatalmas ferdítés. És ez csak egy példa. Már megbocsáss, de kb egy begőzölt, vértolulásos szemű kamasz felkészültsége és színvonala jellemzi az írásaidat. Remélem ezeket igazából viccnek szántad. Annak is gyatrák mondjuk. Kimondom kereken-ne haragudj meg érte-szarok. Nem kicsit. Nagyon.
Valóban írtak könyveket az egyházról nálunk(nálad fényévekkel) okosabb és műveltebb emberek. Kezdetnek azonban az is megtenné ha legalább azon a színvonalon megértenéd, hogy mi az egyház, miért jött létre, mi a szerepe, amit én itt kommentelek neked. Addig amíg ez nem megy, bocsáss meg, de nem ajánlom ezeknek a műveknek az olvasását számodra. Kezd az elején. Szorítok, hogy szép lassan valamit megérts és akkor a posztjaid nívója is talán emelkedik valamivel. ha gondolod tudok szakirodalmat összeszedni számodra.(Nem, sem az Index, sem a HVG, sem a Heti Válasz,Sem a Magyar Nemzet, nem számítanak szakirodalomnak. Ha nagyon olvasmányosak és jópofák akkor sem.) Remélem értékeled elfogulatlanságra való törekvésemet a médiumok felsorolásakor. igyekeztem. De ez mellékszál. ezeknél komolyabb helyeken, komolyabb szerzőktől olvass. De sokat, ha kompetensenn akarsz e témákban megszólalni és nem akarsz nevetségessé válni. Szurkolok.
Írtam szép hosszú hozzászólást. Talán egyszer megjelenik. Egyelőre elszállt. Summázva: olvass sokat, szakirodalmat az egyházról például és nem fogsz hetet-havat összehordani a témában. A Népszabi, A HVG, A HÍR tv, a Magyar Nemzet sem számít szakirodalomnak ezügyben. Kerüld:-). Szurkolok, hogy egyszer valamiértelmes és nívós posztot sikerüljön összehhoznod a kérdésben. Ez eddig olyan kamaszos hevületű vagdalkozás.
Ilyen a formám. Mire elküldöm,megjön az első.
@colonel pondró:

Ez szeretem igazán az ilyen vallási fanatikusokban, mint te: aki nem ért egyet az vagy hülye, vagy náci, vagy gyűlöletkeltő, eseteg biszkuista kommunista. Én ma voltam már szerinted mindegyik. A címkézés az megy, az érvelés már kevésbé. Lovagolsz itt faszságokon, megcáfolod a szentszéki állásfoglalásokat, a pápa bocsánatkérését, a legfrissebb törvényhozásukat, szerintem ha Isten létezését állítanám biztosra, azt is cáfolnád.

Őszintén leszarom mit gondolsz az írásaimról :-) Ha nem baj, ahogy a pártkatonák kötelező karakterpazarlását, a te mundérvédő véleményedet sem tekintem relevánsnak. :-)
@Fabius: Hát a vallási fanatizmust még a jópár nálamm kevésbé vallásos vagy ateista ismerősöm, barátom sem mondta még rám, deegye fene. A náci, a komcsi, a gyűlöletkeltőés a többi jelző azkb ugyanazt a minőséget jelenti számomra és azért mertem írásodat ezzelilletni,mert félinformációk és félműveltség talaján állva általánosítasz és fröcsögsz. Mint kifejtettem, az egyház fogalmának tisztázása nem faszság, hanem ha egyszer az egyházról szeretnél írni bármit is, akkor azthiszem alapvető elvárás kellene legyen. Hogy a picsába írsz valamiről amiről azt sem tudod, hogy mi. Hol is cáfoltam szentszéki állásfoglalást, friss törvényhozást?(kértem mutass forrást erről, csodálatosképpen, eddig ez elmaradt). Hol kérdőjeleztem mneg a pápa bocsánatkérését? Hol nem ítéltem el a papok által elkövetett bűncselekményeket? Hol vannak a te érveid? Hol a vért? A tudás vértje,amelynek birtokában szembe mersz szállni olyan dolgokkalamiket fel sem fogsz. Szembe lehet szállni. Az egyház-az amiről én beszélek és nem az amiről te blikkes stílusban szaftos marhaságokat kreálsz-korántsem védhetetlen és támadhatatlan. nade nem így könyörgöm. nem felkészületlenül. Nem bulvár stílusban. annyira van komoly a téma, hogy ennyit megérdemelne. ismét csak buzdítanálak a sok-sok utánajárásra ahelyett, hogy-nézegetve a posztjaidra adott kommenteket-elmerülnél kis bakfisok és tizenéves lánglelkű elsőszavazó rajongóid hódolatainak langyos ömlengéshullámaiban. Nem is értem, ha ennyi karaktert pazarolsz-téged idézve a témára, akkor ennyire felkészültlenül kik a célközönséged. Jaj bocs. Pár sorral fentebb már leírtam.:-)
@colonel pondró:

Nos, legyen, taníts minket Mester :-) Foglald össze mit jelent az egyház. Tégy csodát, és ismertesd meg velünk egy kommentablak terjedelmében azt, amire mások oldalszázakat pazaroltak.

Na muti, ide a tudással de nyomban. Nehogy mi blikkes stílusban fröcsögők tudatlanul és megalapozatlanul rúgjuk fel a Holdig a pedofil ájtatos köcsögöket legközelebb.
@Fabius: Kurvára nem fogok itt neked ilyenkor oldalakat összeírni az egyház fogalmáról. annyi anyagot találsz róla amennyit nem szégyellesz. Olvasd ez a II. Vatikáni Zsinat anyagait, vagy Hans Küng, Ratzinger, Henri de Lubac, akár II.János Pál Pápa vagy hogy magyart és hozzám közelállót említsek Bulányi Győrgy idevonatkozó írásait. Mind más aspektusból ír az egyházról, azonban a te régen meghaladott egyházfogalmadhoz képest abban mind megegyezik, hogy az egyház tagjainak cca. 1,2%-át teszi ki kb. a klérus, a maradék majd 1,2-1,4 milliárd ember az nem pap,hanem világi hívő. Az egyházat így együtt alkotják. A katolikus egyházat természetesen, amely jópár kisebb közösségből áll össze. Ezért értelmezhetetlen nagyon sok általánosítás az egyházzal kapcsolatban. Hatalmas, sokszínű. Nem kiváltságos papok egyháza, hanem Krisztus követőinek egy hatalmas csoportja. A Föld legnagyobb vallása. A legtöbb taggal.
@colonel pondró: Nem tudok számolni:max 0,2 % a klérus aránya.
@colonel pondró:

:-D

Te tényleg elhiszed, hogy Lumen gentiumot fogok olvasni ahhoz, hogy a klérusotok pedofil tagjait kritizálhassam? :-) Viccelsz ugye?
Megsúgom, ehhez nem kell se hívőnek, se teológusnak lennem. Sőt, azt is megtehetem, hogy ezzel szívatlak egész délután pusztán azért, mert nagyjából negyvenhétszer ismételgetted el teljesen céltalanul, mikor az érvek elfogytak. Én meg pont ráértem.
@Fabius: A te érveid voltak nagyon gyérek én úgy látom. Nem ahhoz kéne tanulnod,hogy a pedofil papokat kritizáld,hanem ahhoz, hogy az egyház ügyeihez hozzászólj.Ahhoz, hogy értékelhető egyházkritikát gyakorolj és ne ilyen közhelyes egyházellenességeket. Még viccből sem sikerült. 47.-szerre sem. Hajrá. van nagyon nagy út előtted.mögöttedmeg a Blikk.Hehe.
@Fabius: Akárhogy böngészem papi pedofil cikkeidet, nagyon szűkös a te markáns érvanyagod. Vannak szemét pedofil papok. Vannak pedofil ügyek aklérusban, ami természetesen csúnya dolog. És nagy nagy pont. Semmi értékelhető.
@Fabius::-) És még valami:megszívattad te magadat elég rendesen azzal, hogy olyanhoz akarsz hozzászólni amihez nem értesz és vérciki posztot kreálsz. szerintem maradj Zugló választási plakátjainak minél részletesebb feltérképezésénél. Az is izgi ám.Elég hozzá egy fényképező és a kommentelők úgyis lendítenek majd az elméleteiden egyet valamerre. nem olyan macerás mint ez. :-)
Mondjuk az a lumen nem ártana a további posztoláshoz:-)
@colonel pondró:

Elárulom a Bazi Nagy Titkot kedves Pondró:

Egyházkritikát SOHA nem írtam. Mindig az egyházatok pedofil tagjait kritizáltam, és küldtem el a picsába.

Tudom, hogy ez felfoghatatlan egy beleszólási joggal rendelkező, ám szólni lehetőséget csak itt, blikkeséknél kapó tagnak, de attól még igaz :-D
@colonel pondró:
Elképesztő vagy. De ez nem a csodálat hangja részemről.

Megpróbáltam átfutni, amiket írtál.
A vádak szépen jöttek, mikor érveid elfogytak.
Kicsit mintha az elején meglévő elegáns tartózkodásod is feladtad volna, mert a végén többször is átmentél trágárba.

Sajnos, szemben velem a fallal könnyebben vitatkozom, őt még van esélyem bármiről is meggyőzni.

Ha meg nem bántalak, nem tűnt fel, hogy senki nem értett veled egyet?

Azért jó éjt neked!
@Véleményterrorista: Csak az utolsó mondatra reagálnék így zárólag: feltűnt. Na és? Ki a faszt érdekel, hogy tudatlanok mit gondolnak?
@Fabius: Végülis igazad van, mert az olyan mondatok mint, hogy az egyház gyerekekhez való viszonya szerinted sajátos, azok nem tekinthetőek komoly kritikának. Nem ismételném magam. Ez szimpla csúsztatás és bulvárkodás. Szar.
@colonel pondró:

Úgy látom, megint elfogytak érveid: "Ki a faszt érdekel, hogy tudatlanok mit gondolnak? "

Köszönöm a tudatlanok nevében, értékeden tudlak ezek után a megjegyzésed után kezelni.
@colonel pondró:
Az egyházi vezetőknek van döntési joguk.
Ők hozzák a szabályokat, ők azok, akik a példát mutatják.

A többi kereszténynek annyi joga van, hogy elfogadja azt az erkölcsiséget, amit az egyház kínál, vagy sem.

Ha nem, kilép, ha neki jó úgy, benn marad.

A keresztények _nem_ kezdték elhagyni az egyházat, csak azért, mert a vezetőik gyerekeket basznak.
Nem kezdtek el pampogni. Mert nekik ez belefér.
Az is belefér, hogy a pápa azt mondja az öreg pedofilról, hogy azt ne bántsuk, mert öreg.
Belefér az, hogy áthelyezgetik a gyerekbaszót.
Nekik belefér, hiszen közösséget vállalnak egy ilyen szervezettel.

Meg azt magyarázzák, hogy az egyház az nem romlott, mert bár az igaz ugyan, hogy a papjai romlottak, de az egyház az nem csak a papokból áll.
Ahelyett, hogy a vezetőiknek magyaráznák, hogy húzzanak a véres gecibe azok, akik gyerekeket basztak, meg azok is, akik ezt tűrték, meg azok is, akik miután látták, hogy a jelentéseiknek nincs eredménye, ahelyett, hogy az információkat nyilvánosságra hozták volna, hallgattak, mert ezt parancsolták nekik.

Noh, ha ezért menne a szájtépés, tényleg nem az egyház lenne a romlott.
De nem ezért megy.
@kolbászoszsömle: Sorra cáfolni tudnám azt amit írsz, de minek. Láthaztóan nagyon nem érted a lényeget."A többi kereszténynek annyi joga van, hogy elfogadja azt az erkölcsiséget, amit az egyház kínál, vagy sem."
Ez hatalmas faszság már megbocsáss. Nem a középkorban élünk, ahol bármilyen következménye is lenne annak, ha valakinek ellenvéleménye van.
Sokaknak van is ne aggódj. Majd másfél miiiliárd emberről ugye nem gondolod, hogy egyformán gondolkodik.
Elítélem a pedofilokat. akár papok akár nem. elítélem aki ezt mentegeti akár pap, akár nem. Nade amiatt mert elenyésző számú bűnös van az egyházban az öswszességhez képest, nemár a föld egynegyede bűnös legyen. Viccnek is rossz.
@Véleményterrorista: Nem az érveim fogytak el, hanem a kedvem ment el attól, hogy értetlen, tudatlan és szemernyi tanulási vággyalsem rendelkező emberekkel vitatkozzam, akik ráadásul azt sem tudják, hogy mi a vita tárgya. Így kurva nehéz.
@Véleményterrorista: ja és az aztán rohadt nagy érv a részedről, hogy senki sem értett velem egyet. Hát kérlek, nagyon sok minden van amiben sok ember egyetért és kevesek nem és mégis a keveseknek van igaza. Micsoda fokmérője már az igazságnak az, hogy hányan bégetik ugyanazt??
@colonel pondró: Van-e személyi következménye annak, hogy Írországban baszták-verték a gyerekeket?

Van-e személyi következménye annak, hogy Ratzinger segített eltusolni a Németországi gyerekmolesztálási ügyeket?

Szóval, van-e _bármilyen_ beleszólása a hívőnek abba, hogy mi történik az egyházon belül?
Ha van, miért nem tesz semmit (tán csak nem azért mert tulajdonképpen neki belefér?), ha nincs akkor meg miért is nem igaz az az állításom, hogy annyi a választási lehetőség, hogy vagy elfogadja azt az erkölcsiséget, és benne marad az egyházban, vagy nem, és kilép?
@kolbászoszsömle: 1: Írországban a dolog hálisten kiderült. így remélem lesz is következménye.
2: Hol is van a bizonyíték , hogy Ratzinger eltussolt bármit?
3: Szerinted egy kínai, indiai, japán, brazil etc. egyháztag tud egyáltalán ezekről a dolgokról? Biztosan nem, legalábbis többségben. Akkor meg ítéld el a katolikus egyház azon tagjait akik bűncselekményt követtek el. De ne ítéld el az egyházat emiatt. A katolikus egyház erkölcsi tanításait nem most hanem 2 ezer éve fogalmaztákmeg. nem a mai papok.
@colonel pondró: A következmény az, hogy nem lettek nyilvánosak a nevek, így csak annyit lehet tudni, hogy _minden_ Írországban valaha is járt katolikus gyanús.

Ha nem tusolt el semmit, miért kért miatta bocsánatot, valamint Fabius mester írt neked egy-két bejegyzlést arról, hogy a Krisztus Légiójának vezetőjét pl. nem vizsgálták, mert Ratzinger szerint öreg, beteg, stb.
Ez pl. az eltusolás.

Kibaszottul nem érdekelnek a kínai, japán, indiai egyháztagok.
Én azt látom, hogy te szemantikai problémának próbálod láttatni azt, hogy az, aki neked jó pápának, bíborosnak, papnak, az bassza a gyerekeket, vagy legalábbis tud az ilyen esetekről.
Ez rólad szól, nem rólam.
süti beállítások módosítása