" ne harácsoljatok többet, mint ami jól esik - mondá az Úr - és megteremté az hitéleti bevételeket az Ő igen nagy kegyelméből."
Sok dologban hiszek, de a Jóisten nincs ezek között. Keresztény vagyok, de a vallásom gyakorlása a keresztelésem pillanatában abba is maradt. A templomokat, mint építészeti alkotásokat és műemlékeket kedvelem, érdekesnek tartom, de a bennük zajló hitélet hidegen hagy. Ettől függetlenül nem kívánom elvitatni senkitől se a hitét, se a hit gyakorlásának lehetőségét, higgyen bár Istenben, Allahban, vagy éppen Buddhában, amíg nekem nem kötelező vele tartanom. A vallás maga is csak addig érdekel, amíg a hívők adományai helyett mi adófizetők együtt finanszírozzuk az egyházak működését.
Ez az alapállás amiből személem a héten kialakult helyzetet. Kedves Vezetőnk és társai a egyszemélybe vetett hitben a héten újra faragták az egyháztörvényt, Semjén Pótviktor szerint hazavágták a bizniszegyházakat. Van is ebben valami, de nekem mégis erősen röhögnöm kell, ha Pótviktor bepárásodott tekintettel beszél bizniszegyházakról. Közben ő maga stafírungozta ki a legnagyobb bizniszegyházat oly módon, hogy azon bizony VI. Sándor pápa - alias Rodrigo Borgia - is örömtáncot lejtene a pásztorbot körül, ha látná. ( Sándor-Rodrigo érdekes ember volt, érdemes végigolvasni a szócikket) Szerencse, hogy a tridenti zsinat óta - életbe lép a cölibátus, nehogy VI. Sándor módra szórja magját szélbe a papság, majd a Borgia csemetékhez hasonló fattyakhoz jusson az egyházi vagyon - kicsit finomodtak az egyházi bizniszek, nem kell lefizetni vagy megmérgezni senkit. Elég, ha Semjén Pótviktor a kárpótlás kárpótlására is kárpótlást fizet a kormány nevében 5,3 milliárd értékben, a betervezett egyház támogatáson felül. Amivel elszámolni természetesen nem kell, még az Állami Számvevőszéknek sem.
Csoda, ha minden vallási felekezet elismert egyházi státuszra vágyik?
Olvasom Dési János kesergőjét, hogy a szentemberként anyakönyvezett Iványi Gábor és metodista egyháza is utolsó pillanatban bukta a státuszt, és kiesett a pixisből. Iványi munkássága tiszteletre méltó amíg hajléktalanokat pátyolgat, de a szerény puszedli külső alól kibújik az autokrata vezető abban a pillanatban, ahogy közpénzen vezetett iskola élére kerül. Aztán meg lehet menni magyarázkodni, hogy komám uram, hun a lóvé, és hogy a francba tud munkavállalón gyorsabban vendettát venni, mint Orbán tette a földrajzi nevesekkel?
Ezek mellett az igazi biznisz társulatként elkönyvelt, új módi szerint egyházasított hitgyüli kezdő ministránsnak tűnik. Semmi különös nem történt, Németh Sándornak mindössze ismét sikerült az - immár bevallott - SZDSZ, MDF után megtalálni a segget, amit nyalni érdemes. Nagyot fordult a világ, mára a jobboldal is másképp tekint rájuk, mint akár két három éve. Hiába no, nem harapjuk a kezet ami reményeink szerint az ikszet húzza, hamar eljön az a Vidám vasárnap mikor a státuszt meglehet szolgálni a Jóisten nevében.
Úgyhogy tetszik ez Semjén Pótviktornak vagy sem, az egyházasdi bizony a pénzről és a bizniszelésről is szól. Addig mindenképpen, amíg állami finanszírozásból működnek tagsági adományok helyett. Ezzel az új törvénnyel is annyit csináltak, hogy új nevet adtak a régi gyereknek, és kicseréltek pár szereplőt a vallási sakktáblán. Lehet magyarázni, hogy micsoda európai törvény született megint, de elég csak kinézni a határokon túlra: Ausztriában, Németországban, Dániában például nulla, azaz nulla euró a hitéleti támogatás, az egyházak maguk vetik ki az egyházadót a regisztrált tagokra, és a helyi adóhivatal szedi be egyenesen a fizetésből. Valami hasonlót láttam volna szívesen itthon is. Az oktatási és szociális intézmények nyilván kapják meg ugyanazt a finanszírozás, mint a világi társaik, de egy fillérrel sem többet.
Néhány hónap alatt eldőlt volna magától, melyik egyház egyház akkor is, ha a sokszor csak papíron és elméletben létező a tagságának kellene fenntartania.
Ennek mondjuk az a veszélye megvan, hogy sokkal kevesebb Pajor atya hintené az igét, miszerint egy Úr van, Isten, de a Fidesz helyi híresembere mindjárt utána következik a sorban.
2011.07.17. 06:00
Egyház-finanszírozás: Borgiák háborúja
Címkék: fidesz vallás semjén zsolt egyháztörvény
100 komment · 3 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr403073610
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Vallásreform és az új egyház-finanszírozás 2011.07.18. 00:26:36
Vallásreform és az új egyház-finanszírozás egy új értékrendet teremt és végre tényleg az az irány, melybe Magyarországnak el kellene indulnia ahhoz, hogy mostani nehéz helyzetéből ki tudjon törni. Ha úgy látjuk, hogy a vallásreform törvény gyakorlati ...
Trackback: Szünet miatt nyitva 2011.07.17. 14:19:48
Olvasom, hogy: A minisztériumokban, központi hivatalokban, megyei kormányhivatalokban, illetve a kormány irányítása alá tartozó szerveknél hétfőn kezdődő közigazgatási szünet nem azt jelenti, hogy a kormánytisztviselők egyszerre mennének sz...
Trackback: Zsolti titka 2011.07.17. 13:28:29
- Zsolti, be tudnál jönni egy pillanatra, kérlek!- Persze, miniszterelnök úr, miről lenne szó?.- Csukd be egy kicsit az ajtót.- Parancsolj, miniszterelnök úr!- Szóval tegnap elfogadtátok az egyházak finanszírozásáról szóló törvényt. Azt egyébként nem i...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tényleg ez lenne az egyetlen korrekt megoldás. És akkor végre elválna a szar a májtól, és a katolikusok rájönnének, hogy sehol sincsenek támogatottságban. Mert Mari néninak, máris nem lenne olyan fontos templomba járni, ha egyházi adót kellene fizetnie. Így, hogy az állam kifizeti helyette, így jópofa dolognak tűnik számára, mert mégis megvan a vasárnap délelőtti program, és utána még a barátnőkkel is ki lehet beszélni a csinos fiatal plébánost. De ha fizetni kellene érte, akkor már nem lenne olyan jó program.
Mint megrögzött ateista,már gyerekként is a perselyezés vonzott a templomba!Kiváncsi voltam,kinek mekkora a híte!A kupiba nem járhattam még!Amit ma művelnek a templomokban hát az kimeríti itt-ott az istenkáromlást!Még szerencse,hogy isten fel-kent szolgája űzi!Areformátusoknál legalább vállalják,hogy ők kirekesztők,a katolikuss,az olyan mint az ájtatos manó!Van kivétel:de elég rá a kezem újjai,hogy számoljuk őket!Szóval csuhások,imához!/nemzetünk test-véri meg-vezetője fennkölt szavai/
Azt még hozzátenném, hogy eközben átpasszolják az iskolákat egyházi kézbe. Az önkormányzatok helyett az egyház kapja meg a támogatást, majd az önkormányzat pénzhiány miatt átadja az iskolát a papoknak. [csúnya káromkodás]
hát igen
szomorú az, hogy egy egyház (a 14-ből) több támogatást kap, mint a tűzoltók, rendőrök, tanárok, orvosok együttvéve...
szomorú az, hogy egy egyház (a 14-ből) több támogatást kap, mint a tűzoltók, rendőrök, tanárok, orvosok együttvéve...
Nem véletlenül hörögtek már az 1%-os befizetések alapján történő támogatás ellen.
Egy huncut fillért sem lenne szabad kapni az adómból.
A hívek vagy eltartják őket, vagy nem.
Amúgy miért pont ez a 14 egyház lett elfogadva?
Meg honnan veszi a bátorságot és a tudást ez a parlament, hogy bárki hitéről eldönts, hogy az legitim-e?
Egy huncut fillért sem lenne szabad kapni az adómból.
A hívek vagy eltartják őket, vagy nem.
Amúgy miért pont ez a 14 egyház lett elfogadva?
Meg honnan veszi a bátorságot és a tudást ez a parlament, hogy bárki hitéről eldönts, hogy az legitim-e?
az egyházak maguk vetik ki az egyházadót a regisztrált tagokra, és a helyi adóhivatal szedi be egyenesen a fizetésből. Valami hasonlót láttam volna szívesen itthon is. Az oktatási és szociális intézmények nyilván kapják meg ugyanazt a finanszírozás, mint a világi társaik, de egy fillérrel sem többet.
Itt a lényeg.
Itt a lényeg.
Ugyanakkor ne feledkezzünk meg az egyház kezelésében levő műemléki vagyonról, melynek fennmaradása az ateisták érdeke is.
@istvankah:
A pap és a ministráns beszélget:
- Ma megint volt két idegen a templomban misén.
- Honnan tudja atyám?
- Az inggombok között két érme is volt a perselyben.
A pap és a ministráns beszélget:
- Ma megint volt két idegen a templomban misén.
- Honnan tudja atyám?
- Az inggombok között két érme is volt a perselyben.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
...melyre egy fillért sem költenek...
...melyre egy fillért sem költenek...
Ma is van egyházadó. Igaz, a katolikusoknál ez a nettó jövedelem 1, azaz 1%-a, és önkéntesen fizethető. Németországban ez, ha jól tudom, akkor 3%. Szerintem is helyes lenne akár ezt a modellt, akár az osztrákot választani 1990-ben. A sógoréknál végülis önkéntes az adózás, de ha egyszer feliratkoztál a listára, akkor fizetni kell, ha nem teszed meg, akkor ugyanúgy büntetnek, mint ha az állambácsinak nem fizeted meg az adót.
A gond az, hogy az esküvőnél, keresztelőnél, temetésnél meg mindenki természetesnek veszi, hogy legyen jelen az egyház. Németországban, nem köthet egyházi házasságot, nem temetik el az egyház részéről azt, aki nem fizetett adót. Ha nálunk is így lenne, akkor a sok folklór keresztény lenne a legjobban megsértődve, hogy neki miért nem jár a bazinagy templomi lagzi.
(Mellesleg ezt a modellt nem a katolikusok vétózták meg annak idején.)
Még annyival egészíteném ki Fabius gondolatát, hogy a műemlékvédelmet is lehetne külön, adott projektre finanszírozni. Tehát: egyházadó, oktatási, szociális fejkvóta, plusz műemléki támogatás.
A gond az, hogy az esküvőnél, keresztelőnél, temetésnél meg mindenki természetesnek veszi, hogy legyen jelen az egyház. Németországban, nem köthet egyházi házasságot, nem temetik el az egyház részéről azt, aki nem fizetett adót. Ha nálunk is így lenne, akkor a sok folklór keresztény lenne a legjobban megsértődve, hogy neki miért nem jár a bazinagy templomi lagzi.
(Mellesleg ezt a modellt nem a katolikusok vétózták meg annak idején.)
Még annyival egészíteném ki Fabius gondolatát, hogy a műemlékvédelmet is lehetne külön, adott projektre finanszírozni. Tehát: egyházadó, oktatási, szociális fejkvóta, plusz műemléki támogatás.
Az igazhitűek kedvéért a való világ:
" ne mi nyerjük a legtöbbet - mondá az Úr - és megteremté az hitéleti bevételeket az Ő igen nagy kegyelméből."
" ne mi nyerjük a legtöbbet - mondá az Úr - és megteremté az hitéleti bevételeket az Ő igen nagy kegyelméből."
Félreértés ne essék: jogosnak látom, amit írtok. De, nekem nincs autóm, és fel kéne háborítson, hogy az adómból az autópályák fenntartására is költenek, pedig nem használom azokat?
Ez a hangnem, amivel folyamatosan szidják egyesek a keresztényeket, gusztustalan. Félreértés ne essék: jogosnak látom, amit írtok.
Ez a hangnem, amivel folyamatosan szidják egyesek a keresztényeket, gusztustalan. Félreértés ne essék: jogosnak látom, amit írtok.
@aha, persze: Autópályák fenntartására az autópályadíj szolgál, valamint a benzin árában lévő (nem kevés) adó, amiből valószínűleg általad is igénybevett dolgokra költenek.
ha jól tudom, Franciaországban a mümlék épületek állami tulajdonban vannak, ha az egyház ne képes öket gondozni. Viszont ha az egyház ott akar misézni, akkor fizetik a bérleti díjat.
Viszont ismereteim szerint az egyházadó Németországban 8%, de mert nem fizetem, nem vagyok benne biztos.
Viszont ismereteim szerint az egyházadó Németországban 8%, de mert nem fizetem, nem vagyok benne biztos.
@aha, persze: és amiket megveszel, azokat sem azautópályán hozzák neked?
@Fufo: És persze csak e két adóból sikerül fenntartani és új autópályákat építeni.
@spinat: Én vonatozni szoktam. Miért nem hozzák vonattal?
A hozzászólásom lényege, hogy nem áll meg maximálisan a lábán az érv, hogy az adóból valami ne kapjon finanszírozást csak azért, mert téged nem érint közvetlenül.
A hozzászólásom lényege, hogy nem áll meg maximálisan a lábán az érv, hogy az adóból valami ne kapjon finanszírozást csak azért, mert téged nem érint közvetlenül.
@aha, persze:
a benzin fele adó
adódból közösségi közlekedésre is megy, amit meg az autósok nem használnak
a benzin fele adó
adódból közösségi közlekedésre is megy, amit meg az autósok nem használnak
@sárkányfő: Ugye-ugye? Ez a rendszer tehát nem csak az egyházakkal kapcsolatosan róható fel.
@aha, persze: nem, a többség véleménye az, hogy nem erre, nem így és nem ennyit kéne költeni a közösség pénzéböl. Mint ahogy nem helyes hidat építeni a síkság fölé, vagy alagutat fúrni bele.
Ez a szokásos tünet. Az állami szabályozás okozza a bizniszegyház jelenséget, amit az állam egy újabb szabályozással akar megoldani, ahelyett, hogy változtatna azon a szabályozáson, ami a problémát létrehozta...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Semmi gond, de akkor erre külön keretet kell biztosítani.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Semmi gond, de akkor erre külön keretet kell biztosítani.
@aha, persze: Nem azzal van a probléma, hogy az embert nem érinti közvetlenül, hanem azzal, hogy nem hasznos a társadalom számára, márpedig adót csak olyan célokra lenne szabad költeni, ami össztársadalmi szinten hasznos.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mondjuk az is jó kérdés, hogy az ugyan már hogyan van, hogy az állam olyan oktatási intézményeket támogat, amik alkotmányos jogokat (konkrétan a vallásszabadságot) sértik.
A műemlékvédelemre meg külön kapnak pénzt, ha csak azt kapnák, valószínűleg senkinek nem lenne egy rossz szava sem (hacsak fel nem merülne, hogy elsikkasztják egy részét).
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mondjuk az is jó kérdés, hogy az ugyan már hogyan van, hogy az állam olyan oktatási intézményeket támogat, amik alkotmányos jogokat (konkrétan a vallásszabadságot) sértik.
A műemlékvédelemre meg külön kapnak pénzt, ha csak azt kapnák, valószínűleg senkinek nem lenne egy rossz szava sem (hacsak fel nem merülne, hogy elsikkasztják egy részét).
szerintem ez a lényeg:
"az egyházi célú támogatások az idén becslések szerint 15-20 milliárddal is növekedhetnek. Az egyházaknak ráadásul most már törvényadta joga, hogy a hitéleti bevételeket elszámolási kötelezettség nélkül költsék el saját belátásuk szerint."
ez nem más, mint a legalizált, intézményesített sikkasztás, közpénz-lenyúlás. egy normális országban ebből égig érő botrány lenne. a manyup pénzem elvették, az egyháznak meg "elszámolási kötelezettség nélkül" nyomják a lóvét. felfoghatatlan abszurditás. ami ellen elvhű keresztényeknek is tiltakoznia kéne.
vajon semjénnek mennyi a jutaléka? mennyi fog visszacsorogni pártkasszákba? már cselezni se kell, mivel el se kell számolni. a közpénz egy része kikerül az ellenőrzés alól.
"az egyházi célú támogatások az idén becslések szerint 15-20 milliárddal is növekedhetnek. Az egyházaknak ráadásul most már törvényadta joga, hogy a hitéleti bevételeket elszámolási kötelezettség nélkül költsék el saját belátásuk szerint."
ez nem más, mint a legalizált, intézményesített sikkasztás, közpénz-lenyúlás. egy normális országban ebből égig érő botrány lenne. a manyup pénzem elvették, az egyháznak meg "elszámolási kötelezettség nélkül" nyomják a lóvét. felfoghatatlan abszurditás. ami ellen elvhű keresztényeknek is tiltakoznia kéne.
vajon semjénnek mennyi a jutaléka? mennyi fog visszacsorogni pártkasszákba? már cselezni se kell, mivel el se kell számolni. a közpénz egy része kikerül az ellenőrzés alól.
@spinat: Franciaországban már több, mint 100 éve államosították az egész egyházi vagyont. Így a legtöbb templom állami kézben van. Csak az új építésűek és az egykori német területen lévők vannak az egyház kezében. A bérleti díj nem túl vészes, de azért a francia plébánosok nagyon izgultak, hogy mennyit fognak a hívek euróban a perselybe dobni, mert az átlag persely pénz 0,75 euróra jött ki. És ugye mindenki egy érmét dob be: ha fél euró, akkor az súlyos bukta, ha 1 euró, akkor jól járnak. Nem tudom, hogy mi lett a történet vége.
Mellesleg Rómában, a jezsuiták fő temploma, az il Gesu se a rend kezében van, hanem állami műkincs.
Mellesleg Rómában, a jezsuiták fő temploma, az il Gesu se a rend kezében van, hanem állami műkincs.
index.hu/belfold/2011/07/12/tobb_penz_kapnak_az_egyhazak_de_elszamolni_nem_kell_vele/
Tessék nekem megmondani, ha egy boltos egy kifli árával nem számol el (nem ad blokkot róla) akkor kőkeményen büntetik, ugye? Pedig nem is állami támogatás...
Tessék akkor felhomályosítani, hol a tetves életben van itt egyáltalán bármilyen jogegyenlőség és tisztesség? Az egyházak pedig a nagy szeretet és (pedofil) képmutatás jegyében mindezt el is várják! Ha nem tévedek, a szakállas bácsi helyett mostanában, az ájtatos atyafi a gyermekek megrontója. Persze csak európa minden más országában, ami alól HU kivétel, szigorúan!!! Hiteles emberek vannak ott is... Komolyan! Mondom úgy mindezt, hogy minden tiszteletem az olyan embereké, akik ténylegesen hívők és nem ilyen divat templomba járók, a vallással takarózók. Akik ugye max. alibiből mennek két kurva között hétvégén a templomba, a nagys asszonnyal az oldalukon. Mert az olyan FIDIKERIDÖMI trendi... Pedig Viktorral és a gyerekekkel max. az asszony vallását gyakorló zsinagógában lehet összefutniuk!
Szóval tessék mondani, ha ebben a tetves országban erre akar 10-20-5 plussz ki tudja még hány milliárd, miért nem akad az EÜ-ben dolgozók bérére 30 milliárd?
Értem én, hogy olyan rettenetesen fontos a hitélet (meg a foci is 50-60-200 milliárd forint erejéig), de csak bennem lehet a hiba, hogy az EÜ-t valamivel, de tényleg csak egy icipicivel, egy hangyányival előrébb sorolnám?
Egyébként az egyházak mindegyike szerintem is tartsa el önmagát. Annyiszor és annyi pénzzel kárpótolták már őket, hogy talán most már elég!!
Pláne, hogy amikor utoljára felénk járt az egyházi adó miatt egy idősebb hölgy (tényleg az volt, nem átverés, pedig először kamerát kerestem én is), részegen, masszívan alkoholtól bűzlőleg becsöngetett, köszönés nélkül rámböfögte, hogy "jöttem az egyházadóért", közöltem vele, hogy "Csókolom, rossz helyre tetszett csengetni, viszontlátásra!" Valamit még motyogott a kis kockás füzetével, meg a szégyennel kapcsolatban, de hess... Szerintem is szégyen!!!
Tessék nekem megmondani, ha egy boltos egy kifli árával nem számol el (nem ad blokkot róla) akkor kőkeményen büntetik, ugye? Pedig nem is állami támogatás...
Tessék akkor felhomályosítani, hol a tetves életben van itt egyáltalán bármilyen jogegyenlőség és tisztesség? Az egyházak pedig a nagy szeretet és (pedofil) képmutatás jegyében mindezt el is várják! Ha nem tévedek, a szakállas bácsi helyett mostanában, az ájtatos atyafi a gyermekek megrontója. Persze csak európa minden más országában, ami alól HU kivétel, szigorúan!!! Hiteles emberek vannak ott is... Komolyan! Mondom úgy mindezt, hogy minden tiszteletem az olyan embereké, akik ténylegesen hívők és nem ilyen divat templomba járók, a vallással takarózók. Akik ugye max. alibiből mennek két kurva között hétvégén a templomba, a nagys asszonnyal az oldalukon. Mert az olyan FIDIKERIDÖMI trendi... Pedig Viktorral és a gyerekekkel max. az asszony vallását gyakorló zsinagógában lehet összefutniuk!
Szóval tessék mondani, ha ebben a tetves országban erre akar 10-20-5 plussz ki tudja még hány milliárd, miért nem akad az EÜ-ben dolgozók bérére 30 milliárd?
Értem én, hogy olyan rettenetesen fontos a hitélet (meg a foci is 50-60-200 milliárd forint erejéig), de csak bennem lehet a hiba, hogy az EÜ-t valamivel, de tényleg csak egy icipicivel, egy hangyányival előrébb sorolnám?
Egyébként az egyházak mindegyike szerintem is tartsa el önmagát. Annyiszor és annyi pénzzel kárpótolták már őket, hogy talán most már elég!!
Pláne, hogy amikor utoljára felénk járt az egyházi adó miatt egy idősebb hölgy (tényleg az volt, nem átverés, pedig először kamerát kerestem én is), részegen, masszívan alkoholtól bűzlőleg becsöngetett, köszönés nélkül rámböfögte, hogy "jöttem az egyházadóért", közöltem vele, hogy "Csókolom, rossz helyre tetszett csengetni, viszontlátásra!" Valamit még motyogott a kis kockás füzetével, meg a szégyennel kapcsolatban, de hess... Szerintem is szégyen!!!
@aha, persze: idióta, az autós társadalom ebben a minőségében 700 milliárddal több adót fizet mint amit az utakra költünk
A katolikusoknak 20 milliárd elszámolási kötelezettség nélkül.
K+F-re 1,5 milliárd négy év alatt.
Ennyit ér ez a banda.
K+F-re 1,5 milliárd négy év alatt.
Ennyit ér ez a banda.
Azt nagyon helyesnek tartom, hogy ha nem hiszek Xenuban, nem kell adnom nekik egy fillért sem, viszont ha nem hiszek a többi hazugságban sem, a tetves egyházi vezetők évszázados mutyijának következtében nem tehetem meg, hogy ne támogassam őket, parazitaként csapolják a közpénzt.
Nyilvánvaló a politika és az egyházak szimbiózisa, a politikusok pénzt csepegtetnek nekik, amit ők a nyáj szavazataival hálálnak meg. Smukk Andor beájulna.
Amúgy a vallási jelképek mitől nem önkényuralmi jelképek?
Nyilvánvaló a politika és az egyházak szimbiózisa, a politikusok pénzt csepegtetnek nekik, amit ők a nyáj szavazataival hálálnak meg. Smukk Andor beájulna.
Amúgy a vallási jelképek mitől nem önkényuralmi jelképek?
Sohasem értettem, és most még kevésbé értem, hogy egyik párt sem vállalja fel az antiklerikalizmust. Az "egy fillért sem az egyházaknak közpénzből" jelszó sok szavazatot hozna, szerintem többet, mint amennyit a szószékekről befolyásolni lehet.
Na jó, a műemlékekre kaphassanak valamit. Ja, és ez fejlett demokráciákban is működő modell, meg lehet támogatni ugyanazzal az érveléssel, mint a médiatörvényt...
Amúgy ha jól értettem, az a 15-20 milliárd nem az egyházak hitéleti támogatására szánt keret, csak az az összeg, amivel jövőre többet kapnak. Szűzanyám.
Na jó, a műemlékekre kaphassanak valamit. Ja, és ez fejlett demokráciákban is működő modell, meg lehet támogatni ugyanazzal az érveléssel, mint a médiatörvényt...
Amúgy ha jól értettem, az a 15-20 milliárd nem az egyházak hitéleti támogatására szánt keret, csak az az összeg, amivel jövőre többet kapnak. Szűzanyám.
@Boli:
"Tessék akkor felhomályosítani, hol a tetves életben van itt egyáltalán bármilyen jogegyenlőség és tisztesség? "
Ezeket a szavakat felejtsd el. Most narancsuralom van. Az egyház egyenlőbb. Az egyház a magyar jogrendszer felett van. Mint a régi szép időkben úgy 500 éve.
"Tessék akkor felhomályosítani, hol a tetves életben van itt egyáltalán bármilyen jogegyenlőség és tisztesség? "
Ezeket a szavakat felejtsd el. Most narancsuralom van. Az egyház egyenlőbb. Az egyház a magyar jogrendszer felett van. Mint a régi szép időkben úgy 500 éve.
Az egyház nem fizet adót, így aztán könnyedén át tudja venni az önkormányzattól az iskola üzemeltetését, ahol aztán bevezeti a kötelező hitoktatást a gyermekeknek.
Fontos, hogy a varázslókba, felsőrendű lényekbe, mesebeli történetekbe való hitet már a korai gyermekkorban besulykolják, mert felnőttkorban már késő és így bukna az egyház mindenhatóságába vetett hit, bukna a hatalom forrása.
Fontos, hogy a varázslókba, felsőrendű lényekbe, mesebeli történetekbe való hitet már a korai gyermekkorban besulykolják, mert felnőttkorban már késő és így bukna az egyház mindenhatóságába vetett hit, bukna a hatalom forrása.
Azt sem értettem sose nem, hogy miért gondolják a pártokban (mindegyikben, az MSZP-ben is), hogy az egyházak sok szavazót hoznak. Biztos van egy réteg, aki oda szavaz, ahová a pléhbános mondja, de szerintem szűkebb, mint hiszik.
Bár ha az elszámolásra nem kötelezett támogatásból visszacsorgatnak a pártkasszákba, akkor mégis lehet az egészben ráció. Hogy ne mondjam, biznic.
Bár ha az elszámolásra nem kötelezett támogatásból visszacsorgatnak a pártkasszákba, akkor mégis lehet az egészben ráció. Hogy ne mondjam, biznic.
De hát feleim: lopni az autópályaépítésen és a közbeszerzéseken kívül az önkormányzatokon, a médián meg az egyházakon keresztül lehet a legjobban. Gondoljatok bele: 5 milliárdot hozzávágunk a katkókhoz (vagy bármelyikhez), és nekik NEM kötelező vele elszámolni. Tehát el is lehet lopni. Mondjuk egy-két milliárdot beletolni a pártkasszába. Ez jól hangzik, nem?
Ja, természetesen soha nem láttunk még ilyet az egyháztörténetben 2000 év alatt... :-)))
Ja, természetesen soha nem láttunk még ilyet az egyháztörténetben 2000 év alatt... :-)))
@igazitrebitsch: Jól érted. Lesz még itt Grand Terreur is, nem antiklerikális párt... :-)
Nem szeretném az írás tartalmát kommentálni, de az ég szerelmére, a következő mondatból legalább két vessző hiányzik: "Hiába no, nem harapjuk a kezet ami reményeink szerint az ikszet húzza, hamar eljön az a Vidám vasárnap mikor a státuszt meglehet szolgálni a Jóisten nevében." És, sajnos, nem ez az egyetlen ilyen mondat. Kérlek, ha már írsz, olvasd el, mielőtt közzé teszed! Vagy szeretnél egy korrektort?
@flamer: még szerencse, hogy nem te döntöd el, hogy mi hasznos a társadalom számára :)
@aha, persze: az infrastruktura kieptiese, fentartasa kozugy, a katolikus(vagy akarmi mas) egyhaz fentartasa, es uzemeltetese viszont nem.
Azért én átolvastam volna a cikket, mielőtt betolom. Meg a pótviktorozás is legfeljebb egyszer vicces.
Persze ez a mondandó igazságtartalmán nem változtat.
Persze ez a mondandó igazságtartalmán nem változtat.
Tisztelt topikgazda!
Nagyjából egyetértek, de pár dolog nem tetszik:
- "Olcsó poén" a Hit gyülekezetén élcelődni, ami sokkal inkább az élcelődőt, mintsem a gyülekezetet minősíti.
Annyira ők is ( sőt!) vannak hívők, mint pld. a katolikusok.
( Orbán Térdre csuhások Viktorról már nem is beszélve...)
- Lehet Iványit "cikizni" ( főleg egy, kimondottan a lejáratására szolgáló cikk alapján - az ő álláspontját "elegánsan" hanyagolva) - ez nyilván "trendi".
Csak éppen meg kellene nézni, hogy ő mennyit tett az elesettekért, és mennyit tettek ezért az őt támadók, vagy mennyit tettek a "szent" egyházak!
( És akkor most nem is mennék bele a "szent egyházak" ennél lényegesen nagyobb botrányaiba!)
Csalódtam benned, ennél eddig értelmesebbnek tartottalak...
Nagyjából egyetértek, de pár dolog nem tetszik:
- "Olcsó poén" a Hit gyülekezetén élcelődni, ami sokkal inkább az élcelődőt, mintsem a gyülekezetet minősíti.
Annyira ők is ( sőt!) vannak hívők, mint pld. a katolikusok.
( Orbán Térdre csuhások Viktorról már nem is beszélve...)
- Lehet Iványit "cikizni" ( főleg egy, kimondottan a lejáratására szolgáló cikk alapján - az ő álláspontját "elegánsan" hanyagolva) - ez nyilván "trendi".
Csak éppen meg kellene nézni, hogy ő mennyit tett az elesettekért, és mennyit tettek ezért az őt támadók, vagy mennyit tettek a "szent" egyházak!
( És akkor most nem is mennék bele a "szent egyházak" ennél lényegesen nagyobb botrányaiba!)
Csalódtam benned, ennél eddig értelmesebbnek tartottalak...
Ezen írás megosztásra került a Szórakoztató Valláskritika közösségi oldalon.
www.facebook.com/pages/Sz%C3%B3rakoztat%C3%B3-Vall%C3%A1skritika/122713367809424
www.facebook.com/pages/Sz%C3%B3rakoztat%C3%B3-Vall%C3%A1skritika/122713367809424
Hmmm... ahogy elnézem igen nagy a tudatlanság ezzel az egész témával kapcsolatban. Ha valaki nem pusztán érzelmi alapon akar a témához közelíteni, és nem akar butaságokat írogatni, az tájékozódjon előtte arról, hogy miért is van és pontosan miből is áll az a támogatás, amit az egyházak kapnak. Például:
www.mtatk.hu/interreg/kotet2/20_fedor.pdf
www.euroastra.info/node/46189/print
www.mtatk.hu/interreg/kotet2/20_fedor.pdf
www.euroastra.info/node/46189/print
@Venyigeszu:
Leszögeztem az elején, hogy a hit maga nem érdekel. Higgyen mindenki ahogy neki tetszik.
A poszt az egyházak pénzügyi manővereiről, finanszírozásáról, egyéb előnyt hozó paktumairól szól. Ez alól meg nem kivétel se a hitgyüli, se Iványi. Utóbbinak a Wesleyben elkövetett dolgai nem lejáratást szolgáló kitalációk, hanem tények. Ahogy az is tény, hogy a beregdaróci iskolában is gyökeret vert ez a mineknevezzem mentalitás.
Ha a téma bővebben érdekel, a Wesley ügy szereplői névvel vállalva írnak róla itt:
sgforum.hu/listazas.php3?id=1082105232&order=reverse&index=2&azonosito=bszf
Leszögeztem az elején, hogy a hit maga nem érdekel. Higgyen mindenki ahogy neki tetszik.
A poszt az egyházak pénzügyi manővereiről, finanszírozásáról, egyéb előnyt hozó paktumairól szól. Ez alól meg nem kivétel se a hitgyüli, se Iványi. Utóbbinak a Wesleyben elkövetett dolgai nem lejáratást szolgáló kitalációk, hanem tények. Ahogy az is tény, hogy a beregdaróci iskolában is gyökeret vert ez a mineknevezzem mentalitás.
Ha a téma bővebben érdekel, a Wesley ügy szereplői névvel vállalva írnak róla itt:
sgforum.hu/listazas.php3?id=1082105232&order=reverse&index=2&azonosito=bszf
a marxista materialista duma már rég nem menő, még a kvantumfizika szerént se... ez most nem a posztolóra, inkább a kommentelőkre vonatkozik, akikből ömlik a szar...
A hit védelmében: természetesen semmi köze ennek a cikknek a valláshoz, még kevésbé a hit bármely formájához. Arról az egyszerű tényről gondolkodik a szerző, hogy a pénz a pénzről szól. Ez természetesen igaz. És - részben - az is, hogy a pénz korrumpálja az embert. Mindegyiket! Egy bizonyos értelemben. Mert ugye pénzbe kerül az iskola, a világítás, a kántor kántálása a temetésen. De arra vigyázni kell, nehogy kiöntsük a fürdővízzel a csecsemőt is. Nem tud humanista sem lenni az ember, ha pusztán enni vágyik. Ha csupán vágyik. A Borgiák és az emlegetett egyháziak hibája is épp ez. A hit hiánya. Ajánlom Carl Sagan Kozmoszának a bevezető részét. Dehogy a Bibliát!
@Motorman: és Fabius: gratulálok a gondolatmenethez. Ajánlanám figyelmetekbe a LOGIKUS GONDOLKODÁST, ugyanis, mint a cikkben szerepel: "Sok dologban hiszek, de a Jóisten nincs ezek között. Keresztény vagyok, de a vallásom gyakorlása a keresztelésem pillanatában abba is maradt." "Ausztriában, Németországban, Dániában... az egyházak maguk vetik ki az egyházadót a regisztrált tagokra, és a helyi adóhivatal szedi be egyenesen a fizetésből." Hogy örülnél Fabius, amikor nem jársz templomba, de a keresztelőd okán egy életen át vonnák az egyházadót?! A MEGOLDÁS NEM ADÓ, HANEM AZ EGYHÁZTAGOK ÖNKÉNTES HOZZÁJÁRULÁSA A HITKÖZSÉG BEVÉTELEIHEZ. A Hit Gyülekezetében a teljes évi költségvetésnek csak néhány százaléka az állami támogatás, a többit a hívek adakozzák. Ez a bibliai egyház-finanszírozási modell.
@hallari:
Köszönöm a kiegészítést, így valóban pontosabb.
A lényeg, hogy "az fizessen, aki mulat" ne a közösségnek kelljen finanszírozni a nagyobbik hányadot!
Köszönöm a kiegészítést, így valóban pontosabb.
A lényeg, hogy "az fizessen, aki mulat" ne a közösségnek kelljen finanszírozni a nagyobbik hányadot!
Azért az, hogy Semilyen Zsolti a kereténység sztenderdje egy kissé gyomorforgató. Nagy Keresztyén Magyar Nemzeti pártjainkban megnézném hogy teljesül a tízparancsolat. A "ne ölj" talán megvan, de csak talán..
Nyilvánvalóan most fizették ki a 8 éve (illetve amióta liberálisból népnemzetibe átmentek a fijjúgok) mellettük kampányolást.
Azért érdekes dolog ez. Róma bevezeti a kötelező hittan órákat, lassan a tizedet,politikát szolgál ki (ez mindig is így volt), beszedi az 1%-ot, tehát nagyjából í középkori hatalmát akarja visszaállítani. Arra leszek kíváncsi, mikor kezdődnek a kiátkozások és a máglyán való elégetések. Másokat vádolnak pénzszerzéssel és ők a legéhesebbek. Szép új világ. Végül is a magyar szeret hinni. (Meg inni.) :D
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.18. 09:02:22
"és hogy a francba tud munkavállalón gyorsabban vendettát venni, mint Orbán tette a földrajzi nevesekkel?"
mondjuk az, hogy egy nyilasgecit kivagott, hogy a laba sem erte a foldet mert az a munkahelyen nem tudta otthonhagyni a tetves eszmeit, semmikeppen nem tudom negativ dolognak latni...
sot
de a tobbivel mondhatni egyetertek.
a vallas az vallas. diktatorikus, autokrata, gyuloletszito, megoszto. a vallas celja a vallasi vezetok anyagi jolete.
mondjuk az, hogy egy nyilasgecit kivagott, hogy a laba sem erte a foldet mert az a munkahelyen nem tudta otthonhagyni a tetves eszmeit, semmikeppen nem tudom negativ dolognak latni...
sot
de a tobbivel mondhatni egyetertek.
a vallas az vallas. diktatorikus, autokrata, gyuloletszito, megoszto. a vallas celja a vallasi vezetok anyagi jolete.
" Lehet magyarázni, hogy micsoda európai törvény született megint, de elég csak kinézni a határokon túlra: Ausztriában, Németországban, Dániában például nulla, azaz nulla euró a hitéleti támogatás, az egyházak maguk vetik ki az egyházadót a regisztrált tagokra, és a helyi adóhivatal szedi be egyenesen a fizetésből. "
Ezt kellene, rögvest kiderülne, mennyi is a hívő. Addig viszont lehet maszatolni, népszámlálni, csúsztatni.
Ezt kellene, rögvest kiderülne, mennyi is a hívő. Addig viszont lehet maszatolni, népszámlálni, csúsztatni.
Var-ánusz ismét írt egy nagy rakás szar cikket, mely ismét mérhetetlen ostobaságáról és tudatlanságáról tanuskodik, ennek ellenére ismét az index címlapon találjuk, gratulálok. Elmondanám hogy a mostani törvényi szabályozás előtt 3 ember kellett egy vallás alapításához és 100 emberrel már egyházat lehetett alkotni, adómentessé tenni, stb. Volt is vagy háromszáz valahány egyház. Ehhez képes most lesz 1-2 tucat. Javaslom Var-ánuszkának, mielőtt hülyeségeket beszél, esetleg tájékozódjon, nézze meg a hírtv-n a legutóbbi Péntek 8-at, melyben Semjén Zsolt volt a vendég, és nagyon jól elmagyarráza mi a dörgés, talán még az ilyen libsibolsi agyatlan varánuszkák is feltudják fogni.
En nem jarulok hozza, hogy a befizetett adoforintjaimat agymosasra es hokusz-pokuszra forditsak. Addig nem, ameddig a befizeteseim utan nyugdijat nem fogok kapni, ameddig a tappenzmaximum a fizetesem alig otode. Majd ha lesz mibol, akkor lehet a cirkuszt is tamogatni felolem, de csak akkor, ha el is lehet majd szamoltatni oket. Majd ha kivetik maguk kozul a pedofilokat a takargatas helyett, majd ha a sikkaszto egyhazi vezetok mar a bortonben hajolgatnak a szappanert.
A baj az, hogy a kutyat sem erdekli a velemenyem...
A baj az, hogy a kutyat sem erdekli a velemenyem...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Köszi! :) Vígasztal.
Egyébként sokan vagyunk ezen a véleményen, de nem mi vezetjük az országot. Sajnos. És a vélemény olyan, mint az ánusz - mindenkinek van belőle, de a többiek nem feltétlenül kíváncsiak rá. Főleg azok nem, akik olyan döntéshozói pozícióban vannak, ahol már nem is kell, hogy érdekelje őket a "nép" szava.
Egyébként sokan vagyunk ezen a véleményen, de nem mi vezetjük az országot. Sajnos. És a vélemény olyan, mint az ánusz - mindenkinek van belőle, de a többiek nem feltétlenül kíváncsiak rá. Főleg azok nem, akik olyan döntéshozói pozícióban vannak, ahol már nem is kell, hogy érdekelje őket a "nép" szava.
@MacChicken: "Egyébként sokan vagyunk ezen a véleményen, de nem mi vezetjük az országot. Sajnos."- inkább hála az égnek.
@Dillinger: Én miért fizessek azért, mert mások valamiben hisznek?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Danke!
Ha nálunk is német módra vonnák, és nem lenne egyéb apanázs, valószínűleg még akkor is megfizetnénk a családdal. Mindenesetre sokkal tisztességesebb lenne és tisztább kép tárulna az egyházi vezetés elé. Én ismerek olyan püspököt, aki örülne, ha a tizedből lenne a bevétel és nem az állami apanázsból.
Ha nálunk is német módra vonnák, és nem lenne egyéb apanázs, valószínűleg még akkor is megfizetnénk a családdal. Mindenesetre sokkal tisztességesebb lenne és tisztább kép tárulna az egyházi vezetés elé. Én ismerek olyan püspököt, aki örülne, ha a tizedből lenne a bevétel és nem az állami apanázsból.
@Бабаяга:
"Én ismerek olyan püspököt, aki örülne, ha a tizedből lenne a bevétel és nem az állami apanázsból. "
Mindig is tudtam, hogy léteznek tisztességes egyházi vezetők is. Neki erre mi az indoka egyébként?
"Én ismerek olyan püspököt, aki örülne, ha a tizedből lenne a bevétel és nem az állami apanázsból. "
Mindig is tudtam, hogy léteznek tisztességes egyházi vezetők is. Neki erre mi az indoka egyébként?
@Dillinger: Persze, vannak akik szerint másnak kell fizetnie a templomba járók vasárnapi miséjéért.
Iványi volt az, aki ovikát anno megkeresztelte. De ez a soha nem létezett libsi időkben volt, így őt is el kell tüntetni, ahogy Pozsgay elvtársat is le retusálták a fényképről. - Gondolom azóta vissza rakták.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mert akkor megmondhatná az állandóan kunyeráló papoknak, híveknek (akiknek általában templomra, orgonára, harangra és egyéb világi hívságokra kell), hogy nincs, mert látod: ennyi a bevétel. Az is szomorú, hogy kövekre mindig van pénz, de valós hitéletre (tábor, szegények támogatása, profi munkatársak megfizetése) mindig sajnálják a pénzt.
Szerintem az legnagyobb baj, hogy mindenki úgy gondolja, hogy az államnak és az egyháznak számolatlanul van pénze. Találkoztam olyan pappal, aki képtelen elhinni, hogy a püspökségnek filléres gondjai vannak telente, amikor fűtés számlákkal ostromolják őket. (Mári néni ragaszkodik a meleg templomhoz, de csak egy 20-t dob a perselybe, az 1000 ft éves egyházadót meg lobogtatva viszi a nagymise végén a sekrestyébe.)
Szerintem az legnagyobb baj, hogy mindenki úgy gondolja, hogy az államnak és az egyháznak számolatlanul van pénze. Találkoztam olyan pappal, aki képtelen elhinni, hogy a püspökségnek filléres gondjai vannak telente, amikor fűtés számlákkal ostromolják őket. (Mári néni ragaszkodik a meleg templomhoz, de csak egy 20-t dob a perselybe, az 1000 ft éves egyházadót meg lobogtatva viszi a nagymise végén a sekrestyébe.)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Úgy látom, hogy itt két világnézet egymásnak feszülése van kialakulóban. Az egyik oldal elvárja, hogy az ő életvitelét és hitét tiszteljük és pénzeljük, de a másik véleménye és életvitele érdektelen. Csodálkoznak, hogy a piacról élő nem hívők nem szeretnének fizetni az egyházaknak, nem szeretnének 40 éves nyugdíjasokat látni, nem szeretik a szociális alapokra helyezett pénzkidobásokat.
Én most kiszállok ebből a vitából, mert a nyugalmam fontosabb.
Én most kiszállok ebből a vitából, mert a nyugalmam fontosabb.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért, mert az egyház szerepe a társadalomban hasznos, támogatandó. Csomó olyan dologért fizetsz amit nem Te, hanem a társadalom más tagjai vesznek igénybe, mégis a társadalom hasznára válik. Például nekem miért kell fizetnem a hajléktalanszállók építéséért, hisz azt is az én adómból építik, tőlem viszont megfagyhat minden hajléktalan. És sorolhatnám napestig. Vagy miért kell az én adómat árvízvédelemre fordítani mikor nemis lakok olyan területen? Stbstb.. Próbálj kicsit logikusabban gondolkodni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csomó olyan dologért fizetsz amit nem Te, hanem a társadalom más tagjai vesznek igénybe, mégis a társadalom hasznára válik. A vallás is ilyen.
jön a gyóntatófülkeforradalom?
óccón megvette a zegyházakat viki a pánk...
de majd a jön a kínai eszme akkor
-a keresztet előbb csillagra cseréljük...
-aztán a papot a fides kommiszárra...
óccón megvette a zegyházakat viki a pánk...
de majd a jön a kínai eszme akkor
-a keresztet előbb csillagra cseréljük...
-aztán a papot a fides kommiszárra...
@Dillinger:
A vallás nagyon nem ilyen. De ha szerinted ilyen, akkor jövőre támogasd a melegfelvonulást is.!!
A vallás nagyon nem ilyen. De ha szerinted ilyen, akkor jövőre támogasd a melegfelvonulást is.!!
@maybach: "A hívek vagy eltartják őket, vagy nem."
ugye ezt a pártokra is érthetjük... főleg a fidesznyikkre?
ugye ezt a pártokra is érthetjük... főleg a fidesznyikkre?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csomó olyan dologért fizetsz amit nem Te, hanem a társadalom más tagjai vesznek igénybe, mégis a társadalom hasznára válik. A vallás is ilyen.
@Бабаяга: +1
minden adó bevételt arra kell költeni amire beszedik...
illetve fordítva is... arra kell szedni...
minden adó bevételt arra kell költeni amire beszedik...
illetve fordítva is... arra kell szedni...
@aha, persze: neked a kenyeret csak vasúton hozzák ugye? busszal sem utazol?
de ezeket nehéz szétszedni, de jó lenne...
a kenyér leygen anynival drágább stb...
aztán íki rászorul kapjon segíjt hogy kenyeret vehessen... stb
de ezeket nehéz szétszedni, de jó lenne...
a kenyér leygen anynival drágább stb...
aztán íki rászorul kapjon segíjt hogy kenyeret vehessen... stb
@spinat: +az a gyár amiben dolgozik, azért települt oda mert ott van út... stb de ez messze vezet...
@Rokkantnyugdíjaspornósztár: én katolikus vagyok és HÍVŐ ember...
de egyetértek ennek ellenére...
mert ez a feudális (király+egyház) kombó a hívők polgárosodási esélyeit eléggé rontja...
de egyetértek ennek ellenére...
mert ez a feudális (király+egyház) kombó a hívők polgárosodási esélyeit eléggé rontja...
@Dillinger: "Próbálj kicsit logikusabban gondolkodni."
igazad van... ugyanolyan szerencsétlen és nincstelen aki a vallásra szorul, mint agyatlan-gerinctelen paraszt.
ha így tálalod mingyá más...
akkor a szegény egysejtű senkit (tudod anyit ér amennyije van) aki tönkretette magát a vallásos sárgaföldig pusztult...
bár nem kellett volna annyit (h)inni
igazad van... ugyanolyan szerencsétlen és nincstelen aki a vallásra szorul, mint agyatlan-gerinctelen paraszt.
ha így tálalod mingyá más...
akkor a szegény egysejtű senkit (tudod anyit ér amennyije van) aki tönkretette magát a vallásos sárgaföldig pusztult...
bár nem kellett volna annyit (h)inni
@fatia-negra: nálad elég komoly gondok vannak a magyar nyelvvel. nehezen értelmezem a mondataidat. pl. "akkor a szegény egysejtű senkit aki tönkretette magát a vallásos sárgaföldig pusztult..." - ennek a mondatnak mi az értelme?
@Dillinger: pár vessző hiányzik... de te szerencsére po:cs vagy így pótolsz egyet...
én azt tanultam vesszővel hogyozunk (+mint ezünk) a többit raGd ki te... légyszi
én azt tanultam vesszővel hogyozunk (+mint ezünk) a többit raGd ki te... légyszi
Remélem a következő kormány visszamenőleg a gatyát is lehúzkodja a köcsög egyházakról. Tiporjátok el a gyalázatost!
:)
:)
Az egyházaknak a bizonyította közhasznú tevékenységét ésszerű mértékig támogatnám mint bármilyen közhasznú társaságot. Az1 %-ot minden bejegyzett társaság (amennyiben felajánlják) megkaphatja. és nem szólnék bele, hogy mit tart a hitének, amíg tevékenysége megnyugtató a közösségre.A műemlékek védelme viszont állami feladat, ezért azt csak bérelhetnék.
@sárkányfő: erre kellene ráuszítani az atlatszo.hu-t. Persze sok értelme nem lenne, mert pillanatok alatt kicsinálnák őket. De azért eljátszani el lehetne a gondolattal.
@Boli: Az utolsó szóig jogos. Az egtészségügy halálosan lerohadva, lerabolva de pénz az nincs rá. Bezzeg az egyházakra (különösen a katolikusra és a reformátusra, és arra az elbaszott focira azámolatlanul jut pénz.
Emlékszik még valaki, amikor a 2002-es választások előtt, tele voltak a templomok fidesz plakátokkal? Miért hagynák kicsúszni a birkák szavazatait a kezeik közül?
Most, hogy már törvényt is tudnak gyártani hozzá, nem tudok csodálkozni rajta, hogy az én befizetett adómból is olyan dolgokat támogatnak, amit én rossz néven veszek és maximálisan nem értek vele egyet.
Talán ebből is látszik, hogy dehogy akarja a fidesz zrt. rendbetenni ezt az országot, eszük ágában sincs. Aki eddig ezt komolyan így hitte, azt sajnos el kell keserítenem, mert hatalmas tévedésben élt.
A fidesz zrt. összesen 3 dolgot akar, minél több szavazatot, hatalmat és pénzt.
Ennyi, és pont.
Ti, azaz mi, pedig mind egytől-egyig le va-gyunk szar-va.
Most komolyan, ki az a hülye, aki mást gondolt?
Most, hogy már törvényt is tudnak gyártani hozzá, nem tudok csodálkozni rajta, hogy az én befizetett adómból is olyan dolgokat támogatnak, amit én rossz néven veszek és maximálisan nem értek vele egyet.
Talán ebből is látszik, hogy dehogy akarja a fidesz zrt. rendbetenni ezt az országot, eszük ágában sincs. Aki eddig ezt komolyan így hitte, azt sajnos el kell keserítenem, mert hatalmas tévedésben élt.
A fidesz zrt. összesen 3 dolgot akar, minél több szavazatot, hatalmat és pénzt.
Ennyi, és pont.
Ti, azaz mi, pedig mind egytől-egyig le va-gyunk szar-va.
Most komolyan, ki az a hülye, aki mást gondolt?
@the_lonewolf: Sőt, legalább annyira komolyan hívők is az elvtársak és csatlósaik, mint a Borgiák.
@Dillinger: Csomó olyan dologért fizetsz amit nem Te, hanem a társadalom más tagjai vesznek igénybe, mégis a társadalom hasznára válik. A vallás is ilyen.
Nem tudom, észrevetted-e, de épp arról folyik a diskurzus, hogy nem jó ez így.
Tudod, a köz pénzét egészségügyre, kutatásra, oktatásra stb kéne fordítani, nem arra, hogy az egyházakat kifizessük hűségükért, és semjénzsótipártotmesterségesenéletbentartó projektet indítsunk.
A kiegyensúlyozottabb vélemények szerint
tartsa el magát.
Mások szerint nincs rá szükség. felnőtt embernek a XXI. században nincs szüksége arra, hogy természetfölötti hatalommal riogassák.
Képzeld el a következő érvelést: azért vettem fel frankhitelt, mert a jóisten úgyis megsegít! Hisz járok templomba!
Azért erre nem kéne építeni az ország fellendülését.
Nem tudom, észrevetted-e, de épp arról folyik a diskurzus, hogy nem jó ez így.
Tudod, a köz pénzét egészségügyre, kutatásra, oktatásra stb kéne fordítani, nem arra, hogy az egyházakat kifizessük hűségükért, és semjénzsótipártotmesterségesenéletbentartó projektet indítsunk.
A kiegyensúlyozottabb vélemények szerint
tartsa el magát.
Mások szerint nincs rá szükség. felnőtt embernek a XXI. században nincs szüksége arra, hogy természetfölötti hatalommal riogassák.
Képzeld el a következő érvelést: azért vettem fel frankhitelt, mert a jóisten úgyis megsegít! Hisz járok templomba!
Azért erre nem kéne építeni az ország fellendülését.
@Könnyen elkaptuk, uram!: Eddig háromszázhatvanvalahány egyháznak fizettél, most 13nak.
@Dillinger:
Ez pont 13-mal több, mint kellene.
Ehelyett egyszerűen:
Oktatás? kapja meg a szokásos oktatási kvótát
Kórházat üzemeltet? kapja meg a szokásos egészségügyi kvótát
Hajléktalanokat etet? kapja meg a szokásos szociális kvótát
Műemléket gondoz? ...
stb.
Oké, az államosítás utáni kárpótlás az jár még.
De, azért, mert azt hirdeti, hogy jobb neked, ha hiszel egy 2000 éve kivégzett ácsban, vagy éppen a próféta úgy eltévedt, hogy 40 évig nem talált ki a sivatagból, nem érdemel külön pénzt. Ahhoz az államnak semmi köze.
Na, már most ez sokkal egyszerűbb és tisztességesebb lenne, mert ez automatikusan kiszelektálja az üzleti egyházakat és nem az van, hogy adunk egy kedvezményt, aztán eldöntjük, hogy ki férhet hozzá. Sokkal egyszerűbb, mint hozni egy szabályt, aminek hatásait korrigálni kell egy másikkal.
Ez pont 13-mal több, mint kellene.
Ehelyett egyszerűen:
Oktatás? kapja meg a szokásos oktatási kvótát
Kórházat üzemeltet? kapja meg a szokásos egészségügyi kvótát
Hajléktalanokat etet? kapja meg a szokásos szociális kvótát
Műemléket gondoz? ...
stb.
Oké, az államosítás utáni kárpótlás az jár még.
De, azért, mert azt hirdeti, hogy jobb neked, ha hiszel egy 2000 éve kivégzett ácsban, vagy éppen a próféta úgy eltévedt, hogy 40 évig nem talált ki a sivatagból, nem érdemel külön pénzt. Ahhoz az államnak semmi köze.
Na, már most ez sokkal egyszerűbb és tisztességesebb lenne, mert ez automatikusan kiszelektálja az üzleti egyházakat és nem az van, hogy adunk egy kedvezményt, aztán eldöntjük, hogy ki férhet hozzá. Sokkal egyszerűbb, mint hozni egy szabályt, aminek hatásait korrigálni kell egy másikkal.
@Dillinger: Eddig háromszázhatvanvalahány egyháznak fizettél, most 13nak.
Egynek se szeretnék. Tartsa el magát!
Miért kell fizetnem valamiért, amiben nem hiszek, amit nem fogadok el?
Fizetek belépőt egy műemléknél, ha be akarok lépni. OK.
Fizetek a könyvért amit el akarok olvasni. OK.
Ha meg akarok hallgatni egy előadást, belépőt fizetek.
Ha ki akarom önteni a lelkemet, fizetek.
Miért ne lehetne így?
Egynek se szeretnék. Tartsa el magát!
Miért kell fizetnem valamiért, amiben nem hiszek, amit nem fogadok el?
Fizetek belépőt egy műemléknél, ha be akarok lépni. OK.
Fizetek a könyvért amit el akarok olvasni. OK.
Ha meg akarok hallgatni egy előadást, belépőt fizetek.
Ha ki akarom önteni a lelkemet, fizetek.
Miért ne lehetne így?
@Lord_Valdez: Oké, az államosítás utáni kárpótlás az jár még.
Már nem. Miskolcon például megkapták a kárpótlást egy iskola épület után, majd visszakapták az épületet is. Aztán kaptak támogatást a rendbehozatalára. Aztán a fenntartásra. Most újra "visszakapták"?
Jó ez így?
Már nem. Miskolcon például megkapták a kárpótlást egy iskola épület után, majd visszakapták az épületet is. Aztán kaptak támogatást a rendbehozatalára. Aztán a fenntartásra. Most újra "visszakapták"?
Jó ez így?