Nincs még két hete, hogy a Nemzet Génusza szentséges jobbjában belengette a tervezett új munkaügyi törvényeket. Az eltelt idő alatt nagyjából kiderült, hogy a nép megmentője, a családbarát kormány valójában csicska-törvénykönyvet alkotott. Az üzenete nem bonyolult: a munkavállalónak joga van befogni a pofáját és csöndben, alázattal dolgozni a feje fölött lebegő közmunkás rabszolgatelepek fenyegető látomásától rémülten. A munkavállalónak elég kevesebb szabadság, kevesebb bérért több munka, megfigyelhető szabadidő és magánélet. Úgyhogy ehhez tartsátok magatokat, mert, ha kirúgnak és segélyt kell nektek fizetni, annak ekkora költségvetési hiány mellett kurvára nem fogunk örülni, és mentek a picsába Kósafalvára stadiont építeni. Világos?
A csicska-törvénykönyvet látva még Harrach Peti bácsi agya elkapart, mint anyóka a harmatos kutyatejen, és mélységes utálatát fejezte ki iránta. Ezzel mondjuk nem volt egyedül, a csicska-törvénykönyvtől behányók társasága elég illusztris:
- munkavállalók,
- ellenzéki pártok,
- KDNP frakció
- Fidesz frakció - Lázár szerint,
- Nemzeti Trubadúr Péter, mert amit Lázár mond az a szentírás,
- Vállalkozók Országos Szövetsége,
- szakszervezetek,
- munkajogászok,
- kisgyerekesek,
- nyugdíj előtt álló - elvileg - védett korúak.
Vagyis nagyjából a teljes politikai és közéleti paletta. Éppen ezért nem értem, hogy az egyhangú közvélekedés szerint rossz és elfogadhatatlan csicska-törvénykönyv tervezete miért nincs még a kukában, és Nemzeti Géniuszunknak hol késik a méltán kijáró koki? Persze, értem én, hogy a lelkesen megálmodott munkaügyi reformokról, mint az egy másodperc alatt elvégezhető kirúgás, a csökkentett szabadnapok, az elfelejtett védett kor, az elvárt minőségű magánélet nem dobhatóak el egykönnyen. És akkor a csicska-törvénykönyv legszebb pontjáról, a egyszerűen, írásbeli indoklással megfelezhető éves fizetésről még nem is beszéltünk. Bizony ám, a munkáltatónak joga lenne a tervek szerint vétkes kötelességszegésért maximum hat havi bért megvonni a munkavállalótól, a vélt elkövetés időpontja utáni egy éven belül, és egyúttal ki is rúghatja egy füst alatt.
Ezzel a ponttal csinál a kormány csicskát a munkavállalókból.
Mondjátok: ha már ingyen dolgoztathatom az embereimet, akkor verni mikor lehet majd őket? Mert a tervezetből ez maradt ki egyedül.
Azt még csak-csak megoldom valahogy, hogy évente kétszer kiagyaljak valami - fideszes módi szerint nem meghatározott, rám bízott - vétkes kötelezettségszegést, és aki lázadni mert azt egyúttal ki is rúgjam. De azért mégis sokkal jobb lenne a hangulatunk, ha az aktust két saller átadása közben ünnepelhetnénk minek hatodik hónapban.
Az ilyen pillanatokban azért valahol titkon remélem, hogy kormányunknak, és az ámokfutásához asszisztáló csinovnyikok legalább egy részének módja lesz saját bőrén megtapasztalni a versenyszférában ezeket a dolgokat.
Utópia, én is tudom. De ha belegondolunk, hogy jókora létszámleépítés lesz a következő ciklus elején, - már javában zajlik a ki maradhat, ki nem casting - így nem elképzelhetetlen, hogy ad abszurdum a csicska-törvénykönyv kiagyalói dolgozni lesznek kénytelenek, és láthatjuk majd a versenyszféra környékén állásért kuncsorogni őket.
Úgyhogy ki ne dobjátok ezt a szemetet oda, ahová való, gyertek csak közénk, várunk rátok sok szeretettel.
2011.08.03. 05:27
Csicska-törvénykönyv
Címkék: fidesz munkatörvénykönyv
288 komment · 8 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr463121904
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Agyrágó-bogár invázió Magyarországon! 2011.08.05. 19:21:09
Hivatalosan még nem láttam az ÁNTSZ közleményét a bogárinvázióról, de hogy van az biztos. Mert eddig csak Szijjártótól vagy Lázártól, esetleg Kósától hallottam agyament megnyilatkozásokat. Na, és persze a Kedves Vezetőtől, de neki elnézem, mert ő...
Trackback: A Nemzeti Összefogás Audenciája 2011.08.05. 11:38:30
Az egykor pécsi, ma már csak szimplán Ötödik Számú Nemzeti Tudományegyetem és Italbolt rektorjelöltje idegesen gyűrögette a kezében a félig használt papírzsebkendőt. Kicsit meghűlt a minap, ami nem is csoda: a Miniszterelnöki Meghallgatásra való felké...
Trackback: A svájci frank az önkormányzatokat is kiütheti 2011.08.04. 14:49:05
Nagy bajban vannak az önkormányzatok is a svájci frank szárnyalása miatt, hiszen egy hajóban eveznek a lakossági devizahitelesekkel: nekik sincsenek devizabevételeik, az árfolyam emelkedése miatt pedig forintban egyre többet kell fizetniük. A főleg 200...
Trackback: A svájci frank az önkormányzatokat is kiütheti 2011.08.04. 14:49:05
Nagy bajban vannak az önkormányzatok is a svájci frank szárnyalása miatt, hiszen egy hajóban eveznek a lakossági devizahitelesekkel: nekik sincsenek devizabevételeik, az árfolyam emelkedése miatt pedig forintban egyre többet kell fizetniük. A főleg 200...
Trackback: R.I.P. Magyarország 2011.08.03. 13:08:35
A magyar öntudat felvállalását manapság a megbélyegzettek kisebb-nagyobb csoportja tudhatja magáénak, akik hovatartozásukat büszkén felvállalják....
Trackback: R.I.P. Magyarország 2011.08.03. 13:08:35
A magyar öntudat felvállalását manapság a megbélyegzettek kisebb-nagyobb csoportja tudhatja magáénak, akik hovatartozásukat büszkén felvállalják....
Trackback: Back to the Future 2011.08.03. 09:43:02
A visszamenőleges törvénykezés hasznos dolog....
Trackback: Gyurcsány emberei a Fidesz kormányban 2011.08.03. 08:43:00
Mert mi másnak tudható be, hogy nem csak az ellenzékben és a szakszervezetek világában, hanem a kormánypárti szövetségben is felzúdulást keltett a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapjára kitett, új Munka törvénykönyvének a szövege. A kormány eddig nem ...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
megfigyelhető szabadidő és magánélet"
Hm. Esetleg erre a feladatra valakinek, a valakijét fogják alkalmazni?
:)
Hm. Esetleg erre a feladatra valakinek, a valakijét fogják alkalmazni?
:)
@szoszo9inda:
"Az olyan kommentelőket meg mint én (és sokan mások itt), pedig egyszer csak elviszik "
Innen? Hova?
"Az olyan kommentelőket meg mint én (és sokan mások itt), pedig egyszer csak elviszik "
Innen? Hova?
@Bathory:
"Semmi olyat nem tanultam egész iskolai (+ egyetemi) tanulmányaim során, aminek a pénzkeresésben hasznát lehetne venni."
A pénzt számolni az anyaméhben is tudtad.
"Semmi olyat nem tanultam egész iskolai (+ egyetemi) tanulmányaim során, aminek a pénzkeresésben hasznát lehetne venni."
A pénzt számolni az anyaméhben is tudtad.
Az ilyen- és hasonló intézkedésekkel a kormány maga alatt vágja a fát, az ellenzéki pártok vitorlájába belehajtja azt a bizonyos szelet, nem pedig kifogja azt.
@Boli: Borzalom.
Ritkán mondok ilyet, de ha ilyen fejem lenne, mint a néninek, akkor szatyorban vinném mindenhova, és menet közben rugdosnám, mintha focilabda lenne a szatyorban.
Ritkán mondok ilyet, de ha ilyen fejem lenne, mint a néninek, akkor szatyorban vinném mindenhova, és menet közben rugdosnám, mintha focilabda lenne a szatyorban.
hm. Ez tényleg borzalom.
Meg minden az már. Én már totálisan belefáradtam mindenbe, ebbe az országba, és nem is értek semmit.
:))
Meg minden az már. Én már totálisan belefáradtam mindenbe, ebbe az országba, és nem is értek semmit.
:))
@néma bárány: Honnan a rákból tudná ez a szaros, magát "politikai elitnek" nevező élősködő réteg, hogy mi a munka? Hisz az elődjeik is valamilyen politikai, párt szarkavarásból éltek, "MUNKÁT" nem is láttak. Oszt ezek akarják a cigókat a "munkába visszakényszeríteni". Aha... Hitelesek. Nagyon!
Semmivel nem különbek azoknál, csak sokkal többe kerülnek nekünk, mint a "kisebsíg". :(
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Innen? Hová?" Jogos... Hofi is ezt mondta! :)
Semmivel nem különbek azoknál, csak sokkal többe kerülnek nekünk, mint a "kisebsíg". :(
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Innen? Hová?" Jogos... Hofi is ezt mondta! :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Bár Hofi egy olyan viccben mondta ezt, ami a nagy Szovjetunió, kies Gulagjában játszódott... :)
Egyébként most nézzétek meg ezt a kretént. Szerintetek direkt csinálta, vagy született hülye?
index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/03/nem_csak_gemesi_novelte_a_csodkockazatunkat/
Mert csak így lehetett ezt előadni? Aha. Ennyi pénzért, amit ez a majom kap, ennyire telik? Mi érdemeljük meg!
index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/03/nem_csak_gemesi_novelte_a_csodkockazatunkat/
Mert csak így lehetett ezt előadni? Aha. Ennyi pénzért, amit ez a majom kap, ennyire telik? Mi érdemeljük meg!
@Boli: arra céloztam pont amit írtál, eredmények csak akkor jönnek, ha az igények összeegyeztethetőek. Már a seregben is megmondták: "A rangot viselik, a tiszteletet az viszont ki kell vívni."
@fedkvas: "nem termel profitot, hanem veszteséges. lehet ásóval ásni, igen, kiskertet. nem véletlenül nem foglalkoztatnak élőmunkaerő-tömegeket a prosperáló mezőgazdasági cégek"
Ez is agymosottság :-)
Ugyan miben méred te a "veszteséget" ?
Hja kérem, amíg kölcsönből fedezed a termelésfedezethiányos forint árfolyamot, addig ki tudod mutatni papíron, hogy olcsóbb spanyolországból importálni azt amit itthon megtermelhetünk... csak épp fedezet híján eladósodsz.
A forint árfolyam (mint a piacgazdaságra jellemző) kereslet-kínálat szerint van beárazva. A forintra a kereslet addig magas, amíg kapni érte valamit amiben a vevők érdekeltek. És nem mindegy, hogy ez a valami termelt eredmény-e vagy erőforrás.
A vevők (szebben mondva "befektetők" pedig privatizálható cuccokban - erőforrásokban és (monopoliumszerű)pozíciókban érdekeltek.
A privatizálásra érdemes köztulajdon fogytán(megjegyzem a privatizációs csúcs 1995 és 2006 volt - meg lehet nézni kik regnáltak akkor).
De ugyancsak érdemes megvásárolni egy ország közbevételét (adóját) is - az állam által kibocsájtott kötvények felvásárlásával - azoknak ugyanis adőban beszedett közpénz a fedezete.
Viszont annak is van korlátja mennyit lehet ilyen módon adókból magánzsebekbe facsarni.
Amikor a "piac" gyanút fog, hogy az államkötvények útján felvásárolható rabszolgahad terhelhetősége is elérte a határát éertékelődnek le az államkötvények és inog meg az ország hitelképessége.
Gazdaságilag ilyenkor már rég a padlón van - ha úgy tetszik két vállra fektetve a tőke elnyomó volta által.
No a lényeg az, hogy a forint árfolyama a magyar gazdaság termelésfedezetéhez képest irreálisan erős volt az elmúlt évtizedekben és ez olyan beteges csereviszonyokat szült, hogy az jött ki belőle, hogy nekünk szinte mindent érdemesebb vásárolni mint megtermelni, mert minden olcsóbb külföldről véve még az is amire kiváló adottságaink lennének.
Ezekbe a viszonyokba belerokkant a termelés - ahelyett hogy fejlődött volna.
A gazdaság szerkezeti (szervezett együttműködési) torzulásokat szenvedett, de van ismeretvesztés (szervezett szaktudás szétesése) nem is beszélve az ellenséges felvásárlás általi gyárgyilkosságokról (lásd magyar cukoripar).
No és termelünk évi mínusz 12milliárd dollárt - magyarul: adóssággnövekedés az "erős" forint fedezete.
No és olyan erős a forintunk, hogy "megéri" spanyolból vennünk a paradicsomot.
Mert az "erős" forintnak köszönhetően veszteséges, ha mi termeljük meg.
Az ára, hogy magadat adtad el.
Meg a gyerekeidet és az unokáidat is.
No ezt ugye nem tanítják a szabadkereskedelmes piacgazdaságról szóló tankönyvek ?
Csak a hablaty az agymosás a profitról meg a(z örök) növekedésről.
No de mondok neked egyszerűbbet is (egyesek már felfogták te még nem) - konkrétan a munkanélküliek és segélyezettek viszonylatában (mer' ugye azt mondtad, hogy nem éri meg ásóval művelni a kertet):
Ha valaki, aki a piacgarázdálkodás jóvoltából napi 8 óra henyélésre ítéltetett - és általad eltartandó - ha adsz egy ásót a kezébe, hogy napi 8 órában felásson és gondozzon egy darab földet - ugyancsak nagy terhet képes ezen kevéssé hatékony módon történő termeléssel is levenni a válladról. megtermeli a paradicsomját, a krumpliját. A tyúkjai a nyomában kicsipegetik a bogarat és a kukacokat, legelnek füvet - no és igen: télire kell termelni számukra kukoricát is.
De az is belefér a teljesen kézi erővel történő földművelésbe.
Én munka mellett csinálom (igaz tyúkot nem én tartok) de a kertemre áldozott időmet kivetítve arra amennyi szabadideje egy segélyezettnek van - mondom - sok nyomor volna így megszüntethető és jelentős a köztehermentesítés is. Kerti ásó 1 ezresért kapható. A jobb is 4000 alatt. Kell még egy kapa meg gereblye. Kezdetnek ennyi.
A vetőkrumpliba fektetésed tíz-tizenötszörös pénzmegtakarítást hoz és nem is a "legnyereségesebb" a lehetőségeid közül - de hálás és megbízható.
Csakhogy a bíztatás kevés ma már sajnos. Elveszett az a generáció amelyiknek még természetes volt önállóan akár egy évre is előregondolkozva dolgozni - a legprimitívebbek simán rátelepültek a segélynek nevezett gengszter-rendszer védelmi pénzre. Ezeknek, hogy munkára fogd katonai mintájú szervezés és felügyelet kell.
Magyarán (segély/közmunkásbér megvonás terhe mellett) napról, napra ki kell adni a feladatokat a saját házatáján is (hajh minő antiliberális gondolat - kényszermunka a segélyér') - és ellenőrizni.
Amelyik normálisan csinálja a dolgát okul-tanul önállósodik, annál lehet lazítani a felügyeletet.
Így lehet elkezdeni valamit.
Ugyanez a probléma a kacsa/csibeosztással is - számonkéretlen az eredmény. De lehet, hogy megéri azért a kevésért aki jól élt a lehetőséggel. Sokan eladták, oszt mentek a kocsmába. Mások levágták szinte azonnal.
Ezt is így kell: itt van 10 kiskacsa, kapsz ennyi magot + kiviszed a legelőre és hetente megnézem hogy gyarapodik mire felnő lesz a tied - akkor megeheted eladhatod.
Ha rosszul csinálod - nem tudsz elszámolni: jövedelemmegvonás.
Gyogyós módszer - de ez a mai realitás - sajnos az ország jelentős részének gyogyós módszerek segítségével lehet csak köztehermentesítésre rábírni.
És azok is emberek, muszáj velük kezdeni valamit. A profitot ez nem érdekli.
Ez is agymosottság :-)
Ugyan miben méred te a "veszteséget" ?
Hja kérem, amíg kölcsönből fedezed a termelésfedezethiányos forint árfolyamot, addig ki tudod mutatni papíron, hogy olcsóbb spanyolországból importálni azt amit itthon megtermelhetünk... csak épp fedezet híján eladósodsz.
A forint árfolyam (mint a piacgazdaságra jellemző) kereslet-kínálat szerint van beárazva. A forintra a kereslet addig magas, amíg kapni érte valamit amiben a vevők érdekeltek. És nem mindegy, hogy ez a valami termelt eredmény-e vagy erőforrás.
A vevők (szebben mondva "befektetők" pedig privatizálható cuccokban - erőforrásokban és (monopoliumszerű)pozíciókban érdekeltek.
A privatizálásra érdemes köztulajdon fogytán(megjegyzem a privatizációs csúcs 1995 és 2006 volt - meg lehet nézni kik regnáltak akkor).
De ugyancsak érdemes megvásárolni egy ország közbevételét (adóját) is - az állam által kibocsájtott kötvények felvásárlásával - azoknak ugyanis adőban beszedett közpénz a fedezete.
Viszont annak is van korlátja mennyit lehet ilyen módon adókból magánzsebekbe facsarni.
Amikor a "piac" gyanút fog, hogy az államkötvények útján felvásárolható rabszolgahad terhelhetősége is elérte a határát éertékelődnek le az államkötvények és inog meg az ország hitelképessége.
Gazdaságilag ilyenkor már rég a padlón van - ha úgy tetszik két vállra fektetve a tőke elnyomó volta által.
No a lényeg az, hogy a forint árfolyama a magyar gazdaság termelésfedezetéhez képest irreálisan erős volt az elmúlt évtizedekben és ez olyan beteges csereviszonyokat szült, hogy az jött ki belőle, hogy nekünk szinte mindent érdemesebb vásárolni mint megtermelni, mert minden olcsóbb külföldről véve még az is amire kiváló adottságaink lennének.
Ezekbe a viszonyokba belerokkant a termelés - ahelyett hogy fejlődött volna.
A gazdaság szerkezeti (szervezett együttműködési) torzulásokat szenvedett, de van ismeretvesztés (szervezett szaktudás szétesése) nem is beszélve az ellenséges felvásárlás általi gyárgyilkosságokról (lásd magyar cukoripar).
No és termelünk évi mínusz 12milliárd dollárt - magyarul: adóssággnövekedés az "erős" forint fedezete.
No és olyan erős a forintunk, hogy "megéri" spanyolból vennünk a paradicsomot.
Mert az "erős" forintnak köszönhetően veszteséges, ha mi termeljük meg.
Az ára, hogy magadat adtad el.
Meg a gyerekeidet és az unokáidat is.
No ezt ugye nem tanítják a szabadkereskedelmes piacgazdaságról szóló tankönyvek ?
Csak a hablaty az agymosás a profitról meg a(z örök) növekedésről.
No de mondok neked egyszerűbbet is (egyesek már felfogták te még nem) - konkrétan a munkanélküliek és segélyezettek viszonylatában (mer' ugye azt mondtad, hogy nem éri meg ásóval művelni a kertet):
Ha valaki, aki a piacgarázdálkodás jóvoltából napi 8 óra henyélésre ítéltetett - és általad eltartandó - ha adsz egy ásót a kezébe, hogy napi 8 órában felásson és gondozzon egy darab földet - ugyancsak nagy terhet képes ezen kevéssé hatékony módon történő termeléssel is levenni a válladról. megtermeli a paradicsomját, a krumpliját. A tyúkjai a nyomában kicsipegetik a bogarat és a kukacokat, legelnek füvet - no és igen: télire kell termelni számukra kukoricát is.
De az is belefér a teljesen kézi erővel történő földművelésbe.
Én munka mellett csinálom (igaz tyúkot nem én tartok) de a kertemre áldozott időmet kivetítve arra amennyi szabadideje egy segélyezettnek van - mondom - sok nyomor volna így megszüntethető és jelentős a köztehermentesítés is. Kerti ásó 1 ezresért kapható. A jobb is 4000 alatt. Kell még egy kapa meg gereblye. Kezdetnek ennyi.
A vetőkrumpliba fektetésed tíz-tizenötszörös pénzmegtakarítást hoz és nem is a "legnyereségesebb" a lehetőségeid közül - de hálás és megbízható.
Csakhogy a bíztatás kevés ma már sajnos. Elveszett az a generáció amelyiknek még természetes volt önállóan akár egy évre is előregondolkozva dolgozni - a legprimitívebbek simán rátelepültek a segélynek nevezett gengszter-rendszer védelmi pénzre. Ezeknek, hogy munkára fogd katonai mintájú szervezés és felügyelet kell.
Magyarán (segély/közmunkásbér megvonás terhe mellett) napról, napra ki kell adni a feladatokat a saját házatáján is (hajh minő antiliberális gondolat - kényszermunka a segélyér') - és ellenőrizni.
Amelyik normálisan csinálja a dolgát okul-tanul önállósodik, annál lehet lazítani a felügyeletet.
Így lehet elkezdeni valamit.
Ugyanez a probléma a kacsa/csibeosztással is - számonkéretlen az eredmény. De lehet, hogy megéri azért a kevésért aki jól élt a lehetőséggel. Sokan eladták, oszt mentek a kocsmába. Mások levágták szinte azonnal.
Ezt is így kell: itt van 10 kiskacsa, kapsz ennyi magot + kiviszed a legelőre és hetente megnézem hogy gyarapodik mire felnő lesz a tied - akkor megeheted eladhatod.
Ha rosszul csinálod - nem tudsz elszámolni: jövedelemmegvonás.
Gyogyós módszer - de ez a mai realitás - sajnos az ország jelentős részének gyogyós módszerek segítségével lehet csak köztehermentesítésre rábírni.
És azok is emberek, muszáj velük kezdeni valamit. A profitot ez nem érdekli.
@menőmano: Figyelj, nekem fölöslegesen írod, hogy kaptam csicskatörvénykönyvet.
A rajongók rajongókban gondolkodnak :-)
Ahogy nemvagyok focidrukker, úgy pártdrukker sem sőt nem a fideszre szavaztam - mondván lesz elég szavazatuk nélkülem is.
Viszont megvan a saját átgondolt (m)értékrendem és azzal mérem a mindenkori hatalom tevékenységét/próbálkozásait.
Ezzel a témával így foglalkozva szerintem baromság - a szokásos öngól volt - nem remélhető tőle annyi eredmény mint ami vesztesége biztosan lesz.
Sokkal nehezebb de fajsúlyosabb lenne a közmunkaszervezés és a munkanélküliség felszámolása - a szándékos munka nélkül élősködés megkülönböztethetősége az áldatlan viszonyok miattitól.
És bármilyen alacsony hatákonysággal - de köztehermentesítés a közmunkaerő mozgósításával és hadrafogásával.
A rajongók rajongókban gondolkodnak :-)
Ahogy nemvagyok focidrukker, úgy pártdrukker sem sőt nem a fideszre szavaztam - mondván lesz elég szavazatuk nélkülem is.
Viszont megvan a saját átgondolt (m)értékrendem és azzal mérem a mindenkori hatalom tevékenységét/próbálkozásait.
Ezzel a témával így foglalkozva szerintem baromság - a szokásos öngól volt - nem remélhető tőle annyi eredmény mint ami vesztesége biztosan lesz.
Sokkal nehezebb de fajsúlyosabb lenne a közmunkaszervezés és a munkanélküliség felszámolása - a szándékos munka nélkül élősködés megkülönböztethetősége az áldatlan viszonyok miattitól.
És bármilyen alacsony hatákonysággal - de köztehermentesítés a közmunkaerő mozgósításával és hadrafogásával.
@KovA:
Figyelj! Te egy kis tévedésben vagy. Én sem rajongok senkiért és semmiért.
Úgy bizony! Ez már megint többet ért a kormánynak mint használ. De mindegy haladnak a kijelölt úton "közben nem veszik észre, hogy az már nincs is a térképen"!:)) (esetleg).
Bezony. Nagyon igazad van. ezt összefoglaló néven úgy mondjuk, hogy beigért munkahelyek létesitése!:)
A közmunka a semmitől jobb, de a problémát nem oldja meg, csak enyhíti azt.
Igen.
:)))
Figyelj! Te egy kis tévedésben vagy. Én sem rajongok senkiért és semmiért.
Úgy bizony! Ez már megint többet ért a kormánynak mint használ. De mindegy haladnak a kijelölt úton "közben nem veszik észre, hogy az már nincs is a térképen"!:)) (esetleg).
Bezony. Nagyon igazad van. ezt összefoglaló néven úgy mondjuk, hogy beigért munkahelyek létesitése!:)
A közmunka a semmitől jobb, de a problémát nem oldja meg, csak enyhíti azt.
Igen.
:)))
@KovA:
Bocsánat! Azt akartam írni, hogy "többet ÁRT, mint használ".
Hm. úgy látszik még nem ébredtem fel teljesen.
:)))))))))))
Bocsánat! Azt akartam írni, hogy "többet ÁRT, mint használ".
Hm. úgy látszik még nem ébredtem fel teljesen.
:)))))))))))
@Boli: No ezt a hegedűs Zsuzsát is elolvastam.
El van-e szállva magától vagy csak nagyon kemény - mindegy.
Igaza van abban amit mond.
És úgy tűnik letett valamit az asztalra.
Az Orbán kormány hülyeségeiből nem lehet őt megítélni - legalábbis nem látom az összefüggést.
Attól ugyan nem romlik a segélyezettek helyzete, ha segélyért elvárják, hogy tenger szabadidejében a saját portáját rendbetartsa.
És az olyan sunyi hangulatkeltő/demagóg kérdések, hogy változatlanok a segélyek, meg a kormány kényszermunkatáborokat tervez - indokolják is a keménységet.
Mert ugyan miből nőjön a segély kitől vegye el a kormány miből fizesse ?
A vágyaknak/elvárásoknak realitásfedezete is kell, hogy legyen ám... de miből ?
És mi az, hogy "kényszermunkatábor" ?
Kinek hobby a munka ? sőt még akkor is kényszer, ha hobby - kivéve, ha valakinek csak úgy házhoz hozzák a pénzt...
Kedves riporterünk van elrugaszkodva a valóságtól !
Az ilyenekhez nekem se volna türelmem, kivágnám a ház elé mint a macskát szarni.
El van-e szállva magától vagy csak nagyon kemény - mindegy.
Igaza van abban amit mond.
És úgy tűnik letett valamit az asztalra.
Az Orbán kormány hülyeségeiből nem lehet őt megítélni - legalábbis nem látom az összefüggést.
Attól ugyan nem romlik a segélyezettek helyzete, ha segélyért elvárják, hogy tenger szabadidejében a saját portáját rendbetartsa.
És az olyan sunyi hangulatkeltő/demagóg kérdések, hogy változatlanok a segélyek, meg a kormány kényszermunkatáborokat tervez - indokolják is a keménységet.
Mert ugyan miből nőjön a segély kitől vegye el a kormány miből fizesse ?
A vágyaknak/elvárásoknak realitásfedezete is kell, hogy legyen ám... de miből ?
És mi az, hogy "kényszermunkatábor" ?
Kinek hobby a munka ? sőt még akkor is kényszer, ha hobby - kivéve, ha valakinek csak úgy házhoz hozzák a pénzt...
Kedves riporterünk van elrugaszkodva a valóságtól !
Az ilyenekhez nekem se volna türelmem, kivágnám a ház elé mint a macskát szarni.
@menőmano: :-) Hihi á és é egymás mellett előfordul...
de szemtelenkedhetnék is oszt mondhatnám lám a feudi elszólás - mindig azt gyanítod, hogy a kormánynak ér valamit a dolog... :-)
No mindegy. Akkor ha nem rajongasz ne veregesd a fejemhez a kormány csicskatövénytervezetét se, mert az ilyesmi max a rajongóknak jár, akik egy csomagban rajonganak mindenért amin a kedvencük pecétje van.
Az is rajongó viszont aki egycsomagban utám mindent amin a gyűlöltje pecsétje van.
Szét kell azt mindig szedni.
Egyrészt azt hogy mit ér el attól hogy mit tesz és attól hogy mi a szándék. (Ha ez nincs összhangban abból az jön ki, hogy vagy hülye vagy hazudik. Jobb esetben téved.)
És a kormány megnyilvánulásain is sokféle egyéniség kezenyoma látszik.
Pl Lázárt összekapcsoltam Hunvalddal autóügyeikben megnyilvánuló hiúság és infantilizmus és önelszállt realitásérzékvesztés okán. :-)
de szemtelenkedhetnék is oszt mondhatnám lám a feudi elszólás - mindig azt gyanítod, hogy a kormánynak ér valamit a dolog... :-)
No mindegy. Akkor ha nem rajongasz ne veregesd a fejemhez a kormány csicskatövénytervezetét se, mert az ilyesmi max a rajongóknak jár, akik egy csomagban rajonganak mindenért amin a kedvencük pecétje van.
Az is rajongó viszont aki egycsomagban utám mindent amin a gyűlöltje pecsétje van.
Szét kell azt mindig szedni.
Egyrészt azt hogy mit ér el attól hogy mit tesz és attól hogy mi a szándék. (Ha ez nincs összhangban abból az jön ki, hogy vagy hülye vagy hazudik. Jobb esetben téved.)
És a kormány megnyilvánulásain is sokféle egyéniség kezenyoma látszik.
Pl Lázárt összekapcsoltam Hunvalddal autóügyeikben megnyilvánuló hiúság és infantilizmus és önelszállt realitásérzékvesztés okán. :-)
Az irány adott, a cél kitűzve, na ki akarja követni a vezényló tábornokot?
velemenyvezer.blog.hu/2011/08/04/buntetlen_gyilkossagok_igy_jarhatsz_ha_ujjat_huzol_a_parttal#more3124456
velemenyvezer.blog.hu/2011/08/04/buntetlen_gyilkossagok_igy_jarhatsz_ha_ujjat_huzol_a_parttal#more3124456
@KovA:
Hm. Ezzel mit akartál mondani??
Ezt az össze-vissza irományodat én nem érek rá elemezgetni.
Nincs hozzá kedvem. Óh! Igazán nagyon sajnálom.
:)))
Hm. Ezzel mit akartál mondani??
Ezt az össze-vissza irományodat én nem érek rá elemezgetni.
Nincs hozzá kedvem. Óh! Igazán nagyon sajnálom.
:)))
@KovA:
Figyelj!:) Még nem elég!!!
Ez a Te kommented olyan mint a "csicska-törvénykönyv", vagy mint a lecsó, minden van benne. Csak ki kellene találni mi a lényeg.
:)))))))))
Figyelj!:) Még nem elég!!!
Ez a Te kommented olyan mint a "csicska-törvénykönyv", vagy mint a lecsó, minden van benne. Csak ki kellene találni mi a lényeg.
:)))))))))
Azért lenne itt valami.
Mégsem megy, hogy ebben az országban már százezrek generációi élnek munka nélkül (segélyből, a mi pénzünkből). Nem arra gondolok, hogy nem versenyképes a szaktudásuk nem, nem. Arra, hogy a kertjüket nem gondozzák, a földjüket nem művelik, állatokat nem tartanak, semmivé válik minden a kezeik alatt. Elisszák, eljátszák a tőlünk elvont pénzen kapott segélyt, és röhögnek a képünkbe a markukat tartva. Na, ennek már tényleg véget kell vetni!
Az a mód, ahogy a jelenlegi kormány ehhez hozzányúlt vitatható ugyan, de a szándék nem elvetendő!
Mégsem megy, hogy ebben az országban már százezrek generációi élnek munka nélkül (segélyből, a mi pénzünkből). Nem arra gondolok, hogy nem versenyképes a szaktudásuk nem, nem. Arra, hogy a kertjüket nem gondozzák, a földjüket nem művelik, állatokat nem tartanak, semmivé válik minden a kezeik alatt. Elisszák, eljátszák a tőlünk elvont pénzen kapott segélyt, és röhögnek a képünkbe a markukat tartva. Na, ennek már tényleg véget kell vetni!
Az a mód, ahogy a jelenlegi kormány ehhez hozzányúlt vitatható ugyan, de a szándék nem elvetendő!
@vitézlajszló: mint általában, nem a felismerés ls a tenni akarás a gond a többi esetben sem, csak a mód és a stílus, csak azt tudnám feledni :)
@Cirbi: Ez így igaz, de szerintem itt olyan probléma megoldásáról van szó, amelyben kissé elhanyagolhatóak a jóízlés szempontjai.
Kb. 100 éves problémahalmaz megoldásáról lenne itt szó, ha valaki jelentkezik a megoldására, én - kritikusan bár, de - támogatom.
Kb. 100 éves problémahalmaz megoldásáról lenne itt szó, ha valaki jelentkezik a megoldására, én - kritikusan bár, de - támogatom.
Nekem az általánosítás és fűnyíró elv az ami nagyon nem tetszik, megint a kis ember szívja meg az ügyeskedők miatt/helyett...
Tartok tőle, hogy a tényleges célcsoport megint kiügyeskedi a kiváltságokat, és marad minden a régiben, csak ne lenne igazam, ez lenne nekik is és nekünk is a legjobb, de a folyamatokat látva, erre nem sok esélyt látok :(
Tartok tőle, hogy a tényleges célcsoport megint kiügyeskedi a kiváltságokat, és marad minden a régiben, csak ne lenne igazam, ez lenne nekik is és nekünk is a legjobb, de a folyamatokat látva, erre nem sok esélyt látok :(
@Cirbi: Reális veszély, főleg "dicső" kormányunk kvalitásait és cselekvési irányait tekintve.
Lepaktáltak a hordával, egyik legprimitívebb képviselőjével. Ennek nem biztos, hogy az lesz a vége, amire mi normális emberek számítanánk.
Lepaktáltak a hordával, egyik legprimitívebb képviselőjével. Ennek nem biztos, hogy az lesz a vége, amire mi normális emberek számítanánk.
@néma bárány: (és Boli): azt hiszem, nagyot ütne, ha a hozzátok hasonló munkaadók ÉS a munkavállalók együtt tiltakoznának. Jó volt olvasni.
@vitézlajszló: Bizony nem, de a rajongás csak egyben tud kezelni mindent utál minden helyes szándékkal együtt, vagy szeret minden bűnnel együtt... azért kéne elvonatkotatni végre a zOrbányászástól meg a kúrcsányozástól...
De a rajongóknak így elég eccerű a világ - ez a baj... sok lecke és sok évismétlés jövend...
De a rajongóknak így elég eccerű a világ - ez a baj... sok lecke és sok évismétlés jövend...
@MetálFater: hm hm... bocsánatot elnyerted. kellj fel és járj! a lenemszáradt kezeddel menj és tüntess a tieid ellen...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a legtöbb munkaválalló pedig már utcán van...
@KG2000: na végre... már azt hittem hogy 100 komment után sincs akin kipróbálhatnám a toplákcsapót...
köcce bizonyára nagy élmény lesz:)
köcce bizonyára nagy élmény lesz:)
@Ianas: ha tudsz nyelvet, normális diplomád van... és 30-50 között vagy... akkor előtted nyitva a világ:
130-200 ezer euró per év... (ki tudod számolni Huf ban?)
kicsit én is sajnálom, már 2008-ban el kellett volna menni...
minden percért kár...
a nagy államcsőd+polgárháború után szükség lesz friss erőre... akkkor majd haza lehet jönni
130-200 ezer euró per év... (ki tudod számolni Huf ban?)
kicsit én is sajnálom, már 2008-ban el kellett volna menni...
minden percért kár...
a nagy államcsőd+polgárháború után szükség lesz friss erőre... akkkor majd haza lehet jönni
jókora létszámleépítés lesz a következő ciklus elején,"
Hm. Lassan, már - ha igy haladunk - a munkavállalók többsége, bekerül abba a "bűvös" munkanélküli körbe.
:(
Hm. Lassan, már - ha igy haladunk - a munkavállalók többsége, bekerül abba a "bűvös" munkanélküli körbe.
:(
"Míg 1998 és 2002 között kommunikációjában a posztkommunizmussal állt szemben a Fidesz-féle polgári Magyarország, most a gyenge társadalmi érdekérvényesítő képességű csoportoknak üzent hadat Orbán.
Marha könnyen kirugdosható a hajléktalan a térről, és marha könnyen elvehető a fogyatékosoktól a támogatásuk egy része."
************************************************
Még megtoldanám azzal, hogy marha könnyen lehet csicska-törvénykönyvet alkotni, marha könnyen ki lehet embereket rugni a munkahelyekről.
Igy lesz aztán a magyar igazi rosszkedvű társadalom. (vagy legalább is egy nagy csoportja)
Marha könnyen kirugdosható a hajléktalan a térről, és marha könnyen elvehető a fogyatékosoktól a támogatásuk egy része."
************************************************
Még megtoldanám azzal, hogy marha könnyen lehet csicska-törvénykönyvet alkotni, marha könnyen ki lehet embereket rugni a munkahelyekről.
Igy lesz aztán a magyar igazi rosszkedvű társadalom. (vagy legalább is egy nagy csoportja)
@hegyilány: Áááá... Vidám, ha nem a legvidámabb barakkban lesztek majd elszállásolva, a "Nagypofájú rendszerkritikusok" táborában. :))
De ott lesz Fabius is és majd együtt röhögünk esténként, a kőtörés és a stadion építések után.
Bár van egy olyan sanda gyanúm, ha az elvtársak erre alapoznak a munkaerő piacon, akkor lesz meglepetés, mert nem leszünk annyian, amíg a határokat le nem záratják és nem lövetnek. Nekem speciel marha közel van a határ...
A társadalomban újra a régi szép, "a kommunistákat is kibekkeltük" hangulat és bizakodás van már jelen. Egyszer csak ezek a balfaszok is mennek. A kérdés inkább az lesz, milyen balfaszok jönnek ezek után???
www.youtube.com/watch?v=vDO6IxYEl28
De ott lesz Fabius is és majd együtt röhögünk esténként, a kőtörés és a stadion építések után.
Bár van egy olyan sanda gyanúm, ha az elvtársak erre alapoznak a munkaerő piacon, akkor lesz meglepetés, mert nem leszünk annyian, amíg a határokat le nem záratják és nem lövetnek. Nekem speciel marha közel van a határ...
A társadalomban újra a régi szép, "a kommunistákat is kibekkeltük" hangulat és bizakodás van már jelen. Egyszer csak ezek a balfaszok is mennek. A kérdés inkább az lesz, milyen balfaszok jönnek ezek után???
www.youtube.com/watch?v=vDO6IxYEl28
@hegyilány: @Boli:
Fel a fejjel gyerekek, ne legyetek ilyen borúlátóak. Két napig nem vagyok itthon, és olyan csudálatos és vidám dolgokra jövök haza, hogy nocsak ;-)
Nem lövöm le a poént, erről lesz szó holnap reggel.
Fel a fejjel gyerekek, ne legyetek ilyen borúlátóak. Két napig nem vagyok itthon, és olyan csudálatos és vidám dolgokra jövök haza, hogy nocsak ;-)
Nem lövöm le a poént, erről lesz szó holnap reggel.
@Fabius: Elutazom:(((
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A poszt és a röhögés megvár :-)
De, ha utánad lehet dobni valahogy és kíváncsi vagy, írd le privátban.
A poszt és a röhögés megvár :-)
De, ha utánad lehet dobni valahogy és kíváncsi vagy, írd le privátban.
@Boli:
Na!ne! Velem nem "mennek tul messzire":)) én nem tudok követ törni, meg ilyesmi.:)
Fabius" Ő ki?
Na!ne! Velem nem "mennek tul messzire":)) én nem tudok követ törni, meg ilyesmi.:)
Fabius" Ő ki?
@hegyilány: Tudod, ez a csóka, aki itt firkálgat... :)) Mi meg kommenteljük.
@hegyilány: Egyébként majd megtanulod! :) A PÁRTÉRT ez a minimum! Annyira te is érthetsz hozzá, mint ezek a vezetéshez!
@Boli:
Bocsánat! Most látom, hogy ott van a neve fent a poszton.:)
De attól még el sem tudom képzelni ki lehet? De mindegy, nem is lényeges??
:))
Bocsánat! Most látom, hogy ott van a neve fent a poszton.:)
De attól még el sem tudom képzelni ki lehet? De mindegy, nem is lényeges??
:))
@hegyilány: Szemtelenkedünk, szemtelenkedünk... Jó fej a fickó. Te meg szerintem direkt cukkolod! Rossz vagy!!! :))
@hegyilány: Na jó, tessék olvasgatni az új bejegyzést, a Tömjén Zsótti bácsiról.
@Boli:
A' Dehogy cukkolom. Csak írok valamit, de még azt sem mondhatom, hogy mindig "jókat.
Hogy cukkolnám, mikor azt sem tudom ki Ő.
Nem, nem , nem vagyok!! rossz. ! tuti jó vagyok.
:))))
Akkor ne tessék ideirni, nekem, mert már éppen olvasgattam a másikat!
:))))
A' Dehogy cukkolom. Csak írok valamit, de még azt sem mondhatom, hogy mindig "jókat.
Hogy cukkolnám, mikor azt sem tudom ki Ő.
Nem, nem , nem vagyok!! rossz. ! tuti jó vagyok.
:))))
Akkor ne tessék ideirni, nekem, mert már éppen olvasgattam a másikat!
:))))
@hegyilány: Nem, majd én? Micsoda...?? Na jó, most viszont sajna el kell köszönnöm, vár a meló, nem bírják a számítógépek tovább nélkülem. Jók legyetek, illetve a francokat!!! ;o)
@Boli:
Nézd már mit hoztam Neked!?:)
Egy meccset sem bírnak majd a közmunkával épített stadionok"
- Nem lehet megcsinálni, de ha meg lehetne, sem lenne értelme.
A program a fenyegetésen és megalázáson túl semmi eredményt nem fog felmutatni - véli Krémer Balázs szociológus a kormány közmunkaprogramjáról, amely futballstadion- és víztározó-építésekhez centralizálná a segélyen élőket.
A közmunkások - fegyveres felügyelettel - gyakorlatilag ingyen dolgoznának, a munka visszautasítása esetén elvesztenék a szociális támogatást.
Otthonuktól akár háromórányi autóútra is szállíthatnák őket; ennél messzebb barakktáborban laknának.
A Debreceni Egyetem docense szerint a program egyszerűen "eget verő baromság".
Úgy látja: a kormánypártok részben a lakosság rasszista része igényeinek próbálnak megfelelni a segélyezettek közmunkára terelésével.
Fontosabb azonban, hogy azt az elvet tagadják, amely szerint munka az, ami értéket teremt."
- A Népstadiont ugyan hasonló módszerekkel építették föl, ahogy az amerikai vasutat is a XIX. században; ám nem véletlen, hogy az előbbit már bontani kell, a XIX. századi vágányokon meg, ha még megvannak, 30 km/h-nál gyorsabban nem lehet haladni - mondta a szociológus, aki utalt az Economist szarkasztikus hangú írására, amely a kommunista Kína gazdaságfejlesztési stratégiáit is bölcsebbnek és megfontoltabbnak tartja a magyar, közmunkára alapozott fejlesztési koncepciónál.
Pedig Kínában lenne közmunkára fogható ember... Kényszerből még sosem született értékteremtő, kreatív munka, amit Magyarország korosabb lakossága még saját emlékei alapján is megerősíthet"
*********
Már nem is "előre a múltba"... vissza száz évet.)
Mit szólsz hozzá???? Még fegyveres felügyelet is lesz.!
Nézd már mit hoztam Neked!?:)
Egy meccset sem bírnak majd a közmunkával épített stadionok"
- Nem lehet megcsinálni, de ha meg lehetne, sem lenne értelme.
A program a fenyegetésen és megalázáson túl semmi eredményt nem fog felmutatni - véli Krémer Balázs szociológus a kormány közmunkaprogramjáról, amely futballstadion- és víztározó-építésekhez centralizálná a segélyen élőket.
A közmunkások - fegyveres felügyelettel - gyakorlatilag ingyen dolgoznának, a munka visszautasítása esetén elvesztenék a szociális támogatást.
Otthonuktól akár háromórányi autóútra is szállíthatnák őket; ennél messzebb barakktáborban laknának.
A Debreceni Egyetem docense szerint a program egyszerűen "eget verő baromság".
Úgy látja: a kormánypártok részben a lakosság rasszista része igényeinek próbálnak megfelelni a segélyezettek közmunkára terelésével.
Fontosabb azonban, hogy azt az elvet tagadják, amely szerint munka az, ami értéket teremt."
- A Népstadiont ugyan hasonló módszerekkel építették föl, ahogy az amerikai vasutat is a XIX. században; ám nem véletlen, hogy az előbbit már bontani kell, a XIX. századi vágányokon meg, ha még megvannak, 30 km/h-nál gyorsabban nem lehet haladni - mondta a szociológus, aki utalt az Economist szarkasztikus hangú írására, amely a kommunista Kína gazdaságfejlesztési stratégiáit is bölcsebbnek és megfontoltabbnak tartja a magyar, közmunkára alapozott fejlesztési koncepciónál.
Pedig Kínában lenne közmunkára fogható ember... Kényszerből még sosem született értékteremtő, kreatív munka, amit Magyarország korosabb lakossága még saját emlékei alapján is megerősíthet"
*********
Már nem is "előre a múltba"... vissza száz évet.)
Mit szólsz hozzá???? Még fegyveres felügyelet is lesz.!
@Fabius:
Nagyon kérlek, olvasd már el Te is a cikket!
Én nem megyek oda, ahol fegyverrel őriznek.
Hogy, "fel a fejjel"... mikor ilyen kilátások vannak??
:)
Nagyon kérlek, olvasd már el Te is a cikket!
Én nem megyek oda, ahol fegyverrel őriznek.
Hogy, "fel a fejjel"... mikor ilyen kilátások vannak??
:)
@hegyilány:
Addig egyetértek az okfejtő Krémerrel, hogy a rabszolgatartás ilyen formája nem vezet sehová.
De őszintén szólva azt a hülyeséget, hogy mondjuk egy stadionépítést fegyverrel fognak őrizni hol álmodta, azt nem tudom.
Én ilyet még sehol nem olvastam/hallottam.
Addig igaz, hogy a visszarendelt rendvédelmi nyugdíjasokból akarnak műszakvezetőket faragni, na de fegyveres őrséget hallucinálni nettó baromság.
Egyébként meg várjunk még ezzel. Állítólag a Puskást is kezdenék ősszel csinálni, a bibi annyi, hogy itt nálunk Zuglóban általános változtatási tilalom van minden épületre, így a Puskásra is.
Amíg azt fel nem oldják, addig felesleges egyáltalán beszélni róla. Az meg nem holnap lesz.
Addig egyetértek az okfejtő Krémerrel, hogy a rabszolgatartás ilyen formája nem vezet sehová.
De őszintén szólva azt a hülyeséget, hogy mondjuk egy stadionépítést fegyverrel fognak őrizni hol álmodta, azt nem tudom.
Én ilyet még sehol nem olvastam/hallottam.
Addig igaz, hogy a visszarendelt rendvédelmi nyugdíjasokból akarnak műszakvezetőket faragni, na de fegyveres őrséget hallucinálni nettó baromság.
Egyébként meg várjunk még ezzel. Állítólag a Puskást is kezdenék ősszel csinálni, a bibi annyi, hogy itt nálunk Zuglóban általános változtatási tilalom van minden épületre, így a Puskásra is.
Amíg azt fel nem oldják, addig felesleges egyáltalán beszélni róla. Az meg nem holnap lesz.
@hegyilány: Halihó!!! No, nem eszik szerintem sem olyan forrón azt a kását. Kretén Club nem igazán tudja azt sem, hogy holnap mi lesz, nem pedig majd valamikor... Az meg, hogy rendőrök, vagy volt rendőrök lesznek-e a "munkafelügyelők"... Ááá. A fegyveres dolog pedig végképp lehetetlen, hisz azt akkor már Gulagnak hívnák. Az végképp egy másik idősík.
Szerintem ez is csak inkább egy gesztus és inkább csak kommunikációs trükk, hogy a szélsőjobb felé keménységet és határozottságot mutassanak, gyengítve azok táborát és használva a már jól bevált kettős beszéd (sugalmazás) technikáját.
Az a barom, aki pedig ebbe önként belemegy és nem pedig világgá, vagy legalábbis a határ túloldalára megy azonnal dolgozni, meg is érdemli, hogy 30e forintért dolgozzon, barakkban lakjon és beletörölje a lábát mindenki!
Az "eget verő baromság" jelző erre a "fejlesztési koncepcióra" pedig megállja a helyét. Bár a narancsdroidok szeme csillog és fülük áll, de attól még a szemük gúvad és a nagy erőlködés is csak hasonló sz.r eredményt termel ki magából a végén.
Szerintem ez is csak inkább egy gesztus és inkább csak kommunikációs trükk, hogy a szélsőjobb felé keménységet és határozottságot mutassanak, gyengítve azok táborát és használva a már jól bevált kettős beszéd (sugalmazás) technikáját.
Az a barom, aki pedig ebbe önként belemegy és nem pedig világgá, vagy legalábbis a határ túloldalára megy azonnal dolgozni, meg is érdemli, hogy 30e forintért dolgozzon, barakkban lakjon és beletörölje a lábát mindenki!
Az "eget verő baromság" jelző erre a "fejlesztési koncepcióra" pedig megállja a helyét. Bár a narancsdroidok szeme csillog és fülük áll, de attól még a szemük gúvad és a nagy erőlködés is csak hasonló sz.r eredményt termel ki magából a végén.
@Fabius:
A fegyverrel való őrzést szerintem arra alapozta Krémer Balázs, ) a kormány tervei között az szerepelt, hogy a visszahívott rendvédelmisek ilyen formán (is) lesznek foglalkoztatva.
Úgy gondolom, nem szó szerint értette, hogy fegyverrel fognak állni a dolgozók mögött.
Viszont valamiféle őrző-védő ügyeletet csak kellene tartani, az értékek megóvása érdekében.
A fegyverrel való őrzést szerintem arra alapozta Krémer Balázs, ) a kormány tervei között az szerepelt, hogy a visszahívott rendvédelmisek ilyen formán (is) lesznek foglalkoztatva.
Úgy gondolom, nem szó szerint értette, hogy fegyverrel fognak állni a dolgozók mögött.
Viszont valamiféle őrző-védő ügyeletet csak kellene tartani, az értékek megóvása érdekében.
@Boli:
Pontosan így van ahogy írod.
"vagy legalábbis a határ túloldalára megy azonnal dolgozni,"
Csak az a probléma, hogy ez a gondolatod nem olyan egyszerűen kivitelezhető (de ezt te sokkal jobban tudod mind én), mert a társadalmi réteg azon csoportja, akik (esetleg) kényszerből felvállalnák ezt a munkát, nem biztos, hogy tehetős annyira, ) külföldön vállaljon munkát.
Ha két hónapot nem is, de egyet minden formában meg kell előre finanszírozni.
Kérdezem. Miből? Abból a harmincezer-negyvenezer forintból amit négy-hat órás foglalkoztatásban most is kapnak.
Szóval ez nagyon sokélű probléma.
Egyébként ez az egész közmunkás foglalkoztatás több mint megalázó. Valós munkahelyek kellenének.
sz.r eredményt termel ki magából a végén."
Ez tök jó! Egyenes, világos beszéd. tetszik.
:)
Pontosan így van ahogy írod.
"vagy legalábbis a határ túloldalára megy azonnal dolgozni,"
Csak az a probléma, hogy ez a gondolatod nem olyan egyszerűen kivitelezhető (de ezt te sokkal jobban tudod mind én), mert a társadalmi réteg azon csoportja, akik (esetleg) kényszerből felvállalnák ezt a munkát, nem biztos, hogy tehetős annyira, ) külföldön vállaljon munkát.
Ha két hónapot nem is, de egyet minden formában meg kell előre finanszírozni.
Kérdezem. Miből? Abból a harmincezer-negyvenezer forintból amit négy-hat órás foglalkoztatásban most is kapnak.
Szóval ez nagyon sokélű probléma.
Egyébként ez az egész közmunkás foglalkoztatás több mint megalázó. Valós munkahelyek kellenének.
sz.r eredményt termel ki magából a végén."
Ez tök jó! Egyenes, világos beszéd. tetszik.
:)
@Fabius: @Boli:
A szociológus emlékeztetett: a költségvetésben 2011-re 140 milliárd forintról 60 milliárdra csökkentették a közmunkaprogramra fordítható forrásokat.
Ez arra utal, hogy a kormány is csak látszattevékenységnek szánja a nagyszabásúként beharangozott projektet.
Más források sem látszanak, a költségvetés minden tételét megkurtították épp az adósságcsökkentésre hivatkozva.
Ha minimális ráfordítással, minimális szakértelemmel, minimális technológiai szinten akarnak stadionrekonstrukció címén közmunkát szervezni - ahogy a Puskás, az Albert és a debreceni stadion is a közmunkaprogram céljai között szerepel - akkor Krémer szerint ezek a stadionok egyetlen meccset sem fognak kibírni."
*****
Igy van. Ha mind "kivonják" az anyagiakat, nem beszélve a szakértelemről, akkor én is megkérdezem miről is szól ez az egész.
Mert ez még ilyen formában "parasztvakításnak":) sem jó.
Ha pedig megfizeti a kormány a szaktudást (ami nélkülözhetetlen) a fejlett technológiát, az irányítást? Akkor miről is beszélünk?
Ez vonatkozik a víztározók, és töltések építésére is.
Igaz lehet, csak az a probléma, hogy azt meg az első nagyon gyenge árhullám mosná el.
:)
A szociológus emlékeztetett: a költségvetésben 2011-re 140 milliárd forintról 60 milliárdra csökkentették a közmunkaprogramra fordítható forrásokat.
Ez arra utal, hogy a kormány is csak látszattevékenységnek szánja a nagyszabásúként beharangozott projektet.
Más források sem látszanak, a költségvetés minden tételét megkurtították épp az adósságcsökkentésre hivatkozva.
Ha minimális ráfordítással, minimális szakértelemmel, minimális technológiai szinten akarnak stadionrekonstrukció címén közmunkát szervezni - ahogy a Puskás, az Albert és a debreceni stadion is a közmunkaprogram céljai között szerepel - akkor Krémer szerint ezek a stadionok egyetlen meccset sem fognak kibírni."
*****
Igy van. Ha mind "kivonják" az anyagiakat, nem beszélve a szakértelemről, akkor én is megkérdezem miről is szól ez az egész.
Mert ez még ilyen formában "parasztvakításnak":) sem jó.
Ha pedig megfizeti a kormány a szaktudást (ami nélkülözhetetlen) a fejlett technológiát, az irányítást? Akkor miről is beszélünk?
Ez vonatkozik a víztározók, és töltések építésére is.
Igaz lehet, csak az a probléma, hogy azt meg az első nagyon gyenge árhullám mosná el.
:)
@Boli:
Arra nem válaszoltál, hogy - ugye oda a gonosz nem is mehetne dolgozni????
Igy én mentesítve lennék?
:)))))))))
Arra nem válaszoltál, hogy - ugye oda a gonosz nem is mehetne dolgozni????
Igy én mentesítve lennék?
:)))))))))
oppá" lemaradt.:)
Egyébként összességében, nekem a cikk tetszik.
Elég részletes, világos a mondandója.
Egyébként összességében, nekem a cikk tetszik.
Elég részletes, világos a mondandója.
@Fabius:
Nem baj, ha ide cikket másol be a kommentelő?
Mert láttam már olyan blogot, ahol ki volt írva, hogy nem szabad. (azt ne kérdezd melyik, mert csak úgy véletlenül "akadtam rá" és tovább nem is érdekelt.)
:)
Nem baj, ha ide cikket másol be a kommentelő?
Mert láttam már olyan blogot, ahol ki volt írva, hogy nem szabad. (azt ne kérdezd melyik, mert csak úgy véletlenül "akadtam rá" és tovább nem is érdekelt.)
:)
@hegyilány:
Foglalkoztatva lesznek a rendvédelmisek, de ezt a fegyveres hülyeséget Krémer találta ki. Én meg nem szeretem, ha ilyen dologban fantáziál valaki tények helyett.
A valóság is elég szarul hangzik, felesleges mindenáron befosatni az embereket olyannal, ami nincs.
A vagyonvédelmi része nyilván meg lesz oldva, ha lesz ilyen projekt egyáltalán. De kápók fegyverrel tuti biztosan nem lesznek.
Foglalkoztatva lesznek a rendvédelmisek, de ezt a fegyveres hülyeséget Krémer találta ki. Én meg nem szeretem, ha ilyen dologban fantáziál valaki tények helyett.
A valóság is elég szarul hangzik, felesleges mindenáron befosatni az embereket olyannal, ami nincs.
A vagyonvédelmi része nyilván meg lesz oldva, ha lesz ilyen projekt egyáltalán. De kápók fegyverrel tuti biztosan nem lesznek.
@hegyilány:
Éppen ezért mondtam, hogy várjunk még ezzel. Egyik része a pénz, a másik az a millió jogszabályi buktató, amire írtam példát. Egyelőre a bozótirtás kezdődött pl Gyöngyöspatán és semmi egyéb.
Nem zavar, ha cikket másoltok. Itt arról beszéltek amiről akartok.
Éppen ezért mondtam, hogy várjunk még ezzel. Egyik része a pénz, a másik az a millió jogszabályi buktató, amire írtam példát. Egyelőre a bozótirtás kezdődött pl Gyöngyöspatán és semmi egyéb.
Nem zavar, ha cikket másoltok. Itt arról beszéltek amiről akartok.
@hegyilány: A fene tudja. A külföldi munkavállaláshoz inkább akarat és útiköltség kell. No persze akkor, ha van motiváció, meg azért a nyelvtudás sem elhanyagolható. De engem még fegyverrel sem tudnának kényszeríteni, hogy ilyen megalázó munkát elvállaljak ebben az országban. 30e forint az az éhhalál, tessék megnézni a kínai melósok életkörülményeit - Pártunk és Ormányunk követendő mintái...
"A többszörös milliárdos Demján szerint Kína hihetetlen tempójú növekedését a nagyszámú szorgalmas és főleg szegény kínainak köszönheti. Szerinte a szegénység a legjobb motiváció, s ez a feltétel nálunk is megteremthető." VALÓBAN! No comment...
Ha valakinek megfelel az, hogy hülyének nézzék és megalázó munkára kényszerítsék, akkor az megérdemli és magában keresse először is a hibát!
Egyébként az ilyen kisgonoszok, mint TE :)), végképp alkalmatlanok erre a kőtörésre, stadion betonozásra és sitthordásra. Neked marad a fő-fő smasszeri és fő-fő gonoszi szerepkör. :))) Jó??? ;o)
"A többszörös milliárdos Demján szerint Kína hihetetlen tempójú növekedését a nagyszámú szorgalmas és főleg szegény kínainak köszönheti. Szerinte a szegénység a legjobb motiváció, s ez a feltétel nálunk is megteremthető." VALÓBAN! No comment...
Ha valakinek megfelel az, hogy hülyének nézzék és megalázó munkára kényszerítsék, akkor az megérdemli és magában keresse először is a hibát!
Egyébként az ilyen kisgonoszok, mint TE :)), végképp alkalmatlanok erre a kőtörésre, stadion betonozásra és sitthordásra. Neked marad a fő-fő smasszeri és fő-fő gonoszi szerepkör. :))) Jó??? ;o)
@Fabius:
Nem csak Gyöngyöspatán, máshol is van bozót-, cserjeirtás.
Megalázó munka. Vannak közöttük nagyon jó szakemberek is.
Kénytelenek elvállalni, mert vidéken, (a halott vidéken) nincs semmi, de semmi lehetőség.
Nem csak Gyöngyöspatán, máshol is van bozót-, cserjeirtás.
Megalázó munka. Vannak közöttük nagyon jó szakemberek is.
Kénytelenek elvállalni, mert vidéken, (a halott vidéken) nincs semmi, de semmi lehetőség.
@hegyilány:
Ebben a posztban leírtam, hogy én mit tartanék elfogadható közmunkaprogramnak:
varanus.blog.hu/2011/06/24/rabszolgasors_6
Ebben a posztban leírtam, hogy én mit tartanék elfogadható közmunkaprogramnak:
varanus.blog.hu/2011/06/24/rabszolgasors_6
@Boli:
Na tudod, én sem végeznék ilyen munkát. Inkább felmennék a legközelebbi folyó hídjára, és onnan lépnék egy hatalmasat,) mondjuk mikor jó magas a vízszint. Ha teljesen elveszítenék minden reményt. ) Na de ez nem fog bekövetkezni, mert nem "olyan fából faragtak":)))
Még mindig sikerült "felállni".
Demján" szégyen, ilyen dumával példákat hozni.
Megalázó, munka.(cserjeirtás) Ilyen munkára nem is nagyon volt jelentkező, még az oly sokat emlegetett múltban sem.
Meg kellene próbálni, sokaknak. napsütésben, szélben, csepergő esőben, mennyire "fantasztikus") és persze van olyan, aki nem is bírja.
gonoszi szerepkör. :)))" Hogy Te milyen kedves vagy!! Nahát! Ezt nem is hiszem el?!?
:))
Na tudod, én sem végeznék ilyen munkát. Inkább felmennék a legközelebbi folyó hídjára, és onnan lépnék egy hatalmasat,) mondjuk mikor jó magas a vízszint. Ha teljesen elveszítenék minden reményt. ) Na de ez nem fog bekövetkezni, mert nem "olyan fából faragtak":)))
Még mindig sikerült "felállni".
Demján" szégyen, ilyen dumával példákat hozni.
Megalázó, munka.(cserjeirtás) Ilyen munkára nem is nagyon volt jelentkező, még az oly sokat emlegetett múltban sem.
Meg kellene próbálni, sokaknak. napsütésben, szélben, csepergő esőben, mennyire "fantasztikus") és persze van olyan, aki nem is bírja.
gonoszi szerepkör. :)))" Hogy Te milyen kedves vagy!! Nahát! Ezt nem is hiszem el?!?
:))
@Boli:
Csányi elvtársat én is tudnám motiválni, mondjuk visszafogottabb nyilatkozatokra.
Pl a számlái zárolása mellett érdeklődnék, hogy a Polus Investment Ltd vajon miért Ciprusra van bejegyezve? Persze mindezt szigorúan az off shore lovagok elleni forradalom nevében.
Csányi elvtársat én is tudnám motiválni, mondjuk visszafogottabb nyilatkozatokra.
Pl a számlái zárolása mellett érdeklődnék, hogy a Polus Investment Ltd vajon miért Ciprusra van bejegyezve? Persze mindezt szigorúan az off shore lovagok elleni forradalom nevében.
@hegyilány: Ha jó szakember valaki, azt keresik és hívják, válogathat a munkák közül. Járok én is 200 km-re munka miatt.
Ha arra nincs meló, azt is elhiszem. Felénk egy csomó embert keresnek melóra vállalkozások, bejelentve, bár biztos minimálbérrel. A kisebbség felénk sem akar dolgozni, hisz egyszerűbb fuxosan, merdzsóval menni a segíkéért, sőt még pökhendien azt is megjegyezve, hogy benzinre elég lesz!
Biztos nem 300e forintos bérrel keresnek nálunk kétkezi melósnak embert, de ott mondták, hogy szinte csak alibi melósok mennek be, akiket a munkaügyi hivatal odaküldött, de csak annyira mennek oda azok is, hogy az "alkalmatlan" igazolást megkapják és mennének már ki melózni Ausztriába, vagy valahová máshová, swarczba. Neki meg emberhiánya van. A közeli gyárakba Szlovákiából hozzák az embereket buszokkal, mert a magyar nem megy be a gyártósor mellé, autóalkatrészt gyártani.
A határtól 300 méterre ott az osztrák gazda, aki a szőlőbe, a zöldségesbe folyamatosan vesz fel magyarokat. Kb. 20-30 magyar autó áll ott folyamatosan. Találgathatunk miért...
Ha arra nincs meló, azt is elhiszem. Felénk egy csomó embert keresnek melóra vállalkozások, bejelentve, bár biztos minimálbérrel. A kisebbség felénk sem akar dolgozni, hisz egyszerűbb fuxosan, merdzsóval menni a segíkéért, sőt még pökhendien azt is megjegyezve, hogy benzinre elég lesz!
Biztos nem 300e forintos bérrel keresnek nálunk kétkezi melósnak embert, de ott mondták, hogy szinte csak alibi melósok mennek be, akiket a munkaügyi hivatal odaküldött, de csak annyira mennek oda azok is, hogy az "alkalmatlan" igazolást megkapják és mennének már ki melózni Ausztriába, vagy valahová máshová, swarczba. Neki meg emberhiánya van. A közeli gyárakba Szlovákiából hozzák az embereket buszokkal, mert a magyar nem megy be a gyártósor mellé, autóalkatrészt gyártani.
A határtól 300 méterre ott az osztrák gazda, aki a szőlőbe, a zöldségesbe folyamatosan vesz fel magyarokat. Kb. 20-30 magyar autó áll ott folyamatosan. Találgathatunk miért...
@Fabius: Gondold el, ha még szeretnék is az off shore lovagokat... De a focista haverja majd megoldja a Lex...Lex... akármiben.
@Fabius:
Nagyon jó.:) Köszönöm.
"Ráadásul az emberi mivoltuk is megmaradna ebben a furcsa világban. "
Ebben az egy mondatban minden benne van.
:)
**************
Ennyi sok csillag, érte, meg még több.Neked.
:)))))))))))
Nagyon jó.:) Köszönöm.
"Ráadásul az emberi mivoltuk is megmaradna ebben a furcsa világban. "
Ebben az egy mondatban minden benne van.
:)
**************
Ennyi sok csillag, érte, meg még több.Neked.
:)))))))))))
@Boli:
Pontosan igy van. Én arról a csoportról irtam, akik igenis akarnak dolgozni, de nem ilyen munkát.
Akik meg kényszer munkások, akik nagyon nehezen vezethetők vissza a munka világába úgy-ahogy elvégzik a feladatot. de sokszor köszönet nincs benne.
No ezeket az embereket nem biztos, hogy lehetne olyan munkakörben foglalkoztatni, ahol "jelszó" a pontosság, megbízhatóság, teljes korrektség.
"miért" ott a "jelszó" abban minden benne van, és még talán meg is fizetik.
Elhiszed" . (halott vidék).
:)
Pontosan igy van. Én arról a csoportról irtam, akik igenis akarnak dolgozni, de nem ilyen munkát.
Akik meg kényszer munkások, akik nagyon nehezen vezethetők vissza a munka világába úgy-ahogy elvégzik a feladatot. de sokszor köszönet nincs benne.
No ezeket az embereket nem biztos, hogy lehetne olyan munkakörben foglalkoztatni, ahol "jelszó" a pontosság, megbízhatóság, teljes korrektség.
"miért" ott a "jelszó" abban minden benne van, és még talán meg is fizetik.
Elhiszed" . (halott vidék).
:)
@hegyilány: A köszönet nincs benne munkáknak is van egy munkavezetője, átvevője, igazolója, kifizetője, akik bármilyen hihetetlen is, de azért vannak ott, nem kevés pénzért, hogy az a feladat tökéletes legyen. Elvileg! No, ha ezeket az embereket holnap betesszük a melós csapatba, mivel az addigi munkájukat nem tudják elvégezni, tehát egy pár szinttel lejjebb léphetnek, merthogy másra nem alkalmasak, a következő munkavezető, átvevő, igazoló, kifizető hidd el nekem, nagyon remek munkát fog végeztetni ezekkel. Motiválva van, hogy megtarthassa a munkáját és talán nem akarja ott végezni. De persze mindez utópia, hisz ez itt egy következmények és felelősség nélküli ország. Kéz kezet mos. Az egyik eklatáns példája a magyar úthálózat, felújítások után.
De pl. a Lajtán túl ez működik... Vajon miért? :) Ott egy-egy ilyen "sikeres" szaki úgy elfűrészeli magát, hogy nincs az az Isten, aki felvenné még egyszer és lehetőséget adna neki elba..ni a dolgokat. Az útjaikon is meglátszik mindez. A legutolsó kis faluban is sima. Bocsi a kitérőért, de ma jártam a testvéri labancéknál és újra kiakadtam. Miből veszem észre, hogy átértem a határon? Majd kiesik alólam az autó... Köszi!
De pl. a Lajtán túl ez működik... Vajon miért? :) Ott egy-egy ilyen "sikeres" szaki úgy elfűrészeli magát, hogy nincs az az Isten, aki felvenné még egyszer és lehetőséget adna neki elba..ni a dolgokat. Az útjaikon is meglátszik mindez. A legutolsó kis faluban is sima. Bocsi a kitérőért, de ma jártam a testvéri labancéknál és újra kiakadtam. Miből veszem észre, hogy átértem a határon? Majd kiesik alólam az autó... Köszi!
@Boli:
Részben igazad van, részben nincs.
Ne képzeld már el, hogy minden emberel olyan nagyon könnyű bánni.
Volt már olyan "csapat", hogy kint dolgoztak, ahol a "munkavezetője" is kint lakik.......
Fegyelmezésre, megigérték, este, éjszaka visszamennek.
Szóval) Már irtam, ez nagyon sokélű probléma, a munkanélküliség, a közmunka.
Azért megjegyezni kívánom, hogy a többség nem ilyen, elvetemedett.
Nem mindig a "vezető" a hülye, a dolgozó (a semmirevaló réteg) az, az tud lenni igazán.....
Az úrhálózat! hm. van tudomásin róla.:)
Köszi.!!
Részben igazad van, részben nincs.
Ne képzeld már el, hogy minden emberel olyan nagyon könnyű bánni.
Volt már olyan "csapat", hogy kint dolgoztak, ahol a "munkavezetője" is kint lakik.......
Fegyelmezésre, megigérték, este, éjszaka visszamennek.
Szóval) Már irtam, ez nagyon sokélű probléma, a munkanélküliség, a közmunka.
Azért megjegyezni kívánom, hogy a többség nem ilyen, elvetemedett.
Nem mindig a "vezető" a hülye, a dolgozó (a semmirevaló réteg) az, az tud lenni igazán.....
Az úrhálózat! hm. van tudomásin róla.:)
Köszi.!!
@Boli:
Bocsánat! "úthálózat". akartam irni.
Már úgy látszik ujjat, vagy billenyűt kell cserélnem.
Végül is, "úrhálózat" is létezik.
:) Köszi!!
Bocsánat! "úthálózat". akartam irni.
Már úgy látszik ujjat, vagy billenyűt kell cserélnem.
Végül is, "úrhálózat" is létezik.
:) Köszi!!
@hegyilány: Bármire drága! :)) Milyen "úrhálózatot" használsz TE? Csak ha nem vagyok nagyon indiszkrét... :)))))))))
@Boli: "Ha valakinek megfelel az, hogy hülyének nézzék és megalázó munkára kényszerítsék, akkor az megérdemli és magában keresse először is a hibát!"
Oszt mitűl megalázó, he ?
Segélyből élősködni kényszerülni az nem megalázó ?
Tenni valamit cserébe az megalázó ?
Valahogy fejetetején áll az értékrendetek a fenenagy liberalizmus óta...
"Valós munkahelyek kellenének."
:-)
1.) Szóljál a liberális piacgazdaság és szent magántulajdon istennek, hogy csináljon.
2.) Csupán szemlélet kérdése mit tekintesz "valós" munkahelynek. A hely ahol dolgoznak munkahely - ha nem is profitot "csak" közhasznot termel.
Oszt mitűl megalázó, he ?
Segélyből élősködni kényszerülni az nem megalázó ?
Tenni valamit cserébe az megalázó ?
Valahogy fejetetején áll az értékrendetek a fenenagy liberalizmus óta...
"Valós munkahelyek kellenének."
:-)
1.) Szóljál a liberális piacgazdaság és szent magántulajdon istennek, hogy csináljon.
2.) Csupán szemlélet kérdése mit tekintesz "valós" munkahelynek. A hely ahol dolgoznak munkahely - ha nem is profitot "csak" közhasznot termel.
@hegyilány: Sajnos az aratást vetés, a vetést bozótirtás előzi meg. Valakinek meg kell csinálni, fujjogásból nem lesz semmi.
És 20 év liberalizált garázdálkodás után - bozótot kell irtani, mert közben megnőtt.
Ha aztán ki lett irtva a bozót, mindenki kaphat egy ásót 1000 Ft-ért az Auchanból, és feláshat naponta nagyon kényelmesen 1 csomag vetőkrumplinak helyet. Csomag vetőkrumplinként lesz neki fél mázsa krumplija - amit nem az általad számára fizetendő segélyből kell már megvennie...
Persze ültethet mást is...
Addig is, amíg jobb lehetősége nem lesz... annyival is kevesebbe kerül neked.
És csinál valamit.
Nem a ház előtt csigarettázik, mint a múltkori faszi a rágyjóban aki az ombudsmanhoz ment panaszra, hogy őt megkülönböztették mint dohányost - meee nem adtak neki segélyt mondván ne csigarettára kőtse. Meg művelje meg a kertjét...
Mee hát arra is pénz kő' hogy fölszántassa. oszt nincs.
Ásórú még nem hallott.
De napi 8 órába várja a segélyt ami csak a bagójára elég - különben elmegy az ombuddsmannhó panaszre...
Hát bizony ide hajcsár kell elvtársak (legalább kezdetben) - másképp nem fog menni...
Különben tovább megy az egymás fejésén alapuló rendszar... aki dolgozik azért nem jut semmire, mert el kell tartani a segélyezettet, aki meg segélyből él azért mert az kevés.
Józan ész meg sehol. Fujjogás a megalázó meg a kényszer munkáról - az megy.
Ez az ország, kedves elvtársak, elvtársnők, barátaim - tőlünk ilyen.
Elbugyutulás okán elfelejtettünk értékrendet számonkérni a mindenkori vezetésünktől mi több az értékrendünket is veszni hagytuk a fene nagy önmegvalósítósdiban azt hittük mi fingjuk a passzátszelet - teremtünk igazságokat - ki-ki a maga szabadsága szerint a magáét... Ja. Csak elfelejtettük, hogy magunkban semmik vagyunk - a közösség adta lehetőségek az éltető közeg - a kert amiben élünk - ha azt nem gondozzuk - akkor hiába gondozzuk magunkat benne benő a tövis meg a bozót... szúr ugye ?
No hát akkor tessék nekifogni bozótirtani - de legalábbis megbecsülni hogy csinálja valaki.
Együtt nem olyan szörnyű...
Lenézés által lesz valami megalázó - tessék nem lenézni - csak rajtunk múlik.
És 20 év liberalizált garázdálkodás után - bozótot kell irtani, mert közben megnőtt.
Ha aztán ki lett irtva a bozót, mindenki kaphat egy ásót 1000 Ft-ért az Auchanból, és feláshat naponta nagyon kényelmesen 1 csomag vetőkrumplinak helyet. Csomag vetőkrumplinként lesz neki fél mázsa krumplija - amit nem az általad számára fizetendő segélyből kell már megvennie...
Persze ültethet mást is...
Addig is, amíg jobb lehetősége nem lesz... annyival is kevesebbe kerül neked.
És csinál valamit.
Nem a ház előtt csigarettázik, mint a múltkori faszi a rágyjóban aki az ombudsmanhoz ment panaszra, hogy őt megkülönböztették mint dohányost - meee nem adtak neki segélyt mondván ne csigarettára kőtse. Meg művelje meg a kertjét...
Mee hát arra is pénz kő' hogy fölszántassa. oszt nincs.
Ásórú még nem hallott.
De napi 8 órába várja a segélyt ami csak a bagójára elég - különben elmegy az ombuddsmannhó panaszre...
Hát bizony ide hajcsár kell elvtársak (legalább kezdetben) - másképp nem fog menni...
Különben tovább megy az egymás fejésén alapuló rendszar... aki dolgozik azért nem jut semmire, mert el kell tartani a segélyezettet, aki meg segélyből él azért mert az kevés.
Józan ész meg sehol. Fujjogás a megalázó meg a kényszer munkáról - az megy.
Ez az ország, kedves elvtársak, elvtársnők, barátaim - tőlünk ilyen.
Elbugyutulás okán elfelejtettünk értékrendet számonkérni a mindenkori vezetésünktől mi több az értékrendünket is veszni hagytuk a fene nagy önmegvalósítósdiban azt hittük mi fingjuk a passzátszelet - teremtünk igazságokat - ki-ki a maga szabadsága szerint a magáét... Ja. Csak elfelejtettük, hogy magunkban semmik vagyunk - a közösség adta lehetőségek az éltető közeg - a kert amiben élünk - ha azt nem gondozzuk - akkor hiába gondozzuk magunkat benne benő a tövis meg a bozót... szúr ugye ?
No hát akkor tessék nekifogni bozótirtani - de legalábbis megbecsülni hogy csinálja valaki.
Együtt nem olyan szörnyű...
Lenézés által lesz valami megalázó - tessék nem lenézni - csak rajtunk múlik.
@Jackni Konzol: Neked válaszolok, mert te legalább leírod a gondolatodat. Mások csak trágárul személyeskednek. Csak azt nem értem, miből gondolják: van értelme annak, amit csinálnak?
A gondolatodra válaszolva: az USA pl. a 2008-as krízis óta ezer millárd dollár nagyságrendben élénkítette a gazdaságát. Talán ma (2011. aug. 9) már te is megérted, hova is jutott ez a gazdaságélénkítés!!!!!!!
Magyarország ma semmilyen állami pénzt nem tud élénkítésre fordítani, mert nincs. Sőt, nemsokára összedőlünk. Ennyit a gazdaságélénkítésről.
A gondolatodra válaszolva: az USA pl. a 2008-as krízis óta ezer millárd dollár nagyságrendben élénkítette a gazdaságát. Talán ma (2011. aug. 9) már te is megérted, hova is jutott ez a gazdaságélénkítés!!!!!!!
Magyarország ma semmilyen állami pénzt nem tud élénkítésre fordítani, mert nincs. Sőt, nemsokára összedőlünk. Ennyit a gazdaságélénkítésről.
@KovA: A baj ott van, hogy a gazdasági válság miatt ezek az emberek, akiket leírták (napi 8 órában várják a segélyt) vissza fogják szavazni az MSZP-SZDSZ-LMPt, akik megígérik nekik, hogy nem kell dolgozniuk...
@KG2000: Lehet, de a problémát megoldani ők sem tudják már - a felélnivaló elkótyavetyélni való fogytán.
Baromi nagy szerencséje az előző hatalomnak - hogy átadhatta a süllyedő hajót - mielőtt kitör a vihar...
A választások mindig a változás reményét keltik - csak sajnos nemigen igazolódnak.
Választások után előbb két évig reménykedünk, aztán még két évig azzal biztatjuk magunkat, hogy már csak két év és változik valami...
Ez megy ciklikusan - a ciklikus gengszterváltás a biztonsági szelep.
Csakhogy a mindenkori hatalom lényegében váltás alsógatya ugyanazon a seggen.
Lehetnek mindegyik pártban elhivatottak, de vannak mindegyikben hülyék és korruptok.
Látok én helyes törekvéseket, de azt is látom hogy hatástalanná vagy kártevővé torzulnak.
És vannak dolgok amit csak úgy tudok magyarázni, hogy akik csinálják vagy hülyék vagy gazemberek. Hülyének tűnnek a szempont szerint amit hiszünk vagy elvárunk tőlük, de attól még okos gazemberek a saját nem nyilvános szempontjuk szerint vizsgálva őket.
A "csicskatörvények" ami a védett kor, kismamák dolgait illeti - hülyeség - több kárt okoz mint ami hasznot lehet remélni tőle.
Hogy nincs és nem is volt rendben az biztos - de kár ezeket a dolgokat épp most bolygatni.
Alapvetően, ha valakit védeni akarok, kora, vagy gyermekvállalás okán - az helyes szándék - de hibás az eszköz, hogy ezt (liberalizált piacgazdaságban) a munkaadóra akarom terhelni - visszaüt és a kedvezményezett sokkal inkább hátrányt szenved miatta. Ez közügy - a fedezetét adóban kell bevasalni a gazdasági szereplőktől.
Az viszont, hogy a munkanélküliséget, segélyezést "közmunkává" kell konvertálni - nagyon helyes szándék - de sajnos hosszú menetelésnek ígérkezik - és megintcsak azt látom: nincs eléggé átgondolva a mikéntje...
A legnagyobb durranás - szerintem - egy nem konvertibilis pénzhelyettesítő specializált csereeszköz bevezetése lenne - profitpénzt reménytelen rábírni, hogy profitot nem termelő dolgokba fektessen - egy közösségen belül a saját problémáikon való munkálkodás elszámolásához lehessen eszköz - profitot nem termelő módon.
Márpedig elegendő csereeszköz nélkül ezt az erőforrás - kereslet és kínálat teljes bénultságra van ítélve és segélyekre szorul.
A specializált fizetőeszköz kicsit olyan mint a pénz, kicsit olyan is mint a háborúból ismert jegyrendszer...
A legolcsóbban talán úgy lehetne megvalósítani mint egy bankkártya, ami egy számlához csatlakozik - azon pedig több szám van - ez egyik az univerzális csereeszköz rész, amin bármi vehető. A másik olyan amiért bizonyos dolgok nem kaphatók (cigi, kávé) mi mint a ma ismert élelem utalványok: csak meghatározott célokra költhetők.
Elmehet egész odáig, hogy konkrétan a magyar gazdaság által megtermelt (pl. liszt) fedezetet utalnak.
Alapvetően: ha valaki a szabad piacon szabadfelhasználású vásárlóeszközt nem képes keresni - az őt támogató közösségnek joga beleszólni, hogy a támogatást mire költheti - a teljesítménye alapján a szükségén felül mennyi jut hasznosra vagy kellemesre.
Nem csigarettára adjuk össze a segélyt, hanem, hogy ne haljon éhen és a gyerekei iskolába járhassanak.
Amit az errevalón felül megtermel - azt használhatja szabadabban.
Kontrollra (mint amilyen ez a ma divatos cafeteria utalványosdi) nem azoknak van szükségük, akik képesek a munkaerőpiacon megélni - hanem azoknak akik onnan kiszorultak - az önfenntartásukat (de legalábbis az ahhoz való hozzájárulásukat) a profitorientált piacon kívül kell megszervezni.
Ott mindenképp indokolt közösségi tervgazdálkodásnak működni.
A szabadság az önnfentartásravaló minimum megteremtésétől kezdődik...
Baromi nagy szerencséje az előző hatalomnak - hogy átadhatta a süllyedő hajót - mielőtt kitör a vihar...
A választások mindig a változás reményét keltik - csak sajnos nemigen igazolódnak.
Választások után előbb két évig reménykedünk, aztán még két évig azzal biztatjuk magunkat, hogy már csak két év és változik valami...
Ez megy ciklikusan - a ciklikus gengszterváltás a biztonsági szelep.
Csakhogy a mindenkori hatalom lényegében váltás alsógatya ugyanazon a seggen.
Lehetnek mindegyik pártban elhivatottak, de vannak mindegyikben hülyék és korruptok.
Látok én helyes törekvéseket, de azt is látom hogy hatástalanná vagy kártevővé torzulnak.
És vannak dolgok amit csak úgy tudok magyarázni, hogy akik csinálják vagy hülyék vagy gazemberek. Hülyének tűnnek a szempont szerint amit hiszünk vagy elvárunk tőlük, de attól még okos gazemberek a saját nem nyilvános szempontjuk szerint vizsgálva őket.
A "csicskatörvények" ami a védett kor, kismamák dolgait illeti - hülyeség - több kárt okoz mint ami hasznot lehet remélni tőle.
Hogy nincs és nem is volt rendben az biztos - de kár ezeket a dolgokat épp most bolygatni.
Alapvetően, ha valakit védeni akarok, kora, vagy gyermekvállalás okán - az helyes szándék - de hibás az eszköz, hogy ezt (liberalizált piacgazdaságban) a munkaadóra akarom terhelni - visszaüt és a kedvezményezett sokkal inkább hátrányt szenved miatta. Ez közügy - a fedezetét adóban kell bevasalni a gazdasági szereplőktől.
Az viszont, hogy a munkanélküliséget, segélyezést "közmunkává" kell konvertálni - nagyon helyes szándék - de sajnos hosszú menetelésnek ígérkezik - és megintcsak azt látom: nincs eléggé átgondolva a mikéntje...
A legnagyobb durranás - szerintem - egy nem konvertibilis pénzhelyettesítő specializált csereeszköz bevezetése lenne - profitpénzt reménytelen rábírni, hogy profitot nem termelő dolgokba fektessen - egy közösségen belül a saját problémáikon való munkálkodás elszámolásához lehessen eszköz - profitot nem termelő módon.
Márpedig elegendő csereeszköz nélkül ezt az erőforrás - kereslet és kínálat teljes bénultságra van ítélve és segélyekre szorul.
A specializált fizetőeszköz kicsit olyan mint a pénz, kicsit olyan is mint a háborúból ismert jegyrendszer...
A legolcsóbban talán úgy lehetne megvalósítani mint egy bankkártya, ami egy számlához csatlakozik - azon pedig több szám van - ez egyik az univerzális csereeszköz rész, amin bármi vehető. A másik olyan amiért bizonyos dolgok nem kaphatók (cigi, kávé) mi mint a ma ismert élelem utalványok: csak meghatározott célokra költhetők.
Elmehet egész odáig, hogy konkrétan a magyar gazdaság által megtermelt (pl. liszt) fedezetet utalnak.
Alapvetően: ha valaki a szabad piacon szabadfelhasználású vásárlóeszközt nem képes keresni - az őt támogató közösségnek joga beleszólni, hogy a támogatást mire költheti - a teljesítménye alapján a szükségén felül mennyi jut hasznosra vagy kellemesre.
Nem csigarettára adjuk össze a segélyt, hanem, hogy ne haljon éhen és a gyerekei iskolába járhassanak.
Amit az errevalón felül megtermel - azt használhatja szabadabban.
Kontrollra (mint amilyen ez a ma divatos cafeteria utalványosdi) nem azoknak van szükségük, akik képesek a munkaerőpiacon megélni - hanem azoknak akik onnan kiszorultak - az önfenntartásukat (de legalábbis az ahhoz való hozzájárulásukat) a profitorientált piacon kívül kell megszervezni.
Ott mindenképp indokolt közösségi tervgazdálkodásnak működni.
A szabadság az önnfentartásravaló minimum megteremtésétől kezdődik...
Az utolsó 100 komment: