Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: "A Muzsikáló Magyarország 2024 program a kávéházi cigányzenét támogatja 1 milliárd forintos keretö... (2024.04.23. 14:24) Zeneszoba
  • Neytiri1: Ó, hát ez a piszkos anyagi! Gondoltam, hogy megnézem, mert nem tudom, hogy mennyit kell fizetni. B... (2024.04.23. 13:17) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.06.24. 06:06 Fabius

Rabszolgasors

Címkék: fidesz költségvetés közmunkaprogram magyar munka terv

Örvendezzünk kedves honpolgárok, megszületett a mű. Akarom mondani a MŰ, a Magyar Munka Terv. Ha most a nyájas olvasó ajkán kaján vigyorral azt kérdezi, tán'csak nem azt tervezik odafent a Nagy Büdösben, hogy dolgozni fognak, akkor válasz: nem, ez még terv szinten sem fordult meg kormányzati nyakon hordott víztornyokban. Ők dolgoztatni akarnak, sokakat kevés pénzért.

Egymillió munkahely! - harsogta Kedves Vezetőnk országszerte a választások előtt, most pedig nekiláttak a megvalósításnak, tényleg. Igaz, ha megkérdezzük tőlük mennyi is lesz az annyi, akkor a legpontosabb válasz a faszsetuggya. Ugye van az a konzervatív nézet izé, - mert mindenkinek nagyot hazudni nem lehet, különben kiröhögnek - ami szerint 3%-os gazdasági növekedés mellett 292 ezer lesz a munkahelyek száma. Na, ez a kormánynak nem sajátja, ők a lelkesedésben 5% növekedést és 463 ezer munkahelyet álmodnak 2015-ig. A két szám közti lyuk meg a Matolcsy káló, az aprócska számolási hibaszázalék.

Szükség is van a széles hibahatárokra, biztosra menni itt csak így lehet. Különben ismét előfordulhat, hogy egy napon lesz nagy kapkodás, hogy a 85 oldalas módosítás szerint elszámolta Szent Jobbunk a költségvetést, vagy áááádehogy, csak azok a hülye külső körülmények a hibásak már megint. Mindenesetre az tény, hogy a munkaterv megvalósításához rossz előjel, ha a nem elszámolt költségvetés miatt valahogy mégiscsak 25,3 milliárdot nem fordít erre a kormány, mert kell a pénz más, nem elszámolt lyukak betömésére.

Szóval a kezdet remek, nem is alakulhatott volna jobban. A közmunkaprogram még sehol, de a munkaerő piaci alapban máris hiány van. Sebaj, majd jóárasítják a munkaerőt, lesznek bérelhető egyedek, és akkora rugalmasság, hogy fal adja a másikat. Utazó nemzet lesz a magyar, megtanul másik városban, más körülmények között mondjuk stadiont bontani napi négy órában. A sokat utazóknak lesznek vidám barakkvárosok, ahol meghúzhatják magukat abban a húsz órában, ami nem munkával telik. Képzeljük el, hogy nem csak a sokat emlegetett megélhetési segélyes réteg fog ide járni, hanem mondjuk Staubinger Isaura vidéki tanárnő is, aki alól éppen kiszervezte az iskolát valamelyik egyház, és olyan pechje van, hogy még gyereke sincs egy sem. ( tíz éven aluli gyereket nevelő nő, és egyedülálló férfi 2 óra utazásra kötelezhető)
4000 szorgos, stadiont építő munkásra bizony főzni kell, Isaura meg kézilánynak pont alkalmas lesz a népkonyhán. Répát hámozni, krumplit pucolni diplomával is lehet, aki meg pórul járt és munkanélküli lett az ne válogasson.

Addig a pontig egyetértek a kormánnyal, hogy egy épkézláb közmunkaprogramra égető szükség van. De ez csak a modernkori rabszolgaság intézményesítésével elérhető? Mert ez amit kitaláltak nem más. A munkaterv szerint előnyben részesítik majd pl a közbeszerzéseknél azokat a cégeket, akik közmunkásokat foglalkoztatnak, de nem számolnak az így generált tömeges elbocsátási hullámmal. Minek foglalkoztasson valaki 8 órában bejelentve, teljes járulékot és adót fizetve munkavállalót, ha a közmunkás rabszolga kevesebbe kerül, és ráadásul minél nagyobb számban vannak a cégnél, annál nagyobb előnyt jelentenek egy közbeszerzési eljárásnál.Arról nem beszélve, hogy ezzel a módszerrel egy, azaz egy darab új, termelő munkahelyet sem hoznak létre. Kubikosra és malterkeverőre nem sok szükség van ekkora létszámban, eladható, nemzetgazdaságot növelő tételt előállítani képes munkahelyre/munkaerőre viszont annál nagyobb számban szükség lenne. Ilyenből viszont így nem lesz egy sem. Sebaj, a közmunkások felépítik Kedves Vezetőnk és alvezére számára a két panteont, és focimeccsek mellett rendezhetnek benne gladiátor viadalokat a népnek. Létszám lesz hozzá.

Azt viszont tényleg nem értem, hogy miért nincs egy logikus, átlátható és iskolai végzettség alapján differenciáló koncepció? Az önkormányzatokkal, magánvállalkozásokkal kivitelezhető lenne a következő:

1: a diplomások és egyéb felsőfokú végzettségűek dolgozhatnának önkormányzatoknál, besegíthetnének a napi ügyintézésbe, lehetne feladat az adott helység számára hasznos pályázatok felkutatása, azok kidolgozása, esetleg végezhetnék ugyanezt magáncégeknél is.

2: a középfokú végzettséggel bírók, szakmunkások munkára foghatóak lennének településen belül: lehetne pl normálisan működő településgondnoki szolgálatatokat létrehozni, ahol mondjuk a 87 éves Gizi néni kiesett konnektorát csinálhatná a villanyszerelő, a beszakadt kapuját a lakatos, a közparkok-közterek rendbetételét a földműves, az önkormányzati épületek felújítását/karbantartását az építőipari szakmunkások, stb.

3: aki meg végképp nem ért semmihez az menjen kubikosnak és árokkaparónak, stadionépítőnek és gátmagasítónak.

Sok tartósan munkanélküli örülne, ha időnként beleesne egy normális közmunkaprogramba. Egyrészt ilyenkor pénz áll a házhoz, másrészt többségük szeretne valami olyan munkát végezni, aminek - esetleg - értelme is van. Ők is szeretnek úgy gondolni magukra, hogy hasznos tagjai a társadalomnak, és nem lenézett, eltűrt, eltartott rabszolgái egy ostoba rendszernek. Ugyan ezzel sem dobnának sokat a GDP-n, de élhetőbb környezetet biztosíthatnának okosan szervezve mindannyiunknak.

Ráadásul az emberi mivoltuk is megmaradna ebben a furcsa világban.


 

399 komment · 10 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr203010313

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Korporatív kínai depó 2011.06.26. 01:54:18

p { margin-bottom: 0.21cm; }Kína megérkezett. Idelökött egymilliárd eurónyi hitelt (mostani árfolyamon kb. 280 milliárd forintnyit, a teljes államadósság-állomány néhány százalékát, némi aprópénzt), megvett ezt-azt a stratégiai ágazatokon belül, meg me...

Trackback: Korporatív kínai depó 2011.06.26. 01:52:46

p { margin-bottom: 0.21cm; }Kína megérkezett. Idelökött egymilliárd eurónyi hitelt (mostani árfolyamon kb. 280 milliárd forintnyit, a teljes államadósság-állomány néhány százalékát, némi aprópénzt), megvett ezt-azt a stratégiai ágazatokon belül, meg me...

Trackback: Kósa Lajos megvádolta a kormányt 2011.06.24. 19:05:28

Mert nézzük csak mit mondott Kósa Forintbedöntő Lajos:Az esztergomi önkormányzat helyzetéről Kósa Lajos azt mondta: „Ott, bár nagy az adósság, az önkormányzatot a jelenlegi vezetés vitte csődbe abban az értelemben, hogy bár helyt tudtak volna áll...

Trackback: Papírja van róla! 2011.06.24. 12:42:22

Papíron már megvan az egymillió új munkahelyVilággazdaság OnlineLehet, hogy ön még nem is tud róla, de papíron már dolgozik?Azt szeretném megtudni, hogy kaphatnék-e valamiféle munkáltatói igazolást arról, hogy papíron már van munkahelyem, és ha igen ak...

Trackback: Döglött Béka: Dolce Vita fagylalt közgazdász kehelyben 2011.06.24. 12:32:06

Mottó: Ha semmi sem lehetetlen és minden lehetséges, akkor mégiscsak lehetséges, hogy van, ami lehetetlen.Az Elvarázsolt Kastély exkluzív éttermében paradoxonokat szolgálok fel, melyeket a legfrissebb és szigorúan ellenőrzött alapanyagokból, a kulinári...

Trackback: Bartus László: Clinton Pesten 2011.06.24. 12:08:58

Ha Clinton nem szól be, közös lesz a szégyen a Lantos családdal....

Trackback: Adható-vehető beszélő szerszám lesz a közmunkás? 2011.06.24. 10:39:28

Az állam a közmunkások bérbeadásával száll be a munkaerő-kölcsönző bizniszbe. A Széll Kálmán terv szerint ezzel kialakítják a munkaerő-kölcsönzés új rendszerét.Bízzunk benne, hogy ez nem azt fogja jelenteni, hogy az államtól kölcsönzött munkaerőre és a...

Trackback: Buszbalesetek: Miért öl a magyar út? 2011.06.24. 09:40:06

A hétnek még nincs vége, mégis megvonhatjuk a megdöbbentő mérleget: hétfő óta a magyar országutakon három súlyos buszbaleset történt, amelyekben összesen kilencen haltak meg, és több tucatnyian súlyosan megsérültek. A balesetek mindegyikében nem menetr...

Trackback: Nem 21. századi technológiával 2011.06.24. 07:55:35

Némiképp szakítva a blog stílusával most egy idézet következik egy tegnapi indexes cikkből, mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja:Nem 21. századi technológiávalOrbán Viktor a következő évről azt mondta: a gazdasági fordulat megtörtént, ezután iparfej...

Trackback: Tényleg a közmunka Orbánék csodafegyvere 2011.06.24. 06:52:09

 A fasztarisznya kormány Európa egyik legrugalmasabb munkaerejévé tenné a magyart és a kkv-k előnyére differenciálná a Munka "Oktondi" Törvénykönyvét - derül ki a punnyadt Nemzetgazdasági "Xavér" Minisztérium által ma közzét...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@huttinger: 2014-ben lesz néhány új Gödör Klubunk. Az egyik stadion alakú, a másik egy otromba, girbegurba, félkész híd, a harmadik egy gigantikus földhányás végig a Római-parton. És még ki tudja, milyen álmokat dédelgetünk.
@SvenH.: nem baratom, azt hogyha megjelenik a piacon egy allami garanciaval baszott olcso munkaero, amit igenybe lehet venni, akkor a te jelenlegi munkaeropiaci erteked meredeken esik.

Tehat amit csinalsz munkat legyen az becsuletes ketkezi munka, vagy szellemi, nem fog annyit erni mint most.

Vagyis kurvara nem lesz kivancsi senki a te berigenyeidre, ha tized annyiert garantaltan munkaerohoz jutsz, anelkul hogy holmi munkavallaloi jogokkal torodnod kene.
@is: Rosszul gondolod. Nem hiszem, hogy mindenki hibás a azért mert elbocsájtják. A többség biztosan nem, de van aki igen. De azért, mert nem tud új munkahelyet, munkát találni, azért már az egyén felelős. Nem feltétlen abban a munkakörben amiben eddig dolgozott, esetleg másban, de mindenkinek meg kell tudni találni az útját. Előbb vagy utóbb.
Neked, ha most munka nélkül vagy, akkor sok erőt kívánok az újrakezdéshez, ha találtál, akkor pedig gratulálok hozzá, és hajrá!
@alaurent:

Meg kell már kamatospínzes is nem? :D
Tegnap Kálmán Olga élénken helyeselt, amikor egy "szakértő" a közmunkaprogramot ünnepelte.Mert hogy a kvalifikálatlan munkaerőnek ez milyen jó lesz.

HÁT ELMEHETNEK A...

Tegnap egy 50 évesnél idősebb nőismerősömet (kvalifikált, felsőfokú végzettségű nő!) kötelezte az önkormányzat, hogy azután a 28.500 Ft-os segélyért cserébe középület takarítást KELL VÉGEZNIE!!

1.) Ennél megalázóbbat el sem tudok képzelni;
2.) Mivel egész életében szellemi munkát végzett, nem tudni, fizikailag hogy fogja bírni, hiszen az izületei állandóan fájnak;
3.) Ezzel akarják visszavezetni a munkaerőpiacra?! Ki a fene fogja fölvenni kvalifikált munkakörbe, ha a CV-je szerint az előző munkaköre takarítónő volt?!

EZEKNEK TOTÁL ELMENT AZ ESZÜK!!!

Megkérdezném, hogy pl. a börtönben köteleznek-e arra egy 50 éves nőt, hogy a napi kajáért takarítson? Ugye nem!
@_Molly: Nem köteleznek senkit se rá, h. napi kajáért takarítson. Nem lenne fair. De az se legyen már oké, h. a dolgozók tartják el halála napjáig, mert nem képes/akar munkát találni...
@macamuca: az elozoekben irtam hogy meg 100 bruttoert se ment el egy videki nagyvarosbol 200 ember

ok nagyon aljas modon eltek vissza az adozok joindulataval...
es tudod ahol fat vagnak ott hullik a forgacs...

a valodi rokikat is nehanyszor feleslegesen csesztetik az alrokik miatt... en nem az allamot hibaztatnam e miatt hanem a tobbit aki visszael a helyzettel
@_Molly: nem kell mindent beirni a CVbe, en sem szivesen adok le 10 oldalas CVt :)))
@SvenH.: Ha elveszted a melódat, nyilván próbálsz másikat keresni. Ha sikerül, semmi gond. Ha nem sikerül, jön a kérdés: meddig tudsz megélni rendszeres havi jövedelem nélkül (mennyi jövedelmed volt, és ebből mennyi voltál képes megtakarítani: a mai magyar átlagjövedelemből nem igazán lehet hosszú hónapokra elegendő összeget felhalmozni, bár tényleg vannak szakmák, ahol magasabb a jövedelem, többet lehet félretenni, ezek viszont jellemzően a keresett szakmák, az összes munkavállalóhoz képest alacsony létszámmal = ők viszonylag hamar találnak másik munkát, bár hosszabb ideig is képesek volnának a megtakarításaikból élni. Havi 65-100 ft körüli összegekből nem igazán lehet spórolni..)? Mikor lesz anyagi okok miatt fontos, hogy regisztrálj a munkaügyi központban, ahonnan ezek után 3 hónapig megkapod a munkanélküli segélyt (ez ugyanis jár, mivel addig dolgoztál), ami rövid időre ugyan, de fix jövedelmet jelent. Ha letelt a 3 hónap (netán akár hamarabb is??) regisztrált munkanélküli lévén közmunkára küldhetnek. Ezesetben 2 választásod van: elvállalod, a fentebb már részletezett feltételekkel és részproblémákkal (jöv. összege mire elég, élelem, távolság, étkezés, stbstb), és közben keresgélsz tovább, vagy nem vállalod el, ekkor nincs pénz, semennyi, a megélhetésed kerül veszélybe, a munka megtagadása miatt ugyanis törölnek a rendszerből = nem létezel, mint munkanélküli (=mondjuk, ez is javítja a statisztikát... bár neked ettől még ugyanúgy nincs mit enni, nincs miből vill.számlát fizetni, etc.).
Az állam által olcsón kölcsönzendő közmunkások miatt pedig egyre kisebb esélyed van arra, hogy végzettségednek megfelelő munkát találj, annak megfelelő bérezésért. Elvégre mindenféle szakképzettségű ember lesz a közmunkások között (előbb-utóbb mindenki rákényszerül, hogy regisztráljon és elvállaljon bármit, merthogy az éhség nagy úr!), válogathatnak közöttük a munkáltatók és majd hülyék lesznek pld. diplomás minimálbért adni, ha ugyanazért a melóért közmunkás minimálbért is elég lesz fizetniük. Jó lesz ez, tényleg. No, nem neked, meg nekem, de valakinek biztosan....
@macamuca: koszi az aggodast!

engem nem nagyon tudnak potolni kozmunkasokkal :)

amugy elobb mennek el a tesoba arufeltoltonek minthogy vegzaljanak midnenfele utazgatasokkal...
@ursus artos:

"Mondd mit nem értesz ezen?"

Azt, hogy mi köze a mondandódnak ahhoz, amit írtam.
@Uva: Klasszikus Hofi vicc az 50-es évekről, mikor a disznó kevesebbet fialt, mint amennyi a tervben volt. Tanácselnök: "Szüzmária, idesanyám, aki a mennyekben lakozol titokban! Csak 8-at fialt az a nyüves disznyó, mikor 12 a terv! Micsinyájjak? Mer' disznyót azt nem tudok, az asszony is csak húzódozik... Na nem baj, akkor csinálok STATISZTIKÁT! Magyar módra!..."
@ursus artos: "hogy képességeitől függetlenül a szorgalmával gondok vannak"
Miről beszélünk?
A válaszom, a fenti okok miatt a kétkezi betanított munka.

Oké.
Bár a szorgalom és az eredményei jelenleg azt jelentik, hogy gyönge 4-es átlag, a képességei alapján némi erőfeszítéssel simán lehetne kitűnő is, tehát nem hülyécske és nem bukdácsoló kölökről van szó. És eme eredmények miatt gondoltam úgy, hogy értelmes, hasznos képzettséget adó fősulira/egyetemre nincs esélye bejutni ezekkel az eredményekkel.
Ha szerinted egy lánygyerek vagy kitűnő tanuló és lesz belőle mérnök/orvos/közgazdász/jogász/mifene, vagy erre gyengébb eredményei miatt (akár kicsit gyengébb, akár sokkal gyengébb eredmény) nincs esélye (netán egyik sem érdekli), akkor meg mehet betanított melósnak, akkor nem tudom, mit mondjak. Mert itthon egy lány/fiatal nő vagy tucatszakmával rendelkezik, így minimálbért keres a szakmájában, ebből alig él meg, családalapításra meg ne is gondoljon, vagy mehet betanított munkásnak, hasonló jövedelmi viszonyokra számítva. Fiúknál kissé más a helyzet (lásd fentebb említett szakmákat: 3-4-es eredménnyel simán felveszik, simán elvégzi, majd elhelyezkedik és viszonylag keres is.). Hogy lesz unokám, abban bízom (lányomat ismerve), de hogy Mo.-on fog-e megszületni, az kérdéses. Ami azt is jelenti, hogy az anyja sem itthon dolgozik-adózik majdan, meg azt is, hogy nem az ország létszáma szaporodik. Mert az itthoni segédmunkás kilátások valahogy nem túl vonzóak sem lányomnak, sem sok más fiatalnak. És ők sokkal könnyebben veszik a kalapjukat, oszt'jónapot! Aki itthon marad, oldja meg, ahogy akarja. Ők nem tervezik a nyomorgást. Megjegyzem, én sem....
@SvenH.: Nem adják azt olyan könnyen. Engem pl. egyetemista koromban nem vettek fel suli mellett árufeltöltőnek a madarasba, mert olyan nagy volt a túljelentkezés...
@M_R: Részben igen, de azért van pár száz ezer most is. Az mostanság elküldött tanárokra és egyéb közszolgákra kíváncsi leszek, vajon ők is gátat fognak építeni?
Egyébként v.ki levezetné nekem a nagy , de szupi ez a közmunkásdi csoda, hogy a bruttó 46.000 forintot ami nettó 38 körül van , hogyan lehet beosztani akár egy egyedülálló embernek ...
@sárkányfő: Az Olaszországba ment romá(no)k szerinted olasz fizetésért dolgoznak??? Melyik bolygón élsz??? Lopnak, lopott cuccal, droggal kereskednek, a sajátjaikat kurvaként, koldusként dolgoztatják. És lopnak, ha kifelejtettem volna. Meg lopnak.
@macamuca: szerintem azért vannak lehetőségek egy lánynak is, ha nem akar továbbtanulni. Mindenképp kell egy használható nyelvtudás (angol, legalább középfokon), és mellé lehet csinálni egy OKJ-s képzést: mérlegképes könyvelő, logisztikus, akármilyen ügyintéző, titkárnő, és még ezerféle. Mindegyik akkor ér valamit, ha nyelvtudás van mellette. Mindegyikkel el lehet helyezkedni. Mondjuk sajnos Salakszentmotoroson nem, de kicsivel odébb biztosan.
@szaroskenyer: "De az se legyen már oké, h. a dolgozók tartják el halála napjáig, mert nem képes/akar munkát találni... "

Hasonlíts össze ezt a havi 28.500 Ft-ot egy állami vezető (vagy politikus) havi milliós munkabérével (+ béren kívüli juttatások, költségtérítés stb.) és rájössz, mennyire elenyésző összeg. A többség ruhapénz gyanánt is többet kap havonta... Őket is a dolgozók tartják el, ha úgy vesszük.

Minden kultúrországban létezik a szociális segély. Munka nélkül adják, a rászorultság függvényében. Ezt hívják szolidaritásnak.

Ugyanis aki ma dolgozik, 50-60 éves korára szintén járhat úgy, hogy nem talál munkát, nem kell egyetlen munkáltatónak sem. A kóbor kutyákat sem hagyjuk éhen halni, az embereket sem kéne.

Ez a 28.500 Ft amúgy is annyira, de annyira kevés, tényleg csak az éhenhalás ellen véd. A hajléktalanság ellen már pl. nem.

Egyébként a szolidaritás része az is, hogy a sérült, súlyos beteg embereket is TÁMOGATJA A TÁRSADALOM akkor is, ha soha életükben nem dolgoztak.

Sokan vannak, akik születésüktől kezdve a halálukig segélyt kapnak: autisták, szellemi fogyatékosok, mozgássérültek, súlyos depressziósok, elmebetegek, szívbetegek, szervátültetettek, nem kevés ember.

Tehát az, hogy aki nem dolgozik, ne is egyék, nem annyira jó szöveg...
@SvenH.: amugy elobb mennek el a tesoba arufeltoltonek minthogy vegzaljanak midnenfele utazgatasokkal...

Még mindig nem érted: a tesco (és társai) nem saját maga fog alkalmazni minimálbérért árufeltöltőnek (akár 4 órában, mint pld mostanság a diákmunkásokat), hanem jóval kevesebbért közmunkásokat fog kölcsönözni az államtól. Ez annyiból jó példa ráadásul, mert a 8 általánoson kívül semmi nem kell hozzá, most is népszerű alkalmi munka (vagy akár másodállás), azzal együtt, hogy a tesco nem a legnépszerűbb munkáltató. No, az új lehetőségekkel (közmunkás kölcsönzése olcsón) ez is megszűnik.

"engem nem nagyon tudnak potolni kozmunkasokkal :)"

Szép dolog az önbizalom, de az is régi igazság (bár nem dakota közmondás...), hogy pótolhatatlan ember nincs. A közmunkás pedig nem azonos a tanulatlan, tudatlan emberrel (részemről 4 szakmával, érettségivel és nyelvvizsgával voltam utcaseprő fél éven át: akkor és ott az volt az egyetlen lehetőség. És az akkori minimálbér több volt -most is több-, mint a 0 ft. Tehát szedtem a csikket, kapáltam a virágágyást, etc.). Az új rendszerben pedig a fentebb felsoroltak miatt előbb-utóbb vagy beregisztrál a frissen elbocsátott (netán épp azért bocsájtják el, mert occcsón akarnak a helyére közmunkást bérelni...), akit eztán már ki lehet közvetíteni. Pld egy óraadó szerződéssel foglalkoztatott tanárt-tanítót is a helyi suliba (vagy a tanárhiánnyal küszködő, problémás gyerekkel teli iskolába, a szomszédos településre vagy "kissé" odébbra is, elvégre szállást is adnak!), egy vízmérnököt a helyi vízműhöz, gépészmérnököt a tsz géptelepének irányítására, stb: sokféle olyan munka van, amihez kell a felsőfokú végzettség, és adminisztratív eszközökkel (ezekben is igen jártas kormányunk...) rá lehet kényszeríteni sokakat arra, hogy a számukra kedvezőtlen ajánlatot elfogadják: nulla forint vagy kevés forint. Ilyen alternatíva esetén nem kérdéses (legalábbis számomra), hogy ki melyiket választja. Hogy aztán közben keresi az útját-módját, hogy elköltözzön? Naná. No, nem 1-2 megyével odébb, hisz ott ugyanaz várja (feltételek, lehetőségek, szabályozás, stb), mint eredeti lakhelyén. Hanem 1-2 országgal odébb. És nem a képzetlen, elavult tudásal rendelkező, netán hosszabb ideje munkanélküliek fognak elsősorban elhúzni az országból.
Akármerről nézem, ez az ötlet a közmunkával nem csak kidolgozatlan, hanem különféle hatásait és lehetséges hatásait tekintve finoman szólva is előnytelen. Rövid távon az egyénnek, hosszabb távon az országnak.
Képzés kellene, használható és értékes tudás, közoktatás címén (középfokú szakképzés), de legfőképpen munka. Produktív munka lehetősége.
Ezek helyett lesz közmunka.
Hogy ez majd mennyire pörgeti fel a gazdaságot, mennyivel növeli meg a GDP-t, majd elválik. Szerintem semennyire. A tiszta árokpart szép, de havi 25 ezerből nem fogja hülyére vásárolni magát senki, még occsó szlovák tejre sem fog telni, nem hogy a drágább magyar tejre-egyébre.
Node ha O.V. azt mondta, hogy ez jó lesz, akkor biztos úgy is lesz. Elvégre eddig még akármit mondott is, az mindig úgy is lett. Soha nem tévedett, soha nem "füllentett".
Pld az államháztartási hiány elszámolása is azért történhetett meg, mert a "hülyematolcsy". Ja. Legfeljebb tévedett (nofene? csak nem??) O.V., amikor elhitte Matolcsynak, hogy jó az a számítás. Most meg kiderül, hogy mégsem.. aztán majd csak lesz valahogy....
@SvenH.: "nem kell mindent beirni a CVbe"

Nem, ezt viszont muszáj.

Belépéskor ugyanis le kell adnod az előző munkahelyen kapott kilépő papírokat. És azon ott lesz, hogy ELŐZŐ MUNKAKÖRE: KÖZÉPÜLET TAKARÍTÓNŐ. ALAPBÉRE: 28.500 Ft.

Na, ezután kezdj bértárgyalásba, és hitesd el az új munkáltatóddal, hogy te vagy az ideális jelölt pl. marketing igazgató vagy tanári munkakörre...

A CV-det elolvassák, rád néznek és rögtön egy partvissal a kezedben fognak látni maguk előtt. Az emberek ugyanis tele vannak előítéletekkel, a munkáltatók meg főleg.
@Vegyi Ali: az angollal nincs gond, éppen ezért nem hazai munkavállaláson gondolkodik/gondolkodunk. Merthogy anyuka is beszélni kicsi inglis, még a nyelvvizsgáig is eljutottam :), de részemről ez (úgy gondolom) arra elég, hogy valami egyszerűbb melót elvállaljak kint. Aztán nyelvi környezetben meglesz a többi is. Egyenlőre arra "várunk" hogy végezzen a gyerkőc, de ha netán úgy alakul (megszűnik a munkahelyem, ami mostanság szóba került, vagyis az erőteljes létszámcsökkentés), akkor lépek hamarabb. Eddig sem estem kétségbe, eztán sem fogok. De összességében véve eléggé kilátástalan a helyzet, úgy vélem. Korosztályomnak is, de a pályakezdő, tapasztalattal nem rendelkező fiataloknak meg főleg.
Aztán hallgathatjuk azt is, hogy elöregedő társadalom, meg nem született gyerekek, kivándorlás, stb. És semmi konkrétum, ami ezek csökkentését-megállítását célozná. Mert a tervezett közmunka program szerintem nem megoldás.
@macamuca: nezd szeritnem 0 az eselye hogy a teso azokat a kozmunkasokat vegye fel... max kint kaszalni a fuvet...

ez a masik resze igaz nem lehet tudni mit hoz a jovo...

viszont amit te feszegetsz es a poszt tolo is, hogy miert nem midnenkit rendes allasba...
tudod volt ilyen rendszer is regen!!!
40 even keresztul
nem mukodott

most volt 20 even keresztul a masik rendszer hogy hat addjuk neki a segiiilyt mert nincsen ott melo
ez se mukodott jol

a mostani szerintem mind a ket modellnel jobb

szemely szerint en ugy latom, hogy megszunettik az ujratermelodo segelyezesi rendszert ezzel a lepessel
ezt ki is fejtettem, igaz egy kisse sarkosan es indirekten, de azert ez tamadhatatlan:
SvenH. 2011.06.24. 14:03:44
@Viktus: "Egyébként v.ki levezetné nekem a nagy , de szupi ez a közmunkásdi csoda, hogy a bruttó 46.000 forintot ami nettó 38 körül van , hogyan lehet beosztani akár egy egyedülálló embernek ... "

Az ismerősömnek 28.500 Ft-ért ajánlották föl a középület takarítást napi 4 órában (+utazás).

Sajnos nem 46 ezer forintról van szó.:(
@_Molly: Biztos vagy benne, hogy be kell adni? É vezetőféle ember vagyok, interjúztattam kollégákat, nem egyet, soha nem kértem semmit tőlük az előző munkahelyükről. A döntés kizárólag a személyekről szól. És - megkérdezvén őket- ők sem adtak ilyen adatot a HR-nek...
@SvenH.:" szemely szerint en ugy latom, hogy megszunettik az ujratermelodo segelyezesi rendszert ezzel a lepessel"

És felpörgetik a bűnözést. Akitől ugyanis elveszik még a havi 28.000 Ft-ot is, aki éhezik, nem tudja eltartani a gyerekeit és/vagy veszélybe kerül a lakhatása, az lopni fog. Erre mérget vehetsz.
@_Molly: Kivéve, ha nem lesz otthon, mert a lakásától 150 km-re dolgozik, vagy fáradt lesz az egész napos gátépítéstől, és ne lesz ereje/kedve elmenni este kolbászt lopni... :)
@_Molly:

Na meg az elkövetkező béralkukhoz is ragyogó ütőkártya a munkáltató kezében :P
@_Molly:

Az asztalt ráborítottam volna több éves adózás után milliókat betolva ilyet prezentálna ...
@Balance Ring: Igen, biztos vagyok benne.

Belépéskor le kell adni a TB-kiskönyvet, ebben is benne vannak az előző munkahely adatai. Ezt meg kell őrizni a munkaviszony végéig, akkor kapja vissza a dolgozó.

De van egy ún. Adatlap is. Ebből derül ki, hogy illetőnek van-e pl. levonandó tartozása, mennyi szabadságot vett ki az adott évben (az új helyen fontos tudni, mert az éves szabadsága annyival csökken, amennyit az előző helyen kivett), mennyi jövedelme volt, kapott-e végkielégítést stb. Az adóbevallás elkészítéséhez is tudni kell az éves összjövedelmet, de szükség van a járuléklevonások igazolására is.
De a felvételnél ez nem feltétlen dönt... Ahogy mondtam, amikor én interjúztattam, soha nem kértem a papírt, csak mesét, hogy mit csinált eddig, illetve tőlem se kért senki semmi ilyesmit. nem is adnék, csak ha már megvan a szerződésem.
@Balance Ring: igen, be kell adni bizonyos iratokat. Nem kérésre, hanem a kötelező adminisztráció miatt (kilépéskor szintén kötelező ezeket kiadni). Részben azért, mert ezekből derül ki az is, hogy előzőleg milyen munkak9rben mennyi jöv. után mennyi adóelőleg, járulék, miegyéb lett megfizetve a munkáltató és a munkavállaló által egyaránt. Ezeket az iratokat tehát kilépéskor ki kell adni, belépéskor pedig be kell adni (no, az igaz, hogy nem a felvételi elbeszélgetésre kell vinni, és a CV-ből is ki lehet hagyni. De azt -tapasztalatom szerint- minden interjún megkérdezik, hogy hol dolgozott legutóbb, miért váltott, ha hosszabb ideje nem dolgozott (mármint a CV szerint...), akkor ezidő alatt mivel foglalkozott (semmivel, képezte magát, családi-egyéni problémák megoldása, stb). Lehet, hogy te effélét nem kérdeztél, de nem ez a jellemző. Az előző munkáltatóra-munkára vonatkozó kérdésre adott válaszból ugyanis nem csak a konkrét foglalkoztató neve és a munkakör derül ki, hanem pld az is, hogy utólag mit várhatnak el a leendő kollégától, ha majd netán innen is távozik (hogyan-miképpen nyilatkozik ex-munkáltatójáról, stb). Úgyhogy nem kizárólag az a lényeg, hogy takarított-e vagy vezette a céget.
@Viktus: "Az asztalt ráborítottam volna több éves adózás után milliókat betolva ilyet prezentálna"

Jogos lenne, de nem teheti meg. Amíg dolgozott, kb. havi 300.000 Ft volt a jövedelme, tehát szépen adózott...

De amint elmúlt 50, már nem kellett sehová. És ha kilép a rendszerből, mert nem akar takarítónő lenni havi 28 ezerért, akkor nemcsak ezt a pénzt, de az orvosi ellátáshoz való jogát is elveszíti. Neki kéne külön fizetnie ezért a semmiből. Mert pénze már nincs, csak adósságai.:((((

NA, SZÁMÁRA EZ A VÉG. Nagyon el van keseredve. Már most attól retteg, hogy takarítóként milyen megalázó helyzetekbe fog majd kerülni, és hogy fognak majd neki parancsolgatni. Mert tisztelni nem fogják, az biztos.:(((
@Balance Ring: mit csinált eddig = tapasztalatok
időbeli "lik" a CV-ben = ezidő alatt mit csinált, miért nem talált munkát (nem akart/nem tudott, miért nem akart, stb)
Elhiszem, hogy Te nem kérdeztél effélét, de hidd el, akkor Te a ritka kivételek közé tartozol....
@macamuca: A tapasztalatot kérdeztem, arra is rákérdeztem mit csinált az elmúlt két hónapban, amíg nem volt munkája. Ha azt mondja otthon volt, mert munkát keresett, ok, elfogadom. A lényeg mindig az volt, mit tud nekem szolgáltatni, milyen tapasztalatokat gyűjtött a korábbi munkahelyein. Illetve a tudása megvan-e ahhoz, amire nekem szükségem van.
Mondjuk az is igaz, hogy nem kőműveseket, burkolókat vagy segédmunkásokat kerestem...
@Balance Ring: "De a felvételnél ez nem feltétlen dönt..."

Nem, persze értelek én.:) Ha a főnökkel interjúzik az ember, akkor nagyobb az esély egy korrekt megítéléshez.

De a HR-esek MINDIG, a főnökök pedig gyakran rákérdezik, hogy mit csináltál korábban. Ilyenkor lehet kicsit ködösíteni, de a leadott papírok alapján azonnal minden kiderül.

És ha HR-es interjúztatott, akkor ez már nem ködösítés, hanem konkrétan lebukásnak, átverésnek, hazugságnak minősülhet.:(((
@_Molly:

Na majd mikor ennél a sok ezernél elpattan a cérna, akkor kevés lesz a TEK a magyar nép megrendszabályozására ... annyi esze minden rendszernek volt, hogy nem taszították a teljes ellehetetlenülés szélére a népeket.
@_Molly: Mert tisztelni nem fogják, az biztos.:(((

Nos, a konkrét helyet nyilván nem ismerem (ahol takarítani kell majd a hölgynek), de általánosságban nem lennék benne biztos, hogy nem fogják tisztelni. Voltam takarítónő is (bő egy évig, és én sem töntettem fel utóbb az önéletrajzomban...), de a kimondott tiszteletlenséggel nem találkoztam, egy kórházban pedig sok ember megfordul... és főleg sokféle. Utóbb átkerültem adminisztratív részre, ugyanabban a kórházban (Gyes-re ment a kollegina, így lett üresedés, a végzettségem pedig megvolt), így továbbra is sok és sokféle meberrel találkoztam: tisztelet tekintetében lényeges differenciát nem tapasztaltam. Tény, hogy a takarítói munka általánosságban nem a legtiszteltebb munka, de maga az ember igen, bármit csinál is. Utcaseprőként sem tapasztaltam tiszteletlenséget, pedig azért a munkáért sem rajongtam (bár nyár végére szép csokibarna lettem = asszimilálódtam :D). Szóval, kétségbe esni kár a tisztelet-kérdéskör miatt.
Az anyagiak, meg az előzmények okán viszont nem tudok mást mondani, mint azt, hogy sajnos, van oka aggódni és felháborodni az említett hölgynek.
Bár sajnos ez nem segít rajta....
@macamuca: "Városon meg élőállatot eladni kaja-célból nem lehet "
A nyulas válaszom a nihiles alföldi falura vonatkozott és nem a városokra.
@Viktus: ".... kevés lesz a TEK ....."

No meg annyi eszük is volt, hogy nem kezdték el szopatni a rendfenntartókat... ugye, sose lehet tudni, meg hát ők eleve ezért lennének...
@Bergeroth: "Azt, hogy mi köze a mondandódnak ahhoz, amit írtam. "
Az, hogy hiányoltad Orbán kiállását. Az idézet mondat pontosan az volt. Kiállt és elmondta.
@_Molly: "Amíg dolgozott, kb. havi 300.000 Ft volt a jövedelme, tehát szépen adózott...

De amint elmúlt 50, már nem kellett sehová."

hat ez szomoru dolog ja...
az hogy az adot zsebre vagjak es utana nem adnak vissza pedig jarna...
@ursus artos: ott meg aki akarja-akarta, saját maga tartott annyit, amennyit elfogyasztott. Mert a felvásárlás, az már régen nem rentábilis, pláne megélhetés-szinten.
@macamuca: "1: Mindegy, mit mondott O.V., mindegy, mit ír elő a hatályos MT., a munkáltató nem alkalmaz, ha nem vagy helybeli, vagy ha nem mondasz le az utazási költségtérítésről. Hivatkozhatsz említettek bármelyikére, nem vesz fel. Ennyi.
"
Pusztán azért nem mind1, mert ha erről beszélt 2006-ban akkor az azt jelenti, hogy tisztában volt azzal, hogy ez probléma.
@_Molly: "Akitől ugyanis elveszik még a havi 28.000 Ft-ot is"
Nem veszik el, csak dolgozni kell érte.
Tisztelt Állami Közmunkáselosztó Központ!

Havi húszezerért keresnék hoszúcombú, gyárilag szőke, nagymellű lányt, napi négyórás közmunkára.

Lakás megoldott, csak küggyék mán,
de gyorsan...

előre is köszi; sanya

))
@Balance Ring: anno irodavezetői állást pályáztam, beadtam az önéletrajzot-mindent és vártam. Jött a hívás: várnak interjúra. Hurrá!! Elmentem X és Tsa céghez, ahol X fogadott. Elbeszélgettünk. Odáig meg vissza volt = én vagyok az ő embere! Naná, hogy én is odáig és vissza voltam! Legutoljára megkérdezte, hogy lenne-e valami kérdésem, kérdezzek nyugodtan. No, én megkérdeztem, hogy a bejárást hogyan téríti: km-re fizet vagy bérletet? Némi hümmögés után közölte, hogy ezt meg kell beszélnie Tsa-val, merthát, ugye, nem az övé egyedül a cég, egyedül nem dönthet (egészen addig úgy tűnt, hogy ő dönt, és döntött is: kellek). Majd hív. Na, ahogy Te hívtál...
Apróságok, melyeken múlhat egy állás.... Itt az utazás volt a bukkanó. Még arra sem volt lehetőségem, hogy azt mondjam, hogy ha nem térít, hát akkor nem térít (bár elvileg kellene... MT, ugye...), vállalom így is. Mert a 0 ft.-nál a megmaradó összeg így is több lett volna, plusz szolgálati idő, plusz eü.bizt., plusz tapasztalat : nekem még így is bőven megérte volna.
Ez is tapasztalat: ha nem mondják, én ugyan meg nem kérdeztem még egyszer: eleve úgy kalkuláltam, hogy adott költség az enyém, ezzel együtt megéri-e nekem.
@ursus artos: ?? Megoldódott? Nem. Tett valamit azért, hogy csökkenjen/megoldódjon az ezek szerint általa is ismert probléma? Nem. Akkor mire jó, mire elég, hogy valamikor a bús múltban egyszer beszélt erről is? Beszélt ő már annyiszor és annyi mindenről, de ez nem azt jelenti, hogy akkor azok a dolgok meg is oldódtak. Részemről a dumát + a szándékot nem tartom elégségesnek, senkinél, semmiben. Az eredmény érdekel. Akár bármelyik politikusról van szó, meg arról, hogy e téren mit produkált, akár arról, hogy a lányom elmosogatott-e vagy sem. Az, hogy akart ő, csak hát jöttek a barátnők.. meg elfeledte... stb, nem érdekel.
Csak az eredmény. Mert az segít(het) rajtam vagy máson.
@ursus artos: "'Akitől ugyanis elveszik még a havi 28.000 Ft-ot is'
Nem veszik el, csak dolgozni kell érte."

Igazad van, rosszul fogalmaztam. Küldjünk minden 50-60 éves embert fizikai munkára, akkor is, ha fájnak az izületei, akkor is, ha 10 perc munka után kifullad, és akkor is, ha egész egyszerűen nem bírja napi 4 órában a kubikolást, hókotrást, szemétszedést. (A te nagyszüleid, például a nagymamád bírná? Csak kérdem.)

De ha ezt a "pénzért meg kell dolgozni" mentalitást komolyan vesszük, akkor a jövőben majd mondjuk táppénzt is csak az kapjon, aki felgyógyulva közmunkában (utcasepréssel) ledolgozza az egészségügy költségeket...
Két gyerek eltartásához havi 228 ezer kell
napi.hu
Egy kétkeresős, kétgyermekes családnak havonta 228,3 ezer forint kellett tavaly az elfogadható színvonalú megélhetéshez. A létminimumhoz egy felnőttnek 78,7 ezer forint kellett a 2009-as 75 ezer után.
-

ez ugyan nem zavarja a sok Sven féle észlényt?
Amúgy ez a közmunka-dolog érinti a rokkantakat is. Ugye, a felülvizsgálaton 3 csoportba sorolják őket:
70 % - 100 %: önellátásra képtelen, állapotának javulására nincs esély
70 % alatt : részleges vagy teljes önellátásra képes, állapota idővel javulni fog vagy javulhat
40 % vagy ez alatti: önellátásra képes, idővel állapota rendeződik, meggyógyul

Utóbbi két csoport tagjai pedig a foglalkoztatásba bevonhatóak, állapotuk figyelembevételével. Namost a csaknem 20 éve fél oldalára béna Apósom a maga 67 %-os besorolásával vajon milyen munkára lesz kötelezhető vajon?? Merthát, ugye a besorolás, az tuti helytálló. Állapota folyamatosan romlik (javulás helyett), rendszeresen kap kezeléseket, átesett egy érműtéten, mivel a keringése már annyira rossz állapotba került, hogy elkerülhetetlen volt (+plusz már ő sem bírta a fájdalmat tovább), azzal együtt, hogy kérdéses volt erősen, hogy kibírja-e a szíve az altatást. Kibírta. De az tényleg érdekelne, hogy őt mire tartják majd alkalmasnak. Elvégre "csak" 67 %-os mértékű egészségkárosodása van....
@ursus artos:

"És mit nem lehet azon érteni, hogy vége a jólét alapú társadalomnak, és jön a munka alapú? Mondd mit nem értesz ezen?"

Talán azt nem lehet ezen érteni, hogy a munka alapú társadalomnak RÉSZE az, hogy a munkát elvégző megkapja a munkája piaci ellenértékét.

A Széll Kálmán projektben meg a közmunkás NEM KAPJA meg a munkája ellenértékét.

TE mit szólnál hozzá, ha olyan társadalomban kellene élned, ahol TE LENNÉL AZ, akinek munkát KELL végeznie, úgy, hogy NEM kapja meg a munkája ellenértékét, és ezt minden olyan ember helyesnek találná, aki viszont van abban a szerencsés helyzetben, hogy megkapja a pénzt, ami a munkájáért cserébe jár?

Te pedig nem lennél abban a helyzetben, hogy tiltakozz?
@ursus artos:
"És mit nem lehet azon érteni, hogy vége a jólét alapú társadalomnak, és jön a munka alapú?"

Mi köze ennek a válasz kommentednek ahhoz, hogy leírtam mekkora egy gyáva, beszari, takonygerincű féreg a felcsúti cigánygyerek?
Tényleg nem érted, igaz?
Tudod mit...inkább megkötöm a munkanélküli és táppénz biztosítást..az legalább 9 hónapig járadékot ad...oszt jóvan.Két legyet egycsapásra megy a fene közmunkára.
www.biztositastolcson.hu/hun/maganszemelyeknek_munkanelkuli_biztositas.php
@szelavi: Jól is van, meg is jöttek a biztosítással házaló hiénák. Na, neked tényleg megszavaznám a kőtörést.
@Csigorin: Kívánom neked, hogy légy minél előbb munkanélküli, és tevékenyen vegyél részt kósa stadionjának építésében. Megérdemelnéd.
Számodra soha jobbat.
@kirsten: Akkor en kivanom neked hogy dogolj meg. Ha mar ilyen kedves vagy.
@Bergeroth: Bazd meg: kiállt és mondta. ezt hiányoltad.
@macamuca: "Megoldódott? Nem. Tett valamit azért, hogy csökkenjen/megoldódjon az ezek szerint általa is ismert probléma? Nem."
Megnyerte a 2006-os választást? Nem.
@_Molly: igazad van. Nyugdíjat mindenkinek 50 éves kortól, mert utána már idős betegek, akik fulladnak, és fáj a derekuk.
@szelavi: elég érdekes feltételek: az elmúlt 3 évben nem volt munkanélküli, meg közös megegyezés esetén nem fizet....
hmmmm......
@ursus artos: a 2010-es választást megnyerte. Most meg ezért nem beszél róla, illetve ezért nem tesz semmit? Mert nyert? Vagy mi??
Ha van rajta sapka, ha nincs rajta sapka...
Komoly érvelés....
@ursus artos:
Jah, több hét után, meg amikor látta, hogy már szorul a hurok.
De mikor volt olyan, hogy önként, ahogy az egy 21. századi politikushoz illő, kiáll magától és elmondja, hogy mit miért és hogyan. Ha már egyszer mi fizetjük az ő bérüket és ők a mi alkalmazottaink, és nem fordítva.
Tény, hogy a régi komcsi trükkök (mindenki elhallgattatása aki nem velük van) az szemmel láthatólag működik, alkalmazzák is serényen. De azt még mindig nem fogta fel a hülye balfasz a bolsevik bandájával együtt, hogy az állampolgárokat nem lehet egy tollvonással eltüntetni. Szerencsére.
Ha orbán nem egy beszari kis tetű lenne, akkor nem sunnyogva, féligazságokat rebegve, vagy neadjisten hazudva kellene kommunikálniuk. Itthonra ezt, külföldre amazt. Ugye.

De igazad van, ez a nép megérdemli, hogy ilyen élősködő, bolsevik tetvek rágják szét a nemzetet kényükre-kedvükre. Jobb helyeken az ilyenekre már rágyújtották volna a parlamentet.
Mondjuk kár lenne azért a szép épületért, de az eredményt tekintve megérné.
Nagyon is!
@_Molly: Sajnos ez nagyon igaz. Egy képzett embernek, aki nem talál a szakmájában állást, komoly dilemma, hogy mit csináljon. Ha pl. elmegy takarítónőnek vagy hasonlónak, az egyrészt becsülendő, mert nem akarja feleslegesen segélyeztetni magát (persze, csak ha kap ilyen állást és bírja fizikailag). Utána viszont lehet, hogy akaratlanul is beragad arra a szintre, mert ha megpályáz magasabb szintű állást, akkor az előítéletes HR-esek miatt lehet, hogy nem kap ilyen állást. Ilyenkor, ha valaki megteheti, jó trükk, hogy akár csak pár hétre elmegy valami jutalékos üzletkötői állásba. Ugyanis akkor már nem kell a takarítónői állás kilépőpapírjait mutogatni az új helyen.
@SvenH.: Ó, hogyne te másik nagy agysejt-donor. A vegetáló kubikos, akinek a betevőt is alig sikerül összekoldulnia, az majd kocsit vesz meg most különösen olcsó benzint, hogy a Nyírségből elautózzon pár száz forintos órabérért Pécsre. Tele vagytok jobbnál jobb ötletekkel a nálatok szerencsétlenebb sorsúak basztatására.

Kíváncsi vagyok, még mit talál ki a fajtátok ennek a védhetetlen náci munkatábornak a mosdatására. Neked is azt tudom mondani, mint az eszmetársadnak. Mielőbb rúgjanak ki, és kóstolj bele az életükbe, hátha utána nem lesz ekkora a búrád.
@Almandin: értem a "trükk" lényegét, bár a konkrét példa (üzletkötő, jutalékkal) azért nem jó, mert őket jellemzően vállalkozóként óhajtják "foglalkoztatni", nem pedig alkalmazottként. A vállalkozózóvá válásnak pedig van némi költsége (bár nem vészes) és némi utánajárást igényel, de tény, hogy utóbb tényleg "okésabb" az önéletrajz :)
@_Molly: Valóban, 28500 forintból valaki vagy eszik, vagy a rezsijét fizeti. Amúgy lehet, hogy pont arra megy ki a játék, hogy az ilyen módon állami rabszolgává tett emberek előbb-utóbb veszítsék el a lakásukat, mert utána aztán végleges, totális rabszolgaságba lesznek taszíthatóak. A konténer lesz a szolgaszállás.
@macamuca: Ezért írtam, hogy akkor jó ez a megoldás, ha megteheti. Ami azt jelenti, hogy rövid ideig tudja fizetni a vállalkozói igazolvánnyal együtt járó adókat.
@Thália: Azon már én is elgondolkoztam, hogy SvenH beszélgetőtársunknak miért az a nickje, ami. Sven Hedinről, vagy Sven Hasselről nevezte el magát? Ha az utóbbiról, akkor érthető, miért olyan a véleménye, amilyen.
Amúgy lehet, hogy fideszes bértollnok, akinek az a feladata, hogy minden blogon védje ezt az új közmunkaprogramot. Tegnap a Vastagbőr blogon "remekelt".
@Almandin: Korábban már leírtam, hogy létezett emberséges közmunka rendszer eddig. Minimálbérért napi 8 órában dolgozhattak évi 200 napot.

Ha egyetlen egy büdös szó is igaz lenne abból, amit a kormány vagy az itt hozzá tapsikáló nácik fügefalevélként és álságos indokként felhoznak mellette, hogy munkát jelent vagy arra ösztönöz, akkor meghagyták volna a régi rendszert. Azzal legalább esélyük volt a túlélésre, ha nem is oldott meg mindent. És vették is igénybe dögivel.

De ebből az indokból egy szó sem igaz. Itt ezeknek az embereknek a szociális hálóból való teljes kiszórása, majd elszigetelése, és az éhenhalásuk mihamarabbi elérése a cél. Ilyen pőrén. A többi álságos, hazug maszlag. Minden, amit köré építenek.
@Almandin: Én járatos vagyok a szociális szférában, sokat dolgoztam együtt olyanokkal, akik hasonló körülmények közt élő embereken akartak segíteni. Egyszerűen sírni tudok attól a szegényellenes mentalitástól, gyűlölettől, a szolidaritás teljes hiányától, ami ebben az országban van. Hogy egyik sem gondolkodik el azon az egyszerű tényen, hogy vajon vele mi lett volna, ha oda születik, ahová ezek az emberek. Vagy hogy mindez velük is megtörténhet akármikor.

Hogy az emberi érzésük nem diktál valami jó szándékot, abba már beletörődtem. De hogy a jól felfogott önérdekük sem, hogy a mások megalázása felett érzett örömért még pluszban is hajlandók fizetni, attól a hideg futkos a hátamon. Milyen ország ez?
@Thália: hagyd. Aki próbált munkát keresni problémás régióban (ott is élt), az tudja, mert megtapasztalta, hogy hogyan működik (ill. nem működik..). Van a szándék (munka kellene, fizu kellene), meg vannak a lehetőségek. Vagy inkább a hiányuk.
Aki meg nem próbálta, nos, sokuknak hiába mondja el bárki is, hogy tényleg vannak vidékek, ahol x munkahelyre 10x munkavállaló jut, meg hogy mennyiért (ft) mennyi munkát várnak el, mennyit fizetnek, hogyan beszélnek az emberekkel ("lesz helyetted 100 másik!"-ra alapozva: és tényleg van 100 másik...), hogy hogyan élnek és éreznek ilyen körülmények között az ott élni-megélni próbálók. Nem hiszik el. Fentebb valaki írta, hogy 70 ezerért ugyan el nem menne, nem hagyná, hogy ennyivel kiszúrják a szemét, ez bagó. Ha ennyit kapnék régi lakhelyemen-környékén, eszem leszálló ágában nem lett volna eljönni, boldogan rebegnék hálaimát, de még kb 60 ezres nettójú minimálbéres állás esetén is. Ugyanis sok-sok dolog miatt kötődöm oda. És ha nehezen is, de megélnénk (pld nem kellene albit sem fizetnünk, mint itt). De az érzelmiek nem tartottak el, váltani kellett, muszáj volt, hát költöztünk. De nem jöhet el mindenki: ki maradna? Csak az öregek-nyugdíjasok?? Plusz ha mindenki eljönne, itt sincs annyi munka, hogy mindenkinek jutna.
De ezt megértetni azzal, akinek eddig még bevált az élet, volt munkája, meg is fizették, meg is becsülték: úgy tűnik, ez nem megy.. Valamiért úgy hiszik, hogy bizti-tuti eztán is mindig így lesz. Hisz pótolhatatlanok. Amíg meg nem tapasztalják, hogy ez csak csalóka vágyálom, addig hiába minden szó. Majd a személyes tapasztalat. Ami keserves lesz, főleg az előzetes hit és az erre alapozott elképzelések miatt. És nem kívánok én rosszat egyiküknek sem, mindössze némi empátiát kérnék azokkal szemben, akiknek rosszabb lapokat osztott az élet. Mert mindenki nem lehet nyertes.

Igazából nem azzal van a gond, hogy megszorításokat kell bevezetni sok-sok téren, hanem azzal, hogy ezt mi módon akarják megtenni és hogyan kommunikálják. Egyetlen gyerek sem szereti a szurit, de ha olyan a szülő és a doki "felvezetése", hiszti, sírás, stb nélkül is be lehet adni. A gyerek érdekében. Meg lehet másként hozzáállni a szülőnek-dokinak, és akkor jókora cirkusz köríti a muszájos dolgot.
Lehetne kérni, hogy a kormány "normális" körítéssel és kommunikációval, módon próbálja "beadni a szurit"?
Mert azt hiszem, cirkuszt senki nem szeretne. Sem mi, sem ők.
Ugye, nem tévedek??? ......
@Thália: Egyre inkább eluralkodik a "hulljon a férgese" szintű gondolkodás. Régebben még nem volt szégyen szegénynek vagy sikertelennek lenni, ma aki bármelyik csoportba beletartozik, az lúzer, akire úgy néznek, mint a leprásra. A mai egy szociáldarwinista társadalom, amire a kormány intézkedései is ráerősítenek. Még a retorikájuk is fasisztoid. Pl. Gömbösnek volt egy Nemzeti Munkaterve. Annak a Gömbösnek, akit Gömbölininek csúfoltak a kortársai, mert Mussolinit majmolta.
@Almandin: Nem csak gondolkodás, hanem ki is mondják. Lásd Lázár szövege. Amit lehet utóbb magyarázni... de a cinizmus akkor is cinizmus. Plusz ezt még helyesnek-értékesnek is érzi. Elvégre ő "jófiú", "sokat ér"....
@macamuca: Ja. A leggusztustalanabb az volt, amikor a gyerekét beárazta a házassági piacon.
@macamuca: Én most nem keresek vmi jól, de azért megvagyok. Mindig van elegendő megbízásom, és van olyan tudásom, amit ha rosszabbul is, mint régen, de kamatoztatni tudok.
Viszont éveken át nagyon jól kerestem, kizárólag étteremben ebédeltem, minden évben külföldön nyaraltam repülőúttal egybekötve. Egy héten kétszer vettem magamnak új ruhát.

De soha, soha a büdös életben nem jutott volna eszembe, hogy irigyeljek egy szegény embertől nem egész 30 ezret. Örültem, hogy én nem szorulok rá, és hittem, vallottam mindig is, hogy ha már szociális támogatás, az nekik kell, hogy jusson. Nehezen értem meg az emberi gonoszságot.
@Almandin: és közben nem vette észre, hogy az apaként tett, büszkélkedőnek szánt megjegyzése mennyire gusztustalan és megalázó a gyerekével szemben. Aki nem tud semmit, nem ért semmit, de apukájának ez a szövege kb 15-20 év múlva felidéződik majd az akkori lehetséges anyósokban-apósokban. Nem lesz túl "partiképes" emiatt, önhibáján kívül. Nopersze, ha olyasvalakit választ, akinek a szülei apucija nézeteit osztják, akkor no problem... Részemről nem látnám szívesen a családban, függetlenül a pénzétől, és függetlenül attól, hogy soha nem szóltam bele a lányom fiú-ügyeibe. De nem örülnék annak, ha efféle gondolkozású valaki lenne majdan a vejem. (ugyanis ilyes gondolkozás esetén lehetséges az is -belefér...-, hogy a választottnál is fontos szempont, hogy mekkora anyagi háttere van, annak hiányában pedig -"nem számít, ha nincs pénzed, van nekem!"- bármikor előkerülhet a "csórón vettelek el, hát hallgass!"-szöveg. És ez eléggé megalázó, még lehetőségként is... Mármint szerintem.)
@Almandin: Végül is az oszd meg és uralkodj klasszikus esete. Rámutatni a legszegényebbekre, hogy ők tehetnek mindenről. Mindezt akkor, amikor manyup pénzeket tőzsdézünk el, MOL részvényt veszünk, stadionokat építünk, milliárdokat szórunk a focira és más haveroknak.
MAGYARORSZÁG 2012 - groteszk (nemzeti) tragikomédia 3 felvonásban
írta: O.V. és a "többiek"
- VÁZLAT -

1. felvonás
Díszlet: "a nemzetközi helyzet egyre fokozódik"
idokjelei.hu/2011/06/10-ok-amiert-a-gazdasagi-fellendules-csak-illuzio/
idokjelei.hu/2011/06/az-elelmiszervalsag-sulyosbodik-az-elmult-35-ev-legnagyobb-eszak-europat-sujto-aszalya-miatt/

1. szín: A jövendölés
A nemzeti orákulum nehéz időket jósol: nol.hu/archivum/pinter__eselytelen__hogy_januartol_nojon_a_rendorok_fizetese

2. szín: A vezér kiadja az ukázt: országos összefogás a nemzetközi hitelezők megmentéséért
belfoldihirek.com/belfold/orban-viktor-harcolunk-az-allamadossag-ellen

2. felvonás
1. szín: a vezér végtelen elméje egyhamar megleli a megoldást!
vastagbor.blog.hu/2011/04/23/matolcsy_bedurvult_europa_kinaja_leszunk

2. szín: a nép ujjong, a felemelkedés narancsos csillaga immáron láthatóvá válik: közmunkát mindenkinek minimálbér csökkentéssel, folyamatosan emelkedő és begyűrűző világpiaci árak mellett! éljen!
www.hrportal.hu/hr/ksh-kisebb-a-minimalber-mint-a-letminimum-20080528.html

3. felvonás
1. szín: míg a szem ellát, stadionok gomba módra nőnek ki a földből, lelkes közmunkások takaros kis szállásaikon békében élnek, szabadidejükben zenélnek, kártyáznak, sakkoznak és majd minden este látogatják a szomszéd város kulturális nevezetességeit

2. szín: a városlakók ujjongva fogadják őket: a polgárok új barátokra lelnek, míg a kereskedők a fizetőképes kereslet bővülése miatt boldogok: a kormány is reagál az új, idilli helyzetre:
www.origo.hu/itthon/20110331-a-fegyvertartasi-szabalyok-esetleges-enyhitese.html

3. szín: KIDOLGOZÁS ALATT...

- VÉGE -
@Thália: nos, efféle "jómódot" még nem volt alkalmam megtapasztalni, mármint rendszeresen, sajátomként. Családi és baráti körben viszont akad, aki ma is így él. Igaz, náluk ismerem a hátteret, tudom, hogy tényleg keményen megdolgoztak azért, amilyük van. Tán ezért nem jutott eszembe soha irigyelni tőlük. Amim-amink van, azt magunknak köszönhetjük, megdolgoztunk érte, bár valóban nem mondható számottevőnek: éltünk, megéltünk, amire kellett, arra mindig volt pénz, voltak idők, amikor utólag visszatekintve magam sem értem, hogy hogyan sikerült, de tény, hogy boldogultunk. Ha eddig így szemléltem a dolgokat, akkor nem hiszem, hogy ez megváltozna, akkor sem, ha netán megnyerném a lottó 5-öst (bár ehhez invesztálni kellene min. 1 szelvény árát... :D).
Aki viszont megtapasztalta, milyen a jólét, a luxus, az lecsúszva nehezen talál magára... Megtörtént: sikeres vállalkozó kemény munkával szó szerint tízmilliókat keresett, neje márkás italokkal öblögette a torkát (=alkesz lett..), csemetéje pedig ezressel gyújtott rá a Malbira. Ezelőtt 15 évvel! Aztán a vállalkozó meghalt (infarktus), az üzletet átvette a nej. kb 2 év alatt szétfolyt minden: csőd, tartozás, stb. Se pénz, se ház, se semmi. Csak a szomjúság... Akkor már a tablettás bor is jóvóót... lett volna, ha lett volna... A csemete meg minimálbérért volt kénytelen moslékot hordani, és örvendezni, hogy egyáltalán van állása, mert az anyját a pia miatt sorra kirúgták minden melóhelyről, utóbb már fel sem vették. És még mindig nem érti, hogy hogyan is történhetett meg az, hogy vége a jómódnak... Hogy mennyit dolgozott az apja, és hogy miért is mondják azt, hogy ő + az anyja a mai napig nem tanultak meg dolgozni. Elvégre amit rábíznak, azt megcsinálja! Ja. Csak abból nem lesznek milliók. Ami nem gond, csak akkor nem kéne háborogni azon, hogy hogyan történhetett meg ez vele/velük, be kellene érni kevesebbel. Na, ez nem megy. közel 15 év után sem... És szerintem soha nem is fog menni. Sem lemondani nem tud, sem tenni azért, hogy megpróbáljon "visszakapaszkodni". Sem belátni azt, hogy másként kellene hozzáállni a melóhoz, mármint ha sokat-többet akar.
Nem érti. Nem is fogja.
A mostani "sérthetetlenek" közül is lesz jópár, aki hasonló cipellőben jár. Nem hiszik, hogy velük is megtörténhet, aztán hamégis, majd évekig állnak értetlenül, hitetlenül: "ez nem igazságos, miért pont én, meg egyáltalán!"
Nekik sokkal keservesebb lesz, mint pld nekem, ha netán úgy alakulna, hogy ismét keserves időszak következne az életemben.
Tisztelt kommentelők!
Mára egy dologgal tisztában kell lennünk. Anno Csurka Istvánnak sok mindenben igaza volt. Sajnálom, hogy én erre csak egy-két éve jöttem rá, akkor (mint a többi megvezetett hülye) röhögtem rajta.
Magyarországot, hazánk gazdaságát külföldi érdekkörök számára korrupt, tolvaj, hazaáruló politikusaink adták el.
Ez a mai napig megy. Léteznek azok a politikai és üzleti körök (nem feltétlenül izraeliták, kedves náci nembarátaim) amelyeknek kifejezett érdeke a magyar nép rabszolgasorba-taszítása. (Egyébként nem csak a magyar népé.) A horvátok szerintem tiszta hülyék, hogy belépnek ebbe a rakás szarba!
@vitézlajszló: egyesek szerint azóta romlik a helyzet rohamosan, mióta a magyarok beléptek...
:)
@vitézlajszló: Ez a mi szarunk itt tetőtől-talpig, kár belekeverni a külföldet, és hazugság is. Ha a teljes diktatúrától vmi még eddig vmennyire visszatartotta ezt a társaságot, az éppenhogy az unió, a világsajtó, külföld, stb.
@macamuca: Tudod, nem szeretném a saját népemet feketíteni, de ebben lehet némi igazság. A sorsunk hozta ezt, vagy a génjeinkben hordjuk a rosszakaratot és rombolási vágyat, nem tudom.
Egy kommentben már írni merészeltem: lehet, az volna a legjobb, ha megszállna minket valaki, mondjuk Svájc vagy Norvégia (esetleg Kanada több normálisnak tűnő ország hirtelen nem jut eszembe).
@Thália: Ebben teljesen biztos vagy?
A mi szarunk, ebben egyetértünk. Kik kavarják, habosítják és milyen célból?
Nem olvastam végig 388 kommentet.

Aki dolgozik, a munkabéréből fizet a járulékalapba, ahogy a munkáltatója is.

Kiszámolta már valaki, hogy ezeknek a befizetéseknek mekkora hányadát forgatja vissza az állam munkanélküliek számára folyósított kifizetésben?

Nem baj, ha munka nélkül nem adunk segélyt, csak akkor a munkaerőpiaci járulékot mire is fizetjük?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Miért az egészségügyit? nyugdíjat? és így tovább ...
@vitézlajszló: "Kik kavarják, habosítják és milyen célból?"
Azt hiszem, ez már részletkérdés. Magunk termeltük ki a "matériát", és most megy a sirám, hogy büdös, meg keverik, ráadásul fogalmunk sincs, kik és miért. De alapvetésként van kezelve, hogy nekünk azért rossz (=büdös), mert mások (!!) keverik.
Nos. Van mit keverni. Magunknak csináltuk.
ha netán, esetleg megpróbálnánk kipucolni a kakit, akkor sem büdös nem lenne, se kevergetnivaló nem lenne. Nopersze, ez sok és nehéz meló. Marad inkább a már megszokottban való dagonyázás... a háborgással, természetesen, merthogy mi amúgy igényes népek vónánk ám!

Sorsunk vagy génjeink: lehet magyarázatot keresni az egyébként hozzánktartozónak (=elfogadottnak) tekintett tulajdonságokra, hisz azok olyannyira részünk, hogy szabadulni tőlük elképzelhetetlen.
Vagy lehet megpróbálni "leamputálni" magunkról eme (általunk is rossznak tartott) tulajdonságokat.
Első variáns kényelmes, de rossz eredménnyel jár. Második variáns strapás, de idővel (=nem azonnal!) jó eredményt hozhat (garanciát bármire csak a Magasságos adhat, így az esélyt egy jó valamire már kívánatos variációnak tartok).
Lehet választani, majd megvalósítani. Végül élvezni az eredményt. Bármi legyen is az, saját döntésünk eredménye lesz = mi csináljuk magunknak. Ahogy a mostani szitut is mi állítottuk elő....

Normálisnak tűnő ország: nos, nekik eszükbe sem jut megszállni bennünket. Ha mégis, máris gyanús lenne: tényleg normálisak??
Maargit, hááát noooóórmális????
:D
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: kedves, hát van a járuléknak a neve, ami miatt Te azt hiszed, hogy... . Meg van a hely, ahova becsorogva elköltődik valamire. Anélkül, hogy Te (+ én, meg a többiek) pontosan tudnád, hova-kinek-mennyi-mire-miért-stb.

Ekkora államadósságnál, miközben harcban áll a zország, beláthatod, hogy minden fillérre szükség van! Még akkor is, ha mindenki felajánlotta 1 havi jövedelmét. Mármint O.V. szerint. Kíváncsi vagyok, én melyik hónapban nem kapok fizut, ezen ok miatt. Mert nekem még nem szóltak, meg nem is emlékszem, hogy effélét ajánlottam volna, node ha szeretett vezetőnk külföldön ezt mondta, akkor nyilván így is...
@macamuca: Jó, jó, jó.
Lehet a szarról filozofálni.
Valószínűleg a közösség bűne is, hogy az elit kiválasztása során végülis egy maffiát hozott létre.
Amputáció: ez lenne (lehetne) a megoldás. A maffiát amputálni a gazdatestről! Erőszakos beavatkozás, de egyre reálisabb alternatívának tűnik.
A normális országok és a megszállás lehetősége nyilván, csakis fikció.
Az a legérdekesebb (magyar) emberi tulajdonság, hogy ha szarul megy valami (márpedig elég sűrűn van nálunk ilyen), akkor mindig mást kell hibáztatni. MI MAGYAROK soha nem vagyunk hibásak semmiért. Hol a zsidók, hol a cigányok, de voltak már hibásak a törökök, Habsburgok, tatárok e "dicső nemzet" szomorú sorsáért. (Hogy mitől dicső, azt nem tudom, de biztos így van, ha ennyit hangoztatják.)
Lényeg, hogy mindig legyen kire fogni. Ha nincs idegen hatalom az országban, akkor gyorsan nemzet árulót kell faragni a benti ellenségből, aki idegen hatalmaknak akarja kiszolgáltatni, eladni, elkártyázni, vagy mit tudom én, a HAZÁT. Mert ez a kulcs szó. ellenségkép pedig mindíg kell, mert különben mire a harc!? Aki azt gondolja, hogy most az MSZP-FIDESZ marakodásról írtam, az lapozza fel a történelem könyveit, mert megesett már ilyen dolog ebben az országban és mindig a "kisember" itta meg a levét. A teljesség igénye nélkül: István-Koppány, Árpád-ház kihalásakor, 1848, Trianon után közvetlenül, 1944, Rákosi elvtársék korszaka.
A jelenkor bármilyen hasonlósága történelmünk korábbi eseményeivel, kizárólag a véletlen? műve.
Nem hiába mondják, hogy a történelem ismétli önmagát. Nálunk rendszeresen.
Ezt a szart MI kevertük magunknak és még arra sem vagyunk képesek, hogy legalább a legyeket elhesegessük.
@sinus67:

Pedig itt kézzelfogható a hiba az elmaradt rendszerváltás , majd aztán az elit amit megörökölt az ország ...
@@Vegyi Ali: Ne keverd össze az információt a házalással.Sokan azt sem tudják létezik ilyen biztosítás.Kben meg párszáz forint jutalékkal nem nagyon vannak a "hiénák sem beljebb"....(azt is számlára)
@macamuca: Jah...a feltételek elég kemények.A biztosító mint mindig csökkenti a kockázatát.
Ez van.Aki megfelel az örülhet...elég kevesen vannak...és ők is azt hiszik..velük ilyen nem fordulhat elő.Csak magára számíthat mindenki..szemét egy világ.
Olvasom a hozzászólásokat és le vagyok döbbenve!
Mintha nem ebben a világba élnétek! Kérdem én ki tud megélni 28-30 ezer forintból?!Ha nem az árokparton laktok?Nem kell rezsit fizetni? Víz, villany, szemétszállítás, stb.Próbáltatok már ennyiből megélni?Havi 200 ezer nettóból is nehéz, nemhogy ennyiből.Ki kell próbálni a munkanélküliséget, és utána okoskodni.45 éves koromtól nem regisztrált munkanélküli vagyok,61 évesen mindent megteszek, hogy dolgozhassak, még nem volt olyan, hogy 1 hónapnál többet munkanélküli lettem volna, bárhol a világban, ha találtam mentem. De ezt nem tudja mindenki megtenni, alkat és más gondok miatt.Szerintetek kell az országnak ennyi segédmunkás? Miért nem azon háborogtok sok más mellett, hogy az oktatást szétverik,nem gondoljátok, hogy az a cél, hogy legyen egy analfabéta ország? Indokolni mindent lehet, és a szűk látókörűek el is fogadják.Pedig itt a nagy probléma.
@shaneb:
"a cél, hogy legyen egy analfabéta ország? "

Igen. A buta embereknek ugyanis odavetünk két lózungot, és már mennek és húzzák az ikszet.
@SvenH.:
Azért nekem erős kételyeim vannak.
Ilyen módon ugyanis sokkal többe fog fájni a segélyezés megszüntetése, mint maga a segélyezés.
Van szerencsém látni nap mint nap, hogy dolgoznak a közmunkások a mi kies kisvárosunkban. minimum 15 fős csoportokban, neon mellényekben, seprűvel lapáttal a kezükben elsétálnak a jól bevált árokpartra, s napsütéses jó idő esetén ott heverészve eltöltik a munkaidőt.
Ha éppen pénzosztás van, akkor segélyfelvétel, elköltés, habzsidőzsi.
Én még dolgozni nemigen láttam őket, vagy legalábbis ritkán. Reggeljében, a főtéren, a polgármesteri ablakok alatt esetleg végighúzták a seprűt. Ritkán.
Igaz, ezek nem magasan kvalifikált munkaerők.

Mindenesetre nagyon kíváncsi volnék arra, hogy az ilyenek 40-50 ezer forintokért, az otthontól távol, hogyan vehetők rá a munkára. Nincs az a kiszolgált rendőr, aki erre képes lesz!
Na, és az a munka! Ezek az okosok lemásolták a New deal-t, és boldogan nyalogatják a szájuk szélét. Csak közben eltelt 80 év, kissé megváltozott a világ.
Lapátolás, talicskázás, vagy markoló és teherautó?
Gyanítom, hogy az amcsi közmunkások anno, nem herevakarászáson felnőtt, végzetesen tudatlan színesbőrűek voltak csak.
Továbbá nem tetszik, hogy majd a fideszközeli cégek hogyan nyalják fel a lóvét a rabszolgák alkalmazásáért, a közmunka szervezéséért, a bonyolult(egyelőre csak fidesz-délibábos-lázálmos) know-howért.

Mibe fog ez a 300 ezer új, állami munkahely nekünk fájni?
Gyanítom, hogy sok-sok milliárdba, minden eredmény nélkül.
De valaki nagyot fognak kaszálni, az biztos!
@AKIsTUDATLAN: Lehetnél a kisgeci tanácsadója, ha meghallgatna. Az a gond, hogy az ilyen józanul gondolkodókat a maga közelébe sem engedi. (Kiderülne esetleg, hogy őfelsége mekkora egy hülye-barom.)
Inkább ne jelentkezz! Maradj közöttünk!
süti beállítások módosítása