Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2015.05.29. 09:19 Fabius

Lökd ide a sört!

Címkék: kultúra szörényi levente

Volt egy hang ami gyakorlatilag betöltötte a gyerekkorom. Apám verette a nótákat otthon a lemezjátszóról, hétvégénként minden meccs után zenegép kísérettel élőben is nyomták a kézipálya melletti Bányász presszóban. Ha nyertek azért, ha vesztettek akkor meg azért. Mi kölykök meg fagyitól ragadós képpel, elmélyített kölyökgólya hangon igyekeztünk beszállni a nagyok kórusába mikor a refrénig értek: lökd ide a sört!

 

Volt abban a társaságban olyan arc, aki az ikreit bálványai után Leventének és Szabolcsnak keresztelte, és akadt olyan is, aki gyerekét A jelenkor ítélete című nóta szövegével indította iskolai szavalóversenyen. Aztán kamaszkorunkban jött az István, és saját jogon is tudtunk rajongani érte főleg Vikidálnak, Ferónak és Bill kapitánynak köszönhetően. Az én korosztályomnak a szörényibródy akkor lett "valaki", addig csak furán kinéző arcok voltak otthoni lemezborítókon. Pár évvel később, mikor épp a fiatal felnőtt korba léptünk megjött a rendszerváltás, és ezek az arcok mind oldalt illetve pártot választottak maguknak, mintha kötelező lett volna.

Aztán politikusok jöttek, ciklusok teltek, a régi korról egyre több lett világos előttünk is. Azok a sorok amik anno apáinknak, anyáinknak jelentettek valamit, számunkra is értelmet nyertek. Megtudtuk, hogy Vikidál besúgó volt, és az egyre mélyülő közéleti árok partján átpillogva vártuk, hogy reagálják ezt le ők. Meg ugye arra is kíváncsiak voltunk, hogy az egykori mozgalmárok, a lázadó beat nemzedék ikonjai mit szólnak majd ahhoz, ha újraéled az acélgyörgyizmus huszonévvel az elmúlása után. Jó, sokat várni nem kellett. Előbb jött Bródy,

 

majd kicsivel később Szörényi is elküldte őket a picsába mind:

"Jóllehet azt hinnék, hogy Szörényi Leventét és Alföldi Róbertet a korkülönbségen túlmenően világnézeti, értékrendbeli, ízlésbeli, kifejezés-eszközbeli, tehát szinte minden elválasztja egymástól, mégis azt kell mondanom, hogy van egy valami, talán a legfontosabb, ami összeköt bennünket: a művész felelőssége kortársai és az eljövendő nemzedékek iránt."

Ráadásul az ember, aki az István, a királlyal formálta a nemzettudatunkat akkor, mikor mi voltunk az "eljövendő nemzedék", a rá jellemző laza eleganciával rúgja gyomron bayerzsoltot pengeváltás közben. A Fonográf Klub egykori portásából lett - igen, akkor még az is lehetett portás, aki akkora, mint egy vércsivava ülve - Magyar Hírlap főmunkatárs nem tudni mit fog erre riposztozni, de az biztos, hogy én a közéleti árok fölé dobnék egy pallót, és bár nem iszom, de átkiabálnék Szörényinek: lökd ide a sört! - veled egy sör erejéig kivételt teszek!

922 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr1007500098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@habakuk000:
Semmi sértődés, ezt nem is kommentelem.
Az Old Varanus oszlopos tagja egyikét hiányolom/juk, de itt a nyalásgenerátor csapágyas lett, szóval beállt.

A spárga pedig... az egyik legfinomabb - ha nem a legfinomabb - zöldség, amit valaha is kóstoltam! Ezért is álltam neki frissből készíteni, de rohadt macerás. Hollandi mártással az igazi - mondják - de akkor még azt is megkreálni..? Sok meló, na!

Bélszínlángos pirítós ágyon (hogy magába szíjja a szaftot), mellette a körzet> libamájszeletek és spárga barna mártásban+röszti... Gombás étterem, Pestszentlőrinc...

Most egy rohadék vagyok, de ezt akkor is:))
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
Azt igen!!
Rántott hús nélkül nem telhet el hét, a fene meg is enne! Ha egyszer elmegyek erről a lepratelepről, egy dolog lesz amit magammal viszek: a rántott hús intézménye!

Persze az sem magyar találmány - pedig az ősszittya, neoturul, posztbesenyő tanok szerint feltétlenül. Lófaszt! Wiener schnitzel - csak mert...

Minek magyarázni?
@habakuk000:

Én egy kissé ma lemaradtam, mert kapaügyi dolgaim voltak, de neked ezt tudom ajánlani:
"Itt a tudományos bizonyíték, hogy a köldökbámulás is lehet hasznos tevékenység!"

index.hu/tudomany/til/2015/05/31/minden_amit_a_koldokszoszrol_tudni_erdemes/
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

Várgyál! A hozzá elfogyasztott piát még nem taglalta. )))
@Boli – Ch.T. is, meg hát!: stimmt!! de! akartam már említeni, hogy ca. 4,5 millió ember nem elhanyagolható létszám.

szóval, halkan merem csak megjegyezni, kívülről bele vau-vau, hogy te és a többi becsületesen güriző magyar szavazó pógár, a politikai "elit" malmára hajtjátok a vizet.

a passiv resistentia, ha ismerős még a kifejezés.

de @pianolight: emlegette '82-őt, csak halkan merem ismét említeni, hogy '68... de az első olajválság 1973-ban volt! 1978-tól vette fel a hitelt Fekete János.
De akkoriban, pl a szerszámgép iparban Mo. jelentős tényező volt. Mielőtt le komenistáznátok, sok-sok olyan vívmány volt akkoriban, ami 1989-1990-től már csak álom volt a pógárnak!

Jobbik, bizony ostoba csapat, de sikeres, hiszen a zemútt 26 év gyűlöletét fókuszálja, a maga selejtes módján.
Korábban Mariann 19 írt, Gyurcsány "sikeres, okos" vállalkozói múltjáról, majdnem felröhögtem, nem is fetrengve vinnyogtam ekkora blődli olvastán! Aki nem hiszi, járjon utána! Ne hagyatkozzon legendákra!
@Knósszosz: a spárga finom, hollandi mártás nem :-)

Nagyon jó baconnal, füstölt sajttal.
@Boli – Ch.T. is, meg hát!: elmondom, hogy mindazok, akik önszántukból hagyták el a hazát -Csiribá' és én nem tartozom közéjük- maximum egyre kisebb foltokban találhatják meg az áhított "nyugatot"... véleményem szerint a kelet és szervilis/alattvalói mentalitása feltartózhatatlanul okkupálja a nyugatot... e küzdelem végkimenetele sokkal fontosabb a mi számunkra is, mint, hogy orbán vagy gyurcsány/vona/a faszomsetudjaki vezeti moot (miként marathon vagy szalamisz is túlmutatott önmagán)...
@Knósszosz: lószart! a spárga állati takarmányozásra való, ízetlen xar!
hollandi mártás... na az sem nagy durranás. vaj, tojjásárgája víz, meg só+bors...
drága gurmé kollega úr, ne dőljünk be a jó sajtónak. sajnos a germánok ennyit tudnak, só, bors vaj, tojás. krumpli káposzta, sült hús, ja meg a spárga... pfujjj!
@Knósszosz:
Ezért számolunk, most még azt az izékét is megenném! Genyó...
@Knósszosz: hát nem is bécsiek kreálták!...
@nincs_itt:
Ilyenek ezek... Jó kis bratwurst, édesmustárral, meg egy lötyi korsó sörrel!
.
Ladányi Mihály

Sanszon

Ha már öreg leszek:
lesz öt macskám, és kilenc ebem,
és lesz, aki mócsingot mér nekik,
igen, lesz majd egy hentesem...
Igen, talán ha már öreg leszek,
s a villakertben látom játszani őket,
a törpék és a szökőkút között,
igen, s na persze: el-elrévedek –
Most aztán végképp furcsa lenne, ha
prófétaként végezném, zsinegen,
s nem lenne villakertem, se ebem,
se macskám, se hentesem...
Ó, persze, mondanák a macskagazdikák,
na, persze, mondanák a kutyagazdikák,
hát, persze, mondanák a villagazdikák,
így végzi mind, mondanák, hát igen.
Valamit tenni kell már, azt hiszem,
mielőtt ideér a Semmisem,
óh macskagazdikák, óh, villagazdikák,
valamit tenni kell itt, hát igen.
.
@jaegtoer:

Pontosan, az én képzetem. Nálam van Gyík Dream Team, te vagy az egyik tagja. Látod, nekem nincsenek skrupulusaim nyalás ügyben. Azt mondom, amit gondolok, aztán az érintett úgy dolgozza fel, ahogy tudja.
Éreztem, hogy nem bántó szándékkal írtad. Ellenkező esetben verbálisan orrba nyomtalak volna vagy itt, vagy levélben. Minden rokonszenv dacára.
A többit nem kommentálom. Kiverné a generátorod. )))
@Eszter jött: Valami ismeret a témában, vagy marad a személyeskedés?

Szörényi interjúi alapján mondom, nála már betegség ez a pogány kori romantika.

Az a mániája, hogy Szent István és a térítői kiirtották a magyar kultúrát, mert erőszakkal összetörték az áldozóköveket, és szétverték a szent helyeket.
Prófétáknak, magas vérnyomásuaknak és mindenkinek, hogy miért jönnek a lápi-magyarok talajvízként: orulunkvincent.blog.hu/2015/05/31/az_elso_zsidotorveny_evfordulojan_egeszenrovidmegjegyzesposzt
@nincs_itt:
.
És a spárgakrémleves? Köret? - Besamellel?

Persze spárga papucs is van...

Cserélj szakácsot!
:))
@Boli – Ch.T. is, meg hát!: weißwurst!!!!
schweihaxen! gebratene bauchspeck! mit wein-sauerkohl! és ki ne haggyuk BIEEER!!!!
emberi fogyasztásra való élelmiszerek!

marhasült? gombás szűzérmék, fűszeres sajtos takaróval?? hm?! pörköltök, gulyások? hm?! fasorba sincsenek! bezzeg a spárga...
@Sir Bates dö Hól:
Mostan bele akarsz menni a gasztroetimológiába, vagy megelégszel annyival, hogy elemzés nélkül szeretem?? Nem érdekel, hogy andalúziában aranyozták először(?), vagy akárhol, hetente egyszer köll, mert... mert csak!

Egészségtelen, pfúj!...
Mondják a bogyós vitaminokon élők, de én leszarom őket.
Nem olyan kurva hosszú ez a lét itt a Földön, hogy ne kellene azt csinálnom, ami nekem tetszik. Ha rövidebben tetszik akkor azért, ha hosszabban, akkor meg azért.
@Eszter jött: azok tagának sincsenek ezügyben...
@Penivaldes: Én az István, a király albumot számtalanszor meghallgattam kamaszkoromban, most is kedvencem.

De az fejbekólintásként ért, mikor felnőtt fejjel megtudtam, hogy Szörényi csak a pogány szereplők számait szánta szépnek. Az István nótákat direkt pattogós, esztrád stílusban írta, hogy ezzel is kifejezze nemtetszését.

Az apátot meg direkt utálta, és a katolikus egyház iránti utálatot fejezte ki a kappanhangú Victor Máté az eredetiben.
@habakuk000:

Ahogy olvasok visszafelé, ezt a kijelentésed akár újra is gondolhatnád:

"a szimpátia miatt nem száll vitába senki, írjon is bármilyen bődületes marhaságot a szimpatikus kolléga"

Mert ugye, vitába szálltunk veled.
@dr. jenőke (jenőke): akkor neked is! amelyik "szakács" ilyenekkel traktálna, az halál fia!

weißwurst!!!!
schweihaxen! gebratene bauchspeck! mit wein-sauerkohl! és ki ne haggyuk BIEEER!!!!
emberi fogyasztásra való élelmiszerek!

marhasült? gombás szűzérmék, fűszeres sajtos takaróval?? hm?! pörköltök, gulyások? hm?! fasorba sincsenek! bezzeg a spárga...

De gustibus non est disputandum!
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
Nyugi, én meg a Halásziban zabált halaidért utállak - te mocsok!:))
1:1 - vagy nem...?
Húzzá aludni, mer ChT már vár!!
.
NNNNA, mit találtam???????
.
Állítás:
Mi magyarok mindig ártatlanok voltunk a történelemben.

Cáfolat:
A külföld nem többször hagyott cserben minket, mint ahányszor mi hagytuk cserben önmagunkat és másokat.

Bővebben:
A külföld nem többször hagyott cserben minket, mint ahányszor mi hagytuk cserben önmagunkat. A magyarországi társadalom természetesen (akárcsak más országok társadalma) soha nem volt egységes, sem a nemzetté válás előtt, sem utána. Köztudott a magyar bárók nagy részének közönye a török veszéllyel szemben, és – Zrínyitől is tudjuk – a magyar köznemesség is jobban ragaszkodott adómentességéhez, mintsem hogy kivegye részét a török elleni védekezés anyagi terheiből. A „törökpárti” politikusaink ténykedéséről már szóltunk. A Habsburgok erőszakosan katolizáló politikájának is fontos magyar támaszai voltak, Pázmány Péterrel az élükön. Metternichet a magyar konzervatív arisztokraták, egyházi vezetők és kisnemesek, továbbá a hazai városok is támogatták, és nem maradt itthoni támasz nélkül a Bach-rendszer sem. A széleskörű passzív ellenállást a szaktudomány már a legendák közé utasította.

Alapvetően téves Trianont is rosszindulatú magyarellenes nemzetközi összeesküvésnek látni, aminek semmi köze ahhoz, ami korábban Magyarországon és a frontokon történt. Arról vita folyik a történészek között, hogy a korábbi magyar nemzetiségi politika hozzájárult-e, és ha igen, mennyiben járult hozzá Trianonhoz. Tény például, hogy a nemzetiségi nyelveken oktató iskolák számát a dualizmus idején a felére csökkentették, miközben a nemzetiségiek létszáma nőtt. Ez, és a hasonló magyar kormányzati lépések nem segítették elő, hogy a nemzetiségiek itt akarjanak maradni. (És nem menti ezeket sem az, hogy a legtöbb egykorú állam még a magyarénál is igazságtalanabb nemzetiségi politikát folytatott, sem pedig az utódállamok 1918 utáni, szintén drasztikusabb magyarellenessége sem.) Ha a magyar politika nem is járult volna hozzá a végkifejlethez, az akkor sem ellenséges összeesküvők, inkább történelmi folyamatok (nemzetiségek nemzetté válása, vesztes háború) következménye volt. (A Trianonhoz vezető útról lásd Zeidler Miklós: Képletek egy megoldhatatlan egyenlethez.)

Egyértelműbb a magyar felelősség a következő háború végkimenetelében. Az ország önként, a német követelőzést megelőzve támadta meg a Szovjetuniót, és üzent hadat az Egyesült Államoknak, majd elvétette a kiugrást is – mindez nem hatott kedvezően a béketárgyalásokon. Az 1944-es holokausztban és a hazai németek világháború utáni kitelepítésében is felelősek voltak a kezdeményező és szervező magyar politikusok, az eseményekben részt vállaló ezrek, a passzívan szemlélő milliók, és a „felszabaduló” javakra mohón lecsapó sokaság. (Erről lásd írásainkat itt és itt .)

Ráadásul Magyarország is többször cserbenhagyott másokat. Igaz, többnyire nem volt abban a helyzetben, hogy más népeken, országokon segítsen. De mikor abban volt, ezt nem mindig tette meg. A török elől menekülő szerbek (14-17. század), az oroszok elől menekülő zsidók (1914), a németek elől menekülő lengyel és francia katonák (1939-40) befogadására, a kelet-németek kiengedésére (1989) büszkék lehetünk. De a dualizmus külpolitikáját meghatározó politikusaink nem sok együttérzést mutattak a magyarokéhoz hasonló jogállásért harcoló csehek irányában, és támogatták Bosznia-Hercegovina bekebelezését is, melynek lakói pedig nem akartak a Monarchiában élni.

Joggal kritizálta Bibó István a térség kis nemzeteit, köztük a magyarokat, hogy mikor „számot kellett adni belső rendetlenségekről, diktatúrákról és elnyomásról, akkor sebeiket mutatták, melyeket Attilával szemben, a törökkel szemben vagy az európai szabadság vagy demokrácia védelmében kaptak.” Azt is okkal jegyezte meg, hogy „az igazságtalanság áldozatának a szerepe” a „legterméketlenebb lélektani pozíciók” egyike. Ráadásul önbecsapásra épül. Pedig a magyar múlt van olyan felemelő, hogy ne kelljen hazudnunk róla önmagunknak. (Lásd erről A családáruló testvér.)

Lőrinc László
2015. január 3.
@Sir Bates dö Hól:

sok hasonlóság van közöttünk.

benned is ott van, csak nem hagyod előjönni.)))
@Knósszosz: itáliai vendégmunkások vitték oda...

@vigyüktúlzásbaadolgokat: és abszolút igaza is van... mai terminológiát használva istván egy puccsista nemzetvesztő volt, kit a globalista háttérhatalmak támogattak... miként a jobbiknak is barabás lehetne a hőse jézus helyett... érdekes, nem?...
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Az ősi pogány kultúrát irtották ki.
Szörényi egy művész, akit inspirál ez a téma.
Mi a baj ezzel?
@nincs_itt:
.
Ő vett előbb észre, az utca emberáradatában, amint ott mentem előtte.
Barátságosan a vállamra veregetett, majd felsegített és leporolt.
- Szervusz, Csülök!
- Tuskó! - Kiáltottam örömmel. - Téged az ég küldött. Nincs lakásom, és mindössze tíz frankot kaptam a kapitány viharkabátjáért.
- Nem tesz semmit fiam! Nem tesz semmit, fel a fejjel - mondta, mert mindig bizakodott, hangosan és szélesen. - Nincs semmi baj!
- Számíthatok rád?
- Hülye vagy? Barátok között ez nem kérdés.
- Szóval?
- Elisszuk a tíz frankodat, azután majd csak lesz valahogy. Gyere!
Ilyen ember volt. Hűséges barát, és ízig-vérig áldozatkész. Amellett úr.
@nincs_itt:
Ezt nem...
Ízlések és spárgák.
A legfinomabb zöldség a világon, persze nem egyforma az ízlésünk. Én imádom.
@Eszter jött: dehogynem!... mindjárt tekerek egy spanglit, s csudavilág leszen:-)...
@Sir Bates dö Hól: Látom, minden kommentelője hűségesen ír a bloggernek, mind az öt.

Azt a gyűlölködést nem bírták többen elviselni.
@dr. jenőke (jenőke):

Isten vagy jenőke, vagy valami hasonló. Nem tudom, ezt hogyan fejezik ki finom, visszafogott formában - talán elismerésem??
Engedelmeddel elmentem hivatkozási alapnak. Egyszer még jól jöhet.
@Sir Bates dö Hól:

repülő elefántokkal. :))))

évekig kell olvasnom a soraid, hogy felfedezzem a váltást.
@Knósszosz:

errefelé spárgaültetvények vannak.
@dr. jenőke (jenőke): Üdv a Tényleg?! klubban! :)

Azért az a "magyar bárók" cartak a török veszélyre mondás elég sommás, én nem írnám bele a történész helyében. Tisztára "önbecsapás", és nem neveli a fiatalokat reális történelmi ismeretekre.

Az Oszmán Birodalom nagyobb államokat is megbuktatott, nemcsak a széthúzó, anyagi válságban vergődő Magyra Királyságot.
@Eszter jött: Nem irtottak ki semmit, maximum Szörényi fejéből egy darabot.

Csak az volt a kérdés, hogy Róma vagy Bizánc hűbérese legyen-e az ország? Akkoriban minden királyi dinasztia felvette a kereszténységet Európában, plusz-mínusz háromszáz év (lengyelek, litvánok stb.).
@Sir Bates dö Hól: Le vagy maradva egy brosúrával!

Dzsobbikosok a párthus Jézus témával házalnak.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Nem irtottak ki semmit?

A pogány magyarok önként és dalolva hagyják el régi hitüket, veszik fel a kereszténységet?

Ezért kell 1090-ben még Szent Lászlónak is törvényt kellett hoznia, hogy az ország lakosai hagyják el a pogány szokásokat?

Szent László XXII. törvénycikkelye:

"Quicumque ritu gentilium iuxta puetos sacrificaverint
vel ad arbores et foutes et lapides oblationes".........

ki régi szokás szerint kutak, fák, források, vagy kövek
mellett áldoz, egy ökörrel váltsa meg bűnét...
@vigyüktúlzásbaadolgokat: ugyan sokszor és sokmindenben eltér véleményem a bloggerétől, de ebben most azonos...

párthus jesus?... hát, nem is látok innen mást, mint a Quik! tűzfalát...
@Eszter jött: Sajnos történtek személyes tragédiák.

De a pogány vallások elsorvadása a történelem természetes folyamata is volt. Te pl. szeretnéd, ha föláldoznának téged vagy a gyerekedet azért, hogy jó legyen az időjárás? Vagy ha az ország elnöke isteni leszármazottnak tekintené magát?
@vigyüktúlzásbaadolgokat: "Az Oszmán Birodalom nagyobb államokat is megbuktatott, nemcsak a széthúzó, anyagi válságban vergődő Magyra Királyságot."

remélem, legalább a neved érted, mikor leírod...
@vigyüktúlzásbaadolgokat: "Sajnos történtek személyes tragédiák."

ja, azok bizony sajnos történnek... kicsit gyakrabban, mint elfogadható lenne... gyakorlatilag az egész történelem sajnálatos módon bekövetkezett személyes tragédiák halmaza... vagyis nincs is...
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Nem az azték kultúráról beszélünk, hanem a magyarok ősi pogány vallásáról, ami fennmaradt a népköltészetben.

Csakhogy a legegyszerűbb példát említsem:

.. szita, szita péntek, szerelemcsütörtök, dobszerda
@Eszter jött: Légy "nyugodt", minden pogány vallásban volt emberáldozat!

Álmos se léphetett a kárpát-medencei haza területére, mert lenyilazták szakrális okokból.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:
.
Biztos vagyok abban, hogy a sajnálatos események, tragédiák a szubjektumtól függetlenül bekövetkeznek.
Csakúgy, mint azok, amelyekre a szerencse kifejezést alkalmazzuk.
Az, hogy esetenként személyes döntésnek tulajdonítunk valamit, csak csalóka látszat.
Csak egy példa: Tisza ellenezte az első világháborúba való magyar részvételt, de eltitkolta és ez csak magánlevelezéseiből derül ki. Tehetetlenségét ismerte fel, és más nem történt. Az emberek többsége viszont a körülmények összeesküvésével vigasztalja magát, vagy beéri azzal, hogy: ki hitte volna?
@vigyüktúlzásbaadolgokat:
.
És Álmos örök álmát éppen Kijevben álmodja...
@Sir Bates dö Hól: Régen minden jobb vót?

Mikor a cézár fögyújtotta a várost, hogy verset írjon róla? Azt az időt sírod vissza mi, öreg?
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Nehéz veled beszélgetni, ha folyamatosan egyik témából a másikba ugrasz.
Innen indultunk:
*Szörényi interjúi alapján mondom, nála már betegség ez a pogány kori romantika.*

Most meg az emberáldozatoknál jársz.
@dr. jenőke (jenőke): Én nem azt mondtam, hogy nem számít a személyes döntés.

Én csak annyit mondtam, hogy nem varrnék minden felelősséget a magyar oligarchák nyakába.
@Eszter jött: Személyeskedés a te érvelési hibád.

Az eredeti témánál vagyunk még mindig: Szörényi visszasírja a pogány kort, de a negatívumai nélkül kellene neki.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Két órája írtam neked:

Szörényi egy művész, akit inspirál ez a téma.
Mi a baj ezzel?

Kiegészítem annyival, hogy nemcsak inspirálja, hanem el is gondolkodtatja.

Még mindig nem értem, mi a problémád ezzel.
@Eszter jött: Jézus mindenkiért meghalt a kereszten.

Babits Mihály: Eucharistia (részlet)

"A Megváltó nem törzsvezér.
Ereje több, ereje más:
ő óriásabb óriás!
ki két karjával általér

minden családot s törzseket."

Szörényinél megállt az idő valahol az ókorban, amikor minden nép külön istenséghez imádkozott.
@Eszter jött: Szörényitől való az idézet, Gál Péter könyvében olvasható:

,,Nem szégyen az, ha kimondjuk: igen, iszonyatos pusztítás történt. Sokkal felvértezettebbek lennénk, így 1000 év múltán, bizonyos kihívásokkal szemben, ha nem estünk volna át egy szellemi és bizonyos értelemben vett fizikai genocidiumon. Mennyivel gazdagabbak lehetnénk, ha a birtokunkban lennének a köveken, fákon őrzött
írások, amikről semmi fogalmunk nincs, nem tudjuk, hol vannak. Pedig biztos, hogy voltak!''
Hungarikum

Mi a különbség a diktatúrának nevezett ántivilág és Orbán maffiaállama között?

"A találékony maffiának a civil kezdeményezések elfojtása nemhogy pénzébe nem kerül, olykor még hoz is a konyhára. Egymilliárd forintot nyert azon, hogy ellopta a vörösiszap-katasztrófa idején összegyűlt adományt. Ezzel egyben egy üzenetet is küldött: „lássátok emberek, hiába adakoztatok, még arra is képtelenek vagytok, hogy megvédjék a saját adományaitokat! Elveszem én a kedveteket minden olyan öntevékenységtől és spontaneitástól, amit nem én szervezek. Elveszem a kedveteket a szolidaritástól.” Nem csoda, hogy a 2013-as árvíz után már csak harmadannyi adomány gyűlt össze az államosított adományszámlán.

Három

A diktatúrának nevezett ántivilágban volt egy kiváltságos réteg, amelynek különböző privilégiumai voltak. Soron kívül kapott lakást, autókiutalást, telefont, üdülést, a „dollárboltban” forintért vehetett egyébként nem kapható nyugati cuccokat. A háza vagy lakása mellett építhetett egy balatoni nyaralót is. Ha honvédelmi miniszter volt, akkor sorkatonákkal építtette, így még spórolhatott is egy kicsit a költségeken. Ennél sokkal jobban a rendszer káderei nem igen tudtak meggazdagodni.

Mára a maffia olyan társadalmi rendszert alakított ki, amelyben az egyre bővülő állami tulajdon mellett megmaradt a magántulajdon, hogy állami megrendelések formájában lehessen hova kilopni a pénzt."

gepnarancs.hu/2015/05/hungarikum/
@nincs_itt: Halk gondolati ébresztésedre félálomban visszasuttogok. Sorjában haladva, a sorjázás ráér ... D
'82 valóban a már csak szakadék széléről ( úgy rémlik,cca. 500 millió $ devizatartalék)volt a hanyattesés , 73, majd 78-79 után. Nemcsak az olajügy ( 73 csak közvetve "gyűrűzött be" mivel az embargo ránk nem vonatkozott, de ami késik nem múlik), hanem a létbiztonság-viszonylagos jólét politikai indíttatású védelme vezetett 82-höz.
A passiv resistentia számomra sokkal elfogadhatóbb, mint a splendid isolation, jobban illik a magyar "néplélekhez" D
Eredeti formájában azért több volt szellemi mozgalomnál, bár a sörrel nemkoccintás kissé megmosolyogtató, annak ellenére, hogy bizonyos értelemben az osztrák áruk bojkottját is magában foglalta, ezzel együtt olyan emelkedő volt, ami a deáki kiegyezés dombjához vezetett, majd az azt követő gazdasági fellendülésig...
Ma ki egyezhetne ki kivel?
Ha ma nem vásárolok a CBA-ban, mondhatnám melldöngető büszkeséggel, hogy jól kibaszok velük,ellenállok, de az igazság az, hogy büdös, koszos, és még drága is, ami nekünk, árérzékeny magyaroknak per se elriasztó DDD
A "gépiparban" volt olyan $ export termék, aminek eladási ára a gyakorlatilag $ import nélküli anyaghányad ötszörösét realizálta élőmunka és technológia hozzáadásával. Volt ennél jobb is, de annak elenyésző volt a gyártási volumene
A mezőgazdaság Moldova szerint ötödik volt Európában ...
Gyurcsány egyik ügyletéről Mariannak már megírtam azokat a tényeket, amiket én ismerek. A lényeg a dologban, hogy M. orbánnal szemben hozta fel gy. üzleti vénáját, ami kétségtelen létezőbb, mint a bika tőgye D
Gy. kapott egy ( inkább több)remek lehetőséget, és élt vele, nem rontotta el, míg o. helyett ezt Simicska abszolválta.
Nem vagyok mindenáron analógia kereső, de azt gondolom, Megyó úgy járt gy.-vel, mint grósz k. németh miklóssal.
Végezetül, Lenint idézve kérdezném tőled : " Mi a teendő?" DDD
@nincs_itt: "schweihaxen!" az a drezdai főtt, vagy a münkeni sült ?
@vigyüktúlzásbaadolgokat:
Na ja. De nálunk a sámánhitet a sámánokkal együtt irtották ki. Ez tény, nincs rajta mit mentegetni. Na legfeljebb az, hogy ez választotta el a valós mai nemzeti létünket a történelmi lábjegyzettől.
Ugyanis a keresztény Európában még a keresztény szektákat is aktívan kiirtották, nemhogy egy kilógó máshitet (pl. bogumilok), és a protestánsok eliminálására is tettek némi kísérletet (Szt.Bertalan)
De tényleg billeghetett a léc, mivel pont a határán voltunk a Kelet- és Nyugatrómai kereszténységnek.
Viszont Bizáncot ismerték zsoldoskorukból. Lehet, hogy ezért szavaztak nagyobb bizalmat Rómának.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:
Azért a pápai nuncius korabeli jelentése eléggé sommásan minősítette a hazai nemesek hozzáállását a török ellenes harchoz. És persze voltak kivételek:
Zrinyi (hehe, a nemzetiségi hovatartozásáról lehetne vitatkozni) Dobó, ...
Meg Mohács után, amikor Szapolya trónigénylése fontosabb volt, mint az állam megmentése, az az előtti civakodásról már nem is szólva...
De az azért érdekes, hogy a törökök sem jutottak Európában tovább előre, mint a kalandozó magyarok anno. Lehet, hogy a keleti népeknek a"Történelem ura" húzott egy záróvonalat?
@dr. jenőke (jenőke): "NNNNA, mit találtam???????"
Ez a tényleg-ről van, majdnem mindent el szoktam ott olvasni!
@pianolight: szerénytelenségem a mingai sültre volt bátor utalni, bár a Radeberg Schloß-ban pusztított főtt '84-ben sem volt blöki táp!!!

minden bizonnyal volt ilyen export termék is! de lássuk be a gépipari termelő üzemekért verekedtek a nyugati konkurensek.
a mezőgazdaságról nem sokat tudok, csak annyit merek hozzáfűzni, hogy Mo. mezőgazd. ország lenne igazándiból -szvsz- ehhez lehetne kapcsolni a feldolgozó- és könnyűipart, meg persze a gépgyártást. de láttyuk hova jutott...

de azt is látod ugyi, hogy semmi nem vezet előre ott Mo.-on. a szavazósdi, passiv, stb. mit lehetne tenni? nem tudom, illetve dehonnem. de akkor libsi-bolsik kiakadnának.
@nincs_itt:
Én a Radeberger söröt is csíptem, bár abban az időben néhány cseh csodán, a nekem nemkedvenc " táncos" sörön, legfeljebb a Nyáry Pál uccai Liesingerben, lehetett válogatni ...
Aljasul megvezettelek, mert az AK 47-es volt a "gépipari" termék,Iraki exportra, amiben csak az IS ragasztó jött az impirilistáktól DD
A még jobb a vadászfegyver volt, de abba meg belga cső kellett
Na, akkor a nemtudásban kezetfoghatunk a közeljövőt illetően
Nekem nyugodtan írhatod a megoldást, mivel libsi lévén kizárt, hogy bolsi is legyek DDD
@vigyüktúlzásbaadolgokat: te is mártír lehetnél... (pengeéles agyad hihetetlen dolgokat lát meg... igen, ezt írtam: a wc-zár... )
@pianolight: akkor bejöttél a csőbe, az az AK ugyanis AMD volt, enyhén módosított verzió...
a belga cső, legyünk őszinték csak oda ment, mert aszitték, hogy nincs jobb... mert az akkori nitridálási tekk-no-lógia Mo.-on igen fejlett volt!
de a belgák már csak ilyenek, sört gyümölcsből????
de a prali-né, de assenem vas!

én csak azt tudom mondani, hogy igen nagyon el kell kezdeni törni a buksi fejeteket, mert ha holnap reggel 6:30-tól minden, mondom minden! jó irányba kezd változni, akkor 60-70 év alatt egy kicsit jobb lehet!
@nincs_itt: Az AMD a deszantváltozat volt, a behajtható válltámasszal ( amit katonaságom első napján sikerült letörnöm - anyaghiba). Igazad is van, nem vagyok fegyverszakértő ( sem), az AK típusoknál a behajthatóst AKSZ- szel jelölték.
A belga cső azér' is kellett, mert így az importőrök jobban bíztak a fegyverben ...
Volt szerencsém az egy méter belga sörön kívül még pár tucat ottani fajtát megkóstolni, de asszem olyat nem ittam, ami csak gyümölcsből készült. Olyanokkal nem volt bajom, ami ízesített volt ... sajnálom, ha csalódást okoztam DDD
Azé' csak te is erőlködj ott nyaktól északra, ne próbáld tagadni, hogy foglalkoztat, ami itt történik DDD
Mikor itt általános, országos sztrájk lesz, én is csatlakozom (addigra nyögdíjasként) D
@pianolight: legyen neked, de AK-t nem gyártottak Mo.-on... az AKM63, AMD65, AMP69, AMMSz, de vannak 0 szériánál elakadt verziók is.
na ezeket gyártották Mo.-on.

Meg aztán az StG44-en alapul, az AK47. Ahogy az Ural motor a Zündappon...
@pianolight: jajj! a sörök! tessen megnézni, hogy mi neveztetik sörnek! amibe gyümölcsöt kevernek az Radler nem sör.
továbbá, hogy ki miben bízik, az az ő dolga, a cső igen fontos része minden tűzfegyvernek, de távolról sem a legfontosabb!
@pianolight: ahogy mondtam, nincs ötletem, mert annyira el van baxarintva, hogy reménytelennek tűnik a helyzet.

országos sztrájk? ember, ki vagy milyen szervezet szervezné?? esetleg a tisztességes Gaskó féle szakszervezet???
@nincs_itt:
"Korábban Mariann írt, Gyurcsány sikeres, okos vállalkozói múltjáról, majdnem felröhögtem, nem is, fetrengve vinnyogtam ekkora blődli olvastán."
Kivételesen reagálok pökhendi, egyben primitív kommentedre, mert név szerint szólítottál.
Egyébként ismert előtted is, hogy én nem állok szóba veled régóta, mert egy nagypofájú, primitív egyednek tartalak, aki szerény képességeit arroganciával próbálja leplezni.
Közgazdász vagyok, akit megállapításaiban sem az érzelmek, sem a politikai hovatartozás nem befolyásol, csupán a száraz tények.
Felvilágosítalak, hogy egy vállalkozás sikerét a fennmaradás, a nyereséges működés, a terjeszkedésre képes működés minősíti.
Gyurcsány vállalkozásánál mindez fellelhető, él és virul, osztalékot fizet minden évben, egy nemzetközi konzorcium 11 tagja közül vállalkozása az egyik.
Kérdés?
@nincs_itt: Oké, a típussal csak magát az alapterméket akartam jelezni...
Különbenmeg belga csővel nyertek valami díjat Monte Carloban.
Azért azt megnézném, melyik országban számítanak a Radlernek 8-10 V/V százalékos italok, .... viszont nekem azért könnyű, mert nem vagyok válogatós, sokfajta dolgot szeretek, mást meg nem akarok semmire rábeszélni, kivéve, ha még soha nem kóstolta, vagy próbálta a dolgot DDD
Kérdésed is azt mutatja, amire én kissé áttételesen utaltam D
Gondolod nekem nagyobb esélyem van sztrájkot szervezni, mint neked ? Lefeljebb a bowlingpályán, esetleg a bóvli pályán ...
@Mariann19: mint észrevehetted nem reagálok a hozzászólásaidra, de mivel megszólítottál, kénytelen vagyok válaszolni.
hogy te minek gondolsz, az számomra érdektelen(én is minősíthetnélek, de nő vagy, ezt tisztelem ezért nem teszem), közgazdász vagy, szép szakma de nem predesztinál semmire.

ha csak a számokat és eredményeket tekintem, akkor valóban igazad van. de sport hasonlattal élve, kicsit dopping szagú az eredmény.

ugye azért beugrik, hogy orbánnak a veje, barátja, lánya, felesége is "sikeres vállalkozók"...

lehet fellengzősen "semmit mondani", meg lehet egyszerűen is(hova tovább közönségesen) lényegre tapintani.

a szerény képességekről majd egyszer vitát nyitunk, mert emlékeim szerint nem tettem megjegyzést a képességeidre.
@pianolight: nem akarok vitatkozni, mer' a zasszony is nagyon szereti a belga gyümölcsös söröket, ízlések és ...

na szóval, tényleg nem tudok semmi használható ötlettel előrukkolni. mert mint látható, a letargia és az életben maradás köti le az emberek energiáit. a távlati, fennkölt célok, hááát...
meg aztán, olyan ütemű lett az elvándorlás/kitántorgás, hogy tényleg csak a teljesen reménytelen helyzetben levők és a néhány gondolkodó marad lassanként
@nincs_itt: Ezek szerint, ha véletlenül összefutnánk mondjuk Gentben,, akkor kénytelenek lennénk beérni egy tripla trapistával, Corsendonkkal, esetleg kasteellal, vagy deliriummal ? Vagy azok se jók?
@pianolight: én nem szeretem a belga söröket. megmaradok a bajor mellett, de mondtam már, mindenki olyat iszik, amilyet szeret.
hiába na, már csak ilyen patr-i-di-óta maradok.
sok-sok felfedezni való van még! a töredékénél tartok.
@nincs_itt:
Felületesen alakítottad ki a reagálásodat, mert én Gyurcsány vállalkozásának prosperálásáról szóltam, és nem az induló tőkéjének körülményeit
vizsgáltam.
Az egy másik vonal. Mindíg célszerű alaposan figyelni a lényegre, és nem arra, hogy az adott kommentelőt hogyan lehet nyilvánosan lejáratni.
A vinnyogva röhögés helyett illik fókuszálni a tárgyra.
Nem cáfoltad tényekkel az állításomat, pedig felsoroltam néhány tényezőt a véleményem alátámasztására.
Amennyiben Gyurcsány induló tőkéjéről esne szó, akkor azt mondom, hogy helyzeti előnyben volt, mert pénzbeni és ingatlanvagyona a jól informált helyzetből és a kapcsolati tőke jelenlétének előnyéből származott. Ez volt az a pont, ahonnan kiindult, és utána már a saját tehetségének és üzleti érzékének volt a kovácsa, amikor kisebb birodalommá fejlesztette ki a vállalkozását.
Itt jegyzem meg, hogy Gyurcsány nem a politikai hatalomgyakorlása alatt tette ezt, hanem magánemberként.
Szemben a jelenlegi gyakorlattal, hol a vagyonszerzés módja a javak primitív kimarkolása kockázatvállalás és üzleti verseny nélkül.
@Mariann19: "Itt jegyzem meg, hogy Gyurcsány nem a politikai hatalomgyakorlása alatt tette ezt, hanem magánemberként."

(Ne haragudj, de ez azért így nem teljesen helytálló. Mint a klán tagja igenis azalatt tette. Vagy tiborcz is magánembernek tekintendő. [bár sz'tem felesleges polemizálni erről, tizenkettő egy tucat...])
@Sir Bates dö Hól:

Mint az ismeretes, Gyurcsány kettő (cvó) esetben üzletelt az állammal úgy, hogy pénzt kapott tőle. Először akkor, mikor az 1994-ben 10 éves részletre vett őszödi üdülőt 1997-ben másfél évre kibérelte az Altustól valamilyen állami cég, másodszor meg akkor, mikor a Szalay utcai ház földszintjén lévő ugyancsak részletre vett klubhelyiséget ugyancsak bérbe vette valamilyen állami cég. Emlékszem, Deutsch meg Rogán nagy botrányt csinált ezekből, Polt meg mind a két ügyletre válaszként azt írta nekik, hogy törvényes volt. Az utóbbiról 2004-ben (2003-ban) megváltozott a véleménye (előtérbe került a "jó erkölcsbe ütközés"), de akkorra meg elévült. Ezt összehasonlítani Tiborcz szárnyalásával, hááát ... inkább nem mondok semmit.

Javasolnám, hogy az "utálom Gyurcsányt" használja aki így érez, és akkor az tiszta.
@Sir Bates dö Hól:
Ebben a Gyurcsánnyal kapcsolatos minősítésben nehogy már úgy tűnjek, mintha odaadó híve lennék. Mert nem vagyok az!
Szárazon ítélem meg a tényeket és pont.
A politikai hatalomgyakorlás kizárólagos döntési poziciót feltételez, melynek akkor GyF nem volt a birtokában.
Akkor különösen nem, amikor a rendszerváltó pártok diktálták a feltételeket.
Azt világosan leírtam, hogy informált volt, és rendesen benne volt a berkekben a múltból fennmaradt kapcsolati tőke által.
"felesleges polemizálni erről"
Én odaadó hívedként bármikor.
@kekex: Táltoshit volt az, és nem irtották ki.

Az ókor vége felé megfigyelhető, hogy a pogány vallások kiüresedtek, és az addigi istenekkel nem volt személyes kapcsolata a hívőknek. Jézus halála után, követői közt szép számmal akadtak önként áttért rómaiak és más "pogányok".

Szörényi tőlem táncolhat a Holdvilág-árokban, vagy keresheti a Föld szívcsakráját, semmi bajom vele. Nekem az az érvelése sántít, hogy "biztos sok értékes dolog elpusztult, bár nem biztos, hogy léteztek".
@Mariann19: ismét figyelmetlen voltál, nem szeretem, de idézem magam:

"ha csak a számokat és eredményeket tekintem, akkor valóban igazad van. de sport hasonlattal élve, kicsit dopping szagú az eredmény."

gyurcsány "tehetsége" abban merült ki, hogy megfelelően használta ki a kapcsolati tőkéjét - nem akarom nagy betűkkel írni - ez sem elhanyagolható képesség!

továbbá, a "saját erőt" az apró-dobrev klán biztosította, nem csekély anyagi háttér támogatással. mi több, magad írtad, hogy remekül ismerte fel gyurcsány a helyzetéből adódó lehetőségeket.- ismét tévedés, mert a fenti család, bennfentes információinak köszönhetően, terelte ebbe az irányba a vállalkozást -

akkor fókuszáljunk a tárgyra, gyurcsány nem jobb vagy rosszabb, mint a jelenlegi fidesz garnitúra, csak előbb kezdte, talán kevésbé volt pofátlan, de az idő sok mindent megszépít.

semmit nem soroltál fel, csak azt, hogy te közgazdász vagy! ne haragudj, de ez nem érv!
továbbá, számomra gyurcsány és bajnai legalább akkora csirkefogó, mint orbán és tsai.
ettől a ténytől - na jó magán véleménytől nem tudok eltekinteni - mert, sajnálatos módon Mo. állapota engem igazol, hiába volt akkor, ott jobb egy kicsit, talán.

nem kell felsoroljam a jelenlegi klientúra vagyonosodását. gusztustalan. de lássuk be a privatizációs időszak sem volt sokkal étvágy gerjesztőbb!
@nincs_itt: Nem esik nehezemre megegyezni egy Mass Hellesben a müncheni(!) Hofbrauhausban,esetleg az aranyárban mért Brezel-lel, mert az Augustinerben a Hefewizen- már tán visszautasítanád DDD
@Sir Bates dö Hól: "(Ne haragudj, de ez azért így nem teljesen helytálló. Mint a klán tagja igenis azalatt tette. Vagy tiborcz is magánembernek tekintendő. [bár sz'tem felesleges polemizálni erről, tizenkettő egy tucat...]) " -finomítva a dolgot, Gy. erősen másodvonalbeli klán szereplőként ( ezért volt ideális Strohman), nem pedig az 5 éve egyeduralkodó minielnök családjába frissen beházasodott senkiként vagyonosodott. A strómannság alapvetően magában foglalja a háttértámogatók felé az anyagi hálát, ezt azonban elég hamar " elfelejtette" Ferikénk.
A végső konklúzióval egyetértek.
@pianolight: de melyik helles???
na jó nem csomózkodom.
szóval a szentháromság, gut, besser Erdinger, Paulaner, Augustiner.
De, ahogy már hivatkoztam többször is, pl ez:

www.schlenkerla.de/schlenkerla/ausschank/schlenkerla.html

na de annyi remek sör van errefelé, hogy csak bírjad hólyaggal és májjal!

Brezen, weißwurst, schweinhaxen ez csak kísérő!
@vakapad: "Mint az ismeretes", - más dolgok pedig nem ismeretesek, mégis megtörténtek,egyet Mariannak már részleteztem, nem ismételném. Tény, hogy nemcsak közvetlenül, vissza nem térítendő támogatás alakjában lehet előnyökhöz jutni, ha nem hiszed, járj utána DDD
@nincs_itt: Bambergben nem jártam, de képekről tudom, hogy olyan, amilyeneknek a német régivárosokat szeretem.
A másik sörözőkben voltam, igaz, utoljára '96-ban ...
Annyira tudok "bajorul", hogy a rágnivaló kísérőt a folyékonytól megkülönböztessem DDD
Az Erdingernek meg minden fajtáját szeretem, mármint amit itthon, flaskában lehet kapni ...
@Mariann19: "Ebben a Gyurcsánnyal kapcsolatos minősítésben nehogy már úgy tűnjek, mintha odaadó híve lennék. Mert nem vagyok az!" - Most már remélem, más is megérti, én régen tudom ...D
@nincs_itt: "számomra gyurcsány és bajnai legalább akkora csirkefogó, mint orbán és tsai." - Számomra Bajnai kevésbé, mert ő ezek közül a legjobb gazdasági szakember, ami lehet, hogy nem is akkora kunszt DDD Tény, hogy az ő egy éve alatt nem romlott a helyzet.
"gyurcsány "tehetsége" abban merült ki, hogy megfelelően használta ki a kapcsolati tőkéjét - nem akarom nagy betűkkel írni - ez sem elhanyagolható képesség!

továbbá, a "saját erőt" az apró-dobrev klán biztosította, nem csekély anyagi háttér támogatással. mi több, magad írtad, hogy remekül ismerte fel gyurcsány a helyzetéből adódó lehetőségeket.- ismét tévedés, mert a fenti család, bennfentes információinak köszönhetően, terelte ebbe az irányba a vállalkozást -" - Ennél kicsit bonyolultabb a dolog,: gy. kiválasztói látókörébe a klán révén került, akik másodvonalbeli MSZMP szakemberekként az első vonallal egyszerre kerültek lapátra, ám nem voltak sem akkora magánvagyoni tartalékaik, sem komolyan vehető politikai lehetőségeik, mint jópár első vonalbelinek.
Ez a klán-szakemberek szövetség volt gy. "doppingja". Amiben gy. ügyes volt, az az, hogy a kezdeti idők után gazdaságilag gyorsan önjáróvá vált, nem a régi szakembereket alkalmazta, hanem fiatal emberekre bízta a cégek vezetését, irányítását.
Szóval, ez az összképen nem sokat változtat, remélem viszont, hogy árnyalja.
@pianolight: Szia!
"Most már remélem, más is megérti, én régen tudom."
A szemlélődő ember semleges nézőpontból ítéli meg a másik ember véleményét.
Ez vagy te, ezért tudod a helyére tenni a dolgokat. Kösz.
Amúgy a Radeberger a kedvenc söröm, kevés helyen lehet már kapni.
Vigyáznom kell a fogyasztás mennyiségével, 6.5%.
@Mariann19: @pianolight: egy szóval sem utaltam erre... csupán jeleztem, ne vakítson el az orbán-utálat...
@Sir Bates dö Hól: Nem tudom, mire nem utaltál, én nem a te bejegyzésedre reagáltam Mariann felé. Amit neked akartam írni, azt neked írtam, egyértelműen...
Bennem utálat nincs politikus felé, az már majdnem szerelem lenne DDD
Az utálattól nem érzem jól magam...
Kritika, viszont az nem válogat ...
Jó pihenést D
süti beállítások módosítása