Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 24.hu/belfold/2024/11/25/magyar-peter-gyermekotthon-gyermekvedelem-kepek/ Megkérdezhetné valaki a... (2024.11.25. 16:57) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2015.03.25. 09:07 Fabius

Quaestor közlegény megmentése

Címkék: fidesz mutyi quaestor tarsoly csaba menekülőút

Ócska szóvicc, de a történtek után rohadtul kíváncsi leszek mi van még a tarsolyban. Pártunk és kormányunk rettentően fogadkozik, hogy a bróker botrány szereplői nem ússzák meg szárazon, éppen csak annyi a bibi, hogy a "véletlenek fura összjátéka" meghaladja már az egészségügyi határértéket.

  1.  Február végén megdöglik a Buda Cash.
  2.  Március ötödikén a külügy - állítólag - úgy dönt, kiveszi a pénzét a Quaestorból.
  3.  A tranzakció március kilencedikén megtörténik, majd "kb két perc múlva" a Quaestor csődöt jelent. Mármint állítólag.
  4.  Mert maga a csődjelentés tizenkilencedikén történik meg csak.
  5.  Addig átalakul a tulajdonosi szerkezet, a "háromkirályok" (Szima-Garancsi-Tarsoly) között számon tartott oligarcha és tróger tolvaj talál egy strómant, aki nyilván elviszi majd a balhét helyette. A nyolc általánost talán elvégzett közmunkást lesz miből kifizetni, elvégre emberünk több, mint kétszer annyit lopott, mint a Wall Street legendás farkasa. (200 vs 517 millió dollár) És ugye "valahogy" csak lett neki ideje strómant találni azután, hogy az utolsó pillanatban kitolta a külügy pénzét.

 

questor.jpg

Nyilván elhisszük, hogy a külügy semmilyen információval nem rendelkezett, nem súgott senki, és mindez véletlen.

Nyilván elhisszük, hogy senkinek fel nem tűnt, a Quaestor tíz nappal később jelentette be ténylegesen a csődöt, mint ahogy azt a sajtóban bezengeni szíveskedtek.

Nyilván elhisszük, hogy ez az egész nem Tarsoly Quaestor közlegény megmentése, hanem a Bohócországban megsokasodó sajátos, nehezen értelmezhető események összjátékának műve.

Nyilván elhisszük Orbán Viktor felháborodását: "Ilyenkor az szokott történni (...), hogy azok, akik kicsalták az emberek pénzét, valahogy mindig megússzák."

Mert ha nem hinnénk akkor kénytelenek lennénk azt gondolni, hogy Gyurcsány szentté avató szertartásán őszintébb lenne Orbán G. mosolya a mostani bilincsbe Tarsolyt! - szólamnál.

362 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr917302434

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha most Romániában lennénk, Orbánt rendőrök vinnék el 2015.03.25. 14:06:45

Akkor most csak röviden szemléznék két mai cikket:  A Küküm sajtóosztálya kommentálni akarta a Cink egyik posztját, és küldött egy közleményt. Amiben rettenetes dolgokat vallanak be, bár a szándékuk szerintem nem ez volt. Bennfentes információik vol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@MikeBoy:
Zoltán Horváth bobi jub • 4 órája

igazad van

Válasz

Megosztás ›
Avatár
Sawamara bobi jub • 4 órája

Az ember mindig azt hiszi, hogy megállnak ott, ahol épp tartanak.

De nem.

Válasz

Megosztás ›

Avatár
Soma • 6 órája

Így van, szerintem is inkább Kaya Ibrahimra kellene átíratni.


Válasz

Megosztás ›



Avatár
Laszlo Takacsy • 6 órája

Ezt filmre kell vinni. A fél ország fetrengeni fog a röhögéstől. A Tanú ehhez képest zsebszar lesz!


Válasz

Megosztás ›:O)))))))))))))))))))))))444...
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
Nem lettél szomorú a suli látványától?
Vagy azt nem láttad tennap?
@MikeBoy:
Melik Bástya ettársat hagytam ki? :(

@Knósszosz:
Láttam. L'puszt. :(
Remélem majd meglepődik Tarsoly, hogy Orgován közben kilopta a pénzt a cégből.

1

Válasz

Megosztás ›

Avatár
Nyikhaj istenke H_feco • 8 órája

Szinte biztos vagyok benne, hogy ez történt. Azért kíváncsi lennék arra az IP címre, amiről az utalást elindították.... Mindenre Csabi sem gondolhatott....
1

Válasz

Megosztás ›
Avatár
Case Nyikhaj istenke • 6 órája

Te kíváncsi vagy, de aki meg is szerezhetné az nem annyira. A tiedre inkább.

Válasz

Megosztás ›
Avatár
Nyikhaj istenke Case • 6 órája

Már kíváncsi sem lehetek? :)

Válasz

Megosztás ›
Avatár
Case Nyikhaj istenke • 6 órája

Dehogynem. :-) De én jobban örülnék, ha a rendőrség kíváncsiskodna addig is amíg nem tűnik el minden nyom.

Válasz

Megosztás ›
Avatár
Nyikhaj istenke Case • 6 órája

Az utalások nyomai sok évig megőrzöttek a bankokban. A rendőrség nem fog kíváncsiskodni, inkább megint körülnéz az Ökotársnál...
...
@gazoló:

Eljön annak is az ideje. A jövő havi fizetésemből megveszem a legpuccosabb konyakot és elteszem a nagy napra.
@MikeBoy:
Dagadt bástyánk a vártán mereszti bajszát, mely alatt kilóg a kapanyele - a családi ezü... izé, Cuclista Hazzájért nagyvalagrend nélkül?
Őt is megfigyelték, őt is üldözték anno? Egy hős... Egy utolsó szarházi komcsi a többivel együtt.
"Huszonöt éve Magyarországon a sajtószabadságot az újságírók és a tulajdonosok úgy értelmezik, hogy az ő szabadságukra vonatkozik, arra, hogy a valóságot ne megismertethessék, hanem alakítsák, a politikai szereplők közé kéredzkedjenek anélkül, hogy választáson estek volna át - mondta a parlament elnöke."???????????????????????????????????

Mondta ezt Kövér László.

www.atv.hu/belfold/20150325-kover-nem-elegedett-a-kozteve-teljesitmenyevel-sem/hirkereso

Teccik érteni? Nem kéne közéjük kéredzkedni.:D Ja, meg a valóságot nem nekünk, hanem csak nekik szabad alakítani.
@Gábris szomszéd:

Ma fát hasogattam. A vége felé már egyre nehezebb volt a balta, így JA másik versét mondtam fennhangon:
Ej, döntsd a tőkét, ne siránkozz!
Ne szisszenj minden kis szilánkhoz.

Nem gondoltam se Fideszre, se más mocsokra. Csak élveztem a fizikai munkát.

Mindenkinek ajánlom!
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:
De szar látni:((
Persze ezen a szeméttelepen minden tönkremegy, hacsak nem akad valami befektető, aki a mindenkori kormány kegyeltje és megvehet egy ilyen épületet Ács Feri valutáért, amiből még vissza is kap. Az egészet...
Kartellgyanú miatt beintett az EU az M4-es 110 milliárdos szakaszára.

index.hu/belfold/2015/
Vajon milyen helyeken lehet még az állami vállalatok, és egyéb nehezen átlátható állami entitások pénze?

MINDENKI MENEKÜLJÖN!!!

2. A minisztériumnak vannak saját bennfentes értesülései, amelyek alapján befektetési döntéseket hoz. És talán azt is tudták, hogy a Quaestor sáros.

Mielőtt a Quaestor bedőlt volna, a KKM alá tartozó kereskedőház – ami aligha hoz ilyen horderejű döntéseket a munkáját felügyelő miniszter tudta nélkül – észlelte a bajt, és kivette pénzt. Örülünk hát, hiszen nem ragadt be a közpénz, sugallja a minisztérium reakciója.

Pedig ez még sokkal aggasztóbb. Mennyire tarthatja az állampolgár felelősnek azt a bennfentes kereskedőhöz hasonlóan működő állami szereplőt, aki a nyilvános információk közzététele előtt, suttyomban, titkolózva hoz meg befektetési döntéseket? A Buda-Cash és a Hungária Értékpapír ügyéből önmagában egyáltalán nem következett volna, hogy a Quaestor bedőljon. Ehhez sejteniük kellett valahonnan, hogy baj van a Quaestorral. Akkor viszont miért raktak bele pénzt eredetileg?

Mellérendelhető kérdés: a KKM ilyen jól és időben ráérzett a Quaestor-építmény megingására, és a kockázatokat érezve időben kivették a tőkét, akkor mégis miért vártak addig a Quaestorral kötött, az isztambuli és a moszkvai kereskedőház üzemeltetéséről szóló szerződések felmondásával, amíg a Quaestor, majd rövidesen az MNB is terítette lapjait, és a nyilvánosság számára is kiderült, hogy gond van a céggel?

3. A minisztérium részt vehetett akár a Quaestor-pilótajáték bedöntésében is.

Bár a KKM válaszából nem derül ki, hogy egészen pontosan mennyi tőkét tartottak a Quaestornál, amit aztán kivettek, de nem csekély mennyiségű pénzről lehet szó. Az NMKH mérlege alapján könnyen lehet, hogy akár tízmilliárd forintot megközelítő összeget is elhelyeztek a csaló cégnél. Ez alapján nem kizárt, hogy a Quaestor a pénz gyors visszahívásával (vagy a kötvények beváltásával) hozzájárult ahhoz a befektetői pánikhoz, ami aztán gyorsan elsodorolta a kétszáz milliárd forintos építményt.

A pilótajátékok minél hamarabb dőlnek be, annál jobb, de azért felvetődik a kérdés, hogy mennyire etikus, ha az állam a saját pénzének védelmében dönti be azt. Már ha így volt. De a következő probléma mindenképpen felvetődik:

4. A minisztérium szerint fontosabb, hogy megmentse a saját maga által rosszul elhelyezett pénzt, mint hogy tájékoztassa a károsult, nem bennfentes betéteseket.

Mit szóljanak azok a mezei állampolgárok, akiknek nem voltak ilyen jó értesüléseik, mint az államnak? Milyen az az állam, amelyik saját állampolgárait közvetetten megkárosítva titkol el kulcsfontosságú információkat?

5. Emberek! Az ország történetének legnagyobb pénzügyi csalását finanszírozta az állam!! Az isten szerelmére!

Bizony, pénzt tettek egy olyan cégbe, amelyik első ránézésre is döcögős teljesítménnyel, hatalmas eladósodottság mellett, átláthatatlan, részben offshore cégstruktúrával finanszírozott papíron kimutathatóan szinte kizárólag veszteséges projekteket. Méghozzá azzal az indoklással, hogy “náluk volt díjmentes a számlavezetés”. Abba a cégbe raktak pénzt, ami nemzetközi összehasonlításban is komoly csalást hajtott végre, és olyan embereket hagyott maga után, akiket könnyen lehet, hogy senki nem fog kártalanítani. Miközben a cég vezetője épp aktívan tünteti el a nyomokat.

És az azért felelős miniszter, meg a miniszterelnök még mindig nem adta be a lemondását. Sőt, még egy halk bocsánatkérés sem hangzott el.

FRISSÍTÉS március 24.

A külügy azóta elismerte, hogy az Eximbank 18 milliárdos tőkeemeléséhez szükséges értékpapír számlát is a Quaestornál vezették, az MNKH pedig 3,8 milliárd tartott a csaló cégnél. A pénzt március 5-én vették ki, négy nappal az első bejelentések előtt.
@kvadrillio:
5 nagyon súlyos dolog, amit megtudtunk ma arról, ahogy az állami vagyont kezelik
kasnyikm

kasnyikm
gazdaság
március 23., hétfő 21:47

Egészen felfoghatatlan reakciót küldött Külgazdasági és Külügyminisztérium arra az értesülésre, miszerint a tárca alá tartozó állami vállalatok pénzt tartottak a Quaestornál.

A legelső sokk az, hogy az értesülésnek ezt a részét nem tagadták.

A KKM elismeri, hogy Magyar Nemzeti Kereskedőház a Quaestornál tartotta a tőkéjének egy bizonyos részét. Azt már tagadták, benn is ragadtak volna a pénzzel a cégnél, amiről nemrég kiderült, hogy inkább hasonlít egy hatalmas pilótajátékra, mint egy legális befektetési szolgáltatóra, és az országban hallatlan, de nemzetközi szinten is jelentős 150 milliárd forintos csalást követett el. Ez a kulcsmondat:

“Azonban az MNKH [a nemzeti kereskedőház] vezetői figyelték a pénzpiaci folyamatokat, látták azt, hogy bedőlt a Buda-Cash és a Hungaria Értékpapír, ezért úgy döntöttek, hogy a továbbiakban nem tartják a brókercégnél a pénzüket, és ennek megfelelően kivették a tőkét a Quaestortól.”

Ez nagyon durva beismerés, és több kérdést nyit ki, mint amennyit megválaszol. Itt van néhány dolog, amire következtethetünk a KKM reakciójából.

1. A minisztérium szerint teljesen oké magas kockázatú vállalati bóvlikötvényben tartani az állampolgárok pénzét. Vagy ilyen kötvények által finanszírozott pénzintézetekben.

Azokat a kötvényeket, amelyeket kockázatos, kétséges és kipróbálatlan projektek magvalósítására bocsájtanak ki a vállalatok, Amerikában junk bondnak hívják, ezt magyarul bóvlikötvénynek szokták nevezni. A Quaestor kötvényei, amelyeknek a vállalat saját másodpiacot tartott fenn, ahol a kötvényeket vásárlók adhatták-vehették a papírokat, éppen ilyen bóvlikötvények voltak.

Azok a befektetők szoktak jellemzően ilyen kötvényeket vásárolni – tehát pénzt kölcsön adni ilyen vállalatoknak –, akiknek könnyen jön a pénz: bírják a magas kockázatot, aminek felvállalásáért cserébe magas hozamot szeretnének elérni. A bóvli vállalati kötvények tényleg a legkockázatosabb befektetési eszközök közé tartoznak, mivel a befektető elfogadja azt, hogy könnyen lehet, ha picit szerencsétlenül alakulnak a dolgok, akkor a teljes befektetését elveszíti.

Mint ma kiderült, a magyar állam egyik entitása úgy gondolja, hogy nyugodtan tarthatja a pénzünket ilyen, hulladék minőségű pénzügyi eszközökben: akár konkrétan a Quaestor kötvényeit vették, akár az azok által finanszírozott vállalatcsoport más részeiben – mondjuk a nemrég megvásárolt Credigenben, amiből a Quaestor Bank lett – tartották a pénzt betétként. Szerintük ezzel nincs semmi gond.
@látjátok feleim szümtükkel:

Ezek minden áron meg akarják dönteni saját magukat.
@Knósszosz:

www.youtube.com/watch?v=WfNE73vyd-k

Születtem Magyarországon, 77 éves vagyok,
fejemben összekeveredtek a féldecik s kormányzatok.
Neveltek hazaszeretetre, hittem az Istenben is,
harcoltam két háborúban, túléltem, az istenbe is.

Elhagytam, kérném, vagy 39 asszonyt,
s vagy kétannyi elhagyott.
Tankcsapdákba hugyoztam, ettem lótetemet,
és mégis itt vagyok.

Fejemben egy verkli jár, mely verkli így muzsikál:
"Túléltem mindeneket, kormányt és féldeciket,
egy magyar túlélő, címzetes, vitézlő, tönkrement lábain,
de áll önök előtt!"

Fiamból idegbeteg lett, nem bírta a váltásokat,
és elnézem az unokámat, látom, hogy gyönge alak,
hogy lesznek ezek túlélők? Valami itt korcsosul.
Kérdezném, hogy száz év múlva ki tud majd itt magyarul?
És ahogy magukat nézem, egyik sem betonkemény,
elszállnak az első szélre! Mi lesz így? - kérdezem én.

Fejemben egy verkli jár, mely verkli így muzsikál:
"Túléltem mindeneket, kormányt és féldeciket,
egy magyar túlélő, címzetes, vitézlő, tönkrement lábain,
de áll önök előtt!"

"Túléltem mindeneket, kormányt és féldecis rezsimeket,egy magyar túlélő"........

Úgy szeretném már TÚL élni ezeket a férgeket!!
Talán 'emléxel a Csinibaba című film vége fele,amikor Bajkon úr sopánkodik:"Én már megdobáltam Horthyt,megdobáltam Szálasit, megdobáltam Rákosit,most meg ezt a Kádárt készülök megdobálni:)))

Én meg ezt az Orbánt!!!!
@jöttem: :)

Nem is olyan rég,már írta itt valaki:
"pezsgőt unikummal egy hétig:))
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

Csúszik? Hat?
Ne gondolkodtass sokat!
Izomlázat kap az összes agysejtem.

Pikírt megjegyzéseket kéretik félretenni, számukat illetőleg!
@gazoló:

Nem tudom hol ér a Big Day. Ha dolgozom, akkor ugye nem fogyaszthatok alkoholt. De ígérem, körömcipőben és tüllszoknyában fogok dolgozni egész nap.
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

Számos agysejtem van, de nem mindig használom őket. Disztingvált úrinő nem táplálja egyesek kisebbrendűségi érzését.
@Knósszosz:
WACH AUF!!!!!!!!!!!!!!!!

BWV593

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
@jöttem:
Dolgozni,'ádehogy'körömcipőben és tüllszoknyában" 'fox lejteni,mert itt a gyíkon csak zene lesz egész nap:)))))
@jöttem:
Há'demán, vóttaki mástmertvóna állítani?
@gazoló:

Azt hiszem, itt az ideje felkészülni a Nagy Napra. Ez főleg a női blogtársakat érinti. Keressünk egy exkluzív darabot amit majd viselünk akkor. Legyen az harisnyakötő, tüllszoknya, bross.....
Hátha hat.
Mert itt már csak a csoda segíthet.
Készítsük elő, nézegessük, vágyakozzunk!
Az Írás is azt mondja:

Kérjetek és adatik....!
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

:)))))

Cseh Tamás - A dizőz dala

Én Önt várni fogom
egy pályaudvaron.
Egy füstös étterem
lesz a székhelyem.
Itt Ön miatt időz
egy aranyruhás dizőz.
S hallgatja énekét
egy szélsodorta nép.

Én távollévőm, szívszorongva kérem
karkitárva itten állok térden.
Hozó vonatját seregelve várjuk,
hívőn hisszük, irányunkba száguld -
álom-mozdonyán.

Egy álom-mozdonyon
Ön felénk tart, tudom.
S a félreállított
váltókon átrobog.
És mondhat bárki mást
a nagy találkozást
megérjük mi, tudom,
a pályaudvaron.

A pályaudvaron,
hol mindenki rohan.
Hol nincsen semmi más,
csak egy nagy várakozás.

Itt mindnyájunknak ugyanaz hiányzik,
egy távollévőt hiányolunk váltig.
Hozó vonatját seregelve várjuk.
Hívőn hisszük, irányunkba száguld -
álom-mozdonyán.

Én Önt várni fogom
a pályaudvaron.
Itt Ön miatt időz
az aranyruhás dizőz."

www.youtube.com/watch?v=MOHqZSCmONA
@MikeBoy:
""Bod Péter Ákos az előbb a Hírtv-ben beszélt, és szóba hozta, hogy ha egyes pénzpiaci szereplők 2-3 %-ot adnak, akkor akik 7-8-at ígérnek, azoknál kicsit óvatosan kell befektetni."

Ez egy zseni! Ki gondolta volna?? :))))))))))) "

Ezt az Orvbán kormany tagjai nem olvasták...
@gazoló:
""Én már megdobáltam Horthyt,megdobáltam Szálasit, megdobáltam Rákosit,most meg ezt a Kádárt készülök megdobálni:)))

Én meg ezt az Orbánt!!!! "

Nagyon orzik a gecit...
@dr kíváncsivagyok:

"Ezt az Orvbán kormany tagjai nem olvasták... "

Lehet, hogy olvasták, csak nem értik. Ők csak NER-ül értenek.
@jöttem:

"exkluzív darabot amit majd viselünk akkor"

Ha olyan váratlanul történik,hogy nem lesz idő magatokra kapni semmit,mi('fijuk)'naked edition'-t sem bánjuk:)

"Kérjetek és adatik....!":))
@jaegtoer: ki a nép?... ki tartozik ebbe a halmazba?...
@gazoló:

Ha Szíjjártó lehet külügyminiszter, vagy Orbán miniszterelnök, akkor én is dizőz. Akár baltával, kapával a kezemben.
@CSENDES:
.
Régen jártam erre, de ez egy fontos kérdés, ne maradjon válasz nélkül.

AZ EURÓPAI UNIÓ MŰKÖDÉSÉRŐL SZÓLÓ SZERZŐDÉS
263. cikk (az EKSz. korábbi 230. cikke)
Az Európai Unió Bírósága megvizsgálja a jogalkotási aktusok jogszerűségét, valamint a Tanács, a Bizottság és az Európai Központi Bank jogi aktusait, kivéve az ajánlásokat és a véleményeket, továbbá az Európai Parlament és az Európai Tanács harmadik személyekre joghatással járó aktusait. Az Európai Unió Bírósága megvizsgálja továbbá az Unió szervei vagy hivatalai által elfogadott, harmadik személyekre joghatással járó jogi aktusok jogszerűségét.
E célból az Európai Unió Bírósága hatáskörrel rendelkezik az olyan keresetek tekintetében, amelyeket valamely tagállam, az Európai Parlament, a Tanács vagy a Bizottság nyújt be hatáskör hiánya, lényeges eljárási szabályok megsértése, a Szerződések vagy az alkalmazására vonatkozó bármely jogi rendelkezés megsértése vagy hatáskörrel való visszaélés miatt.
267. cikk (az EKSz. korábbi 234. cikke)
Az Európai Unió Bírósága hatáskörrel rendelkezik előzetes döntés meghozatalára a következő kérdésekben:
a) a Szerződések értelmezése;
b) az uniós intézmények, szervek vagy hivatalok jogi aktusainak érvényessége és értelmezése;
Ha egy tagállam bírósága előtt ilyen kérdés merül fel, és ez a bíróság úgy ítéli meg, hogy ítélete meghozatalához szükség van a kérdés eldöntésére, kérheti az Európai Unió Bíróságát, hogy hozzon ebben a kérdésben döntést.
Ha egy tagállam olyan bírósága előtt folyamatban lévő ügyben merül fel ilyen kérdés, amelynek határozatai ellen a nemzeti jog értelmében nincs jogorvoslati lehetőség, e bíróság köteles az Európai Unió Bíróságához fordulni.
Ha egy tagállami bíróság előtt folyamatban lévő ügyben olyan kérdés merül fel, amely valamely fogva tartott személyt érint, az Európai Unió Bírósága a lehető legrövidebb időn belül határoz.

A lényeg: a közösségi jog alkalmazásának biztosítása. A döntés a bíróságokra, közigazgatási szerveket köti.
(elviekben)
A szomorú az, hogy ekkora tőkével, hozzáértő kezekben, nagyon jelentős hozamot lehetett volna elérni... ez mutatja meg legjobban ezen kretének mentalitását: nem teremteni/hozzáadni/működtetni valamit, hanem mindent bezsákolni, mert az a biztos, ami már abban van (s ez egyben szellemi korlátoltságukat is jelzi)...
@dr kíváncsivagyok: "Nagyon orzik a gecit..."
majd, ha csak napi 1/2 óra séta lesz engedélyezve neki a szegedi Csillag udvarán, akkor mondhatjuk, hogy nagyon őrzik a gecit!
szavak nincsenek már ezekre!
és sehol egy spontán, 500.000-es tömeg, hogy kihúzza a stadion melletti budijából!
én is csak itt ülök a laptop előtt!
meddig tűrjük és fizetjük, még ezeket?
Sziasztok,
Szar a hangulatom, ezért idejöttem felvidulni, amit a narancsbrigád itteni trolljainak "disznó a jégen" hadműveletének végigkövetésével terveztem biztosítani - de sajna nincs időm 300 kommentet átböngészni... úgyhogy valaki árulja már el lécci, melyik nick(ek)re keressek rá? Laura?
@bioLarzen: egy sincs!
sorba állnak a pénzükért, valami nagyon magyar brókernél!
@gazoló:

Én azt vallom, mindenki harcoljon a saját eszközével az Orbán-kormány ellen.
Én vágyakozásban vagyok jó. Elképzelem, milyen lesz az élet nélkülük. Végre szabadon!
Nap mint nap foglalkozom a gondolattal.
Tudom, furán hangzik, de én komolyan gondolom.
@bioLarzen: viszon imola bánatában kezdett egy blogot, hát kérlek.....szemed-szág....minden a Varánuszról tagáról boliról szól.......)))
@jöttem: nekem nem furi, én hiszek a gondolat teremtő erejében....csináld.....
Jut eszembe ! A Quaestornál dolgozott egy gyerekkori cimborám, középvezetőként......140 re volt bejelentve a többit zseből kapta....természetesen azért mondott fel mert öt év alatt már fél évi fizuja ragadt bent.
@Sir Bates dö Hól:

"_ki a nép?... ki tartozik ebbe a halmazba?... _"

A nép alkotó elemei azok az emberek, akik fizetik a cechet:)

A nép azoknak az embereknek az összessége, akik passzív vagy aktív magatartásukkal fenntartják azt a társadalmi hierarchiát, amelynek a csúcsán levők meghatározzák, hogy ezen összesség mekkora összeggel járuljon hozzá ezen társadalmi berendezkedés működtetéséhez gondosan ügyelve arra, hogy a társadalmi függősége és kiszolgáltatottsága tartósan fennmaradjon. Azaz mindig legyen elegendő szolga.

Ez napjainkra odáig fajult, hogy az egyik élelmezési világkongresszuson hosszasan értekeztek arról, hogy férgekből nyert fehérjével dúsított élelmiszerekkel miképpen lehetne élelmezési problémákat megoldani, majd ebédidőben elmentek beefsteak-et, homárt és hasonló kategóriába eső ételeket zabálni -ötcsillagos hotelárakon.
@jaegtoer: "...majd ebédidőben elmentek beefsteak-et, homárt és hasonló kategóriába eső ételeket zabálni -ötcsillagos hotelárakon."

Jóvanna, de használtak ágybetétet is.
@kentauri: "A Quaestornál dolgozott egy gyerekkori cimborám, középvezetőként......140 re volt bejelentve a többit zseből kapta...."

MIIIIIIIIIIIIIIIIIII???????????????????????????
@bioLarzen: Laura?

Fenéket. Nem sorban állnak. A főnök a trolloknak járó pénzt a Questronál fijaltatta, oszt nem volt időben jó helyen.
Jenő! Azt írja az újság..., mit írt Lujza?

Nem az újság írta, hanem a tv-ben mondták, hogy a rendőrségen lecserélték a Questor ügyben eljáró nyomozókat, a pestiek helyett vidékieket vezényeltek fel.

Nocsak-nocsak!
@taga20:
Abszolute JOGOS kérdés!

@Amadeus62: ++++1!
Azt gondolom, hogy '90-ben még lehettek egyesekben remények, hogy ...
De látva '98-tól a regnálásukat, kétség sem férhet(ett) hozzá, hogy ez egy arrogáns, gátlástalan bűnbanda.

@gazoló:
Várom a lemondások sorát.
Nem, nem kívánok addig vívóállásban állni. Nem vagyok egy bronzszobor, hogy kitartsak az idők végezetéig. :(
@Knósszosz:
Nem, nem. Nem ő van a farokban, hanem benne van (minimum) egy farok. :)
muhhhahaaaaaa :D
ezek a faszok mit is akarnak magyarázni???

07:01
Lázár és Giró-Szász mostantól rendszeresen áll a köz rendelkezésére

Szolgáltató típusú kormányzati kommunikációra van szükség, ezért a Miniszterelnökség nagyágyúi hétről hétre kiállnak a nyilvánosság elé.

hvg.hu/itthon/20150326_Lazar_es_GiroSzasz_mostantol_rendszerese
06:25
Elkészült a felsőoktatás újraszabályozása: a szakok 15 százalékát eltörlik

A jövőben kétfajta alapvető intézménytípust különítenének el, az egyetemet és az alkalmazott tudományok egyetemét. A módosítás alapján speciális kompetenciatesztet íratnak majd a hallgatókkal a képzés elején és végén, hogy láthatóvá váljon a fejlődésük. Rendeletben írnák elő, hogy 2020 után ne lehessen felvételizni középfokú nyelvvizsga nélkül. A módosítást már júniusban törvénybe iktatná a parlament a tervek szerint.

hvg.hu/itthon/20150326_Elkeszult_a_felsooktatas_ujraszabalyozasa
@látjátok feleim szümtükkel:
Na, kéremszívesen, asszem adott a helyzet annak a 28 ezer embernek.
Nem, nem uszítok, nem lázítok, de ...
És ha titkosszolgák is voltak/vannak köztük, akkor nem-e lehetnek-é-e kiszivárogtatások a közméltóságokról, képviselőkről ...
az okotarsnal a 4 oregasszonyhoz eleg gyorsan ki birt vonulni 200 rendor meg navos a quaestornal egy gyanusitottat nem sikerult talalni 2-3 het alatt.
@Marcellusca:

Szerintem bármi lehet, de amíg a békemenetelők pénze el nem úszik, nem reménykedek érdemi változásban.
Bár most az atv-n azt feszegette valaki, hogy OV tudott a szabálytalan közpénzkihelyezésekről- ami maga bűncselekmény ( a pénzkihelyezés ), sikkasztás szagú, mert sajátjaként nem rendelkezhet törvénnyel szemben még egy miniszter sem. Ha a főnöke erről tud, ő minimum bűnpártoló.

Nekem meg az ugrott be, hogy az ász, meg a Matolcsy hivatala mit is ellenőrzőtt az elmúlt években? Ottan is vannak főnökök, akik a beosztottak szar munkájáért felelősek, az ő hanyagságukért meg a miniszterelnök, mint a főnökük.

ÉS! Van nekünk egy köztársasági elnökünk. Utána nézett mér annak, hogy ha kormányzati szinten hűtlenül-hanyagul kezelik-sikkasztják a közpénzt, akkor neki nincs valami feladata ennek további megakadályozásában?

ÉS! Mi van a Rogán féle frakció felelősségével? Vagy majd összemegy, hogy ne láthassa a frakci jól, meg annak a növekedésben jártas vezetője?
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:"...a Miniszterelnökség nagyágyúi hétről hétre kiállnak a nyilvánosság elé..."

Most már csak az a kérdés, amikor kiállnak az elejüket, vagy a hátuljukat fogják a nyilvánosságnak mutogatni.
@kvadrillio: Ha már szóba hoztad a katonai szerepvállalásainkat, érdekes kérdés, hogy ki ellen fogunk harcolni? :(

Az izraeli hadsereg elismerte, hogy segítséget nyújt az al-Kaidának

A múlt héten egy tudósítás megerősítette az eddigi erős gyanút arról, hogy izraeli csapatok segítik az al-Nusra Frontot, amely az al-Kaida egyik ágaként működik Szíriában.
Március 12-én, csütörtökön a Wall Street Journal riportere az izraeli megszálló csapatokról a helyszínen Mount Bental-nál (a megszállt Golán-fennsík része) megállapította, hogy az izraeli csapatok megsebesült al-Kaida harcosokat vesznek át, akiket aztán izraeli kórházakban kezelnek, majd visszaküldik őket, hogy folytassák a kormányellenes harcot Szíriában.
Az al-Nusra Front augusztusban lerohanta az Qunaitra kereszteződést, ami egy ellenőrzőpont a Golán-fennsíkon az izraeli megszállás alatt lévő terület és a szíriai felügyelet alatt álló terület között, és a szíriai kormánytól átvette az irányítást a csomópont felett. (Izrael 1967-ben szállta meg a régióban Szíria délnyugati részét a Golán-fennsíkon és illegálisan működik ott azóta is.)
Az ENSZ békefenntartó erők múlt évben közzétett jelentései azt követően, hogy az ellenőrzőpont felett az al-Nusra Front átvette az irányítást, erősen valószínűsítik az al-Kaida-izraeli kapcsolatokat, sőt az al-Kaida lázadóknak nyújtott izraeli katonai támogatást. Az ENSZ békefenntartó erők arról számoltak be, hogy a tűzszüneti vonalnál szórványosan az al-Kaida harcosokkal együttműködő izraeli katonákat észleltek.
Az együttműködés a terroristák és az izraeli hadsereg között a Wall Street Journal múlt heti jelentése óta már tényként kezelhető.

www.middleeastmonitor.com/articles/inquiry/17582-israeli-army-admits-aiding-al-qaeda-in-syria

www.wsj.com/articles/al-qaeda-a-lesser-evil-syria-war-pulls-u-s-israel-apart-1426169708

orientalista.hu/az-izraeli-hadsereg-elismerte-hogy-segitseget-nyujt-az-al-kaidanak/
@látjátok feleim szümtükkel: "...hétről hétre kiállnak a nyilvánosság elé"....és még nincs ember aki gyűjti a követ vagy legalább a záptojást?
@Orica Középföldi:

Miket tud ez a pali, aki Péter!?:)
@látjátok feleim szümtükkel:
.
Izgalmas és aljas feladat olyanoknak szónokolni hamis érvekkel a szuverenitás olyan módon való megvédéséről, ahogyan azt nap, mint nap hallhatjuk. Azoknak, akiknek a leghalványabb elképzelésük nincs a szuverenitás fogalmáról az árva leánykák haján, a kocogányon és a buzogányon kívül.
Hogyan lehet nemzetállamról értelmesen ábrándozni akkor, amikor a honfoglaló vezérek sem voltak színmagyarok? Az itt maradt avarokat, szlávokat már elfelejtettük. Az időközben bevándorolt kunokról, besenyőkről, szászokról nem is beszélve?
A palócok például kazár származékok, de Muhi után még mongolok is maradtak, később meg törökök.
Csak ez a kettős mérce! II. Szulimánnak van szobra, Batu kánnak meg nincs.
Ki érti ezt?
@dr. jenőke (jenőke):

Pedig még az se kizárt, hogy mai vezéreink őse a batu volt. Csak ő tudott még döglött lovon is lovagolni, ezek meg....:D
@Gábris szomszéd: A mi országunkban még mindig nincs akkora baj, hogy neked is azzal kellene foglalkozni?
Ekkor szoktad írni, hogy "hát de nem én....hanem...."
@látjátok feleim szümtükkel:
Gondolom, nem a tőkét sikkasztották volna el - az névértéken továbbra is változatlanul szerepel (szerepel?) a könyvekben, hanem a "hozadékot" amiről nem számoltak volna be. 32 ezermillió esetében az egyáltalán nem "semmi"! Ahogy egy vidéki polgi is engedély nélkül rakott 500 milla helyett 1 mrd-ot be.
Gondolom nem teljesen "önzetlenül"
@habakuk000:
Azért a nol-t sem kell félteni:
nol.hu/belfold/imehu-1524309
"Ez tehát ma egy ország, amelyben pénzügyi szélhámosok bohóckodhatnak életekkel, de három csapással küldik örökre börtönbe a zsebtolvajokat. Ez tehát ma egy ország, melyben Szijjártó Péter még a helyén van. Ez tehát ma egy ország, amelyet széthordanak, de nem kormányoznak. Íme, ezek vagyunk, ezzé lettünk. Íme.hu"
@látjátok feleim szümtükkel:
Mi folyik itt? "Itt a piros, hol a piros" a keményen dolgozó kis pógár meg csak mereszti a szemeit. De meg is érdemlik, máshol már ostromolnák az MNB-t!
@KÁTÉó53éúétr6: Akad itt is bár ehhez már nekünk is közünk lesz, lévén magyar katonákat is akarnak küldeni. Másrészt csak válaszoltam egy tegnapi felvetésre, de részemről tényleg ennyi. Azért érdemes lehet elgondolkodni ezeken az aspektusokon is. :(
@Gábris szomszéd:
Ez tehát ma egy ország, amelyben pénzügyi szélhámosok bohóckodhatnak életekkel, de három csapással küldik örökre börtönbe a zsebtolvajokat. Ez tehát ma egy ország, melyben Szijjártó Péter még a helyén van. Ez tehát ma egy ország, amelyet széthordanak, de nem kormányoznak. Íme, ezek vagyunk, ezzé lettünk. Íme.hu
nol.hu/belfold/imehu-1524309
@Gábris szomszéd:
Bocs, nem az előbbit, hanem ezt irányoztam neked:
Valószerűtlen púpot a háton
Valószerűvé tenni kell.
Méghozzá úgy, hogy világnak hátát
Hajlítni kell egy púpig el.

És ha egy gigászi gerinc is hajlik,
Richard-nak púpja nagy mintát követ.
Meggörbedt időben meggörbedt férfi
Legelső divatfi még lehet.
www.youtube.com/watch?v=Vm6gnUvMF3Y
Mindig is az volt a véleményem, hogy Orbán nem púp a hátunkon, hanem az ő púpjához hajlítja az országot. Olyan is!
A botrány megihlette a Cink egyik kommentelőjét:

sisapista
Szily László
Tegnap 16:58

A ház ablakából látszott, ahogy egy fiatal bróker lélekszakadva rohan a nyitva hagyott fekete Mercedésztől a miniszterelnök felcsúti rezidenciájához. A biztonsági őrök, az ex-TEK-esek rávetnék magukat, de a kormányfő int nekik, hagyják. Csalódottan zárkóztak vissza a kétajtós szekrények a bungallójukba, percekig tartott, amíg az adrenalint kicsillapította belőlük a Petőfi tévé esti adása.

Mi az Csaba? - kérdezte Orbán, miközben a hasán igazgatta a frotír köntös megkötőjét.
Meg kell... mentened... - lihegte Tarsoly, néha nagyokat nyel egy-egy szó előtt - a...Quaestort!

Viktor végre rendesen meghúzta a szalagot a derekán. Kitárta a karját és betessékelte a lakásba a brókert, akinek kivillan egy pillanatra az ETO-s trikója a fehér ing alól.

A miniszterelnök közben Tarsoly feje fölött összepislogott a tavaszi estében a verandán cigarettázó Mészáros Lőrinccel. A polgármester asztalán egy szétkapott bojler alkatrészei között ott volt a múltkori szüretből készült törkölypálinka. Orbán megnyalta a szája szélét - talán még az ő polcán is van egy üveggel.

Miért kell megmenteni az ETO-t? - vetette oda a kérdést flegmán Viktor.
Nem az ETO-t, a Quaestort! - mondta már nyugodtabb légzéssel tarsoly.
Az ugyanaz! - förmedt rá Viktor a cégvezérre.

Anikó asszonyt szó nélkül inti vissza közben. A nő engedelmesen kifordul a szobából, és haygja, hogy a férje a vendéggel bemenjen a konyhába.

Viktor lehajolva keresgélte a pult fiókjaiban a törkölyt. A frotír köntösből ki-ki látszott a combja, amelyen Tarsoly egy „Csak az UTE” tetoválást vélt felfedezni, de nem volt biztos abban, amit lát. A kormányfő a mosogató alól kérdezte hátra:

Szóval, mi van az ETO-val?
A Quaestort. A Quaestort szekálja a Gyuri - jött a válasz.

Viktor elgondolkodva röffent vissza:

A Giorgi Kvilitaia aztán mit baszogat a csapaton? Hát az csak egy csatár! - bele is kuncogott a mondat végébe.
Nem, a Matolcsy, és még mindig nem az ETO-t! - állt ki határozottan a bróker, aki megijedve saját fellépésétől inkább aggódó hangra váltott, nehogy felingerelje a vezérét - Az MNB elkezdett minket cseszegetni. Rájöttek, hogy bóvli, amit csinálunk.

A miniszterelnök elégedetten húzott elő egy üveg házit a bojler mellől. Keszin kapta a Szijjártótól, amikor meglátogatták együtt az anyukáját.

Az ETO-val mi lesz így? - kérdezte bontás közben.
Az ETO-val? Hát, az megmarad, gondolom. De le kell állítani a Gyurit!
Ha megmarad, akkor bukjad a céged - már tölti a két kupicát az elővett poharakba.

Meghúzták mind a ketten. Tarsoly keze remegett. Nem értette, hogy a régi barát hogyan lehet ennyire érzéketlen. Talán azért, mert a Győr az Újpest és a Vidi mögött van? A foci körüli kavargásban jutott eszébe a legvégső érv, amit Viktornak vethet:

De benne van az állam pénze is a Quaestorban!
Pffff - vált permetté a kiprüszkölt pálinka - Hogy mi?
Hát a Petike, a Szijjártó, berakta a minisztérium pénzét. Akart egy teremfocipályát a hátsókertbe - felelte remegő hangon Tarsoly.
Teringettét! - fakadt ki Viktor - Hát ez sem tudna füvön futni.
Akkor segítesz?

Viktor már az üveget húzta meg, tudta, hogy a pohár nem elég. Petit mégsem hagyhatja az út mellett.

Mondom, mi lesz! - váltott határozottabb hangra néhány pillanat csend után - Kiveszed nekem az állampénzét!
De a 20 milliárdtól azelőtt becsődölünk, hogy a Matolcsy elkezdi a vizsgálatot! - Tarsoly már majdnem sírva kérlelte a miniszterelnököt: - Kérlek, csak állítsd le a vizsgálatot! Különben mehetek a börtönbe! Hát az egész bóvli volt, nem érted?
Nem-nem - oktatta ki a kormányfő - Kivesszük a pénzt. Meg szólj a többieknek is, hogy takarítsák el a pénzüket Tőled. Kivéve a Lajosnak! Neki most úgyis csak a gecin jár az esze.
De nem akarok börtönbe menni!

Viktor felállt, Tarsoly ülve maradt. Orbán intett, hogy pattanjon. Vállára tetté a kezét, a bejárati ajtó felé terelte a remegő férfit:

Tudok erre egy keményendolgozó kisembert. Sokat ír a Facebook-oldalamra. Rajongó - mondta kuncogva - Az majd elviszi a balhét helyetted.
Köszönöm - sírta el magát teljesen Tarsoly.
Aztán a Lajosnak egy szót sem!

Nézte, ahogy a kerten át kisétál a bróker az autójához a TEK-esek között. Még utána kiabált:

Aztán az ETO ki ne essen a bajnokságból!

A bejárati ajtóban hallotta, ahogy megszólal a Skype. Ráchellel minden nap nyolckor beszélnek. Apai kötelessége ez. Mielőtt becsukta az ajtót, még megnézte Mészárost a szomszédban, aki éjszakánként hobbiból bojlereket szerelt még mindig...
@vörös meteor:
Hát igen, 4 ezermillió/km még Brüsszelben is feltűnt!
Nagyon igyekeznek a fiúkák még összelopkodni, amit lehet. A vesztüket érzik!
Tényleg, ki emlékszik, hogy mennyi is volt a 6-os úton (löszben) 1 km?
@látjátok feleim szümtükkel:
és az a 28 ezer megkárosított nem tüntet - de ha tüntetne is: majd megunják és hazamennek.
És ez addig fog így menni, amíg nem lesz néhány Lamberg és Latour, esetleg más "fadísz"
Hát hazudnak reggel, este - de még álmukban is! Kit lep ez még meg? Engem csak az, hogy még mindig elhiszik, hogy 24 órán belül nem buknak le!
vs.hu/kozelet/osszes/ellentetben-lazar-allitasaval-nincs-megallapodas-atomugyben-0326?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss&utm_campaign=main
Álom és valóság: amikoris bilibe ér a kezük
www.hir24.hu/belfold/2015/03/25/orbant-nem-nagyon-ismerik-europaban/

de aki igen, annak többsége nem igazán van jó véleménnyel róla.
@kekex:
Ha a mandiner így folytatja, átsorolják az ellenzéki média kategóriájába.
Elutalták 28 ezer ember pénzét a BRB Bankból, de a pénz útközben eltűnt

Érdekes történetről ír a hvg.hu a Buda-Cash tulajdonosainak érdekeltségében álló DRB bankcsoport egyik tagja, a BRB bankkal kapcsolatban. Itt vezette számláját a Honvéd Egészségpénztár (HEP), ahol 28 ezer ember megtakarításának egy részét vezették, 1,8 milliárd forint értékben.

Amikor február 24-én kora reggel a HEP vezetői látták, hogy gond van. A pénzt dél körül elutalták másik számlájukra, amit a Raiffeisennél vezettek. Kikérték a tranzakciós listát, amiről úgy látták, hogy a megbízás múlt időben szerepel, tehát a rendszer befogadta az utalást – sőt, a BRB-s számlaegyenlegük 0 forintot mutatott.

Ám a pénz nem érkezett meg a Raiffeisenhez. A hatóságok nem mondanak semmit az esetről.
csak feltűnt másnak is a lényeg:

Quaestor-ügy: állami pénzt amúgy be sem lehet fektetni

A Lupis Brókerház összeomlása óta szigorúbban szabályozzák a költségvetési szervek befektetéseit, csak a Magyar Államkincstárnál vezetett számlán tarthatják a pénzüket. Ugyanakkor a Quaestor-ügy kapcsán fókuszba került külügyminisztériumi cég, a Magyar Nemzeti Kereskedőház szabályosan járhatott el, amikor kockázatosabb befektetésekről döntött. A külügyi tárca közleményben reagált, azt írták: egyáltalán nem helyeztek el kötvényeket a Quaestornál, cégüknek egy értékpapírszámlája volt a cégnél.

hvg.hu/gazdasag/20150326_Quaestorugy_allami_penzt_amugy_be_sem_le
Magyar György ügyvéd úgy látja: mindenképpen vizsgálandó, hogy a kormányzati szereplők, politikusok mikor, miként értesültek előzetesen a készülő botrányokról – de nem a politikai csatározás eszközeivel. „Ezekről az ügyekről is, mint minden más hasonló ügyről le kell hántani a politikai palástot és a tiszta jogi felelősség kérdését kell nagyon komolyan körbejárni" – mondja. Szinte felelőtlenség, sőt, érzéketlenség politikai nyereséget kovácsolni egy akkora csalás kapcsán, mint ami most bontakozik ki szemeink előtt.

„Vélhetően ugyanaz történt, mint az előző rendszerben, amikor az MSZMP- tagoknak is egy nappal korábban szóltak az áremelésekről és így még be tudtak spájzolni. De ez csak fantáziálás" – emlékeztet a nem is olyan régmúlt simlis módszerére a jogász.

fn.hir24.hu/penzugy/2015/03/26/az-mszmp-tagokat-is-egy-nappal-korabban-ertesitettek-az-aremelesekrol/
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

Vélhetoen ugyanaz tortént, mint az elozo rendszerben, mikor a párttitkár bepájzolt... krumpliból? Orolt koménybol? Kisméretu téglából? Tokugyanaz. Bespájzoltak a fijjug.
@jaegtoer: az elsőt értem, a másodikba azonnal bele tudnék kérdezni:-)... @Orica Középföldi: linkje a legjobb példa Spiró gondolatára, miszerint itt feudalizmus van...
@látjátok feleim szümtükkel: nem érted, nem hiszed vagy csak csodálkozol?
@Sir Bates dö Hól:

Kérdezz nyugodtan:)

Ezen a feudalizmus dolgon régóta rágódok. Szerintem nem az, hanem valami rosszabb.
Az ismertetőjegyek talán arra vallanak, de mégsem az. Csak el van játszva.

Ez egy egészen elképesztő, egyedi jelenség. Új fogalmakkal írható csak le.
@jaegtoer: "A nép azoknak az embereknek az összessége, akik passzív vagy aktív magatartásukkal fenntartják azt a társadalmi hierarchiát, amelynek a csúcsán levők meghatározzák, hogy ezen összesség mekkora összeggel járuljon hozzá ezen társadalmi berendezkedés működtetéséhez gondosan ügyelve arra, hogy a társadalmi függősége és kiszolgáltatottsága tartósan fennmaradjon. Azaz mindig legyen elegendő szolga."

polt például kufejezetten passzív vagy aktív magatartást tanusít (mikor mit kíván az érdek), ám nem hiszem, hogy őt, vagy a hozzá hasonlókat, a néphez sorolnád...

abszolút feudális/alattvalói mentalitás tükröződik a gyerekek szavaiban: a nép, mint tömeg, ne is kérdőjelezze meg a status quot, azt, mintegy axiómaként elfogadva, hűségével támogassa... s mindez egy citoyen családjában hangozhatott el (bár a te konzerv leljed mintha hájjal kenegetnék:-))... ez hofi megfogalmazásában a "mert mindig kell egy segg", míg a valódi polgár minarik, a mosodás szerint: "kell egy csapat"... :-)
@Sir Bates dö Hól:

Bár kétségtelen, hogy konzerv lelkemnek eleve van egy hájburka a permanens kenegetés folyamatosságának fenntartására, azért valamennyire összetettebbnek gondolom egy skatulyánál:)
A társadalom szervezeti működés kompetenciamátrixának rovataiban azért amíg a polt-félék a'dönt-irányít-befolyásol' markáns sokaságával bírnak, addig a nép markáns mennyiségű 'tűr-elvisel-végrehajt'-tal. Ez egy lényeges különbség.
Ámde tudod, tudom (tehát tudjuk) Spiró azért Spiró, mert nem jaeg.
A segg versus csapat ellentétpár nem a feudalizmus kizárólagos jellemzője, sőt egyáltalán nem. Sokkal inkább jellemzi korunk plebs-demokráciáját, ami véletlenül sem keverendő a népi demokráciával, vagy népképviselettel, a polgári demokrácia kiterjesztett elhibázott változatával, hanem sokkal inkább a feljogosított ingyenélők diktatúrájával, még ha fogalomzavarnak is tűnik, de hát éppen ez a lényeg, hogy amikor a döntésképteleneket ruházzák fel a választás szabadságával, az ingyenélőket a mások javainak és jövedelmeinek elosztásának jogával az emberi jogok és a közjó hamis és álságos értelmezésére hivatkozással, akkor a társadalom könnyen téved arra az útra, amelyiken a hűség seggnyalássá, az érdem, a rang és a tradíció csökevénnyé aljasul. Ezt az egészet értékek és fogalmak zűrzavara segíti elő, amelynek az eredménye az, amit látsz.
A feudalizmusból van kiút. Részmegoldásai a felvilágosult abszolutizmus, magasabb szintje az alkotmányos monarchia, s ez utóbbinak átfordulása a polgári demokráciába.
Ami most van, az nem feudalizmus, abból lenne kiút, ami van az plebs demokrácia amelybe belefér egy 'jobbik', belefér egy maffiafőnök belügyminiszter és belefér egy 'keresztapa' miniszterelnök, s amelybe még egy ádárjánosnak is találnak helyet és poltpéterek a nélkülözhetetlen építőkövek. A plebssé süppedt nép csak a hátsó udvar, ahol a disznók és marhák az urak.
Polgári demokrácia ott van, ott lesz, ahol polgárok vannak. Többségben.
Ahol a társadalom többsége csak a markát tartja, ott semmi sem lesz.
Ezért, ha valamiről elmondhatom, hogy elvi vita, az a magyar polgári demokrácia megvalósításáról folytatott disputa. Ami egy polgári demokráciában érték, az Magyarországon nem. Ez a liberálisok és konzervatívok közös problémája és jövőbeni együttműködésének kiindulási pontja, alapja. De ez még odébb van.
süti beállítások módosítása