Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2014.12.10. 08:39 Fabius

Karácsony Mikulás céget osztott

Címkék: zugló mutyi mikuláskor is karácsony

Tudjuk rég, hogy a Mikulás a kurvák védőszentje is többek között. Legfeljebb az új, hogy a politikai kurváké is. Akár hogy is, Karácsony Mikulás úgy érezte Zugló eltétényiévásodásának legjobb ellenszere, ha önkormányzati cégeket és a velük járó sarzsit tömködi a pártok ablakba biggyesztett szaros gumicsizmájába. Kiegyezéskereső Gergő igazságos volt, jutott mindenkinek szinte minden:

- A Sport és Rendezvényszervező Kft. lett a Fidesz konca, ide gyűlt pénzt felvenni a zuglói jobboldal színe java: Bátki László, Cseke Vanda, Tildy Balázs stb, és hogy a testületből kiszédült, de az elmúlt ciklusban hűségesen szolgáló jobbikos Markó "Hejjes-sírás" Elemér se maradjon konc nélkül, ő is beülhetett a felügyelő bizottságba.

- A Városgazdálkodási Zrt. és a Közbiztonsági Kft. lett a szociknak jutó zuglói csecs. Utóbbi vezetője egy olyan ember lett - Kovács Csincsák László - akinek csókosfizető rutinja nyilván elengedhetetlen kelléke a zuglói önkormányzatnak. Őt, illetve a kinevezését se polgármesterünk - Karácsony - se alpolgármesterünk - Szabó Rebeka - nem szavazta meg, így adva a pikáns bukét a bulikának. Remélem egyszer majd elmesélik milyen érzés volt TóCsa szuszogását hallani a fülükben, leheletét érezni a tarkójukon, miközben minden kívánságát teljesíteni kellett a szocialista oligarchának. Lehet majd hüppögve magyarázni, fiatalok voltatok és kellett a pénz, meg hogy a politikai petting egy ilyen szakma.

karacsony_1-animated.gif

Feltéve, ha lesz még aki kíváncsi lesz erre.

De jutott cégvezetői állás az Összefogás képviselő Garay Klárának - Cserepes - és FB hely két LMP tagnak, hogy a teljes lefedettség meglegyen. Majdnem sikerült is megoldani mindent, csak Várnai meg a Civilzugló maradt ki a bulikából, mert aki nem lép egyszerre, annak nincs csecs estére, oszt'jónapot. Ellenzéki kerületvezetés mellett is kifizetődőbb lenne a pofa súlyba állapot ezek szerint. Az erre törekvés annyira kedves, a szemben álló felek nyilván értékelik is. Ami a tiétek oda FB-be nem delegálunk senki kíváncsit, hozzánk ti nem küldtök senkit, Várnainak és a zuglói civileknek meg lófasz a seggébe. Fasza kis ciklus lesz, vágjunk bele!

(mai gifet a 444-ről loptam)

334 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr486971487

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kelet felé menekülnek az országból az ukránok - már épül a műszaki határzár 2014.12.10. 10:39:16

Gáz, áram, élelem nincs, szögesdrót, vizesárok, taposóakna lesz Ukrajna keleti határán. Uniós pénzen épül az ukrán műszaki határzár. Ukrajna lesz az új Észak-Korea, amire a saját eszméit ha kell, akár erőszakkal is terjesztő Nyugat már az áldását is ad...

Trackback: Horváth András volt NAV-os hazudott, vagy csak nem bontott ki minden részletet? 2014.12.10. 10:35:33

Valótlanságokkal, féligazságokkal, csúsztatásokkal és ferdítésekkel hergelni és manipulálni a közvélemény arra fogékony részét nagyon aljas dolog. Pláne, ha valaki azért teszi, mert a tanult szakmájára ráunva ezzel a módszerrel próbál felkapaszkodni a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@jöttem: két/három határ választ el egymástól, de az nem számít:-)...
.
Még 1-2 óra és megyek aludni. Ha most nincs vers, akkor a reggel ébredőknek hiányérzete lesz.
Szétnéztem és látom a verset a téli erdőről, látom, hogy ez jó lehet.
Legyen vers!
...és tessék:

KÁNYÁDI SÁNDOR: HALLGAT AZ ERDŐ
Hallgat az erdő,
csöndje hatalmas;
mohát kapargat
benne a szarvas.

Mohát kapargat,
kérget reszelget.
Szimatol, szaglász,
cimpája reszket:
ura a két fül
minden kis nesznek.

Hallgat az erdő,
csöndje hatalmas;
kujtorog benne,
éhes a farkas.

Éhes a farkas,
éhében vesz meg.
Szimatol, szaglász,
horpasza reszket:
ura a két fül
minden kis nesznek.

Hallgat az erdő,
kajtat a farkas;
kérődzik csendben
s fülel a szarvas.

Hopp, most az ordas
orrát lenyomja,
s fölkapja menten:
rálelt a nyomra!

Szökken a farkas,
megnyúlik teste,
szökken, de éppen
ez lett a veszte.

Roppan a hó, s a
száraz ág reccsen,
ágyúlövésként
hallszik a csendben.

Roppan a hó, s a
száraz ág reccsen,
s már a szarvas sem
kérődzik resten:
ina, mint íjhúr
feszül és pendül,
teste megnyúlik:
futásnak lendül.

Nyelvét kiöltve
lohol a farkas,
messze előtte
inal a szarvas.

Zúzmara, porhó
porzik a fákról,
menti a szarvast
csillogó fátyol.

Horkan a farkas,
nyüszít és prüszköl,
nem lát a hulló,
porzó ezüsttől.

Nyomot vét. Kábán
leül a hóba,
kilóg a nyelve,
lelóg az orra.

Hallgat az erdő,
üvölt a farkas.
Kérődzik csendben
s fülel a szarvas.
@Sir Bates dö Hól: "ja... minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár... bélám!... ezt te egy TANKÖNYVBŐL idézted!!!..."

Azaz minden náci fasiszta, de nem minden fasiszta náci. Legalábbis a történettudomány mai állása szerint, de ezt idézetekkel kéne alátámasztanom. Csak nekem nem kell elhinned.
@jöttem: "én képben voltam, ők meg sehol.
azt mondták nekem, majdcsak lesz valahogy."

Szerintem is borzasztó ez a hozzállás, de azt hiszi Vekerdy, hogy ez megváltoztatható azzal, ha nyíltan szemükbe mondja az igazságot?: "ti menthetetlenek vagytok, kontraszelektáltak, tisztelet a kevés kivételnek", nem szó szerint idéztem, ott van az interjúban is. Szerintem inkább gyűlöletet vált ki (Vekerdy nagyon népszerűtlen széles körben, míg mások szinte imádják), illetve a szülőkben a tehetetlenség érzését kelti.
A jószándékát, és a szakmai felkészültségét nem vitatom.
@jöttem: "nem ő a hibás a szerinted mélymagyarnak nevezett eszmék előretöréséért MO-n.
annak pontosan tudható okai vannak."

A liberálisok felelőtlen hozzáállásáról mások is sokat cikkeznek, pl. Bartus. Nem mint A kiváltó okról, hanem mint az egyik okról.
Én kívülről fújom Vekerdy minden könyvét, tanított is, nagyon kedvelem, de súlyos baklövésnek tartom az egyoldalú írásait. Jellemző, hogy egyik utóbbi interjúkötetében ezt mondja: amióta divat lett Magyarországon a kommunistagyűlölet, ő érdeklődéssel fordul az eszme felé, "kősziklából fakasztott víznek" látja a kommunizmust. Talán nem kellett volna addig sem csak a negatívumait látni, és akkor nem járult volna hozzá a Fidesz kommunista-gyűlölő retorikájához. Erre én már akkor felfigyeltem, mikor az első Fidesz-kormány volt hatalmon.

"A doktriner liberálisokra sajnos nem lehetett számítani, mert teljes erejükkel a nácikat védték, ezért mint okafogyott társaság meg is szűntek, nagyon helyesen. Egyszemélyes utódpártjuk, a Fodor-féle bohózat bejelentette, hogy nem indul azon az európai parlamenti választáson, ahova tömegével özönlenek be mindenhonnan a fasiszták. Miért? Mert a párt egyetlen tagja, Fodor Gábor nem akar Brüsszelbe menni. Ez mindent elmond a hivatalos magyar liberalizmusról."

nepszava.com/2014/05/velemeny/bartus-laszlo-koalicioban-az-ordoggel.html
Biztos nagyon fontos, hogy Karácsony nem tudja megváltoztatni egyímaga az EGÉLSAZ magyar politikai rendszert (aminek része a pártarányos képviselet biztosítása a gazdasági felügyeletben) viszont valamicskével fontosabb dolgok is zajlanak közben az országban:
hvg.hu/gazdasag/20141210_Oriasi_januari_gyomros_mindenkinek_fizeto?s=hk
fizetős lesz az
M§-ás (kivéve az uniós finanszírozású szakaszokat)

vs.hu/kozelet/osszes/maris-tiltakoznak-a-fizetos-m0-as-ellen
Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés „egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.
basszus: EGÉSZ politikai rendszer és fizetős M0-ás.
de egyébként nekem legyen mondva:
hvg.hu/gazdasag/20141210_Tobb_mint_egymilliard_forintjarol_feledke?s=hk
feledkezett meg Mészáros Lőrinc a vagyonbevallásában.
Ha már stróman, legalább odafigyelne!
Ja: és aki azért szavazott "ezekre", hogy ne kerüljön Budapest Esztergom sorsára, az most jól pofára esett:
hvg.hu/itthon/20141210_Nem_ujitjak_fel_a_3as_metrot?s=hk
Nem kacsa, hanem a Magyar Közlönyben megjelent hivatalos projektlista szerint nem újítják fel a 3-as metrót.
Aki metróval jár, az annyitisér! Dögöljenek rakásra, úgyis liberális a többségük!
És üzenem a bloggergézaszerűségeknek:
nol.hu/belfold/orban-viktor-nagyot-loditott-1503811
" Ami tévedés, sőt kapitális hazugság, hogy „sikerült a gazdasági válság előtti szint alá szorítani a nélkülözők arányát.” Minden mutatónál, még a munkaszegénységnél is rosszabb a helyzet. Minden egyes mutató 2–500 ezerrel nőtt, az arányok is magasabbak 2008-hoz képest, ami a válság nyitó évének számít. Előtte jobb volt a helyzet."
nyilatkozta Ferge Zsuzsa, márpedig ő általában tudja mit beszél (Orbán esetében erről már nem vagyok meggyőződve!)
nol.hu/velemeny/lenyulas-1503779
Nem megszorítás! Ez a lényeg!
(a fijugg eddig is zseniálisak voltak a hülyegyerekek napi/heti/havi adóinak kitalálásában) lásd még a lassan megfőzött béka esetét. Csak ne zsizsegnék közben, hogy "nem melegszik"
Aztán meglepődnek majd, amikor a pofájukba robban!
@kekex: Az MO-ás, M1,M7 stb bevezető szakaszainak fizetőssé tétele csak hangulatjavító intézkedés.
Te nem tudsz már örülni semminek?
@Diorella Queen: Így van, különben is lehet majd venni éves megyekártyát 5 ezer pénzért. :D

hvg.hu/gazdasag/20141210_Oriasi_januari_gyomros_mindenkinek_fizeto
@kekex: Nagy ügy, múltkor én is ott felejtettem 200 forintot a konyhakredencen. :D
@kekex:
A következő linkben megtalálhatók azok az alapos szakmai és gazdasági szempontok, amelyek a fizetős megoldást indokolják:
www.vezess.hu/vezetunk/10-erv-hogy-miert-hulyeseg/57129/#sl
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

"_ Talán nem kellett volna addig sem csak a negatívumait látni, és akkor nem járult volna hozzá a Fidesz kommunista-gyűlölő retorikájához." -írod Vekerdyvel kapcsolatban.

Azért ugye még nem utáljuk se Karl May-t, se Richard Wagnert, mert Hitler kedvencei közé tartoztak, és nem gondoljuk azt sem, hogy ők a szellemi előfutárai?
@avanivi: Erre szokták azt mondani hogy ; Húbazdmeg!
@jaegtoer:
.
Milyen igaz! A német juhászok is megúszták.
@jaegtoer:
.
Ehhez mit szólsz?

Kerék-kopási járulék.
Vonatok, és a metró kocsik esetében a menetjegy 12%-a, villamosok esetén 8%.

Mozgólépcső-használati pótdíj (metró-vonalakon): 400,- Ft.
@Sir Bates dö Hól:

"máshoz visszük a búzánk... a csehek minden pigment-túltengésest (ez píszí volt... mindegy, én má' kámingáútoltam elégszer) szlováknak nyilvánítottak... cdsk erre céloztam... (arra azonvan nem kaptam választ, hogy mi a tökért hangzik az ex helyed oly' szegregatívnak:-/...)"

elsősorban nem ex helyem. azaz otthonom. itt, sógoréknál csak dolgozom. nem költöztem át. itt van a munkahelyem 400 km pedig a lakhelyem.

nem értem, miért rugózol ezen a cseh dolgon. ennek kevés a valóságalapja.
csehszlovákia felbomlása után mečiarék indítottak egy nagy kampányt. meg akarták győzni a cigányokat, hogy ne magyar,hanem roma nemzetiségűeknek vallják magukat. népszámlálás előtt voltunk épp. szerették volna elérni, hogy kevesebb magyar szerepeljen a népszámlálási adatokban.
kudarcba fulladt a tervük.
@vigyüktúlzásbaadolgokat: te ezt egy 12. osztályos (érettségizőknek szánt!) történelemkönyvből másoltad... eztán jön az egyetem... nem érzed úgy, hogy egy picinyt lehetne a definíció cizelláltabb is?...
@kekex: @dr. jenőke (jenőke): @jaegtoer:

Jó reggelt mindenkinek!

Most,hogy az 'öntökönszúró-gémóver gomb benyomva 'narancséknál,dőljünk,hátra gyújtsunk rá egy pezsgőre,cigire,kávéra,láblógatva és élvezzük ezt a 'drága életet:))

kepkezelo.com/images/u74xv65afidlr5uic9na.jpg

www.youtube.com/watch?v=LjgndGuy77o
@jöttem: ex helyed alatt az osztályod értettem, nem az országot...
@Diorella Queen: Jobban keres mint a Rolling Stones ,de olyan hülye, hogy elfelejt +1 milliárdot???
@dr. jenőke (jenőke):

Kössz a verset,de ez a téma most nagyon fáj!
A jég eszméletlenüllegyalulta kedves erdőinket itt a Pilis,Börzsöny környékén:((

kepkezelo.com/images/u806kpc0imaj8qixyew.jpg
@gazoló:
.
Régebben kutyasétáltatásra hivatkozva, sokszor gyalogoltunk erdőn-mezőn keresztül, de leginkább a Duna-parton, ahol sok fa és bokor volt.
A Duna 7-8 kilométerre volt a lakásunktól.
Régebben...
@jöttem: az hogy a gyerek biflázik, vagy gondolkodva tanul nem mindig az iskola sara. Itt generációko9n átívelő helytelen módszerről van szó, amit a gyermekek nagy része otthonról hoz. Alapból én nem vagyok annak híve, hogy a szülő együtt tanul a gyerekével, egy az, hogy kissé szerepzavaros, másrészről kevés olyan szülőt ismerek aki biztos tudással evez az összes tárgyban. Így a szülő együtt tanul a gyermekével odavezet, hogy a gyerek bemagolja elmondja, szülő bólogat, aztán a suliban anyám becsapós kérdéseire nem tud válaszolni, vagy nem veszi észre, hogy hoppá ennek nem így kéne lennie.
Anyám sokat küzd ezzel a berögződéssel, és egyelőre még nem értették meg..
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Bizonytalanul mozgok az általad használt kategóriák között. A magyar társadalom extrém mértékben túlpolitizált.
Ti mindent a liberális- jobboldali-baloldali szemüvegen át néztek.
Ezt egészségtelennek tartom.
Elmondom inkább azt, hogy én miért állok ki a 2010-ig működött oktatáspolitika mellett.
Elsősorban, mert innovatív, volt.
Új utak, új lehetőségek és módszerek jellemezték.
Ez, az általad ostorozott liberalizmus nélkül nem valósult volna meg.
A magyar oktatásügy szárnyalt. Olyan volt, mint egy/ inkább több/ hatalmas csecs, amiből az összes határon túli magyar iskola, és a benne tanító pedagógus táplálkozhatott.
Nekünk nem kellett megvárnunk, míg a többségi nemzet oktatásügye magára ébred.
Készen kaptunk mindent tőletek.
2010 óta ezen a csecsen keresztül csak az álnemzeti és álkonzervatív ideológia áramlik.
Magunkra maradtunk.
Remélem, nem sokáig tart ez az állapot.

Itt volt már az ideje annak, hogy valaki kimondja az igazságot. Vekerdy megtette. Baj? A pedagógustársadalomnak szembe kellene nézni az eddig elkövetett hibáival.
Csak így újulhat meg.
@Sir Bates dö Hól:

Bocsánat.
Így már érthető. Egy olyan iskoláról beszéltem, ahol a 180 gyerekből 164 cigány származású volt.
Hozzám csak roma tanuló járt.
@jöttem:

"2010 óta ezen a csecsen keresztül csak az álnemzeti és álkonzervatív ideológia áramlik."

plusz álkeresztény
@Penivaldes:

nagyon ismerős, amiről írsz.
szent meggyőződésem, hogy időnként a szülőket kellene megnevelni.
üdvözlet édesanyádnak.
mély tiszteletem a kitartásáért!
@jöttem: igen, pl szülőin belül elmagyarázni, hogy miként és hogyan.
@jöttem:

"Itt volt már az ideje annak, hogy valaki kimondja az igazságot. Vekerdy megtette. Baj? A pedagógustársadalomnak szembe kellene nézni az eddig elkövetett hibáival.
Csak így újulhat meg."

Egy háromszorosan kontraszelektált réteg soha nem fog megújulni. Képtelen/alkalmatlan rá.

Nekem ugyan nem kedvencem Vekerdy, de a felvázolt pedagógusképzésben igaza van. Az lenne az origó. Amíg ott nem történik változás, most az anyagi vonzatáról nem is szólok, addig a kontraszelekció nem számolható fel. Az első sem. A másik kettő már ennek következménye.

A kísérletezésnek teret adó liberális szellem szükséges, de nem elégséges. A kísérleti iskolák nagy baja, hogy nem felmenő rendszerű, nem épült be, nem szervesült része az oktatási-nevelési rendszernek, ami olyan, amilyen (rossz).

Arról is kevés szó esik, hogy pl. egy váltás esetén - Waldorf óvodából normál iskolába - milyen törés/sokkhatás éri a gyereket. Nincs az "átvezetésnek" módszertana. Hasonló gond volt anno egy kísérleti gimnázium és az egyetemi felvételi követelmény aszinkronja miatt.

A valóban fontos eredmények nem kerültek át köztudatba, széleskörű adaptációra. Egy érdeklődő, önképző pedagógus vagy maga nézett utána, vagy nem is hallott róla.

Az már ízlés kérdése, hogy nem értek egyet egyes iskolatípusok szellemiségével. Nem örülök, hogy a magát szellemtudományként definiáló - de sem vallásként, se tudományként nem elfogadott - antropozófiára épül a Waldorf.
@jaegtoer: "Azért ugye még nem utáljuk se Karl May-t, se Richard Wagnert, mert Hitler kedvencei közé tartoztak, és nem gondoljuk azt sem, hogy ők a szellemi előfutárai?"

Vekerdy, ha megosztó személyiség is, de ismert, mert évtizedek óta hetente ír a Nők Lapjába. Ha ő azt írja a könyvében, hogy "a bolsevizmus gyilkos ideológia", akkor az megragadhat az átlagolvasóban. Lehet, hogy úgy értelmezi, hogy emiatt szemétre kell dobni az egész Kádár-rendszer történetét, az akkori emberek személyes élményeit. És már meg is ágyazott a Fidesz kommunistagyűlölő retorikájának. Nem mondom, hogy minden olvasóra jellemző ez, de van ilyen, ez a saját tapasztalatom.
@jöttem: "Elmondom inkább azt, hogy én miért állok ki a 2010-ig működött oktatáspolitika mellett. Elsősorban, mert innovatív, volt.
Új utak, új lehetőségek és módszerek jellemezték."

Sajnálom, ha az jött át, hogy nekem Vekerdyék oktatáspolitikájának irányával van bajom.
Én csak azt a mondatát találom nagyon jellemzőnek, hogy "Nem." számított arra, hogy idáig eljutunk (álkeresztény, álnemzeti oktatás, ahogy írod). Mintha kissé álomvilágban élt volna Hoffmann Rózsáig. Azt képzelte, hogy ha ők Magyar Bálinttal felülről elindítják a változásokat, akkor majd az alulról jövő kezdeményezések nélkül is megújul a magyar oktatásügy.
Most meg szegény itt kesereg, hogy "katasztrófa" is történhet. Szerintem nem szabadna, mint filozófusnak, oktatáspolitikusnak, hogy ennyire az érzelmei irányítsák, legalábbis a szakmai interjúkban.

Én ahogy végiggondolom a tanáraimat, általánostól egyetemig, 80%-ról mondanám azt, hogy biztos nem a kontraszelektált, buta, műveletlen réteghez tartoznak. Inkább nagyon is vegyes a társaság, ezt most jó értelemben mondom (minden hibájuk ellenére).
És rengeteget segítettek pont a Vekerdy által is szorgalmazott alternatív, gyerekközpontú továbbképzések, nem értem miért van annyira elkeseredve. A további javulást tényleg csak össztársadalmi összefogással lehetne elérni. Ehhez a nem pedagógusok, szülők tájékoztatása kellene szerintem könyvekkel, tanfolyamokkal, pl. ahogy az amerikaiak csinálják.
@Orica Középföldi:

A pedagógusképzésben csak akkor lesznek változások, ha kormányzati szinten hajlandóság mutatkozik rá.
Ezt nem látom megvalósulni az elkövetkező öt évben .
Én hiszek a megújulásban. Majd jönnek a fiatalok, akik mentesek a régi beidegződésektől. Megfordítják ezt a folyamatot.
Most már szinte extrém sportnak számít a pedagógusi pályát választani.
Ennek is meg van az előnye.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Megértem Vekerdyt. Évtizedekig segédkezett egy európai szintű oktatás megteremtésében.
Aztán jön valaki, aki 2-3 év alatt kiheréli a az addig elért eredményeket.
Ez minimum 50 évre visszavetette a magyar oktatásügyet.

Ez fáj neki. Joggal.
@jöttem:

"Én hiszek a megújulásban. Majd jönnek a fiatalok, akik mentesek a régi beidegződésektől."

Na ez tényleg naivitás:)
@Sir Bates dö Hól:

".. imola, hát ő már a mester jegyese... bár ettől még lehet bombanő is:-))..."

Biztos vagy benne, hogy nő?
Fabius érdekes megjegyzést tett valamelyik nap:))
@Orica Középföldi:

Én már régóta mondom, hogy ez nem imola, hanem gomolya.:D
@jöttem: "Aztán jön valaki, aki 2-3 év alatt kiheréli a az addig elért eredményeket.
Ez minimum 50 évre visszavetette a magyar oktatásügyet."

Mint pszichológus, tudhatná hogy mennyire fontos a pozitív gondolkodás. Ennyire nem bízik a saját munkájában? Szerintem tett ő le annyit a magyar pedagógia asztalára, hogy most bízóbban várhassa a nehéz éveket. Nem mondom, hogy könnyű lesz, de abban, hogy a magyar nép nem hülyült el teljesen, neki is komoly része van Popperhez és Ranschburghoz hasonlóan (mondom ezt a hibái ellenére).
Nekem csak azzal van bajom, ahogy Vekerdy a fenti interjúban elkeseredik, és már bocsánat, de kiokádja a félelmeit az olvasóra. Tőle, aki végigcsinált három szoclib kormányzást oktatáspolitikusként, komolyabb elemzést várnék el egy "Nem."től. Pl. mi a sejtése, melyik csatornából másztak elő ezek a patkányok stb.?
Múltkor írtam egy példát: ha a ballib kormányok olyan fontosnak érezték az emberek állampolgári nevelését, akkor miért nem kapott minden ballagó egy példányt az Alkotmányból?
@Orica Középföldi:

Szóltam, előre.
Akkor mondd meg, miben higgyek?
Vagy fogadjam el, hogy a "háromszorosan kontraszelektált réteg" fogja meghatározni örök időkre az oktatást!
Na, nem. Az nem az én világom.
Mondtam már. Pedagógusnak tanulni extrémsport lett manapság. Rémesen alulfizetett szakma, teli elvárásokkal. Egy tanítónak, tanárnak mindenki diktálni akar. A főnökei, a szülők és a gyerekek is.
Azok a fiatalok, akik ezt választották életcélul, a tanítást, látják ezt.
Teljesen mások mint mi. Még nem kötötték meg a nagy, lélekpusztító kompromisszumaikat.
Diplomával a kezükben meg akarják váltani a világot.
Tegyék!
Bennük bízom. Lesz, aki elbukik. De ha a harmada beáll az elhivatottak táborába, akkor jó felé haladunk.
Ez egy másik generáció. Sokkal öntudatosabbak mint mi voltunk.
@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Vagy abban bíznak, hogy lesz mindenkinek elég közmunka. Ezzel fogták meg a mélyszegényeket az áprilisi szavazáskor is. Ha a kormány embertelen döntései felnyitják a segélyesek szemét, már megérte. Persze, nagyon sajnálom az éhezőket és az áldozatokat.
@dr. jenőke (jenőke): "Gyerek ne csellengjen az utcán, főleg ne rongyosan. Ezért az iskolában etetik (?!), de nem tanítják. Kit érdekel, hogy a szülők...."

Ez az egyik: a szülőknek szabad otthon a fűtetlen szobában, rongyosan éhezni, és majd ők nevelik a gyerekeket, ha hazamennek az iskolából ...
A másik, amit Vekerdy is említ a cikkben: mi lesz a 0-3 éves korú kisgyerekekkel? Kis túlzással, de minden eldől 3 éves korig a nevelésben.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Kiokádja ezt jól látod. Mivel liberálisnak tituláltad, gondolom mostanság nem nagyon kérték ki a véleményét.
Mitől gondolkodna pozitívan?
Évtizedekig munkálkodott valamin, aztán jön egy eszement rendszer és letarolja.
Mintha a gyerekét vesztené el.
A pusztításnak még nincs vége. Vekerdy jobban, átfogóbban látja mindezt.
@Diorella Queen:
Dehogyisnem örülök. Sőt ki sem megyek ellene tüntetni! Hadd vezessék csak be, és veszítsenek MÉG TÖBB szavazót!
(akit az Isten el akar veszejteni, először az eszit veszi el!)
@jöttem:

"Azok a fiatalok, akik ezt választották életcélul, a tanítást, látják ezt.
Teljesen mások mint mi. Még nem kötötték meg a nagy, lélekpusztító kompromisszumaikat.
Diplomával a kezükben meg akarják váltani a világot.
Tegyék!"

Rossz hírem van. Ez igaz és nem igaz.
Az a fiatal, aki nem a világmegváltás szándékával megy az egyetemre, nem is fogja megváltani. Viszont! - ma nem ilyen a többség. Nekem egyetemista gyerekem van, tehát első kézből kapom . nihilt.

Naponta átszenvedtem a nyolc év általános iskolát, javítva a napi faszságokat ( 1m=10 cm, zokni főnévi igenév, a borzalmas tankönyveket - ezért Magyar Bálint külön vasat érdemel,a három havonta változó tanárokat és velük az új tankönyveket, a felkészületlenséget, a totális érdektelenséget).
És ez egy jó nevű belvárosi iskola volt!

Aztán öt évig egy FIZETŐS! kéttannyelvű gimnáziumot élveztem végig, ahol hónapokig nem volt kémia és földrajztanár,megszüntették a második nyelvből kötelező középfokú nyelvvizsgát, az egyetlen "jóforma" töritanár szó nélkül lépett le, amikor megszerezte a doktoriját.

Ezek után nem nagyon csodálkoztam, hogy egy hihetetlenül cinikus fiatalság került az egyetemekre, ahol ma fontosabb az eladható kutatás. mint a fiatok tanítása.

Mindezek ellenére hiszem/tudom, hogy vannak született pedagógusok. Nem mindegy, hogy mi szippantja be őket.
@jöttem:

"_Ez egy másik generáció. Sokkal öntudatosabbak mint mi voltunk. _"

Én is ebben bízok.
És ha majd kiürülnek a tanári szobák és tantestületek, és tanár/pedagógus//tanító hiány miatt nem lehet még órarendeket sem összeállítani, nem hogy tanórákat tartani akkor majd pozicióba kerülhet egy új, egy igazi Klebelsberg/Baross/Andrássy/Wekerle/Atyaúristen quintet és beállítják a szekeret menetirányba.
@jaegtoer:

A képet árnyalja, hogy egyre kevesebb gyerek kerül az iskolapadba. tehát elhúzódik ez egy darabig. 1 generációnak (20 év átfutási idővel) lőttek.
@jaegtoer:

Ha azt mondom, - mint rendszer-működőt ismerőt - hogy hülye vagy, nagyon megsértődsz:?
@jöttem: tudod, az gyakran nem életcél, hanem kényszerpélya. tükröződik is a színvonalon.
@Orica Középföldi: én liberális vagyok... lehet bombafiú is:-)...
@Sir Bates dö Hól:

Ennyire nem vagy liberális. Az atavizmus ezt kizárja.
@jöttem: "Mivel liberálisnak tituláltad, gondolom mostanság nem nagyon kérték ki a véleményét."

Tényleg nem a kekeckedés miatt mondom, hanem mert mindig érdekes az építő vita. :)
Vekerdy az a szakember, akinek megadatott, hogy könyvekben és heti magazinokban terjessze az "igét", és az oktatáspolitikában is több javaslata megvalósult. Ha ennyi lehetőség nem elég egy jó ügy keresztülviteléhez, akkor nem tudom mi lenne elég.

Ergo téved, és nem olyan rossz a helyzet, egyelőre.
a) Igenis sok alternatív, gyerekközpontú tudnivaló leszivárgott a könyveiből az érdeklődő pedagógusokhoz és szülőkhöz, ezért nem teljesen indokolt az elkeseredése.
b) Mint te is írtad föntebb, a mélymagyarkodás okai elég pontosan körülírhatók. Ergo Vekerdynek tudnia kéne, hogy mik ezek az okok, és hogyan kellett volna/kellene ezek ellen harcolni. Elfogadhatatlannak tartom tőle azt a választ, hogy "Nem." számított arra, hogy idáig jutunk.

De tkp. válaszol saját maga, mikor elmondja, hogy pl. Hoffmann Rózsa nosztalgiával tekint a korai Kádár-kor iskolájára, vagy hogy a bolsevik rendszer lényege az ellenőrzés (Lenin idézet). Sajnálatosnak tartom, hogy a Horthy-kor nosztalgiájára nem tér ki ugyanúgy, és a "keresztény-nemzeti" ideológiát nem veszi úgy górcső alá, mint a bolsevikokat.
@Orica Középföldi:

Kicsit elképedtem azon, amit írtál. Nem tetszett.
A fiatalok cinikusságát nem először hallom. Párszor elgondolkoztam rajta, milyen lehet most fiatalnak lenni. Most, amikor állandóan imbolyog a lábad alatt a talaj. Neked-nekem, a felnőtteknek.
Egy ilyen helyzetben megkeresni önmagad, kialakulni, jó esetben megfelelni az elvárásoknak.
Kemény dió.
Az én generációm keményen lázadt a szülei ellen.
A mai fiatalok cinikusak.
Majd kinövik.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Ennyire nem vagyok Vekerdy szakértő.
Itt adtam fel. :)))
@parti_giano:

nekem ne mondd. egy gyerek sem tudott annyira felbosszantani, mint az életunt kolléga.
én pedagógusdinasztiából származom. mindenki odatette a testét a munkájához.
voltak kollégáim, akikkel élvezet volt együtt dolgozni.
a megélhetésiek meg elmehetnek a fenébe.:)
@jöttem:

Nekem se tetszett.
Hosszú küzdelem volt és csak fél siker És akinek nincs erre ideje, energiája,igénye, IQ-ja, annak a gyerekével mi van?

Nálam tekervényesebb átkot kívánni senki nem tud az oktatásért felelősöknek.Nincs isten, aki ez alól felmentést ad.
@jöttem: Bocs, csak arra akartam finoman utalni, hogy ha Vekerdy a mostani rendszert szidja, azzal egy kicsit a sajátját is minősíti szerintem. :)
Ezért mondom, hogy nem lehet oylan rossz a helyzet (egyelőre), mint ahogy előadja. Ha meg tényleg annyira rossz, akkor sem a semmiből pottyant ide a keresztény-nemzeti rendszer.
Urambocsá' a liberálisok felelősségét is el lehetne ismerni egy-két dologban.
@Orica Középföldi:

Velem pár éve történt meg egy budapesti iskolában, hogy a saját asszisztensem addig fúrt, míg elengedtek. Igaz, próbaidőn voltam még csak.
Ilyen velem még sosem történt 20 éves pályafutásom alatt.
Akkor fogalmazódott meg bennem az a gondolat, hogy haza kell jönnöm. Egy ilyen rendszernek nem akarok a része lenni.
@vigyüktúlzásbaadolgokat:

A helyzet még rosszabb. egy alapjaiban rossz, átgondolatlan koncepciót nyomtak rá a magyar oktatásügyre.
Államosították a tankönyvkiadást. A pedagógusokat vazallusi viszonyok közé kényszerítették. Megszüntették az iskolák önállóságát.

Ezt a liberálisozást nem lehetne kihagyni? Semmi köze a témához. Szerintem.
@iii:
izé, miféle megállapodást nem írtam alá?

csak hogy tudjak róla.
@varnai: Kis nehézséggel megtaláltam:

"A Testület 21 igen szavazattal elfogadta az SZMSZ-t, én tekintettel arra, hogy javaslataim nem kerültek befogadásra nem szavaztam."

varnailaszlo.blog.hu/2014/11/17/koltseges_nagykoalicio
@varnai: Abban igazad van, hogy ez nem megállapodás a szó szoros értelmében.
@Orica Középföldi:

Nem.
Az viszont érdekelne, mi benne a hiba. Mitől hibás a motyogásom?:) (jó, a fejemtől, de azon kívül)
@Orica Középföldi:

Jaaa., és +ha +már...

Szót kellene ejteni a tanulói alapanyagról is.

Ne pingáljuk már rózsaszínre a fekete, de legalábbis acélkék eget.

Valamint szülők. A szülőknek százezrével kellett volna kitódulni az utcára, amikor először elkezdték tilitolizva szétsakkozni azaz klikkelni:) az oktatást. Én hülye? {[(haha:)]}
Hát... nem tudom... az én tapasztalatom és szubjektív véleményem, hogy a mostaniak csak a kegyelemdöfést adják meg az oktatásnak... ami még jó is lehet, mert maradt volna egy krónikus állapot, melyet a megszokás egészségesnek, helyénvalónak láttat...
@Sir Bates dö Hól:

Egy frászt:))) Menedéket kért és befogadtam:)
@Sir Bates dö Hól:

Egy frászt:))) Menedéket kért és befogadtam:)
@Sir Bates dö Hól:

Egy frászt:))) Menedéket kért és befogadtam:)
Na, nem tudom ez a hármas hogy sikerült, bocs:)
@parti_giano:

Azt mondta állandóan leszívod az agyát, kimerült. Pihennie kell, töltődnie, és nálam ideális a légkör ehhez:))
@Orica Középföldi: mindig is volt egy olyan érzésem, hogy identitás zavara van, hermelinnek képzeli magát.
@parti_giano: nem, a sajátomat, hogy révbe érjek:-)...
@Orica Középföldi: vigyázz, ha ez kitudódik, a helyi asilium leszel... egy nap csak kopogtat a két előző polgid...:-)
@Sir Bates dö Hól:

Pont tegnap láttam hogy öl meg egy hermelin egy ötször nagyobb nyulat, tehát Steinert bátran bevállalom.
Az identitászavaros rehabos meg eljátszhat Tonyóval:))
@parti_giano: ez nem igaz... csak nincs meg a füvesember...

@Orica Középföldi: élőben?... mintha nem lenne kedvenced egyik sem:-)... vagy rosszul látom?...

(egyébként tényleg kivagyok attól, hogy dolgoznom kell... vissza is térek a szakmámhoz, azt irány a távol-kelet vagy dél-amerika... bár, most nigériaiakkal vagyok együtt... már felajánlottak egy futár állást:-)... mondtam nekik, inkább hasznosítsuk az öltönyöm, olyan megnyerő tudok abban lenni:-)...)

hiába, az atavizmus...
@jaegtoer:

"És ha majd kiürülnek a tanári szobák és tantestületek... akkor majd pozicióba kerülhet egy új, egy igazi Klebelsberg/Baross/Andrássy/Wekerle/Atyaúristen quintet és beállítják a szekeret menetirányba."

Nem fognak kiürülni, max lesz egy csomó képesítés nélküli tanár. Volt már rá példa.A lebutított tananyaghoz a ped. asszisztensek is megfelelőek lesznek. Olcsóbb is lesz.
Lassan kikopnak a szakmából a rendszerben gondolkodni képes hozzáértők, egyre nagyobb teret nyer a dilettantizmus. Hosszú távú negatív hatása lesz Rózsa tevékenységének.
(És még van bőr a képén, hogy könyvet ír a "sikerről". Igazán kíváncsi vagyok, hányan veszik meg.)

A mai fiatalok szülei cca. utolsó eresztése a kádári oktatáspolitikának. Kudarcának igazi fokmérője a Jobbik léte és növekedése, a hihetetlen mértékű funkcionális analfabétizmus, az áltudományok térnyerése, etc.
Ilyen mikroközösségek reprodukciója, ilyen gazdasági környezetben, ilyen oktatáspolitika mellett - 90 óta értem - ennyire volt képes. Halmozni a hátrányokat.

Szerinted most hol van és mit csinál az áhított quintet?
De ennél is jobban érdekel, hogy mit nem csinál az MTA!

Azt gondolom, hogy az oktatás az a terület, ahol a tabula rasa nem, vagy csak igen-igen lassan hoz eredményt. Ez sok rendszer összehangolt, hosszútávú együttműködését feltételezi.
@Orica Középföldi:

bár csak egy eccerű rénpásztor lennék, azér remélem, hogy egyetértésem kicsengése nem dehonesztáló a kifejtés lényegét illetően, ugyanakkor jelzni kívánom, hogy miután ma reggel meghallgattam a szegregációs ügyekér felelős hejettes államtitkár asszony halandzsáját bizonyos aktuális fölmerülések kapcsán, hát ember legyen a talpán, aki a rének fegyelmezetlensége kapcsán bárminő ténymegállapítást képes megejteni, különös tekintettel a predesztinácijó vonatkozásaira. (egy időben aszt hittem, hogy a kádárista oktatáspolitikánál nincs lejjebb, hát de bazmeg!)
@Orica Középföldi:
Előre kell bocsátanom, hogy oktatásügyben még pedellusi babérokra sem törhetnék nem hogy reformok vízilóját lennék képes etetni.
A tanárok/pedagógusok/tanítók vonatkozásában végképp nem nyilatkozhatok ki szentenciákat és a megoldókulcsokat sem ismerem, csak arra veszem a botorságot, hogy a tanári pálya nem egyenlő a fényevéssel, azaz egy igazán jó képességű tanár számos más munkában is sikeres lehet, a fényevési kényszer kiiktatásra alkalmas jövedelemmel.
Akikről írsz, az oktatási segéd-, és betanított munkások, nem képezik olvasatomban a rendszer oszlopait, kerítésnek jók, és a szakma elkurvulásában jelentősebb szerepük lehet, ami a fényevési tapasztalatlanságukkal fordított arányban állhat, bár üdítő kivételek akadhatnak, ezt nem vitatom.

Az oktatási rendszer egyik alrendszere az alapanyag. Ezt kellő szakmai képzettség nélkül szintén nem tudom megítélni, de erről olyan rémtörténetek keringenek, amelynek ecsetelésébe nem mennék bele.
Engem ugyanis nem érdekelnek a zseni gyerekek, sokkal inkább a derékhad, az a réteg, akikből majd az egyszerű hivatalnokok, esztergályosok, gépkocsivezetők, számítástechnikusok, közterület felügyelők és takarítók, továbbá pékek, ápolók, rendőrök, valamint összeszerelők, kocsmárosok, trafikosok, fogorvosok és satöbbik lesznek.
Ugyanis a társadalom minőségi színfonalát és szakítószilárdságát és kohézióját ők, a 'satöbbik' fogják meghatározni, nem az űrhajós, a tíz leggazdagabb piréz, a bűvész fenomén, az Oscar.díjas színész, rendező, a zongora virtuóz. Ők csak jobbá/szebbé teszik.
Tovább színesíti a fonalat az a tény, hogy olyan társadalmi (politikai-gazdasági-kulturális-etnikai) örökségeket sőt ökörségeket hurcolászunk magunkkal, amelyek megoldására sosem volt sem szándék, sem akarat sem közmegegyezés, ebből következően főként zseton nem.

Milyen kvintett? Majd, egyszer, valahol, valamikor. Ki beszélt itt a máról? Majd:)

Most mennem kell.
Folyt.

Szóval a tanárhiány már most is jelen van az oktatási rendszerben, mert az, hogy valakinek van papírja és 'leadja', s ezért leadhatja az órát, az még nem jelenti azt, hogy tanár is. Valamennyit elbír a rendszer nyilván, no de mennyit?!
És ha eléri a kritikus tömeget a potyautasok, a képzetlenek, a betanítottak száma, akkor lehet-e beszélni még oktatási rendszerről vagy csak inkább rabszolga-termelési logisztikáról?

A tanárveréses intermezzókra nem térnék ki, de jól jelzi, hogy a tanárok, pedagógusok tananyaga, az ember is fura változásokon esett át.
Arra sem, hogyan képes egy kisebb rész megfélemlíteni a többséget.
Arra sem hogy képes egy kisebb rész visszahúzni a maga szintjére a többséget.
Arra sem, hogy a fenti problémákra nem olyan egyszerű a megoldás, ahogy azt sokan sejtetni, vagy kinyilatkoztatni szokták, különösen vigyáznék a külföldi példákkal, amelyek standard elemei, arányai egészen más társadalomba vannak beágyazva, és ami ottani eredmények után sikeres mintának tűnik, az itt sikertelen pénznyelő automatává válik.

Hiába is szaporítom a szót, ami el lehet szabva, az itt mind el van szabva.

Jut eszembe! hátrányosokról nem is szóltam, cserébe a tehetséggondozást is mellőztem.

Mert a Radnóti, vagy az Apáczai és a többi 'gyakorló' kétségtelen, hogy jó suli, de mi van azokkal a tehetségekkel, akik nem kiemelkedően jó tanulók, és csak egy későbbi fázisban vagy másképpen képesek a kibontakozásra?
@kozgaztanar: k-ra nem. a szövegértés látom nem megy, hogy mit mondott korábban karácsony a bizottság osztogatásáról

varnailaszlo.blog.hu/2014/12/06/egy_ceg_nekem_egy_ceg_neked
@tizma: "Várnait mindenki megbízhatatlannak tartja, mivel soha nem tart be semmilyen megállapodást, - így öt év után a kötelező körökön kívül ennek következtében nem is nagyon akar megállapodni vele senki."

megbízhatatlan? milyen megállapodásokat nem tartott be eddig?
@jaegtoer: mit köszönsz? honnan veszed hogy tárgyilagos?
@tizma: "Várnai teljesen légből kapott elképzelései miatt nem lett semmi az egészből"

igen-igen. ezt is ki lehetne tényekkel fejteni?
@tesz-vesz: szövegértés? :))) Ismerem Várnait, nekem ennyi elég. :D
@iii: "Várnai egyetlenként nem írta alá a korábbi megállapodást, most meg csodálkozik, hogy kihagyják?"

milyen megállapodás?

"Már az is meglepő, hogy indulásával a Fideszt támogatta"

igen? na ne mondd
@iii: "én tekintettel arra, hogy javaslataim nem kerültek befogadásra nem szavaztam."

ez a lényeg.
és akkor ki kell hagyni? tök f*szán megindoklod magadnak a történéseket, jó érzés alakítani a történelmet? haha
@tesz-vesz:

Úgy írtam, hogy úgy tűnik. Tehát a légből vettem. Egyenesen tizmától.
Nincs okom nem hinni B.J-nek.
Karácsony Gergely: nem fogok elrogánosodni
(részlet)

- Képviselő-testületi többség nélkül?
- Nekem óriási többségem van a közgyűlésben, tekintettel arra, hogy eddig három képviseleti ülés volt és a legtöbb javaslat 100 százalékkal ment át.

- Mi a recept?
- Az, hogy tudomásul vettem: miközben polgármester vagyok, nem én vagyok az egyetlen szereplő, aki meghatározza a döntéseket és olyan előterjesztésekkel élek, amelyekről tudom, hogy azoknak a pártoknak is elfogadható, amelyek szavazatára számítok. Mondok egy példát. Van egy nagyon vitatott közbeszerzés, amit két nappal az önkormányzati választás előtt írt alá az elődöm a Hungast nevű céggel. Ahhoz is sikerült többséget szerezni, hogy ezt a szerződést felülvizsgáljuk, mert a helyi Fidesznek is érdeke, hogy az önkormányzat el tudjon számolni. Ahhoz pedig ugyanilyen alapon sikerült többséget szerezni, hogy visszafizessük a kommunális adót, ami fontos vitatéma volt. A két alpolgármestert és a legtöbb helyi cégvezetőt szintén ellenszavazat nélkül választották meg.

- Persze, hiszen - mint az a napokban egy blogon megjelent - a pártok, vagy azok emberei megkapták a „jussukat”, a zsíros felügyelőbizottsági vagy helyi gazdasági posztokat, na meg képviselői fizetésemelésekről is döntöttek.
- Minden magyar önkormányzati cég felügyelőbizottságában a pártok delegáltjai ülnek. Ha ez az ára annak, hogy a zuglói legyen az ország legátláthatóbb önkormányzata, ahol minden szerződés nyilvános és minden adófizetői forinttal elszámolunk, akkor azt kell mondjam: megéri. Ha a jó célok megvalósításáért cserébe a képviselők tisztességesen meg vannak fizetve, mert szerintem nincsenek túlfizetve, vagy ha a pártok ilyen típusú igényeire nem úgy tekintek, mint valami bűnös dologra, hanem úgy, hogy vannak emberek, akiket alkalmasnak gondolnak a cégvezetői és felügyelőbizottsági posztokra, s azoknak akarnak bizonyítási lehetőséget adni, akkor szerintem ez is megéri. Ha ez az ára annak, hogy a kerület fejlődjön, összhang legyen, akkor hülye lennék, ha nem fizetném meg.

- Ha ez ilyen egyszerű, akkor miért nem hívja fel mondjuk Hajdu Lászlót, s mondja neki, hogy adjon fizetésemelést és posztokat, s akkor ő is boldogulni fog?
- Nyilván más is kell hozzá. Egyrészt kell a helyi pártok hozzáállása. És talán szerény személyemnek is van abban része, hogy ezeket a kompromisszumokat el tudtam érni, és hogy mindenki egy kicsit visszavett, hátrább tette az agarait.

- Papcsák Ferenc kerülete nem éppen a kompromisszumkészségről, átláthatóságról és együttműködésről volt híres eddig. Hogy lehetett a fideszes Rozgonyi Zoltánt erre rávenni, s mit szól ehhez vajon a Fidesz?
- Azt kell, mondjam, hogy Rozgonyi Zoltánban egy korrekt, kiszámítható partnert találtam a kampány után. Itt Zuglóban talán máshogy működik a Fidesz, mint mondjuk a XV. kerületben. E mögött nyilván az a józan politikai számítás van, hogy ha még valaha ebben a kerületben választást akar nyerni, akkor jobb arcát kell mutatnia, mint az elmúlt időszakban. Így a helyi Fidesz most nem egy erőt demonstráló pozícióból politizál, hanem megpróbál értelmes ügyekben konszenzusra jutni. Nyilván ezt a belátásukat nevezhetjük az én szerencsémnek. Egyelőre azt látom, hogy miközben vannak kisebb csörték, valójában ők ugyanúgy Zugló érdekében politizálnak, mint én. Lehet, hogy esetenként mást látnak a kerület érdekének, épp ezért biztos vagyok benne, hogy lesznek vitáink. Látom előre, mik lesznek azok az ügyek, amelyekben nem fogunk tudni egyetérteni. Például biztos, hogy a zuglói önkormányzat által képviselt szociálpolitika az én irányításommal sokkal rászorultság-elvűbb lesz, mint korábban. Ebből pedig lesznek komoly konfliktusaink, de akkor is a kompromisszumot keresem majd.

- A víziót, amit sajátjaként említett, kompromisszumok árán is meg lehet valósítani?
- Egy kemény tesztje már volt ennek. Ragaszkodtam ahhoz, hogy a képviselő-testület első ülésének első napirendi pontja legyen az átláthatósági rendelet, amelynek értelmében az összes önkormányzati szerződés nyilvános lesz és nem csak a jövőben, hanem az elmúlt öt évre visszamenőleg. Engem nem lehet azzal vádolni, hogy el akarom tussolni az elmúlt időszak ügyeit. Igenis minden szerződés kint lesz az interneten, így nem én fogom elszámoltatni az elmúlt öt évet, hanem a tények.

Ebben például semmilyen kompromisszumot nem kötöttem, mert azt gondolom, hogy itt tényleg új korszakot nyithatunk. De ez a korszak nem arról szól, hogy jöttek az újak és agyagba döngölik a régieket. Annak a hatalomgyakorlásnak, amit én mélyen megvetek, az ellenkezője nem lehet az, hogy ugyanazt csinálom, mint a Fidesz országosan. Nem az a célom, hogy a Fideszt sárba tiporjuk, hanem hogy képesek legyünk együttműködni. Nem lehet majd mindenben, de azoknak a kompromisszumoknak nem is vagyok híve, amik az önfeladásról szólnak és mást sem kérek arra, hogy adja föl önmagát.

nepszava.hu/cikk/1043075-karacsony-gergely-nem-fogok-elroganosodni
süti beállítások módosítása