Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @Neytiri111: Megtakarítást/befektetést nem csak pénzben lehet eszközölni, léteznek különféle érték... (2024.11.21. 19:53) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2014.09.05. 08:59 Fabius

L.Simont szívatni nem kell félnetek, jó lesz

Címkék: fidesz hír tv belharc l simon lászló

Nyílt sisakos ütközetig jutott az Orbán - Simicska háború. Talán köszönhető ez annak, hogy a sajtó minden szereplője foglalkozott már a dologgal, Kocsis Máté is elismerte  ha nem is a belháború, de a konfliktus tényét, nem szükséges úgy tenni, mintha véletlenek sorozatán kívül semmi sem történne. 

A Hír Tv-nél meg úgy érezték, ha már így van, ideje megszopatni valakit

l.simon+l%C3%A1szl%C3%B3.jpg

L. Simon László ideális alanya az újságírói piszkálódásnak. Felkészületlenségére jellemző, hogy fingja nincs mi van a törvényjavaslatban, ami alján az aláírása szerepel, plusz elég arrogáns és ostoba ahhoz, hogy  simán fölkapja a vizet mikor váratlan oldalról éri kényelmetlen kérdés. Szóval olyan a pali, mintha minden reggel "hülye vagyok, üssetek" sormintát sminkelne a homlokráncai közé, hogy aztán egész nap a szívatáson dühönghessen. Mondjuk annyi esze sincs, hogy a sajtómunkások fenyegetését ne egy teremnyi, a meglepetésbe vagy röhögésbe belefagyott újságíró előtt nyilvánosan végezze

Vicces kis epizód, mikor egy kiskirály a gazdasági keresztapus embereit annak "gondom lesz rátok" stílusában próbálja fenyíteni. 

"Ha ilyen kérdéseket tesznek fel, nehéz lesz az élet a Hír Tv-nél" - mondta, sztán' ki tudja mire gondolt közben. Mert a felhívom a tótumfaktumot és kirúgatom a főszerkesztőt origós gyakorlat az, amit megpróbálni sem érdemes a Lui birodalommal szemben, a reklámadós szopatás meg elsütött puskapor már. Jó, tudjuk, a ner elég kreatív mikor valakit személyre szabottan szívatni kell, éppen csak annyi a probléma, hogy nem egy idegentőkés médiamogul, hanem a csendestársból lett nemzeti oligarcha ül a másik oldalon, soha ne derüljön ki ügyek dossziéiból fölhalmozott trónusa tetején, a mindent tudás birtokában, röhögve. 

Úgyhogy kedves elertéelesedett lajos-birodalmi gárdisták, L. Simont szomorú bohócként táncoltatni nem kell félnetek, jó lesz!

Mi meg kérünk egy fotelt amiben hátradőlhetünk, egy kávét és krémest, hogy édes legyen a mi szórakozásunk. Azt sokan gondoltuk, hogy érdekes lesz Orbán második kétharmados ciklusa, de azt nem, hogy a szórakozásunkról a Belháború című szappanopera fog gondoskodni, ahogy ma kinéz négyezerhatszázhetvenöt részben legalább. 

 

 

696 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr706671547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@gazoló:
ne keresd az "Elvira Madigan"-t semmi köze Mozart-hoz egy segg film, amiben a lassú tétel egy részletét nyűtték unalomig mert olyan romantikusz...és valami barom ráragasztotta a műre ezt a süket nevet Mozart úgy pofon vágta volna, hogy leszakad a feje

brühüyyy
@látjátok feleim szümtükkel:
a Malájok kézzel esznek semmi kés meg villa, nem is teszik ki hacsak nem hívnak meg engem...úgy főznek, hgy vagy meg lehessen inni a kistálkából vagy kézzel ki lehessen csipkedni a másik tálkából...

az már intelligencia, hogy a gorilla mama mindent megtesz a porontyáért...néha sokka többet mint emberszabású bugyis változata?

brühüyyy
@gazoló:
de nehogy elsőrd magad ha megnézed ezt

www.youtube.com/watch?v=zqtH-x1KnY8

e-moll és zokog

brühüyyy
@rodeo36:

("Elvira Madigan")Ezt annyira kössz:))
@gazoló:
nem soxor láthatod a Zeneakadémián Antal Doráti-t

www.youtube.com/watch?v=bOy6tI_uJGc

c-moll Op 37 Beethoven koncert
AHZ

brühüyyy
@rodeo36:

Még hogy én nem becsülöm nagyra a nyelvtudást??

Elárulom neked, hogy még a románt is egészen elfogadhatóan beszélem.
No nem azért, mert egy Ploiesti bányászcsalád szülöttje vagyok, hanem azért, mert egykori cégem sok román vállalattal és szállítmányozóval állt kapcsolatban.

Könnyen tanulható nyelv, és még a dígók is egész jól megértik.
@huzzadneki shakespeare:
é sez mi tjelent:
TEDGENHAN4 meses atrás

il boxset warner presenta 6 o 7 sonate di beethoven di annie fischer

(quelle degli anni 50 della EMI),

ed è assolutamente immancabile...pensavo che certe registrazioni londinesi assolute fossero perse e nessuno se ne curasse ed invece all'improvviso le hanno rieccitate il 15 aprile 2014. Immancabile d960 di schubert, terzo di bartok e mozart...

mongyuk spanyolul? esetleg baszkul?

brühüyyy

mind "román" nyelv
@Orica Középföldi:

Ez a H. Gardner navű emberke biztosan elolvasta Daniel Keyes Nebula-díjas novelláját! :-)

No, akkor itt az a kérdés, hogy százalékosan milyen mértékben lehet fejleszteni az értelmi intelligenciát, és azt lehet-e jelentősnek mondani.
@rodeo36:

A beethoven az árulkodó!!

A bee az a méhecske, az oven meg a kemence.
@taga20:

Köszi, ismertem, újra meghallgattam (és ha már ott voltam, sok mást is tőle). Értelek.
De ez számomra semmit nem von le a Queen értékéből.
Többféle zenét is lehet egyszerre szeretni.
@vitéž munkášőr:
"megbocsatok, bar nem erzem magam hulyenek "

Jóember, hisz pont arról próbáltam dadorászni, hogy messze nem vagy az!
Bocsi, ha ez nem jött le, biztosan én fogalmaztam félreérthetően.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:
Her Majesty the Queen of the Piano

www.youtube.com/watch?v=dSX-TewNpb4

brühüyyy

bizonyos ipari zajok nem egészen harmónikusak, ugye?
@Knósszosz:
"Pedig az előadók, azok nagy különbséget jelentenek, egy-egy mű megítélésénél."

Ebben teljesen igazad van. Az az én egyéni szociális problémám, hogy nekem erre nincs fülem. Ez ugyan sajnálatos, de már nemigen változtatható.
@rodeo36:
"te sohasem cserélsz papucsot?"

Azt igen. Ízlést és érdeklődési kört nehezebb, ezért ritkábban teszem.
@dr. jenőke (jenőke):

Az éjszakai versedet csak most olvastam, de tökéletes telitalálat a mai Magyarországra.
@huzzadneki shakespeare:

Örülök, hogy egyetértünk :)
És még nagyon sok olyan ember van, mint a testvérem és a nagymamád.
Nekem is volt olyan közeli rokonom (sajnos már csak volt), aki 93 évesen teljesen képben volt a napi történésekben, és ki nem esett a könyv a kezéből, kivéve, mikor a kertjét gazolta kisszékről.
Más kérdés, hogy tesómmal politikailag nem értünk egyet, de ez nem ver éket közénk, mindenkinek joga van a dolgokat a maga szempontjai szerint értékelni. Max nem politizálunk, ha találkozunk, rengeteg egyéb témánk van.
@Orica Középföldi:
"
Abban mindenki egyetért, hogy az intelligencia képesség, és mint ilyen, természetesen fejleszthető"

Ebben egyetértünk. De szerény véleményem szerint akiben ez megvan, az automatikusan fejleszti is, mert igénye van rá.
@rodeo36:
"úgy főznek, hgy vagy meg lehessen inni a kistálkából vagy kézzel ki lehessen csipkedni a másik tálkából..."

Na látod, én ezt intelligációnak nevezem, mert a másokra való figyelésről szól (szerintem, de lehet, hogy tévedek, hiszen csekély értelmű vagyok).
Sok fajtája van ám, de ezt neked nem kell ecsetelnem :)
@látjátok feleim szümtükkel:

" de szerintem olyan, hogy intelligencia nincs is."

Ehhez képest Alfred Binet fejlődéspszichológus 1910-ben összeállította az első intelligenciatesztet. Az elmúlt 100 évben sokat fejlődött ez a tudomány. Voltak zsákutcái, megcáfolt, túlhaladott elméletei, de nagyon intenzív kutatás folyik számos neves egyetemen, és szükségszerűen interdiszciplinárissá vált.

Te természetesen azt gondolsz - a számodra teljesen ismeretlen tudományról - amit akarsz, csak alapképzettség nélkül nem szerencsés elmélkedni.

Én nem mernék taga esztergájához odaállni:)
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

Bocs, intelligáció= intelligencia :)
A készülő ebéden járt az eszem, azért írtam ilyen értelmetlenséget :)
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

Kicsit félve tettem fel, mert néhány hete már volt.
Végül úgy gondoltam, hátha nem olvasta valaki.

Úgy tűnik, ez is olyasmi lehet, mint a marhapörkölt nokedlivel, uborkasalátával és vörösborral.

Ismételhető.
(kösz)
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

" akiben ez megvan, az automatikusan fejleszti is, mert igénye van rá."

Még nem láttam 3-10-15 éves gyereket, aki felismerte volna erre az igényét. Szülői becsvágyat igen:))
@Orica Középföldi:

Ez jutott eszembe, mint meghatározás:

Átlagosnál eltérően magasabb szintű alkalmazkodóképesség.

És mi az átlag? Nyilván valami tapasztalati szám, és ez így van jól.
@huzzadneki shakespeare:

" akkor itt az a kérdés, hogy százalékosan milyen mértékben lehet fejleszteni az értelmi intelligenciát, és azt lehet-e jelentősnek mondani."

Az attól függ, mit tekintünk jelentősnek.
Írni-olvasni - elenyésző %-tól eltekintve - mindenki megtanul. Tehát ez jelentős. Ettől még a népesség igen jelentős hányada funkcionális analfabéta.Ez jelzi a rendszerhibát.

Ha a jelenlegi felosztást nézzük: nyelvi intelligencia, zenei intelligencia, interperszonális intelligencia, intraperszonális intelligencia, logikai-matematikai intelligencia, téri-vizuális intelligencia, testi-kinesztéziás intelligencia, akkor azt mondom, vannak olyan iskolatípusok, amik célzottan fejlesztenek.

Innentől kezdve társadalom- és oktatáspolitikai probléma: nem elég és nem jó.
@dr. jenőke (jenőke):
"Úgy tűnik, ez is olyasmi lehet, mint a marhapörkölt nokedlivel, uborkasalátával és vörösborral.

Ismételhető"

Akárhányszor. Nem tudom számát, hányszor olvastam már, mindig élvezem.
Én köszönöm.
@Orica Középföldi:
"Még nem láttam 3-10-15 éves gyereket, aki felismerte volna erre az igényét. "

Lehet, hogy csak nem tudta megfogalmazni.
De az nem véletlen, hogy egyik gyerek olvas mindenfélét, amíg meg nem találja, hogy mi az, ami igazán érdekli (vagy talán minden érdekli), a másik meg csak a képregényekben és számítógépes játékokban merül el, az azon kívüli világ nem létezik számára.
Ez csak egy példa, egyébként semmi bajom a számítógépekkel és az azon való játékokkal, ameddig nem váltják ki a való
világot :)
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

Nekem sajnos nincs tesóm, de gyerek az van, és a szüleim is élek. Tisztességes, szorgalmas, dolgos emberek, és hál'istennek jó egészségnek örvendenek.

Mi sosem erőltettük egymásra politikai nézetünket, de szinte mindenki alapból megveti és elítéli az Orbán-rezsimet.

Annyit viszont biztos nem ér a politika, hogy egy családtag vagy barát ellenséggé váljon miatta.

Nekem is Van Facebook profilom, és már több ember törölt az ismerősei soraiból, mert valami negatív TÉNYT!! találtam megosztani Fideszékről.

Jobb a békesség, és azóta ezt már ritkábban teszem.
@dr. jenőke (jenőke):

"Átlagosnál eltérően magasabb szintű alkalmazkodóképesség."

Ennél komplexebb:))

A Vikipédia egészen jól megközelíti.
"Az intelligencia speciális definíciói

Az intelligencia az elme elemző és megkülönböztető képessége.
Mindenféle intelligencia – együtt – az élőlény, így az emberi minőség mértéke.
Az intelligencia az a képességünk, hogy „nem teljesen meghatározott” célok elérése érdekében is tudunk döntéseket hozni. Intelligenciánk fokmérője az, hogy döntésünk mennyire volt „jó” – azaz végrehajtása után milyen pontosan sikerült elérnünk célunkat – és mennyire volt gyors. (Klasszikus példa: mozaik-kirakós játékban (puzzle) a következő elem helyének megtalálása.) Intelligenciánktól függ, hogy a hétköznapi életben nem várt helyzetekben (balesetben, kritikus (például felvételt eldöntő) kérdés feltevésekor stb.) milyen jól és milyen gyorsan reagálunk.

Az intelligencia komplex képesség, ami a problémamegoldásra irányul. Ide tartozik például az összefüggések átlátása, az emlékezőképesség, a gondolkodás gyorsasága."
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

"Lehet, hogy csak nem tudta megfogalmazni."

Nem képes rá.Egy gyerek nincs tisztában a képességeivel Sok felnőtt se:).Ez zömében középiskolás korban kezd körvonalazódni - valamelyest. Erről kell(ene) hogy szóljon a nevelés-oktatás.
@Orica Középföldi:

Én már az óvodában tudtam, hogy komp szeretnék lenni.
Szep napot!
Amikor egy haverom eloszor emlitette a "Nemzeti dohanybolt" nevu izeet, haaat, percekig rohogtem...aztan kiderult, ez nem az o poenja, ez a magyar valosag...
6 eve mar, hogy atkoltoztem Svedorszagba, legalabb 8 eve nem nezek hiradot, gyakorlatilag visszasullyedtem az 50-es evekbe...akar Magyarorszag...
@Orica Középföldi: "Intelligenciánktól függ, hogy a hétköznapi életben nem várt helyzetekben (balesetben, kritikus (például felvételt eldöntő) kérdés feltevésekor stb.) milyen jól és milyen gyorsan reagálunk."

Ön ausztrál barátainál nyaral. Egyik reggel frissítő reggeli fürdőt szeretne venni, ezért fejest ugrik az úszómedencébe. Sajnos, már csak a levegőben veszi észre, hogy a medencébe éjjel bemászott egy hat és fél méteres bordás krokodil (Crocodilus porosus). Mit tesz ön?
@Orica Középföldi: ne légy kishitű!:)
az asszonynak is megtanítottam a műszaki rajzolást, meg a 3D-és modellezést és már ő készíti a műhely számára a rajzokat, pedig előző életében papírboltban dolgozott és semmi köze nem volt ehhez a területhez.
úgy hogy, előre esztergályos és traktoroscsajok!:))))
@taga20:

Miért nem volt köze hozzá? Pergament árult a papír boltban?
@tristen2005: te ne kötekegy, me megdrehállak!:)))
és mingyá kezdődik a futam.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

"Én már az óvodában tudtam, hogy komp szeretnék lenni."

Ha nem az lettél, és olybá tűnik nem, akkor nem ismerted fel a képességeidet. Vagy normális szül eid voltak:))

Mára ez Theron melletti lehorgonyozási ábránddá szelídült. Így őrzi meg magában az ember a gyermeki vágyait :))

"Mit tesz ön?"
Ausztráliában pók, kígyó, krokodil, kazuármentesség ellenőrzése nélkül nem is lépek, nemhogy ugrok.
Másik opció, hogy még a levegőben teleportálok vágyaim netovábbjába, a NER-be:)
@Orica Középföldi:
Kicsit kötekedek - nem veled.

Az intelligencia komplex képesség, ami a problémamegoldásra irányul.
Hát nem.
Egyszerű példa: amikor - jobb híján - büféztem, gyorsabban számoltam fejben nagy tételeket is, mint a pénztárgép. Később nem kellett már büfézni, és gondot okoz megint a számolás. Ezt lehet nevezni gyakorlatnak, bárminek, de inkább alkalmazkodó képesség.

Az alkalmazkodó képességbe belefér a problémamegoldás.
Úgy gondolom, az intelligencia nagymértékben függ a saját tapasztalatoktól, de nem puzzle-függő.
Puzzle-kirakás gyorsasága a gyakorlattól függ.

Sajnálatos, hogy a Nürnbergi perben elítéltek kiemelkedő intelligenciával rendelkeztek, de megállapítható volt, hogy amúgy nem kiművelt, tárgyi tudással rendelkező egyedek voltak.
(A nürnbergi huszonkettő- Burton C. Andrus)
@taga20:

Látod, a tanuláson van a hangsúly.
Nem azt mondtam, hogy nem tudnám megtanulni, de pillanatnyilag azt se tudom, hogy néz ki egy ilyen gép.
Tehát a vele vagy rajta(?) való munkálkodáshoz nulla a munkaintelligenciám.
Te, a tudás birtokában, a selejten tudod lemérni, hogy a tied milyen:))
@Orica Középföldi:

van abban valami költői, ahogy egy krokodil elől menekülve rálépsz egy halálkígyóra. :)
@dr. jenőke (jenőke):

"Puzzle-kirakás gyorsasága a gyakorlattól függ."

A fejben számolás is:))

Komolyra fordítva, az első kirakás az érdekes, nem a gyakorlottság.

"Sajnálatos, hogy a Nürnbergi perben elítéltek kiemelkedő intelligenciával rendelkeztek, de megállapítható volt, hogy amúgy nem kiművelt, tárgyi tudással rendelkező egyedek voltak."

Ha azok lettek volna, nem lettek volna ilyen világraszóló férgek.
Az intelligencia és a humánum között nincs korreláció.
@tristen2005:
"Miért nem volt köze hozzá? Pergament árult a papír boltban? "

Pergamenre is lehet rajzolni is, írni is.
Tagának súlyos előítéletei lehettek, míg az asszony ki nem gyógyította belőlük. És ugye-ugye, az asszony kell az üzlethez is :)
Bocs taga, magas labda volt :)
@Orica Középföldi: "Ha azok lettek volna, nem lettek volna ilyen világraszóló férgek.
Az intelligencia és a humánum között nincs korreláció. "
sőt, nekem az az érzésem, hogy a topinteligencia, a legdurvább dolgokat csinálja. gondoljunk csak rákosira vagy pol potra vagy etc.
@taga20:

"hogy a topinteligencia, a legdurvább dolgokat csinálja. "

Ez az egyik véglet, de van másik is.
@Orica Középföldi:

"Háztartási tanácsok" sorozatunkban ma: Mit tegyünk, ha tajpánt találunk a zoknis fiókban?
sziasztok!

@Orica Középföldi: amikor nem tudják hol, meddig ér az országhatár - az mi? intelligencia jele?

Határon túliaknak adna a kormány Magyarországnak szánt EU-pénzeket

A támogatáspolitika egyszerűsítését és a pályázati rendszer átalakítását nevezte a nemzetpolitika új irányának Potápi Árpád János nemzetpolitikáért felelős államtitkár az ausztriai Felsőpulyán tartott konferencián.
Potápi Árpád elmondta, hogy a cél a nemzetpolitikai támogatási rendszer egyszerűsítése, és a meglévő források ésszerűbb felhasználása, valamint a pályázati rendszer újragondolása. "Azt szeretnénk elérni, hogy a magyarországi uniós pályázatokat már a határon túli magyar közösségek, vállalkozók is megpályázhassák. Ezzel nagyobb létbiztonságot teremthetnénk a helyi magyar gazdaságoknak és a fiatalok számára is nagyobb perspektívák nyílnának”, fogalmazott.

www.vg.hu/kozelet/politika/hataron-tuliaknak-adna-a-kormany-magyarorszagnak-szant-eu-penzeket-434831
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Ha százlábú vagy, már cca. a tizediknél ráfázol. Egyébként meg zárd vissza a fiókot, és menj mezítláb:))
@taga20: bíztasd csak! :) a 80-as években is még kb 30 nő lett drehás nálunk is!

láttam egy csemegét a héten és rád gondoltam, meg nincs itt-re miközben olvasgattam az ürgét és nézegettem a fotóit.
élvezet ahogy a gépekről "beszél"...

megkeresem neked mindjárt.:D
@Orica Középföldi: valóban. pl. leonardo vagy arisztotelész.
de azé nem lennék meglepve, ha ezek az emberek hatalmat kaptak volna anno, ako most nem elrettentő példák lennének:)
@guma:

" amikor nem tudják hol, meddig ér az országhatár - az mi? "

Hatalmi gőg, visszaélés, nagyvonalúságnak álcázott kisstílűség, rosszul értelmezett nemzetpolitika, az itthoniak büntetése, tudnám folytatni.
@Orica Középföldi: megnyugodtam!

én sem az intelligenciára gondoltam... :)
@taga20:

Nem kellett volna nekik a hatalom. Nem érdekelte őket, csak a szakmájuk, amiben bárkinél jobbak voltak.
Ők hittek ebben, és az utókor igazolta őket.
A megszállottság/elhivatottság is egy érdekes téma:)
@Orica Középföldi: "Nem kellett volna nekik a hatalom. Nem érdekelte őket, csak a szakmájuk, amiben bárkinél jobbak voltak."
ezt csak gondolod.
elmesélek neked egy történetet.
a rendszerváltáskor volt egy ember(több volt, de most róla mesélek), aki nagyon penge volt. utálta a sunyiságot, a kontraszelekciót, a maszatolást, stb. nagyon kedveltem.
most mindent képvisel, amit utálok azóta is, és valószínű, hogy egyre rosszabb lesz.
itt a vége a történetnek.
pl. ezé szeretlek téged, me nem fordulsz:)
u.i.: üssé csak, ha gyagyás vagyok!:))
@Orica Középföldi: ez már koppintással ér fel:

"Nem kellett volna nekik a hatalom. Nem érdekelte őket, csak a szakmájuk, amiben bárkinél jobbak voltak.
Ők hittek ebben, és az utókor igazolta őket."

leírtam és kitöröltem, mert tovább gondolva, lehet hogyha senki nem szólhatott volna bele a munkájukba és nem megrendelésre, hanem valóban megvalósíthatták volna "álmaikat" lehet hogy az ország fele a követ törte volna a szobrokhoz, másik a festék előállítás rejtelmeire lett volna ráállítva...
Arisztotelész kísérleteinek nagy része pedig nem veszik el az utókor számára mert papíron létezett csak...

még tovább gondolva, a galamblelkű zsenik is azt hiszem "erőszakosan" áldoznak fel mindent (ha tehetik), ha ötletüket megvalósítani látják ezáltal. szóval nem tudom, mert hogy véleményt is mondjak egy emberről, aki céljai után megy, azt ismernem kellene...
@Orica Középföldi:

Azt állítják, hogy a párválasztás alapja a szaglás, a feromonok jelenléte.
Nem párhuzamot akarok állítani a párválasztás és az intelligencia megőrzése közé, viszont azt állítom, hogy vannak "nekem" intelligensnek tudott ismerőseim, akiket mások nem tartanak annak, csakúgy mint a párválasztásnál.

Elég nehéz megfogalmazni, valóban gond lehet a mérése is.
Úgy gondolom, a többségi vélemény sem döntő, mert lehet, hogy csak a nimbusza nagy...
@guma:
.
Az elhivatottság, a küldetéstudat, a megszállottság nem része az intelligenciának, és valószínű, hogy a karizma sem.
@guma: köszönöm, te drága margit:)
nagyon baba:))))
@dr. jenőke (jenőke): ezek szerint, az intelligencia valami bolsevik trükk lehet:)
@taga20:

Nem vagy gyagyás, csak időnként meggondolatlan, modortalan, és egy lusta dög, aki utólag gondolkodik (bocsánatot kér), és nem előre.
Gondolom ez valami kompenzáció, mert a munkában ezt nem engedheted meg magadnak.

Azt nem tudom, hogy az említett embert mi késztette pálfordulásra. Lehetett kényszer, jellemgyengeség, vagy mindig is ilyen volt. Egyik se múlik el nyomtalanul.
Bizonyára nem volt olyan zseni, mint Leonardo:)
Akiről egy percig se merném állítani, a tudható ismeretek birtokában, hogy intelligens volt. Más kategória.
@dr. jenőke (jenőke): :)

ez igaz.

na jó, ehhez is buta vagyok... :D nekem összefolyik egésszé...
@guma:

Nincsenek galamblelkű zsenik, még a látszat ellenére sem:))
@dr. jenőke (jenőke):

Persze, van, hogy a kémia mindent felülír, aztán kiderül, hogy ez gyorsan bomló kötés vagy tartós:)
Nincs recept.
@taga20:

szenzációs az ürge! :)))

jó nagyon a hanyatló nyugatról is a posztja, ami rengeteg tanácsot és pontos információt ad arra, hogyan él a vállalkozó és milyen terhei vannak, Angliában...
(még az is lehet, hogy lopom majd. :DDD)

diggerdriver.blog.hu/2014/07/12/hanyatlo_kapitalizmus
@Orica Középföldi: "aki utólag gondolkodik (bocsánatot kér), és nem előre."
eszt most hogy? előre, hogy lehet bocsánatot kérni? amikor asz se tudom, hogy kinek kell? vagy miért?:))
@Orica Középföldi: :)

:DDD
pontos a diagnózis! erre gondoltam...

@dr. jenőke (jenőke): :)

ez már nagyon veszélyes terep... "a feromonok" orrunknál fogva vezetnek és az agyunkat csak elkábítják...
:DDDD
@taga20:

Tudsz olvasni? Fuss neki mégegyszer:)
@Orica Középföldi: egy klasszikus megerősítése: "Írni-olvasni - elenyésző %-tól eltekintve - mindenki megtanul. Tehát ez jelentős. Ettől még a népesség igen jelentős hányada funkcionális analfabéta.Ez jelzi a rendszerhibát."
:-)...
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Mi van pofára estél a nagy hivatkozott professzoroddal és most jössz a de USA-ban verik a négereket dologgal?

Érdekes ilyenkor valahogy nem jöttök a 100 milliós komcsi áldozatokkal mint állandóan.
Nem most épp Putyin farkának minél fényesebbre ... a nemzeti tett.

Egészen addig amíg Orbán nem vált (nato csúcs után mar pedzegette), mert akkor hirtelen rájöttök, hogy a ruszkik mindig is gyalázatosak voltak.

Ugye?

____

„A mögöttünk hagyott másfél évszázad elegendő és igen keserű bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy bármilyen csábító és ígéretes szavakba burkolják is, ami Keletről érkezett, az sok minden volt, de legkevésbé sem szabadság és jólét.”

www.miniszterelnok.hu/beszed/a_szabadsag_ma_sem_elado

„Keleten semmi keresnivalónk nincs, ott olyan helyet elfoglalni, hogy a magyarok békében, nyugalomban és szabadságban és jólétben élhessenek, olyan helyet mi Keleten elfoglalni nem tudunk.”
____
@taga20: Van rosszabb is sajnos!

Az mar nem is bicskanyitogató, hanem mar okádék amit a Cinkes Szily László művelt az erőszak ügyben!

A tragédiát is arra használja, hogy belerúgjon a semmi köze Gyurcsányba, majd meg meg is magyarázza elkepesztően pofátlan hazugsággal miért tette...

cink.hu/balazsekat-es-a-borsot-is-veri-undoritosagban-fogarasy-1630958297
@Orica Középföldi: "...Alfred Binet fejlődéspszichológus 1910-ben összeállította az első intelligenciatesztet."

No látod, Alfred kitalált valamit, amit előtt senki nem látott, hallott, és azóta úgy tekintenek sokan erre a találmányra, mint egy isteni kinyilatkozásra. Én a maga szintjén értékelem az embereket, nem mások "intelligenciájához" viszonyítva.
Mondjuk eléggé sok csekély képességű emberrel talákoztam, és sajnos sok olyannal is, akit az intelligensek közé soroltak pusztán azért, mert felsőfokú iskolát végezetek, vagyis volt képességük bizonyos területen. Más területen meg rosszabbak voltak, mint az iskolázatlanok, és nem mindig voltak intelligensnek nevezhetők, pl. amikor részegen kibüfiztek az emeleti ablakon.
@Orica Középföldi: "Még nem láttam 3-10-15 éves gyereket, aki felismerte volna erre az igényét."

Ezek szerint sok mindent nem láttál még.
Azért reménykedj, hogy fejlődsz, és majd látsz.:)
@dr. jenőke (jenőke): "Átlagosnál eltérően magasabb szintű alkalmazkodóképesség."

Részemről elfogadható, és helytálló meghatározás.
@Orica Középföldi: 2Az intelligencia komplex képesség, ami a problémamegoldásra irányul. Ide tartozik például az összefüggések átlátása, az emlékezőképesség, a gondolkodás gyorsasága." "

Amik ugyé nagyban függnek az adott egyén agyának fiziológiai állapotjától.
@Orica Középföldi:

No akkor most a tangás inteligencs vagy sem?
Szerintem az.:D
@guma:
" megtaláltam :)"

Tudom, hogy tagának küldted, de én is imádom a régi autókat. Meseszépek ezek a régiségek a képeken, és gondolom, mindegyik műxik még.
Sokért nem adnám, ha élőben láthatnám ezt a gyűjteményt.
@látjátok feleim szümtükkel: az inteligens, kultúrált, művelt nem feltétlenül szinonimái egymásnak...
@taga20:
"a rendszerváltáskor volt egy ember(több volt, de most róla mesélek), "

Igen, tényleg több ilyen volt. Mostanra sajnos szót sem érdemelnek.
@Orica Középföldi: "Másik opció, hogy még a levegőben teleportálok vágyaim netovábbjába, a NER-be:)"

No jó, te nyertél.:D:D:D

Viccet félre téve, nekem volt egy húgom, akinek 3 éves kora körül volt valami betegsége, ami érintette az agyát ( találgatás szintjén lehetett agyhártyagyulladás csak nem mondták meg a szülőknek, vagy valami rossz kezeléssel be*tak az agyának ). Lényeg az, hogy nem tudott tanulni, és nem is járt csak néhány osztályt, később 20 éves kora körül végezte el az általánost, de számolni nem nagyon tudott ( nem értette az érték nagyságát ), és az írása is nehézkes volt. Viszont nagyon szeretett olvasni, és ettől tájékozott volt. No most ő egy intelligens ember volt-é vagy sem?
@látjátok feleim szümtükkel:

Említettem már, hogy azt hiszel amit akarsz.
Engem nem zavar, ha itt valaki hülyeségeket beszél egyes szám első személyben, de a hsz-d fejedelmi többessel kezdődött:"Az intelligencia, mint tudjuk, az embernek egy veleszületett tulajdonsága, azt jelentősen fejleszteni nem lehet."

Mindössze annyit akartam jelezni, hogy ez nem közös tudás, mi több nem is tudás.

Természetesen senkit nem fogok analizálni egy nyilvános blogon.:)

Ezzel magam részéről lezártam a témát.
@Sir Bates dö Hól:

Aki kulturált, művelt, arra azért azt szokják mondani, hogy intelligens. Persze, a kulturáltság és a műveltség meg képességen alapul.
@Orica Középföldi: "Ezzel magam részéről lezártam a témát."

Kár, mert pont az ilyen beszélgetések adják ennek a blognak a pluszt. Szerintem. Egyes szám első személyben.
Kár azért, hogy nem akarod a saját kijelentésed védeni. Pedig még az is előfordulhat, hogy meg is tudnád győzni a
a teljesen ismeretlen tudományról alapképzettség nélkül elmélkedő , szerencsétlenkedő buta fejemet.

Egyébként meg valóban nem kell nekünk egymással beszélgetni.
@Sir Bates dö Hól:

" az inteligens, kultúrált, művelt nem feltétlenül szinonimái egymásnak..."

Sőt, egyáltalán nem :))
@látjátok feleim szümtükkel:

Félreértesz:)

Nincs mit védenem a Harvard Egyetem tananyagán és senkit nem akarok meggyőzni semmiről.

Egy csipetnyi információt nyújtottam egy bonyolult kérdésről. Ez nem vitatéma .Még nekem se, pedig 6 évig tanultam. Követem és elfogadom a kutatási eredményeket.A pszichológiai kutatás ugyan empirikus módszerekkel, de egzakt fogalmakkal dolgozik,felhasználva több természettudomány eredményét.
Ennyi.
@látjátok feleim szümtükkel: "Aki kulturált, művelt, arra azért azt szokják mondani, hogy intelligens. Persze, a kulturáltság és a műveltség meg képességen alapul."

Ezzel nem tudok azonosulni. Valószínűleg azért mert nem azonos definíciókat értünk a fogalmak alatt (ezt én a nyelv, a kommunikáció vulgarizálódására vezetném vissza).
Aztán ott van még az is, miként határozod meg, mit értesz kultúráltság, műveltség alatt. Ez hely- és csoportfüggő. Kultúrálatlan vagyok-e, mert nem ismerem vivaldi négy évszakát, mig az, aki azt ismeri, de a falat a pink folydtól nem, az művelt-e? S madonna vagy a run dmc ismerete hova tartozik? Vajon erdős virág vagy corneille, racine nem ismerete esetén leszek műveletlen?
Mindezeket csak azért írom, hogy jelezzem, szerintem nem függenek egymástól a "szinonimák". Sok embert ismerünk, aki, mint egy lexikon sorolja pl. a II.vh történéseit, ám az ok-okozati összefüggéseket nem is érti... azt sem érti, anyagháború... őt nevezhetjük inteligensnek?
@látjátok feleim szümtükkel:

Ha kétségbe vonod partnered állítását, amely az átlagosnál több ismereten alapul, akkor kár megsértődni azon, hogy nem akar erről beszélgetni, amin egyáltalán nem csodálkozom, hiszen az intelligencia az általános, és az emberi egyedi csak annyiban közös, hogy összetett, több rétegű, teljesen absztrakt fogalom, amellyel az értelmességet kísérlik megállapítani egy előre meghatározott alaptudáshoz viszonyítva.
Ezért nehéz a "mérése is, hiszen a 'sarlatán' IQ tesztek tömkelege nem segít a fogalom megértésében sem.
Amíg egy -a világtól elzárt- községben, közösségben, de akár magányosan élő ember lehet elképesztően intelligens, addig egy több diplomás, több idegen nyelvet is beszélő és író ember lehet, hogy csak átlagos, vagy annál is kisebb intelligenciával bír.

El is kell keserítselek.
Az intelligenciát kifejezetten emberekkel kapcsolatban szokták említeni.
Fanni, a golden retriever, aki az anyakönyvi keresztségben az Amaranta nevet elnyert grófnő, még soha nem torkoskodott, nem kóstolt bele olyan kajába, ami nem az övé. Mindent ért, az más kérdés, hogy én nem vagyok elég intelligens ahhoz, hogy megértsem, hogy mi a problémája, vagy mit akar közölni, pedig már nagyon kifinomult jelrendszert alkalmaz velem szemben, mert belátta, hogy képtelen vagyok megtanulni az ő nyelvét, ami számára teljesen érthetetlen, hiszen még a macskák is értik. De belátta, és elfogadta, és a szeretete és türelme nem csökkent velem szemben.
Ha valamiért megsértődik, azt úgy juttatja kifejezésre, hogy a tavasszal jaegkiskaes által nagy gonddal elültetett hagymákból kifejlődött pompás tulipánok valamelyikét olykor többet is kiássa, tönkreteszi. Idénytő függően más növényekkel is elköveti. Ilyenkor elgondolkodunk, hogy vajon mi rosszat tettünk, mivel húztuk ki a gyufát. Visszapergetve tetteink sorát, rá szoktunk jönni, de hát késő bánat, eb gondolat.
Véleményem szerint az intelligencia olyan témakör, amelyet blog keretei között nem lehet "kitárgyalni" arra viszont kiválóan alkalmas lehet, hogy sértődés, vagy megbántottság legyen a vége, különös tekintettel arra, hogy ez rendkívül személyes, és az "ember" hajlamos lehet arra, hogy magára vonatkoztasson egy vagy több kitételt, s mivel azok érzékenyen érintik, hát jól besértődik:)
Én azt javasolom, hogy ha már megesett ez az eset, akkor ügyesen fogd meg ezt a sértődöttséget, tedd bele egy dobozba, s a dobozt -a majd megoldódik- szekrénybe tedd be, és csukd jól be a szekrényajtót s fordítsd rá a kulcsot, utána nézz ki az ablakon, mosolyogj rá a csillagokra, vagy a napra, s ha igazán szereted magadat, megveregeted a válladat azzal, na, fiam, ma is tanultam valamit:)
@Sir Bates dö Hól:

Feltétlenül kultúrálatlan vagy, ha nem ismered Vivaldi négy évszakát, meg a Run D.M.C-t. Lehet, hogy emiatt nem vagy intelligens sem.
@jaegtoer:

Miből gondolod, hogy megsértődtem?
Szoktamvót mondani, engem csak késsel lehet sértegetni.

Mellesleg érezzem magam megdorgálva?
@látjátok feleim szümtükkel:

"_Feltétlenül kultúrálatlan vagy, ha nem ismered Vivaldi négy évszakát, meg a Run D.M.C-t. Lehet, hogy emiatt nem vagy intelligens sem._"

Ez már nem is intelligencia kérdése, hanem a maximalizmusé. Innen már csak egy kurta ugrás és el lehet jutni a marxizmushoz. Egy újabb rövidke szökkenés, és megérkezhetünk a sarló kalapács nyújtotta felemelkedéshez, a csasztuskák nélkülözhetetlen ismeretének szükségességéhez:)
@látjátok feleim szümtükkel:

"Mellesleg érezzem magam megdorgálva?"

No még az baszna be!:D

Ellenben ez a kommented:

"___hogy meg is tudnád győzni a a teljesen ismeretlen tudományról alapképzettség nélkül elmélkedő , szerencsétlenkedő buta fejemet.

Egyébként meg valóban nem kell nekünk egymással beszélgetni.___"

egy árvalányhajszálnyit arra engedett következtetni:)
@jaegtoer:

Basszus, ha eccer azt mondta nekem Közpföldi Orica, hogy alapképzettség nélkül elmélkedek, meg szerencsétlenkedek. Meg azt is mondta, hoyg részéről a téma lezárva, vagyis nem óhajt erről beszélgetni velem, nem óhajt kikupálni, hogy okosabb legyek, pedig isten bizony minden képességem előkaptam, hoyg megértsem amit mondott:

"Abban mindenki egyetért, hogy az intelligencia képesség, és mint ilyen, természetesen fejleszthető."

Sajnos ezzel nem értettem egyet. Dorgálás miatt szórom hamut ősz fejemre.:(
@látjátok feleim szümtükkel:

Nana! Csak pontosan.Azt írtam, nem szerencsés elmélkedni ...olyan tudományban, aminek az alapfogalmaival sem vagy tisztában. Ez azért egyértelműen kiderült a hsz-eidből. Ez nem baj, nyilván máshoz értesz, amihez meg én nem, csak óvatosabban kell mozogni ismeretlen terepen.

Ez sem vitatéma, hogy az intelligencia képesség-e. Ebben minden pszichológus az elmúlt 100 évben - kivételesen - egyetértett. Ez alaptétel.

Az egyet nem értés olyan, mintha matematikában nem értenél egyet a 2+2=4-gyel. Nincs értelme.
L. Simonnak amúgy már a feje magában is olyan, hogy azért stabilabb demokráciákban már pusztán emiatt sem mernék pozícióba rakni... Mert bármilyen nagy szakmájer is (haha...), milyen az, ha egy Hivatalos Ember egyszerre néz ki alkesznak, pedónak, hajléktalannak és gyerekkorában súlyosan abúzált, még mindig anyja kisszobájában lakó, egyetlen örömforrásként napi 24 órában a neten mindent és mindenkit névtelenül fikázó szociopatának?
A vallásos emberek is egyetértenek isten létezésében, csak még senki nem látta, de valaki ezt kinyilatkozta. Aki meg látta, az pszichológushoz szokott járni, vagy kellene járnia? Ez az örök kérdés.
süti beállítások módosítása