Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri111: www.atv.hu/belfold/20241218/david-pressman-orban-kormany-kritika/ Vajon mi a véleménye a saját ha... (2024.12.18. 10:17) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2014.06.18. 08:47 Fabius

NER = oligarchák, strómanok, besúgók

Címkék: kampány fidesz közpénz besúgók cöf

Csudálatos kis világ alakul itt Egyszervoltföldén. Négy kemény, megfeszített munkával teli év után a - még - kötelező beszámolókból kirajzolódik maga a rendszer: oligarchák, strómanok és besúgók rendszere. 

A képlet végül is nem bonyolult. 

- Vannak a közpénzcivilek, akik néhány tízmilliócskáért cserébe lebonyolítanak lejárató plakátkampánytól a lelki munkásőrök összegyűjtésééig bármit. 

- Vannak az oligarchák, akik pl médiacégeik mögül rendelnek reklámhelyet más médiáknál a Párt számára, nyilván jófejségből, ingyen. 

- És vannak a ma munkásőrei - máris ötszázan - akik megfigyelnek és szaladnak jelenteni, ha valaki valami rondát ír ezekről vagy a rendszerről magáról. 

munkásőr - cöf.jpg

Utóbbiak mosolyfakasztó teremtményei a jóistennek. Legalábbis az én mosolyom fakad ha arra gondolok, ezek reggel vérnyomás emelőnek azzal kezdik a napot, hogy lacibácsikérem, a blogszféra má'megin a sztereknök nertársat bánccsa(!!!) , ebédig hozzávarrják a napisajtó mindenféléjét, este pedig az RTL híradó megtekintése után üzembiztosan kapnak agyérgörcsöt. 

Liszkai Gábor oligarcha úrnak látszólag valamivel nehezebb most az élete. A kampányban még a Hír TV -vel vásárolt reklámhelyeket a Pártnak, a fényességes győzelem után meg jött a köszibazmeg - ajándék a reklámadó formájában. Erőteljes arcon landolásnak látszik a dolog, de valami azért azt súgja, hogy ahogy a tévékettőnek sikerült visszabillenteni a kifizetési mérleg nyelvét, ez majdcsak menni fog a milliárdokat termő kormányközeli médiabirodalomban is. Ahogy az mno.hu címlapját elnézzük az sem látszik valószínűnek, hogy az Első Nemzeti Besúgóosztag tagjainak hosszasan kell majd naponta sorolni, milyen gaztetteket követtek el a munkatársak. 

Érdekes dolog lesz ez a strómankérdés is. Egyrészt ugye itt vannak a végül kétharmadot elősegítő bizniszpártok a maguk pofátlan kampányfinanszírozás jelentéseikkel, másrészt meg a Fidesz a ténnyel, miszerint az ő köztéri plakátkampányuk nagy részét a CÖF intézte, az online felületeket meg a Hír Tv bérelte. A közpénzherdát látva kialakult hörgésben a Párt Gulyás nertárs szájával azt mondta, lesz majd kezdeményezve Számvevőszéki vizsgálat. Innentől meg azt lesz érdekes figyelni, hogy a nemrég - "a korrupció elleni küzdelem, a közigazgatás integritásának megerősítése közös ügye a kormánynak, a köztisztviselői karnak és az Állami Számvevőszéknek." - kijelentést tevő Domonkos László ÁSZ elnök hogy fogja megoldani, hogy ne legyen muszáj észrevenni a Párt által használt strómanokat a vizsgálat során. 

Micsoda pech, hogy a "faszhelikopter miatt vót" kifogást Bayer már ellőtte. 

256 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr816325195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a dakota-kommancs MUNKÁSŐR bázis szórakozásáról és riadóláncáról gondoskodni kell...
remélik hogy a kézi fegyvereket is visszakaphassák má végre !
a legfőbb ellenség a BELSŐ ellenség ! főleg akinek rekvirálható vagyona van !

újralakult a munkásőrség ! a békeharcra fel !

NERŐRSÉG néven... mottó: nerjünk nagyot álmodni...
@Sejk a derék katona:

A mardosó éhség a legmélyebb álomból is felébreszt.

Poszthoz:

Eszement jó a plakát:))
a házmesterek neres csatárlánca-egyelőre ingyen- és máris megy az egész

de meddig?

olyan szép...
én éltem ilyen helyen, oda is mentem az éppen leskelődőhöz -aki holtra vált- és mondtam, neki, nyugodtan üljön ki a ház elé és nyíltan jegyzeteljen, majd ha eccer részegen érkezem haza, akkor legalább lesz hol megkérdeznem hol is jártam aznap

azután kezdőként egyik vasárnap arra ébredek, hogy kurva nagy géppisztoly ropogás vana házkörűl, a zsalugáterek csukva voltak de a másik ablakon kinézve látom a szomszédot aki kinn áll a tereszaszon és ordibál, hogy ne lődd le ba'mmeg az veled van...hát az a negyedévi forradalmi ellenségelhárítás volt reggel 6-tól reggel 10-ig és ott veszekedtek a bokor megett, hogy ne kelj fel ba1mmeg már lelőttelek...mint számháború...a helyi forradalmi erők

na amikor a NER is ilyen lesz akkor lesz az igazi...a számháború után összejöttünk a lakókörzettel és jól elmagyaráztuk hogyan kell a bújkáló ellenséget és közben töltöttük a rumot, a friss kávét amit addigra meg is pörkölt a szomszédasszony és le is főzte meg szendvicseket csináltunk és kurva jól éreztük magunkat

persze ezt levédiában? ezt latinokkal meg lehet csinálni...de a magyar békamenet az halálkomoly mert betegek

brühüyyy

milyen neveccséges libafos az egész
Megéri hallgatni, és diploma mutyizni és skiccpali segget is nyalni:

17 milliárdot kap a Testnevelési Egyetem
Új csarnokot építenének, és felmentést kapnak az egyetemi kritériumok alól.

index.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fbelfold%2F2014%2F06%2F18%2F17_milliard_forintot_kap_a_testnevelesi_egyetem%2F
Valaki 750 ezret adott Orbán Viktor tolláért

Politikusok ereklyéit bocsátották árverésre a tőzsdealapítás évfordulóján. Orbán tolla szép pénzt hozott - írja a Blikk.

hvg.hu/gazdasag/20140618_750_ezerert_kelt_el_Orban_Viktor_tolla

--------------

Megéri bratyizni egy diktátorral?

Szerdán Budapestre érkezik Türkmenisztán elnöke, Gurbanguli Berdimuhamedov. Az elnök látogatásáról nem sokat tudni, korábban azt lehetett hallani, gazdasági megállapodásokat is köt a türkmének vezetője a magyar kormánnyal. A közép-ázsiai állammal egyelőre alig kereskedünk, de az ottani kapcsolatok kiépítése teljesen más mederben zajlik, mint nyugaton. Az meg, hogy az ország gyakorlatilag egy diktatúra, a nyugati kormányokat sem zavarja az üzletelésben, a magyar kormány is pragmatista megközelítést visz.

hvg.hu/gazdasag/20140618_Megeri_kvaterkazni_diktatorokkal

----------------------

Lázár hódmezővásárhelyi polgármesterként háromszor volt francia riviérán
lazar_janos_mako_lakossagi_utca_forum

Testvérvárosi feladatok látott el strandszezonban a Cote d'Azur-ön.

444.hu/2014/06/18/lazar-hodmezovasarhelyi-polgarmesterkent-haromszor-volt-francia-rivieran/
@Fabi te kurvára gyanús vagy, akinek ilyen plakáttyai vannak az más dolgokra is képes

tudod e, hogy aesthetica-n tanították, hogy a mutató ujja bárkire mutat bárhol is van, mert egy zseniális festő...mindíg az éppen ránéző a cél

brühüyyy

kiosszák a fegyvereket és gummicsizmákat is
Az a baj,hogy lehet mosolyogni,de ezek a barmok határozzák meg a következő éveinket.
Ha szerencsénk van nem a következő évtizedeinket.
Idióta banda de lopni azt tudnak.
Az utólsó bekezdésre:Majd hoznak valami módosítót.
off

és a fontos dolgok ugye....
csak semmi párhuzam lézerrel és kijafaszommal ;)

Habony Árpád már le is cserélte nőjét
Orbán Viktor főtanácsadója nagyon nem fogja vissza magát válása óta.

index.hu/x.php?id=inxv&url=http%3A%2F%2Fvelvet.hu%2Fblogok%2Fgumicukor%2F2014%2F06%2F18%2Fhabony_arpad_mar_le_is_cserelte_nojet%2F
@Sejk a derék katona: Olvastad? :)

Gyurcsány Ferenc ébredése: nem kellett volna vállalnia miniszterelnökséget

index.hu/belfold/2014/06/18/gyurcsany_interju/
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Nem ilyen rendszerváltást akartunk

Az utca embere nem így képzelte 25 évvel ezelőtt a rendszerváltást követő időszakot. Sokan csalódtak, van aki szerint nem változott semmi.

youtu.be/_ROP0NBIYPs
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
jobb, ha tudod, semmilyen ereklye sem érdekel

pláne ilyen szar

brühüyyy
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
neked nincs más mit írnod? hagyd már a Gyurcsányt...a helyében én sem lettem volna senki sem abban a szarban (meg is tettem, tehát igazam van)

szar az még most is és nem a gyrcsány miatt

brühüyyy
@rodeo36: Tudom de azért érdekes interjú. :)
@rodeo36: Ja és a tegnapi Brazil-Mexikó meccs kurva jó volt, pedig még gól sem esett. :)
Ez meg a ner hatalmi váltógazdaságáról pár nappal ezelőttről
endresy.blogspot.de/2014/06/jo-diktator-kerestetik.html

A ner egy sajátos szindikálbolsevista képződmény szerintem.
a poszthoz:
a polgárportálon ott a link, ahol jelentkezni lehet:
docs.google.com/forms/d/1EGUAwtMuBZGEDV_B-NR0foQPwqeIQZZDqVpU067xXaU/viewform?c=0&w=1

a problémám a linkkel a következő (idézem):
" hogy ne továbbítsa az emberek adatait EGT tagállamban vagy harmadik országban székhellyel rendelkező adatfeldolgozó részére. A kommunikációs igazgató az állampolgári bejelentés nyomán indult vizsgálat kapcsán jelezte: ugyanazok a kérdések fogalmazódtak meg a hatóságban, mint a Fideszben, miszerint [...] szervezete milyen célból, milyen felhasználásra gyűjt adatokat és milyen szervezetek kezelik azokat."

megtekinthető itt: www.fidesz.hu/hirek/2013-03-26/kocsis-bajnai-kerjen-bocsanatot-az-adatgy369jtes-miatt/
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Nem akarlak folyton baszogatni, de a poszthoz már megint mi köze van Gyurcsánynak, meg tudnád mondani? Most inkább a NER és a CÖF valamint a kapcsolódó részeiknek viceházmester mentalitásáról kellen e beszélni. Mert szerintem azzal van itt komoly baj, ha valakik egy az egyben térnek vissza a II. Világháború alatti és az ötvenes évek feljelentgetős viceházmester tempójához. Már várom, hogy mikor kötelezik a hazmestereket a lakónyilvántartó könyvek vezetésére, és vezetik be a házak kapujának kötelező zárását és a kapupénzt.
...amúgy nem tudom, ha beírok fake adatokat, felveszik velem a kapcsolatot? kinek kell küldenem a linkeket?
na, egyelőre feltöltöm az adatbázist putyinnal, sztálinnal, pol-pottal...
@The Lonewolf: Ugyanolyan érdekesség mint Cirbi off linkjei. :)
@Secnir: Hol jelentkezel? :)

"A CÖF-CÖKA időben, minden évben nyilvánossá teszi a pénzügyi elszámolásait és közhasznúsági jelentését. Ennek köszönhetően próbálkozhat az Átlátszó.hu hamis állításokkal, csúsztatásokkal félrevezetni egyre csökkenő táborát. Ügyészséggel fenyegetőzik, így próbálná a civilek szabad véleménynyilvánítását, a szólásszabadságot derékba törni. Állunk elébe, viszont reméljük, hogy rövidesen megjelenteti a hírportál a MILLA, a Haza és Haladás Egyesület és Alapítvány, a Szolidaritás Egyesület éves pénzügyi beszámolóját és azok elemzését, foglalkozni fog az SZDSZ csődbemenetelével, nemzetbiztonsági szempontból is felveti az előbb említett szervezetekhez külföldről érkező pénzügyi támogatások célját és eredetét.

A mi civiljeinknek a mindennapi kenyeret nem titkos Bilderberg-csoportban helyet foglaló megbízók adják."

civilosszefogas.hu/atlatszo-az-atlatszo-hu/
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Csak míg Cirbe linkjei változatos témákról szólnak, addig te Gyurcsányra vagy fixálódva. Csak azt nem értem, hogy neked ebben mi a jó? Neki már vége, és nagy valószínűséggel (99%) soha többé nem fog hatalom közelbe sem kerülni, hacsak a Fidesz annyira el nem kúrja a dolgot.
@The Lonewolf: Arra gondoltam esetleg téged is érdekel az interjú. Úgy mint mondjuk ez, amely szintén érdekes és tabudöntögető.

"Izrael állam rasszista, nacionalista, terjeszkedő állam és ... a politikai filozófiája összhangban van a náci ideológiával - jelentette ki Gilad Atzmon izraeli születésű elemző és publicista egy interjúban. Az elemző kimondta: A nácizmus és a cionizmus között csak annyi a különbség, hogy az előbbi 12 évig volt állami ideológia, míg a cionizmus 120 éves múltra tekint vissza."

www.gilad.co.uk/writings/the-controversy-of-zion-interview-with-gilad-atzmon-1.html
@rodeo36:

émmán régen tuttam, ho ez lesz, de arra nem számítottam, hogy ennyire felgyorsulnak az események.
A tegnapi rtl-es híradó volt csudajó...

Lassan kezd tisztán látni a magyar honpolgár, hogy az Orbán nevü kezdemény egy szimpla köztörvényes bünözö.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: hehe. az öreg woody megmondta:
aki tudja csinálja, aki nem, az tanítja, aki nem ért semmihez, az a tornatanár.
Nem ide tartozik, de le fogom írni, és nem érdekel, hogy ki, mit gondol. De az Index, és az Origo cikkei után, szeretném elmondani, hogy még mindig nem hiszem, hogy Gyurcsány fújja a passzát szelet, és még mindig kártékonynak tartom, aki sokat tett azért, hogy ilyen a demokráciánk állapota.
most komolyan, az observer egy profi sajtófigyelő. igaz pénzbe kerül, de teljesít. ehelyett amatőrökre bízzák. pedig, ha volt zsé a plakátolásra, aminek a célja mocskos volt, de profin megszervezte valaki, akkor erre is akadna.
de a lomnici csúcsot ostromolja már a cöf szellemi színvonala.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: egyetértek vele... ezeket a bűnözőket mind száműzni kellene...
rohat hazaáruló nemzetvesztő országrontó dakotamafia
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: eh, cirbi, úgy látszik mocsaynak nem elég a kézilabda akadémia. nem tudom, egy paródiát lehet-e paródizálni? vagy ezért álltak össze újra a monthysok?

Törvényt is módosítanak, hogy Mocsai Lajos a TF rektora lehessen

hvg.hu/itthon/20140618_Torvenyt_is_modositanak_hogy_Mocsai_Lajos
@parti_giano: Engem kezd zavarni, hogy csak a sport számít ebben az országban. Tegnap Rátgéber, ma Mocsai.
A sport nagyon fontos, de éhes gyomorral piszok nehéz.
@The Lonewolf: Úgy mint a többi link érdekes hírként. Csak ennyi.
-no comment-

talán annyi elég, mint amit fentebb írtam

Nem érdekli jobban a nézőket az odamondós RTL Híradó

A TV2 Tények jobban teljesít. Persze ebből a pár napból még nem lehet sok következtetést levonni.

444.hu/2014/06/18/nem-erdekli-jobban-a-nezoket-az-odamondos-rtl-hirado/
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: FociVb ideje alatt, nyáron, amikor megnézheted a neten is.
@V-PORT: azért kevés olyan sportemberrel találkoztam, aki értett volna valami máshoz is az adott sportágon kívül. de a tf-en biztos sorakoznak az ilyesmi klasszisok. hogy azért a poszthoz is kapcsolódjak, szerintem harmadik karként indítson a tf szellemi honvédő képzést a cöffel karöltve. mondjuk lehetne békemenet békaügetésben, devizaadósmentés a mély vízből hátonúszással, bohócruhás plakátragsztási, szellemi honvédelem a sportpályákon szemináriumokat.
@GeoCracker:
Télleg, nincs egy németül tudó újságíró/publicista vagy csak egy blogger, aki megírná a valóságot a Bildnek? De, téllg!
Pedig elég lenne a múltnapi - asszem - Secnir által felsoroltakat lefordítani, elküldeni.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

A német elnök Budapesten megtudta, mi történik errefelé, és kicsit utánanéz ennek az Origo-Telekom ügynek odahaza

Nol: A német államfő utánanéz az Origo-ügy telekomos szálának

hvg.hu/itthon/20140618_a_nemet_allamfo_utananez_origo
A minimálbéremelés mint a gazdaságfejlesztés eszköze

hvg.hu/velemeny/20140618_A_minimalberemeles_mint_a_gazdasagfejlesz

mariann, kedves! értelme van minimálbért fejleszteni, ha közben a többi bér nem emelkedik? nem csak eltorzítja a bérstruktúrát?
Ha jól tudom, az egyik főcöf a Munkásőr lap oszlopos ujságírója volt. Segítsetek melyik is?
@V-PORT: Nagyjából egyetértek veled, miközben fontos lehet két lényeges idézetre felhívni a figyelmed az interjúból, ami mindent elmond bukásáról:

"Nem ismertük kellően az ország domináns kultúráját, hogy mit hajlandó elviselni ebből az egyébként alapvetően tisztességes polgári programból." (Ezt az SZDSZ reformprogramjára vonatkoztatva.)

Szintén ugyanebben az interjúban kitér arra is, miért nem tudott sikeres lenni az MSZP soraiban: "Ahhoz, hogy sikeresen kormányozz, kulturálisan és politikailag egy veled önivású pártodnak kell lennie." Vagyis Gyurcsánynak alapvetően az volt a problémája az MSZP-vel, hogy a párt egy része kulturálisan nem olyan ívású mint ő. Még az MSZP-ben is túl sok volt a magyar ember, ami roppantul zavaró lehetett a kulturálisan és politikailag más ívású miniszterelnöknek. Részben ez okozta Gyurcsány bukását. Elvégre Magyarországon vagyunk, nem az Európai Egyesült Államokban.
@István Tamasi:
„Újságírói pályafutása: Haditechnikai Szemle, Mezőgazdasági Mérnök, Somogyi Néplap, Csepel Újság, Népszava, Népszabadság, Esti Hírlap, Pesti Hírlap(1992–1994), Demokrata, Magyar Demokrata, utóbbi háromnál főszerkesztő.” Igen, a Munkásőr Magazin kimaradt, ott lehet, hogy csak külsősként működött, mit csináljunk – a Való Világban ezt úgy mondaná, hogy „fiatal voltam és kellett a pénz”.

gepnarancs.hu/2014/01/bencsik-az-okos-lany/
@Marcellusca:
Köszi.
Na és a f@szhelikopter zsótika merre építette a szocializmust? Ő sem volt a Munkásőrnél?
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

Ugyan meséld már el nekem, mi az a "magyar ember". Kiváncsivá tettél. Mostanában ugyanis egyre erősebb a meggyőződésem, hogy a "magyar ember" az eufemisztikus szinomiája a "fogalmatlan idiótá"-nak. De minden ettől eltérő információt szivesen megvizsgálok.
@DarthVader: :)

és sokszor fogatlan is.
@DarthVader: megint ide másolt valami jobbikos sz.rt.
nem változik, ide "gábrielezi" mint saját..
napra kész a fosból!
@DarthVader: egyszerűbb, ha azt kérdezed tőle, mikor jönnek érte az ufók. vagy mikor lesz a legközelebbi kemtrél rendezvény.
@magándemokrata ( gábriel! menj te a pics.ba! ):

Az MSZP-ben valóban zajlik a megújulás nagyszerű folyamata :)

Újra a börtönviselt Hunvald vezeti a VII. kerületi MSZP-t

hvg.hu/itthon/20140618_Ujra_a_bortonviselt_Hunvald_vezeti_a_VII
@Marcellusca:

'közte--tíz ..brillírozunk,ide nekünk az oroszlánt vagy Montenegrót a döntőben:))
@DarthVader: Nem muszáj pontosan meghatározni, "fogalmatlan idióták" meg mindenhol vannak. Persze mindig a másik az. :)
Bemeneti nyílás nincs rajta, csak kimeneti.
@parti_giano: Mivel én senkit sem szeretek kirekeszteni. Tudod én toleráns demokrata vagyok. :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

"utánanéz"

Hát persze. Ezt a töketlen naivitást a hvg-böl nem nézem ki, baszki.
"A nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes megerősítette: életcélja, hogy a mostani ciklus végére meglegyen az egymillió esküt tett új magyar állampolgár."

www.hirado.hu/2014/06/18/kdnp-attores-a-kormanyzati-szerepvallalasban/

lovas hajtóvadászatot rendez a megfelelő delikvensek kézre kerítésére
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: ha nem mondod ki, csak gondolod, akkor nem rekesztesz ki. aham. ezt falun sunyiságnak híjják.
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Az a baj,hogy lehet mosolyogni,de ezek a barmok határozzák meg a következő éveinket.
Ha szerencsénk van nem a következő évtizedeinket."

Nyilván a szerencsén múlik...
@magándemokrata ( gábriel! menj te a pics.ba! ):
Szvsz még ennyi karaktert is kár vesztegetni rá. :)
@parti_giano: Pedig én egyre rendesebb vagyok. Igazán nem lehet panaszra okotok. :)
szeretném jelezni, úgy jó cöfös házmester módra, hogy cirbi megint igazolatlanul lóg! így ki figyeli a sajtót, hogyan védjük meg édes vezérünket a lesből támadó libsibolsi sajtó hazug állításai ellen?

uj péter remekelt:

Közteherviselés? Igazságosság? Hogy nem szakad le a plafon!

444.hu/2014/06/18/komolytalan/
@parti_giano: miközben:
/három éve SOTE sebészeten, csipesz, és szike sem volt az osztályon, saját tapasztalat/

Se lázcsillapító, se hőmérő nem volt a 4. kerületi kórházban
A 86 éves nő szívelégtelenség miatt került kórházba hétfő este, szerda reggelre meghalt.

index.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fbelfold%2F2014%2F06%2F18%2Fse_lazcsillapito_se_homero_nem_volt_a_4._keruleti_korhazban%2F
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: igen, én egy sunyin célozgató gábrielt látok. összeesküvés elméletek nagy propagátorát.
@parti_giano: Rosszul látod ezt (is), de ezen aztán pláne nem fogunk összeveszni. :)
@parti_giano: Csemege konteósoknak: péntek 13-án, teliholdkor...:)

Repülőgéppel zuhant le Rockefeller dédunokája

www.origo.hu/nagyvilag/20140613-repulogeppel-zuhant-le-rockefeller-dedunokaja.html
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:
Bionaturális szelekciót eredményező túlélőpróba.
A közeli jövőben - alternatívaként - lehetőség lesz a hagyományos spártai gravitációs eljárás modernizált, unortodoxan immobil technikájának igénybevételére is.
A hivatalos jelmondat: Hadd hulljon a férgese!
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: tényleg nem tucc leakadni arról az előgerinchúrosról?
tán 6. éve nincs a fasorba senem?
@parti_giano:
Szia!
A minimálbér emelésről - kérésedre-az alábbiakban mondanám el szerény véleményemet, és a hazai viszonyokra vonatkoztatom:
Nálunk a minimálbér emelés a köztudatban és a kormány szándékai szerint is a szociális meggondolások eszköze. Mint tudjuk, egy ilyen intézkedés az állam számára egyidejűleg jelentős adóbevétel növekedést is jelent, tehát téves az a hit, hogy egy kormányzati intézkedés jóságos volta jön létre ezáltal a munkavállalók javára.
A másik tévhit, hogy a min.bér a versenyképesség eszköze azáltal, hogy árverseny esetén alacsonyabb szintű ajánlattal lehet kilépni a piacra.
Alapvető tévedés, ugyanis az alacsony munkabér nem jelenti azt, hogy ugyanannyit termel, mint a magasabb jövedelmű munkavállaló. Sőt!
Ez utóbbi a szakértelmével magasabb termelékenységet biztosít /azonos idő alatt több termék pl./, ehhez hozzájárul az a lényeges tényező, hogy képes magasabb szintű technológiát ellátni, mely lényeges eleme a termelékenységnek és a hozzáadott érték kitermelésének.
Nálunk ezek a fogalmak kimentek a divatból, mindíg az "olcsó" a meghatározó tényező, holott ez a drágább út, és korszerűtlen ez a felfogás.
Érdemes tudni, a hozzáadott érték elemeit, melynek részei a munkabér, költségtipusú adók, amortizáció, bankkamat, nyereség, amelyeket a vállalkozás az árbevételbe beállít.Az általa vásárolt anyagok és szolgáltatások nem képezik a hozzáadott érték részét.
Ennek azért van lényege, mert a munkabér megemeli a hozzáadott értéke, de ha magas volta miatt nagyobb a hatékonyság, nagyobb a nyereség is, mivel termelékenysége által többet tud eladni.
Szerintem végleg el kéne szakadni a minimálbér erőltetésétől, át kéne térni a gazdasági törvényszerűségekben jól megokolt döntésekhez, előtérbe kéne helyezni jól megfizetett szakembereket, mert mint erőforrásnak, sokkal magasabb lesz termelékenysége, ezáltal a hozzáadott érték, a GDP, és a nyereség..
@parti_giano: kétszer elolvastam az írást, ezt Kolumbia alsón sem lehetne megcsinálni! De Maszály-földön se nagyon!
Ha az igaz, hogy újra élesztik a bio-térfigyelő szolgálatot, mi több ebbe önként jelentkeznek "emberek", akkor nagyon-nagyon-nagyon jól döntöttem, amikor hazán kívülre helyeztem magam...
Szavak sincsenek már erre!
@Mariann19: Pl. mifelénk nincs minimálbér, van olyan megállapodás, hogy bizonyos szakmákban mekkora lehet a legkisebb órabér, de ez sok mindentől függ pl. a képzettség fokától is. Ez viszont NEM az állam és a munkaadó közötti megállapodás, hanem az ágazati szakszervezet és a munkaadó között létrejött megegyezés eredménye!
Pl. az én munkaadóm belement abba, hogy 2 lépcsőben összesen 5,5%-al emelte az órabért mindenkinek. Kb 21 ezer munkavállalóról van szó! Eközben, rekord termelés várható az idei évben, további növekedéssel.
Az átlagos órabér ca 18 euró, 13 alatt nem tudok órabérről! Természetesen bruttó, az itteni adózási feltételek sokban befolyásolják a nettó kialakulását, de a "legjobbnak" nevezhető adó kategória is 35% minimum!
@parti_giano:
"Értelme van minimálbért fejleszteni, ha közben a többi bér nem emelkedik?Nemcsak eltorzítja bérstruktúrát?"
Bocsi! Előbb vezettem le a kapcsolódó gondolataimat, mint a konkrét válaszomat.
Azt mondom, hogy amennyiben a bérek alakítását gazdasági megfontolások irányítják, akkor nem a minimálbér van a fősodorban, hanem a bérek hatékonysága.
Amennyiben politikai megfontolások, ezen belül a szociális gondok enyhítése, ez egy eszköze lehet ennek, de gazdasági hozadéka nincs.
A bérstruktúrára hatással lehet, mert ha egy munkahelyen megemelik a minimálbért, az felhúzza az ottani többi munkavállaló bérét is, illene, magasabb lesz a bérszínvonal, de a hatékonysága elmarad.
@Mariann19: hmmm... az egészségügyben ezt hogyan vezetnéd le? mondjuk egy ápolónőre. mármint a termelékenységet.

a szakértelemnek meg tükröződni kellene valamiben. végzettség vagy a munkáltató tapasztalata...

mert látod, a linkelt szösszenetben pogátsa is arra hivatkozik, hogy nagy munkáltatókkal beszélgetett erről.
@Mariann19: Bocsánat de kimaradt, szerénytelenségem meglátása a minimálbér kötelezővé tételével kapcsolatban!
Tehát, ha a kormány meghatároz egy összeget, mint legkisebb adható bért, akkor az mocskos kapitalista azonnal ragaszkodni fog ahhoz, hogy nem is ad többet a törvényi kötelezettségénél. De amennyiben itt is kialakul a verseny, az egészséges szabályozásról a FÜGGETLEN szakszervezetek/érdek-képviseleti csoportok állapodnak meg, akkor igaz amit írtál.
De Mo.-on nem létezik független szakszervezet, továbbá a kormány 25 éve bizonyítja, hogy fogalma sincs a valóságról, a forint vásárló erejéről, a gazdaság valós állapotáról. A miért, az messzire vezetne, de leginkább a kontraszelektált, "jogász/bölcsész/közgazdász" végzettségű, a valósággal, piaccal, versennyel soha meg nem mérettetett "politikusokban" keresendő az ok!
@parti_giano: figyelj el kell utazni, mongyuk az Adventi Vásár helyett Bécsbe és ott meg kell érdeklődni, szépen tisztelet tudóan kérdezni!
Vagy egy kicsit tovább, Németo.-ig ahol szintén lehetne tanulni, pl. hogyan lövik be az ápolónő bérét, esetleg a pedagógusét.
Nem lenne ez nehéz, csak ugye az akarat! Mert a szegénységben tartott ember, csak a holnapi napot látja...
Nem tudom honnan származik, de nagyon igaz!

"A rabszolga legjobb őre, egy másik rabszolga!!!"
@Mariann19: tapasztalatom szerint, a minimálbér emelése nem feltétlenül jelent jót a többi bérre.
nem tudom, a versenyszférában van-e valami pályamodell (pedagógusok életpálymodell), miképpen kapnak fizetésemelést.
közszférában dolgozom, ahol egy frissen kezdő kollégával szemben (minimálbér miatt) elveszítik az értéküket a ledolgozott évek, a tapasztalat.
@nincs_itt: neked ott bajorfalván mik az előremenetelésed esélyei? hogyan emelkedhet a fizetésed? hogyan premizálna?

gondolom az nem opció, hogy nem basztad el a bömös összeszerelését, s végre nem egy wartburgot hoztál össze a drága alkatrészekből.
@parti_giano: akkor nagy vonalakban:
mivel én egy adott részegység gyártásért vagyok felelős, ott is csak egy bizonyos munkafolyamat amit ellenőrzök, ezért az előmenetelés az az lehet, hogy pl. egy új modell, jelenlegi csúcsmodell(i8) gyártásában veszek részt. Premizálás a termelékenység, anyagfelhasználás, veszteség (elbaxott trabant lett belőle és ki kellett dobni a schrott-ba) minimalizálása stb összetevők alapján. A fizetésem a cégnél érvényes bértábla szerint meghatározott bruttó bér, amely az eltöltött évek arányában emelkedik, általában évente. Nyaralási és "karácsonyi" pénz ez a kettő nagyjából összesen 1,5 havi bér, de inkább kevesebb az adó miatt.
Cél prémiumok is vannak, például sikerül végre össze krampácsolni annyi darabot, több hónapon keresztül, amennyi a terv volt. Nem egyszerű feladat, mert jelenleg csak 2 műszakban üzemelünk, ami kb 170 autó/nap. De ez nagyban függ attól, hogy mennyi robot hiba, alkatrész nem megfelelőség stb vidítja fel a műszakot.
@Marcellusca:

igazad van, de nehéz megállni, hogy akár 1 ürest is toljak...
ez olyan mint a "nem nézek tv-t"
jó, úgy könnyű, ha nincs készüléked..
ha van, na az finom! akkor van kísértés..
kivettem a tahóból (van tv-m) nem nézem..
(nem reagálok)
de néha megfogom a távirányítót.. (üres komment) -))
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

De azt irtad, hogy

"Még az MSZP-ben is túl sok volt a magyar ember,"

Akkor nyilván van valami definiciója. Vezesd elő.
Legalább annyit, hogy mittudomén, két füle van, de az kicsi, vagy konya bajsza van meg olyan szép barna tekintete, vagy valamit, amiből tudjuk, hogy ki a "magyar ember", főleg az MSZP-ben. Mert ha abból indulunk ki, hogy a Jobbikban csupa "magyar ember" van, akkor mégiscsak az én sejtésem az igaz.
@nincs_itt:
Nem mondom, hogy nem vagytok irígylésreméltó helyzetben.
Egyrészt azt látni abban a rendszerben, hogy az állam kimarad a bérmegállapodásokból, és az illetékesekre hagyja a tárgyalásokat, a munkaadókra, és a munkavállalókat képviselő szakszervezetekre.
Idilli állapot.
Az 5.5%-os béremelés azt jelenti, hogy versenyképes cégnél dolgozol, mert ez a béremelés azt jelenti, hogy ez számára kitermelhető, és a költsége továbbhárítható.
Az összadózás mértéke is álomhatár.
@parti_giano:
Én a versenyszféráról beszéltem, te az ápolónőket említetted. Tudtommal ott egy nomenklatúra szerint sorolják be bér tekintetében az embereket, ott kifejezésre kell, hogy jusson a szakképzettség és a gyakorlat.
Ez vonatkozik az teljes egészségügyre, ahogyan figyelem ezt a területet.
Nekem jobban tetszett a korábbi évek gyakorlata azokban az esetekben, amikor nem mérhető értékben a teljesítmény, hanem a hasznossága szerint volt a besorolás. Egy-egy kategória viszont tartalmazott egy tól-ig határt, mely differenciálásra adott lehetőséget az azonos besorolású dolgozónál.
@parti_giano:
Helyesbítsél, ha nem jól tudom, de a pedagógusoknál és a közszférában is az alkalmazotti bértábla az érvényes a béremelés újabb meghatározására. Sokat hallani a pedagógusok bérezésének változásairól, mely egyre hátrább tolja a ledolgozott munkaviszonyt, egyben gyakorlatot, hátrányos helyzetbe hozva az értékes, tapasztalt munkaerőt.
Ugyanez tapasztalható az orvostársadalomnál is.
Ennek okát abban látom, hogy forráshiány miatt a kezdő munkavállalókat nagyon alacsony bérrel tudnának indítani, ezért magasabb bérű besorolásuk fedezetét az értékes, tapasztalt munkavállalóktól való átcsoportosítással oldják meg.
Ez lehet a te esetedben is. Nem így látod?
@nincs_itt:
"Akkor a mocskos kapitalista ragaszkodni fog ahhoz, hogy nem is ad több bért."
A nálunk lévő befektetői kör, a mocskos kapitalista leszarja, hogy az állam mit mond a bérpolitikájáról. Ne is szóljon bele, hiszen az állam nem ismeri a gazdasági számait, a terveit, a teherbíró képességét.
A hazai kapitalisták vállalataiban helyben működik az érdekvédelem, a kollektív szerződés, és helyben állapodnak meg.
Az állam a minimálbért általánosságban határozza meg azokon a területeken, ahol nincs egyéb érvényű bérszabályozás.
Vonatkozik pl. A kkv-ra, ahol kötelezővé teszi minimálbér emelését a kormány.
Ennek a kkv-k nagy része fejre áll, mert a léte nagyrészüknél borotvaélen táncol, mert nem tudja kigazdálkodni még az eddigi bért, sem, nemhogy az emelést és annak a adóvonzatát.
Többek között emiatt szűnnek meg, mert emellett bejön egy kis pénztárgép beszerzés stb.
Gondolj csak bele egy falusi kisboltba, egy kocsmára, vagy olyan szolgáltatóra, aki alkalmazottal működik.
Nem lenne ez gond egy erős gazdaságban, de a miénk nem az.
@Mariann19: Idilli vagy sem, ez működni láccik!
Az adózás, bizony kemény is lehet! Ugyanis aki egyedül él(nincs férj/feleség/élettárs és gyerek sincs) az bizony 50% körül adózik! Viszont! Ha családról beszélünk, akkor van a legkedvezőbb adó kategória itt III.-as a beceneve, akkor a jobban kereső fél eszerint adózik, míg a kisebb jövedelemmel rendelkező a legrosszabb V.-os szerint 45%-50% kb. De! Ez a csoda!
Elballag a pár az Adóhivatalba és kb. 15 perc alatt(nem viccelek!) kedves, képzett, segítőkész ügyintéző a két bér ismeretében kiszámítja, mi a legkedvezőbb számodra és ott helyben be is állítja a személyes adó besorolásotokat. Erről kapsz egy szép pecsétes papírost, ezt átadod a munkaadódnak és attól kezdve úgy adózol! Nem a jövő évtől, hanem a következő hónaptól! Ez tényleg nem több 15 percnél!
@Mariann19: Azért azt is vedd ide, hogy az AUDI-nál, Mercedes-nél, a menedzsment kivételével erősen ragaszkodnak a minimálbért éppen meghaladó szinthez, mert megtehetik! Én erre gondoltam! Ugyanis a mérnök, IT, jogász usw mifelénk is egyénileg állapodik meg a céggel, de a cég által szabott keretek között. Én is így vagyok! Tehát tudom. Míg Mo.-on a minimálbérhez kötik pl. a mérnök és az előbb felsoroltak bérét, még kollektív szerződésben is! Mondjuk a minimálbér Mo.on 330,6 euró/hó, legyen ez nettó, 1000 eurót kap egy diplomás, de legyen 1500.
Ez itt nem jó bér! Nem diplomásnak!, szakmunkás kiröhögi, segédmunkásnak sok szódával... ez most nem nagyzolás! Az árszínvonal pedig 10%-al magasabb átlagosan mint Mo.-on.!
A CÖF az milyen szekta?,vagy csak egy gyűjtőfogalom.Abban tényleg van minden.
@parti_giano:

Hát a bőréből nem tud kibújni:)
azért mekkora IstenCsászár lehet már a fidesz-gyülekezetben az a bolsi fideszjobbágy, aki a CÖF/III. 500-as Főcsoportfőnökség 001. számú tagkönyvének a tulajdonosa - még a szétivott, felpüffedt fejű Zsoca is kicserélné a saját 5-ös sz. tagkönyvével.

gondolom, ezek a fanatikus, munkásőr-lelkű fidesztálibok még a saját gyereküket is képesek lennének felnyomni, ha az valami rosszat szólna a FideszMaffiára vagy a szeretve szeretett, vezényelve vezénylő Vezénylóra, a tolvaj csúti bolondra.
@parti_giano:
meglegyen az egymillió esküt tett új magyar állampolgár.

Meglesz az, csak kicsit sárgák lesznek, mint annak idején a magyar narancs.

A haza nem eladó!
Csak euróért.
Persze tudom zsótika másra gondol, dehát.
Az Index tkp azért baszta szét a blogketrect mega a blog.hu címlapját, h ezek a CÖF besúgók minél nehezebben találjanak rá a besúgnivalóra.
@nincs_itt:
Valamit azért tisztázzunk. Nálunk sem a minimálbérért dolgoznak, hanem ez a minimum, amit meg kell adni a dolgozónak. Minden ettől eltérő bérezés megállapodás kérdése minden szinten.
A versenyszférában rendkívüli módon szóródnak a bérek a cég teherbírásától függően.
A multiknál a diplomás szakemberek igen jól megfizetett munkavállalók.
Két barátom Közép-Dunántúlon mérnökként 830 ezer bért kap, egy programozó matematikus haverom 650 ezer Ft-ot keres Pesten úgy, hogy most Franciaországba küldték ki ottani fizuval, de a hazait is megkapja.
Ugyanakkor hasonló kvalitású műszaki értelmiségi hazai pályán örül, ha 400 ezer körül keres.
Hasonló a helyzet a közgazdászoknál is, bár ebben a szakmában a főálláson kívül még lehet jól keresni.
Csak az a baj, hogy az átlagbér itthon 220 ezer Ft körül mozog bruttóban, a nettót most nem számolom ki, de a nettó már igen kevés.
@Mariann19: ugye nem akarod ezt most te sem elhinni...
leírtad Te magad, hogy 830 ezret kapnak, ez 2700 euró cirka, ha bruttó akkor szakmunkásbér itt, továbbá a 220 ezer bruttó átlagbérben ezek a fizetések is benne vannak, ez meg ugyi bruttó azaz 716 euró. a 220 ezer pedig meglepő módon kicsit több mint a duplája mini.bérnek.
szerintem éppen ez a baja a mini.bér létezésének!
a mellékesben megkereshetőre nem is reagálnék, mert az meg már a vicc kategória, hogy kvalifikált szakembernek a 8-10 óra után még kell egy keveset güriznie, hogy közelítse a nyugati színvonalat!
tudom, hogy lehet Mo.-on is "jól" keresni, de nem mindegy, hogy mi az "ára"!
Ormány Viktorék vasököllel verik bele a rozsdás szöget a kukoricamorzsoló kisszékbe. Eeeee....
Melyik naracsfasz volt múltkor, amelyik a K&H-val példálózott múltkor?

"K&H a lapnak azt mondta, általános üzletmenetük részeként folyamatosan megvizsgálják fiókjaik kihasználtságát és földrajzi elhelyezkedését, hogy a kereslethez igazítsák a kínálatot. Az érintett ügyfeleket ezekben a napokban értesítik a változásról.

A bank ugyanakkor nem árulta el, hogy a döntés hány dolgozót érint, és azt sem, hogy pontosan mikor húzzák le a rolót az egyes fiókok, de az információk szerint már néhány nap múlva elindulhat a folyamat.

A K&H belga anyabankja, a KBC ugyanakkor épp nemrég közölte, hogy meg kívánják erősíteni piaci jelenlétüket fő régiós piacaikon (Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon és Bulgáriában), vagy növekedéssel, vagy felvásárlásokkal, ha ilyen lehetőségek merülnek fel."

hvg.hu/kkv/20140618_Fiokokat_zar_be_a_KH_Bank

HURRÁ!
GYŐZTÜNK!
A rohadt multi bank megfutamodik!
Ja... pár magyar munkavállaló megy lapátra... kit érdekel...
Érdekes, máshol meg növekednek... ki érti ezt?
Azok rosszabbul teljesítenek! TUDOM ÉN!

ÉLJEN A PÁRT!
CSAK A FIDESZ!
Ja... ÉJJEN A CÖF!
@nincs_itt:

"de leginkább a kontraszelektált, "jogász/bölcsész/közgazdász" végzettségű, a valósággal, piaccal, versennyel soha meg nem mérettetett "politikusokban" keresendő az ok!"

Egészen pontosan. És ezek azok, akik ezt a helyzetet TUDATOSAN konzerválják.
@nincs_itt:
ez nagyon érdekes, különösen az uccsó bekezdés...valami ilyen ismereteim vannak még a legmodernebb összeszerelésről is, Deming meg röhög a sírjában...mivel a kapacitásotok annyi, hogy a piac igényét mindenképpen ki tuggyátok elégíteni és a minőség olyan, hogy holnap is vegyenek autót ugyanonnan azaz tőletek

brühüyyy
@nincs_itt:

hát jól tetted, hogy kívül helyezted magad :)
Mindennap megerősítik, hogy helyes volt a döntés.
@rodeo36: a kapacitás az egy érdekes szeglete a termelésnek. ugyanis csak durva feszes melóval tudjuk tartani a piaci igényeket. bizony, bizony ez azt jelenti, hogy VÁRÓLISTA van bizonyos modellekre, nem is 1-2 napos!
a minőség, meg kb a csillagos ég. nem felvágásból mondom, de kész amennyi darabot szétbaszunk a penetráló és metallurgiai laborban, csak azért, hogy az összes varrat hibátlan legyen, az nem csekélység. jó, meg is fizeti a vevő az árát.
a javítás pedig kézi munka! nem semmi hegesztők javítják, ha kell, amit a robot elkúrt. na ők sem munka szeretetéért járnak oda! súlyos euró ezresekért melegítik a zalumóniumot!
@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust: nem annyira tartom tudatosnak! ugyanis ezek csak olyanokat engednek a közelükbe, akik még náluk is szerényebb képességűek! ez ösztönös reakció a saját kicsinységükre!
@sjz: de meg ám! ja, reagálok a tegnapira, mer' nekem korán kezdődik a nap, oszt' ezért korán is fejezem be!
szóval arról a cirok?páleszről nem hallottam, de amit írtál, azok után nem is szeretnék!
a viszkikről csak annyit, hogy csak nagyon ínyenc darabokat fogyasztok, alkalmilag mert nem rajongok érte túlzottan. akkor inkább egy tuti Blutwurz+Bier, Weißwurst, mit hausgemacht süßsenf und Laugenstnagla/Laugenbrezen
@nincs_itt:
Nem is alkesz... de`télleg! Legalább rendesen iszol! :D
@nincs_itt:
Semmi knödel, meg leberkäse? :)

namondjuk pár dolog nem hiányzik, amikor az itteni centiméterben rendeltünk egy méter kaját, rendesen rosszul voltam azután, hogy végigettem az itteni finomságokat.
Csúnya dolog lenne csak az ételre fogni az igaz, de van egy-két szörnyűség, amit nem szeret befogadni a szervezetem, még akkor sem, ha Lenin elvtárs mondja. Genosse Lenin. Sogar Gesinnungsgenosse.
@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust:
Erről van szó!
Ők elképzelik, hogyan müxik a világ.
Ja... a valóság nem érdekes...
RTL hiradó, 12 perc alatt 5 db pontot érő ütés, a tervezettnél 1.2 MD-dal drágább Fradi-stadion, Récsöl esküvője a mobiltelefonokkal, Rogán Tonyó nyugdijas szavazatvásárló akciója, Mészáros Lőrinc testvérének pláza-beli trafikját mégse kell bezárni a NAV szerint, mert más "helyrajzi számon" van, Ázsia második legnagyobb diktátorának látogatása Ádernél. Minden nap 18.30-kor 10 perc belpolitika(kormányekézés :)
@Secnir:
... és ugyanitt felveszünk szakképzett lakatos és asztalos szakmunkásokat, marhavagon gyártásban tapasztalatokat szerzettek előnyben...
@nincs_itt:

A cirok, hát ne bánd egy percig sem.
Még van az alján egy ujjnyi, legutóbb néztem.
Ritkán megyek haza, a melléképületben van ilyen lerakatom, amit semmiképp nem tudok a haverokba diktálni.
Nagyon régen vettem Pesten az akkor frissen nyíló kínai áruházak egyikében (vegyesbót), ráadásul, ha jól emlékszem címke szerint vietnami volt a szentem, persze ettől még készülhetett Kínában is.
Vajon a türkménbasi hozott valami finomat? Az a baj ezekkel, hogy hivatalosan nem isznak, pedig de.
@sjz:
Na! Azért a 25 cm átmérőjű Schnitzel nem semmi! A sörben meg... iszol te rendesen?
Na már csak ez kellett, végre nyílt itt egy magyar bolt, erre meg akarják menteni a Túró Rudit, akkor hogy megyünk majd haza, mire fel? ha azt is eltüntetik.
Bocs, megmentik.

index.hu/gazdasag/2014/06/18/a_turo_rudit_is_allamositjak/

Sajna a cöf már idetette a lábait, hogy a témáról is szóljak. Csapatban.
@nincs_itt:
ezt én ismerem mind...ezért is versenyképtelen az amerikai autóipar, ott azok a munka utáni rendbetételek nem léteznek, mert nincs rá munkaerő...volt egy eladásunk, és a járművek siklemezzel voltak burkolva oldallemezelés címén (azt tudod a legkibaszottabb megoldás) és nem volt olyan hideghengerünk amivel a hengerműből érkezett lemezeket ki tudtuk volna "feszíteni"....volt viszont néhány zseniális lemelakatosunk, kaptak egyengető asztalokat (az már maga a művészet megcsinálni szerszámgyártásban) és azok kézzel kifeszítették a lemezeket...semmi más mint tudni kell hová kell az az egy ütés és az autogén lángszúró egy pöttye meg egy vizes szivacs...a robotokat pont ezért nem szeretem, mert minden darab lemez azonosan sajtolva azonos hengerművi adatokkal is különböző és azt csak egy jó hegesztő/lelemzelakatos páros tuggya és csinálni olyan darabot amiben nem marad benn a feszülcség és ezzel a gyűrődés ami addig keletkezik amíg a robottól a felhasználó előraktárába ér a darab és ha ott ninvcs egy jószemű MEO-s, akkor meg lehet baszni a járművet...még az is előfordúlhat, hogy sántítani fog a bömő...brühüyyy

és ilyen darabokból épűl fel az egész panel mire kész egy oldalpanel addigra 15000 feszülcségi pont van beletermelve és ha azok nem egyenlítik ki egymást (mert nem elég rugalmas a dizájn) akkor bizony fél év használat után a bömő trabanttá válik és javíthatatlan

brühüyyy
amerikában már a tervező asztalon elbasszák és a többi megy bele tovább nagypofával
@Boli – Ch.T. stb...(gábriel, menj te a pics.ba!):

:)

A sört nem bántottam, ami pedig a schnitzelt illeti, az asszony legalább tudja, hogy fiatal borjúból illik csinálni, itt nem mindenütt tudják.
Naszóval a snitzit sem bántom, de az már vitatott lehet, hogy hol, mikor melyik a jobb, finomabb, nagyobb?
De nem attól lettem kész, az jöhet minden mennyiségben és az alapanyagban is hajlandó vagyok néha engedményeket tenni, csak ne tofu legyen.
Honnan indul a csanak, Kapitány?
@sjz: jó hogy mondod! Leberkäse, hmmmm! De schweinaxe mit rothkohl, braunsoße und kartofel + bier
@DarthVader: amióta nem megy az F1 itt, azóta nem nézem eszt a hulladékot sem. erre megint muszáj lesz, ha így nyomják:)
csak most nincs tévénk, me ecsomagoltuk és nem tudom melyik dobozban van:)))
@rodeo36: na rodi kollega, az már múlté! igaz a lemezekhez nem sok közöm van(semmi), mert én a Drivestruktur-val(ősi anglo-germán szó) foglalkozom, egész pontosan az első és hátsó tengelytartó elemekkel, ahol a rezes aluöntvényt kell kötni a mélyhúzott és hajlított aluprofilokhoz és lemezekhez hegesztéssel. ebből lesz az úgynevezett önhordó alváz, ami nem nyom többet 80 kilónál!
nem mondok újat, ha elmesélem mekkora szívás a rezes aluöntvényhez stoppolni a korábban hajlított de kemencében kiegyenlített zártprofilt, durvára eltérő anyagvastagság mellett, rendes beégéssel. pl. öntvény 4 mm vastag, mellette a lemez 2,5 mm, repedésnélkül kell megvarrnia a robotnak MIG-vel. starter áram, hegesztőáram, lefutó áram, végkráter feltöltés... eccerű mint a NER!
@Boli – Ch.T. stb...(gábriel, menj te a pics.ba!): a zasszony tuggya, hogy tennap nedvesen!, sárkányokkal edzettél?
iszom hát! a csapat meghal ha kell! de NEM szomjan! halál a májra!
@nincs_itt:
Tulajdonképpen egy rohadék vagyol, egy lelketlen gasztroterrorista b+, a franc kiver olyan éhes vagyok, erre jössz és ...
Kopogósra száradt császármorzsán éld le a hátralévő életed! - mondanám ha genyó lennék, de vagyok az.
Viszont fogd vissza magad, ha szabad kérnem, ugyanis semmi ötletem nem volt mára vacsoraügyileg, gondoltam rántotta, osztjóvan. Erre bedobod ide ezt a ...

Várj csak, ezt háromszor veri kenden vissza a... majmeglátodki!:)
@nincs_itt:
Jó étvágyat :)

ja, csülök?
Régen azt hittem nem szeretem, de a saját hentesem javaslatára kipróbáltam és a sovány csülökhús jó, csak szomjas fajta.
@nincs_itt:
tehát ezeken függ az egész powertrain...mint látom a súlycsökkentés érdekében bármi baromságra hajlandóak...az anyagok leírása nekem azt mongya, hogy márcsak hiányzik, hogy valami rézből készűlt szerkezethez tölgyfaelemeket ponthegesszetek (LOL)...nem akarom látatlanban lepocskondiázni mert ami műxik és amit áron felűl vesznek a piacon az bizonyosan jó...amit te leírsz azon én végigmentem...ebben kezdőkkel nem mész semmire, azok el kezdenek sikoltozni vagy ha nem akkor annyira nem értenek hozzá, hogy nem is tuggyák mit nem tudnak...jó kis munkád van...sohasem unalmas és ha meg is fizetik akkor részedről minden nagyon szép minden nagyon jó

brühüyyy

nekem sok mindent mondtál olyat amit nem mertem következtetni de a számok ezt diktálják
Wellington bélszín, házilag, a húsba plusz aszaltszilva is van töltve.
@nincs_itt:
nem meritek subchassy-nak vagy eccerűen chassy-nak nevezni? ez a németes anglo germán olyan hülyén hangzik és a szakfordító megbolondúl tőle

autoportant body structure's underchassy (subchassy)...azt a kb 36 felfügesztési pontot valami spec készülékkel vagy japán PC vezérelt robottal ellenőrzitek? és ha kívűl van a tűréshatáron a darab megy a "beöntőbe"?

brühüyyy

és akkor már benne van legalább 1627.76 EURO érték
@Knósszosz: bocsesz ő a hibás!!: @sjz:
én csak szórtam az okosat, mert ma esztet zabbantottam délidőben! mármint a csülököt!
@rodeo36: na az anyagban, ami alapvetően alu+mangán+magnázium+némi szilícium+ réz öntenek valamit, ez eddig oké is! de a ami összeköti és kiegészíti az öntvénytot, na az más!
azér nem merjük angolosan nevezni, mer' ez itten Németo. és hijába verik a fejükbe az angoltot, csak foltokban ragad meg!
egy deka japán sincs a cuccokban, minden médindzsörmeni!
a mérő fülkében usque kismillió ponton ellenőrzik, és ha xar akkor az egész csekélyke 4000! eurós móka ugrik a darálóba!
Ugye váltó árammal hegesztünk, párhuzamos elektron áramlás mellett, hogy az AlO3 2048°C-os olvadás pontyát ne kelljen elérni, hanem az elektronok "törjék fel" a zoxid réteget, mert alatta már csekély 660°C-on is olvad az alu. Kezdők szoktak akkor likat égetni, javítás címén az anyagba, hogy csak na!
Izgalmas meló az tuti, főleg akkor, mikor megmutatom a hegesztő kollegának, mit is stoppolt oda varrat álarca alatt, amikor a metallurgiában elvágjuk és felcsiszoljuk a hegesztési mintáját a mókusnak. pislog, mint kezdő buzi a gőzben!
@Boli – Ch.T. stb...(gábriel, menj te a pics.ba!): ja, de inkább a nedves sárkányos! bár akkor kevésbé sárkány...
@Boli – Ch.T. stb...(gábriel, menj te a pics.ba!): te ma mit iszol? mer' én esztet merem: Aldersbacher Kloster Weiße.
fél liter, ááá le sem írom mennyibe kerül.
de van két hordó ebből! igaz csak óvodás méret á/5 liter, de azért csak-csak:

www.weltenburger.de/biergenuss/die-weltenburger-biere/barock-dunkel/

gyön a gyerök, oszt készülni kell! de ha nem siet, akkor vehet magának!
@Boli – Ch.T. stb...(gábriel, menj te a pics.ba!): ne irigykeggyé! te tennap "edzettél"! naccságos asszony tud róla?
@taga20:
Elmész te is esztergálni a pitszhába... jó!?
Genyó...
@nincs_itt:
Listán vagy, hiába kapálódzol!:))
@sjz: minden! csülök JÓ! mindegyik szomjas! ez sem baj!
@Knósszosz: má' megint???? aszittem megúszom! ááá!
figyu, ha mán liba, legyen dagadt!
www.chefkoch.de/rezepte/633986470094/Gebratene-Schweinshaxe.html
@nincs_itt:
Evvel csak súlyosbítottad az amúgy is negatív státuszodat a szememben, vizont enyhítő körülményként értékelem az ítélethozatalnál, hogy te is tucc zabálni!!

Mmmmhhhhh... de kurva jól néznek ki!!
Ésaszongyák, hogy a Németeknél nem lehet jókat zabálni... dehogynem lehet! Olyan sok speckójuk nincs azért, de a briteknél biztosan "jobban teljesítenek" - fish&chips és steak... rendben, de hol vannak egy mediterrán konyhától?? Még a némettől marha messze.
Haggyábékén!!:))
@Knósszosz: ne idegőjjé ki a "Mediterrán" konyhával!!
backi az a három darab zőccség egy kis oliva olajjal nyakon suhintva... lószart mama! rendes étel köll a prlo..., por..., prot... prolinak!, na csak kigyütt!
haggyá' má'!
a zasszony szokott ilyesmikkel felzaklatni, akkor elmegyek a Wirtshausba és rendesen eszem, meg iszom!
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
" Még az MSZP-ben is túl sok volt a magyar ember"

Ilyenkor jól vagy? Mert én kétlem.
@taga20:
A pita üres, hogy mit raksz bele, azt rád bízom. A fantáziádat ismerve... na hagyjuk!:)))
A vébés link nem nyílik, lehet, hogy a szomszéd bejelentett a Munkásőrlászlónál, az meg gyorsreagálásilag letiltotta nemzetellenes oldalakat nálam? Csak úgy, mert?

Szerencsétlen, ez nem számháború... legalább is, amíg a Zúnió tagja az ország, addig nem. Vagy...?
@nincs_itt:
Na mostan nem ismered mit főznek Toszkánában, Andalúziában, Extremadurában, Krétán, Anatóliában.. és lehetne sorolni a mediterrán szarokat... mert ha ismernéd, nem írtad volna azt, amit.

Persze tudom, hogy csak a szúrkapiszka... remélem!:)))
@Knósszosz: bevallom! csak szúrka+piszka! szeretem ám!
@Knósszosz:
mindenkinek van mindenféléje, az, hogy valaki a rengeteg munkája mellett nem a gasztronómiával foglalkozik megbocsátandó

VB. ahogy a spanyolok mongyák, most rájuk vonatkozik:

rei muerto rei puesto

brühüyyy
@nincs_itt:
Tuttam én... szikla legördül... hallottad?
Én imádok minden kaját, ami jó. Lehet az bármilyen nemzetiségű.

A Németek kibaszottul jól csinálják az azt, a Csehek az ezt, és így tovább. Sztrapacska... a lenézett tótoktól, a knédli, a román mics és szerb csevapcsicsi, a zungarische goulassch, a spanyol paella és a tökömtuggya még milyen finomságok... mindenhol megtalálod az élvezeteket. Ezért bírnám én én az igazi EU-t, ahol mi is egyenrangúak vagyunk.

Egyébként már igen, de az a szint, amit megengedhet magának egy német melós... na, attól kibaszott messze vagyunk. Hiába rikácsol a parazita sikertörténetről...
A poszthoz aszt szólám hozzá, hogy nem szólok hozzá. a helyzet nem ilyen eccerű, és különben is mit vártál Fabius?

Csak annyit mondok, de nem a poszthoz, hanem csak úgy a kibertérbe, hadd szájjanak a karakterek meg a legyek.
Tessenek figyelni...
a varnyúk is megtanultak diót törni anélkül, hogy tudnák ki az a Csajkovszkij, vagy a Hoffmann Eta. többet mondok: -Kalapácsuk sincs.
Minden ősszel látom hogy törik.
No, most októberben eldől kik voltak a magyarok ősei? Sumérok vagy a majmok?
@nincs_itt:
a zoxid kibaszott rossz vezető (mint a zorbán) de ami latta van az meg...
láttam ilyen metszeteket normál és elektron mikroszkóp alattit is...szegény hegesztő...de megtanulja vagy elmegy a balettba söprögetni

brühüyyy

chile 2 españa 0

REI MUERTO REI PUESTO
@Knósszosz: dettó! a minőség és a mennyiség nem számít! Csak sok legyen és jó!!!
mindegyik nációnak megvan a maga tökéletesre sikeredett eledele!
Barcelonában ettem, egy olyan tengeri kütyüs tésztát,amilyet azóta sem! Olyan marha sültet, mint az Argentínoknál, baszki!
De egy nagy tányér sztrapacska!
Eccerű pörkűtt, nokedli!

Hagyjuk a csúti focialistát! elmegy az étvágyam!
Jaaaa! majd elfelejtettem,sürgős eltáv-ot kérek és sztendbáj üzemmód engedélyezését.
@taga20:
EZt szñtl`ttñk a chileiek

bruhuyyy
Hehe!
Szopnak a spanyolok. :)

Spanyolo.-Chile: 0-2
@rodeo36:
Persze, igaz!
De gasztronómia nélkül minek élni? - nem is tudsz, mert ha eszel, csak akkor leszel. És ha még ízletes is, na az a valami, amiről érdemes beszélni!

Meg azé inni is köll rája, elvégre az ember nem rája, aki tengervízben fanyalodik a kajának utána sörnek rája... ez de szar, majd folytasd, én iszom egy ampullával, brühü és yyy
@nincs_itt:
"tudom, hogy lehet Mo.-on is "jól" keresni, de nem mindegy, hogy mi az "ára"! "

Figyu, nem tudom, hogy mi az ára. Én kettő darab közgazd diplomával dolgoztam multinál, 500e körüli pénzzel mentem nyugdíjba. Nem kellett mellette semmi pluszt dolgoznom, és semmi különös ára nem volt azon kívül, hogy a munkaidőmben maximális teljesítményt kellett nyújtanom. Ez viszont azért szerintem normális elvárás, nem is volt vele semmi bajom.
Azt gondolom, hogy ez itt Hátsó Hátasztánban igen jó pénz, és ez nem feltétlenül az én szakértelmem érdeme, sajnos. Érdekes módon a sokat szidott multik tudják (és esetenként akarják) megfizetni a jó munkaerőt. Ezzel szemben viszonylag sok olyan magyar vállalkozásról hallottam első kézből, ahol a dolgozó dolgozik, a gazda meg nem fizet. Na szerintem ez az, ami nálatok elképzelhetetlen. Nálunk meg még sokáig így lesz.
@nincs_itt:
Barcelonával hagyjál... iszonyatosan jókat ettem ott és a mai napig a kedvenc városom, szerelem a javából!
Én nem étem ezeket a zárgyilus kommentátorokat.
Millen csiliről dumálnak?
Ez nem főzőműsor. Foci, vaze.
:D
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

"Mivel én senkit sem szeretek kirekeszteni. Tudod én toleráns demokrata vagyok. :) "

Képzeld el, ahogy itt a blogon kirekesztesz bennünket.
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

"Nálunk meg még sokáig így lesz."

Ahogy mondani tetszik Nagysád, Drága. Mézek elintézve, hogy végre benézett?
@rodeo36: na ezért töri fel, mint a Patyomkin jégtörő a párhuzamosan de két irányba áramló elektron áram.
kicsi szemében és kacsójában ott kell lenni a tudásnak!
mi van a halállal???
Etünt egy kommentem. :O
@Knósszosz:
ja ezt én onnat tudom, hogy nálam kizárólag az ízek és zamatok fontosak...csinálhatnak bármit, ha rossz illata van, rosszúl néz ki vagy nincs olyan íze ami nekem megfelel otthagyom

Ballentines 12 years old w/ ice

health and wealth

brühüyyy
@nincs_itt:
"De egy nagy tányér sztrapacska!
Eccerű pörkűtt, nokedli"

Egyetértünk :) Csak annyit tennék hozzá, hogy a koviubi egyiket sem rontja el :)
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: bocsi, az "előzményeket" nem olvastad! de 500 nettó nem rossz arrafelé, de azért nem is nagy durranás! nem szeretnélek megsérteni, nem a pénzért hagytam ott Háccsó Hátasztánt! Nekem sok volt belőle! De nem tegnap történt!
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: az ám! de az előző válasz félreérthető lett! Nem a pénzből volt sok(de kevés sem), hanem az egész wirtschaft-ból!
@nincs_itt:
semmi sincs a halállal, ha csak ennyit tucc spanyolul nem fogod érezni a zamatát

rei muerto rei puesto >>>> király meghalt király trónra
(pontos -nem irodalmi- fordítás -mielőtt épész leordíttya a hajamat: király halott király elhelyezve [azaz a trónon]) azaz bármely királyra ott vár az utód kaparva a padlót

ez most Chile España

brühüyyy
@rodeo36: hova nem süllyedel! legalább egy hándridpájpers, ha már!
@jaegtoer:
"Mézek elintézve, hogy végre benézett? "

Há'hogyne, minden mézesbödön üres, hogy az új termésnek helye legyen :)

Amúgy meg idejártam én olvasni időnként, de dumálmi nem volt időm, mert dologidő volt (könyvelőknél ez a főszezon, ezt Mariann is igazolhatja), este meg már fáradt voltam a gépet is bekapcsolni...
Meg vagyok hatva, hogy hiányoltál, de tényleg :)
@nincs_itt:
van ott Ampére!!!!!!!!! az a kurva kristály olyan kemény, hogy köszörűkövet gyártanak belőle

brühüyyy
@rodeo36: áhá! meghalt a király! éljen a király! nem tok spanyolul se!
bocsesz, de a halál az ott volt! ugye, hogy ugye!
@nincs_itt:
"nem a pénzért hagytam ott Háccsó Hátasztánt! Nekem sok volt belőle"

Ha húsz évvel fiatalabb lennék, már én sem lennék itt. Egy időben mindkét gyerekem a kitelepülést fontolgatta, és semmit nem tudtam nekik mondani, hogy miért maradjanak itt. Végül úgy alakult, hogy egyik itt maradt, a másik 3+l hetes rendszerben dolgozik a világ összes táján, de egyiket sem irigylem.
Örülök, hogy nem most vagyok fiatal. És ez azért nagyon szomorú öröm :(
@nincs_itt:
ba'mmeg ez volt gazdaságos és a Red Breast nem volt a bó'tban....és ha az nincs akkó' bármi

megértheted a gyászomat
amerikai whyskey az nem ital, a többi a polcon csak drágább volt (ez is 38.00 dollár volt 1.14 liter) ez a gazdaságosabbakból

és a 3. pohárka után és én most a 4.-ket borogatom befelé 4.5 decis pohárkával

szóval nem kell lesajnálni a szegény embert aki csak ki akarja bírni a valaha volt hispánok végső destrukcióját

brühüyyy

nem eccerű

ilyenkor mindíg Andaluziya jut eszembe főleg Sevilla de a többi is és elérzékenyülök ott csücsültem a vár 50 méter magas kürtő kéménye alatt a pinecében és füstölt sajt tekercseket különféle sajtokkal és kibaszott erős paprikával friss kenyérrel és kancsóból a vörösbor...és dalra fakadtunk meg táncra

brühüyyy
@rodeo36:
az első sajt heleyett füstölt sonka van a szövegben

brühüyyy

tudod az a csodálatos több évig érlelt füstölt, száraz de...
@rodeo36:
Ma te is szívacc, de nem baj.
Csak sokáig, ha lehet!
Brahms No2... + Wiener Philharmonoker, most ezt... és némileg megsemmisülés.
Tudod miért.
(Kleiber is...)
@nincs_itt:
csak az argentínok képesek jól elkészíteni marha húst...persze tudni kellkiválasztani...és tudni kell elkészíteni

megenni...és kurva sok argentin vörösborrral nem sok kenyeret pusztítottunk

és csak marha borda volt roston...dehát Olymposi
@Knósszosz:
Philharmoniker... mielőtt a bölcsbögöly beköp a CÖF-nél és kijavít
@Knósszosz:
az csak az egyik isteniek vannak minden "ház"-nak megvan a saját receptje és ha mész körbe Andaluzíyában akkor meg kell állni minden olyan jelzésnél, ahol ki van írva:

jamón de la casa, viños de la casa, servìçio familiar quiere ser nuestro tìo?¿?¿?

brühüyyy
@Boli – Ch.T. stb...(gábriel, menj te a pics.ba!):
nem mindenkinek van bádog gégéje én énekes vagyok és nem égethetem le a szőrt a gégémről mert akkor fáj, sajog kurvára a bádoggégések ezt nem ismerik

kááááááááááár

és a delírium trémens ugyanolyan csak félórával később érkezik Csarni IV.re tolatva

brühüyyy

kultúráltan és tartózkodással inni
@rodeo36:
Csarnok IV.-re

brühüyyy
@Knósszosz:
jézusmáriaatyaúristen ahhoz spanyol fehérbor jár kancsóban

brühüyyy

és ne ess ki a ritmusból ....se

brühüyyy
@Knósszosz:
nekem Walter NYPH ugyanaz és máris szól

brühüyyy
@nincs_itt:
Akkor már biztosan 1 húron pöndülünk...!
Imádatom tárgya az a város.
Tudnák/nék ott élni, fiatalos, ugyanakkor benne van a történelem minden csodája is. Nem biztos, hogy évezredeké, de mindenképpen történelem. Gaudi mester művei szerte a városban, a Monjuich hegy a Pueblo Espanol-lal, a La Rambla, a Teleféricó a kikötőtől a hegyre, a Placa Espana és az Avinguda Diagonal... soroljam?

Nem hiszem, hogy köllene, tudod te is!
Csoda, és kész!!
@nincs_itt:
ja...és delikvenccs

brühüyyy

nekem meg ez nem jutott eszembe, így jár az aki mindíg a csakis tiszta forrásból-t követi
Nu, a világbajnok csomagolhat. :D
@Marcellusca:
sic transit gloria mundi

brühüyhyy
@rodeo36: "kultúráltan és tartózkodással inni" - és főleg a víztől tartózkodni :-)
@Marcellusca: Vannak olyan rossznyelvek, amelyek szerint a FIFA az egész vébét megbundázta.
Nincs kizárva. Viszont az biztos, hogy a chileiek eddig mindkét meccsen úgy megkergették az ellenfelet, mint egy csapat darázs a lovat.
Focista létükre van a chilei játékosokban valami gyermeki, a lelkesedés! És ráadásul tudják a szakmát.
A spanyol himnuszt nem szokás énekelni, mert van vagy háromszáz éves, és kismillió szövegváltozata létezik. Hát meg is látszott a meccsen. Ugye, először a spanyolok néztek komoran, csöndben a himnuszuk alatt, aztán jött a chilei himnusz, amely egy picit giccses, egy kicsit zűrzavaros zeneileg, de rém lelkesítő, pláne, ha tizenegy játékos, plusz negyvenezer "hincha" éneklik együtt! Ez már az elejétől beállította a hangulatot.
Elképesztő volt nézni, ahogy ketten futottak a labda után, és az utolsó pillanatban a chilei még képes volt belehúzni, felgyorsulni, és elcsípni a labdát. Ez az odaadás, ez valami hihetetlen.
@épészmérnök:
nézzük:
Chile meglepetés
USA meglepetés
Spanyolok meglepetés
Portugálok szép csöndben elhullanak mint őszi légy (legnagyobb bánatomra)
Hollandok meglepetés (egyelőre -hacsak nem ők a faltörőkos- hogy bizonyos csapatok mennyenek haza...és utána elesnek a harcban
az angolokra nem eléxem és ez nálam rossz pont
németeket útálom mint a szart azt is elismerve hogy náluk van a zistenfasza
olaszok még csinálhatnak valamit de eddig déleurópa szépen elvérzett (nagyrészt német csapatokban brillírozó idióták)
franciáktól még lehet meglepetés bár ők is déleurópa
belgák szép csendben alkotnak
oroszok nem sokat mutattakbrazil mexico tartya a helyét
japán meg ott van

akit kihagytam az számomra nem volt jelentőséggel bíró bár Ghana???

a bunda nagyon jó téli viselet pláne jól felkészít Qatar-i télre éjszaka télen +40 C fok kackac

brühüyyy

azt vettem észre magamon, hogy kezdem únni a VB_t nem volt két jó meccs talán pont azokat leszámítva amelyeken chileiek alkottak
@épészmérnök:
már leírtam miért kell vízzel innom a nehéz tűzérséget...az angolok is ott tartják a vizeskorsót (kristály) a szalónban a piák között, mert vagy előtte vagy utána vagy helyette vagy keverve és az angol szalónja is olyan min lasvegas: semmi sem szívárog ki onnan, a hálószobából még csak csak de a szalonokból soha

te most tanulod ezt ott Brighton-ban?

akkor most kinek drukkolsz?

brühüyyy
@épészmérnök:
chica, mirando los locos los catalanes y otros latinos cuando se ganan se besan esus dos lados su muñeca izquierda...lo ví en varias ocasiones porquë lo hacen, cual es la origen de ésa locura?¿?¿?¿

respondeme pronto la rede no me la dá

jajajajajajaja
@nincs_itt: és Boli

szerencsére ezek a sörikék mennek a pékné csülkéhez is :)
@nincs_itt: csülök

ebben az is jó, hogy a törökök és társaik biztosan nem fogják elenni előlünk.
@Knósszosz: de az a szint, amit megengedhet magának egy német melós... na, attól kibaszott messze vagyunk. Hiába rikácsol a parazita sikertörténetről...

Meg a mediterrániumhoz is.
Még az ősidőkben, amikor 3 évente lehetett nyugatra menni, de már az öcsémet kint ette a métely, meglátogattuk a kis bűnözőt, és egyúttal pár napot eltöltöttünk "olaszba" is, a tengerparton.
Parton aludtunk, zuhanyozni beosontunk a hátsó kert felől a campingba, ahogy azt a keletejrópi sikertörténet diktálta.
Csak úgy sétálgattunk, mintha a miénk lenne, egyszer elértünk egy olyan részhez, ahol telepített lakókocsik között, fikusz leander más ilyen zöldek mellett a nyögdíjas fószer és mama kinézetű lények nyírják a füvet.
A rendszám erősen német. Kérdeztem az öcsit, ez meg minek nyír itt füvet, mikor nyaral.
Válasz: ezek itt májustól szeptemberig héderelnek, mert olcsóbb, mint otthon, unatkoznak, oszt füvet nyírnak.
Nem nagyon akartam elhinni, de ez így van most is.
Nem elfelejteni ez a nyolcvanas években volt, azóta ők fejlődtek még kicsit, mi meg nem.
@Mariann19:
Szia!

Minimálbérhez.

Az, hogy jó-e, egy külön kérdés, viszont Magyarországon semmiképpen sem funkcionál, mint más dolgok sem. Hiába papolnak az emeléséről, amikor kiüti a közmunka, akiket egyébként most a választások után küldenek a francba. A hír még nem jelent meg, de már szóltak az otthoniak, mi megy.
Érdekesebb kérdés az átlagbér, csak a megfigyelésre hagyatkozva, az átlagbér a sikeresebb, gazdagabb országokban jóval magasabb, mint nálunk. Magyarország egy mesterségesen elszegényített, lefelé haladó spirálba került ország, a döglődő nyugatiak, pölö Sipiland, Németek, stb más szinten ugyan, de bizony még mindig felfelé araszolnak azon a spirálon.
Itt volt egy jó kezdeményezés a gyíklabancoknál, ami nélkül sokkal súlyosabb lenne a helyzet (így is igyekeznek visszaélni a helyzettel a vadkapitalisták), amiből látszik, hogy legalább az állam helyesen igyekszik.

Mindenesetre egy haikunyi helyen összefoglalva:

Fekete felhő
ez gazdaságunk egén.
A minimálbér.
@nincs_itt:
Bocsánat de kimaradt, szerénytelenségem meglátása a minimálbér kötelezővé tételével kapcsolatban!

amit ekkor írtál:

igaz, igaz, mintha csak magam mondtam volna...
@nincs_itt:
Ez tényleg nem több 15 percnél!

Adóhivatal téma.

Bizony hozzá kell szokni, hogy ne a hideg veríték legyen az első reakció, ha leveled jön a Finanzamttól. :)
@xvxvxv: gondolom, ezek a fanatikus, munkásőr-lelkű fidesztálibok még a saját gyereküket is képesek lennének felnyomni, ha az valami rosszat szólna a FideszMaffiára vagy a szeretve szeretett, vezényelve vezénylő Vezénylóra, a tolvaj csúti bolondra.

és viszont, gyermek a szülőt.
Tananyag. :)
Még ilyen szar filmet nem láttam, mint ez a magyar valóság című.
@nincs_itt: De schweinaxe mit rothkohl, braunsoße und kartofel + bier

Na csak kibújt a szög a zsákból, nem bírtad ki, hogy ne írd le azt hogy rot. :)

Mondjuk a vöröskáposzta tényleg finom, de már otthon is finom volt.

jaj, öregem, igyunk már valamit :)
@shinichi: Igen, igen.... , hogy magamat is idézzem. :)

Basszus, telehánytam a posztot, bocs. :(

De hol vannak a többiek? meg démonhill?
@sjz: Meg még ez is.

Rengeteg leszakadó - félmillióval nőtt a szegények száma 2010 óta

www.mfor.hu/cikkek/Szegenyseg__ismet_elborzaszto_adatok_erkeztek_hazankrol.html
@sjz: levédiában nincs érdekvédelem, a munkavállaló ki van szolgáltatva a munkaadónak mindegy hogy magán vagy állami, nincs tárgyalási alapja, az átlagember vesztes alapállásból tárgyal, aki biztos a qualitásaiban az nyugodtan ráboríttya az asztalt a bnárkivel akivel tárgyal és otthagyhattya mert lesz neki másik perceken belül még az is lehetséges, hogy ugyanaz felhívja egy pár nap múlva

ha a munkaadónak tényleg szüksége van arra, hogy valaki bizonyos munkát elvégezzen fizesse meg és nem kell beugrani de vannak olyanok akiknek nincs tartalékuk és a nyomorból a nyomorba mennek mert végűlis amikor ledolgozta akkor annyit kap érte, hogy nem is érte meg bemenni és azt egy órán belűl el lehet dönteni, és kisétálni búcsú nélkül de emberek nem értik meg, hogy hogy bemennek kizsákmányolják őket és még arra sem jó amit kapnak hogy előre lépjenek legalább egyet

brühüyyy
@rodeo36: most mondjam megint, hogy igaz, igaz, mintha csak magam mondtam volna?
Mondom. :)
@sjz:
Szeretném, ha kielégítő választ írhatnék, ezért készítettem egy magamnak egy elemző táblázatot, melynek a konklúzióját mondanám el, nagyon sokat- mondó szerintem, a számokat kerekítettem:
A létminimum 89.000.- ehhez néztem a minimál- és közmunkás bért, mindkettőnél a garantált bérminimumot is, mely a középfokú végzettségűek jövedelme.
8 órás műszakot ledolgozott min.bérnél 22 ezerrel, garantáltnál 12 ezerrel alacsonyabb
a nettó, mint a létminimum.
Közmunkásoknál a minimumnál 42 ezer Ft-tal, garantáltnál 29 ezer Ft-tal alacsonyabb a nettó, mint a létminimum.
magam sem gondoltam volna, hogy ilyen elkeserítő a még dolgozó embereknél is a helyzet.
Az általad lefelé haladó spirál valószínűsíthető, mert a létminimum növekedését nemigen fogja követni a bérnövekedés, tehát itt is nyílni fog az olló, de rendesen.
Ugyanis a létminimum a fogyasztói kosár alapján számítódik, nem a KSH által hivatalosan közölt inflációs ráta szerint.
@Mariann19:
Köszönöm a befektetett munkát.
Az ember általában érzi a dolgokat, de számszerűsítve mindig durvább a dolog.
Nem azonos kategória a kettő, de az ilyen mértékű cinizmus - pl.: "47 ezerből meg lehet élni", ahol is ez még ugye bruttó, ráadásul, -
azonos tőről fakad a tábori felirattal "ARBEIT MACHT FREI".
Ez viszont már kinyitja az ember zsebében a svájci bankszámlát, vagy a rugós machetet.

Dermesztő mélység,
tán szakadék vagy, hazám.
Jövőm hajnalán.
@sjz: Nagyon szívesen, engem is megdöbbentett a végeredmény.
Egy megjegyzés: a 47 ezer az nettó összeg a közmunkásoknál, biztosan azért értetted el, mert
a létminimum és a nettójuk közötti különbség 42 ezer Ft, és a számok hasonlósága miatt gondoltad
bruttónak. Nézd csak meg.
Csak idézni tudlak: "Dermesztő mélység."
@Mariann19:

Köszönöm a korrekciót.
Máris sokkal jobb a helyzet. :(
Viszont ahogy hallom variálnak a munkaidővel.
Van olyan hogy 6 és 4 órás közmunka?
Nem vagyok képben, de pár ismerősöm dolgozik a közért, ők szoktak néha beszámolni.
Ja, nem mindig fizetik ki őket időben.
Persze a statisztikában teljes számban és mellszélességgel szerepelnek, a többi stat. trükkről nem is beszélve.
@sjz: Igen, van 4 és 6 órás közmunka is, így lehet elosztani a településeken a közmunkára jelentkezőket sok esetben, mert az erre kapott állami pénz korlátozott.
Ahol ilyen szűkösek a források, a polginak mérlegelnie kell. Eleve gyermektelen egyedülálló mindíg a sor végén áll, egy családban csak az egyik kaphat közmunkát. Ezért a házastársak névleg elválnak.
Láttam egy riportot, ahol a polgármester lelkileg kikészül abban, hogy kinek adjon közmunkát a sok igénylő közül. Szívszorító!
Külföldön dicsérjük magunkat, hogy milyen klassz rendszerünk van, és sajnos be is veszik többen.
@sjz:
"De hol vannak a többiek? meg démonhill?"

Mindenki démonhillt keresi, meg Palikot :)
@Mariann19:

Külföldön dicsérjük magunkat, hogy milyen klassz rendszerünk van, és sajnos be is veszik többen.

Havi néhány tízezer forintért el kell válni, vagy az éhhalál. Ez már valóban teljesítmény.
Ezt és a külföldiek megvezetését is csak megerősíteni tudom.
Török és lengyel ismerőseim (és bennszülött is, persze) is kérdezték, ugye, mostanság, hogy a fidesz van hatalmon, már sokat javult a helyzet?

Persze azért nincsenek olyan tömegek, akiket érdekel ez a téma vagy el tudják helyezni, legalább nagyjából, Magyarországot térben és időben. Távolabb még rosszabb lehet ez a helyzet, mint itt a szomszédban.

Csoda, ha néha szomorúnak tűnök? :)
@sjz:
Ahogyan látom, neked sikerült a reménytelenséget felcserélned egy biztatóbb és biztonságosabb helyzettel.
Ne legyél szomorú - közhelyes leszek, de igaz -
semmi nem tart örökké.
Ha megengeded, idézek egy Alföldi Róbert interjúból /Mai Magyar Narancs/, aki visszajött külföldi munkájából.
"Ez a hazám, szóval nagyon jó ide visszajönni.De folyton szembesülni azzal, ami itt van, az nagyon rossz.
Minden, amit tudok, ami érdekes bennem, a kultúrám, a gyökereim, az mind ez.
Most elmenni innen? Amikor ordítani kell?"
Látod, hogy Alföldi is hogyan tépelődik, szomorú, és mégis tenni akaró.
@sjz:
"Tényleg, Palikkal mi van ? :) "

Nem tudom, eltűnt, mint az a bizonyos hosszúfülű szürke állat a ködben, és hálistennek vitte magával Marsi Anikót is.
Csak Damon Hillről jutott eszembe.
Bár, vessetek a vérmókusok elé, engem szórakoztatott a F1-es közvetítése. Néha jobban, mint a futam.
@Mariann19:
"Látod, hogy Alföldi is hogyan tépelődik, szomorú, és mégis tenni akaró. "

"Lehet, hogy az ő országuk, de az én hazám."
Gyönyörű megfogalmazás.
Ha mind így éreznénk, akár tehetnénk is érte...
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

Alapvetően jó természetű ember vagyok, nem szeretem bántani az érző lényeket, de bennem is megbújik egy kisördög,
Marsi ? Anikó ? a spanyol visítva röhög. :)
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs:

Ha mind így éreznénk, akár tehetnénk is érte...

Én benne vagyok, Lenin elvtárs is száműzetésből kezdte :)
Jó ezt ne vedd komolyan, nehogy félreértsd, úgyis minden elmélet félrecsúszik, ha a végrehajtása az emberekre van bízva, tisztelet a kivételnek.
Aztán most a napokban ez a "homályos dramaturgiájú" (félig nyílt) levél, vagyis üzengetés - a Nemzetvezető fő "kommunikációs" formája, hogy ő mindenkinek levelet ír és óriásplakáton, közszolgálati médiából üzen, a mi pénzünkön, nekünk, de fordítva nem működik -, vagyis hivatalos álláspont, melyben O. V. leszögezi, hogy "ez a műalkotás erkölcsi szempontból, gesztusrendszerének történelmi tartalmát tekintve pontos és makulátlan".

Uff.

"Tehát" megy tovább az építkezés, a pénzünkön.

Védik rendőreink.

Netuddki akaratát, egyes-egyedül.

A bosszú pillanata. Nesztek, ballib. Nesztek, EU. Nesztek, kurucok, labancok, kisantantok és nagyok. Magyarország, a Szabadság tér, a Döntés az enyém, a magyarok több mint kétharmada mögöttem áll.

Szóval nemhogy nagyon akarja ezt az emlékművet, hanem egyenesen ezzel demonstrálja személyes hatalmát, "ha kell", egyeduralmát.

"Senkinek atevékenysége nem irányulhat ahatalom (...) kizárólagos birtoklására. Azilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni." (Új alkotmány, C/2.)

Ez a harmadik ok, ami miatt nem szabad engedni ezt az emlékművet."""""MANCS-BÓL...

VIKTOR ! VIDD EL A MANCSOD A MAGYAROK SZABADSÁG TERÉRŐL !!!!!
MÉG NEM KÉSŐ !!!!!!!!!!
AZ AMERIKAI SZABADSÁGSZOBOR TETEJÉN MÉG NINCS VÉSZMADÁR, DE MAJD ÍGY LESZ OTT IS !!!!!!!
@kvadrillio: Farkas Zsolt
Miért ne hagyjuk – Magyarország német megszállásának emlékművét a Szabadság téren

Ha választani kéne, hogy a pestisnek vagy az antibiotikum felfedezésének állítsunk emlékművet...
@Sejk a derék katona: „Mindinkább meggyőződöm, hogy az ország helyzete reménytelen, ez az ország nem képes magát megvédeni, mert nincsenek az állam kormányzatában becsületes emberek! (A pápai követ írja Rómának, 1526-ban!)
„…el nem tagadhatjuk, és nem szépíthetjük azt a példátlan önzést, amelynek durva konfliktusaiból áll e korszak úgynevezett politikai története. Keserű arra gondolni, hogy ez ország politikai vezetői méltatlan, alacsony lelkű, legjobb esetben tehetségtelen emberek voltak”
Szekfű Gyula Tomori című tanulmányából. Nincs új a nap alatt!
„Fejedelmeid megátalkodottak és lopóknak társai, mind szereti az ajándékot, és vesztegetést hajhász” (Ézsaiás próféta 23. - privatizáció)
süti beállítások módosítása