Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @Neytiri111: Megtakarítást/befektetést nem csak pénzben lehet eszközölni, léteznek különféle érték... (2024.11.21. 19:53) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2014.04.15. 08:39 Fabius

Tankönyv, tankönyv, te csodás

Címkék: fidesz oktatás tankönyvpiac hoffmann rózsa

Az Alkotmánybíróság nem babrál tovább a tankönyvtörvénnyel, ezek szerint minden úgy fasza ahogy van. Helyettük is babrál viszont a már fél lábbal az ajtón kívül lévő Raúzsi nénnye, aki nem képes a tanárok-tanulók szívatása nélkül szépen csendben elvonulni nyugdíjba. De aggodalomra semmi ok, a tanárok tankönyvválasztása szabad, szabadon választhatják a kettőből-háromból azt, amelyikkel a fenntartójuk is egyetért. 

Ijesztőnek tűnhet ez minden gyakorló szülőnek. Viszont, ha közelebbről megnézzük a dolgot azért kétségbe esni nem kell, Pártunk gyerekeinket már az iskolában felkészíti élethelyzetekre, nekünk szülőknek meg kevesebbet kell szöszmötölni a felvilágosítással. Irodalom órán például nem csak azt tudhatják meg, hogy  ejrópai Istenük egy darab van, de azt is, hogy már az ókorban igaz volt: ha a fasz feláll, az ész megáll és oktalan állattá válik tőle Isten és ember. 

hoffmann.jpg

Az elmúlt években sok szülő várta az idei áprilist azért, hogy Hoffmann legalább politikai értelemben elmúlik legyen bármilyen az eredmény. Csalódniuk nem kell, a saját pártja is tuti kieső helyre listázva próbált megszabadulni tőle, ami aztán Viktor kegyéből mégsem sikerülhetett: egyszerűen szarul nézett volna ki egy államtitkár a lista "ti már rohadtul nem kelletek" részén. Így Pálffy ment, Rózsa markolhatja tovább maga alatt a széket, karmolhatja rojtosra a karfát, mikor jön el a pillanat mikor kényelmetlenség nélkül tudnak tőle megszabadulni.

De a műve, ez a förtelem akkor is itt marad. Még egy ideig. 

Orbán állami iskolás, központosított, gyerek helyett nerkompatibilis egyendroid képző álmát megvalósítani a lehető legszarabbul sikerült. A KLIK nehezen mozduló működésképtelen vízfej, a tankönyvpiac beszűkítve, szereplői tönkretéve, az állami színvonalnak megfelelő könyvek rossz viccei ennek a stadizóleumban megtestesülő rémálomvilágnak. Szégyen, hogy a bólogató nejlonkutyává degradált, tankönyvválasztás nélkül hagyott tanárok ezt az úgynevezett életpályamodellért gyakorlatilag szó nélkül eltűrik. Néha egy kis morgolódás és berzenkedés van, de faszombazmegelés legfeljebb otthon, a négy fal közé zárva történik, már ha egyáltalán. Ha így haladunk mi szülők kénytelenek leszünk falvédőre hímeztetni és a közelgő pedagógus napra ajándékba adni egy megtévedt, véleményformáló tanár szavait:

"Nem a könyvet kell tanítani, hanem a gyereket. Irodalomórán önállóan gondolkodni, nyelvtanórán pedig az önálló gondolatait kifejteni. Aki ehelyett könyvet magoltat, az nem való a pályára, mert csak egy kártékonyabb van nála, a kontár orvos. Eddig is megvoltak a kiegészítő anyagaink, ezután is meglesznek, hülyeség ellen pedig igenis van orvosság: a józan ész és az ép lélek: ki-ki hallgasson e kettőre, és tegye a dolgát."

 

379 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr266038197

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reformnak reform 2014.04.15. 16:05:43

A pedagógusok életpályamodelljének bevezetésében a béremelés megvolt, az előmeneteli rendszer kialakítása most zajlik. Amint ez beindul, zárul az oktatási reformfolyamat. Úgy tűnik, ezt a kormány tényleg végigcsinálta. Elődjük hiteltelenné válásában n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@jaegtoer:
Mondjuk AZ a két szép, deli ostoba nercsicska, a szánalmas seggnyaló szaktudásával, Piktor és a hasonló exkomcsik nélkül már éhenhalt volna...
Irigy is vagy, a vodk... na, mindegy...:)
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

"_Irigy is vagy, a vodk... na, mindegy...:_"

na, az batyna még be, hogy Finlandiával itassuk az ostoba érdemtelenjeit! höhh!
@jaegtoer: biztosan van testvére... :)
@Blogger Géza:

"Az iskola fenntartója fizeti a cechet, talán azt is megszabhatja, miből lehet választani és mennyiért."

Gézám, a fenntartó az állam→költségvetés. Pont ezért kellett volna konszenzus, demokráciákban így szokás ilyen súlyú kérdésekben (mert ez Pakssal egyenrangú kérdés).

"Régen kb egyféle könyv volt, mégis megtanultak a gyerekek olvasni, számolni, ami ma már sajnos - hála a fene nagy liberalizmusnak - vagy összejön vagy nem."

Két észrevétel: 1/ azt hívták egypárti/állampárti diktatúrának; 2/ saját személyed a legjobb bizonyítéka sub kavics mellett, hogy az nem volt egy tökéletes szisztéma, ha olyanokat is produkált nagy számban, mint ti.
@Sir Bates dö Hól:
Ráadásul ez még lehet, hogy szaporodni fog. Képzeld el, egy hasonló képességű ecceri NER kislánnyal, mint nyúlék, akarom mondani, mint Orbánc ettársék. Csak nekik nem lesz annyi koleszos haverjuk, akik bearanyozzák idősebb napjaikat, a saját stadionjuk árnyékában.
Marad nekik a zárnyékszék.
@Blogger Géza:
"Már mitől nem egységes?
Miért, tandíjat fizetsz a közoktatásért?
Miért, ha mindenki másból tanul, akkor van szó esélyegyenlőségről? "

akkor egyesével.
-Már mitől nem egységes?
=már mitől lenne az, ha a NAT engedélyez többfajta könyvet? (itt jegyezném meg, hogy a NAT és te is saját magad cáfolod meg ezzel).

-Miért, tandíjat fizetsz a közoktatásért?
=én nem. viszont az, akinek van KÖZOKTATÁSBAN érintett gyermeke, az igen. nem keveset. már most, ÁLLAMI óvodában havi 10-14e HUF az ellátás.

-Miért, ha mindenki másból tanul, akkor van szó esélyegyenlőségről?
=segítek, mert a gyöngeelméjüek szellemi istápolása mindig az erősségem volt: ha adott egy matematika tankönyv 8. osztályban (ÉS CSAK EGY), és abból tanul a diszlexiás és abból tanul a sakkozó, és abból tanul józsi, a vállalkozó 120-as mellbőségű lánya, vajon melyik fogja megérteni azt, hogy gyök alatt X négyzet az minusz 1? elmondom, egyik sem.
józsi lánya csak pislog, a diszlexiás a gyöknél leragad (hacsak fel nem olvassák neki ötször), a sakkozó nem érti a minuszt, viszont mindenki más példákon át megsejti azt, hogy miért lehet ez?
arról, hogy a látássérültek intézetében a rajzoktatás nem ugyanaz, mint egy normál iskolában - hoffman rózsi szerint de.
ezért nincs szó, és nem is lehet szó esélyegyenlőségről. aki mást mond, az hazudik, vagy nem ért hozzá.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: gonosz vagy:-)... bár azt megjegyzem, hogy az oktatás agóniáját orbánék csak befejezték, nem őmiattuk van ilyen állapotban ez a terület...
@Sir Bates dö Hól: Tévedés. Magyarország nem konszenzusos demokrácia, hanem többségi. Soha nem is volt konszenzusos, és nem is lesz, ugyanis itt semmiben nincs konszenzus.
@Secnir: Látod, ilyen funkcionális analfabétákat termelt ki az oktatás, mint te.

Ismétlem önmagam.

" ingyenes állami közoktatásban (nagyjából) egységes a tankönyvválaszték"

Most az a bajod, hogy van választék, vagy az, hogy nincs. Telefonálj gyorsan a pártközpontba, mert összezavarodtál...

Az ellátás az neked tandíj? Ember, te hülyébb vagy mint hittem...

És szerinted nincsenek speciális tankönyvek az olyan hülyéknek, mint te? Ember, itt a normál osztályokról beszélünk.
@Blogger Géza:
"... ugyanis itt semmiben nincs konszenzus."
Persze, nincs... de milyen értelemben nincs?
Jobb nem hajlandó elfogadni szakmai érveket a másiktól, bal nem hajlandó elfogadni érveket a szintén másiktól.

Ez hová fog vezetni?
Randa egy jövő vár ránk, ha pusztán pártszimpátia alapján döntünk mindenről -bár ez most kilőve... április 6- valami mást kellene... nem gondolod?
Nem piszka kivételesen, csak józan véleményre volnék kíváncsi. Lehet-e bal és jobb szénné szívatott munkavállaló ugyanazon véleményen, vagy ez meg az oldali eleve cumira van ítélve a meggyőződése okán???

Szeinted?
Nem látom BG-t, de nagyon szórakoztató olvasni a válaszaitokat:))
@Blogger Géza:
"Ismétlem önmagam.
ingyenes állami közoktatásban (nagyjából) egységes a tankönyvválaszték"

baszodbéla, NINCS VÁLASZTÉK!

"Az ellátás az neked tandíj? Ember, te hülyébb vagy mint hittem..."
gondolom, te vagy 12-18 éves közötti lehetsz, vagy 90 fölött vegetálhatsz, és lövésed sincs arról, hogy egy szülő mennyit fizet az ún. ingyenes általános iskolai ellátásért.

"És szerinted nincsenek speciális tankönyvek az olyan hülyéknek, mint te? Ember, itt a normál osztályokról beszélünk. "
az, hogy lehülyézel, az lepattan rólam, azért legfeljebb egy rúgást ér a kocsmában. viszont az, hogy nem fogod fel azt, hogy a hoffman-féle törvény NEM KÜLÖNBÖZTETI meg a (szerinted) speciálisokat és a (szerinted) normálisokat! diszlexiás, látássérült, normál és élsportoló ugyanazokat a könyveket kapja. ezt úgy látszik egyik média sem hangsúlyozta, és te sem fogod föl (szerintem inkább 90 fölött vagy).
@annamanna: Ha csukva lehet hagyni . Kirugás nélkül
@Secnir:
Akkor kilötyög a söre... már értek mindent! :)
Jók legyetek.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
hát hagyom én is. apám mindig mondta: az elme a legnagyobb fegyver! és mindig legyen benned annyi, hogy sosem szállsz szembe fegyvertelenekkel.
na, jóéjt.
@Blogger Géza:
Gézám, a kommentem 2/ megállapítását tökéletesen igazoltad hozzászólásoddal:-)... kár volt kihagyni mind gőgös gúnár gedeont, mind mosó masát ismerőseid , olvasmányélményeid közül... nem erősséged a szövegértés, a lojalitást inkább értékelhetik, ha tényleg -mint azt mindig kihangsúlyozod- olyan nagyon megy most neked az üzlet... persze a piacgazdaságban is fontos a lojalitás, ám a szövegértés hiánya sikerességed útjában állna... szerencsédre mo nem az a hely, ahol ez számít... nem a demokráciára vonatkozott a konszenzusos jelző, te vice sub kavics!...
@Secnir: "(szerintem inkább 90 fölött vagy)"
gondolom ezt a korára értetted, nem az iq-jára...
Szedjétek szét Gézát helyettem is, kösz!
@DarthVader:

Szerenyseg! Ne tomjenezze (semlyenezze) magat!

www.youtube.com/watch?v=AVZ-BOfC5fI

Amugy veleme elofordult mar vagy ketszer is, ha nem is ilyen gyors "reakcio", de mindketszer veletlennek tulajdonitottam.
@Habakuk999:
kuki, te akárkivel csak úgy? hátha nem tuggya felfogni mi a téma...és mitől marhaszar a magyar élet? (bullshit: ómagyarul)

a huntington meg egy ...nem fogom elolvasni huntington-t sem, mert azt elemzik amit valakik készakarva erőszakkal végrehejtatnak önös érdekből és azt próbálják elhinteni (semmi haragugyetesemakarodfelfogni?) hogy mindez mint természeti erő hat...hát a huntingtonnak is a kurva annyát...a farmerek elzavarták a szövetségi rendőrkatonaságot a főggyeikről -erről nincs hír?- és azok farkukat behúzva eloldalogtak,mmert az mégsem lehet, hogy a saját testvérerire lő meg pofánbassza egyébként is farmerék fel voltak fegyverezve állig...ilyenkor jó 2. amendment

de ezt MON ne is próbáld mert akkor mi lesz a kurvapecérsujtásoskondásmagyarminiszterelnökkel és bandájával

mert szerintem már száradnának a fasorban az ágakon

brühüyyy

az a pár csilliárdos aki az egész adminisztrációt mozgattya mint kesztyűbábokat azok érdekei a fontosak azok vitték az amerikai melót ázsiába és hagyták meló és megélhetés nélkűl a honfitársaikat de sokat nyernek rajta a szabad tőkeáramlás az a szabadság a többi bullshit
@annamanna: Összevissza beszélsz. Hagy Habakukot békén. Igaza van.
@Habakuk999:

kell ez, meg kell tanulnod és fejből recitálnod naponta 12x a vezérhangya képe előtt térdenállva

brühüyyy

erre szavazott a szavazó
@Knósszosz: Szerintem az az ügy megint túl van hisztizve. Egy profitorientált csoport elveszti piacát, illetve annak egy részét, és ezért sír. Mivel több ezer tankönyv maradt így is a listán, amelyek többsége kipróbált, eddig is nagy számban eladott könyv volt, nem hiszem, hogy olyan pocsékak lennének.
@Secnir: Vannak ugye törvényszerűségek: minél nagyobb példányszámban adnak ki egy könyvet, fajlagosan annál olcsóbb. Pont az ilyen szarrágók miatt, akik sírnak, hogy nem fizet ki mindent az állam az ő gyerekének költségeiből (szép példája vagy a homo kádáricusnak), igyekeznek minél lejjebb vinni az árakat. Tehát ha kevesebb kiadvány lesz, olcsóbb lesz a rendszer. Csak hogy ne sírjon annyit a szád.
1998 április: 1 340 826 birka = beregi ÁRvíz

2010 április: 2 706 292 birka = bódvai+sajó ÁRvíz

2010 október - 2 444 228 birka - vörösiszapÁR

2014 április - 2 142 142 + 122 588 (román) = 2 264 730 birka - ÁR ????
@simple observer 1.0:

Igen, ha van valami, amit szeretek magamban, az a szerénység :)
@AKIsTUDATLAN: Szerintem ez a fajta egyáltalán nem hülye, csak simán jellemhibás.
@Vitéz.László: nagyon vársz most valami borzalmat.....remélem csak sima hóvihar lesz a vége.....
ó azok a szép ötvenes évek, házmesterek, megfélemlítés, egyen tankönyvek, kontraszelekció:

Hatvanezer forint legyűri a rezsilázadókat

Több mint harminc vizsgálat indult a rezsicsökkentésről szóló hirdetmények hiánya miatt. A közös képviselők többsége fölöslegesnek cirkusznak tartja, hogy futkorásszon az évi pár száz forintos megtakarítások miatt.

www.origo.hu/itthon/20140414-hogyan-elik-meg-a-kozos-kepviselok-a-rezsicsokkentes-miatti-pluszmunkat.html?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sec-top&utm_campaign=sec
@Blogger Géza:

Már jobban fizetnek? gondolom a tankönyv költség megtakarításokból kapsz bónuszt is. de ezen túl is megértelek, a szolgalelkeknek -így a tiednek is- éppen minden megfelel.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

ha belegondolsz, a ház közös költségeinek terhére kötelesek a közös képviselők a fideszpropagandát közzétenni. egy valamire való közös képviselő ilyen esetben egy másik tacepao-n közzéteszi azt, hogy az egyéb költségek emelkedése mellett, a ház pénzátutalásait terhelő tranzakciós adó kétszer, háromszor-négyszer akkora mint a rezsicsökkenés következtében keletkezett "megtakarítás".
@jaegtoer: volt ilyen lépés, benzinkutaknál, és a bankoknál is, nem sokáig ugráltak ők sem, a néhány millás büntetéses lófej az ágyban, gyorsan meggyőzi a maffiával szemben menőket.
@Habakuk999: Erről a dumáról a régi vicc jut eszembe:

Papó és Mamó sokadik házassági évfordulójukat ünneplik. Az ünnepi ebéd közben papó azt mondja: emlékszel, amikor először megfogtam a kezedet, hogy elpirultál! mire mamó: hát persze, drágám, még mindig megmelegedik a szívem tája, ha eszembe jut! Édesem, akkor vedd ki a kebledet a leveses tányérból.
Hogy, Ti, mennyire türelmesek vagytok a retardált idiótákhoz ... :D

Jól elszórakoztatok ezzel a Géjzával, csak nem tudom, miért?
Mikor veszitek már észre, hogy egy jól képzett troll? Igen, igen, ő nem agyatlan, hanem jól képzett. Mindig mindenben ellent fog mondani, de nem a zsigeri hülyeségéből adódóan, hanem (előre kitervelten és) jól megfontoltan.
Na, mindegy, ha jó ez így nektek ... :)
És a KBM is mehet a .......!!!
@épészmérnök: Vagy:

70 éves Józsi bácsi elmegy az orvoshoz:
- Doktor úr, asziszem fordítva folyik a vérem.
- Miből gondolja?
- Hááát, tuggya, 40 évvel ezelőtt, mikor a zasszony megsimogatta a hajamat, felállt a farkam. Most meg, ha megsimogattya a farkam, égnek áll a hajam.
:DD
@kentauri: a büdös rohat románok remélem elöönti valami ÁR
@Blogger Géza: értek én mindent, nagyon sikeres hoffmann és marekné tanügyi reformja. annyira sikeres, hogy továbbra már számításba sem veszi őket orbán. géza, valld be, egy könyvből tanultál te is, de mindent. benne volt fizikától irodalomig az összes tudomány abban a 20 oldalban. és a lendvai utcában szerkesztették.
@parti_giano: Lehet, hogy Hoffmann nem a legjobb politikus, de az, hogy a közoktatásban minél nagyobb legyen az esélyegyenlőség, és minél olcsóbb legyen a (követelményekkel összhangban lévő) tankönyv, ezek üdvözlendő törekvések.
@Blogger Géza:
Előző válaszodban írád: „Egy profitorientált csoport elveszti piacát, illetve annak egy részét, és ezért sír.”
Ez akkor azt jelenti, hogy mostantól fogva tiszta, transzparens és… nonprofit lesz a tankönyvpiac, mert a fújabelemjönki komenistákat kirugdosták onnan? És akkor a Rózsika Szíve Nemzeti Havercsávók Tankönyvkiadó Zrt. -nem profitorientált csoport- meg pezsgőzik és ők nem sírnak? Mit ünnepelnek? Azt, hogy ebből semmi hasznuk sem fog származni? Te komolyan azt gondolod, hogy ezt bárki is elhiszi?

Azt meg egyenesen egy formálódó kabarétréfa slusszpoénjának lehet tekinteni, hogy: „a közoktatásban minél nagyobb legyen az esélyegyenlőség” című sóhajtást olyan kontextusban említéd, amiben a Raúzsika nénnye neve is szerepel… szívből kacagok és egyben mélyen meg is vagyok hatódva. Pedagógus barátom mesél… nem kell a süketelés.
@Habakuk999: szeretnéd ezt hinni, Rózsika. Pedig te vagy az, aki Kim Ir Szen, Kim Dzsongil és Kim Dzsong Un "civilizációját" autentikusnak látod, ugyan minek oda demokrácia? Aki nem európai, annak nem kell demokrácia, ugyebár, próféták gyöngye? És mivel mi is félázsiai származékok vagyunk, így aztán ebből GENETIKAILAG következik, hogy mi sem vagyunk demokráciára alkalmasak, mi? A demokrácia csak európai találmány, Európán kívül más civilizációk vannak, és oda NEM KELL demokrácia, ugye, próféta? Oda KEDVES VEZETŐK kellenek? Az Európán kívüli civilizációba nem való a demokrácia?
@jaegtoer: " Habának esetenként vannak bakugrásai a gondolatmenetében" - bakugrásokat látok, gondolatmenetet nem. Az araboknak, kínaiaknak stb stb jó a diktatúra, mert nekik ilyen a civilizációjuk? Ez egy gondolatmenet? Vagy hogy az ukrajnai, indiai, dél-amerikai események bizonyítják a vallási alapú háborút a civilizációk között?
Ne nevettess már, ennek az embernek nincsenek értelmes gondolatai. Ezek hajmeresztő ökörségek.
Azt elhiszem, hogy ő itt törzstag, és kebelbarát, és ezért pártolni kell, nekem mindegy.
@GeoCracker: Ehhez nyilván kellene egy olyan szakmai kurázsi, összetartás, hogy ne lehessen pótolni a "másképp gondolkodó" tanárokat olyanokkal, akik nem gondolkodnak, hanem bármit bemagoltatnak, ha kell. Nem minden múlik az államhatalmon, sok múlik az egyes emberek gerincességén is.
@annamanna: Csak nyugodtan. Miért vagy ilyen feszült ma is?
Ha lecsillapodsz és esetleg akarsz beszélni a problémádról, pár nap múlva szívesen meghallgatlak.

(nincsenek különösebb előjogok itt, ne érezd magad feszélyezve )
@GeoCracker: www.youtube.com/watch?v=F8RNH6jmx0k
"Minden eszköz adott a tanárok megfélemlítéséhez" Pacsirta Rádió
Minden eszköz megvan arra, hogy a pedagógusok 10-15-20%-át leépítsék. (2:15-nél)
@Habakuk999: Ez válasz? Ez lejárt lemez, Rózsika, Kálmán Olga már elsütötte, beee :D
@annamanna: Nemigen nézem Kálmán Olga műsorát (sem), így nem tudtam, hogy lejárt lemez.

Amúgy nem látom értelmét az írásodra válaszolni, hiszen nem olvastad - és ahogy látom nem gondoltad - vissza higgadtan, miről is kéne vitatkoznunk.

Annak pedig nem sok értelmét látom, hogy továbbra is elbeszéljünk a másik mellett.
Annak se, hogy te kitaláld és megelőlegezve leírd azt, mit is gondolok és mondok szerinted.

Szóval maradjunk annyiban, hogy tőlem kedvesvezetőzhetsz kedvedre, ha ez tesz jót az emésztésednek.
@annamanna:

legyen meg a te boldogságod.

ellenben:

"__Az araboknak, kínaiaknak stb stb jó a diktatúra, mert nekik ilyen a civilizációjuk? Ez egy gondolatmenet? Vagy hogy az ukrajnai, indiai, dél-amerikai események bizonyítják a vallási alapú háborút a civilizációk között?
Ne nevettess már, ennek az embernek nincsenek értelmes gondolatai__"

egyelőre ott tartunk, hogy fingod nincs sem ahhoz, sem arról, amit Haba írt.
@Habakuk999: Akkó' segítek, mert te lehetsz az egyetlen ember az országban, aki nem hallott róla: www.youtube.com/watch?v=kk3ptYL3Xxg Az eredeti beszélgetésről: cink.hu/a-nap-amikor-kalman-olga-atombombat-dobott-a-magyar-t-1561217667
@jaegtoer: ja, hát fingom az pont nincs. :P
@jaegtoer:

Hahó! Mókuskerékben nem lehet sétálni:)
@annamanna:

" ja, hát fingom az pont nincs. :P "

asse? akkor bajban vagy.
@jaegtoer: Önbizalma viszont van.

Vigyázz vele, rád száll, aztán csak pisloghatsz.
Vérmes menyecskének tűnik.

Pedig úgy szeretném megbeszélni valakivel, Huntington ilyen kiváló jós vagy csak forgatókönyvíróként használták.

Az ukránok félelmetesen pontosan bejöttek neki.
Lehet mi leszünk a kivételek a jóslataiban, nemhogy kitolnánk a határainkat Székelyföldig, az ortodoxok tolják el a Lajtáig.
@rodeo36: Jégtörő uramnak írt kérdéseim ide is vonatkoznak. Jós vagy forgatókönyvíró?

Nekem a jós szimpatikusabb lenne.
@annamanna: Ez ellen egy nem-szotosított szakszervezet, és aegy globális ellenállás tudna segíteni. De ez éppúgy hiú ábránd, mint sok más is.
poszthoz:

Komoly gondokat okozhat az idei tankönyvellátásban, hogy az állami iskolák csak a nekik kijelölt listáról rendelhetnek tankönyveket. A könyvek megrendelésére adott fejpénz nem lesz elég az új könyvek beszerzésére, eközben a korábban használt tartós tankönyvek egy része mehet a kukába. A rendszer nemcsak pazarló, de a kormány egyik fő szlogenjét, az ingyenes tankönyvellátást is veszélyeztetheti.

index.hu/belfold/2014/04/16/mindent_osszezavar_az_iskolakban_a_tankonyvrendeles/

-

A Mozaik Kiadó vezetője beolvas a tankönyves miniszteri biztosnak

index.hu/belfold/2014/04/16/mozaik_kiado/
@Habakuk999:

"Pedig úgy szeretném megbeszélni valakivel, Huntington ilyen kiváló jós vagy csak forgatókönyvíróként használták."

velem sajnos ez nem lehetséges, mert az én véleményem szerint a tőkekoncentrációt legsikeresebben végrehajtó legális és illegális üzleti és politikai csoportosulások profit maximalizálása mozgatja a számunkra is látható folyamatokat. a civilizációs eltéréseket és ellentéteket valamennyi érdekcsoport kihasználja, és lokalizált háborúkkal gyengítik az éppen konkurens csoportot, csoportokat, ezek a szövetségek időnként átalakulnak, ahogy érdekeik megkívánják. a kulturális beágyazódást, a társadalom fejlettségi és életszínvonalbeli szintjéhez mérten igyekeznek saját javukra fordítani. nem hiszek a kelet és nyugat, sem a fejlett észak és 'elmaradott dél' összecsapásában. de azt gondolom, hogy akár egy-egy ország, népcsoport manipulálható, és ezt meg is teszik vice versa. az látható, hogy Európának -beleértve a FÁK/Oroszország államait is, a német újraegyesítés óta nem hagynak nyugtot, valahol -egy jól körülhatárolható földrajzi helyen, vagy etnikai közösség életterében katonai konfliktusok lehetetlenítik el a folyamatos fejlődés és gyarapodás feltételeit. ebben szerepet játszhatnak a civilizációs különbségek, netán ellentétek, de a fő ok a tőkekoncentráció növelése vagy éppen annak lassítása, akadályozása a másik "térfélen" ezért szerintem a civilizációs különbségek csak mint taktikai elem játszanak szerepet ebben a gyakran vérfürdőbe torkolló sakkjátszmában.

a világ csendőre ahhoz van szokva, hogy a konfliktusok "messze" zajlanak, ezért érte sokkolóan őket szeptember 11, ami vízválasztó, cezúra a polgári társadalmak történelmében. mai napig nincsenek feltárva a részletek, csak egyes piacképes epizódok kapnak tág teret a nyilvánosság előtt.
Európa Oroszország nélkül kiszolgáltatott mind gazdasági, mind hadászati szempontból. a német és francia gazdasági és katonai együttműködés és ennek mozdonyához tartozó utaskocsik alkotta vonatot 'hivatottak' kisiklatni azok az 'érdek-lő-döz-ők', amelyek nem látják be, hogy a kínai gazdasággal lépést tartani teljes egységre lenne szükség, amelybe bele kellene tartozni a briteknek, és az US-nek is Oroszországgal egyetemben, Japánt sem kifelejtve. ez lehetne az az egyensúlyi állapot, ahol India tanulási képessége és kultúrája és az arab világ 'energiamonopóliuma' -amíg van- lehet a kilengések fékje. ezért van itt/ott [Közel-Keleten] is folytonosan szított feszültség és bizonytalanság amit időközönként tisztáldozatokkal fokoznak, vagy enyhítenek, attól függően melyik csoport kerül "helyzetbe"
persze ez csak egyetlen a számos változat közül, nem is a legteljesebb, hiszen dél-amerika folytonos változása és feszültségei -egyelőre- csak közvetve hatnak, de profithalászatra "megteszi".

[afrika egyelőre rablóhad-szín-tér]

szóval -szerintem- nem civilizációs, hanem tőkekoncentrációs harc folyik.

a civilizáció -mint olyan- hanyatlik. m_i_n_d_e_n_h_o_l, mert a technológiai, technikai fejlődés az csak a tőkekoncentrációt támogatja a vele járó lehetőségek többnyire csak lehetőségek maradnak. ma éppen olyan kevés szabadidőnk van, mint 200 évvel ezelőttieknek, az közlekedési eszközök fejlődése miatt sem lett több szabadidőnk, mert csak többet utazunk, nagyobb távolságokra is akár, de a szabadidőnk fajlagosan nem növekedett.

az a látszólagos időtöltés, ami nem volt 200 évvel ezelőtt most pedig igen, azok olyannyira szükségesek a mindennapi életvitelhez/tájékozottsághoz, hogy nem tekinthető "Szabadidőnek".

elnézést kérek ha katyvaszszerűre sikeredett, sör mellett könnyebb lett volna a mellékszálakat is fölvenni, mert a(z élő) beszélgetés ez esetben közbevetésre is lehetőséget nyújt, tanulmányíráshoz meg napok kellenének. de kinek van erre ideje? pláne, szabadideje?!:D
----

ezért szoktam mondogatni - Waltari: Mikael, és Mikael Hakim-ját. különösen az utóbbit, de azért csak az előzővel teljes.
Persze másnak meg más, mint pl. Asimov.
Horribile dictu: Örkény, Malamud. vagy csak: 42.

de jó kis off-ot hoztam össze. anamana a hibás!:)
@Habakuk999:
egyik sem, jégeső közben válaszolt, azt osztom és abból kéken zölden kigyün, hogy a valáások meg egyéb seggségek bevonása ebbe csak kisszines a lúdasmatyiban

a lényeg "elviszem pont"

a tökeit koncentrálja

brühüyyy

addig amíg valaki nem töketleníti és szerintem "valakik" most ezzel vannak elfoglalva és sikeresen...megy is a jajongás, hogy márpedig ez nem az ő játékszabályai szerint baszik ki vele

minél jobban kibaszik vele annál jobb europának és még sokan másoknak

brühüyyy

az ilyen huntingtonokat nem szabad olvasni mert öl butít és nyomorba tasszajt meg bérgumicsont készítő (egy a sok közűl)
@jaegtoer:

Hát ez nem semmi:)) Már hallottam egy-két elképzelést, ez méltó hozzájuk.
Érdemben nem tudok hozzászólni, kevés a biztos tudásom ezen a téren.
@Orica Középföldi:
segítség:
a zusa kurvára ki van borúlva, mert KÍna megint azt tesz a nem konvertibilis pénzével amit akar...de kijelentette a fehérbudiból a cerkóf: "még nem vesszük manipulátorként" kijafasz kérdezte?
és őkelme onnan a budiból micsinyanyál ha nem manipulál?

brühüyyy

ez most a "trend" arrafelé ahol ukrajnát szaggattyák apróra...a nagy 5 Forintos fagyi visszanyal
@rodeo36:

Köszi, de ez a te tudásod:)))
@Orica Középföldi:
kis matek: interpoláció és extrapoláció valamint "a" TÉNYEK megismerése és nem elhinni a: rubberbone manufacturer's bullshit

mézesmázas szavait

brühüyyy
@Orica Középföldi:
azt neked nem kell javallanom(?) hogy alapesetben vedd figyelembe EUROPA valós és hosszútávú érdekeit

BRÜHÜYYY

a Holland egy hülye, a Cameron meg már triplán lát, a Merkel meg hallgat

a többiek lázasan semmit sem mondanak

brühüyyy
@Orica Középföldi:
szerinted a Merkel beszél -anyanyelvi szinten- oroszúl?

brühüyyy
@Orica Középföldi:
ez egy mai cikk részlete a WP-ból:
My sentiments, to be clear, are with the legitimate Ukrainian government, not with the neo-imperialist regime in Russia. But the United States, frankly, has limited standing to insist on absolute respect for the territorial integrity of sovereign states.

Before Iraq there was Afghanistan, there was the Persian Gulf War, there was Panama, there was Grenada. And even as we condemn Moscow for its outrageous aggression, we reserve the right to fire deadly missiles into Pakistan, Yemen, Somalia and who knows where else.

nem kommentálom

extrapoláld

brühüyyy
@Orica Középföldi:

"Már hallottam egy-két elképzelést, ez méltó hozzájuk.
Érdemben nem tudok hozzászólni, kevés a biztos tudásom ezen a téren. "

ajjaj. pedig ez nem összeesküvés elmélet, és nem is összeesküvés. igazgatótanácsi üléseknek, meg világkonferenciáknak hívják ezeket...ez csak úgy zajlik:) nyíltan a szemünk láttára nyílt forráskódú piacokon. a kereskedők meg csak kereskednek, ki pénzel, ki áruval, ki emberrel, ki az életünkkel. szerencsére nincsenek trükkök százai sem, csak egy. de az működik. szerencsére ezt nekünk nem is kell tudni, minek terhelnének vele:)
@Habakuk999: "Huntington ilyen kiváló jós vagy csak forgatókönyvíróként használták.

Az ukránok félelmetesen pontosan bejöttek neki."

Persze, a vallási alapú civilizációk közti háborúra Ukrajna félelmetesen pontos példa.

:D
@annamanna:
melyik az a két vallás?

brühüyyy

bevallom pont?
@GeoCracker: A passzív rezisztenciában jobban bíznék, mint a testületi ellenállásban. Egyszerűen túl nehézkesnek tartom a testületi szintű lépéseket. Minél nagyobb egy rendszer, annál lomhább.
Például ezeket a szövegeknek lehet nézni a jó oldalát is, kiválóan megtanítható velük a kritikus szövegolvasás, fel lehet hívni velük a figyelmet arra, hogy menyire nem szabad készpénznek venni a felsőbb szintekről érkező kinyilatkoztatásokat. Sőt lehet velük viccelődni is. Lehet, hogy ez nem is olyan nagy probléma, mint amilyennek tűnik, lehet hasznot is húzni belőle. A diákok szerintem azt is elsajátítják, hogy a tanárok milyen példát adnak a problémamegoldásra. (Az életben, nem a feladatlapon). És ha azt látják, hogy dühösek, ellenállnak, beadványokat írnak stb, és mondjuk mégsem érnek el vele semmit, hiába dúlnak-fúlnak, akkor nem biztos, hogy azt érik el, hogy a diákoknak legyen kedvük a későbbi életükben a társadalmi problémákat megoldani.
De ha mondjuk egy osztálynyi diák azt látja, hogy a tanár viccnek veszi azt, ami neki nem tetszik, és jó poént hoz ki belőle, az talán többet segít a diák emberi tartásában, életkedvében.
Mert persze értem, hogy igazuk van a pedagógusoknak és joggal aggódnak. Csak azt nem látom, hogy ezzel a módszerrel az utóbbi években bármiféle sikert is el lehetett érni. Az utóbbi években jó pár diák- és tanár tüntetés volt, úgy emlékszem, különösebb eredmény nélkül.
Talán a módszeren kellene változtatni, és nevetni azon, amin különben sírni is lehet.
Ez csak egy ötlet, persze.
@rodeo36: hát ez az. Az ortodoxok egyik része a kijevi, a másik része a moszkvai pátriárka alá tartozik*, és ez máris komoly civilizációs különbség és háborús indok, legalábbis Huntington és Habakuk logikája szerint.

* egész pontosan: ukrán ortodox egyház – Kijevi Patriarchátus (39,8%), ukrán ortodox egyház – Moszkvai (29,4%), Ukrán Görög Katolikus Egyház (14,1%), ukrán autokefál ortodox egyház (2,8%), protestánsok (2,4%), római katolikus egyház (1,7%), Muszlimok (0,6%), Izraeliták (0,2%) egyéb (2,4%)
@annamanna:
doxológia

és máris szomszéd, mennyivel is tartozik?

brühüyyy

azt a lenátózott izmózuzmók nem akarják kifizetni a zukránok helyett

huntington-t olvasni? =megtu'nni mitől izzad a...szóval az
@rodeo36: Doxológia - pontosan :)
Ez Ukrajnában a lényeg, mi más :)

Kár, hogy most mutatnak az elébb még
Istent dicsértem én

Nem kezdtünk nagyon bele
Semmibe, jössz úgyis te
És minek is bármit is
E kis időre

És aztán nem jötté'
Átgyúrtuk életté
Idő komámmal
Ez üldögélést

Maradj otthon, nézzél TV-t
Töksötét vonatokat mutat minden csatorna
Mennek utas nincs egy se
Csak a büfékocsiban állnak (részegen)
Ketten, amelyik rosszul van az vagyok én
Kár, hogy most mutatnak az elébb még
Istent dicsértem én
@annamanna: figyuzz ez meg toxológia

deadmanride:

Tisztel foszerkeszto asszony.

Az on altal kozzetett ’ Bekoszono ’ cimu iras a Kormany.hu oldalon melegseggel ontotte el szivemet. Meghatottsagtol kuszkodve irom soraimat onnek, hiszen nem sokaknak adatik meg, hogy egy evtized utan elismerjek a nemzet oltaran tett aldozatait.

Az on ’ Bekoszono ’ cimu irasaban szereplo mondat, ideznem -

“Tágabb környezetünk tekintetében pedig többek között megismerhetik, hogyan viszik hazánk jó hírét kutatóink, miként válhat a bor országimázst formáló tényezővé, és mit tehet egy maroknyi magyar New Yorkban vagy akár Dubaiban kulturális kapcsolataink fejlődéséért.”

Kedves Ildiko, remelem nem haragszik meg, hogy Ildikonak szolitom. Kedves Ildiko. En, 2001-tol 2004-ig jelentos erofesziteseket tettem annak erdekeben, hogy a - kiemelnem a fenti idezetbol - ‘Dubaiban kulturális kapcsolataink fejlődéséért’ - tehat a nemzet erdekeit szolgaljam. Biztosithatom afelol, hogy a magyar ’ kultura ’ es a ’ magyar, minosegi termek ’ dubaiban valo megismerteteseben es annak terjeszteseben a tudasomhoz es kepessegeimhez kepest a legjobb munkat vegeztem.

Kemeny idok voltak ezek. Az egyre erosodo baloldali terror, az europai unio kegyetlen diktatumai nem tettek konnyebbe munkamat. Europai unios burokratak hada probalta es probalja a mai napig megakadalyozni, hogy a magyar kultura eljusson keleti partnereinkhez. A neo kommunista, nepbutito, zullott erkolcsu Gyurcsanykormany nem valogatott az eszkozokben. Rendosegi ugyek, koholt vadak - de akar gyilkossagi kiserlet is hatraltatta azon pionirok munkajat akik - had idezzem ont ujra - ‘ mit tehet egy maroknyi magyar New Yorkban vagy akár Dubaiban kulturális kapcsolataink fejlődéséért. ’ - erre a kemeny feladatra vallalkoztak.

Had egeszitsem ont ki azzal, hogy New York, Dubai mellett Los Angelesbe, Hong Kong-ba, Bern-be, Romaba, Londonba es az elektronikus vilaghalo segitsegevel a vilag legeldugottabb zugaba is sikeresen eljuttattuk a ’ magyar kulturat ‘.

Kedves Ildiko - oszinte oromommel fogadom, hogy egy evtized utan, annyi megprobaltas, zaklatas, rendorsegi, ugyeszsegi vadaskodas utan vegre elismerik egy kis, de annal eltokeltebb csoport munkajat.

Maradok Tisztelettel

deadmanride - volt porno producer es operator.

brühüyyy
@rodeo36: Svájcot kihagyta a szerző, sebaj, mások szerencsére a világ ezen istenhátamögötti részét is behintették a magyar kultúra magvaival. Úgyhogy remélem, Svájccal már nem keveredünk kulturális háborúba. (Opp, bocsánat, most látom, Svájcot is említette). Ha a szerző igazat állít, tképpen létrehozta a Dubai-New York világbéke tengelyt, mindent behintve a magyar kultúra éltető sugaraival, feloldva a még létező civilizációs ellentéteket.
Mit is tehetnék ehhez hozzá? Már mindent elmondott helyettem John Lennon: Make love, not war.
Szóval világbéke. Kulturális alapokon.
@annamanna:

ott doxológia alsón:

"Világbéke" : "meg lehet baszni" kultúrális alapon Turi Rudi mint Nagykövet

by Rodeo36

brühüyyy
@rodeo36: igen, a vége mindig ez :)
Általában az eleje is :)

Amúgy rájöttem ám, mi lehet az ilyen habakukista érvelés mélyén.
Vajh mi állhat vallási alapokon Ukrajnában?
Ezt az épületes, sőt szenteltvizes szöveget találtam: avalasz.hu/valsagkezeles-ukrajnaban-keresztenyek-a-strategiai-pontokon/
Ezzel összevetve: 444.hu/2014/02/22/sulyos-arc-lett-az-ukran-parlament-elnoke/
Nyilvánvaló, hogy igazán izgalmas vallási háborút lehet végigizgulni Ukrajnában.
Remélem, ebből most már te is érted és világosan látod az ukrajnai polgárháború valódi okait.
A súlypontokat vallási alapon.
Érted...... azért tört ki, hogy végre valódi keresztények kerüljenek a stratégiai pontokra, aki a keresztényekért felelősséget vállalva az Isten gondviselésének eszközei, különös tekintettel a társadalom legsérülékenyebb tagjaira, az elesettekre és nélkülözést szenvedőkre.
Világos, hogy maga a jóisten csinált Turcsinovból parlamenti elnököt, szóval Ukrajna félelmetesen pontos példa a vallási alapon szerveződő civilizációs háborúra, nem kétséges, hogy maga Jézus a vezére, aki osztogatja a stratégiai fontosságú pozíciókat, és legyőzi a gaz (kiket is? ja, keresztényeket). De ők nem baptisták!!!4!!
Há! Erről van szó, kérem!
Ukrán vallási civilizációs háború, egy-null Jézus javára! (Jézus ellenében, de ki nem szarja le).
Metál az ész! www.youtube.com/watch?v=jBhnN2ile3M
@annamanna:

minthacsak viktor orbanukicsot hallanám a magyar mindent jobban teljesít és ha nem akkor az azonnal az első alapelv alkalmazandó mely szerint a rezsidémon sárkánya legyőzi...szóval ki is a sárkány?

érteménezt, perszehugy, csak még nem nyeltem elég huntington kapszulát obamaborral és leszentelt nátó farvízzel...olyan gyorsanaszád fogjadbemán

brühüyyy

teljesen világos, hogy eljött a felsötétedés naccerű időszakája...csak tu'nnékhinni
@rodeo36: "teljesen világos, hogy eljött a felsötétedés naccerű időszakája...csak tu'nnékhinni" - én abban hiszek, hogy ha az éjszaka eljön, akkor el is megy, nem tart örökké.
Orbán és a huntington kapszula: ez elég érdekes, mert egyrészt az Alaptörvény valamiféle katolikusságot rögzít (kegytárgy imádattal, azaz a korona tiszteletével), amire majd az egész Parlamentnek esküt kell tennie, és a legfőbb emberei között van két teológus is (Balog ref., Semjén kat.), de az egész finoman szólva sem konzisztens, hiszen pl. egy olyan kiszólásnál, hogy "eget rengető" győzelmet arattak, a fenti úriembereknek teljes erőből pofán kellett volna baszniuk Orbánt (a blaszfémia miatt).
Az egész tehát világos, mint a vakablak, mármint világos, hogy iszonyú köpedelem "huntingtonizálni" a politikát, és a 21. sz-i natúr machiavellizmust vallási köntösbe öltöztetni, mint valami babiloni kurvát (csakhogy témánál maradjak).
@annamanna: magam részéről megmaradok a babiloni szent kurváknál és a szopósoknál amikről a byblos csak úgy érintőlegesen

addig is

a mennydörgős ménkü vágjon beléjük de a gömbvillám jobb lenne

brühüyyy
@annamanna:
mondd! szerinted a semjuén az csak szopik vagy befogaggya a szent tagot?

van az a tömjén?

brühüyyy
@rodeo36: nem tudom, viszont eszembe jutott még egy érdekes huntingtonizálás: hvg.hu/itthon/20140417_Gratulalt_az_LMP_eredmenyehez_a_dalai_lam
Ha én lennék a dalai láma, rohadtul nem érdekelne az lmp, sőt azt se tudnám, hogy Magyarország melyik földrészen van. Nem butaságból, csak egyszerűen nem érdekelne.
Ezek maximálisan nem összetartozó képződmények. Nincs semmiféle szerves fejlődés a dalai lámától az lmp-ig. Ahogy Ukrajnában sincs semmiféle vallási alapon zajló civilizációk közti háború.
Erről az egészről csak egy mondat jut eszembe: Isten barmai lassan őrülnek.
@jaegtoer: Passuthot mindig kihagyod.:)

A Turkkuból Isztambulig ide-oda csapódó, vetődő Mikael Ibrahim nagyvezér temetésével jutott oda, hogy tartozni kell valahová, akkor is ha a napi érdekviszonyok esetleg másra is determinálnák.

A fejtegetéseddel egyetértek egy apró kiegészítéssel:

a kétpólusú világrend bukása után az usa és a "páholyok" úgy vélhették, eljött a Kánaán és házon belül le tudják rendezni a világ újra és újra felosztásait.

Na de, most jön a na de: kialakultak szinte észrevétlenül új hatalmi - gazdaságilag természetesen megalapozva - gócpontok.
Ezek a hatalmi gócpontok lerázták magukról a nyugat gyarmatosításból és gazdasági fejlettségéből adódó gyámkodását, s mintegy újjászületve megjelentek a színen, immár nem fejlődő országként, nem biztonsági tanácsban szavazó bábként, hanem szuverén politikai, hatalmi gazdasági szereplőként.

S mint önálló entitások, elkezdtek szövetségeket szervezni, saját régiójukban terjeszkedni, befolyásolási övezeteket kialakítani.
Az új szövetségi rendszerek pedig civilizációs - kulturális, vallási - alapokon rendeződnek.

Egy illetve kétpólusú világrend helyett szép lassan kialakulóban van napjainkban egy öt-hat pólusú rend.
@annamanna: Alapjában véve egy udvarias fickó vagyok, s nem nagyon jellemző rám az, ahogyan le fogom írni a következő mondatomat:

Kisanyám, te olyan setét vagy, mint a szénbánya mélye áramszünet idején.
@Habakuk999: Ideges vagy? Vedd be szépen a xanaxodat.
Ha hozzám akarsz beszélni, akkor találj ki érveket.
@annamanna: Én ugyan nem akarok hozzád beszélni. Bőven elég volt belőled épp ennyi.
Érveket írnom pedig fölösleges, hiszen olyan témában akarsz vitatkozni, amiről semmit sem tudsz.
Megkérdezhetném, mi az a xanax, de inkább a gugli, mint válasz tőled.

Minden jót mindenkinek!
@Habakuk999: Tehát anélkül adod fel, hogy egyetlen érvet is képes legyél összekaparni az agyacskádból. Személyeskedésen túl többre nem fussa a képességeidből (argumentum ad hominem). Pedig még idézhetnél a könyveidből, amiket sikerült elolvasnod (argumentum ad verecundiam). Persze azokból se leszel okosabb.
"Minden jót mindenkinek!" - ezt nyilván a kínaiaknak, az araboknak, az indiaiknak, a dél-amerikaiaknak és az észak-koreaiaknak is kívánod, akiknek teszerinted nincs szükségük demokráciára, hisz tökjól megvannak a maguk kultúrájában :D
És persze ebből a tökjóllétből kiindulva majd bizonyára tök jól fognak kulturális háborút vívni vallási alapon(!!) Európa ellen, mert ezt megmondta Huntington!
Sőt, mi több, valaki neked azt is megmondta (valaki!), hogy mi seggnyaló nép vagyunk!
Ezt te mind TUDOD, ez te tudásod, amire büszke vagy, hahaha.
Annyit érsz, amennyit tudsz :)
@annamanna: Igen, átadom a terepet neked, ó nem személyeskedés és bölcsesség bajnoknője.
Eljött a hozzád hasonlók ideje.

( a minden jót azoknak kívánom, akiket tisztelek és becsülök ezen az oldalon, rajtuk kívül neked is, ha már ennyi fölösleges percet elvettél az életemből )
@Habakuk999: Tehát semmiféle érvvel nem tudod alátámasztani azt, hogy a kínaiaknak, araboknak, indiaiaknak, dél-amerikaiaknak, észak-koreaiaknak miért nincs szükségük demokráciára, és miért vannak meg annyira jól a maguk kultúrájában, és miért akarnának vallási alapon vívott civilizációs háborúkat indítani.
Pedig igazán kíváncsi lennék, főleg Észak- és Dél-Korea összehasonlítása kapcsán, hogyan tudod bebizonyítani, hogy (a fentebb felsorolt népeknek) nincs szükségük demokráciára, mert köszönik szépen(sic!) jól megvannak(sic!) a maguk(sic!) kultúrájában(sic!).
És pláne kíváncsi lennék arra, hogy Ukrajna miért félelmetesen pontos példa a vallási alapú civilizációk közti háborúra(sic!).
Valamint arra is roppant kíváncsi lennék, kitől hallottad azt a bölcsességet, hogy a magyaroknak nyalni való fenék kell?
Ki volt tanítód? Hol jártál iskolába?
"Ki és mi vagy? hogy így tűzokádó gyanánt
Tenger mélységéből egyszerre bukkansz ki."

"tisztelek és becsülök ezen az oldalon,"
Vajon kit tisztelsz, Rózsika? Kim Ir Szen minden leszármazottját, barátját és üzletfelét? Az összes Kedves Vezetőt?

Most én is idézek neked:
"- Hát te kivel beszélgetsz? - kérdezte a Király, aki odajött Alice-hez, és nagy kíváncsian nézegette a Fakutya fejét.
- Barátommal, a Fakutyával - válaszolta Alice. - Ha megengedi, bemutathatom felségednek.
- Nekem ugyan egy cseppet sem tetszik - mondta a Király. - De nem bánom, megcsókolhatja a kezemet.
- Van eszembe - vigyorgott a Fakutya.
- Mit pimaszkodsz? - hörgött a Király. - Mit bámulsz rám? - S beszéd közben Alice háta mögé lopakodott.
- A királyokat bámulni szokás - mentegette barátját Alice. - Ezt már olvastam is valahol, csak nem tudom, hogy hol.
- El ezzel a Fakutyával - parancsolta határozott hangon a Király, és oda is szólt az éppen arra tartó Királynőnek: - Édesem! Légy szíves, távolíttasd el ezt a Fakutyát!
A Királynő csak egy módját ismerte az ügyes-bajos dolgok elintézésének, akár fontosak voltak azok, akár nem.
- Üssétek le a fejét! - mondta oda se pillantva.
- Majd magam megyek a bakóért - mondta a Király lelkendezve, s máris elrohant." (...)
"Legelőbb a farka hegye tűnt el s utoljára a vigyorgása. De ez még azután is látszott egy darabig, amikor a Fakutya már sehol se volt."
Tudod, ki nevet utoljára?
Én :D
@annamanna: Szerintem kár erőlködnöd. Nem fogok veled megvitatni semmit sem, ezt a belépőddel eljátszottad.

Lehet, hogy nem vagy rosszindulatú és ostoba, ezt nem tudhatom.
Ugyanakkor az a mód, ahogyan felületes olvasásra a számba próbáltál -sz adni olyan állításokat, amikre az életben nem gondoltam, s a Rózsikázásod megakadályozza azt, hogy méltó beszélgetőpartnerre találjak benned. Trollokkal sem szoktam anyázni.

Úgyhogy még egyszer minden jót kívánok, -most kifejezetten neked - annyi előnyöm származott belőled, hogy sok-sok dilemma után végre elhatároztam, hogy nem kell nekem itt okoskodni.
@Habakuk999: Tehát semmiféle érvvel nem tudod alátámasztani azt, hogy a kínaiaknak, araboknak, indiaiaknak, dél-amerikaiaknak, észak-koreaiaknak miért nincs szükségük demokráciára, és miért vannak meg annyira jól a maguk kultúrájában, és miért akarnának vallási alapon vívott civilizációs háborúkat indítani.
Pedig igazán kíváncsi lennék, főleg Észak- és Dél-Korea összehasonlítása kapcsán, hogyan tudod bebizonyítani, hogy (a fentebb felsorolt népeknek) nincs szükségük demokráciára, mert köszönik szépen(sic!) jól megvannak(sic!) a maguk(sic!) kultúrájában(sic!).
És pláne kíváncsi lennék arra, hogy Ukrajna miért félelmetesen pontos példa a vallási alapú civilizációk közti háborúra(sic!).
Valamint arra is roppant kíváncsi lennék, kitől hallottad azt a bölcsességet, hogy a magyaroknak nyalni való fenék kell?
Ki volt tanítód? Hol jártál iskolába?
"Ki és mi vagy? hogy így tűzokádó gyanánt
Tenger mélységéből egyszerre bukkansz ki."

"tisztelek és becsülök ezen az oldalon,"
Vajon kit tisztelsz, Rózsika? Kim Ir Szen minden leszármazottját, barátját és üzletfelét? Az összes Kedves Vezetőt?

Most én is idézek neked:
"- Hát te kivel beszélgetsz? - kérdezte a Király, aki odajött Alice-hez, és nagy kíváncsian nézegette a Fakutya fejét.
- Barátommal, a Fakutyával - válaszolta Alice. - Ha megengedi, bemutathatom felségednek.
- Nekem ugyan egy cseppet sem tetszik - mondta a Király. - De nem bánom, megcsókolhatja a kezemet.
- Van eszembe - vigyorgott a Fakutya.
- Mit pimaszkodsz? - hörgött a Király. - Mit bámulsz rám? - S beszéd közben Alice háta mögé lopakodott.
- A királyokat bámulni szokás - mentegette barátját Alice. - Ezt már olvastam is valahol, csak nem tudom, hogy hol.
- El ezzel a Fakutyával - parancsolta határozott hangon a Király, és oda is szólt az éppen arra tartó Királynőnek: - Édesem! Légy szíves, távolíttasd el ezt a Fakutyát!
A Királynő csak egy módját ismerte az ügyes-bajos dolgok elintézésének, akár fontosak voltak azok, akár nem.
- Üssétek le a fejét! - mondta oda se pillantva.
- Majd magam megyek a bakóért - mondta a Király lelkendezve, s máris elrohant." (...)
"Legelőbb a farka hegye tűnt el s utoljára a vigyorgása. De ez még azután is látszott egy darabig, amikor a Fakutya már sehol se volt."
Tudod, ki nevet utoljára?
Én :D
@Habakuk999:

Hahó!
Miért negatív élmény segít a döntésben?
Miért nem a pozitív?
@Orica Középföldi: A pozitívumok miatt tartottam ki eddig.
Nem nagyon látom értelmét vitatkozni.

Az igaz, lenne miről, hiszen itt van pl Gyurcsány cikke e nol-ban.

Erről pl nagyon szívesen beszélgetnék olyanokkal, akik ne adj isten olvasták dos Santos " Az ördög keze" című könyvét, ami nagyon közérthetően, szájba rágósan, kalandregénynek álcázva elemzi a 2008, az euro és az államadósság-válságok előzményeit, okait, természetét vagy a témáról nem politikai megrendelésre készült tanulmányokat.

Mi lenne ebből a vitából itt? Jönnének a Gyurcsányt védők, hpgy de feri olyan jól megmongggya Orbánnak, minek báncsátok.

Erre sajnálom az időt, így feláldozom a pozitívumokat.
Mert vannak itt azok azért bőségesen, ez szent igaz.
@Habakuk999:

Ebből biztosan nagy vihar lenne:)

Dos Santos alapvetően nem egy tudományág képviselője, hanem újságíró, aki jó bestsellereket ír.
Nem nagyon különbözik Browntól.

Fikciókról vitatkozni nagyon szórakoztató lehet, de sok értelme nincs.

Én csak az Isteni formulát olvastam, fizikatanár lévén még nehézséget sem okozott, de azzal be is fejeztem Santos olvasását.

A válságot nyilván minden közgazdasági iskola elemezte, és gyaníthatóan nem azonos következtetésre jutottak.

Arról azért ne legyenek kétségeid,hogy a tanulmányok nem megrendelésre születtek.
De, mindig. Nem a hobbikertészek szervezetét érdekli egy válság elemzése.

Erről itt a blogon csak közgazdákkal lehetne vitázni, ha vannak elegen és érdekli őket.
Egy ilyen vitához azért kevés, ha csak jó vénája van valakinek, de az elméleti alapok hiányoznak.

Gy-t nem olvastam.
süti beállítások módosítása