Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: index.hu/belfold/2024/11/22/fejer-varmegye-sored-jatszoter-birosag-zajvedo-fal/ Hol volt, hol nem... (2024.11.22. 11:35) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2013.11.18. 13:10 Fabius

Lézer Janó megint kedvenc uzsorását szívatja

Címkék: fidesz nfü lázár jános csányi sándor

Néha elképesztően szórakoztató lehet Lázár Jánosnak lenni. Egy hoci ide az uniós pénz kasszakulcsát és némi uzsoráspolipozás után sem kell abbahagyni kedvenc sportját, az oligarchaszívatóst. Amíg Csányi a magyar foci legfrissebb Mohácsa után pofázik a kirakatban, addig János a kirakóst tologatja a háttérben, majd elégedett mosollyal hátradől, hogy akkor most erre mit lépsz, kistáska, nyehehehehehe. 

csányi-lázár.gif

Lázár érkeztével a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség rágyúrt az átláthatóságra. Lássuk be, ha valakinek akkor ennek a kormánynak éppen lenne hová fejlődnie, úgyhogy az ötlet magában nem elvetendő. Lázár szempontjából különösen akkor érdekes és szórakoztató, ha a nyolcnapos, ultrarövid kiszabott határidő lejárta után máris bevetheti a Hódmezővásárhelyen tökéletesített fegyvert, az online feketelistát és szégyenpadot

Na mit gondoltok ki üldögél ezen a "tájékoztató jellegű" - de az utolsó mondatával a vissza a lóvét bazmeg!-et kilátásba helyező - listán? Úgy is van, többek között Lázár legkedvesebb uzsorása, Csányi Sándor a Bóly Zrt.-vel. Érdekes adalék, hogy nem csak a beszólogató páholytárs van rajta a listán, hanem a remek ütemérzékkel rendelkező páholy, takarék és Vidi tulajdonos Garancsi István is a Duna Takarékkal. Innentől pedig elég merész húzás ez Lázártól, mert szerezhet kényelmetlen pillanatokat, ha a páholytársaknak nem arról kell filozofálni, hogy lehet a Vidike félidénybajnok, hanem arról, hogy üres marad a töltényűr, ha Lázár nem kap valami testhezálló, befelé fordított szöges nyakörvet, hogy megtanulja, az ugatós kutya is csak addig vagány, amíg a gazdi engedi. 

664 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr495641647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@gipsz.jakab: Mai humor. :)

Egy parlamenti képviselő száll léghajójával a kietlen táj felett, eltévedt.
Megpillant egy embert, lekiált neki:
- Meg tudná mondani, hogy hol vagyok?
- Ön, kedves uram, egy léghajóban utazik.
- Fogadjunk, hogy maga informatikus - förmed rá a politikus.
- Miből gondolja?
- Pontos választ adott, de mégsem tudok vele semmit sem kezdeni...
- Fogadjunk, hogy maga pedig politikus!
- Ezt honnan találta ki?
- Nem tudja, merre tart, hol van most, pontatlan kérdéseket tesz fel nekem, és a végén én vagyok a hibás.
@Sir Bates dö Hól: Anno Viki, de Bugyuta kongresszusa kapcsán
endresy.blogspot.hu/2013/09/fidesz-kongresszus-sajnalat-es-irigyseg.html
azt írtam, hogy a képbe belefér a háttérhaszonélvező. A jelzett link vége fele. A szerpre Lázár tökéletesen megfelel.
Speer felszínes szervilizmusa, Himmler részvétlenségével, és Goebbels demagógiájával.
@Marcellusca: Gábriel nem troll a klasszikus értelemben. köztes állapot.
@GeoCracker:
te nem ismered a valóságot

brühüyyy

de legalább ne hirdesd
@GeoCracker: Te figy. Ez a Lázár hála Isten kilométerekre van az általad felsoroltaktól. :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: persze, mert rájöttem, hogy nem vagy se nem főgonosz se nem arkangyal, hanem unalmadban csinálod ezt..tudod volt egy mondatod ami nagyon bennem maradt..
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Dehogyis, ellenben felvilágosított minket, hogy Radnótit valójában a zsidók ölték meg, annyira kínozták, bántották, mert aszonta, hogy ő magyar, nem azt, hogy zsidó. Szóval a lényeg, hogy a zsidó munkaszolgálatos jóerőben lévő verőlegények addig verték, kínozták emiatt, hogy Radnóti sírva könyörgött a jóságos magyar keretlegényeknek, hogy lőjék már agyon, nem bírja tovább ezt a szenvedést. De a gaz munkaszolgálatos fitt verőlegények még ezt a gyors és könnyű halált is elvették tőle, és egy gödörbe taszajtották.
Szóval ez Radnóti halálának igaz története.

És ezt tök komolyan. Azért ez már orvosi eset, nem?
Boccs az Off-ért

Ez már volt?

gepnarancs.hu/2013/11/osszefogast/

"...Úgy hiszi a rezsim, fotelból nem lehet forradalmat csinálni. Mutassuk meg, hogy lehet!

A közösségi portálokon és általában az interneten ezrével vannak közösségek. A néhány ezres csoportoktól a százezresekig, de ha ezek összeadódnak, iszonyú magas szám jön ki. Adódjanak össze!..."

On
@aritus: túlizguljátok G-t. amit persze értek valahol, mert a srác direkt olyanokat ír néha amitől joggal lesztek idegesek. csak nem kéne. túlértékelitek őt amikor hosszas vitát folytattok arról, hogy vajon mit kompenzál, miért csinálja, stb. unalmában teszi.
Egyébként meg ez sokkal érdekesebb, mint G

A migrén növeli a cerebovascularis (agyiérbetegségek) kockázatát.
www.weborvos.hu/egeszsegmagazin/stroke_veszelyre_figyelmeztet_a_migren/209078/
@aritus: Ez sem egészen így volt, de nem arról volt szó, hogy ne rólam szóljon a blog??? :)
@guma:

Már biztos, hogy a női filantrópot rólad fogják megszoborni:)))
@Penivaldes: Van benne valami. Ahogy sokszor mások, úgy néha én is csak polgártpukkasztok. :)
@Sir Bates dö Hól: tudod ki mondott mostanság ilyeneket, hogy ne keressünk morált a politikában? böszörményi nagy gergely. ilyneket szólt a kotonszökevény, hogy "egy rezsicsökkentés-kampányt erkölcsi szempontból vizsgálni értetlenség". hát nem. hát nem tudom lázár "kompromisszumkészségét" objektívan értékelni, miközben beleszarik a tányéromba.
egyébként a böszörményi cikk:

www.kreativ.hu/mas_medium/cikk/kuldetesunk_van_a_jobboldali_nyilvanossagban
Persze ez is lényeges, de erről sem harsog a média annyira. :)

Nagykoalícióban tussolják el az áfacsalásbotrányt

Sem a Fidesz, sem az MSZP képviselői nem támogatták hétfőn azt a kezdeményezést, amely a NAV-botrány részleteit derítette volna ki. Egy parlamenti vizsgálóbizottság felállításához legalább 78 képviselő aláírása szükséges, a szocialisták viszont a Jobbikkal takaróznak, mondván semmilyen közös kezdeményezést nem írnak alá velük.

alfahir.hu/nagykoalicioban_tussoljak_el_az_afacsalasbotranyt
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: nem te nem polgárpukkasztasz sokszor, annak ugyanis van továbbgondolása, átértékelése.
van persze,amikor valóban lehet veled beszélni, de nem mindig.
Már megint mi rosszat tett gábriel,hogy így haragudtok rá?!
A választ talán majd elolvasom,ha nem lesz sok komment.:))
Na viszlát.
Mentem aludni.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Na még egy kicsit.
Nem tudom azoknak az idióta balfaszoknak mi bajuk volt Radnótival.
Még az injdex-cikkben is olyan jól megfogalmazzák -ehh megtaláltam:Az egyik legszebb,hazafias költeményt író radnóti.
Én is az egyik leg hazafiasabb versnek nevezem.
Nade téllegviszlát!
@Penivaldes:
Ne jöjjünk zavarba!
Menjünk az avarba!
:DDDD
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Az, hogy egy jobbikos kispöcs.
Ja, neeem, az Te vagy.
:DDDDDDDDDDDDDDDDD
@Penivaldes: a gyerekestől ez "messze" van...

mondom ezt úgy, hogy két gyereket felneveltem, sőt unokáimmal való kapcsolatom is jó. még "lelkizni" is szoktunk néha...

de idegen gyereknél sem kellett hasonló következtetésre jutnom, sokkal inkább a szülőkkel. sok éven át szerveztem, vezetem, terveztem meg játszóházak programját. soha, még a több ezer fős városi rendezvénynél sem a gyerekkel volt a gond, hanem jó pár szülővel akik másként gondolták a működési szabályokat és magukra akarták formálni azt.
nem bántam ha leült 1, 1 anyuka pl márványozni, gyöngyöt fűzni, művirágot készíteni, ólomkatonát festeni, üvegfestést, stb tanulni - de a felforrt a vérem amikor rendszerint fel kellett szólítani őket, hogy ne spájzolják be az anyagokat vagy adják vissza 1.db elkészítése után a helyüket a gyerekeknek...
érdekes a gyerek megtanulta rögtön, hogy készíthet amit akar - de mindenből 1db-t, ami az övé is marad. soha nem volt vita velük mint a felnőttekkel...
Luke Skywalker elfogása után, újabb nagyszerű hőstettet hajtott végre a TEK :)

radicalpuzzle.blogspot.hu/2013/11/luke-skywalker-elfogasa-utan-ujabb.html
@Penivaldes: Nosza! :D

Hol talizunk? (Ha jól vettem ki, Te Balcsi parti lyányka vagyol.)

Lehet, hogy hűvös őszi idő van, de tundra bugyit azé' ne vegyél! :D
@bella _ciao: nem akarod megérteni, amit mondok... vagy, inkább én nem tudom pontosan megfogalmazni... megpróbálom újfent... engem az zavar egy picit, hogy az összehasonlításokat nem ugyan azon paraméretek alapján végezzük el, egyik alanynál pusztán érzelmi alapon, míg a másiknál a döntéseit és azok eredményeit a pillanatnyi idő kontextusába helyezve súlyozzuk, így nem befolyásolva a végeredményt... egyik esetben eszmeiséget, másik esetben hatalomtechnikai eszközök alkalmazását kérve számon/ vizsgálva... csupán csak ezt jeleztem... meg, hogy "szerintem" és azt, ha elhomályosítja látásod az érzelem, nem fogsz eredményt elérni soha...
@guma: nem a gyerekeket akartam leszólni, csak azt akartam mondani, hogy G nem troll, hanem más.

amit írsz ahhoz. a szülőkkel van a legtöbb baj. nem tudnak viselkedni, anyám múltkor ment mesét olvasni a kórházba a gyerekosztályba, a kicsik figyeltek, jó mocorogtak, de nem köszvényes püspökök. viszont a szülők közben hangosan dumáltak. úgyhogy értem miről írsz
@Marcellusca: olyanom nincsen, csak egyszerű alsóneműk.)
majdnem Balcsi parti inkább, egykor valóban lent laktam. a hely ahol élek a prérin van.)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: igen, én mindenkivel a Deákon találkozom, múltkor a tesómmal is.
@Orica Középföldi: :DDD

inkább ne!

azonkívül hülyeségeim (vagy -ink) sem súrolják azt a kategóriát amit megállapított. szerintem teljesen más személyiség jegyek vannak itt jelen, akik az adott helyzetet, körülményeket használják itt ki egyfajta közösségi életre.
abban Sírnek igaza van, hogy lenne mit megdumálni mert néha villámokat szór a vélemény különbség.

a Rodi pedig totál más tészta!
elfogult vagyok vele (is!), de vele kapcsolatban, hogy pl kommunista eszembe sem jutna...
@Penivaldes: Akkor te már profi randizós vagy. :)
@punkfrog:

"jobbikos fejjel egyszerű a világ" :DDD
@Sir Bates dö Hól: :)
lehet, hogy hülyeséget kérdezek: a hatalomtechnikai eszközöket nem az eszmeiség (cél) alapján kell működtetni???
@Husz_János_Puszita: Na azért múltkor a szabi téren a libsi "néma" tiltakozók is elég eccerűek voltak, kb. mint Zagyváék a jégbüfénél. :D
@Sir Bates dö Hól:

Punkforg a Jobbik megoldásait utasítja el, nem a felvetéseit.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

Most nem a libsi néma tiltakozókat kérdezték, hanem a te megoldási javaslataidat.
@Marcellusca: szia! :)

csak óvatosan azzal az avarral, mert akármi lehet alatta...
@Sir Bates dö Hól: értelek, szőröcske, értelek. sőt. egyet is értünk, ne legyen kettősmérce. vegytisztaságú objektivitás sohasem fog áthatni, de törekszem rá.
@Orica Középföldi:
verge találtam egy hölgyet aki kiáll a hölgyekért egy szeméttel szemben is

te meg el vagy tévedve

majd talán egyszer megérted

nem kell elfogultnak lenni velem de

kikérem magamnak

és a többit tedd hozzá

brühüyyy
@Alonee:

Ó Alonee, tudod érdekes dolog itt kiborulni, de tudod nincs igazad, mert te is csak egy archetípus vagy, akinek belefér az értékrendjébe, hogy néven nevezze a dolgokat - öreg komcsi, pornóparádés spiné, szigorú vén picsa (vajh ki lehet?), és ezt mi elfogadjuk, mint ugyancsak archetípusok:)

Abban igazad van, hogy a VIP-ezés, nagyképű, kizáró és indokolatlan volt.
Másikat Mókus megválaszolta.

Már csak kérdésem van.
Miután naponta beszéltek Mariannal a blogról, ez a szenvedélyes hsz tekinthető üzenetnek, egyetértő véleménynek is?

Miért gondolod, hogy a szigorúság korfüggő? Nem az:))
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

"Nagykoalícióban tussolják el az áfacsalásbotrányt"

Szakadjunk most már le Gábrielről. Tessék itt egy fontos ügy, amit belinkelt most már vagy huszadszorra. Mi a véleményetek róla?
@guma: szia :-) eszmeiség, hogy lehet cél?... szerintem az az alap, a rajt... de lehet, tévedek... majd valaki kijavít :-)
@Sir Bates dö Hól: alap de az a felépítményt is meg kell. hogy határozza... nem?
@Husz_János_Puszita: előbb írja már le Gábriel, ő mit gondol erről... azzal, hogy ki se mondja, s már eleve elfogadhatatlan szélsőségesnek nyilvánítjuk a véleményét, csak azt segítjük elő, hogy 1) lám, intoleráns oldal vagyunk mi is; 2) soha nem is kell leírnia a véleményét, ezáltal ütközés sincs, s ebben az esetben ki néz ki inkább agresszív kirekesztőnek? :-)
@Sir Bates dö Hól: elvileg ez az eszmei alapállás már hordoz magában egy célt is. a hatalomtechnikai eszköz választható csak, amivel a célt el lehet érni?

megnézzük gyakorlati példán? nondjuk trafikügy?
@Husz_János_Puszita: Nekem erről az, hogy sokadszorra bizonyosodik be, hogy a háttérben a FIDESZ és a MASZOP érdekei összeérnek. A fő cél az lenne, hogy ezt a két nagy gólemet takarítsuk el a kormányrúd közeléből.
@bella _ciao: tőled ezt el is várom. szeretném, reménylem, fogalmazom inkább így. másoktól nem.
@Husz_János_Puszita: szia!:)

ez nagyon komoly kérdés!
több szempontból: van rajta sapka vagy nincs rajta sapka!

1./ha akarom így húzom rá a vizes lepedőt az ellenfélre (fidesz, lmp)
2./ kormányzati, ügyészségi rossz munkát takarnak el vele csak a jelen helyzetben.
mutass egy bizottságot ami eredményt ért el...
nem is folytatom!
@Penivaldes: ha reggel 7-től 23 óráig unatkozik, akkor miből él?...trafikos feleség? vagy földbirtokos édesanya? vagy...
@guma: @bella _ciao: nézzük példákon, de ne trafikügy, az nem példa... jakobinusok, leninizmus... inkább erre lennék kiváncsi :-)
@Sir Bates dö Hól:
elnézést kérek az elhamarkodott kommentért és hogy ezáltal rossz színben tűnünk fel!
a jövőben természetesen mindig megvárom, hogy előbb Gábriel reagáljon.
nem szeretnék senkit megsérteni.
és valóban, agresszív kirekesztő vagyok,mert
nem hagyom Gábrielt válaszolni.
még egyszer elnézést mindenkitől!
.
.
.
.
.
.
mi történik itt?
vagy én hülyültem meg?
@tristen2005:

Fabius kitalálta a gondolatomat.:)
@Sir Bates dö Hól:

"jakobinusok, leninizmus... inkább erre lennék kiváncsi :-) "

Húúú, de nagyot markolsz:))
Nem mernék belemenni, de kíváncsi vagyok a véleményedre.
@Husz_János_Puszita: nyilván az is benne van, hogy mindketten érintettek azügyekben... meg az mszp a novák-lista miatt belevezette magát egy zsákutcába, ahonnan képtelen kijönni, csak nézi a falat, mint borjú az új kaput... ha lettek volna ott tehetséges stratégák, már régen partvonalon kívülre tehették volna az lmp-t és a jobbikot is, csak 1) vagy tehetségtelenek gyülekezete, 2) vagy túszul ejtette őket a ballib értelmiség megmondó emberei... de leginkább a kettő keveréke :-)
@Sir Bates dö Hól: inkább magyar példánál maradnék, de legyen meg a történeti távlat is. meg hogy neked is legyen kedveskedve, a leninizmusra erőltetett párhuzam okán a tanácsköztársaság szavaznék. a magyar jakobinusok, martinovicsék ugyanis nem voltak hatalomban. igaz, k. béláék is csak 133 napot, de mégis. megfelel?
@guma: na ezaz miért kell egy csalás kivizsgálásához bizottság is?
@punkfrog: szia:) miért ez a mártír felhang?... ez csak az én véleményem és nem minősítés volt feléd... én nem vitatkozom, csak vélemènyt cserélek maximum :-)
Gábriel megüdvözült, miatta nem vizsgálhatják szegény demokrata pártok az ezermilliárdos adómutyit. Az ő hibája, tudtam!:))
@Orica Középföldi: @bella _ciao: roberspierre és leninre gondoltam, ők voltak hatalmon... de lehet martinovics is, meg kun béla is, bár szerintem rajtuk keresztűl nem lehet tiszta képet kapni az alapfelvetés tekintetében :-)
@Sir Bates dö Hól:

Én ebben max szemlélő leszek. Nincs elég és nem elég alapos ismeretem a véleményalkotáshoz:)
@Sir Bates dö Hól:
túlreagáltad szerintem.(meg én is)
remélem Gábriel válaszolt már!:)
hisz szerinte ezek egyszerűen megoldható dolgok.
elszámoltatás
közbiztonság
én is kiváncsi vagyok az ő verziójára:)
@Sir Bates dö Hól: tőlem, mehetnek ők is. bár uljanov és maximilián sem voltak tiszták.
@rodeo36: A konferenciáról tényleg csak a hírekből értesültem. Ha mást tudsz, mond. S nem hirdetem :-)
Sosem állítottam, hogy tévedhetetlen lennék. Amellett a vezetői váltógazdaság nem zárja ki a háttérszereplőket.
Sőt, még egy Eu-szintű összeesküvéselméletet sem
@punkfrog: nem válaszolt még :-)... ha, meg indulatosan túlreagálom, azt észreveszed :-)
@Husz_János_Puszita: azt az érintettségben jeleztem, bár nem ezen a téren volt ennek döntő szerepe.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Még fiatal. Minőségben lehet még kilométerekre, de szellemiségében nem.
@Sir Bates dö Hól: Az mszp egy alapos aknamunka áldozata. Gondos aknamunkával csőbe huzta saját magát.
@guma: Kutyafáját, dehogyis Önre gondoltam, meg sem fordult a fejemben, annál is inkább, mert az Ön abszolút jóindulatú írásait kifejezetten kedvelem.
@Orica Középföldi: Archetípusnak lenni megtisztelő. Köszönöm. :)
Na, jó.
Maximilian a libertè, equalitè, fraternitè eszmei alapján állt, elfogadta a hatalommegosztás elveit → nevezzük mai ismereteink, definicióink szerint demokratának, köztársaságpártinak... cél megvolt, semmi sem indokolta a terror bevezetését és azok ellen való alkalmazását, akik érdekében tevékenykedett... meg milyen eszmeiség alapján indoklod az alkotmányozó tagjainak kizárását a törvényhozó nemzetgyűlésből... az simán hatalomtechnikai megoldás... szerintem
@Fabius:

Gábriel vagy fizetett provokátor, vagy monomániás szociopata, akit nem zavar, hogy dühöt vált ki a közegben, ahol az idejét tölti. (Vagy mindkettő.) Ebből az elsőnek bizonyára nem szándékoznál teret adni. Ha meg csak a második marad, az egy az egyben ugyanaz, mint szerinted Stefánia, "egy unatkozó troll, aki itt éli ki magát". Csak annyi a különbség, hogy Stefánia szórakoztató volt, Gábriel pedig - lásd a hozzászólásokat.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Szeretnék konkrét lenni. Hazudsz. A Horthy szobor avatásnál, két törpe minoritás (by Antall József) purparléját láttam. Ha azt mondod, hogy az ellentüntetők úgy viselkedtek mint Zagyva Gyuláék, akkor az ordas hazugság, semmi fenyegető nem volt bennük. Ugyanakkor nehéz hova tenni, azt a figurát, aki üvöltve követeli vissza a zsidó nagymamáját, az ötven körüli, jólöltözött horthystáktól, mellette egy kisfiú Israel Army feliratú sapkában. A másik oldalon a nagyon erőteljesen szépkorú bácsi, aki az ellentüntetőknek akarja elmagyarázni, hogy Horthy micsoda remek ember volt. Vicces volt mind a két oldal, talán az antifák voltak idétlenebbek, magyarázza már el nekik valaki, hogy a Horthy szobor avatás az miattuk van, ők generálják nagyrészt. Ti ti. horthystajobbikszebbjövőt, inkább csak unalmasok vagytok és ártalmatlanok.
Egy dolgot azért még szükségesnek tartok leírni és ezt személyesen neked adresszálnám. Tavaly jó alaposan felhúztam magam és írtam egy enyhén szólva pikírt és dühös kommentet, ahol azt skribáltam le, hogy mivel Szív Fészkei miattad ment el, ezért veled szóba állni vétek. Revideálnom kell ezt a véleményemet, most azt gondolom, hogy muszáj szóba állnunk egymással, már a két oldalnak, mert oda jutottunk, hogy bemerevedett arcvonalak mögött, hiperérzékenyen álldogálunk, meggyőzödve a saját igazunkról, és szavakra is hisztérikusan reagálva. Fene tudja, lehet, hogy ez nem helyes. Fenntartva egyébként a Szív iránt érzett mélységes tiszteletemet és nagyrabecsülésemet.
@Kowalski, helyzetjelentést!:

Egyetértek. Tudjuk, hogy van az a pénz...
Fab a maga részéről ezt láthatóan lezárta. Azt gondolom előállt a se lenyelni, de kiköpni helyzet.

Ugorgyunk:)))
@Sir Bates dö Hól: tehát vessük össze maximiliánt és vlagyimirt.
szóval maxi ideológiai alapja az erény (közjó?) volt, célja pedig ennek győzelemre juttatása. ehhez a hatolmtechnikai eszköze a terror volt.
valagyimir ideológiai alapja a kommunizmus volt, célja ennek megvalósítása. ehhez a hatolmtechnikai eszköze a forradalom volt.

a végeredményeket vizsgálva maradjunk az életükben megvalósultaknál?
@Sir Bates dö Hól: maximilián fejlődött (eleinte valóban a haálbüntetés ellen, a cenzus mentes választójogért és nagy hármasért szállt síkra), mert nem sokkal későbbi életében épphogy korlátozta volna a szabadságot az egyenlőség érdekében.
@bella _ciao: nem azt írtam, hogy vessük össze őket... modellezzünk rajtuk keresztűl, ezt javasoltam :-)

vlagyimir szintén a maximiliannál említett eszmét követte, csak ő jobban kiemelte marx hatására az osztály nélküli társadalmat, de nem akart terrort, legalábbis szerintem, nála inkább áll a te felvetésed, hogy az eszmeiség elérése/megvalósulása miatt szorította ki a mensevikeket a hatalomból, hisz ők nem osztálynélküliségben gondolkoztak

valahogy mégis csak elválik nálam, az eszmei alapállás (-izmus) és a hatalomtecnikai eszközök/praktikák alkalmazása közti összefüggés... még gondolkozom rajta
@Sir Bates dö Hól: várjál-várjál. ezen egyedek eszméi folyamatosan alakultak életük során (ahogy más rendes-rendetlen embernél is). tehát változhattak az alapértékek is, no meg a cél. ez különösen robespierre-nél kontúros. és akkor ehhez add hozzá a hatalomtechnikai giotint.

"még gondolkozom rajta" - egyél ginkót!
@bella _ciao: én azt mondtam, hogy eszmei alapállás és hatalomtechnikai eszközök közt nincs eleve kimutatható összefüggés... ha lehet, legyen ez a kiindulópont :-)
@Sir Bates dö Hól: ez elég egyértelmű számomra. különben kész recept lenne mindegyik eszmének a megvalósítására. lletve próbálkoztak ilyennel, de nem jött be.
@rodeo36:
Helló!
Itt már úgyse off.
Itt van Alonnee, te magad is válaszoltál neki, mit játszod a kis naívat?:)

"Alonee 2013.11.18. 20:25:59

@Vérmókus, a Maghrebi Mogyorózabálók Őrizője: Ó Vérmókus, ha az a plebs ne lett volna. DE volt. Tudod, érdekes dolog kiborulni itt Gabrielen, nem is azért, mert nincs igazad/igazatok, hanem mert ő csak egy archetípus, van azért még itt egy pár ilyen. Nézzük csak, pl. a piás, öreg, kicsit bezombult komcsi, a teljesen érthetetlen írásaival, a szigorú vén picsa, aki mindenkit kioszt, a tahó és a buta spiné pornóparádéja és még sorolhatnám. Pont Gabrielen akadsz ki és most, pont ilyen volt egy éve is, az nem zavart? Komolyan fel sem emelted a tollad, mikor itt simán egy este, beszóltak egy teljesen ártatlan kommentelőnek, hogy ez itt a viájpí szakasz. Kik azok akiket pl. Te plebsnek tartasz? Hmm? Nem vitás, hogy a harci/csata blogok közül ez egy nagyon jó blog, de azért, most komolyan, a sajtó "visszabüfögi" a "plebsnek", amit Ti írtok? Ilyet leírni. Ha szépen megkérlek tudnál egy pár példát hozni?"
Az öreg piás komcsi, az te vagy.
Ki az a vén szigorú picsa?

Ééés... jöhet a kiokosításom is.
@Sir Bates dö Hól: újragondoltam. ugye az éjszaka nem azért van, hogy aludjunk, hanemhogy setét legyen. szóval egy eszmei alapállás azért meg kéne hogy határozza az igénybe veendő eszközöket. ugye itt két olyan típusú delikvensről beszélünk, akik eszközként tekintettek versenytársaik likvidálására az áhított hatalombakerülésért. egy ugyanilyen eszköz ma elképzelhetetlen lenne egy demokratikus alpállásnál. de lehet, hogy akkoriban is ockódtak volna bárminemű terrortól pl. girondisták.
és az még mindig áll, hogy robespierre is folyamatosan radikálozódott, s ezért egyre gyakrabban használta giotint. egyre bizalmatlanabb lett, egyre kisebb forradalmi elitre számított, végül zsarnok lett. lenin is megindult ezen az úton, de halála megakadályozta a kiteljesedét.
most így elmélázva, nem tudom, alkalmasak-e ők modellezésre. főleg, ha a mai analógiákat akarnánk felrajzolni.
süti beállítások módosítása