Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri111: @Ma született bálvány: olvastam, hogy ott is gebasz van, de ott több pénz is van a magánorvosra. S... (2024.12.18. 09:29) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.12.21. 05:05 Fabius

Világvége! Orbán is elfelejtett számolni!

Címkék: oktatás gazdaság fidesz tandíj orbán viktor

Picsába. Jön a világvége. Most. Pont most, hogy a franc essen bele. Mikor legyőztük a balliberális hadakat és úgy toporgunk a kánaán kapuja előtt, mint nemzeti nadrágból kibuggyanó, zakót szétfeszítő hájhurka a nyírlugosi focipályára vezető fahídon. Hol vagy ilyenkor ÉdesJézus, hogy a majákat a naptárjukkal együtt elzavard a vérbe? De, ha már nem jöttél időben legalább ezt a világvége izét sürgethetted volna egy kicsit. Nem kellett azt nekünk tudni, hogy Fénylő Csillagunkat ugyanaz az unortodox szakember korrepetálja matekból, mint féleszű kedvencét. 

Megelégedtünk volna a tudattal, hogy a világvégéig sikerült újraépíteni a szocializmust, a tervgazdaságot, 62-re emelni az adók számát, és lemondtunk volna a nyírlugosi pálya közepén fejben összeadni próbáló Kedves Vezető pocakos látványáról. 

orbán foci.jpg

Mert, ha már iskolaállamosítás és felsőoktatási forráskivonás van, akkor legalább műfüves focipálya legyen elég. Végül is az is lehet egyfajta oktatási koncepció, ha labdakergető szakmunkásokat képzünk gazdaságtudományi doktorok helyett. És mi lehetne jobb helyszín a számmisztikába elmerülni, mint a műfüves pálya kellős közepe, mikor tudjuk, hogy a fagyott műfű és a labda látványa hat serkentőleg cáratyuskánk szürkeállományára. Össze is adta mindjárt, hogyaszongya: agyin plusz agyin egyenlő dvá, és Nyíregyházán hamar be is jelentette: arra jött rá, hogy ő tulajdonképpen kéccer törölte el a tandíjat. 

orbán-tandíj.gif

Na, most vagy tényleg ennyire nem megy a matek, vagy egyszerűen csak szerény a szentem, és valóban nem akar minden erényével hivalkodni a köznép előtt. Mer'ugye Bokros után az egy, a Gyurcsány féle be sem vezetett és lenépszavazott az kettő, és a Fidelitas színház keretében előadott kismiújság meg három. Legalábbis ha hiszünk a Pokorni Zoltán nevű fideszes oktatáspolitikusnak, aki szerint itt a tandíj vezetődik/dött be éppen, és ugye miért is ne hinnénk. De könnyen meglehet az is, hogy az ember aki még soha nem hazudott, most egy kicsit mégis, belegabalyodott a tandíjtörlés matekba, mint leghülyébb kormánytag a seggpöttyelemzésbe, és nem merte bevállalni azt a büszke hármat, mert mit lehet tudni. Még a végén képes valamelyik ostoba a híradóban lebuktatni ezzel a szép kerek mondattal:

"A magasabb minőségi ponthatárokat, amelyekkel be lehet kerülni az államilag finanszírozott helyekre, egyelőre nem hirdetik ki, azok csak az intézmények kapacitásától függően, a felvételi eljárás során alakulnak ki."

 

Meg ugye a 16 nemingyenes szakra mégsem egyértelmű mit is kéne kamuzni. Lehet ezt eltörölt tandíjnak nevezni, vagy nem? Vagy nagyon lehet, és legfeljebb kicsit nem? Lássuk be nem kell közönség előtt ilyeneken gyötrődni a kimerítő matekpélda után, hagyni kell a francba az egészet. Egy tandíj eltörlés már igazán nem oszt, nem szoroz a dicsőségtáblán. Aztán majd valamelyik áldozati bárány kimagyarázza, hogy Selmeczi utánpótlás kommunikációsokat nem képeztetünk magunknak ingyen, aki hülyeséget pislogás nélkül hazudni képes pirított szőke nő vázzá akarja képeztetni magát az tegye a saját pénzén. Ugyanígy járjanak el a jogászok és gazdaságtudományi diplomára vagy doktori címre vágyók is.Még csak az kéne, hogy a jövő generációi értsenek a gazdasághoz, bennük legyen az ország gazdasági felemelkedésének záloga! Piha! Akkor soha többé nem adhatna egyik műfüves akadémia sem alkotmánnyal focizó cselkirály miniszterelnököt az országnak!

 

Jó van ez így! Abcúg matek, vesszenek a gazdaságtudományok! Hiszen ahogy a félázsiai sztyeppe bölcsesség tartja: a lónak is négy lába van, de ki a tököm számolja mikor lassan azt is megesszük? 

612 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr404975742

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.21. 14:54:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: The Empire Strikes Back - átverték a diákokat avagy a nagy „houdini" keretszám-trükk 2012.12.21. 10:42:36

Balog Zoltán miniszter 3 napos felsőoktatási reformja valójában egy „zseniális” trükk kigondolására volt elegendő. A feladvány ugye az volt, hogyan teremtsünk 40 majd 55 ezer államilag finanszírozott felsőoktatási helyet ugyanabból a megszavazott költs...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

üvegből az ablakot, a palackot -ami telve van- és a tükröt

a tigrist szőrösen

milyen az üvegből?

tudod irodalom delem már egy ideje nem kedvelem

brühühühü
@Mariann19: Igen te is benne vagy és persze nem csak a kommentelők, hanem az olvasók is. :)

youtu.be/i2h25F2fqr8
@rodeo36:
Erről jut eszembe, most azért örülök, sikerült az angol interjúm egy angollal. Pedig szerintem nem is tudok eléggé, de úgy látszik kezdésnek jó.
Ez senkit nem érdekel, de én mindenkinek elmondom, mert ez egy önbizalom-fröccs.
ezt nézegessétek, én mindig elpityergem magam, hogy

drorbán+bűnszervezete mire volt képes az országgal és lakosaival szemben...

a video nagy reményt ad, hogy nem csak pusztulást hoz a fides

hanem a fides eltakarítása után lesz élet még az országban !

vimeo.com/55629135
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Az én készleteim sem robbantják a piacokat.
@rodeo36: Hmmm... alapfokú nyelvtudás NÉLKÜL milyen munkát fogsz kapni külföldön? A nyelviskola persze hogy nem azért van, hogy anyanyelvi szinten megtanuld a nyelvet. Csak éppen, ha kimégy külföldre nulla nyelvtudással max mosogatni tudsz a honfitárs kifőzdéjében. Nem biztos, hogy mindenki erre a karrierre vágyik...
(+ a bejegyzés a bulihaverokfanta témakörben született- nem a nyelvtanulás témakörben)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
annak alapján amit a wiki ír róla teljesen a magyar valóság a dzsobbikos álmok valóra válása a nem létező pénzek osztogatása és annak következményei,....

1993 ban szinte szóról szóra ezt tapasztaltam azóta boldogabb időket élek
@mamitirtok sír derék (kommensevik): Nem egészen a szabad választásom. De szeptembertől 9 órát dolgozom és 4 órát ingázom...:S Sokkal jobb szerettem sok szempontból, mikor volt időm itt garázdálkodni. Hiányzik.:D De most 11 napig itt leszek!:D
@rodeo36:

Ha van valami zenéd, küld már el emilben, mert lassan túl sokáig kell bóklásznom a neten, kösz.
:D
@allegretto23:

hát a buliban egyetértve veled is, a megjegyzésem, hogy manapság és az utóbbi 45 évben Magyarország alkalmas arra, hogy alapfokot legalább 3 vagy 4 nyelvből magára ragasszon homokozás meg kultúrálódás címén, aki nem ezt az életstílust követi az elvész

brühühühü

és azokból lesznek doktorált tányérmosók
@rodeo36: Ha akarsz egy jó kis békávés feelinget akkor ezt nézd meg, nagyon ütős. :)

youtu.be/AJ6VtyAQJdM
@allegretto23:

figyelj, Portugalia kb magyar méretű de

en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Portugal

ebből a legfontosabb:

Subjects List
[edit]1º Ciclo - 1st Cycle[5]
1st, 2nd, 3rd and 4th years
General subjects:
Portuguese Language
Environment Study
Mathematics
Enrichment Activities:
English
Artistic Education
Physical Education
Musical Education
Verbal Education
Facultative:
Catholic (or other confessions) Moral and Religious Education
[edit]2º Ciclo - 2nd Cycle
5th and 6th years
Portuguese Language
Mathematics
History and Geography of Portugal
English (levels 1 and 2)
Natural Sciences
Visual Education (Arts)
Technological Education (Crafts)
Physical Education
Musical Education
Catholic (or other confessions) Moral and Religious Education (facultative)
[edit]3º Ciclo - 3rd Cycle
7th, 8th and 9th years
Portuguese Language
Mathematics
English (levels 3, 4 and 5)
2nd Foreign language - French or Spanish or German (levels 1, 2 and 3)
Natural Sciences
Physics and Chemistry
History
Geography
Physical Education
Visual Education (Arts)*
Technological Education (Hand Work)*
Drama/Music*
Computer and IT / an alternative of the school (only in 7th and 8th years)
Catholic (or other confessions) Moral and Religious Education (facultative)

tehát már általános első től...

www.ibe.unesco.org/International/ICE/natrap/Portugal_1.pdf

2.1. 11. oldal tól előre

szóval facultative választás mely 3 idegen nyelvet választja 8 választhatóból ÁLTALÁNOS ISKOLA!!!

brühühühühü

és ez egy "elmaradott ország" finnek meg a többiek?
Én is boldog Karácsonyt kívánok, Böjte Atyával, aki talán életművével bizonyított (a magamfajta megátalkodottaknak is):

"Vágysz megértésre? Próbálj megérteni másokat! Vágysz dicséretre? Dicsérj meg másokat (...)! Vágysz kedvességre? Légy kedves!"
@Mariann19: azt hiszem, rájöttem, hol rontod el mindig. Te azt feltételezed, hogy ez a kormány országot akar irányítani, méghozzá a kifejezés pozitív (mondhatnám: legnemesebb) értelmében, ám ehhez balfasz. Közben meg: dehogyis akar.
Nyertek, dőzsölnek.
Megtehetik, megteszik.
Nem értenek hozzá, de kipróbálhatják, hát kipróbálják.
És arról is gondoskodnak, hogy a köreik minél hosszabb ideig szórakozhassanak ugyanígy.

Ha létezne náluk tárgyilagos, teljesítményalapú értékelési rendszer, ezek önmagukat akasztgatnák. Nem véletlen, hogy nem fogy arrafelé a kenderkötél...
@Mariann19: (Gondolom ismered: Ki a pesszimista?- A jól értesült optimista.)
Te ismersz jómagyarmunkásparasztembereket? Közelről? Mondjuk úgy, hogy együtt dolgozol velük hosszabb ideig és ők nem ismerik a nézeteidet? Tudod, hogy milyen éjfekete sötétség honol a fejükben, amikor alapvető gazdasági ismeretek kerülnek szóba? Nem reprezentatív felmérésem szerint az alábbi arányok állapíthatók meg az átlag jómunkásemberek (szakmunkás, napszámos, gazdálkodó) körében: tízből négy nem volt szavazni már az utolsó három választáson sem- nem érdekli, úgy is mindegy... három a fideszre szavazott, ebből egy már nem fog szavazni senkire ("egyik kutya másik eb"), egy hívő jewhater- jobbik szavazó lesz 2014-ben, egy továbbra is bízik a fideszben, további kettő szerint a zsidók, meg a cigányok miatt van minden ( 1 maszop, egy jobbik szavazó volt), a maradék (volt kisgazda szavazó) nem tudja, hogy kire szavazzon, ha egyáltalán elmegy. Ha megkérdezed milyen pártok vannak fidesz, jobbik, szocik... lmp-ről nem hallottak, Bajnairól annyit tudnak, hogy volt valami libás ügy, amiben elítélték...

Dum spiro spero.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

hát ha ez a magyar valóság...és miért ne...akkor szar

felvettem, ha lesz rá idegem meg időm akkor megnézem

mindíg az jut eszembe hogy több csótányírtót kellene gyártani és jobban szórni mint anno a bábolnai rencert amivel a patkányokat írtottuk

ennyi csótány egy helyen?

tudod én ilyen helyekre nem járok...ez a dzsobbik szemszögéből micsoda? eredmény?

brühühühühü
@Légifarkas:
tökéletes helyzetelemzés, Ali baba megkapta a Szezám Tárúlj varázsszót és addig amíg a dzsinn el nem viszi őket a pokolba addig megy a dőzsi

brühühühühü
@rodeo36: Elfelejted, hogy a nyelviskola alapvetően nem -csak- az értelmiségnek van. Szakmunkások, adminisztratív dolgozók, könyvelők, szállodai alkalmazottak - ezeknek mind szüksége lehet nyelvtudásra. Nem is biztos, hogy magas szintű nyelvtudásra - de egy szakmai/társalgási németre, angolra mindenképp. Ha nem tanultak, vagy nem tanultak meg eléggé a középiskolában miért ne tanulhatnának később, máshol.
@Légifarkas:

Igazad lehet. Mariann egyszerűen túl okos és túl tisztességes ahhoz, hogy a maga valójában értékelje ezt a fost@licskát, amit amúgy pedig átlát.
@rodeo36: Hát elég vegyes felvágott az biztos, de talán ezért is volt olyan nagy sikere. :)

A Kontroll meghatározhatatlan műfajú film. Egyes kritikusok krimi-akció-thrillernek, mások vígjátéknak, ismét mások társadalomszatírának tartják. Eme, a posztmodern filmművészetben szokásosan többrétegű és műfajilag sokszínű (eklektikus) alkotás mind képi- és hangulatvilágában, mind cselekményében valóban tartalmazza a fenti stílusok elemeit, sőt a „misztikus pszichotriller” (ld. Twin Peaks) elemei is megtalálhatóak benne. Műfaji és cselekményi eklekticizmusát többen tekintik koncepciótlanságnak, és a film egyik legfőbb hibájának róják fel, mondván, hogy ez a túl sok szálat megragadni akaró, igazán egységes történet híján lévő alkotás nem egyéb hatásvadász reklámklipek összefüggéstelen halmazánál.[2]

Figyelemre méltó ugyanakkor a metró misztikus fényeiből és árnyékaiból kikevert képi világ, a film által teremtett, a kelet-európai mindennapok miliőjét idéző légkör, és az ennek megformálásában elsődleges, kiváló színészi alakítások – nemcsak a főbb, hanem a fontosabb mellékszerepek egy részét is népszerű és sikeres magyar színészek játsszák. A kritikusok szinte kivétel nélkül az alkotás erényei közé sorolják a képi világgal teljes egységet alkotó filmzenét, melyet a Neo együttes a rendezővel együttműködve alkotott meg. A filmbeli metróállomások helyszínéül gyakran egyszerre több állomást választottak, és a rajtuk felvett részeket utólag vágták össze egy jelenetté, így is módosítva a budapesti metró megjelenésén, talán éppen megkönnyítve az elvonatkoztatást tőle.

hu.wikipedia.org/wiki/Kontroll_(film)
Hogy a keresztényüldözőket keresőknek is legyen jó világvége-napjuk :-)
endresy.blogspot.hu/2012/12/ideademagogia-familiaris.html
@rodeo36: Tudom - mondjuk pont Portugáliáról nem, mert arrafelé nem jártam. Ez nálunk még nagyon nagyon sokáig nem lesz így, és ahogy a dolgok haladnak, egyre kevésbé lesz így. Most perpill lemondtak arról, hogy az összeszerelőcsarnokok nyelvét tanulják első nyelvként a kölkök, maradt az angol, de gondolom más módon is meg lehet akadályozni, hogy túl sokan beszéljenek jól angolul. Elég, ha alacsonyan maradnak a tanári fizetések, meg előhozzák megint az idióta magolós nyelvtanulást (angolt nem lehet magolni- az nem az a nyelv).
@GeoCracker: Szoktam olvasni és szívesen olvasom az írásaidat. De bocs. Ez az egész marhaság nem ér annyit. Monthy Python itt éhen halna a társulatával, hacsak a köztévé nem alkalmazná tudósítónak.

Egyébként két napja linkelgettem ezt a baromságot, remélem valaki legalább szórakozott.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Ez most MUHAHA!!!, vagy menj a picsába? Te most magadból csinálsz hülyét, vagy engem próbálsz annak nézni?
@saravad: ez az: túl okos, és túl tisztességes. Nincs ezzel egyedül, én már nem is kommentelem be, csak magam elé mormogom, amikor rákérdeznek: "Hát nem látják, hogy a következmények...", azt, hogy kit érdekel, látják-e; az biztos, hogy leszarják. Nem azért vannak ők ott, hogy lássanak...
@Mariann19: Jó választás:) Egy könyv meg
mindig szép ajándék. Egy picit büszke
is vagyok, hogy épp olyanra esett a választásod,
amire elmondhatom, hogy a fizikai
megvalósulásában nem picit az én kezem
munkája is benne van.
@saravad: Újszülöttnek...
Za a helyzet, hogy rémlik, még meg is értekeztük, hogy Rétvárit az utsópillanatban átszavaztató sorállók hoztáka parlamentbe.
Amúgy ez a felvonulás tényleg kabaré.
Igazándiból csak szimplán telelett a ... szóval az egész azzal, amit pont a Karácsony előtt már megint elő bírtak sötétségből vezetni.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

elment

cca 6 óra tömény

brühühühü
@Légifarkas:
23.55-kor, az elmaradt világvége küszöbén talán elmondhatom: bárhogy figyelek, bárhogy tájékozódom egyre jobban fáj a mindent elborító sötétség. Ez nem az, amiből ki akarnának törni. Nem! Ez büszke, öntudatos ostobaság! Aki nem részese: áruló. S lassan nincs már olyan szint, ahová be ne gyűrűzne. Így múlik el a világ dicsősége? Nem, dehogy. Csak egy jobb sorsra érdemes nép, amelyik nem kért a jobb sorsból.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

Pontosan tudod hogy vagyok vele, és mindenkiről egyénileg mérve mondok verdiktet. Kimondom én bátran, hogy a Drazsé meg Veres Jankó gazdasági kormányzás a tömény szarhúgyfos, hogy I. Orbán szorgalmas munkával el tudta kúrni amit a Bokros csomag kitermelt neki, pedig a beszélő fasznak azt is csak hagynia kellett volna pörögni. Kimondom, hogy Megyó meg a 100 napos kibaszott felelőtlenség volt, az éveken keresztül fenntartása meg pláne.

Ugyanígy, a regnálás elején letett koncepció és a végén kialakult számok alapján ítélem meg a Bajnai-Oszkó párost is.

Márpedig ők azt ígérték szar lesz és megszorítás, válságkezelés, de egy év múlva növekedési pályára állunk.

Oszt'ez meg így lett, rólam meg ugye tudjuk, amit kijelentek azt adatokkal is alátámasztom, ha kell.

És most sem az van, hogy mit osztunk szét, hanem, hogy mit mivel kezelnénk.

Szerintem ez mérce. Meg kellett volna már tanulni a társadalomnak, hogy az ígéret nem kötelez, az osztogatás meg nincs ingyen. És mondom ahogy van, végtelenül szomorúnak tartom, hogy van ma az országban olyan párt, aki még mindig a bármiféle gazdasági terv nélküli osztogatásban látja a jövőjét. Ez teljes populizmusra és inkompetenciára utal.
@mamitirtok sír derék (kommensevik): itten tűvé lett téve a cibertér érted, kiáltozták a sötétben az olvtársak a nevedet :-), örülünk, hogy ismét köztünk vagy, és békés, jókedvű ünnepeket kívánunk!
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

ehelyett:

www.youtube.com/watch?v=gBC2gYf5jN8

legyen jó visszajátszó rendszered 16-32000Hz és 112 dB

brühühühühü

a nyomort és haldoklást csak perverz emberek lesik ha megoldás nincs rá mert nem akarjátok

ugye így van

jó lenézni és lesajnálni aki a sárban a saját hugyában és szarában fetreng....ime nem én vagyok....még és te szoktál biblikus lenni minő röhej
@GeoCracker:
Az a baj, hogy én túl érzékeny vagyok. Jókat röhögök, meg minden, de azért na...
Nekem fáj látni. Amúgy a kdnp családügyi bohóckodásához, már valahol írtam, de Te se vagy központi adatbázis: ha az élettársak csekély felelősségvállalása zavarná őket, akkor - mint törvényhozók - könnyedén változtathatnának ezen. 2/3-al? Bármit! Vagy az ellenkezőjét!
Nincs ráció a tevékenységükben, ahhoz képest meg igen sokba vannak.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

ezt ide teszem mert ez "valami" ez egy orgona darab eredetileg Busoni írta át zenekari és orgona eredeti

www.youtube.com/watch?v=wQHlttYN0x8

keresd meg Isoir-ral

brühühühühü
@mamitirtok sír derék (kommensevik):

A nyugdíjrendszer elképzelésük 2010-ben és a progresszív adórendszer elképzelés az agráriumba visszaforgatható adókedvezményekkel nem hülyeség.

Ez speciel tényleg kettő, de van :-))
@rodeo36: "Szezám Tárúlj " Talán "Szezám Turulj"-t akartál írni, nem? :-)
@rodeo36:

"ilyet mondani egy dzsobbikosnak? hatástanulmány, számok és évekre előre meg hátra"

Mondani bizony, mindenkinek aki parlamenti szerepre ácsingózik. A beárazatlan ígérgetések korának vége van, tessék szépen észrevenni minden pártnak :-)
@saravad:

Neked is boldog Karácsonyt! :-)
@saravad: Önmagában az, hogy szellemi kiskorúaknak gründolnak egy szervezetet nem izgatna. Amikor azonban kötelezővé teszik, akkor érdekelne Rétvári reakciója arra, ha valaki nem fogadná el a házasságát, mert nem bujt át a nejével a sztonhendzs legnagyobb kapuja alatt fűszoknyában.
@rodeo36: Össze sem lehet hasonlítani a kettőt. De a nyomor vagy a lepusztultság ugyanúgy az élet része mint az emelkedettség vagy a magas kultúra. Mivel mind a kettő hozzánk tartozik, ezért helye lehet annak is, ha valaki ezt akarja bemutatni, főleg úgy, hogy humor is van benne.

Ahogy a rendezője is nyilatkozott róla:

"Zavaros nálam is, hogy milyen film ez, de pont az a lényeg, hogy nem lehet behatárolni. Röhögünk, aztán a következő pillanatban meglepődünk, aztán megint röhögünk, majd sírunk, és így tovább, akár az élet. A történet is változik, miért kell leragadni egy zsánerben – van ilyen törvény, hogy ha thrillert csinálunk, nem szabad röhögni? Az a fontos, hogy ez a keverés ne tűnjön erőltetettnek."
Ez se rossz viktorékról.Be is írtam a véleményemet.
vastagbor.blog.hu/2012/12/21/egy_makulatlan_elme_orok_ragyogasa_405#comment-form

viktorék nyílt lapokkal játszottak.
Csak nem a tandíjjal kampányoltak,hogy be akarják vezetni?
@GeoCracker:
Basszus Geo, ez az ország egy vicc.
@GeoCracker: Tökéletes. Nincs mit hozzátenni.
@Fabius: Tudod nem akarom,hogy 4 év múlva meg bajnait szidjuk ugyanígy.Hogy azt higgyük,hú most jó lesz és ugyanúgy folytatódjanak a lopások,töketlenkedések.
Oké legyen bajnai de nem akarok pofára esni.
Nem rá szavazok de ha ő jön akkor ez van.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

ebben megint hazudsz és mellé beszélsz

nem kell hogy legyen ti csináljátok bazdmeg magatoknak hogy lássátok naponta percenként milyen jók vagytok ti és milyen szarok azok akik ott hevernek

és te vallásos vagy meg katlik? hát ezért vagyok ateista

meg nálad a byblos? brühühühühüh

mikor mi annó a 70-es években mentünk a jólétet látohatni először nem is értettük miért vannak emberek az uccán fekve és sebekkel meg alkohollal és drogokkal teli

ezt mi nem ismertük

hát legyen csináljatok minél többet így karácsony táján a szeretet ünnepén ott dögöljenek meg és mennyenek is a picsába a városból mert olyan rondák és ha...???

gyalázatos vagy
@épészmérnök:

hát ha arra nyílt ki

brühühühühü

akkor turul
@GeoCracker:
Kezdettől alattomos paradigmaváltásnak hívom ami itt megy.
Meg lehet-e élni 47 ezerből? nem ez volna a kérdés: jogos-e munkáért NEM munkabért fizetni.
Jogos-e, hogy a diplomások, sőt a szakmunkások elvándorolnak? Van-e jövő itthon???
Lehet-e közpénzből arra költenio,, ami a jövőben az állam zrt. konkurrenciája lehet?
@kifordított nagyanyó:

Pofára esni én sem szeretnék, hinni meg csak annak hiszek ami szerintem is úgy van, és lehetséges, kivitelezhető.

Ezért lenne cél most valami olyan összetételű választási szövetség kierőszakolása, ahol nem veresjancsik szarjék(el) a költségvetést.

Mert ilyenre nem szavazok.
Azon tűnődöm, hogy vajon el is hiszik ezt a sok blődséget?

"Kövér László elmondta, a Békemenet a rendszerváltozás történetének egyik legnagyobb pillanata, mely megvédte a szuverenitását, a demokráciát és a magyar kormányt akkor, amikor az forradalmi lépésekre kényszerült, és szembekerült a múlt erőivel. Kövér szerint a Békemenet jelentősége a Nagy Imre-újratemetéshez mérhető, és ha 1994-ben rendezték volna meg a menetet, “ma nem itt tartanánk”."
@allegretto23: ez a dum spiro-izé nem világos, ettől eltekintve tudom, kikről beszélsz. A Sanyikról.
Sanyinak a legfaszább, ezt a tanulságot már az első Üvegtigrisből levontuk. Időnként parancsolgatnak neki, cserébe nincs gondja semmire, 24/24 üzemmódban foglalkozhat saját önmegvalósításával. Sanyi boldog ember, tudatlan, de boldog.
És "idekint" rengeteg Sanyi él. Azt mondod, tízből négy régóta nem volt szavazni? Tudok mutatni tízből tízet, meg sem kell erőltetnem magamat ehhez. Kérdés egy Sanyihoz: melyik pártra szavaznál? Válasz: amelyik bért emel. Olyan nincs, mondom; válasz: eeennnyi...
Évtizedek óta nem kell az emberek véleménye ahhoz, hogy az állam működjön valahogy. Évtizedek óta nem érdekel senkit, mi az emberek véleménye, mert úgyis úgy működik az állam, ahogy ő akar. Az emberek ezt megszokták, az állam is megszokta, kialakult az a táncrend, amiben egyik félnek sincs túl nagy elvárása a másikkal szemben, néhányan (egyre kevesebben) négyévente összefutnak, aztán annyi. A többségi Sanyik eközben élik a maguk kis világát, és bármennyire is hihetetlenül hangzik, lehet hírek, infók, vélemény nélkül élni, nagyon is lehet. Csak vállat vonni kell hozzá tudni, és kész.
@Légifarkas: "A többségi Sanyik eközben élik a maguk kis világát, és bármennyire is hihetetlenül hangzik, lehet hírek, infók, vélemény nélkül élni, nagyon is lehet. Csak vállat vonni kell hozzá tudni, és kész. "

Így élt a többség a Kádár-korszakban.
@rodeo36: Szerintem te nem is vagy ateista én meg nem adom fel. Tudod az utolsókból lesznek az elsők. :)
Rozsdatemető - visszajön a Rozsdatemető világa.
@saravad: Anno kutatóként dolgoztam. Mikorbiológi, de ez részletkérdés.
Azt azonban megtanította az élet ezzel kapcsolatban, hogy a kérdezéshez pár dolgot tudomásul kell venni. A két legfontosabb, ami más területeken (akár a magánéletben) is igaz:
1. Csak tényszerű, és az okokat fortató kérdésre lehet tényszerű és valós válaszra számítani;
2. Akkor szabad csak feltenni egy kérdést, ha annak bármilyen tartalmú válaszára fel vagyunkkészülve;

Amit írsz az az első kategória. Rossz kérdéseket teszünk fel gyakran. S ezért is születnek lozung-válaszok.
@épészmérnök: nem tudom, de viszket a billentyűzetem tőle :-)
@Fabius: Igazából én abban nem látok semmi meggyőző garanciát, hogy rajta keresztül valami átütően új más vagy tisztább lehetne. Ez az 1 éves szakértői szerep is csak arra volt jó, hogy elhúzzák 2010-ig valahogy, előrehozott választás nélkül.

Látod pld. Olaszországot. Ott is jött egy "szakértő" de azóta már ő is lemondott és nagyon maradandót ő sem alkotott, ahogy elnézem.
@GeoCracker: "1. Csak tényszerű, és az okokat fortató kérdésre lehet tényszerű és valós válaszra számítani;
2. Akkor szabad csak feltenni egy kérdést, ha annak bármilyen tartalmú válaszára fel vagyunkkészülve;"

Remek! Különösen a második meglátás.
@saravad: "Csak egy jobb sorsra érdemes nép, amelyik nem kért a jobb sorsból."

Nincs jobb sorsra érdemes nép, tisztelt kolléga. Ez ugyanolyan önámítás, mint a széljobb szentszövegek; magában hordozza azt a gondolatot, miszerint nem kéne ennek ilyen szarul mennie, hiszen mi többre vagyunk hivatottak. Mire? Mire hármat számolok, legfeljebb :-)
A nép az nép, a sorsa meg annak tükre, hogyan élt az elé tett lehetőségekkel. Szar ügy, ha kevesek rossz döntései a többséget viszik romlásba, de ha a többség ezt tűri, akkor az lesz a sorsa. Nincs itt predesztinálva senkinek, hogy sikeres népnek kell lennie, vagy sem: lehet az is, meg lehet balfasz is. És ahogy a sikeres népet nem nagyon lehet balfaszságra kényszeríteni, úgy a balfasz népből sem lesz sikeres mindaddig, amíg a változás módja, eszközei, vagy vonzatai, az akarata ellen valók.
@épészmérnök: S hidd el sokszor sérülnek.
A 2. különben tipikusan a magánéletet érintő ügyekben.
a klasszikus párkapcsolati kérdésre: megcsaltál? Hány kérdező van felkészülve arra a válaszra, hogy "igen kedves, megcsalalak"
@Fabius: Ebben:@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: sajnos van valami.Én is félek attól,hogy évek múlva is azon dühöngünk,hogy nincs változás.
Mondjuk ha nem lenne sokkal rosszabb (csökkenne a romlás üteme)és nem lennének nagy mutyik ,botrányok,már jobb lenne.
És ha ehhez nincs nagy pofájuk az még jobb lenne.
Na,de ma korán kell kelnem,úgyhogy jóéjt.
illetve viszlát.:))
@GeoCracker:
A bármilyen tartalmú válaszra pedig a társadalom nincs felkészülve, és ezt még súlyosbítják politikai tényezők.
Tanulni kéne? Nem vagy hazafi.
Másképp kéne? Hungarofób vagy. (ez amúgy egy műszó, pszichésen éretlen személyek számára)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

mit nem acc fel?

az, hogy uccsókból elsők lesznek az kihalás kérdése meg az, hogy ne állj meg szemlélődni mert a tevék addig is gyalogolnak valamerre

azt, hogy előre még senki sem határozta meg, eddig te megpróbálnád?

nekem mindíg megmarad az a kérdésem akarok én ezekhez tartozni? és mire eldöntöm már sehol sincsenek és akkor a probléma is megoldódik

a sanyik és a többi izék között élni? hát nem egy élmény oda sok lőszer kell meg jó gyors villámgéppuska

persze ők is ugyanezt mongyák ezért fognak most az usában sok páncélozozz hátizsákot árúlni és venni meg a 6 éves pisztolyt visz vallástan órára mert fél

brühühühühü

te kis sanyika
@Légifarkas:
Hát, kolléga, rávilágított érvelésem hibáira, nem cáfolom. Tekintse fenti soraimat költői túlzásnak..
@saravad: Ha társadalom nem készül fel a válaszokra, az csak az árkokat mélyíti. A tudás és a hülyeség közt csak a kérdések és válaszok jelenthetik a hidat.
Amíg két hülyeség licitje zajlik,addig csak az összefeszülés marad.
@GeoCracker:

Juj de szépen fogalmazol! Itt vidéken csak úgy mondanám: reménytelen.
:( :)
@GeoCracker: én magam körül úgy látom, hogy a népeknek igazából nincsenek kérdései, így (és emellett) nincs szüksége válaszokra sem. Ez a közönynek az a szintje, amit szerintem csak kihalással lehet eltüntetni.
@Légifarkas: Elnézést, de az Üvegtigrist nem láttam, így nem tudtam hogy átlagmelóst Sanyinak hívják.
A boldog tudatlan kategóriában inkább átlagmancikát, a tipikus bimbo-t nevezném - náluk fordul elő, hogy 10-ből 10 nem megy szavazni; csak műköröm legyen a körmösnél, sali a szendvicsdében, attól ő már boldog, tök mindegy ki van kormányon.
A melós kategóriában sokkal több az öntudatos, véleménnyel megvert ámde nulla ismerettel rendelkező delikvens.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: @kifordított nagyanyó:

Hááát, srácok, én meg azt látom a jobbikos pártvezetés is elég tágan értelmezi a "költségkeret" fogalmát, az esküt, a retorikából kikoptak a "visszahívható képviselőket" és a "politikusbűnözés" jelszavak. Nem véletlenül.

Nézem ahogy Markó Elemér úgy csóválja a farkát ahogy Papcsák fütyül, a sokszor megénekelt panamához meg egy büdös szava nincs. Ezek mellé jön csak a gazdasági inkompetencia. A gatyára züllesztett, stagflációba fordult országnak nincs még négy éve kísérleti teleppé válni.
@Légifarkas: A közöny beletörődést hoz. Nem véletlenül féltettem a diákokat és féltem is attól, hogy pofára ejtik és ezzel apátiába döntik őket.

ezt meg csak nem bírtam megállni.
endresy.blogspot.hu/2012/12/bayeri-orban-tamogatas-dijazasa.html
Bár a diáktüntikhez is van köze. A főnyálas megpróbálja majd gondolom szép lassan felmorzsolni, megfélemliteni a srácokat.
Belefutottam egy TV2 ajánlóba. Orbán a Hajdú show-ba. Magyarázza a magyarázhatatlant.
Kész szánalom.
@Fabius: Jójó de ők csak most kezdték és nem tudták összelopni magukat.:))
Ha van valami ügy egy szoci vagy egy fideszes simán le tudja hazudni a napot is az égről,a jobbik ebben még újonc.:))
Majd ha a jobbik lesz hatalmon olyan jól fognak csinálni mindent,hogy fölösleges lesz a képviselők visszahívása.:))
A gazdasági inkompetenciáról meg annyit-komolyan-hogy a szocik meg a fidesz eddig bizonyítottak már.
Így a jobbik is tudná csinálni.
@Légifarkas: "Azt hiszem, rájöttem, hogy hol rontod el mindíg.Te azt feltételezed, hogy ez a kormány országot akar irányítani, méghozzá a kifejezés pozitív /mondhatnán a legnemesebb/ értelmében.
Légifarkas! Amennyiben korábban nem lettél volna általam kedvelt kommentelő társam, most nem a finom hangú mivoltomat mutatnám be Neked.
Mielőtt reagálnék a kritikádra, kérlek, olvasd el még egyszer a 22.19 és 22.49 h-kor Allegrettonak és Saravadnak írt kommentemet. Miután értelmezted, kérlek, sorold fel, hogy mely megállapításaim szerint idealizálom a jelenlegi kormány működését.
@allegretto23: Válaszodban meglehetősen sötét kép alakult ki arról, hogy az ország lakosságának egy része mennyire közömbös és tájékozatlan az ország politikai életét tekintve. Amikor egy-egy - a mindennapi életből merített - TV riportot nézek, átjön olykor ennek a tájékozatlanságnak a képe az ottani "otthonkás" nénik által, azonban az meglep, hogy dolgozó emberek, akik társas módon részt vesznek a társadalomban, ennyire alulimformáltak.
Ennek van egy nagy veszélye. Valószínűleg ebből az embercsoportból egy rész elmegy szavazni, és fogalma nincs arról, hogy mi alapján adja le a voksát.
Fenntebb írta Légifarkas, hogy egy nép sorsa úgy alakul, ahogyan azt maga formálja, ha rosszul dönt, az a nép azt érdemli.
Igenám, de a világosan gondolkozó állampolgárok áldozatai lesznek a hibás döntéseknek. Ezt láthatjuk most is.
@lecsó kolbász: "Egy kicsit büszke is vagyok, hogy olyanra esett a választásod, amire elmondhatom, hogy a fizikai megvalósulásában az én kezem munkája is benne van."
Öröm lelhetsz a munkádban, amikor viszont látod a munkád eredményét, ráadásul olyan terméknél, amely az emberek számára a hasznosságán túl sajátosan jó érzést produkál.
Az új könyv illata, az a kis izgalom, ahogyan a kezünkbe vesszük, majd az olvasás gyönyörűsége, soha ki nem apadó örömforrás.
@Mariann19: sose vess gátat a kijönni akaró mérgednek, mert rámegy a szívedre, megbetegít. Komolyan. Legközelebb hadd szóljon, ha megérdemlem :-)
Te írtad:
"Valamiféle csodát akar a kormány a világnak bemutatni, a felemelkedés érdekében olyan fordulatokat produkál"
A felemelkedés érdekében, most ezen akadt meg a szemem. Biztosan ezt gondolod, máskülönben nem írtad volna le; szerintem viszont ez nem a jó kiindulási alap. Nem azt mondtam, hogy idealizálod: azt mondom, te a hasznosságot akarod megtalálni benne, érződik az, hogy valamiféle elhivatottságot feltételezel róluk.
@Légifarkas: "Valamiféle csodát akar a kormány a világnak bemutatni, a felemelkedés érdekében olyan fordulatokat produkál, amelyeket nem lehet komolyan venni."
Alá kellett volna támasztanom tovább, hogy mire gondolok. A kormány az európai gyakorlattól eltérően új utakat akar bemutatni a világnak, amelyekkel bizonyítani szándékozik saját rendkívüli voltát. Próbálkozik kelettel, Dél-Amerikával, a volt orosz tagállamokkal, Afrikával. Abban bízik, hogy beüt a csoda, és a világ számára mi leszünk az etalon. A kormány retorikájában gyakran megjelenik utalás arra, hogy minket utánoz a világ pl. a bankok és multik adóztatásában, néhány rendhagyó intézkedésünkben.
Korántsem kell arra gondolni, hogy elhivatottságot látok ebben a gazdaságpolitikában, inkább egy feltűnési, kitűnési szándékot vélelmezek.
@Mariann19: így már érthetőbb, köszönöm a kiegészítést. Feltételezésed nagyjából helytálló lehet, én annyival egészíteném ki, hogy a kormányt nem különösebben zavarja, ha az a csoda csak nem akar összejönni - a lényeg, hogy le tudja kommunikálni, rajta vannak az ügyön.

"A kormány retorikájában gyakran megjelenik utalás arra, hogy minket utánoz a világ"
Persze, valami nagyot mondaniuk kell, ha már legyőzni semmit nem sikerül... Ja, tudom, majd jövőre. Majd valamelyik jövőre :-)
@Légifarkas: "A lényeg, hogy le tudja kommunikálni."
Amennyiben megfigyeled napi szinren a retorikát, bizonyára tapasztalod azokat a valószínűtlen, az ország helyzetét értékelő dicsőítéseket, melyek nem a valóságot tükrözik. Nagyon érdekel a gazdaság, elég sok számszaki adatot is megnézek. Nemcsak a KSH, hanem az eustatot is figyelem, ha elém kerül. A kormányt az sem zavarja, hogy az datok nyilvánosak, nyugodtan festi reményteljesnek a jövő képet. Valamiféle álomvilágban él, és a valóságnak képzeli el, aminek csupán lennie kéne. Ugyanez a helyzet a döntések magyarázatainál is.
Nagyon nehéz azért nekünk úgy élni, hogy nemcsak tervezni nem tudjuk a jövőnket, hanem a jelent sem ismerjük.
@Mariann19: most teljesen őszinte leszek (ez ilyen rohamszerűen elő szokott nálam fordulni): ki nem állhatom a gazdasági dolgokat :-) Fősulin volt egy-egy félév mikro- és makroökonómia (ezekből ötös voltam, tanultam, de gyorsan el is felejtettem), aztán volt két félév vállalatirányítás (harmadszorra, nagy nehezen hármasra), attól már ugyanazt a jeges borzongást éreztem, mint amit manapság az általad elegánsan "számszaki adat"-nak nevezett információk közelében. Az egyetlen dolog, ami miatt mégis hajlandó vagyok ilyesmikkel mérgezni a lelkivilágomat, az pont az, hogy ne érjenek túl nagy meglepetések a jövőben.
Ettől függetlenül mondjuk fognak, mert nézhetem én a számszakiakat, ha egyszer csak a műszakiakra vagyok fogékony...
Szóval igen, próbálom követni. Naponta azért mégsem, mert regenerálódni is kell két diagram között, de szemem a pályán van, és időnként eszmecserélünk pár német kollégával, az ő szemszögükből is másként látszik sok minden. Összegzem, mielőtt Csendes Don reloaded lenne belőle: a gazdasági folyamatok, összefüggések - szerintem - túlságosan bonyolultak már ahhoz, hogy egyszerű halandó alaposabban megérthesse - innentől kezdve meg úgy kozmetikázik a kormány (a mindenkori kormány), ahogy akar. Lefestheti a jövőre érkező kánaánt nyugodtan; te tudni fogod, hogy hazudik, pár tucat blogger ugyancsak tudni fogja, de ötmillió ember csak vállat von rá, és azt mondja: na, ha jövőre, akkor jövőre. És ha mégsem jön jövőre, hát Istenem, mi van akkor... nagyanyáink is azt várták már.
Mi a várakozáshoz vagyunk szokva. Szar érzés ezt így visszaolvasni, de mit tegyek, még tart a roham :-)
@Légifarkas: A mai világot nagyvonalakban két dolog határozza meg, a gazdaság és az egyéni jogok érvényesülésének igénye.
Ez utóbbit nevezhetjük demokráciának is pontatlanul. Úgy látom, hogy ennek a fontosságát nem érzékelik kellőképpen az emberek csak abban az esetben, ha privát életüket érinti ennek a hiánya. Ezért a magyar társadalomban ez a téma ad acta, mely a jogállamiságot, a kényszerek nélküli szabadságot nem tartja elsőrangú igénynek.Ebből következik a társadalmi közöny, az elfordulás a közösségi élettől.
A másik dolog a gazdasági folyamatok értelmezése lenne, melynek megértése ijesztőnek tűnhet első blikkre, de nem az, ha jó a magyarázat. Sokszor gondoltam már arra, hogy az egyszerűbb embereknek mondanak-e valamit azok a számok, amelyeket nap mint nap hallanak, a milliárdokról. Szerintem ez összegszerűen számukra nem is értelmezhető, hiszen sem a való életben, sem szerény tanulmányaik során ezt a volument nem érzékelték. Emiatt a nagy többség nem képes a helyén kezelni a kormány gazdasági döntéseit, annak esetleges előnyeit /?/, vagy kártékony voltát.
Te műszaki ember vagy, én gazdasági szakember.Imádok szerelni és mindent megjavítani nő létemre, mert amikor ezt teszem, mindíg csodálom a funkció és annak műszaki megoldásának az egységét.
Most szeretném bebizonyítani Neked, hogy a gazdasági fogalmak nem ördöngősek, csak hülyén, vagy egyáltalán nem magyarázzák meg. Amennyiben tudod, felejtsd el az alábbiakat, ha jól mutatom be, egy ismerettel megbarátkozol. Sokat hallani a hozzáadott értékről, ezt ábrázolom:
Vásárolt Hozzáadott Képzett
érték ár
Anyag, szol loo - loo
Bér - 5o 50
Adók - 20 20
amortizáció - 10 10
Bankkamat - 5 5
Nyereség - 5 5
Összesen: 100 90 190
Ebből a táblázatból látod, hogy egy adott cég
saját produktumával 90 egységgel járult hozzá a termék végleges értékéhez, a 100-at a termelés vertikumában az előző cégek produkálták, a termelésük alatt a 100 is hozzáadott érték volt az előző vállalatoknál.
Ha végig gondolsz egy gépgyártást pl. az ércbányászattól a végtermékig, a gyártás valamennyi résztvevője külön-külön hozzáadott értéket állított elő, tehát egy végleges ár teljes mértékben hozzáadott értékből áll.
Egyébként ez az Áfa alapja is, kvázi minden hozzáadott érték Áfa vonzattal jár országos szinten.
Kiváncsi vagyok, hogy marad idegen a számodra ez a fogalom, mert műszaki emberként távolinak tartod magadtól ezt.
Ezt is megérteném, mert egyszer az energetikusoktól meg szerettem volna tudni, hogy mi a cosinus fí az energiaszámlákban, és nem tudtam sehogy megérteni. A srácok azt mondták, hogy először vegyem elő a nyolcadikos fizikakönyvet, tanuljam meg a vonatkozó részt, aztán elmagyarázzák újra a lényeget.
Most nekem is rohamom volt, van ez így, ne haragudj, ha lefárasztottalak. Üdv.
@Légifarkas: Megfordult függőlegesbe a vízszintes táblázatom, helyette szóban mondom el a hozzáadott érték lényegét.
Eladok 190 millióért egy eszközt, melyben a vásárolt anyag és szolgáltatás 100 millió, 90 milliót a saját tevékenységem produkál, mely konkrétan munkabér, adók, amortizáció, bankkamat és a nyereség összetevőiből áll, tehát a hozzáadott érték a saját cégemnél 90 millió.
A többi magyarázat stimmel. Bocs.
@Mariann19: emlékszem, vállalatirányításon nekünk is kellett ilyen táblázatokat töltögetnünk. A tanárnő felkarcolta a példát a táblára, körbenézett végtelen büszkeséggel, mi pedig (már aki még ébren volt akkorra) bemásoltuk a jegyzetek közé, ugyanazzal a bambasággal, amivel két hónap múlva, zh előtt megpróbáltuk megfejteni, miről is szólhat ez az egész a mi szívatásunkon kívül.
Távoli világok ezek nekem :-) Azt szoktam mondani, hogy reménytelenül műszaki vagyok, de talán még helyesebb azt mondani, hogy kétkezi. Kiváltságos munkám van: tervezhetek és építhetek gépeket, de költségeket a főnököm számol, mostanra árajánlatokat sem én kérek be; ha valami túl drága, szólnak, és akkor az áthidaló megoldáson dolgozom, de ami nem műszaki-technikai kérdés, amellett elmegyek. Néha visszahallom a kontrollingos csajok csodálkozását: minden projektnél ott a nevem (hiszen én építek), de soha egyetlen beszerzési, vagy elszámolási megbeszélésen nem láttak még, azt sem igazán tudják, ki lehetek. Főnököm szerint egy szellem a gépek között :-)
Egy szó mint száz, bonyolult, és kicsit más nyelven beszélő, más gondolatrendszer alapján működő világ a gazdasági. Le tudom írni az ezermilliárdot számokkal, de gondolkodóba ejt a nagysága, nem érzem a helyét, a szintjét a gazdaság más számai között. Tudom, hogy ÁFA van az ÁFA-n is, de sosem gondoltam erre, míg valamelyik blogon egyszer ki nem fejtették, tök logikus, persze, de kenyeret venni enélkül is lehetett (és lehet is). És kábé ennyivel rövidre is zárnám: azon információk döntő többsége, melyek pl. ezen a blogon is napi szinten át vannak beszélve, a hétköznapi, közélet nyüzsgésétől távol maradó emberek számára nem releváns. Vagy legalábbis ők nem érzik, hogy adna bármi pluszt. És azt is megkockáztatom, hogy ezek az emberek nem csak, hogy nem kezelik a helyén a kormány(ok) döntéseit - nincs is ilyesmire különösebb igényük. Ami tulajdonképpen tök jó, hiszen nagyfokú nyugalmat lehet így elérni.
Ezzel él vissza az összes kormány, amikor osztogatással, hitegetéssel valamelyik társadalmi réteget (hamis) biztonságba ringatja.
@Légifarkas: A Die Zeit szerint Orbán programja világos, "Fidesz Magyarországot" épít, amelyben pártja érdekeit a nemzet érdekeivel azonosítja.

A lap megfogalmazását szinte szó szerint átvettem, mert annyira pontos és tömör, hogy teljesen lefedi a jelenlegi kormány ars poetikáját.
A későbbiekben tovább elemzi a belpolitikai helyzetet, és azért idézem szabadon, mert eszenciálisan foglalja össze a jelenségeket. Azt írja, hogy a magyar belpolitikában eluralkodó gyűlölködés, a politikai pártok egymás iránti megvetése pedig oda vezetett, hogy sok magyar megundorodott a politikától, és egyáltalán nem akar részt venni a választásokon.
Nekem ez a megközelítés is tetszik.
Hsz-inkben mi a folyamatok meg nem értésében is kerestük azokat az okokat, amelyek miatt kialakult az emberek közönye. Ez a megközelítés is valós, hozzá téve, hogy akikben még szándék is létezne a részvételre, az is bizonytalan, mert nincs olyan politikai vonulat, amelynek a poziciója stabilitást igérne.
Azt látom, hogy a jelenlegi kormány érzi, hogy destablizálódik a helyzete, és már most bizonyos anyagi döntésekkel osztogatásba kezd. Ilyen a minimálbér emelése, mely nemcsak a dolgozó társadalomnak jelent előnyt, hanem mindazoknak is, akiknek a minimálbér alakulásától függ az állami javak juttatása./Gyes, gyed, rokkantak, rehabilitáltak juttatásai./Tehát elég széles réteg látszólag részesül ezáltal, és örül ennek. Eközben nem tudja, hogy a minimálbér emelés megjelenik az árakban, valamint ennek megemelése egyedül az államot preferálja, hiszen a béradók növekedése gyarapítja a büdzsét.
Korainak tűnik ez az osztogatás, hiszen a jövő év vége lenne alkalmas arra, hogy ez a folyamat rokonszenvet keltsen a Fidesz iránt.
Azonban a jövő év a gazdasági növekedés hiányában nem igér lehetőséget a tömegek megnyerésére, mert nem lesz erre forrás.
Egy kicsit irígyellek, mert látom, hogy a munkádat nagyon szeretheted, ha jól érzékelem, tervezel és építesz gépeket. Ez egy alkotó munka, a végén tárgyiasult formában láthatod az eredményét.
Azért szilveszterkor lazíts egy kicsit! Üdv.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Ha cinikus lennék, azt mondanám, hogy egy év Berlusconi, illetve Orbán nélkül már megérte.
Viszont ha megnézem a gazdasági mutatókat, akkor ennél többet kell mondjak: Bajnai meglépte azt, amit meg kellett, hogy visszarántsa az országot a szakadék széléről. Monti ugyanezt tette, csak miután Olaszországban a baj kevésbé mélyen van (az államadósság jelentős része belföldi kézben van, a gazdaságuk versenyképesebb és jóval kevésbé várják a népek a sültgalambot (és kevésbé állambácsitól), az ő eredményei tartósabbak lesznek.
@Légifarkas: @Mariann19: Az egyik legnagyobb baj, hogy oktatási rendszerünkben nincs helye egy értelmes gazdasági ismeretek tantárgynak. Én műszaki középiskoláskánt (nem szakközép, technikum, az igaz) 1968-69-ben kaptam alapvető gazdasági ismereteket, és megértettem. Azt nem mondom, hogy azóta is csak abból élek, közben ugyanis hasonló világossággal sikerült - már végzett mérnökként - megérteni néhány alapvető gazdasági összefüggést a Világbank anyagaiból meg másutt is. Állítom tehát, hogy a dolog alapjai megérthetőek (és mérnöki hozzáállásom szerintem segített a megértésben és átlátásban).
Azért is koptatom a billentyűzetet itten kommentekkel (nem ezzel, ez itt most tömény lelkizés, meg biztatás), hátha sikerül másnak is meglátnia a dolgokat úgy, ahogy vannak, és úgy, hogy megértse. Ez a hozzáadott-érték-magyarázat pl. szerintem nagyon helyén volt, hasonlóan el lehet magyarázni az eladósodottságot, a kockázati prémiumot, az árfolyam hatását a gazdaságra.
Arra persze ne számítson senki, hogy a gazdaság összességében egyszerűbb, mint egy jobb gép vagy kémiai folyamat...
@Kuviklacz: A mai világban, ahol napi szinten szakszavakból álló híradásokat hallanak az emberek a gazdaságról, jó tudni annak a tartalmát. Amennyiben jó a magyarázat, nem is olyan ördöngős, lehet, hogy a hozzáadott érték bemutatása is ezt bizonyítja, nem szeretnék szerénytelennek látszani.
Azért lenne szerencsés az oktatásban is bevinni ezeket az ismereteket, mert az emberek ezek tudatában dönthetnének a kormány gazdaságpolitikájának megitélésében.
Például világossá válhatna, hogy az IMF hitel miért lenne előnyösebb a piaci finanszírozásnál a kamatterhek különbözősége miatt. Arról nem is szólva, hogy a megismerés által nagyobb érdeklődéssel fordulnának az ország dolgai iránt. Röpködnek a hírekben a milliárdok, olyan számok, melyeket az emberek helyiérték tekintetében sem tudnak rendezni.
Ezt a területet nem kéne misztifikálni, hanem ismertté kéne tenni szerintem is.
Örülök, hogy Te is így látod.
@Kuviklacz: kérdés, hogy kell-e mindenkinek mindenhez érteni. Kell-e nekem mérnökként azzal foglalkoznom, mitől és hogyan működik a gazdaság? Nem megélhetési oldalról közelítek (mert ha a meló olyan, akkor nincs mese, érteni kell), hanem általánosságban.
A műszaki világ egyre jobban specializálódik, egyre élesebben válnak el az egyes területek, illetve az ott dolgozók tudása. Amikor 18 éve autószerelőként végeztem, még úgy tanultuk, hogy az autó a két lökhárító közti dolog, azzal foglalkoznunk kell. Ma meg már képeznek motordiagnosztikai autóvillamosságit, meg általános (kábé izzócserélős-vezetékátkötős) autóvillamosságit is, mely szétválasztás szerintem elég szomorú dolog, és csak rosszabb lesz, de hát ez van.
A specializálódás láttán azt várná el az ember, hogy azokban a pozíciókban, ahol döntéseket kell hozni, ugyancsak specialisták üljenek: egy-egy részterület rutinos szakemberei, akiknek nem kell, hogy véleményük legyen a fociról, a kórházakról, vagy a tömegközlekedésről, de adott területükhöz maximálisan értsenek, és legyen meg bennük mind a tudás, mind a kompromisszumkészség ahhoz, hogy azt a területet stabilan beillesszék egy nagyobb rendszerbe. Szeretnék olyan világban élni, ahol kábé leszarhatnám az adószabályokat, a munka törvénykönyvét, meg az államadósságot is, tudva azt, hogy mindegyikkel lelkiismeretes szakker foglalkozik, és a lehető legtöbbet hozzák ki a dolgokból, nem pedig belőlem az állatot.
Semmi más nem kéne ehhez, csak bizalom. Politikusokban nem bízom, emiatt szoktam azt mondani, hogy ha rajtam múlna, ország ügyeiben döntést kizárólag területi szakemberek, csoportok hozhatnának, és a politikust szócsőnek tartanánk, mert általában aki jó szakember, az nem tudja, nem is különösebben szereti nagy nyilvánosság előtt interpretálni a ténykedését, a gondolkodásmódját, hiszen csinálni szereti, nem szövegelni róla. Politikust csak azért tartanék, mert nem minden kényszerű döntést tapsol meg mindenki, valahogy be kell adagolni a népnek a kellemetlenebb változásokat, néha csitítani kell a kedélyeket. Azaz, nem is politikusokra, pláne nem pártokra szeretnék szavazni, hanem egészségügyi, közlekedési, kapcsolati, társadalombiztosítási, rendfenntartó stb. szakemberekre, akik tisztes díjazás mellett pár évig az ország szolgálatába állítanák a tudásukat. Politikust, vagyis "eredménytolmácsot", ők választanának maguk mellé, szükséges rosszként.
Sosem fog megvalósulni, tudom. Ettől függetlenül ezt a pártos-politizálós országirányítást a társadalmi evolúció egyik leghosszabb zsákutcájának tartom, és tiszta szívből rühellem, amikor szükségszerűséget, észérveket söpörnek félre a népszerűség hajszolása érdekében, a hatalom megszerzéséért és megtartásáért, ideológiák, tradíciók, gondolkodásmód másokra erőltetéséért.
Azt hiszem, most sikerült megmagyaráznom magamnak, miért nem járok szavazni...
@Légifarkas: Rossz hírem van. A gazdasági ismeretek ugyanúgy hozzátartoznak az általános műveltséghez, mint a közlekedési szabályok ismerete, vagy annak ismerete, hogy nem dugod bele a beleférő testrészeidet (egy áramvezető tárgy közvetítésével sem) a konnektorba. Legalábbis addig, amíg igényt tartasz más emberek munkájának eredményére.
A szakemberek uralma már többször nem jött be, önzetlen és objektív szakember ugyanis nem létezik, és talán a Te szakmádban se csak egyféle abszolút igaz vélemény létezik (az én eredeti, szintén műszaki szakmámban így van), a tudomány fejlődik, és egy dolgot többféleképpen is meg lehet oldani, de ezek következménye másokra nem azonos.
Ha másokkal együtt akarsz élni, akkor bizonyos szabályok kialakulnak, és ezeket kialakítani, betartatni politikai mechanizmusok hivatottak (és akárhogy hívod őket, ugyanazok lesznek). A politika meg ma még csak úgy működik, hogy politikai célokat kitűző és megvalósító közösségek lépnek fel, és nem tízmillió (ötszázmillió stb.) egyén külön-külön. És ha ezeket nem pártoknak nevezed, attól még ugyanazok lesznek.
Miután a társadalmi akcióknak ugyanúgy bizonyos szintig koherenseknek kell lenniük, mint a műszaki megoldásoknak (egy gázmenetes és egy metrikus menetes csövet nem fogsz összeilleszteni), a minden kérdésben egyedileg döntő közvetlen demokrácia valszeg soha nem fog működni (működéséhez meg mindenki részéről a jelenleginél sokkal több gazdasági és társadalompolitikai ismeretek kellenének).
@Kuviklacz: ez egy nehéz kérdés, főleg az általános műveltség meghatározása..mert mi is az..feltudok e sorolni x verset, vagy tudom, hogy mik a védett madarak magyarhonban.
úgy vélem minden szakma a saját ismeretét preferálja..én nem is várok el teljeskörű ismereteket..inkább afelé indulok, hogy elismerjük a másik tudását..mert jelenleg ez hiányzik
@Kuviklacz: ehhez képest a fél ország beszopta a devizahiteleket, közlekedni sokan gyalogosan sem tudnak, és képesek feszültség alatt álló vezetékszakaszokat ellopni. Jobban megfelelt volna a valóságnak, ha azt írod: hozzátartoznának. Vagy még inkább: hozzátartozhatnának. Mert ez ma nem több egy kívánságnál.

"A szakemberek uralma már többször nem jött be"
Kíváncsivá tettél: mikor uralkodtak már (többször is) szakemberek? Hacsak nem gyilkolásban jártas szakemberekre gondoltál, de azoknál nem csoda, hogy nem jött be.

"A politika meg ma még csak úgy működik, hogy politikai célokat kitűző és megvalósító közösségek lépnek fel"
Ez az. Talán nem politikai célokat kellene a népnek sem maga elé tűznie, hanem valami mást. Én nem közvetlen demokráciáról beszéltem, hanem arról, hogy az ország haladási irányát ésszerűség és lehetőségek határozzák meg, ne (aljas) számítás, elvek, meg hülye ideológiák.
Na, mindegy. Abban az egyben biztos vagyok, hogy ha ennyire képes a politika, mint amit magunk körül látunk, akkor semmi értelme ragaszkodni hozzá.
süti beállítások módosítása