Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @látjátok feleim szümtükkel: Figyelj csak, te szemforgató majom... Pontosan látja mindenki, hogy ... (2024.11.25. 19:10) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.08.16. 05:18 Fabius

Orbán felsőoktatása: mindent te fizetsz

Címkék: fidesz tandíj felsőoktatás orbán viktor szociális népszavazás

Orbán Viktor megalkotta a tökéletes paradoxont. Aszongya nekünk ez a Haza Bölcse: 

 Érted? Orbáni értelemben az ellenzett tandíj azt jelenti, hogy az utolsó fillérig mindent fizessen ki aki tanulni akar. Képzeld mi lenne, ha támogatná a tandíjat. A felsőoktatási intézményekre részvényeket bocsátana ki, és a hallgatóknak tulajdonossá is válniuk kéne az oktatás időtartama alatt. Végül is csak jó lenne, ha a sok potenciális romkocsmatöltelék nem csak a taníttatása teljes díját, hanem az épületek összes költségét is állná, és pluszbónusz Bánki Erik kivezényelt élelmezési cégén keresztül némi közvetlen anyagi hasznot is termelne a Fidesznek.  

 Fülkeforradalmár Bajtárs fényességes hadjáratot vezetett a tandíj ellen, az ő népe népszavazta kedvére amit kért, kicsit később pajzsra emelte, felhatalmazta, ő meg elérte, hogy neve csereszabatos legyen a Gyurcsányéval. Hogyhogyhogy? Figyeljél, mutatom: 

orbán-tandíj.gif

Csodálatos haladás ez, a Takarékos Transzparens Forradalma. A 2008-ban elsőéves hallgató ma ugyanabba az intézménybe járhat, a tüntetésre készített táblácskája pedig ilyen egyszerűen aktualizálható. Legszebb az egészben mégsem maga a mindent fizetőssé tevő gondolat, hanem az arra adott kormányzati reakció. Egy ideje Viktor rendre meglepi az övéit azzal, hogy belefingik a nullás lisztbe, ezek meg ijedtükben azonnal kiküldik a "névtelenül nyilatkozó magyarázót", dumálja már ki, az egész nem büdös, mint a bélhurutos rozmárfing, éppen csak az aromaterápiás mécsesbe szarból font ostorvégből került a kanóc. Véletlenül. Valahogy. Szerintem a Selmeczi - Giró Szász - Szijjártó - Kumin szekcióból sorsot húznak, és a vesztes viszi a balhét. A balek ilyenkor benyúl a közhelykosárba és elkezdi mondani:

- „A Fidesz mindig is úgy kezelte a diákhitelt, mint egyfajta fordított tandíjat: vagyis a hallgató fizesse a képzési költségeit, de ne akkor, amikor nincs jövedelme, hanem utólag”

 Aha. Tehát a tandíj eltörléséről népszavaztató Fideszben úgy kezelik a diákhitelt, mint egyfajta tandíjat. Vagyis a hallgató azért csak fizessen, még ha népszavaztunk is róla, hogy ezt neki ne kelljen. A népszavazás 82%-os eredménye mára smafu. Remélem a "voksolók, le vagytok ti szarva" üzenet mindenkinek elég világos.

 -  „Az a baj, hogy a kormányfő is rosszul kommunikál, hogy csak egy-egy részről beszél egyszerre az elképzelésekből. Pedig el kellett volna mondanunk, hogy többek között az egykulcsos adó, és a gyermekek után járó adókedvezmény is része annak a rendszernek, aminek szintén eleme a piacosított felsőoktatás. El kellene magyarázni az embereknek, hogy a plusz jövedelmet például arra fordíthatják, hogy a gyermekeik tanulmányait finanszírozzák belőle”

 Ilyenkor már azt érzem, ezeknél tényleg működik valami mazochista szakkör, ahol üvöltve követelik: üss, üss, még üss! Kedves idióták! Annak a rétegnek melyiknél az egykulcsos számottevő megtakarítást hagyott eddig sem okozott különösebb megterhelést a gyerek költségtérítéses képzésének finanszírozása. A többiek viszont pont az egykulcsos miatt élnek rosszabbul, az évente generált 5-600 milliárdos hiány pótlására kivetett és megemelt adók miatt jut kevesebb többek között arra is, hogy félévente 150 ezer körül kitoljanak csak tandíjra, és akkor még a lakhatásról és evésről nem beszéltünk. Így a családok oda jutottak, hogy átgondolták kétszer, jelentkezzen-e a gyerek itthon a felsőoktatásba egyáltalán, hagyja a francba, vagy próbáljon külföldön megfizethető intézményt találni magának. Idén 32 ezerrel kevesebb a jelentkező, 32 ezer családnál okozott fejvakarást és meghátrálást a keretszámcsökkentés, az ő torkukon próbáljátok letolni a há'de az egykulcsossal jobban éltek akkor is, ha nem, dumátokat. Gyakorló, gyerekét éppen felsőoktatásba írató szülőként mondhatom: óriási sikeretek van vele. Tízezrével gyűjteni a haragosokat egy megszólalással az még tőletek sem kis teljesítmény.

 

 

 

 

 

 

 

559 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr434714893

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.16. 12:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Megtiltaná a tandíj szó használatát a hírekben a kormány 2012.08.16. 05:51:12

Törölje a tandíj szót a média a szótárából, ez a kormány kívánsága, hiszen a tandíjat 2008-ban már eltöröltette a szocikkal a Fidesz! A média mégsem akarja a tandíj szó helyett a kormány által kreált “új finanszírozási rendszer” kifejezést ...

Trackback: Focistának nem kellett Orbán, ezért lett joghallgató 2012.08.16. 05:49:53

Se a magyar, se a történelem, se a matek, se a fizika nem ment neki, így nem csak bölcsésznek, tudósnak se volt jó – árulta el a Policitynek adott interjújában a miniszterelnök. Bár gőze nem volt, mit csinál egy jogász – ezt is ő mondta ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@WhiteLion:

"Minek mindenkinek diploma?
Egyrészt ne higgyük, hogy mindenki alkalmas rá, hogy diplomája (itt most a "komolyabb" diplomákra gondolok, nem a "kommunikációkutatásrendezvényszervező" és társaira) legyen. Tudom, az én gyerekem a legszebb legokosabb, meg minden. De mégsem.
Másrészt ki fog akkor itt "dolgozni"?
Értsd: termelni.
"

Azé' mert egy (jó)diplomával még mindig jobbak az esélyei a kölyöknek mint egy szakmukás papirral, arról nem is beszélve, hogy szakmából vagy nem élsz meg, vagy nyomhatod három műszakban szakadásig és ugyanúgy nem élsz meg. Nekem "jó" és keresett szakmám van, a pedigrém alapján minden helyre felvettek ahol állásinterjúra megjelentem, még proba melót se kellett letennem elég volt a húsz év szakmai gyakorlat annál a cégnél ahonan leépitettek. Szerinted most a szakmámban dolgozom? Elárulom neked hogy nem, mert megalázóan kevés pénzért várták volna el hogy szükség esetén akár 12 órás müszakokat nyomjak (természetesen plusz lové nuku), most viszonylag kötetlenül, "akta tologatóként" többet keresek mint az öcsém aki délelött-éjszaka felváltva nyomja egy jó nevű multinál, ha hosszabb pénzt akar akkor viszont áldozza be sorra a szabadnapjait és még igy sem éri utol a keresete az enyémet...

hogy röviden is mondjam lóf.sz becsülete van a kétkezi melónak, elvárják, hogy nyakig szaros legyél de fizetni mán'nem annyira esik jól hiszen csak egy "nyakig szaros" melós vagy (épitőipar,szolgáltatások,stb nem ér :) )

ui: tudnék arról is mesélni, hogy informatikus gázsihoz szokott ismeröseim szeme hogyan kerekedik ha a "hülye" és "egyszerű" melós a frankó/megérös árat kéri a jó szak melóért, ez a 100ft-os kalapács ütés esete. :)
@rodeo36:

Fenyőalma bzmg! :D

"Traffic jam = dohánylekvár" (dolgozatból)
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine:
Én nem tudtam, mi az az IELTS... Most akkor butus vagyok??? :((
Erre ez a dög, 14 éves kis szaroscsirke itthon tudta... :))
Elverjem?
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine:
Namost csekkold le, kedves Csekk:
Szerintem szükség van a felsőfokú képesítéssel rendelkező értelmiségre ugyan úgy, ahogyan a csak szakmunkásbizivel rendelkező melósra is.
Szarban lennénk olyan mérnökök nélkül, akik nem suszterolnának össze olyan tekknikát amely lehetővé teszi például azt, hogy itt dumálhatunk. Vagy azt, hogy alfelcsútról a pálinkagőzből mobilozhatsz szarosbajusszal. Ugyanakkor a mérnök is kvászban lenne olyan szakmunkás nélkül, aki mondjuk a villanyszerelés meg a vízszerelés fortélyait vágja és rendbe rakja a kéglijében az ilyen irányú anomáliákat. Vannak ugyan OBI-Prakticeker szereld magad tanfolyamok, de azokból annyit lehet tanulni, amennyit sikerült elsajátítania Rubint Rékának a Gőgös Gúnár Gedeon olvasása következményeként, az alapvető, gyermekkorban megszerzendő műveltség oltárán. Ez igaz visszafelé is, mert példának okáért Győzikéből sem lesz soha államügyész, érthető okoknál fogva. Rohadtul emlékeztet ez engem, a coccialializmus értelmiség ellenes politikájára.
Nagyon mellé lőttek a komenisták evvel, tanulni köllene belűle és nem folytatni amaz oldalon ugyanezt.
Egymásra vagyunk utalva.
A szart kipucoló duguláselhárító, a két diplomás értelmiségire és fordítva. Ebben kellene a konszenzus (nem kényszere), hanem az egészséges, egymás megbecsülését szem előtt tartó társadalmi rétegek egymásra utaltságának deklarálása. Aztán annak, az azt figyelembe vevő alkalmazása.
Amúgy az egész politikai „elit” menjen a picsába!
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
imádom:

gridlock>>>>

congestion  [kuhn-jes-chuhn] Show IPA
Part of Speech: noun
Definition: blockage
Synonyms: bottleneck, clogging, crowdedness, crowding, excess, jam, mass, overcrowding, overdevelopment, overpopulation, press, profusion, rubber-necking, snarl-up, surfeit, surplus, traffic jam

és amikor a kedves drágák lefordítják:

congestion>>>szorulás,

a rubber neck persze guminyak lesz a jobbik esetben

a bottleneck meg üvegnyak ha nem keveri össze

a dohánylekvár az világcsúcs

egyébként sokat fordítottam szakszövegeket másodikról harmadik nyelvre és össze vissza ott voltak dolgok...de tévedés kizárva...mert másnap kibasztak volna pedig 1986-ban havi 35000-et kerestem csak fordítással átlagban és az mellékállás volt

brühühühühühühü

25 oldal brazil portugálról angolra 8 óra alatt hiteles másolatokkal 6 példányban indigóval elektromos írógépen

ezt adnád oda ma valakinek?
@rodeo36:
Ez egy állat dolog... :) Imádom a ... szófordulatokat és nyelvi nüanszokat!
Én csak a saját kis weboldalamhoz fordítgattam angolból és... nagyon durva volt, amíg rájöttem dolgokra! :))
Hülye amik! (Szeretem őket! Korrekt népség, üzletelni meg aztán végképp. Ebay-en sem csalódtam még bennük.)
@a szív fészkei:

Barátom, most a héten pattant (45) igaz ö csak Münchenig, úgy tervezi megy utána a család is, de ott már "nagy" a gyerek és elvileg "bejáratott" helyre megy egy cimborájához. Nálam - bár noszogatom a párom - egyelöre nem sanszos a dolog, mert kicsik a gyerekek, az oldalbordám "családfüggő", egyedül meg nem akarok az az élet nem nekem való. Ismeretségi körömben nyomták, nyomják igy egy páran, nem az a családbarát megoldás, némelyik massziv piás is lett "unalmában"....

bár oltogattam a nyaralás alatt is, hogy nem-e akar-e köszegre költözni véletlenül :)
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...:

kurva nagy a szerencséd, az én tapasztalatom az, hogy tele vannak "crook" -okkal, és mellette ordítoznak a telefonba mintha ők szarták volna a spanyolviaszt

a világ sokféle

brühühühühühü
@Gábriel angyal:
"Ez ugyebár nem a hivatalos, hanem magánvélemény volt egy képviselőtől. Tudom, hogy te is okosabb vagy mindenkinél és a hivatalos vélemény ellenére is megmondod, hogy mi a jobbik álláspontja de azért iderakom, hátha neked sem árt ha olvasol, gondolkodsz és azután nyilatkozol sületlenségeket. :)"

Minthogy alapvetoen johiszemu vagyok, feltetelezem, hogy van valami okod, amiert ezt itt, es igy muveled (szakdolgozathoz anyaggyujtes, fizet erte a Jobbik...)

Tetszik ez a megkozelites: a part alelnoke maris "csak" egy kepviselo. Persze amikor Gyurcsany mondta el maganvelemenyet a szoci frakcionak, mely mint kesobb kiderult a legkevesbbe sem volt tele elv- es bajtarsaival, Tv felgyujtos "forradalmat" csinaltak belole Viktorek.

De legyen! Fogadjuk el a megkulonboztetest hivatalos es maganvelemeny kozott. De mit gondoljunk arrol az emberrol, es partjarol akinel a hivatalos (1), es maganvelemenyek (2) a kovetkezokeppen szolnak:

1.
"Van zsidó barátom, Szegedi Csanád"

2.
„Ha nem hazudik, ha nem titkolja el származását, akkor – szép dolog vagy nem, más kérdés – soha nem lett volna sem EP-képviselő, sem alelnök”

Nos ezek utan magamra nezvest sertonek tartanam, ha Novakot nem szarembereznem le.

Minthogy a poszt temaja nem e regi vita, es persze a kinai es orosz fegyver biznisz SEM, igy esetleges valaszod utan reszemrol a tema lezarva. Ugyanakkor az is eldol majd, hogy egy megokolhato jobbikos agitpropossal (a) van dolgom, vagy csak egy szimpla szanalmas idiotaval (b).
@simple observer 1.0:
Olyan kekec egy csávó vagy Te is! :)
A jobbikos médialerohanás és marketing nyomul, nyomul... A szárnyas meg terjeszti a marhaságot. Néha kurva átlátszó, de már megint én legyek a tetű és vegyem el mások kedvét mindentől?
A nordikus muff is megmondta tegnap, hogy én tehetek mindenről... meg különben is! :)
@dr. Bubó: én is témogatom a tandíjat, de nem támogatom a kasztosítást.
@rodeo36:
Idehaza ne tudd meg, milyenek akkor EZEK!
El vagy kényelmesedve BASZKI!!! Lusta DISZNÓ! :)
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Igenis szoktam néha használni a fenyőalma megszólítást. Igaz csak családilag és viccből :-))
@rodeo36:
Amúgy meg belefutottam olyan szarrágó amiba (ecte magyar persze, hazaköltözött) akit ha ezek után meglátok, meg sem ismerek! Miután dolgoztam neki 3 órát a számítógépénél, helyszínen, és el mertem kérni 5.000,-forintot - sokallta.
Megmondtam, akkor tényleg nem kéne nekünk találkoznunk többet! Szerinte túl drága vagyok. Erre mondtam neki - igaza van, oda kell menni, ahol olcsóbban csinálják! :) Tényleg hülyének szeretnének nézni néha...
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...: Fura, de nem vágyom maerikába. Akiket munkakörileg ismerni voltam kénytelen, azok közül elég sok volt a megalapozatlanul nagy arccal közlekedő.
@batka manó: Nézd, ezt mindenki saját maga dönti el. De azért azt kurvára unom, amikor az, aki kiment - és eléggé sok linket adok arról, hogy ott se azonnal a vállukon viszik körbe a kitántorgott magyart - elkezdi marhára lefikázni az itthon maradót, gyáva hülye, szarnak nézni.
Ez a dobbantás habitus és lelkialkat kérdése, de - milliószor ismétlem már magam - valahol meghasonlik ebbe mindenki. Kicsit vagy nagyon, de meg...

Ismerek sok évtizede kint élőket, akiknek már nem kell maguk előtt sem vakítani a nagy bazi sikerességükkel - mert talán tényleg sikeresek is így van mire szerénynek lenniük - és bizony mindenek van valami "se itt, se ott nem teljesen az igazi"-feelingje. A pénz nagyon fontos, de nem mindenható és van, amit tényleg nem lehet megvenni. Giccs, oké.

Aki akar és tud megfelelő nívót biztosítani a családnak határon túl, menjen és próbálja ki magát, ahogy egy fiatal is. De kalkulálja bele, hogy szar is kerülhet a palacsintájába. Aki őszintén írt erről, az mind nagyon kemény időszakokról számolt be, bárhová is vetette a sors. Ahogy Csekk is megírta, egy évébe került, hogy akklimatizálódjék, pedig eléggé talpraesett csajnak hiszem.

Aki azonnal halálnagy sikerekről értekezik, ahogy kiérkezett, na az olyan, mint az Orvbánhívő: nem ismerheti be, hogy nem jött be teljesen, vetítenie kell, hogy minden szép és jó.

Amellett nem mindenki orvos, ápolónő - akiket lepkehálóval fogdosnak itt ja, mert német asszonyt nem engedi el az ura háromműszakolni, de akik közül sokan hazahúznak pár év után, mert nem bírják a strapát - IT-s és kőműves.

HA te tudsz olyan szakmában virulni, ami ott piacképes és elszántad magad, menj és legyen sikered! Ott van a HVG-ben, mi mennyi ma Németországban. Ugye Berlinben is figyelni kell arra, hogy olyan helyen lakj és járjanak a gyerekek suliba,a mi pl. nem törökök lakta. Mert oké a multikulti és a színesség, baszottjó ott minden a felszínen, de... De a jobb környék már rohadt drága és a suli lakásfüggő, ott irathatod be, ahol élsz. Ahogy egy szintén évtizedek óta kint élő két gyerekes házaspártól tudom. Marha sok pénzük elmegy arra, hogy azt a lakást tarthassák és megszerezni se volt könnyű.
Minden narancsbolsevik troll nyaralni ment?

"Ősztől minden drágulni fog
Drágul a kenyér, a hús és a tej is, az alapanyagok árának az emelkedését ugyanis nem tudják magukra vállalni a termelők."

Vagy csak nem jutnak szóhoz ennyi remekelés és csoda láttán "feritélben"?
Gyurcsányahibás és az emúttnyóccév?
Tudom ám én!
Csak úgy kérdem...?
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...: Egszséges lest itt mindenki! Ez a szénhidrát és koleszterinmentes diéta alapja. Sukár nemzetté válunk.

Én már csináltam magam gyúrta grízes tésztát, marha jó lett, nem egy etwas, sokkal jobban féltem tőle, mint indokolt volt. Fogok sütni kenyeret is és kész. Te meg átjárhatsz a boldog Ausztriába, ahol van minden jobb és olcsóbb, ne sírjon a szád. :-DD

Akinek a zsíros deszka a Kaja, annak lesz csúnya világ.
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Óh, semmi, csak megtanúltam nyitott szemmel járni és 2 perc alatt eldöntöm, hogy ez nekem való vagy nem és akkor sasszé, soxor csodálkoznak, hogy de milyen jó kis "buzinicc" lett volna...nekem sem türelmem sem időm nincs hülyékre és aljas csalókra akik a saját seggüket is eladnák olcsón ha lenne bakkecske amelyik megkívánná...

általában e-mail meg skype és már a szövegből el tudom dönteni ki és mi...99,9999 azaz amerikaiúl: nyneenyneenyneenyneenynee

brühühühühühühü

már ott tartok, hogy az esetek nagy részében előadom: My way or the highway...kurvára csodálkoznak de ez van eszi nem eszi nem kap mást és ez megnyugtat

élő példa: egy ami (olyan ordítós) keresett 5 millió dollárt kölcsönt az aranybányájába gépeket vásárolni...már egy éve nem talált senkit (mint később megtudtam) összehoztam valakivel, aki azt ajánlotta neki, hogy megveszi az aranybánya felét 100 millióért és abba beleértheti a gépekre szóló 5 millát is...a "bányatulajdonos" azóta keresi a tulajdoni lapját (5 hónapja, és amikor látom elnéz másfelé)

brühühühühühü
alább nem aggya...
@rodeo36:
:)) Ezt így kell.
Nekem is van olyan, nem is egy, akinek semmi pénzért nem dolgoznék!
csak nem?? és amikor fletó háza elött főzős piknik volt, ikú minuszokkal, akkor hogy is volt???

Index: A szokásosnál jobban védik Orbán Viktor otthonát

A szokásosnál jobban odafigyel mostanában a Terrorelhárítási Központ (TEK) Orbán Viktor miniszterelnök otthonának környékére - írja az Index.
@Cirbolya_sentinel: Orvicsek a Cinege úton a két helyen közelíthető meg, két bejárata van: tulképp a kanyar fogja közre a kis vityillóját.
@Cirbolya_sentinel:
Egy kisebb taktikai atomcsapással lehetne csak igazán jól védeni! :))
@a szív fészkei:
Az alig pénzéhes zálogházas... :)) Ejj de szép is, amikor zsidózik ez a sukár csávó!
@Cirbolya_sentinel:
Kusza Szem Nagyfőnök egy országot tud egy pukival összebas.ni! Atom... Ugyan! :)
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...: És ezért megérdemli a kitüntit. Elég vegyesfelvágott közepén kapta meg - vannak, akiket ez, hogy ő is ott van a sorban eléggé megalázhatott, mert ők tényleg valamit csináltak seggnyalin túl. Megérte menetelnie.
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...:
Steffikevel mar nem is foglalkozom, mert tolem aztan lehet o a, avagy b (20:38), egyszeruen annyira faraszto jelenseg, hogy bar a beirasait csak-csak vegigfutom, de valaszolni mar vegkepp ertelmetlen lenne.
@a szív fészkei:
"Oppá.Van átmenet a kettő közt. ;-)"

Ok. Igy ahogy sikeredett leirnom, valoban lehet, de az a-ra ugy ertettem, hogy aki csak erdekbol nyomja a vonalas dumat, mert hogy valami munkahely kell. Mint ahogy delutan linkeltem a Pocs dinnyes figurat.
Es emellett vannak a meggyozodeses b-k...
@a szív fészkei:
"Te meg átjárhatsz a boldog Ausztriába, ahol van minden jobb és olcsóbb, ne sírjon a szád. :-DD"

Ha mar Ausztria es (felso)oktatas:

www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/menekulnek-ausztriabol-a-diplomasok-383295
@a szív fészkei:
A narancsbolsi hívek a nyelvükkel hitelesítik a Vezér á....! :)
@a szív fészkei:

Késő, már a seggemre tetováltattam Orbán fejét, úgy, hogy az ánuszom lett a szája.

Fájt, de megérte.
@a szív fészkei:

Ezt annyira nem értettem - kicsit mintha letoltál volna :) - én még nem mentem sehová. Egyébként csak a nagyon nem normálisak, vagy a nagyon optimisták hiszik hogy kint aztán minden egyböl "hüha", de az viszont tény, hogy aki ismerösöm kint dolgozott illetve élt - pl. a nagynéném, 80' évek elején diszidáltak - az mind azt mondta, kemény volt de megérte. Egy teljesen más világot tapasztaltak meg, ahol a mi minden napi nyügjeink ismeretlenek, ha melózól (és szerencséd is van mert van mit) akkor nyugi van, békességben megélsz és teljesen más az élet minösége is pl. nem kapsz gyomorgörcsöt mire egy hívatali ügyet megugrasz, nem azon kombinálsz álandóan melyik "sárgacsekket" ne fizesd be... a nagynéném egy másodpercig nem kívánkozott haza, max. nyaralni jött, pedig mindig is ausländer' maradt hiába volt német férje és élt kint 30éve.

ui: nyugdijasként azért félig haza települt, mert itt azért más kategória volt a német nyugdijja mint ott... :)
@simple observer 1.0: Nyugodtan meg lehet a véleményed Novákról, nekem is meg van. De ebben a kérdésben hasznosabb követni a hivatalos álláspontot.:)
@Fabius: No lám, nekem kívülről ez a tapasztalat. És megjegyezném, hogy bár a tapasztalat nevetséges, de nem elmélet. Ez annyit jelent, hogy sok az olyan szülő akinek nem megy a gyereknevelés. Van ilyen.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: 'tehat annyi tortenik, hogy nem veszed el annak a jogat aki maskent gondokodik es a te jogod is megmarad.'
Ha járványról beszélünk, ami a lakosság zömét érinti, nincs helye a másként gondolkodásnak. Ott annak van helye, hogy a járványt meg kell állítani, és annak kialakulását meg kell akadályozni. Ha ez azzal jár, hogy egyeseknek be kell oltatni a gyereküket, az még mindig kevésbé probléma, mintha az ő nem beoltásuk miatt gyerekek halnak meg, nyomorodnak meg. Az ehhez való érdek magasabb és erősebb, mint a szüle hülye rigolyája.
A járvány olyan mintha háborúban állnál. Nincs helye az egyénieskedésnek, mert az emberéletet követel. Jól hangzik a majd te eldöntöd mikor arról van szó, hogy kiről szavazol. De ha az arról szól, hogy legyen -e diftéria járvány, járványos gyermekbénulás, tbc, akkor nem. Akkor a lehető legtöbbet meg kell tenni, akkor is, ha valaki abban a hiszemben él, hogy a tbc baktérium úgy mutálódik mint a vírus...
Ez erről szól, az egyéni jogok pedig a közösség érdekében, fennmaradása érdekében korlátozhatók. Ezt a döntést pedig olyan szakemberek hozták, olyan alapokon, ami messze felülírja a játszótéri anyuka korlátozott egészségügyi ismereteit. Ahogy nem te fogod eldönteni, hogy akkor most hogy védd meg a hazát, ha háború van. Ott is el kell fogadnod egy másvalaki döntését, és nem mondhatod, hogy kérem, liberalizmus, és hogy szabadságjogok.
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há... : Inkább küld kérlek a szaros csibét a géphez, hogy szólhassak, rúgja szét a segged.:D
@Knósszosz: Látom az ironia nem ért célba. De ha már erről van szó. Miért mindig olyas valaki visít a leghangosabban, hogy nem kell diploma, akinek nincs?
Kell a szakmunkás, kell az érettségizett, de ha ezt választjuk, akkor abban kell remek szakembernek lenni. Nem pedig vinnyogni, hogy nem kell mindenkinek diploma.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: pl. helyesírás, fogalmazás, stilisztika, nyelvtörténet. a nyelvtan egy jó részét meg kell érteni (szemantika, szintaktika), egy másik részét be kell seggelni. pl. kapott egy ilyen feladatot, hogy "mondj három török jövevényszót", oszt vette a kabátját.
@Pantagruel:

Na igen. Meg történelemből is gyenge volt, pedig azt aztán már tényleg csak seggelni kell. Szóval lusta volt a lelkem...
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: :-DD Szép lehet,bár azt nem kívánom neked hogy nagyon gyakran használja... Viszont amit mond, az annyit is ér, mint ami ott kijön.
@simple observer 1.0: Lehet hogy összeköti a kellemest - neki biztos az ez a megyőződése - a hasznossal, ti. fizetnek ezért a tyúkóli térítésért, amit Fabius háziszárnyasaként mível.
@simple observer 1.0: Igen ez nekem is feltűnt koraeste. Mindig máshol kerekebb a perec.
@Friss fahéjas Edward Boli – Ch.T. is, meg’há...: Karbantartják: nyáron hűtik, télen melegítik, mindig szidolozzák, jó ilyesmi a háztartásban.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: mert szelsosegesen gondolkodsz. azt hiszed csak feher letezik, vagy fekete. ha a nepesseg zome be van oltva, akkor nem lehet jarvany. egyszeruen nem kell mindenkinek beoltva lennie hozza.

szoval ha be vagy oltva neked tokmind1.

ezen kivul nincs jarvany. majd ha lesz jarvany, akkor lehet jogokat korlatozni. de az, hogy beszarva es masok akaratanak fejethajtva eljen az ember, mert talan, esetleg, ha a hold ugy all egyutt a nappal es enyhe tel lesz, es...

tudod a legkinosabbnak azt erzem, hogy egy pillanatig el sem gondokodsz masok allaspontjan. lecovekeltel egy szelsoseges megoldasnal es semmi empatia. ez van holgyem, ha tarsadalomban akarsz elni es egeszseges tarsadalomban akarsz elni. el kell viselni masokat. nem gondolkodas nelkul uniformizalni. engedmenyeket kell tenni es el kell fogadni. es az irracionalis paranoia nem mentseg, sot.

amit en mondok, az az, hogy mi lenne ha elgondolkodnank rajta, hogy mi az az arany, ahol meg biztonsagos es azok szabadsagjogai se seruljenek, akik maskent gondfolkodnak. ti egybol ravagjatok, nem! olyan nincs!

de. van. csak lustak vagytok szivvel elgondolkodni is azon, masok mit gondolnak es mit ereznek, ha az nem fedi a ti ertekrendeteket.

csak megjegyzem, en is preferalom a vedooltast. es propagalnam, hogy hasznos. es ingyenesen biztositanam. csak nem tennem kotelezovve. de mindent megtennek, hogy a nagytobbseg azt valassza. onkent.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
nem a tantárgyakkal volt baj, hanem a felcsútbasznádi surmó agyi kapacitásá'val buta a lelköm és lusta is...olyan roma stílusch

brühühühühühü

megoldás lopjunk píízztet és diplomát a többit megoldjuk erőszakkal
@a szív fészkei:
az a habverő üst amiről te beszélsz?

brühühühühü
@batka manó: Nem, bocs, az indulat nem neked szólt, csak van egy általános ilyesmi hangulat, hogy aki hülye és nem érvényesülhet, csak az marad és a kommented ezt most kihozta belőlem. Nagyon is rátermetteket látok hazahúzni. Aztán volt olyan is, hogy a belevaló, több nyelven vérprofi, ambíciózus kiscsajhoz lóhalálában kellett apukának munkát, mindent félredobva kirohanni Skóciába, mert úgy megborult ott a kisgyereke a féléves magányban, ösztöndíj ide vagy oda. Amiket írok, mind a szeme előtt zajló példák.

A hivatali stációk megugrása, hümm-hümm, hát országa válogatja: Olaszország, Franciaország ügyintézős szempontból sűrű horror - franciák rá is tesznek idegeneknél egy lapáttal, még a pénzes Provence-ban letelepedni vágyó angol-amerikai népekkel szemben is - ahogy könyvekből vagy életbeszámolókból olvasom.
A németeknél biztos minden elvágólagos, azt nem vitatom: oda csak egy ismerősöm nősült. De ő meg a nyarat itthon tölti huszonévek óta, vett itt a Dunakanyarban házat.

Akinek bejön, annak megérte menni, de igen, öregségükre húúznak haza Svájcból, Németországból sőt gyakran Amerikából is, mert itt úrias életmódot ad a kinti szegényes kis nyugdíj. Meg egyre inkább előjönnek az emlékek, a fiatalság - látom az én korombelieken, akik negyven éve máshol élnek és oda alapítottak családot.

Gyerekorvosnőről hallottam, hogy amint nyugger lett, nem tudta fenntartani a zürichi kis egyszobását a belvárosban, kijjebb költözött vidékre, aztán kezdett hazajárogatni egyre hosszabb ittlétekkel. Más zürichi faszi is vett itthon is lakást: fele itt, fele ott a receptje.

Én csak annyit mondok, hogy menjen, aki tud és amíg lehet - de nem kellenek nagyon nagy illúziók. Meséli egy Rómában élő barátnőm - 42 éve feleség, anya, dolgozó nő ott, anyanyelvi szinten beszéli az olaszt, a németet, angolul is tud, hisz fordító - hogy az elegáns házukban a szomszédasszonyai a mai napig pénzéhes keleti kis diggerkurvának kezelik. Finom kis metakommunikációs jelekkel a bájmosolyok mögött.

Tényleg azért erős jellem kell a hazaváltáshoz szerintem s nem lehet elvágni mindent. Aki ismerős a leginkább úgy él kint messze, hogy szinte semmi magyar vonatkozás nincs az életében - eleve elhatározottan - , gyerekei nem tudják, ahogy a felesége se a nyelvünket, ritkán jön, akkor is elege van mindenből, stb.stb. az is vágyik valahol vissza, ha legalább beszélgetni ezen a nyelven, ha legalább emlékezni sok régi dologra így a neten át. Minket is kerestek meg kint élők a FB-on keresztül, hogy válthassanak magyar szót.

Szóval érdekes probléma ez, és még csak az sincs, hogy későn jutottak ki. Nem, ők, akikről mesélek, mind kora huszonéves korukban dobbantottak. 45 évesen elindulni hát, hát nagy merészség...

De legyen mindenkinek ebben szerencséje! Olvastam Cs. Szabót, aki kiment Olaszországba élni, Határ Győzőt, Márait - végig iszonyúan fájt nekik a távollét. Pedig egy Rákosit hagytak itt.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine:
Drágám, én nem piszkáltam a diplomásokat, meg a szakmelósokat sem. Az, hogy ki pofázik erről-arról, az a szívük joga.
Pusztán arra kívántam reflektálni, hogy egy szobafestő is van olyan hasznos tagja a társadalomnak, mint egy közgazdász. Ha Matolcsyt veszem alapul, ez a tézis több mint helytálló. Mindkettőre szükség van. Csak azt utálom, hogy szarba sem veszik az egyszeri melóst. Mondjuk, ehhez kell valamiféle intelligencia, hogy a kétkezi munkást megbecsülje a társadalom. Ahogyan a diplomásokat is. Őket is leszarják, mert az amolyan "sosedolgozó izé" kategória.
Harminc év hátrányából mikor jutunk már el oda, ahol már nem a turulfing az uralkodó dezodor illat?
@Pantagruel: Uramisten, én is azt hittem, hogy hát magyarul tudok kétéves korom óta, mi lehet nagy cucc azt kicsit turbózva megtanulni? Vért izzadtam és néha még az is kevés volt. Drága Hajdú prof meg Korompay Klára, micsoda türelmük volt!!! :-)))))))
@Knósszosz: Én életem, nagyon is becsülöm - múltkor áradoztam a csodás hajdani burkolónkról - aki amúgy svarcban burkolt, mert házmester volt :-)) - imádom a cipészünket,aki annyira kreatív, intelligens és olcsó, hogy ötmillió Mattolcsyt is adok érte, biztos te is nagyon nagy ásza vagy a szakmádnak! De azokat akkor korszerűen képezzék, ne erre a csicska feudális létre, ami elavult már most és semmire nem jutnak vele, csak Tahólandbe.

Azért a múltszázadforduló BP nem véletlen olyan, amilyen: nagyon intelligens, nagyon világot járt, ott nagyon korszerű tudást összeszedő és alkalmazó, innovatív szakemberréteg építette fel. Nézz meg egy szebb pesti házat, még romjaiban nagyszabású: varosban.blog.hu/2011/02/04/budapest_legszebb_lepcsohazai_szep_remenyek

A fogaskerekű, amit svájci, de ide telepdett mérnökember Szalézi Ferenc alkotott csak öt évvel épült később, mint a világ első amerikai Mount Washingtonban! A kéregvasútunk, a kis földalatti is világcsoda volt anno! most pláne ilyen munkás kellene, nem a bányászbéka segge alá nyomott éhbérért robotoló proli, akit most gyártanak.
@rodeo36: Nem, Orbán illatos rózsája. Ami körül seregek vannak letüdőzve a kiáramlót.
Ezt tanítják rajzórán? ;-DDD napkavehaz.hu/tejhab/zichy-erotikus-festmenyek/

Keleti szél fújta oda meg Grúziába, nagyon megbecsüli a mai napig.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: @a szív fészkei: @Pantagruel:
CAW az utóbbi 3 nap alatt leültette a GM/Chrysler/Ford vezérkarát és "profit share"-t követelt és kapott azaz nem egyszerűen fizetésemelést, hanem mint észak amerika legnagyobb szakszervezete a vállalatok profitjából is követelt és kapott aláírva a szerződés

mialatt Délafrikában a bányászok fizetésemelési követelését lövöldözés és 18 halott követte

hogy van ez Levédiában?

brühühühühühühü
@rodeo36: Pld. úgy, hogy az egyik legnagyobb rendőrszakszervezet vezetője épp a közelmúltban szabadult az előzetes letartóztatásából. :(

www.tmrsz.hu/2012/08/06/politikai-fogolynak-erezte-magat-interju-szima-judittal/

Szóval dübörög errefelé is a demokrácia.
@Pantagruel:
régóta állítom -nem vagyok vele egyedűl- a zenei hallás és a nyelvérzék azonos tőről fakadnak azaz azonos agyi kapacitásokat kívának, mivel a zene matematika és valamilyen módon geometria is (a Máté passió nyitótétele egy: 13 dimenziós fraktál) ezen kapacitások híján nehéz nyelvet tanúlni, bár ahhoz bizonyos csökönyösség is kell a vocabulary kialakításához és állandó bővítéséhez

az általad említett nyelvi elemeket én nem vágtam be annak idején, hanem megértettem és valahogy bevésődtek...alkalmazom őket és bizonyos hiányok esetén gyorsan és bátran használom a consize dictionary-ket bármilyen általam ismert nyelven meg a Fowler's English Usage valamint annak megfelelőit a Larousse által ragyogóan kiadva

a nyelv nem szavakból áll, hanem gondolatokból amelyek lehetnek fél szó vagy fél oldal hosszúak és ezt sokan elfelejtik mikor nyelvet tanúlnak, nem a szót, hanem a gondolatot kell megérteni elkapni és akkor a szó jön magától fordítva nem műxik

brühühühühühühü
@a szív fészkei:
aláhúznám tőled: a magyar lakatos, asztalos, és a többi építészek kőművesek vándoroltak Europában a II VH előtt és meggazdagodva érkeztek vissza persze ezt a középkor céhei is fizették a céhlegénynek kötelező volt vándorolni vagy sohasem lett mester kontárrá minősítették...belőlük lettek a mérnökök és építésztervezők (pallérok)

brühühühühühü

szegény gyagya felcsútbasznádi, sohasem alkotott semmit dolgozni sem képes semmit csak rombolni és dühöngeni

minő szégyen egy országra ilyen szardarab van az élén

brühühühühühühü
@rodeo36: Az biztos, hogy a zenei érzék és a nyelvérzék összefügghet. Nekem nincs, és ez nagy hiány, de nem tudok rajzolni magamnak. (lásd Zichy-rajzok ;-DD, ahhoz se kell kevesebb tehetség, azom van is - nem akkora, mint neki, aki zseni - , de sokra megyek vele,brühühühü)

Szeretek bizonyos nyelveket hallgatni - olasz, francia még az angol is - de valahogy elveszek a zenéjükben, dallamot adnak, és kikapcsol az agyam a jelentésfigyelésben. Neked jó, hogy ennyire tudsz, irigyellek, de hát ezt dobta a sors.

Őszintén, nem is érdekel már. Úgysemlesz hová mennemés használnom- amgúy mindgi a férjemmel mentem, ő meg beszél három nyelven, megoldott mindent - szóval semmi nem ambícionált. Ami érdekelt, elolvastam és felfogtam. Biztos, ha az életemről lett volna szó - mondjuk annyira üldöznek Kádárék vagy ilyesmi -, akkor valahogy legyűröm a lustaságom és tehtségtelenségem és megvan. De ilyen helyzetbe nem hozott az élet. Tudom, ez igénytelenség, ja. Hát senki sem tökély.

Amúgy egy német asszony - a volt kollégám felesége - filmfesztiválokat szervezett kint, szóval pörgött nemzetközileg eléggé sok évet. Amikor együtt vagyunk, elkezdünk mindig angolul csevegni - nem tud jobban nálam - darab ideig kínlódunk, aztán átvált németre, mert neki az gyorsabb és egyszerűbb: és kéri a férjét, aki profi szinkrontolmács, hogy na fordítsd!

Szóval nem mindenki Lomb Kató.
@a szív fészkei:
kollégáim -anno- tréfából és irígységből engem Lombkatónak hívtak...

ha tucc figyelni a nyelv "zenéjére" akkor el tudod kapni azt, hogy hogyan szövi az anyanyelvű a gondolatait...ezt persze te aki profi irodalmár vagy...könnyen megteszed magyarúl és utána csak egyszerű alkalmazása a többire...egy idegen nyelv megértéséhez intuíció is kell...persze az anyanyelvedhez is de azt nem veszed annyira észre

vedd művészetnek mint amikor egy csodaszép hímzést akarsz csinálni annak is ugyanazok az elemei csak nem szólalnak meg???? talán

brühühühühühü

én elbűvölve néztem anyémékat amint barátnőivel -mikor minden más már kész volt- leültek és 3x4 méteres függönyöket horgoltak kézzel, és közben oda sem néztek csak járt a kezük és a minták meg alakúltak mint a párkák művei

brühühühühühü
@rodeo36: Na horgolni nem tudok, nincs türelmem. Kötni régen kötöttem. De varrni szeretek, mert az azonnal megvan.

Nem tudom, néha tényleg intuíció alapján megérzme, amit a szöveg jelenthet, de elfáradok a kiszaszerolásban és tanulásban. Póbáltam pedig, jártam Francia Intézetbe, amikor még az gyanús volt a Kádárnál, anyámék befizettek magánnál évekig angolra - és nem nagyon ment belém mégsem. Nem volt jó kiejtésem, hemungom volt beszélni.

Egyedül valahogy a gimiben az orosz fogott meg, az érdekelt - pedig akkor ugye dafke senki nem tanulta, tán épp azért - nagyon jó tanárnőm volt, sikerem volt, tudtam úgy fogalmazni oroszul, mint magyarul. Persze sajna már mindent elfelejtettem. :-((
@a szív fészkei:
látod, az orosz az egy dallamos és szép nyelv...én az a capella kórusaikat imádom úgy tudnak harmonizálni mint nagyon kevesen...érdekes a katolikusok nem tanítják annyira ezt a híveiknek mint a pravoszlávok...a népzenei gyökerei és persze Rachmanyinoff miséi

na hagylak...ne tagadd a tehetségedet kár...van a többi nyelvnél valami más hiányzott
@Knósszosz: A vicc,hogy ez mélyen fut a társadalomban, kb 20 éve. A kádári szelektív felsőoktatás túlértékelte a diplomát, és nagyon leértékelte a szakmunka értékét. Ez azért is vicces, mert ez csak a csimborasszója amit orbán művel. Ezt szakdolgozat írásakor olvastam, a legnagyobb vicc, hogy a munkáltató, bármilyen multi is legyen, átvette ezt a gondolkodást. A diplomás érdemel több bért, a szakmunkás jóval kevesebbet.
Erre erősít rá viktorka és a bandája.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Azért nincs igazad, mert járványveszély esetén nincs olyan hogy egyéni akarat. Azért közegészségügy a közegészségügy, mert mindenkit érint. Ebben nincs helye az egyéni gondolatoknak, majd ő eldönti. Mert nem tudja eldönteni, és az oltás elutasítása olyan következményekkel járna, ami túl súlyosak lennének. Én nem akarok mupsz járványról halani, kanyaróró, himlőjárványról, csak azért mert az olyan egyéni, hogy nem oltatjuk be. Mint egészségügyit végzett, tudom mik ezek, tudom milyen szövődményei vannak, és tudom, hogy bármennyire is jó lenne rábízni az egyszeri anyukára a döntést, nem szabad. Nem tudja megítélni. Ez olyan ár, amit a közösségben létezésért meg kell fizetni, olyan ár, amit a szülő akarata ellenére a közösség és a gyerek érdekében is meg kell fizetni.
Kit pereljen be a szülő, aki a te ostoba ötleted alapján vastüdőn köt ki, mert nem mindenki oltatja a gyerekét gyermekbénulás ellen? Vagy a kanyaró (aminek kurva kemény szövődményei vannak gyerekeknél) szövődményei miatt melyik kretént pereljem?
Kin kell leverni egy járvány elhárításának árát?
Ki fizeti meg?
Te? Vagy a szülő aki holmi zavaros jogom van eldönteni és járványt útjára indítani elv alapján nem oltat? Vagy mert hülye mint a segg, és azért nem oltat?
Nem lehet, ami egy egész közösséget érint, ott a jogaidat korlátozzák, és korlátozni kell.
Mindketten olyan mázlisták vagyunk, hogy nem kell a védőoltások által kilőtt járványok miatt rettegnünk. Ezért vannak akik úgy gondolják, hogy okosak annyira, hogy a védőoltást hobbinak fogják fel, olyan divatdilinek, ami szakaszonként megy végig a szülőkön, mint a névválasztás, meg a szoptatás. Csakhogy ez nem divathóbort kérdése, meg bioszemléleté, stb., hanem a rögvalóság. Mielőtt még tovább vitázunk, kérdezd meg nagyszüleidet, és idős embereket, milyen volt az élet védőoltás nélkül. Nézz utána, mik ellen oltanak, milyen arányban szedték áldozataikat, milyen szövődményei vannak. Utána ülj le, és gondolkodj el azon, hogy vastüdő vs védőoltás vitában melyik nyer? Vagy szövődményes szívkárosodás kanyaró után vs védőoltás jobb-e? Koporsó vs védőoltás meccs melyik a favorit? Mert ez nem jogok kérdése, hanem egészségé.
A vicc az, hogy úgy vitázunk, hogy a szülők egyre nagyobb hányada még a gyógyszert se tudja megfizetni, míg az oltás ingyen van. A szülők 99%-a nem engedheti meg magának, hogy gyáp-ra menjen, mert nem lesz állása. Kérdezd meg magadtól, mennyire vennének fel anyukákat, ha nem oltatnak, és be kell vonulniuk karanténba a gyerekkel együtt mumpsz járványnál, kanyarónál. Ennek a költségeit ki fizeti meg? Te azzal a felfogással, hogy majd anyu eldönti?
Számold ki mennyit kóstál ez a nemzetgazdaságnak.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: a te szabadsagod mennyit er? mi a ara?

vannak akiknel a sajat eletuk sem nagy ar a szabadsagukert. te ilyen olcso lennel?:-)
vagy csak ha masokrol van szo akkor vagy ilyen?:-)
@kormányzó: És te nem vagy a szavak embere, igaz? Akkor a fasznak írogacc?
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Egy ilyen ár megéri. Lehet hogy kurvulok a szemedben, de beoltatnám a gyereket. Ha kötelezővé tennének védőoltást felnőtteknek, beadatnám. Mert ennyit megér.
Lehet hogy számodra ez egy elvont kérdés, mert tényleg lövésed sincs, milyen betegségekről beszélünk, hányan haltak meg és nyomorodtak meg ezek miatt a betegségek miatt.
De egy ilyen apró, elhanyagolható korlátozás messze arányban van azzal amit a közösség el akar érni.
Ha valaki közösségben akar élni, egészségesen, járványmentesen, ennek ez az ára.
Ha nem akarja megfizetni, menjen sivatagba élni, egyedül. Egyszerű, nem bonyolult.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: nem. nem eri meg. tehat ezt lenne jo felfogni, hogy nem erdemelsz szabadsagot te sem, ha masoknak nem adod meg:-)

es itt te vagy az, aki masok szabadsagat nem viseli el, bizony, a sivatag neked van nyitva. te vagy az, aki kenyszeresen bele akar dumalni eszervek es racionalitas nelkul, kizarolag a paranoiajara hivatkozva, hogy ki mit es hogyan dont az eleterol.

ugynis a tarsadalomban eles, mint fentebb irtam - nem az, hogy mindenkit uniformizalunk, hanem elviseljuk egymast.

neked ugye egy hatasos oltas eseten semmi felnivalod nincs. ha meg van felnivalod akkro nem hatasos az oltas, tehat a vita okafogyott es azoknak van igazuk, akik gyogyszerlobbyrol koltenek konteokat.

tehat logikusan sehogy nem magyarazhato meg ez a kotelezosdi.

ugyhogy fogadd el szepen, nem te vagy az egy igaz ut birtokosa:-)

tisztaban vagyok vele, hogy jelentosen nehezebbb es bonyolultabb az eletem attol, hogy masok erdekeit is figyelembe veszem. de nekem igy jo. vess meg, ha neked attol konnyebb. nem fogok belesozlni, igerem. mert en tisztelem a te szabadsagod:-D
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Dehogynem.
Áruld el nekem kedvesem, mikor volt utoljára magyarországon:
-himlőjárvány
-járványos gyermekbénulás
-kanyaró járvány
-tbc járvány
-mumpsz járvány
Utoljára mikor és hány ember halt bele ezekbe a járványokba?
Hány ember szenvedett el szövődmény miatt maradandó egészségkárosodást ezen járványok miatt?
Hány gyerek él ma vastüdőn a gyermekbénulás miatt?
Hány gyerek szenved ma amiatt, hogy kanyaró, himlő, mumpsz szövődményesen gyógyult náluk?
Mert itt ezekről beszélünk.
Te meg locsogsz, mintha a kötelező védőoltás a világ legnagyobb szabadságkorlátozó eszköze lenne.
Mikor nemcsak a közösségnek jó, hanem a te gyerekednek is.
Legalább tudnád, mi az a járvány, és miért kell korlátozni ilyen minimális mértékben a döntési szabadságodat, ami messze nem olyan erős, mint az élethez és testi épséghez való jogom.
ÚGyhogy sorry baba, de ezek erősebbek, és ismered a jogot, az erősebb alapjog baszik. Jelen esetben az élethez és testi épséghez való jog.
Ez nem érdek, meg jaj hát a döntés szabadsága. Itt életekről beszélünk, nem másról.
Úgyhogy várom a statisztikáidat ezekről, bizonyítsd, hogy hatástalan a kötelező védőoltás kishazánkban.
Köszike, részemről befejeztem.
Igen én vagyok az igaz út letéteményese, mert veled ellentétben tudok priorizálni az alapjogok között. Ezt te is megtanulhatnád.
Szóval, várom a statisztikáidat. Igazán érdekes lesz, főként a diftéria, gyermekbénulás. Vajon az elmúlt 35-40 évben hány ilyen járvány volt kishazánkban? Meséld el szépen.
De arról is lőhetnél adatokat, hogy hány tbc járvány volt kishazánkban, nem nagy időtávban, mondjuk a rendszerváltás óta.
Kiváncsi vagyok, de tényleg.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A nagy szabadságodban, ezt nézegesd végig, minden egyes betegséget. Aztán a nagy szabadságodban döntsd el, hogy mennyire gecik és kapzsik a gyógyszergyárak, mikor oltóanyagot adnak el az államnak ezek ellen. Mert ők olyan geci fajták, és csak profitra hajtanak, ha te beledöglesz is.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Védőoltás#Magyarorsz.C3.A1gon_szok.C3.A1sos_olt.C3.A1si_rend
Bakker, legalább tudnád, mi ellen beszélsz, de nem, lövésed sincs egyikről sem.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: mellebszeles.
ket kerdesre valaszolj.

ha be vagy oltva, kell felned a jarvanytol?

megtiltja neked barki is, hogy beoltasd magad?

ha te beolthatod magad es megved, akkor nincs jogod beleszolni abba, mit csinal mas, hiszen teged nem veszelyeztet. ha beoltatod a gyereked, ot sem. tudod. ezert lehet ejtoernyozni, bungeejumipngolni, jogi trukkoket csinalni, boxmeccseken indulni es egyeb, onveszelyes cuccokat csinalni.

ha viszont nem ad 100%os vedelmet a vakcina, akkor nincs mire eroltetni. ertem en, hogy megprobalsz azzal hatni ram, hogy hogy kellene konvencionalisan "jol" gondolkodni, de en nem tudom atvenni ezt a fajta "feljunk es tiltsunk" mentalitast, sajnalom. nekem eszervek kellenek, bizonyitekok es racionalis magyarazat. kulonben nincs tiltas. nincs kotelezes.

egyebkent pont jokor jott Fabius kovetkezo posztja.

az ugyanaz, mint amit te forszolgatsz. igen, szep dolog a katasztrofavedelem, de megbaszta a lo az egeszet, ha kotelezo lesz.
ezzel az uniformizalo - mar elnezest, de ki kell mondanom - fasisztoid szabalyozassal csakis ellenallas lehet a vege. egyszeruen kutya kotelesseged masokat meggyozni az igazadrol eszervek menten es el kell fogadni, ha nem sikerul. nem eroltetheted rajuk az igazad.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: oh

es hagy tegyem hozza, teljesen mindegy az ara. barmennyibe is kerul, a szabadsagnak nincs penzbeli erteke.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem kell félnem, ha a védőoltás rendszere megfelelően működik. Te tényleg szart se tudsz se a járványokról, se a védőoltásról, igaz? Olvasd el a wikis linket, vagy pl. ezt:
www.hazipatika.com/betegsegek_a_z/jarvanyos_gyermekbenulas/154
A járvány megelőzésénél nem az a lényeg, hogy megtiltja-e neked bárki bármit. Ha nincs egységes oltási rendszer akkor baszhatod. Lesz járvány. Nem én leszek beteg, nem a beoltott gyerekem, de lesz járvány és olyanok halnak bele, akiknek nincs védőoltásuk.
Ez nem szabadság kérdése, mert igazi szabadságot csak élve és egészségesen tudsz élvezni. Ha ez nincs meg, de van maximális szabadságod, nem fogsz szabad életet élni, szabad döntési joggal, mert a korábban hozott döntésed ellehetetleníti.
És mielőtt még a jaj a szabadság ára szöveget nyomod, tedd fel a kérdést: egy agyvelőgyulladás utáni felépülés, milyen szabadságot ad neked? Mert az nem múlik el ám nyomtalanul, ha ugyan túléled. Egy vastüdőre kötött élet mennyire szabad? Egy szívbeteg gyermek mennyire szabad? Mennyire tud élni a szabadsággal? Mennyire vagy szabad, ha rettegsz télen a rubeola és a kanyaró járványtól? Mennyire vagy szabad, ha nyaranta attól kell rettegned, hogy az oltatlan gyereked elkapja-e a gyermekbénulást vagy sem?
Ha attól kell rettegned, hogy a gyereked olyan erősen fertőző betegséget kaphat el az oltás hiánya miatt, amibe belehalhat-rokkanhat, az neked mennyire szabad élet?
Félelemben élni, nem szabad élet.
A nővérem kisnővérként látott olyan babát, akinek a szülei nem oltatták be, ő látta ahogy szenvedett.Látta a gyereket fuldokolni a köhögéstől. Te szart se láttál.
Nem tudod milyen betegségek ezek. Szart se tudsz arról, hogy ezek a főként gyerekekre veszélyes betegségek milyenek. Csak hablatyolsz és kevered a szezont a fazonnal.
Azt hiszed, hogy ez szabadság kérdése.
Nem az. Nem szabadság kérdése. Ha megnézed a linket, láthatod, mind-mind-mind megelőzhető védőoltással, ami a gonosz gyógyszergyárak gonosz módon előállítanak, gonosz módon védelmet adva a te gyerekednek. Gonosz módon segítenek neked abban, hogy ne legyél rubeolás, torokgyíkos. Ilyen gonoszak, igen.
Olyanról beszélsz, amiről fingod sincs. Szerintem te még krupos gyereket se láttál, se komoly, tényleg beteg gyereket.
Azért beszélsz ilyen nagy baromságokat, mert már elfelejthettük a védőoltásoknak köszönhetően, és a szervezett, fegyelmezett, kötelezővé tett oltásoknak köszönhetően.
Gőzöd sincs semmiről, és mielőtt szabadságról kezdesz el hablatyolni, amiről nincs fogalmad, tényleg kérdezd meg magadtól, hogy vajon a vastüdőn, krónikus szívbetegként, nagyotthallóként, májcirrózissal mennyire vagy szabad? Szerinted, mikor a szülő szembesül a kanyarós, mumpszos gyerekkel, mennyire szeretne élni azzal, hogy visszamenjen és beoltassa? Szerinted nálunk kevésbé szerencsés országokban, mit meg nem tennének ezért az állami fasiszta kötelező oltásokért? Könnyű így ilyen baromságokat nyomatni. Könnyű, mert fogalmad sincs miről beszélsz, mert megadatott a luxus, hogy ne is tudj arról mi a kanyaró, mi a szamárköhögés, járványos gyermekbénulás. És ez így van jól, ez a normális. Ne csak magadra gondolj, én se azt teszem. Gondolj azokra a gyerekekre akik elszenvednék a szülő hibás döntését. Akik a védőoltás hiánya miatt betegszenek meg, nyomorodnak bele. Az ő testi épségükkel, és élethez való jogukkal ki törődik? Mert nem te, azt látom. A felelős gondolkodás nemcsak a saját pillanatnyi, önző érdekemre korlátozódik, hogy szűlőként mihez van szabadságom, és mihez nem.
A katasztrófa törvény és ez nem ugyanaz a kategória. Az egyik egy lehetséges veszély vagy rendkívüli helyzetre vonatkozik, ami vagy lesz valamikor, vagy nem lesz. De a kötelező oltás nélkül járványok lennének. Ahogy voltak évtizedeken, évszázadokon át. Nagy különbség. Nem összemosandó.
Amúgy mindent lehet pénzre fordítani, a szabadságot is. Csak nem hangzik túl nemesen, hogy forintban fejezzük ki.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: nem gyoztel meg. ugyanazt hajtogatod:-)

sajnos ez az allaspont szamomra elfogadhatatlan, mert szelsoseges es az emberiseget lobotomias csimpanzkent kezeli, akinek ha nem mondjak meg az okosok mi a dolga, eletkeptelen lenne.

nem tudok egyeterteni ezzel. egyszeruen ellenkezik a termeszetem ellen. es egyebkent te sem mondasz mast, mint ait en, cska kiforgatod a szavakat. aki nem oltatjha be magat, a sajat felelossege. aki beoltatja magat, annak meg nem kell felnie. ha meg felnie kell, az oltass nem er loszart sem, tehat humbug. logikailag en nem latok masfele levezetest. de ertekelnem, ha megprobalnal erzelmi rahatasok es szemelyeskedesek helyett logikusan meggyozni arrol, hogy

- teged, ha be vagy oltva milyen veszely fenyeget?

- ha valaki nincs beoltva, de mindenkik korulotte igen akkor kitol kapja el?

- ha annak ellenere elkaphatod, hogy be vagy oltva, akkor mirol beszelgetunk?

ezekre tudnal nekem csak siman, logikusan, erzelemmentesen valaszolni? nem azt kerdeztem, hogy mit tudok ajarvanyokrol es mit nem. nem azt kerdeztem, mitol felsz es mitol nem. nem azt kerdeztem, hogy milyen embernek tartasz, mennyire okosnak, vagy mennyire nem. ott vannak a kerdeseim. meg tudnad oket valaszolni, ha nagyon szepen kerlek?:-)
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ha be vagyok oltva, nem fenyeget a veszély.
Ezt írtam. Attól még, hogy te és a lakosság be van oltva és ezért nincs járvány, vagy megbetegedés, nem jelenti azt, hogy nincs kórokozó. Így elkaphatja, ott a wiki link olvasd el végre. Le van írva, hogy fertőznek, terjednek. Nem bonyolult, körül vagyunk véve baktériumokkal, vírusokkal. A kórokozó attól még él, terjed, és ha tud fertőzni fog. Nem engem, mert be vagyok oltva, hanem mást.
Ez pedig pont engem igazol, hogy a fentiek alapján igenis a legtöbb szülő egy lobotómiás csimpánz szintjén mozog, és hogy megvédjük a gyereket a szülő hibás döntésétől ezért kell.
Próbáltam logikusan érvelni.
Küldtem linket. Rá se basztál.
De ha nem tudsz valamit, az nem személyeskedés. Ha hülyeséget beszélsz, mert azt hiszed, hogy ez szabadságjog, ami csak az egyénre tartozik, az nem személyeskedés.
A logika az az, hogy te az egyén szintjén kezeled, a saját önző és felelőtlen szemléleted alapján. Hogy mindenki döntse el. De ezt nem lehet, Járványt megelőzni nem lehet. Akkor miért zárjuk le influenzajárvány idején az újszülöttosztályt? Miért ne mehetne be bárki? Mindenki el tudja dönteni, hogy behurcolja-e a vírust a babára vagy sem. Beteg-e vagy sem, nem igaz? Miért tartsam be a kreszt? Tökéletesen el tudom dönteni, hogy vezessek az egyéni szabadságomnak megfelelően balesetmentesen, nem igaz? Miért nem lehet a döghúst eladni neked? Miért kellenek az élelmiszeriparban a szabályok? Mindenki tudja, hogy kell főzni, és élelmiszert előállítani, nem igaz? Egy vendéglős el tudja dönteni, hogy felhasználja -e a hűtetlen húst, vagy újrahasznosít -e fel nem használt kaját? Miért kell őket szabályozni? Ez a szakmájuk, biztos el tudják dönteni, hogy kell úgy kaját előállítani, hogy ne betegítsen meg téged. Miért kellenek az eljárási garanciák? Miért kell védő a vádlottnak? Talán a rendőr nem tudja, hogy milyen jogai vannak a vádlottnak? Talán vissza él vele? Mi szükség a fogyasztóvédelemre? Miért kell a szavatosság és a garancia? Talán az eladó nem tudja, hogy ha hibás árut ad el, akkor azért felelős? És még lehetne sorolni miért nincs igazad abban, hogy az egyén szabadságjoga semmilyen körülmények között nem korlátozható.
Egy járvány nem piskóta, akkor sem, ha te nem kapod el, mert van oltásod. De te pont gyerekeket tennél ki olyan betegségeknek, amik nem tüntek el, mint a feketehimlő, hanem a védőoltás miatt nem kapod el. A kettő kurvára nem ugyanaz. Akkor sem tudom azt mondani, hogy max így járt, ha mázlija van akkor a gyerek károsodás nélkül gyógyul. Mit nekem egy kanyaró járvány? Oltás védelmében, ki nem szarja le, hogy szamárköhögés járvány van? Hát az olyanok, akik azt hiszik, hogy a járványmegelőzés és a közegészségügy kérdésköre egyéni mérlegelés tárgya.
Miért? Mert az elmúlt évtizedek azt bizonyították, ha van mindenkire kötelező védőoltás rendszer, akkor nincs járvány. Hát ezért kell.
Ha személyeskedés, legyen. De legyünk azzal tisztában, hogy az egyén milyen felelősséggel tartozik a közösség felé, pláne, ha az az ő és családja érdekét szolgálja.
Ez a kötelező védőoltás, a betegségek, szövődmények tükrében nem aránytalan semmivel sem. Egy járvány sokkal súlyosabban korlátozná az egyéni szabadságát, mint egy védőoltás. Korlátozná a szabad mozgásét, pl. Nem mehetnél ki a lakásodból, ha gyereked mumpszos, karanténba kerülnél. Az talán kevésbé korlátozza? Vagy majd te eldöntöd hogy a kanyarós gyerek megy-e iskolába, vagy otthon marad? Vagy ha te se vagy beoltva, akkor elmész -e dolgozni, ha a gyerek fertőző beteg, ki nem szarja le, ha karantént rendelnek el, nem igaz? Az egyén szabadsága, és az egyén okos, és tudja. Mint ahogy azt is tudod, milyen könnyű, náthával egyenértékű semmi kis betegségekről van szó. Nem igaz? Mi az egy társadalomnak, hogy kanyaró? Hogy szamárköhögés? Hiszen azt se tudod mi az.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: "Ez pedig pont engem igazol, hogy a fentiek alapján igenis a legtöbb szülő egy lobotómiás csimpánz szintjén mozog, és hogy megvédjük a gyereket a szülő hibás döntésétől ezért kell."

minden diktatura erre epul..:-)

majd mi megvedjuk az egysegsugaru hulyet sajat magatol:-)

szoval igen. az egyen okos. es olyannyira fontos, hogy a tarsadalom nem letezhet egyenek nelkul. az egyen, ha nehezen is letezhet. tehat a tarsadalomnak van szuksege elsosorban a sajat lete erdekeben az egyenekre. tehat ezert fontosabb az egyen szabadsagjoga. a tarsadalom ugyanis nem azert jott letre az idok folyaman, hogy korlatokat szabjon es korlatozzon, hanem az egyenek erejet egyesitse. az mas kerdes, hogy jottek az onjelolt messiasok es azok, akik azt hisizk, mindenkinel okosabbak es joguk van masok eletebe beleszolni. nem. nincs:-)

teljesen ertem az allaspontodat. elfogadom az allaspontodat. elhetsz az altalad igaznak tartott allaspont szerint. csak eppen nincs jogod masokra kenyszeriteni. es ennyi:-)
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Olvasgass, hátha okosodsz, egy liberálisnak azt is kell.
Amik ellen a gyógyszerlobbi gonosz módon oltatná a gyerekedet kötelezően:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Diftéria
http://hu.wikipedia.org/wiki/Tuberkulózis
hu.wikipedia.org/wiki/Tetanusz
http://hu.wikipedia.org/wiki/Szamárköhögés
hu.wikipedia.org/wiki/Kanyar%C3%B3
http://hu.wikipedia.org/wiki/Fertőző_májgyulladás
hu.wikipedia.org/wiki/Rubeola
www.hazipatika.com/betegsegek_a_z/jarvanyos_gyermekbenulas/154
Olvasgasd el, micsoda átok módon szedik meg magukat a gyógyszergyártók a te rovásodra. Mert ilyen rohadtak, hogy lehetővé tették, hogy te ezeken ne ess át.
Márcsak ilyen gecik a gyógyszergyárak.
Ajánlom a komplikáció, és a szövödmények listáját.
@a szív fészkei:
Nahát, Te is be szoktál nézni a varosban.blogra?
Sok képet loptam onnan, a magam gyönyörűségére!
A témához mindösszesen annyit tennék hozzá, hogy van kókler seggfej vízreszelő és van ugyanolyan közgazdász is. A baj ott kezdődik, amikor a teljesen hülye közgazdász irányít egy egész nemzetgazdaságot. Persze a vízreszelő is tud galibát csinálni, ha alapvető szakmai kérdésekhez fingja sincs. Az sem elhanyagolandó következmény, hogy három emelet leázik a balfaszsága miatt, de egy ország pénzügyei… az azért más kategória.
Mondom: nincs különbség ebben a tekintetben. Aki hülye (akár diplomás akár szakmelós), az menjen kapálni a francba! Bár evvel most a parasztokat alázom, bocsánat érte. Az ő tudásuk nem érdemli meg a kifigurázást. Kapálni is tudni kell, meg azt is, honnan jön ki a sertés és honnan a disznó. Sertés az ólból, disznó a kocsmából, kész.
Nagyapám ezt tudta, meg Hofi is.
Ennyit a szakmaiságról…
@Knósszosz: Volt egy olyan mondás, szoktam is a zuramnak idézni, mert ő közgizda, együtt járt Járaival - hogy az atomcsapás semmi a közgazdákhoz képest. És van benne valami, még ő is elismeri. Akkor még Mattolcsy nem futott ámokot ilyen mélyrehatóan, mára nincs az a hasonlat, ami leírná őt.

Aki jó, az utcaseprőnek, vendéglősnek, orvosnak, költőnek is jó, aki nem, az nem. Ez ilyen egyszerű, mert nem vagyok egy szofisztikált alkat. A kapálásra szoktam volt mondani, hogy a kukorica is érzékeny, van lelke a növénynek is, annak se biztos , hogy jót tenne egy ilyen banda!

DE most nagyon alulképzett, minden egyéb infótól és műveltségtől elzárt primcsi rabszolgákat kezdenek majd képezni. Hogy ne tudjon semmit, maradjon földbuta, rángatható, irányítható emberrobot. Az olyan meg majd nem ért majd semmihez jól.
Drágám, hát nem ez a cél?
Húzd az igát, lájkold a kondást, a lényeg: agyatlan barmok nem kérdeznek, csak röfögnek, esetleg bégetnek, de mennek a szélkakas által kijelölt úton. Felszálló fing, egyebek... rodeónak igaza van!
@belekotty:
Azért,hogy belőled is előtörhessen olykor a magasröptű kultúra.
Sajnos vagy sem, az ingyenességet ki kell verni a buksikból. Semmi sincs ingyen. A kommunizmusban ezt elhitették sokakkal, hogy ez így rendben van, de mára látjuk, hogy nincs rendben, több okból sem. Persze valahol megértem a diákokat, mert ami eddig ingyenes volt, azért nem szívesen fizet senki, de be kell látni nem működhet ez sokáig így. Közpénzről lévén szó, akármire nem fordítható, és az a trend kezd elharapózni, hogy az "ingyenesen" megszerzett diplomával kiosonnak az országból a fiatalok, vagy jogásznak képzik magukat. Amivel nincs is semmi baj, csak ne nekem kelljen azt fizetni ha nem baj. Illetve ha mégis lelép, legyen kedves vissza csengetni, amit ráköltöttünk az évek során. Ez így korrekt. Ahogy tudom, a hátrányos helyzetűek, ha jól tanulnak, továbbra is megússzák a fizetést, vagyis csak azokat érinti a dolog hátrányosan, akik orvosok, ügyvédek akarnak lenni (most minden szakot nem sorolok fel), akikre egyébként nem jellemző a munka nélküliség. Zárásul mások korrupt ügyletei és egyéb pénzelégetési sztoriaival sem értek egyet, de mások bűne nem hatalmaz fel senkit arra, hogy igazságtalanul élje életét.
süti beállítások módosítása