Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: ha valaki azt állítja, hogy neki nincs eltitkolt gyereke, az miért nem jobb, mint akinek van? Furc... (2024.11.22. 13:31) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.07.24. 05:42 Fabius

Orbán tus: a nyugat halott

Címkék: gazdaság fidesz orbán viktor határon túli magyarok tusványos

"És ég az oltár. Ím, körébe gyűltünk,
Szétszórt bolyongók a vész idején.
Már is tüzénél szent lángra hevültünk,
Fénye világol sorsunk ösvenyén.
Oh, rakjuk e tüzet, hogy estve nála
Enyhet találjon áldó magzatunk!
Ez lesz a méltó, a valódi hála
Mit a nagy Jóltevőnek adhatunk."

Szeretem, ha Kedves Vezetőnket körbeveszik a hívek, ő pedig szétszórja közöttük kínzó látomásait. Egyrészt úgy átszellemül ilyenkor, mint végstádiumú Széchenyi Döblingben, reggeli nagyvizit idején, másrészt meg szemmel láthatóan megkönnyebbül a kis lelke, hogy végre nem röhögik ki a vízióiért. Legalábbis azonnal nem.

Huszonkettedik alkalommal volt főszónok a tusványosi dzsemborin, és ezúttal is kitett magáért a beszédével. Van az úgy, hogy az ember tényleg jól akar szerepelni ennyi ember előtt, azt akarja, előbb rúgja fejbe őket a beállított valóság, hogy aztán a kába tömeget jóságos Rémusz bácsiként kivezethesse az eléjük tárt apokalipszisből, az eljövendő pokol hetedik bugyrából. Közönséges retorikai fogás ez, és őszintén remélem Kedves Vezetőnk is ekként gondol a beszédre, különben komoly kérdőjelek merülnek fel mentális egészségével kapcsolatban. Szóval a lényeg, a drámai hangon közölt bejelentés:

- A nyugati világ az életformával együtt összeomlik!

Na jó, nem most, de majd minnyá. Lehet benne valami, mert Kádár is ezt várta negyven évig, kolbászt helyettesítő krinolinnal vezénylő kezében. És amit ilyen régen várnak, az a nagy számok törvénye alapján - egyszer - majdcsak bekövetkezik. Olyan apróságokkal, hogy a nyugat összeomlásával bukik mindenki, ne foglalkozzunk. Pedig az egyetlen dolog ami úgy ahogy működik ebben az országban, az az export, vagyis a többségében nyugatra eladott áruból tartjuk el magunkat. A mostanában sokat ajnározott Kína is bedőlne egy hét alatt, ha egycsapásra eltűnnének az iPhone-tól körömreszelőig mindent náluk gyártató nyugati cégek megrendelései. Szóval lehet ilyen nettó állatságot mondani, csak végtelenül röhejes lesz tőle egy magát európainak valló politikus.

Egyszer talán elmagyarázhatná Orbánnak valami gazdasághoz értő ember, - nem, véletlenül sem Szent Jobbjára, és személyes bal agyféltekéjére gondolok - hogy a néhány felelőtlen mediterrán országból általános következtetés levonni és Kínával példálózni nettó baromság addig, amíg a németeknél az egy főre jutó GDP 44.700 dollár, míg Kínában ugyanez 4.200 dollár.

De nincs baj! - mondta Viktor, hisz legyorsultuk Európát, mint Lázár Audi a szamaras kordét, mi már elfelé jövünk onnan, ahová ők csak most mennek.

Ők lesznek most Titanic a zátonyon, mi meg a lehorgonyzott mozdony a gazdasági fellendülés tengerén. Innentől ők járnak hozzánk tanulni, mert a matolcsyzmus egy olyan fasza rendszer, hogy az egykulcsos adózással a most sokat ekézett belső fogyasztást, a fogyasztói társadalmat akarta erősíteni. Csak nem sikerült, ugye, mert azoknak akiknél a lóvé maradt, már nem volt igényük további fogyasztásnövekedésre. De nem csak ezt, hanem a médiatörvényt is rólunk fogják másolni, mert az még a matolcsyzmusnál is faszább lett, detélleg. Igaz, hogy Kovács Zoltán államtitkárt a tarkóbőrénél fogva húzkodta hónapokig Kroes asszony, amíg legalább nyomokban európai elemeket is sikerült belecsempészni.

Összefoglalva, Kedves Vezetőnk szerint:

„A nyugat fáklyája kialvó félben. Nekünk – Széchenyi gondolatát követve – saját tengelyünk körül kell forognunk”.

Hááát, nem is tudom. A saját tengelyed körül forgás mutathat jól a tükörben, ha szereted nézni magad, de a végére kurvára elszédülsz, és csúnyán lehányod a körülötted állókat.
De Tusványos nem csak az ilyen Orbán beszédek miatt jó. Én kifejezetten szeretem, ha olyan politikai kalandorok, mint Tőkés László, az előmenetelük és önös érdekeik miatt igyekeznek befenyíteni Orbánt. Az egykor jobb sorsra érdemes református püspök képtelen elviselni a mellőzöttséget és a tényt, hogy hazája magyarsága inkább támogatja az éppen kormányon lévő RMDSZ-t az ő frissen be nem jegyzett új pártja helyett. Többször felszólította Kedves Vezetőnket, hogy ugyan már legyen kedves a picsába elküldeni Traian Basescu-t, az RMDSZ-t vezető Kelemen Hunort, és úgy általában mindenkit, aki nem hajlandó azt csinálni amit Tőkés mond. Miután Orbán ezt nem tette meg, simán kijelentette:

"a kettős állampolgárság birtokában akár le is válthatják a határon túli magyarok Orbán Viktort, ha nem jár el megfelelően az érdekeikben."
Szerintem Tőkés kezdheti magára hányni a keresztet, de szaporán. Ha végül tényleg a határon túliak szavazatával bukna az Orbán kormány, akkor olyat láthatnak majd, amit eddig még soha. Mellékesen azt meg végképp nem értem, hogy ebben a táborban - nem magán Tusványoson, hanem a szellemi közegben - miért jó az, ha a nemzetieskedés jegyében mindig azokra fújnak, akikre a kint élő magyarság szavaz, és akik immár két alkalommal jutottak kormányra. Ahol legalább minimális lobbierejük is van az adott országban az állandó forradalmárkodás helyett. Szlovákiában a Híd párt nem elég magyar, Romániában a feltétel nélkül bólogatni nem hajlandó, de a magyarok többségének szimpátiáját bíró RMDSZ a júdás, aki léket ver a nemzeti egyesülés ladikjára.

Miért jó vajon ez az állandó békétlenkedés? Miért nem lehet tudomásul venni, hogy a külhoniak is rendelkeznek önálló akarattal, és eszerint választanak maguknak támogatandó pártot, vezetőséget. Semmi szükség rá, hogy Tőkés László önjelölt Erdélyi Pótviktor szerepbe álmodja magát, és ehhez a kormány asszisztáljon. Éppen ideje volna helyretenni Tőkésben, és úgy általában a jobboldalon is ezt a dolgot, és rajtuk keresztül személyes ambíciókat megvalósítható tárgyak helyett emberként, önálló entitással rendelkező nemzetrészként kezelni őket.





 

391 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr773092791

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi van a kagylóban? 2011.07.25. 13:12:28

Tusnádfürdő (románul Băile Tuşnad, németül Bad Tuschnad, Kaiserbad) város Romániában, Hargita megyében. Országos hírű gyógyfürdő és üdülőhely, Románia legkisebb városa. Csíkszeredától 32 km-re délkeletre, az Olt bal partján fekszik, 1968-óta város. G...

Trackback: Átlátszó hazudozás a nyugdíjvagyonról 2011.07.25. 10:27:36

Miközben a kormány több mint hárommillió állampolgár elkobzott pénzét, a későbbi nyugdíjukra felhalmozott tőkéjüket éppen a hibás gazdaságpolitikai miatt tátongó hatalmas költségvetési lyukak tömködésére pazarolja el, Selmeczi Gabriella megint előállt ...

Trackback: A Fidesz illegalitásba vonult? 2011.07.25. 07:05:50

 Itt valami nagyon nem stimmel! Az utóbbi két héten négy helyen volt időközi önkormányzati választás az országban (legalábbis ennyiről szóltak a hírek), de a kétharmados párt egyiken sem indított jelöltet. Se Felsőszentmártonban, se Leányváron, se...

Trackback: Hanyatló tudat 2011.07.24. 16:45:02

- Hallo, Angela vagyok.- Nem ismerek semmilyen Angélát, szerintem rossz számot hívott. - Orbán úr! Angela Merkel vagyok Németországból.- Merkel asszony! Mindig nagy örömmel hallom Németország vezetőjének hangját. Az ön nagyszerű országa mindig is Magya...

Trackback: Mennyi az annyi? 2011.07.24. 16:01:17

Bér és fizetés. Manapság legtöbben ebből tartják fent magukat. Sóvárogva várják a következő hónap 10. napját és a bérpapírt, mennyiért is dolgoztam az elmúlt hónapban?...

Trackback: A nyugat alkonyul 2011.07.24. 12:25:04

p { margin-bottom: 0.21cm; }Az atlanti civilizáció és a modernista elvek érvényének változása érzékelhető. Orbán abban nem téved, hogy azok az elvek, amelyek a történelem egy rövid időszakában elterjedtek – a jogegyenlőség, a humanista és auf...

Trackback: Hülye vagy fiam, csak nem forogsz 2011.07.24. 10:10:40

 Édesanyám szokta ezt mondani nekem, ha valami bődületes baromságot mondok. De úgy látom mostantól az állítás második fele már nem igaz. Mától kezdve forognom is kell. Legalábbis ez derül ki a Kedves Vezető iránymutatásából: „A nyugat fáklyá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@KelekótyaP:

Orbán egy diktátor, ha nem vetted volna észre.

Olvasd el az értelmező szótárban a diktatúra szócikket, és gondolkodj el.
@reálisan:
Csak a magad nevében jó?
@KelekótyaP: hülyeséget beszélsz. "Kedves Vezető", az Kim Dzsongil, személyesen. Nesze neked alapműveltség.
Ez a viki pont olyan, mint a komcsik. Azok is mindíg a hanyatló kapitalizmussal jöttek.
@József István: igen de ez kb olyan mint lenapoleonozni azt sem gondolja komolyan senki hogy ő egy tüzér csak hasonlítgatások vannak. Vannak olyan jegyei amiket diktátorok mutatnak és lehet nem lenne ellenére egy ilyen atyuskás berendezkedés, de azért ahoz olyan ország is kell ami hagyja.
@József István:
orbán rokonainak a beosztása?

Amely szervezet ellentmond feloszlatjuk (Ferihegy) ?
@Pszt!: Haldokló kapitalizmussal.

Majd kölcsönkértek egy haldoklótól.
@raindog:

As you see, there is somein here. But i don't think, that the Leader Himself feels anything about anyone.
He feels for himself / and his family maybe / only.
@lanyi:

Gyurcsány Feri ugyanilyen elmebajos volt ... úgy látszik a tudás népének már csak a hülyék jutnak.
Én hülye írtam egy ide egy kis elemzést, amit lenyelt az embargó. De egy hülye vagyok!
Minden úgy van jól, ahogy van. Az apátok faszát!
Éljen a népi-Kína és ... örök barátsága. Sárga testvéreim! Tudtok pénzet adni ingyért? Dehogy ingyért! Adunk görögdinnyét és perui cseresznyét. Külkerben jók vagyunk. Most vettünk ötszáz milliárdért olajat, máris passzoljuk tovább. Jó, mi? Csak figyeljetek! Pancserek.
Óvatos leszek, hátha becsapom az ellenőrt: nem úgy gondoltam, hogy a Nyugat hanyatlásának kinyilatkoztatása baromság, hanem éppen ellenkezőleg. Félreértettél, barátom. Rousseau világosan megmondta: ez a világ a világok legjobbika. No.
Kína remegve várta, hogy mikor törhet be a nagy magyar piacra. Talán, most sikerül nekik. Én izgulok. Felkészül: Oroszország.
@Viktus:

Na azért ne hamisítsd meg a történelmet!! Eddig Orbán a leghülyébb 1989-óta!!! Persze így utólag és ha Boros Péter mostani nyilatkozatait nézzük ...de lehet, hogy csak gerincproblémái vannak neki
Gyurcsányhoz szerintem ésszel Te nem érsz fel! Ágaskodj még !!!

Ettől függetlenül nem az a tragédia hogy a király meztelen hanem hogy a nép nem röhögi ki hogy milyen kicsi a fütyije!!! Erőlködik erőlködik s azután majd mi szarjuk össze magunkat!!! Ez a baj!! Amúgy nem veszi már senki sem komolyan!!!
És ez a genny az EU elnökségéről nemrég elbúcsúzott országnak a miniszterelnöke. Nesze neked egyesült Európa, szabad szellem...

Eu-s elnökségünkkel azt hiszem maradék európaiságunktól, jó hírnevünk megmaradt foszlányaitól is búcsút vehetünk.
@Kandabula: A Rousseau, amelyik a Candida-gombáról írta azt a könyvet?
@IGAZ MAGYAR:

Nem is tudom a fideszdroid v. a gyurcsánydroid a szánalomra méltóbb életforma ...
BÁR MÁR A Nemzeti kis Szarjankó lenne halott!!!!!! Akkor Magyarország fellélegezne.
Egyébként ha valaki békét akar annak kell készülni a háborúra---még ha az polgári, akkor is!!!
ÉBRESZTŐ!
@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: Orbán halála még kevés,hiszen ott van még Kötél László, Lézer János, Káder János, Szargyártó P., Navracsöcs...ha a hidra egyik fejét levágod, a szörny életben marad, sőt a levágott fejé helyébe is új nő. Magát a szörnyet kell elpusztítani.
Egyébként nem szeretnék a kínai kormány helyében lenni. Itt van ez az Európa nevű képződmény. Oszt ott van nekik még a Távol-kelet, a hülye japánokkal, meg Afrika, a sok kincsével, Dél Amerika az őserdőkkel. És most ráadásul Magyarország. (Titkos felvételem van a kínai miniszterelnök és Liu Sau Nong kereskedő beszélgetéséről, amikor az elnök itt járt: - Liu! Hány pár zoknit adtál el tegnap? - Hatot, főnök. - No, ez a mi gondunk ezzel az országgal. Ez kevés. Nagyon kevés.)
És természetesen nem a halálukról kell vízionálni, hanem szabad választásokon egyértelmű akarattal elküldeni őket a picsába. Ugyanis akárhogy írják át a választási törvényt, akárhogyan szervezik újjá a választókörzeteket: ha úgy kikapnak, mint a szocik tavaly, akkor kész: lehet akár egyfordulós is a választás, azon nem fideszes fog nyerni. Tavaly az első fordulóban hány mszp-s jelölt nyert?

Orbánék mesterien haladnak afelé, hogy a társadalom minden jelentősebb szegmensével megútáltassák magukat és végleg. Akkor pedig semmilyen újraírt választási tv. nem fog rajtuk segíteni.
Ismert gombaszakértő.
@Viktus:

Majd egy év múlva Te is megtudod!!! Saját tapasztalatodból tudsz dönteni!!!
Persze ha döntés képes vagy s nem a fülkeforradalom hős veterán harcosaként kisiskolásoknak meséled azt a nagy csatát amellyel legyőztük még a nyugatot is!! (persze azt könnyű volt mert az már hanyatlott, igaz a Strasbourgi és a Brüsszeli csatát a Mi Viktorunk egyedül nyerte meg ... ami nem volt kismiska tett!!!)
@kirsten: hát akkor hasonlítsd össze a dán munkatörvényekkel(bár én is csak nagy általánosságban ismerem) mindenestre ma 15000 eurót gyártottam a cégnek, úgy hogy ott se voltam. Ennyit a döglődő nyugatról. Én útálom a Fideszt és mégjobban az MSzP-t. Miért nincs otthon normális párt?! na ezen kéne legondolkodni,talán ,mert hülyéknek hülye politikusok jutnak
Nem hiszem, hogy tényleg ezt mondta:
"- A nyugati világ az életformával együtt összeomlik!"
Nem hiszem! Annak a világnak komoly technikai-technológiai és ami fő, erkölcsi tartalékai vannak. Ott a jobb- és baloldal azon munkálkodik, hogy egyre jobb legyen. Megfogják találni az optimumot, összefogva a világ normálisabb felével.
@pandacsökiboborján: sima hazaárulás. Az utálat diadala. Akarsz a játszótársam lenni?
Szűk ötmilliárd év, és tényleg összeomlik a nyugati világ...
@pástétom: ez hülyeség, felejtsd el. Te sem gondolhatod komolyan. Ők saját magukat viszont komolynak gondolják. Ez a gond. Apám mondta: hülye játéknak hülye vége lesz.
@butus:

Terjesztem. Valamit én is elkövettem ez ügyben, alább adom meg linkjét:

h2o.ingyenweb.hu/keret.cgi?/tema/71.html

Vagy igaz, vagy nem. Ellenvélemény, ellen adat, ellen ... eddig semmi.
@KelekótyaP: Bocsánat, olvasgattam a kommentjeit, és elképzeltem, hogy Ön egy tanár, tévedek? Amúgy élvezettel olvastam a vitáiba. Köszönöm figyelmét, és elnézést, ha illetlenkedtem.
@KelekótyaP: @dbeata: pontosan erről beszélgettünk a patikussal, meg a rendőrfőnökkel, meg az igazgató úrral. Hogy ez mi. A kocsmárost már bevitték, mert a császár képét leszarták a legyek. A rendőrfőnök közben kiszállt, mert beszart.
@dbeata: Elnézést, ha belebonyolítottam volna gondolataim tényálladékába... Meg egyáltalán.
@Kandabula: Svejk a derék katona:)
nagyon nagy cucc:)

Hihetetlen, hogy ebben a térségben ez mindig aktuális tud maradni.
Ja és apád azt is mondta biztos hogy: a hülyeség társasjáték:)
@Kandabula: Kiváló! Innentől szerintem sima ügy... Orbánnak már csak Svejkkel kell konzultálnia, és a két hülye biztos, hogy végleg tönkreteszi az országot...

A Fidesz mindenesetre most már tényleg egy olyan típusú elmebeteg csürhe, mintha Hašek találta volna ki... Némi kaffkai asszisztenciával persze.
@KelekótyaP: életünk bizony tömény Svejk. Biegler kadét, Dub hadnagy, Schröder ezredes. Apám mondása: hülye játéknak hülye vége lesz. Meg még azt, hogy fogadni erkölcstelenség. Mert ha biztos vagy az igazadban, akkor sunyi vagy, ha meg bizonytalan és mégis fogadsz, akkor meg hülye.
És, ha nekem valaki azt mondja, mondjuk úgy két évvel ezelőtt, hogy Magyarország miniszterelnöke kirúgatja egy földrajzi nevekben illetékes, hivatalos bizottság tagjait, mert szakmai okokból nem javasolják a Ferihegyi Repülőtér átnevezését, az erkölcsöket igen szigorúan felügyelő Legfelsőbb Médiahivatal elnöknőjének pedig egy volt pornó-újságírónőt nevez ki, azt mondtam volna az illetőnek, hogy kezeltesse magát...

Pedig Magyarország miniszterelnökét kellene inkább kezeltetni. Ilyesmik és más egyebek megtörténte után. Egyszerű tényként kell megállapítani ezek után ugyanis, hogy Magyarország miniszterelnöke egy valódi klinikai eset. Nem tudom, hogy mi lesz így velünk... Itt már bármi lehetséges.
@Riemann-féle gyógyrágó: Kérlek, hogy Svejket ne szidd. Komoly tanulmányok foglalkoztak azzal, hogy ki is tulajdonképpen Svejk. Szerintem a nép sűrítménye. A mindenkori idétlen hatalom kigúnyolója, az örök túlélő. Nem személyében. A népben. Mert az idióta hatalom jön, megy, de a nép marad.
Ahogyan egy ismert munkakerülő mondta, a népet nem lehet leváltani. Így igaz. Becsapni, megvezetni simán.
@Kandabula: Eszembe se volt a mi derék katonánkat sértegetni, mindenki elnézését kérem, ha szavaim félreérthetőek lettek volna. De hát ő maga is sűrűn és előszeretettel minősítette önmagát hülyének, és én is kizárólag az ő általa használt értelemben fordultam személyéhez.
"a fák nem nőnek az égig, büszkeségnek gyász az ára, addig jár a korsó a kútra. Az ember gigász akar lenni barátom, pedig csak egy darab szar"
:):):)
@Riemann-féle gyógyrágó: Tisztelt Gyógyrágó, nem szerettem volna, ha Svejk urral szemben, - akivel egy cellában naponta átbeszéljük a rohamosztagosok Európával szembeni lerohanási terveinkről sajnálatos módon kikerült terveket, - Ön sértegetésre hajlamos megjegyzést tenne, netán azonos megítélésre hajzó magatartást tanúsítana. Vagy ráutalna. Vagy ilyesmi. Szóval bonyolult. Tudniillik zavarban vagyok. Most pl. a Szíjjártó. Ő egy Biegler kadét? Vagy Dub hadnagy? Vagy csak egy tehetséges faszfej? És a többiek? Egy komplett Szarajevó? Vagy Újvidék? Vagy Orgovány? Vagy simán a Kehely? Középeurópa legtehetségesebb nemzete a cseh. Önmagukban is szimpatikus emberek, de a lényeg (gondolom, valahogy így történt): - MI, SZLOVÁKOK, KI AKARUNK CSEHSZLOVÁKIÁBÓL VÁLNI! - Hát csak tessék, semmi gond.
@Kandabula: Nézetem szerint a probléma többirányú vetületben mutatja ki a foga fehérét valójában: 1:) Orbán szörnyen hülye. 2.) Orbán egy húgyagyú barom. 3.) Orbán kezdetleges faluszéli verekedő kis pöcs, akinek igazából se valódi tehetsége, se kultúrája nincs ahhoz a hatalmi pozícióhoz, amit erre a célra gründolt bűnszervezete segítségével megszerzett.

Én a harmadik opcióban látom a kulminációt kiteljesülni. Mindamellett, hogy röhögni is szabad persze. A kádári hármas egység, (inkompetencia, inkongruencia, inkonzekvencia) szintén új életre kelt ugyanis napjainkban.
@Riemann-féle gyógyrágó: sajnos nincs igaza. Orbán nagy tehetség. A polgár egyetlen feladata: figyelni és dönteni. Merthogy valami nagyon nem stimmel.
Hogy ez a "norvég lövöldöző" nem tudott betévedni egy Fidesz gyűlésre ...:D
...de előbb utóbb számon lesz kérve a Nemzeti Szar Banda!!!!Ez biztos és Jaj Nekik!!!!!
@Kandabula: Sajnos nincs igaza. Orbán egy kezdetleges, földszintes elme, a legcsekélyebb konkrét szaktudás, kultúra és érvényes ismeretek nélküli személy, aki, függetlenül attól is, hogy életében nem dolgozott még egy órát sem, az olcsó ravaszkodáson és a manipulatív viselkedésmódok művelésén kívül, gyakorlatilag semmihez sem ért, és minden látszat ellenére, valójában a világ egyik legpocsékabb politikusa.

Hatalmat akármi hülye tud szerezni, akármekkorát is akár, ahhoz nem kell valódi tehetség, csak számító gonoszság és elvetemült aljasság. Miként az Orbán esetében is folyamatosan megfigyelhető volt.

És ez az, ami igazából a probléma. Ez viszont különösebb figyelés nélkül is tudható sajnos.
Kedves indexen posztolók

Ezeket a "NETTÓ BAROMSÁG " , "NETTÓ ÁLLATSÁG"
szar, fos , fostalicska és társai pongyola , idétlen , gyermeteg kifejezéseket felejtsék már el. Teljesen olyan érzésem van , mint akik most ismerkednek ezekkel a szavakkal és lépten nyomon használni szeretnék. A hétéves unokaöcsémet most szoktattam le az utolsó ilyen szó használatáról, már neki sem újdonság.
Mekkora baromság, hogy megtalálták a Kádárék filmarchívumát. Micsoda hír?

1. Az Antall kormány nem találta meg.
2. A Fidesz kormány 1998-2002 között nem találta meg.
3. A Fidesz kormány nem találta meg 2010 áprilisában, de most igen 2011 júliusában véletlenül igen.

Mi fog történni, ha az Országos Széchenyi Könyvtárban találnak könyveket?
Nem tudom ki hogy van vele de ez a saját tengelyünk körül való forgásról 2 kép ugrik be.

1. A kutya a saját farkát kergeti.
2. Autista gyerekek szeretnek a saját tengelyük körül forogni mert ez megnyugtatja őket.
Nem tisztem figyelmeztetni az összes kis kommer gyökeret, de bloombergTV is megy egy visszaszámláló, hogy hány nap és perc van vissza az amerikai államcsődig.
Talán ennél többet nem is kéne mondanom a nyugat sosem omlik össze tévképzettől.
Ezt csak az hiszi el neki aki még nem járt Ausztriában vagy Németo.-ban. Nem úgy néz ki, mint aki haldoklik....Ellenben mi meg sohasem, sajnos sohasem tartoztunk ehhez a nyugati világhoz.
ez a zorbán egy idióta...a nyugati imperializmus haldoklik...muhaha. a nemzetközi helyzet meg egyre fokozódik, mi?
jobb lenne, ha elhúzna keéletre a cimboráihoz aztán alapítanának egy új rendszert valahol...
@OrrSir: Nekem sem tisztem figyelmeztetni téged, de ha az USA vagy az EU összeomlik, akkor a Vezetőnk által tátott szájjal csodált kínaiak a varrodáikól mehetnek vissza rizst kapálni.

Azért mert Orbán Viktor kényszeresen nagyokat mond, kelti a pánikot még nem biztos, hogy apokalipszis fog végigsöpörni Európán.

Nyilván nem mondhatja, hogy máshol szép és ó minden, amikor itthon nem tud megbirkózni a problémákkal. Lerobbant alatta a Trabant és fikázza a BMW-t, hogy drága szervízköltsége?!

Pitiáner olcsójános tempó...
Alakulnak a dolgok. Elveszik a táppénzt, visszazavarják dolgozni a nyugdíjasok egy részét, meg a segélyre életet építőket, a közmunka program pedig nem hagy választást: rendes munkát keresel, vagy éhen halsz. Azért Kínától lehet tanulni be kell látni.
Amikor a minimálbért, és munkavállalói jogokat is hozzáigazítják a Kínában megszokotthoz, akkor fogunk igazán megindulni. Mivel vállalkozó vagyok, és legnagyobb költségem a munkabér és járulékai, számomra ez egy kitűnő jövőkép lehet.
Leszünk mi erős ország, de annak ára van. Addig a fene sem bánja, amíg az irányító, haszonélvező réteghez tartozom, nem a hurrázó és gályázó tömeghez.
Kérdés, miért örül ennyire ennek a tömeg? Nem értem, de nem is érdekel. Hajrá Magyarok!
@OrrSir: Az a krízis azért van, mert az amerikaiaknak van egy baromi szar rögzített államadóság maximumuk (amit folyton emelnek, de ahoz a kongresszus beleegyezése kell). Ismerős mi? Pont ezzel érvelnek a magyar államadóság alkotmányban való maximalizálása ellen. Végén úgy is megemelik majd az adóságplafont, csak addig lesz pár pánik a piacon és emberek százezreinek lesz rosszabb emiat. Szóval jól hangzanak, ezek a maximáljuk az adóságot ect. dolgok, de attól még marhaságok. Republikánusok most arra használják ezt, hogy jobb tárgyalási pozíciókat kapjanak másügyekben. Ez is azt mutatja, hogy mekkora baromság ez.
Amúgy meg a nyugati világ nélkül Kína is megy a levesbe. A megtakarításainak a nagy része nyugati államkötvényekben van. a piacának a nagy részét az Orbán szerint bűnösen fogyasztóivá vált nyugati civilizációk adják. Ez egy róka fogta csuka helyzet. Kínának szüksége van arra, hogy a nyugat nem hogy csak megmenküljön hanem hogy jól éljen. Ez egy kiegyenlítődés a világ 2 szélsősegesen más gazdasági helyzetben lévő pólusa között. A szegényebb országok azért tudnak teperni mert nincs belső fogyasztásuk és olcsó a munkaerő,. Ha ez változik (belső piacot akarnak, hogy ne függjenek a "haldokló nyugattól"), ahot a saját társadalmát kell ugyanolyan fogyasztóvá tenni, akkor meg elveszti a versenyelőnyét. Orbán jöhet ezzel a keleti szél baromsággal, meg a paradigmaváltozás van a világ gazdaságában hülyeségekkel. Lesz végül egy kiegyenlítettebb elosztású világgazdaság, de nem fog összeomlani a nyugat, csak olyan hatalmas országok mint Kína , India vagy Brazília a saját arányait legalább megközelítő mértékben fog szerepet kapni benne. De ez nem a nyugat bukása, hanem a nyugat eddigi felülreprezentáltságának a megszünése, és ezzel nincs is baj. A nyugatnak is problémái voltak (munkanélküliség ect) ebből a szétszakítottságból, mióta a Föld a technikáknak köszönhetően leszűkült.
A másik tévedés meg ebben a keleti szél hülyeségben Orbántól, hogy azt hiszi Kínának azért megy ez mert ilyen meg olyan a berendezkedése és ha mi arra konvergálunk, akkor nekünk is fog az menni. Kínának azért megy mert minden 5. ember ott lakik. Vietnámmal miért nem példálózik vagy Észak Koreával? Vagy Szomália? Esetleg Guatemala? Csak mert visszasülyedünk a középkori jobbágyrendszerbe, meg megvonunk minden jogot a munkavállalóktól, attól nem leszünk Kína.
@seahawks: Ha nem vagy teljesen hülye, akkor látnod kell hogy a hagyományos nyugati jóléti rendszerek bizony tényleg nyakig ülnek a szarban, és ez csak fokozódni fog.

Néhány olyan probléma amit egy átlag hülye is láthat:

- Ha bemész egy bevásárlóközpontba és becsukod a szemed, akkor úgy 90%-os eséllyel olyan árut fogsz leverni a polcról amire az van írva hogy Made In China. Olyat, amire az van írva hogy Made In Hungary, vagy Made In EU szinte minimális az esélyed leverni. És ami a nagyobb gond, ez leginkább a műszaki osztályon van így. Ahol van még európai termék az max. az élelmiszerosztály.
Azaz most a Bécsi út túloldala Pekingben van. És ez baj.
Ráadásul sok területen a piacvezető márkák kínaiak (Lenovo, ZTE, Huawei), azaz már régen nem arról van szó hogy a kicsi kínai melósok csak összeszerelnek.

- Azzal hogy a piac teli van kínai áruval, lényegében árverseny jött létre az európai és a kínai munkavállaló között. Ma még persze leginkább a kétkezi munkásoknál, de ez sem lesz mindig így. De ma a magyar minimálbér bérköltségéből (amiért a cigány még nem megy el neked dolgozni mert ő megél a farkából is) úgy 5-6 kínai melós dolgozik, vagy egy kisebb falura való indiai. Nincs környezetvédelem, munkavédelem, szakszervezet, stb. és a 12 órai meló után a munkavállaló megköszöni a munkaadónak hogy nem lőtte le őket.

Ez azt jelenti, hogy a képzetlen munkaerő európában vagy segélyen él, vagy éhenhal, kivéve 1-2 terület aminél az áru nem szállítható gazdaságosan (autógyártás, mezőgazdaság, építőipar).

- Európa öregszik. Egyre több nyugdíjast tart el egyre kevesebb fiatal. A (ma még) fejlettebb részek elvonják a fiatalabb munkaerőt a keleti régiókból, ami ideiglenesen még megoldja a gondokat, de ez csak átmeneti megoldás. Cserébe viszont Kelet-Európa szépen kiürül. Tőlünk is áramlanak kifelé a fiatalok, különösen a képzettek.

- A nyugati civilizáció energiaellátása nagyrészt a fosszilis energiahordozókra épül. Ezek piaca pedig inkább szűkülni fog a következő 20 évben mint bővülni - és erre a piacra még bejelentkezik Kína, India mint vevő. Senki sem tudja megmondani hogy ma mik a valós készletek Pl. kőolajból.
Ráadásul egy rakás olyan készlet van, amit nem fogsz gazdaságosan kitermelni (Pl. olajpala). A megújuló energiahordozó a fasorban nincs, az atomot meg hála a zöldeknek nem szeressük.

És ez még csak néhány kisebb probléma a nyugati civilizáció körül.
Orbán Viktornak igaza van. Példát mutatunk a Nyugatnak.
Ja meg is mondom a kollégának aki németországban dolgozik hogy hülyevagy kisfiam a haldokló nyugaton dolgozol (1500 EUR kezdő fizu 13. 14. havi bér, 30 nap szabi)
@midnight coder: Ezeknek egy jó része igaz, de nem mind specifikusan nyugati civilizációs probléma.
Elöregedés: Ebben EUnál csak egy állam van nagyobb bajban: Kína. Ott az egy gyerek politika miatt hatalmas problémák lesznek 1-2 generáción belül. Ez tény. Ebben egyébbként az iszlám országok állnak jól, mert ott meg most van generációs boom.
foszilis energiák: Hát ez globális probléma
olcsó munkaerő: Ha a nyugati világ emiatt kinyiffan, akkor Kína mit fog csinálni? Elöbb utóbb belső piacra lesz szüksége és akkor emelni kell a jólétet otthon, azzal meg kiegyensúlyozódinak az aránytalanságok. Persze ez addig fájni fog sok mindenkinek, de Kínának is, emiatt is finanszírozza a nyugati költekezést (ebbn z olcsó kinai munkaerő miatt munkanélküliek szociális ellátása is bennevan)és kényszerül bele, abba hogy pl amerikai államkötvényekben tartsa a megtakarításait.
SZóval vannak problémák, de ez még nem a világ vége.
@Nazagson: A kicsi kínaiak megoldják: ott dolgozol életed végéig, és a futószalag előtt halsz meg, hacsak nem tettél félre a napi egy tál rizsedből egy fél tálra valót. De az ottani rendszerbe az is belefér hogy lelovöldözik a 60 évnél idősebbeket.

Olcsó munkaerő: az lesz csak az európai civilizáció vége, ha a kicsi kínaiak megemelik az árakat. Mert hogy jelenleg az ipar nagy része abból áll, hogy a noname kínai zoknira ráírják hogy Adidas és eladják aranyért. Ez azon a ponton fog bekövetkezni, amikor a nyugatnak semmi olyan technológiája nem lesz ami még kellene a kínaiaknak.
@Baldrick68: A kisfiadnak úgy 10-15 évig még jó lesz (nagyon szerencsés esetben). Utána szívni fog mint a torkosborz.
Mondják is nyugaton, ott van például a Viktor.
Nem jó példa, de ott van.
@Riemann-féle gyógyrágó: " Nézetem szerint a probléma többirányú vetületben mutatja ki a foga fehérét valójában: 1:) Orbán szörnyen hülye. 2.) Orbán egy húgyagyú barom. 3.) Orbán kezdetleges faluszéli verekedő kis pöcs, akinek igazából se valódi tehetsége, se kultúrája nincs ahhoz a hatalmi pozícióhoz, amit erre a célra gründolt bűnszervezete segítségével megszerzett.

Én a harmadik opcióban látom a kulminációt kiteljesülni. Mindamellett, hogy röhögni is szabad persze. A kádári hármas egység, (inkompetencia, inkongruencia, inkonzekvencia) szintén új életre kelt ugyanis napjainkban."

Ha még csak ez lenne, de teljesen nyilvánvalóan küldetéstudata is van, méghozzá irgalmatlan méretű meggyőződéssel kiegészítve.

A "Nyugat alkonya" és a "saját tengely körül" forgás meg a "munkaalapú társadalom" (ez utóbbit valaki definiálhatná) egy tisztán Exportból és a külföldi cégek által ideköltöztetett Service Centerekből élő országban, ahol mindenki más adócsaló,tanuló vagy nyugdíjas irgalmatlan felelőtlenség.

Kiszámíthatatlan környezetet teremteni a multik és exportcégek számára AKIKBŐL EZ A SZERENCSÉTLEN ORSZÁG ÉL, szimpla agyrém addig amíg más jobb ötlet nem lesz arra, hogyan fehérítsük ki a gazdaságot és bővítsük az adófizetők körét.

Ez így amit nyilatkozott sima hazaárulás, és a tömegek jövőjének elárulása az ő egyéni forradalomgőzös agyament víziója oltárán.

Kíváncsi vagyok párton belül mikor lesz hiperkínos ez a kvázi vadkommer ideológia némi elmebajjal nyakonbaszva.
Igazából kár erre a szót vesztegetni, a tényleg évtizedekig szajkózott dekadens nyugat duma után nem lehet ezt kommentálni, sőt, még csak komolyan venni sem.

Amúgy nincs benne semmi meglepő, miután Kínának torokig benyaltak várható volt egy újabb kádári örökzöld dakota mondás.

Egyébként lassan de alakul, Kína, dekadens nyugat, munkára épülő társadalom, innen egy lépés a munkásosztály. Az internacionalizmussal még nem tudom mi lesz, de sztem Viki bá ezt is megoldja...
"Olcsó munkaerő: az lesz csak az európai civilizáció vége, ha a kicsi kínaiak megemelik az árakat."

Ha megemelik az árakat, nem lesz annyira olcsó a munkaerő, oda a versenyelőnyük.
Ha tényleg végigsöpör a nyugaton valami kataklizma, akkor simán elmegyek zoknit varrni valamelyik visszatelepült textilüzembe. Cipő meg zokni mindig kell a népeknek! Termelek, adót fizetek. Jobb mint gátakon kubikolni.
@tarackos: Kína annyira nyugati kapitalista ország mint Japán - volt a II világháború előtt.

@csoko20: Csakhogy ma már itt európában alig van termelés. Ha a kínaiak nem szállítanák ide a laptopot akkor te itt magyarországon nemigen tudnál ilyesmit előállítani - de egyre inkább szerte európában sem. Másrészt az ilyesmihez energia, nyersanyag kell - amit azt tud venni akinek pénze van. Ez pedig hosszú távon nem mi leszünk.
@midnight coder: "Csakhogy ma már itt európában alig van termelés. Ha a kínaiak nem szállítanák ide a laptopot akkor te itt magyarországon nemigen tudnál ilyesmit előállítani - de egyre inkább szerte európában sem. Másrészt az ilyesmihez energia, nyersanyag kell - amit azt tud venni akinek pénze van. Ez pedig hosszú távon nem mi leszünk."

Gondolom a magyar Flextronics üzem nem zavar, valamint a Huawei által idetelepítendő gyártókapacitás sem sok más példa mellett..
Igen mikor Viktor Kínát élteti a nyugattal szemben, akkor elfelejti, hogy senkit nem érdekel Kína sikeressége mint állam, ha annak az az ára, hogy úgy kell élni mint a kínaiak most. Ergo azt hiszi, hogy itt az emberek kétharmada valóban akkora közösségi élményt akar, hogy jogok nélkül 17ezerért (átlag kínai fizetés) 3 műszakba dolgozik (fizetést klasszikus esetben fél év munka után kapja meg, de bármikor kirúghatják, másik tartományba csak különleges engedéllyel mehet dolgozni, különben ott rohad meg a savasesőkben, semmi munkavédelmi előírás, semmi környezetvédelem, bár gonddolom Orbán szerint a környezetvédelem is csak valami burzsoá trükk)de ez mind nem zavarja, ha a hónap végén látja milyen alacsony az államadóság és milyen "sikeres" az ország. Az a baj, hogy ha még meg is tennénk, nekünk ez akkor sem sikerülne, mert nem vagyunk akkora potenciállal rendelkező ország mint Kína. Inkább ilyen afrikai vagy dél amerikai nyomorország lennénk mint amilyeneket Kína most gazdaságilag gyarmatosit. Persze ott is van egy kínát kiszolgáló vezető réteg akik meg baromi gazdagok (lázás végre megkapné azt az Audit amit úgy megérdemel)
@Squid: Azt azért vedd észre, hogy amit a magyar vállalkozó elcsal, azt a betelepült multik többnyire megkapják támogatásként. Amikor a Hankook idejött kis hazánkba, több támogatást kapott mint az összes munkavállalójának a munkáltató által fizetett bérterhe
Azt is vedd észre, hogy ugyan a legtöbb GDP a multik által termelődik, de az emberek 2/3-át a hazai cégek foglalkoztatják. És azt is, hogy ezek a multik nem jótékonysági intézmények - a profit miatt jönnek ide, azaz vagy azért mert itt viszonylag olcsó a munkaerő és nagy az állami támogatás, vagy azért mert ez egy jó kis kizsákmányolható provincia ahol el lehet adni a szemetet is (lásd bankok akik erősen másképp műxenek itt mint nyugaton, vagy bevásárlóközpontok akik ugyanazért az árért sokkal szarabb minőségű termékeket árulnak errefelé mint nyugaton, vagy élelmiszeripari cégek, olyanok is mint Pl. a Coca Cola aki ebben a régióban izocukrot tesz ugyanabba a termékbe amibe Pl. az osztrákoknál rendes cukrot).
@Squid: Na, és miért is telepít ide üzemet a Huawei ? Azért mert a magyar munkaerő olcsóbb mint a kínai ? Vagy azért, mert ha itt rakja össze akkor az EU-n belül előállított terméknek számít ?
@Nazagson: Nem érted. Ez nem fakultatív dolog. A fene se akarja a kínai életszínvonalat. De ha a kínai árut beengeded - márpedig ma már európa nem tudja megtenni hogy nem teszi - akkor azzal kell szembenézned hogy a saját munkavállalóidat árversenyre kényszerítetted a kínaiakkal szemben. Ha a Gipsz Jakab Kft és a Beton Jenő Rt kézzel festett műanyag kertitörpét gyárt, akkor ha Jakabék idehaza gyártatnak míg Jenőék kínában, akkor ez utóbbiak bérköltsége kb. a negyede lesz mint Jakabéknak. És ha ennek csak a felét érvényesítik az árban, Jakabék tönkremennek. Jakab munkavállalói pedig mennek szépen a munkaerőpiacra, ahol azonban már sok-sok hasonló sorstársuk dekkol. Ilyenkor vagy segílykét, jobb esetben közmunkát ad nekik állam bácsi, vagy jön az éhséglázadás. Viszont állam bácsi a segílykét vagy a maradék, még talpon lévő hazai cég adójának emelésével tud osztani (= még több segílyke) vagy hitelből, amíg van.
@midnight coder: @maybach: orbán csak akarjon példát mutatni a nyugatnak, de akkor ne a kereszténységet erőltesse a tákolmányában. Akkor istenítse Álmost és menjen vissza a Góbi sivatag keleti részére. Onnan szövegeljen a nyugat haldoklásáról. Ja és adja le a haldokló nyugat által készített VW kisbuszát, és szerezzen be valamilyen a fejlődő kelet által készített szuper biztonságos autót. Persze szövegelni könnyű, főleg ha olyan birka hallgatósága van, akik minden idióta agymenését kritika nélkül elhiszik. Amíg ez a mentalitás nem változik, addig a viktor persze, hogy az ország megváltójának tekintheti magát.
@midnight coder: A nagyrészében egyetértek
de pl bankok:
Az otp a piacvezető és a többiak alá lövik be magukat, ergo míg az otp ilyen népnyúzó szar addig a többi sem fog sokkal lejebb menni. Kamat terheknél meg vedd hozzá, hogy a forinton 5x akkora alapkamat van mint az euron szóval nem is tudnának ugyanolyan kamatokon adni hitelt (ezért is voltak a frank meg euro hitelek alacsonyabb thm-esek, de annak meg ez lett a vége ha beszarik a forint)
Szerintem sok mindenben igazad van csak néha beleesel abba a hibába , hogy a helyes tényeidet mindenképpen annak a bizonyítására akarod használni amilyen prekoncepcióval belementél a beszélgetésbe, és csak az érmeid egyik oldalát feszegeted (azt sebészi pontossággal) a másik feléről meg nagyvonaluan nem nagyon gondolkozol el.
kaptunk ma is a jellegzetes "varánusz demagógiából"... köszönjük! így tovább! tuti meglesz a 2/3 2014-ben is!
@midnight coder: te azt hiszed senki nem érti amit mondasz pedig igen. de te csak egy szeletét nézed az egésznek és azt téped mint foxi a lábtörlőt. Igen az árverseny gáz, de Kínának vajon érdeke hogy nyugaton is 17 ezret kereseenek az emberek? akkor kína 17ezret sem tudna pár éven belül adni a dolgozóinak. Az az amiről te is meg Orbán is elfeledkezik, hogy Kínának bevallottan nem célja ezen a szinten tartani az ottani lakosok életszínvonalát és Kína igenis próbál a haldokló nyugati berendezkedés irányába elmozdulni, igenis próbál magasabb életszínvonalat adni a lakosainak hogy legyen belső piaca.
Az hogy Kína export pozitív ország ezzel a lakossággal és azért a népességarányához képest nem annyira izmos ásványianyag gazdagsággal az csak amiatt van, mert a jüent rossz paritásban tartják a nyugati valutákkal szemben és emiatt nincs igazi vásárlóereje a lakosságának (plusz az olcsó munkaerő, de azért ha megnézed mennyit emelkedtek ott a fizetések és milyen irányban van a társadalmi berendezkedés változása akkor bár európához képest még mindíg diktatúra meg elnyomórendszer de az iránya nem az orbáni visszafele hanem a nyugati fele). Vízionálhatsz itt nemzethalált meg mindent,De az hogy lemegyünk 17ezer forintos munkabérre az nem tesz minket erős országgá. Orbánnak az a baja hogy folyton Kínával meg Oroszországgal jön, akik gyenge berendezkedéssel meg rossz gazdaságpolitikával is tényezők. Minden olyan magyar aki azt hiszi, hogy ha Kína jelenlegi társadalmi"vívmányait" lemásoljuk akkor majd jaj de jó lesz itt, az nézze már meg afrikát, na ott még alacsonyabb az átlag bér, társadalmi jogok kb ott tartanak hogy nőknek kivágják a nemiszervét és macsettával csonkolnak meg 1 millió tuszit ha sokat esik az eső, azt hol van a szuper keleti szél? Mikor hagyták el a zátonyt és hajóznak a gazdasági felemelkedés nyugodt vízén? Egyáltalán milyen gazdasági felemelkedés ahol a lakosság nagyrészének nincsenek rendes jogai, szociális biztonsága és éhbérért folgozik?
@the_lonewolf: A kereszténység nem igazán oszt vagy szoroz abból a szempontból hogy kínaiak által adott hitelből vett kínai zokniban jársz, hasonló laptopon dolgozol és hasonló mobiltelefonnal telefonálsz (akkor is ha IPhone logó van rajta).

@Nazagson: Neked - és sok más postolónak - az a bajotok, hogy elfeledkeztek az egyes kultúrák közti különbségekről. Ezt eljátszották már az amcsik is - ezért nem jutnak egyről az kettőre Pl. az iszlám országokban. Az egy másik kultúra, ahol a demokrácia még sokáig (vagy soha) nem lesz nyerő.

Ugyanez igaz Kínára is. Kína nem egy kis kelet-európai ország aki szorgosan törekszik a liberális demokrácia irányába. Ott mások az értékek, mások az elvárások állam bácsival szemben, és állam bácsi is teljesen másképp áll a polgáraihoz. Japán sem lett a szó európai/amerikai értelmében vett demokrácia soha, pedig ott aztán tényleg nagy a jólét. Kína sem lesz az - sőt, jöhetnek onnan még elég csúnya dolgok is. Fognak is, mivel egy ilyen birodalom előbb-utóbb vagy bezárkózik, vagy terjeszkedni kezd. De ez utóbbit akkor fogja tenni, ha már elég erős hozzá hogy az USA-val szemben labdába rúgjon. Ami szintén nincs már messze. Akkor aztán vége lesz az ócó kínai zokninak.

Én ma Kínát kb. a II világháború előtti Japánnak látom, csak sokkal-sokkal nagyobban.
@midnight coder: "Azt azért vedd észre, hogy amit a magyar vállalkozó elcsal, azt a betelepült multik többnyire megkapják támogatásként. Amikor a Hankook idejött kis hazánkba, több támogatást kapott mint az összes munkavállalójának a munkáltató által fizetett bérterhe "

Öööö és hova szarjak már elnézést? Van bármilyen szignifikáns súlya annak, hogy a multik támogatást kapnak közel azonos arányban mint az adó amit elcsal a Magyar Vállalkozó?

Egyrészről érdekelne honnan, milyen elemzések és adatok alapján mondod ezt? Másrészről a multik támogatását lehet tudni esetleg, de ha te képes vagy az összes elcsalt adóról és offshore számláról tudni akkor miért itt kommentelsz? (és hogy vagy még életben)

Az általad említett Hankook kapott támogatást, cserébe gyárat épített amihez nem Koreából hozta a téglát, és nem koreaiakkal építtetett hanem magyar (adócsaló) vállalkozókkal. Emellett az állami támogatás mértéke milyen terminusban van arányban a cég által fizetett járulékokkal és bérteherrel? Tuti hogy nem az idők végezetéig :D

"Na, és miért is telepít ide üzemet a Huawei ? Azért mert a magyar munkaerő olcsóbb mint a kínai ? Vagy azért, mert ha itt rakja össze akkor az EU-n belül előállított terméknek számít "

Tökmindegy... Magyarországon ugyanúgy tudnak egy laptopnál 100x bonyolultabb gerinchálózati aktív berendezéseket gyártani mint kínában. Ne verd magad kalandba afelől, hogy mondjuk egy gerinchálózati aktív eszköz legyártása és összerakása egy szinten van egy laptopéval, mert nagyságrendekkel bonyolultabb.

"Azt is vedd észre, hogy ugyan a legtöbb GDP a multik által termelődik, de az emberek 2/3-át a hazai cégek foglalkoztatják."

Tévedsz ismét. Az emberek 2/3-át magyar cégek foglalkoztatják? Definiáld már az "embereket" mint munkavállalói csoportot (gondolom a vesenyszférára gondolsz)!! A magyar cégek meg beszállítók az itthon letelepült multiknak, mindamellett minimál+zseb konstrukcióban fizetik a bért. Ergo ha nincs multi nincs 2/3...

"És azt is, hogy ezek a multik nem jótékonysági intézmények - a profit miatt jönnek ide, azaz vagy azért mert itt viszonylag olcsó a munkaerő és nagy az állami támogatás,"

Nem a multik tényleg nem jótékonysági intézmények, de a magyar munkaadók még rosszabbak!! A magyar munkaadó a leggusztustalanabb, legkizsákmányolóbb és elnyomóbb a munkavállalóval szemben, messze a multik szintje alatt.

Zárásképpen a külföldi cégek azért jönnek ide (és nem a környékre) mert nálunk van infrastruktúra, olcsó a munkaerő, és (ezt bármelyík HR-es elmagyarázza neked ha nem megy) a magyar oktatás magasabb szinten van és jobb szakembereket termel ki mint a környék. (legalábbis eddig így volt)

A mondandód utolsó részére nincs mit írnom, ha zavar hogy szart akarnak eladni, ne vedd meg ahogy egy tudatos ember tenné. Ha ott rohad meg a polcon, mert mindenki így gondolkodik akkor majd ide is jót kell hozni.
@Nazagson: Neked - és itt még sokaknak - az a bajod, hogy ezt az egészet úgy látod mint ha lenne választás. Persze van, de csak kb. annyi mint a kínai munkavállalónak: vagy éhen döglesz, vagy elmész dolgozni egy tányér rizsért.

Ha a kínai olcsóbban adja a cuccait mint az EU-s cég mert szarért-húgyért dolgoztat, akkor az EU három dolgot tehet:

- Kitiltja az összes kínai cuccot (ezzel elkésett)
- Hitelből segílykét oszt a munkanélkülieknek (ez zajlik, de nem örökké)
- Versenyképessé teszi az EU-s béreket.
@Squid: "Van bármilyen szignifikáns súlya annak, hogy a multik támogatást kapnak közel azonos arányban mint az adó amit elcsal a Magyar Vállalkozó?"
Persze hogy van. Állam bácsi bevétele mindkét estben ugyanannyi.

"Egyrészről érdekelne honnan, milyen elemzések és adatok alapján mondod ezt?"
Állam bácsi által fizetett támogatás publikus, egy személy után fizetett munkáltatói és munkavállalói dézsma összege publikus.

"Az általad említett Hankook kapott támogatást, cserébe gyárat épített amihez nem Koreából hozta a téglát, és nem koreaiakkal építtetett hanem magyar (adócsaló) vállalkozókkal."
Ja. Amit aztán odaajándékozott állam bácsinak, vagy a vállakozóknak. Vagy nem ? Mégiscsak a saját tulajdonába került ? És profitot termel vele ? Akkor meg nem értem miért kellene ezt jótéteménynek tekinteni ?

"Tökmindegy... Magyarországon ugyanúgy tudnak egy laptopnál 100x bonyolultabb gerinchálózati aktív berendezéseket gyártani mint kínában."
Nem inkább Kínából behozott alkatrészekből összerakni ?

"A magyar cégek meg beszállítók az itthon letelepült multiknak, mindamellett minimál+zseb konstrukcióban fizetik a bért. Ergo ha nincs multi nincs 2/3... "
Azért akad pár olyan magyar cég is, aki nem hazai multi beszállítója.
@midnight coder: " Neked - és itt még sokaknak - az a bajod, hogy ezt az egészet úgy látod mint ha lenne választás. Persze van, de csak kb. annyi mint a kínai munkavállalónak: vagy éhen döglesz, vagy elmész dolgozni egy tányér rizsért.

Ha a kínai olcsóbban adja a cuccait mint az EU-s cég mert szarért-húgyért dolgoztat, akkor az EU három dolgot tehet:

- Kitiltja az összes kínai cuccot (ezzel elkésett)
- Hitelből segílykét oszt a munkanélkülieknek (ez zajlik, de nem örökké)
- Versenyképessé teszi az EU-s béreket."

Kit érdekel az EU amikor az a "haldokló nyugat"? Foglalkozzunk Magyarországgal egyenlőre elég lesz itthon rendet tenni, ha az megvan akkor exportálhatjuk az okosságunkat.

Kína, nem marad azon a bérszinten amin van, ezt már többen leírták előttem is. Nem is fog soha semmilyen körülmények közt, mert nincs az az ideológia vagy hatalom ami miatt az emberek a jólétről és a személyes gyarapodásról vagy az életszínvonal növekedésről lemondanának, csak azért márt az állam/párt/főmufti azt mondja.

Hagyjuk a kínai bérek konstansként kezelését, már most költöztetnek át gyártást a Foxconnál Vietnámba és Indiába, mert Kína "drága" kezd lenni.
@pástétom: "szabad választásokon egyértelmű akarattal elküldeni őket a picsába. Ugyanis akárhogy írják át a választási törvényt, akárhogyan szervezik újjá a választókörzeteket: ha úgy kikapnak, mint a szocik tavaly, akkor kész: lehet akár egyfordulós is a választás, azon nem fideszes fog nyerni. Tavaly az első fordulóban hány mszp-s jelölt nyert? "

Felezik a képviselői létszámot. Szerinted mennyien élnek ma a fideszből, rettegnek a fidesztől, nyalnak, hajbókolnak, mosolyognak -várják a koncot most, illetve a további hálát, ha majd ismét rájuk voksolnak? A baj az, hogy hiába számítunk mi a józan észre, ha azt felülírja a kapzsiság, az önzés, a szerzési vágy, a "vagyokvalaki" hite mind az értelmiségiek, mind pedig a képzetlen, noname emberek között?

Bár egyébként igazad van: másban már nemigen bízhatunk, csak abban, hogy megjön az emberek jobbik esze. a jobbik ebben az esetben csak egy melléknév-fokozás-féle :) Kérdés, hogy hányan is keresgélik...
@midnight coder: "Persze hogy van. Állam bácsi bevétele mindkét estben ugyanannyi."

Jaj könyörgöm, hagyjuk már a félrebeszélést, ennyire azért ne nézz bolondnak senkit. Állambácsi határozott időre ad adókedvezményt a multiknak, a magyar vállalkozó meg az idők végéig csal adót. A kettő max rövidtávon valami kifacsart logika szerint összehasonlítható csak..

"Állam bácsi által fizetett támogatás publikus, egy személy után fizetett munkáltatói és munkavállalói dézsma összege publikus."

Pontosan! Viszont az nem publikus hogy az adócsalók széles rétege mennyit is csal havonta-évente. Kérdem én te hogyan tudod a kettőt arányítani és összehasonlítani? Sehogy! Fogalmad nincs mennyi adót csalnak el Magyarországon mint ahogy senki másnak sem.

"Ja. Amit aztán odaajándékozott állam bácsinak, vagy a vállakozóknak. Vagy nem ? Mégiscsak a saját tulajdonába került ? És profitot termel vele ? Akkor meg nem értem miért kellene ezt jótéteménynek tekinteni ?"

A vállalkozó és a beszállító onnantól pénzt keres és optimális esetben munkahelyet teremt, mert kiszolgálja a Hankookot. Azért mert a gumigyár itt van és nem a szomszédban, emellett ott vannak a gyári munkások akik adóznak a fizu után. Ha nincs gyár ebből nincs semmi csak a magyar virtus, az meg nem vesz kenyeret sem GDP-t nem termel.

"Nem inkább Kínából behozott alkatrészekből összerakni ?"

Gondolom nem láttál még gerinchálózati telco grade hálózati eszközöket..

"Azért akad pár olyan magyar cég is, aki nem hazai multi beszállítója."

Közhely #234 Mit akartál ezzel mondani?
amúgy az hogy Kínában olcsón csinálnk cipőt az nem jelenti azt hoigy a csúcstechnológia is annyira olcsó náluk.
Tudnak egyre jobb cuccokat gyártani csak az a problémájuk vele, hogy az náluk sem jön ki sokkal olcsóbbra. Mérnökeiket nem tudják 2 tál rízsért otthon tartani, meg ezerszer leírták: belső fogyasztás nélkül a haldokló nyugatra vannak utalva. Ergo Kínának nem fakultatív (hogy téged idézzelek) hogy emeli e az életszínvonalat vagy sem. Most még a gyenge GDP-je miatt betudják neki, hogy a harmadik világ béli államok szigorúsági szintjén (értsed oda szarik ahova akar, azt éget és ott ahol akar oda önti ki a savat ahova akarja) környezetvédelmi előírásokkal írja alá a konferenviákat, de ez sem mehet a világ végéig. Itt is drágulni fog a termelése. Lehet, hogy nem nyugati mintájú demokráciát csinálnak, de az versenyképesség szempontjából kit érdekel? Japán mióta átállt a csúcstechnológiára azóta magasabb fizetések vannak mint bárhol, ergo nem veszel Japán zoknit. Kína ugyanúgy kezd bizonyos dolgokat kiszervezni Afrikába meg Vietnámba meg Indiába és akkor a te logokád szerint haldoklik Kína és jön Zambia meg Vietnám mert a kínaiak dőszölnek a szociális juttatásokban meg a hipermagas fizetésükből fedezett dekandens fogyasztói társadalmukba? Ugyanmár.......
szociális vívmányok mint versenyhátrány: egyenlőre ez így van (bár azért ennek van elitmegtartó és elszívó ereje is, meg más motiváltság van egy ilyen társadalomban), de szerinted ha megemelkedik a kínai átlagéletszínvonal és kialakul egy olyan réteg aki már megengedheti azt a luxust hogy utánanézzen mik vannak máshol, az nem fog arra gondolni, hogy mi a faszért vannak ekkora megtakarításai az országnak amíg a nyugdíjrendszer mint olyan nem is értelmezhető egy kínai számára, míg az oktatás még mindíg tömegektől van elzárva és nem fogják azt mondani, hogy, hmmmm nem kéne ezt ránk meg a jobb életszínvonalunkra meg magasabb szociálisbiztonságunkra költeni ehelyett?
Vagy szerinted akkorák a kultúrális különbségek, hogy egy kínai attól boldog ha éhenhal, de az országának van a legmagasabb megtakarítása? Akkor beszélj már azzal a 100 millió kínaival akik ladikokban meg teherautótoruszokon vitorláznak a haldokló nyugatra, éás Viktorral ketten magyarázzátok már meg nekik, hogy ők kultúrálisan nem is vágynak arra a pazarló jóllétre. Érdekes hogy miníg az ilyen versenyképesebb frissebb társadalmakban vannak lezárva ahatárok kifelé, és ezeket nem lehet elhagyni, pedig ezek mennyivel jobbak. Fura mert pont az lenne a logikus a te ideológiád szerint, hogy európából nem engednek senkit Kínába utazni, ehelyett meg a szuper fejlett munka becsületén alapuló jövő társadalmában (ahol a Viktorhoz hasonló Homo Novusok élnek) még tartományokból sem költözhetsz át másikba, és emiatt kell embereknek méltóságukban megalázó munkáakörülmények között dolgozni forintokért, hogy ilyen szuperversenyképesek legyenek, aztán meg mutathatják a shanghai-i hipervonatot, amelyik városba az ország összlakossága be sem teheti a lábát. De ők kultúrálkis gyökerek miatt ettől boldogok. hahahaha
@Nazagson:
"szociális vívmányok mint versenyhátrány: egyenlőre ez így van (bár azért ennek van elitmegtartó és elszívó ereje is, meg más motiváltság van egy ilyen társadalomban), de szerinted ha megemelkedik a kínai átlagéletszínvonal és kialakul egy olyan réteg aki már megengedheti azt a luxust hogy utánanézzen mik vannak máshol, az nem fog arra gondolni, hogy mi a faszért vannak ekkora megtakarításai az országnak amíg a nyugdíjrendszer mint olyan nem is értelmezhető egy kínai számára, míg az oktatás még mindíg tömegektől van elzárva és nem fogják azt mondani, hogy, hmmmm nem kéne ezt ránk meg a jobb életszínvonalunkra meg magasabb szociálisbiztonságunkra költeni ehelyett?
Vagy szerinted akkorák a kultúrális különbségek, hogy egy kínai attól boldog ha éhenhal, de az országának van a legmagasabb megtakarítása? Akkor beszélj már azzal a 100 millió kínaival akik ladikokban meg teherautótoruszokon vitorláznak a haldokló nyugatra, éás Viktorral ketten magyarázzátok már meg nekik, hogy ők kultúrálisan nem is vágynak arra a pazarló jóllétre. Érdekes hogy miníg az ilyen versenyképesebb frissebb társadalmakban vannak lezárva ahatárok kifelé, és ezeket nem lehet elhagyni, pedig ezek mennyivel jobbak. Fura mert pont az lenne a logikus a te ideológiád szerint, hogy európából nem engednek senkit Kínába utazni, ehelyett meg a szuper fejlett munka becsületén alapuló jövő társadalmában (ahol a Viktorhoz hasonló Homo Novusok élnek) még tartományokból sem költözhetsz át másikba, és emiatt kell embereknek méltóságukban megalázó munkáakörülmények között dolgozni forintokért, hogy ilyen szuperversenyképesek legyenek, aztán meg mutathatják a shanghai-i hipervonatot, amelyik városba az ország összlakossága be sem teheti a lábát. De ők kultúrálkis gyökerek miatt ettől boldogok. hahahaha"

Tökéletesen elkaptad.

Ráadásul semmilyen külföldi sajtómunkás nem juthat el belső Kínának azon részeibe amit nem annyira szeretnének megmutatni. Fogalma sincs egy átlag nyugati embernek, hogy a "keleti szél" által fújt Kínai Titanic hogy is néz ki a kirakaton kívül.

Hát itt van némi ízelítő, olyan szipiszupi helyről ahova bejutottak forgatócsoportok. Ennél mivel ezt megmutatták, valószínűleg vannak sokkal rosszabb helyek is.

www.cbsnews.com/video/watch/?id=4586903n

Nos OV ebbe az irányba vinne minket, Európában...

Zsír!
@Nazagson: No és azt se feledjük el hogy Kína népessége egy sokkal alacsonyabb szintű infrastruktúrában él. Az nagyon sokba fog kerülni Kínának mire mindenkinek folyóvíz, rendes fűtés, csatorna, utak, normális kislakások, pici autók, számítógép, tévé stb lesz. Ha lesz egyáltalán. Mert mire lenne, mindenki nyugdíjas lesz, nyugdíj biztosítás nélkül. áramhiányuk akkora hogy kéthetente egy Paksot kellene építeniük. Az mennyibe fog kerülni nekik? Hol lesz már a versenyelőnyük akkor. Persze mindketten tudjuk a választ, sehol.
@BigBlueI: sajnos így van, és még kevesen próbálnak gondolkodni........
@KelekótyaP: " GDP-hez képest sokkal többet költenek fejlesztésre meg oktatásra mint az EU (minket meg nem is említve)"
Sajnálom, hogy egy látszólag értelmes ember, mint te, a koncepciójának elfogadtatása érdekében csúsztat.
Mink ne legyünk: zorbánok!
Tökre nem igaz, hogy Kína többet fordít innovációra, mint az EU, %-lékosan. Kína nagyon levan maradva a fejlett világtól (USA, EU, Ausztrália) Nekik még sokat kell tanúlni. Ahogy Lenin momndaná: tanúlni, tanúlni, tanúlni. Lehet, hogy a zorbán a mongoloktól származik, de azé nekünk nem kell Mongolokká válni. Inkáb kellene, nagyon sokat a NYUGATOT utánozni, követni, megtanúlni. Onnan fog továbbra is jönni a világ gondjainak a megoldása.
A másik, hogy mindent a kínaiak gyártanak: 1 Milliárd-300 millióan vannak, az EU 450, az USA 350 Millió. Hol van több munkás kéz. De nefelejtsük, hogy a termeléshez nem elég a kéz. Ész is kell. A szoftver, amiből Bil Gates a világ leg gazdagabb embere lett, (amerikai) továbbra is a nyugat tartja kézben.
Erre varjá gombot.
@Nazagson: "Egyáltalán milyen gazdasági felemelkedés ahol a lakosság nagyrészének nincsenek rendes jogai, szociális biztonsága és éhbérért folgozik?"
Kösz, Haver!
Örülök, hogy észlények is belepofáznak a közéletbe.
Ez a sok barom, állat akiket a Zorbán Banda megszédített, most nem a Sovjetúniótól várják a megváltást, hanem Kínától.
Magyar van 9,7 Millió, Kínai 1,3 Milliárd (szóval rengeteg) mink egyenlőek vagyunk velük, illetve mi mongyuk meg, hogy mi legyen.(már, mint a zorbán mongya meg Kínának)A Kínaiak, meg ránk halgatnak, (már, mint a zorbánra) illen nagyok vagymunk a 2/3-mal.
A zejurópai júnió össze fog omolni, de mi már kinn vagyunk a romok alól. Főleg a csupasz seggünk.

A mindenre kapható entellektüelünk, bedumálta az évszázadok alatt, hogy a magyari mennyire okos, hogy még gondolkoznia se kell, már is mindent tud, oszt a nép ezzel jól elvan, nem veszi észre az átverést.
Szerencsére Kádár tett róla, hogy néhányan tanulhassunk, oszt mán nem hiszünk el mindent.
süti beállítások módosítása