Tegnap lezárult a magánnyugdíj-pénztári átlépés-maradás ügye. Százezernyi pénztártag nyilatkozott velünk együtt úgy, hogy köszönik szépen, de inkább kiszerződnek a rendszerből. ( megjegyzem ma jött meg az egyenlegközlő a Csányi cégtől, éppen időben basszátok meg) Elvileg pártunk és kormányunk hátradőlhet, lehet picit úszkálni a gondtalanság eufóriájában, és ünnepelni a Nagy Pénzmentő Akció sikerét.
Mondom elvileg, mert az Unió ismét hajszálat pergetett a győzelmi köménymagos rántott levesbe betétnek. Ilyenek ezek, egy napot sem bírnak várni, hogy a magyar kormány legalább néhány óráig elhiggye mekkora tettet hajtott végre a nyugdíj megtakarítások kizsarolásával.
Olli Rehn, az Unió gazdasági és pénzügyi biztosa levélben fordult a magyar kormányhoz:
„Értesültünk arról, hogy Magyarország új lépések bejelentését tervezi a közeljövőben. Rehn uniós biztos ezért levelet írt Matolcsy György nemzetgazdasági miniszternek, és indítványozta, hogy közölje vele azokat, amilyen hamar csak lehetséges. Erre azért is szükség lenne, mivel a bizottság olyan költségvetési fejleményekre lett figyelmes, amelyek lehetséges, hogy nem egyeznek meg az Ecofin ajánlásaival. Amennyiben a kormány nem tesz további lépéseket, akkor 2012-re ismét öt százalékra nőhet a hiány."
A diplomáciai udvariaskodásból kicsomagolva ez annyit tesz: Szent Jobb legyen kedves nyilatkozni, hogy miből tervezzük fenntartani magunkat jövőre úgy, hogy a hiánycél ne növekedjen megint. Mert a "költségvetési fejlemények"-ből ez nem világos. Hajaj, van baj megint, egy perc nyugta sincs az embernek, mindig csak ez a hosszútávú kiszámíthatóság és fenntarthatóság. Picsábamár, hogy nem értik: mi nem szaladunk ennyire előre, meg különben is, hol van még karácsony?
Az Index értesülései szerint beindult az ötletbörze, miből is kellene-lehetne finanszírozni magunkat. Valami furcsa és megmagyarázhatatlan véletlen folytán megint ott tartunk, hogy a bevételi oldal kozmetikázására több ötlet van, mint a kiadási faragására.
Bevételi oldalon fő tétel a bankadó, ami elvileg 2012 végéig volt tervezve, de akkor sem szűnik meg teljesen. Áldásos hatásait már megismertük, mikor a számlakivonatainkon megnéztük a megemelt pénzforgalmi díjainkat. Elmúlt már az áh, dehogy hárítják át a válságadót az energiacégek szólam kora is, helyettük maga az állam vert oda a gáz után az áramdíjnak is. Mellé visszahoznák a Bajnai kormány által megszüntetett tb-hozzájárulást, mert ezek szerint a ne az emberek fizessék meg korszak is szavatosságát vesztette, mint a parizer a hűtőben, ami nem azért zöld, mert mentolos. De, ha már zöldnél tartunk jönnek a zöld adók is: dugódíj, energiaadó, gépjárműadó emelés, termékdíj átalakítás, aminek jelentős része megint az autósok sarca lesz.
Ehhez képest a kiadási oldalon még megy a toporgás, hogy a nyugdíjkiadások-gyógyszerkassza-munkanélküli járulékok-tömegközlekedés szent négyes közül melyiket milyen formában próbálják meg egyáltalán átalakítani. Nem nehéz kitalálni, hogy bármihez nyúlnak, annak egy része is nálunk csapódik le akár megemelt gyógyszerárak, akár jegy és bérletárak formájában. Közben pedig ugyanazt a nagy, tohonya, vízfejű államigazgatást görgetjük magunk előtt, amit eddig. Strukturális reformkísérletünk egy sincs, az állam karcsúsítása, átalakítása, hatékonyabbá tétele és könnyebb finanszírozhatósága nem cél.
Végülis, adót kivetni és a bevételi oldalon játszani sokkal de sokkal kényelmesebb és egyszerűbb, mint a régóta szükséges átalakításokat elvégezni. A szent tehenet nem piszkáljuk, etetjük tovább ahogy elődeink tették. A kérdés mindössze annyi: akkor mivel vagyunk különben náluk?
2011.02.01. 15:10
2012-az emberek fizessék meg éve?
Címkék: gazdaság fidesz eu adó reformok matolcsy györgy olli rehn
113 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr102630763
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Visszavonulás (?) 2011.02.01. 19:43:34
Három téma, három hír, aminek elsőre semmi köze egymáshoz, mégis, így együtt szerintem olyan tendencia rajzolódik ki belőlük, ami reménykedésre ad okot. Felvillan annak a lehetősége, hogy ha a szavak szintjén nem is, de a háttérben végre véget ér a kar...
Trackback: 102 019 2011.02.01. 19:36:53
Ennyi maradt. Hogy tiszteletre méltóak-e, és jól számoltak, vagy megveszekedett bolondok, azt majd a jövő politikusai eldöntik. Egy tény: ennyi tökös ember maradt, akit az úthenger nem darált le. Ez messze nem elég a kif...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
@okostojgli:
1. Köszönöm szépen a megtisztelő titulust.
2. Nem azt kérdeztem, mit ígértek és hogy arról mi a véleményed, hanem azt, hogy mit várnál el ma Magyarországon _bármilyen_ kormánytól. Mert a kritikából az jön le, hogy megszorítást.
3. Senki nem ígért kolbászból kerítést, sőt senki nem ígért semmit (a "változás" szlogenjén kívül). Épp azért csesztette az ellenzék a fideszt szünet nélkül, hogy nincs program, meg hogy ez így biankó felhatalmazás. Amiben van is igazság, de ezek után ne tessék azt állítani, hogy kolbászkerítés lett ígérve.
1. Köszönöm szépen a megtisztelő titulust.
2. Nem azt kérdeztem, mit ígértek és hogy arról mi a véleményed, hanem azt, hogy mit várnál el ma Magyarországon _bármilyen_ kormánytól. Mert a kritikából az jön le, hogy megszorítást.
3. Senki nem ígért kolbászból kerítést, sőt senki nem ígért semmit (a "változás" szlogenjén kívül). Épp azért csesztette az ellenzék a fideszt szünet nélkül, hogy nincs program, meg hogy ez így biankó felhatalmazás. Amiben van is igazság, de ezek után ne tessék azt állítani, hogy kolbászkerítés lett ígérve.
@Gergő77:
Én speciel nem visítanék a közszféra megvágásáért. Sok olyan terület van ahol csak a lébecolás folyik hatékony munkavégzés helyett. Sokkal kisebb állammal lényegesen hatékonyabb munkavégzést várnék. A másik része a dolognak, hogy a köztisztviselőknek el kéne tudni helyezkedni a versenyszférában, amiért inkább ők visítanának.
Ehhez mondjuk élénkíteni kéne a gazdaságot, amit nem a fogyasztásra már nem ösztönözhető réteg segítségével lehet elérni. Ergo: erre az egykulcsos adó alkalmatlan. Olyan többsávos adórendszer kellene, ami a családoknál meghagyja a kedvezményt, ezzel valóban a fogyasztásra ösztönözhető rétegnél maradna pénz, és a magas keresetűeknél visszaállítanám a 32%-ot.
Kellene egy átgondolt, kivitelezhető és működtethető közmunkaprogram, aminek terhére lehet csökkenteni a munkanélküli járulék időket, felül lehet vizsgálni a rokkantsági nyugdíjasokat. De nélküle ezek is kivitelezhetetlenek.
Kezdetnek megtenné. A kiadási oldal is csökkenne hosszútávon, és a bevételi is visszaszerezné az egykulcsossal eldobott pénzek zömét.
Én speciel nem visítanék a közszféra megvágásáért. Sok olyan terület van ahol csak a lébecolás folyik hatékony munkavégzés helyett. Sokkal kisebb állammal lényegesen hatékonyabb munkavégzést várnék. A másik része a dolognak, hogy a köztisztviselőknek el kéne tudni helyezkedni a versenyszférában, amiért inkább ők visítanának.
Ehhez mondjuk élénkíteni kéne a gazdaságot, amit nem a fogyasztásra már nem ösztönözhető réteg segítségével lehet elérni. Ergo: erre az egykulcsos adó alkalmatlan. Olyan többsávos adórendszer kellene, ami a családoknál meghagyja a kedvezményt, ezzel valóban a fogyasztásra ösztönözhető rétegnél maradna pénz, és a magas keresetűeknél visszaállítanám a 32%-ot.
Kellene egy átgondolt, kivitelezhető és működtethető közmunkaprogram, aminek terhére lehet csökkenteni a munkanélküli járulék időket, felül lehet vizsgálni a rokkantsági nyugdíjasokat. De nélküle ezek is kivitelezhetetlenek.
Kezdetnek megtenné. A kiadási oldal is csökkenne hosszútávon, és a bevételi is visszaszerezné az egykulcsossal eldobott pénzek zömét.
@okostojgli:
És te nem baromarcú(?) te kitől hallottad ezt?
Talán fletótól?vagy lendvai "cenzor" ilditől?Vagy idióta 23 milliós kovácstól?
Talán ők ígérték a Fidesz nevében?
És te, kisökör megint hittél nekik?
Sokan vagytok - ezért áll így az ország - ha a hülyeség virágozna, akkor egész maradékhon csupa virágcsokor lenne....
És te nem baromarcú(?) te kitől hallottad ezt?
Talán fletótól?vagy lendvai "cenzor" ilditől?Vagy idióta 23 milliós kovácstól?
Talán ők ígérték a Fidesz nevében?
És te, kisökör megint hittél nekik?
Sokan vagytok - ezért áll így az ország - ha a hülyeség virágozna, akkor egész maradékhon csupa virágcsokor lenne....
@Gergő77: nem. Mert csak olyan dolgokat lépne meg, amit rég meg kellett volna tenni, és amihez eddig senkinek nem voltak meg a tökei. Neki sincsenek meg, de a nyakán a selyemzsinór a hitelminősítőktől, az EU-tól és a piactól.
@Sir Galahad:
Én is így látom. De ez sima vansapka-nincssapka effektus, ha nincs megszorítás, az a baj (vö. "a csőd szélére viszik az országot"), ha alternatív módon van megszorítás, akkor az a baj (vö. "a bankadó is megszorítás, úgyis ráverik a népre"), ha meg vérbeli klasszikus megszorítás lenne, az lenne a baj (vö. "nem ezt ígérték, el a kezekkel a szegény néptől"). Persze ebben a helyzetben maga a Fidesz is ludas, mert a biankó felhatalmazás már csak olyan, hogy mindent a szemükre lehet vetni, meg az ellenkezőjét is. Hisz csak annyit ígértek, hogy "másképp" csinálják...
Én is így látom. De ez sima vansapka-nincssapka effektus, ha nincs megszorítás, az a baj (vö. "a csőd szélére viszik az országot"), ha alternatív módon van megszorítás, akkor az a baj (vö. "a bankadó is megszorítás, úgyis ráverik a népre"), ha meg vérbeli klasszikus megszorítás lenne, az lenne a baj (vö. "nem ezt ígérték, el a kezekkel a szegény néptől"). Persze ebben a helyzetben maga a Fidesz is ludas, mert a biankó felhatalmazás már csak olyan, hogy mindent a szemükre lehet vetni, meg az ellenkezőjét is. Hisz csak annyit ígértek, hogy "másképp" csinálják...
@mizrolist:
Ehhez képest balról épp azzal ekézik Orbánékat, hogy beígérték a kolbászkerítést, oszt mégis megszorítás van... Most akkor ezt akarja az ellenzék vagy nem? Eldönthetnék már végre.
Ehhez képest balról épp azzal ekézik Orbánékat, hogy beígérték a kolbászkerítést, oszt mégis megszorítás van... Most akkor ezt akarja az ellenzék vagy nem? Eldönthetnék már végre.
@Fabius:
Végre egy higgadt, értelmes hozzászólás. És az a vicc benne, hogy részben fedi egymást a kormány elképzeléseivel (közszféra karcsúsítása, gazdaságélénkítés, közmunkaprogram, rokkantnyugdíjak visszavágása). Az egyetlen valódi eltérés az adórendszer kérdése. Itt csak az a kérdés, hogy ha most ennyire ekézi mindenki az egykulcsos adót, és gazdaságélénkítésre alkalmatlannak tartja, akkor vajon miért szólt a "mértékadó közgazdászok" kórusa évekig Bezzegszlovákiáról és az ő egykulcsos bezzegadójukról? Ha a tótok csinálják, akkor jó, ha Oviék, akkor meg hülyeség? Na erre varrjál gombot.
Végre egy higgadt, értelmes hozzászólás. És az a vicc benne, hogy részben fedi egymást a kormány elképzeléseivel (közszféra karcsúsítása, gazdaságélénkítés, közmunkaprogram, rokkantnyugdíjak visszavágása). Az egyetlen valódi eltérés az adórendszer kérdése. Itt csak az a kérdés, hogy ha most ennyire ekézi mindenki az egykulcsos adót, és gazdaságélénkítésre alkalmatlannak tartja, akkor vajon miért szólt a "mértékadó közgazdászok" kórusa évekig Bezzegszlovákiáról és az ő egykulcsos bezzegadójukról? Ha a tótok csinálják, akkor jó, ha Oviék, akkor meg hülyeség? Na erre varrjál gombot.
@2llkedő:
Miért, attól boldogabb leszel? Akkor felőlem kijelentheted naponta kétszázszor is, és akkor mi van?
Más kérdés, hogy:
- Van különbség az ígértet nem teljesítése és a hazugság között. Előbbi minden demokráciában szokás sajnos, utóbbira meg Fletó szolgáltatott "jó" példát 2006-ban: ő nem _igérte_, hogy nem lesz megszorítás, hanem _állította_, hogy olyan jó a gazdaság helyzete, hogy nem is lesz rájuk szükség - na ez volt a nemmindegy.
- Orbánék esetében - egyébként szerintem is helytelenül - ígéretek, elképzelések, programok NEM voltak, amiket megszeghettek volna. Meg is kapták érte a magukét az ellenzéktől! Ezek után eléggé átlátszó ígéretszegéssel vádolni őket.
Miért, attól boldogabb leszel? Akkor felőlem kijelentheted naponta kétszázszor is, és akkor mi van?
Más kérdés, hogy:
- Van különbség az ígértet nem teljesítése és a hazugság között. Előbbi minden demokráciában szokás sajnos, utóbbira meg Fletó szolgáltatott "jó" példát 2006-ban: ő nem _igérte_, hogy nem lesz megszorítás, hanem _állította_, hogy olyan jó a gazdaság helyzete, hogy nem is lesz rájuk szükség - na ez volt a nemmindegy.
- Orbánék esetében - egyébként szerintem is helytelenül - ígéretek, elképzelések, programok NEM voltak, amiket megszeghettek volna. Meg is kapták érte a magukét az ellenzéktől! Ezek után eléggé átlátszó ígéretszegéssel vádolni őket.
@Gergő77:
Bezzegszlovákiázni lehet, csak párhuzamot vonni felesleges. Náluk sokkal kisebb az állam, sokkal kevesebb pl a rokkantsági ellátásra szoruló. Kisebb a teher amit görgetnek, finanszíroznak, és bizony kisebb a módos/vagyonos réteg is, mint nálunk. Így más hatása van az egykulcsosnak. Egyrészt a módos is fogyaszt, másrészt a kieső bevétel sem akkora, mint itt. Nézd meg mennyi idő (és pénz) náluk átíratni egy autót, kiváltani egy telephely engedélyt, és mennyi ugyanez nálunk.
Bezzegszlovákiázni lehet, csak párhuzamot vonni felesleges. Náluk sokkal kisebb az állam, sokkal kevesebb pl a rokkantsági ellátásra szoruló. Kisebb a teher amit görgetnek, finanszíroznak, és bizony kisebb a módos/vagyonos réteg is, mint nálunk. Így más hatása van az egykulcsosnak. Egyrészt a módos is fogyaszt, másrészt a kieső bevétel sem akkora, mint itt. Nézd meg mennyi idő (és pénz) náluk átíratni egy autót, kiváltani egy telephely engedélyt, és mennyi ugyanez nálunk.
@Dühöngő bika: ez a Molnár Lajos dumája. Szócska nem tudja hogyan takargatni, hogy o is ezt próbálja megcsinálni, csak rá ne jöjjenek.
@Sir Galahad: én melléállok azzal a kikötéssel, hogy bocsánatot kérnek, amiért az ugyanilyen lépéseket 2006-tól elkaszálták. 5 évet vettek az életemböl. és mindez még mindig feltételes módban, és a bizalmam a -100%-on áll, hogy tényleg valami értelmeset csinálnak, mert olyat még sosem (igen, 1998-2002 között sem) láttam tölük.
@Sir Galahad: én melléállok azzal a kikötéssel, hogy bocsánatot kérnek, amiért az ugyanilyen lépéseket 2006-tól elkaszálták. 5 évet vettek az életemböl. és mindez még mindig feltételes módban, és a bizalmam a -100%-on áll, hogy tényleg valami értelmeset csinálnak, mert olyat még sosem (igen, 1998-2002 között sem) láttam tölük.
@Fabius:
kisebb az állam? miért? úgy termett? olyat csináltak b+.
itt is meg kéne vonni a segélyek 80%-át, a rokik felét visszazavarni melózni, az közszférából kihajítani 100E embert, ingyenes utazgatást megszüntetni, stb... itt is kisebb lenne azonnal...
kisebb az állam? miért? úgy termett? olyat csináltak b+.
itt is meg kéne vonni a segélyek 80%-át, a rokik felét visszazavarni melózni, az közszférából kihajítani 100E embert, ingyenes utazgatást megszüntetni, stb... itt is kisebb lenne azonnal...
@Gergő77: a baloldali ellenzék ekézze ezzel őket nyugodtan, legyen szó a Jobbikról vagy az MSZP-ről. Én nem vagyok baloldali, a Fidesz meg retorikájában az volt 2002-től.
@Sajnálatos Áprilisi Események: az utóbbi 20 évek kb. összes politikusa, talán Bokros és Bajnai kivételével. De bennük sem vagyok teljesen biztos.
@Sajnálatos Áprilisi Események: az utóbbi 20 évek kb. összes politikusa, talán Bokros és Bajnai kivételével. De bennük sem vagyok teljesen biztos.
@Gergő77: elöször is: az 19% volt, és nem 16%. másodszor PONTOSAN ugyanakkor levitték a közkiadásokat, amiket Orbán nem. tehát: egykulcsos adó+olcsó állam, ami sokaknak tetszik. na erre varrjál gombot. mert Orbán egy rejtett 7%-os hiányú rendszert épített ki (nem, nem örökölt), nem egy nullszaldósat.
@Gergő77: "sőt senki nem ígért semmit"
Tejjel-mézzel folyó Kánaán, ha a büdös komcsik eltakarodnak. De hadd ne részletezzem.
@tolsztoj:
Neked tényleg a szocik a követendő példa, ők az etalon, a hivatkozási alap?
Fletó alatt volt 13. havi, például nyugdíj. Most nekem speciel NEM LESZ nyugdíjam. Ki baszott el és micsodát, békaarcú?
Tejjel-mézzel folyó Kánaán, ha a büdös komcsik eltakarodnak. De hadd ne részletezzem.
@tolsztoj:
Neked tényleg a szocik a követendő példa, ők az etalon, a hivatkozási alap?
Fletó alatt volt 13. havi, például nyugdíj. Most nekem speciel NEM LESZ nyugdíjam. Ki baszott el és micsodát, békaarcú?
@Kivlov: Erről beszélek én is. Csak a kivitelezést gondolom másképp, mint a kormány.
@Fabius:
Hmm, elég érdekes érv, hogy nálunk azért nem jó az egykulcsos, mert itt (a tótékhoz képest) sok a gazdag. Eddig mintha épp az lett volna a legnagyobb sirám idehaza, hogy nálunk roppant szűk a középosztály, annak a felső része meg pláne. De oké, ám legyen, tekintsük úgy, hogy mégis sokan vannak. Akkor valóban nagyobb a kiesés az egy kulcs miatt, dehát könyörgöm, pont ez volt a cél, hogy a középosztályt erősítsék, mert ők fognak egyfelől olyan termékeket/szolgáltatásokat fogyasztani, amire másképp nem lenne kereslet, másfelől ők tudnak a fölösből még befektetni is. Márpedig fogyasztásra és befektetésre is nagy szükség van a gazdaságélénkítéshez. Vagy szerinted attól lenne gazdaságélénkülés, hogy az alsó rétegek, akik eddig nem tudták kifizetni a rezsit meg a hitelrészletet, ezentúl meg tudnák ezt tenni?
Ezzel persze nem azt szándékoztam bizonyítani, hogy az egykulcsos adó feltétlenül jó és nincsenek hátrányai, csak azt, hogy nem fekete és fehér a kérdés, és valójában csak az idő fogja megmutatni, hogy sikerült-e betöltenie a neki szánt szerepet.
Hmm, elég érdekes érv, hogy nálunk azért nem jó az egykulcsos, mert itt (a tótékhoz képest) sok a gazdag. Eddig mintha épp az lett volna a legnagyobb sirám idehaza, hogy nálunk roppant szűk a középosztály, annak a felső része meg pláne. De oké, ám legyen, tekintsük úgy, hogy mégis sokan vannak. Akkor valóban nagyobb a kiesés az egy kulcs miatt, dehát könyörgöm, pont ez volt a cél, hogy a középosztályt erősítsék, mert ők fognak egyfelől olyan termékeket/szolgáltatásokat fogyasztani, amire másképp nem lenne kereslet, másfelől ők tudnak a fölösből még befektetni is. Márpedig fogyasztásra és befektetésre is nagy szükség van a gazdaságélénkítéshez. Vagy szerinted attól lenne gazdaságélénkülés, hogy az alsó rétegek, akik eddig nem tudták kifizetni a rezsit meg a hitelrészletet, ezentúl meg tudnák ezt tenni?
Ezzel persze nem azt szándékoztam bizonyítani, hogy az egykulcsos adó feltétlenül jó és nincsenek hátrányai, csak azt, hogy nem fekete és fehér a kérdés, és valójában csak az idő fogja megmutatni, hogy sikerült-e betöltenie a neki szánt szerepet.
@gergő77
"Jó, tudom, Orbántól azt se hiszitek el amit kérdez, de most mégis tegyük fel, hogy nincsenek előítéletek: mit tegyenek Orbánék, hogy Ti azt mondjátok: igen, ez az, ezt kell csinálni?"
Igen, nagyon jó felvetés.
Én azt várnám, hogy beszéljen értelmesen. Ha azt gondolja, hogy van egy értelmes programja, aminek része a nyugdíjcsökkentés, akkor nyögje ki. Ha azt, hogy adóemelés, akkor ki vele. Hallgatjuk. De a 8 év összevisszabeszélés után logikailag lehetetlen olyasvalamit csinálnia, amiről eddig kerekperec nem pont ő bizonyította be, hogy ez kibaszás a zemberekkel, és ő tud jobbat. Most kiderült, hogy nem tud.
Még mindig nem késő, de inkább megpróbálja mindenki pofáját befogni, mert azt hiszi, hogy ha hírtv nem közli, akkor az nincs, pedig van.
Itt lenne az ideje a tiszta beszédnek, akármennyire is fáj, így derülne ki, hogy valójában a melyiknek van nincs értelmes programja, de soha nem derül ki, mert mindegyik csak kenegeti a szart. A mindegyiket úgy értem, hogy a fidesz is, és jelenleg ő sokkal inkább mint az elődei.
Ezért nem jutunk soha sehova, mert a politikai elitünk színvonala albániának is
kellemetlen lenne.
"Jó, tudom, Orbántól azt se hiszitek el amit kérdez, de most mégis tegyük fel, hogy nincsenek előítéletek: mit tegyenek Orbánék, hogy Ti azt mondjátok: igen, ez az, ezt kell csinálni?"
Igen, nagyon jó felvetés.
Én azt várnám, hogy beszéljen értelmesen. Ha azt gondolja, hogy van egy értelmes programja, aminek része a nyugdíjcsökkentés, akkor nyögje ki. Ha azt, hogy adóemelés, akkor ki vele. Hallgatjuk. De a 8 év összevisszabeszélés után logikailag lehetetlen olyasvalamit csinálnia, amiről eddig kerekperec nem pont ő bizonyította be, hogy ez kibaszás a zemberekkel, és ő tud jobbat. Most kiderült, hogy nem tud.
Még mindig nem késő, de inkább megpróbálja mindenki pofáját befogni, mert azt hiszi, hogy ha hírtv nem közli, akkor az nincs, pedig van.
Itt lenne az ideje a tiszta beszédnek, akármennyire is fáj, így derülne ki, hogy valójában a melyiknek van nincs értelmes programja, de soha nem derül ki, mert mindegyik csak kenegeti a szart. A mindegyiket úgy értem, hogy a fidesz is, és jelenleg ő sokkal inkább mint az elődei.
Ezért nem jutunk soha sehova, mert a politikai elitünk színvonala albániának is
kellemetlen lenne.
@Gergő77:
Egyértelmű,hogy az ország ideig-óráig befolyó bevételekből (MNYP, bankadó, stb) nem fog talpra állni. Az is evidens, hogy az eszméletlen mennyiségű szociális kiadás az igazi gát. És nem csak a nyugdíjak, segélyek, stb, hanem apróságnak tűnő dolgok, de sokat számítanak. Egyszer érdemes fél órára odaállni egy MÁV pénztárhoz, és megnézni, hányan vesznek teljes áru jegyet, és hányan valamilyen kedvezményeset. Vagy más. Miért utazik ingyen a BKV-n az a nyugdíjas, akinek a nyugdíja kétszer annyi, mint az én fizetésem.
A megoldás is egyértelmű (szerintem): kevesebb kedvezmény az inaktívaknak, kevesebb lehúzás az aktívaknak.
Egyértelmű,hogy az ország ideig-óráig befolyó bevételekből (MNYP, bankadó, stb) nem fog talpra állni. Az is evidens, hogy az eszméletlen mennyiségű szociális kiadás az igazi gát. És nem csak a nyugdíjak, segélyek, stb, hanem apróságnak tűnő dolgok, de sokat számítanak. Egyszer érdemes fél órára odaállni egy MÁV pénztárhoz, és megnézni, hányan vesznek teljes áru jegyet, és hányan valamilyen kedvezményeset. Vagy más. Miért utazik ingyen a BKV-n az a nyugdíjas, akinek a nyugdíja kétszer annyi, mint az én fizetésem.
A megoldás is egyértelmű (szerintem): kevesebb kedvezmény az inaktívaknak, kevesebb lehúzás az aktívaknak.
@Gergő77:
Nálunk azok járnak igazán jól az egykulcsossal, akik tényleg vagyonosak. A középosztálynak nem túl sok jut, de akár ezt is lehetne kompenzálni egy három sávos adóval.
Fogyasztásra van szükség a gazdaságélénkítéshez. A módos, aki eddig is vagyonos volt mit nem tudott megvenni? Neki most még több pénze marad, amit nem több tejre, kenyérre, ruhára, cipőre, fodrászra költ, hanem pl nyaralásra. Vagyis nem forog vissza a gazdaságba. Ezért támogatnám a családokat, kisebb keresetűeket jobban, mert ők tényleg arra költenék el, amire eddig nem volt módjuk. Az életszínvonaluk emelkedése egyenesen arányos volna a gazdaságba forgatott pénz nagyságával. Őket viszont nem, vagy alig-alig érinti az egykulcsosból maradó pénz.
Nálunk azok járnak igazán jól az egykulcsossal, akik tényleg vagyonosak. A középosztálynak nem túl sok jut, de akár ezt is lehetne kompenzálni egy három sávos adóval.
Fogyasztásra van szükség a gazdaságélénkítéshez. A módos, aki eddig is vagyonos volt mit nem tudott megvenni? Neki most még több pénze marad, amit nem több tejre, kenyérre, ruhára, cipőre, fodrászra költ, hanem pl nyaralásra. Vagyis nem forog vissza a gazdaságba. Ezért támogatnám a családokat, kisebb keresetűeket jobban, mert ők tényleg arra költenék el, amire eddig nem volt módjuk. Az életszínvonaluk emelkedése egyenesen arányos volna a gazdaságba forgatott pénz nagyságával. Őket viszont nem, vagy alig-alig érinti az egykulcsosból maradó pénz.
@okostojgli:
Na de kb. annyi is volt az az "ígéret", hogy ha a kommancsok elmennek, mi majd másképp csináljuk, és attól majd jobb lesz. Ilyen gumicsontot számonkérni??? Ez olyan mint Horngyuszi meg a szakértelem kormányra kerülése, a Megyó jóléti rendszerváltása, vagy Obama meg a Yes, we can. Szlogen, nem több. Hadd ne részletezzem én se, hogy kell helyén kezelni a politikai szlogeneket...
Na de kb. annyi is volt az az "ígéret", hogy ha a kommancsok elmennek, mi majd másképp csináljuk, és attól majd jobb lesz. Ilyen gumicsontot számonkérni??? Ez olyan mint Horngyuszi meg a szakértelem kormányra kerülése, a Megyó jóléti rendszerváltása, vagy Obama meg a Yes, we can. Szlogen, nem több. Hadd ne részletezzem én se, hogy kell helyén kezelni a politikai szlogeneket...
Újabban kezd elharapódzni az általános alany a kormányt fikázó blogokban, és online publicisztikákban.
Tiszta MSZMP kongresszus.
Tiszta MSZMP kongresszus.
Lassan írom, hogy megértsétek:
E g y s z e r i n a g y a r á n y ú a d ó c s ö k k e n t é s !
De ezeknek még ez sem sikerül. Ha adót csökkentenek akkor valamiért mindig csak több pénzt húznak ki a zsebünkből fizetünk.
Szocizó, ballibsiző barmok! Mielőtt beindulna a Pavlovi reflex, a fentieket az elmúlt 20 évben kormányon lévő barom politikusokra értettem. Amiben a fityisz ugyanúgy benne van, mint a maszop. Hajrá Egyiptom! Hajrá egyiptomiak!
E g y s z e r i n a g y a r á n y ú a d ó c s ö k k e n t é s !
De ezeknek még ez sem sikerül. Ha adót csökkentenek akkor valamiért mindig csak több pénzt húznak ki a zsebünkből fizetünk.
Szocizó, ballibsiző barmok! Mielőtt beindulna a Pavlovi reflex, a fentieket az elmúlt 20 évben kormányon lévő barom politikusokra értettem. Amiben a fityisz ugyanúgy benne van, mint a maszop. Hajrá Egyiptom! Hajrá egyiptomiak!
@atila68: Lehet, jelentkezned kellene a snitt csapatba, ha te ilyeneket is tudsz!
@Fabius:
Ezen nálunk okosabb emberek is annyit vitáznak, hogy könyveket írnak tele róla: melyik réteg jövedelemnövelése optimális a gazdaság számára, kell-e megtakarítás/befektetés vagy "csak" tiszta fogyasztás szükséges a gazdaságélénkítéshez, számít-e hogy milyen az a fogyasztás, tejre-kenyérre, rezsire, vagy luxuscikkre megy-e, hazai vagy import termékekre megy-e, élénkíthető-e a gazsaság az állam költekezésével, vagy csakis az embereknél hagyott pénznek van élénkítő hatása, esetleg az egész felülről gazdaságélénkítősdi úgy hatástalan ahogy van, és még sorolhatnám... Nem kívánok, nem is tudok ebben igazságot tenni, én csak azt mondom, hogy az egykulcsos adó kérdése túl komplex ahhoz, hogy egyszerű igennel vagy nemmel válaszoljunk rá.
Viszont ez legalább értelmes vita, ami a nagy többségről nem mondható el, elegem van már abból, hogy 1998 óta másról se szól a politika, mint hogy az "imádom Orbánt" és a "gyűlölöm Orbánt" szárny közül melyik éppen az erősebb...
Ezen nálunk okosabb emberek is annyit vitáznak, hogy könyveket írnak tele róla: melyik réteg jövedelemnövelése optimális a gazdaság számára, kell-e megtakarítás/befektetés vagy "csak" tiszta fogyasztás szükséges a gazdaságélénkítéshez, számít-e hogy milyen az a fogyasztás, tejre-kenyérre, rezsire, vagy luxuscikkre megy-e, hazai vagy import termékekre megy-e, élénkíthető-e a gazsaság az állam költekezésével, vagy csakis az embereknél hagyott pénznek van élénkítő hatása, esetleg az egész felülről gazdaságélénkítősdi úgy hatástalan ahogy van, és még sorolhatnám... Nem kívánok, nem is tudok ebben igazságot tenni, én csak azt mondom, hogy az egykulcsos adó kérdése túl komplex ahhoz, hogy egyszerű igennel vagy nemmel válaszoljunk rá.
Viszont ez legalább értelmes vita, ami a nagy többségről nem mondható el, elegem van már abból, hogy 1998 óta másról se szól a politika, mint hogy az "imádom Orbánt" és a "gyűlölöm Orbánt" szárny közül melyik éppen az erősebb...
@kovi1970: "De ezeknek még ez sem sikerül. Ha adót csökkentenek akkor valamiért mindig csak több pénzt húznak ki a zsebünkből fizetünk."
Helyesen (lqrtam, ja):
De ezeknek még ez sem sikerül. Ha adót csökkentenek akkor valamiért mindig csak több pénzt húznak ki a zsebünkből.
Helyesen (lqrtam, ja):
De ezeknek még ez sem sikerül. Ha adót csökkentenek akkor valamiért mindig csak több pénzt húznak ki a zsebünkből.
@mizrolist: Az a kisebb probléma, a nagyobb meg az, hogy a szervezet bűnözés és az oroszok is készenlétben tartják a saját selyemzsinórjaikat, és sajnos először őket kell kifizetni. Aztán az EU-t. És csak a maradékból lehet kolbászosítani a kerítést...
@DragonS:
Mintha azért ezen a téren készülne valami a színfalak mögött. Várjuk ki a végét, bár tartok tőle, hogy ennek is nagyobb lesz a füstje, mint a lángja, mint az eddigi csomagoknál is volt. Mondom ezt amúgy Fidesz-szavazóként, szerintem jobban bele kellett volna csapni a langyos szociális lecsóba már tavaly nyáron, vagy legkésőbb az őszi választások után.
Mintha azért ezen a téren készülne valami a színfalak mögött. Várjuk ki a végét, bár tartok tőle, hogy ennek is nagyobb lesz a füstje, mint a lángja, mint az eddigi csomagoknál is volt. Mondom ezt amúgy Fidesz-szavazóként, szerintem jobban bele kellett volna csapni a langyos szociális lecsóba már tavaly nyáron, vagy legkésőbb az őszi választások után.
Mindig ez a szakmaiatlan baromkodás a kormánnyal...
Tehát:
egyetlen korrekt, jogászi érvet nem hallottam a médiatörvénnyel kapcsolatban (pedig egy törvényt kritizál mindenki).
A Kósa- Rogán-féle tahó egyéni képviselői indítvány kapcsán - ami egy nagy rakás (nem káromkodom) - meg senki nem mond egy szót sem.
Pedig az a törvény valóban használhatatlan és értelmezhetetlen tehát követhetetlen is. Akkor minek?
A magáncsőd intézménye amit Szekeres adott be - először az Orbán kormány 2002-ben adta be de a Medgyessy kormány eltüntette -, meg most is a csak lapul. Az OGY nem tárgyalja.
Aki nem hiszi itt tekintse meg: www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_irom.irom_adat?p_ckl=39&p_izon=1273
A tv. javaslat itt megtekinthető:
www.parlament.hu/irom39/01273/01273.pdf
No és az eszköz kezelő? Más kérdés, hogy Ázsiában használtak eszközkezelőt, és vállatokat konszolidáltak a rendszerrel. Itt a magánhiteleseket az Európában és az Egyesült Államokban megszokott magáncsőd rendszerrel kellene rendesen helyre tenni.
Persze a bankok ebben akkorát buknának mint Rottenbiller. Sírnak is biztos azért van kuss a magáncsőd intézményéről.
Ha másról nem is, de erről azért lehetne országos médiakampányt rendezni lerántva a Fidesz álnok megalkuvó szándékos bénázását!
Tehát:
egyetlen korrekt, jogászi érvet nem hallottam a médiatörvénnyel kapcsolatban (pedig egy törvényt kritizál mindenki).
A Kósa- Rogán-féle tahó egyéni képviselői indítvány kapcsán - ami egy nagy rakás (nem káromkodom) - meg senki nem mond egy szót sem.
Pedig az a törvény valóban használhatatlan és értelmezhetetlen tehát követhetetlen is. Akkor minek?
A magáncsőd intézménye amit Szekeres adott be - először az Orbán kormány 2002-ben adta be de a Medgyessy kormány eltüntette -, meg most is a csak lapul. Az OGY nem tárgyalja.
Aki nem hiszi itt tekintse meg: www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_irom.irom_adat?p_ckl=39&p_izon=1273
A tv. javaslat itt megtekinthető:
www.parlament.hu/irom39/01273/01273.pdf
No és az eszköz kezelő? Más kérdés, hogy Ázsiában használtak eszközkezelőt, és vállatokat konszolidáltak a rendszerrel. Itt a magánhiteleseket az Európában és az Egyesült Államokban megszokott magáncsőd rendszerrel kellene rendesen helyre tenni.
Persze a bankok ebben akkorát buknának mint Rottenbiller. Sírnak is biztos azért van kuss a magáncsőd intézményéről.
Ha másról nem is, de erről azért lehetne országos médiakampányt rendezni lerántva a Fidesz álnok megalkuvó szándékos bénázását!
@Gergő77:
Szerintem elveknél lehet helye szeretem-utálomnak, de a gazdaság a racionalitások mentén kell haladjon. Egyébként meg egyetértek: sokkal több párbeszédre volna szükség pártbeszéd helyett. Itt is, és a politikai nagyszínpadon is.
Szerintem elveknél lehet helye szeretem-utálomnak, de a gazdaság a racionalitások mentén kell haladjon. Egyébként meg egyetértek: sokkal több párbeszédre volna szükség pártbeszéd helyett. Itt is, és a politikai nagyszínpadon is.
@Fabius: Ezek a marhák azt hitték , hogy az adócsökkentés nyertesei, akik eddig is jól éltek, majd itthon fogják a pluszban adott pénzüket elkölteni ?? Barmok . Ezután nem egyszer , hanem kétszer mennek luxusutazásokra,....és nem WV - t , hanem Merdzsót vesznek....na ezzel jól megemelték a belföldi fogyasztást...
@okostojgli: Későn ébredő Fidesz-gyerekek : nem Mi ,...hanem Ti fogjátok elzavarni a vezéreteket,....de akkor már nagyon-nagyon szarban leszünk,....mert Ti kivárjátok, úgy -e ?!
@is:
Ezt a rejtett 7%-ot mire érted?
Mert ha a manyup ügyre, akkor nem tudok teljesen egyetérteni, a manyup rendszer, amíg létezett, ugyanis éppen a jövőbeni nyugdíjhiány részbeni "előrehozása" volt, ami ugyebár az államosítással megszűnt. Ezzel nem csináltunk mást, mint visszatoltuk a nyugdíjhiányt oda, ahonnan jött: a jövőbe. (Hogy ez helyes lépés-e, az egy másik vita tárgya.) Tehát az a bizonyos manyup miatti hiány, aminek elszámolásán összebalhéztak Vityáék az ajrópaúnyijóval, most egyelőre eltűnt, nem egy-két évre, hanem egy-két évtizedre. (A lengyeleknek meg mégis megadni látszik az únyijó az elszámolási kedvezményt, mielőtt még ők is államosítanának, ugyanis ott is felmerült az ötlet, a fideszes sikeren felbátorodva...)
A dolog másik vetülete persze érthető, a manyup-államosítás két komponense (befizetések és felhalmozott vagyon) közül csak az egyik állandó jellegű, a másik egyszeri, és a különadókat se lehet a végtelenségig fenntartani. Ezek kifutásával nyilván megint felfut a hiány, ha addig nem változik a költségvetés szerkezete. De az tagadhatatlan, hogy kaptunk néhány év laufot, márpedig komoly reformot nem lehet azonnali nyereséggel csinálni, bizony kell az a lauf hozzájuk.
Ezt a rejtett 7%-ot mire érted?
Mert ha a manyup ügyre, akkor nem tudok teljesen egyetérteni, a manyup rendszer, amíg létezett, ugyanis éppen a jövőbeni nyugdíjhiány részbeni "előrehozása" volt, ami ugyebár az államosítással megszűnt. Ezzel nem csináltunk mást, mint visszatoltuk a nyugdíjhiányt oda, ahonnan jött: a jövőbe. (Hogy ez helyes lépés-e, az egy másik vita tárgya.) Tehát az a bizonyos manyup miatti hiány, aminek elszámolásán összebalhéztak Vityáék az ajrópaúnyijóval, most egyelőre eltűnt, nem egy-két évre, hanem egy-két évtizedre. (A lengyeleknek meg mégis megadni látszik az únyijó az elszámolási kedvezményt, mielőtt még ők is államosítanának, ugyanis ott is felmerült az ötlet, a fideszes sikeren felbátorodva...)
A dolog másik vetülete persze érthető, a manyup-államosítás két komponense (befizetések és felhalmozott vagyon) közül csak az egyik állandó jellegű, a másik egyszeri, és a különadókat se lehet a végtelenségig fenntartani. Ezek kifutásával nyilván megint felfut a hiány, ha addig nem változik a költségvetés szerkezete. De az tagadhatatlan, hogy kaptunk néhány év laufot, márpedig komoly reformot nem lehet azonnali nyereséggel csinálni, bizony kell az a lauf hozzájuk.
Szegény ovi jól megszívta ezzel az idióta néppel, ezeknek b+ semmi se jó! Még szerencse, hogy vannak pl. ilyen selnemezi garbiellák, akik elmondják a sok zidiótának, hogy milyen jó lesz neki, mert végre a kormány kilépett a konvencionálisnak tartott gazdaságplitikai sémák maradi alkalmazásából és hamarosan a zegész világ csodálattal fog reánk felnézni................
@VoLk&StRoY: Az imént bizonygatta Selmeci hogy már kezdenek felnézni ránk.......a görény. A 10 év múlva kormányon lévőknek nehezítette meg a dolgát, de nagyon Orbán a manyup lenyúlásával....és nem a sajátját....
@Fabius: Igen, egyetértek: milliószor elmondták már sokan, hogy mi a jó büdös francnak kell egy ekkora kicsiny országnak 3200 helyhatóságot eltartani? Minek ennyi köztisztviselő? mindek ennyi vízfej az állami apparátusban, az állami cégeknél? olyan gazdagon szórjuk a nyugdíjakat, mintha lenne miből... S közben meg sajnálkozunk, hogy jajj de sokba kerül ez nekünk... Nekünk van pénzünk a síkságon alagutat illetve viaduktot építeni, lassan a világ legdrágább Metróját kiásni... És most sem ezt az oldalt nyirbálta meg a Zorbán, hanem még egyet húz a nadrágszíjon... A SZÉGYEN országa lettünk. Nem a MAGYARSÁGOMAT, hanem a KORMÁNYOMAT és annak tetteit szégyenlem. Helyettük is...
@kíváncsivagyok: a jóasszonyt nézve és hallgatva a gyűlöletem átfordult sajnálatba. Bár az országon ez nem segít:(
@Gergő77: "másképp csináljuk, és attól majd jobb lesz."
És jobb lett?
Orbi az orrod alá szarik, erre gerjedsz.
És jobb lett?
Orbi az orrod alá szarik, erre gerjedsz.
@okostojgli:
Hogy jobb lett-e, azt majd meglátjuk 2014-ben. (2018-al egyelőre nem számolok, bár úgy lenne igazán fair az összehasonlítás 2002-2010-el).
De hányszor ismételjem még meg, hogy ez egy SZLOGEN volt, amit épeszű ember nem tekint, és soha nem is tekintett programnak? A szocik adták Ovi szájába, hogy ő kánaánt ígért!
Hogy jobb lett-e, azt majd meglátjuk 2014-ben. (2018-al egyelőre nem számolok, bár úgy lenne igazán fair az összehasonlítás 2002-2010-el).
De hányszor ismételjem még meg, hogy ez egy SZLOGEN volt, amit épeszű ember nem tekint, és soha nem is tekintett programnak? A szocik adták Ovi szájába, hogy ő kánaánt ígért!
@Gergő77: Az általad említett "szlogeneket" mind számonkérték, Obama esetében is folyamatban van már egy ideje. Szerinted nem ezért a "szlogenért" szavazott a Fideszre kétharmad? Mert elhitték, hogy lehet másképp, jobban csinálni. Ebből egyelőre csak a másképp valósult meg, de a vak is látja, hogy ez is múlóban van. Konklúzió: bizony, hazudott Orbán. Egyébként az mennyivel értékelhető pozitívabban, ha tökéletesen megvalósítja azt a stratégiáját, hogy nem mond programot, így nem is foghatják hazugságon? Szerintem ennél gusztustalanabb, cinikusabb politikai húzás nem nagyon van.
@Add_tovább:
igaz. csak ha pl megpróbálja valaki szigorítani a korkedv nyugdíjazást, a sok idióta azonnal tüntet + felháborodik. És nem csak ezeket kéne seggbe rúgni, hanem még vagy 6 millió embert...
igaz. csak ha pl megpróbálja valaki szigorítani a korkedv nyugdíjazást, a sok idióta azonnal tüntet + felháborodik. És nem csak ezeket kéne seggbe rúgni, hanem még vagy 6 millió embert...
Fentebb ment a mentegetőzés, hogy mi mást csinálhatna Orbán minthogy szembeköpi mindazt amit ígért, mert különben bajban leszünk.
Hát mondjuk 8 évig nem azt pofázta volna hogy nincs szükség semmi változtatásra, reformra.
Hanem konkrét javaslatokkal mellé állt volna.
De ő eladta a lelkét 300 forintért is (vizitdíj)
Akkor most ne kelljen már bólogatni már neki, hogy jé hát tényleg ő szarta a spanyolviaszt.
Hát mondjuk 8 évig nem azt pofázta volna hogy nincs szükség semmi változtatásra, reformra.
Hanem konkrét javaslatokkal mellé állt volna.
De ő eladta a lelkét 300 forintért is (vizitdíj)
Akkor most ne kelljen már bólogatni már neki, hogy jé hát tényleg ő szarta a spanyolviaszt.
@Gergő77: "ígéretek, elképzelések, programok NEM voltak, amiket megszeghettek volna. "
Dehogynem voltak. Voltak ígéretek. Pl.:
kep.index.hu/1/0/181/1816/18161/1816119_e83e089152908e7e133622f6e3b6b4c1_wm.jpg
Hát jól "megvédte" a Fidesz a nyugdíjpénztárakat, az már biztos. Ha azt ígérték volna hogy szétbasszuk a nyugdíjpénztárakat, akkor nem hazudtak volna. Nem azt írták, így ez bizony hazugság.
Dehogynem voltak. Voltak ígéretek. Pl.:
kep.index.hu/1/0/181/1816/18161/1816119_e83e089152908e7e133622f6e3b6b4c1_wm.jpg
Hát jól "megvédte" a Fidesz a nyugdíjpénztárakat, az már biztos. Ha azt ígérték volna hogy szétbasszuk a nyugdíjpénztárakat, akkor nem hazudtak volna. Nem azt írták, így ez bizony hazugság.
@Gergő77: Ne haragudj, de szerintem te vagy naív vagy, vagy hülye.
Nem sértés akar lenni.
De az, hogy csökkentik a rokkantsággal rendelkezőket, rendben van, csak milyen áron? Tudom, sok a kamu, de leginkább ilyen fasza eü. helyzetben vannak az emberek.
Szlovákiában az euró bevezetése előtt durván mondva húztak egy vonalat, aki alatta van, éhendöglik. Volt pár zavargásnak beillő tüntetés a szegények részéről.
Namost, ha már beígérték a 200 fős parlamentet, miért nem hoznak egy törvényt, írnak ki választást előrehozva?
Az állami szférához miért nem nyúlnak hozzá?
És miért a munkanélkülit csökkentik a szociális segély helyett?
Van ma Magyarországon olyan ember, aki elhiszi, hogy ha a gazdagnak kevesebb adót kell fizetnie, akkor többet fizet a szegénynek, aki eddig is boldogan dolgozott neki, mert van munkája?
A rendszer nem jó, és hozzá kell nyúlni. Kellett volna már évek óta. De miből fogunk megélni, ha elfogy a manyup-pénz, meg a válságadó 2-3 év múlva, és közben minden olyan országgal összeveszünk, akiktől a gazdaságunk függ?
Azt sem hiszem, hogy olyan állami beruházásoktól, mint pl a Bp.en a Lágymányosi meg a Petőfi híd közé tervezett gyaloghíd, be fog pörögni a gazdaság.
Vagy szerinted hosszútávon fog menni az ilyen dolog?
Attól, hogy áttervezik a vasutat, a jelenlegi elgondolás formájában már működhetne a növekedés, de amit most csinálnak, az ámokfutás.
Ebből baj lesz.
Nem sértés akar lenni.
De az, hogy csökkentik a rokkantsággal rendelkezőket, rendben van, csak milyen áron? Tudom, sok a kamu, de leginkább ilyen fasza eü. helyzetben vannak az emberek.
Szlovákiában az euró bevezetése előtt durván mondva húztak egy vonalat, aki alatta van, éhendöglik. Volt pár zavargásnak beillő tüntetés a szegények részéről.
Namost, ha már beígérték a 200 fős parlamentet, miért nem hoznak egy törvényt, írnak ki választást előrehozva?
Az állami szférához miért nem nyúlnak hozzá?
És miért a munkanélkülit csökkentik a szociális segély helyett?
Van ma Magyarországon olyan ember, aki elhiszi, hogy ha a gazdagnak kevesebb adót kell fizetnie, akkor többet fizet a szegénynek, aki eddig is boldogan dolgozott neki, mert van munkája?
A rendszer nem jó, és hozzá kell nyúlni. Kellett volna már évek óta. De miből fogunk megélni, ha elfogy a manyup-pénz, meg a válságadó 2-3 év múlva, és közben minden olyan országgal összeveszünk, akiktől a gazdaságunk függ?
Azt sem hiszem, hogy olyan állami beruházásoktól, mint pl a Bp.en a Lágymányosi meg a Petőfi híd közé tervezett gyaloghíd, be fog pörögni a gazdaság.
Vagy szerinted hosszútávon fog menni az ilyen dolog?
Attól, hogy áttervezik a vasutat, a jelenlegi elgondolás formájában már működhetne a növekedés, de amit most csinálnak, az ámokfutás.
Ebből baj lesz.
@Gergő77: Igen, ebben igazad van, az nem nagyon hangzik el (nem is értem, a Fidesznek komoly kommunikációs hasznot jelentene - bár nyilván úgy gondolják, a zemberek azt megértik, hogy a magánnyugdíjpénztárak eltőzsdézték a pénzüket, az igazi ok viszont túl bonyolult lenne nekik), szóval arról nem nagyon beszélünk, hogy a magánnyugdíjpénzek államosítása egy elég kétségbeesett lépés volt, amiatt, mert az EU nem engedte, hogy az ott levő pénzt figyelembe vegyék a költségvetési hiány számításánál. Így aztán tényleg költségvetésbe vonták azt a pénzt, csak az a baj, hogy ezzel egyrészt mi szívtuk meg (a zemberek), másrészt meg csak 1 évre jelent megoldást, míg az egyszerű beszámítás folyamatosan javította volna a hiányt. Ezt az EU qrta el - persze nem számoltak az Orbán-virtussal. A legnagyobb baj, hogy visszafordíthatatlan lépés, ami hosszú távon biztos katasztrófához vezet, de már jövőre is bajban leszünk.
@redriot77: Olvasd már el azt a plakátot rendesen! Oda vagyon írva: megvédjük a privatizációtól.
Tudod az az a dolog, amikor egyes emberek zsebébe vándorol az állam pénze.
Na, ennek a fordítottja, amikor az állam zsebébe vándorol az emberek pénze.
Tehát a privatizáció legjobb ellenszere az államosítás.
És most ez történt, vagy nem?
Tudod az az a dolog, amikor egyes emberek zsebébe vándorol az állam pénze.
Na, ennek a fordítottja, amikor az állam zsebébe vándorol az emberek pénze.
Tehát a privatizáció legjobb ellenszere az államosítás.
És most ez történt, vagy nem?
@kerecsen2010:
Ad 1: de igen, ezért szavaztak rá, a modern tömegdemokráciának az üres szlogenekre épülő manipuláció a lényege itthon éppúgy, mint a nagy (Szov...) Amerikában. Sajnos. És igen, számonkérik ezeket mindenhol, éppúgy sikertelenül, mint idehaza. Azért sikertelenül, mert a választási szlogenekbe mindenki azt lát bele, amit akar (vagy amit a politikusok beleláttatnak vele).
Ad 2: de igen, kifejtettem már följebb, hogy igenis helytelennek tartom a biankó programmal való kampányolást, de engedelmeddel én ezt nem tartom akkora bűnnek, mint a direkt szembehazudást. Oviék azt mondták, hogy a helyzet szar, szavazzatok ránk, oszt majd csak lesz valahogy, de legalább 'ezektől' szabaduljunk már meg. Azt nem mondták, hogy csodát tesznek, azt már az ellenzék adta a szájukba. A szavazó pedig ennek megfelelően szavazott, mert 'ezek' már nagyon a bögyében voltak. Fletóék meg négy éve azt mondták, hogy nézzétek, milyen jól mennek a dolgok az országban, milyen jó kezekben van a haza, és ezt mind nekünk köszönhetitek, szavazzatok ránk, és akkor még jobb lesz. Miközben ők már akkor pontosan tudták, hogy ebből egyetlen betű sem igaz. Hát ez azért már nem egy átlagos kis politikai stikli, mint a biankó csekk...
Ad 1: de igen, ezért szavaztak rá, a modern tömegdemokráciának az üres szlogenekre épülő manipuláció a lényege itthon éppúgy, mint a nagy (Szov...) Amerikában. Sajnos. És igen, számonkérik ezeket mindenhol, éppúgy sikertelenül, mint idehaza. Azért sikertelenül, mert a választási szlogenekbe mindenki azt lát bele, amit akar (vagy amit a politikusok beleláttatnak vele).
Ad 2: de igen, kifejtettem már följebb, hogy igenis helytelennek tartom a biankó programmal való kampányolást, de engedelmeddel én ezt nem tartom akkora bűnnek, mint a direkt szembehazudást. Oviék azt mondták, hogy a helyzet szar, szavazzatok ránk, oszt majd csak lesz valahogy, de legalább 'ezektől' szabaduljunk már meg. Azt nem mondták, hogy csodát tesznek, azt már az ellenzék adta a szájukba. A szavazó pedig ennek megfelelően szavazott, mert 'ezek' már nagyon a bögyében voltak. Fletóék meg négy éve azt mondták, hogy nézzétek, milyen jól mennek a dolgok az országban, milyen jó kezekben van a haza, és ezt mind nekünk köszönhetitek, szavazzatok ránk, és akkor még jobb lesz. Miközben ők már akkor pontosan tudták, hogy ebből egyetlen betű sem igaz. Hát ez azért már nem egy átlagos kis politikai stikli, mint a biankó csekk...
@anyadmajma: Hát azt hiszem itt az igazság.
A gazdasági program nagyon rövidtávú és szűk látókörű. Javarészt sarcokra épül.
A gazdasági program nagyon rövidtávú és szűk látókörű. Javarészt sarcokra épül.
@Gergő77:
"De hányszor ismételjem még meg, hogy ez egy SZLOGEN volt, amit épeszű ember nem tekint, és soha nem is tekintett programnak? A szocik adták Ovi szájába, hogy ő kánaánt ígért!"
Ajánlom elolvasásra a fidesz választási programját:
static.fidesz.hu/download/481/nemzeti_ugyek_politikaja_8481.pdf
"De hányszor ismételjem még meg, hogy ez egy SZLOGEN volt, amit épeszű ember nem tekint, és soha nem is tekintett programnak? A szocik adták Ovi szájába, hogy ő kánaánt ígért!"
Ajánlom elolvasásra a fidesz választási programját:
static.fidesz.hu/download/481/nemzeti_ugyek_politikaja_8481.pdf
@Gergő77: Akkor szavazhattál volna a kétfarkú kutya pártra is, ha te ezt komolyan gondolod.
@Gergő77: És a fidesz erre készült 2006 óta. Hogy nyerjenek, bármi áron. Az, hogy ennek mi az ára, ki nem szarja le, amikor a fidesz van hatalmon, az árát meg az emberek fizetik. Azt azért el kell ismerni, hogy jó taktika volt.
Viszont nem hiszem, hogy az összes botrányos cégben/önkormányzatban ott ülő fideszes felügyelőbiztosok nem tudtak semmiről. Ez azért vakmeleg. Vagy úgy hülyék, ahogy vannak, és akkor vagyunk a legnagyobb szarban.
Bár én inkább hajlok a hatalommániájukra.
Viszont nem hiszem, hogy az összes botrányos cégben/önkormányzatban ott ülő fideszes felügyelőbiztosok nem tudtak semmiről. Ez azért vakmeleg. Vagy úgy hülyék, ahogy vannak, és akkor vagyunk a legnagyobb szarban.
Bár én inkább hajlok a hatalommániájukra.
@Gergő77:
"de engedelmeddel én ezt nem tartom akkora bűnnek, mint a direkt szembehazudást."
Viktorék éppenséggel folyamatosan leköpik saját előző négy éves múltjukat. Attól, hogy Vitya nem mondja ki, hogy hazudott végig a választóinak, még hazudott. A tények mahacs dolgok.
"de engedelmeddel én ezt nem tartom akkora bűnnek, mint a direkt szembehazudást."
Viktorék éppenséggel folyamatosan leköpik saját előző négy éves múltjukat. Attól, hogy Vitya nem mondja ki, hogy hazudott végig a választóinak, még hazudott. A tények mahacs dolgok.
@kimdzsongil:
Miért, a kizárásos alapon való szavazás szerinted irreális? A szocik bizonyították, hogy alkalmatlanok, jobbik-lemp-kétfarkú esélytelen volt, akkor kizárásos alapon jöjjön a fidesz, 2002 előtt azért egész jól elmendegéltek a dolgok. Amúgy meg az amcsi republikánusokra szavaznék legszívesebben, ha létezne ilyen párt Magyarországon. És köszi, nem kérek kioktatást, hogy mekkora ég és föld a fidesz meg a repu. Tudom, és éppen eléggé zavar.
Miért, a kizárásos alapon való szavazás szerinted irreális? A szocik bizonyították, hogy alkalmatlanok, jobbik-lemp-kétfarkú esélytelen volt, akkor kizárásos alapon jöjjön a fidesz, 2002 előtt azért egész jól elmendegéltek a dolgok. Amúgy meg az amcsi republikánusokra szavaznék legszívesebben, ha létezne ilyen párt Magyarországon. És köszi, nem kérek kioktatást, hogy mekkora ég és föld a fidesz meg a repu. Tudom, és éppen eléggé zavar.
@gagauzz kalauzz:
Csak, hogy tisztábban láss te is.
A padlássöprő Nagy Imre volt! Ugye, hogy meglepődtél??
Csak, hogy tisztábban láss te is.
A padlássöprő Nagy Imre volt! Ugye, hogy meglepődtél??
Az is igaz, hogy el lehetett volna menni nyilatkozni, hogy igenis manyup-tag akarok lenni. Nem sírni, hogy ellopták a pénzem.
Az ügyintézés tényleg nem volt 5 perc, de talán még 4 sem.
Ja mert zsaroltak.
Mivel is? Hogy nem lesz állami nyugdíjad? Jó hír: se így, se úgy nem lesz. Elég egy demográfiai grafikont megnézni. Igény esetén prezentálni is tudom a lényeget.
És akkor mit tett volna a kormány, ha 2.5 millió ember marad manyup-tag? Nekik is megígérte volna, hogy nem lesz állami nyugdíja?
Gyáva népnek nincs hazája.
Az ügyintézés tényleg nem volt 5 perc, de talán még 4 sem.
Ja mert zsaroltak.
Mivel is? Hogy nem lesz állami nyugdíjad? Jó hír: se így, se úgy nem lesz. Elég egy demográfiai grafikont megnézni. Igény esetén prezentálni is tudom a lényeget.
És akkor mit tett volna a kormány, ha 2.5 millió ember marad manyup-tag? Nekik is megígérte volna, hogy nem lesz állami nyugdíja?
Gyáva népnek nincs hazája.
Itt a lényeg, kedves polarizált látókörű barátom, fentebb íródott, szebben nem lehetne összefoglalni:
"De a 8 év összevisszabeszélés után logikailag lehetetlen olyasvalamit csinálnia, amiről eddig kerekperec nem pont ő bizonyította be, hogy ez kibaszás a zemberekkel, és ő tud jobbat. Most kiderült, hogy nem tud. "
"De a 8 év összevisszabeszélés után logikailag lehetetlen olyasvalamit csinálnia, amiről eddig kerekperec nem pont ő bizonyította be, hogy ez kibaszás a zemberekkel, és ő tud jobbat. Most kiderült, hogy nem tud. "
@Megszívtuk-Waze: De azt ne felejtsd el, hogy akkor kezdték el seperni a padlást, amikor lent már elfogyott minden.
úgyhogy még ne örülj korán.
úgyhogy még ne örülj korán.
@Gergő77: Na látod, ebből van elegem.
Minden párt egy kupac szar, én meg azt nézzem, hogy melyiket egyem meg, melyik a kisebb?
Elegem van, 20 éve szart eszem, nem kérek többet.
Minden párt egy kupac szar, én meg azt nézzem, hogy melyiket egyem meg, melyik a kisebb?
Elegem van, 20 éve szart eszem, nem kérek többet.
@anyadmajma:
Jóhogy győzelemre készültek, miért, inkább vereségre kellett volna? Mindkét oldal a politikai haszonelv maximális kiaknázárára játszik 20 éve folyamatosan, ez nem vitás. A demokrácia már csak így működik. Mindössze a fidesz kissé ügyesebben és kicsit kevésbé pofátlanul csinálta 2010-ben, mint a maszop 2006-ban. Persze ellenzékből könnyebb is volt a dolga. Ennyi, nem több, nem kívánom fényezni egyik oldalt sem (eddig se tettem), de tartom, hogy 8 év szoci tökvakarás után nem volt más alternatíva, mint a fidesz.
Na most persze jön erre a kórus, hogy a Viktorék akadályozták meg a szocik nagyszerű reformjait. Na ja, el is hiszem, ellenzékből, parlamenti kisebbséggel meg utcai demonstrációkkal. Nem, Orbán nem mindenható, még a népszavazásával is csak néhány konkrét kérdést szavaztatott le, ettől még nem kellett volna bedőlnie a szoci reformoknak - ha léteztek volna. De nem léteztek, csak néhány adrenalinfokozó, valós eredményt nem hozó, de látványosan kellemetlen látszatintézkedés létezett (háromszázforint, tandíj, mellékvonalbezárás...).
Jóhogy győzelemre készültek, miért, inkább vereségre kellett volna? Mindkét oldal a politikai haszonelv maximális kiaknázárára játszik 20 éve folyamatosan, ez nem vitás. A demokrácia már csak így működik. Mindössze a fidesz kissé ügyesebben és kicsit kevésbé pofátlanul csinálta 2010-ben, mint a maszop 2006-ban. Persze ellenzékből könnyebb is volt a dolga. Ennyi, nem több, nem kívánom fényezni egyik oldalt sem (eddig se tettem), de tartom, hogy 8 év szoci tökvakarás után nem volt más alternatíva, mint a fidesz.
Na most persze jön erre a kórus, hogy a Viktorék akadályozták meg a szocik nagyszerű reformjait. Na ja, el is hiszem, ellenzékből, parlamenti kisebbséggel meg utcai demonstrációkkal. Nem, Orbán nem mindenható, még a népszavazásával is csak néhány konkrét kérdést szavaztatott le, ettől még nem kellett volna bedőlnie a szoci reformoknak - ha léteztek volna. De nem léteztek, csak néhány adrenalinfokozó, valós eredményt nem hozó, de látványosan kellemetlen látszatintézkedés létezett (háromszázforint, tandíj, mellékvonalbezárás...).
@anyadmajma:
Ettől neked még nem lesz jobb, szépen eldőlnek a dolgok a fejed fölött.
Ettől neked még nem lesz jobb, szépen eldőlnek a dolgok a fejed fölött.
@az övezet gázai:
Igen, tudom hogy nekem ment, a választ részben lásd a föntebbi bejegyzésem második részében: aki azt hiszi, hogy Orbán gáncsolta el Gyurcsányék reformjait, az mind a kettőről túl sokat képzel. Orbánról azt, hogy kisebbségből képes döntést hozni, Gyurcsányról meg azt, hogy voltak reformjai...
Én nem láttam sose, hogy a Fidesz azt mondta volna 2002-2010 között, hogy ő bizony jobban tudja: ezt és ezt kellene tenni. Épp ezért szidta is őket a kormány (ilyet is régen látott a világ, amikor a kormány kormányzás helyett az ellenzéket bírálja), hogy miért nem tesznek le jobb ötleteket. Persze azért, mert hülyék lettek volna letenni egy megszorító csomagot, akkor sose kezdhettek volna hozzá. De abban nagyon is igazuk volt, hogy ahogy Gyurcsány állt hozzá a témához, az gyökerestül elhibázott volt ("mondjunk valami látványosan kedélyborzolót, aminek hatása kábé nulla, és nevezzük el reformnak"). Látott valaki Fletó asztalán IGAZI reformokat? Létszámleépítésekkel? Juttatások, kedvezmények csökkentésével? Állami szféra egyszerűsétésével? Na ugye, hogy csak pofázni tudtak róla, előadni a nagy reformert a tökvakarás közben.
Igen, tudom hogy nekem ment, a választ részben lásd a föntebbi bejegyzésem második részében: aki azt hiszi, hogy Orbán gáncsolta el Gyurcsányék reformjait, az mind a kettőről túl sokat képzel. Orbánról azt, hogy kisebbségből képes döntést hozni, Gyurcsányról meg azt, hogy voltak reformjai...
Én nem láttam sose, hogy a Fidesz azt mondta volna 2002-2010 között, hogy ő bizony jobban tudja: ezt és ezt kellene tenni. Épp ezért szidta is őket a kormány (ilyet is régen látott a világ, amikor a kormány kormányzás helyett az ellenzéket bírálja), hogy miért nem tesznek le jobb ötleteket. Persze azért, mert hülyék lettek volna letenni egy megszorító csomagot, akkor sose kezdhettek volna hozzá. De abban nagyon is igazuk volt, hogy ahogy Gyurcsány állt hozzá a témához, az gyökerestül elhibázott volt ("mondjunk valami látványosan kedélyborzolót, aminek hatása kábé nulla, és nevezzük el reformnak"). Látott valaki Fletó asztalán IGAZI reformokat? Létszámleépítésekkel? Juttatások, kedvezmények csökkentésével? Állami szféra egyszerűsétésével? Na ugye, hogy csak pofázni tudtak róla, előadni a nagy reformert a tökvakarás közben.
A szavak mögött az van, hogy Magyarországnak nem sikerült elérnie a megigért hiánycélt. Az erőszakos behajtással megszerzett pénzekkel nem takarható el a probléma. Az EU-t (és a saját országukat is) hülyének nézik a fiúk.
@Gergő77: Hát eldőlnek, biza.
Viszont a gond csak az, hogy a Bokros-csomag után volt lové az országban. Jött a fidesz, elindult egy irányba. Még jó is lehett volna, legalábbis biztató volt. Aztán orbán fejébe szállt a hatalom. Elég sok politológus szerint is ezért bukott 2002-ben. Jött az mszp. Ők meg mentek tovább a saját útjukon, kis vargabetűvel. És nem csináltak semmi olyat, ami jó lett volna az országnak. A fidesz meg 2006 után mindenben gátolta az mszp-t, amiben csak tudta. És ez lett a vége.
Ugyanolyan hazaárulók, mint az mszp. A fidesz pontosan tudta, hogy mi zajlik, és hagyta, mert ha mondjuk 2007-ben robbantja ki a balhékat, akkor az mszpnek lett volna ideje esetleg talpra állni 2010-ig.
Amit meg most csinálnak, az nem kormányzás. A legjobb példa a fideszre Esztergom. Egyszerűen felháborító, ami ott folyik.
Viszont a gond csak az, hogy a Bokros-csomag után volt lové az országban. Jött a fidesz, elindult egy irányba. Még jó is lehett volna, legalábbis biztató volt. Aztán orbán fejébe szállt a hatalom. Elég sok politológus szerint is ezért bukott 2002-ben. Jött az mszp. Ők meg mentek tovább a saját útjukon, kis vargabetűvel. És nem csináltak semmi olyat, ami jó lett volna az országnak. A fidesz meg 2006 után mindenben gátolta az mszp-t, amiben csak tudta. És ez lett a vége.
Ugyanolyan hazaárulók, mint az mszp. A fidesz pontosan tudta, hogy mi zajlik, és hagyta, mert ha mondjuk 2007-ben robbantja ki a balhékat, akkor az mszpnek lett volna ideje esetleg talpra állni 2010-ig.
Amit meg most csinálnak, az nem kormányzás. A legjobb példa a fideszre Esztergom. Egyszerűen felháborító, ami ott folyik.
@SierraX: A disznó 14-et ellik. pont.:)
Ezzel már az mszp is próbálkozott az eunál. Nem jött be.
Ezzel már az mszp is próbálkozott az eunál. Nem jött be.
@SierraX:
Persze a hiánycélt az előző kormány ígérte meg, és már tavaly februárban látszott, hogy a szám teljességgel irreális, ráadásul fél Európának dupla ekkora hiánya van. Olyanoknak is, akik nem is próbálkoztak manyup rendszerrel. Mégis süket fülekre talált minden kompromisszumkeresés, sőt biztos ami biztos, jól elverte a port előbb az IMF, aztán az EU az új kormányon. Csak azzal nem számoltak, hogy az meg válaszul felemeli nekik a középső ujját. Ezek után ne csodálkozzunk a kialakult helyzeten. Pedig mindenkinek jobb lett volna a békés megoldás, de állítom, hogy eleinte nem Vityáékon múlt, hanem az EU fafejűségén, akik azt hitték, hogy az első dorgálásra fülét-farkát behúzva hazaszalad a delegáció, és szóról szóra nekiáll azt csinálni, amit diktálnak neki...
Persze a hiánycélt az előző kormány ígérte meg, és már tavaly februárban látszott, hogy a szám teljességgel irreális, ráadásul fél Európának dupla ekkora hiánya van. Olyanoknak is, akik nem is próbálkoztak manyup rendszerrel. Mégis süket fülekre talált minden kompromisszumkeresés, sőt biztos ami biztos, jól elverte a port előbb az IMF, aztán az EU az új kormányon. Csak azzal nem számoltak, hogy az meg válaszul felemeli nekik a középső ujját. Ezek után ne csodálkozzunk a kialakult helyzeten. Pedig mindenkinek jobb lett volna a békés megoldás, de állítom, hogy eleinte nem Vityáékon múlt, hanem az EU fafejűségén, akik azt hitték, hogy az első dorgálásra fülét-farkát behúzva hazaszalad a delegáció, és szóról szóra nekiáll azt csinálni, amit diktálnak neki...
@Gergő77: Reformjai talán bajnainak voltak. Őróla lehet esetleg elmondani, hogy a lehetőségeihez képest próbált cselekedni.
Csakhogy az ország vezetését most nem politikusoknak kéne vinnie, hanem jól képzett gazdasági szakembereknek.
Egyre több hitelfelvétel nem oldja meg a helyzetet, csak súlyosbítja. Vissza kell fizetni a pénzt, minél előbb.
De hát az országot hosszú távon is üzemeltetni kell.
Ez ördögi kör, amire sem a korrupt pénzéhes mszp, sem a demagóg fidesz nem alkalmas.
A fidesz felépítése pont úgy néz ki, mint a kezdeti bolsevik hatalmi pártok. Minél jobb pártkatona, minél jobban sulykolja az igét, minél jobban nyalja a főnök seggét, annál magasabb pozícióba kerülhet. A szakértelem teljesen lényegtelen, sőt, előny ha nincs.
Csakhogy az ország vezetését most nem politikusoknak kéne vinnie, hanem jól képzett gazdasági szakembereknek.
Egyre több hitelfelvétel nem oldja meg a helyzetet, csak súlyosbítja. Vissza kell fizetni a pénzt, minél előbb.
De hát az országot hosszú távon is üzemeltetni kell.
Ez ördögi kör, amire sem a korrupt pénzéhes mszp, sem a demagóg fidesz nem alkalmas.
A fidesz felépítése pont úgy néz ki, mint a kezdeti bolsevik hatalmi pártok. Minél jobb pártkatona, minél jobban sulykolja az igét, minél jobban nyalja a főnök seggét, annál magasabb pozícióba kerülhet. A szakértelem teljesen lényegtelen, sőt, előny ha nincs.
@anyadmajma:
Mondjuk a "mi lett volna, ha" kérdések elég messzire vezetnek, de más elemzők szerint meg ha a szocik nem ragaszkodnak görcsösen a kormányzáshoz, hanem 2006 őszén kiírják az előrehozottat, akkor csak kis többséggel nyert volna a Fidesz, és kábé az 1998-2002 felállás ismétlődött volna, ráadásul megmenekülünk a Gyurcsány reformnak látszó ojjektumaitól meg az azokat leszavazó népszavazástól és az utána jövő hisztériától. De még jobb lett volna a fideszt 2002-ben nem leszavazni, hanem hajszálnyi többséggel kormányon tartani. (Ha az a pár száz szavazat bejött volna még abban a néhány egyéniben...) Annyi bizonyos, hogy egyik esetben se borult volna akkorát a politikai egyensúly, mint idén tavasszal. A túlnyerés egyik pártnak se tesz jót.
Mondjuk a "mi lett volna, ha" kérdések elég messzire vezetnek, de más elemzők szerint meg ha a szocik nem ragaszkodnak görcsösen a kormányzáshoz, hanem 2006 őszén kiírják az előrehozottat, akkor csak kis többséggel nyert volna a Fidesz, és kábé az 1998-2002 felállás ismétlődött volna, ráadásul megmenekülünk a Gyurcsány reformnak látszó ojjektumaitól meg az azokat leszavazó népszavazástól és az utána jövő hisztériától. De még jobb lett volna a fideszt 2002-ben nem leszavazni, hanem hajszálnyi többséggel kormányon tartani. (Ha az a pár száz szavazat bejött volna még abban a néhány egyéniben...) Annyi bizonyos, hogy egyik esetben se borult volna akkorát a politikai egyensúly, mint idén tavasszal. A túlnyerés egyik pártnak se tesz jót.
@anyadmajma: Ja, papíron meg is lett, ha jól emlékszem :-)
Vicc az egész, mondjuk nem is veszik már őket emberszámba nyugaton.
Vicc az egész, mondjuk nem is veszik már őket emberszámba nyugaton.
@Gergő77: Hát igen, a fidesz nem minden célja rossz, sőt vannak jó céljaik is.
Csakhát a módszereik... Azok fogják ismét megbuktatni őket.
Nem az a gond, hogy nem úgy ugrálnak, ahogy az eu fütyül, hanem hogy attól még nem kéne a szőnyegjükre szarni és pofon köpni őket.
És nem csak a gazdasági résszel van gond, hanem az egész magyar jogrendszernek az átalakításával az általuk képzelt formára.
Pl. nem lesz az államnak kontrollja.
Pl. a Britek megszüntették a költségvetési tanácsot kb 3-4 évig. Aztán jött Teatcher asszony, és közel tíz évébe került, hogy rendberakja azt a 3-4 évet. És keserves 10 év volt az az angoloknak is.
Csakhát a módszereik... Azok fogják ismét megbuktatni őket.
Nem az a gond, hogy nem úgy ugrálnak, ahogy az eu fütyül, hanem hogy attól még nem kéne a szőnyegjükre szarni és pofon köpni őket.
És nem csak a gazdasági résszel van gond, hanem az egész magyar jogrendszernek az átalakításával az általuk képzelt formára.
Pl. nem lesz az államnak kontrollja.
Pl. a Britek megszüntették a költségvetési tanácsot kb 3-4 évig. Aztán jött Teatcher asszony, és közel tíz évébe került, hogy rendberakja azt a 3-4 évet. És keserves 10 év volt az az angoloknak is.
@Gergő77: Én is úgy tudom, hogy a Bajnai kormány igérte meg a 4%-ot. Mégis róla az a kép alakult ki bennem, hogy jószándékú és hozzáértő politikus aki keresi és meg is találja a célravezető megoldásokat. A fidesz-t már mínősítették itt sokan.
Szavazzatok IDE 2014-ben!
- ki a pártkatonákkal az állami cégekből!
- Gazdsági szakembereket a gazdaságirányításba!
- szakembereket a szaktárcákhoz!
- radikális önkormányzat-csökkentést: AZONNAL!
- Teljes MÁV újraépítést
- Le a kivételezett nyugdíjakkal: minimum 30 évet dolgozzon MINDENKI, ha nyugdíjat akar!
- Állami nyugdíjplafont!
Nyugdíj-járulék liberalizáció.
És van még a tarsolyban számos gondolat!
Ha 3 éven belül nem teljesülnek az ígéretek: Lemond a kormány!
Szavaz rám valaki?
Csak könnyeket, vért, verítéket ígérek...
- ki a pártkatonákkal az állami cégekből!
- Gazdsági szakembereket a gazdaságirányításba!
- szakembereket a szaktárcákhoz!
- radikális önkormányzat-csökkentést: AZONNAL!
- Teljes MÁV újraépítést
- Le a kivételezett nyugdíjakkal: minimum 30 évet dolgozzon MINDENKI, ha nyugdíjat akar!
- Állami nyugdíjplafont!
Nyugdíj-járulék liberalizáció.
És van még a tarsolyban számos gondolat!
Ha 3 éven belül nem teljesülnek az ígéretek: Lemond a kormány!
Szavaz rám valaki?
Csak könnyeket, vért, verítéket ígérek...
@anyadmajma:
Ezt aláírom, sajnos Fideszék finoman szólva nem a jó diplomáciájukról vagy a finom, jól átgondolt módszereikről híresek, pedig elképzelések szintjén köröket vernek a szocikra. Én azt mondom, egy ekkora felhatalmazás birtokában nyugodtan lehettek volna akár gáláns úriemberek is. Lehetett volna telerakni minden bizottság és testület 49%-át ellenzékiekkel, lehetett volna az alkotmány módosítgatása nélkül végigjárni a törvényalkotást, lehetett volna Sólyom Lászlót meghagyni köztársasági elnöknek, lehetett volna az Alkotmánybíróság által visszadobott törvényeket alkotmányosra csiszolva újra elfogadni, lehetett volna az egész médiatörvényt hagyni a francba. Kétharmad birtokában mindez cseppet se csorbította volna a Fidesz alkotmányos teljhatalmát, csak éppen a stílus lett volna egészen más.
Sajnos nem a szép utat választották, hanem a rövid távon könnyebbet - azaz árkon-bokron át, nem számolva annak kockázatával, hogy esetleg keresztben szakadék húzódhat.
Ezt aláírom, sajnos Fideszék finoman szólva nem a jó diplomáciájukról vagy a finom, jól átgondolt módszereikről híresek, pedig elképzelések szintjén köröket vernek a szocikra. Én azt mondom, egy ekkora felhatalmazás birtokában nyugodtan lehettek volna akár gáláns úriemberek is. Lehetett volna telerakni minden bizottság és testület 49%-át ellenzékiekkel, lehetett volna az alkotmány módosítgatása nélkül végigjárni a törvényalkotást, lehetett volna Sólyom Lászlót meghagyni köztársasági elnöknek, lehetett volna az Alkotmánybíróság által visszadobott törvényeket alkotmányosra csiszolva újra elfogadni, lehetett volna az egész médiatörvényt hagyni a francba. Kétharmad birtokában mindez cseppet se csorbította volna a Fidesz alkotmányos teljhatalmát, csak éppen a stílus lett volna egészen más.
Sajnos nem a szép utat választották, hanem a rövid távon könnyebbet - azaz árkon-bokron át, nem számolva annak kockázatával, hogy esetleg keresztben szakadék húzódhat.
@SierraX:
A 4%-ot a Bajnai se tudta volna elérni, ebben biztos lehetsz. Nem azért, mert nem volt rá szándéka, hanem azért, mert csak három módon lehetett volna: adóemeléssel, megszorítással, vagy varázslattal... Az első kettőre nem volt politikai mozgástere (nem véletlen, hogy nem vállalta a kormányfőjelöltséget a szociknál), utóbbira meg még ő se volt képes, bármennyire is sokra tartják egyesek Orbánnal ellentétben.
A 4%-ot a Bajnai se tudta volna elérni, ebben biztos lehetsz. Nem azért, mert nem volt rá szándéka, hanem azért, mert csak három módon lehetett volna: adóemeléssel, megszorítással, vagy varázslattal... Az első kettőre nem volt politikai mozgástere (nem véletlen, hogy nem vállalta a kormányfőjelöltséget a szociknál), utóbbira meg még ő se volt képes, bármennyire is sokra tartják egyesek Orbánnal ellentétben.
@Gergő77: Ja, hát pl. az alkotmánybíróság jogkörének csorbítása abból ered, hogy nem alkotmányellenesnek ítélték a törvényt, hanem csak azokat a részeket, amik "jó erkölcsbe ütköző" meg "aránytalanul nagy" stb. kifejezéseket tartalmaztak. Annyit mondtak, hogy pontosítsák ezeket. Erre kaptak a pofájukra.
És szájer képviselő bejelentette tegnap, hogy eltörlik az alkotmánybíróságot. Ugyan nem szó szerint, csak épp ez lesz a lényeg.
És szájer képviselő bejelentette tegnap, hogy eltörlik az alkotmánybíróságot. Ugyan nem szó szerint, csak épp ez lesz a lényeg.
Te zseniális gyík (t.i. Varánusz), ha az államigazgatásban dolgoznál, nem lenne ilyen nagy a szád. Mindenki magán kezdje a hetékonyabb munkát és a spórolást, NE MÁSON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Akkor egyszer lesz élhetőbb Magyarország!
Valami fontosat meg kellene értenie mindenkinek:
Az ország kölcsönt vett fel, hogy finanszírozzon egy életszínvonalat amit nem engedhetett volna meg magának a lakosság a valós gazdasági teljesítmény alapján.
Azt mondják szopás volt az elmúlt 20 év? Hát messze nem akkora mint pl. Szlovákiában vagy Lengyelországban. Mi elköltöttük azt amit sosem termeltünk meg, ők nem. Ez a mesterségesen felfokozott kereslet generált egy növekvő gazdaságot mindaddig, amíg a kamatok finanszírozhatatlanná váltak, akkor jött a baj...
(Aki vitatja a kölcsönfelvétel ritmusát vagy tényét az vegye a fáradságot és nézzen utána. Egy szép exponenciális görbét fog találni. Azaz az első Fidesz kormány is ugyan azon az öngerjesztő görbén mozgott anno)
Páran így vagy úgy de k...ra meggazdagodtak ezen. Ők tették el a pénzt nem a mindenkori kormány. Ez a többnyire korrupt, adócsaló és minden közteher alól kibújó "elit" mára érinthetetlenné vált, politikai befolyása pedig sokkal nagyobb mint bárki gondolná.
Pénz beszél mindkét oldalon, ezt vitatni óriási naivitás lenne.
A kapitalizmusban az államnak egy huncut kanyija sincs, csak azzal gazdálkodik amit a zemberek és a vállalkozások befizetnek plusz kölcsönt vehet fel.
Ergo a tartozást a súlyos kamatokkal együtt a zemberek fogják visszafizetni függetlenül attól, hogy ki van hatalmon.
A különbség a dolgok súlyozásában lehetne, de nincs. Jelszavakkal, demagógiákkal telítődik a közélet, egyre nagyobb az amúgy is legendás magyar széthúzás, de a lényeg nem változik...
Az ország kölcsönt vett fel, hogy finanszírozzon egy életszínvonalat amit nem engedhetett volna meg magának a lakosság a valós gazdasági teljesítmény alapján.
Azt mondják szopás volt az elmúlt 20 év? Hát messze nem akkora mint pl. Szlovákiában vagy Lengyelországban. Mi elköltöttük azt amit sosem termeltünk meg, ők nem. Ez a mesterségesen felfokozott kereslet generált egy növekvő gazdaságot mindaddig, amíg a kamatok finanszírozhatatlanná váltak, akkor jött a baj...
(Aki vitatja a kölcsönfelvétel ritmusát vagy tényét az vegye a fáradságot és nézzen utána. Egy szép exponenciális görbét fog találni. Azaz az első Fidesz kormány is ugyan azon az öngerjesztő görbén mozgott anno)
Páran így vagy úgy de k...ra meggazdagodtak ezen. Ők tették el a pénzt nem a mindenkori kormány. Ez a többnyire korrupt, adócsaló és minden közteher alól kibújó "elit" mára érinthetetlenné vált, politikai befolyása pedig sokkal nagyobb mint bárki gondolná.
Pénz beszél mindkét oldalon, ezt vitatni óriási naivitás lenne.
A kapitalizmusban az államnak egy huncut kanyija sincs, csak azzal gazdálkodik amit a zemberek és a vállalkozások befizetnek plusz kölcsönt vehet fel.
Ergo a tartozást a súlyos kamatokkal együtt a zemberek fogják visszafizetni függetlenül attól, hogy ki van hatalmon.
A különbség a dolgok súlyozásában lehetne, de nincs. Jelszavakkal, demagógiákkal telítődik a közélet, egyre nagyobb az amúgy is legendás magyar széthúzás, de a lényeg nem változik...
@redriot77: A fidesz következetesnek mutatkozik, azaz még mindig a nyugdíjak megvédéséről beszél, holott már maszatolja az összeget a költségvetés, nyugdíjkassza, államadósság-csökkentés bermuda-háromszögében
@Gergő77: A fidesz és az stílusa ma már európa által megismert hungarikum. A 2/3-ba sokminden belefért volna de egy diktátori önmegvalósítás csak ilyen áron. Ha Orbán megéri a 2014-et az nagy biológiai*szakorvosi teljesítmény lesz
Egyébként a nyugat tapsikolna azokhoz a reformokhoz, ami rengeteg ember biztonságát rendítené meg. A kormány rögtön a mézes-bödönbe nyúlt, és csak félszemmel félszívvel a 2/3 ra támaszkodva remélve az EU által az önállóságunk tiszteletét - csinálta amit csinált.
Orbán dilemmája szembeköpni önmagát, az elmúlt nyolc év kormánydöntő kisérleteit, vagy folytatta volna amit a Bajnai kormány csinált -hatékonyabban.
Orbán dilemmája szembeköpni önmagát, az elmúlt nyolc év kormánydöntő kisérleteit, vagy folytatta volna amit a Bajnai kormány csinált -hatékonyabban.
@KG2000: Én dolgoztam az államigazgatásban, van fogalmam róla, hogy az elbocsátások milyen hangulatot generálnának. A versenyszféra nem fogadja be a szerencsétleneket, míg a maradéknak csupán a remegés marad, hogy - meddig ?
@KG2000:
Tudom, hogy a kijelentésem furcsa és idegen lesz számodra, ezért megpróbálom nagyon finoman közölni: vannak Magyarországon emberek, akik nem az állam csecsén lógnak. Fura, mi? Ilyen vagyok én is. Cserébe adót és járulékot fizetek dögivel azon hasonszőrűekkel együtt(kkv szektor) akik eltartanak benneteket, az államot, és a mindenkori rémálmaival küzdő kormányzatot is.
Tudom, hogy a kijelentésem furcsa és idegen lesz számodra, ezért megpróbálom nagyon finoman közölni: vannak Magyarországon emberek, akik nem az állam csecsén lógnak. Fura, mi? Ilyen vagyok én is. Cserébe adót és járulékot fizetek dögivel azon hasonszőrűekkel együtt(kkv szektor) akik eltartanak benneteket, az államot, és a mindenkori rémálmaival küzdő kormányzatot is.
@Pikk:
A versenyszférának nem az a baja, hogy valaki az államigazgatásból jött. Hanem az onnan hozott mentalitás:
varanus.blog.hu/2010/02/01/nem_becsuletesnek_valo_videk
Amíg ez így zajlik, amíg valaki önálló döntésekre és hatékony munkavégzésre alkalmatlan, addig baszhatja a versenyszférában elhelyezkedést.
A versenyszférának nem az a baja, hogy valaki az államigazgatásból jött. Hanem az onnan hozott mentalitás:
varanus.blog.hu/2010/02/01/nem_becsuletesnek_valo_videk
Amíg ez így zajlik, amíg valaki önálló döntésekre és hatékony munkavégzésre alkalmatlan, addig baszhatja a versenyszférában elhelyezkedést.
@Fabius: Félreértettél, én nem az államigazgatásban dolgozom, hanem magáncégnél. Csak éppen nem szeretem azokat, akik másokon akarják kezdeni a spórolást. Összefogásra van szükség, mindenkinek adnia kell, valakinek többet, mert eddig kevesebbet adott. Egyébként a Széchenyi-terv a KKVket akarja megerősíteni.
@Pikk: Én is dolgoztam közalkalmazottként, egy kórházban, 13 évvel ezelőttig. Már akkor is bizonytalan volt a finanszírozás, Gyurcsányék pedig azt a kórházat bezárták, kész, vége. Az embernek igenis körül kell néznie, lehetséges a váltás, nem kell megvárni a véget.
@KG2000:
Engem nem kell erősíteni Széchenyi tervvel, megoldom egyedül. Cserébe viszont elvárnám, hogy a gazdaságélénkítés valós számokra és ne illúziókra épüljön.
Mellesleg én nem tudok többet adni, mert éppen "nem kérik". Az egykulcsos alapján megfelezték az adómat, pedig szívesebben látnám ahogy kispénzűek beletolják a gazdaságba fogyasztás formájában. Nem azért, mert dejófej vagyok, hanem mert kapitalista. Az ő többlet fogyasztásuk nekem többlet termelést és nyilván többlet hasznot is jelentene.
Engem nem kell erősíteni Széchenyi tervvel, megoldom egyedül. Cserébe viszont elvárnám, hogy a gazdaságélénkítés valós számokra és ne illúziókra épüljön.
Mellesleg én nem tudok többet adni, mert éppen "nem kérik". Az egykulcsos alapján megfelezték az adómat, pedig szívesebben látnám ahogy kispénzűek beletolják a gazdaságba fogyasztás formájában. Nem azért, mert dejófej vagyok, hanem mert kapitalista. Az ő többlet fogyasztásuk nekem többlet termelést és nyilván többlet hasznot is jelentene.
@KG2000: Létezik olyan hogy az ember kishitűsége, azaz az elbocsátott összeroppan, pláne ha a nyugdíjas kora felé közeledve küldik el, és hogy még cifrább legyen, vidéken él.
Egyetlen valódi érték létezik az egyszerű állampolgár esetén a fix munkahely, ha ez elmúlik akkor irány a világ a magyarokra való tekintettel valami szórvány közösség.
Egyetlen valódi érték létezik az egyszerű állampolgár esetén a fix munkahely, ha ez elmúlik akkor irány a világ a magyarokra való tekintettel valami szórvány közösség.
@Fabius:
A héten voltam a NÜSZ Kft irodájában. (Nemzeti Üdülési Szolgálat)
Ügyfél egy szál se, de volt rá 8 előadó, az iroda 30 fokra felfűtve, az ügyintézők rövid ujjúban.
Most voltaqm ott harmadszor, mind a három alkalommal hasonló tapasztalatom volt.
-----------------------
A Parking Kft, ami parkolással foglalkozik, tehát ügyfelei főleg autóval mozgó emberek, beköltözik a Lajos utcában egy olyan irodaházba, ahol nincs parkolóhely.
------------------------
A cégünknél leadott (kötelező!) statisztikák között van kettő, ahol a leadott statisztikákat kell összesíteni.
Van olyan adatsor, amit három szerv is bekér.
Idén a kolléganő már két hibás nyomtatványt is talált a hivatal hobnlapján. Van olyan nyomtatvány, aminek ak itöltési útmutatója a nyomtatvány (on-line) beküldési határidejének napja reggelén 9:15-kor még nem elérhető!
Végrehajtási rendeletek szövege sokszor nem egyértelmű.
A héten voltam a NÜSZ Kft irodájában. (Nemzeti Üdülési Szolgálat)
Ügyfél egy szál se, de volt rá 8 előadó, az iroda 30 fokra felfűtve, az ügyintézők rövid ujjúban.
Most voltaqm ott harmadszor, mind a három alkalommal hasonló tapasztalatom volt.
-----------------------
A Parking Kft, ami parkolással foglalkozik, tehát ügyfelei főleg autóval mozgó emberek, beköltözik a Lajos utcában egy olyan irodaházba, ahol nincs parkolóhely.
------------------------
A cégünknél leadott (kötelező!) statisztikák között van kettő, ahol a leadott statisztikákat kell összesíteni.
Van olyan adatsor, amit három szerv is bekér.
Idén a kolléganő már két hibás nyomtatványt is talált a hivatal hobnlapján. Van olyan nyomtatvány, aminek ak itöltési útmutatója a nyomtatvány (on-line) beküldési határidejének napja reggelén 9:15-kor még nem elérhető!
Végrehajtási rendeletek szövege sokszor nem egyértelmű.
@Gergő77:
Balról nem ekézik orbánékat, mivel bal oldalon ők vannak.
Sajnos ma nincs egy normális ellenzék.
Nemzeti Együttműködés van.
Balról nem ekézik orbánékat, mivel bal oldalon ők vannak.
Sajnos ma nincs egy normális ellenzék.
Nemzeti Együttműködés van.
@Fabius:
"Nézd meg mennyi idő (és pénz) náluk átíratni egy autót, kiváltani egy telephely engedélyt, és mennyi ugyanez nálunk."
Mennyi?
"Nézd meg mennyi idő (és pénz) náluk átíratni egy autót, kiváltani egy telephely engedélyt, és mennyi ugyanez nálunk."
Mennyi?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A telephelyengedély harmadannyi idő, a cégünkhöz egy ember jött ki ellenőrizni, ő végezte az összes szakhatóság felé a vizsgálatot. Érintés-munkavédelem, gáz, mindent ez a tag csinált meg ott helyben.
Autó: szlovák állampolgárnak sacc/kb 10 perc, 70 euró + biztosítás.
A telephelyengedély harmadannyi idő, a cégünkhöz egy ember jött ki ellenőrizni, ő végezte az összes szakhatóság felé a vizsgálatot. Érintés-munkavédelem, gáz, mindent ez a tag csinált meg ott helyben.
Autó: szlovák állampolgárnak sacc/kb 10 perc, 70 euró + biztosítás.
Az utolsó 100 komment: