Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: wmn.hu/kult/61888-a-rajzfilm-varazslat-es-tundermese--macskassy-gyula-tortenete Macskássy Gyula m... (2024.04.19. 16:33) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Valamit súgok magának www.youtube.com/watch?v=b1nDwrxc0wM (2024.04.10. 10:30) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.02.01. 08:00 Fabius

Nem becsületesnek való vidék

Címkék: autó regadó honosítás

A magyar állam (igen, kisbetűvel mint nemecsek ernő) menjen a picsába!
Ennyi nyomtatvány, és ezt értelmezni képtelen közalkalmazott (tanárok, egészségügyiek kíméljenek, nem rólatok szól) a világon nincs. Ahogy annyi bőr sincs, amit rólunk le lehetne még cibálni a legváltozatosabb indokokkal. Kezdem megértem azokat, akik szarnak az autó honosítási hercehurcára, és vidáman közlekednek idegen rendszámmal. Én vagyok a hülye, mert becsületes akartam lenni. Önmagára adó tudatos állampolgár, aki eleget tesz országa törvényeinek. Akkor is, ha dolgozik külföldön, van EU-s adószáma, és lehetősége egy dolgozói akciót kihasználva autót vásárolni közvetlenül a gyárból.


A következő paksaméta kell az elvámoltatáshoz:


-Egységes vámárunyilatkozat
-Árutovábbítási vámokmány
-Vásárlásról szóló számla, stb
-Külföldi forgalmi
-Személyes iratok
-Nyilatkozat, hogy nem hoztál tárgyévben másik autót az országba
-Közlekedési Felügyelet engedélye a vámkezeléshez
-Vám biztosíték (készpénz, banki garancia, biztosítás)
-Adatlap a vám megállapításhoz
-Adatlap a reg.adóhoz,
-Adatlap a környezetvédelmi termékdíjhoz
-Adatlap az áfához.

Mire mindent kitöltesz, ablakhoz fáradsz, Értetlenke egyből nem érti: hogyhogy nincs a közvetlenül a gyárból vásárolt autónak forgalmi engedélye? Mire nagyjából felfogja, hogy egy gyárkapun kilépő autó nem rendelkezik forgalomba helyezési iratokkal, jön a következő agyi zsákutca: hol van az EUR1 Szállítási bizonyítvány?
Mondom sehol, a Skoda a.s. által kiállított számla a szállítási és vásárlási igazolás. Szerinte ez kevés, de nem biztos. Én keresem meg neki ott helyben mobilneten, természetes személy, (még a természetesen dühös is mint én) 6000 Euro-ig számlanyilatkozattal hozza a kocsit, ez pedig szerepel a számlán, a szabályozás meg a honlapjukon.
Erre nézi a számlát, mint anyóka a zsinórtangát, és még mindig nem érti: számlázott érték 6000 Euro.
-Mi a baj? -kérdezem, -meghaladja ez a hatezer eurót vagy sem?
Eldönteni a számok ismeretében nem volna megerőltető, de óriási dilemma ez. Mert nem kevesebb, de nem is több az összeg. Nem egyértelmű. Ha legalább 5999, vagy 6001 volna...! De pont annyi ez a szemét!
Állásfoglalás kell, felső ember aki tud olvasni, értelmezni, üljek le. Vezér érkezik,első kérdése: -hogyan lehetséges ennyiért kocsit venni a gyárból? -Ott kell dolgozni baszd meg -morgom -egyébként meg kurvára semmi közöd hozzá. A számlát nem Hrabomil Szlopotka autónepper állította ki, hanem a Skoda gyár, nem hiszem, hogy Kiss Dezső fogja megkérdőjelezni a szigorú számadású készpénzfizetési számlájukat.
 

Amíg a konzílum tart, elmélázol mi minden fondorlat árán kell honosítani egy autót. Először viszed a helyi illetékességű Közlekedési Felügyelethez, ahol megállapítják: az autó megfelel a műszaki követelményeknek, és kiosztják a környezetvédelmi besorolását. Ha ezen túl vagy, mehetsz a vámhivalatalba, ahol a fenti állapotba szaladhatsz bele "problémás" esetben. Mire megugorják az akadályt, átrágják magukat az aktakupacon, megszületik a határozat, amivel fizeted az áfát, reg.adót, és a környezetvédelmi termékdíjakat. Ha befizettél mindent, akkor mehetsz az okmányirodába. Újabb kazal okmány kitöltése után először vizsgáltatják az autót, nem loptad-e valahonnan? Ezt egy új, még forgalomba nem helyezett autónál is megteszik, nyilván nem ingyen. A BM vizsgálat után elindulhat a valós fogalomba helyezés, természetesen eredetvizsgával ahogy kell, mert vizsgálgatásért eddig csak két helyen fizettél eddig. Ha mindezt túlélted akut agyvérzés nélkül, máris használhatod az autódat magyar rendszámmal, hivatalosan.

Csöndben anyázva azért felteszed magadnak a kérdést: érdemes volt becsületesnek lenni? Anyagilag kurvára nem. Ha a napi agybajra gondolsz, a millió kitöltendő papírra, a hivatalokban munkát végzők mentalitására, a mindenhol, mindenféle jogcímeken pluszban lehúzott pénzek feletti dühöngésre, akkor egészségileg sem. Ezt az egészet meg lehetne oldani egy helyen, harmadekkora apparátussal, negyedennyi idő alatt. Ha az állam mohó keze is megelégedne egy picit szerényebb megnyúzással, akkor talán nem a vegytiszta cinizmus hangján tudná kiejteni a honpolgár:

Magyarország! Én így szeretlek!

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr821718565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az autós a legjobb alany. Bármennyi bőrt le lehet róla húzni és meg is teszik. Viszont érdekelne, hogy mennyi volt a kárszámla? Mennyibe került az autót üzembe helyezni? Nem lehetett kis összeg. Gondolom azért kitalálták, hogy túl jól ne járhass...
@dfcwolf: Annyira még nem volt bátorságom feldühíteni magam, hogy tételesen mindent összeadjak. De 8 kiló felett járunk sallangok nélkül is.
@Fabius:
Hát ez a durva! És mit is tettek ők a 800 kilóért???
@dfcwolf: Semmit. Nagy kegyesen hagyják majd, hogy haszálja az autóját.
@dfcwolf: Mit, hát mit?!? Szivatták körbe-körbe.
Aki magyar rendszámmal jár kiírhatná magára:
hülye majom vagyok húzatok le/meg.
-Megvizsgálták, minden fődarab típus azonos-e, meghatározták a környezetvédelmi osztályba sorolást.
-Megállapították a fizetendő vámot (0 forint, de ez eljárás nincs ingyen) kiszabták az áfát, a reg.adót, környezetvédelmi termékdíjakat.
-BM vizsgálat kiderítette, nem körözik az autót sehol. (8 hét alatt sikerült)
-Eredetvizsga, mert a gyár által kiállított számla, és a soha forgalomba nem helyezett státusz erre nem elég.
-Okmányiroda kiállította az összes papírt, és kiadta a rendszámot.
-Közl.felügyelet műszaki vizsgáztat, zöldkártyáztat, címkéz, stb.
Ez túl magas labda.

Ezen az aprócska és nyilvánvaló problémán túl még rengeteg faszság van ebben az országban. De ezeket már csak az tudja, csak az érti, aki hatóságokkal kapcsolatba kerül (valami vállalkozó féle - gyk.).
A gond az, hogy aki viszont szavaz a fejük felett, az ezeket a gondokat magasról leszarja vagy nem tudja/nem érdekli (ezek jelenleg a közalkalmazottak és a nyugdíjasok, azaz a kiszámítható választók - gyk.)
Ja, azt már nem is mondom, hogy az okos tömegválasztóink nagy része, ha ilyen problémákat hall, akkor nem érti, mi a gond, ezt így kell csinálni, ennyibe kerül, teljesen jogos, ezek különben is adócsalók, gyilkosok, dögöljenek meg stb.
Egyébként kár beszélni róla. Olyan nagy az érdekellentét az adófizetők és a választók között, hogy nem érti az egyik, mit mond a másik.
Ha Cseh Köztársaságból hoztad a kocsid akkor vámokmány (EV és a származást igazoló okmány (EUR1 vagy számlanyilatkozat) nem kell hozzá mert EU. Csak VPID-azonosítót kell igényelned, a regadó adatlapot kitöltened, és benyújtani a területileg illetékes REK-hez (Regionális Ellenőrzési Központ) egy környezetvédelmi termékdíj adatlapot eseti bevallásra (mondjuk ez még plusz 5000 HUF a GLN-azonosító miatt)
Legközelebb ha vámmal kapcsolatos problémád van a mobilom: 06-70/414-08-61
Állam bácsi sápot markoló mohó ujjacskái nem ismerik a mértéket. A regadóért már szóltak elégszer az Unióból, de nekünk ez az ajánlás valahogy elkerülte a figyelmünket. Az autós tényleg az az állatfajta, akiről mindent le lehet nyúzni útalaptól vagyonadóig. Azt várom mikor fognak a gyalogossal járdahasználati, a bringásokkal bicikliút használati díjat szedni? Nem bántani akarom őket, de ettől az államtól ez is simán kitelik.
Figyeljetek ide: tudjátok ti hány aparatcsik-gyerek végez ilyen-olyan egyetemeket csak az idén?

Na kéremszépen - ezeknek a gyerekeknek márpedig MUNKAHELY KELL !!! - akár a föld alól is - ezt a befolyásos apuka is így látja (helyesen).

Igenám, de a gyerekek lószarhoz sem értenek - és ma már nem az a világ van, hogy "majd betoljuk az egyik haver cégébe - semmittenni" - mert ez már nem megy.

Mi marad hát? Az ÁLLAMAPPARÁTUSI POSZT! Mindegy milyen, csak legyen.

Igenám, de ott minden hely be van már töltve...és onnan kirúgkapálni embereket sem olyan könnyű...pláne, hogy ott is már mindenki valakinek a valakije. Mi legyen akkor?

Megmondom én: ÚJABB ÉS ÚJABB állami-adminisztrációs posztokat kell létrehozni....mert máshová nem lehet elhelyezni a derék csemetéket.
Az újabb posztok viszont újabb és nagyobb bürokráciát is jelentenek - a költségekről nem is beszélve...de ez nem számít.

Gondoljátok, hogy majd az új érában ez nem így lesz?
Néhány éve külföldről költöztem haza. Volt egy tehetrautónyi cuccom, amit mivel két évnél hosszabb időt tartózkodtam ott vámmentesen hozhattam az országba. Bútorok, gyerekholmik, ruhák hegyei. Minden teljesen simán ment, amíg a kamion az országba nem ért, mert utána jött az emberkínzás. Először ki kellett tölteni egy listát tételesen, szerepeltetve a cikkenkénti tarifaszámot. Ez egy sokjegyű kód, interneten nem találtam meg, van a vámhivatalban egy salátává lapozott példány, ott lehet kinézni, hogy pl egy háromkerekű gyerekbicikli milyen számmal azonosítandó. Áfát és vámot kell számítani minden egyes pokrócra, csörgőre és faliórára soronként, de az oszlop végére nulla kerül. Három óra hosszat töltöttem kifelé a listát, szem előtt tartva, hogy nehogy kerti székként azonosítsam a konyhai széket. Elkészültem, vittem boldogan, erre azonnal munkáltatói igazolsát kértek. Fogalmam sincs miért, a kedvezmény nem munkaviszonyhoz kötött, mégis kérték. Mire megszereztem, a hivatal bezárt. A kamionos erősen megvakarta a fejét, megbeszéltük a kötbér összegér amit majd fizetnem kell az éjszakáért. Másnap a kért papírokkal büszkén beállítok, az ügyintéző átfutja őket, majd megállapítja, rossz hivatalban vagyok. Nem a központi, budapesti, hanem saját városom hivatala az illetékes. Megbeszéltem a kamionosokkal, hogy találkozunk nálunk, plusz 70 kilométert ismét beáraztunk, csődítettem a rakodóbrigádot. Városkámban közölték a hivatalnokok, hogy rosszul tájékoztattak, mert ebben nem ők, hanem a lakóhely szerinti megyeszékhely vámosai az illetékesek. Szünetet tartottam, megpróbáltam nem összetörni semmit, valami végleg megváltozott bennem. Valahogy nem éreztem többé tiszteletet. Aztán megsajnált egy csaj, felnyitotta végre a kamiont és belenézett. Ok. Mindezt néhyán használt bútor és egy nagy nulla miatt. Persze ez így nem volt szabályos, csak gyerekeim életére tett esküm, hogy másnap reggel rohanok a megyeszékhelyre, ellenében rakhattuk le végre alaposan megútált bútoraimat.
Másik példa: rendszám elvesztése.

Ocsmányiroda, igénylés, befizetés, 1 hónap várakozás, addig ideiglenes rendszám-igazolás (papíron). Legalábbis pár éve így volt.

A németnek elmondtam, nem értette. Szerinte ez úgy megy, hogy bemegy a legelső illetékes irodába (minden településen van ilyen), megigényli, leül, iszik egy kávét, addig a sufniban Jürgen a táblanyomó gépen megcsinálja a táblát, 20 perc múlva a kezében van.
Van szlovák cégem. DHL küldeményeknél (vagy TNT, Fedex, bármi) ott csak egyszer kellett kitölteni egy vámeljárás igénylő lapot - soha többet. Megjön a cucc ( EU-n kívülről), bedobják az irodába egy számla kíséretében, hogy azt meg fizessük be. ( VÁM + ÁFA) Ennyi.
Itthon: Minidig, de mindig ugyanazt a qrva 10 oldalt ki kell tölteni, minden szart mellékelni, még én találjam meg a TARIC kódokat nekik ( ami az ő munkájuk lenne), mindig találnak valamit, amibe bele lehet kötni ( írassam át a számlát, nem jó a TARIC kód, nézzek másikat, stb) - egy vámolás minimum egy hét, de inkább 10 nap. És adig nincs áru, míg be nem fizettem az összes illetéket. Ez is egy is különbség.
Off:
Kedves Varánusz - volt valaha egy snowboardos ismerősöm, akit Varánusznak hívtunk. Lehet azonosság?
"A magyar állam (igen, kisbetűvel mint nemecsek ernő) menjen a picsába!"

Ezek szerint a "magyar állam" zsidó?
@Szűcslaci: Esetünkben a varánusz a blog neve, nem a szerzőké :-)
Ez igazából azért jó, hogy így van, mert motivál, hogy ne járj autóval!:)
Fabius!

Akkor mit fogsz mondani, amikor ezért a rendszámért, a szlovák határt átlépve, az első rendőr lehúz?
Én azért nemcsak azokat a nyomorultakat hibáztatnám, akik velünk szemben ülnek az okmányirodákban, hivatalokban. A robbantást valahol magasan kezdeném el - nem egyszer megfordult már a fejemben, hogy felgyújtom valamelyik minisztériumot, mindig azt, amelyikkel bajom volt éppen -, ugyanis szent meggyőződésem, hogy a központi hivatalokban ülnek azok a lángelmék, akik ezeket a marhaságokat kitalálják. Mintha külön arra dresszíroznák ezeket az okostojásokat, hogy hülyébbnél hülyébb kérdőíveket, eljárási módokat találjanak ki! A legnagyobb baj szerintem ott van, hogy egyikőjük sem lent a végeken, valamelyik helyi apparátusban kezdte, hanem az egyetem után rögtön bekerült gyakornoknak és bebizonyítandó "alkalmasságát"
azon agyal, hogy hogyan tudja bonyolítani az életet. Ha legalább 1-2 évig ülne velünk szemben valamilyik ügyfélfogadó pultnál, hát szerezne tapasztalatokat. A közszolgákról meg annyit, hogy bénáztak már velem is elégszer, de azt is tudom, hogy nemcsak az ügyfelektől hanem felsőbb szintről is kapják az okosságokat rendületlenül. A poszt esetében pl.biztos vagyok abban, hogy megkérdezték tőle, hogy szerinte a pont 6000 euró még beleesik-e az alsó határba, mert ha szerinte igen, akkor helyből azt mondják, hogy nem. Pedig igen.
@ki kicsoda: Hetente járom a Szlovákia-Csehország útvonalat, engem még ilyen nem ért. De sok helyen olvastam történeteket erről én is.
Áááá. jogszabályértelmezés bakker.

kiadtam egy árajánlatot. Eleve dráma, hogy adó van a továbbszámlázott cateringre és hotelre, mivel feltételezik, hogy csalsz és mutyiban a dolgozódat így fizeted.
De:
Nem értettem, hogy két jogi kategóriából melyikbe tartozik az adott eset (más adózás, tehát tudnom kellett mielőtt árat adok) Van ismerős adószakértő felhívom: Nem tudja, lehet így is úgy is értelmezni, felhívja az APEHOS magas beosztású kontaktját, aki a szakértőkkel értelmezteti. Ésbazmeg mi a válasz? Nem tudják biztosan, attól függ, hogy az évvégi ellenőrzésnél a csinovnyik hogy értelmezi a jogszabályt.

Nesze neked vállalkozásbarát adózás.
No nekem egy átírás került 1 hónapomba, mert mindig más papírt kértek az előző ottlétemhez képest. És persze nincsenek emberi időben nyitva... Bazz... Ja és a szopásért még én fizettem.
Én egyszer össze akartam írni egy autós kiadásait tételesen. Szinte lehetetlen. Most meg itt van az új forgalmi vizsga.

Az USA-ban ez így nézett ki. Egy évre kapod a forgalmit. A lejárat után egy hónapig intézheted a dolgot. Bemész az erre kinevezett tagoffice-ba. Beviszed a forgalmit. Kitöltenek egy újat. Adnak egy matricát a rendszámra, ami egy évig érvényes. Mindezért befizetsz 25 dollárt. Kijössz és boldogan ragasztod a matricádat. Egy évig megint semmi dolgod az autóval...

Arról nem is meséltem, hogyan szereztem egy nap alatt jogosítványt. Reggel 9-re mentem és délben a kezemben volt az új mágneskártyás, fényképes jogosítvány. Tanulással, szemvizsgálattal, tesztírással, vezetéssel együtt. 50 dollár volt...
a helyzet az, hogy az állam csak reagál, nem azért kell a sok papír mert geci akar lenni, le akar húzni, hanem mert a magyar minden kiskaput megkeres, amit az államnak újabb és újabb papírokkal, vizsgálatokkal kell betömni
ausztriában azért egyszerűbb minden, mert a polgár nem akar mindenáron csalni, mint itt...
ezt kéne megérteni
adót kéne fizetni normálisan és nem csalni, minden más lenne
@mézescsók:

Van igazság abban amit mondasz. De az mégis túlzás, hogy nekünk állampolgároknak kell tisztában lenni az adott ügy szabályozásával és ügymenetével, ha haladni akarunk. Ne nekem kelljen már tudni, mikor milyen szabály vonatkozik pl az EUR1 nyomtatvány esetében. Azt se nekem kelljen tudni, hol találom ezt meg a honlapjukon, hogy meg tudjam mutatni. Ám legyen képes eldönteni egyedül, ha valami 0-6000 Euró között X, és 6001-től végtelenig Y, akkor vajon rám mi vonatkozhat ebből.
Akkor elmondaném, hogy miképpen helyeztem üzembe egy Magyarországon vásárolt új autót a bunkó Szlovákiában.

1. Beadvány az közlekedésfelügyelethez.
2. Kiadtak egy csekket, amin egy összegben be lett fizetve minden (össyesen 120 euro)
3. Az adóhivatalban befizettem az ÁFÁ-t (nem vagyok szlová állmapolgá, csak ott dolgozom.)
4. A papírokkal bementem a rendőrségre, ahol fél óra alatt megkaptam a forgalmit és a rendszámot (ez megint volt 60 euro).

Ennyi.
Még egy apró érdekesség. Kölföldön történő adózáshoz szükségem volt az APEH tól egy igazolásra. Ma már csak nyomtatvánnyal igényelhető, amit ha úgy adok be, hogy leírom mire kell, akkor az elektronikus formátum hibásnak jelzi. Beküldtem hibásan, visszadobták. Nem lepődtem meg, egy ügyintéző segítségével próbáltuk kitölteni, de a valódi okot feltüntetve mindenképp hibás. Sebaj, kísérőlevéllel, ügyintézőre hivatkozva, szoftverhibát emlegetve elküldtük újfent. Egyáltalán nem lepett meg, amikor nagy nyomtatott betűs M E G T A G A D V A választ kaptunk három oldalas indoklással. Feleségem és még néhány szakértő köröltoporogta a témát és kiderült:
1. A hivatal nem hallgathat, válaszolnia kell az én kérelmeimre.
2. A hivatal épp szabadságszezonban leledzett, nem volt kapacitás.
Ezért aztán, hogy az 1. pontnak eleget tehessenek, defaultból küldenek valamit, mindegy mit, majd ha ráérnek tesznek eleget a kérelmeknek. És ez a sztori is egy nagy nulla körül forgott.
Annyi persze a dolgohoz tartozik, hogy a beadvány mellékelte volt a számla, a kiadott tanúsítrvány a kocsi technikai adatiról. És a forgalmit itt nzomtatták ki, a rendőrség csak BELENYOMTATTA a rendszámot. :)
@fingerbangs:

ez kurva nagy hülyeség amit írtál. lásd az előző hozzászólásomat. Miért nem fizet adót az állampolgár? Mert az egész rohadt ország lehúzhatná a rolót:
a multi nem dolgoztatna itt, mert nem lenne olcsó beszállító és olcsó munkaerő (munkaerőkölcsönzés megvan?)
Kisválallkozó tönkremenne
Középvállakozó belefulladna a kiadásaiba,

Úgyhogy kéne egy felhasználóbarát adórendeszer.

Még egy példa: Ismerős lakást ad ki. Gondolja, oké, hivatalosan kiadja cégnek, adókalkuláció:
80 nettót szeretne érte. Mennyiért kell kiadni???

140 baszki. Normálisak???? Persze, hogy ezek után azt mondja, hogy kapja be mindenki.

Miért nem lehet mondjuk 20% az adó? 100 ropi, számla, huszat befizet oké. Aki magánszemélként 80-ért lakást ad ki annak ez simán megér annyit, hogy ne mutyizzon és nyugodtan aludjon...
@szmoker /segílyes/:

igen igen, de jürgenen kívül nem is kell más ember ehhez. itt magyarisztánban köll egy embür aki kitölti a papéjrostot, kkő egy másik aki átviszi a ziktatóba, kő egy harmadik aki az iktatóból leviszi a hely jürgen ISMERŐSÉNEK. Az ismerős telefonál magyar jürgennek, aki beárazza a táblát (8000000000 trillióó csilló dollár) és ezt visszafaxolja ismerősnek. Ismerős az árajánlatot jóváhagyatja a hivatalvezetővel, aki potom 790000000 csillió dollárért még azon a héten(!!!!!!) aláírja és jóváhagyja.

Ezek után jürgen megkapja a megbvízási szerződést az ismerős tuti kis btjének közbeiktatásával és értesítia várakozó ügyfelet, hogy potom 36521417242176342136808908080808080808080808080 csilliárd dollárért soronkívül megoldja a biszbaszt.

kb. ez magyarország. és a sok kibaszott kis retkes közalkalmazott meg a végletekig fel van háborodva, ha azt kérdezik tőle, hoyg mutassa már fel mi a faszt tett le az asztalra az elmúlt 200 millárd évbe, bármikor.
Azok a rohadék gazdagok akiknek manapság autóra, főleg újra! telik megérdemelnek mindent.
Még a főbelövést is.
@Franky4fingers: fogalmad nincs semmiről és te hülyézel le engem? :)
lol
Én már előre parázok, hogy mennyit kell majd fizetnem, amikor a 20 éves kadettemet elviszem majd műszakiztatni ősszel. A jármű '90 óta a család tulajdona, hűségesen nyeli a benzint és rója a km-eket...
Szóval igazán itt az ideje, hogy elvégezzenek rajta egy eredetiség vizsgálatot, meg törzskönyvezzék, meg a fene tudja mit akarnak majd még. Persze mindezt az én költségemre, mert azt nem lehet, hogy én csak a benzinben lévő adóval járuljak hozzá a költségvetéshez. Ha már ilyen önző vagyok, hogy nem vettem mostanában új kocsit regadóstul, törzskönyvestül, eredetiségvizsgálatostul, áfástul, akkor legalább most fizessek valamit, ugye...

Lehet, hogy a végén többe fog kerülni a műszaki, mint amennyit a kocsi még ér! :)

És a legszebb az, hogy ha most meg is vizsgálják, az nem lesz megfelelő igazolás, ha el akarnám adni (ha lesz aki egy ilyet megvesz). Eladás előtt újra eredetiség vizsgálat, meg átírási illeték, meg mifene, ismét a jármű forgalmi értékével összemérhető költségekkel...
@fingerbangs: Igazad van! Minden magyar egy TOLVAJ! Ezek MINDENT megérdemelnek!
@synthesizer:
a magyar lett európa szennye, még az albánban is több az öntudat , itt semmise,
ha a magyarok ygerekeit lövöldöznék főbe az utcán akkor is csak bégetne a magyarbirka.
"érdemes volt becsületesnek lenni? Anyagilag kurvára nem. "

Pedig épp ez a lényege a becsületességnek. Különben mi értelme volna? ;-)
Ez a poszt a kettős mércés bloghoz jobban illett volna.
Mert bár teljesen átérzem, megértem a poszt író problémáját. Jogosnak is tartom.
A hozzászólok egy része tartozik abba a típusba aki ahol csak lehet kikerüli az adó fizetést, és aztán sír (szidva a kormányt), hogy milyen állapotban van az ország.
Hát szabad ezt?
Basszátok meg, de kurva nagy az elkeseredés ebben az országban!
@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: jaja, nálad a pont
de meg se próbálnak gondolkodni, csak mondják ugyanazt a faszságot újra és újra
nagyon buta az átlagmagyar, pénzügyileg meg abszolút segghülye
@fingerbangs: Okíts minket pénzügyi zsenikém!
@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: És ez a kurvanagy bürokrácia olyan faszán visszaszorította az adóelkerülést meg feketegazdaságot, ugye?
@Pincehelyi:

Ez mind rendben is van. :-) De tegyük fel találsz egy tárcát tele iratokkal meg lóvéval. Visszaviszed a tulajnak, aki közli veled: a lelkiismereted csak akkor nyugodhat meg teljesen, ha bemész a konyhába és elmosogatsz, kimosod a koszos ruháit, elmész a gyerekeiért a suliba. Mert neki erre nem volt ideje, amíg a tárcát kereste.
@fingerbangs: "ausztriában azért egyszerűbb minden, mert a polgár nem akar mindenáron csalni, mint itt..."

Persze. Csak Ausztriában van egy relatíve normális adórendszer, ami nem népnyúzó funkciót tölt be annak érdekében, hogy a politikusoknak legyen mit kampány meg pártfinanszírozásra fordítani azon felül amit a zsebükbe tömnek.
Úgy nem nehéz nem elcsalni az adót, hogy hagynak élni.
@lyken: Magyarországon elterjedt az a nézet, ha valami rossz, akkor azt csak további szabályok alkotásával lehet megjavítani. Erre épül a magyar szabályozás. Eszükbe sem jut, hogy talán az ellenkező irány a jobb, és a túlszabályozás helyett az egyszerű, átlátható, és éppen ezért könnyebben kikényszeríthető szabályozás a célravezető.

De persze a zavarosban könnyű halászni, főleg, ha az ember tudja, hol kell belógatni a hálót... (értsd: maga is törvényalkotó/végrehajtó)
@lyken: igen, ez igaz, de összefüggéseiben érdemes vizsgálni, ott se varázsütésre történt
A post és a legtöbb komment után furcsa kacarászásba kezdtem. Az az eszelős fajta..
@fingerbangs: "igen, ez igaz, de összefüggéseiben érdemes vizsgálni, ott se varázsütésre történt "

Persze, de meglépték. Nálunk egyenlőre a szszándékot sem látom. (A nálunk talán kicsit túlzás, mióta a lakhelyemet is szlovákiába tettem, de ez más téma.) A szlovákok is. A románok is. Csoda, ha mindenki menekül adóügyileg? Nekem a magyar állásom mellett szlovák bejegyzésű a cégem. Eszembe se jutott itthon megalapítani. Egyenlőre magyar rendszámú kocsival járok, de ha vennem kéne akkor egészen biztosan nem itthon vennék.
Régi eset, akkor még határ volt, de ügyintéző jellemére jellemző, meg azért azt is mutatja, hogy most mennyivel jobb a helyzet (Szavaimban tessék némi iróniát is érezni!). Anno vettünk Németben egy Audit. Hogy még kifizetődőbb legyen az út, csaptunk hozzá egy utánfutót, amit megraktunk alkatrésszel.
Határőr megböngészte az árút, adott valami papírt, irkált rá és mondta, hogy haladjunk tovább, készen vagyunk.
Mondtam neki, hogy "ÖÖ, hát az autó..."
Hagyjam békén, ne tartsam fel a sort!
Csak erőlködtem, hogy mit kezdjek én itthon egy német papírokkal rendelkező autóval, mire kapcsolt, hogy elnézte.
Ahelyett, hogy örült volna, begerjedt és rámutatott egy hatalmas doboz csavarra az utánfutón, hogy számoljuk még azt is meg.
Kirámoltuk, meg vissza, mondtuk neki, hogy 14.639 db. Nem kívánta lecsekkolni.

Később nagyon megbántam. Háromszor mentem le Kecskemétre, hogy kegyeskedjenek elvámolni, ahol pedig még leülni sem hagytak, azt mondták vigyek igazolást, hogy beteg a lábam és elvették a sámlit, amit előrelátóan bevittem magammal.
Viszont lehetett alkudni! Sokan két autóval mentek, hogy az egyik húzza a vámolandót és akkor motorhibásnak írták be. Akkor pár ezer ft volt a vám egy normális verdára.

Véleményem szerint az ügyintézők hallgatólagosan összefogtak, hogy ennyi pénzért (kinek mi a kevés) inkább csalásra kényszerítik a népet, minthogy szétdolgozzák magukat.
@espadazo - Játékbolt:: "Véleményem szerint az ügyintézők hallgatólagosan összefogtak, hogy ennyi pénzért (kinek mi a kevés) inkább csalásra kényszerítik a népet, minthogy szétdolgozzák magukat."

Jó is lenne ha az én bankszámlaszámomra jönne a befizetett pénz :DD.

MA mentem be okmányirodába megszüntetni a vállakozóimat. Persze ügyfélkapun lehet csak elektronikus formában, töltsek ki sok papírt, mit kell, mennyit nem mondták csak sokat. Kérdeztem hogy miután saját magam járok utánna miket is kell kitölteni kapok e visszajelzést emailben hogy minden jó e vagy van valami hiányosság , válasz be kell jönni az okmányirodába újfent, ők megmondják jó e LOL. Na beléptem az ügyfélkapura megtaláltam a vállakozás megszüntetése fület, keresem a dokumentumokat persze csak minta van, az nem jó, most keresek egy eredetit valahogyan és próbálom elküldeni hátha jó lesz.

Amint ezt elintézem szépen egy A4esre (papírra :DD) ki írom , hol, milyen papírt, milyen fülön, milyen formátumban talál meg a delikvens, beslattyogok az okmányirodába és leadom a papírt az ott ügyintézőnek, ha valaki hasonlóan meg akar szüntetni valami vállakozást, ne szopja át a fél napot mint én teszem. :))

Plusz poén az ügyintéző mondta hogy igazándiból még ők sem tudják hogyan is kell megszüntetni vállalkozást (talán a könyvelők már igen), ha végkép nem megy menjek be hozzá és együtt rájövünk :DD (szerintem még rendes is) .
A bürokráciát radikálisan csökkenteni kellene és a lehetőség is adott, csak akkor minimálisan érteni kéne mondjuk a számítógéphez, hogy legyen fasza e-ügyintézés. Erre nincs egyetlen párt sem felkészülve (na jó talán az LMP mintha vágná, mi van a weben).
@fingerbangs: Magyarországon az állam azóta "reagál", amióta létezik - mondjuk 1000 éve. Merthogy a magyar mindig is "ügyeskedő" fajta volt. A vicces az, hogy az itt írogatók túlnyomó többsége nem ezt az ügyeskedő fajtát képviseli, hanem ők is szenvedő alanyai az ügyeskedők miatt kialakított "reakciónak", azaz az adminisztráció túlburjánzásának.

Akik pedig az egész "reakció" előidézői, az ügyeskedők ilyen blogokat nem is olvasnak, szarnak bele, úgy ahogy van.

A tisztviselőink zöme meg kényszerből dolgozik ott ahol... Kellően utál is érte mindenkit. Az nem is jut eszébe, hogy az ő munkája SZOLGÁLAT ...kellene, hogy legyen.
süti beállítások módosítása