"Nevét se tudom még, pénzét se fogom még,
És csak azt tudom, hogy ő nem lesz már tizennégy.
A Viktor vigyáz rá, a Gyuri vigyáz rá,
Nem tudja mi vár, mi vár, mi vár rá...."
Tizennégy hónap múlva örökké! Ez akár egy romantikus lányregény címe is lehetne, de nem az. Pártunk és kormányunk tovább űzi a kutyakomédiát a magánnyugdíjakkal. Kedves Vezetőnk mint gondos mágus igyekszik hipnotozálni háborgó népét: a magánnyugdíjat megölni nem kell félnetek, jó lesz! Gabóca nem torkos, hanem gondos lett az elmúlt években, nála jobban senki nem lobbizik semmilyen érdekben, ezt már bizonyította!Dőljetek hátra, minden rendben lesz. Feltéve...ha a felesleges gondolkodást mellőzve szó nélkül hisztek bennünk vakon. Ez a ti érdeketek, és tényleg nem miattunk. Istibizi.
Az Ember Aki Még Soha Nem Hazudott ezzel a dumával néz minket hülyének rezzenéstelen arccal. Sehol egy pislogás, vagy egy grimasz legalább, amiből érezhetné az egyszeri ember, hogy neki is fáj, hogy hazudoznia kell nekünk. Arcból arcba. Pedig június nem volt még olyan régen, hogy a honpolgár máris elfelejtse, mikor igyekeztek ezt gründolni először. Meg azt sem, hogy miért.
Brüsszelben az EU megint nem volt megértő se Orbánnal, se a többi 7 tagországgal, akik a magánnyugdíj költségvetésbe számítását szorgalmazták. Beintettek: lófaszt gyerekek, tessék szépen tartani a hiányt, a zemberek megtakarításától meg kuss. Nagy a feje, búsuljon a ló! - gondolta Orbán, akkor államosítjuk, elvesszük, einstandoljuk a befizetéseket, oszt'jónapot! Tizennégy hónap nem a világ, nemecsek se abba halt bele, hogy a Pásztor fiúk elszedték tőle a golyóit.
A felzúdulással számoltak, legfeljebb a mértékével nem. Mit tesz ilyenkor egy Igazi Fülkeforradalmár? Visszakozik? Frászt, azt ő nem szokott, helyette példát mutat milyen az, mikor a kétségbeesés kitartással párosul: vagyis emelte a tétet. Most már nem 14 hónapig nem lesz befizetés, hanem soha többet. Furcsa hely lehet az a mátrix, ahol az el sem kezdődött 14 hónap örökké tart. Vajon miből tartana felfogni végre, hogy a választók nem hülyék? Hogy azt is megértik, a kormánynak szüksége van erre a pénzre, és használni szeretné. Hogy esetleg tényleg jobban járna a jövőbeni nyugdíjas is, ha az állam kezelte személyes számlán lenne a pénze áttekinthető módon, és örökölhetően ahogy a magánnyugdíj rendszerben volt. Néha nem kéne más csak némi leereszkedés, ha a pénzünkre pályáztok. Kezeljetek minket felnőttként, mert a szajkózással, hogy de mi értetek, és tényleg, és jó gazdák leszünk csak hülyének látszotok.
Ám a számháború nem ért itt véget.
Kormányunk remek taktikai érzékkel tovább emelte a tétet: választójogot kaphatnak a határon túli magyarok, jelentette be Gulyás Gergely az alkotmányt előkészítő eseti bizottság alelnöke. Mi jut erről elsőként az ember eszébe? Nyilván Szinglihorda Pista örömteli beszéde, mi más? Másodiknak meg az aktuális rémület: nyugdíj befizetésünk már nincs, és még a határon túliak is szavazhatnak?!
Vártam, hogy a közelgő ünnep apropóján a kormány előjön valami hasonló nemzeties dologgal. De biztos, hogy ebben a pillanatban ez volt a jó választás? Én is azok közé tartozom, akik szerint a kettős állampolgárság megadása nemes és jó dolog, szavazni viszont mindenki oda szavazzon ahol él, és ahová adót fizet. Ettől nem tartom kevésbé fontosnak a határon túliakat, de a rokonaimra is rászólok, ha átjönnek hozzánk és átrendezve a lakást ők mondják meg hol legyen mától a kanapé. Alapból mégsem ez a bajom. Hanem a nyugdíjrendszer átalakításához hasonló kidolgozatlanság. Abban nem látok kivetnivalót, ha a határon túliak 6-8 mandátummal képviselik magukat országuk, tájegységük, bárakármi szerint a parlamentben. Válasszanak képviselőt, legyenek jelen. De mondjuk listára ne szavazhassanak, azért a belpolitikát és gazdaságot érintő pártprioritást hadd döntsük el mi, akik itt élünk.
Faramuci helyzet az biztos. Talán nem volna ártalmas, ha a számokkal bűvészkedés és nemzetieskedéssel dobálózás előtt átgondolnátok ezeket a dolgokat a nagy rohanásban. Szerencsés volna konkrét elképzeléseket, kidolgozott és átgondolt terveket látni a véleményalkotáshoz.
Amíg ez nincs, addig a kedves olvasó kormányunk alkotmány blogján véleményezheti akár ezt, akár az alkotmányozó bizottság összes többi témáját. A kommenteléshez regisztráció szükséges, de elég egy nick nevet megadni a személyes adatok helyett.
2010.10.20. 08:00
Számháború
Címkék: fidesz nyugdíj választójog határon túli magyarok
59 komment · 3 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr572385184
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Portás? Miniszterelnök? 2010.10.20. 21:32:16
A köznyelv a portás munkakört tisztességes pénzkeresetnek tartja, szemben a miniszterelnöki megbízással. Kemény munka volt elérni, de a politikus szinonimája lett a csalásnak, miniszterelnök is csak tisztességtelen lehet ebben az országban. Ennek...
Trackback: Számháború 2010.10.20. 17:07:09
Tizennégy hónap múlva örökké! Ez akár egy romantikus lányregény címe is lehetne, de nem az. Pártunk és kormányunk tovább űzi a kutyakomédiát a magánnyugdíjakkal.
Trackback: Választójogot a határon túliaknak? 2010.10.20. 13:13:09
Bizonyára hallottál arról, kedves Árpád, hogy a Fidesz berkeiben újra felmerült az a lehetőség, hogy a határon túli magyaroknak az állampolgárság mellé szavazati jogot is adjanak. Egyelőre még nincs teljesen kidolgozva a koncepció, nem tisztázott...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Orbán kezdődnek a tüntetések, húzz már a fenébe. Független szakértői kormány kell.
Amíg orbán képben van , nem lesz béke a hazában!
Amíg orbán képben van , nem lesz béke a hazában!
@kisa: Ez nem olyan egyszerű eset, sajnos. Olyan ügyesen szabják rá a Nemzeti EGyüttműködés ruháját, hogy kevesebben veszik észre a kibuggyanó hájakat, mint ahányan nem.
Egyszerűbben: A Fidesz (és Jobbik) szavazók simán azonosulni tudnak ezel a törekvéssel, és bizony ők többen vannak. Jelenleg még kegyelmi állapotban van a kormány, nincs aki belülről (értékelhetően) kritizálja, senki nem mert éket verni a tökéletes narancsba.
Ráadásul a Fidesz és Jobbik szavazóinak halmaza tartalmazza nagyjából az összes zászlós, vonulós, nagygyűléses polgárt, ez (egyelőre) még nem az a terep, ahol a Fidesz (vagy Jobbik) űberelhető.
Egyszerűbben: A Fidesz (és Jobbik) szavazók simán azonosulni tudnak ezel a törekvéssel, és bizony ők többen vannak. Jelenleg még kegyelmi állapotban van a kormány, nincs aki belülről (értékelhetően) kritizálja, senki nem mert éket verni a tökéletes narancsba.
Ráadásul a Fidesz és Jobbik szavazóinak halmaza tartalmazza nagyjából az összes zászlós, vonulós, nagygyűléses polgárt, ez (egyelőre) még nem az a terep, ahol a Fidesz (vagy Jobbik) űberelhető.
@úriparaszt: "Ráadásul a Fidesz és Jobbik szavazóinak halmaza tartalmazza nagyjából az összes zászlós, vonulós, nagygyűléses polgárt, ez (egyelőre) még nem az a terep, ahol a Fidesz (vagy Jobbik) űberelhető."
Igen, ez pontosan így van, ezért nem kell orbánnak soha, soha tartania holmi tüntetéstől, autógyújtogatástól. Ha mindezeket a gyurcsány jelenti be, már égne a város.
Csak azt nem értem, hogy a fidesz/jobbik tengelyben nincsenek pl. manyuposok?
Igen, ez pontosan így van, ezért nem kell orbánnak soha, soha tartania holmi tüntetéstől, autógyújtogatástól. Ha mindezeket a gyurcsány jelenti be, már égne a város.
Csak azt nem értem, hogy a fidesz/jobbik tengelyben nincsenek pl. manyuposok?
@kisa: vannak ott is manyuposok, de a többségük az, aki ezzel a rendszerrel rosszul jár. Az mnyp-rendszerben ugyanis az a legkegyetlenebb, hogy nincs mellébeszélés: ha 40 éven keresztül havi 10.000 Ft-ot fizetsz be, abból nem fog összejönni 40 millió. Hazánk állampolgárai nagyrészt a matematika ellenségei.
@Dr. No: Engem nem is magam miatt vonzott a manyup, hanem az örökölhetőség miatt.
De tényleg, ők nem érzik, hogy ez lopás?
De tényleg, ők nem érzik, hogy ez lopás?
Egyébként meg az első pillanattól fogva egyértelmű volt, hogy a határon túliak állampolgársága szavazati jogot IS fog jelenteni, bárhogy is hintették a port Tömjén és Bayer Zsótik. Márpedig ha van szavazati joguk, akkor ott nem lehet differenciálni, hogy pl. a határon túliak támogatásáról szavazhassanak, de a Magyar Köztársaság költségvetéséről (sőt: a magántulajdon eltörléséről, a sorozásos katonaság visszaállításáról, a királyság kikiáltásáról) ne. Egységes az állampolgárság és egységes az azzal járó szavazati jog is. Pontosan emiatt nem lett volna szabad megadni az állampolgárságot úgy, ahogy az történt. A legédesebb az egészben az, hogy ezzel BÁRMI előtt megnyílik a terep, mert létrejön egy olyan "szavazóréteg", akinek nemcsak nincs felelőssége a magyar politikai kérdésekben (hiszen ők másik országban élnek, nem is érinti őket a hazai kérdések nagy része), de a kormányon kívül nem is fogja tudni ellenőrizni senki, hogy valójában mire is szavaznak. Azaz valójában az ellenőrizhetetlen önkény eszközeivé alacsonyítják őket, minket meg a tárgyaivá. Köszönjük!
@kisa: Nem érzik lopásnak, mert ők az állami rendszer potyautasai akarnak lenni, de ezt bőven leírtam már a másik nyugdíjas posztban. Csakhogy tévednek: amit Viktor most ellop, azt nem a rá szavazó milliók között fogja szétosztani...
@kisa: "Csak azt nem értem, hogy a fidesz/jobbik tengelyben nincsenek pl. manyuposok?"
Orbán elmondta, hogy a pénzük jobb helyen van az államnál, mint a tőzsdés gazembereknél. Elmondta, hogy 2010-ig az állam pocsék gazda volt, de tavasztól már követendő példa a magyar állam a világ számára. A hívek pedig hisznek neki és bíznak benne. Ezért hívek. Azok pedig nem kérdőjelezik meg a Vezért holmi manyup befizetések miatt.
Orbán elmondta, hogy a pénzük jobb helyen van az államnál, mint a tőzsdés gazembereknél. Elmondta, hogy 2010-ig az állam pocsék gazda volt, de tavasztól már követendő példa a magyar állam a világ számára. A hívek pedig hisznek neki és bíznak benne. Ezért hívek. Azok pedig nem kérdőjelezik meg a Vezért holmi manyup befizetések miatt.
Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy valahol, akkor itt tök egyértelműen hazudott a fidesz, és miért van, hogy ez senkit nem zavar jobbról?
Nemzeti Együttműködési Blabla, 68. oldal:
"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek."
www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf
Nemzeti Együttműködési Blabla, 68. oldal:
"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek."
www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf
A magyar népet évek óta nem az zavarja, ha hazudnak neki, vagy lopnak. Hanem, hogy ki teszi ezt. Most épp Viktor az akitől nem zavarja ez a lépés. Tíz év múlva meg másvalaki lesz akitől nem lesz baj a lopás és a hazudozás. Mi egy ilyen nép vagyunk.
Idézet Répássy Róberttől a kétharmados forradalom után:
"Bár elvileg lehetséges lenne, a Fidesz elképzeléseiben nem szerepel, hogy a kettős állampolgárság mellett szavazati jogot is adjon a határon túli magyaroknak. Ha a más országokban élő magyarok szavazati jogot kapnának, akkor leértékelődne a lakóhelyükön nekik járó választójoguk. Ez gyengítené ottani parlamenti képviseletüket, márpedig a budapesti országgyűlés nem fogja tudni megoldani az ő minden problémájukat. A kettős állampolgárság csak Magyarországon jelent jogokat vagy kötelességeket. Az állampolgár lakhelyén a másik - például román vagy szlovák - állampolgárság az irányadó."
Elég volt pár hónap és kiderült, hogy hazugság volt. És?
Idézet Répássy Róberttől a kétharmados forradalom után:
"Bár elvileg lehetséges lenne, a Fidesz elképzeléseiben nem szerepel, hogy a kettős állampolgárság mellett szavazati jogot is adjon a határon túli magyaroknak. Ha a más országokban élő magyarok szavazati jogot kapnának, akkor leértékelődne a lakóhelyükön nekik járó választójoguk. Ez gyengítené ottani parlamenti képviseletüket, márpedig a budapesti országgyűlés nem fogja tudni megoldani az ő minden problémájukat. A kettős állampolgárság csak Magyarországon jelent jogokat vagy kötelességeket. Az állampolgár lakhelyén a másik - például román vagy szlovák - állampolgárság az irányadó."
Elég volt pár hónap és kiderült, hogy hazugság volt. És?
@Dr. No: (szavazati jogról)
Hogy is mondta ezt kevésbé szakszerűen Hofi?
Nehogy már ők mondják meg, hogy én milyen szarban éljek!
Hogy is mondta ezt kevésbé szakszerűen Hofi?
Nehogy már ők mondják meg, hogy én milyen szarban éljek!
Már bocs de beszéltek ki napi szinten fidesz szavazókkal? Mindent bevesznek, mindent, szó szerint mondják vissza amit a rádióban hallanak. Bármit meg lehet velük tenni, és dalolva adják oda a nyugdíjukat is, és bármi mást. Orbán azt csinál amit akar, akármit el tud nekik adni. A fidesz népszerűsége nem csökken és nem is fog, sőt legközelbb is kéthadmaduk lesz vagy még több. Mo.-nak már vége.
Azon filózok, amikor a bolsevikok (akkori önmeghatározásuk szerint enyimisták, ... pontosítok, komenyisták :-) eleinte csak a 100 főnél többet foglalkoztató gyárakat államosították, majd a kisebbeket, a végén magán tulajdonnak se híre, se hamva nem maradt.
Ugye ott sem az volt az igazi gond, hogy államosítottak, hanem az, ahogy. Pontosan úgy, ahogy ma. Tegnap még csak 14 hónapig akartak lopni, ma már örökre. Pénztárcában, egészségben és jövőbe vetett hitben fogyatkozó magyar állampolgároktól akar lopikálni legkedvesebb miniszterelnököm.
Hümm!
És mindezt egy magát MAGYAR-nak és POLGÁRI-nak nevező 2/3-os, vagy talán III/III-as :-) párt támogatásával teszi velünk.
Mert ha pl. kérné szépen. Még adnám is.
A diagnózis egyértelmű, bár szomorúan írom le.
Ami bolseviknak látszik, az az is.
Ugye ott sem az volt az igazi gond, hogy államosítottak, hanem az, ahogy. Pontosan úgy, ahogy ma. Tegnap még csak 14 hónapig akartak lopni, ma már örökre. Pénztárcában, egészségben és jövőbe vetett hitben fogyatkozó magyar állampolgároktól akar lopikálni legkedvesebb miniszterelnököm.
Hümm!
És mindezt egy magát MAGYAR-nak és POLGÁRI-nak nevező 2/3-os, vagy talán III/III-as :-) párt támogatásával teszi velünk.
Mert ha pl. kérné szépen. Még adnám is.
A diagnózis egyértelmű, bár szomorúan írom le.
Ami bolseviknak látszik, az az is.
Ebben a magannyugdijos lofaszban az a legeslegborzasztobb, hogy kapitalista gazdasagban hosszu tavu kiszamithato GYARAPODAST csak a BELSO megtakaritasokbol lehet elerni.
A magyar haztartasok nemhogy megtakarito pozicioban nem voltak az elmult evekig, hanem masszivan eladosodtak. Az egyetlen nagy tomegu megtakaritasi forma a magannyugdij volt, amit kezdetben joreszt nem az allami folyo kiadasok (nyugdijas farhat stb.) finanszirozasara koltottunk hanem pl. beruhazasi alapokba fektettuk stb.
Aztan jott hogy kotelezoen allamkotvenyt. Most meg mar szarunk bele es NYILTAN nem megtakaritast kepzunk belole hanem a folyo koltsegekre (5 milliardos Hungool Earth stb.) kifizetjuk.
Volt-nincs. NEM GYARAPSZIK
Ha az ember megnezi a legvaltozatosabb orszagok (japan, korea, kina, nemetorszag, svajc, usa stb.) olyan periodusait amikor gyarapodtak, nott/gazdagodott a kokzeposztaly, KIVETEL NELKUL a jelentos (ketszamjegyu) belso lakossagi megtakaritasokra es protekcionista kereskedelempolitikara lehet ezeket visszavezetni.
Az orszag legnagyobb problemaja a tokeszegenyseg. Ami sok esetben nem egy 0-hoz kozeli, hanem negativ erteket jelent. Az allam minden szintjen, az allami vallalatok, az onkormanyzati kezelesu intezmenyek egytol-egyig el vannak adosodva; a lakossagi szektor elenyeszo resze rendelkezik megtakaritasokkal, a tobbseg el van adosodva vagy honaprol honapra el.
TOKE NELKUL TOKES GAZDASAGOT NEM LEHET MUKODTETNI.
BELSO MEGTAKARITASOK NELKUL NEM LESZ MAGYAR TOKEFELHALMOZAS.
Es akkor ennek tetejebe meg a dualis gazdasagunk azon reszet is tokon akarjak rugni, ami mukodik, nem szukolkodik tokeben: a csunya-gonosz multikat...
Csak azt mond meg nekem te felcsuti focista, igy mi a rakbol lesz 1 millio munkahely??? Foleg ha meg a kiadasi oldalon is a beruhazasokbol / stimulalasbol vesztek el ti matolcsista agyhalottak
waaaaaaaaa
A magyar haztartasok nemhogy megtakarito pozicioban nem voltak az elmult evekig, hanem masszivan eladosodtak. Az egyetlen nagy tomegu megtakaritasi forma a magannyugdij volt, amit kezdetben joreszt nem az allami folyo kiadasok (nyugdijas farhat stb.) finanszirozasara koltottunk hanem pl. beruhazasi alapokba fektettuk stb.
Aztan jott hogy kotelezoen allamkotvenyt. Most meg mar szarunk bele es NYILTAN nem megtakaritast kepzunk belole hanem a folyo koltsegekre (5 milliardos Hungool Earth stb.) kifizetjuk.
Volt-nincs. NEM GYARAPSZIK
Ha az ember megnezi a legvaltozatosabb orszagok (japan, korea, kina, nemetorszag, svajc, usa stb.) olyan periodusait amikor gyarapodtak, nott/gazdagodott a kokzeposztaly, KIVETEL NELKUL a jelentos (ketszamjegyu) belso lakossagi megtakaritasokra es protekcionista kereskedelempolitikara lehet ezeket visszavezetni.
Az orszag legnagyobb problemaja a tokeszegenyseg. Ami sok esetben nem egy 0-hoz kozeli, hanem negativ erteket jelent. Az allam minden szintjen, az allami vallalatok, az onkormanyzati kezelesu intezmenyek egytol-egyig el vannak adosodva; a lakossagi szektor elenyeszo resze rendelkezik megtakaritasokkal, a tobbseg el van adosodva vagy honaprol honapra el.
TOKE NELKUL TOKES GAZDASAGOT NEM LEHET MUKODTETNI.
BELSO MEGTAKARITASOK NELKUL NEM LESZ MAGYAR TOKEFELHALMOZAS.
Es akkor ennek tetejebe meg a dualis gazdasagunk azon reszet is tokon akarjak rugni, ami mukodik, nem szukolkodik tokeben: a csunya-gonosz multikat...
Csak azt mond meg nekem te felcsuti focista, igy mi a rakbol lesz 1 millio munkahely??? Foleg ha meg a kiadasi oldalon is a beruhazasokbol / stimulalasbol vesztek el ti matolcsista agyhalottak
waaaaaaaaa
@Dr. No: Nem biztos, hogy ennyire lefutott ügy az állampolgárság. Olvasgatva a témában feltűnik, hogy mindenáron Orbánék és a radikálisok akarják ezt csak. A mérsékeltebb konzervatív szavazók közül sokan gondolják azt, amit mi. A kormány ha végigviszi mégis a szavazati jogot, akkor szembekerül a híveinek egy részével is.
@Eaven:
a hit a legjobb szo a fideszre szavazok jellemzesere: facts are stubborn things de ez a hivot nem zavarja..
a kognitiv disszonancia pedig meg makacsabb tud lenni...
a hit a legjobb szo a fideszre szavazok jellemzesere: facts are stubborn things de ez a hivot nem zavarja..
a kognitiv disszonancia pedig meg makacsabb tud lenni...
@néma bárány: Lehet, hogy a mostani szavazói egy részével szembekerül, de akkor lesznek új szavazói. Épp akkor kreálja őket. Akik minden egyes szavazáskor átadnak a kormánynak egy biankó csekket. Szóval több mint elég az, hogy "csak" Orbán Viktor akarja.
Mellesleg az is szép az egészben, hogy Kövér Lászlónak a szlovákiai magyarokkal folytatott szóváltása során ("gyáva népnek nincs hazája") az is kiderült számomra, hogy valójában a határon túliakat is csak egy rakás szarnak nézik, gyalognak a hatalmi játszmájukban.
Most az az állítás, hogy a határon túliak "régiónként" (Ausztrália, Észak-Amerika stb., röhej) egy-egy képviselőt küldenek a Parlamentbe. Ne tévedjünk, ez is úgy lesz igaz, mint a korábbiak, pl. hogy "helyben lakás nélkül nem lesz szavazati jog".
Mellesleg az is szép az egészben, hogy Kövér Lászlónak a szlovákiai magyarokkal folytatott szóváltása során ("gyáva népnek nincs hazája") az is kiderült számomra, hogy valójában a határon túliakat is csak egy rakás szarnak nézik, gyalognak a hatalmi játszmájukban.
Most az az állítás, hogy a határon túliak "régiónként" (Ausztrália, Észak-Amerika stb., röhej) egy-egy képviselőt küldenek a Parlamentbe. Ne tévedjünk, ez is úgy lesz igaz, mint a korábbiak, pl. hogy "helyben lakás nélkül nem lesz szavazati jog".
@Dr. No: vannak meg taktikai elemek bosegesen:
- kubatov listak alapjan atszabjak a korzeteket (ld. szeged) ugy, hogy a korzetek tobbsege fideszes legyen (szakallas trukk texasbol)
- minel inkabb kiabrandulnak az emberek, annal kevesebben mennek el, akkor pedig eleg a militans mag
(ld. debrecen, ahol 32 % (!!!) jelent meg es kosa 67 %-kal nyert, tehat a szavazasra jogosultak 21 %-aval kapott KETHARMADOS tobbseget
fasza mi? 207 ezres varos, 36 ezer HIVO eleg a teljhatalomhoz, 10 emberbol 2-t eleg megnyerni a tobbit meg ugy meg kell hanytatni hogy elmenjen a kedve az egesztol....)
- kubatov listak alapjan atszabjak a korzeteket (ld. szeged) ugy, hogy a korzetek tobbsege fideszes legyen (szakallas trukk texasbol)
- minel inkabb kiabrandulnak az emberek, annal kevesebben mennek el, akkor pedig eleg a militans mag
(ld. debrecen, ahol 32 % (!!!) jelent meg es kosa 67 %-kal nyert, tehat a szavazasra jogosultak 21 %-aval kapott KETHARMADOS tobbseget
fasza mi? 207 ezres varos, 36 ezer HIVO eleg a teljhatalomhoz, 10 emberbol 2-t eleg megnyerni a tobbit meg ugy meg kell hanytatni hogy elmenjen a kedve az egesztol....)
@Dr. No: Hááát, én azért még mindig azt gondolom, hogy több embernek nem tetszik ez, mint igen. Az index alkotmányos szavazásán is a nemek vezetnek. Ja, most mondta a rádió, Selmeczi szerint kárpótlást fizet az állam a manyuposoknak. Ez az elbukott átlag 30%-hoz képest jó hír. De az elv érdekes: ami izmozással nem vonzó, hatha majd pénzzel az lesz.
@gramercy: Csak azt nem tudom megérteni, hogy miért nem mennek el?????? Ennyire nem lehet leszarni. És ha nincs olyan, amelyikre jó szívvel szavazna, akkor érvénytelenül. Vagy a legkevésbé unszimpatikusra. Vagy a legkisebbre.
A struccpolitika a legkevésbé hatékony módja bárminek is.
A struccpolitika a legkevésbé hatékony módja bárminek is.
@néma bárány: És hogyan gondolták? Ideadja kesben? Vagy 10-20-30 év múlva kamatos kamattal? Vagy hogy?
@gramercy: A jelenlegi választási törvény ezt lehetővé teszi. Egy forduló, akár egyetlen szavazat elég a nyeréshez. Aztán lehet kiabálni, hogy 100%-0% arányban győzött valaki. Ezért kellett volna nagyobb arányban legalább a legkisebb rosszra szavazni. Én megértem, hogy sokan behánytak az egésztől, de így ez az eredmény.
@kisa: Részletekről nem beszéltek, csak hogy téma lesz ez délután a nagy büdösben.
@kisa: miert-miert...
mert az ember egesz elete kompromisszumok megkotesebol all es van nehany olyan dolog amin az ember nem hajlando megalkudni
peldaul nem leszek pedofil, gyilkos stb.
es nem legitimalom sem a gyoztest azzal hogy ra szavazok, sem pedig a part alapu demokraciat azzal hogy 50% fole viszem az ervenytelen szavazatommal a reszvetelt
ha ketto vagy negy vagy tiz szarkupac kozul kell valasztanom, amelyeknek csak az allaga kozott van kulonbseg, akkor engem nem lehet ravenni a szavazasra azzal hogy nyugi, a higabbat konnyebb lemosni....
20 ev - 6 valasztas, van akinek mar az elso utan, van akinek meg majd ezutan lesz tele a toke a sehova sem vezeto protestszavazasbol
mert az ember egesz elete kompromisszumok megkotesebol all es van nehany olyan dolog amin az ember nem hajlando megalkudni
peldaul nem leszek pedofil, gyilkos stb.
es nem legitimalom sem a gyoztest azzal hogy ra szavazok, sem pedig a part alapu demokraciat azzal hogy 50% fole viszem az ervenytelen szavazatommal a reszvetelt
ha ketto vagy negy vagy tiz szarkupac kozul kell valasztanom, amelyeknek csak az allaga kozott van kulonbseg, akkor engem nem lehet ravenni a szavazasra azzal hogy nyugi, a higabbat konnyebb lemosni....
20 ev - 6 valasztas, van akinek mar az elso utan, van akinek meg majd ezutan lesz tele a toke a sehova sem vezeto protestszavazasbol
@néma bárány: Ami izmozással nem vonzó, az majd még több izmozással vonzó lesz.
@néma bárány: Ki a szart érdekli, hogy több vagy kevesebb embernek nem tetszik? KÉTHARMAD!
@kisa: Pontosan!
"aki nem megy el, a többiekre bízza a döntést, és elfogadja azt. Ez utóbbi a magyar kormány számára azt jelenti, hogy „aki elment felhatalmazást adott, aki otthon maradt engedélyt adott” a munka folytatására." (0V)
@gramercy: van egy rosszhírem: -jelenleg 25% is elég az érvényességhez (2.ford.!) - a tervezetben pedig még ennyi se lesz :(((
"aki nem megy el, a többiekre bízza a döntést, és elfogadja azt. Ez utóbbi a magyar kormány számára azt jelenti, hogy „aki elment felhatalmazást adott, aki otthon maradt engedélyt adott” a munka folytatására." (0V)
@gramercy: van egy rosszhírem: -jelenleg 25% is elég az érvényességhez (2.ford.!) - a tervezetben pedig még ennyi se lesz :(((
@kisa: jo, akkor megkerdezlek praktikusan:
- az elmutl 8 ev folytatasara szavazzak?
- a korabbi orban kormany alapjan mi a raknak szavaztam volna megegyszer rajuk?
- szavazzak nacikra akik rendorokre tamadnak es allami intezmenyeket gyujtogatnak, faji alapon felemlitenek meg embereket stb.?
- szavazzak kommunistakra? a padlassopresek-otvenhatok stb. utan?
- szavazzak treehuggerekre akik 1 cm uj autopalyat nem epitenenek es tuzzel-vassal irtanak a megmaradt magyar ipart is?
- szavazzak arra a partra ami a gyerekmolesztalo es bunpartolo egyhaz nevet viseli?
- szavazzak pacaltorgyan vagy verteskapolyos zsebpratjara?
vagy szerinted ha csak 51 %-kal nyernek akkor nem pont ugyanez menne? dehogynem, ugyanezt csinaltak az osszes onkormanyzatban az elmult 4 evben; debrecent, esztergomot, tatabanyat leraboltak (ezeket ismerem jobban) 300 millio / km-es biciklijardakkal stb.
a helyi onkormanyzatokban SEMMILYEN ellensulyt nem tud kepviselni az ellenzek mert az osszes penzlopast el tudjak rejteni cegekbe ahova meg az ellenzeki kepviselok SEM nezhetnek bele
a korabbi orban kormany alatt VAGY nem allt fel egyetlen vizsgalobizottsag sem VAGY elnok hianyaban diszfunkcionalis volt
mit ert akkor az ellenzek? semmit
megegyszer elmondom: aki a gyoztesre szavaz az legitimalja MINDEN tettet, aki a vesztesre vagy ervenytelenul szavaz, az a rendszert kozvetlenul a gyoztest pedig a jelenletevel attetelesen legitimalja, azt a latszatot kelti hogy valoban volt dontesi lehetoseg
a valasztas lehetosege a mai magyar politikaban egy illuzio, vannak (pl. te) akik bedolnek es kvazi-legitimaljak a rendszert es vannak akik felismerik hogy ez a fajta legitimacio is moralisan elfogadhatatlan
---
egy nepnek olyan politikusai, olyan politikai diskurzusa van amilyen a nep
ez a nep az elmult 250 evben keptelen volt modernizalodni, a feudalizmus felbomlasa ota keptelenek vagyunk kikopni az uram-batyam rendszert, a kez-kezet-mos rendszert: ez ment a szocializmusban is, ez ment a deak korszakban is, ez ment horthy alatt is es az elmult 20 evben is
itt a lenyegi donteseket nem a szavazas hozza, de meg csak a politikai bizottsag se, itt a 'rokonok' dontenek, minden mas korites
csak a mai hirekbol szemezgetek:
- 5 milliardert fenykepez az allamtitkar volt cege
- a mutargyakat a helyettes allamtitkar fel eve bejegyzett cege szallitja
- az elmutl 8 ev folytatasara szavazzak?
- a korabbi orban kormany alapjan mi a raknak szavaztam volna megegyszer rajuk?
- szavazzak nacikra akik rendorokre tamadnak es allami intezmenyeket gyujtogatnak, faji alapon felemlitenek meg embereket stb.?
- szavazzak kommunistakra? a padlassopresek-otvenhatok stb. utan?
- szavazzak treehuggerekre akik 1 cm uj autopalyat nem epitenenek es tuzzel-vassal irtanak a megmaradt magyar ipart is?
- szavazzak arra a partra ami a gyerekmolesztalo es bunpartolo egyhaz nevet viseli?
- szavazzak pacaltorgyan vagy verteskapolyos zsebpratjara?
vagy szerinted ha csak 51 %-kal nyernek akkor nem pont ugyanez menne? dehogynem, ugyanezt csinaltak az osszes onkormanyzatban az elmult 4 evben; debrecent, esztergomot, tatabanyat leraboltak (ezeket ismerem jobban) 300 millio / km-es biciklijardakkal stb.
a helyi onkormanyzatokban SEMMILYEN ellensulyt nem tud kepviselni az ellenzek mert az osszes penzlopast el tudjak rejteni cegekbe ahova meg az ellenzeki kepviselok SEM nezhetnek bele
a korabbi orban kormany alatt VAGY nem allt fel egyetlen vizsgalobizottsag sem VAGY elnok hianyaban diszfunkcionalis volt
mit ert akkor az ellenzek? semmit
megegyszer elmondom: aki a gyoztesre szavaz az legitimalja MINDEN tettet, aki a vesztesre vagy ervenytelenul szavaz, az a rendszert kozvetlenul a gyoztest pedig a jelenletevel attetelesen legitimalja, azt a latszatot kelti hogy valoban volt dontesi lehetoseg
a valasztas lehetosege a mai magyar politikaban egy illuzio, vannak (pl. te) akik bedolnek es kvazi-legitimaljak a rendszert es vannak akik felismerik hogy ez a fajta legitimacio is moralisan elfogadhatatlan
---
egy nepnek olyan politikusai, olyan politikai diskurzusa van amilyen a nep
ez a nep az elmult 250 evben keptelen volt modernizalodni, a feudalizmus felbomlasa ota keptelenek vagyunk kikopni az uram-batyam rendszert, a kez-kezet-mos rendszert: ez ment a szocializmusban is, ez ment a deak korszakban is, ez ment horthy alatt is es az elmult 20 evben is
itt a lenyegi donteseket nem a szavazas hozza, de meg csak a politikai bizottsag se, itt a 'rokonok' dontenek, minden mas korites
csak a mai hirekbol szemezgetek:
- 5 milliardert fenykepez az allamtitkar volt cege
- a mutargyakat a helyettes allamtitkar fel eve bejegyzett cege szallitja
@gramercy: Neked jogod és lehetőséged van ezt így felfogni. Én viszont a szavazatommal nem a győztes, vesztest, akármit legitimáltam, hanem a szabad választás jogát. Ami egy demokrácia alapja, és az egyetlen ami ezt veszélyezteti nem Orbán Viktor, hanem ha mi magunk nem hiszünk benne.
@gramercy: Nos,ezért lehetett 53 %-kal kétharmad. Ezért nem képes az ellenzék semmire, mert ugye, a kétharmad mindent visz. Ezért lehet valaki debrecenben a szavazók harmadának a felével kiskirály. Szíved joga így dönteni, de ha sokan gondolkoznak így, akkor végképp semmi értelme a demokráciázgatásnak. És nem, nem azzal legitimálod őket, ha elmész szavazni, hiszen minden egyes NEM rájuk leadott szavazat - és tökmindengy, milyen pityipalkóra adod, ha nem rájuk - az ő kétharmadukat csökkenteti (csökkentette volna).
Így pedig azt mondják, hogy aki nem ment el, az is rájuk szavazott, tehát már négyötödnél tartanak...
Így pedig azt mondják, hogy aki nem ment el, az is rájuk szavazott, tehát már négyötödnél tartanak...
jo, elbeszelunk egymas mellett
annyit viszont hajlando vagyok engedni, hogy ha lenne
- vagy write in
- vagy none of the above
akkor elmennek szavazni
vajon miert nincs ilyen? megalol
annyit viszont hajlando vagyok engedni, hogy ha lenne
- vagy write in
- vagy none of the above
akkor elmennek szavazni
vajon miert nincs ilyen? megalol
@néma bárány: egy szoval nem allitottam hogy a demokraciaban nem hiszek, ne forgasd ki a szavaimat
a mai magyar partalapu demokratikus koztarsasag part-felhozatalat talalom a-tol z-ig KIVETEL NELKUL moralisan elfogadhatatlannak
ennyi
de ha masnak van hozza gyomra, hogy akar protestszavazatot leadjon es nem erti hogy en miert nem vagyok hajlando legalabb gazalarccal bevonulni a fulkebe, az gondolkozzon el azon, hogy o hol huzna meg a hatart?
peldaul ha valaki tud a jelenlegi 4-6 legalabb hajszalnyi esellyel rendelkezo part kozul -meg ha undorral is- valasztani, az gondolja meg mit csinalna ha mar csak az a 2 part maradna amire meg undorral sem menne el szavazni
peldaul ha csak a kommunistak es a nacik lennenek a lapon
na, en meg meg a valasztasra jogosultak 30-60 %-a tart itt
---
ha a listan a svajci neppart, a svajci szocdem part, a svajci liberalistak stb. szerepelnenek akkor en nyitnam a pollingot reggel...
a mai magyar partalapu demokratikus koztarsasag part-felhozatalat talalom a-tol z-ig KIVETEL NELKUL moralisan elfogadhatatlannak
ennyi
de ha masnak van hozza gyomra, hogy akar protestszavazatot leadjon es nem erti hogy en miert nem vagyok hajlando legalabb gazalarccal bevonulni a fulkebe, az gondolkozzon el azon, hogy o hol huzna meg a hatart?
peldaul ha valaki tud a jelenlegi 4-6 legalabb hajszalnyi esellyel rendelkezo part kozul -meg ha undorral is- valasztani, az gondolja meg mit csinalna ha mar csak az a 2 part maradna amire meg undorral sem menne el szavazni
peldaul ha csak a kommunistak es a nacik lennenek a lapon
na, en meg meg a valasztasra jogosultak 30-60 %-a tart itt
---
ha a listan a svajci neppart, a svajci szocdem part, a svajci liberalistak stb. szerepelnenek akkor en nyitnam a pollingot reggel...
@gramercy: Ez már többször is felvetődött választások előtt, de igen (kevéssé) tisztelt politikusaink valszeg félnek ettől az opciótól, mert kiderülne, hogy mennyire szarok a zemberek szemében.
A durva az, hogy egyszerűen nem merek regisztrálni a kormány honlapján...
A határon túliak szavazati jogát nem minősítem, mert minősíthetetlen.
Amúgy Viktor szerintem beleszalad a szívlapátba megint, elég gáz, hogy egyetlen reményünk, hogy külföldi szervezetek védenek meg minket a saját kormányunktól.
A határon túliak szavazati jogát nem minősítem, mert minősíthetetlen.
Amúgy Viktor szerintem beleszalad a szívlapátba megint, elég gáz, hogy egyetlen reményünk, hogy külföldi szervezetek védenek meg minket a saját kormányunktól.
Nem dicsérni jöttem Debreczenit, de eddig pontról pontra az történik, amit megjósolt. (Csak gyorsabban és durvábban.)
@gyilkos fűegér: Nincs a regisztrációban semmi érdekes. Következménye is max annyi, mint az itteni kommentelésnek. Az ip címed nem ők látják, max az origótól kérhetik, a felület az övék. Ezt itt is megtehetik, de felesleges rémeket látni. Szerintem.
teoretikus a kérdés: elképzelhető, hogy egyszer megelégeli a nép, a folyamatos hülyének nézést? Lesz újabb kivonulás, tüntetés?
@gramercy: "ha a listán a svájci néppárt, a svájci szocdem párt, a svájci liberalisták stb. szerepelnének"
- ahhoz előbb kellő számban JELÖLNI kellene egy ilyen lehetőség egyéni jelöltjeit ...
- ahhoz meg előbb az ismertségüknek kellene elérnie azt a "kellő számot" ...
- ahhoz meg egyesek szerint rengeteg pénz (svájci frank?;))) médiahátszél és ahhoz meg még több pénz kellene...
(-még akkor is elég vonzóak lennének Neked?:(
((persze talán volna egy "ingyenes" megoldás is))
- ahhoz előbb kellő számban JELÖLNI kellene egy ilyen lehetőség egyéni jelöltjeit ...
- ahhoz meg előbb az ismertségüknek kellene elérnie azt a "kellő számot" ...
- ahhoz meg egyesek szerint rengeteg pénz (svájci frank?;))) médiahátszél és ahhoz meg még több pénz kellene...
(-még akkor is elég vonzóak lennének Neked?:(
((persze talán volna egy "ingyenes" megoldás is))
@néma bárány: Demokráciánk? Formailag az. Tartalmilag nem az. Már a jelölés sem egyszerű. Pölö. Próbálj függetlenként indulni. Majd megtudod.
Kormánypárt - ellenzék? Mese. Nagy átverés az egész. Minden pártunkat az enbéhá, hajdan volt háromperesek, hajdanvolt ávéhások tartják szorosan ellenőrzésük alatt, nem mellékesen az efeszbé, hajdan volt kágébé utasítására.
Emesz(em)pé és fidesz között pártállami múltunk megismerése (mágnesszalagok ügye), jelenünk titkosítási gyakorlata (titoktörvény) ügyében nincs eltérés. Egyhangúlag szavaztak ezekről utolsó egy évben, a libajnai kormány alatt.
És ahogyan elébb már említettem, ami bolseviknak látszik, az az is.
Kormánypárt - ellenzék? Mese. Nagy átverés az egész. Minden pártunkat az enbéhá, hajdan volt háromperesek, hajdanvolt ávéhások tartják szorosan ellenőrzésük alatt, nem mellékesen az efeszbé, hajdan volt kágébé utasítására.
Emesz(em)pé és fidesz között pártállami múltunk megismerése (mágnesszalagok ügye), jelenünk titkosítási gyakorlata (titoktörvény) ügyében nincs eltérés. Egyhangúlag szavaztak ezekről utolsó egy évben, a libajnai kormány alatt.
És ahogyan elébb már említettem, ami bolseviknak látszik, az az is.
@gyilkos fűegér: Nem kell megijedni regisztrációtól. Amúgy is minden szusszanásod figyelik. Nem pont a Te szuszogásodra kíváncsiak. Mindenkit megfigyelnek. Mobilteló = lehallgató készülék, internet = saját magad dokumentálod a titokszolgáinknak. Szokj hozzá a gondolathoz, úgy könnyebb :-)
OFF
Fabius, ezt láttad már?
www.zuglo.hu/wps/portal/hirek?docid=BVIA-8AEF6V
Ui.: ha megnézted a mostani Zuglói Lapokat, láthatod, hogy újra a régi címer lesz a hivatalos. Ezt már az alakulón megszavazták.
ON
Fabius, ezt láttad már?
www.zuglo.hu/wps/portal/hirek?docid=BVIA-8AEF6V
Ui.: ha megnézted a mostani Zuglói Lapokat, láthatod, hogy újra a régi címer lesz a hivatalos. Ezt már az alakulón megszavazták.
ON
off
az elozo orban-torgyan-polgar-kormany idejen holmi grespikek dobaloztak kenyerrel a teveben
na ugy nez ki megvan az uj grespik:
index.hu/belfold/2010/10/21/nem_vagyunk_mi_macskajancsik/
komolyan mondom, hogy lehet ilyen szoveget nyomni, ilyen dolgokat csinalni?
ez az ember IDEGBETEG, allamtitkari rangban
az elozo orban-torgyan-polgar-kormany idejen holmi grespikek dobaloztak kenyerrel a teveben
na ugy nez ki megvan az uj grespik:
index.hu/belfold/2010/10/21/nem_vagyunk_mi_macskajancsik/
komolyan mondom, hogy lehet ilyen szoveget nyomni, ilyen dolgokat csinalni?
ez az ember IDEGBETEG, allamtitkari rangban
@Ordnassac:
A címert tudom. Újdonság a 7. pont lehet: Kovács Balázs reloaded?
Ezen kívül a költségvetés és a közbeszerzési szabályok változtatása lehet érdekes.
A címert tudom. Újdonság a 7. pont lehet: Kovács Balázs reloaded?
Ezen kívül a költségvetés és a közbeszerzési szabályok változtatása lehet érdekes.
@gramercy:
Egyetértünk. Zozónak elgurult a gyógyszere az iszapban, vagy talált egy elhagyott Napóleon szindrómát valamelyik kupac alatt.
Egyetértünk. Zozónak elgurult a gyógyszere az iszapban, vagy talált egy elhagyott Napóleon szindrómát valamelyik kupac alatt.
@Fabius: Sokan örültek (én is) a megválasztásának, mert valóban érdekli amit csinál, nem kamu állás, jó fizetéssel.
Viszont simán felvette a fidesz arroganciáját, egy beképzelt fasz lett.
Így nem beszélhet,akkor sem ha ő találta (volna) fel a penicillint :-/
Tipikus nagyvárosi 2/3-os pöcs.
Monnyon le.
Viszont simán felvette a fidesz arroganciáját, egy beképzelt fasz lett.
Így nem beszélhet,akkor sem ha ő találta (volna) fel a penicillint :-/
Tipikus nagyvárosi 2/3-os pöcs.
Monnyon le.
@gramercy:
a rokonok 'elmeletem' megerositese:
orulunkvincent.blog.hu/2010/10/21/ffs_vitezy_david
az elmult 8 evben meggyozodesem, hogy a szocialistak nepszerusegvesztesenek okai kozul a top 10-ben szerepelt a 4-es metro koruli mizeria
itt van ez a POCS davidka, aki peldaul azt az agyament baromsagot erolteti, hogy a keletitol villamos legyen, az egesz VEKE PROPAGANDA az elmult 8 evben a szakma/amator erdeklodok szamara nyilvanvaloan a FIDESZ szajcsove volt
es most megkapta a maga cupakjat, gyomorforgato
a rokonok 'elmeletem' megerositese:
orulunkvincent.blog.hu/2010/10/21/ffs_vitezy_david
az elmult 8 evben meggyozodesem, hogy a szocialistak nepszerusegvesztesenek okai kozul a top 10-ben szerepelt a 4-es metro koruli mizeria
itt van ez a POCS davidka, aki peldaul azt az agyament baromsagot erolteti, hogy a keletitol villamos legyen, az egesz VEKE PROPAGANDA az elmult 8 evben a szakma/amator erdeklodok szamara nyilvanvaloan a FIDESZ szajcsove volt
es most megkapta a maga cupakjat, gyomorforgato
Nekem az a mókás dolog lebeg a szemem előtt, hogy hirtelen az ötmillió szlovák felveszi a magyar állampolgárságot, majd beszavazza a parlamentbe a Matica Slovenskát, vagy egyéb kedves barátainkat. Ott persze hárommilliónál is több szlovák szavazóval a háta mögött esetleg még kormányt is alakit. Kérdezheti valaki, hogyan is kaphatnának magyar állampolgárságot? Miért nem magyar állampolgárok voltak?! De nem tudnak magyarul! Több mint százezer (szlovákiai) szlovák jól beszél magyarul, és ennél kétszer több olyan szinten, hogy egy év alatt átmennének az állampolgársági vizsgán. De a helyi magyarok majd megmondják ki a szlovák!? Kedves honfitársaim, az EU nem ismer olyan rostálási rendszert, hogy valakinek a szomszédja megmondhatja, Ő minek érzi magát. Viszont, még a magyar szomszédok sem látnak mindenkinek a fejébe. Ha nem is néhány millió, de néhány tíz-százezer szlovák szavazót könnyen összeszedhetünk, ha nem vagyunk észnél.
Még egy kérdés, a sok közül. Milyen lesz a határon túliak viszonya a nemzeti szolgálatokhoz, pl. a hadkötelezettség (bármilyen) formájához? Tudom, most nincs sorozás (bár, mintha egyesek ezért kardoskodnának).
És ez az állampolgárság amúgy is egy jelkép és kárpótlás.
Ráadásul, jogosan mondhatják a határon túliak, hogy a második világháború kezdetén is az volt a jutalmuk, hogy elsősorban közülük kerültek ki a besorozottak, és nincs kétségem, hogy arányaiban többen estek el közülük.
De ha ez csak jelképes gesztus, akkor miért megyünk távolabb ezen az úton?
És ez az állampolgárság amúgy is egy jelkép és kárpótlás.
Ráadásul, jogosan mondhatják a határon túliak, hogy a második világháború kezdetén is az volt a jutalmuk, hogy elsősorban közülük kerültek ki a besorozottak, és nincs kétségem, hogy arányaiban többen estek el közülük.
De ha ez csak jelképes gesztus, akkor miért megyünk távolabb ezen az úton?
A feleségem tudja a tutit!:-)
Viktorék arra számítanak, hogy néhány millió állampolgárral többen leszünk, így az EU-nak benyújthatják a nagyobb támogatási igényeket, mivel a GDP-t nem a jelenlegi lakosságszámmal, hanem több magyarral kell elosztani, így rögtön az EU fejletségi lista hátuljaára kerülünk (egyébként is oda tartunk :-)).
(Természetesen a jogi hátérnek nem néztem utána. Nehogy valaki számon kérje! :-))
Viktorék arra számítanak, hogy néhány millió állampolgárral többen leszünk, így az EU-nak benyújthatják a nagyobb támogatási igényeket, mivel a GDP-t nem a jelenlegi lakosságszámmal, hanem több magyarral kell elosztani, így rögtön az EU fejletségi lista hátuljaára kerülünk (egyébként is oda tartunk :-)).
(Természetesen a jogi hátérnek nem néztem utána. Nehogy valaki számon kérje! :-))