Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/11/24/magyarorszag-kormanya-bemutatja-novaya-ekonomicheskaya-politika?utm_source=rss_f... (2024.11.24. 13:53) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.06.08. 08:00 Fabius

Adólufi, Isten veled!

Címkék: fidesz orbán viktor adócsomag magánnyugdíj

Szép volt és színes. Választási propaganda héliummal töltött, mitől könnyen kellett volna szárnyalnia fejünk fölött az égen, mégis tonnás teherként ült rajtunk. Az ígéret volt, megszemélyesítője a kolbászkerítéshez vezető útnak. Olyan nehéz jelzőkkel terhelték mint azonnali és nagyarányú, ezzel mintha a mangalicának mondták volna: növessz galambszárnyakat és repülj!

Nem volt érte drága semmi. Rágták-nyammogták, mint fogatlan apóka a szalonnabőrt emésztésre képtelenül. Mert a népet vidámítani kell, hiszen ígérve lett. Pedig a nép nem hülye. Még azok sem, akik nem Fidesz szavazók, és a kezdetektől ellenezték az államháztartási hiány adócsökkentéssel való növelését. A Gyurcsány kormány "jótéteményeit" és a gazdasági világválság ránk eső terheit együtt nyögők egyetlen dologért örültek a Bajnai kormány regnálásának: nem engedtek leesni minket a gödör aljáig. A megszorításokkal elindultunk kifelé, és semmi kedvünk népvidámítás címkével önként, mosolyogva visszamászni oda.

Ezért borzadtunk Kósa és Szijjártó idiótaságán, és ezért nézegettük a kormány magánnyugdíjpénztárakból kivitelezni szándékozott adócsökkentő terveit jókora fenntartásokkal.

A magánnyugdíj a mi megtakarításunk. Attól kuss van bármilyen okkal indokkal. Politikusoknak pláne. Nem kéne a bankkártyánk is mellé pinkódostól, hogy legyen miből népet vidámítani? Arról nem beszélve, hogy visszatérünk az államosítás korába 20 évvel a rendszerváltás, és hatvannal a rosszemlékű mindent be a közösbe korszak után? Nyugdíjat meg majd kárpótlási jegyben kapunk. Nem érdekel az sem, hogy a magánnyugdíj rendszert bevezető országok kormányai mekkora hátrányt szenvednek a csak állami nyugdíjrendszert alkalmazó országokkal szemben a költségvetési hiányok kiszámításánál. Tetszettek volna erre gondolni akkor, amikor tizenéve kötelezve lettünk a nyugdíjalapú takarékosságra. Arról nem beszélve, hogy ha csak trükközéssel papíron kerülnének állami kezelésbe az alapok, azt vajon ki hinné el nekünk, hogy hirtelen micsoda bevételünk képződött minden erőlködés nélkül? A tényleges államosítás esetén meg két dologgal számolni kellett volna:

1: Nem lett volna szükség a lepkeszárny effektuson rugózni. Az elégedetlen tömeg nagyjából a TGV sebességével csapódott volna be a kormányba.

2: Rajtunk röhögne megint a fél világ. A Financial Times címlapon hozná a jövedelméért aggódó legismertebb magyar nyugdíjast:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érzékelve az IMF és az EU nemtetszését várhatóan kihátrál a kormány ebből a koncepció mocsárból, kipukkasztják a adócsökkentés lufit. Jól teszik. Lekerül végre ez a teher róluk és rólunk is. Indok is van, fogjátok a szemét IMF-EU-félvilág szentháromságra, aztán főzzünk abból amink van. Mikor a nálunk sokkal erősebb Németország is kénytelen a világháború utáni legdrasztikusabb megszorító csomagját bevezetni, akkor a kolbászkerítés fonása nálunk is ráér még egy ideig. Ráadásul Orbán sem fog egy agyi oxigénhiányos állapotban államosítás fölött bábáskodó oligarchának látszani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* felhívás:

 

A 1749-es telefonszám felhívásával egyszeri 200 forintnyi pénzadomány juttatható el az ár- és belvízkárosultakhoz. Ha segíteni szeretnél, akkor hívd ezt a számot! Kösszépen!


 

368 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr302064619

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hány Nokiás doboznyi kárt okozott Kósa Lajos? 2010.06.08. 12:47:57

A Piroslap kíváncsiságból kiszámolta, hogy Kósa és Szijjártó urak mondatai következtében keletkezet pénzügyi „átcsoportosítás” végeredményét hány Nokiás dobozba lehetne elszállítani. Ha egy Nokiás dobozba 15 milla fér, akkor a 350 milliárdo...

Trackback: Bagoly mondja papagájnak... 2010.06.08. 09:32:04

Szijjártó Péter nem először ostoba. Viszont egyre jobban. Kontár szóvivő - ahogyan a Financial Times mondaná.Merthogy bölcsességre, megfontoltságra és szakértelemre egy cseppet sem vall, ha a magyar minisztereknök szóvivője, ráadásul kormánybiztos ilye...

Trackback: Comingoutra várva 2010.06.08. 09:31:36

Elszámoltatás helyett számoljon el inkább háromig a Fidesz frakcióvezetője. Vegye már észre, hogy a gyurcsányozás most már nem fog működni. Meg hülyén is veszi ki magát, ha egy kétharmados parlamenti többséggel rendelkező párt frakcióvezetője frusztrál...

Trackback: A zemberek üzentek 2010.06.08. 09:26:45

Orbán Viktor ma fogja ismertetni a parlamentben a kormány gazdasági terveit. A kiszivárogtatott hírek szerint számíthatunk egykulcsos személyi jövedelemadóra, vagy nem. Beolvaszthatja a magán nyugdíjpénztárak eddig felhalmozott pénzalapjait az állami n...

Trackback: Veszélyes ötletelések 2010.06.08. 09:25:21

Hanem ez az ötletelés azért nagyon ijesztő. Ijesztő volt persze már a Matolcsy-féle is a devizahitelek átváltásáról. A mostani viszont az elmúlt napok történéseinek fényében, és pláne hogy itt van a CNBC is, csak hogy élőben közvetíthesse az esetl...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@FlybyWire: Debizony, latom profilodon az inda-n :D
@FlybyWire:

A most bejelentett volna az azonnali és nagyarányú? Jah, hogy az nem beégés, mikor tegnapról mára, tegnapelőttről tegnapra kell módosítani az öleteket, amíg végre valami életszerű sikerül belőle? Az sem beégés, hogy a Bajnai által kijelölt utat járjuk jövőre is a 3% hiánycél tartásával? :-)

Ezzel kellett volna kezdeni csütörtökön, megspóroltak volna egy valódi, gecinagy égést a pénzpiacok előtt.

Jaaaah, hogy akkor most nem mulatoznál, hanem rohagyámeg, a szemétbajnait követitek bazmegelnél? Van ilyen :-D Csak nehogy a kormány fényessége maradandó látáskárosodást okozzon :-D
@FlybyWire: en ebben bizom hogy meg merik huzni! En elhiszem hogy nem jo az ha a brutto 200e es a brutto 1mm fizu is ugyanannyit fizet szja-t, de valahogy tenyleg egyszerusiteni kell a dolgokat, es max majd bevezetni x ev mulva egy masik lepcsot. mint itt: 21-42% 36e EUR feletti reszre...
FlybyWire: miért nem kommentálom? Nem nagyon tudok azonosulni a honváégyaddal, én is külföldön vagyok és számomra nehezen értelmezhető olyan életstílus ami a repülőjegyekkel kalkulál.
Ha úgy gondolod, jobb lesz akkor gyerünk.
De ha azt gondolod, hogy akkor most majd megkapod az itteni fizetésedet... (pl Anglia).
Azért ez megmosolyogtató.
A számításaim szerint a ahhoz hogy ebből én jól kijöjjek ahhoz 2 százalékra kellene lemenni az adóval. Ez nem valószínű.
De ki fog nyerni ezekkel az ójabb látszat intézkedésekkel?
29 pontból 20 akkora baromság, hogy a Fábri sem merné beemelni a Showderbe...
A víziót értem, jó lenne a szebb jövő, de asámán még mindig nem tudott leszállni a földre, maradt a felhők között.
Nem vagyok maszopos, de ettől még nem kell bevennem ezt a maszlagot.
De nehogy félre érts, lecseréltem a gulyást Fish&Chipre, ergo nincsen jogom beleszólni, ahogy senkinek sem aki nem ott adózik. Mindegy hogy Trianon vagy önszánta volt az ok.
Csak véleményem van, ennyi.
@Fabius: tehat a bajnaifele kijelolt ut a 3%os hiany??? Ne mar...
-Moophlandnews-
Belső hírek az MSzP-ből: Automata szellentésvizsgálót osztanak ki az aktivisták között, hogy elemezhessék a kormánytagok bélműködését. Ettől azt várják egymás elvtársai, hogy talán képet kaphatnak az Euro és a CHF várható mozgásáról. A kapott eredményeket, a jól bevált Nokiás dobozban, a 4-es metróval küldik "Kaufmann Mózes" tőzsdei elemzőhöz! Újra kiosztásra kerültek a sarló-kalapáccsal díszített szemellenzők is a posztolók között! -moophlandnews-
Válasz erre
@ladislaus:

De, bizony, már. Keressél rá bátran, mi van kőbe vésve általa az IMF felé vállalásként 2011-re. Ezt a jelenlegi, éppen ismertetett verzió szerint fogják tudni tartani Orbánék, ha a bankok extra adóját és a közszolgák rendszerének ésszerűsítését végrehajtják. Ezt én is támogatni tudom, de ettől még a tényen nem változtat.
@Fabius: tehat ez bajnai fele ut? nem IMF fele ut?
mondok valamit: IMF melyen bekaphatja! - ez szereny velemenyem persze roluk.
Es ezert kell esetleg leulni veluk egyezkedni. Bajnaieknak nem volt tokuk hozza, ezert kaptuk ezt a szart a nyakunkba...
index meg rohadtul szakerto:
"Ide-oda rángatja az OTP-t Orbán

Szakkommentár: Amikor a miniszterelnök a gazdaságpolitikai intézkedéseket kezdte sorolni, a tőzsdeindex és az azt jelentősen mozgató OTP árfolyama emelkedni kezdett, az OTP 4900 forint alól 5050 forintig drágult, később visszaesett 4860 forintig, pár perc múlva ismét 4950 forintnál járt. Az Orbán-beszéd kezdete óta a BUX a 21 000 és 21 200 forintos sávban mozog."

Ennyi hulyet!!!!
@Fabius:
Na ne égesd már magad a "Bajnai által kijelölt, 3 %-os úttal"!
Ki jelölte ki nekünk ezt az utat, és miért? Csak nem az EU és az IMF a felvett hitelekért cserébe, amikor letérdeltünk? Elég, ha megnézed a 2002-2009-es államadósság és közszféra költség alakulását, azonnal megvan a válasz is, hogy miért kellett földig érő nyelvvel bevenni az IMF és az EU brokiját...
Nem biztos, hogy ez a legjobb ido erre (sot), de Magyarorszagon nem csak a gazdasag elenkitese miatt kell adot csokkenteni, hanem azert is, mert eleve lehetetlenul nagyok az adoterhek, ami miatt rendkivul nagy az ugynevezett 'szurke' gazdasag. Kevesen adozunk sokat, szar szolgaltatasokert cserebe. Ha nem nonek, csak epp nem is csokkennek az allam bevetelei az adocsokkentes kovetkezteben, mar annak is baromi nagy haszna van. Persze nyilvan csokkennek, mert ezek a hatasok nem ervenyesulnek azonnal, ezert necces (vagy nem is meglepheto) most. Amikor meg lehetett volna tenni, akkor nem tettek. Sem a fidesz, sem az mszp.
@ladislaus:

Az egyezkedés megtörtént, az eredmény ismert. Nevezheted aminek akarod. Bajnai félének, IMF útnak, aminek tetszik. De a jelenlegi helyzetben nincs más választási lehetőség, mint végigmenni a költségvetési hiány csökkentésének útján. Ahogy teszi ezt minden hozzánk hasonló gondokkal küzdő ország Portugáliától Olaszországig.
nem en elmegyek kajalni egy orara... jo etvagyat mindenkinek :)
@ladislaus: főzz pálinkát is!légyszilégyszi :)
remélem van még lőpor a tarsolyukban, és sikerül hangzatos hülyeségeket beszélni, amivel el lehet érni piaci alapon olyan frankó deviza árfolyamokat, hogy tényleg mi könyörgünk, hogy a hitelünket váltsa már át forint hitellé valaki.....
Basszus, bealszok ettől a Harrachtól.
Az hagyjén hogy a főnök szavait magasztalja, de hát aki ennyire nem szónok az mi a picsáért nem e.mailben írja meg?
@Fabius: Nehogy má érdem legyen, hogy nem omlott össze teljesen a gazdaság... Nem kellett volna ellopni a libákat, meg a pénzt, és akkor nem kellett volna megszorítani a nadrágszíjat éppen a véálság közepén, amikor minden normális kormány lazítja a fiskális politikáját. Nem kellett volna belehajszolni a népeket a devizehitelekbe, és akkor nem kéne az 5%-os kamatszintre büszkének lenni, amikor minden más jegybank jóval alacsonyabbra vitte a kamatot. Nem kellett volna annyira aljas politikát folytatni, hogy kp-ért kelljen vásárolni a nyugger szavazókat, mert normális adófizető ember csak pofonokat kapott 8 évig.
Ez mind a Bajnai érdeme, ne tegyél már úgy, mintha rögtön első áldozás után lett volna miniszterelnök.

Egyébként meg semmi értelme a nagy hőzöngésnek az elmúlt hetek körül: a kormány megpróbált hangulatot teremteni ahhoz, hogy az EUnak eladja a magasabb hiánycélt, nem sikerült, sajnos ez van.

Ettől még nem fogunk a "Bajnai által kijelölt úton" haladni. Ez nem is lenne reális, ilyen sok libát ellopni ennyire primitív csaló trükkel másodszorra már nem lehet.
@Gabtsika: Utána számoltál már, hogy mennyivel emelkedtek volna a hitelek, ha csak az árfolyamkockázatot kellett volna megfizetni? Ok, úgy is sokkal, de még bőven belefért volna és még így is jobb lenne a forinthitelnél! Csakhogy a bankok mindenféle plusz költséggel megterhelték egyoldaluan a törlesztőrészleteket!
@Fabius:
Volt egy cikk a Portfolio-n a különböző országok helyzetéről (vagy útjáról, ha jobban tetszik), amit az Index is linkelt egy darabig. Egyértelmű következtetése az, hogy egyetlen ország sem járta és járja a magyar utat, teljesen külön árválkodtunk a grafikonon.
Tehát a miénk se nem portugál, se nem olasz út, ez teljesen nyilvánvaló, fölösleges megpróbálni összemosni.
A Varánusz átírhatná a cikket, mert ezek után viccnek egy kicsit rossz...
Nem veszed eszre mennyire unalmas ez a tema? Sok szazezren szavaztak akar arra is hogy ne legyen adocsokkentes /de lesz: 16 százalék lesz az adó/ csak az mszp/szdsz tunjon el vegre a fenebe. Nagyon faj ez neked, ugye?
@moophlander:
Valamelyik blogban írta valaki, hogy folyamatosan vezeti a CHF árfolyam és a törlesztőrészlet alakulását. Jó lenne, ha előkerülne, és feldobná a grafikont, természetesen a pontos számok minket nem érdekelnek, de legalább jól látnánk, hogy az árfolyam csökkenését nem pont úgy követi a részlet, ahogy a növekedését...
Ami undorító a bankok magatartásában az a kockázatért vállalt nulla felelősség. Ha bedőlnek felelőtlenül kihelyezett devizahitelek, egyszerűen behajtják azokon, akik még fizetnek. 130 milliárdos OTP nyereség pénzügyi válság idején? Nem szokásom a populista kijelentések mellé állni, de úgy vélem, itt az ideje tejelni.
Negyedelik Simor fizetését

Orbán Viktor mai bejelentése szerint a közpénzből gazdálkodó cégek és intézmények vezetőinek bérét havi bruttó kétmillió forintban maximálják.
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=134291&is=1

VIKTOR, VIKTOR!
@MSZP = Megint Szerzünk Pénzt: Én nem negyedelném, hanem elvenném, amekkora karakter Simor. De ez az irány speciel tetszik :-)
@az igazi Sipi:
"es a 4 eves ciklus vegen lett adocsokkentes?
mert en tobb, mint 20e nettoval tobbet keresek januartol..
ugy, hogy a bruttom nem valtozott:-) "

Jó, akkor azt is számold ki mellé, hogy az ÁFA 20-ról 25%-ra emelkedése miatt mennyivel több adót fizetsz?
Azt nem ertem, miert kella hulyeket, a hulyeseget tamogatni. Aszongya hogy: atvallalnak azoknak az adossagait, akik nem tudjak azt fizetni?
Tisztara Tibi bacsi elintezi feelingje van. Nem kell felelosseget vallalnod, mert ha elbaszod, allambacsi megoldja. Gratulalok...
Azért a T.Ház közelebb áll a kabaréhoz.
Ilyen szintű mellébeszélést...
@Fabius: ne erőlködj, elkapkodtad ezt a posztot, ez a magyarázkodás csak visszás most :)
@Alamio: Nekem is tetszik, most hogy Simor max 2 milliót kaphat végre kijöttünk a szarból. Azt hittem nehezebb lesz megoldani a válságot, de Viktor mindig meglep a csavaros húzásaival.
@tildy:):
"Nem kell felelosseget vallalnod, mert ha elbaszod, allambacsi megoldja. Gratulalok... "

Hány amerikai és nyugat-európai bankot segítettek ki a kormányok a válságban?

A bankoknak se kell felelősséget vállalnia, állambácsi megoldja? Na, hogy is van ez?
@tildy:) Én maradéktalanul egyetértek a Tibi Bécsi effektus tarthatatlanságával. De ezzel nem leszünk népszerűek :)
Helyes, aki nem fizet ki egy szolgéltatás, azt ne is vegye igénybe.
Én sem maradhatok a bérleményemben ha nem fizetek,. nem használhatok autót ha nem fizetem ki.
@atleta.hu: így van, de nyugi, ez túl magas az ilyen Rob67 féléknek, aki nem sokat fog az egészből, csak a nettó anglia fizut képes a nettó magyarországival párosítani :)
"Érzhetően feszülten közölte, hogy az "a humor kategóriájába" tartozik, hogy egy nem kormánytag politikus nyilatkozata döntötte be a forintot. Szerinte a májusi költségvetési adatok idézték elő a forint mélyrepülését, mert májusban már 87 százalék volt a költségvetés hiánya."

ad1) Eddig még csak 70% volt a hiány, és megint kussol arról hogy a bevételek 90%-a az év második felében jön.
ad2) Mostmár OV is feliratkozott a nyilvánosan az emberek szemébe hazudók közé azzal hogy a forint mélyrepülését nem ők idézték elő. Tényekkel nem éri meg vitatkozni..

Ja és egy gyöngyszem: "A kereszténydemokrata Harrach Péter szerint Orbán miniszterelnökhöz méltó beszédet mondott. Ezt szerinte csak a szocialisták bekiabálásai zavarták meg (papírról olvasta felszólalását, az előre megírt szövegben nem számolt azzal, hogy a szocialisták nem kiabáltak közbe). " ROTFL.
Komolyan mondom, néha tényleg a Jobbik tudja a legjobban megfogni a dolgok állását. A szokásos "jobbra-balra" csapkodás után a bekiabáló MSZP-nek mondta Vona:

"Önöknek nem bekiabálnia kellett volna, hanem síri csendben hallgatni. A magyar gazdaság oroszlánját, amit önök pumának neveznek, önök döglesztették meg, Kósa Lajos bűne csupán az, hogy a dögöt az egész világnak mutogatta".
@Bonaparte Napólejon: Nyílván nem ez oldja meg a válságot; viszont fillérekből lesz a forint, mondogatták nekem mndig- ha van 500 olyan köztisztviselő, akire ez vonatkozik, az is bevétel (vagy ahogy tetszik, kevesebb kiadás).

Akik meg Tibi bácsiznak, hallgassák meg még egyszer, ami ezzel kapcsolatban elhangzott. Nem arról van ugyanis szó, hogy a közös adóból kivásárolják a hitelt, aztán elengedik. Tehát vagy az én fülem rossz, vagy azé, aki így hallotta.
Ezért a rizsáért kár volt behintáztatni a nemzeti valutát. Persze most ilyen színházak lesznek 2014-ig.

ORBÁN, HÜLYE VAGY?
@geszvat: De pont tegnap ismerte be a fidesz hogy nincs szó államcsődről, sőt "kiigazításokkal" tartható a Bajnai kormány hiánycélja. Kósa tök hülyeséget beszélt.
@Sir Kommentor:
Annak az ÁFÁ-nak jelentős hányada 12 % volt nagyon sokáig, onnan sikerült pl. a közüzemi díjak és az élelmiszerek forgalmi adóját 25 %-ra emelni (tehát több, mint duplázni!). Csak a pontosság kedvéért.
Tehát egy átlagos család átlagos ÁFA terhelése volt kb. 16-18 % korábban, most meg 24 %.
A feleségem mértékadó véleménye: bebasznék ennek a populista ingyenélőnek...
Ez csak egy hirtelen vélemény volt.
Nyílván később finomodik: meg is rugdosná.
@Pistie: Akkor Vona is rosszul hallotta, mert ő is kussra intette a szocikat. Meg én is rosszul hallottam a bekiabálásokat. A tényekkel már ne álljunk le vitatkozni...
@Pistie:
Bizonyos területeken már júliustól nincs keret az állami alkalmazottak bérének kifizetésére. Ezt nem lehet csőd közeli helyzetnek hívni egy debreceni találkozón? Egyre több elemző ismeri be, hogy ekkora túlreagálásra ők se számítottak.
Lehet, hogy meggondolatlan, és egy kicsit túlzó volt, de hogy komolyan gondolta, abban biztos vagyok.
@Alamio: "Orbán: Rossz üzlet a kilakoltatás
A kilakoltatási moratóriumot azzal indokolta, hogy nagyobb terhet jelent a kilakoltatás, mint ha kiváltanák a bedőlt lakáshiteleket."
Ezt hogy lehet maskepp erteni?
@MSZP = Megint Szerzünk Pénzt: Hat azert arra kivancsi leszek, hogy mit fog szolni az EKB es az EU ehhez. A jegybankelnok ugyanis a Lisszaboni Szerzodes egyik fuggeleke szerint kulonleges vedelmet elvez, mivel o nem csak a magyar allam alkalmazottja, de egyutal az EU kozponti bank rendszerenek is.
@eml: hét rizsa az van, egy valaggal.
Mondjuk sokkal többre nem számítottam őszinte leszek.
Most hirtelen hogy erősíti a forintot!

Ekkora köpönyegforgatást még a szociknál sem láttam.
@eml: Hat o egyaltalan nem ilyen "rizsara" keszult, de beintettek neki Brusszelben es Washingtonban. Tudjuk, hogy szerinte a vilag felig akaratbol all, most kiderult, hogy igen, de nem az o akaratabol (mint hitte) hanem Baroso & Co-ebol...
Viktor program-sűritve: Minden magyar főzzön pálinkát ,baccon be és vidáman látja a világot.
@Rob67:
Ezek az intézkedések előre meg voltak írva, a Szíjpeti és Kósala féle beböfögés csak arra kellett, hogy Ő, nemesenszületett Felcsút-svábhegyi Első Orsós Emánuell Viktor eljöhessen mint a Nagy megváltó, a hős Messiás.

Ezek állatok, dolgozniuk kellene, nem szinészkedni!
@Rob67: hát, ez is egy (szintre jellemző) megoldás. Aztán lehet gondolkodni is, ez egy másik út :)
@tildy:): A kiváltani számodra azonos azzal, hogy elengedni?
Ez nem ingyenebéd, hanem megvett hitel, amit be lehet hajtani.
@Megfigyelo: Brüsszel az nagy zakó volt!

82-ben is a belgák intéztek el minket (Foci VB), most is Belgiumban semmisült meg az Új Magyar Haza.
@FlybyWire:
Én is gondolkozom. Felragasztom a képét a porcelán aljára.
Nagyrészt a saját véleményemet hallottam vissza Orbán beszédéből a munkával és az adózással kapcsolatban.
Na és jövőre nettóban több mint 1 millával többet fogok keresni mint eddig. Az a lényeg, hogy aki dolgozik, az kevesebbet fizessen.
Hajrá, csak így tovább!

Mellesleg aki azzal riogat itt hogy mégsem lesz adócsökkentés, meg hogy a Fidesz nem tartja be az ígéreteit, az most legyen kedves koppanjon egy nagyot a padlón.
@geszvat: Az "allamcsod" egy jol meghatarozott nemzetkozi jogi kifejezes, azt (es pontosan azt) jelenti, hogy egy orszag nem tudja kifizetni egy lejart *kulfoldi* tartozasat. Az, hogy valakinek belfoldon nem fizetnek, nem "allamcsod".
@Fittipaldi:
Aki 85 Bruttót keres? Az szopni fog tovább.

És sajnos vannak olyanok, pont a közszférában, akik TÉNYLEG annyit keresnek.

Egyébként koppantam, de azért még kivárok. 19-ről 10-re a társasági adó az tényleg jelentős, de 18-ról 16-ra az SZJA az nem annyira.
@Fittipaldi: az nem megy nekik, látod a Nagy Mentoruknak (maszop) se ment. A kistesó szadesznek se, az már ki is múlt, mert nem tudott se tanulni, se megújulni. A vörösöket még viszi a nyugger és holdudvar lendület, de kérdés, meddig?
@eml:
Inkább az a gond, hogy ennyire függők lettünk. Ha csak tartjuk a 2001-es államdósság szintet, most (szinte) röhögünk az egészen. A hitelfüggőségben biztosan igaza van Viktornak, ezt nehéz lenne vitatni. Ennek egyértelmű folyománya az a mozgástér, amivel 2009-2011-ben a magyar kormányok rendelkeznek. :o(
@eml: Nem, Brusszelben csak levontak azt a kovetkeztetest, hogy Orban olyasmit igert, amirol nyilvanvalo volt, hogy sajat erobol nem tudja teljesiteni - es az EU nem volt hajlando a melyen zsebebe nyulni, hogy megis valamit teljesithessen belole.
Egyébként szüleim és nyuggerek, és ők is maszoposak, el is kezdtek szirénázni, hogy jaj majd honnan lesz a hiányzó 300 milliárd, biztos megint az ő nyugdíjukat vágják meg, stb.

Mondtam nekik, hogy ha a kettejük nyugdíját meg is felezik, én egyedül nettóban többet kapnék, mint amik ők elbuknak. Semmit se szeretnék jobban, mint hogy őket tudjam majd támogatni!
@Megfigyelo:
A hibát nem vitattam, csak a rosszindulatot, és a váratlan túlreagálást, tekintve hogy ki, hol és hogyan mondta.
Az önmagában szomorú, hogy azonnal minden nemzetközi elemző elhitte, hogy a korábbi kormány hazudott a költségvetés állapotáról. 2006 tavaszának átka.
@eml:
Dolgozz többet, vagy szerezz magasabb kvalifikációt, és akkor a 33-ról 16 már jelentős lesz.
@Fittipaldi: Masutt Te ill. masok boven tobbet perkaltok majd. Ez az egykulcsos ado a forditott Robin Hood, felhaborito. (Egyebkent ezt csinalta mar 98-02 kozott is, elvett a szegenyektol, es odaadta a gazdagabbaknak.)
@geszvat: 10M forintnyi CHF alapu hitelem van! Pontosan vezetve, mikor mit emeltek és miért! Félévente van törlesztőrészlet megállapítás! Érdekes, hogy elötte egy héttel mindig felmegy a CHF, aztán beesik! Én akkor vettem fel hitelt házra, mikor 164 Ft volt a CHF. 61500 törlesztéssel kezdtem..... Most 91400 már! Ha csak az árfolyamkockázatot kellene vállalnom (az átlagot, nem az éppen csúcsot) akkor kb 77-79000 lenne!!!
@geszvat: "Felelos" politikusok mondtak, persze, hogy hittek nekik.
@eml: azért keresnek annyit, mert túl sokan vannak a közszférában, és nincs értéke annak amit csinálnak. A saját érdekük is az, hogy a versenyszférában dolgozzanak vagy vállalkozzanak. Élethosszig tartó tanulás, stb.
Nagyjából 7 éve ez a véleményem (amióta van véleményem erről a kérdésről).
@eml: nem szoktam magam idézni, de:
"FlybyWire 2010.06.08. 13:50:10
@ladislaus: hallod most legalább kiderül, hogy ki (roki)nyugger a blogon, illetve kinek van 200 bruttó alatti fizuja/ki feketézik keményen.
Mostantól aki nyíg, az ezekbe esik bele nyilván :D"

Teccett volna rendesen tanulni/jobb kapcsolatokat építeni, és most sokkal többet keresni. Első tipp: kedvesebbnek lenni ismeretlenekkel? :)

Amúgy persze, hogy a keveset keresőkön is illene segíteni, de JÓREGGELT - már vagy 1 évtizede a közép-felsőréteg magánszférában bejelentett alkalmazott tartja el az országot!! Jár nekik is egy kis jutalom ezért, tánesetleg???
@geszvat: A nejem dajka egy oviban, az ő szempontjából írtam. Én kösz megvagyok.

Egyébként a szuperbruttó 33%-a és a tavalyi 16%-a?
@Megfigyelo:

Na de azért azt is el kell ismerni, hogy a középosztályt is illik támogatni, mert mi csak hordjuk az hátunkon az országot már egy ideje, de alig kapunk vissza. Pl. soha nem kértem semmilyen kedvezményt, támogatást, kamattámogatást, csak fizetek, fizetek és fizetek.

Mondjuk én sokat ebből nem profitálok, mivel több csatornán kapom a bérem, de ha többet nem kell fizetnem akkor nekem már jó.
@Fittipaldi: ez pedig a másik oldala az előző kommentemnek. Így teljes a kép, köszönöm!
@geszvat: Miért? Szerinted nem hazudtak? Téged is átbasztak, úgy mint másokat! Tudom, hogy ezt nehéz bemyelni, de attól még így van!
@Megfigyelo: rosszul látod, nem a gazdagoknak ad (én sem vagyok az), hanem annak aki dolgozik és fejlődni akar.

Aki gazdag az nem dolgozik és nem fizet jövedelemadót, őket egyáltalán nem érinti ez a változás.
@Nandi29: nocsak, vagyunk azért páran ebben a cipőben :D
@moophlander:

Igen de a Svájci jegybank alapkamata is nőt.

MIndeképpen beszoptad, de legalább nem Egyiptomi nyaralásra vagy plazmatévére költötted.

Kitratás, hátha lesz jobb.
@geszvat: Nem kell ahhoz sok, hogy valaki 18% feletti adosavba essen.... Nem biztos, hogy halalra keresi magat azzal a kb havi brutto 141666-al. Kb. netto 102E folott mar magasabb savban vagy....
@moophlander: A kamatlabak ("kezelesi koltse@az igazi Sipi: gek') is megnottek.
@Alamio: Azt hiszed befogjak? Ismerjuk az ilyet...
@Nandi29: ha jól emlékszem, (mert 5 éve vettem fel) 217 forintnál lesz secko jedno hogy miben(Ft) vettem fel! Téhát, még mindig jobb! Ebben nem ez volt a szopóka, hanem az, hogy olyanok is felvették a CHF alapu hitelt, akik éppen ki tudták nyögni ezt az alacsonyabb összeget! Sőt, még a bankok ezerrel reklámozták is, hogy így vedd fel a hitelt!
@tildy:): Azt hiszem, Te meg a tavalyi adosavokban gondolkodsz. Iden mar nincs 18%-os sav sem. (Iden 17%-van azt hisszem 5 millioig, de a "szupebrutto" utan szamitva, ami megfelel 21.6%-nak kb. 4 millioig, a hagyomanyos bruttora szamitva.
@Pistie:
1: 84.6% a hiány, kellene adatokat is nézni néha.
2. a bevételek kb 58%-a jön 90 helyett. Tudni kellene az adófizetési periódusokat és akkor nem lenne baj... Szerinted év végén fizetik be az adókat? www.apeh.hu

Ha orbán hazudik, akkor te most mit csinálsz? Igazságbeszédet mondasz? lol.
@Fittipaldi: En nem "gazdagokrol" irtam, hanem "gazdagabbakrol", ami nem abszolut, hanem relativ meghatarozas.
@Megfigyelo: A tavalyiban gondolkodom, mert iden meg nem keletkezett magyarorszagi jovedelmem .Ezek szerint azota valtozott. Koszi a kiigazitast.
@Megfigyelo: Én is ezt mondtam, hogy "ha csak az árfolyamkockázatot kellett volna vállalni"! Valójában ez olyan móka, amiben a banknak nulla rizikója van! 10M Ft hitelre, 23M Ft fedezetet kér pl. az OTP! Képzeld el, hogy kiadsz egy munkát egy vállalkozónak és olyan szerződést írnak, hogy mindegy milyen lesz a munka, mindegy mikorra készül el! Ki kell fizetned még akkor is, ha szarabb alapanyagból készítették, mint amit megrendeltél! :D
@tildy:): Bocs, de csak arra tudok reagálni, ami elhangzik, vagy arra, amit már megléptek. A hit egy másik kérdés. Mert most csak annyit írtál, hogy úgyis hazudnak.
Egyébként miért ne hajtaná be? Azzal, hogy megveszek egy csomó hitelt olcsón, majd behajtom, cégek is foglalkoznak. Ha jól értem, most erre egy állami hivatal is létrejön, aminek ez lesz a dolga.
@Nandi29: Nem a "kozeposztalyt" kell tamogatni, hanem a magasan kvalifikalt minosegi munkat jol megfizetni. A budai uriasszonyoknak, csak azert, mert ok a *kereszteny nemzeti" kozeposztaly, nem jar allami szolariumberlet.
@tildy:): Tokeletesen megvaltozott, mar ez is az emberek 90%-a szamara egykulcsos ado volt. Most meg a legmagasabb jovedelmueknel sem lesz progresszio; ezt nevezem "forditott Robin Hoodnak".
@Megfigyelo: Ok. A "gazdagabbaktól" az állam jelenleg a megtermelt jövedelmüknek több mint 60%-át vonja el. Szerinted ez normális?
Ez jelenleg egy óriási ellenösztönző hatás. Ha ennyit keresnél, elgondolkodnál, hogy egyáltalán ven-e értelme dolgozni.
És ezt például a rengeteg köztisztviselőre költi.
@eml: a problema nem az hogy mennyit erez meg hanem az hogy 85 a bruttoja!!!!
@moophlander: Azert reszben valoban a vilaggazdasagi valsag az oka ennek. A bankok rovidlejaratu CHF forrasokbol adjak a lakashiteleket; amikor bedugult a nemzetkozi hitelpiac, akkor ok is csak dragan jutottak penzhez, ugyhogy valamennyire indokolt volt emelniuk. A pofatlansag az, hogy a helyzet javulasaval sem csokkentik vissza a reszleteket...
@Fittipaldi: Én nem vagyok gazdag és mégis az össz adóm (mindent beleértve)54%! Szerintem neked is! :D
@Fittipaldi: A nyugdijbefizetes es a TB nem egeszen "jovedelemelvonas" - ezekert orvosi ellatast (olyat, amilyet), tappenzt ill. nyugdijat (akkorat, amekkorat) kapsz. Nem szeretnek egy olyan vilagban elni, ahol minden benne van a boritekban, de ramegy a csalad otthona egy komplikaltabb vakbelmutetre.
@Megfigyelo: A világgazdasági válság csak a gyenge gazdaságú M.o.-on tett be ennyire! Ismerősöm osztrák banknál vett fel hitelt! Értetlenkedett, hogy mi a f...t csinál a magyar kormány? Megyó, Gyurcsi, Bajni jól legyengítették az országot! A betegség a gyenge állatot viszi el először! :D
@Megfigyelo:
De az korrekt hogy jövedelemfüggő?

Mentős barátomat idézem: "Lesza.om, mennyi TB-t fizet, nincs a mentőben első osztályú ágy!"
Schiffer egy dillettans... ekkora hulyeseget mondani!
@Fittipaldi: Ez nagyjából a parlamenti képviselői fizetési meg banki osztályvezetőtől felfelé kategória. Biztos sok munkahelyet fog teremteni, ha a banki ügyvezető az évi 5milla fölött már csak 17 %-ot fog adózni. ÉS valahogy eddig is találtak ügyvezetőket, osztályvezetőket, senior elemzőket, főkönyvelőket meg parlamenti képviselőket, meg hasonlókat, akik havi 400 fölött kerestek.
Na mi volt a lufi seggfej bloggerkém?
@kisa: meg a vesenyszférában például egy mérnöki, akik csak elvileg keresnek jól, gyakorlatilag a megtermelt jövedelem nagy részét elveszi az állam.

@Megfigyelo: van egy méltányos szint amit szívesen kifizetek ezekre, de annál többet az állam nem vehet el, mert akkor az állam lesz a legnagyobb tolvaj.

@moophlander: nekem 58-59%-ot vesz el a jövedelemből, plusz 20%-át minden pénznek amit elköltök, plusz jövedéki adó a benzinre. A sajátom mellett két másik családot is eltartok, de ez most javulni fog.
süti beállítások módosítása