Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • taga20: @Ma született bálvány: mondod te:))) na lépek, me holnap meló van nekem. veled ellentétben! jó... (2024.11.24. 20:23) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.06.07. 08:00 Fabius

Ígérek bármit!

Címkék: fidesz kósa lajos elszámoltatás adócsökkentés papcsák ferenc

Rendkívüli kormányülést tart a kormány a kialakult helyet kezelésére. Hogy miért kellett ezzel Lovasberényig szaladni azt nem értem, de mindegy is. Tudjuk be annak, hogy a felcsúti árnyék odáig vetül, az pedig köztudottan jótékony hatással van az agyi idegpályákra. Igaz, kicsit olyan érzése van tőle az embernek, mintha gond esetén a Legkisebb Királyfinak látens E.T módjára kezdene villogni az üzenet a kijelzőjén: haza-haza.

A kormány három nagy kérdéskörről tárgyal, - mondja a Nemzeti Trubadúr, aki múltheti tündöklése után kizárólag kérdő mondatokban képes beszélni. Jah, mindegyik mondat végén ott lapít a kérdőjel, ez a gaz, pedig ő kijelentésnek szánja azokat.

Én sem feltétlenül úgy hiszem el a kijelentéseit, ahogy szeretné. Szerintem az első napirendi ponthoz először is kimenekítették a Debrecen-Felcsút közvetlen metróalagútban bujkáló Kósa Lajos, aki végre átvehette jutalmát a kijelentéséért:

 

 

 

 

 

 

 

Aztán összedugták a fejüket az okosok, és valóban nekiláttak az ötletelésnek. Legelső dolog a listán a háborgó tömeg megnyugtatása, nyilván. Valamit mondani kellene nekik amit szeretnek, amitől megnyugszanak, ha már az csontvázerdőben megtalált államcsődöt ennyire utálták ezek a sátánfattyak. A szó és betűkészlet nem túl széles, 80%-a el is fogyott a Trianon emléknapra és a parlament létszámcsökkentésére. Az a kevéske maradék nemzeti meg együttműködés, és persze Isten elég bután hat egy szövegkörnyezetben. Mondjuk nekik, hogy adócsökkentés! - így röppen az ötlet, mint uborkatolvaj a kerítés felett - azt beszopják újra és újra! Meg mondjuk, hogy elszámoltatás! - dörmögi egy hang az asztal sarka felől, mire megtapsolják. Ez az! Pontosabban EZ AZ! Höhő, megvan a kommunikációs ördöglakat kulcsa!

Az egykulcsos, 16% körüli szja valóban nem volna rossz. Majd egyszer, amikor valóban pénz is lesz a kieső bevételek visszapótlására. Mert erről egy szó nem sok, annyi sem esett. Bár a "gondolkodunk rajta" még nem konkrétum, csak amolyan népvidámító szólam. Ahogy a Gyurcsány, a Bajnai és az Oszkó is húzónevek, pláne, ha nyúzóneveket alkotunk belőle. Az elszámoltatásuk is kellemes gondolat, szívnek kedves játszani a látomással, hogy most végre jól megbuknak, és kiderül aminek ki kell derülnie.

Ez eddig rendben is van. Legyen bizottság, ami kivizsgálja valóban szabályszerűen jártak-e el említett urak a közvagyonnal. Ha nem, számoljanak be miért nem, és vállalják a következményeket. Egyetlen bajom van ezzel, a kivitelező személye. Nincs a Fideszben olyan ember, aki nem kozmált még oda sehova, és kinevezésének nincs revans szaga? Papcsák Ferenc mentelmi jogát 2003-ban kikérte Polt Péter, idézem:

"A fideszes képviselő ellen magánokirat-hamisítás vétsége miatt indult büntetőeljárás, mert a gyanú szerint Papcsák ügyvédi irodája az Orbán kormány informatikai államtitkárságától 240 millió forint értékben jogi tanácsadásért és jogszabály-előkészítésért megbízást kapott, ám az Informatikai Kormánybiztosság (IKB) felé benyújtott, teljesítést igazoló jegyzőkönyvekben valótlanul olyan ügyvédek és ügyvédjelöltek munkavégzését is feltüntette, akik munkát nem végeztek"
A hitelesség látszatát igyekeztek most visszatornázni, ezt értem. De így? Nem lehet legalább a látszatra adni? Felőlem nyugodtan vizsgálhat bárki bármit a fent említett urakon, vagy akárki máson akiről a közvagyon herdálásának gyanúja fölmerül, de pont egy ilyen ügybe keveredett embert kell ehhez választani?


 

193 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr762061930

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A megfelő ember 2010.06.07. 19:03:06

Érdekesen alakul az új kormány személyzeti politikája: Alig pár napja egy Kövérnek jelentő III/III-as tartótisztet neveztek ki a katonai elhárítás helyettes vezetőjének, most meg itt van Papcsák Ferenc, az új elszámoltatási kormánybiztos, akinek Két f...

Trackback: Forint: ma este eldől! 2010.06.07. 10:00:12

Ma este, amikor Orbánék kiállnak az új programmal, valami igazán nagy dobással kell előrukkolniuk. A hazánkat finanszírozó külföldi hitelezőknek elfogyott a türelme. (Fotó: Pelsőczy Csaba/fidesz.hu) Hűha. Ez a pár nap igazán ijesztő volt! Mi történ...

Trackback: A hallgatás szabadsága: az MTV áttért az észak-koreai állami tv szerkesztési elvére 2010.06.07. 09:58:04

A köztelevízió eddig hitelt érdemlően kiegyensúlyozott, vasárnap esti közéleti magazinja „A szólás szabadsága” dinamikus változáson ment át a kormányváltás óta. A műsor a Kósa és Szijjártó urak által tett mondatok és ennek következtében fe...

Trackback: Veszélyes ötletelések 2010.06.07. 09:29:34

Hanem ez az ötletelés azért nagyon ijesztő. Ijesztő volt persze már a Matolcsy-féle is a devizahitelek átváltásáról. A mostani viszont az elmúlt napok történéseinek fényében, és pláne hogy itt van a CNBC is, csak hogy élőben közvetíthesse az esetl...

Trackback: A Nagy Átverés - politikai só 2010.06.07. 09:07:04

 Meg kell állapítanom, hogy sajnálatos módon senki nem érti a Fidesz politikáját. Mindenki azt hiszi, hogy itt tökéletlen hülyeség van, és lám, ezek sem jobban az MSZP-nél, ezek is csak lebegtetik a nagy ígéreteket, aztán pedig előadják, hogy ők m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gondolom Kaya és Joszip nem ért rá.
a pofám leszakad. de komolyan!
mondjuk azután, ahogy ezt az egész, csüt-pénteki műsort a hírtv és a magyar nemzet lehozta (szinte sehogy!), már nincs is min csodálkozni...
:-(
Könyörgöm, ő legalább ért hozzá...:-)
Esetleg még a Várhehyi Attila is szóba jöhetett volna.
Lesz kiszivárgott lovasberényi beszéd?
Ezzel együtt az elszámoltatás nem rossz ötlet. És a szocikhoz képest Al Capone is tisztakezűnek számítana.
@midnight coder:
Hahó, ezzel akartok minden fideszes piszkosságnál jönni?
El lettek küldve. Számoltassák el őket, akit lehet csukjanak Hagyóék mellé, igen, de bazmeg ne (csak) ebből akarjon már élni a fidesz!
Nem lehetne úgy, hogy a mocsok komcsik helyett szeretett vezéred és hű csicskásai nem lopnának?
Ez komoly.
A németeknél van egy mondás: nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani.
Ez elv a pannon pumára nem érvényes.
@midnight coder: te még mindig itt tartasz? És szerinted ez elég "muníció" lesz 4 évig?
Szánalmas...
@Kassian: Kaya és Joszip meddig is volt téma ?
Gondolod hogy ez úgy működik hogy az egyik oldalról még 10 év távlatából is előhozzuk a dolgokat, a másik pedig azzal hogy elbukták a szocik a választásokat el lett felejtve ?
Már várom, hogy Orbán mikor mondja "elkúrtuk, nem kicsit, nagyon". :P
Papcsákon még Tölgyessy is meglepődne egy felvételről leadott hétfő reggeli nyélnyalogatás során.
Csontbrigád.
Valaki komolyan gondolja, hogy Kósa és az Orbán-szóvivő Szíjjártó a gazdasághoz nem, csak a nemzet feletti lebegéshez értő Orbán Viktor tudta nélkül tett volna bármit is?

Bajnai és Oszkó vásári majmot csinált az egész FIDESZ-vezetésből, de nem baj, a jobboldal hörgésétől volt hangos eddig egész Magyarország, most hangos nevetésétől visszhangzik egész Kárpátalja. És a devizahitelesek szidalmaitól. Vagy a jobboldali devizahiteles úgy áll hozzá, hogy +10 000 forint havonta, de nem baj, megérte, el lettek ezek picsázva, a Zorbánnak meg odaadom!
@Ringlósztár: De, ez kétségtelenül így van. Csak kicsit idegesítő hogy míg az egyik oldal 8 év alatt összehozta nekünk hogy szlovákia beelőzzön minket gazdaságilag, és ez teljesen rendben volt, addig a másik oldalt egy hét alatt el akarják taposni.
És a magánnyugdíjpénztárak államosítása? Az smafu?
Ahhot képest, hogy 4-8 éve mást se hallunk, mint hogy a fidesz készen áll a kormányzásra, elég ötletelésnek tűnik a "ténykedésük". Hol vannak a forgatókönyvek? A terv, B terv, neadjisten c terv?
@Nádasi Balázs: Devizahiteles leginkább baloldali van. Kevés jobboldali van annyira hülye hogy az elmúlt 6 év gazdasági eseményeit látva a forint erősödésére fogadjon.
Vihar egy pohár víben.
Kell legyen abban valami hatalmas frusztráció, ahogy baloldali liberális "véleményvezérek" (illetve akik még annak hiszik magukat) megpróbálják az egy hete regnáló fidesz kormányra rábizonyítani: na lám, hazudtak, hazudnak ők is!
Szabadulni akarnak az Őszöd okozta sokk és lidércnyomás alól.
Van azonban egy alapvető különbség. Más dolog valakire mondani, hazudik, esetleg valakire rábizonyítani, hazudik, és megint más, amikor az illető saját maga vallja be: hazudott reggel, délben, este, aztán ezt próbálja erkölcsi mércévé tenni, a hazugságára reagálókat pedig megvereti.
Ez mély nyomokat hagyott az ballib blogolókban, gondolom ezért olvasok naponta "hazudnak! jujj hazudnak!" című bejegyzéseket az indexen.
Kósa és Szijjártó nyilatkozatáról annyit: nem tudom, miért jobb vagy rosszabb államcsődöt vizionálni, mint dübörgő gazdaságot. Ezeket a kérdéseket úgysem az dönti el, Debrecen polgármestere mit gondol. Ő államcsődöt olvas a számokból, más meg pannon pumát. Puma már nincs, de a libákhoz nem értő ex-miniszterelnököt, azt megdicsérte barack óblama. Nyilván ő, ott, sokkal jobban átlátja a dolgokat, mint mi, itt.
És mi van, ha tényleg? Mégis a jobbiknak van igaza?
@kisa: Anno a magánnyugdíjpénztárak létrehozása egy időzített bomba volt a gazdságnak. Ha anno ezt Bokros nem csinálja meg, talán még Fletóék tevékenykedése ellenére sem lennénk ennyire nyakig a fekáliában.
@midnight coder: És 15 év múlva az állam fizetné a nyugdíjamat? Mégis miből? Mikor már most alig tudja, 15 év múlva meg minden 3 ember nyugdíjas lesz.
Fogjátok már fel, hogy a devizahitel a legkisebb gond most. Az állampapírok kamatfelára akár hosszabb időre is jelentősen magasabb lehet, azt mind fizetjük. Azontúl oda a befektetők bizalma.
@hhh.: Akkor most hazudott a kósa meg a peti vagy nem hazudott? Ez a kérdés...
@kisa: Feltéve, hogy megérjük...
@kisa: Mondjuk abból, hogy az állam nem csak a nyugdíjasokat nyeri meg, hanem a magánnyugdíjpénztárak erre a célra beszedett pénzeit is. (ami persze nem tűnne el azonnal egy offshore cégben...)
"Devizahiteles leginkább baloldali van. Kevés jobboldali van annyira hülye hogy az elmúlt 6 év gazdasági eseményeit látva a forint erősödésére fogadjon."
Már ezért érdemes volt idejönni hogy ezt megtudjam.
@midnight coder: És a kedves nőnemű szülőd, hogy érzi magát?
@midnight coder: Ha a szociknak lett volna annyi szavazójuk, ahány devizahitel által érintett van, most kormányon lennének...
@midnight coder: Hmmm, és mi lenne, ha megpróbálnánk nem oldalakban gondolkodni? Biztos ránk szakadna vmi...
@midnight coder: Az ilyen kijelentéseket a vak hiten kívül még mire alapozod?
Az megvan, hogy a 16% SZJA mekkora látszatintézkedés? Ugyanis jelenleg 17 és 32% a kulcs, tehát az évi 5 milliónál kevesebbet keresők nyernek 1%-ot, az ennél magasabb jövedelműek meg 16%-ot.

Gratulálok...
@hurmazs: ott a pont.
végre tudom hogy a hitelfelvételi szokás is politikai hova tartozás alapján megy. Erről is van Kubatovnak listája vajj?
@kisa: Egy pénzügyi elemző írása a témában megválaszolja a kérdésedet.

"2013-ban lép életbe az új nyugdíjrendszert szabályzó “A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény“. Az elemzések szerint, ez alapján az újonnan nyugdíjba menők utolsó nettó fizetésük mindössze 25-40%-át kapják majd kezdő nyugdíjként. Tévedés ne essék, ez nem 25-40%-os jövedelemesés, hanem 60-75%-os!
(...)
Ha rátekintünk Magyarország népesedési adataira akkor rögtön látható, hogy 2013-ban kezd elmenni nyugdíjba az 1950-es évek elején született kiugróan nagy létszámú nemzedék, a Ratkó korszak szülöttei. ők egy-egy évjáratban majdnem kétszer annyian vannak, mint a mai fiatalok. Amikor ők nyugdíjba mennek, akkor a járadék befizetés helyett nyugdíjat vesznek majd fel. Az eddigi is erősen veszteséges nyugdíjrendszer teljesen összeomolna, ha ők is ugyan annyit kapnának, mint az azt megelőző nemzedékek tagjai.

Politikusaink ebben a helyzetben két megoldás közül választhattak. Az első megoldás az lett volna, ha mind a 3 millió magyar nyugdíjas nyugdíját egyenletesen csökkentik egy kicsit. Ez nem lenne vészes, csak kb. évi 2-3%-os csökkentés kellene. Ez azonban egy politikus számár öngyilkosság lenne, hiszen minden párt fő szavazó bázisa a nyugdíjasok (nézze csak meg bármelyik párt kampány plakátjait). Három millió nyugdíjas kedvét elrontani – ez bármelyik párt számára halálos ítélet.

Ezért okos politikusaink másik utat választottak. Ezért a már nyugdíjban lévők nyugdíjához nem nyúlnak, viszont az egész balhét a frissen nyugdíjba menők nyakába vágják: nekik lélegzetállítóan csökkenni fog a nyugdíjba vonulással a jövedelmük. De ők egyszerre kevesen vannak, havonta csak tizenkétezer ember.

Nyilván minden hónapban az a bizonyos tizenkétezer iszonyúan pocsékul fogja érezni magát, pár százan még majd tüntetni is el fognak menni. Mit fognak erre politikusaink mondani? És itt jön a második furfang. Ugyanis az erre vonatkozó törvényt nem véletlenül hozták meg még 1997-ben. (Itt jegyzem meg a szavazás eredménye 325 igen és 21 nem volt. Tehát lényegében mindenki támogatta…)"

Teljes cikk itt olvasható: www.tothandras.hu/blog/index/2010-01-14/lesz-e-forradalom-2013-ban/
az ostoba rockeet nem láttátok errefelé?:)
...ugyanis a kivédhetetlen középcsatára (Roubini) épp most alázza viktorékat.
A Fidesz felmerült ötletelései jónak tűnnek, de ez picit még mindig a választási igéretekre hajaz.

- Egykulcsos szja, 16%: Ezt érdemes lenne konkretizálni, mert önmagában ez semmi. Jelenleg aki éves szinten nem keres ötmillió forintot az 17%-ot fizet, uszkve nyer egy hamburgerezésrevalót havonta. Ellenben aki ötmillánál többet keres az eddig 32%-os szja-t fizetett, na ő iszonyat jól járnak, szóval ez önmagában csak Damjánnak, Csányinak, meg a VOSZ-os érdekképviseleteknek kurvajó. Kíváncsi vagyok, hogy a munkavállalók hány százaléka keres most éves szinten ötmillió alatt/felett. Ez így pőrén csak a gazdagabb rétegnek jó megint, remélem finomítják majd a dolgot.

- Államosítani a nyugdíjt. Ez is jó indulásnak, mert szuficitessé teszi a költségvetést lesz mozgástér be lehet röffenteni a gazdaságot, de... amennyiben elkúrják, márpedig a droidokon kívül bizony az emberek többsége képes feltételezni, hogy bizony a Fidesz is elkúrhatja, nos akkor gond van. Amikor a következő kormányidőszakban ki kell pengetni a nyugdíjakat (7-8 év múlva), akkor lesz-e miből, tehát a gazdaság felpörgetéséből megtérül-e a dolog. Az államosítás részén meg vigyázni kell, nehogy elvigye a gépszíj a dolgokat, mert könnyen el lehet hesegetni a befektetőket, szóval csak ésszel.

- Banki extra adó. Ez eddig is volt, Gyurcsány is kivetette, a Fidesz ezt emelni akarja, a profit harmadára. tavaly több mint 300 milliárdnak tapsoltak a bankok, tehát ez éves szintem minimum százmilliárdos tétel az államnak. A kérdés az, hogy a bankok nem szivatják-e ez miatt majd jobban az embereket. Ez a bankadó remélem a beigért szigorral párosul, tehát a kölcsönök uzsorakamatait igenis letöri a Fidesz.

Szóval az ötletek nem rosszak, viszont lehet nagyon jól és nagyon rosszul megvalósítani őket. Remélem jól csinálják, Magyarország megérdemelné.

midnight coder, számokkal is tudod bizonyítani, hogy több a balos devizahiteles vagy ez csak a szokott jobbos fölényeskedés?

@Italo Balbo:-nak van igaza, jó lenne végre, ha nem jobbos devizahiteles, meg balos lenne, meg úgy az emberek nem oldalakon állnának, hanem a lábukon. Abból pedig mindenkinek kettő van, uszkve egyformák vagyunk. A droidok meg kerekeken gurulnak, velük nem kell foglalkozni, az ő hitük megingathatatlan, történjék bármi.
@Valahol Máshol: "vagy ez csak a szokott jobbos fölényeskedés? " Sajnos ezzel a mondattal váltál vele egyszintűvé.
@lyken: Én nem lennék meglepve a nyugdíjkorhatár emelésén sem, sőt adott esetben a korkedvezményes kitételek szigorításán.
@newtehen: Miért is? Nekem baráti körben vannak devizahitelesek és ők pölö többnyire jobbra szavaztak (Fidesz, Jobbik) a választásokon. Mégsem mondom azt, hogy akkor a devizahitelesek nagyrészt jobbosak. Szerintem az emberi felelőtlenség, miszerint rendszeresen tovább nyujtózkodom a takarómnál nem oldalfüggő.
@Valahol Máshol: "szóval ez önmagában csak Damjánnak, Csányinak, meg a VOSZ-os érdekképviseleteknek kurvajó."
Elmesélném, hogy ilyen kaliberben cége van az embernek és az adózik. Miért? Mert a cég utólag fizet adót, ha nem költségeli el. A kereső ember havonta fizeti be _előre_. Utána a már adózott jövedelmével kezd bármit is. Aki valóban sokra vitte, az nem kereső állásban tette ezt.

Nem olvasok vissza nevesíteni, hogy ki volt az az elmebajnok aki kijelentette, hogy a devizahitelesek balosok, de ha igaza lenne, akkor a fidesz aránya a jobikkal együtt se érné el az 1/3-ot.
@midnight coder:
Nem Kaya és Joszip releváns ebben az esetben, azokat én is mérceként említettem (gondolom a többi hasonló hozzászóló sem az ő (nem)létükkel akarja legitimálni az előző 8 év jeles tolvalylásait), hanem a jelenben gondolkozva neked nem fura, hogy a tisztakezű csapat egy többszörös magánokirat hamisítót bíz meg az előző rezsim ellenőrzésével?
Az a baj, hogy innen (ebből a távolságból) már nem is látszik a különbség fideszes és a maszop-szadesz kormányok erkölcsi legitimációja között + még majd jönnek a műkonzervatív, klerikális, avítt akciók és megint az lesz, mint 2002-ben: ezek is ugyanúgy lopnak + még olyan korszerűnek látszanak, mint egy csapat dzsentri 1925-ból a megszokott uram-bátyám világgal és lehet majd 2014-ben (ha addig valaki kitalál egy minimálisan szimpatikus formációt, mert nagy szerencséje volt most is a fidesznek, hogy nem volt ilyen a választási lapokon) újra utcára vonulni, csalásozni és a nép nem lehet ellenzékbenezni.
Ha tovább esik a fidesz népszerűsége, gondolom 2. Viktor lemond, ahogy 1. Frerenctől is elvárta volna. Vagy nem?
@Valahol Máshol: Az 5 millió forintos adóalap éves szinten szuperbruttósítva értendő !! Így azért elég sokan elérik a 32 %-os sávot.
@vénkujon:
:)))
nekem is hiányzik
de biztos jön majd, a hétvégén is olyan lelkesen dolgozott
@kulup: Már annak is örülnék, ha a közelében lennék.
@midnight coder: "Ezek" 8 éve szakadatlanul készek a kormányzásra. Ők mondták. Folyamatosan. Erre most, amikor megmutathatnák végre a tutit, olyan balfaszságokkal nyitnak, hogy az ember tényleg elzavarná őket egy hét után.
@lyken: Természetesen van igazság abban amit leírtál, csak akkor nagyon át kellene rendezni az adókat, hogy az a réteg amelyik a legszélesebb adósávban van (jelenleg éves ötmillió alatt) egyrészt jobban járjon mint most, másrészt a vállalkozások igenis alkalmazzanak újabb embereket, mert a több foglalkoztatással járó több termelés megéri.

Kíváncsi vagyok, hogy Orbán holnap milyen konkrétumokat hirdet ki az Ogy-ben.
@midnight coder: "Devizahiteles leginkább baloldali van. Kevés jobboldali van annyira hülye hogy az elmúlt 6 év gazdasági eseményeit látva a forint erősödésére fogadjon."

Gratulálok az új közgazdasági tézisedhez is!
@Valahol Máshol: Szó nincs itt a hitelesekről, jobb vagy baloldalról, és épp ez a lényeg. :D Állításom jogosságát épp azzal támasztod alá, hogy nem érted meg miért írom. :-D
@kulup: óóóó ez igaz, mea culpa, ez igaz. Az arányok eltolódtak, bár azért én még szeretném ha finomítanák a dolgokat, elvileg 2011 jan01-től hároméves adócsökkentési folyamatsorozatot lebegtetett valamelyik kormányzati ember, lehet ez csak az első lépés.

Várunk, holnap okosabbak leszünk.
Papcsáknak nem lesz nehéz dolga. Nincs olyan mszp-szdsz-es politikus, aki ne lenne könyékig benne az ország tönkretételében. Számlájuk dagad.
Keller nem talált semmit, pedig a pénzt szórta rendesen. Mindennel próbálkozott. Eredmény, semmi.
@Valahol Máshol: Ahhoz hogy valaki devizahitelt vegyen fel, eléggé bíznia kell abban hogy vissza is tudja fizetni. Ez pedig feltételezi, hogy az illető szilárdan hisz abban, hogy

1. Holnap is lesz munkája.
2. A forint árfolyama gazdaságilag megalapozott, nem mesterségesen van magasan tartva.
3. A forint van olyan erős hogy egy-egy spekuláció vagy más hasonló művelet nem fogja épp számára rosszkor megingatni.

Azaz összességében vagy nagyon hitt abban hogy a Pannon puma él és virul, vagy nem gondolta át. Esetleg nem volt más választása, ezektől elnézést. De aki a plazmatévéje hitelét nem tudja törleszteni az bizony így járt.
@newtehen: "Állításom jogosságát épp azzal támasztod alá, hogy nem érted meg miért írom. :-D "
Ééééértjük. Szóval te egy meg nem értett zseni vagy?
:nézem_merre_gurult_a_gyógyszered:
@midnight coder: Azért egy gazdasági válság, egy eltitkolt, és szándékosan elhazudott gazdasági helyzet, és a jelenlegi lehúzós banki politika nem egy "előre látható" kockázati tényező, melyet a hitelesek képesek lettek volna bekalkulálni.
Ugye te sem gondolhatod, hogy hitelfelvételnél valaki megfontolja:
"-Mi van, ha az ország gazdasági helyzete köszönőviszonyban sincs a kormány által kommunikálttal?"
Ez azért nonszensz, értelmes ember beláthatja.

@lyken: Szerintem te leragadtál valahol. Próbálj meg ezen túllendülni.
Tény, hogy rohadt dühös vagyok a Fideszre, vagyis inkább pár idiótára onnan, de azért történt itt az elmúlt 8 év alatt durvább malőr is. Most nagyon sok emberrel szúrtak ki, főleg az amúgy is megrokkant devizahitelesekkel, de másokkal is jócskán.
Ettől függetlenül én nem írnám le az egész Orbán-kormányt egy hét után. Mert azért ne felejtsük el, hogy az az egy hét is csomó olyan döntést hozott, ami alapján reménykedhetünk abban, hogy a dolgok talán jobb irányba indulnak el(parkolási törvény, családi pótlék kérdése,kisebb parlament, kisebb önkormányzatok). Mindez egy hét alatt. Nade el kell ismerni, hogy egy nap alatt viszont sikerült történelmi mélypontra vinni a forint árfolyamát is...ezért simán megérdemelnek pár beintést tőlünk!
@bass.gitár: "Nincs olyan mszp-szdsz-es politikus, aki ne lenne könyékig benne az ország tönkretételében."
De van. Pl. Hack Péter ha jól emlékszem 2003 előtt kilépett az SZDSZ-ből azzal, hogy ő az ilyen korrupciós irányt nem támogatja. Volt olyan akinek volt gerince és beintett nekik majd kilépett

@midnight coder: "Ahhoz hogy valaki devizahitelt vegyen fel, eléggé bíznia kell abban hogy vissza is tudja fizetni."
Ki kell hogy ábrándítsalak. :) Aki hitelt vett fel annak pénz kellett. Fogalma sem volt, hogy a törlesztőrészlet ennyire felkúszhat. Semmi törlesztési koncepciót nem kell mögévizionálni. 95% adhoc vett fel hitelt, mert épp ez volt a legelérhetőbb.
@midnight coder: Azért aki ezen kritérium alapján, mely szerint a Pannon puma dübörög vesz fel hitelt az.... körülbelül mint a feltétlenül kell lapostévé hitelre.

Saját véleményem szerint a pénzügyi kultúrája alacsony az emberek markáns részének, lehet ez inkább ebből fakad mintsem hittél-e a Pannon pumában vagy sem. Amit te a kettes és a hármas pontban leírtál, szerintem ezeket nem veszik figyelembe. Gyerekkori jócimborám autókereskedésben dolgozik "évezredek óta" és bizony megdöbbent amikor sokan úgy vettek autót 2008-ig, hogy x havi kereset, y összeget tudunk félretenni havonta tehát olyan összegért meg hitelkonstrukcióért vettek autót ami minden hónapban megkövetelte az y összeget. Árfolyamok? Spekulációk? Cimborám hiába kérdezett rá, hogy biztosan így akarják, mert egy forintgyengülés adott esetben.... egyik oldalon be, a másikon ki.
@borovi: Nem volt ez akkora balfaszság, csak rosszul sült el. Szvsz ezzel alapvetően két dolgot akartak elérni:
1. Némi mozgástérre szert tenni a maximális hiánnyal kapcsolatban.
2. Az embereknek a fejébe verni hogy baj van.

Mert hogy tényleg az van. És nem csak azzal, hogy csontvázak potyognak a költségvetésből (nagy biztosan nincs, de sok kicsi sokra megy), hanem azzal hogy az ország gazdasága a béka segge alatt van, és ha így maradnak a dolgok ott is marad. Innen egy kiút van: a szociális transzferek radikális csökkentése. Ezt viszont valahogy le kellene tolni a választók torkán. A csőddel fenyegetés és a helyzetnek (az egyébként ténylegesen felelős) MSZP nyakába varrása erre jó lett volna. Csak sajnos nem jött össze.

Most aztán OVI-ék vagy tudnak valamit tenni a manyug privatizálásával, vagy fel kell készülni a görög útra, csak ez nekünk picit lassabban megy majd. De a jelenlegi rendszer szvsz túl sokáig nemigen tartható. Bajnai ugyan sok volt szoci lufit leépített, de egyrészt ez a már felhalmozott adósságot nem szünteti meg, másrészt a versenyképsségünkön sem igazán javít.

Most az országnak a legkisebb gondja a forint vagy a tőzsdék pillanatnyi megingása. Nagyobb gond, hogy nem sikerült a dolog.
@newtehen: Igazad van, félrenéztem és azt hittem ezt véded: "Devizahiteles leginkább baloldali van. Kevés jobboldali van annyira hülye hogy az elmúlt 6 év gazdasági eseményeit látva a forint erősödésére fogadjon."
@newtehen: Azért 2006-ban már lehetett tudni hogy nagy gáz lesz, hiába is kommunikálta a kormány hogy a Pannon Puma száguld. És ha akkor csináltál volna egy felmérést hogy 100 jobboldali és 100 balos szavazóból hány hiszi el hogy jó a gazdaság helyzete, kétlem hogy ugyanannyi lett volna az arány.

Erre alapozom hogy azért balos szavazók nagyobb eséllyel mehettek bele devizahitelbe, és egyáltalán bármilyen olyan hitelbe amit nem tudnak visszafizetni. Ha tudom hogy szar a helyzet, akkor kevésbé merek ugrálni. Én legalábbis ebből indulok ki. Persze azt nem mondom hogy lykennek nincs igazsága...
@lyken:

Wow...ez aztán az emeletes baromság :) Ki írta?
Az emberek jobb és baloldalon egyaránt felvették a deviza(legőképp svájci frank alapú) hiteleket. Ennek semmi köze nincs a jobb vagy baloldalhoz.
Ami a témát illeti:
Sajnos a Fideszben tényleg elfelejtették, hogy már kormányon vannak és így tízszeres súlya van annak, amit mondanak. Le kell szokni végre a hazabeszélésekről és a "mossuk ki minden áron magunkat és kenjük a másik oldalra" szövegről, mert íme itt a következménye. Durva lépés a piac részéről is, nyilván sok spekuláns keze is benne van, de ettől még érthető!Sajnos...

Ettől függetlenül én nem vonnék le messze menő következtetéseket arról, hogy ez a kormány csak rosszat tehet majd a jövőben. Egy hét alatt olyan törvényeket hozott, amire már hosszú évek óta vártunk...várjuk meg, amíg ezt a malőrt kijavítják...
@midnight coder: Szlovákia gazdasági helyzetének néz utána (légy szíves) Ott tényleg a napi kenyérért fosztogatták az üzleteket a zemberek,nem hobbyforradalmárok gyújtogattak a pesti utcákon.
@II.Briandrew: "Ki írta?" Klikk ide: @midnight coder:
Úgy próbálta megalapozni az érvelését, hogy burkoltan lehülyézze a nem jobboldali savazókat. Mert azok annyira bénák, hogy hiteltfelvenni se tudnak.
@midnight coder: Hülyeség. Én nem hittem el semmit, csak amit a saját bőrömön éreztem. Azzal számol az ember, hogy 10-15 Ft-ot változik az árfolyam de 60-at???!!!!
Ki tudta, hogy Feri Öszödön hülyeséget pofázik, hogy '08-ban begyűrűzi egy válság, Hogy Kósa, Varga és Szíjjártó hülyeségeket pofáznak?
Bocs, jósnőhöz még nem járok.
@midnight coder:

"@Nádasi Balázs: Devizahiteles leginkább baloldali van. Kevés jobboldali van annyira hülye hogy az elmúlt 6 év gazdasági eseményeit látva a forint erősödésére fogadjon. "

Ez most nagyon ütött :)
@apc: Szlovákok tényleg nagy bajban vannak. A sokáig előnyükre váró euró most rosszat tesz nekik, hála a görögöket mentő csomagnak. Volt is erről cikk valahol, hogy mennyit visz el a költségvetésből nekik évente. Ráadásul súlyosbítja, hogy az iparuknak meghatározó szegmense az autógyártás (Kia-Hyundai Zsolnán), plusz a PSA csoport is gyárt Szlovákiában így az autóipart érintő válság kőkeményen lecsapódott a Szlovűk gazdaságban. Ott is baj van, nem is kicsi. Románoknál dettó, ők már meg is kezdték a komoly megszorításokat.
@lyken:
Azért ott maradt a háttérben, a tűz közelében, hogy csurranjon-cseppenjen neki is valami.
Egyébként remekül kiáll a hit gyülekezetért. Biztos nem csak a saját bérét adta oda, hogy pár év alatt meggazdagodjon a szervezet.
elszámoltatás my ass!!!
és kit fognak felelősségre vonni ezért a mostaniért? okés hogy más szemében lássák meg a gerendát, de azért sajátjukban is...
nem szoktam politizálni, de most baromi dühös lettem, ezt már sikerült elérnie az új kormánynak, gratula.
mondjuk szerintem egy nyilvános bűnbánás és bevállalása annak hogy nem kellett volna birkának nézni a magyart és ilyesmivel játszani, az valamelyest helyre tudná állítani politikusaink hitelét, de erre szerintem hiába várok.
aki még így is képes védeni Orbánékat, az menjen a fenébe.
@apc: Szlovákia gazdasági helyzetéhez pár plusz:
- Szociális juttatások alig vannak, szigorúan indokolt esetben adják és az éhenhalás ellen is alig véd
- az euro óta a versenyképesség erősen csökken
- Fico féle törvény miatt macerás lett munkaerőt elbocsájtani, ezért a vállalkozók 3-szor is meggondolják, hogy alkalmazzanak-e valakit

Mindezek mellett a 19% adót még mindig mindenkinek megéri befizetni, ezért a rendszer még így is a magyarnál kétszer jobban működik.
@midnight coder: Ne viccelj már, a hitelfelvételnek semmi köze oldalakhoz. Amikor én felvettem péel, megnéztem, hogy még ha nagyon bedől, akkor is tudom fizetni, oszt kész. Aki nem nézte meg, az nem azért nem nézte meg, mert vakon bízott Ferencben, hanem azért, mert felelőtlen volt. Vagy akkor a felelőtlen csak baloldali lehet? Az jó, akkor mégiscsak direkt mondta Kósa és Szijjártó azt, amit, csak még nem értjük. :D
@midnight coder:

"1. Némi mozgástérre szert tenni a maximális hiánnyal kapcsolatban.
2. Az embereknek a fejébe verni hogy baj van. "

Azé vannak dolgok, amiket nem lehet alulmúlni.
Nyolc kibaszott éve mást sem csinál az orbáni banda, hogy azt kiabálja, hogy baj van, baj van.
Megy fejelentgetni Brüsszelbe, telesírja a külföldöt azzal, hogy csőd, meg hogy jajajaj.

Aztán most kormányon vannak.
Azért vannak kormányon, mert sikerült beleverni a fejébe az embereknek, hogy baj van.

Most már nekik kellene beleverni a fejükbe, hogy kormányon vannak.
Ha még nem vették volna észre.
Vagy be lesz verve a fejük.
Először a hitelezők által, aztán az istenadta nép által.
Szerintem nem a devizahitelekkel van baj. Még most is kevesebbet fizetek, mintha eleve forintban vettem volna fel ugyanazt az összeget. Probléma inkább az volt, hogy szinte 0 önerővel, az igazolt fizetések 50%-60% -át elérő törlesztőrészletekkel is lehetett hitelt kapni. Aki tudja törleszteni, az még most is olcsóbban megússza, mintha forintban vette volna fel. Ráadásul nem volt mindig ilyen magas az árfolyam, volt amikor kevesebbet kellett fizetni, mint amikor felvettem.
Viszont Kósa, Varga és Szijjártó utalhatnak havonta 5000-et, amíg ilyen magas az árfolyam. Ha shortoltak úgy is belefér nekik.
Nem lehet, hogy üzenet értékű a kinevezése Papcsák úrnak ? "Nekünk már 2/3 - dal mindent lehet !"
@kolbászoszsömle:

Finoman szólva csúsztatsz...Az "Orbán-i banda" nem fölöslegesen mondta, amit mondott. Különben semmi szükség nem lett volna a Valutaalap milliárdos segítségére. 2003-ban Megyó még azt mondta, hogy hála az előző kormánynak és majd persze nekünk, 2007-ben euróval fizetünk. Most tudjuk mikor lesz? Nem.
Tény, hogy most mintha elfelejtették volna, hogy kormányon vannak és bizony hibát követtek el, de azért nem olyan hülyék az emberek, mint amilyennek beállítod csak azért, mert épp nem az MSZP-t szavazták újra kormányra. Meg kell tanulni elviselni azt is, hogy egy demokráciában váltják egymást a pártok és én sem küldöm az MSZP-t a pokolba csak most 8 évig ők voltak, szarul teljesítettek(talán Bajnait leszámítva) és most pihenjenek és gondolkodjanak kicsit. Ennyi. A hangnemed és a mérhetetlen elfogultságod pedig egyedül téged minősít, még csak nem is azt, amit oly bőszen képviselsz!
Ja tényleg az elszámoltatás, mint fontos tétel.

Papcsák Ferenc kinevezése, zseniális. Hitelesebb ember nem volt? A szolnoki százötvenmilliós kiskópé, felfüggesztettre ítélt Várhelyi Attis esetleg?

Lépjünk túl ezen. Persze Hagyótól kezdve, Szalainé Szilágyi (vagy fordítva? Szilágyiné..) Eleonóra és társaik rohadjanak csak a sitten, ez rendben van. Takarítsák el amit kell. Viszont ez azon nyomban átmegy szemfényvesztésben amint elfelejtenek saját maguk között sepregetni. Márpedig botrány ki fog bukni az hétszentség, egy ekkora pártban bőven lehetnek férges narancsok. Szóval számoltassanak el, de ezt majd ne felejtsék el megtenni saját maguk között is. Lehetne kezdeni Debrecen polgármonszterével meg Szargyártóval, egy jó hangos és mélyhajlásos nyilvános bocsánatkéréssel mert olyan dolgokról beszéltek amelyek a gazdasági kabinet hatáskörébe tartoznak. Pintér Sándor sem kezd el gazdaságpolitizálni, akkor ezt OV magyarhangja se kezdje el. Tudni kéne hol a helye. Lehet, ha egyetem után nem rögtön az adófizetők csecsén lógva tartatja el magát (azóta is) hanem dolgozott volna életében bármit is, akkor nem volna ilyen problémája.
@lyken: A szlovákok 2002-ben a béka segge alatt voltak. Aztán nekik lett eurójuk, nekünk meg nem. Ez azt jelenti, hogy hosszú távon tartani tudták azokat a makrogazdasági paramétereket, amiket mi nem. Mi viszont szépen elértük a jó kis szociális transzferrel hogy a nemzetiségi beint a kocsmában ha munkát ajánlanak neki, hogy ő a farkából is megél. A GDP növekedésünk már a válság előtt is a hibahatár környékén volt.
Sokkal kevesebbért is lemondattak embereket ,mint amit Kósa és Szijjátok gurított ! Baszki , az egész világot megmozgatták ! Barroso - nak kellett megvédeni minket ? Nonszensz !!!!
@II.Briandrew: Mérhetetlen elfogultságomban midnight codert egy baromnak tarom, mert olyanokkal mentegeti a mostani orbáni (az orbáni melléknév, kisbetűvel írandó) balfogást, miszerint bele kell verni a nép fejébe, hogy baj van, mégpedig azzal, hogy bajt csinál?

Ne legyél már ilyenolyan...
Eddig nem szerettem a Fideszt( a sok nagy arcú demagóg pöcsöt, mint Szijjátok P. , meg Kósa ) , most már..... ! Azt látom, hogy nem a szocik fogják elzavarni Őket. De nem is a Jobbik . Saját megvezetett embereik !
@II.Briandrew: Ez így egy nagy humbug.

"Különben semmi szükség nem lett volna a Valutaalap milliárdos segítségére."

Magyarországnál jóval nagyobb gazdasági potenciált, sőt jóval nagyobb gazdasági erőt képviselő nemzetek is milliárdos hiteleket vettek fel, lásd David Cameron tegnapi nyilatkozata a brit helyzetről. A 2008-ban kirobbant válság nem volt aprócska, megrengetett az mindent, mi sem kerülhettük el. Kellett a hitel fél (?) Európának, mi is rá voltunk szorulva. Más kérdés, hogy valóban az egészet csinálhatták volna jobban Gyurcsányék, sőt jobban kellett volna csinálniuk.

De a válságot meg a hitelfelvételt az ő nyakukba varrni egy ilyen nyitott piacú, gyenge belső piaccal, ezért a külföldre hatalmas mértékben rászoruló ország esetében...
@kíváncsivagyok: Majd megmagyarázzák, hogy ők ilyet soha nem is mondtak, hogy államcsőd.
"Óceánia mindig is Eurázsiával állt háborúban". :P
@hhh.: 'Obama ott, sokkal jobban átlátja a dolgokat, mint mi, itt.'
Na megint egy elfuserált közgazdász :)
Egy vagy a tízmillióból aki jobban tudja mert itt van... Ez annyira mulatságos.
Itt mindenki baromira ért a közgazdasághoz meg a focihoz.
Ebből a kettőből hol is tartunk a nagy szaktudás ellenére?
De a viccet félretéve, én elismerem Szijjártó és Kósa közgasági hatalmasságát, csak azok a buta befektetők akik a pénzeket pumpéljék, azok biza a hozzánem értő angol, amerikai és német elemzéseknek hisznek.
Én mondom nekik itt Londonban, hogy NE NE NE, de ők leszarnak, csak azt látják, hogy a magyar kormány felkészületlen és dilettéáns.
Ergo Magyarország veszélyes hely.
Szijjértüó megpróbálhatja menteni a kormányt, de ezt a maszlagot már csak a magyarokkal lehet - talán - megetetni, mással nem.
Ha a befektetők elrettentése volt a cél, hogy legyen helye a nem létező magyar tőkének akkor ez sikeres volt: a tőke menekül mint kurva a templomból.
Ha nem ez volt a cél, csak egy kis alkupozíció erősítés, akkor jó.
Így csak a NYTimes-ban megjelent országimázs cikk van hatással a befektetőkre.
meg kellene már érteni, hogy a pénzpiacok nem úgy működnek ahogyan azt egy politikai párt szeretné. Én megértem OV vízióját, de Ő mikor fogja fel hogy ha széllel szembe hugyozik, akkor nem hős lesz, hanem a világ bohóca, aki képtelen egy oxfordi diplomával felfogni a dolgok működését.
Nem, nem kell szeretni a dolgok ilyen működését. Marx, Engels és Lenin sem szerette.
El is nyelte őket a történelem süllyesztője.
@kolbászoszsömle:

mindnight coder valóban nem tiszta, de ez semmit nem változtat azon, amit veled kapcsolatban leírtam....A nyelvtani kiigazítást köszi, majd figyelek, de örülök, mert ezek szerint ebbe tudtál csak belekötni! :)
@kíváncsivagyok:

Igen, megcsinálták, elqrták rendesen. De te meg ne tegyél már úgy, mintha az előző bagázs miatt nem hallgattunk volna már eleget konkrétan az egész világtól! Csak a kiegyensúlyozottság jegyében...
@kíváncsivagyok: "Sokkal kevesebbért is lemondattak embereket ,mint amit Kósa és Szijjátok gurított !"
Igen. Másik országban. Ebben az országban az olyan fideszes is van aki veri a feleségét. Mindenki tudja, mégis elnézik neki: www.szeretgom.hu/content/53715-megdobbento-interju-kui-rozsaval-meggyes-tamas-polgarmester-felesegevel-i-resz
Gondolod lemondott? Lemondatták? Háttérbe teszik? Frászt. Csak kiragadott példa, de vastagbőrnek volt egy politikusbűnözők című cikke a jelenleg parlamentben ülő feketebárányokról.
A devizahitelesek védelmében: több, mint 15 (tizenöt) év óta a forint viszonylag kicsi és rövid ideig tartó ingadozásokkal tartja az árfolyamát. Emlékezzetek: 120-125 Ft/DM volt és 2,017 DM lett 1 EUR. És ez így volt évekig, többé-kevésbé stabilan. Az emberek a döntésüket a tartósnak tűnő múltbeli tapasztalatokra alapozták és nem a politikusi jóslatokra (azok annyit érnek, amennyit). Az, hogy a világ pénzügyi fejesei is hülyeségeket csináltak, és elkezdett a korábbi árfolyam-egyensúly ingadozni, azt nem hittük el. Sajnos, rosszul hittük.
@II.Briandrew: Mivel simán nem arról beszéltél, amiről én, hanem nekiálltál halandzsázni arról, hogy most ki van kormányon és ezt el kell fogadni, meg ilysemik (aminek én nem mondtam ellent), így nem reagáltam azokra a butaságokra, amiket összehordtál.

Az a helyesírási hiba pedig zavart, amit elkövettél. Van, amelyik zavar, van amelyik nem.
@lyken:
Magyarországon az előző kormányok mszp-szdsz /mdf/ vezetőiről, tagjairól aztán végképp nem volt elmondható az erkölcsi tisztaság. Ezért is buktak akkorát!
Sehol a világon nem találsz olyan pártot, amelyiknek minden tagja erkölcsileg hófehér.
@kolbászoszsömle:

Ok, bocsánat. Nem tudok vitatkozni azzal, ha valaki zsigerből hülyének néz. Hagyjuk is abba gyorsan!
egykulcsos SZJA a gazdagoknak jo

ennyit a ZEMBEREK-rol
A feketegazdaság a rákfenéje a bajoknak, de most már ez is megoldódott.Eddig a zemberek eltitkolták a jövedelmüket a vérszívó kormány elől, külföldön helyeztették forgalomba autójukat,Most Isten kegyelméből felkent,legitim,nemzetközileg elismert,megbecsült és tisztelt kormányunk van, szólítsák fel a zembereket,vallják be jövedelmüket, jelentsék át autójukat,ha a FIDESZ-re szavazó 2/3 megteszi, máris javul a pénzügyi helyzet.
@Valahol Máshol:

Igaz. A Fidesz kommunikációja szempontjából édes mindegy volt, hogy milyen okból, csak azt mondhassák, hogy baj van. Ez igaz volt, nem?
Viccet félretéve: lehet, hogy rossz példát hoztam föl, de azért nehogy azt mondjuk már így utólag, hogy minden ok volt és csak a csúnya Fidesz kiabált bajt folyton, közben pedig az emberek "nagy jólétben" és boldogságban éltek...haha. Én próbálok reálisan hozzáállni mindenhez, ehhez a témához is. Kicsit nehéz, mert a saját oldalamon szoci bérencnek, a másik oldalon meg idiótának vagyok beállítva csak azért, mert mindkét oldalt osztom!
@bass.gitár: "Sehol a világon nem találsz olyan pártot, amelyiknek minden tagja erkölcsileg hófehér."

de legalabb az erkolcshoher lehetne az

maskulonben jot rohognek a Zemberek (kinukban) a kepmutatason
Azon gondolkodom, nem lehetne 5%-os SZJA?
Ok, nem most, ráér.
Nem is kell megmondani mikor, majd. Elég ha megígérik.
Én bízom bennük.
@II.Briandrew: Olvad már el, hogy mit írtam!

Abból hogyan bogarásztad ki, hogy szerintem nem volt igaza a fidesznek, amikor arról jajgatott, hogy baj van?

Az az egész nyolc éves dolog arra vonatkozott, hogy a fidesz nyolc kibaszott éve azt sulykolja a fejekbe, hogy baj van.
Azon lehet vitatkozni, hogy nyolc éve, vagy csak hétésfél.
De azon nem, hogy sulykolja és azon sem, hogy sikeresen tette a sulykolást, HISZEN kormányra került.

Ezt írtam.
Te pedig valami egészen másról beszélsz.
És ne nézzelek helyből hülyének?
Miért ne?
Egy okot mondj!
@apc:
Jaja,látom lelki szemeimmel ahogy a szlovák rendszámos,nagymagyarország matricás fekete ML500 -al begördűl az APEH elé az eddig 0ft adót fizető turbómagyar egy aktatáska pénzzel.
@kolbászoszsömle:

Mi már befejeztük a kommunikációt, "barátom"!
@II.Briandrew: De az utolsó szó a Tied kell, hogy legyen... :D
Kedves agymosott fidesznyikek!
Igazatok van,hülye minden pénzügyi szekember a világon szakember.
@Balga Belga:

Kedves agymosott szocinyik!

Köszönjük az értelmes hozzászólást. Senki nem hülye most sem. Hibázott a Fidesz, wow, milyen meglepő. Az elmúlt 8 évben meg biztos "stabil és nagy volt a jólét" és az akkori szakemberek meg nyilván vagy nem voltak vagy hülyék voltak, igaz?
@kolbászoszsömle: Szövegértési problémáid vannak. Olvasd újra amit írtam, még vagy 3x, utána megbeszéljük.

Az hogy választást nyertek még kevés. Az is kell, hogy a nép elfogadja a jóléti rendszer komolyabb átalakítását. Mert ez szükséges lesz. Márpedig itt a szakszervezetek erősen a szocik kezében vannak, ha Bajnaiék csinálnak valamit még a kezüket is megnyalják míg ugyanezért a FIDESZ kormány esetén kitör a forradalom. És már Bajnai nyakát is majdnem kitekerték amiatt amit csinálni készült.

@kíváncsivagyok: Azért lemondásban Fletóék elég magasra tették a mércét Öszöd után.
@Rob67: Remélem hasonlókat 2006-ban is mondtál nekik. Tudod: 25%-os áfakulcs csökkentése, hosszútávú adócsökkentési programok...
@II.Briandrew: Osztani mindkét oldalt lehet, feddhetetlen "oldal" nem volt még Magyarországon.

Mondjuk az idő haladása jót fog tenni (ezt ugye megállítani nem lehet), mert a Fidesz is ráébred, hogy nem lehet 2013-ban is visszafele mutogatni, egyfajta önigazolásokkal traktálni az embereket. Egyre inkább ráébrednek, hogy az általuk elvégzett munka lesz az értékmérő. Legalábbis szeretném, hogy így legyen, mert az alibi, visszamutogatós politizálás itt 2010-ben tán még megteszi. (Vagy nem, mert nem olyan nehéz időket élünk.) Viszont legkésőbb 2011-ben már az embereket nem fogja érdekelni a mutogatás, mert épp azért kaptak 2/3-ot mert elhitették, ők a megoldás. Ezt be is kell ám bizonyítani, mutogatással viszont nem lehet. Holnap OV mindenesetre gazdaságilag kitűz egy irányvonalat, csak kár, hogy ehhez Barroso pofonja (is) kellett.
@kíváncsivagyok: Ha a FIDESZ bukik, utána is jönnie kell valakinek. Az MSZP szvsz belátható időn belül (4 év legalább) nemigen. LMP szintén elég valószínűtlen. Ki marad ? Igen, a Jobbik.
@II.Briandrew: Miután 8 éve azt kommunikálják, hogy mi mindent jobban tudunk mint a szocik, akkor ez nem hiba. Minimum szándékos, előre kitervelt és rosszindulatú lépés amit tettek.
@Valahol Máshol:

Egyet értek, az idő nagy úr. Ha megoldják, rendben van. Ha nem, akkor meg el lehet őket hajtani a francba a kétharmadukkal együtt. De még nagyon az elején vagyunk ahhoz, hogy messze menő következtetéseket vonjunk le.
@Balga Belga: Komám! Megnyerted a nap legjobb komment címét! Sikítva nevettem. :D

MÁS:

Nálam az bacta ki a biztosítékot, hogy Viktorunk 1 hete lapít, bújkál.
Nyilatkozik Peti, Zsolti, Lajcsi (nem a lakodalmas), de Viktorunk meg sem mukkan. Arról nem is beszélve, hogy egy gáton, homokzsákon nem láttam pózolni, ásózni, csekkolni a szitut. :(
Két dolog lehet:
1., bunkó
2., Brüsszelben depis lett, mert leanyázták és mondták neki a csúnya nemmagyarajkúak, hogy fuck off. :S

A 16%-os kulcsot meg üdvözlöm, csak legyen már belőle valami, mert kellene a zsé a törlesztőmre, ami valszeg most emelkedni fog!!!
Viktorom szedd össze magad, de k*rva gyorsan, mert lezúzok Felcsútra és felzabálom a kolbászaid!!!!!!

Ja, am world peace, meg minden!
@midnight coder: Nem vagyok vallásos, de Isten őrizz tőlük.
@midnight coder: "Márpedig itt a szakszervezetek erősen a szocik kezében vannak, ha Bajnaiék csinálnak valamit még a kezüket is megnyalják míg ugyanezért a FIDESZ kormány esetén kitör a forradalom."
Te itt éltél az elmúlt 8-10 évben? A szoci szakszervezetesk gyújtották fel a tévét? Azok gyurcsánytakaroggyoztak 4 évig minden NEMZETI ünnepen? Zárták le az Erzsébet hidat? Ők voltak a Kossuth téri hugyosforradalmárok? Szoci gazdák vonultak árpádsávos traktorokkal szétkúrni Budapestet?
LOL, egy óra alatt kétszer nyerted el a nap hozzászólója bögrét. :-)
@ZX:

Az, hogy volt két idióta, aki miatt most elindult a tőzsde lefelé, (persze már javul a helyzet) nem kell, hogy elfeledtesse azt az igen fontos részt, hogy bizony rengeteg rosszindulatú és szándékos spekuláns beszállt a buliba, hogy még nagyobb legyen a baj. Tény, hogy ez a két idióta indította el a lavinát, de a nyerészkedő, pofátlan spekulánsok is kivették a részüket ebből!
@midnight coder:

A Jobbikot hagyjuk már ki a buliból, OK? Pont elég nagy baj, hogy ilyen stílussal kikötöttek a parlamentben. Ennyi elég is lesz belőlük, talán túl sok is!
@II.Briandrew: Igazad van, de azt is be kell látni minden "oldalnak", hogy nincs arra lehetőség, hogy majd négy év múlva összegezzünk. Amennyiben a Fidesz hibázik, neki fog rontani egy réteg (ami adott esetben nem csak balosokból, hanem saját szavazóik egy csoportjából is állhat), lásd Peti és Lali nyilatkozatát, viszont ha jól csinálják akkor az elismerés is érkezni fog (igen, balról is). Persze a végén lehet összegzni és leadni a voksot 2014-ben de addigis ha elítélni nem, de ítélkezni bizonyos ügyekben fognak az emberek, visszautalva Lali és Petya görögsalátás kirohanására. Ezt pedig Orbánéknak is el kell fogadniuk, ehhez volna jó most egy mélyrehajolós sajnáljuk, hibáztunk beismerés a két szájhőstől.

@Hümüzhümümüz: Orbán volt a gáton, asszem Edelényben készült róla egy fotó, Molnár Oszival meg tán még Pintér Sándor is ott volt.
Fizetett már valaki deviza hitel törlesztést ebben a hónapban? Több ismerősöm is a legnagyobb banknál van és elég szépen csökkentették a kamatot, aminek az az eredménye, hogy még a bivalygyenge forint mellett is alacsonyabb a törlesztés. Megy a pánikkeltés ezerrel, de mellette meg csökkenek a törlesztések, csak senki nem akarja észrevenni.
@II.Briandrew: Ha valakinek a kezébe nem adok fegyvert, akkor az nem tud agyonlőni.
@Valahol Máshol:

Akkor bizti nem volt nagyon hájpolva, mert nem láttam. :(
@Lajosbácsi: Kemény fél százalékkal csökkent. Ami nyerte vele a réven, el is vitte vám.
A Financial Times szerint a piac semmiképp sem fogja tolerálni Simor eltávolítását a Jegybank éléről, szerintem ezért is szünetelnek most azok a hangok amelyek őt támadják. Viktorék pedig megtanulták, hogy igenis oda kell figyelni egy NYTimes vagy egy Financial hazánkra vonatkozó cikkére. Ugyanis John, Hans, Thierry, Juan, de még Avi is inkább onnan tájékozódik mintsem felhívja Szijjártót.

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=3&i=134188
@Hümüzhümümüz: Én is csak véletlenül botlottam bele, valami olyan kép volt az indexen róla, hogy az eget bámulja, mellette Oszival. Plusz félig belógva a képbe Pintér.

Meg is van a képcsokor, tessék gyönyörködni :)

galeria.index.hu/belfold/2010/06/04/orban_es_pinter_is_edelenyben/?current_image_num=2&image_size=ml
@Lajosbácsi: Ne legyél sötét. A törlesztő követi a happeninget, nem megelőzi. Múltheti a Peti-baki, jövő hónapban jön az emelt havi...
@ZX: tévedsz, jó pár ezer forinttal kevesebb a törlesztés, mint volt a múlt hónapokban.
Annyi csak az igazság, hogy lehetett volna kevesebb is, de én már minden csökkenésnek örülök.
@Valahol Máshol:

Igen, megint csak egyet értek. Hiába szimpatizálok a jobboldallal, nem fogom elnézni nekik ha hibáznak, csak azért, mert hozzájuk állok közelebb. Elismertem azt is, hogy Bajnai jól csinálta az elmúlt egy évben, függetlenül attól, hogy a libás sztori miatt nem tudom teljes mértékben jónak minősíteni, mint embert...Amúgy valóban nincs idő arra, hogy 4 év múlva döntsenek a választók, de abban bízom(mert a remény hal meg utoljára), hogy a Fidesz végre enged annak az iszonyatos nagy nyomásnak, ami rá nehezedik. Nevezetesen annak, hogy adót kell csökkenteni, gatyába kell rázni a hazai kis-, és középvállalatokat. Mindeközben tartani kell a hiányt, munkahelyeket kell teremteni, stb...Ráadásul most az egész világ élénken figyelni fog ránk. Ha most be fogták volna a szájukat Lalika és Petike, akkor nem lett volna ez a plusz teher. Amit én tennék a helyükben, az a bocsánat kérésen túl, lemondást is jelentene!
@Valahol Máshol: Munkahelyen nem szoktam maszturbálni, de azért köszi, elteszem a képgalériát estére. :D
@Hümüzhümümüz: nekem 202 forinttal számolták és még így is annyir jött ki a törlesztés, mint korábban 175 forinttal, illetve csak nagyon kicsit magasabb.
Minden hónapban beírom egy excelbe, hogy mennyit vesznek le, szóval látom, nem kell megmagyarázni, hogy mit látok. Azt látom, hogy a második legalacsonyabb a törlesztésem az elmúl 1,5 évben, csak a 175 forintos franknál volt egyszer ennél alacsonyabb
@Hümüzhümümüz: :)))))))))))))))))))))))))))))

Kössz, a nap hozzászólása :)))))))))))))
@midnight coder: baszki.
kétharmada van a fidesznek.
Azt csinál, amit akar.
Betilthatja a szakszervezeteket, alapíthat jobbos, keresztény szakszervezetet, akármit.
Nem kell az országot-világot bedönteni, Magyarországot a szánalmasság szinonimájává tenni, hogy elérhessék, amit akarnak.

Mellesleg az, hogy
"Az embereknek a fejébe verni hogy baj van. " nem tudom hogy fideszesül mit jelent, de magyarul azt, hogy beleverik az ország orrát a szarba.

Erre írtam azt, hogy ha berágnak a hitelezők és a zemberek, akkor meg Orbánék fejét fogják beverni.
@kolbászoszsömle: én mint adós nagyon elégedett vagyok, lényegesen kevesebb a havi törlesztésem, mint volt eddig és rohadtul nem érdekel a jajveszékelés, meg hogy gyenge forint meg satöbbi. Az érdekel, hogy súlyos ezrekkel kevesebb a törlesztőm, mint volt eddig.
@Lajosbácsi: Én szurkolok, hogy egy hónap múlva is ezt írhasd. És hogy továbbra is tudjál venni normális áron citromot a teádba, ihass kávét, teát. Merthogy azok, akik importálnak, már ma többet fizetnek ugyanazért a szajréért. Igaz, akik meg exportálnak, azok jobban járnak, ez tény. Kérdés, hogy miből van több: exportból vagy importból. Szerinted?
@Lajosbácsi: Azért azt nézd meg, hogy melyik napra dátumozták a törlesztőd részletének ugynevezett fordulónapját, amikor elszámolták. Mert bizony akinek csütörtökön (júni3) vagy pénteken (júni4) volt ez a jeles nap, azoknak még csak most postázzák a sárga csekkecskét és ők a héten vagy jövő7en, amikor megkapják nem lesznek ám olyan elégedettek mint te. Sajnos a bank nem átlagol az árfolyamok szintje között, hanem napi árfolyamon számláz ki, sőt azthiszem hozzányalva a cds-felárat is, amit szintén az egekbe küldött a Lali-Petya "mulatóstandem". Bár a cds-felár lehet most csak az új, frissen felvett hiteleknél okoz emelkedett törlesztést és vérnyomásszintet, a meglevőknél nembiztos, nem vagyok hitelezési guru.
@Valahol Máshol: nekem jun.4-re van dátumozva és nem csekken megy, hanem csop beszedéssel, olyan 202 forintos árfolyamon számolták el, először én is féltem, de aztán amikor keveset vontak utánajártam, hogy kamatcsökkentés is volt, aminek a hatása nagyobb, mint az árfolyam emelkedésnek.
@Lajosbácsi: Hát akkor te a szerencsések közé tartozol. Én max. akkor örülök, ha a CHF árfolyam 15-ig 190 alá esik, de már 197 körül mondom azt, hogy nem vesztettem.
Nem látjátok a lényeget. A 16%-os SZJA belengetése nem más, mint a minimálbér megadóztatásának elbújtatása. Az viszont elég sok munkahelyet fog komolyan veszélybe sodorni. A befektetőket nem hatja meg, mert az SZJA-t nem a munkaadók fizetik. A belső fogyasztás mesterséges felpumpálása (ez Matolcsy mániája) már 98-02 között és azóta sem hozta meg a várt gazdaságélénkítést.
@Lajosbácsi: meraza rohadt simor csökkentette a jegybankit. Már ha van összefüggés a törlesztőd kamatcsökkenésével.
@pokesz70: Ebben biztos vagy? Forrás? mert én folyton szt hallom, hogy élénkíteni kel a zexportot.
@midnight coder: Kedves Midnight Coder. Az idegesítő talán az, hogy a kormányzó párt korrekt, alapos, átfogó és megvalósítható gazdaságpolitika helyett öteletel, pedig azt hiszem, lett volna idejük felkészülni a kormányzásra.
A mnyp-k pedig az egyetlen esélyt jelentik mostanában, hogy valóban az aktív jödelemmel keresett összeggel azonos nyugdíjkiegészítést kapj.
@pokesz70: engen nem érdekelnek a minimálbéresek éppen úgy ahogy őket sem érdekelte, amikor szolidaritási meg mittudomén milyen adókat sózott a nyakamba a Gyrucsány.
A 16% adó azt is jelentené, hogy végre nem mások dolgoznak azért, hogy másokat kipótoljanak az ő adójukból. Kell szolidaritás, de ami itt folyik azért már a Robin Hood is elszégyellné magát és azt mondaná, hogy oké a szolidaritás és aki többet keres az adózzon többet, de ez már túlzás, ami itt folyik.
Ráadásul a minimálbéresek csak elenyésző száma kap tényleges minimálbért, a többinek megy zsebbe mellé valamennyi.
De mondhatnám azt is, hogy lehet tanulni, fejlődni és akkor majd nem minimálbért fog keresni. A lehetőség mindenkinek adott.
@pokesz70: nekem meg az a lényege, hogy nem 32% hanem 16...

Ha a gazdagok, családosok, prolik adóterhét csökkenti az állam, akkor az mögött is van jó ok. Például az, hogy többet fogyasztanak majd, nagyobb értékben, ami ÁFA és egyéb formában visszacsorog. Utána lehet a kispénzűeket is támogatni.

Magyarán: Fidesznél prioritása van a pénzes rétegnek a kevesebbet keresőkkel szemben. :(
@Lajosbácsi: Az egykulcsos 16 % adó azt jelenti, hogy demján, csányi, orbán, gyurcsány, az összes bankvezető és hasonlók jövőre az 5milla fölötti jövedelmeik után is csak 16 %-ot adóznak, mint te meg a minimálbéres, az eddigi 37 % helyett.
@Lajosbácsi: Hát akkor reméljük, hogy a többiek is így járnak, mert egy külföldi hülyeség vagy a válság hatásait nyögni sem jó, de amikor a mieink balf@szkodnak el valamit az különösen dühítő.
16%? A hiányt hogyan finanszírozzák?
MNYP? Vagy csak úgy megemelik a TB-t?
Cafeteria stb meg 1000%-al adózik?
@Lajosbácsi: ebben egyetértek veled. Kispénzűek mindig azzal jönnek, hogy "mocskos burzsujok" közben meg... Á, mindegy. :( Ha megdöglik a tehenem, pusztuljon a szomszédé is. :S
@Hümüzhümümüz: A 24 óra mindenkinek 24 óra.
Hát ja.

De azért ne legyetek meglepődve, ha Gyurcsány és a többi még három év múlva is szabadlábon lesz, és minket fognak nyúzni a narancsforradalmárok tovább és tovább. Meg azon se, ha az ország felvásárlása új sebességbe kapcsol a forint és minden más tudatos olcsósítása (államcsőd szándékos előidézése) után.
@Hümüzhümümüz: Sajnos ez nem meglepő, sőt ez előre látható volt.

Bár cikkekekt most lusta vagyok keresni, de a Vállalkozók Országos Szövetsége, Damján milliárdos úrral az élen bizony gazsulálta Orbánt elég szépen és egy ötpontos (hatpontos, hétpontos, nemtudom) kis kívánságcsomagoit már át is adott neki a választások előtt. Nem véletlenül nézi a Fehérvár meccseit a díszpáholyban Demjánnal, Csányival, Hernádival Orbán.

Az nem lehet, hopgy a Zemberek a bérük 80%-át a rezsire költik - Sz.P.

De lehet, sőt konkrétan ez van. A szegények és kisemberek pártfogása egy humbug. Mindig felfelé kell nyalni és lefelé taposni. Csak az a nem mindegy, hogy a taposottak mondjuk nyugat-európai bérezést érhetnek el, vagy nyugat-európai árszinvonalat.
@kisa: a 16% adó azt jelenti, hogy 100e bruttóból 16e az adó 1millióból meg 160e, tehát tízszer annyi.
Nem értem igazán a problémádat, aki többet keres, annyival többet is fizet be adóba.
A több keresetnek nem feltétlenül az állam degenerált beszedési és elosztási rendszere lehet az alapja, hanem például az értékesebb munka is. Ha ma keresek 100e és többet akarok, akkor nem az a megoldás, hogy vegyék el mástól és fizessek én kevesebb adót, hanem az, hogy többet, jobban dolgozzak és akkor több marad nálam, ennyire egyszerü és az egyéni teljesítményt ragyogóan jutalmazza az egykulcsos adó.
Nem véletlen, hogy mindenhol teljesítmény ösztönző hatása volt az egykulcsos adónak.
@kisa:

Magyarország már elég régóta többet exportál, mint importál, ami egy ilyen pici és nem túl nagy vásárlóerővel bíró piac esetében természetes is. Ezért hat ránk ennyire a válság (nem elsősorban a hitelek miatt), hanem a külpiacok (elsősorban Németo.) kiszáradása miatt.
@Valahol Máshol:

Igen, így van. Én erre csak azt tudom mondani (írni) hogy a piros biliből szépen átültünk a narancsszínűbe, de a szar maradt a régi. :S

Megvárom mit sajtózik este a Fidesz. Hátha megint leesik az OTP ára és akkor bevásárolok belőle, valami hasznom is legyen! :)

Fő az optimizmus skacok!!! Béke!
@Lajosbácsi: Ha nem érted, nem érted. Hátha valaki elmagyarázza. Az évi 5mio fölötti jövedelmekről beszélek. (mellesleg 5mio alatt eddig 17 % volt, tudtommal, tehát kemény havi 1%-kal lesz több a kes)
@Lajosbácsi:

A minimálbér megadóztatása azért veszélyes, mert sok munkaadó csak úgy tud foglalkoztatni embereket, hogy minimálra jelenti be (aztán lehet, hogy zsebbe még tesz hozzá valamennyit). Ha 16%-kal megadóztatják, nagyon sok, elsősorban alacsony képzettségű ember kerülhet az utcára. Akkor viszont azoknak az állam fog fizetni segélyt, vagyis a Te adódból is többet kell majd erre fordítani. A szolidaritás nem azt jelenti, hogy hűdejófej vagyok, segítek a nyomikon, hanem alapvető érdeke minden stabilitásra törekvő társadalomnak.
@Lajosbácsi: na, pontosan ezt kell megköszönnöd - Bajnainak!
@Lajosbácsi: nekem meg nincs hitelem...

Én nem költöm el azt a pénzt, amit még nem kerestem meg.

Viszont helyettem felvették Neked az előző kormányok azt a rengeteg pénzt, ami most forintban több lett, plusz Orbán elintézte, hogy ha Magyarország kerül szóba, akkor nem az fog eszébe jutni a fejlett világban lévő embereknek, hogy egy feltörekvő, tehetséges népség, amelyik azért van szarban, mert a kommunisták ott ültek rajtuk, hanem az, hogy ezek bazmeg minket is megdöglesztenek...

Országimázs.
@pokesz70: Ez igaz, viszont ne felejtsd el, hogy az export összegét egy ha szűknek nem is nevezett réteg, de a nagyvállalkozások hozzák össze. A forint sllyesztése azt hozza magával, hogy az exportáló nagyvállalatok dőzsölnek, a kis és középvállalatok azon tetemes része aki nem exportál viszont fulladozik, mert a gyenge forint benzináremelést hoz, az emeli a kaját, piát, a ruszkik emelik a gázt, stbstbstb. El lehet engedni az exportos nagyválalatokat, de könnyen meg lehet ölni a kis és közepeseket. Annak pedig hordányi munkanélküli lesz a vége. Ahogy a költségvetésben itt is egy kényes egyensúlyt kéne megtalálnia a kormánynak, bár ezt Matolcsytól nem várom el, ő bele van zúgva a "gyenge forint, szuper export" irányvonalba.
@pokesz70: Kiegészítés az előzőhöz, hogy a helyzetet súlyosbítja, hogy a recesszió miatt az export is visszaesett a "gazdag időkhöz" képest, tehát most különösen nem szabad kinyírni a "nemnagyexportálókat".
Ma eddig erősödött a forint, most éppen 286 a közepe. Ez egy tízessel drágább az egy héttel ezelőttinél, és csak 2-3 forinttal az egy hónappal ezelőttinél. Most pontosan mire is ez a borzalmas pánik? Gyurcsány alatt volt 312-is de akkor azt hallottuk hogy az úgy rendben is van, csak több ne legyen. Most miért akkora baj a 286? Ha a héten megint 276 lesz akkor mi lesz? Esetleg végre leesik sokaknak a tantusz hogy az árvízen nagyságrendekkel többet veszít az ország és lövésünk nincs honnan lesz pénz a helyreállításra? Persze ezért majd nem lehet a kormányt szidni így lényegesebb kisebb a hírértéke a dolognak.
@Chicano: Május 15-én vettünk eurót 264 HUF-ért. Miről beszélsz? (És ez vételi, nem közép)
@Chicano: Az a hírértéke, hogy ezt a kormányzati kommunikáció hozta össze, nem pedig a világgazdasági folyamatok.
@kisa:

KSH, 2010. márciusi jelentés:

2010. januárban a kivitel értéke 1292 milliárd forintot (4783 millió eurót), a behozatalé 1216 milliárd forintot (4493 millió eurót) tett ki.
Közvetlenül a választások után így indult:Seprik /szocik/a pápai utcát.Pontosabban a kincstárat.Utána:Sűrűn esik az eső.Jobban mondva a csontváz.
Ezután egy gyors,merész és váratlan szökkenés egyenesen a csőd széléig.
Június 3.-án Orbán Brüsszelben tárgyalt az EU több fontos vezetőjével.Nem beszélt nekik a fenyegető csődhelyzetről?Ezt ugyanaznap egy polgármesternek egy hazai dzsemborin kellett bejelentenie?A görög gebaszt Parália jegyzője hozta annak idején nyilvánosságra?
@Valahol Máshol:

Igaz, én sem azt akartam sugallni, hogy a gyenge forint az jó, csak a tényeket közöltem: a magyar külkereskedelem plusszos.
@Lajosbácsi: Ehhehe. Egy orvos nem fog tudni napi 70 órát dolgozni, adott idő alatt keres mondjuk 200.000 Forintot, megment 3 embert akik utána vígan dolgoznak tovább, míg egy bróker ugyanennyi idő alatt 5 millát keres, és nem termelt semmit. Szuper igazságos világban élünk. :P
@Chicano: Igazad, nincs nagy baj, volt már romokban az ország a II. vh után, most meg állnak a házak. Te tényleg ilyen hülye vagy?
@ZX: a bussofőr meg ha kipihent és odafigyel akkor nem öl meg 100 embert, mert elméletileg megtehetné. Én is tudok gyártan rengeteg szkenáriót, hogy kinek és miért járna több pénz. Rendben. Adhatnak neki, de ne a mások pénzét szedjék el ehhez.
Ha majd hiány lesz ténylegesen orvosból, akkor meg kell emelni a fizetésüket, addig meg megy a rendszer, ahogy most. Nem jó, de még mindig jobb, mintha az orvosoknak elkezdenének mások rovására hatalmas fizetéseket adni, mondván, hogy megérdemlik. mindenki megérdemli, nem ez a kérdés.
@egy maréknyi dollár: -ért Clint Eastwood agyonlőné az összes fúrumozót, velem együtt seperc alatt.

Bocs ezért a sz@r poénért, csak pont hétvégén néztem a Dollár-trilógiát.

Egyébként kíváncsi leszek a görög-román-magyar háromszögben a megszorítások mértékére, a reakciókra, a hogyantovábbokra. A gazdasági fellendülésig (mert utána más-más potenciál rejtőzik a felsorolt hármasban) összehasonlítható lesz, hogy ki milyen irányban halad, mit részesít prioritásban, mit okoskodik.

Románia - 2008-ban választások, IMF hitel, brutális megszorítások, tüntetések

Görögország 2009-ben előrehozott parlamenti választások, IMF-EU hitel, brutális megszorítások, tüntetések

Magyarország - 2010-ben parlamenti választások, IMF hitel, ?????????
@ZX: Tényleg, neked van igazad, 10 forintos árfolyamgyengülés miatt vége a világnak, meneküljön ki merre lát.
@Lajosbácsi: A piaci alapú egészségügyet (tudod, ha nincs elég orvos, majd emelik a fizetésüket pontosan ezt jelenti) a fidesz kommunikációs szinten elutasította, sőt még népszavazást is tartatott arról, hogy azok, akik igénybe veszik a szolgáltatást, még véletlen se fizessenek érte többet, mint az, aki nem.
@Lajosbácsi: Mások rovására? Tényleg. Összedőlne a rendszer, ha szegény bankárok mondjuk havi 2 milla helyett csak 1,5-et, vagy ne adj Isten 1 millát vinnének haza. Nagyon sajnálnám őket akkor. :P
@kisa: "Május 15-én vettünk eurót 264 HUF-ért. Miről beszélsz? (És ez vételi, nem közép) "

A banki középről. Ugyanis erről beszél mindenki. Szívesen adok (angol nyelvű) linket amin visszakeresheted.
@kisa: Bocsi, április 15-én.
@Chicano: Látom nincs hiteled. Akkor örülj neki, és ne jártasd feleslegesen a szád. Nekem 10 Forint gyengülés az 2000 Ft feletti többletkiadás. Ebből a pénzből veszek a gyerekemnek valamit. Ha nem hiányozna akkor sem dobálnám ki az ablakon.
@Chicano: A vételi viszont több, mint a közép. tehát másfél hónap alatt több, mint 20 HUF a gyengülés.
Kár, hogy senki nem érti az egykulcsost. Nem a havi 1-200ezreseket keresőknek lesz jó, azok 1%-nyi plusz lóvét kapnak. Az évi 5milla fölöttiek (pl. a képviselők) viszont 37-15=22% pluszt nyernek.
szánalmas ez a blog. komcsi vergődés.
Hat, a parlamenti letszamcsokkentes alapvetoen jo otlet. Meg az elszamoltatas is, bar bizottsag az minek ehhez?... Egyszeru nyomozati ugy, nem? Erre vannak szervek. Mindegy, aki tenyleg pofatlanul herdalt meg atjatszott penzeket, arra szalljanak ra a kovetkezmenyek. Tiszta sor.
Tudom, hogy orok naiv optimista vagyok - persze azert a penztarcamat meg mindig nem hordom farzsebben mint a Skandinavok, annyira azert meg nem tartunk ott -, de ez a 16% alapvetoen tetszik. Meglatjuk a reszleteket, mittomen, mondjuk nyugdijszolidaritasi hozzajarulas, vagy korhazbezaras elleni jutalek, meg egyeb ilyen olyan dijak ha nem tapadnak a dologhoz, akkor meg lehet hogy egy Orban kepet is majd kirakok a wc ajtora, de lehet akar a kamraba is.
Ha nem benaznanak itt a ket okorrel, meg a parasztvakito nagymagyarorszag bruhuhu nappal es szentistenemmegsegiccse alkotmannyal, akkor alapvetoen eddig - a ciklus 1/208-ada utani reszeredmenyekkel - elegedett is lennek.
@thinker_: Pont arról szól, hogy a narancsos komcsik, hülyének nézik a népet.
@ZX: "Akkor örülj neki, és ne jártasd feleslegesen a szád. "

Tudja az elfárs ma már mindenki jártathatja a pofáját. Azok az idők elmúltak amikor csak a maguk tehették. Még annyit a témához hogy az elmúlt évekbeli, leszakadásunk miatt én mint adófizető százezrekben, lehet hogy milliókban mérhetem amit elbuktam. Úgyhogy tisztelettel nem nagyon tud meghatni a 2000 forintja. Majd legközelebb ne szavazzon a fideszre. :)
@thinker_:

meggyőző érvelésed hatott, már magam is szégyellem magam, mert ... ööö ... segíts már egy kicsit, miért is?
@kisa: "A vételi viszont több, mint a közép. tehát másfél hónap alatt több, mint 20 HUF a gyengülés."
Jajj! Ennyire azért már nem fogok lemenni. Itt a link, if you speak English perhaps you can understand it: www.forexpros.com/currencies/eur-huf-historical-data
Egyszerűen elképesztő, hogy a nyugdíjra félretett pénzek ellopását ennyire higgadtan veszi mindenki tudomásul... én totálisan kiakadtam. Mi az, hogy egyszerűen ellopják a pénzem, hogy loooosereknek adják meg haveroknak?

Gratulálok minden Fidesz szavazónak ehhez. Nekik biztos nincs magánnyugdíjuk, vagy egyszerűen tényleg nem gondolkodnak.

Államosítás a 21. században? Na éljen.
És még higgadt voltam.
@Chicano: 1. Nem szavaztam sem fideszre sem maszopra, mert mindegyik csak a saját zsebét tömi.

2. a 2000 Forintot 10Ft árfolyamesésre írtam, mint tudjuk, 2008 óta jóval nagyobb volt az esés, összeségében Öszöd óta, az én károm is milliós nagysegrendű.
@Kismac - Térdileg még rokkant: az államosítás nagyon durva lenne, nem hiszem, hogy idáig elmennek. Még szerencse, hogy a kérdés nem csak Szijjártón múlik.
@newtehen: a banki politika mindig lehúzós volt. Csak ez eddig nem jött így ki. Ráadásul így van a világon mindenhol a bankoknál.
Egy példa: az amazon-on vettem valamit, a kicsekkolásnál nagyon el akarta adni az oldal az amazon-os hitelkártyát. Kíváncsiságból elolvastam a Conditions-t.

Meg fogtok lepődni: pont ugyanaz volt benne, mint itt a banki szerződésben. Ugyanúgy 40%-os kamat, ugyanúgy egyoldalú módosítás lehetősége... egyik kutya, másik eb. Szóval a tőlünk szerencsésebben nyugatra fekvő országokban ugyanúgy lehúzzák a népet.
@Kismac - Térdileg még rokkant: azért ez nem így van. Még a 90-es években voltam egy amerikai egyetemen, a campusban volt egy money wall nevű hely. Egy betonfalban 10 ATM volt egymás mellett, lehetett választani, hol veszel fel pénzt. Ezek után mondanom sem kell, hogy ilyen verseny mellett ingyen volt a pénzfelvét meg a bankszámla vezetés. Örült a bank, ha nála kamatozik a pénzem és abból próbált megélni.
@Kismac - Térdileg még rokkant: Nyugaton nem kerül + pénzbe ha előtörletez. A mai világban inkáb örüljön a bank, ha egyáltalán fizet valaki, ráadásul gyorsan "nagyobb" összeghez jut, nem pedig megsarcol még ezért is.
@Alvarez: legyen igazad. De - elvben - ezzel akarnak mozgásteret maguknak. És amit itt is írtak, a svéd modell a saját számlával: népbutítás.

Hiszen mi is sokan voltunk annak idején, a mi nemzedékünk ('70-es évek közepe) is egy demográfiai csúcs volt. És ők közölték, hogy nem úgy van az, mint szegényháznál! Ha nincs pénz, akkor mindegy, mennyit fizettél, coki neked, dögölj meg 20 ezer forintból!

Nekem is az a bajom (az egyik), amit itt írt valaki, hogy masszívan hülyének nézik a népet. És tehetik: mindent bevesz tőlük a nép. Ők meg tudnák győzni az embereket, akiktől elvonják mondjuk a havi fizujuk 10%-át, hogy igazából többet kapnak.

Ilyen a szuperbruttó megszűntetése (mondjuk erről jelenleg mintha nem lenne szó). Egyből csökkenne a borítékban lévő pénz, lehet, hogy ezért nincs róla szó? :)

Áhh, értékelem az optimizmusotokat, hogy várjuk ki a végét, de ha már így kezdik és van, aki még emlékszik az előző regnálásukra, az se volt jobb semmivel, hát kicsit se bízik bennük.
@ZX: "Egy orvos nem fog tudni napi 70 órát dolgozni, adott idő alatt keres mondjuk 200.000 Forintot, megment 3 embert akik utána vígan dolgoznak tovább, míg egy bróker ugyanennyi idő alatt 5 millát keres, és nem termelt semmit. Szuper igazságos világban élünk. :P"
Gondolkozz már el légyszíves azon, hogy mit beszélsz.
Az orvos befizet a 200.000 Ft után 100.000 Ft adót.
A bróker befizet az 5 millió Ft után 1.000.000 Ft adót.
Na akkor ki termelt többet az államnak?
@Alvarez: Amerikában egy szinvonalasabb kárzya ingyen van. Nálunk az éves díja 10-25 ezer Ft. Miért? Mert megtehetik.
@lyken: És ki termeli meg azt az 1 millát amit befizet? Nem a bróker, hanem a dolgozó emberek. Ugye addig eljutottál közgazdaságból, hogy a pénz csak közvetítő, és annyit ér amennyi áru mögötte áll?
@ZX: no ilyen részletességgel nem tudtam, mondom, azt a Conditions-t olvastam, az meg ugyanaz volt, mint itthon.

És ettől robban fel az ember feje, hogy:
- folyósítási jutalék (fel kellett vegyek egyszer 600k hitelt és 27k-val kevesebbet kaptam, no gondolhatjátok...)
- előtörlesztés! Minek? Oké, nekik az az érdekük, hogy a 30 év teljes kamatát kifizesd, de tényleg kiakadok az ilyen nyilvánvalóan lehúzásszagú dolgoktól.

Ilyen például a posta elsőbbségi küldés. 12-13 éve 1-2 nap alatt Nyíregyen volt a levél. Most? Még elsőbbségivel se garantálják, pedig azért jóval több a technikai háttér... na jó, ez off volt. :)
@ZX: Ha az általad vizionált bróker termel 5 millió forint nyereséget, amiből 1 millió adóba megy, azt az általa kezdeményezett tranzakció termeli ki.
Ha a részvény mögött álló cégre, vagy az értékpapír mmögött álló termékre gondolsz, a párhuzamod akkor is netto hülyeség, ugyanis attól, hogy X cég részvénye emelkedik vagy zuhan, nem lesz jobb vagy rosszab X cég terméke, szolgáltatása.
@ZX: akkor ezek szerint a pénz nem is hitelpénz? Tényleg annyi áru áll mögötte? Csak kérdezem, mert úgy tudom, hogy régebben valóban volt annyi arany mögötte, amennyi volt belőle, de már jó ideje nincs mögötte áru... (a számlapénz mögött, amelyet a bankok hitelnyújtással teremtenek, mennyi áru áll?)

Az 1 millát, amit befizet, ő keresi meg magának, a munkájával. Ilyen alapon az összes olyan emberke, aki szellemi munkát végez, nem dolgozik semmit? Szerinted a bróker, aki ennyit hazavisz, mennyit keresett a cégének? Egyszerűen az a meló sokkal jövedelmezőbb (és nem kis pénzbeni kockázattal jár), mint a többi.

Ja: nem vagyok bróker, nem védem őket, de ilyen alapon menjünk mindannyian földet túrni, ja és térjünk vissza az arany-standard rendszerhez. Esetleg egy kis árucsere? :)
@lyken: Konkrét példát láthattad a gyakorlatban, mikoris az amerikai ingatlanok ára folyamatosan nőtt, mindenki ebbe fektetett (persze hitelbő), de hiába nő egy 50 m2-es ingatlan ára a 3x-osára, attól még 50 m2 marad, és egyszer csak pukk, kidurrant a lufi.
Az volt a hülye, aki befektetési célból ingatlant vett hitelre, az megtudta mit is ér a pénz a valóségban.
@Kismac - Térdileg még rokkant: Nem, az aranyfedezetnek már rég vége. A pénz soha, de soha nem fog többet érni mint a mögöttes árufedezet értéke.
Egyszerű példa, a világon csak 100 kg vas létezik amit az egyik ember kölcsönad használatra a másiknak, és azt mondja, hogy 5 év múlva 120 kg vasat kérek vissza. Ugyebár ez fizikailag lehetetlen.
A bankok pénzt teremtenek a hitellel, de ez a pénz a hitel visszafizetésével újra kiesik a forgalomból, csak az általa létrehozott áru és szolgáltatástöbblet marad meg.
@Chicano: Tessék, itt az általad linkelt lapról a vonatkozó dátum:
04/15/2010 262.9600 262.2900 264.0100 261.7700 0.2554
@ZX: Te most próbálod megtámogatni az igazadat orvos vs bróker témában. Bármit mondasz, a szellemi munka is munka és anyit ér amenyivel a piac díjazza. Tény, hogy a saját példádban a bróker többet termel mint az orvos.
Ha a bróker által folytatott tevékenységgel van problémád, akkor a kapitalizmussal van problémád. A kapitalista rendszerek velejárója a piac hullámzása és az időnként bekövetkező recesszió. A bróker kereskedő (nem befektető, mint azt sokan tévesen hiszik). Megvesz valamit és megpróbálja továbbadni.
Két jelentős különbség van a zöldséges/hentes/trafikos és a bróker közt: 1. a bróker nagyobb tételben kereskedik. 2. a bróker nagyobbat tud bukni
süti beállítások módosítása