Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: www.atv.hu/belfold/20240501/novak-elod-mi-hazank-naci-karlendites-majalis Ennek a katonaságotimád... (2024.05.02. 13:07) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Someone To Love www.youtube.com/watch?v=15orOogE0pU (2024.04.24. 19:19) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.05.05. 08:00 Fabius

A harmadik csapás

Címkék: fidesz bayer zsolt három csapás

Felhőtlen napunk is lehetett volna tegnap. Kétharmados kormányunk munkához látott, és ami még meglepőbb, beszélt is róla. Piros pont, komolyan.
Ráadásul amiről sutyorogtak egymás között, és amit megosztottak velünk is, azzal egyet lehet érteni. A családi pótlék iskoláztatáshoz kötése, a harmadik csapás törvény, a közfeladatot ellátó személyek védelme mind olyan, amire egy emberként kell bólintani pártszimpátiától függetlenül.
Ezekre igenis szükség van. A kisebb parlament kérdésén rágóznak már nagyon régen, mint fogatlan apóka a szalonna bőrön, ezt majd hiszem, ha látom. De összességében történik valami, az érdemi kormányzás kezdetére összehordott feladatoknak értelme, társadalmi szükségességevan.
Hátra is dőlhettünk. Két egész pillanatig.

A három csapás feszegetésével felfestették az ördögöt a falra. A szemét meg nem átallott lemászni onnan.

Első csapásként Pintér Sándor kijelentette, hogy 25 éves cimborája, Gergényi Péter szerinte jogszerűen járt el. No, megindult azonnal a gyomrozás a széljobb felől, hogy miezmiez? - nem ez lett ígérve! Kivizsgálás, felnégyelés, meg a többi! -az kell, de iziben! Itt még röhögtem Pintér amatőrségén. Ez már nem az a Fidesz, amit ő ismer. Ha egy újságíró kérdez, akkor az elvárható minimum, hogy felhívja az ügyeletes trubadúrt a válaszért. Beszélni majd aztán, Orbán Viktor magyarhangján. Szokni kell az új módit, tanulópénzzel tessék a kasszához fáradni. Mégse lehet rutinból előjönni a Pintér Sándor a magánvéleményét közölte sablonnal. Egy frissen megnevezett miniszter esetén már a gombócnyelés folyamata van, meg az agyonhallgatásé.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Második csapásként jöttek a kereszténydemokraták, hogy vasárnap munka helyett tessenek már templomkába járni. Nem? Akkor bezárunk vasárnapra minden szórakozóközpontot, a mozikat üzemeltető plázákat, lófaszt fogtok ti a teszkóban szédelegni imádság helyett! Ha sokat pofáztok szólunk Felleginek, és az ertéel a kölyökklub helyett lemásolja az atv-ről a vidám vasárnapot. Ti meg ezt fogjátok nézni vasárnapi áhítat néven, Semjén páter felkonfjával. Értem?! Én megkérdezném az előszobatitkár urat, hogy ettől fontosabb dolog nem volt a tarsolyban? Ennyire kizártak a felnőttek az országírányítós játékból?
 

 

 

 

 

 

 

De a harmadik csapás volt az igazi. A Fidesz Fotel Yodája megint elszabadult. Felbuzgott benne az erő, és sötét oldal ide vagy oda, ő biz teleharsogta a médiát:

"nagyon figyelj most, Kovács Lajos! .....most, a legelején jó, ha tudod, mostantól fogva a legszemélyesebb magánügyem, hogy veled leszámoljak."
Ez kemény, mint a fagyott kutya lába. De van ettől még sokkalüberkeményebb is:

"kétharmados győzelmünk után te vetted a bátorságot, hogy velem, az ötös számú párttagkönyv tulajdonosával fenyegesd, riogasd a helybéli ősfideszeseket."

 

 

 

 

 

 

 

 

Nabazz. Két dolog derül ki ebből:

1: Az ősfideszes egy saját kaszt.
2: Bayernek nem szóltak, hogy a tagkönyv nem menő, és az igazán trendi és fontos srácok régen chipelve vannak a könnyebb nyilvántarthatóság és a nyomkövetés miatt. Naná, még elvesznek a végén, miközben pont hoznak magukkal még egy embert.

Leszögezem, nem tudom kicsoda Kovács Lajos, meg nem is érdekel. Akár meg is érdemel(het)te amit kapott, ha helyi politikai napraforgó szerepében igyekszik minél nagyobb faszságot csinálni.
De Fotel Yoda nem lát tovább a saját nagyságánál. Neki beletipródott az érzékeny lelkébe egy tirpák lábnyoma! Há'nehogymá lakmuszpapírral töröljük a bőgésfikát! Lófaszt! Selyemkeszkenővel itassuk, abból zsinórt szakítsunk izomból, ezt pedig kézbesítjük Kovács Lajosnak miheztartás végett. Nem úgy van az, hogy sértegetjük az őskaszt dísztagját, akinek még egy ötös is van a füle mögé tetoválva!

Egyetlen dologról feledkezett meg a nagymester. Ezzel bizonyítékot szolgáltatott a Kubatov beszédtől is vacogva rettegőknek: selyemzsinórt küld a Fidesz! Jaj lesz annak aki ellent mer mondani Orbánnak! Kinyírják, tönkreteszik mind, aki nem rájuk szavazott! Kezükben az ország, és hangos szóra gyün' a patás éjjel, elragadni a szólni merészelőket! Nyomuk nem marad, és hét év szerencsétlenség sújtja a családot. Mert a nyolcadikban talán leváltják őket megint.

A Főnök mennyire örül most ennek a képnek? Nem csodálkoznék, ha postás jönne, kopogtatna, csinos csomagot hozna, mi nem szerelmi zálog...

232 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr221975542

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán helyre tette Pintért 2010.05.10. 18:56:18

Balsai István miniszterelnöki megbízottként fogja kivizsgálni a 2006. október 23-án történt tömegoszlatás körülményeit. A leendő miniszterelnök szerint ebben az ügyben nincs helye óvatosságnak, hezitálásnak, nem fogják szó nélkül hagyni, ami történt.

Trackback: Pintér Sándor, a Fidesz első ballasztja 2010.05.06. 01:42:38

Pintér jelölése rossz kompromisszum. Ennél csak egy rosszabb döntést lehetne hozni: ha a titkosszolgálatok is a Pintér vezette belügyhöz kerülnének. Orbán Viktor tegnap – nagyon helyesen – kijelentette, hogy a 2006-os őszi rendőri túlkapáso...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elgurult az aktívszén tablettád? Lehajoltál érte, és ez jött ki.
Mentségedre szolgáljon, hogy szóltál: a varánusznak büdös a szája. Is.
Ki találta ki, hogy vasárnap templomba kell járni teszkó helyett? És miért terjesztitek, mint az influenzát? Elképzelhetetlen bármi más program a pláza és a mise között? Az MR1-en egyébként még a szoci kormány alatt is volt/van mise közvetítés, oszt' mégse tartanak senkinek pisztolyt a fejéhez, hogy hallgassa.
Azért azt el kell ismerni gyorsan összejött ez a három. De majd csak belemelegednek.
A vasárnapi zárvatartás igenis fontos. Több tízezer kereskedelmi dolgozónak. Legyen már egy kis nyugtuk nekik is. Vásároljanak be az emberek szombaton, ezt igazán megtehetik. A misés átkötésed meg viccesnek vicces, csak éppen semmi valóságalapja, így meg elveszik benne az irónia.
Konkrétan hol , kitől hangzott el a "templomba járni" szó ? Melyik KDNP-s politikustól ?
A komcsik még véletlenül se tudnak igazat mondani . A lélegzetvételük is hazug. A családi pihenőnapról volt szó. Nagy g.ciség ilyet sugallni, hisz a lakosság 1%-a se templomjáró...
Én csipázom ezt a blogot, a mostani posztban is van, amivel egyetértek, de ez a kötelező templomjárás víziója árulja már el nekem valaki, honnan származik? Ha tippelnem kéne, Fajkasházy?
Persze a t. baloldal célja az interperszonális interfamiliáris kötelékek további rombolása. Nehogy má' az emberek csoportban éljenek. Úgy nehezebb manipulálni őket....
Mellesleg ,minek menne a plázába ? Nyálat csorgatni? Hiszen az áldásos nyolc év miatt PÉNZE úgy sincs vásárolni...
"Hazudnak reggel, éjjel meg este, hazudnak minden hullámhosszon...."
Ki lehet meni természetbe a családdal, TV-t nézni stb... nem muszáj a templom. Ez csak valami idióta szoci rémkép hogy "Jajj a nagy keresztyéni fidesz most megmutatja."

Pintér Sándor remélem felülvizsgálja az érveit vagy esetleg valaki mést neveznek ki a helyére. Mert ahogy hallom a fideszesek is sigencsak elkezdtek fújni rá. Ja és megtanulhatta volna hogy magánemberi véleményünket NEM MONDJUK BELE A TV-BE AMIKOR A PÁRTUNK NEVÉBEN BESZÉLÜNKN!
Pedig épp kezdtem megkedvelni a blogodat, erre egyből sikerült az eddigi szimpátiát lenulláznod a templomba járós marhasággal. Áruld már el kitől és mikor hallottál ilyent?
Szegény Pintér nem tudta, hogy csak pártutasításra szabad a száját kinyitni és magánvéleményből csak baj származhat, ld.: Pokorni!
Lehet Bayer Zsolti miatt is már kezdik vakarni a fejüket a Fideszben, hogy Úristen ez a tirpák mi a faszt keres itt?!
"magánemberi véleményünket NEM MONDJUK BELE A TV-BE AMIKOR A PÁRTUNK NEVÉBEN BESZÉLÜNK"

na az is egy jó párt lehet, amelyikben vannak az emberek, van véleményük, aztán bemmenek a pártba, és kicserélik a pártvéleményre. gerinc meg agy nem szükségeltetik hozzá, az igaz.

csöndben lenni lehet, félrevonaulni lehet, kilépni a pártból lehet, posztot nem vállalni lehet (lásd Pokorni). de ezt, hogy mást mondjál, mint amit gondolsz, ez nem lehet.
Engem nem érdekel, hogy miért akarják a vasárnapi nyitvatartást betiltani. Szerintem egyáltalán nem a vallásról szól. Aki templomba akar menni, az megteheti más napokon is, és nem korlátozza senki, hogy mehessen, mert éppen nyitva vannak a boltok.

Engem az zavar, hogy beleszólnak az emberek éltalébe ezzel. "Vasárnap kuss van, nem vásárolhatsz!" Miért, mert néhány ember ezt megálmodta, hogy nekem jó lesz?
De mi van, ha én akkor szeretnék. Mi van, ha dolgozok hétközben napi 14-16 órákat, szombatot átalszom, vasárnap délelőtt meg elslattyognék venni egy hétre elég parizert meg zsömlét... Akkor én most így jártam, mert néhány bolti eladónak ez problémát okoz. Hát nagy túrót...
Persze tisztelet a kivételnek, de nekem kicsit MÁV-os jellege van a dolognak. Egy olyan szűk dolgozói közösség akar kérni a többségtől, akitől nem kapunk vissza semmit, mert azért senkinek nem kell szandálban lennie, hogy megszámolja az ujjain hány kedves, segítőkész eladóval találkozott az elmúlt 1 évben.
Vicces a poszt, gratulálok. De izzadságszagú hülyeségeket beszélsz, ezért már nem.
Ausztiában tudnak élni a vasárnap nyitvatartó Spar-ok nélkül... A család kirándul, pihen... együtt van... nem kell a hiányérzetet pénzköltéssel pótolni hitelből... sokkal egészségesebb ott a lelki fejlődése egy gyereknek... Zárják be az összeset, és tanuljunk meg család módjára élni, legalább egy napig egy héten...
@papamaci1: Ja én is pont úgy látom magam körül, hogy senkinek nincs pénze vásárolni.

Tanulsz / dolgozol egész héten legalább vasárnap hagyják hogy azt csinálj amit akarsz. Ha már hivatalba nem lehet menni, akkor legalább ez legyen meg.

Ha meg pihenés kell a kereskedelmi dolgozóknak, akkor jelöljenek ki maguknak egy hétköznapot. Kevesebb embert fog zavarni, pihenni meg bármikor lehet.
@is: Pintér nem pártkatona, azt mond amit akar.
a vezír meg valamiért tart tőle :D
@papamaci1: ha nincs pénzed adunk kölcsön...
majd megadod vagy elvesszük.
Zsoltika a szlovák rendszámú terepjárójával viszi el a nemzeti színű selyemzsinórt Kovács Lajosnak.
@órarugógerincű felpattanó: valószínűleg onnan, ahonnan a kötelező buziság víziója. Hülyéktől :)
Pintér szerintem semmi rosszat nem mondott: szerinte törvényesen jártak el, de ez az ügyészségre tartozik. Egy belügyminiszter nem nyomozó hatóság. Vagy valakit már elhoztak a gátról és tanítják a vallomását? remélem nem így van, mert az igen komoly baj lenne!!
Ja, a forint meg - külső hatásra - esik, úgyhogy, hamarosan "meg kell menteni a devizahiteleseket". Gondolom, kész a terv, hiszen két éve mondják, hogy "meg kell menteni a devizahiteleseket!" Én drukkolok, őszintén, de attól tartok itt is lesz egy kis meglepetés...
lazíccsatok kicsit :-) nem kell ennyire leakadni egy kis templombajárós szövegen, szerintem szépen előhozza a tervezet árnyoldalát.
persze ha az így nem tetszik, lehet továbbmenni:

1. vasárnapra tiltsuk be az internetet!
a, szegény helpdesk-en dolgozók töltsék családjukkal a vasárnapot, a műszaki ügyeletesek felett ne lebegjen damoklész kardjaként az esetleges szakadás, kiesés, hiba
b, a zemberek ne kommenteljenek hülyeséget, ne görnyedjenek a gép előtt irány a természet!

..természetesen csak biciklivel (írnám biciglivel ;->) vagy gyalog, hiszen

2. tiltsuk be a vasárnapi tömegközlekedést!
a, szegény sofőrök, pénztárosok, műszaki kiszolgáló személyzetnek is jár a vasárnapi családi program
b, nehogymá a tespedt magyar még vasárnap se legyen hajlandó bicajozni egyet, vagy sétálni egy nagyot

3. tiltsuk be a televíziót/rádiót
a, szegény médiarabszolgágnak is jár a vasárnapi pihenés
b, a széthullott családok foglalkozzanak egymással, üljék körbe az asztalt és beszélgessenek, fogalalkozzanak többet egymással

4. zárjunk be minden szórakozóhelyet, sörözőt, éttermek, fagyizót!
a, minden szerencsétlen vendéglátósnak/szórakoztatóipari szakmunkásnak jár a jól megérdemelt vasárnapi pihenő
b, nehogymá' valaki füstbe meredő szemekkel üldögéljen a söre felett, nehogymá' a családok elmenjenek egy közös vasárnapi ebédre valahová, nehogymá' egészségromboló sütiket, fagyikat zabáljon a magyar!
b, nincs is szebb mint a vasárnapi ebéd, anyjuk reggel 7-től talpon, először reggelit,majd mosogatás, romeltakarítás után ebédet főzzön, hisz ez az élet rendje, vagy mi..

soroljam még? :->
@CPL: Majd akkor ragaszkodj a vasárnapi vásárláshoz, ha kényszerűen a kereskedelemben kell dolgozz. Főleg esetleg egy multinál! Nekik miért ne járna a hétvége? Még a rendelőintézetek, gyógyszertárak is bezárnak, néhány sürgősségi/ügyeletes kivételével.
Gyerekkoromban péntek délután bevásároltunk egész hétvégére, mert még szombaton sem volt bolt. Nem esett le a gyűrű az ujjunkról. Ha meg az éhenhalás küszöbén állsz, vagy épp elfogyott a tojás a vasárnapi ebédkészítés kellős közepén, ott van az a "néhány" egyszemélyes vállalkozásban vezetett nonstop minden második utcasarkon.
A nagybevásárlást igenis el lehet intézni máskor. Jellemzően nem azt intézik az emberek vasárnap, ezt konkrétan tudom - de ha nem hiszed tölts el egy teljes napot valamelyik multinál.
Bayer alappból tiltólistás, nem érdemes szót fecsérelni azokra a foshalmokra amit felbüfög.
@CPL: Másoknak is vannak jogai, nem csak neked. konkréten a Tesco-pénztáros gyerekének is joga van, hogy családi programon vehessen részt hetente egyszer. Mert a másik szülő munkahelye nem fog alkalmazkodni a vasárnaptól különböző szabadnaphoz.

Ennél általánosabban: jó alaposan átestünk a ló másik oldalára a dolgozó/fogyasztó viszonylatban. Kádár alatt a fogyasztó volt letojva, most a dolgozó. Nem lehetne végre egy normális egyensúlyt találni a munka és a magánélet között? Csak törvényi szabályozás kérdése. Aki akar, melózzon 14 órát akár vasárnap is. De LEHESSEN napi 8 órát melózni és a családdal/hobbival foglalkozni. Az emberi élet értelme nem a termelés és a profit, az csak eszköz.
Aki nem akar hétvégén dolgozni, annak nem kell.
@papamaci1: Dr. Medgyasszai László 2007. augusztus 30.:

„A KDNP álláspontja szerint a vasárnapi munka alkotmányos aggályokat vet fel, így például, sértheti a szabad vallásgyakorlás alkotmányos jogát, a pihenéshez, a szabadidőhöz, a rendszeres fizetett szabadsághoz, valamint a lehető legmagasabb szintű testi és lelki egészséghez való alkotmányos jogot is. A kérdés eldöntésére ezért az Alkotmánybírósághoz kívánnak fordulni."
- Azért jut eszébe mindenkinek a templom, mert a KDNP pedálozik a témán.

- A lakosság többsége nem támogatja a tiltást, a KDNP azt igéri: ha nem meg konszezussal, betiltják törvénnyel.

- A külföld alatt nálunk mindenki a kretén poroszokat meg a kommunista franicákat érti itt mindenki? Vannak országok (pl. Anglia) ahol kevesebb a kényeztetés, az emberek küzdenek ahogy tudnak, a gazdaság pörög. Más európai országokban (pl. Franciaország) kényelmes tempó, családi hétvége, 35? napos munkahét, és renyhe gazdaság van.
Melyik modellre lenne most szükségünk, hogy felzárkozzunk?
@salander: Pihenni bármikor lehet, de a családi programok, gyerekkel meglátogatható fesztiválok, sokszínű banzájok, ahol jól elfáradhatsz a pihenésben, pláne a gyerek/házastárs szabadnapja, mind az országosan KÖZÖS hétvégi napokon vannak!
A vasárnapi nyitvatartás mellett pedig egyetlen dolog szól: a "bármikor leugorhatok bármiért" kényelme.
Szerintem ez szociális érzékenység kérdése és furcsa, hogy ez éppen egy nem szocialista pártkatonának jut csak eszébe!
Kedves Varanus!
Hogy ezt a napot ki mire akarja használni - Semjénék éppen misére mennének - mindenkinek a személyes ügye. De ez a nap normális esetben igenis JÁR, még nekünk rabszolgáknak is!!!
@úriparaszt: és a vidámparkot... és az állatkertet... és a benzinkutakat... és a kórházat, meg az ügyeletet...
@csongorbela: És a fesztiválok, meg a banzájok szervezőivel mi lesz, ők dolgozanak vasárnap? Akkor mindent vagy semmit, az elv alapján álljon le a tévéadás is, nem?
@csongorbela: Kényszerűen dolgozni? Az meg mi? Ha nem felet meg egy munkahely az elvárásaimnak, akkor odébbálltam. Mindig találtam valamit, többször, olyat, amit addig még nem csináltam-- hát megtanultam. Egyszóval akinek nem tetszik, az ne csinálja.
Jómagam dolgozom minden nap, még családi kirándulásra is viszek notebookot meg mobilnetet, mert bármikor kellhet. Dönthetnék másképp, de nekem ez így jó, elfogadtam. Mindenki döntse el maga, ne mutogasson se a munkáltatóra, se a Jóistenre, se a szemét fogyasztói társadalomra.
@órarugógerincű felpattanó:

A hülyeséget vizionáláshoz nem kell külső segítség, egyedül is megy :-)
Igen, feltolta az agyvizem ez a vasárnapi dolog. A családokra hivatkozni nettó hülyeség. Eddig is el tudták dönteni önállóan, hová akarnak menni. Sokaknak a bevásárlás, gyerekekkel plázázás a családi program. Van választásuk dönthetnek úgy, hogy ez nekik jó. Ha ebbe avatkozik valaki pont rájuk hivatkozva, a nem tetszik.

A kereskedelmi dolgozók sem sztrájkolnak orrvérzéséig, hogy ők nem akarnak vasárnap dolgozni. Egyrészt nem minden vasárnapjuk foglalt, másrészt a megemelt jövedelem amit kapnak érte jól mutat hónap végén a fizetési cetlin.

Ezért ez a látszat szarpaskolás legalább akkora baromság, mint a kötelező templomozás, amit én vizionáltam helyette.
@Füredi 2.0: Ne forgasd ki, amit mondtam. Lehet ezt ésszerű keretek közé szorítani! A banzájokat senki sem kényszeríti és - személyes tapasztalatom - igen jól fizetik. A kórházi ügyeleteken is igen kevesen dolgoznak és szakrendelés NINCS is.
Magyarán: amit el lehet intézni hétköznap, azt akkor kell, hogy ne kelljen a dolgozótól elvenni a hétvégéjét.
@csongorbela: Igen, de hol a határ? Lehet filmet nézni hétköznap? Igen. Akkor miért megy a mozi vasárnap? Mert kényelmesebb akkor menni+ez egy szokás. Ugyanaz, vagy rosszul látom?
@csongorbela: Ha kevesen dogoznak, akkor ok? Akkor te nem félted minden ember vasárnapját, csak némelyikét, saját logika alapján. Tudod-e, hogy az orvosi ügyeleten nem tudnak ellátni, ha nem megy az informatikai rendszer, mert a vényt, és a beutalót nyomtatni kell, iktatni, menteni. Nem kell hogy a gép megálljon, elég ha a toner kifogy, és ha kis városunkban (meg három másikban) én nem viszek vasárnap este, akkor szünetel a kiszolgálás. Hogy mit szól ehhez a családom? Semmit ez a munkámmal jár. Hogy mit szólnak ehhez a betegek, akiket nekem is köszönhetően ellátnak ott, és nem küldik tovább? Na, ők sem mondják hogy miért nem vagyok a családdal. Ahogy a dokitól sem szokták ezt kérdezni...
És arra senki sem gondol, hogy mi van szegény papok vasárnapjával?? (Vicc volt!)
Egyet nagyon elfelejtettek itt a nagy vasarnápi boltzárvatartás kapcsán, mégpedig azt, hogy kb.10.000 azaz tízezer embert ki kell rúgni, ha ezt megvalósítják. Akkor aztán tényleg otthon lehetnek a családjukkal a szárazkenyérre nem elegendő segélyen.
Templomba meg az megy aki akar, sztem a poszt nem erről szólt.
Jó a poszt így tovább, amíg nem jön a ...
@papamaci1: "interperszonális interfamiliáris "

Te elképesztően okos vagy, hogy ilyen szavakat is tudsz. A "személyes, családi" meg marad a magamfajta surmóknak.
@Lela: a leépítés mértéke egyelőre ismeretlen, tehát nem nagyon lehet tényként kezelni. illetve pont annyira mint a templombajárás kényszerítés elvét :->

a fránya igazság már megint odaát van :-D ráadásul bedobtak egy darab avas gumicukrot a népnek, lehet min acsarkodni, amíg a bölcs vezérek eldöntik mi a szart kezdjenek az ölükbe hullott szinte korlátlan hatalommal :>
@Bedi:
35 napos munkahét? És renyhe a gazdaság? Jól van na, értettem amúgy, csak nem lehetett kihagyni:))
Hajlandó vagyok épeszű összegben lefogadni, hogy a "családi vasárnapot" követelők jelentős részének nincs családja. Ugyanis a hétvégi bevásárlás családi program: nekünk három gyerekünk van, és néha vasárnap megyünk vásárolni ezt azt, eszünk az üzletközpontban valamit, és a délutáni alvásra érünk haza.

A rendelet értelmében jól kibaszunk az ortodox zsidókkal, mert ők szombaton nem mehetnek (Isten miatt), vasárnap meg nem tudnak menni (Semlyén miatt) bevásárolni.

Amúgy a "tervek szerint" csak bizonyos m2 FÖLÖTTI boltokra vonatkozna a szabály, a kisboltos kizsákmányolhatja magát. A CBA (ami amúgy is zárva van) lelkesen támogatja, hogy a versenytársait szopassák meg, a dolgozók érdekeire hivatkozva. A benzinkutasok családja se annyira fontos, hogy bele legyenek értve a rendeletbe.

Van egy olyan érzésem, hogy Tömjén Zsoltéknak ad gumicsontot Orbán, amivel jól ellesznek, amíg a komoly dolgokról a nagyfiúk döntenek.
@tumpara: Jo akkor legyenek zarva a boltok szombaton.
@úriparaszt: Tiltsák be a templomok vasárnapi nyitva tartását!
A papoknak is kell a pihenés, a családi program, legyen vasárnap szüleivel, testvéreivel, nem katolikus esetben feleségével gyerekeivel!
A széthullott családok foglalkozzanak egymással, üljék körbe az asztalt és beszélgessenek, foglalkozzanak többet egymással, a kevésbé széthullottak járjanak kirándulni, sportolni, stb. stb., de ne a templomban üljenek!
:)

Sőt: Tilcsák be a vasárnapot!

@Füredi 2.0: Na, látom egyetértünk! :)
@tumpara: Te teljesen hülye vagy! Ha a munkaidő csökken a hetedével, akkor szerinted ugyanannyi alkalmazottra van szükség ugyanakkora fizetéssel?
Ez a vasárnapi zárvatartós történet a világ leglényegtelenebb kérdése egyébiránt. A surmó magyar csak az igénytelen időtöltésre bukik (ahogyan ez látható volt a május 1-i majálison is). Semjén Zsolt két szép szeméért nem fognak tartalmas családi programokat kitalálni maguknak...
A vasárnapi nem nyitvatartással nem véletlenül a kdnp jött elő, szeretnék azért, ha többen járnának templomba... a vasárnap dolgozóknak meg amúgy ma is nagyobb órabér jár, és a hét más napján kell pihenőnapot biztosítani nekik.

Pintér elszólása kapcsán: most akkor minden szakkérdésről is Szijjártó Pétert kell majd megkérdezni? A kormánytagok ugyanúgy elvonulnak majd mindenféle média elől, mint a kampányban, és csak semmitmondó, terelgető nyilatkozatokat tehetnek? Nem csodálom amúgy, hogy ekkora összevisszaság van a fideszes nyilatkozatokban, elvégre a fideszes "agy", Navracsics, Orbán, Kövér meg Varga Mihály nem tud mindenkit egyenként minden kérdésre kioktatni, törvényszerű, hogy lesznek ilyen elszólások. A kormányzás meg nem fog úgy menni, hogy végig halogatják/titkolják az állásfoglalásokat, és az interjúk sem mehetnek mindig úgy, hogy a miniszter headsettel ül a stúdióban, a vonal másik végén meg Szijjártó löki a válaszként adandó rizsát...

Bayeren meg már nem igazán lehet meglepődni, ennyi komplexussal, és belőle fakadó belső agresszióval "megáldott" közszereplő kevés van.
@úriparaszt: Legyünk már következetesek! Vasárnap ne működjenek a közüzemek sem, vagyis ne legyen villany, víz és gáz, hiszen az ott dolgozóknak is jár a vasárnapi pihenés. Természetesen ne járjon a BKV és a távolsági tömegközlekedés sem, mert nekik is jár a szabad vasárnap. Na és vasárnapokon a ne működjenek az orvosi/kórházi ügyeletek és a járóképtelen betegek szarják össze magukat az ágyukban, mert a nővéreknek is jár a szabad vasárnap.

Ezzel egyben a vasárnapi zárva tartás után automatikusan életbe léphet majd a hétfői zárva tartás is, mert a hétfői nyitásra nem lesz friss áru a boltokban, hiszen vasárnap nem dolgoztak pl. a vágóhidakon és a zöldséget-gyümölcsöt sem szállították el a városokba.
Bayerről annyit, hogy most megy a mtv-n a 1100 év Európa közepén - egyébként kiváló - sorozata. Na, azt valamikor 96-97 táján kezdte, és 99 táján fejezte be. Közben végigkísérhető, hogy hogyan bolondul meg az egyébként szimpatikus, a hazáját nagyon szerető LIBERÁLIS Bayer, hogyan lesz egy gyűlölködő faszfejjé. Tényleg egy élmény, csak végig kell nézni az elejétől a végiéig az 52 részt.

És tényleg nagyon klassz dolgokat írt a Népszabadságban. Komolyan.
@Goompah: Így van! ne jöjjön senki azzal, hogy a gáz- meg a villany a szükséglet, Nagyanyám a 60-as években találkozott velül először, és addig is kiválóan megvolt!
@dtk74: Ha csak az dolgozik, akinek muszáj az OK.
Ha a kórházban nincs szakrendelés, csak ügyelet, az jóval kevesebb embert érint és ésszerű belső beosztással csak néhány hétvégéje megy rá. Az ügyeletre pedig szükség van. Bevásárlás máskor is intézhető, ott a sürgősségi "ellátás" nem létszükséglet.
A benzinkutakat is lehet ügyeleti rendszerben üzemeltetni, ha akarjuk, de ügyelet kell, mert alkalomadtán nem tudsz egész hétvégére előre feltankolni egy hosszú útra.
A multi vasárnapi nyitvatartása nem jelent több dolgozót, hanem csak az egyes dolgozók túlóráztatását ESETLEG több pénzért. Szintén személyes tapasztalatom!
Egy barátom informatikusként havonta egyszer ügyeletes, de nem kell benn lennie, csak nem utazhat el és a mobilján elérhető kell legyen. Egy alkalmommal egy fellépésre kellett beugorjak helyette, mert riasztották és mennie kellett. Ugyanilyen ügyelettel járó állásban én is dolgoztam már más területen. Te is azt írod: "én nem viszek vasárnap este, akkor szünetel a kiszolgálás". Magyarán nem kell ott légy, csak menned kell, ha muszáj. Ez nem ugyanaz, mint eladóként vasárnap dolgozni!
"Kétharmados kormányunk munkához látott".

Még nem alakult meg. Egy picit ki kéne még bírni, lesz négy évetek fröcsögni.
@TroppauerHümér: És a jólét alapja a munka.
Modta volt 6. Lenin (állítólag) :)
Igazából nem az a lényeg, hogy vasárnap vásároljunk-e vagy sem. A kérdés az, hogy milyen célból akarnak egy ilyen törvényt hozni (és miért ilyen sürgősen).

Ha ugyanis az a cél, hogy az emberek ne dolgozzanak vasárnap, akkor az támogatható. De ez egyrészt nagyon kevés embert érint, másrészt pedig ezek többszöröse fog továbbra is dolgozni vasárnap (tömegközlekedés, MÁV, BKV, helyi buszok, Volán, Malév, rendőr, orvos, tűzoltó, nővér, mentős, éttermek, kocsmák, újság, tévé, rádió, stb., stb.). Vagyis a teljes lakosság ezrelékben sem mérhető részét érinti, de még a vasárnap dolgozóknak is csupán pár százalékát.

Érdekesebb a dolog, ha nem ezen a pár száz(?), pár ezer(?) emberen akar segíteni a törvény, hanem mondjuk tiltással akar rákényszeríteni embereket másfajta viselkedésre. Vagyis az elsődleges cél nem az, hogy pár embernek a vasárnap pihenőnap legyen, hanem sokkal inkább az, hogy ha nem lesz nyitva a pláza, akkor majd kirándulni mennek..... Ez már eleve elfogadhatatlan, ráadásul értelmetlen is. Ugyanis ha valaki szeret kirándulni, akkor most is megteszi. Aki pedig nem, az akkor sem fog, ha nem lesz pláza. Akkor otthon marad, tévé, internet, vagy megy a kocsmába.

A legérdekesebb persze az, ha ez nem más, mint a multik támadása:) Hiszen a kisebb boltok nyitva maradhatnak vasárnap ezután is....

Vagyis nekem nincs bajom vele, csak a dolgokat ki kellene mondani. Mert az nagyon vékony, hogy pár ember pihenhessen vasárnap. Arról nem is beszélve, hogy akiket én ismerek, és a plázában dolgoznak, azok családtagjának (férj, feleség) szintén olyan munkahelye van, ahol vasárnap is kell dolgozni (vasutas, kocsmáros). Vagyis attól, hogy a plázában dolgozó anyuka vasárnap otthon lesz, még nem lesz együtt a család, hiszen az apuka éppen vonatot vezet Budapestre....
@csongorbela: Ha ennyire fontosa a kérdés, akkor sem ez a megoldás, hanem mondjuk törvénybe vetetni hogy munkajogilag senkit nem érhet hátrány, ha nem kér vasárnapi műszakot.

Mert így aszimmetrikus és álszent a dolog. Ne menjen be se a vasutas, se mérnök az erőműbe, se orvos, se a biztonsági őr, se az újságíró.

De felmerülhet az a picit talán angolszász vélemény, hogy mindenki olyan munkahelyet válasszon ami neki megfelel ilyen szempontból (is)? Valaki lehet nem akarja, de más vállalja. Ha meg nem vállalja senki... akkor nem lesz nyitva.
@Goompah: jah kérem, sokan mindig elfelejtik, hogy a vakbélgyulladást nem euthanáziával gyógyítják :-))

megint a fasz rossz oldalára állt a tisztelt helyettes. először az igényt kell felmérni, ha lehetőség van rá formálni. majd miután szépen megvizsgáltuk, kielemeztük, lehet intézkedni, szabályozni.

nem kell messzire menni, ott van a prostitúció, korrupció, mint évezredes igények évezredes kielégítői. mentek vele valamire? nem, senki. ha igény van, azt így-úgy de kiszolgálják az élelmesek/szorgalmasak, tetszés szerint aláhúzandó.

valami olyasmi szabályozás kellene, ami mentén az igények átalakul(hat)nak, változnak, hosszú távú és nehéz munka de csak ez hozhat megoldást...
A "Menjen fesztiválra vasárnap a gyerekkel" tábornak:
A fesztiválok többsége szombaton van.

A "Nehogy már ne lehessen együtt vasárnap a gyerekkel" tábornak:
1. Nem muszáj a kereskedelemben dolgozni, mégis valami miatt megéri neki. Vasárnapi munkáért ugyanis többet fizet a munkáltató.
2. Már így is törvény írja elő, hogy havonta legalább egy pihenőnapot vasárnap kell biztosítani.
@Füredi 2.0: zinternet se volt, és Te se írkálhatnál ennyi hülyeséget
Ez a templomos vízió tényleg vicc. A szoclibekenek templomfóbiájuk lehet. Szánalmasak.

A háromcsapás kell! Ez nem is kérdéses. Aki nem látja így, az nem lakik Magyarországon.

Zolt pedig ismét nagyszerű volt. Kimondta, amit rengetegen gondolnak. Küldjék is a szimbolikus selyemzsinórt ezeknek a mocskos köpönyegforgató tetveknek. Tartatlan senkiháziak!
zsóti-viktor faszabojtja-önálló életre kelt.
@gst47: igen zsolt nagyszerű volt. ha nem olvastad olna el, iderakom mégegyszer:

"kétharmados győzelmünk után te vetted a bátorságot, hogy velem, az ötös számú párttagkönyv tulajdonosával fenyegesd, riogasd a helybéli ősfideszeseket."

bonyolult dolog ebből kiolvasni mit képzel a 'zsolti'? a fiamék alsóban tanulnak szövegértést....
@Fabius: Csak már uncsi, hogy a sokadik helyen vizionálnak géppisztolyos keretlegényeket, akik majd a misére kísérik az embereket.
Pintér Sanya elfelejtette, hogy milyen a pártfegyelem. Nem baj, majd korrigál helyette valaki, aki beszélni is tud.
Ez a vasárnapon rugózás jó, már szinte nincs is blog, amin nem ez menne. Mindenesetre megint sikerült kitalálni valamit, amivel egymásra lehet uszítani az embereket. Már várom mikor írja valaki, hogy a szabad szombatot annak idején a zsidók miatt vezették be, úgyhogy most jönnek a keresztények a vasárnappal. Na de mi lesz a mohamedánokkal, a péntek mikor lesz szabad?
No.5.- ből sajnálom, hogy ez lett, valamikor voltak értelmes gondolatai, de mostanra elszálltak, mint a pipafüst. Nem gondoltam volna, hogy az egykori liberális újságíróból No.5. lesz.
@salander: "Ne menjen be se a vasutas, se mérnök az erőműbe, se orvos, se a biztonsági őr, se az újságíró."
Azt mondtam: AKINEK NEM FELTÉTLENÜL FONTOS, az ne menjen. Akinek a munkája elintézhető máskor, az intézhesse máskor. Az erőmű kell. a biztonsági őr kell. Közlekedni kell. Orvos RÉSZBEN kell. (Baleseti sebészet, egyáltalán sürgősségi ellátás kell.
Allergia vizsgálat, szemvizsgálat, orthopédiai szakrendelés hétköznap is intézhető.)
Vásárolni máskor is lehet.

Ha ezután nem vagyok érthető, akkor mindegy.
@úriparaszt: Elolvastam vagy 10x a cikket, mert annyira tetszik, szóval...Ja! Számomra pedig egyáltalán nem bonyolult kiolvasni, hogy mit kell tenni az ilyen kovácslajosokkal. :)

Továbbá, ami a személyeskedésedet illeti:

"a fiamék alsóban tanulnak szövegértést..."

Engem ez egészen egyszerűen nem érdekel, ne haragudj meg érte! :)
@Bedi: Áruld már el, hogy csinálják a franciák a 35 napos munkahetet?
Finnországban a válság miatt vannak akik 18 napot dogoznak havonta.
Vannak akik csak 10-et.
Érthető miért nem viselte meg a válság őket.
De félre a tréfával,Finnországban van vasárnap délután (12-20) nyitva tartó bolthálózat, de a plazák zárva vannak.
Azoknak van igazuk akik a vasárnapi kirándulást szorgalmazzák.
A magyar családok vasárnap kirándulnak a bevásárló központokba, mert ellentétben Papamaci véleményével erre van pénzük.
Hogy elmenjenek az ország különböző tájaira, arra nincs.

Pintér megkezdte a fekete pontok gyűjtését.Mennyit kell elérni a repüléshez?

A Zsóti pedig elkövetett egy figyelemre méltó
írást.
Tökéletes iskolapéldája egy tudathasadásos köpönyegforgató személy cselekedetének,aki feledtetni akarja egykori árulását.
A polgármester biztosan helyi kiskirálynak képzeli magát, de ez nem menti Zsótit.
Kinek képzeli magát? Berijának, hogy lehet valakit fenyegetni egy párt emlegetésével?
Milyen lesz a leszámolás?Jön a fekete autó, mint az ötvenes években?Vagy csak verőlegényeket küld?
Tavaly véglényeket kritizált,részegségében lealanyacsodott az ő szintjükre.
Azok is hordákban járnak, ő is többedmagával akar találkozni legközelebb az őt megsértő személlyel.
S még valami. Az országgyűlésben lehet hivatkozni a 2/3-ra, de az nem egyenlő a választók 2/3-ával!
Jó lenne abbahagyni az ünneplést, és hozzálátni a munkához!
A vasárnap a vásárnap szóból ered. Csak nem azért, mert akkor mentek az emberek a vásárba? Az istne cska a kdnp-seket fogja pokora küldeni, de őket a legmélyére.
@úriparaszt: igen ismeretlen a leépítés mértéke lehet, hogy jóval több lesz, vannak 20-25 ezres becslések is.:(
Tudod a multik amúgy sem bánnak kesztyűs kézzel az alkalmazottakkal, durván vissza tudnak vágni, ha bezáratják vasárnap a boltjaikat.
Egy kicsit legalább furdaljon a lelkiismeret!:)
Amúgy pedig a KDNP lesz szíves aláírásokat gyűjteni a papok szakszevezetétől, mert nekik MINDEN vasárnap (és néhány munkanapon) is dolgozni kell. Igaz, családjuk nem lehet.
Pintérrel nekem nem az a bajom, hogy a saját véleményét mondta el Görényi 2006-os intézkedéséről, ez sokkal jobb, mint ha felvette volna a szájkosarat és a pártálláspontot szajkózta volna. Pintérnek magánemberként minden joga megvan ahhoz, hogy törvényesnek ítélje meg Görényi tetteit, vagyis neki is joga van görénynek lenni.

Ám ez a véleménye nyilvánvalóvá tette, hogy alkalmatlan a neki szánt posztra, hiszen jól láthatóan képtelen megtalálni a rendvédelem és az emberi szabadságjogok egyensúlyát. Akinek a haverja védelme és tisztára mosása előrébbvaló a rendőri intézkedések törvényességénél, annak nem való a legkisebb hatalom sem.
@gst47: nem személyeskedni akarta, mindössze próbáltam jóindulatú lenni a megitéléseddel kapcsolatban.
nézd az én szemszögemből, két lehetőség van:

a, nem érted, vagy félreérted a szöveget, azért helyesled tartamát.
b. pontosan érted a tartalmát, felfogod a lényegét és emellett támogatod, neked ez tetszik.

nos, innen nézve a 'b' verzió nagyságrenddel rosszabb. sajnálom. amit a 'zsolti' művel az bizony ismerős, a történelem márpedig ismétli önmagát. régen mkp-nak majd mszmp-nek hívták azt a pártot, melynek tagjai ezt megengedhették maguknak. ha nem haragszol ez a stílus, ez a hozzáállás pontosan megfelel az említett pártok működési módszerének.
kérdem én, ezek után a komcsizók mit tesznek, hisz ezzel a fideszes és komcsi gyakorlatilag egyenértékű válik?
Tőlünk nyugatabbra semmiféle nyitvatartás nincs vasárnap. Kivéve a kajáldákat és presszólkat.
nem árt leszokni a vasárnapi plázaőgyelgésről.Menjenek kirándulni.
Aki miséere akar mennei eddig is mehetett de 10-kor, aztán ebédelhetett a plazában ha úgy hozta úri kedve.
Szerintem is inkább munkavállalói érdek lenne.
@úriparaszt:Nos, b. És nem szégyellem, sőt!

De én nem látom ilyen drasztikusan a dolgokat, mint te. Szerintem nem kell itt arra gondolni, hogy a "Bayer-kommandó" kivégzi Kovács Lajost, mert nem Ősfideszes. Ez baromság. Vagyis remélem nem hiszik ezt sokan. Itt arról van szó, hogy egy ilyen köpönyegforgató senki, kritizálni meri azt az embert, aki a Fidesz egyik alapítótagja volt. Káros a jelenléte, vagy mit nyögött ez az istenadta egyszerű ember...
Hogy jön ehhez egy olyan ember, aki életében nem volt tagja egyetlen pártnak sem, mert mindig inkább oda fordult, ahol jó volt neki? Mekkora idiotizmusra vall ez?
nem azért kell rinyálni, hogy vasárnap ne dolgozzál, hanem, hogy kevesebb órát dolgozz egy héten, ugyanannyiért. aztán a multi meg oldja meg több munkaerővel. persze ez nehéz, de a mostani ötletnek nem lesz társadalmi támogatottsága.
persze azért jól esik az áramszolgáltatás vasárnap is... csak, hogy demagóg is legyek.:P
Ez a hisztériakeltés egészen megdöbbentő. Én a vasárnapi nyitva tartás ügyében háromszorosan is érintett vagyok:

1 - Nem kedvelem Semjént, sőt. Amit ő mond, általában ellenszenvvel és fenntartásokkal fogadom.
2 - Nem vagyok hívő keresztény, a Isten megszentelt napja a legkevésbé sem érdekel.
3 - Trehányságom miatt gyakran kényszerülök vasárnapi vásárlásra.

DE:
A vasárnapi zárva tartás NEM valamiféle keresztény mánia. Vagy legalábbis a legkevésbé az.
Egyrészt balos topic, a legtöbb országban a szakszervezetek nyomására hozták meg a nyitva tartást regulázó törvényeket az alkalmazottak védelmében. Franciaországban pl. a kisebb üzletek, pékségek, sajtboltok és hentesboltok kinyithatnak vasárnap, de CSAK ha személyesen a tulajdonos nyitja ki (ééérted...) :)

Másrészt lokálpatrióta topic, leplezetlenül a kis boltok, pékségek és hentesüzletek fennmaradásáért találták ki. Sok országban például a bolt profiljától, illetve alapterületétől teszi függővé a törvény, hogy kinyithat-e vasár- és ünnepnapokon.

Lássunk, néhány országot, ahol a Semjén-féle klerikális reakció és templombajárási kényszerintézkedések már hatályban vannak (tipikus keresztény diktatúra mindegyik):

- Ausztria
– Svájc
– Németország
– Belgium
– Dánia
– Norvégia
– Spanyolország
– Franciaország

A legtöbb országban az éjszakai nyitva tartást is tiltják, illetve erősen korlátozzák.

Némelyikben egészen rigid a szabályozás, némelyikben vannak klauzulák az turisztikai főszezonra és az adventi, vásári időszakra, illetve általában megengedők a kisboltok nyitva tartásával (ahol tipikusan az üzlet tulajdonosa, illetve családja árusít).

Vannak aztán országok, ahol nincs egyértelmű tiltás, de erőteljesen korlátozzák boltonkénti évi x vasárnapra, vagy y négyzetméter alatti boltnagyságra, meghatározott áruféleségekre, vagy épp egy néhány órás időszakra.
Ilyen ország például:

– Nagy-Britannia
– Finnország
– Olaszország
– Lengyelország

Azt hiszem, a fenti példák azért bizonyítják, hogy a „Ladenschlussgesetz” nem valamiféle klerikális restaurációs kísárlet, és nem arra hivatott, hogy az embereket a templomokba zárja.

Tessenek körülnézni Európában, és csak azután hisztériázni.
Ja, és ha már ennyit melóztam a fenti kommenten, nézzétek meg a blogomon „A hatalmas Zakó” című posztot, meg az új dizájnt!

udomongya.blog.hu/

Hadd szóljon!
Udo
Ez a vasárnapi zárva tartás egy oltári nagy baromság. Akkor vagy mindenki zárjon be, vagy maradjon fakultatív. Csak szegény multi dolgozók érzik magukat kizsigerelve? Mentősök, tűzoltók, rendőrök nem? Akkor már a papok se dolgozhassanak vasárnap, had mehessenek ki a szabadba friss levegőt szívni!
Általában olyanok szorgalmazzák a vasárnapi nyitvatartást, akik április 30-án 22.50-kor ordibálják a tecsóban, hogy "mé nincseni itten semmise nem?" (23.00-kor zárt, mert ugye másnap május 1. gyengébbek kedvéért. :P)
@Udo von Raumschiff: Végre lekerült a vallásos köpönyeg a témáról, méghozzá olyan valaki részéről, aki saját maga által is bevallottan nem érintett a vasárnap keresztényi ünneplésében. Ennek megfelelően kellene értelmezni a továbbiakban a kérdést, mert ez a komment kifejti tisztán és világosan a lényeget.
Köszönet érte.
@tumpara: "A vasárnapi zárvatartás igenis fontos. Több tízezer kereskedelmi dolgozónak. Legyen már egy kis nyugtuk nekik is. "

Ja. Nyugtuk az lesz bőven! Állásuk viszont nem lesz... :(
Tuti jól járnak!
@Udo von Raumschiff: Ezért a szánalmas önreklámért melóztál ennyit? Kár volt. Ugyanis amíg itt élek kurvára leszarom más országok vásárlási szokásait. Adok egy tanácsot: ne akarjál varánusz 2.0 lenni. Ilyen ötlettelenül nem fog menni.
Áááámberek!
Polgárok!
Népszavazást kezdeményezek a vasárnapi nyitva tartás ellen!
Aki velem van,népszavaz!
Aki nem velem van,elsétál vásárlás helyett!
Szép új világ....
@Ne Pereskedj Panda: Hát igen, a kisbolt minimálbérre bejelentett rabszolga-alkalmazottját továbbra is lehet majd vasárnap is dolgoztatni, ahogy a tulajdonosok önkizsákmányolását sem fogja tiltani semmi. Éljenek a kisboltok, ahol minimális a választék, viszont cserében magasak az árak. (Nem vagyok a kisboltok ellen, de ha az allam bácsi támogatni akarja őket, akkor tegye ezt pl. adókedvezményekkel, ahogy azt a multikkal is teszi, ne pedig az én vásárlási lehetőségeim korlátozásával.)
@gonosztojás: "nem árt leszokni a vasárnapi plázaőgyelgésről.Menjenek kirándulni."

Nem árt leszokni a vasárnapi templomi bambulásról. Menjenek kirándulni.

@gst47: "Hogy jön ehhez egy olyan ember, aki életében nem volt tagja egyetlen pártnak sem, mert mindig inkább oda fordult, ahol jó volt neki?"

Az mennyivel jobb, ha valaki végig ugyanabban a pártban volt és a párttal együtt forgott, mint a szélkakas?
@Csülök: Miért mondasz hülyeségeket? Senkit nem rúgnak ki, max. a vasárnapi pótlékkal kapnának kevesebbet.
@Goompah: Nekem nagyon nem tetszik ez az irányított szabadidő.

A kisboltosok meg ettől nem fognak sokkal többet keresni.

Akik megszívják, azok a munkavállalók, akiknek jól jön a vasárnapi bér. Akiket ezzel a hülyeséggel akarnak védeni.

Ettől fog dübörögi a magyar gazdaság!
ne add fel varanusz :D

a fidesznyikeknek IS kezd megtelni gecivel a szopoalarcuk :-)
@Ne Pereskedj Panda: Áruld már, hogy tudod-e mennyivel keresnek többet?
@Goompah:
Látod, ebben különbözünk: Szerintem a kisboltokat nem állami támogatással kell versenyképessé tenni, mert arra mindenki csak ráfizet. A világ kultúrországaiban a nyitva tartás korlátozásával már önmagában sikerült versenyben tartani őket. És ha jártál már Bécsben, Kölnben, vagy Párizsban, akkor léthattad, hogy a kis kereskedések, szakboltok, delikatesszenek pont a vásárlók érdekeit szolgálják. Olyan árukat is megkapsz, amiket a multik polcain sosem találsz meg, mert:

a/ a forgalmazó nem fizette ki a multinak a polcdíjat
b/ a multinak kizárólagos szerződése van a konkurens gyártóval
c/ nem olyan tömegtermék, amivel a multi szóba állna

És a vásárlói jogaid sem sérülnek, mert hétfőtől szombatig vásárolhatsz a hiperben dömpingáron, de tudsz venni emberi fogyasztásra alkalmas kenyeret, zöldséget, húsárut a kiskereskedésben. Nem bonyolult ez, és a világ általam ismert részében jól működik.

(Érdekes kivétel Észtország, ahol – érthetetlen okból – vasárnap csak a hipermarketek tarthatnak nyitva...)
@Nazareus:
Nincs olyan, hogy helyzet az USA-val. Nagyon tarka a kép, nincs rá szövetségi törvény, így tagállamonként változik a szabályzás, sok helyen a települési önkormányzat hatásköre a nyitva tartás engedélyezése/tiltása. De általánosnak mondható, hogy van korlátozás, árutípus és napszak szerint, vasárnap délelőtt pl. a legtöbb helyen nem nyithatnak ki az üzletek, csak 13 órától. Jellemző módon ott is a kis szatócsüzletekkel és drogériákkal toleránsabbak.
"Akik megszívják, azok a munkavállalók, akiknek jól jön a vasárnapi bér."

Ezt írtad. Ezért kérdeztem, hogy vasárnap mennyivel keres többet, mintha csütörtökön dolgozna?

Vegyünk egy adott dolgozót, aki mondjuk csütörtökön és hétfőn lenne szabadnapos. A vasárnapi zárvatartás miatt mondjuk szerdán és vasárnap lesz szabadnapos. Szerinted a vasárnapi zárvatartás miatt mennyivel kap majd kevesebbet?
@gst47: a te személyes véleményed (mint ahogy az enyém is) irreleváns. ami fontos az egy őspárttag viselkedése, véleménye, amit közkincsé tett. ez a hangnem, ebben a megközelítésben nem kívánatos, sőt borzasztóan irritáló és romboló hatúsú, mégpedig a saját pártjára nézve _is_.
ilyet nem írhat le még egy ötös sorszámú párttag _sem_.

ne felejtsd a cél sosem szentesíti az eszközt!
@Udo von Raumschiff: Hááát... a plázák azért nyitva vannak.
@Udo von Raumschiff: Ez butaság:

"És a vásárlói jogaid sem sérülnek, mert hétfőtől szombatig vásárolhatsz a hiperben dömpingáron, de tudsz venni emberi fogyasztásra alkalmas kenyeret, zöldséget, húsárut a kiskereskedésben."

Ha hétfötöl szombatig választhatok, hogy dömpingáron akarok vásárolni vagy emberi fogyasztásra alkalmas árut, akkor vasárnap miért nem választhatok? Hétfötöl-péntekig felnött vagyok aki el tudja dönteni, de vasárnap rászorulok a szabályozásra?

Egyébként ha egy áru emberi fogyasztásra alkalmatlan -amiket szerinted egy multi árul-, akkor az állam kötelessége nem a vasárnapi bezárás, hanem a végleges bezárás.
@CPL: A félreértések kedvéért azok is emberek, akik vasárnap ahelyett, hogy a családjukkal töltenék az időt..haptákban állnak azoknak akik viszont úgy érzik teljesnek és szabadnak az életüket, ha vasárnap is vásárolnak..Itt tehát édes ú érdekütközésről van szó..Azt kell megvizsgálni, hogy mi a fontosabb az Ön hóbortja, vagy az eladók pihenéshez, családhoz, ünnephez való joga...Én az utóbbit fontosabbnak tartom.
@Nazareus: Bármilyen hihetetlen, felnőttem úgy, hogy szombaton délig voltak nyitva az üzletek, utána hétfőig zárva minden. Nem kell ám ennyire kényelmesnek lenni. Tessék bevásárolni hétköznap, nem fog összedőlni a világ, ha vasárnap minden zárva.
@ZX: Ne döntsék már el helyettem, hogy mikor akarok bevásárolni. Nem is lehet, hisz egy csomó bolt nyitva marad. Piacra is lehet menni vásárolni. Miért pont egyes boltokat zárnak be?

Egyébként meg a vevö és az eladó dolga, hogy mikor intézik az ügyletet. Az államnak semmi köze hozzá. Ha mindketten megegyezünk ebben, akkor miért ne vásárolhassak hajnali háromkor?
A pintér ügyet eltúlzottnak tartom. Pintér ugyanis azt mondta: a felelősség vizsgálata az ügyészség dolga. Ez nagyjából így is van.. majd Balsai megteszi azt amit kell.

Bayer pedig egy ostoba újságíró... aki időnként nem ostoba... Hozzá hasonló van nem is kevés a baloldalon is. Azokat se lehet visszatartani.

Egy példa: Frey Tamás felbérelt egy személyt hogy arról nyilatkozzon: mennyiért lőné le a magyar miniszterelnököt.... aki akkor éppen Orbán volt... oszt mégis a média közelibe engedik..:::(((
@tölgyes: Mi a fontosabb? Az eladók (kényszer)pihenése vagy a több fizetés nekik? Hagy döntsék már el ök, hogy vállalnak-e vasárnapi munkát vagy sem. Senki mellett nem áll gépfegyveres ör, hogy márpedig vasárnap muszáj bemenned eladni!
ugye eredetileg (az ámerikai okosok értelmezésében) három dobása volt a pitiáner bűnözőknek, csak buzi módon (szándékosan?) rosszul fordították a hozzá(nem)értők.
sajnos ez mostanra valóban csapássá változott, így jogos a cím...
@Nazareus: Majd megnézném így vélekedsz-e, ha nem tudnál egy rothadt hétvégét együtt tölteni a családdal, mert neked vagy a párodnak menni kell dolgozni. Éjszaka, vasárnap, vasárnap éjszaka. Egyéb dolgokról nem is beszélve.
@Nazareus: Milyen +fizetésről beszélsz? Az a pár gomb amivel kiszúrják az ember szemét?

"Senki mellett nem áll gépfegyveres ör, hogy márpedig vasárnap muszáj bemenned eladni!"

Nem, csak épp másnaptól már nem lesz munkahelye.
@Hiissaa: A fordítás a baseball-ból való, ahol 3 strike (ütés, csapás) után jön 1 out (kiesés).
@ZX: Mondtam, hogy nem kötelezö. És ha valakinek az a pár gomb fontos, hagy döntse már el, hogy megéri-e neki, ne kényszeritsd rá.

Ha nem lesz munkahelye akkor eldöntheti, hogy mi a fontosabb, a munkahely vagy a vasárnapi pihenö. Ha egy munkáltató _ezzel_ fenyegeti a munkavállalót, akkor most is megteheti ezer más dologgal. Tényleg csak arra lenne ez jó, hogy x embert kirúgjanak, mert kevesebb munkához kevesebb ember is elég.

De mondd meg, hogy ha ennyire az eladó érdeke a fontos, akkor a kisboltok eladóinak az érdekét miért nem védik? Azoknak nincs családjuk? Azoknak nem fontos, hogy együtt legyenek?
@Nazareus:
A plázák igen, benne a mozi, az étterem igen. De a plázákban az üzletek nem feltétlenül. De állama és városa válogatja, van ahol csak alkoholt tilos árusítani vasárnap...

--------

Lehet, hogy butaság, de Franciaországban bevált. Dániában, Németországban bevált.

A francia Cora Franciaországban nem nyithat ki vasárnap. Nálunk igen...

„Ha hétfötöl szombatig választhatok...”:
Nem a napi megosztásról van szó. Ha a kis üzletek csődbemennek, nem lesz választásod, hétfőtől vasárnapig az lesz az áruválaszték, amit a hiper a polcra tesz, punktum. A kereskedelmi igazgatók megmondják, miből főzhetsz.

Azért az elgondolkodtató, hogy pont a franciáknál, ahol a kis üzleteknek komoly hagyománya van, és az emberekben is nagyobb a lokálpatrióta elkötelezettség a helyi termelők, termékek és kereskedések felé, még ott is úgy gondolták, hogy adni kell egy kis fórt törvényileg is, és korlátozni kell a hipermarketeket.
Aki nem érti:

KEVÉS EMBERNEK JÓ,

SOK EMBERNEK ROSSZ.

ÉRTEM?
@Nazareus: Én sem értem a kisboltok dolgozóit miért nem védik, viszont amit írtál az hülyeség.

"Mondtam, hogy nem kötelezö. És ha valakinek az a pár gomb fontos, hagy döntse már el, hogy megéri-e neki, ne kényszeritsd rá."
Senkinek nem éri meg, a multik is jelezték, hogy ők szívesen bezárnának mert a vasárnapi nyitvatartás veszteséges nekik, de amíg az egyik nyitva van, addig a másik sem mer bezárni.

"Ha nem lesz munkahelye akkor eldöntheti, hogy mi a fontosabb, a munkahely vagy a vasárnapi pihenö."

Ezt hívják zsarolásnak.

"Ha egy munkáltató _ezzel_ fenyegeti a munkavállalót, akkor most is megteheti ezer más dologgal. Tényleg csak arra lenne ez jó, hogy x embert kirúgjanak, mert kevesebb munkához kevesebb ember is elég."

Meg is teszi ne félj. Azt pedig elárulhatnád miért rúgnak ki x embert? Annyi változna, hogy a hétfő, szerda (vagy akármilyen hétköznap) pihenőnapok helyett most pl. szerda vasárnap pihenőnap lesz.
@ZX: Jelenlegi szabályozás mellett is el tudsz tölteni egy "rothadt" hétvégét a családdal. Legalább havonta egyszer.
@Udo von Raumschiff: A franciák hülyék, kivéve a saját érdekük lobbizásában az EU-nál.

Másrészt pont a szabad piac ellen beszélsz. Hagy döntsék már el az emberek, hogy mikor és hol akarnak vásárolni. Sajnálom, a hipermarketek egyszerüen hatékonyabbak mint a kisboltok. Pont azért, amiért a tömegtermelés hatékonyabb, egy nagy autógyár hatékonyabban tudja kihozni egy autó önköltségi árát, mint egy kis mühely. A hipermarketeknél is ez a helyzet.

És igen, idönként bizonyos üzlettipusok csödbemennek, mert változik a világ. A kis üzletekre is ez a sors vár, mert hatékonyabb versenytársuk lépett a piacra. Ahogy a vegyesboltok is szép lassan eltünnek, föleg a városokból. Nézd meg a sort: vegyesbolt-ABC-szupermarket-hipermarket. Egyre hatékonyabbak és emiatt egyre olcsóbbak és emiatt a sor elején levök szép lassan bezárnak. Ez egy természetes folyamat, amit persze lehet gátolni törvényi szabályozással, csak épp ennek eredményeképp kevesebb pénz marad a vásárlók (és az eladókként dolgozók) zsebében.
@ZX: "Azt pedig elárulhatnád miért rúgnak ki x embert? Annyi változna, hogy a hétfő, szerda (vagy akármilyen hétköznap) pihenőnapok helyett most pl. szerda vasárnap pihenőnap lesz. "

Te ugye ezt nem gondoltad át? Ha van egy héten 7x12 munkaóra, és marad 6x12, akkor kell ugyanannyi ember ennek a kitöltésére? Nem. Tehát?
@Levéltetű: Igen, kivéve amikor nem, mert éppen valaki helyett be kell ugrani, mert ugye a minimális létszámnál 2 emberrel kell kevesebbnek állományban lennie.
Azért gondolom te nem azok közül kerülsz ki akinek havonta jó esetben max. 1 hétvége jut a családra.
@ZX: Azért rugnak ki X embert, mert eddig 7 nyitvatartási napra kellett gondolnia a boltnak, most 6 nyitvatartási napra. Minden napra kell mondjuk 10 ember. Akkor 7 napra 70 ember kell, 6 napra pedig 60. Tehát 10 embert ki lehet rúgni, mert feleslgessé vált, a beosztást megcsinálni már más kérdés. Hány ezer embert is alkalmaznak ilyen boltok? Na kb. 10-14%-uk feleslegessé válik.
@Ianas: Főleg, hogy mindenhol a minimál létszám alatt dolgoztatnak, már így sincs elég ember, ha kirúgnak embereket akkor ki dolgozna?
Maguk a multik is elismerték, hogy nem járna leépítéssel, max. a pótléktól esnének el az emberek, ami ugye egy kalap szar.
@ZX: "a multik is jelezték, hogy ők szívesen bezárnának mert a vasárnapi nyitvatartás veszteséges nekik"

Muhaha.
@Nazareus: Inkább ne legyél osztályvezető, mert ez nem így működik. Annyi történik, hogy ezentúl képesek lesznek normálisan kiadni a pihenőnapokat, nem úgy mint eddig.
@ZX: Egyébként ezt egész egyszerüen nem hiszem el:

"Senkinek nem éri meg, a multik is jelezték, hogy ők szívesen bezárnának mert a vasárnapi nyitvatartás veszteséges nekik, de amíg az egyik nyitva van, addig a másik sem mer bezárni."

A multik (mint legtöbb vállalkozás) profit-orientált. Ha nem érné meg valamelyiknek, akkor bezárnak. Ha nem zár be, mert a többi is nyitva van, akkor nyilvánvalóan valamilyen formában megéri neki, akár azért, mert hirnév miatt akár más miatt. De nyilván megéri nekik.
@Levéltetű: Mi olyan vicces? A saját fülemmel hallottam.
@ZX: De, pont igy müködik. X munkaórára Y ember kell. Ha (jelentösen) csökken az X akkor csökken az Y is. 14% csökkenés már jelentös csökkenés.
@Nazareus: Különben meg pont leszarom megéri-e vagy sem? Az emberek akkor is vásárolnak, csak a heti költőpénzt 7 nap helyett 6 nap szórják majd el, viszont a 7. napi rezsiköltséget megspórolja az áruház, ami azért nem kevés. Szóval nagyon is jól jönne nekik.
@ZX: Ha kevesebb munkaóra van, akkor kisebb a minimál létszám is, ami kell... Legalábbis én erősen így gondolom.

De nem csak ez a bajom a törvénnyel, hanem hogy számomra érthetetlen, hogy egy ilyen gazdasági helyzetben, miért kell egy ennyire beláthatatlan következményekkel járó törvényt alkotni?

1.) Viszonylag kevés embernek javít a helyzetén
2.) Néhány embernek biztos, hogy ront a helyzetén.
3.) Sok embernek borsot tör az orra alá
3.a.) Az emberek jó részének vasárnap van ideje vásárolni, mert szombaton piheni ki a hetet.
3.b.) (mellékhatás) Plázamozik?
4.) Meghatározhatatlan változás a forgalmi adó bevételben
5.) Megjósolhatatlan hatás a bevásárlóturizmusra (bejövő csökken, kimenő növekszik, mérték?)
6.) Gyanús, hogy az ötlet a KDNP-ből fakad
7.) Érdekes probléma, marginális, de kíváncsi vagyok: mit csinál egy napi 10 órát dolgozó ortodox zsidó? :) Csak nem az ő orruk alá akarunk borsot törni?
@Nazareus: De ha egyszer annyian kevesen dolgoznak, hogy 1 műszakban már csak 1 ember van (korábban 3-5 fő dolgozott műszakonként), sokszor már nincs éjszakás mert nincs elég ember, akkor kit fognak kirúgni szerinted?
@Ianas:
"Az emberek jó részének vasárnap van ideje vásárolni, mert szombaton piheni ki a hetet."

Az emberek nagyon nagy többsége pénteken munka után vásárol be, illetve szombat délelőtt. Nem tudom ez feltűnt-e?
@Nazareus:
„A franciák hülyék, kivéve a saját érdekük lobbizásában az EU-nál.”

Én szeretek egy kicsit differenciáltabban gondolkodni, mint hogy egy komplé országot lehülyézzek.
De abban igazad van, hogy hatékonyan védik a saját érdekeiket. Ennek a hatékony érdekvédelemnek a része a kiskereskedők és -termelők védelme is, például a vasárnapi nyitva tartás szabályzásával.

----------------

„Másrészt pont a szabad piac ellen beszélsz...”:
A szabad piac korlátozása nem ugyanaz, mint a vadkapitalizmus megregulázása.
A gazdasági fölény szabad érvényesülése árt a versenynek, így indirekt módon pont a szabad piacnak. Ezért tartja fontosnak a felvilágosult szabad piac bizonyos korlátozások és ellensúlyok beépítését. Ezért van brutális anti-tröszt törvény. A verseny fenntartásáért, hogy ne ehesse meg kedve szerint a nagy hal az összes kicsit.

Szép az, amit írsz a kis üzletek hatékonytalanságáról és kipusztulására ítéltségéről, meg hogy ez így van jól, mert változik a világ, csakhogy:

Az európai kapitalizmus mintaállamaiban és erős bástyáiban nem így gondolkodnak erről, és ezt törványben is rögzítették. Még egyszer: Ausztria, Svájc, Németország,Belgium, Dánia, Norvégia, Spanyolország, Franciaország.
Vagy ezek az országok rosszul tudják, hogy mi az a szabadversenyes kapitalizmus?

Valaki szóljon már nekik, hogy rossz irányba menetelnek!
@ZX: Napi 3 műszak, 7 napra (az egyszerűség kedvéért), mindegyikre egy ember. Egy ember tfh. 6 nap dolgozik 1-1 műszakot. A minimális fedéshez 7 napra kell 4 ember, az egyik csak 3 napot dolgozik egy adott héten, majd ez megy forgóban.

Na de ha 6 nap lesz? pontosan 3 ember kell...

Egyet kirúgunk..

Rajzold fel.
@ZX: Ó, de akkor zárják be szombaton is, hisz 5 nap alatt is szórhatják az emberek a pénzüket, nem? És akkor még egy napi rezsiköltséget megspórolhatnak az áruházak. Söt, zárjuk be pénteken is, hisz 4 nap alatt is be lehet vásárolni és akkor még egy napi rezsiköltség. Igazándiból 2, max 3 nap is elég egy hétre, nem? Szóval akár 4-5 napi rezsiköltséget is meg lehetne spórolni, ami azért több, mint az az 1 napi. Ahogy irod: "nagyon is jól jönne nekik."
@Ianas: Ez csak egy absztrakt példa. Két műszak, vagy 4 műszak, tök mindegy, a lényeg ugyanaz. Kevesebb munkaóra, kevesebb emberrel lefedhető.
@Udo von Raumschiff: Szólnak nekik, nem látod? Ezért van az Euro az összeomlás szélén, ezért nem képes az EU olyan gazdasági teljesitményre,mint az (akár válságban lévö) USA. Pont az ilyen rossz szabályozások miatt.
@tölgyes: hm. drága és becsülendő ez a szolidarítás a bolti eladók iránt, de vajh miből fakad ez a rideg, konok közöny az összes többi szakma dolgozói felé?

szegény pincérek, villamosvezetők, hal és gátőrök, médiamunkások, mosógépszerelők, politikusok, hittérítők, nekik tán nincs családjuk? és a kamionsofőrök? és a villamos-energiaipari rendszerirányítók? és a légiutaskísérők? és a váltókezelők? és a kertépítők? és a bébiszitterek? és a színészek? és a jegyszedők?

velük ki törődik?

értem én, hogy zsoltink teherbírása sem végtelen, de itten kérem a népet kívánja nevelni valaki és ezt öléggé rühellem.

zsolti nevelje a gyermekeit, ne az állampolgárokat.
A dolog iróniája, hogy a "VASÁRNAP" szó a VÁSÁRNAP-ból ered. FUra, hogy pont ezen a napon ne lehessen vásárolni.

@Nazareus: Megoldás: CSAK vasárnap lehessen vásárolni.
@Ianas: Egy embernek 2 szabadnap jár, és mi van a szabadságokkal?
Ezenkívül számítsd azt is bele, hogy a normál működéshez 3 emberre lenne minimum szükség, ehelyett csak 1 dolgozik.
@ZX: ha így van, köszi az infót. eredetileg ugye mindenkinek van egy második/harmadik dobása... de nem okoskodom tovább.
meglátjuk, mit hoz a megjelent ördög
@Nazareus: Az emberek 5 nap dolgoznak ha még nem tűnt volna fel. A szombat meg azért marad, mert szombat délelőtt is még erős a forgalom.
@ZX: Nézd, a tény azt mutatja, hogy működnek a bevásárlóközpontok. Kiszámolhatom két szabadnappal.

A: Aladár, B: Béla, C: Cecli, D: Dénes, E: Eugén

1234567 -- A hét napja
AAAAABB -- 1. műszak
BBBCCCC -- 2. műszak
CxDDDDD -- 3. műszak

x-et bárhová elhelyezheted, és körbemegy a 4 emberen. Első héten Aladár, másodikon Béla, stb. dolgozik 6 napot.

De ha csak 6 munkanap van:

1234567
AAAAAB.
BBBBCC.
CCCDDD.

Hopp. D-re már csak 3 nap jut egy héten... Namost ha párhuzamosan több műszak fut, el lehet úgy osztani az embereket, hogy kevesebb is elég lesz. Nem írom le úgy, hogy műszakonként több ember legyen, mert nem férne ide, de játszhatsz vele, ha gondolod.
@ZX: Pedig mennyi rezsit meg lehetne spórolni, ha szombaton is bezáratnánk mindent :))))
@mcs: A törvény nem csak a kereskedőkre vonatkozna, hanem mindenkire, kivéve szórakozóhelyek, tömegközlekedés és benzinkutak valamint azok a munkahelyek, melyek bezárása mások életére, testi épségére veszélyt jelentenének.
@Nazareus: Tudod, költség <= profit, nyitva van,
költség > profit akkor meg zárva. Ilyen egyszerű. :)
Aki más szabadidejét akarja beosztani kapja be a nagy rőfös faszt és nyammogjon rajta egy darabig. A jó édes anyádnak mond meg, hogy mikor menjen vásárolni.
@Ianas: Eljátszottam már vele párszor. de még mindig nem válaszoltál, hogyha a NORMÁLIS működéshez 3 ember kell, ehelyett 1 dolgozik, akkor mi érdeke lenne a cégnek kirúgni bárkit is? Így is minimál létszám alatt dolgoznak szarért húgyért.
@ZX: ó je.

biztos elolvastad? akkor vasárnapi adásszünet a tvben?

taxisok megkapják végre a jól megérdemelt pihenést?

és, ha elromlik a kocsim a templomba menet, akkor várhatok reggelig, hogy kihívjak egy szerelőt?

politikai rendezvény se lesz végre, meg futónapok, meg hasonló baromságok?

ha szombaton kihajózom a kis magányachtomon, akkor vasárnap már ne csorogjak vissza, mert zárva lesz a kikötő?
a fidesznél nincs nagyobb kommunistább baloldalibb párt itthon, kivéve a munkáspártot.
@mcs: "akkor vasárnapi adásszünet a tvben?" legalább megállítaná a lakosság fogyását. :D:D

"politikai rendezvény se lesz végre, meg futónapok, meg hasonló baromságok?2 Ez milyen munkának minősül?
@ZX: A cég érdeke: minél több munkát minél kevesebb emberrel elvégeztetni. Ha a felszabaduló vasárnapi munkaerőt szétosztják a maradék hat napra, több munkaerő lesz, mint szükséges, hiszen a hétfőtől szombatig terjedő időszakra már amúgy is van ember, aki elvégezze.

VAN. Hiába érzed kevésnek, a munka el van végezve, hiszen nem omlottak össze ezek a cégek. Vagyis aki most nem dolgozik vasárnap annak a vasárnapi munkanapját hova tegyék? Mit csináljanak vele? Nem rakják át máshová, mert ott már valaki elvégzi a munkát (hiába nehezen, őket az nem érdekli. A munka készen van így is). Tehát a vasárnapi embernap kukába megy, és nem kell kifizetni.
@ZX: Na akkor a templomok is zárva lesznek. :D
@ZX: HA ilyen egyszerü, akkor miért is kell bezáratni vasárnap? Hiszen azért vannak nyitva, mert költség < profit.
Továbbra is fenntartom a kérdést: MIÉRT ilyen fontos ez a KDNP-nek?
Ja igen. És miért dolgozhatnak a papok? :D
@Ianas: Ok de a szabadságot még mindig nem számoltad. Szerintem tuti, dolgozónként 22 nap átlag szabi jön ki egy évre. Az 10 dolgozó esetében 220 nap. Ehhez jön vasárnapi zárvatartás esetén 52 pihenőnap, +52 vasárnap az máris 324 nap. + ünnepek, majdnem egy egész év, amikor is meg kell oldani, hogy más dolgozzon. Ha több a dolgozó, akkor a szabadságnapok száma úgy nő.
@Ne Pereskedj Panda: "Na akkor a templomok is zárva lesznek. :D"
Hála Istennek. :D:D
@ZX: Én meg azt hallottam, hogy vannak ufók.

Ha nem érné meg nekik, miért tartanának nyitva vasárnap?
@Nazareus: Pontosabban költség < BEVÉTEL. (Mert ugye bevétel - költség = profit)
@Levéltetű:
OK legyen vasárnapi nyitvatartás. de akkor MINDENKINEK kötelezően. Ne legyen kivétel, hogy a belvárosi boltok zárva tartanak, nyissanak ki a hivatalok, hétvégén is legyen iskola, óvoda.
Szerintem itt a nagytöbbségnek görbülne aszája asszem.
Sőt, ebből a logikából kiindulva a teljesség igénye nélkül:

- Múzeumok
- Vidámpark
- Állatkert (gondolom, azért etetés lesz)
- Uszodák
- Mozik
- Színházak
- Cirkusz
stb.

zárva lesznek, hiszen nem vendéglátóipar egyik sem.
@Levéltetű: Hiába beszélsz neki csak egy bot, mindenhova bemásolja ezt a szöveget, legalább az 5. blog ahol megfordult, mindenhol ugyanazt hajtogatja, ezt adták neki a pártközpontban.
@ZX: Ez marhaság. Nem véletlenül van így, hanem azért, mert praktikusan az emberek akkor mennek vásárolgatni, mikor van szabadidejük. Ha mindig dolgoznak, nem mennek vásárolni.

De azért sem lehet, mert míg egy áruházban lehet forgó rendszerű szabadnap, hogy csak 5 napot dolgozz, egy iskolában nem lehet megoldani, és sok munkahelyen sem.
@Nazareus: Logikád alapján Magyarországnak kellene a legprosperálóbb államnak lennie az EU-ban, mert nálunk van vasárnapi nyitvatartás...

Egyébiránt a gazdaságnak jót tenne a vasárnapi zárvatartás. Ettől ugyanis az emberek nem vásárolnának kevesebbet a kiskereskedelemben, viszont vasárnapi programként nem hipermarketekbe mennének, hanem pl. cukrászdába vagy cirkuszba vagy ki tudja, hova, ki-ki a pénztárcája szerint. Ez éppen így volt anno, amikor szombat délben bezártak a boltok, és nem emlékszem, hogy emiatt bárki éhen halt volna.
Szóval én támogatom a vasárnapi zárvatartást. A kis boltokat meg vasárnap tényleg csak a tulaj nyithassa ki.
@ZX:
"Így is minimál létszám alatt dolgoznak..."

Paradoxon.

...szarért húgyért."

Saját döntés.
@Ianas: Nem, hanem szórakoztató központok, amik szintén nyitva maradhatnak. :)

"mert praktikusan az emberek akkor mennek vásárolgatni, mikor van szabadidejük."

Az emberek 70%-a pénteken délután és este, illetve szombat délelőtt vásárol be. A heti forgalomk néhány %-a esik vasárnapra.
@Levéltetű:
Lehet, hogy rossz a forrásom, de cserébe jó a szövegértésem.
Spanyolországban a 80-as években volt teljes a nyitva tartás. Ma ugyan az állam nem szabályozza közvetlenül, de az önkormányzatok hatáskörébe utalta a rendelkezést, és általános a havonta egy vasárnap (a hónap első vasárnapja, fizetés után, ugye) engedélyezett nyitva tartás, de a tengerparti városokban inkább az jellemző, hogy főszezonban minden vasárnap engedélyezik a nyitva tartást, év közben viszont coki van, kivéve a karácsony előtti heteket.

Ezt én úgy értelmeztem, hogy inkább tiltják, mint engedik: 12-14 vasárnap az 52-ből...
@Levéltetű: Olvasd el amit írtam korábban.
Saját döntés? Hol élsz?
@ZX: Ez sem ilyen egyszerű: ha egy cég minden veszteséges napján bezár, akkor a nyereséges napjain sem oda fognak menni. Ergo, a vevők megtartása érdekében a veszteséges napokon is nyitva kell lennie, különben a konkurencia elszívja a vásárlóit.
@gst47: tartatlan, amit nem tartanak? Vagy csak hülyeség, mint minden amit írtál?
A kereskedelemben nem azért dolgoznak vasárnap az emberek, mert annyira megéri nekik.
Hanem, mert olyan munkát kapnak.

Az a baj, hogy itt a lakosság jó része és a politikusok el vannak szállva a magyar munkaerő szorgalmától, tehetségétől, eszétől, tudásától, kreativitásától.

Kezit csókolom, amilyen munkákról beszélünk; azok 90%-a olyan, hogy hipermarketben eladó, árufeltöltő, máshol eladó; gyárban dolgozó; ilyen-olyan készenléti munkát ellátó (biztonsági őr, rendőr, orvos, tűzoltó, telefonos operátor, anyám tyúkja).

Akinek überk*rvajó, és jól is keres, azoknak 0,002%-a dolgozik hétvégén; a többiek meg azért, mert így osztják be őket, mert (esetleg) többet kapnak érte, mert ez a munkájuk, és nem a lottón nyerték.

Ebbe bele lehet szólni a jogalkotó oldalán, főleg nemes, családi-vallási-hitéleti-pihenési célból; csak nem érdemes. Egyrészt, az előbb felsorolt dolgokra, főleg a készenlétiekre szükség van.
Másrészt, a világ egyik felén a hét első munkanapja nem a hétfő, hanem a vasárnap. Akik tehát ilyen ügyfeleknek dolgoznak, vagy az időeltolódás, másik ország egyéb szokása miatt rákényszerülnek: azok továbbra is így fognak dolgozni; mert nem 100 ezer ilyen dolgozó van; másrészt ki fogja ellenőrizni egy bezárt irodaházban, hogy dolgozik a 4. emeleten valaki? Senki.
Ha meg mégis, akkor a szolgáltató központból kirúgják a gárdát, és Bukarestben nyílik egy új ilyen központ.

A kereskedelem kérdése már érdekesebb dolog. A leépítés mértéke ugye kérdéses, de a nagy láncok, inkább úgy mondom, hogy a vasárnap is nyitva tartó üzletek forgalmuk 8-15%-át bonyolítják vasárnap.
Ez a dolog nemcsak a kasszásokról szól ám; hanem a sok árufeltöltőről, raktárosról is; és ha nincs nyitva vasárnap az az áruház, azért a hétfő reggeli nyitáshoz fel kell tölteni a készletet. Ez ugyanis többé kevésbé folyamatos a 0-24 nyitva tartású üzletekben. Ez hogy nézne ki? Szombaton éjjel bezárnak; és hétfő 0.01-kor nyitnak? Akkor nem fognak ott dolgozni vasárnap este 22.00-kor? Vagy hogy? Másrészt ezek az üzletek sajátos készletezési rendszerrel működnek és igen, benne van a rendszerben, hogy minden nap megy minden. A hűtők, a fagyasztók, a világítás, stb-stb. És folyton fogy az áru. Igen, vasárnap is, a tej, a tojás, a hús.

Namost, ha bezárjuk vasárnapra ezeket, akkor ha hűteniük kell 1 napig az árut, az idővel növeli a költségeket, vagy nem? Őrizni kell az ilyet, vagy nem? Kidobják az árut, vagy nem?

Azt kell megérteni, hogy az engedés nem véletlen. Ugyanis, amit központilag valaki kiderül - akármilyen jó szándékkal - annak ára van, amit te, én, ő, a kisemberek sokasága fizet meg. Most ugyanis az van, hogy versenyeznek értünk ezek a cégek - és igen, ezért sajtolják a dolgozóikat. De ezen nem úgy kell segíteni, hogy a fogyasztó szívjon gázt.

Van még 1-2 módszer és ajánlás; másrészt nem arról volt szó, hogy leépítik a gazdasági akadályokat, megkönnyítik a vállalkozást, csökkentik az adminisztrációt, a terheket és növelik a munkahelyek számát?
@Captain Tott: Igen, pont ezért nem mernek bezárni. Ugyanakkor mikor megkérdezték őket, mind azt mondta, hogy örülne, ha zárva lennének.
@ZX: Miért gondolkozol csak _kötelezö_ megoldásokban? Ez a két eset lehetséges csak, "kötelezö zárvatartás" vagy "kötelezö nyitvatartás" ?

Miért nem lehet hagyni, hogy az aktuális vállalkozás döntse el, hogy mikor akar nyitva lenni?
@Levéltetű: Te biztos baloldali vagy, annyira süt belőled a szociális érzékenység :((
Csatlakozom ZX-hez: Saját döntés? Hol élsz?
Ahogy nézem a vasárnapi zárvatartás ellenzőit , csodálkozom hogy ennyi konzum idióta van?
Baszod nem is csodálkozom semmin.
Én én kérek elnézést.
@Nazareus: Azt furcsállom, hogy más téma kapcsán mindenki gyalázza a multikat. Most miért védi hirtelen mindenki őket? Talán azért mert mindenki a saját kényelmét félti? Ugyan miért?
istenem, mi ez a komcsi vircsaft?

miért kell kötelezni nyitva meg zárva tartásra a cégeket? miért gondolja itt bárki, hogy ő annyira okos, hogy meg tudja mondani, hogy mi lesz a jó pár százezer cégnek, meg pár millió embernek?

tessenek szépen elfelejteni ezt a kóros szabályozási mániát.

kinyit, ha megéri neki. bezár, ha nem éri meg neki.
odamész dolgozni, ha eleget fizetnek és nem mész oda, ha szarok a körülmények.
vásárolsz vasárnap, ha akarsz, ha meg nem, akkor nem.
@daito: Más szolgáltató szektoroknak, továbbá a kis boltoknak jót tenne a vasárnapi zárvatartás, és ezzel több foglalkoztatottra terítené szét azt a bevételt, amit ma a hipermarketek koncentráltan söpörnek be.
@mcs: Tudod mit? Töröljük el a Gazdasági Versenyhivatalt is. Akinek elég tőkéje van ahhoz, hogy minden hazai szereplőt tönkretegyen, ám legyen.
Csak hát honnan lesz hazai vásárlóerő, ha az ország gazdasága abból fog állni, hogy a multik üzleteiben importárut lehet kapni?
@Ianas:
A múzeumok hétfőn zárva vannak a vasárnapi nyitvatartás miatt.
@Udo von Raumschiff:

A te listádban a vasárnapi nyitva tartás TILTVA van:

- Ausztria
– Svájc
– Németország
– Belgium
– Dánia
– Norvégia
– Spanyolország
– Franciaország

A te listádban a vasárnapi nyitva tartás KORLÁTOZVA van:

– Nagy-Britannia
– Finnország
– Olaszország
– Lengyelország

Amit a nagyszerű szövegértéseddel tudnod kéne, hogy Spanyolország nem az első, hanem a második listában szerepel.
@prostatikus vogon jeltz: Ez skandallum! Diszkrimináció! Legyenek azok is zárva inkább vasárnap, hogy a teremőrök együtt majálisozhassanak családjuk kereskedelemben dolgozó tagjaival!

Eeeh.
@Captain Tott: Jé, én meg azt hittem, hogy épp a baloldali a szociálisan érzékeny. Társadalomtudományi ismereteidet búcsúban lőtted? Hány pálcás volt?
@Levéltetű:
Amint látom a listát ahol vasárnap zárva vannak a boltok.

- Ausztria
– Svájc
– Németország
– Belgium
– Dánia
– Norvégia
– Spanyolország
– Franciaország

Hát ja mindegyik egy szar kis balkáni koszfészek ahol tök szívás az élet, nem is értem hogy a francba hogy nem pusztultak ki a francba.
@Levéltetű: Más hangsúllyal olvasd, és akkor rájössz mit is írt. ;)
@Nazareus: "Sajnálom, a hipermarketek egyszerűen hatékonyabbak mint a kisboltok. Pont azért, amiért a tömegtermelés hatékonyabb, egy nagy autógyár hatékonyabban tudja kihozni egy autó önköltségi árát, mint egy kis műhely."

Szerintem a 280 m^2-nél nagyobb alapterületű gyárakat is be kellene zárni vasárnapra, és aznap csak kis üzemek gyárthassanak autót/mosógépet/stb! :)
Meg a 280 m^2-nél nagyobb alapterületű templomokat is, nehogy túl sok hívő menjen oda és a nagy templom elszívja a falusi/kerületi kistemplomok elől a "fogyasztókat".
@ZX: Ja, elfelejtettem, hogy géppisztollyal kényszerítik. Bocs.
Nem mostani javaslat ez. Érdemes azért itt szétnézni, mielőtt kiragadott mondatok miatt menekülünk a klaviatúrához eszünket vesztve:
szabadvasarnap.hu/
Egyébként meg persze, hajtsunk csak addig, amíg ki nem fulladunk, dolgozzunk napi 14-16 órákat, aztán pár év múlva csodálkozhatunk, hogy jé, megnőttek a gyerekek.
@ZX: Én nem védem öket, söt, azt mondom, hogy el kellene törölni az adókedvezményüket. Azaz a szabad piaci szabályozás irányába szeretnék elmozdulást. De a szabad piac irányelvébe beletartozik a szabad nyitvatartás joga is :)
@Ianas: Tudod mit? Én már nem is vagyok a vasárnapi zárvatartás ellen. Annyira szeretném látni, hogy egy szép forró, nyári vasárnap hogyan nyomatja az okmányirodában meg az APEH-ban a dolgozó, miközben szép köver izzadságcseppek csoroknak a képén :)
@ZX: :D Egyetértek.

Amúgy nem is értem, miért nem hétvégén van hivatali ügyintézés. Szerintem viccen kívül kellene népszavazást szervezni, h mondjuk szerdától vasárnapig legyen :D
@Levéltetű: Te nem vagy normális. Nem kell géppisztollyal kényszeríteni valakit, de ha választania kell a szar fizetés meg az éhenhalás és/vagy utcára tevés közt akkor szerinted mit választ? Ez szerintem nem választási lehetőség.
@Captain Tott: szezont a fazonnal. egészségedre.

btw, az miért is jó, hogy most is kijár bécs mellé vásárolni a fél nyugat mo középosztálya?

és az miért jó a gazdaságnak, hogy szarrá szabályozunk és bonyolítunk mindent, ezért értelmes ember már nem vesz itthon pl. dvd-t, cd-t, memóriakártyát, mert a szlovákoknál töredéke. meg a regadó. és sorolhatnám.

ja, ha a nyitva tartást szabályozod, akkor a nép multik és plázák helyett megrohanja majd a ruti butikokat, meg a sarki garázs abc-t, ahol hétköznap fél 3-kor már elfogy a kenyér, amiből amúgy is csak kétféle van, jóesetben.

miért tudott 5-7 év alatt a semmiből kinőni kb. 10 jelentős hazai pálinkafőzde, amikor eddig is a nagy multik ontották dömpingáron a szutyok szeszeiket? és most is?

ja, hogy minőséggel lehet versenyezni.
@Nazareus: Nem vagyok a totálisan szabad piac híve. Sikeresen bebizonyosodott, hogy megfelelő állami kontroll nélkül a cégek és bankok a totális pusztulásba vezetnék a világot.
De amilyen hülyék vagyunk sem 1929-ből, sem 2008-ból nem tanultunk semmit.
udo : franciaországban éltél már? nem eltöltöttél 2 napot amikor fotóztad magad, hanem ÉLTÉL?

csak mert akkor (szerintem) kifejezetten idegesítő az, amit vasárnap csinálnak.

imádom azt, hogy itthon vasárnap is van élet.
budapest melletti faluban lakom, amikor megnyitottak a "multik" a környéken, az 5 boltból az a 2 zárt be, ami nevetségesen drágán árulta azokat a termékeket, amiket a multi is, a multinál rövidebb nyitvatartással.

a 0-24-es bolt maradt, a drága, ritka termékeket áruló bolt maradt. a multi azokat gyomlálja ki, akik átlagos, vagy annál gyengébb termékeket árulnak, drágán. őket hagyják cserben a fogyasztóik, mert nincs okuk maradni.

és mégvalami: "És a vásárlói jogaid sem sérülnek, mert hétfőtől szombatig vásárolhatsz a hiperben dömpingáron, de tudsz venni emberi fogyasztásra alkalmas kenyeret, zöldséget, húsárut a kiskereskedésben."

egyrészt: önmagában az, hogy valaki kiskereskedő, nem jelenti azt, hogy jó is amit árul. nem tudom ez a romantika hogy terjedt el.

másrészt én most is tudok venni emberi fogyasztásra alkalmas kenyeret, zöldséget, húsárut a kiskereskedésben....
@mcs: Pontosan. Nem értem miért nem látják egyesek, hogy a központi szabályozás, meg az 5 éves terv egész egyszerüen nem vált be. Minél jobban szabályoznak valamilyen piaci mechanizmus fentröl, annál kevésbé lesz hatékony és jó. Vannak persze olyan kivételek, amikkel kell foglalkozni (externáliák), de ez nem a nyitvatartás.
Szalonnabőr egybe írandó! Még a béna word se húzza alá.
Who The Fuck is Kovács Lajos?
A FotelYoda meg ütött :)
@Ianas: mondjuk a világ normálisabb felén van szombaton is ügyfélszolgálat a hivatalokban.

na vajon miért nincs nálunk? biztos azért, hogy szegény marika okmányirodai dolgozó kirándulhasson.

az is abszurd, hogy egy budapest méretű városban 1, azaz egy darab posta van nyitva este 8 után.
@ZX: Nézd, a szabályozás (tervutasitásos rendszer) rosszabb, mint a teljesen szabad piac. Persze egyik véglet sem jó, de törekedni kell a piac maximális szabadságára, amit meg lehet adni a piac összeomlásának lehetö legkisebb kockázatával.

A vasárnapi nyitvatartás szerintem nem fenyeget piaci összeomlással :)
@mcs: Te kevered a szabályozást a versenyfelügyelettel, ha nem zavar.

A kereskedelemben meg nem minőségi verseny zajlik, ha nem vetted volna észre, hanem kiszorítósdi, ahol a nagyobb tőkéjű üzletláncok dömpingárakkal dolgoznak.
@ZX: A szabályozás híve vagyok én is bizonyos szinten, de ez nem az. Ez szimplán marhaság. Hogy van az, hogy amellett, hogy szabad vasárnap működni, a cégek nagy része mégis hétfőtől péntekig működik? Mert magától is megy így. Amire igény van, hogy hétvégén is működjön, az működik hétvégén.

Nem a konkrét működési menetbe kell szabályozással beleszólni, ez rohadtul merevvé teszi a rendszert, hanem kereteket kell szabni, pl. meghatározni, hogy egy ember mennyire terhelhető, stb.
Konkretan Franciaorszagban rengeteg bolt nyitva van vasarnap, igaz elelmiszerboltok roviditett nyitvatartassal.
Az ejjel nappalik (allimentation general gyujtoneven) meglepo modon ejjel-nappal nyitva vannak....
Szoval a listarol ennyit.
@Nazareus: Nem is tervutasításos, hanem sokkal inkább a keynesiánusi rendszerre gondoltam.

Nem fenyeget összeomlással, mint ahogy a bezárásuk sem. Max. néhány ember nem oda járna kirándulni.
Miért csak a kereskedelemben dolgozókért aggodtok, mások is dolgoznak vasárnap, és mindig is voltak akik dolgoztak, pl a papok leginkább.
Menjetek el egyszer arab területre, ahol pénteken szinte tényleg majdnem minden bezár. Nem halnak bele ők sem.
@világoszöld:

Tenyleg akkor, hova megy most Semjen templomba?????? :))))
@Captain Tott: tündérbogár, te beszélsz versenyfelügyeletről, egy szabályozási kérdés kapcsán.

rohadtul nem értem, hogy minek citálod ide a versenyfelügyeletet. a felvásárlások akkor is megtehetők, ha minden bolt csak és kizárólag keddenként tart nyitva.

arról, hogy a népek nem a minőség alapján választanak maguknak javakat igazán nem én tehetek. viszont zsolti bácsi törvény erejű rendelete sem fog változtatni rajta.

az emberek viselkedése kvázi adottság, mint az időjárás. nem nevelni kell őket, az úgysem sikerül, hanem megtanulni boldogulni az adott körülmények között.
@ZX: Kicsit más az életmódjuk és kultúrájuk. Nagyon. Nem lehet összehasonlítani. A kultúra az emberben nem egy át- meg visszakapcsolható valami, olyan, mintha egy lovat akarnál meg repülni tanítani.
@Ianas: A példát csak azért hoztam fel, mert ott tényleg majdnem minden zárva. Nálunk azért nem lenne ennyire durva a vasárnapi zárvatartás.
@Ianas: érdekes, néhány éve még nekünk is "kicsit más" volt a kultúránk - amikor szombaton szépen minden bevásároltunk, mert tudtuk, hogy vasárnap nem lesz minden olyan könnyen beszerezhető. Egyszerűen a sok multi érkezése hozott egy életformát, amibe szépen belehelyezkedtünk, megszoktuk - de attól én még nem mondanám, hogy "ilyen" a kultúránk.
@világoszöld: Itt nem csupán a dolgozókról van szó. A kisvállalkozások védelméről is, és kulturális felemelkedésről is, egy minőségibb életforma kialakításáról.

Mert pl. kinek árt az ember azzal, ha eldobálja a csikket meg a csokipapírt az utcán? Milyen jogon tiltják ezt? Viszont egy magasabb kultúrájú országban az emberek elvárják önmaguktól és egymástól is, hogy ezt ne tegyék.

A vasárnapi shoppingolás ugyanilyen kulturális kérdés is. A vasárnapnak is kultúrája kellene legyen, ahogy volt is, csak tönkrement.
@mcs: De igenis nevelni kell az embereket, és a törvényeknek van nevelőereje is.
Ilyen alapon, ha valakinek az az igénye, hogy a színházban a padlóra köpjön, miért is ne? Kinek árt vele?
@ZX: "Sikeresen bebizonyosodott, hogy megfelelő állami kontroll nélkül a cégek és bankok a totális pusztulásba vezetnék a világot."

LOL! A bankoknál szigorúbb állami felügyeletet semelyik szektor nem "élvez". A kontrollok működtetésére fordított összeg sosem volt még magasabb az USAban, mint most, a válság mégis bekövetkezett, tehát mindez kidobott pénznek bizonyult.

organizationsandmarkets.com/2010/01/28/the-era-of-laissez-faire/
@Captain Tott:
"A vasárnapnak is kultúrája kellene legyen, ahogy volt is..."

úgyis, mint vásárba járás? asszem ez öngól.

---

nem, a törvényeknek nincs nevelő erejük. az csak a kulturális közegnek van.

hány ezer éve tilos lopni és gyilkolni? osztán megszűnt-e?
@Avatar: Szigorú állami felügyelet? Hahha. Max. papíron. És amikor számon kérték rajtuk, hogy a vezetők a válság ellenére miért vesznek fel milliós prémiumokat akkor nekiálltak fenyegetőzni. Ennyit a szigorú állami kontrollról.
@ZX: Már hogyne lenne választási lehetőség.
@Levéltetű: Te vagy másik országban élsz, vagy másik bolygón, vagy csókos vagy, vagy hihetetlenül mákos.

Nah, te is választhatsz. :)
@mcs: 1. Nézz meg egy csomó szombathely, szerdahely nevű helységet, és látod, hogy - az etimológia ellenére - korántsem volt általános a vasárnapi vásár (azon kívül a vásározás egy rég letűnt paraszti kultúrához tartozott).
2. A legfontosabb törvények mindig kölcsönhatásban vannak egy társadalom etikai gondolkodásával, oda-vissza. (NB. A törvények is beletartoznak a kulturális közegbe.)
@ZX: A bankok külön jelentés-szolgálati osztályt és informatikai rendszereket tartanak fenn, mert annyi, és olyan bonyolult jelentéseket kell folyamatosan generálniuk... Erre alkalmaznak néhány embert, általában komoly pénzügyes diplomával rendelkezőket. Az ő fizujukat persze a bank ügyfeleitől beszedett pénzekből finanszírozzák.
A kormányzati oldalon meg ülnek azok, akik a jelentéseket olvassák, ellenőrzik. Általában szintén jófajta pénzügyesek, nem kevés fizuval, aminek a forrását az adófizetőktől szedi be az állam.
Az ő feladatuk lett volna, hogy a kockázatokat csökkentsék, vagy legalább előre jelezzék a várható problémákat. Sikerült nekik? Nem.
Adtunk a szarnak egy pofont azzal, hogy a piac diszfunkcionális működésére még rátettünk szintén diszfunkcionálisan működő állami kontrollt, ami növeli a költségeket.
Persze van aki szerint, a válság megakadályozható lett volna még több állami kontrollal. Bizonyíték ugyan nincs rá, de mondani lehet.
@Avatar: De itt most nem is elsősorban a bankok kontrolljáról van szó, hanem a gazdaságéról. A pénzügyi válság csak a kezdet volt, rögtön érkezett rá a túltermelési válság, (miután a veszteségeket a cégek már nem tudták hitelből finanszírozni). Pontosan olyan válság volt mint az 1929-es, csak nem akkora mértékű. De a cégek nem tanulnak semmiből, még mindig egyre kevesebb bérért dolgoztatnának egyre kevesebb embert. De kérdés, hogy akkor ki veszi meg az árut?
@ZX: Hát pont olyan már csak azért sem lehetett, mert 1929-ben az USAban kb 10%os szerepe volt a gazdaságban az állami költéseknek, ami a válságkezelés során felment 20%-ig (és nem is ment vissza), addig 2008ban eleve kb. a GDP 35%-át költötte el az állam (és megint kb 10%-kal emelkedik válságkezelés címén).

www.usgovernmentspending.com/us_20th_century_chart.html

Az állam szépen rátelepszik a gazdaságra, majd fentről megmondják, hogy mi a jó. Most az nem jó, hogy túl szabad volt a gazdaság...
Szerinted hány %-os szerepnél lenne képes az állam megakadályozni a kríziseket? Minek váltottuk le a szocializmust, ha igazából csak az államban bízunk meg, a gonosz profithajhász cégekben meg nem?
(Az államban biztos megbízhatunk? Ha ő qr el valamit, az nem lesz _sokkal_ katasztrofálisabb hatású?)
@Avatar: Abból a szempontból ugyanolyan, hogy a kiinduló okok hasonlóak. A dolog amiatt lett olyan most amilyen lett, mert az állam FOLYAMATOSAN sokat költ munkabérre (túl sok az állami alkalmazott), márpedig a javakat nem ők termelik meg. Az államnak nem folyamatos szerepvállalás kell, sokkal kevesebb állami alkalmazott kell, és csak akkor növelni ideiglenesen a számukat, amikor segíteni kell a gazdaságot nehogy lecsússzon a pályáról. Persze jó, hogy a cigányok a falujukban kaszálják a füvet meg szedik a szemetet állami pénzből, de ennek úgy kellene működni, hogy az állam emellett segít a környéken munkahelyet teremteni, és aztán szépen átterelni a népet a versenyszférába. A cégeket meg adópolitikával és minimálbérszabályozással irányítani, nehogy "sokat akarjon a szarka, aztán meg nem bírja a farka".
@Captain Tott:

most akkor térjünk vissza a hagyományokhoz, vagy letűnt kultúrákról beszélünk?

hát, ez van, a 21. századi városi paraszti kultúrához meg a plázázás tartozik hozzá.

ki vagy te, hogy előírd másoknak, hogy hogy éljenek? önkéntes mérvadó?

mellékesen pécsett még mindig minden hó utolsó vasárnapján van nagyvásár (a többin meg kicsi), ahová messzi fődrül gyünnek a népek. (és tényleg jó móka, háborús bombától a kitömött lámáig mindent lehet kapni, javaslom a látogatását)
@Captain Tott:
"Más szolgáltató szektoroknak, továbbá a kis boltoknak jót tenne a vasárnapi zárvatartás, és ezzel több foglalkoztatottra terítené szét azt a bevételt, amit ma a hipermarketek koncentráltan söpörnek be."

Ööö. Így Balósan. Nyugodtan definiáld a más szolgáltató szektorokat, aminek jót tesz a vasárnapi zárva tartás. Meg mit jelent a "jót tesz"?

Értem a második mondatod, de ennek mi köze van a vasárnapi nyitva tartáshoz? Ha nem volna hipermarket, az tök jó volna a kisboltoknak. Zárjuk be ezeket a multi szemeteket, szegény kisboltok.

Gyerekek. Tudom, hogy megy itt a konzumidiótázás; de basszus, ezek a multi hipermarketek nem véletlenül jöttek létre. K É N Y E L E M. Meg fogyasztóorientáltság. És a kettő nagyon gyorsan találkozik ám; amikor az embernek elég egy nagy üzletbe bemennie, hogy a sampontól az autó ablakmosón át a kenyérig és az újságig mindent egy helyen vegyen meg. Ja, és ezt akár vasárnap este 8-kor. Persze, az igazi ember 8 különböző helyen veszi ezt meg, 8 különböző helyen parkol vagy sétál, buszozik ehhez egy fél délelőttöt. Ha nem tetszik és utálod, akkor nem kell elmenned vásárolni ilyen helyre, pláne nem vasárnap. Bevásárolhatod az egészet péntek délután, de pl. én akkor dolgozom; meg ha vasárnap akarok friss kenyeret venni, akkor nem eszem a péntekit; nofene, különbözőek vagyunk.

Itt mindenki emlékezget a régi időkre, akkor is élve maradtunk, stb. Én arra emlékszem, hogy ez régen azt jelentette, hogy szombaton reggel el kellett rohanni boltba, és ez kb. 3 órát vett igénybe. Ha nem indultál el 9-ig, akkor nem kaptál friss kenyeret és csók.

Azt kell megérteni az okos konzervatív fejekben, hogy ebben a jelenlegi helyzetben nincs számomra semmi kényszer. Az üzlet meg dörzsöli tenyerét, mert nála költöttem el a forintomat; az állam is örül, mert fogyasztottam. Persze, vehettem volna ugyanezt szombaton is; de ekkora erővel süthetem otthon is a kenyeret hétvégén, mint öreganyámék tették; nevelhetem a kertben az almafát, tenyészthetek malacot, stb. De nem tudok. Igazából kamrám sincs; akkor megyek el vásárolni, amikor időm engedi, és ez rohadtul nem péntek délután, este, vagy szombat délelőtt.

És az ország dolgozóinak jó része nem tud elmenni ilyenkor. Mert dolgoznak. Mert úton vannak. Vagy maguknak be tudnak ilyenkor vásárolni, de a nagyinak nem. Vagy szeretnek szombaton és vasárnap is 10-ig ágyban maradni és pihenni. És sorolhatom még.

Azt meg imádom, hogy tucatnyi példa van arra, hogy más EU-s országokban ez hogy működik. Ó, kezit csókolom; minden témánál előjön. Tök mindegy, hogy vasút, rendőrség, bank, bolt, iskola, kórház, autópálya; mindig elő tudunk szedni egy német, egy svájci, olasz, dán példát, hogy ott miért más és az miért is jó.

Lesz*rom. Értitek? A lengyelek kivételével mindegyik sokkal jobban keres; jóval kevesebb munkával. Sőt, hozzáteszem, ezek az országok a világ gazdag országai (főleg Svájc, skandinávok, Ausztria); mindenképp érdemes nekünk, szegény magyaroknak hozzájuk igazodni. De akkor kérek szépen Grossglocknert a Zengő helyére, jó? Mert Ausztriában olyan is van.

Az a nagy büdös helyzet, hogy ma már gazdaságilag nem sok minden indokolja, hogy a "gazdag" EU-s országok ilyen jól éljenek. Gyakorlatilag egy szerencsénk - szerencséjük van, hogy India és Kína ilyen bitang messze van; ezért nem érdemes mindent oda vinni gyártatni.

A hétvégi munkavégzésről annyit tudok mondani, hogy menjetek el egy átlagos osztrák vagy német üzembe: pénteken ebéd után kihajítanak; mert sok helyen max. 2-ig dolgoznak, utána szó szerint 2 és fél napra bezárnak. (Itt nem feltétlenül egy AMD, vagy Toyota üzemet kell érteni, hanem egy közepes osztrák, német céget.)

Többek között ezért is zárják ám be a világ (multi) cégek a német, francia, olasz, osztrák üzemeiket...
"Gyerekkoromban péntek délután bevásároltunk egész hétvégére, mert még szombaton sem volt bolt. Nem esett le a gyűrű az ujjunkról."

Sőt, mobiltelefon sem volt.
Kétszáz éve meg autó sem.

Régen minden jobb volt.
Tipikus egyébként, valahogy kényszert éreznek hogy beleugassanak a mások életébe. Mintha kötelező lenne vasárnap boltba járni, most, hogy nyitva van.
@Runciter:

btw, ha egy csepp esze lenne az egyházaknak nyitnának kis fiók-templomokat a plázákban és a nagyobb hipermarketekben.

lehet, hogy megnőne a látogatottság.

kenyér, tej, sör, mise, gyónás, mozi, este meg egy kis masszázs, hogy levezesse a feszkót.
"Az a nagy büdös helyzet, hogy ma már gazdaságilag nem sok minden indokolja, hogy a "gazdag" EU-s országok ilyen jól éljenek. Gyakorlatilag egy szerencsénk - szerencséjük van, hogy India és Kína ilyen bitang messze van; ezért nem érdemes mindent oda vinni gyártatni."

Meg az, hogy talán idővel rájönnek, hogy ennél nagyobb baromságot nem lehetne kitalálni. Mármint a gyártás oda költöztetését.
@Runciter: akkor már a Föld se forogjon! Le a fejlődéssel? Vissza a mamutokat?
Eszem megáll ettől a provinciális gondolkodástól!
@órarugógerincű felpattanó:
"Meg az, hogy talán idővel rájönnek, hogy ennél nagyobb baromságot nem lehetne kitalálni. Mármint a gyártás oda költöztetését."

Hehe, ez tiszta sor, csak már kb. 5 éve késő ezen sírni. Egyrészt Kínának, így a kínai embereknek cégeknek annyi pénzük van, hogy már nemcsak a "nyugati" multik ugatják az üzleti világ szabályait, befektetéseit. Tessék megnézni, 20 éve miket gyártottak a kínaiak: még az ócó gagyit. Nézd meg 10 éve. Az olcsó, félig gagyit. Most? Kvázi csúcstechnológiát. Elektronikában alig tudsz olyat mondani, amit nem ott gyártanak. Amit nem, annak a részegységeit már ott gyártják.

És ebben már nem az a nagy szó, hogy Kínában gyártják; hanem amikor megveszed, akkor sokszor kínai cégtől veszed, nem némettől, amerikaitól, amelyik Kínában gyártat. Mert már a kínai termék is "márka". Lenovo, Huawei, JCB, Haier.

A nagy - nagy törés akkor következik be, amikor az autók jelentős részét ott fogják gyártani, és ezek kínai tulajdonú cégek lesznek...
süti beállítások módosítása