Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2014.06.14. 12:40 Fabius

Lázár a Fidesz kocsmai verekedője

Címkék: fidesz metró lázár jános lázárhely

Vannak emberek akikből a legrosszabbat hozza ki, ha valami hatalmat kaptak. Addig csak viccesek voltak, míg Kádár Janó önkéntes rendőr címmel sorozta őket rendszerszolga alakzatba, de mikor államtitkár majd miniszter lesz a típusból, akkor már csak mérsékelten vicces, ha mindenkibe beleállva bizonygatják, ők a Janik abban a vidéki Videó Presszóban aminek az országot nézik. 

LézerJankó illetékes nertárs tavasz óta nekiment a norvégoknak, civileknek, a sajtónak, a fővárosiaknak, a pályázat íróknak és kb mindenkinek, akit meglátott, észrevett, megszagolt. Úgy néz ki a szerencsétlen, mint aki a Háromlépcsősben áll a placc közepén, kezében egy törött sörösüveggel és vicsorog mindenkire ahogy erejéből telik. 

lázár jános33.jpg

Aztán meg sír, ugye, mikor a kiprovokált tömegbunyóban jut állon verés Mészáros Lőrinctől Orbán apukáig mindenkinek. Mert hohó, genyózni nem ér, hüpi, mi az, hogy a magára talált RTL híradó milliárdosként tálalja a rántott farhát mellé Orbán rokonait és legkedvesebb kebelbarátját? Pláne mi az, hogy a Lőrinc úgy vesz ki milliárdos osztalékot közpénzből felvastagított cégéből, hogy a munka amit kiadtak a kezükből egy rakás szar? Most tényleg Csepreghy államtitkárnak kell megindokolni, miért fontosabb a 45 ezres Lázárfalvát Szegeddel összekötni villamossal, mint a napi 670 ezres utasforgalmat bonyolító hármas metrót felújítani?

Nem tudom Orbán mit fogott fel ebből az egészből, de az biztos, hogy az RTL híradó most romboló hatású. Azt is érdekes lenne tudni, a falusi gyereknek eszébe jut-e a kutya, amelyik ha falkafőnöknek hiszi magát előbb utóbb a gazda kezébe is belekap, mikor azt a tányérjába nyúl, és nem csak nézeget bambán, mint egy reklámadóval képen törölt simicskalajos. 

517 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr406300725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
a nato-éknak is van ilyen?

amit láttam, több mint elég arra, hogy lássam, megoldódik a dollármentesítés

ahogy itt a pocsolyán innen mongyuk:
cooooooooooooool

brühüyyy
@Éhes_ló:

Anyád picsája trágár meg személyeskedő, faszkalap. Azt meg, hogy cenzúrázok, kikérem magamnak!

És most tahótlanítottalak. :)

Különben aki "ballibantozik" az ugyanakkor meg ne beszéljen "toposzokról", mert szarul veszi ki magát.
@Éhes_ló: A szomszédos Ukrajnában Janukovics is úgy gondolta hogy örökké fog tartani a luxus amiben élt mert az ellenzéki vezetőket bebörtönözte vagy megmérgezte vagy egyszerűen lelövette.
Aztán mégsem így lett mert elég volt egy szikra és már lángolt is Kijev.
Most ti agymosott barmok is úgy gondoljátok hogy bolsevicctor a miniszterelnöki székből fog kihalni de erre ne vegyél mérget gyökér.
@Knósszosz:
te ebben tájékozott vagy, én meg csak tátom...mert ami technikát csak én a vak szememmel láttam max2013-on az enyhénszólva félelmetes

a polgári repülés?? szerintem aki ilyet tud katonaiban az a polgárit is meg tuggya oldani...ott mennyiségi problémák is vannak nem véletlen az Airbus teljesen nemzetközi integráció canada is részese és büszkék rá hogy kaptak belőle...asszem futóművet csinálunk...

nem tudom volt e alkalmad helyi járatú aeroflottal repűlni? én repűltem és afrikában is volt részem benne, ott kibontattam a whyskey-t amikor a 3. nekifutásra tudott csak felszállni, légcsavaros gép és túl volt terhelve, ülésekről szó sem volt mert középen valami hatalmas gép foglalta a helyet mi padon ültünk azután mondtam józanúl nem vagyok hajlandó lezuhanni sem...

de repült...
namost az Airbus meg a Bő ing az egy másik dolog ott a mennyiség megengedi az automatizációt a gyártásban és a legújabb technológia kialakítását, erre lenne jó a BRICS de le van maradva...az 1975-1990 időszak kiesése sok...
de ...én láttam ott dolgokat élőben amiből nekem meggyőződésem, nagy lélegzetet vesz és megcsinálja

brühüyyy
@évásanyó: Veszélyes forgatókönyv lenne, a káosz nem segít. A politika fertőzött, a társadalmi válságot ott nem fogják megoldani, sőt érdekük, hogy ne is légyen megoldható.
Valami impulzus kell amitől minél többen felfogják a közösség iránti felelősséget. Minden politikát nélkülöző rendszer, infrastruktúra, mozgalom, bármi.
@Éhes_ló:
ez a fideszdoktrina

és mi van a többi 8,5 millióéval?

te poloska

brühüyyy
Kööhhööömm..., úgy látom, ment a szapora szidalmazás.:-)

Jó dolog is az, amikor nekinehezednek a neuronok a furfangos NER-társi fejekben!:-)
@dr kotász:
a lét meghatározza a tudatot (Karl Marx)
és ennek része lenne az, hogy @évásanyó -val egyetértve a bányász kikapja a csákányt és belevágja a szarházi hátába vagy a fejibe vagy ahol éri...most lécci ne gyere, hogy ez durva, mert akkor ordítozni kezdek

ezek a poloskák lassú éhhalálra azaz kínhalálra ítéltek 8 millió embert és végrehajtják éppen megvalósúl?

hát akkor mi a büntetésük? ejnyebejnye?

a kurva annyukat....dögöljenek meg a franciák kurva randán csionálták de utána csend volt ...és demokrácia

brühüyyy

250 szarházi élete 8 millió ellenében nem is nagy ár még akkor sem ha ez a 250 2500...csak nem börtön mert onnan ki lehet jönni

a hamu meg nem válik élővé a következő pár millió év alatt
@dr kotász: van igazságod ebben is, de a csoportképzés és csoportazonosítás itt a blogszférában ilyetén fogalmakkal történik és része az itteni közbeszédnek, mint azt itt magad is olvashatod pro és kontra.

Miért vonnám ki magam ebből, ha már belépek ide nevetni, beszélgetni?
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
No lám, neked is leesett az emberálarcod, pedig te kérdezted mit értek a ballibbant fogalma alatt.
Mondhatnám, hogy sajnálom, de nem lenne igaz.
Rutineljárás felétek, csoda, hogy eddig fennmaradt.

De miért ne írhatnék toposzokról, mikor itt soroljátok őket.
Nem olvasol, csak írsz?
@rodeo36:
A kotonai meg a polgári az két külön tészta.
A ruszkik mindkettőben nagyon tudnak (még ha ezt nem is hajlandóak sokan elismerni), a bibi ott van, hogy a katonai fejlesztésekre semmilyen pénz nem számít, viszont a polgári vonal az kurva költséghatékony kellene, hogy legyen, ha el akarnak adni belőle külföldre is.

Na, ez nem megy egyenlőre nekik. Az Aeroflot flottája is Bő Ing és R-busz gerincű, a maradék ruszki gépek is jobbára TU 154 M-esek, Szolovjev D30 KU hajtóművekkel, a klasszikus Kuznyecovok helyett (kevesebb keró fogyasztás és csöndesebb), de ez csak kínlódás, az idő eljárt felettük. Baromi összetett ez, nézd meg az Emirates, vagy a Qatar flottáját... hát, azok nem semmik.

Az Emirates naponta három A 380-ast küld csak Londonyba, per darabja a vasnak 375 millió dollár és azt ki is kell nekijek termelni, elképesztő!? Plusz, amit én tudok és leellenőrizheted, Európa városaiba napi szinten a 380-asok közlekednek még Lonydonyon kívül: Manchester, Paris, Roma, Zürich, Frankfurt, München, Barcelona... ésatöbbi.
A sivatagi teveb... ha nem lenne a seggük alatt olaj... ugye, de mindegy, az üzlethez valamit azért csak konyítanak.

És akkor nem beszéltünk a teljes flottáról, ami 380-as vasakon kívül közel kétszáz gép!! Ja, és a Qataré is.
Én nem magamtól ezt, olvass csak, mindent megtalálsz, nem én vagyok a penge, csak érdekel.

Hitelesícsd!!:))
@rodeo36: Cseppet sem bánnám a csákánylódítást, ha a megfelelő helyre találna. A káosszal az a gond hogy valóban csúnya világ marad utána, a csákány is gyakran eltéved, oda is betalál ahol nincs keresnivalója. A franciáknál nagyjából 100-120 év kellett a forradalom után, hogy rend legyen. A cayenne-i börtönlakók elátkozott lelkei tudnának mesélni erről, na meg Zola papa el is meséli.
@Knósszosz:
ismereteim megengedik, hogy erről ömlengjek egy kicsit, gázturbina gyártás (Ganz Mávag is volt neki) a Rolls Royce olyan mennyiséget gyárt és bizony annyi variációban (lagalább 5 alaptipus létezik), hogy az ahhoz szóló technológia már túl kellett hogy haladja az űrtechnikát is csaka turbina lapátok gyártása egyenként egy művészet és már acélöntészeti technológia amihez olyan dolgokat kell alkalmazni ami sohasem volt előtte és az anyagtakarékosság az az acél amiből a turbina lapátokat készítik többbet ér mint az arany (bankarany!!!) és akkor még az öntés kovácsolás után meg is kell munkálni én a szerény ismereteimmel több száz darabos gépsorra gondolok amik között robotok adogattyák és mozgattyák az darabokat és akkor a többi
az maga egy csilliárdos üzlet és beruházás (olyan, hogy az autókat akár ingyen is adhatnák) de ott kialakult egy technológia amikor a Rolls motorokat (autókba) készítették én beszéltem olyannal aki ott dolgozott a II. VH előtt!!!!!!!!!!!!! hát az már akkor...

szóval aki tud turbinát az a többit is kell...meg kell tanulni és evés közben jön meg az étvágy

szóval...nem akármi de mindent meg lehet oldani

még azt is hogy kitör a világbéke és teljes integráció lesz

ne röhögj

brühüyyy
@Éhes_ló:

Nem vagy az a kifejezett humoros gyerek, mi?
@Oxica: gyökér, hogy a szavaddal éljek, azt a szikrát nem a majdanon gyújtották, hanem párezer mérfölddel odébb.
Egy ukránnak se lett tőle jobb a sora.
Sőt.
Belehaltak nem kevesen és még messze nincs vége.

Sajnos nem is lesz soha jobb a soruk az ukránoknak attól, amit ott meggyulladt, elégett és máig ég.

A ti sorsotok sem lesz jobb attól, ha valaki majd valahol megcsiholja azt a szikrát, amitől a hazátok kigyullad.
De kohn, rosenfeld és csermanek óta tudjuk, hogy ez benneteket nem érdekel.
Minket viszont igen.
Jelentős különbség.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: ha errefelé rodeózol nem leszel a humorodnál egy idő után.
@rodeo36:

A Spektrumon láttam a Porsche gyárat, ahogy a kis szállító-robotok percre pontosan viszik munkapadtól-munkapadig a darabokat, de úgy, hogy a szaki oda sem nézve lenyúlt, és abban a pillanatban gurult a keze alá a robot.

Meg egy másik műsorban egy teljesen, de szó szerint TELJESEN robotizált teherkikötőt. Na, az már ijesztő volt.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
Bedőlt projekt és a Superjet sem hozza a hozzáfűzött reményeket.
Hiába a tapasztalat, az oroszoknak esélyük sincs a polgári vonalon versenyképes vasat hadrendbe állítani.

A két másik nagy gyártó tapasztalatait nem érik utól belátható időn belül. A kompozit cuccokból összerakott Dreamliner az nagy ugrás, ráadásul a neház hidraulika cuccokat is kiváltották elektronyikális megoldásokkal (fékszárny-csűrők... stb vezérlés) könnyebb gép, kevesebb fogyasztás, hatékonyabb működés.

Ezt is olvashatod, nem én találtam ki.
Na, megyek dögleni, majd dumálunk. Szia!
@Éhes_ló:
Ki az a "mink"?
Gyökér...
@Éhes_ló:

Ha akkora hazafi lennél, amekkorának hiszed magad, akkor tudhatnád, hogy ez az ország köszönhet annyit a zsidóknak, hogy kultúrember nem rosenfeldezik.

A többinek meg tilos.
@Oxica: Gyűlik a szikrának való, ugye Aranyom? Azt hiszik, mindenki és minden az övék.Hát ahogy boldogult emlékű anyósom mondaná amúgy somogyiasan. Jó magasrú lehet lapos pofára bukni:))
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: szerintem semmiféle hazafiságról nem írtam.

Nem mellesleg ez volt a nevük a tetves vörös gyilkosoknak, akik közül csak az első végezte tarkónlövéssel, vagy börtönben elrohadva, de őt a haverja a joszip rendezte el, nem a hitsorsosaival kéz a kézben megerőszakolt magyar nép.

A tiltásotokra meg magasról teszek.
Majd otthon diktálj, ott talán még van aki hallgat rád.
@Knósszosz:
mielőtt horkolsz, egyetlen beruházást sem lehet egy lépésben megvalósítani a tervhgazdálkodás!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a kapitalizmus ütőkártyája lett, menet közben kell az újdonságokat kialakítani és hagyni, hogy megtermeljék az árukat
a pénzalapú társadalomban
de már nem vagyunk messze attól, hogy ne legyen pénz

az lenne a megoldás mindenre

igaz a föníciaiak forognának a zikkuratokban dehát ennek is el kell jönnie

ésszerűség és pénzalapú társadalom ne fér meg egymással

brühüyyy
@Knósszosz:
még valami az oroszoknak nem kell háborúzniuk ahhoz, hogy bármuilyen alapanyaguk legyen amire szükségük van

győzhetetlen

www.youtube.com/watch?v=hdWyYn0E4Ys

ő tudta

brühüyyy
@rodeo36:
Dehogy röhögök, sőt!
Én csak infógyűjtő vagyok, ami van azt tovább adom annak, akit érdekel. Hatalmas tudást igényel ezeknek a cuccoknak a gyártása, nem is nagyon sokan csinálják. Talán a három legnagyobb akik hajtóműgyártásban ott vannak, a Rolls&Royce, a Pratt&Whitney és a CFM - amelyik a General Electric izéje, ők gyártották a Snecma hajtóműveket is, amelyek a Concorde-okat tolták.

Egy tizenkét kompresszor fokozatú sugárhajtómű... az... na nem izélek, mert nem tudom abbahagyni. Az NK8-as, ami a Tupi 154 B2-eseit tolta... annak a hangja, phűűű... az csak műértőknek való! Az M-es sehol sincs hozzá.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
te is mindenkivel leállsz és akkor csodálkozol ha ott előtted bepisil

nézd ezeket a 3. klassz zenekart hogyan küzdenek a művel és ezek tuggyák mivel küzdenek de a fidesz és selejtjei nem tuggyák, hogy ...
de te meg én tuggyuk...ugye teis

brüüüüühüüüyyy
www.youtube.com/watch?v=hdWyYn0E4Ys

amatőrök küzdenek azért hogy és annak aki még sohasem ahallotta annak bejön
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Édes Egerem! Hol vannak itt kultúremberek, a többieknek meg hiába tilos, cigányoznak, zsidóznak nagy mellénnyel, aztán kicsit megkapargatod a keresztlevelüket, és visszaköszön a Csanád.Nálunk odahaza gyerekkoromban a családunkban nem volt divat se a zsidózás, se a cigányozás,apám, isten nyugosztalja, mindig azt mondta, tetteivel itéld meg /nem el/ az embert, nem származása folytán.Én ebben nőttem fel, az én gyerekeim is ezt kapták tőlem hozományul.Ha ez libsibolsi, akkor vállalom!!
@Éhes_ló:

Megerőszakolták, mint Gábriel angyalt a birodalmi sas mi? :DDDDD

Mi meg ott se vó'tunk Tekintetes Törvényszék.

A "többieknek tilos" kitételt meg kuglizd ki, hogy ki mondta.
@Knósszosz:
egy valamit már tucc, a boldogság valahol ott lakozik ahol nincs politika és van sok izé...
mindenkinek a saját izéje

és akkor lesz
ilyen
www.youtube.com/watch?v=t4N5-OALObk

és nem olyan mint az előző

szép álmokat
most már a 4. pohárka 450ml

brühüyyy
@Éhes_ló:
Dear hungry horse penis, are you crazy?
Nem, súlyosabb... satu hülye, aluggy el szépen kis balázs.
@Knósszosz:
a két felvétel közötti különbséget próbáld magyarázni
az első olyan ahogy az orbánék csinálják és a másodiok ahogy én magam csinálnnám

brühüyyy
itt a pohár
@évásanyó:
légy büszke de "kurvára"

pusszantlak

www.youtube.com/watch?v=t4N5-OALObk

és ez legyen a vezérelved

beethoven nem ismerte de tudta

de ŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ
mindent tudott... magánbeszélgetésen volt az ő evangélikus istenével és nagyon jól megértették egymást isten mondta is neki, hogy jó napot

brühüyyy

és volt neki
@rodeo36:
A pohár itt is itt van.
Bernstein sokkal magasabb piedesztálon... szerintem/nálam.
Viszont most maradok a szerzőnél, de nekem most ez csinálja a csodát:
www.youtube.com/watch?v=7VuJCdfdWi4
Ahhh... és Abbado mester sincs már.
Igazságtalan a világ
@évásanyó:
és ezt
www.youtube.com/watch?v=LaCF63We8TE
mikor Péter felismeri, mit is mondott neki Jézus: még mielőtt a kakas háromszor szól háromszor fogsz elárúlni (miután kivette a kardot a kezéből, az engem nem véd meg engem más hatalmak üldöznek (megjegyzés tőlem))

a részlet h moll ban van erre Beethoven azt nyilatkozta az az öngyilkosok hangneme és soha egyetlen művet ebben nem írt
Bach és a barokk meg mások igen döntsd el

de ez térdrerogyasztó

brühüyyy
@Knósszosz:
azért te egy dög vagy

brühüyyy
én vezénylek ok?
5. Ballentines
@rodeo36:
Hát persze, csakis te vezényelhetsz.
Én meg hallgatom!!
Itt már AM... szóval nyugovóra.
Holnap új nap és újabb zenék, mert nélkülük ugyan lehet élni, de nem érdemes.
Döcc-döcc:))
@Knósszosz:
kurva, küldd el MEGA-ban nem aggya itt
brühüyyy
@rodeo36: Mindenkinek jó8!Pusszantás Fiukáim:))
@Knósszosz:
én itt vagyok és nemaggya

brühüyyy
@évásanyó:
Bach megírta...itt Péter (későbbi szent péter?)

www.youtube.com/watch?v=x2XUaCWezRY

h-moll és repűl az akasztófához...mert az a sorsa minden árulónak még akkor is ha Szent péternek hívják

és ez a zene legyen lecke

innen nincs visszatérés, vagy meggyilkolod vagy elsétálsz és akkor te vagy szar

döntsd el benne van ebben a zenében

brühüyyy
@évásanyó:
akkor most valami

www.youtube.com/watch?v=k9yp-sVrOjo
ezt Bach 8 féleképpen nyolc hangnemben beleíra a Máté passióba gondolkoggy el rajta miért?

itt egy énekes bemutattya mit tud és a közönség megőrűl

www.youtube.com/watch?v=Q1rTaw3O1wI

ezt nem lehet megismételni
vagy tud énekelni vagy nem

bühüyyy
@rodeo36: Bár már félig alszom, és nem is igazán tudom, de arra gondolok, hogy a 8 féle hangnem a 4 evangelista 4 evangélumát van hivatva kifejezni.De lehet, hogy hülyeséget beszélek?Egyébként valami lenyügöző ez a zene.
@GeoCracker: Tudnék rá rímeltetni egy-két nevet...
@rodeo36: Ez a "Gyöngyhalász", így még nem hallottam énekelni, elsírtam most magam.
@Éhes_ló: "Majd otthon diktálj, ott talán még van aki hallgat rád."

Te meg szónokolj csak, akinek tudsz. Most én is tahótlanítalak, mert rossz a stílusod, modoros vagy, és a stíluselemeket ízléstelenül kevered.
@évásanyó: van olyan, hogy a zeneszerző "beleszeret" a saját művébe? lehet, ez is annak az esettye!!!! ez a choral olyan fantasztikusan szép, hogy JS Bach "dúdolka"-vá tette tudod ez az amikor valami beleeszi magát a füledbe és állandóan előgyün az a dúdolka...
a többi...hát van neki invenciója és tud zenét szerezni, Pernye András azt mondta: Bach számára Isten léte olyan eccerű volt mint egy székláb...azaz naponta beszélgettek

brühüyyy

igen soha senki többé úgy nem tudta előadni a Gyöngyhalászt
@ballibbant kommentelők: köszi a demonstrációt, sokat segítettetek demonstrálni mennyire tisztelitek a "demokratikus értékeket", mennyire "toleránsak" vagytok végül de nem utolsó sorban mit jelent a magadfajták számára a "párbeszéd" a "kölcsönös elfogadás".

Öreganyónak írtam az elején:
"Itt nem lézer janit gyomrozzák, hanem ő és a gazdája gyomroz azt, akit csak akar. ráadásul a ringben csak ők azok, akiknél nehézsúlyú fegyverek vannak (ezeket sosem haboznak már használni, mert tanultak a 2002-es és 2006-os leckékből, köszi d209 és elqró!), eközben az ellenfeleik vicces habszivacs kardokkal hadonásznak.
Az eredmény tragikomikus.

Amint a betojt ballibbant banda a kettős vereséget követően a politikai ring padlóján fetrengve, meglottyant aggyal és szétesett fizikummal, tömegtámogatás és figyelem nélkül ezekre a profi pankrátorokra bír "ütésként" "rúgásként" bohóckodni, az még a rinocéruszbőrüket se karcolja meg.

Nem árt ha tudja ezt a poster és a gazdái se, mert a NER elérheti őket is, korábban mint gondolná és lézer jani, meg a bandája se habszivacskarddal kaszabol.
Végetek van, mint a botnak. :) "

Hoztátok a ballibbant formát, köszi, tanulságos volt és szórakoztató.
További vidám fetrengést kívánok!
@Éhes_ló:

...és mi van az emberálarccal? Azt kifelejtetted.
@évásanyó: nem is fogod...ha eccer találsz egyet...lécci küldd el nekem
és akkor ez: Gigli
1925
www.youtube.com/watch?v=1H-O1WxDf40
és Sobinov
1911

www.youtube.com/watch?v=raQqwq7g36Y

brühüyyy

ő sok mindent énekelt keress rá, megéri
@jaegtoer:

most mér állíttya maga eszt az éhes ló kollegát szembe saját magával meg az összes toposszal, amiket persze én tanáltam ki, pedig a réntenyésztési ismeretekrül nekem papirom nincsen is, hanem bőséges svalbárdi tapasztalataim. mer például aszt a szigorú tényt, hogy éhes jegesmedvével nem jó fogócskázni, aszt nem irhattyuk a klimaváltozás rovására, aszt minden svalbárdi tuggya, ez csak ott ujdonság, ahol a lázár úr lehet a kocsmai verekedő, valamint ballibbant nemtoposz. hogy ez tanulságos és szórakosztató, aszt egy percig se kétlem, ugyanis erre a klasszikus is csak annyit szólt, hogy na és? jóllehet ez a kalsszikus, akirül termet nevezett el az imperialista ellenség, és aki konzervánsabb vót a maga idejibe, mint a konzervatórium és a mandiner együttvéve és mostan felhőről lábat logató rosenkrantzot és guildensternt jáccik egy személybe, az is jókat röhög az emberálarcon, amit másként magam se tudnék jobban ábrázolni, minthogy az a rosenfeld, az a háztetőn van, zöld és fütyül, ugyanis grünn, a bádogosként lett anyakönyvezve. aszt persze én se tudhattam előre, hogy egy ló, ha éhes, akkor vidám fetrengést bír kivánni, erre egy svalbárdi röviden csak annyit mordul, hogy a lótenyésztés ráfizetéses.
@Éhes_ló:

ijnye, a kirelejzumát! kegyed, mint a toposzok harsány ellenzője, hogyan képes egy nyeletre ennyit kipökni magábul?
@hacsaturján:

" konzervánsabb"

Ez jó:))

Meg kell értened, ilyen, ha egy emberálarcú ló a saját toposzait élvezi.
@jaegtoer:

"..és mi van az emberálarccal"

Ha jól rémlik, az ő optikájában Egérről is lefoszlott az ominózus.
hvg.hu/vilag/20140616_Orban_Husz_evembe_kerult_mire_vegleg_legy
A mai nap róla fog szólni? Remek! Én azért megemlékeznék Nagy Imréről, vagy Maléterről is.
Valahol hallottam, hogy azt kérték 1989. június 16-án, hogy mindenki kerülje az aktuál politikát. Na és ki volt, az, aki nem tette?
hehe, küzdötök ezzel a izééke kehes lóval, régtől nyomja a trolliádát, ismerem régtől, soha nem volt normális. Olyan -mi az hogy egy valaki, mind szembe jön- csóka :D
@Orica Középföldi:

aszt még nem tanálta föl az enberiség, hogy nekem valamit meg köll értenem, mer aszt én nem értem.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

küzdik vele a rosseb! mit lehet küzdeni egy toposszal?
csak úgy érdekességnek, egy online játékról az önjellemzése:
/a kommentjeit meg inkább nem, de csak miattatok ;)/

Bemutatkozás

Hali, régi motoros vagyok, nem csípem az antimagyarokat.
Ők se engem.
Ezért vagyok még itt.
@rodeo36: "Bach számára Isten léte olyan eccerű volt mint egy székláb...azaz naponta beszélgettek"

Ismerős érzés. :)
@évásanyó: kedvs @anyó

a pesti operában volt egy mondás, mely szerint: az sohasem árt ha egy operaénekesnek van hangja

ez akkor volt szólás mondás amikor Arturo Toscanini Osváth Júliát vezényelt Salzbourgnan, ahol Rősler Endre ünnepelt sztár volt és Renster Dezső oszlopos tagja a bécsi operának valamint Basilides Mária meg Bathy Anna és Székely Mihály voltak Svéd Sándorral a nagy Verdi Quartett

hát ez valami hasonló NY MET-ből élő Alfredo Kraus Lucia Edgar híres és hírhedt áriái a végén amikor már mindenki a nagy tapsra vár hogy a primadonnát szentté avassák és akkor jön a tenor 12 perc áriával ahol meg kell mutatnia

íme egy kis részlet

www.youtube.com/watch?v=rK58La_CRuI

brühüyyy
@hacsaturján: valami gond lehet a szövegrtéseddel (ez a magadfajtáknál nem ritka, gondolom a magyar nyelvet nehéz megtanulni feltek).
Nem írtam olyat, amit állítasz.
Kérdésre mertem válaszolni, hogy a ballibban toposzok segíteek az azonosításotokban.
Pont úgy, mint a szövegértés hiánya.
@évásanyó: kis ismertető ez itt a magas C felett egy quarttal azaz f -et kell énekelni ami szoprán hang hahahaha vagy tenor akinek van

Kraus Deutekom
I Puritani Credea si misera
aPavaratotti sohasem tudta megcsinálni

www.youtube.com/watch?v=RAfk5GYqfwo

és kevesen mások keress rá Nicolai Gedda-ra ő a mester ebben....is

brühüyyy
@évásanyó:

egy hsz a jútyubon ehhez

LordMgls2 meses atrás

Kraus was the absolute pro. He started singing Puritani in the 50s and kept doing it for 4 or 5 decades. Nowadays everyone goes "wow wow wow guys, Maestri is singing Falstaff for the 202nd time!!". Kraus be like "keep trying son". Ahah two great artists btw

én meg egyetértek

brühüyyy
@évásanyó:
ha valaki főpapnőként felismeri mekkora tévedés az egész

olvass uána

www.youtube.com/watch?v=lbUIV3Xc7mA

brühüyyyy
@hacsaturján:

Olyan ez, mint az önkéntes kiegészítő nyugdíjpénztári számlaértesítőimen az értékelési különbözet. A fene se érti, ha + akkor örülök, ha mínusz, csodálkozok csak az a biztos, hogy nyomják Krahácsot, és az a végesbecsű, hogy 'ha én eccer kinyitom a számat, ha én eccer el kezdek beszélni!?!, egy ideje már nagyon nem igaz, hacsak annyiban nem, hogy úgy jár mint az origó ami omega lett, pedig nem is, mert tököm lett, oszt telekomm.
Az a 'Na és'-es sztorira meg azt tudom mondani, kedves Mester, hogy magának nem kell bemutatkoznom, mert ismer régről az emberálarcomat, amit hiába is festenék, de mán szinte nosztalgiáuzok, hogy gondolta a fene, oszt hiába mondom már hogy nem ilyen lovat akartam, erre gyün ez az éhes gebe, oszt mindent visz. ÖMAF. ...hogy egy másik klasszikust, továbbá egy közös ösmerőst idézzek, szintén régről e trafikokkal és rezsicsökentéssel sújtott, végtelen mattüveg alatt küszködő kies hazában.
Igaz, én se vagyok már a régi, egyre butábban nézek ki a fejemből és el sem tudom képzelni, mi lesz kettőre, de hogy rétes nem lesz estére az héccencség! Nem is baj, kell a fenének!
@Orica Középföldi:

Egér is? Nem vagyok lesújtva. Jó társaság. Ki akarna egy ménest?
@Éhes_ló:

gerlicém, én télleg ijjen magamfajta szövegnemértő vagyok, ezér asztán ne is tessen rám haragudni, sose fogattam még az epsomi derbyn, lovakat csak a tévébe látok, de aszt is mindig hátrafele. hogy kegyed miket irkál, aszt beszéjje meg háziorvosával, gyógyszerészével!
@rodeo36:

Valamelyik nap beugrom a teknikaji múzeumba, láttam ott két teleportot a minap, kölcsönveszem, beüzemeljük, aztán jókat cserélgetünk, a Te hűtőd is jónak tűnik.
@Éhes_ló: Édes lovacska! Nagyon elhanyagolsz! Duzzogni fogok! hol vannak azok a szép ódák amiket hozzám írtál?
@fehérfarkas: Azt írod: "Nem akarom dícsérni a Demszkyt, de Tarlós miben is jobb nála? Tényleg miben? "

Előszó: nagyon kártékonynak tartom a Fidesz és a kormány ténykedését. Ezt azért bocsátom előre, hogy nehogy tévesen skatulyázz be.

Most a lényeg: a Tarlós biztosan sok dologban jobb, de ezek közül kiemelnék kettőt.

1. A Tarlós nem tűnik korrupt disznónak. Nem tudok olyanról, hogy kezéhez az én városom pénze tapad. Ezzel szemben a Demszky az FKF terepjárójával járt le a horvát tengerparti nyaralójába. Már csak emiatt azonnal le kellett volna mondatnunk, hogy aztán legyen morális jogunk ekézni a következő főpolgármestert, amikor az megérdemli. De mi nem: mi eltűrtük a nyaralót is meg a terepjárózást is.

2. A Tarlós ugyan néha tapló stílusú, de legalább őszintébb mint a Fideszesek, és róla valóban elhihető, hogy a városunk érdekeit képviseli. A Demszky az öntelt mosolyával a főpolgármestersége utolsó 10 évében nem ezt a képet mutatta magáról.

Mint mondtam, sorolható még a dolog, de nincs értelme. Én úgy gondolom, hogy én egy pártatlan szelmélődő vagyok, Te meg politizálsz, befolyásolni szeretnéd a dolgokat, a véleményeket, az embereket. Nincs is ezzel semmi baj: mindenki teszi a dolgát. De mind az én, mind a Te érdekedben, sőt a KÖZ érdekében: ne a Fidesz pusztítását ne a Tarlós leváltásával próbáljátok megálljtani, mert ez hatalmas taktikai hiba: én ugyanis a pusztításnak szívesen véget vetnék, de a tarlós helyett egy szoci a mostani körülmények között nem áll a város érdekében, és a HAZA érdekében sem áll ez.

Ha viszont azt próbáljátok elérni, hogy Tarlós és többségi balos polgármestreke és képviselők, abban partner vagyok. És figyelem: nekem úy tűnik, hogy ezzel a hozzáállásommal nem lógok ki a sorból: sok tízezer ember gondolkozhat Budapesten úgy mint én. A tarlós ezért simán nyerni fog. De oda lőjetek hát :-)

Remélem elhiszed, hogy a jó szándék vezérli a kommentemet :-) (Ez a jószándék a Demszki-Hagyó páros iránt nincs meg. De a Hunvaldot sem akarom látni, bármennyire is felmentették őt. Újakat akarok látni, akik jobban hasonlítanak a közemberre, és jobban elhihető róluk, hogy becsületesek. Miért jobb nekem egy Hunvald mint egy Rogán?))
@vajdasagi: "Most a lényeg: a Tarlós biztosan sok dologban jobb, de ezek közül kiemelnék kettőt.
1. A Tarlós nem tűnik korrupt disznónak. Nem tudok olyanról, hogy kezéhez az én városom pénze tapad. "

Olcsóbbak lettek az útfelújítások, kátyúzások, csatornázások a Fővárosban? Mertha nem akkor, nem értem a matekot.
A 4-es metrónál pedig igencsak elgondolkoztahtsz azon, hogy vajon csak dilettáns károkozás történt a metró építésének leállításával és az Alstommal való pereskedéssel, aminek révén a metrókocsik 1 milliárddal drágábban érkeztek meg, vagy esetleg városvezetők zsebébe is csúszott valamennyi.
Azért azt ne felejtsd el, hogy 2010 júliusára már mindkét alagút ki volt fúrva (úliusban vették ki a 2. fúrópajzsot), és műszakilag 50% feletti készenlét volt. Az Alstom metrókocsikból, hogy igaz hogy a 2-es metróhoz, de már 2009-ben az első próbajáratok megérkeztek. Ehhez képest a 4-es metró csak 2014 márcuisának utolsó hetében lett átadva, és a 2-es metrókhoz is az Alstom kocsik 2012 őszén kezdtek el forgalomba állni, de teljes egészében csupán 2013 során váltották le a régi orosz szerelvényeket.

"A Tarlós ugyan néha tapló stílusú, de legalább őszintébb mint a Fideszesek, és róla valóban elhihető, hogy a városunk érdekeit képviseli."

Ha az Orbán rokonával, Vitézyvel való párharcát te ennek nevezed. Az egész fővárosi városvezetés másról sem szólt az elmúlt 4 évben, hogy Vizézy és Tarlós egymással harcolt, és soxor ennek vérciki levelezésben is hagnot adtak (amit egy 5 éves óvodás is vércikinek tartana).
És miről szóltak a viták? A pénzről. A főváros közlekedését kivette Orbán a főpolgármester keze alól, és saját rokonának adta. A BKK osztja el a főváros közlekedéssel kapcsolatos pénzeket. Nemcsak azt, hogy ki legyen a beszállítója, melyik társaság üzemeltessen buszt, hanem az útfelújításokat, kátyúzásokat, és minden fővárosi közlekedéssel való tájékoztató és marketing feladatot is. Lehet, hogy ezért nem korrupt Tarlós mert nincs miből lopnia? Hiszen a nagyon nagy pénzeket már nem ő kezeli, hanem a Vitézy vezette BKK.
Más jellegű nagy beruházás, építkezés pedig nem volt az elmúlt 4 évben Budapesten. 2010 utn leálltak az irodaépítési projektek, a pláza építések, a lakóparképítések, a gyárépítések (amik mégis megépültek, azokra az engedélyeket még a 2010 előtti városvezetés adta ki az engedélyeket). A semmiből viszont tényleg nehéz lopni.

Viszont ott a Városliget: annak a tönkretételét főpolgármesterként Tarlós is jóváhagyta. Az önkormányzati választások után majd jöhetne a dózerek, hogy nettó 120.300 m2-nyi épületet (összehasonlításul: a West End City Center 100.000 m2) építsenek + mélygarázsokat (azokhoz is fákat kell kivágni) + szervízutakat (mivel az autók nem tudnak a mélygarázsokba beteleportálódni). És az egész projekt 150 milliárd Forintba fog kerülni. 0 (nulla) EU-s támogatással, mert az EU visszadobta (az EU nem támogatja Euróa 1. közparkjának a tönkretételét és beépítését).
Teljesen mindegy, hogy miért hagyta jóvá: korrupció, politikai gyávaság, (Orbán) parancs(ának) teljesítés(e). Csak a végeredmény a lényeg, hogy jóváhagyta.
@fehérfarkas: Szia. Ameddig így érveltek, addig nem is érdemlitek meg a kormányzást. Sajnos ezt kell mondanom. Nagy-nagy kár egyébként.

Adios.
@vajdasagi:

Ebben mi a rossz érvelés?
A BKK-t ez a kormányzat hozta létre? igen/nem
A BKK vezetője Vitézy Dávid, Orbán Viktor rokona? Igen/nem
A BKK-hoz tartozik a főváros teljes közlekedése, annak szervezése, finanszírozása, és pénzek elosztása? igen/nem
Az útfelújtások, kátyúzások tényleg semmivel sem kerülnek olcsóbba mint Demszky idején, amikor ezért hatalmas korrupcióval vádolta a Fidesz és a média az akkori városvezetést? igen/nem
Ha az akkori útfelújítási, kátyúzási összegek a korrupciómiatt voltak olyan drágák, akkor most az annál is drágább útfelújítások és kátyúzások nem szintén a korrupció miatt ilyen drágák? igen/nem
Tényleg leálltak a nagy irodaépítések, plaza építések, lakópark építések, ipari park építések, gyárépítések a fővárosban 2010 után? igen/nem
Tényleg jóváhagyta Tarlós a Városliget beépítését? igen/nem
Tényleg 2010 júlisuában ki volt fúrva a 4-es metró mindkét alagútja, és 50% felett volt a műszaki készenlét, de ennek ellenére csak 2014 márciusában (a választás előtti héten) adták át? igen/nem
Tényleg a Fidesz-kormány szavazta meg a parlamentben a 4-es metró továbbépítésének leállítását, és Tarlós ez ellen nem tiltakozott? igen/nem
Tényleg már 2009-ben az Alstom metrókocsik első próbajáratai már itt gurltak a 2-es vonalán (az Örs vezér téren lehetett is azokat rendszeresen látni, és sokan jól meg is nézték mert újdonságnak számított), de ennek ellenére csak 2013-tól váltották ki teljesen a régi orosz metrókocsikat? igen/nem

Csupán igen/nem eldöntedő kérdéseket tettem fel, amelykre 1-1 szóval, igennel-nemmel tudsz válaszolni.
@vajdasagi: "Miért jobb nekem egy Hunvald mint egy Rogán?)) "

Talán azért, mert ő soha nem egyezett volna bele a Városliget tönkretételébe és beépítésébe. Sőt, az ő polgármestersége alatt épület meg a Városligetben a 2 játszótér és sportpálya az Ajtósi Dürer sor-Dózsa György út sarki részénél.
Kevesen tudják, hogy a Városliget 2013 decemberéig Zuglóhoz tartozott, de azt a játszóteret és sportpályákat a VII. kerület építtette és finanszírozta.
Azért írtam, hogy 2013 decemberéig, mert akkor fogadta el a parlament, hogy a Városliget 99 évre egy állam által létrehozandó vagyonkezelő tulajdonába kerül, és sem a fővárosnak, sem Zuglónak nem lesz köze hozzá. Sőt, a Városliget beépítésére vonatkozó törvényt arról szól, hogy a beépítésére nem vonatkoznak sem a építési hatósági szabályok, sem a környezetvédelmiek, sem a fővárosi városrendezési tervek. Ha akarod szépen becopyzhatom ide.
Nos, Hunvald egy ilyen törvényt biztos nem támogatott volna. Ahogy jelenleg is zugló szoci képviselője nyújtott be javaslatot a parlamentnek, hogy vonja vissza ezt a törvényt (míg Zugló fideszes polgármestere és országgyűlési képviselője nyújtota be a Városliget beépítéséről szóló törvényt, és a jelenlegi VII. kerületi fideszes polgármester ugyanúgy támogatta, mint Rogán Antal is).
Na, ezt kéne bemutatnia az RTL-nek, hogy a Városligetben a West Endnél 20%-kal nagyobb terület fog beépülni (csak nem egy épületként, hanem többként), és 150 milliárdba fog kerülni a projekt.
@fehérfarkas:

Egy kis kiegészítés ahhoz amit az előbb írtam.
Csak Anay Kunanbajec kazah költő szobrához 7db fát vágtak ki most tavasszal a Városligetben. Egyetlen egy darab kis méretű szoborhoz 7 db fát vágtak ki, mert ugye az Asztana útról meg kell közelíteni.
www.felsofokon.hu/varosligeti-hirmondo/2014/05/24/megerkezett-abay-kunanbajev

A Városliget beépítéséhez új törvényt nyújtottak be tavaly év végén karácsony előtt 1 nappal (amikor a lakosság és média nem azzal foglalkozik mit szavaznak meg a parlamentben, hanem a karácsonnyal), amely alapján erre a projektre nem vonatkozik számos törvény - ez a törvény szó szerint kiveszi ezt a projektet a meglévő törvények hatásköre alól.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300242.TV

"1. § (1) A Budapest XIV. kerület 29732/1 helyrajzi számú ingatlannak (a továbbiakban: városligeti ingatlan) az államot, Budapest Főváros Önkormányzatát és Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzatát megillető tulajdoni hányada e törvény erejénél fogva mint közfeladat ellátásához szükséges terület ingyenesen, az e törvény hatálybalépésétől számított 99 éves időtartamra az állam 100%-os tulajdonában álló Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. (a továbbiakban: vagyonkezelő) vagyonkezelésébe kerül. A városligeti ingatlanon fennálló építményekre e törvény hatálybalépését megelőzően az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett egyéb vagyonkezelői jogok, illetve Budapest Főváros Önkormányzata forgalomszervezési, közútkezelési és közösségi közlekedési infrastruktúra fenntartási, továbbá településtisztasági és hulladékgazdálkodási feladatkörei változatlanul fennmaradnak. A vagyonkezelői jog nem terjed ki a Budapest XIV. kerület, Dózsa György úr 37. szám alatti ingatlan (Műcsarnok) és hozzá tartozó földterületre, a Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda, valamint a Városligeti Műjégpálya épületére, továbbá a műszaki infrastruktúra sajátos építményeire.

(2) A vagyonkezelő vagyonkezelői joga tekintetében a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvt.) 11. § (8) bekezdés c) és e) pontja, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (6) bekezdése nem alkalmazandó.
(...)
2. § (1) A vagyonkezelő vagyonkezelői joga tekintetében az Nvt. 6. § (1) bekezdése szerinti osztott tulajdon létesítésének tilalmát a 3. § (1) bekezdése alapján létesített épület, valamint a 3. § (2) bekezdése alapján átalakítással érintett ingatlan tekintetében nem kell alkalmazni.

(2) A vagyonkezelő vagyonkezelői joga tekintetében vagyonkezelési szerződés megkötése nem szükséges.

(3) Az ingatlanügyi hatóság a vagyonkezelő vagyonkezelői jogát a vagyonkezelő kérelmére e törvény alapján jegyzi be az ingatlan-nyilvántartásba. Az ingatlanügyi hatóság eljárása díjmentes, arra az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény (a továbbiakban: Inytv.) 8. §-át nem kell alkalmazni.

(4) A vagyonkezelő az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 27. § (7) bekezdése szerinti visszapótlási kötelezettség teljesítése alól e törvény erejénél fogva mentesül.
(...)

3. § (5) Az építési tevékenység megvalósítása céljából az építtető által kezdeményezett hatósági eljárásokban a jogszabályban előírt ingatlantulajdonosi hozzájárulás az építtetőn kívüli jogalanytól történő beszerzése nem szükséges.
(...)
(7) Az (1) bekezdés alapján felépített építményekre mint önálló ingatlanokra, illetve a (2) bekezdés szerinti építési tevékenység esetén az ingatlan tekintetében - a (2) bekezdésben meghatározott tulajdoni arányban - az államot illető tulajdonjogot az ingatlanügyi hatóság az építtető kérelmére, a jogerős használatbavételi engedély vagy a használatbavétel tudomásulvételét igazoló hatósági bizonyítvány alapján, e törvény alapján jegyzi be az ingatlan-nyilvántartásba. Az ingatlanügyi hatóság eljárása díjmentes, arra az Inytv. 8. §-át nem kell alkalmazni.
(...)

7. § (7) A Városligeti építési szabályzat készítése és jóváhagyása során Budapest hosszú távú városfejlesztési koncepcióját, a fővárosi integrált településfejlesztési stratégiát, valamint a mindenkori hatályos fővárosi településrendezési eszközök szabályait nem kell figyelembe venni.

(8) A Városligeti építési szabályzat készítése és jóváhagyása során nem kell alkalmazni az országos településrendezési és építési követelményekről szóló kormányrendeletben meghatározott, zöldterületre vonatkozó előírásokat."

Felhívnám a figyelmet különös tekintettel a 7. § (7) és (8) pontokra!!!
Ha minden rendben van ezzel a projekttel, akkor miért is "nem kell alkalmazni az országos településrendezési és építési követelményekről szóló kormányrendeletben meghatározott, zöldterületre vonatkozó előírásokat" és "a mindenkori hatályos fővárosi településrendezési eszközök szabályait nem kell figyelembe venni"?
(persze az egész törvény úgy aggályos, ahogy van, mert arról szól, hogy melyik magyar törvények/jogszabályok nem vonatkoznak a projektre - vagyis nem betartjuk a törvényeket, hanem törvényt hozunk a be nem tartásukról)
@fehérfarkas: Figylej. Felőlem érvelhetsz ezek ellen. Sőt még tüntetést is szervezhetsz. De akkor is összemosd a kormányt és a fővárost. A főváros arányleg rendesen működik. És a BKK/BKV is jobban működik mint a Demszky-Hagyó-érában.

És egy főpolgármester ne menjen az FKF terepjárójával Horvátországba. Amíg a Tarlós nem lop, addig ne gyere nekem olyannal, hogy azért nem lop, mert nincs módja rá. Nekem elég az, hogy nem lop. Úgyhogy ne is folytassuk, kérlek.

Én csupa jóindulattal próbáltam Neked tanácsot adni, erre Te megpróbálsz engem meggyőzni, hogy jobb volt nekem a Demszky mint a Hagyó. pedig én igencsak emlékszem a Demszkyre is, meg a Hagyóra is. Komolyan mondom: ha még folytatod, az csak egyre rosszabb lesz: még elveszítetek engem mint szavazót ott is, ahol amúgy mellettetek állnék: a kerületi polgármesterek terén.
@vajdasagi: "És a BKK/BKV is jobban működik mint a Demszky-Hagyó-érában."

biztos vagy te ebben?
Csak mert a Mercedes buszok nem a BVK tulajdoa, hanem a VT-Arriváé.
A Volvok a BKV-é, amiket még a Demszky korszakban vásároltak, meg a Siemens Combino villamosok szintén a Demszky korszak idejéből, vagy az Alstom metrókocsik, szintén a Demszky korszakból - talán kérdezd meg Tarlóst mi tartott 4 évig, hogy üzembe álljanak a 2009-es próbajárattól.
A kis földalattit és a 2-es metrót is a Demszky korszakban újították fel, ahogy a 4-es metrót is akkor kezdték el építeni, és mindkét alagutat kifúrták 2010 júliusára, az állomásokat is kifúrták, és a műszaki készenlét is meghaladta az 50%-ot - kérdezd meg Tarlóst mi tartott további 4 évig az átadásig? És miért támogatta a 2. szakasz leállítását (ami miatt csak a Keletiig megy a Bosnyák tér helyett)?

Nagy útfelújítási programok sem voltak a Tarlós korszakban, az Üllői út és a rakpartok is a Demszky korszakban lettek felújítva, a belvárosi sétálóutca építése is akkor kezdődött el (a Váci utca folytatása is a Demszky korszakban vált sétálóutcává, ahogy a Ráday utca első szakasza is). A Hungária krt-ről a kamionok kitáltása is a Demszky korszakhoz kapcsolódik, ahogy az M0 körgyűrű északi része, és az északi Duna híd is. Az M0 déli rész kiszélesítése a Demszky korszakban kezdődött meg.
A panelprogram szintén a Demszky korszakban kezdődött meg - de sajnos ez a Tarlós korszakban szinte teljesen leállt.

A Demszky korszakban épületek a barnamezős beruházásban a rozsdaövezetekben a plázák (Duna Pláza, Árkád, MOM Park, West End City Center, Europark, Aréna, Campona, Mammut, Savoya Park, Lurdy Ház, Allee, Asia Center - sőt a Köki Terminál építése is akkor kezdődött).

De az 5 csillagos luxus hotelek közül is akkor épültek az évtizedeken keresztül lepusztult régi épületeket felújítva: New York Hotel (nagy körúton), Corinthia Grand Hotel Royal (nagy körúton), Novotel Budapest Centrum (A Blaha mellett a Thököly úton a szecessziós épület), a Mariott (A Blahán az Európeum modern dizájnú épülete) Four Seasons Hotel Gresham Palace (a Lánchíddal szemben a BM mellett), Sofitel Budapest Chain Bridge (a Lánchíd mellett), Kempinski Hotel Corvinus (Deák tér mellett - ez speciel modern dizájnú épület), Le Meridien (Deák téren), Buddha-Bar Hotel (Klotild palota épülete - az építési engedélyeket még a Demszky korszakban adták ki), Eurostars Budapest Center (Kossuth Lajos úton modern dizájnú épület) Iberostar Grand Hotel - nemcsak a régi lepusztult épületek patináját adták vissza ezek a beruházások, hanem Budapestet is feltették nemzetközi luxus-idegenforgalom térképére.
És habár ez nem hotel, de a Párizsi udvar felújítása az Andrássyn is a Demszky korszakban kezdődött el (most az ország egyik legnagyobb könyvesboltja + étterem van benne).

A Demszky korszakban épültek a Váci út menti irodaházak, az Árpád híd melletti 15 emeletes ikertornyok, a Róbert Károly-Hungária krt. menti irodaházak, a spenótház helyén épült új irodaház, az EMKE a Blahán, a Pódium Irodaház a belvárosban, a Szabadságtéren a Bank Center, számos bank irodaépülete is akkor épült (Erste, Raiffeisen, OTP, stb...), az Alkotás Point irodaházak (Alkotás úton a MOM Parkkal szemben), a Madách Trade Center (Deák tér mellett a Madách téren a 13 szintes tornyos épületkomplexum), Eiffel tér irodaház (a Nyugati pu. mellett), a Kálvin Center és Tower irodaházak (a Kálvin téren), Imperial Plaza (Déli pu. mellett), a Millenium városnegyed a MOMA, Művészetek Palotájával és Nemzeti Színházával együtt a Lágymányosi (Rákóczi) és Petőfi hidak között, stb...
És az ipari romépületekből ekkor lettek luxus irodaházak vagy loftlakások kialakítva a régi lepusztult épületek felújításával és patinájuk visszaadásával (csak már ipari helyett más funkcióval): Millenáris Park, Bálna (Demszky korszakban kezdték építeni CET néven, csak Tarlósék átnevezték), Gizella udvar, Dorottya udvar, stb...
Ekkor jött létre a Graphisoft Park és az Info Park is.
Valamint a fővárost nemzetközileg híressé tevő romkocsmák is a Demszky korszakban jöttek létre (amit a fideszes jobboldaliak bezáratnának, lebontatnának, és a helyüket sóval behintenék).

Sok mindenre nem volt elég a Demszky korszak. sok mindent máshogy fejlesztettem volna, korrupcióból pedig sokkal kevesebbet engedtem volna (vagy inkább semmit sem) - de a Főváros fejlődését, megváltozását, átalakulását a Demszky-korszakban letagadni sem lehet. Hiába próbálta 1998-2002 között az 1. Orbán-kormány büntetni a fővárost, és a 2008/2009-es világgazdasági válság is csak lassítani tudta a főváros fejlődését és szépülését.
Ezzel szemben a Tarlós korszakban szinte teljesen leálltak a beruházások, és csupán a Demszky-korszakban megkezdettek közül folytatódott néhány. Jelentős új beruházás nem történt a 4 év alatt.
@fehérfarkas: Figyelj ide: én tudom, hogy 1 szavazat, mármint az enyém, az nem sok, de ezzel a röhejes ellenkezéseddel most végleg felébredt bennem a dac. Bejelentést szeretnék tenni:

Tehát az már biztos volt, hogy én a Tarlósra szavazok majd, mert szerintem jól csinálja, de mielőtt belementünk volna ebbe a parttalan beszélgetésbe, én biztosra vettem, hogy a saját kerületemben a baloldali polgármester-jelöltre szavazok. Most azonban ünnepélyesen bejelentem: a Te csökönyösséget miatt csakazértis ott is a Fidesz jelöltjére fogok szavazni. Truccból. És ha folytatod a dolgot, akkor a családomat is ráveszem erre. Utána esetleg folytatod a barátaim rábeszélésével.

Ez már tényleg nonszensz, ahogy a Demszky-t mosdatjátok. Szégyelljétek magatokat!
@fehérfarkas:

És nem lehet arra hivatkozni, hogy a világgazdasági válság miatt nem épült szinte semmi Budapesten 2010-14 között (és annak a kevésnek a jelentős része is még 2010 előtt kezdődött el, csak a kormányváltás után fejeződött be).
Hiszen az elmúlt 4 évben a szomszédos Bécsben, Pozsonyban vagy régióbeli Varsóban, Wroclawban, Brnoban és Prágában számos irodaépületek, lakónegyedek és gyárak épültek. Bécsben ezalatt az idő alatt már átadták a 248m magas DC Tower 1 felhőkarcolót (2013-ban), és már építik a DC Tower 2-őt is.
Hogy Isztambulról, Londonról, New Yorkról, Chicagóról, Szingapúrról, Moszkváról, Milánóról, Madridról, Dubairól, Rijádról, Mekkáról, Ammanról, Bejrútról, Bakuról, Shanghajról, Kantonról és Shenchenről, Hongkongról ne is beszéljek.
Valahogy 2010 után egyedül Budapesten állt meg az élet mind Európa nagyvárosai, mind a világ metropolisai közül.

Persze lesz igazi nagy fideszes beruházás is Budapesten, ami csak és kizárólag a Fideszhez köthető: a Városliget beépítése a Múzeum Negyeddel 150 milliárd Ft-ért, és még egy 12 emeletes épületet is beépítenek a Városligetbe.
A világ más nagyvárosaiban a belvárosokban zöldítenek, parkosítanak, nálunk meg Európa első közparkját, a 200 éves Városligetet beépítik, tönkreteszik. Ha már az unortodox gazdaságpolitikát messze elkerülik a magáncégek, akkor az állam ezzel mutatja be, hogy igenis van Magyarországon és a fővárosban beruházás. Ha kell, akkor ennek demonstrálására a Városligetet is tönkreteszik.
(hogy aztán ki és miből tartja fent azokat a múzeumokat, amikor jelenleg is a rezsit és béreket is alig tudják kifizetni a múzeumok, a felújításokról meg nagyobb raktárakról meg álmodni sem mernek - az már egy másik kérdés;
erre nagyon jó példa a Múzeum Negyed kormánybiztosának kinevezett Baán László, a szépművészeti Múzeum igazgatója, hiszen a Szépművészeti Múzeum bejárata és oldala szépen fel van újítva, de a hátoldalát ronda alumínium palánkok takarják el, hogy ne látszodjon, hogy málik a vakolat és utoljára még a szocializmusban költöttek rá;
ez nagyon jól bemutatja milyen sors vár majd a Múzeum Negyedre is, ha egyszer a kormánybiztosának a múzeumának állagmegtartására is ennyi pénzt szentelnek;
ugyanis a múzeumokat nemcsak felépíteni kell drága pénzekért, hanem fenntartani és folyamatosan felújítani, karbantartani is;
ebből a 150 milliárdból inkább a jelenlegi múzeumokat újítanák fel, és a múzeumi alkalmazottak bérét emelnék meg, mert szégyen milyen keveset keresnek)
@vajdasagi:

Hát akkor szavazz a Tarlósra. Egyébként tök mindegy ki lesz a főpolgármester, mert amíg a Fidesz unortodox gazdaságpolitikája van Magyarországon, addig a magán beruházók nemcsak Bivalybasznád-külsőt kerülik el messzire, hanem Budapestet is, mert itt is a kormány unortodoxiája érvényesül (adótörvények, gazdaság politikai, multik elleni szabadságharc, stb).
Az előbb említett külföldi városok nemcsak a főpolgármestereik miatt fejlődtek olyan jól 2010 után is, hanem mert unortodox helyett ortodox gazdaágpolitikát folytatnak azokban az országokban. Ahogy a Demszky-korszakban sem Demszky miatt fejlődött Budapest, hanem mert a magyar kormányok 1990-2010 között ortodox, piacbarát, kapitalista politikát folytattak.

Budapest termeli meg a magyar GDP 40%-át. = A 10 milliós magyarország 1,7 milliós főváros 4 millió embernyit termel meg.
Míg a magyar GDP az EU átlagának a 70%-a (ez átlag érték, amelyet feljavít a fővárosi adat, mert pl. Észak-Magyarország Régió az EU átlagának csak a 40%-a, de Nyugat-Dunántúl is csak a 60%-a), addig Budapest GDP-je meghaladja az EU átlagát. Sőt, az OECD régiók közül is a felső negyedbe (Highest Fourth) tartozik, olyanokkal együtt mint Róma, Leeds, Ohio, Bologna, Stuttgart, Köln, stb...
Ebből következik, hogy Budapest fizeti be a legtöbb adót a költségvetésbe - ennek ellenére a töredékét kapja csak vissza. Ez érthető is, mert kell a szegényebb régiók és települések felzárkóztatására és fejlesztésére a pénz.

Ami nem mindegy azok az arányok. A nagyon torz arányok miatt nem érzi Budapesten az ember, hogy fejlettebb lenne Torinonál, Liverpoolnál, Sheffieldnél. A BKV nemcsak a fejlesztésekhez nem kapja meg a szükséges pénzeket, de a működéshez sem. Csak a metrók napi forgalma meghaladja a 829.000 főt.
Éves szinten a BKV utasforgalma 1,4 milliárd(!!!) utas. És ennek ellenére mégis veszteséges és alulfinanszírozott. Miért?
Mert a főváros bevételeinek jelentős részét elvonja a kormány: egy része az országos egészségügyre, oktatásra, igazságszolgáltatásra, szociálpolitikára megy, más része epdig a vidéki települések és régiók fejlesztésére meg működtetésére/életben tartására.
Magyarul: ez az 1,7 millió tartja el a másik 8,3 milliót.
Ez persze kerekítés - mert azért van néhány más sikeres város is, amely megtermelné a saját működéséhez valót, csak azoktól a városoktól is ugyanúgy elvonják a bevételeiket, mint a fővárostól: Győr, Szombathely, Szeged, Székesfehérvár, Tatabánya, Debrecen, Érd, Törökbálint.
Nem az a gond, hogy elvonnak valamennyi pénzt a sikeres városoktól a szegényebb és fejletlenebbek felzárkóztatása címén - hanem az elvonások mértéke/aránya. Hogy hiába sikeres egy város, ha egyszer olyan sokat vonnak el tőle, hogy az már a napi működését veszélyezteti, normális (világszínvonalú) fejlesztésre pedig gondolni sem lehet.

Mint írtam fentebb, Budapest adja a magyar GDP 40%-át, és fizeti be a költségvetésbe a legtöbb adót. Ha nem lenne ez a nagy mértékű elvonás Budapesttől, akkor fővárosiaknak olyan életszínvonalon kellene élniük mint a franciáknak vagy a finneknek: a GDP/fő PPP alapon 35.000 dollár. És a budapestiek jobban élnének mint az olaszok vagy a spanyolok (30.000 dollár GDP/fő PPP alapon)
(ezzel szemben Magyarország GDP/fő PPP alapon 20.000 dollár - ami mivel egy átlagszám, pont a fővárosi adat javítja fel ennyire)
És ez nem 2010 után a Tarlós korszakban alakult így - Tarlós csak megörökölte ezt a helyzetet, és alatta csupán 4 éve fejlődés helyett csak stagnál a főváros.
@fehérfarkas: Esküszöm mindenre ami szent: épp most érted el, hogy a kerületi polgármesterin a Fidesz-jelöltem támogassam, pedig Isten látja lelkemet: utálom és lenézem. De mégis: miattad, truccból rá fogok szavazni. Tudom, 1 szaqvazt ritkán perdöntő, de tőlem most ennyire telik.

Ha megint írsz erre egy ilyen választ, akkor a családomat is ráveszem ugyanerre. És ha ez nem lesz elég, még talán tudom tovább folytatni a dolgot. Hát Ti hülyék vagytok: Ti még azt sem tudjátok, ki a barát is ki az ellenség! Hát Titeket nem szabad visszaengedni a hatalomba: Ti semmit nem bántatok meg és semmit nem tanultatok! Hát tényleg csak ilyen hülyék műveik a politikát ebben az országban?
@vajdasagi:

aki a tények, tényadatok, saját valós érdeke helyett érzelmekből szavaz bárkire az megérdemli. Csak utána ne tessék sírni, hogy bés, Pozsony, Varsó, Bukarest fényévekre húz el Budapest mellett, és az életkörülmények pedig annyit romlanak, hogy visszasírod a sokat szidott "elmúlt 8 évet" és az 1990-2010 közti ortodox gazdaságpolitikát és a világra nyitott külpolitikát a mindenkit ellenségnek látó szabadságharcos politika helyett.

Egyébként az igen/nem kérdéseimre válaszoltál már? Hiszen amire nem-mel válaszolt, azzal meg is cáfoltad az állításaimat. Személyeskedés helyett ott a lehetőség, hogy megcáfold amiket írtam. :)
@fehérfarkas: Most veszítette el a kerületi balos jelölt a három családtagom szavazatát is a Fidesz-jelölt javára. Te valóban hülye vagy!

Adios.
@vajdasagi:
Ha valaki azért szavaz a Fideszre és beszéli rá erre a rokonságát, mert az egyik blogon egy kommentelővel nem ért egyet, mert összevitatkoztak (egyébként is a politikai blogok lényege a politikai viták demokratikus megvitatása), hát akkor annak az egészségére.
Demokrácia van, arra szavazol akire akarsz.

Aztán ha majd a manyup államosítás, unortodox gazdaságpolitika, trafik mutyi, földmutyi, takarékszövetkezet mutyi, 4 év alatt 5500 milliárd Ft-tal növekedett államadósság (ebben a Paks II.-re felvett orosz kölcsön nincsen benne), 3000 milliárd Ft-nyi megszorítás, 30 új adónem, Európa legmagasabb ÁFÁ-ja, 300 ezer külföldre kivándorolt magyar, 1 millióval növekedett szegények száma, visszamenőleges hatályú törvények, az Alkotmány 6x-i módosítása 3 éve alatt, győzteskompenzációs választási törvény (ahol 44%-kal 2/3-os parlamenti mandátum szerezhető) után valaki megkérdezi, hogy mindezek tudatában mégis miért a Fideszre szavaztál akkor majd azt fogod mondani a szemébe nézve, hogy azért, mert az egyik blogon összevitatkoztál egy nickkel és dacból szavaztál a Fideszre? Hát, te tudod. Demokrácia van, elfogadom a döntésedet, csak nem értek egyet veled. Csupán Simicska klasszikus mondása jut erről az eszembe (ugye nem haragszol, hogy Simicskát idézek?): "Mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni".

Én tudom miért nem szavazok Tarlósra. Leírtam az előbb. Te a válaszaimat nem fogadod el, ezt megértem. De hogy cáfolni sem próbálod meg, és vitába sem próbálsz szállni a leírt adatokkal, azt is megértem. Az egyetlen ami érthetetlen, az általam leírtakat nem cáfolod érdemileg, de Tarlóst mégis korrupció mentes politikusnak tartod, és a főpolgármesterségét meg jónak. Mert ha legalább érdemileg cáfolnád, hogy ebben és ebben nincsen igazam, abban meg abban pedig tévedtem, akkor meg tudnám érteni a logikádat.

Egyébként pedig egyáltalán nem vagyok Demszky-fan. 2010-ben a leváltását akartam. Arról nem én tehetek, ha 4 évvel később azt látom, hogy míg Budapest stagnált (az átadott nagy beruházások mind még 2010 előtt kezdődtek el), addig Bécsben, Pozsonyban, Varsóban, Brnóban, Wroclawban sorra épültek a dolgok, fejlődtek, gyarapodtak. De amikor ennél távolabbi nagyvárosokat nézek, ott is az elmúlt 4 évben fejlődést, építkezések sokaságát láttam: Isztambul, Amman, Bejrút, Casablanca, Rabat, Marrakech, Rijád, Mekka, Szingapúr, Shanghai, Hongkong, Dubai, New York, Chicago, Zürich, Madrid, Milánó.
Nem Demszky szeméje miatt fejlődött 1990-2010 között Budapest, hanem mert mind a fővárosban, mind a kormányzati politikában (igen, még az 1.Orbán-kormány alatt is) a világra nyitott, befektetőbarát, kapitalista, liberális, ortodox gazdaságpolitika volt.
(sajnos volt korrupció - de most nincsen? A Fővárosban 2010 után szerinted tényleg megszűnt a korrupció? Te ezt komolyan elhiszed? És azt is, hogy Tarlós azon kevés magyar politikusok közé tartozik, aki nem korrupt?
Tudod, én vallásos vagyok: éppen ezért én Istenben hiszek, és nem pedig olyan hamis mítoszokban, mint az, hogy 2010 utáni fővárosi városvezetés korrupciómentessé vált, és a főpolgármester pedig a hazai közélet legtisztességesebb, szinte egyetlen korrupciómentes politikusa. De nem akarom megsérteni hitedet, mert demokráciában nemcsak arra szavazol akire akarsz, hanem abban hiszel amiben akarsz - csak tőlem ne várd el, hogy ugyanarra szavazzak mint te, és ugyanabba higgyek mint te. Mert ez meg az én demokratikus jogom, hogy arra szavazzak és abban higgyek amiben akarok.)
@fehérfarkas: Az valóban demokratikus jogod, hogy arra szavazz, akire akarsz.

Már az elvakultság, az nem biztos, hogy jogos és helyes.

Korrupciómentessé nem tehető egy ekkora város, de mégis a mostani érában a fővárosi korrupció jelentős mértékben csökkent (és ezzel egyidőben az országos meg nőtt). Nos, ezért nagyon helytelenítem, amikor az országos politikát összemosod a fővárosival. És nem benyomások

Amúgy pedig majd ha tarlós is a főváros terepjáróját használja, vagy bármi más ehhez hasonlóan megengedhetetlen dolgot tesz, akkor kérlek jelezd azt nekem.

A kérdéseidre nem áll szándékomban válaszolni, mert nem relevánsak a számomra, de van közöttük csúsztatás-jellegű is. Azonban a városunk Tarlós alatt épül-szépül. Ezt mindenki, aki nem elfogult jól látja. Pl. éppen a Cet/Bálna jól mutatja a Demszki/Tarlós különbségeket. De Téged úgysem lehet megingatni a vad gyűlöletben, amely szemellenzőt tesz rád.

Azonban attól én még baráti üdvözletemet küldöm. Hidd el: nem én vagyok itt a legyőzendő ellenfél.
@vajdasagi:

Nincs bennem vad gyűlölet, csak több mint 20 országban jártam 4 kontinensen, éltem külföldön 2 országban is, és nagyon az urbanisztika az egyik hobbim, és nagyon jól tudom milyen városban szeretnék élni.
Székesferévárottról származom, az ország legdinamikusabban fejlődő városából - ez a város még most az unortodoxia ellenére is fejlődik, és ide az unortodoxia ellenére is települnek be külföldi cégek. Budapesten pedig 12 éve lakom, jelenleg (3 éve) 3 kerület találkozásánál a Városliget mellett.

A Bálna pont arra a példa, hogy egy 21. sz-i fiatalos, modern kulturális központnak tervezett tervezett helyből hogyan csináljunk önkormányzati plázát, amelynek a fele olyan igazi magyarosch (sch-val) félig üres, félig kihasználatlan, de jó sokba kerül a fenntartása az adófizetőknek. Az eredeti koncepciót persze ki kellett dobni a kukába, a korábbi gárdát ki kellett b@szi, mert ők komcsik (egyébként nem is komcsik voltak, hanem liberálisok - de a Fidesz nyelvén a kettő egy és ugyanaz), és aztán átnevezni az egészet CET-ről Bálnára, nehogy valami is arra emlékeztesse az embereket, hogy a Tarlós korszak előtti dologról van szó. Egyébként így is van ennek a rendje, mert a Bálnának semmi köze funkciójában az eredetileg elképzelt CET-hez. Ez most egy félig üres önkormányzati pláza, ahol az üres helyeket majd a csókosoknak próbálják olcsón kiadni.

Ráadásul:
1. Demszky most nem indul a választáson - ha te a Demszky gyűlöleted miatt szavazol a Tarlósra, akkor közlöm veled: 2014 nyara van. Az idő pedig előrefelé halad és nem vissza. 2006-ban vagy 2010-ben elfogadtam volna az érvelésedet, de azóta eltelt jó pár év, és Demszky nem indul többet a főpolgármesteri székért.
2. a Demszky-korszak nem azt jelenti, hogy mindent Demszky csinált. Sőt, 2006-2010 között a fővárosi közgyűlés szinte fele-fele arányban volt jobbos és balos. De biztos a közgyűlés jobboldali képviselőinek szavazatai, beadványai, indítványai, javaslatai mögött is Demszky állt.
3. mint írtam Demszky személyét én magam sem szerettem. Ami miatt az a korszak jobb volt mint a mostani: azok a fejlesztések, a nyitott liberális gazdaság és várospolitika, a befektetőbarát gazdaságpolitika, az unortodoxia (valójában rákosista kommunista) helyett ortdox kapitalista gazdaságpolitika, stb (konkrétan felsoroltam abban az időszakban milyen jelentősebb fejlesztések voltak, és milyen jelentősebb befektetések jöttek ide) - tehát nem maga Demszky személy volt a jó (mert a stílusát nem bírtam), hanem az, hogy európaias liberális kapitalista város volt akkor Budapest, ahova jött be a külföldi tőke, amely fejlődött (ha visszaemlékezel, akkor állandóan azon ment a panasz, hogy minek már megint újabb irodaépület, újabb lakópark, újabb pláza, újabb banképület, újabb luxus szálloda, újabb híd a Dunán, újabb akármi - most ilyeneket miatt nincs panasz, mert nem jön ide senki, és már nincsenek nagy építkezések)
@vajdasagi: "Nos, ezért nagyon helytelenítem, amikor az országos politikát összemosod a fővárosival."

És miért ne?
Főpolgármesterként Tarlós hányszor állt ki a kormánnyal szemben, hogy az unortodoxia nemcsak a bázakerettyei vállalkozások teszi tönkre, hanem a fővárosi vállalkozásokat is? Hogy korábban Budapest a külföldi befektetők kedvelt célpontja volt, de az unortodoxia óta nemcsak Bázakerettyét, hanem Budapestet is messzire elkerülik a nagy befektetők? Hogy a manyup államosítása nemcsak a vidékiek pénzének a lenyúlása, hanem a fővárosiaké is? Hogy trafikmutyi nemcsak vidéki, hanem a fővárosi kisboltosok megélhetését is rontotta? És még hosszan lehetne sorolni, ahol Tarlós nemhogy nem állt ki a budapestiekért, hanem egyesen a kormányzati propahantát próbálta a fővárosi lakosság torkán lenyomni. A BKV-t pedig a Fidesz pártkampányának az eszközévé silányította le: 2012-ben a buszok oldalai a Gyurcsányt és Bajnait karaktergyilkoló gyűlöletkeltő plakátok, 2014-ben a kampányidőszakban pedig csak és kizárólag a Fidesz és a CÖF plakátjai/matricái voltak a BKV buszainak az oldalán. Még Zuschlag János szocikat besározó könyvének a reklámja (valójában ez is CÖF reklám) is helyet kapott a BKV buszainak oldalán. Ezzel szemben az Összefogás, Jobbik, LMP reklámjait pedig nem lehetett kitenni a BKV buszaira. De azért nyugodtan éljél abban a hitben, hogy Tarlós az országos fideszes politikától független, ráadásul a korrupciót visszaszorította a Fővárosban (kár, hogy ebből én semmit nem tapasztalok - sőt az útfelújítások még gagyibb minőségűek mint az általad gyűlölt Demszky-korszakában; de ennek a korrupcióhoz biztos semmi köze, ugye?).
@fehérfarkas: Szia Fehérfarkas. Köszönöm a válaszokat. Nem tudom, hogy megérdemelt-e ez a részedről ekkora melót, de azért köszönöm :-)

Azért nem biztos, mert:
a) magam is sokfelé jártam a világban
b) magam is hasonlóan vélekedem az országos politikánkról, mint Te.

Akkor csak arról érdemes beszélnünk, hogy mi az a nagyon kevés, amiben nem értünk egyet - és remélem attól még nem fogsz haragudni, ha marad ilyen is.

Tehát amit én másként látok:

1. Budapest igenis sokat szépült ebben az utolsó 4-5 évben. A turisták most szebbeket mondanak róla,mint régen. Tudom, mert több tucat barátom jár turistaként ide. Meg az internet-világ véleményét is elég megnézni: felfejlődtünk újra Európa legszebbnek tartott városainak rangsorában, és jönnek is a turisták egyre többen, és egyre több pénzt fognak itt hagyni. A turizmusban világszínvonalon teljesít Budapest, és a mostani vezetésnek ebben több érdeme látszik, mint a Demszki-félének. És nemcsak a turistának szép ez a város: nekem is szebb most, mint 5 éve. Ne mondd, hogy nem így van, mert azzal pont hitelteleníted magad.

2. A Tarlós lehet tahó, de őszinte. És én ezt nagyra értékelem. A Demszki hibáit meg ne felejtsük már el olyan könnyen, hogy "régen volt az".

3. Gazdasági ember vagyok, kérlek hidd el amit mondok: a Tarlós-féle fővárosban kevesebb a korrupció, mint a Demszki-félében.

4. Nincs is rendes balos főpolgármeszer-jelölt. Meg eléggé ki is üresedett az a poszt (sajnos). Akkor miért pont erre lőtök akkora rössel?

5. Van a harcászatban egy olyan bölcsesség, hogy a másik oldal gyenge pontjait kell támadni, nem pedig az erőseket. Hát annyi gyenge pont van a Fidesznél: mi a fészkes fenéért vívjátok ezt a csatát pont itt? Ez az Fidesz erősebb pontjainak egyike (pedig kevés ilyen van).

Baráti üdvözlettel
Vajdasági
@vajdasagi:

Bocsánat, elolvastam és lenne pár reflexióm.

1. Más ezt nem így látja, és aki meg konkrétan ott is lakik, annak sem ez a véleménye. Budapest pedig nem a felkapott turistalátványosságokból áll, elsősorban - de még azok esetén is minimum kétséges, hogy egységesen ki lehet-e azt jelenteni, amit te itt most elég sommásan megtettél.

2.Egy ilyen posztot betöltő ember nem lehet tahó. Ha az, vagy annak tűnik, akkor ne normális országokban elzavarják a vérbe. Az más tészta, hogy Tarlós ezen kívül még egy megalkuvó, kicsinyes, ámde arrogáns f&sz is. Bábnak tették oda, bábként is viselkedik. Ennyi.
(Demszkynek számos hibája volt - én konkrétan nem állhattam -, de Tarlóssal és a jelenlegi helyzettel összevetve (sajnos) még mindig jobban teljesített.)

3.Ezt elég nehéz elhinni - akár gazdasági szakember vagy, akár nem - elég ehhez naponta elolvasni a híreket. Amennyit itt és most lopnak, ahhoz képest a korábbiak elenyésző aprófillérnek tűnnek. Rogán, Habony ... nem sorolom ...

4. Ez igaz. De elég nehéz úgy indítani bárkit is, hogy amint a neve felmerül, már lőnek is rá ezerrel a fidnyikek és a médiájuk - hogy aztán az alaptalan vádjaikat évek múlva egy bírósági záróvégzés negligálja csak. Nem hiszem, hogy sokan vannak, akik örömmel állnak hosszú évek bírósági hercehurcája elé.

5. Erős pontja? Úristen, milyen lehet a gyenge!

Ha jól értem, te kedveled a tarlósi Budapestet. Nehéz ezt megérteni ...
@Evezős: Köszönöm a választ.

1. Budapest szép. És egyre szebb. Egyre versenyképesebb a nemzetközi turizmus számára. Én is élek, és ezt így látom. Külföldi látogatóim is így látják. Minden nemzetközi kimutatás szerint Budapestre jönni egyre inkább érdemes. Országrombolás történik, de a város megpróbál szépülni. És sikerrel.

2. Demszky nem "teljesített". Szinte semmit nem csinált, kívéve a személyes érdekei keresését. Én sem ki nem állhattam. És szégyen rénk nézve, hogy nem zavartuk el a p&csába amikor az a terepjárós botránya volt. Egy magára valamit is adó demokrácia nem engedheti meg magának, hogy az olyasmi elnézi. Most vezeklünk azon bűneink miatt. (Mármint amiatt, hogy Te meg én meg a hasonlóak nem kényszerítették akkor lemondásra.)
A tahóság relatív fogalom, és én úgy látom, nem okoz a városunknak maradandó károkat ezzel.
A megalkuvás: másként nem lehetne főpolgármester. De amennyire én látom, megteszi azt, amit megtehet.

3. Nem tudom, hogy szándékosan, vagy véletlenül kevered-e az országos politika és a fővárosi politika dolgait. Mindenesetre a Habony is meg az 5. kerület polgármestere is az országos politika részei, és ezeket a korrupciókat ne a fővárosra terheld, hanem a Fidesz-vezérkarra. Oda Tarlós látványosan nem tartozik. Megismétlem: most kevesebb a fővárosi szinten a korrupció, mint a Demszky-Hagyó korszakban. Ez nem benyomás kérdése: ez tényszerűen így van. És már csupán ezért megint Tarlóst kéne megválasztanunk. Sajnos nem sok vizet zavar, de mégiscsak.

4. Igaz, hogy a jobboldal erősen megtámadná bármelyik komoly jelöltet. De a lényeg: NINCS komoly jelöltünk, tehát ne erőltessük a dolgot.

5. Mi a gyenge pont? Ezt komolyan kérdezed? Hát gyenge pont a Lázár, meg a Habony, meg az országos politika megannyi arca, akik aktívan vesznek részt hazánk tönkretételében. És akkor ehhez képest valaki azzal jön nekem, hogy a Tarlós tahó? Hát mi ez a jellemhiba a haza tönkretételéhez képest? Nehogy már tényleg ne értsétek a különbséget! Inkább találjunk jó jelöltet az 5. kerületben és próbáljuk meg a lehetetlent: választassuk meg őt az 5. kerületben. No, ez is baromi nehéz feladata lenne, de legalább milyen hasznos lenne :-)

Baráti üdvözlettel
Vajdasági
süti beállítások módosítása