Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • taga20: @Neytiri111: te most a háborús bűnös putlernek drukkolsz? brávó! ja és, slava ukraini! (2024.11.22. 17:59) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.11.02. 05:59 Fabius

Orbán ajándéka az IMF-nek

Címkék: gazdaság fidesz költségvetés imf

Kedves Lagarde asszony, szeretve tisztelt tárgyalópartnerem!

Hát kisztihand. Hogy vagyunk drága asszonyom? Mert én rosszul, ezért írom e sorokat. De remélem Önnek kedves egészsége jól szolgál, a vírusok, bacilusok messze elkerülik. Rossz rágondolni, hogy ebben a szottyos időben akár ön is megfertőzheti náthával a gyerekeket, a szinte felnőtt Pierre-Anrit és a kis Thomást. Küldtem volna egy kis hazai szíverősítő pálinkát, a szaga dögletes, mert a szilva túlrohadt egy kicsit és az utópárlatot is rádobtuk - inkább pocsékba höhö, mint kárba, szoktuk mondani - de 53 fokos, vírusölőnek legjobb, ám tudom nem fogyaszt ilyesmit, ahogy a mangalica kolbász se fér bele a vegetáriánus értendjibe', fene azt a kákabélű francia fajtáját.  <---- (ezt majd fordítsátok píszíre Árpikám!)

De nem rabolnám az idejét csacskaságokkal kedves Kriszti. Éppen csak arra hívnám fel a becses figyelmét, hogy valami szörnyű félreértés van országom és az Önök szervezete között. Mire a diplomácia csatornákon eljutott hozzám a legutóbbi üzenet, érdekes kicsengése lett neki. Mintha megharagudtak volna kegyedék a magyar lapokban a Valutaalapot méltató és népszerűsítő kampányunkra. Biztosíthatom, hogy mi sem áll messzebb a mi szándékainktól, mint megbántani Önöket. De sajnos azt még nem sikerült elérnem, hogy minden nyomtatott sajtóterméket Kövér Szilárd nyomdájában állítsanak elő, így előfordulhatnak rajtuk kívülálló és könnyen félreérthető hibák. Igen, ez lesz az. Sajtóhiba volt. Intézkedek is nyomban, hogy a Nemzeti Szalonnamária Hivatal sújtson le rájuk a médiatörvényünk teljes szigorával. Teccik látni mondtam én két éve is, hogy jó lesz ez még valamire. 

Addig is oszlassuk el a köztünk lévő bizalmatlanságot, mert bizony mondom úgy üli ez az én lelkemet, mintha az éppen jóllakott Tállai Bandi pöffeszkedne a mellkasomon még alvás közben is. Nem értem miért mondja Gerry Rice külkapcsolatokért felelős igazgató, hogy nincs időpontunk, és hogy:

„A programtárgyalásokon való érdemi előrelépéshez arra lenne szükség, hogy a (magyar) kormány világosan jelezze: az IMF-et és az Európai Bizottságot értékes partnernek tekinti a reformkiigazítási folyamat tervezésében és hogy világosan elkötelezze magát az olyan intézkedések mellett amelyek biztosítják a pénzügyi kiigazítást és előmozdítanák a növekedést"

 Mire alapozza ezt? Nem értesült még a Nemzeti Együttműködés legújabb sikeréről, az üresre radírozható főszámhelyű magyar költségvetésről? Attól szabadabban reformkiigazítási folyamat nem tervezhető, hogy az üres számok helyére majd beírunk valami mást. Mit tudom én, valami olyat, amikből még sokkal nyilvánvalóbban kiderül mennyire partnerek vagyunk bármiben. De ha szükségesnek látja kedves Kriszti, akkor a sorozatban ekkora hibákat elkövető magyar média bűnhődése képpen leközöltetem velük vezeklésül a helyreigazító kampányt, csak hogy örömet szerezzek. 

orbán imf5.bmp

 

Ha belenéz a szemembe még a fotóról is világosan látszik mit érzek én Önök iránt. Hiszen rokonok vagyunk szegről végről, vagy mi. Az Önök totemállata a gall kakas, a miénk a turul, vagyis közösek gyökereink egészen a madarak osztályának kialakulásától. Közös ősünk a microraptor, ráadásul egy közepesen képzett ornitológus meg sem tudja különböztetni a gall kakast a turultól külső jegyei alapján. Kérem segítsen egy megszorul rokonnak könnyíteni a lelkén, mondja, hogy a félreértéseket tisztáztuk, jelöljön ki számunkra egy időpontot a nem túl távoli jövőben, és konstruktív hozzáállásával igyekezzen kihúzni engem ebből a slamasztikából november hetedikén! Lécci. Léccilécci. Lécciléccilécci.

Csókpuszi, Viktor. 

525 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr944884920

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hiszek egy Viktorban... 2012.11.02. 12:54:31

Van ugye politika, és van vallás. A FIDESZ és személy szerint annak vezetője esetében úgy látszik ez a határ kezd teljesen elmosódni. Fontos kijelenteni, hogy tudatosan irányított dologról beszélünk, ezek a dolgok nem csak úgy történnek. Azt szintén ér...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.02. 07:18:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Knósszosz: "Imádom olvasni." Én is a Tiédet, csak Boli ezt el ne olvassa, mert rögtön félre érti, és tőkét kovácsol belőle.
Úgy látom, Macisajt a válaszom után azonnal lelépett végleg, pedig randizni akarok vele, rábíztam a hely megjelölését.Nem baj, van még idő. Láttad? Új nevem van, Hófehérke! Ő nevezett el, azért szép tőle, csúnyát is mondhatott volna.
Más:Peninek már írtam róla, hogy nagy gazdasági növekedésnek nézünk elébe most, hogy Szíjjártó megkötötte Vietnammal a gazdasági megállapodást.Az egyik általunk kivitelezendő mega beruházás egy víztisztító rendszer kivitelezése lesz, mely 120.000 vietnaminak jelent iható vizet. Nekünk meg a napokban üzent az eu, hogy mi lesz már az ivóvizünk arzén mentesítésével, mert lejár a határidő, pénzt is adtak rá.
Úgy tudom, hogy Vietnam rendszeres gabona behozatal mellett tud csak gondoskodni a lakóiról, mi meg adjuk hozzá a sertést húst, hogy komplett legyen az ebéd. Nálunk zárnak be a húsfeldolgozók, oda pedig 12 cég exportál sertéshúst. Ráadásul a külkereskedelmi mérlegünk mindíg többletet mutat az export javára.
Mindössze két megállapodás kapcsán vontam párhuzamot a két országra jellemző viszonyok között, és finoman szólva, de ellentmondásokat látok.
@incze:

"És akkor még örülhet, hogy nem vágtad jól pofán. Itt vérnyog a tyúk ahelyett, hogy szülne."

Nem vérnyog, és már megtette.

Kommented után azon gondolkodtam el, hogy vajon van-e feleséged vagy barátnőd, élettársad, vannak-e gyerekeid (különösen leányod), van-e lánytestvéred, hál' istennek él-e még drága édesanyád, és vajon tudják-e, mi az inda-s nicked?
Ha igen és olvasták ezt, vajon szégyellik-e, hogy egy olyan egybites férfi van a családjukban mint te.

Az én drága édesanyám sajnos már 20 éve nem él, de ha élne és tőlem olvasta volna az idézett sorokat, elsüllyedne szégyenében, hogy egy tapló bunkót nevelt.
Nem tudom, linkelte-e valaki, de a VV-n Magyari Péter pontosan ugyanazt írja le, amit Fabius a regisztrációról, illetve a 2014-es választásokról.
@Penivaldes:
Ne légy már ilyen Peni!
Én mindenkit szeretek, akinek van agya.
Úgy teszel, mint ha ma ismertél volna meg.
Necsináddmá!
Természetesen imádlak, de én mint igen nagy tisztelője a hölgyeknek, másokat is kedvelek. Mariann ebbe feltétlenül beletartozik, meg az ide kommentelő hölgykoszorú mindegyik képviselője is! Puszi nektek!-:)))
@Mariann19:
Ezt finoman mondtad, detélleg-:)
Tudod az tetszett az elmúlt 36 órában, hogy Pötyike (az ártó/szíjjj) Vi-het námban arról beszélt, hogy segít a sárgáknak megcsinálni, a lakosság címnyilvántartási rencerétet.
Miközben itthon meg pont ezt akarják a szemétdombra tolni.
Mondd meg őszintén, van mocsokabb féreg ennél a hatalomnál?

Vicc ez, kedves Mariann.
...ha még az lenne...
@De hol van Columbo felesége?: Nagyon aranyos vagy, nagyon szépen köszönöm!Gondolom, kölcsönösen olvassuk egymás kommentjeit, ha olyan lesz a téma, mint a múltkor, akkor újra rátérünk a boncolgatásra a szokásos módon. Szia!
@jog-ász:

" az a baj hogy egy rövid államcsőddel is a nyomorult nép jár rosszul, de ha ez az ára, meg fogják tenni..mindenkinek legyen egy két havi tartaléka mielőtt beköv az államcsőd.. "

Most megrémisztettél.
Gyors tartalék-átvizsgálást végezve megállapíthatom, hogy "annyit is érek".
Orbán legújabb szlogenjét utánozva, beillesztem a szövetrendszerembe.

Ha most elkezdem, hogy " szívd fel begyem a vizet, ... és a sok információt", - lemondom a zinternetet, a vizet, a gázt, a villanyt, a tranzakciós adómat, sárgacsekkadómat és a gyerekemet, talán össze tudom hozni a kéthavi csődtartalékomat.
@De hol van Columbo felesége?:
@Mariann19:
Hosszú hétvége ez megint, szóval elfáradtak a törzsközönség tagjai.
Boli álomba ringatta magát ChT-vel (a mázlista..), Egér is bebújt a lukába, szóval ma estve marad a szunya.
Jó éjt mindenkinek, szevasztok!
@Silverhaar:
Nos, nyilván nem dolgoztál eleget, mondhatnám nem termeltél elég értéket. Ugyanis nerisztánban aki többet dolgozik, többet is keres mer nagyon arányos a közteherviselés. Mindezt, hála a Nemzeti Ügyek Kormányának, egy fia megszorítás nem kísérte, csak a nagyarányú adócsökkentés.
Ha ezek után Te, én, és még pármillióan nem tudunk takarékoskodni, arról igazán nem tehet a kormány.
@Knósszosz: Ezzel a népességnyilvántartási rendszer telepítésével már nem is akartalak lefárasztani, mert annyira abszurd.A vietnamiak nem nagyon tájékozódhattak rólunk, így nem jöhettek rá, hogy most dobjuk a kukába. Még szerencse, mert a bizalmatlansági indexünk igencsak megugrott volna náluk.
Ennek hallatán milyen kérdést tesz fel egy szemlélődő magyar állampolgár az eddigi empíriái alapján? Elkezd töprengeni, hogy melyik magyar cég lesz a kivitelező és mennyiért.A feladat nem lesz nehéz, a meglévő - a világ egyik legjobb - nyilvántartási rendszerét plagizálni kell, ebben jók vagyunk, és dől a lé a céghez. Ez lesz, figyeljük a híradásokat.
Ebben tudod mi a vicc, hogy hallunk egy bejelentést, és már végig tudjuk magunktól levezetni a szokott, csalafinta folyamatot.
@Mariann19:

Elképzelek egy suttogó propagandát Vietnamban: a fehér Európaiak gyarmatosítani akarják népünket. Eladják a szemetüket, a kidobásra ítélt rendszereiket jó pénzen, stb. stb...

Nem leszünk gyarmat!
@Mariann19:
Csalafinta folyamat... ezt Rodeo másként aposztrofálná/né
brühühühühü
Na, ezért vagy No1.
Nekem.
Puszi, jó éjt!!
@saravad:

Ennek a nemmegszorításos csapat mindegyik tagjának küldeni kellene egy olyan " fogyasztói kosarat ", amiből ma kénytelen többmillió ember létezni.
Kecske hátára ráerősítve, folyton termő erdei gombával feldíszitve.

A nem megszorítás kizárólagos élvezői ezek a bohócok.
@Knósszosz: Ma szép napom volt. Aludj jól, jó éjszakát!
@Anti Anyag: Az export csökken. A mezőgazdaság szarban. A feldolgozóipar bezár. Miről beszélsz?
Orbán átvette a gazdaságot 263 forint /euro árfolyamon . Utána sose volt ennyi.
Beruházás nincs. Vagy külföldi, vagy állami maradt. Ez azonban nem ellensúlyozza a kiesést.
Miről beszélsz?
@saravad: Tudod min gondolkozom reggel óta? Azon, hogy ebben a "keleti nyitás" bizniszben ki volt a kezdeményező fél. Mert ha mi voltunk, az nagyon gáz, mondhatnám, snassz.Amennyiben ők kerestek meg elsőnek, miért pont minket? Tele vagyok kétségekkel, ennek is a hiányos tájékoztatás az oka.
@Knósszosz:
Szeva Knósszosz, jó éjt neked is! (én még gyűröm kicsit a betűket...)

@Mariann19:
Szia,
a Bajnai-beszéddel kapcsolatban adós vagyok még egy véleménnyel, ígértem is, hogy hosszabban kifejtem, mit gondolok, de eddig még nem volt érkezése. Itt-ott ejtettem e téma kapcsán morzsákat, de ha lesz időm és kellő "vénám", a "szokásos" oldalon ki is fejtenm majd.

"Ezzel a népességnyilvántartási rendszer telepítésével már nem is akartalak lefárasztani, mert annyira abszurd.A vietnamiak nem nagyon tájékozódhattak rólunk, így nem jöhettek rá, hogy most dobjuk a kukába. "

Ugyan, minden csak megközelítés kérdése!

Így gondolhatta a fidesz is, Vietnam irtó messze van, és nemcsak távolság szempontjából.
Másrészt pont a fidesz ne gondolná azt magáról, hogy amit seperc alatt le tudnak rombolni, azt létre is tudják hozni?
Szerintem őket semminemű gát nem tartja vissza semmitől, ők tényleg olyanok, hogy mernek nagyok lenni.
A bátorságuk alapvetően nem baj, csak egy jóadag alázat hiányzik belőlük...
@saravad:

:-))).

Szíjjártó Petike nem is tudja, hogy ő csak egy cibált eszköz egy ottani belpolitikai csatában?
Ez jó, tetszik.
@De hol van Columbo felesége?: @Silverhaar:
Azért jó néha ironizálni, mert amúgy hányhatnék is tőlük folyamatosan.
@De hol van Columbo felesége?: Ezekkel a keleti nyitás szándékokkal mindíg olyan érzésem van, hogy az Orbán kormány egy nagy csodára készül, mellyel el fogja kápráztatni a világot. Be fogja mutatni, hogy nem a járt úton kell haladni, lám, Ő új utakat jelölt ki, bizonyított, íme az eredmény.Ezzel az Eu és az IMF léte is megkérdőjelezhető, mint azt már többször kijelentette.Ezzel egy időben a fő cél is érvényesülne, mindenki Orbán Viktorról beszélne a világon.
Az egész vizió megvalósulása tulajdonképpen nagyon jó lenne az országnak, azonban ilyen tervek annyira abszurdak, hogy sikerükre semmi esély nincs. Kicsi országok, a korszerű piaci viszonyok ismeretlenek számukra, ugyanúgy a fizetési fegyelem és a modern külgazdasági politika is.Ezek bizonytalan és kockázatos vállalkozásnak tűnnek.
@Mariann19:
Tudom, hogy vannak nálunk is remek cégek, kitűnő koponyák, vörsönyképes termékek. Ám, ha ezek exportjáról lenne szó, akkor 1. nem is lenne muszáj a kormányt bevonni, 2. nem kellene tibeti emigránsokat beidézni, baltást elengedni.
Szóval sztem snassz.
@saravad:
:-), remélem csak ébren, mert valódi álomban a fidesz...hát....inkább ne.
@Mariann19:
Én a keleti nyitást eleve megkérdőjelezem, mint jelszót, szlogent.
Könyörgöm, mikor zártunk be kelet felé??
A SZU békésen ért véget - legalábbis innen nézve - és a politikai-gazdasági körülmények miatt csökkent arra az export, de nem szűnt meg. Az elmúlt 22 évben is bármelyik cég üzletelhetett a szélrózsa minden irányába. Azt végkép nem értem, miért kellene nyugatra zárni a keleti nyitás kedvéért, amikor a világ többi országa össze-vissza kereskedik.
Szerintem Viktorunk tényleg a (fél) ázsiai hatalmi struktúrát akarja importálni, nem pedig a szabolcsi almával piacozni arrafelé.
@Mariann19:

Igen.
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a magyar GDP jó részét adják német kézben lévő itteni leányvállalatok, illetve az export partnereinket tekintve is magas lehet az EU aránya (nem tudok pontos számokat és lusta vagyok guglizni).

Hogy gondolja a fidesz-kabinet, hogy seperc alatt átállunk egy keleti alapú gazdaságra?
Azért írom le, hogy seperc, mert láthatóan már nyakig ér itt a trutyi, nincs 5-10 évünk arra, hogy valami jó kis keleti cég/ország megmentsen bennünket és teljesítse Viktor vízióját...

Vagy annak bizonyítása, hogy az EU/IMF az ördög, minden pénzt (hatalmat) megér?

Tényleg ennyire eldobta Viktor a pöttyöst?
@De hol van Columbo felesége?:

Kicsi és nyitott gazdaság vagyunk, szűkebb értelemben kiszolgáltatva Németországnak, tágabb értelemben Európának. Ha megnézed a külker mérleget országonkénti bontásban akkor látod, hogy a "keleti alapú gazdaság" mekkora bullshit. Még a mezőgazdasági kartell eredményét is Szlovákiában arattuk le. (Teszkó felvásárolta a dinnyét és ezzel megfelezte a szlovák kisker árakat. Kb úgy, ahogy nálunk az Ósan csinálta a 49 forintossal Karsai balhé idején)

Kína itt volt nálunk és nem kellett nekik semmi tőlünk. Tranzit országnak használnak nyugat felé és szevasz. Az araboknál mi voltunk és jöttünk haza üres kézzel. Iránban Juhász Oszi volt, és jött haza üres kézzel.
@Fabius:

Aha, pont ezért nem értem, mi ez a keleti-görcs???

Talán egy szimpla belpol.-i butítás, az IMF-undor dupla alátámasztására?
Szerintem nem, vagy nemcsak ez van a dolgok mögött, mert ahogy a kínai miniszterelnöknek benyalt a mi Viktorunk, az valami egészen elképesztő (időket idéz).
@taga20: JA, bocs, otthon szoktuk mondani, ha hányingerem van, hogy jön mindjárt a kis Vuk... Az a rókakölyök Fekete István meséjéből, az aranyos rajzfilmből... www.youtube.com/watch?v=c9WOmPCzBj0
@Mariann19: Undorító, na. Mondjuk ki. Pedig ez valóban igazad van, róluk is szól.
@De hol van Columbo felesége?:

A keleti görcs annyi, hogy keleten most van lóvé. Kína pörög, a távol-keleti kistigrisek szintén, a kazahok megtalálták a földfémüket, az azeriek a gázukat stb.

De ez magában nem jelenti, hogy kell is nekik tőlünk bármi. A magyar gazdaság zömmel olyat termel amit a nyugat használ fel. Érdemes volt bepróbálkozni, mert hülye aki nem teszi, de ez az iszonyú hájp felesleges volt.
@Knósszosz: Majd megsúgod. Akkor a fiúk kurvára nem mosolygós kedvükben doáltak füstbombát a
Parlament lépcsőin... Én nem szaroznék velük Orvbűnke helyében.
@Fabius: Bepróbálkozni és úgy nyerítve alájuk feküdni, mint a baltással tette, azért két külön dolog.
@Fabius:

"ez az iszonyú hájp felesleges volt"

No igen.

Plusz undorító is szerintem. Illetve Orbán Viktor olyat tett, amit sose hittem volna róla: már-már megalázkodott. Ahogy a kínai miniszterrel beszélt...
@Fabius: Araboknak Orvbűn elhozta az arab tavaszt. Rohannak meghívni legközelebb is, ja.
@De hol van Columbo felesége?: Ahogy a tibetieket ezért vegzáltatta... És szarnak rá, a cipőjüket nem törlik belé mégse. Kici ember, óccó is és mégsem kell.

Talán mert a bizonytalan és kiszámíthatatlan Kínának se jó partner.
@saravad: Igen, a vállalkozások a rendszerváltás előtti időkkel ellentétben szerezhetnek export-import jogot, az állam ebben nem játszik szerepet. Amiről most szó van, az egy piacszerzés állami beavatkozással.Ezek komplex államközi megállapodásokon nyugvó, több szegmenst magában foglaló üzletek, nem egyedi kiviteli ügyletek.
Nem is lenne ezzel baj, inkább a partner államok kiválasztása nem szerencsés. A külgazdaságban nagy pénzek forognak, a partner államok minden tekintetben megbízhatóak kell, hogy legyenek, a korszerű technikák befogadására alkalmasak, pénzügyileg fegyelmezettek, rutinosak a külpiacokon. A másik kérdés az, hogy mit tudunk mi az adott ország belső viszonyairól, a foglalkoztatás , szakképzettség, bérezés és adózás kérdéseiről, mi mennyire tudunk ehhez alkalmazkodni.
Vannak kockázatok így látszatra, emellett nem olyan nagy tételek ezek, ahogy látjuk, hogy alaposan befolyásolná a gazdaságunkat.
@Mariann19: Nagyon sok ilyen dekódolható üzenet van. Nagy Navarróék lipcsei díja és Merkel hivatalának őket fogadása, Baka ilyetén elismerése, Nádast másodiknak opcionálták a bukik a Nobelre és meghívták a mantovai könyvvására díszvendégnek - szóval Magyarország, mint brand még nincs teljesen lejáratva. Hogy kiknek tapsol a nyugat, az mutatja az értékítéletüket. Egyelőre finom-elegánsban nyomják...
@a szív fészkei:

Azon pedig végképp csodálkoztam, hogy Orbán Viktor kínai delegációt köszöntő "lelkes és testnedvdús" beszéde után hogy a fenébe volt bármelyik fideszes kommentelőnek "bátorsága" másokat libsibolsizni a blogokon...

A mi diplomata miniszterlnökünk annak a hatalomnak gazsulált bokáig hajolva, amelyik a Tienman-téren a diákok közé lövetett.
Vagy ez már így szokás máshol is, mióta Kína tényező lett?

Ész megáll...
@De hol van Columbo felesége?: A napokban olvastam, hogy a GDP 80%-át a külföldi befektetések adják. Az exportnál magasabb a kivitelünk a behozatalnál összességében és külön Németország tekintetében is, nem pontosan emlékszem, olyan 10%-kal.
Sokszor halljuk a kormány részéről, hogy gazdasági eredményeink láttán hamarosan csodálni fog minket a világ, egy-két év, és mi leszünk Európa csodája, stabil jóléti állam vizióját fogalmazzák meg. Ez a választóknak szól, a kormányzati stabilizációt szolgálja. Viszont már fel kéne ebből mutatni valamit. Ebből a kényszerűségből fakadhat a kétségbeejtő igyekezet a szélrózsa irányába.Azonban megbízható piacokhoz, megrendelésekhez fel kell készülni, informálódni kell, semmi esetre sem szabad erőlködve bele ugrani téves tervektől vezérelve bizonytalan kimenetelű üzletekbe.
@a szív fészkei: "Egyelőre finom-elegánsban nyomják."Ennek azért örülök, mert a külföldi közvélemény külön kezeli Magyarország egészétől az Orbán kormányt.Felsoroltál néhány értékes honfitársunkat, azonban Baka András rendkivüli kinevezése figyelmet érdemel. Érzek benne egy kis fricskát a kormány felé. Az is rokonszenves, hogy Baka András mögött mennyire összezártak a kinti kollégái.
@De hol van Columbo felesége?: Ami még ennél is undorítóbb: [..]"A miniszterelnök szerint Kínával hasonlóan látjuk a jövőt. Mind a ketten a munka alapú gazdaságban hiszünk és elutasítjuk a spekulatív gazdaságot. Orbán szerint mind Kína, mind Magyarország úgy gondolja, hogy nem lehet munka nélkül pénzt keresni.
A kínaiakról szólva méltatta, hogy az elmúlt 60 évben Kína megerősítette alapjait, miközben több millió embert húzott ki a mélyszegénységből, az "emberhez méltó élet felé". - mondta mocsadékunk, amikor megegyezett a semmiről a kínaiakkal, a tibetiek bezárása árán. www.stop.hu/belfold/hasonlokepp-latjuk-a-jovot-orban-megegyezett-a-kinaiakkal/895928/

Számolj, mennyi az a 60 év? Abban vastagon benne van 56, vazze, amikor Mao követelte, hogy a felakasztottaknak sokszorsát kéne még itt halálra ítélni elrettentésül!! Szóval ezek után 56 örökösei ők, a FideSS? Nem is kis Vuk ez már.
@Mariann19: Minket a kazah tenge fog menTENGEtni! Nem látod a fényes jövőt?? Ejnye,bejnye.
@Mariann19: HA a bírákat bizgerálják, az már nagyon rossz üzi a demokratikus világ felé. Persze, hogy egy emberként állnak mögé. Jelezve, hogy itt az érdem és nem a nyelv a lényeg.
@Mariann19: @a szív fészkei:

Baka elismerése szerintem is jelzésértékű, valóban.
Most vakargathatja Orbán Viktor a fejét, mert ez a jelzés minden bizonnyal neki(k) szól: figyelünk. Elegénsan jelezték, hogy politikája a bírói kart illető lépései nemtetszést váltottak ki nyugaton.

Így jár, aki frontot nyit és hadban áll a fél világgal - ne csodálkozzék ugyanis, ha a képzelt ellenség egyszer tényleg és célzottan visszalő.
@a szív fészkei:

Sokkal nagyobb baj:

nol.hu/belfold/20121102-az_allamositas_celja_az_elitcsere

Fabius, lécci egy posztot, plíz!!! A téma kitüntetten fontos.
@Knósszosz: "Puszi nektek!-:))) "

Neked is, szükimú!
@Mariann19: "Kicsi országok, a korszerű piaci viszonyok ismeretlenek számukra, ugyanúgy a fizetési fegyelem és a modern külgazdasági politika is.Ezek bizonytalan és kockázatos vállalkozásnak tűnnek."

Na, Vietnam pont nem. Ő lesz a legújabb példakép!

www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/VN/hu/Vietnam_gazdasaga/vietnam_gazdasaga.htm
@De hol van Columbo felesége?: A tervezett rendszer fenntarthatatlan. Viszont talán végre a pedagógus szakma is a fejéhez kap.
@De hol van Columbo felesége?:

Mondom ahogy van: erről nem lesz poszt, mert pusztába kiáltott szó.

Nem titok, kicsit be is vagyok rágva a témán.

Tanmese:

Amit a cikk leír nem újság. Az elitváltás réges régen zajlik iskoláról iskolára. Sokan megkerestek engem is privátban, írjak róla, foglalkozzak vele. De a gyereke iskolájában történtekhez nem adta a nevét senki. Nem áll oda tiltakozni, a szülői munkaközösségek az esetek többségében nem tesznek semmit, a tanár szakszervezetek az életpályamodell csúszásáért hajlandóak tiltakozni, ezért nem.

Vagyis minek tépni magunkat azon, amiért az érintettek nem emelnek szót? Se szülők, se tanárok. Pedig azon az egy kezemen megszámolható helyen ahol megtették lett eredmény, vagy legalább kompromisszum.

index.hu/belfold/2012/09/19/radnoti_gimnazium/

varnailaszlo.blog.hu/2012/09/28/mar_ket_hete_megtette_titokban (a videó érdekes)

eduline.hu/kozoktatas/2012/9/28/Tovabbra_sincs_igazgatoja_a_miskolci_Foldes_43JLYT

Teccikéteni? Amíg senki nem mozdul sehová, addig tökmindegy mi itt háborgunk-e rajta.

2012, Magyarország.
@épészmérnök:

"Viszont talán végre a pedagógus szakma is a fejéhez kap. "

Nem fognak. Raúzsival tárgyaltak egy hete, mit látsz te a követelések között? Látod a nol cikkben részletezett helyzet elleni szóemelést?

Mert én nem.

www.vg.hu/gazdasag/hoffmann-allamtitkarsag-a-pedagogusok-szakszervezete-riogat-389716
@Fabius: Az a sajátos helyzet, hogy az iskolák teljes kiszolgáltatása az önkormányzatoknak legalább ilyen destruktív volt.

Az önkormányzatokban ugyanis leginkább olyanok ülnek, akiknek iskola egyrészt hasznosítható ingatlan, másrészt egy hely, ahová benyomhatják dirinek a jegyző feleségét.

Az a liberális lózung, hogy a helyiek tudják legjobban, mire van szüksége a gyerekeknek, úgy hülyeség, ahogy van. Egyrészt azért, mert nem tudják, és nem is érdekli őket. Másrészt azért, mert az oktatás gerince az a tudásanyag és készség, amelyeket az ország fejlődése, illetve az egyén esélyeinek egyenlősége érdekében mindenkinek el kellene sajátítani.

Erre persze, nem válasz az, ami most történik.
@épészmérnök:

Az imént én kihagytam egy szótagot, jellemző hibám ez (most a tartalmat ne keverjük ide...). Pici hiba, talán mellékes is itt a blogtérben.

Amit a tanárokkal csinálnak, az viszont ordító nagy hiba, és sajnos úgy látom, ők nem képesek kiállni magukért, nincs bennük semmi kurázsi...ha van kivétel, akkor tisztelet nekik.

Mondjuk, már rágen a fejükhöz kellett volna kapniuk (már akkor, amikor híres-hírhedt szakszervezetisük, Kerpen Gábor úr felfelé bukott (kétszer is).

Micsoda egy országban élünk!
Fénysebességgel haladunk és lám, működik is az Einstein által leírt idődilatáció hatása, ahol az idő a gyorsan haladó számára lassabban telik a nyugalomban lévőnél.

Sőt, nálunk nemhogy lassabb, még visszafelé is folyik.
@épészmérnök:

Nézhetjük ezt sokféle szemszögből. Az egyetlen ami mindegyiknél közös: ha nem állasz ki magadért, mint tanár, és a gyerekedért, mint szülő akkor a mindenkori rendszer kiszolgáltatottja leszel.

Akár így, akár úgy.

Ha a zemberek hagyják magukat így kezelni ahogy kezelik őket most az rájuk tartozik. De mikor a gyerekek jövőjéért sem állnak ki és az is mindegy, az dühít.
@De hol van Columbo felesége?: értem én a fásultságot. Csak az elmúlt huszonkét év során hányszor forgatták fel a tantervet? A működési szabályokat?
Az elején még jó volt, amikor a tanárok választottak igazgatót. Aztán fokozatosan elvették a jogaikat. Ugyanúgy, ahogy az önkormányzatok önállóságából is visszavettek. Emlékezetem szerint pl. a rendszerváltás után a személyi jövedelemadó 50%-a maradt helyben, majd fokozatosan egyre kevesebb.
Az önrendelkezés lehetősége tehát már régóta csökken. Szerencsétlen pedagógusok behúzzák a nyakukat, és csak a túlélés érdekli őket. Szerintem senkinek sem hisznek, senkiben sem bíznak (egyébként helyesen), viszont önmagukban sem.
@De hol van Columbo felesége?: Sajnálattal tudomásul veszem, hogy a durván eltúlzottnak és vaskosan karikírozottnak tahóság szimplán valódinak hat.
@Fabius:

Figyelj, most az eccer nem értek veled egyet (legalábbis teljesen). Viszont elfogadom, te vagy a gazda, te döntod el, mi kerül ki ide.

De azért pár gondolat:

Pusztába kiáltott szó?
Aha, lehet. És?
A tegnapi poszt nem volt az? Dehogynem (mármint majdnem), te is tudod.

Hogy eddig is az elit cseréje folyt? Persze, de ez a tervezet már magasabb dimenzióba helyezi ezt az egész históriát, ez már tényleg nem helyi fidesz kiskirályok kisded játéka. Ez az egész a szoci időket idézi.

Van itt a törzsközönség, plusz látogatók, többségük nem is kommentel, csak olvas, de így is összejön 500-1200 közötti kommentszám. Ironikus hangvételű írásaid, azok gondolatisága, a kommentek tartalma, a linkelt kapcsolódó hírek sajnos Kovács Manyi nénihez (özv. Szedlacsekné) Jászladányba vélhetően nem jutnak el, de egy országosan szűkebb körhöz bizonyosan igen. Ők azok, akik fogékonyak arra, ami ebben a csóró kis országban történik, nekik ez a téma szerintem fontos - s ők az olvasóid.

Ez a téma is része a nagy Fidesz-puzzle-nak (tudod, ez a kirakós nyünyükém), és ez olyan téma, amihez 2014 májusáig Bajnainak (ill. Együtt 2014) is kellene szólnia pár szót.

A tanárok reakcióját illetően teljesen igazad van - nem fognak azok erre lépni semmit. Ismerek közülük jópárat (túratársak), teljesen korrekt arcok, képzettek, jófejek, de fásultak és nincs mögöttük komoly egzisztencia, hogy bátrabbak legyenek kockáztatni azt, ami van.
Ok, ezt elfogadom.

De akkor is, ez így hová vezet??? /tudom a választ./

Még valami: Manyup ügyben mi volt? Az érintettek alig 10%-a nyilatkozott, a többiek bedőltek Viktornak, volt egy kis mporgás a sajtóban, aztán ennyi. Azóta kiderült, hogy aki maradt manyup-tag, az jól járt, de a többiek ezt láthatóan rezingáltan vették tudomásul, mert nem volt hangos tőlük a Kossuth tér 1. előtti platz - mégis, mennyi blog és komment foglalkozott a témával...

Bocs, ha indulatos voltam, tényleg nem neked szól.
@incze:

Hoppá.

Ha így van, akkor természetesen megkövetlek, láthatóan nem jött le ironiád (a hiba vélhetően az én készülékemben volt).

Bocsánat, tényleg, visszaszívtam.
Ne haragudj, kérlek.

Üdv:
@épészmérnök:

Na jójó, de ez a KIK-terv, egészen más sebességgel kebelezi be a dolgokat.
A fidesz warp drive üzemmódba kapcsolt.
@De hol van Columbo felesége?: Nincs miért, az ilyesmi üzemi baleset, a sajnálat valóban annak szólt, hogy az ember nem bír akkora bunkóságot kiagyalni, ami ne hatna valóságosnak. Pedig igyakeztem.

Itt van pl. az a Stefánia kisasszony blog is. Látom, hogy ezt az egészen képtelenül karikatúraszerű figurát (egyáltalán nem pártállás szerint) ítélik meg fele-fele arányban valóságos rajongónak ill. gúnyrajznak. Engem az igazság ezen a ponton már nem is érdekel, sokkal lényegesebb és riasztóbb, hogy sokan és némi okkal gondolhatják ezt a figurát valódinak.
@De hol van Columbo felesége?:

"Bocs, ha indulatos voltam, tényleg nem neked szól."

Nem vettem magamra, sőt.

A helyzet az, hogy én is indulatos vagyok amikor ez a téma fölmerül. Két iskolás korú gyerekem van, érintett is vagyok. Éppen ezért dühít, hogy szinte senki nem veszi a fáradtságot kimondani: büdöslófaszt, ez így nagyon nem oké gyerekek.

Előttem ne mentegesse senki a tanárokat. Nézd meg amit feljebb linkeltem, voltak Raúzsinál statáriumot hirdetni, téma volt ebből BÁRMI? Nem volt téma, csak az életpályamodell volt téma és semmi más. Ezek szerint ez nekik nem fontos, nem kell érte szólni, nem kell hozzácsapni sem legalább említés szintjén a már amúgy is belengetett sztrájk fenyegetéshez.

Hagyjuk a fásultak dumát és nézzünk szembe a tényekkel: ők ezt a helyzetet elbizniszelték az életpályamodellért. Szar ezt így kimondani, de cáfoljon meg tényekkel bárki. Ha tud.

* maxirespekt azoknak a kivételeknek, akikre ez nem vonatkozik, és a saját környezetükben próbáltak(nak) tenni ellene!
@Fabius:

Az gondolom a véletlen vakszerencse műve, hogy két zuglói és egy miskolci iskoláról beszélünk.
@De hol van Columbo felesége?: "Így gondolhatta a fidesz is, Vietnam irtó messze van, és nemcsak távolság szempontjából."

Most már ez ... nem egészen így van. :D Vietnamban irányított szocikapitalizmus, és egypártrendszer van (ahogy Chinaban is, azt másolták le), és ha a Fideszen múlik itt is az lesz.
@De hol van Columbo felesége?: @Fabius:

fabius, az iskolák témájában saját szellemiségednek mondasz ellent, amin Z bácsi jogosan csodálkozik.

igazad van abban, hogy mindenkinek a saját portáján, kicsiben kellene kiállni a gyerekek érdekeiért. Ez borzasztó nehéz:
1, félnek az emberek, így inkább behódolnak.
2, Magyarországon egyszerűen nem divat a helyi érdekérvényesítés
3, A kritikusok nagyban, országosan keresnek megoldást, ahelyett, hogy kicsiben kezdenék.

Itt is így van:
Tán pont ebben a posztban kérdeztem, nem is egyszer, mit mondanának a kommentelők a tanárnő helyében az osztálya cigánygyerekeinek
a nyakba tetovált horogkeresztről.

Egy árva válasz nem érkezett. Egyetlen egy se.
pedig itt aztán tele vagyunk antirasszista bajnokokkal, bajnoknőkkel.

Sokkal egyszerűbb védeni a világbékét, s szidni echte globálisan a nácikat, mint egy pici helyi problémán elgondolkodni.

szóval szerintem az összes poszt, ami lehetőséget nyújt arra, hogy egyre több ember jöjjön rá, hogy a sült galambot fölösleges várni, kurva jó.
Ezzel véletlenül sem azt mondom, írj az iskolákról, én nem gondolom, hogy a témaválasztáshoz bárkinek is köze lehet, egyébként is az a gyakorlat, hogy a kommentekben mindenki olyan témát dob be, amilyet akar moderálás nélkül.

De ha magatokba néztek, ti is tudjátok, hogy a pedagógus társadalom ezt a harcot a jelenlegi egzisztenciális problémái mellett nem kezdheti el nyíltan.

A harc amúgy elkezdődött, nemzeti kincs formájában.
Két nagy gyerekem között két és fél év korkülönbség van.
A fiam társai az országban tanulnak, a lányom haverjai külföldön pincérkednek.
@incze:

Köszönöm.
Értettelek (legalábbis második kommentetedet), de miután csúnyán félreértettem az elsőt, úgy véltem, nem árt, ha ezt helyre rakom.

Igen, igazad van, a Stefi-jelenség erősen megosztó. Nekem paródiának tűnik, bár ezzel együtt nem bírom stílusát. Megosztó jellege valóban fura, de engem sokkal inkább foglalkoztat, hogy mi létrejötte motivációja...
Ki és miért érez ingerenciát, hogy egy ilyet írjon.
@King of Shadows:

Látod, a történések ilyetén alakulása, a köztük lévő párjuzam eszembe sem jutott.
Hiába, hívtak többször is, de valahogy éreztem már akkor is, nem lennék valami jó KISZ-tag.

@Habakuk999:
Köszönöm, hogy ilyen összeszedetten kifejtetted a poszt után kiáltó oktatás-KIK-históriát -nekem az iccaka ez fele ennyire sem sikerült...
@De hol van Columbo felesége?: :) Elmondok még valamit: úgy tudom Kínában az időjárás-jelentés állami monopólium*. Ere mit csinál a Fidesz? Államosítja az időjárás-jelentést. Erre mondja az angol, hogy "speak of the debil..." :D

*Ott az időjárás-jelentéssel foglalkozó állami cég végzi az időjárás-szabályozást is, az utóbbit meg nem árt állami kézben tartani ... érthető okok miatt.
@a szív fészkei: @De hol van Columbo felesége?: "Baka András kinevezésének okát találóan fogalmaztad meg Colombo:"Elegánsan jelezték, hogy politikája a bírói kart illető lépései nemtetszést váltottak ki nyugaton."
Remélni tudjuk, hogy Baka András tekintélye érvényesülni fog az adott ügyekben...
@épészmérnök: Most elemzem azokat a gazdasági adatokat, amelyekre felhívtad a figyelmemet, a táblázatban szereplő tendenciákat összefüggéseiben analizálom. Meg vagyok lepve.Más szöveges forrásmunkából nem ezt a következtetést lehet levonni.Pl: kiemelte, hogy sem Vietnam, sem az ottani külföldi befektetők nem híresek fizetési hajlandóságukról.
Amikor elolvastam a válaszodat, azt hittem, ironizálsz.A táblázat szerint viszont tényleg példakép lehet. Kösz a forrásmunkát.
@Mariann19: kérek róla én is egy összefoglalót, kerestem a linket de nem leltem,
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Szia!
Megtalálod az "épészmérnök" nekem címzett kommentjénél, melynek időpontja: ma, 1.26 h
@Mariann19:
@épészmérnök:
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

Köszönöm az infókat!

Érdekes adatok, nekem őszintén szólva csak most tűnt fel a link, pedig az kormányzati oldal valóban rengeteg infót hordoz.

King of Shadows homályosított fel, hogy Vietnam sem az már, ami volt (kínai útra lépett), a táblázat számaiból pedig szépen látható, hogy az infláció árán is pörgetik a belső gazdaságot, illetve már-már hihetetlenül alacsony a munkanélküliség - valamit jól csinálhatnak, s ugye egypártrendszer van).
Beszédes kis táblázat, de ami jobb képet adna, az a belső jövedelem- és adóviszonyok ismerete lenne.

Sosem hittem volna, hogy egyszer még Vietnam lesz az az ország, ahonnan importálunk egy kis "tudást".
@De hol van Columbo felesége?: Vietnamban nincsenek nagy jövedelmi különbségek (értsd: mindenkié alacsony), és a '11-es becslés szerint a népesség 18,9 százaléka élt a szegénységi küszöb alatt. A tényleges, egy főre eső GDP 1498 $.

Progresszív (hétkulcsos) adórendszerük van. www.dpi.hochiminhcity.gov.vn/invest/html/Law-04-2007-QH12.html
@Mariann19: @De hol van Columbo felesége?: @King of Shadows: pont olyan kettøsség jellemzi mint Kínát, csak ők még a kínai modell elején járnak, és ezért a társadalmi kûlönbségek még nem olyan nagyok, mint Kínában. Az biztos, hogy lazul a totális kontroll, mert ezen lazítás nélkül a gazdaság képtelen a fejlődésre, ezzel szemben nálunk pont ellentétes folyamat zajlik, tartok tőle, hogy pont ellentétes hatással, mint náluk, az is igaz, hogy ha majd egyszel lazul itt is a diktatúra, akkor nálunk is lehetnek kedvező folyamatok, úgy is mondhatnám:
Tatár, vagy mohács után, csak pozitív fejlődés jőhet, az az apró probléma, hogy nemz3dékek mennek megint veszendőbe, ezzel egy küldetéstudatos vezéz nem foglalkozik.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Szerintem Zorbán azt tervezi, hogy félúton találkozunk velük, aztán két lehetséges folytatás van:

- Egy irányba megyünk tovább
- Mi erre, ők arra

Ha a Fideszen múlik mindkét forgatókönyv lehetséges.
@King of Shadows: visszafordulni, ebben az országban, ezekkel a politikusokkal, ezekkel az emberekkel? Kizárt, főleg ezzel az elbaszott oktatási rendszerrel, ennek csak a koppanás a vége.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Az lehet, de a Fidesz láthatóan úgy tervezi, hogy ott megáll. Tehát a(z ötéves) terv szerint egy ilyen "U" pályát írna le az ország.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Ezt mondta Mussolini is, amikor sokadszorra verték meg a talján hadsereget. :D
@épészmérnök: @De hol van Columbo felesége?: @Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: @King of Shadows: Örülök, hogy négyen összejövünk legújabb gazdasági partnerünk gazdasági állapotának elemzésében, melyhez a forrásmunkát Épészmérnök barátunk adta meg, köszönet érte.Az adataikat a táblázatból ismerjük, ha megengeditek leírom, amit még összeszedtem Vietnamról.Lakossága 86 millió. Korábban a lakosság 70%-a dolgozott a mezőgazdaságban, jelenleg 58%.
Átlagjövedelmük 18.000.- Ft-nak felel meg. Itt először meghökkentően alacsonynak találtam a jövedelmet, aztán kezdtem el gondolkozni, hogy a mi 22.800.- Ft-os szociális járadékunk nincs is olyan messze ettől.Persze az átlagjövedelemhez ismerni kell az árszínvonalat. Sikerült magyar turisták leírásából egy-két dolgot kimazsolázni.Jó szálloda reggelije/rántotta, narancsdzsúz, kávé/ 300.-Ft, fodrász 200.- Ft, éjjeli mulatóhely pl: sör 350.- Ft. Fiúk! Csaj az éjszakában fogyasztásával együtt 230.- Ft. Arra gondolok, hogy ezek nem alapvető fogyasztási árúnemek, de következtetni lehet a hétköznapi élet áraira, melyek alacsonyabbak lehetnek az extra árrések híján.
Lehet, hogy nem is olyan elrugaszkodott ötlet kelet felé kacsintgatni? Ne toljatok le ezért a kérdésért, de ahol azt látni, hogy dinamizmus van a gazdaságban, ott lehet piacokat szerezni, nekem meg ez legfajsúlyosabb kérdés.Amennyiben ez a gazdasági kapcsolat bővülést mutat, az export miatt pl. a foglalkoztatottság jó irányba fejlődhet, mely a több gazdasági mutató javulását jelenti törvényszerűen. Nem arról van szó, hogy itt egy csoda jön létre, de legalább egy szegmens a stagnálás helyett.
Különösen azért is érdekes ez a nyitás pl., mert Martonyi reggel analizálta az eu-t, az egyik hipotézise szerint az eu töredezni fog, az egységes felépítése nem garantált, több csoportosulás jöhet létre az eu-n belül. Elgondolkoztató, hogy egy ilyen változás esetén hol lenne a helyünk, kikkel lenne módunk integrálódni? Vagy senkivel?
Cirbi említette Kínát.Lehet, hogy a szocialista piacgazdaság nem is olyan hátrányos az álla,polgárok részére. Kínába is dőlt a befektetői tőke, mint a gazdasági növekedés és technikai fejlődés megteremtőjeként, ugyanakkor az új rendszer nem indított el egy egészségtelen, a jövedelmi viszonyokból eredő torz rétegződést az állami beavatkozás miatt. Jelenleg pl. 400 millió kínai él az európai átlagnak megfelelően.Persze az elmaradott tartományokban nagy a nyomor, de legalább elindulhat egy kiegyenlítődési folyamat.
Bocsi, hogy kissé sokat dumáltam, de ezt jó volt elmondani Nektek.
@Mariann19: a luxus cikkek Kínai piaca, az nem a kiegyenlítődést mutatja, az év elején volt egy blogon, talán a Vincenten, egy jó összeállìtás, fèlelmetes, és rémisztő egyben. Véleményem szerint, rövid időn belül, ha ezek nem kerülnek rendezésre, iszonyú társadalmi feszültségek lesznek az országban. Elég csak a területi kiskirályok miatti, komplett települési lázadásokra gondolni, ami nagy nehezen, de kiszivárog az országból.
@Mariann19: Látszatra igen, de ott az, ami olcsó, csak mesterségesen az. Ha állami, lehet, hogy az előállítása, vagy beszerzése többe kerül, mint amennyit fizetni kell érte, és a különbözetet mindenki fizeti (nem véletlenül tartanak fenn egy hétkulcsos adórendszert).

Ha privát, akkor meg egyáltalán nem is olyan olcsó. Kivéve azokat, amiket helyben állítanak elő, jóformán ingyen.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Jól értettük egymást a kiegyenlítődés kérdésében Kínát illetően? Úgy gondolom, hogy a jelenlegi 400 milliós európai átlagon élő kínai állampolgárokhoz felzárkózhatnak az elmaradott tartományokban nyomorban élő kínai állampolgárok. Amennyiben már 400 milliónak sikerült, ez azt bizonyítja, hogy ott nem nyílik az olló.A 400 millió kb. a népesség 1/3-a, nálunk a 4 millió szegény 2/5, mely mérték várhatóan tovább növekszik.A luxus cikkeket nyilván ott is a felső tízezer vásárolja, azok számát nem ismerem. A tendenciát figyeltem, mikor ezt írtam.
Területi kiskirályok ott is vannak, lebukásuk ott viszont halálbüntetéssel jár.
@Mariann19: jól értettelek, és nézd meg a luxusista réteget, és annak arányát a társadalomban. Tanulságos.
@King of Shadows: "de ott, ami olcsó, csak látszatra az." Persze, hogy csak látszatra az, mert az állam az elosztási viszonyokat az árrendszerre összpontosítja, nem a piaci árak megjelenítésére.A Kádár rendszerben ugyanez volt a szitu, az élelmiszerektől a rezsin át, minden államilag támogatott volt, viszont a jövedelmeket ezáltal alacsony szinten tartotta, így kompenzált. Ez a fajta gazdasági filozófia a szocialista gazdaságok sajátja, egyelőre szerintem Kínában és Vietnamban is ez van.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Sajnos nem ismerem azt a számot, mely a "luxus réteg"-et jelenti. Tudsz erről valamit?
@Mariann19: Igen, és ugyanazért is csinálják, mint az átkos. És ugyanúgy is hat az államadósságra. www.indexmundi.com/vietnam/public_debt.html vagy itt van ez: www.intellasia.net/vietnams-public-debt-to-exceed-80pct-of-gdp-with-soes-included-226209 . Ebből nagy hasalás lesz, ha nem csinálnak valamit...
@King of Shadows: Amennyiben egy ország dinamikusan képes fejlődni, az adósságráta mértéke nem olyan meghatározó, mint amilynnek hisszük. Persze ennek egyszerű a matematikai magyarázata, mert ha a számlálóban a hitelállomány szerepel, a nevezőben az egyre növekvő GDP, a hányados kedvezően alakul.Az általad megadott linkekben is szerepel a vállalatok hitelezési magatartása és az állam ezáltali veszélyeztetése, amiből a két szereplő szembenállása a felépített rendszer hiányosságaiból adódik.Pl.fegyelemhiány, túlzott önállóság, a szabályozó rendszer elégtelensége.
Nézd meg, Japán volt, hogy 200%-os rátával adósodott el, de a hitelből származó beruházásai forrást nyujtottak a visszafizetésre, sőt még a bővített újratermelésre is fedezetet produkáltak.
Az eu átlaghoz képest mi sem vagyunk kiemelkedően eladósodva, sokkal fontosabb lenne a gazdasági növekedésre fókuszálni, mint erőn felül a megálmodott 50%-ra redukálni az adósságállományt.
@Mariann19: Japán az egészen más, mert náluk az államadósság nagy része belföldi, Vietnamban viszont ez kivitelezhetetlen lenne. Egyrészt a fizetések nem teszik lehetővé, hogy a lakosság kilószámra vásároljon állampapírokat, másrészt az államilag dominált szektorokban ez értelmetlen is lenne.

És a növekedésük is lassulni fog, hacsak nem lazítanak tovább, és nem tolják el a gazdaságot a jobboldal irányába (újabb területekről vonul ki az állam). És még az is csak ideiglenesen javítana a helyzeten.

És akkor még nem is említettem, hogy az az ország '75-ben még egy romhalmaz volt. Utána meg jött a Nagy Szembenállás, tehát egyelőre van honnan fejlődni...
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Köszi a forrásokat, a milliárdosokról szólót elolvastam, a kínai gazdaságról szólót holnap tanulmányozom, ahhoz idő kell.
Az induló témánk itt a luxus importról szólt Kínát illetően, azonban nemcsak ez a 251 ember határozza meg az indokokat.Két dolog ragadta meg a figyelmemet, hogy az italgyártással foglalkozó multi az első, és nem csökkent a vagyona. A másik az amerikai filmgyárásban terjeszkedik. Az USA nem fogja jó szemmel nézni a jelenlétüket, mert az autóik importját már korlátozta tavaly ősszel.
Azért azt érdemes figyelni, hogy az orosz és a kínai elit hogyan terjeszkedik a világban, ráadásul a gazdasági hatalmakat is überelni képes.
@Mariann19: nincs mit, pedig a lényeget nem találtam meg, és már a pontos idejét sem tudom, hogy mikor olvastam az a sorozatot, és melyik blogon :S

Az USA az államkötvényei miatt, azért eléggé meg van kötve, nagyon nem ugrálhat, pont ezért Kína sem, ha lehet mondani, még az eddigieknél is jobban egymásra vannak utalva.
süti beállítások módosítása