Megszorítás nincs, helyette hurráoptimizmus van. Ez derült ki a tegnapi Orbán - Jobbkéz beszédből. Na meg az is, hogy szerintük az igazságos adórendszer az, mikor a többség együttesen finanszírozza az egykulcsossal igazán jól járó kisebbségnél maradó megtakarítást.
2011.09.07. 09:55
Az emberek megfizetik a kieső 100 milliárdot.
Címkék: gazdaság fidesz orbán viktor matolcsy györgy
Az ortodox egykulcsos hívek Orbánnal az élen 0-24-ben hangoztatják, hogy a 16% adókulcs nem azér'jó, mer'a zorrodat is tisztíccsa, de még csak azért sem, mert az gazdaságot felpörgeti - ezt ugyanis bizonyítottan nem teszi - hanem mert igazságos. Az elv rendben is volna egy olyan ország gazdaságánál, ahol nem okozna ekkora fejtörést a kieső bevétel kipótlása. Nálunk azonban eleve 500 milliárdos kiigazításra volt szükség, most pedig az év első hat hónapjában kieső 100 milliárd összeguberálására is erőfeszítéseket kell tenni.
Matolcsyné férje szerint innentől majd a NAV is elkezd dolgozni, soha nem látott hatékonysággal fogja beszedni azt az áfát, amit eddig sem tudtak. Ők maguk is takarékoskodni fognak így a nagy autóflotta beszerzés és TEK kistafírungozás után pont addig, amíg nem lesz ismét valami halaszthatatlan lecserélni való, vagy beeső akciós MOL részvény. A többit pedig megfizetik az emberek, akik ezt nyilván nem megszorításként fogják értékelni.
A megemelt játékadót, a dohány és alkoholtermékek megemelt adóját nem kell kötelezően fizetned, ha lemondasz ezekről a generált áremelés után. Igaz, hogy a nem fogyasztásodnak gazdasági hatásai lesznek, de ilyen hülyeséggel ne vesződjünk, hisz a NERben hatásokat előre felmérni láthatóan nem szokás. A rossz hír, hogy a gázolaj jövedéki adójának fix 13 forintos emeléséből fakadó áremelést viszont mindenki fizetni fogja. Ez sajnos tervezhető kiadásnövekedés minden megtett kilométernél, amit nem kompenzál se az állam fuvarozókkal kötött paktuma, se az üzemanyag árfolyamának ingadozása. Első kézből mondhatom, hogy a szállítmányozási vállalkozások bizony tovább fogják hárítani a megbízóik felé, azok meg nyilván a végfelhasználóval, vagyis a fogyasztóval fogják kifizettetni. Amíg az alapvető élelmiszerek szinte 100%-ban dízel teherautókon jutnak el az üzletekig, kisboltoktól a multikig, addig benne lesz a liter tej, kiló kenyér, joghurt és túró rudi árában.
Ha most nagyon demagógok akarunk lenni, akkor nyugodtan kijelenthetjük: minden liter tej, minden szál cigi, minden üveg sör, minden lottószelvény megvásárlásával hozzájárulunk például az Orbán Viktornál és Szentséges Jobbjánál az adócsökkentés hatására maradó megtakarításhoz. Tudom, ez populizmus, pfej. De attól még igaz.
354 komment · 4 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr873208370
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Orbán: marad az egykulcsos szja-rendszer 2011.09.08. 16:12:01
Nemcsak hogy megmarad az egykulcsos szja-rendszer, hanem meg is erősíti azt a kormány – szögezte le Orbán Viktor a Fidesz-KDNP hajdúszoboszlói frakcióülésén. A hvg.hu szerint éles vita alakult ki a kérdésről a képviselőcsoportban. Orbán szerint a párt már…
Trackback: Eljött a privatizáció ideje! 2011.09.07. 13:36:22
Csődöt mondott a matolcsyzmus, gigászi pénzekre lenne szükség (ezt szakértelemtől, pártállástól, hangulattól függően 100 és 1200 milliárd közöttire becsülik) – baj van. Olyannyira, hogy még az amúgy igencsak egykulcsos szja és szektorsemleges adó...
Trackback: "NEM LESZNEK MEGSZORíTÁSOK"??? 2011.09.07. 12:05:51
"Lassan mondom, hogy mindenki megértse: NEM LESZNEK MEGSZORíTÁSOK !!!"Matolcsy most már elmondhatja hazudtunk éjjel - nappal, miért van az, hogy a politika szereplői másolják elődeiket?Szíj Ártó 2011.07.27-én azt mondta szoci műfa...
Trackback: A szerepekről 2011.09.07. 11:38:22
A mai kormányülést követő sajtótájékoztatón jól megfigyelhettük a kormányfő kommunikációs taktikáját. Ő foglalkozik az általános, nagy, összetett dolgok bejelentésével, ami mostanság az államadósság elleni harcot jelenti. Ügyesen becsomagolt mondanival...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ez teljesen egyértelmű, hogy megint mi fizetjük meg amit ők elkúrtak.
A multikra kivetett adókat is mi fizetjük.
A multikra kivetett adókat is mi fizetjük.
@Cartman (ex Cartman): Én nem szeretném, hogy ne legyenek állami szabályozók. Jónak találom a gyerekneveléssel kapcsolatos adókedvezményeket, jó az is, hogy ha szellemileg vagy fizikailag fogyatékos lennék, akkor az állam segítene. Örülök, hogy nem kell megvédenem magam, mert van rendőrség/katonaság/tűzoltóság (stb).
Nem a közös teherviseléssel van gondom, hanem annak mértékével. Az első kommentek között leírt éttermes példa mutatja, hogy az egykulcsos rendszerben is nagyon sok a többletbefizetés a magas jövedelműeknél, így is (1700 Ft vs 8300 Ft). Ha progresszív lenne az adózás, akkor pedig még több lenne (650 Ft vs 9350 Ft). Én is szívesen fizetek be többet (egykulcsos), de azért van egy határ (5* vs 15*).
Elvárnám azt is, hogy mindenki aki alacsony jövedelmű az be is legyen jelentve (annyira amennyit kap). Ha a mostani 80%-20%-os arány megfordulna és szinte mindenki egy adott bérminimum szerint adózna (pl: festő nem jelenthető be minimálbérért, csak minimum 100-150.000 Ft bruttóval), akkor támogatnám, hogy az egykulcsos egészüljön ki, és legyen egy nagyobb (mondjuk 18%-os) kulcs egy bizonyos összeg felett. A dupla nagyságú második kulcs viszont erősen túlzó.
Az állami szférából majdan felszabaduló tízezrek mehetnének egyből a NAV-hoz segíteni. Ha több magániskola és magánkórház lenne (50-50%), akkor a tanároknak és orvosoknak is több választási lehetőségük lenne.
Nem a közös teherviseléssel van gondom, hanem annak mértékével. Az első kommentek között leírt éttermes példa mutatja, hogy az egykulcsos rendszerben is nagyon sok a többletbefizetés a magas jövedelműeknél, így is (1700 Ft vs 8300 Ft). Ha progresszív lenne az adózás, akkor pedig még több lenne (650 Ft vs 9350 Ft). Én is szívesen fizetek be többet (egykulcsos), de azért van egy határ (5* vs 15*).
Elvárnám azt is, hogy mindenki aki alacsony jövedelmű az be is legyen jelentve (annyira amennyit kap). Ha a mostani 80%-20%-os arány megfordulna és szinte mindenki egy adott bérminimum szerint adózna (pl: festő nem jelenthető be minimálbérért, csak minimum 100-150.000 Ft bruttóval), akkor támogatnám, hogy az egykulcsos egészüljön ki, és legyen egy nagyobb (mondjuk 18%-os) kulcs egy bizonyos összeg felett. A dupla nagyságú második kulcs viszont erősen túlzó.
Az állami szférából majdan felszabaduló tízezrek mehetnének egyből a NAV-hoz segíteni. Ha több magániskola és magánkórház lenne (50-50%), akkor a tanároknak és orvosoknak is több választási lehetőségük lenne.
@butter-k: Nem vagyok tejtermelő, se árusító, ezért lövésem sincs...
Mondjuk a 139 Ft-os az pont a szlovák import tej (jelen pillanatban 134 a TESCO leárazott legolcsóbb), a magyar alapból drágább...
Tudom, hogy jó dolog konkrét számra rákérdezni, mert akkor lehet lovagolni a számokon, csak én elméleti síkon beszéltem...
Mivel Magyarországon nincs fillér, ezért minden ilyen kérdést elég fals szerintem megválaszolni. Kb. raklap szinten lehetne forintokban normálisan kifejezni, meg kb. havi szinten...
Mondjuk a 139 Ft-os az pont a szlovák import tej (jelen pillanatban 134 a TESCO leárazott legolcsóbb), a magyar alapból drágább...
Tudom, hogy jó dolog konkrét számra rákérdezni, mert akkor lehet lovagolni a számokon, csak én elméleti síkon beszéltem...
Mivel Magyarországon nincs fillér, ezért minden ilyen kérdést elég fals szerintem megválaszolni. Kb. raklap szinten lehetne forintokban normálisan kifejezni, meg kb. havi szinten...
@ősirománszokás:
"Más kérdés hogy ami koncepció szinten üdvözlendő, azt rosszkor, rossz időzítéssel és részletekre nem figyelve csinálták meg."
Hmmm... Hát, erről (is) írtam. De persze ezt a részt inkább negligálják legtöbben, csak az "ideológiára" koncentrálva.
Nem "vett el" tőlem semmit az állam, én jobban jártam az idei adóváltozásokkal. Az a gond, hogy ha leírom, hogy rossz a koncepció, akkor rögtön én leszek a csóró kis köcsög, aki irigyli a sok pénzt, amiért más dolgozott meg.
Jelentem: köszönöm, jól élek. 35 évesen családi házam, családi autóm van, ráadásul mindkettő az enyém, nem a banké. És jut a sznob mániáimra is pénz... Nem kell a zsebemben turkálni, koncentrálj nyugodtan az érveimre. ;)
"Más kérdés hogy ami koncepció szinten üdvözlendő, azt rosszkor, rossz időzítéssel és részletekre nem figyelve csinálták meg."
Hmmm... Hát, erről (is) írtam. De persze ezt a részt inkább negligálják legtöbben, csak az "ideológiára" koncentrálva.
Nem "vett el" tőlem semmit az állam, én jobban jártam az idei adóváltozásokkal. Az a gond, hogy ha leírom, hogy rossz a koncepció, akkor rögtön én leszek a csóró kis köcsög, aki irigyli a sok pénzt, amiért más dolgozott meg.
Jelentem: köszönöm, jól élek. 35 évesen családi házam, családi autóm van, ráadásul mindkettő az enyém, nem a banké. És jut a sznob mániáimra is pénz... Nem kell a zsebemben turkálni, koncentrálj nyugodtan az érveimre. ;)
@StormST:
Direkt az IMPORT szlovák tejet kérdeztem mert az ugye nagyon messziről jön:)
Az árváltozás nem akkora mértékű amit beáraznának, vagy ha beárazzák akkor lesz belőle 140 ft. (persze nem).
Ez a tej 2 éve is ennyi volt, amikor a gázolaj 260 forint volt.
Nem azt mondom, hogy nincs a termék árában, hanem azt, hogy az eddig 380 ft-hoz képest nem lényeges.
Egy szállítási vállalkozó költségeinek is csak egy része az üzemanyag.
Nem akkora mértékű, hogy megüsse az ingerküszöbömet.
Direkt az IMPORT szlovák tejet kérdeztem mert az ugye nagyon messziről jön:)
Az árváltozás nem akkora mértékű amit beáraznának, vagy ha beárazzák akkor lesz belőle 140 ft. (persze nem).
Ez a tej 2 éve is ennyi volt, amikor a gázolaj 260 forint volt.
Nem azt mondom, hogy nincs a termék árában, hanem azt, hogy az eddig 380 ft-hoz képest nem lényeges.
Egy szállítási vállalkozó költségeinek is csak egy része az üzemanyag.
Nem akkora mértékű, hogy megüsse az ingerküszöbömet.
@néma bárány:
ha ennek az ismerősnek kilométerenkénti 2,6 Ft többletköltsége keletkezik, ami havonta 2.5M forint És egy egy járműre vonatkozik, akkor ez az ismerős havonta 96.000 Km-t utazik.
A holdról hordja a tejet?
ha ennek az ismerősnek kilométerenkénti 2,6 Ft többletköltsége keletkezik, ami havonta 2.5M forint És egy egy járműre vonatkozik, akkor ez az ismerős havonta 96.000 Km-t utazik.
A holdról hordja a tejet?
@Valós Kilométer:
Túl sok a "ha..."
Itt és most és így vezették be az egykulcsost. Ez van elbaszva. Bizonyos kompenzációval az egykulcsos is lehet jó, és persze a progresszív is lehet rossz. De most igazából nem ez a téma. Pont az a baj, hogy hitvita lett belőle, és sokan úgy védik, hogy az adottságokon, az itt és most realitásán simán átsiklanak...
Túl sok a "ha..."
Itt és most és így vezették be az egykulcsost. Ez van elbaszva. Bizonyos kompenzációval az egykulcsos is lehet jó, és persze a progresszív is lehet rossz. De most igazából nem ez a téma. Pont az a baj, hogy hitvita lett belőle, és sokan úgy védik, hogy az adottságokon, az itt és most realitásán simán átsiklanak...
@Valós Kilométer: És ezt hogyan kiviteleznéd? Gondolom, sejted, hogy nem a munkavállaló veri az esetek többségében az asztalt, hogy ő márpedig nem kér se tb-t, se nyugdíjjárulékot, csak jöjjön zsebbe inkább minden.
Amig az APEH büféjében a Gvadànyi uton,oda lehet adni a szendvicset blokk nélkül,
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
@kriszi: Más országban is vannak vállalkozók, akik ott se jelentenék be az embereket, ha tehetnék. Erre a munkavállaló nem azt mondja, hogy megyek így is, hanem azt, hogy így nem megyek. Ha egységesen mindenki azt mondja, _nem_, akkor lesz változás.
A másik oldala, hogy senki nem bünteti meg a vállalkozót, illetve nagyon kicsi a lebukás veszélye és alacsony a fizetendő büntetés. Több ellenőr, magasabb büntetések (mindkét oldalnak) és egységes szemléletváltás (nem megyek minimálbérért). Elméletben nagyon egyszerű, gyakorlatban talán 10-20 év múlva.
Annak is van választása, aki gyereket nevel és/vagy fél lábbal az utcán van. A már teljesen leszakadt 10%-nak nincs esélye, de a 90%-nak van. Ha ők változtatnak, akkor könnyebb lesz segíteni a 10%-nak is.
A másik oldala, hogy senki nem bünteti meg a vállalkozót, illetve nagyon kicsi a lebukás veszélye és alacsony a fizetendő büntetés. Több ellenőr, magasabb büntetések (mindkét oldalnak) és egységes szemléletváltás (nem megyek minimálbérért). Elméletben nagyon egyszerű, gyakorlatban talán 10-20 év múlva.
Annak is van választása, aki gyereket nevel és/vagy fél lábbal az utcán van. A már teljesen leszakadt 10%-nak nincs esélye, de a 90%-nak van. Ha ők változtatnak, akkor könnyebb lesz segíteni a 10%-nak is.
@butter-k: nyilvánvalóan éves szintről beszélünk, nem haviról.
Nálam tanultabb
zemberek szokták volt mondani, hogy az államnak nincs pénze, csak az állampolgárnak, adót fizető vállalkozásnak van.
Minden, ismétlem, minden kiadást (adók és járulékok megfizetésével) ők állnak, az állam szerepe e tekintetben nem más, mint az okos elősztásé. Illetve elsődlegesen az adók és járulékok okos beszedéséé.
No kérem, ez lett itt nagyon elcseszve.
Az egykulcsos adó nem rossz dolog, csak nem akkor, és nem úgy bevezetve, ahogy ezt MGY elképzelte, véghezvitte.
Vagy talán nem is MGY, hanem OV a szerző?
Mert akkor sokkal nagyobb a baj, mint hittem, viszont már értem, miért nem lett MGY leváltva.
Arra vagyok kíváncsi, hogy mi lesz 2013-ban (ez ugye elvileg a választást megelőző év)?
Miből és kinek fog jó magyar szokás szerint a kormány osztogatni? (Értsd: adósságot növelni)
Kire fog akkor majd OV mutogatni?
Én nem ilyen lovat akartam.
zemberek szokták volt mondani, hogy az államnak nincs pénze, csak az állampolgárnak, adót fizető vállalkozásnak van.
Minden, ismétlem, minden kiadást (adók és járulékok megfizetésével) ők állnak, az állam szerepe e tekintetben nem más, mint az okos elősztásé. Illetve elsődlegesen az adók és járulékok okos beszedéséé.
No kérem, ez lett itt nagyon elcseszve.
Az egykulcsos adó nem rossz dolog, csak nem akkor, és nem úgy bevezetve, ahogy ezt MGY elképzelte, véghezvitte.
Vagy talán nem is MGY, hanem OV a szerző?
Mert akkor sokkal nagyobb a baj, mint hittem, viszont már értem, miért nem lett MGY leváltva.
Arra vagyok kíváncsi, hogy mi lesz 2013-ban (ez ugye elvileg a választást megelőző év)?
Miből és kinek fog jó magyar szokás szerint a kormány osztogatni? (Értsd: adósságot növelni)
Kire fog akkor majd OV mutogatni?
Én nem ilyen lovat akartam.
@Cartman (ex Cartman): Tudok örülni mások sikereinek, a tiédnek is:) De akkor azt hiszem abban egyetértünk hogy az egykulcsos adó jó ötlet és jó irány, csak mint mindig, a megfelelő kivitelezésre nem futotta a fiúk szürkeállományából?
@ősirománszokás:
Az irány (az arányosítás) igen, konkrétan az egykulcsosban viszont nem vagyok biztos.
És én igazából a továbbiaktól félek... Szerintem az EVA eltörlése lesz a következő, és azzal is nagyot fogunk szívni.
Az irány (az arányosítás) igen, konkrétan az egykulcsosban viszont nem vagyok biztos.
És én igazából a továbbiaktól félek... Szerintem az EVA eltörlése lesz a következő, és azzal is nagyot fogunk szívni.
@anyadhogyvan?:
"Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk."
Erről van szó kérem, pontosan! Ez a lényeg. Pont.
A többi csak maszatolás, úri-muri - ami a saját bőrünkre megy.
"Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk."
Erről van szó kérem, pontosan! Ez a lényeg. Pont.
A többi csak maszatolás, úri-muri - ami a saját bőrünkre megy.
treszi.tumblr.com/post/9913664351/a-gazolajat-terhelo-jovedeki-adot-is-novelni-fogja
"Virtuális tamagocsi" - tökéletes leírása Szájtátó Petyának... :))
"Virtuális tamagocsi" - tökéletes leírása Szájtátó Petyának... :))
Petya ilyenkor, pl. idén, szembeköpi magát, vagy megtámadja a kormányt a Fidesz nevében? :))
treszi.tumblr.com/post/9913664351/a-gazolajat-terhelo-jovedeki-adot-is-novelni-fogja
kepviselofunky.blog.hu/2011/09/07/szijjarto_dramai_a_gazolaj_jovedeki_adojanak_emelese
treszi.tumblr.com/post/9913664351/a-gazolajat-terhelo-jovedeki-adot-is-novelni-fogja
kepviselofunky.blog.hu/2011/09/07/szijjarto_dramai_a_gazolaj_jovedeki_adojanak_emelese
@high up!: Olyan azért csak van hogy társadalmi igazságosság és társadalmi méltányosság?
Az adórendszer kapcsán; konkrétan az USban is bejött már egyszer az adócsökkentés (asszem 70-es évek), Szlovákiában bejött, Bulgáriában bejött... Egyébként meg nem lehet egy receptet használni különböző adottságú országokra. Az 50% feletti adószintet a magyar adófizető gyomra nem fogja bevenni, amíg tele van a rendszer potyautassal, és amíg nem kap érte normális színvonalú állami szolgáltatást. Pont. Ezért ésszerűbb az egyszerűbb és igazságosabb adórendszer, alacsonyabb adókulcs. Azzal a kitétellel, hogy aki ezt is elcsalja azzal szemben zéró tolerancia és börtön, tovább azzal a kitétellel hogyha normális állami szolgáltatásokat akarunk akkor az igénybe vevőnek is fizetnie kell (és nincs ingyenebéd, mert nem engedhetjük meg magunknak). Így működhetne.
Az meg szerintem külön üdvözölendő hogy a megtakarítások növekedtek, mert ezek is előbb utóbb a reálgazdaságban csapódnak le. (pl. vállalkozás kezdő tőkéjeként). Egyébként ha már jókat akarsz mondani, előtte nézz utána; az embereknél hagyott adó ca. 1/3-a fogyasztásra, 1/3-a hiteltörlesztésre, 1/3-a pedig megtakarításra ment el.
Az adórendszer kapcsán; konkrétan az USban is bejött már egyszer az adócsökkentés (asszem 70-es évek), Szlovákiában bejött, Bulgáriában bejött... Egyébként meg nem lehet egy receptet használni különböző adottságú országokra. Az 50% feletti adószintet a magyar adófizető gyomra nem fogja bevenni, amíg tele van a rendszer potyautassal, és amíg nem kap érte normális színvonalú állami szolgáltatást. Pont. Ezért ésszerűbb az egyszerűbb és igazságosabb adórendszer, alacsonyabb adókulcs. Azzal a kitétellel, hogy aki ezt is elcsalja azzal szemben zéró tolerancia és börtön, tovább azzal a kitétellel hogyha normális állami szolgáltatásokat akarunk akkor az igénybe vevőnek is fizetnie kell (és nincs ingyenebéd, mert nem engedhetjük meg magunknak). Így működhetne.
Az meg szerintem külön üdvözölendő hogy a megtakarítások növekedtek, mert ezek is előbb utóbb a reálgazdaságban csapódnak le. (pl. vállalkozás kezdő tőkéjeként). Egyébként ha már jókat akarsz mondani, előtte nézz utána; az embereknél hagyott adó ca. 1/3-a fogyasztásra, 1/3-a hiteltörlesztésre, 1/3-a pedig megtakarításra ment el.
@Zébácsi: a vezényló tábornok a nyerő ;)
Orbán "fixa ideája" az egykulcsos adó - 2011.09.03
Orbán Viktor ragaszkodása miatt marad az egykulcsos adó – tudta meg a Népszabadság a jobboldali közgazdászokkal tartott találkozó résztvevőitől. A lap szerint többen ott szembesültek azzal, hogy az arányos adórendszer nem a nemzetgazdasági miniszter, hanem inkább a miniszterelnök „fixa ideája”.
Orbán "fixa ideája" az egykulcsos adó - 2011.09.03
Orbán Viktor ragaszkodása miatt marad az egykulcsos adó – tudta meg a Népszabadság a jobboldali közgazdászokkal tartott találkozó résztvevőitől. A lap szerint többen ott szembesültek azzal, hogy az arányos adórendszer nem a nemzetgazdasági miniszter, hanem inkább a miniszterelnök „fixa ideája”.
@néma bárány:
Nem akarnálak untatni csak hobbiból:
ahogy számolom 65ft a kilométerköltsége most.
tehát 96000x65 6.24M forint. jelenleg.
az emelés után :
67.5 x 96000 6,48 M ft.
Az éves többletköltsége:
pontosan 240.000 ft. ugye érzed, hogy ez pont egy nagyságrenddel kisebb, mint amit te írtál?
ezt nem fogod kimutatni 1 l tej árában.
Nem akarnálak untatni csak hobbiból:
ahogy számolom 65ft a kilométerköltsége most.
tehát 96000x65 6.24M forint. jelenleg.
az emelés után :
67.5 x 96000 6,48 M ft.
Az éves többletköltsége:
pontosan 240.000 ft. ugye érzed, hogy ez pont egy nagyságrenddel kisebb, mint amit te írtál?
ezt nem fogod kimutatni 1 l tej árában.
@butter-k: mielőtt nagyon belemerülnénk a számolgatásba: www.napi.hu/ado/megvan_kikre_nem_vonatkozik_a_gazolaj_adoemelese.494888.html
@butter-k:
Pláne jó lenne a végéig elolvasni a cikket :-)
A 7,5 tonna alatti járművekre nem vonatkozik a kedvezmény. Bónusz kérdés: milyen járművekkel zajlik zömmel a belföldi kiskereskedelmi áruforgalom?
Úgy van, többségében 7,5 tonna alatti járművekkel. Így lófaszt se számit, hogy Waberer és Horváth Lajos kedvezményt kap. Igen, elszámoltam a nagyságrendet / autóra bontva, de ettől még az összeadódó áthárított költségek odabasznak sajnos.
Pláne jó lenne a végéig elolvasni a cikket :-)
A 7,5 tonna alatti járművekre nem vonatkozik a kedvezmény. Bónusz kérdés: milyen járművekkel zajlik zömmel a belföldi kiskereskedelmi áruforgalom?
Úgy van, többségében 7,5 tonna alatti járművekkel. Így lófaszt se számit, hogy Waberer és Horváth Lajos kedvezményt kap. Igen, elszámoltam a nagyságrendet / autóra bontva, de ettől még az összeadódó áthárított költségek odabasznak sajnos.
@midnight coder: amikor a tolvaj azt mondja az ügyvédnek, hogy nem jár már lopni, mert raktárra nem dolgozunk (senki nem vesz semmit)! akkor miért csodálkozol azon, hogy diplomás emberek jelentkeznek utcaseprőnek.sztem tökmindegy, hogy 90, 30, vagy 22, mert, egy háromtagú családnak min. 350 kellene. villamos mérnök, közgazdász, tökmindegy, ha elmúlt 40, megy a levesbe
@trollface: "erre mi hatalmaztuk fel őket. pont. "
ERRE! SENKI sem hatalmazta fel őket!
Sőt, mivel az Alkotmányra tettek esküt és az Alkotmány szerint jutottak hatalomra (így be kellett volna tartaniuk azt!) egyszerűen hazaárulók és amellett tök sötét barmok.
Szóval ideje lenne menniük...
De én nem orbánra haragszom. Sötét, mentálisan beteg és hülye. De csak *egy* ember!
Én a fideszre haragszom.
A fidesz kiállította magáról a "tök felesleges bagázs" cetlit [tehát mehet a szocik mellé a sűlyesztőbe] vagyis alkalmatlan és érdemtelen!
Az hogy a fidesz belesétált az orbáni csapdába, na jó (könnyű kézzel mérve) megbocsátható. Egy egész ország bement.
De az, hogy most, hogy már látszik, hogy ez az óvodás lelkű gengszter egyszerűen tönkreteszi az országot és a fidesz az egyetlen (mint szervezet), amelyik jogszerű lehetőséget kapott a megállítására, lecserélésére és nem lép, na ez orbán mellé teszi a polcra.
Hazaáruló bagázs és minden egyes tagja(!) egyenként is külön-külön, aki nem áll fel és nem próbálja lecserélni. (Vagy nem lép ki egyszerűen, ha nem lát lehetőséget, felkiáltva, hogy ilyen klubba én nem tartozhatok!)
Persze haragszom a társadalomra is. Az egész országra. Merthogy nem érzem azt a fene nagy ellenállást, azt a hangulatot, ami minden fideszes számára egyértelművé tenné, hogy ő és a pártja (hacsak nem próbálja rendbe tenni a dolgokat mihamarabb) nemhogy a parlamentbe nem kerül a jövőben, de minden fidesztag és fideszpárti a hátralevő életére kiírta magát a nemzetből. Jó érzésű ember nem ad neki munkát, nem vesz tőle autót vagy házat (még egy fürt szőlőt sem a piacon), de még a gyerekeit is csak úgy csúfolják majd az oviban, hogy a 'narancsocska jelű' megjött.
A franciák meglépték a kollaboránsokkal a háború után. Ideje tanulmányozni, miként lehetne ezt ma is megtenni! A haza ellenségeivel szemben (akik mára a fideszesek lettek!) semmi nem etikátlan!
Fineszes gyerekek: Ismerős duma? Na de milyen lesz a f*sz másik végére beállni?!?
[Ismerve ezt a zországot, lesz még itt annyi "partizán" aki csak 'belülről akart bomlasztani', hogy ihaj]
ERRE! SENKI sem hatalmazta fel őket!
Sőt, mivel az Alkotmányra tettek esküt és az Alkotmány szerint jutottak hatalomra (így be kellett volna tartaniuk azt!) egyszerűen hazaárulók és amellett tök sötét barmok.
Szóval ideje lenne menniük...
De én nem orbánra haragszom. Sötét, mentálisan beteg és hülye. De csak *egy* ember!
Én a fideszre haragszom.
A fidesz kiállította magáról a "tök felesleges bagázs" cetlit [tehát mehet a szocik mellé a sűlyesztőbe] vagyis alkalmatlan és érdemtelen!
Az hogy a fidesz belesétált az orbáni csapdába, na jó (könnyű kézzel mérve) megbocsátható. Egy egész ország bement.
De az, hogy most, hogy már látszik, hogy ez az óvodás lelkű gengszter egyszerűen tönkreteszi az országot és a fidesz az egyetlen (mint szervezet), amelyik jogszerű lehetőséget kapott a megállítására, lecserélésére és nem lép, na ez orbán mellé teszi a polcra.
Hazaáruló bagázs és minden egyes tagja(!) egyenként is külön-külön, aki nem áll fel és nem próbálja lecserélni. (Vagy nem lép ki egyszerűen, ha nem lát lehetőséget, felkiáltva, hogy ilyen klubba én nem tartozhatok!)
Persze haragszom a társadalomra is. Az egész országra. Merthogy nem érzem azt a fene nagy ellenállást, azt a hangulatot, ami minden fideszes számára egyértelművé tenné, hogy ő és a pártja (hacsak nem próbálja rendbe tenni a dolgokat mihamarabb) nemhogy a parlamentbe nem kerül a jövőben, de minden fidesztag és fideszpárti a hátralevő életére kiírta magát a nemzetből. Jó érzésű ember nem ad neki munkát, nem vesz tőle autót vagy házat (még egy fürt szőlőt sem a piacon), de még a gyerekeit is csak úgy csúfolják majd az oviban, hogy a 'narancsocska jelű' megjött.
A franciák meglépték a kollaboránsokkal a háború után. Ideje tanulmányozni, miként lehetne ezt ma is megtenni! A haza ellenségeivel szemben (akik mára a fideszesek lettek!) semmi nem etikátlan!
Fineszes gyerekek: Ismerős duma? Na de milyen lesz a f*sz másik végére beállni?!?
[Ismerve ezt a zországot, lesz még itt annyi "partizán" aki csak 'belülről akart bomlasztani', hogy ihaj]
Amíg nála havonta ott marad több, mint hatszázezer forint, addig nem tartom ennek emlegetését populizmusnak. Ilyen csökött vagyok, sajnálom.
Ja arról se zengedeztek fanfárok - pedig ha meg tette volna, még ötezer zászlót varratnak lengetni, az tuti - , hogy Kedves Vezetőnk saját szent zsebéből berakott valamit is az államdósság elleni lakossági felbuzdulásba.
Ja arról se zengedeztek fanfárok - pedig ha meg tette volna, még ötezer zászlót varratnak lengetni, az tuti - , hogy Kedves Vezetőnk saját szent zsebéből berakott valamit is az államdósság elleni lakossági felbuzdulásba.
@eMeL: Nyirassuk le a kollaboránsok haját kopaszra? Az a legnagyobb divat manapság, a tar tarkó! Az a megkülönböztető jelük, hogy kurvajól élnek ellenbógen másokkal.
jelenleg, 10 megkérdezettből 2 nem tudja fizetni a közüzemi számláit. ez az arány milyen lesz, ha kitöltik a 4 évüket?
@Boli: A tamagocsit etetni-itatni kellett - virtuálisan de rendszeresen - különben megmördelt (ahogy hallottam, hála istennek a kölykeim ilyen baromságoknak nem ültek fel.) De Szijjártó nagyon nem virtuális, hanem IGAZI fizut és Audit meg egyebeket kap, tehát úgy életben van tartva, mint ide Lacháza, a rá fordított valódi pénzből megélne húsz másik család.
Elnézném pedig, ahogy sorvad ellátás híján.
Elnézném pedig, ahogy sorvad ellátás híján.
@ili810: Aki - fiam, ismerősöm - most jött haza Németországból mind azt mondja, hogy az árak nem sokkal magasabbak a miénknél, viszont...
@Squid: A bakfis nem baksis akarna lenni? Bakfisért is lehet bukni, az még kellemes is, ha az a bakfis mutatós, fiatal, ripiropi fehérszemély... Orbán ilyeneket osztogatott???
@anyadhogyvan?:
Na, ide teszek egy kibaszott nagy _PLUSZT_.
Itt cseszegetjük egymást, mert az egyiknek jutott most egy kicsit több a közösből, a másiknak meg nem, holott együtt kéne elzavarni a francba az egész társaságot.
Mert lehet mosdatni a szerecsent, de ezt megint _nekünk_ kúrták el a seggfej politikusok. Nekünk, együtt is kell majd kifizetni helyettük. Annak is, aki most épp jobban járt, meg annak is, aki nem.
Na, ide teszek egy kibaszott nagy _PLUSZT_.
Itt cseszegetjük egymást, mert az egyiknek jutott most egy kicsit több a közösből, a másiknak meg nem, holott együtt kéne elzavarni a francba az egész társaságot.
Mert lehet mosdatni a szerecsent, de ezt megint _nekünk_ kúrták el a seggfej politikusok. Nekünk, együtt is kell majd kifizetni helyettük. Annak is, aki most épp jobban járt, meg annak is, aki nem.
@a szív fészkei: a német s angliai árakat (kivétel a kégli!),én is igazolom!no,de a fizu 3-4-5,netán 6-7 szeres!ezért van kint 20-25 ismerősömből 4-7,fő.....!
@néma bárány: ez felesleges... ez az agyatlan fidesiszta azt hiszi egyszer a végén csomagolva szállítják... a traktorok meg más dízel csodák meg csak viccből furikáznak...
@StormST: ez igaz a szlovák tej nem lesz drágább. kis ország vagyunk külföldi gázolajjal bárhonnan lehet szállítani bárhova... csak a hazai lesz drágább...
@ursus artos:
Az ekho más tészta (kíváncsi lennék, egyáltalán hány embert érint), de ha az EVA-t eltörlik, akkor még tragikusabb GDP-adatokra számíthatunk.
Az ekho más tészta (kíváncsi lennék, egyáltalán hány embert érint), de ha az EVA-t eltörlik, akkor még tragikusabb GDP-adatokra számíthatunk.
Úgy látszik, megpróbáljuk exportra bocsátani az egyetlen hungarikumot, amiből korlátlan készlettel rendelkezünk (az elkúrást...):
index.hu/gazdasag/magyar/2011/09/07/luxusafat_akar_matolcsy/
index.hu/gazdasag/magyar/2011/09/07/luxusafat_akar_matolcsy/
Ez egy totális népbutitó, népnyúzó, parasztvakitó politika.
Persze, hogy megfizetik a kieső milliárdok árát.
Úgy ahogy tavasz ősz óta fizetik a kivetett különadók árát, mely a "fejekre hullott vissza.
:)
Persze, hogy megfizetik a kieső milliárdok árát.
Úgy ahogy tavasz ősz óta fizetik a kivetett különadók árát, mely a "fejekre hullott vissza.
:)
- Mit néztek oly' bután, parasztok (és cigányok)? Két hét alatt rend lett, adó csökkent, nem fogy a a magyar, nyugdíjak biztonságban, ajrópa bennünket utánoz és nekik aztán soh'se engedtünk, ajró bevezetés akár holnap, oktatás az élvonalban, egészségügy dettó, elvándorlás nincs, sajtó- és vallásszabi van.
Bő egy év telt el, kis telhetetlenek, hát lófax az ilyen türelmetlen, hálátlan bandába, hát ezt érdemlem én?! -
O. "csak a tetteimre figyeljenek, ahogy a fehérköpenyesek szokták Grazban" V.
Bő egy év telt el, kis telhetetlenek, hát lófax az ilyen türelmetlen, hálátlan bandába, hát ezt érdemlem én?! -
O. "csak a tetteimre figyeljenek, ahogy a fehérköpenyesek szokták Grazban" V.
Persze, az egykulcsos adó "rendben is volna", ha a fizetések, a bérezés is nem olyan lenne ebben az országban,) amilyen.
De így még jobban szétnyílik az a bizonyos olló.
Még nagyobb szakadék lesz / van a társadalmi rétegek között.
Az már ezerszer leíródott, hogy mennyire ártott a költségvetésnek.
De így még jobban szétnyílik az a bizonyos olló.
Még nagyobb szakadék lesz / van a társadalmi rétegek között.
Az már ezerszer leíródott, hogy mennyire ártott a költségvetésnek.
@ősirománszokás:
Azt írod: az embereknél hagyott adó ca. 1/3-a fogyasztásra, 1/3-a hiteltörlesztésre, 1/3-a pedig megtakarításra ment el.
Csak azt nem értem, hogy ha az 1/3 fogyasztásra ment el, akkor miért csökken (már évek óta egyébként) havonta a kiskereskedelem GDP hozzájárulása? És most már ott járunk, hogy az élelmiszer fogyasztásnak is csökkenö trendje van!
Szóval a statisztika nem igazolja a valszeg körkédésen alapuló fenti bemondást.
Az meg valóban fontos, hogy az emberek egy része adósság törlesztésre fordítja a többletjövedelmet. Csak hogy mivel a nem fizetö adósok száma drámaian megugrott az elmúlt másfél évben, ez is azt bizonyítja, hogy matolcsi újraelosztása az AGYHALOTT KÓKLERSÁG kategóriájába tartozik: csak azok nem kapnak megfelelö részt az 500 milliárdos különadó dézsmából, akiknek égetö szüksége lenne rá. Akiknek meg nincs szüksége rá mindent elvisznek.
Zavart agyú kókler ez a matolcsi, és Orbán még mindig hagyja magát ettöl a kóklertöl megvezettetni! Ez csak annyit jelent, hogy akkor két kókler van irányító pozícióban.
Azt írod: az embereknél hagyott adó ca. 1/3-a fogyasztásra, 1/3-a hiteltörlesztésre, 1/3-a pedig megtakarításra ment el.
Csak azt nem értem, hogy ha az 1/3 fogyasztásra ment el, akkor miért csökken (már évek óta egyébként) havonta a kiskereskedelem GDP hozzájárulása? És most már ott járunk, hogy az élelmiszer fogyasztásnak is csökkenö trendje van!
Szóval a statisztika nem igazolja a valszeg körkédésen alapuló fenti bemondást.
Az meg valóban fontos, hogy az emberek egy része adósság törlesztésre fordítja a többletjövedelmet. Csak hogy mivel a nem fizetö adósok száma drámaian megugrott az elmúlt másfél évben, ez is azt bizonyítja, hogy matolcsi újraelosztása az AGYHALOTT KÓKLERSÁG kategóriájába tartozik: csak azok nem kapnak megfelelö részt az 500 milliárdos különadó dézsmából, akiknek égetö szüksége lenne rá. Akiknek meg nincs szüksége rá mindent elvisznek.
Zavart agyú kókler ez a matolcsi, és Orbán még mindig hagyja magát ettöl a kóklertöl megvezettetni! Ez csak annyit jelent, hogy akkor két kókler van irányító pozícióban.
A Parlament körüli élőlánccal tiltakozik hétfőn, az őszi ülésszak első napján négy szakszervezeti szövetség.
A munkavállalókat érintő intézkedések és az új munka törvénykönyve, a párbeszéd hiánya és a kormány törvényhozási gyakorlata ellen demonstrálnak.
A szakszervezetek ezt figyelmeztetésnek szánják."
www.fn.hu/allas/20110907/hetfon_elhangzik_elso_figyelmeztetes/
...Borsik hozzátette: a munkavállalók a kormányváltás óta rosszabb helyzetbe kerültek, a munkanélküliség továbbra is magas, a 16 százalékos, egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetése pedig keresetcsökkenést hozott, a kormány ráadásul mellőzi a szociális párbeszédet.
Hangsúlyozta: nagy a fenyegetettség a munka világában, a képviselők felelősséggel tartoznak választópolgáraiknak, az egyéni felelősségük nagy, nem lehet a párt- vagy frakciófegyelem "mögé bújni".
A munkavállalókat érintő intézkedések és az új munka törvénykönyve, a párbeszéd hiánya és a kormány törvényhozási gyakorlata ellen demonstrálnak.
A szakszervezetek ezt figyelmeztetésnek szánják."
www.fn.hu/allas/20110907/hetfon_elhangzik_elso_figyelmeztetes/
...Borsik hozzátette: a munkavállalók a kormányváltás óta rosszabb helyzetbe kerültek, a munkanélküliség továbbra is magas, a 16 százalékos, egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetése pedig keresetcsökkenést hozott, a kormány ráadásul mellőzi a szociális párbeszédet.
Hangsúlyozta: nagy a fenyegetettség a munka világában, a képviselők felelősséggel tartoznak választópolgáraiknak, az egyéni felelősségük nagy, nem lehet a párt- vagy frakciófegyelem "mögé bújni".
@mezga-aladar: Igen, a kombájnokat már szerelik át szennyvíz-meghajtásúra, a traktorok fényevők lesznek, vagy fjordítva?
@Valós Kilométer: Erről az éttermes hasonlatodról a Jóbarátok egyik epizódja jut eszembe. Monica előléptetését ünnepelték 1 menő étteremben. a csóróbbak (Joey, Rachel, Phoebe) a legolcsóbb ételeket választják, míg a többiek dőzsölnek, majd a fizetésnél mondják, h most akkor osszuk el az összeget 6 felé, mert úgy igazságos.
Ja, egyébként az epizód végére Monicát kirúgják.
Ja, egyébként az epizód végére Monicát kirúgják.
"A lovasberényi kormányülést követően Orbán Viktor és Matolcsy György arról is beszélt, hogy a gazdaság lassulására Magyarország átszervezésének gyorsításával válaszol a kormány.
Az ATV mai műsorában a döntés nyomán elhangzott, hogy ami jelenleg "az átszervezés gyorsítása", az két évvel ezelőtt még "drámai hatású" változtatás volt a Fidesz kommunikációjában. Az adás felelevenítette: 2009 márciusában az MSZP-kormány adóemelési szándékára reagálva Szijjártó Péter kifejtette: a gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt a rendkívül drámai, hiszen a fuvarozók költségei növekedni fognak, ami azt jelenti, hogy a termékek szállítási költségei is nőnek, és ez a termékárakban meg fog jelenni. Ezért - tette hozzá Szijjártó - amint a kormány benyújtja a javaslatát a gázolajat terhelő jövedéki adó emelésére, a Fidesz módosító indítvánnyal fog élni, amelyben kezdeményezni fogják a gázolaj jövedéki adójának a jelenlegi szinten való tartását - idézte az ATV a fideszes vezető korábbi szavait."
"Hazudott a Fidesz-kormány"
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=468649
Nagyon érdekelne, mit szólna ehhez most a Szijjártó. Elképzelhető, hogy azzal védekezne, nem is Ő mondta anno).
Teljesiti a kormány a nép) akaratát, ill. a fidesiszták akaratát. köszönet érte.
:)
Az ATV mai műsorában a döntés nyomán elhangzott, hogy ami jelenleg "az átszervezés gyorsítása", az két évvel ezelőtt még "drámai hatású" változtatás volt a Fidesz kommunikációjában. Az adás felelevenítette: 2009 márciusában az MSZP-kormány adóemelési szándékára reagálva Szijjártó Péter kifejtette: a gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt a rendkívül drámai, hiszen a fuvarozók költségei növekedni fognak, ami azt jelenti, hogy a termékek szállítási költségei is nőnek, és ez a termékárakban meg fog jelenni. Ezért - tette hozzá Szijjártó - amint a kormány benyújtja a javaslatát a gázolajat terhelő jövedéki adó emelésére, a Fidesz módosító indítvánnyal fog élni, amelyben kezdeményezni fogják a gázolaj jövedéki adójának a jelenlegi szinten való tartását - idézte az ATV a fideszes vezető korábbi szavait."
"Hazudott a Fidesz-kormány"
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=468649
Nagyon érdekelne, mit szólna ehhez most a Szijjártó. Elképzelhető, hogy azzal védekezne, nem is Ő mondta anno).
Teljesiti a kormány a nép) akaratát, ill. a fidesiszták akaratát. köszönet érte.
:)
@márta)):
"Ezért - tette hozzá Szijjártó - amint a kormány benyújtja a javaslatát a gázolajat terhelő jövedéki adó emelésére, a Fidesz módosító indítvánnyal fog élni, amelyben kezdeményezni fogják a gázolaj jövedéki adójának a jelenlegi szinten való tartását."
A kormány helyett a KDNP nyújtja be és majd a Fidesz erre lép?
Na, várom a módosító módosítóját, miként is módosítják és mit szól majd ahhoz a módosított Módosító-bizottság!
"Ezért - tette hozzá Szijjártó - amint a kormány benyújtja a javaslatát a gázolajat terhelő jövedéki adó emelésére, a Fidesz módosító indítvánnyal fog élni, amelyben kezdeményezni fogják a gázolaj jövedéki adójának a jelenlegi szinten való tartását."
A kormány helyett a KDNP nyújtja be és majd a Fidesz erre lép?
Na, várom a módosító módosítóját, miként is módosítják és mit szól majd ahhoz a módosított Módosító-bizottság!
@MolnarErik: Elkerülte a figyelmedet az "Ugyanazt eszünk..." rész. Mellesleg a fenti példa 3 szituáció vázol, ahol a "mindenki egyenlő részt fizet" csak elméleti lehetőség, és csak az összehasonlítás miatt van ott.
A Jóbarátokban nem kezelték túl jól a helyzetet a "jólkeresők", ez tény.
A Jóbarátokban nem kezelték túl jól a helyzetet a "jólkeresők", ez tény.
A jelenlegi -egy éves- gazdaságpolitika lassan-lassan meghozza "gyümölcsét". Köszönet minden fidesz-hívőnek, a Fidesznek, Orbánnak és az ő jobbkeze-Matolcsynak.
A zemberek -főleg a megvezetett hívők- először a februári fizetésükkor koppantak. Kezdték kapisgálni mit is jelent az országot "újjáépítő" 1 kulcsos szja (fűszerezve az alkalmazotti adójóváírás kivezetésének első lépésével). Igazságtalanságát (sokaktól elvesz, keveseknek ad nem keveset) még most is sokan nem fogják fel, őket lelkesíti a bugriskommunikáció.
Úgyszintén koppantak sokan a magánnyugdíjak elrekvirálásakor. Az, hogy mire is költik, most sem világos a legtöbb embernek (lehet, hogy kormányunknak sem).
Sorolhatjuk a koppanásokat, amit megérzünk és meg fogunk érezni. Például az alkalmazotti adójóváírás jövő évi lépcsője még többet fog kivenni a zsebekből.
Miután megszorítások nem lesznek -mert kivakarták a szókincsből- most jön egy kisebb pakk, ami az ezévi mintegy 100 milliárdos léket tömi be a jól "megtervezett"(kommunikált!) költségvetésen. De mi lesz jövőre, amikor mintegy 1000 milliárdot kell "előteremteni"? Megmondom mi lesz: NAGY SZAR lesz. Mert ez a kormány azt termel.
Ezek tudatában egyáltalán nem csodálkozom a pacipusztai gittegylet-ülés utáni orbádiádán.
Sötét félrevezető duma, egyétek hívek!
Matolcsynk is igen keményen kiállt, szörnyülködjetek közgazdászok.
A magyarok Istene kegyelmezzen nekünk!
A zemberek -főleg a megvezetett hívők- először a februári fizetésükkor koppantak. Kezdték kapisgálni mit is jelent az országot "újjáépítő" 1 kulcsos szja (fűszerezve az alkalmazotti adójóváírás kivezetésének első lépésével). Igazságtalanságát (sokaktól elvesz, keveseknek ad nem keveset) még most is sokan nem fogják fel, őket lelkesíti a bugriskommunikáció.
Úgyszintén koppantak sokan a magánnyugdíjak elrekvirálásakor. Az, hogy mire is költik, most sem világos a legtöbb embernek (lehet, hogy kormányunknak sem).
Sorolhatjuk a koppanásokat, amit megérzünk és meg fogunk érezni. Például az alkalmazotti adójóváírás jövő évi lépcsője még többet fog kivenni a zsebekből.
Miután megszorítások nem lesznek -mert kivakarták a szókincsből- most jön egy kisebb pakk, ami az ezévi mintegy 100 milliárdos léket tömi be a jól "megtervezett"(kommunikált!) költségvetésen. De mi lesz jövőre, amikor mintegy 1000 milliárdot kell "előteremteni"? Megmondom mi lesz: NAGY SZAR lesz. Mert ez a kormány azt termel.
Ezek tudatában egyáltalán nem csodálkozom a pacipusztai gittegylet-ülés utáni orbádiádán.
Sötét félrevezető duma, egyétek hívek!
Matolcsynk is igen keményen kiállt, szörnyülködjetek közgazdászok.
A magyarok Istene kegyelmezzen nekünk!
@namitirok:
Na. Igen. Visszaköszön a mult.
Majd most a Szijjártó P. megmagyarázza, azt amit akkor megmagyarázott:) Mit - és miért, hiszen a fideszista választók felhatalmazták Őket.
:)
Na. Igen. Visszaköszön a mult.
Majd most a Szijjártó P. megmagyarázza, azt amit akkor megmagyarázott:) Mit - és miért, hiszen a fideszista választók felhatalmazták Őket.
:)
@Zka:
"Ez a szállítási díj dolog kicsit túl van lihegve"
Ne úgy nézd! Úgy nézd, hogy 100 ,milliárdot kivonnak megint az amúgy is stagnáló gazdaságból adó formájában, ami még jobban lelassítja a növekedést.
"Ez a szállítási díj dolog kicsit túl van lihegve"
Ne úgy nézd! Úgy nézd, hogy 100 ,milliárdot kivonnak megint az amúgy is stagnáló gazdaságból adó formájában, ami még jobban lelassítja a növekedést.
Amúgy, a gazdaság rossz állapota nem az egykulcsosnak köszönhető, ahhoz tényleg kevés fél év. 20 év elcseszett gazdaságpolitikájának köszönhető, a válság aztán feltette az i-re a pontot. Kivéve két rövid időszakot: Bokros és Bajnai tevékenységét. Bokrosba belebukott az Mszp, nem is követi el még egyszer politikus azt a hibát, kiejtse a száján a reform szót. Pedig anélkül bele fogunk dögleni mindannyian. Nehogy azt higgyétek, ez a mélypont!
@a szív fészkei: Ja bakfisért bukta el a konzervatív német politikus a nagyon is felívelő - Merkel utódját látták benne - karrierjét mondjuk. www.zalaihirlap.hu/sztarvilag/20110815_boetticher_nemet_politikus_tini_botrany
Valaki leköthetné Orbán vegyértékeit is, mert nem matolcsy irányítja őt, hanem ő keres a hagymázaihoz embert, aki véghez viszi visszakérdezés nélkül a barom parancsait.
Matolcsy olyan neki, mint Mr. Garrison Kalap úrja.
Matolcsy olyan neki, mint Mr. Garrison Kalap úrja.
@KaPé: nem is tudtam, hogy pl Nagy Britanniában kommunista adózás van!
Indul a nép újra Bécsnek büszke vára ellen, a Mariahilfestrasséra? nol.hu/archivum/ezen_bukhat_el_a_luxusafa
Viszik a nagymamát is, mint anno a Gorenje-hadjárat idején? Nincs új a nap alatt. (jelzem Matolcsayné férjének delirálása nélkül is olcsóbb volt eddig is mondjuk Granadában vagy néha Bécsben vásárolni ruhát, ezt-azt sokszor. És jobb minőséget is kap érte az ember legtöbbször.)
Viszik a nagymamát is, mint anno a Gorenje-hadjárat idején? Nincs új a nap alatt. (jelzem Matolcsayné férjének delirálása nélkül is olcsóbb volt eddig is mondjuk Granadában vagy néha Bécsben vásárolni ruhát, ezt-azt sokszor. És jobb minőséget is kap érte az ember legtöbbször.)
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/hogyan_lehet_megelni_havi_70-80_ezer_forintbol/2238881/?utm_source=hirkereso&utm_medium=feed&utm_campaign=hirkereso
@Rodeo36: Hali! :-) "Vérszagra gyűl az éji vad?"
@Rodeo36: Hali! :-) "Vérszagra gyűl az éji vad?"
na, jövedelem és adózás meg miért nem tanult...
februárban leléptem Angliába, vmi szaros betanított munkát végzek, kevéssel a minimálbér fölött. kényelmesen megélek. persze, nem élek nagy lábon, de kifizetem a kecót, az autó költségeit, a kaját (ez olcsóbb, mint otthon) és marad pénzem szórakozni. adózom tisztességgel.
a hozzám hasonló emberkék tartják működésben a gazdaságot a fogyasztásukkal. nem a jaguart vásárlókat támogatja az állam.
érdemes lenne megnéznetek, milyen itt az adózás, segélyezés, tömegközlekedés, egészségügy.
senki sem mondja, hogy a 300k nettóból kell többet adózni. de mi van a hálapénzzel, a gj vizsgáztatók alkalmanként 10 - 20k jattjával, a csányi - pintér félék évi sok tíz milliárdos jövedelmével?
youtu.be/xWVxI6XZAuE
februárban leléptem Angliába, vmi szaros betanított munkát végzek, kevéssel a minimálbér fölött. kényelmesen megélek. persze, nem élek nagy lábon, de kifizetem a kecót, az autó költségeit, a kaját (ez olcsóbb, mint otthon) és marad pénzem szórakozni. adózom tisztességgel.
a hozzám hasonló emberkék tartják működésben a gazdaságot a fogyasztásukkal. nem a jaguart vásárlókat támogatja az állam.
érdemes lenne megnéznetek, milyen itt az adózás, segélyezés, tömegközlekedés, egészségügy.
senki sem mondja, hogy a 300k nettóból kell többet adózni. de mi van a hálapénzzel, a gj vizsgáztatók alkalmanként 10 - 20k jattjával, a csányi - pintér félék évi sok tíz milliárdos jövedelmével?
youtu.be/xWVxI6XZAuE
@a szív fészkei: bekenni mézzel tetőtől talpig és rákötözni egy hangyabolyra...én ott álldogálnék amíg az első 1000 hangya megtalálja...majd hívnék látogatókat belépődíjért amíg csak csontváz marad akkor átadnám a vargamisinek 10000000-ért mert az lenne a legjobb csontváz hunniában ...még túlóra pénzt sem kérnék 72 óra az egész és lenne egy szép csontvázunk mócsing nélkűl
@eMeL: a képviselő a választóinak felel és nem a frakciónak, a frakció az országnak felel és nem a pártvezérnek ha ez nem így műxik akkor az egész bagázst el kell küldeni zabot hegyezni fizetés nélkűl életük végéig -azt a 2 3 hetet kibírják- utána keselyűk és sakálok, hiénák vagy hamvasztás felsöprés és új élet indúl akcsútbasznádi parvenű cigánysurmó nélkűl, ezt a kamufocistát ki kellene tömni segítek elvinni a taxidermistához és megvárom míg az első üveggyapotot beledugdossa
@Kivlov: egyetértek veled abban, hogy az egykulcsos adórendszer igazságosabb, hiszen a szolidaritás nem lehet kötelező. no meg persze az egykulcsos adórendszerben is jó adag szolidaritás foglaltatik, lévén a tökéletesen igazságos rendszerben az állami szolgáltatásokat fillérre pontosan, évente leszámláznák.
na de. a mantra szerint az egykulcsos adórendszert önmaga fogja finanszírozni, lévén az embereknél maradó több pénz több fogyasztást, és így több ÁFA-bevételt eredményez. szépen hangzott, de nem számoltak egy esetleges frankválsággal, de még a tartósan magas frankárfolyammal sem, nosza a növekvő hitelrészletek megették a fogyasztást és így a plusz ÁFA-bevételt. ez egy dolog, elb*szták, emberből vannak, van ilyen, jöjjön a cseresor, vagy valami.
na de. ugyan mondja már meg nekem a magasságos Úristen, ki az a veretes idióta, aki a fenti modellt úgy kívánja kiegészíteni, hogy általános árszínvonal-növekedést okozó vállalati különadókat vezet be a rendszerbe? oké, hogy ezek eleve finanszírozzák a kieső jövedelemadó egy részét, no de pont, hogy a másik részét fedezendő növekvő fogyasztást (ÁFA-bevételt) kezdik ki!
ha pedig összeadjuk, hogy a frankválság eleve megette a fogyasztást, a vállalati különadók pedig még haraptak egyet a tetembe, akkor megkapjuk a hiányt, azaz azt az elkendőzhetetlen tényt, hogy HIÁBA IGAZSÁGOSABB AZ EGYKULCSOS ADÓRENDSZER, ILYEN IDIÓTÁN MEGVALÓSÍTVA KURVÁRA NINCS PÉNZÜNK RÁ.
(most arról meg aztán tényleg ne nyissunk vitát, hogy a családi baromsággal tovább növelték a hiányt, és csökkentették az igazságot. 19 éves gyerekeket nevelő család esete a 17 éveseket nevelő családéval.)
azt' ennyi, ez a mese vége. ha nincs pénzem igazságra, akkor nem veszek igazságot. ha mindenáron kell az az igazság, akkor hitelből kell vennem. ha közben én vagyok a Vitézlő Tábornok, aki az államadósság ellen vívja harcát, akkor pedig olyan külső forrásokat kell bevonnom, melyeket nem kell megterítem. magyarán LOPNOM KELL.
na de. a mantra szerint az egykulcsos adórendszert önmaga fogja finanszírozni, lévén az embereknél maradó több pénz több fogyasztást, és így több ÁFA-bevételt eredményez. szépen hangzott, de nem számoltak egy esetleges frankválsággal, de még a tartósan magas frankárfolyammal sem, nosza a növekvő hitelrészletek megették a fogyasztást és így a plusz ÁFA-bevételt. ez egy dolog, elb*szták, emberből vannak, van ilyen, jöjjön a cseresor, vagy valami.
na de. ugyan mondja már meg nekem a magasságos Úristen, ki az a veretes idióta, aki a fenti modellt úgy kívánja kiegészíteni, hogy általános árszínvonal-növekedést okozó vállalati különadókat vezet be a rendszerbe? oké, hogy ezek eleve finanszírozzák a kieső jövedelemadó egy részét, no de pont, hogy a másik részét fedezendő növekvő fogyasztást (ÁFA-bevételt) kezdik ki!
ha pedig összeadjuk, hogy a frankválság eleve megette a fogyasztást, a vállalati különadók pedig még haraptak egyet a tetembe, akkor megkapjuk a hiányt, azaz azt az elkendőzhetetlen tényt, hogy HIÁBA IGAZSÁGOSABB AZ EGYKULCSOS ADÓRENDSZER, ILYEN IDIÓTÁN MEGVALÓSÍTVA KURVÁRA NINCS PÉNZÜNK RÁ.
(most arról meg aztán tényleg ne nyissunk vitát, hogy a családi baromsággal tovább növelték a hiányt, és csökkentették az igazságot. 19 éves gyerekeket nevelő család esete a 17 éveseket nevelő családéval.)
azt' ennyi, ez a mese vége. ha nincs pénzem igazságra, akkor nem veszek igazságot. ha mindenáron kell az az igazság, akkor hitelből kell vennem. ha közben én vagyok a Vitézlő Tábornok, aki az államadósság ellen vívja harcát, akkor pedig olyan külső forrásokat kell bevonnom, melyeket nem kell megterítem. magyarán LOPNOM KELL.
@fedkvas:
Felejtsük már el ezt "az egykulcsos adó igazságos" mantrát. Akkor lehetne esetleg igazságos, ha születésekor mindenki ugyanolyan (anyagi, intellektuális) feltételekkel indulna az életben. De nem így van.
Ha a szüleid képezték magukat, jól dolgoztak, nem itták el, akkor valószínűleg Te is így fogsz tenni (legalábbis sokkal valószínűbb). Ha viszont a kedves szülők balfaszok voltak az élethez, akkor Neked is ehhez van nagyobb sanszod. És hosszú évek kemény munkájával épp csak odáig tudod magad - esetleg - felküzdeni, ami a másiknak születésekor megvolt. Amíg Te vagont rakodsz, hogy telljen az egyetemre, addig ő apuci pénzén végigissza az egészet, mégis ő kapja majd a jobb állást. Te a recepción kezded a szamárlétrát, ő viszont rögtön bőrfotelbe kerül, és csak annyi dolga van, hogy Internetes blogokon osztja az észt az egykulcsos adó "igazságosságáról".
Eleve egy bölcsebb óvodás már tudja, hogy nincs igazság a Földön, de az egykulcsos meg pláne nem az igazság eszköze...
(A motiváció eszköze lehet, de ahhoz _nagyon okosan_, _rendszerben gondolkodva_, egészen apró részletekig _kidolgozva_ kellett volna bevezetni. És persze nem most.)
Felejtsük már el ezt "az egykulcsos adó igazságos" mantrát. Akkor lehetne esetleg igazságos, ha születésekor mindenki ugyanolyan (anyagi, intellektuális) feltételekkel indulna az életben. De nem így van.
Ha a szüleid képezték magukat, jól dolgoztak, nem itták el, akkor valószínűleg Te is így fogsz tenni (legalábbis sokkal valószínűbb). Ha viszont a kedves szülők balfaszok voltak az élethez, akkor Neked is ehhez van nagyobb sanszod. És hosszú évek kemény munkájával épp csak odáig tudod magad - esetleg - felküzdeni, ami a másiknak születésekor megvolt. Amíg Te vagont rakodsz, hogy telljen az egyetemre, addig ő apuci pénzén végigissza az egészet, mégis ő kapja majd a jobb állást. Te a recepción kezded a szamárlétrát, ő viszont rögtön bőrfotelbe kerül, és csak annyi dolga van, hogy Internetes blogokon osztja az észt az egykulcsos adó "igazságosságáról".
Eleve egy bölcsebb óvodás már tudja, hogy nincs igazság a Földön, de az egykulcsos meg pláne nem az igazság eszköze...
(A motiváció eszköze lehet, de ahhoz _nagyon okosan_, _rendszerben gondolkodva_, egészen apró részletekig _kidolgozva_ kellett volna bevezetni. És persze nem most.)
@Valós Kilométer:
Hülye éttermi tanmesékre akarod leképezni egy társadalom működését...??? Hát, ez tényleg beszarás...
Hülye éttermi tanmesékre akarod leképezni egy társadalom működését...??? Hát, ez tényleg beszarás...
@fedkvas:
nem az 1kulcsosra nincs pénzünk, hanem erre a bőkező szoc rendszerre. A segélyhegyekre, arra hogy 3 millió nyugger van egy 10 milliós országban, arra hogy ingyene utazgatnak, hogy fizetik a gyógyszereiket, hogy ingyentankönyv van, iskoltej, istenf*sza. na ezekre, nincs pénz...
nem az 1kulcsosra nincs pénzünk, hanem erre a bőkező szoc rendszerre. A segélyhegyekre, arra hogy 3 millió nyugger van egy 10 milliós országban, arra hogy ingyene utazgatnak, hogy fizetik a gyógyszereiket, hogy ingyentankönyv van, iskoltej, istenf*sza. na ezekre, nincs pénz...
@Cartman (ex Cartman): Nem a társadalom működését, hanem az SZJA kivetésének módjait (egyenlő, egykulcsos, többkulcsos) egyszerűsítettem le, hogy az is lássa, hogy miért fizet az egykulcsossal is sokkal többet a "gazdag" réteg, aki nem látja át a gazdaság működését. Mitől hülye?
@Cartman (ex Cartman): "Amíg Te vagont rakodsz, hogy telljen az egyetemre, addig ő apuci pénzén végigissza az egészet, mégis ő kapja majd a jobb állást."
Hidd el, hogy nem kell fentről indulni, ahhoz hogy annyit keress, amennyit szeretnél! El lehet indulni vidéki zsákfalúból, munkás és/vagy alkoholista szülő mellett, szegényen (gyerekként azt látva, hogy a szülők minden hónapban kölcsönkérnek). A főiskolát is el lehet kezdeni 25 évesen vagy később is (mikor már van "esze" az embernek), mert 10 év alatt beérik, és utána a 40 évet a nyugdíjig már jobb munkát végezve élheted le.
Vannak olyanok is, akikről te írsz, de ne hidd, hogy minden "gazdag" valóban gazdagságba született. Persze olyanok is vannak, akiknek ez soha nem sikerülhet, de ők nem írnak ide, mert gépük és internet elérésük sincs.
Hidd el, hogy nem kell fentről indulni, ahhoz hogy annyit keress, amennyit szeretnél! El lehet indulni vidéki zsákfalúból, munkás és/vagy alkoholista szülő mellett, szegényen (gyerekként azt látva, hogy a szülők minden hónapban kölcsönkérnek). A főiskolát is el lehet kezdeni 25 évesen vagy később is (mikor már van "esze" az embernek), mert 10 év alatt beérik, és utána a 40 évet a nyugdíjig már jobb munkát végezve élheted le.
Vannak olyanok is, akikről te írsz, de ne hidd, hogy minden "gazdag" valóban gazdagságba született. Persze olyanok is vannak, akiknek ez soha nem sikerülhet, de ők nem írnak ide, mert gépük és internet elérésük sincs.
@Valós Kilométer:
Mert az egykulcsos adó egy összetett rendszer része. Ennek megfelelően nem is lehet cél, valami elvont, ködös, torz "igazság" nevében, hanem csak eszköz. Eszköz, amely - sok más egyébbel együtt - segít jól működtetni a gazdaságot. Nem mellesleg az egész gazdasági berendezkedés is csak "eszköz" egy jó, élhető társadalom megteremtésében.
Ideális esetben az alrendszereket (gazdaság, oktatás, egészségügy, szociális háló, stb.) egymáshoz tervezik, egy jól működő, hatékony, versenyképes társadalom érdekében. A fidesz viszont ezt a munkát eligénytelenkedte, ostoba dogmák mentén "tervezte" meg működésünk kereteit. Nem rendszert épít, hanem szegel, tákol, gányol. Ezt még annak is észre kéne vennie, aki egyébként híve az egykulcsos adónak. És ha észreveszi, akkor azt is be kéne látnia, hogy az egykulcsos adó bevezetését nem lehet _önmagában_ megítélni.
Az éttermes példánál maradva: nem az a kérdés, hogy ki mit rendel és mit fizet, hanem hogy miért nem tud mindenki azt rendelni, amit szeretne? Úgy, hogy _ki is tudja fizetni_... (Még egyszer: ki is tudja fizetni! Tehát nem vagyok kommunista... :) Csupán arról van szó, hogy egy jól működő társadalom kihozza mindenkiből a maximumot.)
Mert az egykulcsos adó egy összetett rendszer része. Ennek megfelelően nem is lehet cél, valami elvont, ködös, torz "igazság" nevében, hanem csak eszköz. Eszköz, amely - sok más egyébbel együtt - segít jól működtetni a gazdaságot. Nem mellesleg az egész gazdasági berendezkedés is csak "eszköz" egy jó, élhető társadalom megteremtésében.
Ideális esetben az alrendszereket (gazdaság, oktatás, egészségügy, szociális háló, stb.) egymáshoz tervezik, egy jól működő, hatékony, versenyképes társadalom érdekében. A fidesz viszont ezt a munkát eligénytelenkedte, ostoba dogmák mentén "tervezte" meg működésünk kereteit. Nem rendszert épít, hanem szegel, tákol, gányol. Ezt még annak is észre kéne vennie, aki egyébként híve az egykulcsos adónak. És ha észreveszi, akkor azt is be kéne látnia, hogy az egykulcsos adó bevezetését nem lehet _önmagában_ megítélni.
Az éttermes példánál maradva: nem az a kérdés, hogy ki mit rendel és mit fizet, hanem hogy miért nem tud mindenki azt rendelni, amit szeretne? Úgy, hogy _ki is tudja fizetni_... (Még egyszer: ki is tudja fizetni! Tehát nem vagyok kommunista... :) Csupán arról van szó, hogy egy jól működő társadalom kihozza mindenkiből a maximumot.)
@Valós Kilométer:
Azért ne felejtsük el a kiinduló pontot: _igazságról_ beszéltünk!!! A hozzászólásod alapján fel kell tennem a kérdést, hogy _kinek_ az igazságáról?
Azért ne felejtsük el a kiinduló pontot: _igazságról_ beszéltünk!!! A hozzászólásod alapján fel kell tennem a kérdést, hogy _kinek_ az igazságáról?
@Cartman (ex Cartman): két oldalról nézhető az igazság, az állam, mint szolgáltató, kvázi cég oldaláról, és az állam, mint szakszervezet oldaláról.
szerintem ha az állam cég, akkor a szolgáltatásának fix ára van, évente számla, eü. biztosítás, nyugdíjbiztosítás, esetleges majdani segélyem fedezete, rendőr ára, hivatalnokok ára, tűzoltó, katonaság, oktatás ára stb. forintra pontosan, tételesen, per kopf.
ha az állam szakszervezet, akkor maximálisan figyelembe veszi az osztálykülönbségeket, és sávosan szed adót, tehát attól akinek szinte semmije sincs, szinte semmit sem vesz el, mégis fenntartja. szolidaritás, liberté, fraternité, egalité, vágom ezeket, csak ez kurva drága egy megoldás.
ebből gondolom azt, hogy az egykulcsos az arany középút, hiszen burzsujgyerek gazdag szülei forintra többet fizetnek, mint szegénygyerek csóró szülei, még ha a kulcs meg is egyezik, tehát van szolidaritás, de mégsem megyünk el szakszervezetbe és cégbe sem.
amúgy még gondoltam olyanra is, hogy aktuális gazdasági helyzethez kötötten is mehetne a játék, konjunktúrában szocialistálkodunk, dekonjunktúrában egykulcsos, recesszióban meg jön a számla. vagy fordítva, konjunktúrában jön a számla, recesszióban meg szocializmuskodunk.
fene tudja.
szerintem ha az állam cég, akkor a szolgáltatásának fix ára van, évente számla, eü. biztosítás, nyugdíjbiztosítás, esetleges majdani segélyem fedezete, rendőr ára, hivatalnokok ára, tűzoltó, katonaság, oktatás ára stb. forintra pontosan, tételesen, per kopf.
ha az állam szakszervezet, akkor maximálisan figyelembe veszi az osztálykülönbségeket, és sávosan szed adót, tehát attól akinek szinte semmije sincs, szinte semmit sem vesz el, mégis fenntartja. szolidaritás, liberté, fraternité, egalité, vágom ezeket, csak ez kurva drága egy megoldás.
ebből gondolom azt, hogy az egykulcsos az arany középút, hiszen burzsujgyerek gazdag szülei forintra többet fizetnek, mint szegénygyerek csóró szülei, még ha a kulcs meg is egyezik, tehát van szolidaritás, de mégsem megyünk el szakszervezetbe és cégbe sem.
amúgy még gondoltam olyanra is, hogy aktuális gazdasági helyzethez kötötten is mehetne a játék, konjunktúrában szocialistálkodunk, dekonjunktúrában egykulcsos, recesszióban meg jön a számla. vagy fordítva, konjunktúrában jön a számla, recesszióban meg szocializmuskodunk.
fene tudja.
@Kivlov: aztán mit csinálsz a nyuggerral, megeszed? a többi kutyafasza tétel az öregségi nyugdíjhoz képest, de az a szocinak, másik szocinak, náciszocinak, zöldszocinak egytől-egyig szent tehén.
lehet baszogatni a rokkantakat (a rokkantosító központban nincs lift, csak a személyzetnek, arbait macht frei), meg elvenni az iskolatejet, de nem lesz belőle semmi. kínkeservvel össze lehet kaparni 100 mrd-ot, az egész ország kifeszül, mindenkin csattan az ostor, de bolhafing, hiszen az öregségi nyugdíj meg 800 mrd. azt meg lehetne vágni, és akkor lenne pénz (talán) egykulcsos adóra. lehetne is kommunikálni "elvesszük az inaktívaktól, és odaadjuk az aktívoknak, éljen jól ki dolgozik", de semmi jelét nem mutatják Ikonék, hogy megvágnák (befagyasztanák reál vagy nominális értéken) valaha is.
lehet baszogatni a rokkantakat (a rokkantosító központban nincs lift, csak a személyzetnek, arbait macht frei), meg elvenni az iskolatejet, de nem lesz belőle semmi. kínkeservvel össze lehet kaparni 100 mrd-ot, az egész ország kifeszül, mindenkin csattan az ostor, de bolhafing, hiszen az öregségi nyugdíj meg 800 mrd. azt meg lehetne vágni, és akkor lenne pénz (talán) egykulcsos adóra. lehetne is kommunikálni "elvesszük az inaktívaktól, és odaadjuk az aktívoknak, éljen jól ki dolgozik", de semmi jelét nem mutatják Ikonék, hogy megvágnák (befagyasztanák reál vagy nominális értéken) valaha is.
@fedkvas:
Ez egy közkeletű tévedés. (Félremagyarázás?) Az állam nem "szolgáltató", akármennyire is próbálják így beállítani egyesek. Pont az a gond a megközelítéssel, hogy kivonja a képletből a legfontosabb elemet, a szabályozó funkciót. Szolgáltatni (egészségügyet, oktatást, nyugdíjat, stb.) magánszektor is tud, de egységes keretbe foglalni a társadalom működését, azt csak az állam tudja. Ezért jött létre. Hogy pl. ha szeretnék egy szép autót, akkor ne a Tiédet akarjam ellopni, hanem vegyek inkább magamnak egyet (ehhez persze az is kell, hogy legyen képzettségem, munkahelyem, stb.).
"amúgy még gondoltam olyanra is, hogy aktuális gazdasági helyzethez kötötten is mehetne a játék"
Hát persze, ennek így is kell működnie. A jó gazdaságpolitika adaptív. De nem úgy, ahogy a fidesz csinálja! Nem a rossz rendszert kéne a napi folyamatok hatására jobbról-balról megtámogatni, hanem a _jól működő_ rendszert időről-időre felülvizsgálni és korrigálni.
A többivel kapcsolatban korábban megírtam, mit gondolok. Még egyet fűznék hozzá: nincs olyan, hogy helytől és helyzettől függetlenül jó, "ideális" adópolitika. Tehát nem csak az adórendszert "körítő" egyéb szabályozók számítanak, hanem a kiinduló helyzet: gazdasági környezet, szociális körülmények, oktatás színvonala, stb. Ezért (is) gond, hogy a fidesznél az egykulcsos adó mindenáron elérendő _cél_, és nem _eszköz_. És ezért ciki, ahogy néhányan a jelen helyzetben az egykulcsos adó mindenek felett álló "igazságosságáról" értekeztek, holott egyértelmű, hogy _itt és most és így_ _nem vált be_.
Ez egy közkeletű tévedés. (Félremagyarázás?) Az állam nem "szolgáltató", akármennyire is próbálják így beállítani egyesek. Pont az a gond a megközelítéssel, hogy kivonja a képletből a legfontosabb elemet, a szabályozó funkciót. Szolgáltatni (egészségügyet, oktatást, nyugdíjat, stb.) magánszektor is tud, de egységes keretbe foglalni a társadalom működését, azt csak az állam tudja. Ezért jött létre. Hogy pl. ha szeretnék egy szép autót, akkor ne a Tiédet akarjam ellopni, hanem vegyek inkább magamnak egyet (ehhez persze az is kell, hogy legyen képzettségem, munkahelyem, stb.).
"amúgy még gondoltam olyanra is, hogy aktuális gazdasági helyzethez kötötten is mehetne a játék"
Hát persze, ennek így is kell működnie. A jó gazdaságpolitika adaptív. De nem úgy, ahogy a fidesz csinálja! Nem a rossz rendszert kéne a napi folyamatok hatására jobbról-balról megtámogatni, hanem a _jól működő_ rendszert időről-időre felülvizsgálni és korrigálni.
A többivel kapcsolatban korábban megírtam, mit gondolok. Még egyet fűznék hozzá: nincs olyan, hogy helytől és helyzettől függetlenül jó, "ideális" adópolitika. Tehát nem csak az adórendszert "körítő" egyéb szabályozók számítanak, hanem a kiinduló helyzet: gazdasági környezet, szociális körülmények, oktatás színvonala, stb. Ezért (is) gond, hogy a fidesznél az egykulcsos adó mindenáron elérendő _cél_, és nem _eszköz_. És ezért ciki, ahogy néhányan a jelen helyzetben az egykulcsos adó mindenek felett álló "igazságosságáról" értekeztek, holott egyértelmű, hogy _itt és most és így_ _nem vált be_.
Lesznek itt még érdekes dolgok:
www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/bod_peter_akos_nem_biztos_hogy_bejon_a_kormany_altal_vart_osszeg.155020.html
Bod Péter Ákos: Nem biztos, hogy bejön a kormány által várt összeg
2011. szeptember 8. | 10:21
Borítékolható volt, hogy a fogyasztás adóját emeli a kormány - mondta Bod Péter Ákos közgazdász az InfoRádió Aréna című műsorában. Az egyetemi tanár szerint a cigaretta esetében például nem garantált, hogy bejön a várt összeg, mert a fogyasztó választhat olcsóbb terméket, illetve áttérhet az illegális forrásból beszerzett árura.
www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/bod_peter_akos_nem_biztos_hogy_bejon_a_kormany_altal_vart_osszeg.155020.html
Bod Péter Ákos: Nem biztos, hogy bejön a kormány által várt összeg
2011. szeptember 8. | 10:21
Borítékolható volt, hogy a fogyasztás adóját emeli a kormány - mondta Bod Péter Ákos közgazdász az InfoRádió Aréna című műsorában. Az egyetemi tanár szerint a cigaretta esetében például nem garantált, hogy bejön a várt összeg, mert a fogyasztó választhat olcsóbb terméket, illetve áttérhet az illegális forrásból beszerzett árura.
@Cartman (ex Cartman): nagyjából egyetértek, az egykulcsos jövedelemadó sem szívügyem, elméleti síkon értekeztem, jelen helyzetben szerintem sem vállalható. (az állam-mint-cég elvet pedig értsd úgy, hogy a szolgáltatások kerülnek kiszámlázásra, a társadalmi szerződést biztosító de facto szabályozó funkcióknak ugyanúgy ára van, bérköltsége, létesítményköltsége, szóval beszedhető könnyedén, akár fillérre pontosan is).
amúgy érdekes, hogy Vitya pont az SZDSZ-től lopott darabkához ragaszkodik ennyire bőszen, de a Gyurcsánytól lopott darabkára (Robin Hood) is milyen büszke. furcsa gyerek ez, IMEI-be való.
amúgy érdekes, hogy Vitya pont az SZDSZ-től lopott darabkához ragaszkodik ennyire bőszen, de a Gyurcsánytól lopott darabkára (Robin Hood) is milyen büszke. furcsa gyerek ez, IMEI-be való.
@fedkvas:
800? milyen 800? 3000 Mrd! Jó ebben már benne van mindenféle kamunyugdíj is.
ingyenes (90%-os) utazgatással simán meg lehetne fogni vagy 20-30 mrd-t, CSP szigorítással, segélyeknél vagy 100-200at is. rokizást megszigorítani. pl az miért roki, akinek csípőprotkója van? kap az államtól 80at, és mellette szalagnál dolgozik napi 8 órában, mint a műtétje előtt. vicc...
800? milyen 800? 3000 Mrd! Jó ebben már benne van mindenféle kamunyugdíj is.
ingyenes (90%-os) utazgatással simán meg lehetne fogni vagy 20-30 mrd-t, CSP szigorítással, segélyeknél vagy 100-200at is. rokizást megszigorítani. pl az miért roki, akinek csípőprotkója van? kap az államtól 80at, és mellette szalagnál dolgozik napi 8 órában, mint a műtétje előtt. vicc...
@fedkvas:
Akkor egyetértünk. Különösen, ami viktort illeti... :)
Akkor egyetértünk. Különösen, ami viktort illeti... :)
Amig az APEH büféjében a Gvadànyi uton,oda lehet adni a szendvicset blokk nélkül,
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Aki nem szerez hàrom diplomàt,nincs üzleti érzéke,szeret nyugodtan aludni,az hülye luzer.
Vagyis aki ebben a korrupt rendszerben nem talàlja fel magàt,annak ugy kell.
Lassan nem lesz ki adot fizessen,hiszen a többség nincs tisztességesen bejelentve ,vagy a cége mögé bujik,és azt tapsoljàk meg,aki jobban tud csalni,trükközni.
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
Ui:41 évesen,mert ez tünt jo megoldàsnak eljöttem az orszàgbol,màshol probàlok szerencsét.
Rengeteg ismerösöm ezt teszi.
Két hete egy pénteki napon,az egyik budapesti korhàzbol 22 növér lépett ki,a többség nekivàg az ismeretlennek.
Utànpotlàs nincs.
A betegek màr hàlapénzt sem nagyon adnak,mert nincs miböl.
Ezt is csak azért tudom,mert az egyiket ismerem.
Mi lehet a többi napon?
Ez jol van igy?
Sokaknak ,akiknek van egy kis esze,és egy jo ,szakmàja,ha teheti eljön.
Màshol fizet adot,élvezi,hogy kiszàmithato az élete,tud tervezni.
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Aki nem szerez hàrom diplomàt,nincs üzleti érzéke,szeret nyugodtan aludni,az hülye luzer.
Vagyis aki ebben a korrupt rendszerben nem talàlja fel magàt,annak ugy kell.
Lassan nem lesz ki adot fizessen,hiszen a többség nincs tisztességesen bejelentve ,vagy a cége mögé bujik,és azt tapsoljàk meg,aki jobban tud csalni,trükközni.
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
Ui:41 évesen,mert ez tünt jo megoldàsnak eljöttem az orszàgbol,màshol probàlok szerencsét.
Rengeteg ismerösöm ezt teszi.
Két hete egy pénteki napon,az egyik budapesti korhàzbol 22 növér lépett ki,a többség nekivàg az ismeretlennek.
Utànpotlàs nincs.
A betegek màr hàlapénzt sem nagyon adnak,mert nincs miböl.
Ezt is csak azért tudom,mert az egyiket ismerem.
Mi lehet a többi napon?
Ez jol van igy?
Sokaknak ,akiknek van egy kis esze,és egy jo ,szakmàja,ha teheti eljön.
Màshol fizet adot,élvezi,hogy kiszàmithato az élete,tud tervezni.
@anyadhogyvan?: A legolcsóbb kajaforrás a parlamenti büfé.
@anyadhogyvan?: Egyik rokonunk fia - itt jól menő újságíró volt évekig vezető női képeslapnál - svájci nőt vett el és kiment, azt hiszem, ő is Zürichbe. Egy éve történt, most ott tanul keményen (profi angol, német tudása volt addig külszolgálatos szüleinek hála), hogy középiskolai tanár!! lehessen ott, mert az kint egy biztos és jó jövedelmet adó állás.
De azt is tudjuk, hogy másik ismerősünk gyermekorvos nagynénje, ahogy nyugdíjba ment - megint csak Zürichben - ki kellett, hogy költözzön az addig megszokott lakásából, mert nem bírta volna fenntartani. Itt Budapesten be is rendeztek neki egy kisebb lakrészt az unokaöccsije házában, mert spór okán (és hogy ne legyen annyira egyedül) az év jó részét itt tölti és költi a svájci nyugdíját. Ami nálunk fejedelminek számít.
És ezért szoktak hazaszivárogni az amerikás magyarok is öregkorukra. Vagy holland ismerőseink dettó. Mert az ingyenjegyek és más kiváltságok jól jönnek onnan nézvést is.
Lehet utálni a nyugdíjasokat, de azok munkájuk befizettek annyit, hogy a mai rájuk keresők nagyszülei megéltek belőle (mert akkor még vonták automatikusan a kádáriban). Nagyszülék nélkül meg nehéz létrejönni ugyebár, tehát kár itt hörögni, hogy fúj, ingyenélő banda! Mivel most megy el nyugdíjba a Ratkó-nemzedék, akiket nem lehet mind a földbe lőni, annál tömegesebben vannak jelen és a sok ember=sok voks, tehát az hatalom, nem lehet kikerülni.
Ezek tények, ezek ellen lehet széllel szemben, csak minek? Ezzel küzd egész Nyugat-Európa: hogy a háború utáni babyboom után nem szülnek olyan lelkesen a mostaniak melós-utánpótlást. Talán Franciaország a kivétel, ahogy hallom ott élőktől.
De azt is tudjuk, hogy másik ismerősünk gyermekorvos nagynénje, ahogy nyugdíjba ment - megint csak Zürichben - ki kellett, hogy költözzön az addig megszokott lakásából, mert nem bírta volna fenntartani. Itt Budapesten be is rendeztek neki egy kisebb lakrészt az unokaöccsije házában, mert spór okán (és hogy ne legyen annyira egyedül) az év jó részét itt tölti és költi a svájci nyugdíját. Ami nálunk fejedelminek számít.
És ezért szoktak hazaszivárogni az amerikás magyarok is öregkorukra. Vagy holland ismerőseink dettó. Mert az ingyenjegyek és más kiváltságok jól jönnek onnan nézvést is.
Lehet utálni a nyugdíjasokat, de azok munkájuk befizettek annyit, hogy a mai rájuk keresők nagyszülei megéltek belőle (mert akkor még vonták automatikusan a kádáriban). Nagyszülék nélkül meg nehéz létrejönni ugyebár, tehát kár itt hörögni, hogy fúj, ingyenélő banda! Mivel most megy el nyugdíjba a Ratkó-nemzedék, akiket nem lehet mind a földbe lőni, annál tömegesebben vannak jelen és a sok ember=sok voks, tehát az hatalom, nem lehet kikerülni.
Ezek tények, ezek ellen lehet széllel szemben, csak minek? Ezzel küzd egész Nyugat-Európa: hogy a háború utáni babyboom után nem szülnek olyan lelkesen a mostaniak melós-utánpótlást. Talán Franciaország a kivétel, ahogy hallom ott élőktől.
nóóóóóóóóóóórrrrmmmmmmááááááááálllllllliiiiiissssssss??????????????????????????????????
www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/ketharmados_lesz_az_egykulcsos_ado_orban_felel_erte.155029.html
www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/ketharmados_lesz_az_egykulcsos_ado_orban_felel_erte.155029.html
@Cirbi:
Nem. Csak bolyong ebben a demokráciának nevezett, számára fura világban, és nem érti... (Megjegyzem, bolsevik aggyal nem is csoda.)
Valaki végre megfoghatná a kis kezét, és elvezethetné valahova, ahol segítenének rajta.
Nem. Csak bolyong ebben a demokráciának nevezett, számára fura világban, és nem érti... (Megjegyzem, bolsevik aggyal nem is csoda.)
Valaki végre megfoghatná a kis kezét, és elvezethetné valahova, ahol segítenének rajta.
@Cirbi: Orbán a felelős érte(d), nem érted?:-P
Sok mindent nem értek, de mi értelme van, bekorlátozni egy országot-társadalmat, egy ennyire változó világban, ezzel a lépéssel, az alkalmazkodási képességünk konvergál a 0-hoz, és az eljövendő kormányoknak alapvető kényszere lesz, ezeknek a baromságoknak a kigyomlálása, vagy megyünk a süllyesztőbe és jönnek a helyünkre mások....
@Cirbi: Mindez "csak" a jogbiztonságot gyöngíti!
Ceterum censeo Fidesinem esse delendam!
Ceterum censeo Fidesinem esse delendam!
Amig az APEH büféjében a Gvadànyi uton,oda lehet adni a szendvicset blokk nélkül,
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Aki nem szerez hàrom diplomàt,nincs üzleti érzéke,szeret nyugodtan aludni,az hülye luzer.
Vagyis aki ebben a korrupt rendszerben nem talàlja fel magàt,annak ugy kell.
Lassan nem lesz ki adot fizessen,hiszen a többség nincs tisztességesen bejelentve ,vagy a cége mögé bujik,és azt tapsoljàk meg,aki jobban tud csalni,trükközni.
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
Ui:41 évesen,mert ez tünt jo megoldàsnak eljöttem az orszàgbol,màshol probàlok szerencsét.
Rengeteg ismerösöm ezt teszi.
Két hete egy pénteki napon,az egyik budapesti korhàzbol 22 növér lépett ki,a többség nekivàg az ismeretlennek.
Utànpotlàs nincs.
A betegek màr hàlapénzt sem nagyon adnak,mert nincs miböl.
Ezt is csak azért tudom,mert az egyiket ismerem.
Mi lehet a többi napon?
Ez jol van igy?
Sokaknak ,akiknek van egy kis esze,és egy jo ,szakmàja,ha teheti eljön.
Màshol fizet adot,élvezi,hogy kiszàmithato az élete,tud tervezni.
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Aki nem szerez hàrom diplomàt,nincs üzleti érzéke,szeret nyugodtan aludni,az hülye luzer.
Vagyis aki ebben a korrupt rendszerben nem talàlja fel magàt,annak ugy kell.
Lassan nem lesz ki adot fizessen,hiszen a többség nincs tisztességesen bejelentve ,vagy a cége mögé bujik,és azt tapsoljàk meg,aki jobban tud csalni,trükközni.
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
Ui:41 évesen,mert ez tünt jo megoldàsnak eljöttem az orszàgbol,màshol probàlok szerencsét.
Rengeteg ismerösöm ezt teszi.
Két hete egy pénteki napon,az egyik budapesti korhàzbol 22 növér lépett ki,a többség nekivàg az ismeretlennek.
Utànpotlàs nincs.
A betegek màr hàlapénzt sem nagyon adnak,mert nincs miböl.
Ezt is csak azért tudom,mert az egyiket ismerem.
Mi lehet a többi napon?
Ez jol van igy?
Sokaknak ,akiknek van egy kis esze,és egy jo ,szakmàja,ha teheti eljön.
Màshol fizet adot,élvezi,hogy kiszàmithato az élete,tud tervezni.
Amig az APEH büféjében a Gvadànyi uton,oda lehet adni a szendvicset blokk nélkül,
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Aki nem szerez hàrom diplomàt,nincs üzleti érzéke,szeret nyugodtan aludni,az hülye luzer.
Vagyis aki ebben a korrupt rendszerben nem talàlja fel magàt,annak ugy kell.
Lassan nem lesz ki adot fizessen,hiszen a többség nincs tisztességesen bejelentve ,vagy a cége mögé bujik,és azt tapsoljàk meg,aki jobban tud csalni,trükközni.
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
Ui:41 évesen,mert ez tünt jo megoldàsnak eljöttem az orszàgbol,màshol probàlok szerencsét.
Rengeteg ismerösöm ezt teszi.
Két hete egy pénteki napon,az egyik budapesti korhàzbol 22 növér lépett ki,a többség nekivàg az ismeretlennek.
Utànpotlàs nincs.
A betegek màr hàlapénzt sem nagyon adnak,mert nincs miböl.
Ezt is csak azért tudom,mert az egyiket ismerem.
Mi lehet a többi napon?
Ez jol van igy?
Sokaknak ,akiknek van egy kis esze,és egy jo ,szakmàja,ha teheti eljön.
Màshol fizet adot,élvezi,hogy kiszàmithato az élete,tud tervezni.
amig az ismeröseim többsége négy oràra van àltalàban bejelentve,és senkinek nem tünik fel,
amig ha kéri,hogy legalàbb nyolc oràra jelentsék be,minimàlbérre,akkor kirugjàk,
amig vki. Mercedessel megy a jövedelempotlo tàmogatàsért az önkormànyzatba,és nem tünik fel,addig min csodàlkozunk.
Még lehetne sorolni,azt nézik hülyének aki tisztességesen adozik,betartja a szabàlyokat,nem ügyeskedik.........
Aki nem szerez hàrom diplomàt,nincs üzleti érzéke,szeret nyugodtan aludni,az hülye luzer.
Vagyis aki ebben a korrupt rendszerben nem talàlja fel magàt,annak ugy kell.
Lassan nem lesz ki adot fizessen,hiszen a többség nincs tisztességesen bejelentve ,vagy a cége mögé bujik,és azt tapsoljàk meg,aki jobban tud csalni,trükközni.
Mindenki nagyjàbol azt csinàl amit akar,kicsiben és nagyban egyarànt.
Nincs kontroll,összetartàs, van helyette zavarosban halàszàs,széthuzàs,gyülölködès....
Ezt pedig a politikusok ügyesen felismerték,és ki is hasznàljàk.
Köszönhetjük magunknak,közösen.
Ui:41 évesen,mert ez tünt jo megoldàsnak eljöttem az orszàgbol,màshol probàlok szerencsét.
Rengeteg ismerösöm ezt teszi.
Két hete egy pénteki napon,az egyik budapesti korhàzbol 22 növér lépett ki,a többség nekivàg az ismeretlennek.
Utànpotlàs nincs.
A betegek màr hàlapénzt sem nagyon adnak,mert nincs miböl.
Ezt is csak azért tudom,mert az egyiket ismerem.
Mi lehet a többi napon?
Ez jol van igy?
Sokaknak ,akiknek van egy kis esze,és egy jo ,szakmàja,ha teheti eljön.
Màshol fizet adot,élvezi,hogy kiszàmithato az élete,tud tervezni.
Elnézést kérek mindenkitöl!!!!!
Levenni szerettem volna egy linket,ami eltévedt,e helyett jol elküldtem többször amit nem akartam.
Most kezdtem csak Blogolni,remélem hamar beleràzodom.
Levenni szerettem volna egy linket,ami eltévedt,e helyett jol elküldtem többször amit nem akartam.
Most kezdtem csak Blogolni,remélem hamar beleràzodom.
@Cirbi: Orbán ha igazán tehetné egy szót írna a Tákolmányban: ORBÁN. Slussz, az érvényes lesz a fiára is meg annak a fiára is, meg annak a fiára - lásd Brian...
skiccesedési ráta megvan megint :-( Orbán, ha ill. Tákolmányba
De legalább a kétkezi asztalosok kicsit jól járnak a hozzá tákolt asztallal. Meg az IKEA :-DDDDDDD
De legalább a kétkezi asztalosok kicsit jól járnak a hozzá tákolt asztallal. Meg az IKEA :-DDDDDDD
@a szív fészkei:
Jól van, Stan, ne lovald bele magad. És mit adtak nekünk mindezért cserébe?:-p
Jól van, Stan, ne lovald bele magad. És mit adtak nekünk mindezért cserébe?:-p
@namitirok: Érte irigyel minket a világmindenség.
hvg.hu/panorama/20110908_sakal_somogy_szaporulat_vadaszat#rss Nemcsak Somogyban szaporodtak el a sakálok. Legalább alliterál, ha már szar hír átvitten is.
Az utolsó 100 komment: