Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.07.06. 06:05 Fabius

Koki EB

Címkék: fidesz orbán viktor alkotmány európa parlament

Hiába a hétvégi felkészülés, rágóizomra gyúrás, a nyelvgyök szálkásítás, a verbális árnyékkokizás és tükör előtti sallerezés, Kedves Vezetőnknek csak sikerült elbuknia a strasbourgi koki EB-t. Pedig szerintem indulás előtt felütötte a Híres Emberek Nagy Mondásai Amik Illenek Rám című könyvet, és magáévá tette Muhammad Ali örökbecsűjét, miszerint: "Ez csak munka. A fű nő, a madarak énekelnek, a hullámok a homokot mossák, én pedig embereket verek."
A meccs nem indult rosszul. Az EP képviselők gyakorlatilag kivétel nélkül ismerték el a magyar elnökség bürokratáinak, vagyis a szervezőknek, végrehajtóknak munkáját. Kumin szerint ez maga a skizofrénia, mert olyan nincs, hogy felnőtt emberek, ne adj Isten európai politikusok szét tudják válogatni az Y szálkát a hal bűzlő fejétől, a szorgalmat és jól végzett munkát a Főnök tahóságot súroló kokizós marhaságaitól, és picsába elküldős márciusi beszédétől. Aki ezt a képességet állítja magáról, az skizofrén, oszt'jónapot. Abban viszont igaza van Kuminnak, hogy az EP azért jó dolog, mert láthatóvá és látványossá teszi a vitákat, sőt, dokumentálja is azokat. Vagyis szöveges és videó formában is elérhető, mit mondott pontosan a kicsoda. Ennek jelentősége lesz picit később, de ne szaladjunk ennyire.

Viktor az első menetet túlélte, értékelhető ütése nem volt, cserébe semmi megrendítőt nem sikerült beszednie. A második - alkotmányos - menet azonban keményebbnek ígérkezett, mint az ütőtávot méricskélő első. Az ellenfél megfogadta edzője, a Velencei Bizottság összes tanácsát, és kombinációkkal sorozta a lankadni látszó mifiúnkat. Csak úgy repkedett a koki és a saller, két pislogás között néhány tockos is befigyelt:

- az Alkotmánybíróság jogköreinek visszaállítása,
- az összes alapvető szociális és polgári alapjogot egyértelműbben kell védeni, tényleges életfogytigtól a szexuális irányultságon alapuló hátrányos megkülönböztetés tilalmáig,
- sarkalatos törvényben ne akarják kétharmadosra betonozni az adó és nyugdíjtörvényeket,
- változtassanak a bírák nyugdíjkorhatárának csökkentésén,
- a preambulum nyújtson egységes védelmet az állampolgároknak származásra, vallásra, szexuális irányultságra való tekintet nélkül, és válassza szét az államot az egyháztól,
- ne csökkenjen az állampolgári jogok biztosainak létszáma és hatásköre.

Nem csoda, ha Viktor levegő után kapkodva botladozott a ringsarokig, és rogyott le a székre. Körülötte az Európai Néppárt ringsegédei szorgos kezekkel igyekeztek eltüntetni a két menet nyomait fényességesből viseltesbe forduló ábrázatáról, ő pedig hálával és reménnyel teli tekintettel nézett föl rájuk. Lenyomták a puklijait, vízzel hűtötték a tarkóját, vastagon vazelinezték az arca helyén hordott focipályányi felületet, majd a harmadik menetet jelző gongszóra a ring közepe felé lökték.

Méricskélésnek nyoma nem maradt már, az ellenfél dűlőre akarta vinni a dolgot. Beterjesztett egy gyomros-állas-halánték kombinációt, amit Viktor igyekezett testtel hárítani, aztán meg elsötétült a világ. Arra ébredt, hogy 331 igen, 274 nem és 54 tartózkodás arányban a bíró éppen kiszámolja a mérkőzésből.

A meccs utáni sajtótájékoztatón elég szarul nézett ki.Magabiztossága maradékával igyekezett azért helytállni, bár nem értette hogy történhetett ez meg vele. - Nem fájt! - mondta - illetve fight, csak nem úgy, na, értitek, nem kötelező jelleggel fájt, nem kötelez ez a vereség minket semmire! Meg amúgy azt mondta a ti edzőtök is  a mérkőzés elején, hogy szép a nadrágom, csak az puding ami benne van.

A vesztes csata után rögtön felsírt a mérkőzésszervező is a blogján: igazságtalan, hogy csak balról kapott ütéseket a mi fiúnk, tessenek csak megnézni, a jobb orca teljesen ép és sértetlen! Úgyhogy fúj bíró, ezek a balhorgok meg balegyenesek teljességgel szabálytalanok, így a kiszámolás ténye minimum vitatható.

Ezzel a feledés homályába is merülhetne a Koki EB, ha nem magyarok lennénk. De, mivel magyarok vagyunk, nem megy ez csak úgy, alternatív valóság felállítása nélkül. Ilyenkor jó, hogy az EP rögzít írásban és videón mindent, aki kíváncsi a valóságra az utána nézhet minden elhangzott szónak, leírt betűnek. Az, hogy Nemzeti Trubadúr Péter Kálmán Olgánál vetítette magából a vágyálmait, a nem is úgy, meg nem is azért, meg egyáltalán, és nem sül le a pofámról a bőr, kedves alattvalók, izé választópolgárok - nem túl nagy meglepetés, számomra inkább a mandiner számmisztikus írása az. A mi az a többség, és mennyi az annyi, és lehet-e jobboldali többségűnek nevezni az Orbán pártalkotmányát leszavazókat fejtegetés szerintem vicces és felesleges. A dolog nem bonyolult, és viszonylag könnyen megérthető:

Az Európa Parlament baloldala megleckéztette Orbánt, a jobboldala meg lehetővé tette nekik ezt.

Ennyi, pont. Minden más felesleges oktondiskodás, moralizálni egyedül azon van értelme, hogy mennyire célszerű legközelebb kokizásról, sallerezésről szájhősködni itthon, mikor Európa és a világ szeme rajtunk van. A néppártiak és egyéb velük ülő jobberek megmenthették volna Viktort az égéstől, és bizonyára okuk volt ezt nem megtenni. Ez talán az lehet, hogy az Unió továbbra sem kíván beleszólni a tagállamok alkotmányának részletes tartalmába, de azt igenis elvárja, hogy az aláírt szerződések szellemében olyan alaptörvények szülessenek, amik megfelelnek az szerződésben vállalt kötelezettségeknek - pl az Alapjogi Chartában foglaltaknak - ahogy azt a közleményükben is megfogalmazták:

"A Bizottságot arra szólítja fel a Parlament, hogy alaposan vizsgálja felül, hogy az új Alaptörvény és a közeljövőben elfogadásra kerülő sarkalatos törvények összhangban állnak-e az uniós szerződések szövegével és szellemével, valamint az Európai Unió Alapjogi Chartájával. "

Vagyis a Jóistenkés szentkoronát nem akarja kihúzatni a szövegből senki, a nemzeti pántlika is maradhat, a szöveg fölötti önrendelkezés jogával együtt, viszont az alaptörvény szellemiségén van még mit sorjázni, hogy európainak nevezhető legyen.

 

215 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr103043187

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Koki EB 2011.07.06. 15:41:48

Hiába a hétvégi felkészülés, rágóizomra gyúrás, a nyelvgyök szálkásítás, a verbális árnyékkokizás és tükör előtti sallerezés, Kedves Vezetőnknek csak sikerült elbuknia a strasbourgi koki EB-t.

Trackback: Orbán kapott a szeme alá rendesen 2011.07.06. 11:42:13

Az Európai Parlament egyértelműen kimondta, hogy az új magyar alaptörvény összeegyeztethetetlen az európai értékekkel....

Trackback: Szilvásy bilincsben - országomat egy fotóért? 2011.07.06. 11:24:36

Hogy Szilvásy György sértett-e törvényt, azt egy remélhetőleg független bíróság fogja eldönteni. Hogy Szilvásy György ellen vádat fognak-e emelni, azt az ügyészség fogja eldönteni. Nincsenek birtokunkban sem az ügyészség rendelkezésére álló információk...

Trackback: "Az állam Én vagyok" 2011.07.06. 11:22:21

A jobboldal szerint a balliberális média minden alapot nélkülözően ábrázolja Orbánt hataloméhes, magát az országgal azonosító emberként. Mi azért látunk erre néhány jelet. Például januárban az Európai Parlamentben az ő kormányával kritikus képviselőket...

Trackback: Orbán megosztotta Európát 2011.07.06. 10:25:04

Nehéz lenne máshogy értékelni a keddi Európa parlamenti (EP) ülésnapot. Abban nagyjából egyetértés alakult ki, hogy szakmailag nagyon jó munkát végzett a magyar elnökség, a belpolitikai ügyekben azonban teljes az európai megosztottság. A választóv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@adflexum:

Nem mondom én, hogy azok mindnyájan, de (kb.) ennyi jön ki, ha minden baloldalinak nevezettet beleveszünk. :)
@nyomasek: "Ha majd ez a kón-bendit gyerek ilyen vehemensen kirohan a Benes-dekrétumok ellen,"

Ilyet nem sportszerű leírni, hiszen a Benes-dekrétum őt is érinti, hiszen német származású.
A németeknek és osztrákoknak ugyanúgy fájó pont ez, gondolod, hogy a mi kedvünkért majd harcba szállnak, ha eddig nem tették.
Talán van némi bűntudatuk, a helyzet ilyetén alakulása miatt.
@Muad\\\'Dib: Leírtam kettővel feljebb.
@milyen szép a Vértes, ó: Hát, ha beleszámoljuk azokat a néppártiakat is akik tartózkodtak.:)
@adflexum:

A szabály annyi: úgy kell számolni, ahogy épp kényelmes. :)
@milyen szép a Vértes, ó: Itthon ez sokkal egyszerűbben megy:
Akinek kényelmes a combino, az baloldali, akinek nem, az jobb.
Aki beadatja a H1N1 védőoltást, az baloldali, aki nem, az jobb.

Ugye,nálunk mennyivel élesebb a határvonal?
@adflexum:

ezekről a módszerekről még nem hallottam, de kétségtelenül kényelmesek (és pontosak, gondolom)
@Muad\\\'Dib: A Fideszre vonatkoztatva rájuk negatív esetben, nyugodtan alkalmazhatjuk azt a számítást, ahogy ők a 2/3-ot értelmezik.
@adflexum:
@adflexum:
"...A 360 (nem 359), az úgy jön ki, hogy beleszámolod, jó magyar szokás szerint a liberálisokat(akik nem baloldaliak, csak kérdezz meg egyet)és a zöldeket(akik még nálunk sem azok)is."

Vajon miért?
"...Greens and regionalists gathered into the "Rainbow Group",[21] a coalition of Greens, regionalists and other parties of the left unaffiliated with any of the international organizations. In 1989[21][44] Rainbow split. The Greens went off to form the "Green Group", whilst the regionalists stayed in Rainbow. Rainbow collapsed in 1994[44] and its members joined the "European Radical Alliance" under the centre-left French Left Radical Party..."
Ennyit a zöldekről, meg a nem baloldali dolgokról.

A liberálisokon lehetne vitatkozni, de ha a szavazatokat nézzük, az esetek döntő többségében a baloldallal együtt szavaznak, tehát nem véletlenül sorolják oda őket.
@adflexum: Nem sportszerű????? Ezt komolyan írtad? Mert viccnek kicsit erős lenne. Kicsit többször és hangosabban kellett volna ez ügyben vöröslő fejjel, magából kikelve üvöltöznie, diktatúrát, kollektív bűnösséget meg fasizmust kiáltoznia, nem pedig egy szál orbánviktor miatt vernie a nyálát. Arányok, elvtárs, arányok!!!
@adflexum: "És szerinted ez rendben van?"
Erre a választ nem nekem kell megadni, hanem gyurcsánynak. Miért viselkedik úgy orbánnal, mint egy követőerősítő. járja a saját útját, inkább. és ez igaz a többire is.
Vagy tessék tudomásul venni, hogy a mai magyar politikumban orbáb megkerülhetetlen. (csak úgy, mint a pénzvilágban a zsidók.)
@adflexum: azonkívül erről mit tehet orbán?
Érdekes egy fazon ez a CB. Már az is elég gáz ha valaki liberális és baloldali, de hogy mindezek mellé még zöld is... Ennél már az is kevésbé gáz hogy pedifil.
@Muad\\\'Dib: Jó, de hát a fidesz számtana, az úgy néz ki, hogy a zöldek azért baloldaliak, mert kint azok, a liberálisok pedig azért, mert itthon azok.

Érted, ha az LMP bejut az EU parlamentbe, melyik frakcióba ül be? Ha a zöldekhez, akkor Schiffer itthon rögtön komcsi lesz?
@midnight coder: Már tudom, hogy a legújabb szitokszó a jobboldalon a "zöld" lesz.
Na, a megújuló energiaforrásoknak, annyi.
@milyen szép a Vértes, ó: Pedig minden kormánykritikus felszólalásába beleszövi"de azért én utálom ám a Gyurcsányt is".
Varánusz,

nem tudom mit írtál, de mindenesetre az indexes cím, és a cimke is hibás: nem az Európa Parlamentben, hanem az Európai Parlamentben történt, ami történt.
Az Európa Parlament az egy másik szervezet.
Elemi hiba.
Hiteltelenség.
@milyen szép a Vértes, ó: Nálunk ma bárki lehet az.
"Én sem vagyok gyanús, mégsem vagyok kém.
Honnan tudja maga azt?
Lehet, hogy én kém vagyok, csak nem tudok róla?"
@adflexum: Pontosan mire is gondolsz ? A szél nem jó, mert zavarja a madarakat és csúfítja a látképet és gonosz infrahangot is gerjeszt. A víz nem jó, mert felborítja a folyók ökoszisztémáját, nem beszélve a talajvíz-háztartásról. A nap nem jó, mert a napelem gyártása súlyos környezeti terheléssel jár. A biodízel és társai miatt a szegény kicsi afrikai nyam-nyamok halnak éhen (vagy legalábbis szaporodnak lassabban). Az atom meg pláne juj, mindet be kell zárni. Az egyetlen szóbajöhető megoldás hogy a zöldeket felültetjük egy-egy biciklire, dinamó és máris termelik az áramot. Így aztán Kínának semmi esélye nem lesz a fejlett EU-val szemben. Ez egyébként már most is így van: egy $ GDP-t jóval kevesebb energia felhasználásával állítunk elő mint a kicsi kínaiak. Ehhez csak az kell, hogy behozd a kicsi kínai zoknit, aztán keríts egy román betanított munkást aki egy nagy bélyegzővel rányalja hogy Adidas és egy rakás palimadarat aki hajlandó kifizetni érte az eredeti zokni árának többszörösét.
@anonymand: T. Anonymand!
Hallottad/láttad, hogy akkor és ott más is "fikázta" ov-t az itthoni viselt dolgai miatt?
Szerintem az aznapi műsor a fél év értékelése volt. V. Kón csak beszuszakolta a programba a szereplését. Mindegy, hogy mit mond/csinál, csak az a fontos, hogy észrevegyék és beszéljenek róla. Egy kis párt ismert nevű, de már rég súlytalan vezetőjének végvonaglása a kuka alján. Csak az a baj, hogy minket is lefröcskölt.
@adflexum:" Ilyet nem sportszerű leírni, hiszen a Benes-dekrétum őt is érinti, hiszen német származású."
Amire - gondolom- a németek igen büszkék!(mármint a származására)
@adflexum: "Gulyás Gergely azt mondta Betlennek a dologról, hogy államtitok, de annyit elárulhat, hogy az ügy a Gyurcsány-érában történt.
Hát én ezt nem is gondoltam volna... "
Mit nem gondoltál? Azt, hogy Gulyás Gergely tudja, államtitok ami történt, vagy azt, hogy ami államtitok, arról tudja, hogy a Gyurcsány érában történt?
@Modor Tibi: ja, addig ne is vegyél levegőt (bocsi)
@Amatőr: "Csak akkor fogják M.o-t kirúgni a klubból, ha majd képesek lesznek az ipari és mezőgazdasági árufölöslegüket (csökkent értékű hulladék) más földrészen értékesíteni."
Gondolod, hogy a nyugatnak a magyar 10 milliós létszám olyan jelentős piacnak számít, ami miatt az árufölösleg elhelyezése érdekében fontosak vagyunk? Szerintem a földrajzi helyzetünk az sokkal fontosabb, így emiatt nem valószínű, hogy minket kirugnak a klubból.
A kormányfő viselt dolgairól az jut az eszembe, hogy a paraszt ember szerint, az ember nem szarik abba a tálba, amiből cseresznyézik.
@látjátok feleim szümtükkel: kirughatnak, a telket meg másképp is meg lehet oldani. A kirugást is meg lehet másképp oldani (szívni Te, én, mi így is úgy is)
@Amatőr:
Tisztelt Amatőr!

Kezdjük hátulról.
Nem volt nehéz.
A tákolmányozás módja, a végeredmény, alapos indokot adott rá.
Nem, nem követtem az eseményeket. Azt azért feltételezem, hogy nem ő volt az egyetlen felszólaló a kérdésben. Nyilvánvaló az is, hogy a vélemények elhangzása után szavaztak.
Az eredmény(?) ismert.

Tisztelettel:
anonymand
OV szerintem szándékosan dobja be ezeket a saller, koki, bohócügyi államtitkár szövegeket, hogy ha már úgyis szemlézni kell a másnapi baller sajtót, akkor legalább vicces legyen. És épp ezért komolytalan.

Alkotmány ügyben pedig Európa van lemaradva. Az európai liberalizmus, mint kapocs az országok között elv, lejárt, gyenge, és tételei Európa koposójába vert szögek.
Igenis példát kell mutatni Európának, hogy vannak jó, és rossz dolgok a világban, és ezek közti különbségtételt mi európaiak vagyunk hivatottak terjeszteni a világban. Ennek tételei pedig idősebbek a liberalizmusnál, a Bibliában van mindez leírva.
Ez az igazi kapocs Európa népei között.
Mindig is ez volt.
@adflexum: a kormánykritika többet számít ilyen szempontból
@senor calavera:

Ja, a liberalizmus elavult. Bezzeg a Biblia. Elég végignézni Európa dicsőséges és békés történelmén. Ne legyen inkább a Korán?
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

" tessek olyan alkotmnanyt csinalni, ami egy darab szarnal ertekesebb."

Olyat csináltak. Elvégre a kupac kakinál csak a papír az értékesebb, amivel ki lehet törölni. A papírnak meg mindegy, mit nyomtatnak rá.
@látjátok feleim szümtükkel: 10 mill magyar, plusz a románok, plusz a lengyelek, plusz a szlovákok és a többi csóró európer! Ez azért már elég jelentős méretű kuka? Nyeljük is a sz.rt boldogan!És még fizetünk is érte!
@Zébácsi:
"Engem nem zavar a 2/3, de legalább élne vele jól, úgy, hogy az valóban a többség érdekeit szolgálja."

Akkor engem sem zavarna.

Ha ez az ember TÉNYLEG az ország érekében élne a 2/3-al, még életében lehetne lovasszobra az Andrássy úton.

Igaz, akor a hatalat át kéne adni 2014-ben.

Szlovákiában Dzurinda bevállalta. Eurojuk van.
@anonymand:
T. Anonymand!
Én sem követtem az eseményeket és sajnos szűk látókörű földhözragadt vagyok, tehát csak a saját tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor a mi parlamentünkben szavazásra kerül a sor, akkor előüvöltöznek a sok tahó-bunkónak, mert a többség vagy földhülye, vagy sz@rik az egészre és zabál, olvas, alszik, telefonál, stb. Úgy gondolom, ez máshol is így megy, tehát kb ennyit ér a szavazás. Szerintem.
@milyen szép a Vértes, ó:

Európa történelme tényleg dicső, és valóban nem békés. Ám a dicsőség és a béke is akkor kezdett hanyatlani, amikor elfordultak a népek a Bibliától.

És tévedés azt hinni, hogy az Európai liberalizmus független európa történelmétől. Minden érték, és hitünk a békében is keresztény alapokon nyugszik. Ha ezt nem látjuk be mi Európaiak, akkor hiába volt béke Európában a II. világháború óta, az utolsó csatát el fogjuk bukni.
@látjátok feleim szümtükkel: Hát megmondom őszintén, én valami olyasmire számítottam, hogy mondjuk:Nagyon szövevényes ügy, a szálak visszanyúlnak egészen az első Orbán kormányig.
@milyen szép a Vértes, ó: Tudom. Az az egy mondat, a gyávaság.
@senor calavera:

Szerinted mikor ért véget a dicsőség és a béke kora - már azon kívül, hogy 'amikor a népek elfordultak a békességet és szeretetet hirdető Bibliától, amelynek üzenetéhez addig ragaszkodtak'.

"hiába volt béke Európában a II. világháború óta"
Nyugtass meg, hogy csak parodizálsz, kérlek. :)
@Roy: Még mielőtt a komcsi jelzőt rám sütnéd, még úttörő se voltam.

Szerintem ha ez így megy tovább, még lehetsz.
@Muad\\\'Dib: Többség az többség. Még ha a 20% 40%-a is választ meg valakit.
@Amatőr: Ez a szemétlerakós duma jó, de jelenleg a szemétnél se jobbat, se olcsóbbat nem vagyunk képesek előállítani.
@milyen szép a Vértes, ó:

Szerinted ma a dicső Európának mekkora súlya van a világban? És milyen eséllyel veszi fel a küzdelmet olyan eszmékkel vagy -- horribile dictu -- katonai erővel, amelyek a létét fenyegetik, vagy fenyegethetik?

Nem parodizálok. Az összefüggéseket komolyan gondolom, és ajánlom Te is gondolkozz el rajta. Két kérdés segítségül:
Mitől Európa Európa?
Mi a sorsa azoknak, akik elfelejtik a gyökereiket, értékeiket, amin a kultúrájuk alapul?
@midnight coder:

Szerintem nagyobb gáz, amikor egy -amúgy magát demokratána valló, remélhetőleg- ember gáznak tartja a másik ember véleményét, hitvallását, világnézetét.
@senor calavera:

Azokat a gyökereket, melyek károsnak bizonyultak, azokat az "értéket", melyet hamisan neveznek annak, jobb elfeledni.

Azt, ami értékesnek bizonyult, jó megőrizni. De ezek triviális dolgok.

Apropó, görög-római kultúrkör?

Megnyugodtam, hogy nem parodizálsz, de azért előfordulhat, hogy volt háború Európában a 2. világháború óta.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Az önmagában nem 'gáz'. Az viszont igen (és meglehetősen árulkodó), hogy az esetleges pedofília kisebb súllyal esik latba. :)
@senor calavera:

De nem derült ki, mikor fordultak el az emberek a Bibliától és ért véget a békés dicsőség kora?
@Amatőr:

Tisztelt Amatőr!

Vagy elfogadod, hogy egy parlamenti szavazás mérvadó számodra vagy sem.
Ha igen, akkor az ottani éppen úgy el kell fogadd, mint az itthonit.
Ha nem, akkor ez igaz kell legyen mindkettőre.

Apropó! Mikor láttál az itthoni közvetítésen "lelkiismereti" szavazást?
Én nagyon rég.

Tisztelettel:
anonymand
@milyen szép a Vértes, ó:

"Európa" a római birodalom romjain jött létre. Elötte itt nem Európa volt. Európa akkor született meg.

A kereszténység értékei sosem voltak aktuálisabbak, és igazabbak, mint ma. Lehet, hogy Te el akarod felejteni, de Európa többsége nem fogja. Próbálkozhatsz ugyan, de csak a történelem kerékkötői közt kaphatsz majd előkelő helyet.
@Muad\\\'Dib: Az pedig már csak pusztán gonosz kötözködésből emelném ki, hogy 3.-án Dunaújvárosban a választók 21,3%-a voksolt, ebből 39,8% szavazott a fideszre.
Tehát, a fidesz nyert!
A választásra jogosultak 8,48%-ának szavazatával!
Úgy gondolom a távolmaradás, udvarias tartózkodást jelent.
(Bocs, nem kötözködni akartam ám)
@milyen szép a Vértes, ó:

Sok minden nem derült még ki számodra.
Ezek apró részletkérdések, amik csak annyit tükröznek, hogy azt sem érted, nem egy történelmi dátumról, hanem törénelmi összefüggésekről írok.
@senor calavera: Milyen összefüggésekre gondolsz?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Tökéletesen félreértettél!
Azt a szemetet nyugaton gyártják, de mivel otthon képtelenek értékesíteni, minket használnak szemétlerakónak! A multik tele vannak divatjamúlt kacatokkal, fáradt élelmiszerekkel, amit a magyarok (románok, szlovákok, lengyelek,stb) boldog tudatlan módjára felvásárolnak. Fizetünk a hulladékért!
@anonymand:
T. Anonymand!
Vagy csak tudomásul veszem és akként értékelem, ahogy született. És ez igaz mindkettőre.

Az pedig, hogy milyenek a képviselők itt és ott? Nos, hát ők is emberek. Vagy olyasmik.
@senor calavera:

A kereszténység mely értékeiről van szó?

'"Európa" a római birodalom romjain jött létre. Elötte itt nem Európa volt. Európa akkor született meg.'
Mi volt itt előtte?
@senor calavera:

Lefordítva: zavaros hablaty, amit előadsz, a történelmi stb. ismeretek teljes hiányáról tanúskodik (nem véletlenül nem tudsz kinyilatkoztatáson kívül bármit nyújtani), de legalább az arcod nagy. Sz'al csak a szokásos kombináció. :))
@Fufo:

Szerintem Európa tragédiája, hogy elfelejti keresztény gyökereit.

A XX. század elején egy nagy társadalmi átrendeződés kellős közepén a fasizmus ateista tragédiájára rossz választ adott Európa. A liberalizmus, nem megoldás. Európa paranoiásan igyekszik elkerülni a fasiszta ideológia csírájában való felbukkanását is, lásd a fenti cikkben idézett kritikákat, és ennek "oltárán" feláldozza a keresztény értékeit, és ezzel együtt saját magát is.
@senor calavera:

"a fasizmus ateista tragédiája"

Mééééég.

Mondjuk abban a történelemben, melyben a 2. világháború után nem volt háború Európában, lehet, ez is megtörtént. :)
@milyen szép a Vértes, ó:

Egy kontinens, népek, egy szuperhatalom. Nem Európa. Nem az, amiért pl Szondi és sok tíz és százezer másik 900 év alatt az élet adta.
@milyen szép a Vértes, ó:

Kivel állt Európán belül Franciaország, és Németország háborúban a II. világháború óta? Nem a balkánról van szó mint Európa!
A liberalizmus, a homokosok védelmének szupremáciája, stb igenis az Európai nagyhatalmak békéje, és a fasizmus rémtettei elkerülése érdekében jött létre, és ezt a funkciót be is töltötte.
Felejsd el a cinikus pökhendiségedet. Ezzel nem leszel okosabb.
@Amatőr:

Mégegyszer:

Ha lenne nálunk mód az ő szemetüknél jobbat, olcsóbban, akkor te megvennéd a szemetet? Lehet a hiba bennünk van?
@senor calavera: A fasizmus alapvetően nem ateista ideológia. Annak idején amúgy rendes támogatást kapott a papság egy részétől is (a papság más része pedig próbált tenni ellene).
@milyen szép a Vértes, ó:

Nem, még mindíg él, és tartósan küzd a muzulmánok jogaiért, mint egy matuzsálem. :)
@Fufo:

A fasizmus alapvetően ateista, és a rémtettei is azok voltak, leginkább akkor, amikor papokat gyilkoltak.
@senor calavera: Megbocsáss, de ez ostobaság. A liberalizmus nem a homokosok védelmében és nem is a fasizmus elkerülése érdekében jött létre (bár valóban alkalmas mindkét dologra). A liberalizmus a szabad gondolkodást, az egyén szabadságának biztosítását jelenti (és még sok minden mást is, ami ebben az összefüggésben nem fontos).
Amúgy érdekelne, hogy szerinted mi Európa (hogy mi nem, azt már leírtad az imént).
@senor calavera: És amikor a gyilkolásban a papok segédkeztek? És amikor nem tiltakoztak?
@Fufo:

De igen. Az európai liberalizmus igenis válasz a fasizmusra. És azóta is ez a legfontosabb funciója. Hitler élteti még ma is Cohn-Bendit, és a Velencei bizottság kritikáit.
"Szabad gondolkodás, egyén szabadsága."
Ha már Szondi-t idéztem, folytatom vele. Szerintem Szondi egyénileg szabad volt, és szabadon is gondolkodott. Nem szorult a liberalizmus védő szárnyaira. És szabad akaratából az életét adta valamiért. És ez a valami, a nagy titok.
Ez a valami a Haza, a Kereszténység, Európa.
@Fufo:

Egyik állításod sem igaz. Számos tiltakozás, és mártíromság történt különböző szinteken.
A gyikoló papok pedig már tényleg messze túlmennek nemcsak a józan ész, de a jóízlés határain is. Fejezd be a gusztustalan rágalmaidat.
@Zébácsi: nem tudom,szokás-e errefelé (ha nem, akkor bocs), de ez egy ordas nagy +1
@bájgúnár: ez meg piszok korrekt, respect
@senor calavera: "A kereszténység értékei sosem voltak aktuálisabbak, és igazabbak, mint ma."
Felsorolnád ezeket az értékeket?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Köszönöm a reagálást,

az Euro-bevezetés tekintetében kissé szkeptikus vagyok, de egyébként közel azonos platformon vagyunk. (Ezt egyébként nem először állapítom meg).

Valóban össze kellene fogni, kicsit tovább látni 4-8 évnél. Valamirevaló államférfi az ország érdekében az ördöggel (komcsik?) is cimborálna. Na!

Orbán egy nagyon tehetséges politikus - de szerintem messze nem államférfi. Ha így folytatja, neki még egy pónilovas-szobor se fog összejönni. megjegyzem, kár, mert ennek a levét mi isszuk meg.

S ha már összefogás, megtisztulás és jövő: talán érdemes elolvasni Bede Márton cikkét - elgondolkodtató kis szösszenet.
www.index.hu/velemeny/2011/07/06/dontsd_a_bilit_ne_sirankozz

Üdv!
@Leito:

Nagyon köszönöm, és bár nem tudom mi itt a szokás...

Valójában én csak a sajátos véleményemet fogalmaztam meg bájgúnár szaktársunknak, reflektálva az ő rövid bejegyzésére.
A +1 igazából neki jár, mert erre igen korrekt hangvételű és tartalmú válaszban reagált.

Neked pedig köszönöm, hogy figyelmedre méltattad mini diskurzusunkat!

Üdv.
@Zébácsi: Köszönöm. Jó írás.

A végén egy telitalálattal:

„nálunk a nagyon ritka leleplezések is voltaképpen még nagyobb panamákat lepleznek“.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Oks, és igen.

Mondjuk az, hogy a fidesz nem borít és nem pakol ki mindent, amit tud, hanem 78 évre titkosít, sokmindent elárul. Meg persze az is, hogy egy elvileg kémkedésről és egyéb állam elleni bűncselekményekről szóló ügy mindhárom fő gyanúsítottja szabadlábon védekezhet. (Bár lehet, hogy mindez a játszma része...)

Az MSZP meg? Áhhh! Jelenleg 6 felé húznak, és minden platformban van legalább egy Pomócsi bácsijuk (in memoriam Salamon Béla).

De ha valaki tényleg elkezdene kotyogni? Sosem lehet tudni...mindenesetre kíváncsian várom a fejleményeket.

Üdv.
A szocik is tudtak dolgokat titkosítani, nem csak a fidesz.

A titkosítás véleményem szerint a demokrácia véégnek a kezdete.

Hallottunk róla, hogy a szoci titkokat feloldotta a fidesz? (Papagáj peti: Mi mindent azonnal visszacsinálunk, és ha a fidesz kerül kormányra, az onnantól nem úgy lesz.)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Köszi. Már nem, mert a koromnál fogva elég érdekes lenne.
@ursus artos: attól, hogy te nem veszed észre a nyilvánvaló jeleket, a fakó, fáradt arcot, távolba révedő szemeket, a furcsa frázisokat, furcsa önazonosításokat, patológiás hárításokat, a papír hiányában született retorikai képességeiből egyre inkább vesztő politikust, attól még Orbán mentális állapotában komoly változás mutatkozik. lehet a fáradtság teszi, de az is lehet, hogy a mentális állapotával a kimerültségtől függetlenül sincs minden rendben.
ráadásképp egy bátor vezető legbelső köre nem félhülye rajongókból (S.ZS.), legalja csinovnyikokból (N.T., M.GY.) és/vagy kaméleonszerű patkányokból (SZ.P., P.S.) tevődik össze.
ha Orbán az a bátor vezető lenne, akiről a beszédeiben mesél, akkor nemzetgazdasági miniszterét Chikánnak, de legalábbis Járainak hívnák, és míg Semjént ügyefogyottsága, addig Pintért rovott múltja, rovott múltú baráti köre miatt a kormányzat közelébe sem engedné. ha Orbán az a bátor vezető lenne, akkor nem hagyná kedvesen, hogy Matolcsyk és Navracsicsok vezessék félre, és Szíjjártók pakoljanak puha párnákat léptei elé.
@senor calavera: Bocs a kicsit lassú reagálásért, csak most néztem meg a válaszodat. Ha rendesen elolvastad volna, amit írtam, akkor látnád, hogy nem gyilkolással vádoltam egyes papokat, hanem segédkezéssel miközben azt írtam, más papok pedig tiltakoztak.
Ha neked a kereszténység jelenti Európát, ám legyen, csak ne legyen kötelező.
Veletek, keresztényekkel csak az a baj (tisztelet a kivételnek), hogy világnézeteteket szeretnétek mindenkire rákényszeríteni.
@ROBERTO: az a baj az alkotmánnyal, hogy egy cukros, geil szar. ezért is vicces, hogy a buzik nem házasodhatnak a betűje szerint, lévén a szövegezése arra utal, hogy valami fennkölt buzeráns fingotta papírra. hoppá, és tényleg, Szájer Köcsög Jóska, az ájpadján.

további probléma vele, hogy bizonyos történelmi korokat szanál, megtagadva a kollaboránsok felelősségét, ami abszurdum, ezeket a kollaboránsokat mi termeltük ki, nekünk kell vállalnunk a fattyakért a felelősséget. ráadásul nem minden kollaboráns fattyú, azokat meg aztán pláne abszurd szanálni.

további probléma vele, hogy a második magyar köztársaságot valamiért a kollaboráns időszakokkal azonosítja, megtagadja.

további probléma vele, hogy a sok szöveg mellett üres, kevesebb reflektorfényt kapó sarkalatos törvényekre bíz olyan dolgokat, melyeket akár a főszövegben is rögzíteni lehetett volna.

további probléma vele, hogy viszont olyan technikai szabályozások kerültek a főszövegbe, melyek pont, hogy inkább sarkalatos törvényekbe valók. konzisztencia-hiány.

"ráadásképp" ott vannak az unalomig hangoztatott problémás pontok:
-társadalmi egyeztetés hiánya, sőt annak gunyoros lehugyozása Szili Katikával, Köcsög Jóskával
-népszavazás hiánya, Navracsics kiváló kommentjével, miszerint ehhez csak az ő jogászfelsége érhet föl, mi nem
-alkotmányos puccs lehetősége
-indokolatlanul megnövekedett szolgálati idők (NMHH, ÁSZ, stb.)

de azt le kell szögezni, hogy az alkotmány kb. 70%-a így is rendben van, csupán az arrogancia érthetetlen, amivel azt az elbaszott-összekapkodott 30%-ot védik, foggal-körömmel. pl. népszavazás még lehetne, a preambulum lehetne kevésbé geil buziság, és kevésbé történelemtagadó, a kinevezések még rövidülhetnek, a sarkalatos törvények-főszöveg viszonyban teremthetnének konzisztenciát, továbbá az alkotmányos puccs is maradhatna, amennyiben a KT függetlensége garantált. most nem az (Járai-Domokos-Simor, nemsoká Járai-Domokos-randomfidesznyik). egyeztetni már nem lehet, az el lett baszva, de azért túljuthatnának ezen a hülye struccelven, hogy csakazértisúgymarad.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ezért van szüksége a nyugati országoknak a keleti páriákra! Az lenne számukra a legnagyobb tragédia, ha M.o. és a többi csóró gazdaságilag helyrejönne, mert akkor lőttek a szemétlerakójuknak! Ha rendben a gazdaság, akkor van pénze a lakosságnak, tehát inkább a minőséget vásárolja.
IMF, nyugati államok, multik egy csónakban eveznek, ahová NINCS FELVÉTEL!!!!!
@Zébácsi:
"Orbán egy nagyon tehetséges politikus - de szerintem messze nem államférfi. Ha így folytatja, neki még egy pónilovas-szobor se fog összejönni. megjegyzem, kár, mert ennek a levét mi isszuk meg."

Élt a XX. században magyar államférfi? Kire gondolsz?
@Amatőr:

Hm..., talán egy nevet tudnék mondani - de ő is nő volt. Kéthly Anna.

Ő volt az, aki ellenezte a kommunisták hatalomrakerülését, az Mszdp és az Mkp egyesülését (ezt végül nem tudta megakadályozni), és a nácikkal való együttműködést.
Ki akart egyezni az angolokkal, ami végül (sajnos) nem sikerült. Egy igazi demokrata volt.
@Zébácsi:
Nos, ez igen kevés. Sőt...
Ha egy évszázad alatt egy államférfi, aki ráadásul még nő is?
Ahány gazember kapott széphazánkban lovasszobrot, milliószám szoborták , vagy pingálták jeles művészek arcmását, gondolván a hálás utókorra.Neveztek el róluk utcát, közintézményt, egyebet.
Hogy O.V. nem államférfi? Nagy ügy, kit érdekel? Hisz az elődei sem voltak azok.Szódával elmegy.
Felületesen ismerve a magyar történelmet, talán ha két tisztességes politikusról hallottam; Teleki Pál, aki vállalta a felelősséget é s Solt Ottilia.

Tehát lovasszobrot a vezérnek, ha telik rá, aztán majd úgyis a szoborparkban végzi.
@Amatőr:

Hidd el, engem nem az zavar, nem az érdekel, hogy OV, vagy bárki más kap-e szobrot vagy sem. Számomra ez majdnem érdektelen.

Eredeti kommentem valódi lényege sem e körül forog, OV esetleges szobra csak egy másodlagos motívum.

Az általad említett nevekkel pedig egyetértek.
@fedkvas: kicsit legyszerűsítve látod a világot.
Mindazonáltal, tételezzük fel, hogy Orbán nem lép semmit, nem tesz semmit, nincs 16%, nincs manyup-ügy, stb. Akkor ha 2014-et írnánk az újságíróklubban most az lenne a téma, hogy mit akar Orbán, hiszen az elmult néy évben 2/3-os felhatalmazással a háta mögött sem mert hozzányulni a nagy elosztórendszerekhez, nem volt adóreform, az egészségügyben semmi sem történt, stb, stb, stb. Szóval akkor azt olvasnák a fejére, hogy nem mert tenni.
@Fufo:

A kereszténység nem szerintem európa alapja, hanem történelmileg az.

A modern ferdített ateista/anarchista történetírás szüli a káros kereszténységről alkotott mitoszokat. Hozzáteszem minden embereket tartalmazó közösségben vannak hibásak, bűnösök, kisstílű csalók, és gengszterek akik becsapnak másokat. A katolikus egyházban is vannak, voltak, és lesznek is ilyenek. A fasizmusnak semmi köze a kereszténységhez, sem elvi, sem gyakorlati vonalon, és az egyház akkor is és azóta is számos esetben kifejezte tiltakozását ez ellen is. Amennyiben voltak visszaélések, az a kurzus ellenére történtek.
@látjátok feleim szümtükkel:

A 10 parancsolat. A szeretet.
A jó és rossz elkülönítésének képessége, a bűnök ismerete Jézus tanításai alapján, és azok "kezelésének" képessége. A megbocsátás. Annak megvallása, hogy nem minden jó az életben, nem minden egyenrangú, vannak jó, és vannak bűnös jelenségek, magatartások, tettek, gondolatok.
A férfi és nő szent házasságán alapuló, gyermekeket vállaló család, mint a társadalom alapegysége.
A haza, a nemzet, mint a legmagasabbrendű közösségi létformák elismerése és éltetése.
A hit, és az ima ereje.
És mindenekekelött annak elismerése, hogy Isten az, akiben a felemelkedést, jólétet, magát az életet keresnünk kell.
@Fufo:

Még 2 dolog.
1) A kereszténység nem azért lényeges Európában, mert nekem ez a mániám, és a "heppem". Azért lényeges mert a kereszténység maga Európa. E nélkül európa nem európa. Hiba azt hinni, hogy európát a liberális demokrácia alapelvei teszik azzá, ami. Nem. A liberális demokrácia értékei minden ponton a kereszténységből tudva, vagy tudat alatt átvett értékek. A szolidarítás. Az emberek egyenlősége. A gondolati szabadság. Mind keresztény tételek. Csak ezek addig igazak, amíg Istentől kapott ajándékként értékeljük.

Onnan kezdve, hogy önző, cinikus, pökhendi módon kikiáltjuk MAGUNKAT a leghatalmasabbaknak, akik felett senki nem uralkodik, és nekünk minden fenti jog alapszintn jár, az egész megkeseredik, és az emberi önzés kifacsart, álcába bújtatott tételeivé válnak.

2) A keresztény Európa kimondása és vállalása nem nekem fontos. Európának fontos, hogy alapvető értékeit mindenki ismerje, és dolgozzon érte. A sikert csak egységesen érhetjük el, Európa is csak egységesen lehet sikeres. És ehhez közös alapokra, közös értékekre van szükség.
És mi más lenne ez a közös alap, és közös értékrendszer, mint az, ami alapján Európa létrejött?
@senor calavera: "A 10 parancsolat. A szeretet....stb."

Te nagyon naív, vagy nagyon vallásos vagy, ha azt hiszed, hogy a tíz parancsolatban foglalt értékeket a kerszténység találta fel. Előtte is volt világ, voltak értékek. Azt, hogy az emberi értékekből tízet kiemelve, a keresztények parancsá nyilvánítottak, nem jelenti azt, hogy az ő találmányuk.
Egyébként ha a magukat kereszténynek vallók a tíz parancsolatukat a történelmük során maradéktalanul betartották volna, sok öldöklésre nem került volna sor.
Én hívés nélkül is ezen értékek mentén éltem, élek, és nagyon jól érzem így magam.
@ursus artos: nem értem, miért lenne leegyszerűsítés az, hogy akin az inkompetencia jelei mutatkoznak, ráadásképp lépései is ugyanezt tükrözik, az inkompetens. sőt, persze ez egyszerűsítés, a redukció vége, másnéven a lényeg.

az pedig, hogy az atv egyik leginkább színvonaltalanabb műsorában kik és mit kérnek számon, egyrészről irreleváns, másrészről, az inkompetens cselekvés ellentéte nem a gyurcsányi semmittevés. a bátorság szép dolog, becsülendő, de tessen társulni ésszel, anélkül csak a hülyék vakmerősége.

persze a hülye is hozhat jó döntést - véletlenül - de nem vagyunk olyan helyzetben, hogy lutrizzunk, értékes időnket elb*szva, amikor létezhet kevésbé felteszem-minden-pénzem-a-feketére megoldás is. márpedig a hülye csak előbbit tudja.
@látjátok feleim szümtükkel:

OMG, kiscserkész!

10 parancsolat, Mózes? Rémlik?

A "feltalálás" úgy zajlott, hogy Isten a zsidóknak adta a parancsolatokat két kőtáblán sok száz évvel Jézus eljövetele, tehát a kereszténység megszületése, előtt.

Ha csak annyira tudod a törvényeket betartani, amennyire képben vagy az eredetével, akkor az biza nem sok.
Pl az 1. parancs: "Uradat, Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!"
Asszem már itt gondok adódnak.
@senor calavera: Tévedsz, de nem érsz annyit, hogy leálljak veled erről vitázni. Szia.
@látjátok feleim szümtükkel:

Nem baj, majd legközelebb.

Szia, te "Nagyon Értékes Hívés Nélkül Is Hívő Magát Nagyon Jól Érző" ember. :)
süti beállítások módosítása