Ahogy közeledik az önkormányzati választás, úgy bújnak elő a pártok választási elképzeléseit tartalmazó programok. A fővárosban borzalmas különbségek nincsenek a pártok programpontjai között, így szembe ötlik, mennyire változtatni akarnak mindannyian a BKV-n.
A közösségi közlekedés helyzetét röviden is lehet jellemezni: szar. Ha részletezni is akarom, akkor borzasztóan, elkeserítően szar. Ideje van tehát a változásnak, ám ennek aprólékos részleteit még többnyire jótékony homály fedi. Irányvonalak azonban vannak: a négyes metró szinte mindenkinek szúrja a szemét, a Jobbik újra meghódítaná a Dunát tömegközlekedési céllal, az LMP visszaépítené a belvárosi villamostengelyt, az MSZP egyszerűen csak szeretné feledtetni az Ingyen Csabi kiváltotta röhögés cunamit, Tarlós István pedig - kicsit ködásító módon - az erős városban hisz, aminek része a fenntartható, eltartható közösségi közlekedés.
A szándék rendben is volna, de ennyi elég lesz?
Az ember általában magából indul ki, ha választani akar, ezért személyre szabtam ránk ezt a BKV dolgot. Mi az városi autósok archetípusai vagyunk, a családban két autó van amivel munkába járunk. Ez teszi ki a közlekedésünk túlnyomó többségét. A BKV utazástervező és a gugli maps segítségével modelleztem, mi van, ha ez egyik, és mi van, ha a másik módon oldjuk meg a mindennapi szükségleteinket.
A feleségem munkahelye a BKV útvonalajánlója szerint a következő módon közelíthető meg a lakásunktól: 80-as troli, 173-as busz, 8,2 km/34 perc.
Ugyanez a gugli maps szerint, a megszokott útvonalat figyelembe véve kocsival 5,5 km/8 perc.
Tény, hogy a 8 perc meglehetősen hurráoptimista a gugli részéről, de negyedóra alatt megtehető a távolság akkor is, ha a Hungárián egymásba ér a sor, és 3-4 lámpaváltást várni kell, mire át lehet jutni.
Nekem a BKV tervezője a 80-as troli, 3-as villamos kombinációt dobta, 8,6 km/35 perc. A gugli szerint a megszokott útvonalamon 7,2 km-t megyek, 17 perc alatt. Ez nagyjából fedi a valóságot.
A feleségem költségei így néznek ki egy átlagosnak vett 22 munkanapos hónapban: sacc/kb 242 km, 8l fogyasztással számolva napi áron 6720.- forint.
Az enyém 317 km, 10l fogyasztással 10752.- forint.
Ha megvesszük a BKV bérletet mindketten, az 19600.- forint/hónap. Vagyis 2130.- forinttal vagyunk beljebb havonta, ha nem tömegközlekedünk. Tudom, itt jön az, hogy a kocsik fenntartása nem ingyen van. Ez viszont két dologért irreveleáns még a példában is:
1: mindkettőnknek olyan munkája van, amihez a kocsi legalább havonta pár alkalommal mindenképpen szükséges.
2: azoknak az agglomerációból bejáróknak sincs ingyen, akik számára a P+R parkolók épülnének, és akik ezektől számolnák a fővárosi közlekedésük közvetlen költségeit. Vagyis a jegyeket-bérleteket a benzinnel szemben.
A példából kiderül, hogy ha kocsival járok nem vagyok menetrendhez kötve, nem kell elviselnem embertársaimat gurulós kocsival terrorizáló anyókától szagagyilkos hajléktalanig. Nem kell közelharcot vívnom a BKV trolljaival, nem kell tolerálnom a pulykapénzen alkudozó BKV alkalmazottakat, nem kell a saját levemben főni nyáron a hőségben, télen langyos kamillafürdővel melengetni az üléshez fagyott kornaékszereimet. Nincs járatkimaradás, nincs késés, nem gyullad ki a busz alattam, nem ráz a troli, nem lóg ki a lábam az elrohadt oldallemezen. És ráadásul még anyagilag is jobban járok, ugye.
Na, ezen kell elgondolkodni tisztelt közösségi közlekedéssel kampányoló Urak!
Változtatni való bőven akad. Viszont amíg ezek a körülmények fennállnak tegyétek föl magatoknak a kérdést: vajon hány hozzánk hasonló fővárosi és környéki polgár fogja tömegközlekedésre cserélni az autózását? Sikerül kitalálni, vagy segítsek? Teszek én rá magasról, hogy lesz-e BKV hajó a Dunán, meg mennyivel bővülhet a villamoshálózat a belvárosban, ha a szolgáltatás színvonalához képest egy pohár langyos meleg takony vonzó, gusztusos alternatívának látszik. Inkább fizetem ki a dugódíjat, és ráncolom haragosra a homlokom, ha az iparűzési adónkért cserébe nem lesz rá állandó, éves kedvezmény.
Ezért azt gondolom, ha igazi változást akartok, akkor igyekezzetek vonzóvá tenni számunkra is a közösségi közlekedést. Ne a lepkefingot legyezzétek ingyenessé tétellel meg álomhajszával. Kezdjétek az alapokkal: megbízható járműpark, pontos, gyors, tiszta, kiszámítható szolgáltatás piacképes áron.
Ha nem készpénzautomatának fogjátok nézni a céget, ahogy eddig tették elődeitek, talán pénz is lesz rá egyszercsak. Valahonnan...
2010.08.14. 08:00
A választási slágertéma: BKV.
Címkék: kampány bkv közösségi közlekedés önkormányzati választás
70 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr482220653
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Félmilliárdot költöttünk eddig az ötös metróra 2010.08.23. 10:32:21
Az eredeti tervek szerint már utaznunk kéne az ötös metrón, mely a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-eket kötné össze. Eddig félmilliárdot költöttünk megvalósíthatósági tanulmányokra, engedélyezési tervre és a tendertervek elkészítésére.
Trackback: Az MSZP komoly, becsületes lejárató kampánya 2010.08.14. 10:27:36
Először a Facebookon tűnt fel egy kis jegyzet formájában Bihary képviselő úr magánoldalán, majd belenézve a híradásokba, rájöttem, nem csak egy kis jegyzetecske ez, hanem komoly, kipróbált lejárató kampány, amely a ma közzétett budapesti LMP-programot ...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Én az útvonalat bizony többször megtettem már 8 perc alatt.
Hajnalban, amikor még nincs forgalom és a lámpák is úgy voltak összehangolva. :-)
Hajnalban, amikor még nincs forgalom és a lámpák is úgy voltak összehangolva. :-)
az anyagi összehasonlítás bukik.
nem a bkvt kell hatékonyabbá és olcsóbbá tenni.
a gordiuszi csomot átvágják huszárosan.
a kocsit minden eszkösszel drágítják és a végén kitiltják!
ezt hasonlítsd össze.
ha majd bp re kocsival nem jöhecc be, vagy csak napi 100ezer dugódíj perkálásával.
:)
hihiihi
kibasznak veled. birka meg leszel nyírva.
nem a bkvt kell hatékonyabbá és olcsóbbá tenni.
a gordiuszi csomot átvágják huszárosan.
a kocsit minden eszkösszel drágítják és a végén kitiltják!
ezt hasonlítsd össze.
ha majd bp re kocsival nem jöhecc be, vagy csak napi 100ezer dugódíj perkálásával.
:)
hihiihi
kibasznak veled. birka meg leszel nyírva.
5.5km?!?! Ültesd föl azt a tohonya feleséged 1 bringára,sportoljon kicsit az a kocsihoz szokott-valszeg 6almas-segge!
Kb. egy fél évvel ezelőtt olvastam egy cikket a BKV-nál 2008-9 évben megkötött külső szakértői és "bedolgozói" szerződésekről. Egy nagyságrendileg 1600 azaz ezerhatszáz soros listát is közöltek pdf formátumú csatolt fileként amiben felsorolták ezen szerződések témáit, szerződő feleit, határidőit és árait.
Elképesztő témában adtak ki, teljesen egyértelműen "bunda" szerződéseket. Itt rövid a hely hogy felsoroljam azokat a nevetségességig szemtelen tartalmakat amire "kiszerződtek".
Van egy-két speciális téma, amire pl. évente egyszer-kétszer olyan egyedi vizsgálat szükséges amire valóban nem érdemes önálló részleget fenntartani. DE!
Egyik párt jelöltje sem állt elő azzal, hogy a jövőben nem adnak ki külső megbízást olyan szervezeteknek amelyek tevékenységét saját - BKV-n belüli kontrollal is el lehetne látni.
Nekem mindegy hogy SZDSZ-es, MSZP-s FIDESZ-s vagy akárki lop. A rendszer ott rossz ha megadják erre a lehetőséget.
Nem elég "Hagyos"-ozni.Felelősséggel jelentse ki az összes párt (kiemelten Tarlós István akinek a legnagyobb az esélye) hogy NEM AD KI cégen kívülre jogi, kommunikációs, figyelő szolgálati,de még szerviz stb. stb. tevékenységet, nem köt semmilyen ilyen tárgyú külsős szerződést.
TUDOM, BAROMI NAIV VAGYOK!
Elképesztő témában adtak ki, teljesen egyértelműen "bunda" szerződéseket. Itt rövid a hely hogy felsoroljam azokat a nevetségességig szemtelen tartalmakat amire "kiszerződtek".
Van egy-két speciális téma, amire pl. évente egyszer-kétszer olyan egyedi vizsgálat szükséges amire valóban nem érdemes önálló részleget fenntartani. DE!
Egyik párt jelöltje sem állt elő azzal, hogy a jövőben nem adnak ki külső megbízást olyan szervezeteknek amelyek tevékenységét saját - BKV-n belüli kontrollal is el lehetne látni.
Nekem mindegy hogy SZDSZ-es, MSZP-s FIDESZ-s vagy akárki lop. A rendszer ott rossz ha megadják erre a lehetőséget.
Nem elég "Hagyos"-ozni.Felelősséggel jelentse ki az összes párt (kiemelten Tarlós István akinek a legnagyobb az esélye) hogy NEM AD KI cégen kívülre jogi, kommunikációs, figyelő szolgálati,de még szerviz stb. stb. tevékenységet, nem köt semmilyen ilyen tárgyú külsős szerződést.
TUDOM, BAROMI NAIV VAGYOK!
Ha tényleg fontos volna a közösségi közlekedésre terelni az embereket/póóógárokat, akkor a zsebemben levő forgalmi érvényes lenne bérletként - ui. ha felmutatom, a kocsim tuti áll valahol. Amúgy meg egyetértke a pottal.
@kodó tamás:
Szerinted majd kifogják tiltani az autókat?
Ne legyél már ennyi naiv....
Az üzletekbe az árut mivel viszik majd be? Biciklivel? Vagy a szakadt IK280-okkal?
Szerinted majd kifogják tiltani az autókat?
Ne legyél már ennyi naiv....
Az üzletekbe az árut mivel viszik majd be? Biciklivel? Vagy a szakadt IK280-okkal?
sőt! Bringázz Te is! 7km kb 30-35 perc! És akkó neked is csinos lesz a segged mint asszonyállatnak...!
@kodó tamás:
Erre is van hasonlat :-) Ilyen esetben nem befelé, hanem kifelé fogok közlekedni valamelyik főváros környéki településre. Jah, és viszem a vállalkozás telephelyét is, ennek minden adóvonzatával együtt.
Erre is van hasonlat :-) Ilyen esetben nem befelé, hanem kifelé fogok közlekedni valamelyik főváros környéki településre. Jah, és viszem a vállalkozás telephelyét is, ennek minden adóvonzatával együtt.
@Euronium Admin: már van ahonnan kitiltották, és eltaláltad minden áruszállítóra elvileg 600-700ezer a behajtási pénz/év
szerinted a tescon és az ósanon kivül hány üzlet pl cukrászda marad fenn?
szerinted a tescon és az ósanon kivül hány üzlet pl cukrászda marad fenn?
Nem a bkv draga, az autos kozlekedes olcso. Es a katyuzas, utfentartas? Sajnos ezt nem csak autoval kozlekedok fizetik meg. Ezenkivul magyarorszag rakfeneje a ceges auto, ceges benzin. Azok a retegek, akik fellepesukkel kikuzdhetnek a BKV hozzaallasanak megvaltozasat, nem autoval jarnak. A BKV marad szocialpolitika. A megoldas szerintem a tobbszintu behajtasi dij: behajtasi dij a fovaros hataran, behajtasi dij a nagykoruton belulre. Ceges auto, ceges benzin eltorlese (pontosabban szolva ez termeszetbeni juttatas, az auto ara utan ado+tb, benzin utan ado+tb). Rogton lenne tobb utas, tobb bevetel, javithato a kozossegi kozlekedes.
@Fabius: jaja
ez már tart évek ota, de eddig csak lakni.
aztán rájöttek a cégek mennek a munkások után
komplett rendszerek költöztek ki budaörs, törökbálint stb
ez már tart évek ota, de eddig csak lakni.
aztán rájöttek a cégek mennek a munkások után
komplett rendszerek költöztek ki budaörs, törökbálint stb
@t a m á s: az vagy : naiv.
de ez aranyos nagyon.
az akolban hőbörgő BIRKA.
csak halkabban, jön a nyírás.
de ez aranyos nagyon.
az akolban hőbörgő BIRKA.
csak halkabban, jön a nyírás.
@t a m á s: tegyünk ki a traktoros táblák mellé:
TALICSKÁVAL BEHAJTANI TILOS táblákat.
figy benne vagy? csinálok egy céget, megcsináljuk a bulit, visszaadunk, adótartozás, felszmoljuk, OSZTJONAPOT
TALICSKÁVAL BEHAJTANI TILOS táblákat.
figy benne vagy? csinálok egy céget, megcsináljuk a bulit, visszaadunk, adótartozás, felszmoljuk, OSZTJONAPOT
a bkv egy kalap szar.
a jelenlegi jövedelmi viszonyok és szolgáltatási színvonal alapján kb 4-5000et ér meg egy havi felnőtt bérlet.
kivitelezhető is lehetne akár. csak előtte seggbe kéne rúgni pár irodakukacot meg csókos "alvállalkozót", megszüntetni a tolvajlást, meg a nyuggereknek az ingyenes utazgatást...
a jelenlegi jövedelmi viszonyok és szolgáltatási színvonal alapján kb 4-5000et ér meg egy havi felnőtt bérlet.
kivitelezhető is lehetne akár. csak előtte seggbe kéne rúgni pár irodakukacot meg csókos "alvállalkozót", megszüntetni a tolvajlást, meg a nyuggereknek az ingyenes utazgatást...
@kodó tamás:
Igen. A megfelelő helyen "osztani" kell. És utána lehet köszönni.
Innen az OSZTJÓNAPOT kifejezés.
Igen. A megfelelő helyen "osztani" kell. És utána lehet köszönni.
Innen az OSZTJÓNAPOT kifejezés.
@Kivlov:
Az ország egyéb nagyvárosaiban így alakulnak a felnőtt havibérlet árak:
Miskolc: 6100:-
Debrecen: 6030.-
Szeged: 5920.-
Győr: 5190.-
Pécs: 6060.-
Jogos kérdés, ha ezek a társaságok ki tudják hozni ennyiből a bérletek árát, a legnagyobb közlekedési társaság vajon miért nem?
Az ország egyéb nagyvárosaiban így alakulnak a felnőtt havibérlet árak:
Miskolc: 6100:-
Debrecen: 6030.-
Szeged: 5920.-
Győr: 5190.-
Pécs: 6060.-
Jogos kérdés, ha ezek a társaságok ki tudják hozni ennyiből a bérletek árát, a legnagyobb közlekedési társaság vajon miért nem?
@Fabius: mert
- nincsennek úgy telizsufolva a buszaik,
- kisebb városban biztos hatékonyabb
- 20-30 éve nem vettek át egy egész normális rendszerű tömegközlekedést
- vesznek új buszokat és annyira öreg a kocsipark
- nem kapnak végtelen pénzügyi segítséget
de szerintem ne adj ötleteket kósának stb elvtársaknak
- nincsennek úgy telizsufolva a buszaik,
- kisebb városban biztos hatékonyabb
- 20-30 éve nem vettek át egy egész normális rendszerű tömegközlekedést
- vesznek új buszokat és annyira öreg a kocsipark
- nem kapnak végtelen pénzügyi segítséget
de szerintem ne adj ötleteket kósának stb elvtársaknak
@Fabius: A vidéki városok jóval kisebbek és a tömegközlekedés is kisebb.
@jet set:
Ez stimmel, de a km/szállított fő arány is kisebb, a bérlet mégis olcsóbb, a járművek kevésbé leharcoltak.
Ez stimmel, de a km/szállított fő arány is kisebb, a bérlet mégis olcsóbb, a járművek kevésbé leharcoltak.
Ahogy írtad is alapvetően az a baj, hogy szarnak a tömegközlekedésre és pénztárnak tekintik.
Kevés pénzből is sokkal vonzóbbá lehetne tenni. Buszsáv létesítése nem kerül szinte semmibe egy 2x1 sávosnál szélesebb úton. Ezáltal a buszok is gyorsabbak és az autós forgalom is korlátozódik.
Vagy igazán ideje lenne már a lyukasztókat megszüntetni. Ha mindenhol időbélyegzős jegykezelő lenne, akkor lehetne időalapú jegy, zónajegy. Az 1 zónás bérlet olcsóbb lenne, mint a mostani. Ráadásul a zónarendszert ki lehetne terjeszteni az agglomerációra is. Az idióta LMP is ezzel foglalkozhatna, nem pedig az értelmetlen villamosvonalak építésével.
Kevés pénzből is sokkal vonzóbbá lehetne tenni. Buszsáv létesítése nem kerül szinte semmibe egy 2x1 sávosnál szélesebb úton. Ezáltal a buszok is gyorsabbak és az autós forgalom is korlátozódik.
Vagy igazán ideje lenne már a lyukasztókat megszüntetni. Ha mindenhol időbélyegzős jegykezelő lenne, akkor lehetne időalapú jegy, zónajegy. Az 1 zónás bérlet olcsóbb lenne, mint a mostani. Ráadásul a zónarendszert ki lehetne terjeszteni az agglomerációra is. Az idióta LMP is ezzel foglalkozhatna, nem pedig az értelmetlen villamosvonalak építésével.
@jet set:
Csak a pontosság kedvéért: az LMP foglalkozik az időalapú, zónás bérletekkel is a villamosok mellett.
lehetmas.hu/upload/10/10/201003/bp-kozlekedesi-program_0.4.pdf
Csak a pontosság kedvéért: az LMP foglalkozik az időalapú, zónás bérletekkel is a villamosok mellett.
lehetmas.hu/upload/10/10/201003/bp-kozlekedesi-program_0.4.pdf
az elempé egy gittegylet. lehet más asz szdsz...
szívesen csinálnék egy olyan számítást, hogy hány ork (ellenőr) + jegyeladó van a bkv-nál és ezeknek mennyi az átlagbérük. évre kiszámolni és ezt szembeállítani az éves jegyárbevétellel.
szívesen csinálnék egy olyan számítást, hogy hány ork (ellenőr) + jegyeladó van a bkv-nál és ezeknek mennyi az átlagbérük. évre kiszámolni és ezt szembeállítani az éves jegyárbevétellel.
A BKV-t utoljára az állam 2003-ban húzta ki a xarból. Akkor is volt olyan 100Mrd nagyságrendű hiánya, amit elengedtek neki.
Ekkor a következő megállapodás született a BKV-val kapcsolatban:
A jövőben a finanszírozás 3 részből áll össze:
1/3 lesz a mindenkori jegyár bevétel
1/3-ot tesz ehhez hozzá az állam
1/3-ot tesz hozzá ehhez Budapest, mint a BKV TULAJDONOSA (!!!)
Ehhez képest hogy is nézett ki arányaiban a dolog? Az utóbbi években a bevétel olyan 40Mrd körül állt be (hiába emelik a jegy- és bérlet árakat). Az állam hozzátette a vállalt 40 Mrd-ot. Budapest (emlékeztek még, a TULAJDONOS) pedig olyan 10Mrd nagyságrendű összeget. Ez arányaiban így volt a 2003 óta eltelt 7 évben.
És akkor most jön a matek:
7x30Mrd=210 Mrd - Ennyi pénzt NEM tett bele a saját vállalkozásába Budapest, tulajdonosként.
A BKV jelenlegi adósságállománya kb 80-100 Mrd HUF lehet.
Tehát:
Ha Budapest, mint tulajdonos pontosan beletette volna a saját közlekedési vállalatába a vállalt összeget, akkor most a BKV nemhogy nullszaldós lenne, de kb 100Mrd HUF lenne a többlet pénze. VAGY minden busza új lehetne.
Azaz a BKV egyáltalán nem veszteséges cég, igenis rettentően túl van árazva a szolgáltatása, és a fenti számítások alapján az is látszik, hogy a jelenlegi pénzszivattyú mellett is lehetne nyereséges.
Ekkor a következő megállapodás született a BKV-val kapcsolatban:
A jövőben a finanszírozás 3 részből áll össze:
1/3 lesz a mindenkori jegyár bevétel
1/3-ot tesz ehhez hozzá az állam
1/3-ot tesz hozzá ehhez Budapest, mint a BKV TULAJDONOSA (!!!)
Ehhez képest hogy is nézett ki arányaiban a dolog? Az utóbbi években a bevétel olyan 40Mrd körül állt be (hiába emelik a jegy- és bérlet árakat). Az állam hozzátette a vállalt 40 Mrd-ot. Budapest (emlékeztek még, a TULAJDONOS) pedig olyan 10Mrd nagyságrendű összeget. Ez arányaiban így volt a 2003 óta eltelt 7 évben.
És akkor most jön a matek:
7x30Mrd=210 Mrd - Ennyi pénzt NEM tett bele a saját vállalkozásába Budapest, tulajdonosként.
A BKV jelenlegi adósságállománya kb 80-100 Mrd HUF lehet.
Tehát:
Ha Budapest, mint tulajdonos pontosan beletette volna a saját közlekedési vállalatába a vállalt összeget, akkor most a BKV nemhogy nullszaldós lenne, de kb 100Mrd HUF lenne a többlet pénze. VAGY minden busza új lehetne.
Azaz a BKV egyáltalán nem veszteséges cég, igenis rettentően túl van árazva a szolgáltatása, és a fenti számítások alapján az is látszik, hogy a jelenlegi pénzszivattyú mellett is lehetne nyereséges.
Kihagytad a tömegközlekedés pár előnyét:
1, Nem te vezetsz, olvasgathatsz utazás közben (ha nem túl tömött a jármű), megihatsz egy sört a kollégákkal hazaindulás előtt. ;)
2, Nem kell aggódnod, hogy feltörik/ellopják a kocsidat.
3, És a belvárosban dolgozók esetében a legfontosabb: Nem kell parkolóhelyet keresgélned és parkolási díjat fizetned.
Igazából a 3. miatt BKVzok. Ha nem lenne ilyen k. drága a parkolás, akkor még sokkal többen próbálnának kocsival munkába járni.
Nem ártana a sok belvárosi rokikártyást (főleg a maseratis, porschés, bmws csalókat) felülvizsgálgatni, mert lassan úgy néz ki a parkoló autók alapján a város, mintha mindenki mozgássérült lenne...
Érdekes módon a középületek akadálymentesítését mégsem követeli ez a nagy mozgássérült tömeg.
1, Nem te vezetsz, olvasgathatsz utazás közben (ha nem túl tömött a jármű), megihatsz egy sört a kollégákkal hazaindulás előtt. ;)
2, Nem kell aggódnod, hogy feltörik/ellopják a kocsidat.
3, És a belvárosban dolgozók esetében a legfontosabb: Nem kell parkolóhelyet keresgélned és parkolási díjat fizetned.
Igazából a 3. miatt BKVzok. Ha nem lenne ilyen k. drága a parkolás, akkor még sokkal többen próbálnának kocsival munkába járni.
Nem ártana a sok belvárosi rokikártyást (főleg a maseratis, porschés, bmws csalókat) felülvizsgálgatni, mert lassan úgy néz ki a parkoló autók alapján a város, mintha mindenki mozgássérült lenne...
Érdekes módon a középületek akadálymentesítését mégsem követeli ez a nagy mozgássérült tömeg.
@Avatar:
miért nem így van? ahol egy 10 milliós országban van 800ezer rokinyugger ott mit várunk???
miért nem így van? ahol egy 10 milliós országban van 800ezer rokinyugger ott mit várunk???
Kissé elkényelmesedett népség az a pesti polgár :) - vidékiként még mindenhova eljutottam tömeggel, ám gk-val áthaladni az fővároson immáron kegyetlen próbálkozás. Valamit tehát tenni kell mindkét dologgal: én a racionális gondolkodásra szavaznék, azokra akik az utazóközönség érdekeiről gondoskodnának... ill. a város levegőjének tisztaságát tartanák szem előtt.
Pl. az nagy marhaság volna, ha kisebb területeken belül menne a busz, ami a helyi követelményeknek akarna megfelelni, a troli és villamos ugye kötött útvonalon valami összekötőkapocsként járna, a metrót meg igencsak előnyben részesíteném a nagy távolságok leküzdésében és a felszínt nem terhelő volta miatt.? Biztos vagyok benne, hogy mindehhez a politikának semmi köze nincs, annál inkább a BKV szakembereinek. Talán ha hagynák a dolgozókra a problémák megoldását... tutira nem lenne ennyi gáz vele! Koncentrált feladatot kell adni a cégnek és nem mellédumák lehetőségét a pártok részére.
Lassan abba is beleugatna a politikai hisztéria, hogy mit reggelizzünk télen és mit nyáron? Mi lenne, ha a kutya nem foglalkozna velük? Ahogyan érdemben nem is csinálnak semmit...
Ez a választási kampányosdi annyira értelmetlen - felesleges pénzkidobás és nagyon rossz ötletelők magamutogatása csak. Magam részéről hányok tőlük és nem győzöm észre sem venni a tahóságaikat, hogy ne izgassam fel magam a silányságokon.
Pl. az nagy marhaság volna, ha kisebb területeken belül menne a busz, ami a helyi követelményeknek akarna megfelelni, a troli és villamos ugye kötött útvonalon valami összekötőkapocsként járna, a metrót meg igencsak előnyben részesíteném a nagy távolságok leküzdésében és a felszínt nem terhelő volta miatt.? Biztos vagyok benne, hogy mindehhez a politikának semmi köze nincs, annál inkább a BKV szakembereinek. Talán ha hagynák a dolgozókra a problémák megoldását... tutira nem lenne ennyi gáz vele! Koncentrált feladatot kell adni a cégnek és nem mellédumák lehetőségét a pártok részére.
Lassan abba is beleugatna a politikai hisztéria, hogy mit reggelizzünk télen és mit nyáron? Mi lenne, ha a kutya nem foglalkozna velük? Ahogyan érdemben nem is csinálnak semmit...
Ez a választási kampányosdi annyira értelmetlen - felesleges pénzkidobás és nagyon rossz ötletelők magamutogatása csak. Magam részéről hányok tőlük és nem győzöm észre sem venni a tahóságaikat, hogy ne izgassam fel magam a silányságokon.
Ami a munkába járásnál a BKV igénybevételének hátrányait (lassú, zsuffolt, büdös stb.), valamint az egyéni gépkocsis kölekedés előnyeit (kötetlen, kényelmes, gyors/?/ stb.) illeti, alapjában egyetértek a posztolóval. De a gépkocsi fenntartásának - a banzin árán kívüli - költségeiről szóló magyarázata számomra nem meggyőző. (Magam is gépkocsi tulajdonos vagyok, ismerem a költségeket) Éppen az általa felhozott körülmények (időnként másra is használják az autójukat) irrevelánsak a munkábajárás összköltségeit illetően. Nyilvánvaló, hogy a gépkocsi fenntartásának költségei (biztosítások, szervíz, javítások, műszaki vizsga, mosatás, esetleg garázsköltségek, parkolás stb.) kilométer-arányosan növelik a munkabajárás költségeit, a benzin árán kívül. Így már messze nem 2130 Ft lesz a különbség. (Azt is kétlem, hogy benzínfogyasztásnál a gyári értékek a mérvadók, továbbá - ismerve a budapesti viszonyokat - minden nap tartható lennének a a googli időtartamok.)
@Zulu Alfa Kilo: "Ha tényleg fontos volna a közösségi közlekedésre terelni az embereket/póóógárokat, akkor a zsebemben levő forgalmi érvényes lenne bérletként - ui. ha felmutatom, a kocsim tuti áll valahol."
Például otthon, a garázsodban.
Például otthon, a garázsodban.
@Kivlov: Kissé felületes a hozzáállásod. Miért lenne az LMP gittegylet? A 4. legnagyobb parlamenti párt, több százezer ember támogatja, komoly budapesti programjuk, jó jelöltjük van, stb.
Az Szdsz-hez meg az égvilágon semmi közük. Ezt a hülyeséget szajkózza minden félművelt, de még soha nem hallottam egyetlen komoly érvet se mellette. Mert nem is lehet.
A metróellenőrök tömeges beállítása rengeted pluszbevételt hozott a BKV-nak, ez közismert. Ezek az emberek nagyon keveset keresnek.
Az Szdsz-hez meg az égvilágon semmi közük. Ezt a hülyeséget szajkózza minden félművelt, de még soha nem hallottam egyetlen komoly érvet se mellette. Mert nem is lehet.
A metróellenőrök tömeges beállítása rengeted pluszbevételt hozott a BKV-nak, ez közismert. Ezek az emberek nagyon keveset keresnek.
@Fabius: Mert Budapesten 5x-10x annyian élnek (a bérletek árából pedig nem lehet fenntartani)
szokásos szökőévente tömegközlekedő ember picsogása a poszt, annyira nevetségesen sztereotipikus és közhelyes. (üdv, egy autós, aki sokáig BKV-zott és messze nem látja ilyen tragikusnak a helyzetet.)
pl Káposztásmegyerről Budaörse értem már ki lassabban kocsival, és a BKV pihentetőbb is volt még úgy is hogy a metrón pl álltam. de legalább nem a tűző napon ment az "egyes-kettes-fék-egyes-kettes-fék". persze sok olyan útvonalat ki lehet hozni ahol az autó gyorsabb, pl két peremkerület között többnyire pocsék a buszkapcsolat.
@térfél: igaz igaz. tétje sincs, nincsennek versenyzők, meccs előtt kinyírják őket (mint galdiátorban a cézár)
@szőketisza: ja igaz. a bkv sem kerül nekik semmibe ha én felülök, mert a többi utas mi@d'oh: att ugyis fenntartják a buszt...
@iii: szdszes pollitikusok és szavazók, de tényleg inkább a fidesz nyomja (kopogtató átadással segítette be..) a tisztes szavazók meg nem is tudják mosopor e vagy intimbetét e.
@szőketisza: ja igaz. a bkv sem kerül nekik semmibe ha én felülök, mert a többi utas mi@d'oh: att ugyis fenntartják a buszt...
@iii: szdszes pollitikusok és szavazók, de tényleg inkább a fidesz nyomja (kopogtató átadással segítette be..) a tisztes szavazók meg nem is tudják mosopor e vagy intimbetét e.
@iii:
hehe. a szadesznek is volt annó több100ezer szavazója, mi lett belőlük.
a zelempé meg egy gittegylet, bárki bármit mond. szdsz2.0, kóka-móka kamupártja, zsidajvoksfelfogó, stb.
remélhetőleg 4 év múlva a nagy testvér sorsára jutnak...
hehe. a szadesznek is volt annó több100ezer szavazója, mi lett belőlük.
a zelempé meg egy gittegylet, bárki bármit mond. szdsz2.0, kóka-móka kamupártja, zsidajvoksfelfogó, stb.
remélhetőleg 4 év múlva a nagy testvér sorsára jutnak...
@Avatar: Mint nem kamu mozgássérült (sajnos) és kártyatulajdonos a felülvizsgálattal - pontosabban a kártyakiadásnál a jogosultság szigorúbb ellenőrzésével - tulajdonképpen egyetértek. De érzek bizonyos indulatot a szavaidból a mozgássérültek ingyenes parkolási jogosultságával szemben, úgy általában. Kívánom, hogy se neked, se családtagjaidnak soha ne szerezzenek ilyen „előjogokat“. Csak a pontosítás végett: a fényképpel ellátott kártyá személyre szól, és irreleváns, hogy az illető milyen típusu gépkocsit vesz igénybe (sajátját, vagy valakinek az utasa). Ezért nem érdemes azon ízmozni, miért van kitéve egy drágább autó szélvédőjére a mozgássérült kártya. Mellesleg az akadálymentesítés törvényi kötelezettségét úgy tudom már sikerült kiharcolniuk, csak éppen a kutya se törődik a betartásával.
@szőketisza: a gond hogy 800ezerből te vagy a 100 igazi jogosult egyike...
99%-ban nagy terepjárós sportos faszok szállnak ki, bár már terjed kis szerelő vállalkozásoknál is.
a mester-haller sarok előtt van egy rendelő, már fizetős... egy orvos tárcsa-egy moszgássérül kártya felváltva és ebből szumma 30 sorban, egyértelmű hogy nem "vendégek" mert folyamatosan (huzamosan és "tul" sokszor állnak ott)
enynit a becsületrőől
az a pár luzer birka aki meg fizet parkolópénzt az megérdemli ugye...
99%-ban nagy terepjárós sportos faszok szállnak ki, bár már terjed kis szerelő vállalkozásoknál is.
a mester-haller sarok előtt van egy rendelő, már fizetős... egy orvos tárcsa-egy moszgássérül kártya felváltva és ebből szumma 30 sorban, egyértelmű hogy nem "vendégek" mert folyamatosan (huzamosan és "tul" sokszor állnak ott)
enynit a becsületrőől
az a pár luzer birka aki meg fizet parkolópénzt az megérdemli ugye...
@kodó tamás: Amint ítram, egyetértek veled. Ritkán járok ugyan autóval, de engem is irritálnak a hasonló jelenségek. Egy időben a Szemklinikára kellet járnom, de legtöbbször alig találtunk szabad parkolóhelyet. A környező utcában (Pál utca, Mária utca) minden második autó szélvédőjén ott volt a kártya. Havonta egyszer járok az újpesti Tesco-ba, de évek óta egyszer sem sikerült a mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolóba beállni. Napszaktól függetlenül - éjszaka nem próbáltam - mindig mindegyik foglalt.
@szőketisza: ok egyetértesz de azért vitatkozzunk!
én nyugat európa szinte összes nagyvárosában megfordultam, többnyire kocsival. sokhelyen többször is.
ott próbálná meg valaki a rokikártyát. már hire van a magyarokik nak.
a parkolóőr a magyar (na jo még szerb meg albán) rendszemű rokit megvárja, aztán ha nincs eltörve a lába választhat a kliens vagy 5év börtön vagy tényleg jogosulttá teszik a kártyára.
na jo picit tulzok de nem nagyon, csak itthon nincs semmi rendben...
én nyugat európa szinte összes nagyvárosában megfordultam, többnyire kocsival. sokhelyen többször is.
ott próbálná meg valaki a rokikártyát. már hire van a magyarokik nak.
a parkolóőr a magyar (na jo még szerb meg albán) rendszemű rokit megvárja, aztán ha nincs eltörve a lába választhat a kliens vagy 5év börtön vagy tényleg jogosulttá teszik a kártyára.
na jo picit tulzok de nem nagyon, csak itthon nincs semmi rendben...
Jó a cikk, de nem a BKV árait kellene csökkenteni, hanem a béreket emelni.
Vegyük észre, mindenért a nyugati árakat (néha többet is) fizetünk, de csak töredéke a bérünk az ottaninak.
Vegyük észre, mindenért a nyugati árakat (néha többet is) fizetünk, de csak töredéke a bérünk az ottaninak.
A BKV.-nál az az alapvető gond, hogy a vezetők (OV-tól felfelé)sokan vannak és a javadalmazásuk irreálisan magas! Garantált prémiumot kapnak és Kocsis úr csak haverokat foglalkoztat.A fiatal diplomásoat szakembereket nem tartja sokra. Ezeket a vezetőket jól meg kell fizetni, de a dolgozóra nincs elég pénz! A járműparkról nem is beszélve.A járművek felkészítésére, átvizsgálására sem forditanak kellő hangsúlyt valószinüleg mivel rengeteg a lerobbanás. Igen magas a felügyelőbizottsági és az igazgatósági létszám is akik szintén sok pénzt visznek el teljesítmény nélkül! Ha csak azt nem nevezzük teljesítménynek, hogy csak aláírnak!!!!!!
@kodó tamás: Mongyá már egy volt szdsz-es politikust az LMP-ből, plíz! Hülyeséget beszélsz, kicsihuszár.
Nem a szavazóktól lesz egy párt párt, hanem a tagságtól, a vezetőktől és a programjától. Akkor a jobbikosok meg fideszesek meg mszpsek, mert korábban a szavazóik másra szavaztak? Ugye hogy hülyeség ez is. De egyébként még az sem igaz, hogy az LMP-szavazók nagyrészt volt szdszesek. Az szdszre is össze-vissza szavaztak az emberek, sokan elosztották a szavazatukat, tehát az is fikció, hogy szdsz-szavazó. Ahogy az mszp-szavazók százezrei szavaztak nemrég a Fideszre.
A Fidesz meg lófaszt nem segített, sőt az új törvénnyel jól betett, bár nem csak az LMP-nek.
@Kivlov: sorold csak, kicsihuszár, egyik nagyobb hülyeség, mint a másik. Egyiket se tudod semmivel alátámasztani, csak fröcsögsz.
Nem a szavazóktól lesz egy párt párt, hanem a tagságtól, a vezetőktől és a programjától. Akkor a jobbikosok meg fideszesek meg mszpsek, mert korábban a szavazóik másra szavaztak? Ugye hogy hülyeség ez is. De egyébként még az sem igaz, hogy az LMP-szavazók nagyrészt volt szdszesek. Az szdszre is össze-vissza szavaztak az emberek, sokan elosztották a szavazatukat, tehát az is fikció, hogy szdsz-szavazó. Ahogy az mszp-szavazók százezrei szavaztak nemrég a Fideszre.
A Fidesz meg lófaszt nem segített, sőt az új törvénnyel jól betett, bár nem csak az LMP-nek.
@Kivlov: sorold csak, kicsihuszár, egyik nagyobb hülyeség, mint a másik. Egyiket se tudod semmivel alátámasztani, csak fröcsögsz.
Félretéve azt a nagy igazságot, amit itt már többen is megfogalmaztak, hogy nem feltétlen a tömegközlekedést kell olcsóbbá tenni, meg lehet drágítani az autózást is. Mivel a szerző úgy érzi a munkájához kell az autó, nyilván nem adná magát olcsón. A legkézenfekvőbb megoldás, a "dugódíj" amúgy sem igazán érintené, mivel valahonnan a tizennegyedik kerületből (Nagy Lajos, Vezér, Miskolci környéke) jár dolgozni a tizedik távolabbi, vagy a kilencedik közelebbi, esetleg a tizenkilencedik ezekkel határos részére. Ha lesz is "dugódíj", az valószínűleg a Hungárián belülre vonatkozik majd.
Én a tizedik egy távolabbi végéről jártam a Róna utca ellentétes végére dolgozni, ezért már az első állításokhoz is hozzá kell tennem néhány észrevételt. Egyrészt a BKV nemigen teljesíti 35 perc alatt az útvonalat. Valószínűbb a 45 perc, de az viszonylag állandó. A várakozási időket rendre alulkalkulálja a rendszerük. Másrészt a szerző sem tudja ezt az utat 17 perc alatt megtenni, ha a főműsoridőben, azaz 7-9 és 16-18 óra között próbálkozik. A vasúti átjárok keretmetszetei kicsik, mind Kőbánya felé, mind a Hungária felé. Valóságosabb, ha átlagosan 25-30 percet számol. De ez nem igazán kalkulálható ilyen jól. Ez az egyik legnagyobb rákfenéje az autózásnak, már ha valakinek számít a pontos megérkezés egy adott helyre. Felvetődik, hogy legfeljebb rászámol 35 percet és még így is jobban jár mintha BKV-zna. De ez erősen útvonalfüggő. Mint ahogy minden. A fogyasztás, a parkolás, és a többi. Mindég lesznek útvonalak (főleg a külsőbb kerületeket összekötő irányokon) ahol a BKV-n az átszállási kényszer nagyobb, és a védett kötöttpályás kapcsolat kevés (METRO) vagy ritka és lassú. Nem beszélve azokról, akik naponta több útvonalon használják az autót.
Az autózáshoz amúgy sem számított hozzá sok egyéb költséget. Ezek a BKV-nál nem jelentkeznek. Ha valakinek van autója és a munkába BKV-zik, még akkor is spórol az amortizáción (gumik, esedékes és soronk ívüli szervizek, értékcsökkenés, stb.). Tehát, pénzügyileg a BKV-t csak kevés útvonalon lehet megverni, már ha a bérletet vesszük alapul
Én a tizedik egy távolabbi végéről jártam a Róna utca ellentétes végére dolgozni, ezért már az első állításokhoz is hozzá kell tennem néhány észrevételt. Egyrészt a BKV nemigen teljesíti 35 perc alatt az útvonalat. Valószínűbb a 45 perc, de az viszonylag állandó. A várakozási időket rendre alulkalkulálja a rendszerük. Másrészt a szerző sem tudja ezt az utat 17 perc alatt megtenni, ha a főműsoridőben, azaz 7-9 és 16-18 óra között próbálkozik. A vasúti átjárok keretmetszetei kicsik, mind Kőbánya felé, mind a Hungária felé. Valóságosabb, ha átlagosan 25-30 percet számol. De ez nem igazán kalkulálható ilyen jól. Ez az egyik legnagyobb rákfenéje az autózásnak, már ha valakinek számít a pontos megérkezés egy adott helyre. Felvetődik, hogy legfeljebb rászámol 35 percet és még így is jobban jár mintha BKV-zna. De ez erősen útvonalfüggő. Mint ahogy minden. A fogyasztás, a parkolás, és a többi. Mindég lesznek útvonalak (főleg a külsőbb kerületeket összekötő irányokon) ahol a BKV-n az átszállási kényszer nagyobb, és a védett kötöttpályás kapcsolat kevés (METRO) vagy ritka és lassú. Nem beszélve azokról, akik naponta több útvonalon használják az autót.
Az autózáshoz amúgy sem számított hozzá sok egyéb költséget. Ezek a BKV-nál nem jelentkeznek. Ha valakinek van autója és a munkába BKV-zik, még akkor is spórol az amortizáción (gumik, esedékes és soronk ívüli szervizek, értékcsökkenés, stb.). Tehát, pénzügyileg a BKV-t csak kevés útvonalon lehet megverni, már ha a bérletet vesszük alapul
@stone pit(er):
1: A szerző (én) és a felesége vállalkozók, akiknek havonta pár alkalommal áruért kell járniuk. Ezt nem hozza házhoz a BKV.
2: A feleségem útvonala a Hungárián belülre megy, ezt érinti a dugódíj.
3: én a Zugló-Mázsa tér-Bihari utca vonalon megyek, itt minden időszakban működik a sacc/kb 17 perc. Vagy én járok túl gyorsan, vagy te nem elég sűrűn erre kocsival.
4: a kocsik költségei az áruszállítás miatt irrevelánsak. Ha BKV-ra váltanék többnyire is maradniuk kellene.
1: A szerző (én) és a felesége vállalkozók, akiknek havonta pár alkalommal áruért kell járniuk. Ezt nem hozza házhoz a BKV.
2: A feleségem útvonala a Hungárián belülre megy, ezt érinti a dugódíj.
3: én a Zugló-Mázsa tér-Bihari utca vonalon megyek, itt minden időszakban működik a sacc/kb 17 perc. Vagy én járok túl gyorsan, vagy te nem elég sűrűn erre kocsival.
4: a kocsik költségei az áruszállítás miatt irrevelánsak. Ha BKV-ra váltanék többnyire is maradniuk kellene.
@stone pit(er):
Ha már ilyen részletesen számítunk, akkor azt is vegyük bele, hogy az autózással spórolt időt is tessék felszorozni az órabérrel, és ezt is tegyük hozzá a BKV költségeihez, mert azzal, hogy egy út mondjuk 15 perccel hosszabb BKV-vel, akkor naponta fél órával megrövidítenek engem. És azért napi fél óra eléggé sok idő tud lenni.
Ha már ilyen részletesen számítunk, akkor azt is vegyük bele, hogy az autózással spórolt időt is tessék felszorozni az órabérrel, és ezt is tegyük hozzá a BKV költségeihez, mert azzal, hogy egy út mondjuk 15 perccel hosszabb BKV-vel, akkor naponta fél órával megrövidítenek engem. És azért napi fél óra eléggé sok idő tud lenni.
Ja, és a mocskos ülések által okozott többlet tisztító számlát is, meg a munkahelyi reggeli tusolást, újboli dezodorozást is. :-)
Igen, azt nem is vettem bele, hogy valakinek, nagyobb mennyiségű csomagot kell szállítania. Ekkor a BKV sehol sincs. De azt te is elismered, hogy komolyan nem próbálkozhat a BKV ezen utasok átcsábításával a tömegközlekedésre.(?) Ezt csak azért írom, mert az egész gondolatmeneted abból indult ki, hogy hogyan is tudna a BKV megnyerni az utazásra. Jó, értem én, ez csak költői kérdés volt, mégis szerettem volna pontosítani.
Tehát úgy saccolom, hogy a Vezér-Füredi sarkának középpontjától olyan ötszáz méteres sugarú körön belül laktok. Nem mintha érdekelne merre, csak ez leszűkíti mely nagyobb csomópontokon kell átjutnod. Az első az Örsvezér tér. Ha az általam említett időintervallum az alap, akkor az elképzelhető, hogy két-három perc alatt elérsz az IKEA közelébe, de ott legalább öt perc, de inkább több, kell ahhoz hogy átjuss. Tehát tíz perc és még csak az Éléssarokhoz érkeztünk. Ekkor választhatod a Körösi Csomát a Zalka aluljáróig. Általában a Pataky Müvházig áll a sor. Elmehetsz kerülő úton, az Állomás utcán át az aluljáró felé, de én már nem egyszer mentem arra, és így is sok, legalább tíz perc. Onnan a Bihari út a MOL kút mellett bekanyarodva már nem sok, de jó esetben 20-22 perc. Csak azt akartam mondani, hogy lehetséges a tizenhét perc, de nagy bátorság ezt átlagnak hívni. Bátran kijelented, ha kilencre mész akkor csak nyolc negyvenkor ülsz be az autóba?
Másrészt el kell, hogy keserítselek. A róna utcában tiz évig dolgoztam. Vállalati autóm volt, és naponta 20-30 ügyfelet (berendezést) kerestem fel, elsősorban a XIV., X., XV., de a IX kerületben is. A munkaidőm negyed nyolckor, majd fél nyolckor kezdődött. Mindenek a netovábbja, hogy azóta egészen mostanáig, a Kútvölgyi útra jártam reggel kilencre, Kőbánya reptérhez közelebbi végéből. Reggel nyolc előtt szoktam elérni a Zalka aluljárót., a Kápolna utca, a Vaspálya utca, vagy a Halom utca felöl. A három lámpán átlag tíz perc alatt jutok át, de volt már húsz, igaz öt is. Talán előnyős lehet hogy negyed kilenc után már csökken ott a forgalom. Ha néha késtem, akkor ezt tapasztaltam. Sajnos nekem kilencre onnan több mint tíz kilométerre kell lennem, átkelve egy hídon. Na erről mesélhetnék. Ja, BKV-val egy óra és egy óra tizenöt perc között van az út, és mindég ennyi. Autóval negyven perc és másfél óra között. Én is azt mondanám, hogy átlag ötven perc de ezt garantálni senkinek nem tudnám. Az üzemanyagköltségem min 15 000 Ft. Ezt ráadásul gázolajra költöm.
Tehát úgy saccolom, hogy a Vezér-Füredi sarkának középpontjától olyan ötszáz méteres sugarú körön belül laktok. Nem mintha érdekelne merre, csak ez leszűkíti mely nagyobb csomópontokon kell átjutnod. Az első az Örsvezér tér. Ha az általam említett időintervallum az alap, akkor az elképzelhető, hogy két-három perc alatt elérsz az IKEA közelébe, de ott legalább öt perc, de inkább több, kell ahhoz hogy átjuss. Tehát tíz perc és még csak az Éléssarokhoz érkeztünk. Ekkor választhatod a Körösi Csomát a Zalka aluljáróig. Általában a Pataky Müvházig áll a sor. Elmehetsz kerülő úton, az Állomás utcán át az aluljáró felé, de én már nem egyszer mentem arra, és így is sok, legalább tíz perc. Onnan a Bihari út a MOL kút mellett bekanyarodva már nem sok, de jó esetben 20-22 perc. Csak azt akartam mondani, hogy lehetséges a tizenhét perc, de nagy bátorság ezt átlagnak hívni. Bátran kijelented, ha kilencre mész akkor csak nyolc negyvenkor ülsz be az autóba?
Másrészt el kell, hogy keserítselek. A róna utcában tiz évig dolgoztam. Vállalati autóm volt, és naponta 20-30 ügyfelet (berendezést) kerestem fel, elsősorban a XIV., X., XV., de a IX kerületben is. A munkaidőm negyed nyolckor, majd fél nyolckor kezdődött. Mindenek a netovábbja, hogy azóta egészen mostanáig, a Kútvölgyi útra jártam reggel kilencre, Kőbánya reptérhez közelebbi végéből. Reggel nyolc előtt szoktam elérni a Zalka aluljárót., a Kápolna utca, a Vaspálya utca, vagy a Halom utca felöl. A három lámpán átlag tíz perc alatt jutok át, de volt már húsz, igaz öt is. Talán előnyős lehet hogy negyed kilenc után már csökken ott a forgalom. Ha néha késtem, akkor ezt tapasztaltam. Sajnos nekem kilencre onnan több mint tíz kilométerre kell lennem, átkelve egy hídon. Na erről mesélhetnék. Ja, BKV-val egy óra és egy óra tizenöt perc között van az út, és mindég ennyi. Autóval negyven perc és másfél óra között. Én is azt mondanám, hogy átlag ötven perc de ezt garantálni senkinek nem tudnám. Az üzemanyagköltségem min 15 000 Ft. Ezt ráadásul gázolajra költöm.
@Gyulimali:
Ez is igaz. De, csak kevesen tudják ezt az időt forintosítani. Persze nehéz forintosítani, ha játszhatsz a gyerekeddel, vagy jobban átnézheted a háziját. Csak a többség elpazarolja a megnyert húsz-harminc percet. Ráadásúl, az autó is megkívánja az időd (szervíz, stb.).
Ez is igaz. De, csak kevesen tudják ezt az időt forintosítani. Persze nehéz forintosítani, ha játszhatsz a gyerekeddel, vagy jobban átnézheted a háziját. Csak a többség elpazarolja a megnyert húsz-harminc percet. Ráadásúl, az autó is megkívánja az időd (szervíz, stb.).
@Gyulimali:
No meg, az autómosás, nadrág tisztítás a küszöbre kenödött kosz miatt, tiszta nyári napon. :-)))
No meg, az autómosás, nadrág tisztítás a küszöbre kenödött kosz miatt, tiszta nyári napon. :-)))
@stone pit(er):
A gondolatmenet abból indult ki, hogy a jelenlegi kampányintézkedések helyett mi lehet(ne) az, ami inkább szolgálná az autósok átcsábítását tömegközlekedésre.
A tájolás nagyjából pontos. A titok meg annyi, hogy nem azon az útvonalon járok. Az Őrsöt kihagyom, reggelente lehet hévmentes időt találni, és a Szentmihályi-Kerepesi kereszteződést használni. Onnan Keresztúri-Gyógyszergyári-Fehér úton megyek az Éles sarokig. 5-6 percet lehet így spórolni, és ha kilencre megyek bőven elég (extrém eseteket leszámítva) nyolc negyvenkor kocsiba ülni. :-)
A gondolatmenet abból indult ki, hogy a jelenlegi kampányintézkedések helyett mi lehet(ne) az, ami inkább szolgálná az autósok átcsábítását tömegközlekedésre.
A tájolás nagyjából pontos. A titok meg annyi, hogy nem azon az útvonalon járok. Az Őrsöt kihagyom, reggelente lehet hévmentes időt találni, és a Szentmihályi-Kerepesi kereszteződést használni. Onnan Keresztúri-Gyógyszergyári-Fehér úton megyek az Éles sarokig. 5-6 percet lehet így spórolni, és ha kilencre megyek bőven elég (extrém eseteket leszámítva) nyolc negyvenkor kocsiba ülni. :-)
Akkor számolok én is:
Agglomewráció Budapest.
Volán bérlet 15000 Ft/fő, BKV 10000 Ft/fő. Mindez kétszer.
Ez 50000 Ft/hó.
50000 Ft-ból lehet venni mai árak mellett 152,4 liter gázolajat (ennek tudom az árát).
Ha ezt a mennyiséget 20 nap alatt akarjuk elhasználni, akkor naponta7,62 liter, ez az autóm 100 km-re eső városi fogyasztása, és csak 55-75 km között járunk naponta, ebben már benne van az is, hogy hazafele megállunk 4 karton vízért (nagybevásárlás, ami BKV-val nem megy).
És szerintem a dugót nem az Örs és a Határ út között kocaautózó (bocsánat, nem sértési céllal!) csinálja, hanem az a sok autó, akiknek olcsóbb, ha autóval jön be a városba.
Parkolás:
Jómagam papíron második kerületi lakos maradtam, így jogosult vagyok parkolási engedélyre, melynek megléte esetén a teljes második kerület területén ingyen állok. Nem oda szól az engedély,. de eddig sose kellett máshol jegyet venni.
Ha kellene a parkolásért fizetni, akkor két sarokkal előbb állnék meg, ahol még ingyenes.
A napi 50-20 km költségéből, amivel olcsóbb kettőnknek az autózás, simán megtermelem a biztosítás, az adó, és a tervezett karbantartás költségét.
Biztosítás és adó napi 130 Ft körül (lusta vagyok megnézni). Ehhez a napi 130-hoz még, 2000 köbcentis, 100 LE feletti teljesítményű autónk van, és mivel csak pár éve van saját nevünkön (eddigiek cégesek voltak), a biztosítás is csak B2. A tervszerinti karbantartás 10 Ft/km (olajak, szűrők, szíjak, izzók).
Ha ennél komolyabb meghibásodás van, az akkor is van/lehet, ha csak hetente egyszer ülünk autóba.
Ha ugyanezt a távot egy 1 literes Suzukira vagy egyéb autóra átszámoljuk, akkor:
50000 Ft esetleg 3/4 etanol - 1/4 benzin keverékkel az 185 liter, 9,25 liter naponta, 6 literes városi fogyasztással ez napi 150 km. Biztosítás és adó lenen kb 75 Ft naponta. Kilométerre eső tervezett karbantartási költség 6 Ft/km.
Most nem számolom ki, de itt már egy embernek is megéri bekocsizni a városba.
A volán szolgáltatása még csak-csak, mert ha 3-szor leírjuk panaszba hogy tömött a busz, akkor azért kijönnek megnézik, és ha lehet azonnal, de általában legkésőbb 2-3 hónapon belül intézkednek. És mindezt úgy mondom, hogy az alvállalkozót, aki a fehér szarokat járatja, legszívesebben elzavarnám füvet festeni.
A BKV-ról ekkora utasközpontúság nem mondható el. Évek óta szív a 22-es Budakeszin, de a BKV hallgat az ügyben, miondössze a városi közlekedés... felirat van a menetrenden, illetve egy irreális 18 perces menetidő a 22-esre megadva, ami dugó nélkül sem járható meg 25 alatt.
És volt már olyan, hogy a vonalon levő, akkor 46 db busz közül 21 Budakeszi vége tábla és a végállomás között volt Budapest fele, másik 11 pedig Budakeszi tábla, és a végállomás között a másik irányba.
A BKV ekkor sem szólt, még a Moszkva téren várakozó utasoknak sem.
Szerény személyem és oldalbordám akkor szállnánk át a BKV-ra, ha OLCSÓBB ÉS JOBB lenne mint az autó.
Amíg csak vagy olcsóbb, vagy jobb (sic!), addig csak azok járnak vele, akik kényszerből teszik, illetve akik testi erejüknél fogva ingyen vehetik igénybe.
Az írás elejéről lefelejtettem, de nálunk az autó reggel befele 10-20 perc előnyt hoz, ahol a 20 már a fehér holló kategóriája. Hazafele 40-50 perc előny is összejöhet, de 30 még akkor is , ha megállok tankolni.
Agglomewráció Budapest.
Volán bérlet 15000 Ft/fő, BKV 10000 Ft/fő. Mindez kétszer.
Ez 50000 Ft/hó.
50000 Ft-ból lehet venni mai árak mellett 152,4 liter gázolajat (ennek tudom az árát).
Ha ezt a mennyiséget 20 nap alatt akarjuk elhasználni, akkor naponta7,62 liter, ez az autóm 100 km-re eső városi fogyasztása, és csak 55-75 km között járunk naponta, ebben már benne van az is, hogy hazafele megállunk 4 karton vízért (nagybevásárlás, ami BKV-val nem megy).
És szerintem a dugót nem az Örs és a Határ út között kocaautózó (bocsánat, nem sértési céllal!) csinálja, hanem az a sok autó, akiknek olcsóbb, ha autóval jön be a városba.
Parkolás:
Jómagam papíron második kerületi lakos maradtam, így jogosult vagyok parkolási engedélyre, melynek megléte esetén a teljes második kerület területén ingyen állok. Nem oda szól az engedély,. de eddig sose kellett máshol jegyet venni.
Ha kellene a parkolásért fizetni, akkor két sarokkal előbb állnék meg, ahol még ingyenes.
A napi 50-20 km költségéből, amivel olcsóbb kettőnknek az autózás, simán megtermelem a biztosítás, az adó, és a tervezett karbantartás költségét.
Biztosítás és adó napi 130 Ft körül (lusta vagyok megnézni). Ehhez a napi 130-hoz még, 2000 köbcentis, 100 LE feletti teljesítményű autónk van, és mivel csak pár éve van saját nevünkön (eddigiek cégesek voltak), a biztosítás is csak B2. A tervszerinti karbantartás 10 Ft/km (olajak, szűrők, szíjak, izzók).
Ha ennél komolyabb meghibásodás van, az akkor is van/lehet, ha csak hetente egyszer ülünk autóba.
Ha ugyanezt a távot egy 1 literes Suzukira vagy egyéb autóra átszámoljuk, akkor:
50000 Ft esetleg 3/4 etanol - 1/4 benzin keverékkel az 185 liter, 9,25 liter naponta, 6 literes városi fogyasztással ez napi 150 km. Biztosítás és adó lenen kb 75 Ft naponta. Kilométerre eső tervezett karbantartási költség 6 Ft/km.
Most nem számolom ki, de itt már egy embernek is megéri bekocsizni a városba.
A volán szolgáltatása még csak-csak, mert ha 3-szor leírjuk panaszba hogy tömött a busz, akkor azért kijönnek megnézik, és ha lehet azonnal, de általában legkésőbb 2-3 hónapon belül intézkednek. És mindezt úgy mondom, hogy az alvállalkozót, aki a fehér szarokat járatja, legszívesebben elzavarnám füvet festeni.
A BKV-ról ekkora utasközpontúság nem mondható el. Évek óta szív a 22-es Budakeszin, de a BKV hallgat az ügyben, miondössze a városi közlekedés... felirat van a menetrenden, illetve egy irreális 18 perces menetidő a 22-esre megadva, ami dugó nélkül sem járható meg 25 alatt.
És volt már olyan, hogy a vonalon levő, akkor 46 db busz közül 21 Budakeszi vége tábla és a végállomás között volt Budapest fele, másik 11 pedig Budakeszi tábla, és a végállomás között a másik irányba.
A BKV ekkor sem szólt, még a Moszkva téren várakozó utasoknak sem.
Szerény személyem és oldalbordám akkor szállnánk át a BKV-ra, ha OLCSÓBB ÉS JOBB lenne mint az autó.
Amíg csak vagy olcsóbb, vagy jobb (sic!), addig csak azok járnak vele, akik kényszerből teszik, illetve akik testi erejüknél fogva ingyen vehetik igénybe.
Az írás elejéről lefelejtettem, de nálunk az autó reggel befele 10-20 perc előnyt hoz, ahol a 20 már a fehér holló kategóriája. Hazafele 40-50 perc előny is összejöhet, de 30 még akkor is , ha megállok tankolni.
@szőketisza:
Szerintem az lenne viszonylag igazságos, ha kb minden 10.-20. parkoló hely mozgássérült parkoló lenne, ahová csak a kártyások állhatnak, de ők is ugyanannyit fizetnek, mint a zónában a többiek.
Kártyát viszont csak az kaphatna, akinek valóban jelentős nehézséget okoz a mozgás (kerekes székkel, mankóval közlekedő emberek), aki szemmel látható módon könnyedén pattan be a kocsijába, annak nem.
Így nem szúrná az emberek szemét az irtózatos anyagi kivételezés (a belvárosban akár 400Ft*12 óra=4800Ft naponta!), kisebb lenne a motiváció a csalásra, viszont akinek tényleg nehéz 2 utcát legyalogolni, azoknak lenne fenntartott parkolóhely, a többiek meg sétáljanak, ha nincs hova parkolni a meki előtt... ;)
"Ezért nem érdemes azon ízmozni, miért van kitéve egy drágább autó szélvédőjére a mozgássérült kártya."
Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a sok rendkívül ügyes mozgássérült vállalkozó mind Lambo-t vesz magának, azért van olyan luxusautón a kártya... Ha nem közismerten csalásra használnák a "rokikártyákat", akkor nem szúrná a szemem, hogy milyen kocsin van kinn. De ha nyilvánvalóan a napi közel 5000 Ft-os parkolási díjat akarják így megúszni azok, akik akár ki is tudnák fizetni, akkor már máshogy áll az ember a dologhoz.
"Mellesleg az akadálymentesítés törvényi kötelezettségét úgy tudom már sikerült kiharcolniuk, csak éppen a kutya se törődik a betartásával."
LOL. A törvény megvan, kipipálva, a gond ezzel megoldva. Legalább is ez az, ahogy a honatyáink elképzelik a világot. Az őket kevéssé zavarja, ha a kerekes székes ettől még mindig nem jut be a postára... És a lambóból kiszálló "mozgássérültet" sem nagyon zavarja, hogy nincs akadálymentesítve a posta...
Szerintem az lenne viszonylag igazságos, ha kb minden 10.-20. parkoló hely mozgássérült parkoló lenne, ahová csak a kártyások állhatnak, de ők is ugyanannyit fizetnek, mint a zónában a többiek.
Kártyát viszont csak az kaphatna, akinek valóban jelentős nehézséget okoz a mozgás (kerekes székkel, mankóval közlekedő emberek), aki szemmel látható módon könnyedén pattan be a kocsijába, annak nem.
Így nem szúrná az emberek szemét az irtózatos anyagi kivételezés (a belvárosban akár 400Ft*12 óra=4800Ft naponta!), kisebb lenne a motiváció a csalásra, viszont akinek tényleg nehéz 2 utcát legyalogolni, azoknak lenne fenntartott parkolóhely, a többiek meg sétáljanak, ha nincs hova parkolni a meki előtt... ;)
"Ezért nem érdemes azon ízmozni, miért van kitéve egy drágább autó szélvédőjére a mozgássérült kártya."
Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a sok rendkívül ügyes mozgássérült vállalkozó mind Lambo-t vesz magának, azért van olyan luxusautón a kártya... Ha nem közismerten csalásra használnák a "rokikártyákat", akkor nem szúrná a szemem, hogy milyen kocsin van kinn. De ha nyilvánvalóan a napi közel 5000 Ft-os parkolási díjat akarják így megúszni azok, akik akár ki is tudnák fizetni, akkor már máshogy áll az ember a dologhoz.
"Mellesleg az akadálymentesítés törvényi kötelezettségét úgy tudom már sikerült kiharcolniuk, csak éppen a kutya se törődik a betartásával."
LOL. A törvény megvan, kipipálva, a gond ezzel megoldva. Legalább is ez az, ahogy a honatyáink elképzelik a világot. Az őket kevéssé zavarja, ha a kerekes székes ettől még mindig nem jut be a postára... És a lambóból kiszálló "mozgássérültet" sem nagyon zavarja, hogy nincs akadálymentesítve a posta...
Alapvetően BKV párti vagyok. Nem azért, mert olcsó vagy jó, hanem azért, mert
1. naponta járok frekventált helyeken, és röhögve nézem a buszsávból tűzve, ahogy araszol mellettem az autósor.
2. Köki-Nyugati 25 perc metróval: nincs az a sumi, aki ezt megcsinálja ennyi idő alatt.
Mindeközben ülök a seggemen és olvasok, nincs idegeskedés, para, miegymás.
4. Ha mindenki így gondolkodna, mint te, kedves Fabius, akkor végképp mozdulni se lehetne a másfél-kétimillió autótól.
És végül: szoktam nézegetni az araszoló autókat: majd' mindegyikben 1 azaz egy darab ember ül... Ha mindenki csak a szomszédját vinné be valami alkalmas helyre, időközönként váltva egymást...
1. naponta járok frekventált helyeken, és röhögve nézem a buszsávból tűzve, ahogy araszol mellettem az autósor.
2. Köki-Nyugati 25 perc metróval: nincs az a sumi, aki ezt megcsinálja ennyi idő alatt.
Mindeközben ülök a seggemen és olvasok, nincs idegeskedés, para, miegymás.
4. Ha mindenki így gondolkodna, mint te, kedves Fabius, akkor végképp mozdulni se lehetne a másfél-kétimillió autótól.
És végül: szoktam nézegetni az araszoló autókat: majd' mindegyikben 1 azaz egy darab ember ül... Ha mindenki csak a szomszédját vinné be valami alkalmas helyre, időközönként váltva egymást...
@kisa:
Amíg te sétálsz a kiinduló pont-megálló, megálló-célállomás között, én addig is a seggemen ülök, és nem idegeskedek :-))
Bocs, nem bírtam kihagyni. :-)
Gondolkodom én másképp, ha mondasz az én szempontjaimat figyelembe véve érvet, hogy miért tegyem?
Amíg te sétálsz a kiinduló pont-megálló, megálló-célállomás között, én addig is a seggemen ülök, és nem idegeskedek :-))
Bocs, nem bírtam kihagyni. :-)
Gondolkodom én másképp, ha mondasz az én szempontjaimat figyelembe véve érvet, hogy miért tegyem?
Mázlim van, kiinduló-pont-megálló 1 perc. :-)
A többit nem tudom, lévén most éppen nem közlekedem munkahelyre, bkv-n meg bliccelek, ha muszáj valahova mennem. (Fúj, hányok is ilyenkor magamtól, de a 30 kevésből nem fussa havi 10 bérletre, egy adott útvonalra szóló bérlet meg nincs - miért is nincs??????? Egyébként ez nagyon elgondolkodtató, hogy 24 éven keresztül becsületesen megvettem a bérletet, holott bliccelni nagyon könnyű - mondjuk főleg, ha valaki olyan szürke kisegér, mint én -, és hosszú távon mindenképpen jobban jön ki az ember, mint a bérlettel)
Igazából nem tudok sok észérvet felhozni a bkv mellett, azon túl, hogy én az olvasási igényem 70 %-át ott éltem ki, amikor még rendszeres használója voltam eme szolgáltatásnak.
Amúgy volt egy munkahelyem nagyjából 8 km-re, ahova a legnagyobb zimankót kivéve bicajjal jártam.
Na, szóval tényleg csak az jutott eszembe, hogy ha mindenki autóval járna, akkor mi lenne? Meg az egyik főnököm, aki budai oldali agglomerációból járt a 14. kerületbe autóval, persze egyedül, mert a nej otthon van, és ha valami dolga volt a városban, akkor taxival ment. És folyton panaszkodott a dugókra, meg hogy milyen nehezen tudja magát átverekedni a városon. Meg a szembeszomszédom, akivel reggelente gyakran összefutottunk, mikor izzította be az autóját, egyfelé mentünk, de soha nem kérdezte meg, elvigyen-e. Nem mintha hiányzott volna, elvagyok én a buszon.)
Szóval abban igazad van, hogy a tömeg - és nem közösségi!, azt a barmot, aki kitalálta -közlekedést tényleg javítani kéne, de annyira azért nem ótvar, mint sokan mondják. :-)
A többit nem tudom, lévén most éppen nem közlekedem munkahelyre, bkv-n meg bliccelek, ha muszáj valahova mennem. (Fúj, hányok is ilyenkor magamtól, de a 30 kevésből nem fussa havi 10 bérletre, egy adott útvonalra szóló bérlet meg nincs - miért is nincs??????? Egyébként ez nagyon elgondolkodtató, hogy 24 éven keresztül becsületesen megvettem a bérletet, holott bliccelni nagyon könnyű - mondjuk főleg, ha valaki olyan szürke kisegér, mint én -, és hosszú távon mindenképpen jobban jön ki az ember, mint a bérlettel)
Igazából nem tudok sok észérvet felhozni a bkv mellett, azon túl, hogy én az olvasási igényem 70 %-át ott éltem ki, amikor még rendszeres használója voltam eme szolgáltatásnak.
Amúgy volt egy munkahelyem nagyjából 8 km-re, ahova a legnagyobb zimankót kivéve bicajjal jártam.
Na, szóval tényleg csak az jutott eszembe, hogy ha mindenki autóval járna, akkor mi lenne? Meg az egyik főnököm, aki budai oldali agglomerációból járt a 14. kerületbe autóval, persze egyedül, mert a nej otthon van, és ha valami dolga volt a városban, akkor taxival ment. És folyton panaszkodott a dugókra, meg hogy milyen nehezen tudja magát átverekedni a városon. Meg a szembeszomszédom, akivel reggelente gyakran összefutottunk, mikor izzította be az autóját, egyfelé mentünk, de soha nem kérdezte meg, elvigyen-e. Nem mintha hiányzott volna, elvagyok én a buszon.)
Szóval abban igazad van, hogy a tömeg - és nem közösségi!, azt a barmot, aki kitalálta -közlekedést tényleg javítani kéne, de annyira azért nem ótvar, mint sokan mondják. :-)
@kisa:
No, ezzel pont oda jutottunk, amiről a poszt szól. :-)
A BKV-t azok használják ma, akiknek muszáj. Kampányolnak vele ezerrel, de nincs olyan érv egy sem, ami például engem a használatára ösztönözne. A lényeges kérdésekre (gyorsabb? tisztább? olcsóbb? praktikusabb? kényelmesebb?) kivétel nélkül nem a válasz.
Pedig ha ezek közül legalább néhányra lehetne igenelni, akkor - talán - nem volna másfél millió autó a városban naponta.
Szerintem innen kell kezdeni a tömegközlekedés megújítását. A többi később is ráér. :-)
No, ezzel pont oda jutottunk, amiről a poszt szól. :-)
A BKV-t azok használják ma, akiknek muszáj. Kampányolnak vele ezerrel, de nincs olyan érv egy sem, ami például engem a használatára ösztönözne. A lényeges kérdésekre (gyorsabb? tisztább? olcsóbb? praktikusabb? kényelmesebb?) kivétel nélkül nem a válasz.
Pedig ha ezek közül legalább néhányra lehetne igenelni, akkor - talán - nem volna másfél millió autó a városban naponta.
Szerintem innen kell kezdeni a tömegközlekedés megújítását. A többi később is ráér. :-)
@kisa: Köki-Nyugati 25 perc metróval
Reggeli csúcsban biztosan nem csinálom meg.
Csúcson kívül szerintem simán verem a metrót. Utoljára (3 hete) ez a táv (Kispest Batthány - XIII Visegrádi-Csanády 27 perc volt, mondjuk nem a metró útvonalán mentem.)
Késő este illetve kora reggel 10-15 perc ugyanez a táv.
Nagyon sok helyen gyorsabb az ember a BKV-nál, sok helyen még csúcsban is.
Reggeli csúcsban biztosan nem csinálom meg.
Csúcson kívül szerintem simán verem a metrót. Utoljára (3 hete) ez a táv (Kispest Batthány - XIII Visegrádi-Csanády 27 perc volt, mondjuk nem a metró útvonalán mentem.)
Késő este illetve kora reggel 10-15 perc ugyanez a táv.
Nagyon sok helyen gyorsabb az ember a BKV-nál, sok helyen még csúcsban is.
@Fabius: A BKV-Figyelő legújabb posztja is pont a tisztaságról szól, az egyik kommentelő megemlíti, hogy fehér illetve világos ruhát már nem öltenek magukra, ha BKV-n terveznek a nap folyamán utazni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nos, amikor még dolgoztam, akkor általában csúcsidőben voltam kénytelen utazni...
@Fabius: Szerintem bizonyos viszonylatokban mindenképpen gyorsabb, főleg csúcsidőben.
Na, jó, nem akarlak megtéríteni, hátha Tarlós et. fog tudni kezdeni valamit vele.
A koszosság, hát, az bizony gyakorta rajtunk, kedves és tisztelt utasokon múlik.
Én pl. attól kapok hányingert, amikor a metró szkáj üléséről feláll a miniszoknyás bombázó, és ott a leve a műbőrön. Vagy az új Volvo buszok leghátsó ülései a gyanús foltokkal... De kulturálatlan utazóközönséggel nehéz felvenni a harcot, és érdekes módon a bkv-nál nem működik a pszichológia, miszerint kulturált környezetben a népesség hajlamosabb kulturáltabban viselkedni. Talán az új villamosok kivételek, egyelőre. :-(
Na, jó, nem akarlak megtéríteni, hátha Tarlós et. fog tudni kezdeni valamit vele.
A koszosság, hát, az bizony gyakorta rajtunk, kedves és tisztelt utasokon múlik.
Én pl. attól kapok hányingert, amikor a metró szkáj üléséről feláll a miniszoknyás bombázó, és ott a leve a műbőrön. Vagy az új Volvo buszok leghátsó ülései a gyanús foltokkal... De kulturálatlan utazóközönséggel nehéz felvenni a harcot, és érdekes módon a bkv-nál nem működik a pszichológia, miszerint kulturált környezetben a népesség hajlamosabb kulturáltabban viselkedni. Talán az új villamosok kivételek, egyelőre. :-(
@kisa:
A gyakran használt útvonalaimon metró nincs. A troli és a busz pedig ott jár, ahol én. Olyan helyeken is, mint pl. Thököly, ahol van buszsáv, csak éppen szarik rá mindenki, mert közel vannak a megállók, és a középső buszsávba nem csiki-csukiznak ötvenméterenként. Jó esetben én használom a mindig üres buszsávot ilyen helyeken, előzésre :-D
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A kosz is fáj, de a szagok még ettől is jobban fájnak. A mosdatlan, savanyú izzadtságszaggal simán ki lehet nyírni a finnyás fejemet két megálló alatt :-))
A gyakran használt útvonalaimon metró nincs. A troli és a busz pedig ott jár, ahol én. Olyan helyeken is, mint pl. Thököly, ahol van buszsáv, csak éppen szarik rá mindenki, mert közel vannak a megállók, és a középső buszsávba nem csiki-csukiznak ötvenméterenként. Jó esetben én használom a mindig üres buszsávot ilyen helyeken, előzésre :-D
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A kosz is fáj, de a szagok még ettől is jobban fájnak. A mosdatlan, savanyú izzadtságszaggal simán ki lehet nyírni a finnyás fejemet két megálló alatt :-))
No most az van, hogy a BKV tarifái felette vannak a brüsszeli, luxembourgi, prágai tarifának.
Ha a keleti-aglomerációban fekfő kisfaluból MÁV-BKV kombóval járok be az oda vissza 180-200 perc, költsége 13748 Forint. (BKV + MÁV bérlet munkavállalóra eső része)
Ugyanez gépjárművel oda vissza 50-60 perc, költsége 13056 Forint.
Éves szinten 8304 Forint töbletköltségért 150 órával többet kellene utazással töltenem.
Nekem ennyit megér a havi 6000 Forint casco, évi 22000 Forint adó, és az olajcsere, már csak azért is mert mióta nem tömegközlekedem elkerült az évi kétszeri egy hetes betegállomány,(mennyi is, jövedelem 60 %-a) ilyen olyan amolyan vírusok okán.
Ha a keleti-aglomerációban fekfő kisfaluból MÁV-BKV kombóval járok be az oda vissza 180-200 perc, költsége 13748 Forint. (BKV + MÁV bérlet munkavállalóra eső része)
Ugyanez gépjárművel oda vissza 50-60 perc, költsége 13056 Forint.
Éves szinten 8304 Forint töbletköltségért 150 órával többet kellene utazással töltenem.
Nekem ennyit megér a havi 6000 Forint casco, évi 22000 Forint adó, és az olajcsere, már csak azért is mert mióta nem tömegközlekedem elkerült az évi kétszeri egy hetes betegállomány,(mennyi is, jövedelem 60 %-a) ilyen olyan amolyan vírusok okán.