Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2015.03.07. 11:50 Fabius

Simicska berántotta a médiaháború generátort

Bemelegítenek a LajosBirodalomban megmaradt sajtómunkások. Ha 180 fokos fordulat nincs is egyelőre, azért apró, óvatos mozdulatokkal a fokonként fordulás már elkezdődött.

simicska-lajos_1_1.gif

Az Eiselt ügyet előszedni tényleg csak ujjgyakorlat, jelzés, hogy kínos/vidám pillanatok jönnek, attól függően honnan nézzük. Az egykori BM helyettes államtitkár vesztegetési ügye - bűnösnek találták " folytatólagosan elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntettében, ami miatt 14,4 millió forint vagyonelkobzást is megítéltek vele szemben" , két évet kapott felfüggesztve - csak egy apró de jól irányzott tüske a köröm alá:

- Lajos ha akarja bemutatja, hogy vált a NER a lopás, korrupció és megúszás szinonimájává.

Jó, furcsa ez kicsit valakitől, aki a második orbánlás alatt a  Közbeszerzések Örökös Nyertese volt. De ettől még tény, hogy az adott példában a világ életében Pintér barát Eiseltnek - barátfőnöke hangzatos, gyanú árnyékának vetüléséről szóló kurjongatása ellenére - elég volt kormányzati pozíciójáról lemondani, de a nyugdíjig hátra lévő kicsit azért kiguggolhatta egy csöndes sarokban, jól tejelő béemes állásban. Egy főosztályvezető nyilván más korrupciós árnyékot vet, mint egy helyettes államtitkár. Aztán ki tudja az milyen árnyékkal jár, ha az elgecisedő Lajos mutogat be eddig nem túl ismert tényeket a jobberek első számú tájékozódási pontnak tekintett hírcsatornáin.

 

1109 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr47247997

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A felcsúti vasutas álma 2015.03.07. 14:42:17

Tau bácsi, a mindig elegáns, esernyős úr kalapjára koppintott és félkört leírva újabb kétmilliárdot varázsolt elő: a felcsúti labdarúgó-akadémia újabb bő 2 milliárdos társasági adó támogatást kaphat. A (Orbán) Pancho Aréna mellé még két fűtött, nagymér...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@punkfrog:
békácska (már varangyaid is vannak?) Jézus Krisztus (én csak mérsékelt híve vagyok vagy semmilyen!!!!!!!!!!!)
teljesen szocialista sőt van benne némi kommunista beütés is...
mint született zsidó természtesen a zsidók kergettek halálba, sohasem adta fel aszt amit Marx sokkal később olyan szellemesen kifejtett...
volt ugye olyan vita is, hogy a filozófia nyomora és a nyomor filozófiája de az eltérített eset, mert, ha te magad nem tartozol az apostolok közé akkor téged ismegesznek a tálból mártogatva

brühüyyy

olyan sekélyesek vagytok a jégesővel együtt, hogy az már siralmas
mivel jégeső 2 órával ezelőtt aszonta elmegy és mindíg itt eszi a rossebb muszály volt beadnom a ricinust

meg sárga fekete csíkos kapszulákat

már nagyon vonaglik szegény jégeső

brühüyyy
@Boli – Ch.T. is, meg hát!:

Szerintem a Tőgyesi Imola traktoroslány volt, már anno bohó kis virág, aki az erős magyar föld táplált, és növekedhetett szemet gyönyörködtetően.
@Imola Helyesi:

Neked aztán megcsinálta a gazdád a csúnyát! :-)
A Simicska nem ingem, nem gatyám, de amit mond azt simán elhiszem neki!
A Fidesztalpasok mindenhol hőzöngenek, hogy a Lajos volt a besúgó nem pedig Orbán G. Viktor.
Ezt nem életszerű, az ő apját meghurcolták 56-ban, az Orbánék meg párttagok, párttitkárok, KISZ-titkárok voltak.
Ott kell keresni a besúgókat, és ott is vannak!
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Arra még senki nem vette a fáradtságot, hogy megmutassa, mi volt a kádár-korban az a valami jó, mely ugyanakkor nek volt meg a lajtától nyugatra

(Jéggel osztom a folyamatábráját a korszakról... )
@Sir Bates dö Hól:
addig te add elő a lopott holmit arról hohy a McCarthy-z mus milyen előnyökkel járt és a COCOM meg a vietnami háború, és a vasfüggöny meg a SZER és a nem kaptok semmit dögöljetek meg rencer ott a lajtán túl

és hogy át akartak baszni már az első napon mikor betévedtem maria Hilfer Strasse-ra

brühüyyy
van rá 5000 karaktered
@Sir Bates dö Hól:

Írtak már róla sokan.
Nemrég olvastam Fejes Endre egyik 70-es években játszódó regényét. Döbbenten tapasztaltam, hogy ugyanaz a kilátástalanság árad belőle, mint ami a mai korszakot jellemzi.
Egy élhetetlen, megváltozhatatlan hazug rendszert, ahonnan a fiatalok el akarnak menekülni.
Mindez 25 évvel a rendszerváltás után.
Ne csodálkozz, ha az idősebb generáció nosztalgiával gondol a Kádár rendszerre.
@Rodeo36:

No, lám. Látom punkforgba is belekötöttél:)

"_olyan sekélyesek vagytok a jégesővel együtt, hogy az már siralmas_"

Így is fuldokolsz, alig kapsz levegőt. Képzeld el, ha mélyebben belemennénk a témába.

"_mivel jégeső 2 órával ezelőtt aszonta elmegy és mindíg itt eszi a rossebb muszály volt beadnom a ricinust_"

Képzeld jégeső elment, és ittlétére az a magyarázat, hogy v_i_s_s_z_a_j_ö_t_t a gané.
Rodi, 'elmenni' - 'visszajönni'. Menni fog, vagy kell egy értelmező szótár?

Azt hiszem tényleg bajban vagy, nekem nem adhattál be ricinust, mert akkor fel kellett volna fedned az inkognitódat. Csakhogy egy gyáva szaralak vagy, aki az ismeretlenségből vagdalkozik egyre több sebet ejtve magán. Ha neked ez a jó, te, mazopisti, szurkáljad csak szorgalmasan tökön magad:)
Na, szépen vagyunk. :(

Etetitek troll Imolkát, osztjátok az észt a vénhülye Rodeó papának, de az én értelmes kérdésemre, problémámra egyetlen válasz sincs. :(((

Tudom, tudom: egyéni szoc. problem. :)
@Rodeo36:

1)
"_és hogy át akartak baszni már az első napon mikor betévedtem maria Hilfer Strasse-ra_"

Egész biztos, hogy magyar származású volt.
Éppen olyan, mint te.
Rátaláltál arra az emberre, aki méltó üzleti partnerként állt veled szemben.

Azt makogod Sir-nek, hogy:
2)
"_addig te add elő a lopott holmit arról hohy a McCarthy-z mus milyen előnyökkel járt és a COCOM meg a vietnami háború, és a vasfüggöny meg a SZER és a nem kaptok semmit dögöljetek meg rencer ott a lajtán túl_"

2/A
Feljebb mindezekre meglelhetnéd a választ, ha valóban érdekelne téged bármi a piszkolódáson, a mocskolódáson és a magányod enyhítésén kívül.
Könyörületességből olykor én is válaszolok neked, vagy megszólítalak, de túlzott várakozással ne áltasd magad. Már nagyon unják itt kölcsönös, kedveskedő udvariaskodásunkat egymással:)
... de azért néhány apróságban eligazítalak.

2/B tehát: a COCOM listához, vasfüggönyhöz:
a vasfüggönyhöz, amit a békés szocialista országok húztak fel a határok mentén, a berlini falat sem a CIA építette, tehát ismétlés innen:

varanus.blog.hu/2015/03/07/simicska_berantotta_a_mediahaboru_generatort/full_commentlist/1#c26410195

mivel ez bonyolult lehet neked (lélektanilag:) bemásolom a válaszom:

"Arról elfeledkeztél megemlékezni, hogy a 'Világ proletárjai egyesüljetek' jelszó nem volt visszavonva, és a KGB az SZKP-val egyetemben nem csak várta a világforradalmat, hanem masszívan dolgozott a projekten, Kim Philby és a 'cambridge-i ötök' csak a jéghegy csúcsa. Az angol Munkáspárt 'elfoglalására tett kísérletről se feledkezz meg. A Zinovjev levél, persze hamis, de a többi ül.

Tehát a 'nyugatnak' miért is kellett volna támogatnia csúcstechnológiával azt a 'keletet', amelyik meg akarta dönteni 'nyugati' államok alkotmányos rendjét? Azt az társadalmi berendezkedést, amelyek a hatalmi ágak elválasztásának -azaz a polgári demokrácia- elvén működtek?

Szóval, vén komcsi, mi a baj?"

2/C "Vietnam"

Vietnam a Szovjetunióval közös ügy volt, úgy kezdődött, hogy Vietnam ( a végtelenül korrupt rendszert megelégelve, a minták alapján) a szocialista fejlődés útját akarta választani és kölcsönös katonai segítségnyújtásba bonyolódtak, az USA több százezer (543 ezer) katonával, és minden elavult és kipróbálandó fegyverzettel, míg a Szovjetunió katonai tanácsadókkal és szintén minden elavult és kipróbálandó fegyverzetével vett részt ebben a szörnyű öldöklésben.

2/D "SZER"
Mi a problémád vele? Ez nem az a szer, hanem a Szabad Európa Rádió, te mire gondoltál?

2/E "_McCarthy-zmus_"

Alapját valós veszély adta. A világforradalom szükségességét valló és elősegítő SZKP és KGB biztos, ami biztos megtette amit csak lehetett a polgári demokráciák stabilitásának aláásására, a kommunista mozgalmak támogatására és a hatalmi ágak elválasztásán alapuló államrend megdöntésére.

A maccarthyzmus egy erre adott eltúlzott önvédelmi reakció volt. Nincs mit mentegetni rajta, ellenben nyilvános tárgyaláson zajlottak, szemben a... na mivel is?
@Marcellusca:

Ha jól követem, erre két ember tud itt válaszolni, Boli és Cirbi, de szerintem nem olvasták.
Tedd be még néhányszor a kérdést/kérést:))
@Marcellusca:

Indítsd újra a géped, és mindjárt a DOS-os parancssorok megjelenésekor az [F12] billentyűt nyomd le, hogy az utolsó jó konfigurációt töltse be a gép.
Aztán jöhet egy vírus irtás rögvest, biztos, ami biztos.
Vannak itt erre nálam kompetensebb alakok is, gondoltam betolnak valami használhatóbbat:)
@Marcellusca:

szerintem, ez a büntetésed a Zoltán napi ürgéért...
@jaegtoer:

"_De kérlek, ne befolyásold ilyen téveszmékkel a primitívebb kommentelőket_"

Eszem ágában sem volt, hogy befolyásoljalak."

Ez, elképesztően jó riposzt volt:)))
a helyzet bonyolódik... ki kell majd innen is menteni valakit????

Putyin önmagát leleplezve ismerte el azt, amit már mindenki tud

Egyelőre még csak az előzetesét sugározzák Oroszországban annak a Vlagyimir Putyinnal készült interjúnak, amelyben az orosz elnök arról beszél, hogy hogyan határozta el, hogy kihozzák Ukrajnából Viktor Janukovics elnököt és hogy elfoglalják a Krím félszigetet.

hvg.hu/vilag/20150309_Putyin_onmagat_leleplezve_ismerte_el_azt?s=hk
Vasárnapi boltzár: kösz szépen, jön a 13 órás munkanap

Tegnap voltak nyitva utoljára a boltok vasárnap, mostantól hétfőtől szombatig szinte minden üzlet meghosszabbítja a nyitva tartást. Van olyan dolgozó, akinek emiatt 13 órát kell lehúznia egyhuzamban, és van, akinek éjszaka kell pakolnia. Sokan direkt vasárnapra kérték magukat a pótlék miatt, most nekik ugrik az alkalmankénti körülbelül tízezer forint. A szombatjaikat is tönkre teszi az egész vasárnapi boltzár miatti cécó, és a szabadnapjaik is kaotikusan alakulnak majd. Sok a dühös alkalmazott az országban.

hvg.hu/gazdasag/20150309_vasarnap_boltzar_dolgozoi_velemeny
és akkor ismételjünk Észtországból! :)))

offforever.blog.hu/2015/03/09/az_esztek_bemutatjak_mit_lop_el_tolunk_a_kormany

miért???

itt megvalósították azt, hogy valóban egy kisebb állam, protekcionizmus és korrupció nélkül hogyan működtet egy országot, ahol te is állampolgár lehetsz!

olvasd!

Ön is lehet digitális állampolgár, még adókedvezmény is jár mellé

Amíg hazánkban a gazdasági bevándorlás ellen fellépnek, addig a jelenség modern változatát egy kis Balti állam 10 millió ember számára szeretné biztosítani. Észtország decemberben emelte nemzetközi szintre a digitális állampolgárság igénylésének lehetőségét, amellyel a világon bárki, így például itthon vagy külföldön dolgozó magyarok is élhetnek. A dolog óriási adókedvezményekkel és nevetségesen egyszerű ügyintézéssel jár, ami paradicsommá teheti az észak-európai államot a kis- és középvállalkozások számára. A csatlakozó magánszemélyek pedig elmondhatják magukról: a világ első digitális állampolgárai közé tartoznak.

hvg.hu/tudomany/20150306_esztorszag_digitalis_allampolgarsag
@Orica Középföldi: :)

már dicsérni sem merem az urat, hogy tegnap ismét mennyire topon volt...
@guma:

A tegnapi mélyinterjú Imolkával kifejezetten szórakoztató volt, pláne úgy, hogy csak a válaszokat látom:))
@Rodeo36: Csiribá'!... mccarthy azonos nívón volt veled, barátok is lehettetek volna, vietnam nem volt helyes, a szernél tényleg korrektebb volt a kreml agitpropja, vasfüggönynek, mint rácsnak, hol volt a kulcsa?, cocomként pontosan mit nem adtak el?, vwt, mercedest, milkát?... (nem átbasztak bécsben, csupán a szabad puac nem azt jelentette, hogy bemész és fizetés nélkül távozol az árúval... osztrákul sem tudsz értően olvasni, van ilyen... miért nem varázsoltál?... vagy a csiribú ott nem működött?... miként a k-vonalod sem?... )
@Orica Középföldi:

rég nevettem, mosolyogtam ennyit...

kellett az az alap amiből kivirágzott és ilyen hangsúlyos lett a kontraszt.
abból a feneketlen, értelmetlen, humortalanságból táplálkozott, majd szárba szökkent az okfejtések halmaza, hihetetlen szórakoztató módon.
@Sir Bates dö Hól: "Arra még senki nem vette a fáradtságot, hogy megmutassa, mi volt a kádár-korban az a valami jó, mely ugyanakkor nek volt meg a lajtától nyugatra"

Apám az 1900-as évek elején született, így a "kommunista" rendszer beköszöntekor már élete delén is túl volt. Ebből következően a kapitalista-félfeudális gazdaság minden áldását ismerte. Pl. a harmincas években a németekhez ment a feleségével dolgozni azért, hogy egy kis vályogházat tudjon építeni. A háború után két hold földet kapott ami nem azonos két hektárral, attól kevesebb. Az ötvenes években nem éheztünk, de nagyon szegények voltunk, apám mindig kiabált anyámmal, ha az valamit venni mert, mert nagyon kevés pénzünk volt. A kádár-rendszer annyi változást hozott, hogy szüleim tsz tagok lettek, volt rendszeres munkájuk, és volt rendszeres bérük, később lett nyugdíjuk. Az apámnak a holnaptól való rettegése szépen fokozatosan megszűnt, és ekkor már ráért megmutatni azt, hogy ő valójában milyen ember. Megszűnt a szüleim közti veszekedés, sokkal kiegyensúlyozottabban, nyugodtabban éltek halálukig. Én ezért hálás vagyok nagyon annak a rendszernek.

Sajnos manapság elég sok embert látni, aki retteg a holnaptól, és sajnos nagyon sok a fiatal is, aki a kilátástalanságba néz.

Elég ennyi különbség?
@Imola Helyesi: "A tükör torzít." Utoljára a Vidámparkban néztél tükörbe? Me1r az má' nincs DDD
@Imola Helyesi: Milyen igazad van! Nézz meg 1 90' előtti térképet, hogyan lehet átmenni Budán a Sasadi út felől a fogaskerekű felé D
@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: Kedves Mici&Mackó, "Már megint sarkítasz.
Én pl. anyagilag ma százszor jobb helyzetben vagyok, ..." írtad valakinek. Ez a hsz sokkal kiegyensúlyozottabb, mint néhány eddigid, pl.: akkor sok emberé volt a tulajdon, vagy valami hasonló ( elnézést a pontatlan fogalmazásért. Szerintemmeg, amit ma nem tehetsz meg, az akkor sem tehetted meg. Viszont,, sok mindent megtehetsz, amit akkor nem tehettél, például írhatsz erre a virtuális tacepaora kritikusan bíráló módon, igaz nem a becsületes neveden ( mint ahogy én se), de ma még nem kezdenek nyomozni utánad. Reméljük DDD
@jaegtoer:
annyi olvasás nélkül is láccik, a ricinus hatott, ma már ne szeggyél többet, megárthat

brühüyyy

ennyi betű egymásután az abc-ből kiragadva és szerteszét rendszerezve
@jaegtoer: "nem tetszett az egyenlősdi, és a rendszer nem volt finanszírozható." Ez fontos alkotóeleme volt annak a rendszernek, de ezen a vonalon a következő állomás a kontraszelekció, és akkor a "szabadságjogokról" nem is beszéltem...
Ja, és én rabnak is éreztem magam, elég konkrétan...
Aki akkor nem érdeklődött a politika iránt, család, egyebek... miatt, az jó alattvaló volt, nem várhatom el tőle, hogy megértse a másik oldalt, így marad neki a mai szegénység miatti rossz érzés ( melyet osztok), Peace@Lóvé belőlem is, for Mici néni két élete
@Imola Helyesi: "részeges pártitkár főnökeimet jó párszor kiosztottam". Részvétem, bár elég kis cégek lehettek, ha nem volt függetlenített párttitkár, és a gazd. vezető egyben párttitkár is volt... Arra a számomra elképzelhetetlen esetre nem is merek gondolni, hogy az apparátusban henyéltél, mert ott mindenkinek " részeges párttitkár" volt a főnöke
@pianolight: "...sok mindent megtehetsz, amit akkor nem tehettél, például írhatsz erre a virtuális tacepaora kritikusan bíráló módon..."

Meg tudtam volna én írni akkor is, ha lett volna min. Az első számítógépünk egy komodor64 volt, internetről meg nem is hallottunk.
A számítógép a kilencvenes években kezdett elterjedni még a közigazgatásban is, a házi rendszer meg sokak számára anyagilag elérhetetlen volt, és ma is az. Ennyit a nem tehetted akkor meg kategóriáról.
@Rodeo36:

"___annyi olvasás nélkül is láccik, a ricinus hatott, ma már ne szeggyél többet, megárthat
brühüyyy
ennyi betű egymásután az abc-ből kiragadva és szerteszét rendszerezve___"

Tehát megegyeztünk?:)
@látjátok feleim szümtükkel: nem arra válaszoltál amit kérdeztem... de köszönöm a hozzászólást, bár nem vitattam a zsellérek sorsának jobbra fordulását soha a horthy-rendyzerhez képest (bár gondolom az önálló egzisztenciával rendelkezők ezt másként élték meg)...
@látjátok feleim szümtükkel: Azért írtam tacepaót, mert az valóságos volt. Ott szerepeltek a brigádhírek, a szaksz. hírek, és a párthírek. Ha akartad, oda kézírással, gépírással kitehetted volna a véleményed.
Kérdésem: Az én apám 4 gyerekes családba született kicsit később. A 2 fiú a családból tanító lett, továbbtanulhatott, az egyik lány óvónőnek tanult, csak a legidősebb lány maradt htb. Most akkor én legyek hálás a Horthy rendszernek?
Én a Kádár rendszerben tanultam, "ingyen". Azt gondolom, ez alapvető jog, nem hinném, hogy ezért olyan nagyon hálásnak kell lenni, és azért ítélem el, hogy ma ez nem természetesen adott mindenki számára. Tisztelettel.
@pianolight:
"Viszont sok mindent megtehetsz, amit akkor nem tehettél, pl. írhatsz erre a virtuális tacepaora kritikusan bíráló módon."
A társadalmi rendszerek összehasonlításánál gyakran előfordul, hogy az emberiség természetes fejlődéséből eredő vívmányokat az egyes rendszerek pozitívumaként értékelik.
Az, hogy a neten írhatunk kritikákat, az egy ragyogó elme által kitalált lehetőség, az viszont, hogy nem a saját nevünk alatt publikálunk, az a rendszer bírálata.
@Orica Középföldi: @jaegtoer: Köszi.
De asszem megoldódik a porbléma egy vidijókártya cserével. :(

@guma: :P :D
Biztos, mer boszorkák vagytok. :)
@Mariann19: Ezt mondom én is, olyan rendszereket ne relativizáljunk, amelyek saját állampolgáraik gyilkolászásával kezdték "tündöklésüket". Ez nem a vagy fekete-vagy fehér szindróma, el lehet mondani, mikor mi volt a jó, de az, akinek személy szerint jó volt, nehezen érti meg azt, akinek meg rossz.
A tacepaót nem véletlenül mondtam, oda is kiírhattad titokban név nélkül, hogy ruszkik haza, de az rendszerellenes izgatás bűncselekményének minősült, és nagyon nyomoztak utánad. Nem mondom, hogy az nagyon klassz lenne, hogy ma már "csak" kirúghatnak az állásodból, de a börtön azér' nem ugyanaz. Ezen kívül, ha külföldinél dolgozol, sok esetben azt mondasz, amit akarsz a kormányról.
@pianolight:
Érdeklődéssel figyeltem a pár napja zajló beszélgetést a társadalmi rendszerekről, konkrétabban a Kádár rendszert kiemelve.
Ebben a vitában is hiányoltam azt, hogy nem került élesen elválasztásra az emberi jogok és szabadság kérdése a népjólét megfogalmazásától.
Bár elméletileg a két kérdés össze is függ, de a Kádár rendszerre ez nem volt jellemző.
A szocialista rendszerek kényszere volt, hogy folyamatosan igazolják a rendszer mindenek felettiségét, és ezt a szándékot a népjólét biztosításával igyekeztek alátámasztani.
Ezen belül is a létbiztonság léte volt a fő csapás.
A mai helyzet összehasonlításában valóban nagyobb biztonságban éltek az emberek a létfenntartás tekintetében, és ez megszépíti azokat az időket.
Azonban számos tényező volt, amely gúzsba kötötte az embere szabadságát, és erről sem szabad megfeledkezni.
@Mariann19: "létbiztonság léte volt a fő csapás." Igaz, megspékelve egy kis KMK-val, azt azért, mégse lehetett megtenni, hogy ha nem dolgozol, az szabálysértés, viszont,ha akarsz dolgozni, akkor meg nincs munkahely(ennek gazdasági hatásairól már beszélgettünk). A népjólétből az oktatás, a kultúra és az egészségügy valóban támogatott dolog volt, még azzal együtt is, hogy az első kettő kissé ferdített hangsúlyokkal működött.
Jellemző volt, de szerintem leginkább a kádári konszolidáció után, az "adjunk a népnek" is, hűtőszekrényt, tv-t, vikendtelket..., de ez messze nem mondható el minden szocializmusról. És a valóságos probléma a "hiány" volt, az, hogy a vasfüggöny a gondolatokat, meg a nyugati életmódot nem tudta teljesen eltakarni, a SZU-val ellentétben.
@guma:

"már dicsérni sem..."

Aranyos vagy, köszönöm, de úgy látszik már ettől is hízok, lassan ki kell cseréltetni kétszárnyasra az ajtókat, és meg kell erősíteni a födémet. Szerencsére az alapok jók:D Mindenféleképpen:)
@Orica Középföldi:

:D
Elsőre hitetlenkedve néztem, nem is értettem, hogyan lehet itt a Varánuszon ilyen magasra adni a labdát, ahol egymást se kíméljük, ha jó a poén:D
@pianolight:
A mai napig nem tudom megérteni a KGST gazdaságfilozófiáját.
Láthatóan a KGST-n belüli önfenntartásra rendezkedtek be a piacgazdaság merev elutasítása mellett.
Kialakítottak egy direkt termékstruktúrát, mely nem igazodott az piaci igényekhez, és mint látható volt, egy hiánygazdaság jött létre.
A hiánygazdaság csökkentette a fogyasztást, kvázi a gazdaságot is, nem ott volt a termelés, ahol a kereslet igényelhette volna.
A foglalkoztatás nem lett volna a fentiek miatt teljes körű, ezért létrehozták a bérszínvonal gazdálkodást, benne a kapun belüli munkanélküliséggel és a kmk-val.
Hiba hiba hátán, egymásból következően, és ez okozta a vesztét a szocialista rendszernek.
Amennyiben abban a szocialista rendszerben a kapitalista gazdaság filozófiáját alkalmazták volna, lehet, hogy az a rendszer bizonyos átalakításokkal fennmaradhatott volna.
@jaegtoer:

"Elsőre hitetlenkedve néztem, nem is értettem, hogyan lehet itt a Varánuszon ilyen magasra adni a labdát, ahol egymást se kíméljük, ha jó a poén:D "

Két tényező hiánya, és egy túltengése garantáltan előidézi ezt:))
@Sir Bates dö Hól: asztírtam: átbasztak volna, azaz nem tudtak átbaszni, mert semmiféle szart nem vettem egyáltalán, nem hiányoztak azok a dobálósba sem való félig használt majd a magyarnak jó lesz jó drágán...azaz a piac rendszer szerint működtem...és osztrákul mint ahogy te nem beszélsz franciáúl

szóval mijafaszt akartál írni?
mert nem világos, tudatlanságodat hörgésbe folytod...

brühüyyy

veled is ugyanaz mint jégeső elvtárssal: lóval énekelni
@Mariann19:
hány százezer vadiúj autó megy az autótemetőkbe évente?
na nem a KGST-ben...a kapitalizmus automatikusan túltermel és pazarol, valamint minden 50 évben totális csődbe megy majd kezdi előlről a szegények elveszítik mindenüket a gazdagok még gazdagabbak lesznek

a tervgazdálkodás helyes megoldás (gondolkoggy rajta) lenne ha azt globálisan meg lehetne oldani nem kapitalista rablógazdálkodás közepette

brühüyyy

hozzál számokat ha ellenérveid lennének de ne zongorázzad még "basz" moll ban sem szolmizálva
@Mariann19:
úgy demokratának lenni is nehéz, hogy a szomszédaid között te vagy egyedűl demokrata a többi meg illiberális és elviszik a paradicsomodat a kertedből ingyen

brühüyyy
@Rodeo36:
Szia Rodi!
Azt a gazdaságpolitikát bíráltam, amelynek az irányvonala hibás volt a termelés tekintetében.
Leegyszerűsítem:
Volt mivel.
Volt kivel.
Volt rá kereslet.
A szocialista rendszer bezárkózó gazdaság volt annak minden hátrányával együtt.
A termelési eszközeinek előállításában emiatt nem alkalmazta a világon már akkor elterjedt korszerű technológiákat, a műszaki fejlesztés
nem érdekelte, elavult termelési struktúrákat működtetett.
Normális dolog hiánygazdaságot teremteni akkor, amikor a bővített újratermelés feltételei adottak?
Annyira belemélyedtek az önigazolásba, hogy a 80-as években - egyébként a gazdaság fejlesztésére - felvett hiteleket mégis a szociális ellátásokra, a népjólétre fordították ahelyett, hogy a gazdaságot élénkítették volna.
A vége egy értelmetlen és végzetes eladósodás lett.
Erre az nem érv, hogy jelenleg is a nyugati kapitalizmusban túltermelés van, hogy nem időtállóak a termékek.
A kapitalisták nem hülyék. Valóban nem 1 tonnás mosógépeket gyártanak, hanem gyakran cserélendő termékeket, de ezeket elő kell állítani, ezért van munka és kapcsolódó jövedelem, amelyből az emberek meg tudják ezeket vásárolni.
Keresletet teremtenek, megnő a pénz forgási sebessége, persze a profit is /mielőtt lelőnél/, de pörgés van.
A szegények nem a termelés miatt lesznek szegényebbek, hanem amiatt a világtendencia miatt, hogy a gazdagok egyre kevesebb részt engednek át az új értékből az azokat előállítóknak.
Ez már jövedelempolitikai kérdés, a termelés ettől még pöröghet, bár nagyobb fordulatszámmal, ha több jövedelem maradna a termelésben részt vevőknél.
Na, ennyi engedményt adok neked.
@Mariann19:
"A szocialista rendszer bezárkózó gazdaság volt annak minden hátrányával együtt."

ez nem igaz, a kulcs nem a KGST-nél volt hanem a COCOM lista készítőinél a többi ebből következően nem állja meg a helyét

más vélemény?

brühüyyy
@Rodeo36:
A COCOM lista célja nem a globális gazdaságra vonatkozott emlékeim szerint, hanem a keleti blokk fegyverkezési morálját és színvonalát korlátozta, ezen kívül a nemzetközi atomenergia
eredményeihez nem adott hozzáférést.
@Mariann19: Amennyiben abban a szocialista rendszerben a kapitalista gazdaság filozófiáját alkalmazták volna, lehet, hogy az a rendszer bizonyos átalakításokkal fennmaradhatott volna. Lehetséges, de akkor az nem szocialista rendszer lett volna,hanem jóléti társadalom.
Ha Kínára gondolsz, az kérdés, hogy minek nevezzük, de kétségkívül sikeres.
Van aki a múlt század második felében megrekedt D
@Mariann19:
ez nem igaz!!!!!!!!

más elképzelés?

brühüyyy
@pianolight:
Kína szocialista piacgazdaság, egy sajátosan működő ország, amely látványos fejlődésen ment át. Az jutott rögtön eszembe Kína bombasztikus gazdasági eredményei alapján, hogy látványos sikerei elhomályosítják a kínai nép nagy részének a nyomorúságos életét.
Százmilliók élnek állatokhoz hasonló körülmények között, rabszolgaként dolgoznak.
Az elfelejtett régióknak ugyan milyen vigaszt jelenthet Kína előretörése a világon?
Ez olyan, mint a mi hősi tettünk a költségvetési hiány 3% alá szorítása.
Megtörtént, de milyen áron? A fél ország elnyomorodása révén.
A kínaiak legalább kifelé bizonyítják, hogy mire képesek...
@Rodeo36:
Rodikám!
Érveljél, mert azokra tudok válaszolni.
Azt nem várhatod el, hogy magammal dialógusokat
folytassak.
@taga20:
"maci és pozsgai vagy szűrös komilfó? "

Nekem egyik sem az.
De hagyjuk ezt abba, nem vezet sehova.
@pianolight: "Most akkor én legyek hálás a Horthy rendszernek?"

Valamit félreértesz, én azért vagyok hálás annak a rendszernek amit annyira lenéznek sokan, mert a szüleim biztonságérzete számomra is fontos volt. Kiegyensúlyozott biztos életet élő szülők jobban tudják a gyermekeiket nevelni. Talán ez mindennél fontosabb, annál mindenképpen, hogy kádár vagy orbán a rendszer neve.
@látjátok feleim szümtükkel: bocs, hogy bele vau, de arról nem is beszélve, hogy teljes romban az ország, mi hárman gyerekek, semmi sincs, és akkor el kezdik építeni, van, igaz jegyre tej, cukor, liszt, néha hus, de van, honnan indultunk....igazad van, a biztonság volt anyáméknak is a gyönyör teteje, meg hogy megszünt a légópincébe rohanálás..
@látjátok feleim szümtükkel: Az én szüleim megszenvedték a háborút, és az utána következő majd' 2 évtizedet, miközben soha nem politizáltak. Rokonaim közül van, aki 56-ig részben Recsken (akkor elment), van aki meg 56 után ült, de ők kisgazda, ill. szocdemek voltak. Mindenesetre, engem nem uszított senki, amilyen lettem, az magamtól lett. A biztonságban igazad lehet, aláírom, bár én soha nem éreztem sem gyerekkoromban sem később a létbizonytalanságot, pedig rövid ideig voltam munkanélküli, majd egyéni vállalkozó is, azt persze nem mondom, hogy nem gondoltam rá. Nem értettem félre, eleve azt is írtam, hogy a Kádár korszakban meg én tanulhattam, attól, hogy ez ma nem természetes ( szomorú), nem gondolom, azt sem, hogy kádárt kellene szeretnem. Megértem, ha valaki létbizonytalanságban él,nem a mindennapi gondokon túli bajok a legfőbb problémái.
@évásanyó: Apámnak meg az volt a legfontosabb, hogy életben maradjon a SZU fogságban, és végre 2 és fél év után láthassa elsőszülött gyerekét. Németország, mint vesztes ország ugyanolyan helyzetben volt, ugyanúgy újjá kellett építeni, mégis hamarabb talpraállt. A gazdasági méretkülönbségen kívül mi volt az oka? Hozzátéve, hogy 48-ig se rákosi, se kádár rendszer nem volt, addig nálunk is "boldogabb" volt a nép.
@Mariann19: Számomra kérdéses, hogy mennyire szocialista az az ország, ahol akkorák a jövedelemkülönbségek, mint ott, még akkor is, ha nem a legalsó és a legfelső decilist hasonlítjuk össze. A mai világban a skandinávok bizonyítják hosszabb távon, hogy a jövő nem a szocializmusé ( nem mintha ilyesmit Rodeón kívül valaki gondolna), főleg, hogy a szocializmus eszméje soha nem ismerte el a párt céljaival vitázó, tehetséges embereket, valamiféle lefelé nivelláló egyenlősdit hirdetett, ami mindig csak azoknak volt előnyös, akik ezzel a módszerrel anyagilag felfelé "nivellálódtak".Ami most van hazánkban, az a Kínai jövedelemkülönbségek felé visz, döntően a politikailag determinált egyoldalúság útján.
@Mariann19:
CoCom is an acronym for

Coordinating Committee for Multilateral Export Controls.

CoCom was established by Western bloc powers in the first five years[1] after the end of World War II, during the Cold War, to put an arms embargo on COMECON countries.

CoCom ceased to function on March 31, 1994,

and the then-current control list of embargoed goods was retained by the member nations until the successor, the Wassenaar Arrangement, was established.

azaz a "stratégiai" szóval az annyakínnyát is embargózhatta és meg is tette ez volt a kibaszás mert kihasítottak néhány millió négyzetkilómétert abból amit még el akartak foglalni a IIVH alatt és után (főleg az uccsó napokban!!!!!!!!!!!!!!!)

és az NSZK (ja az már nem létezik??? kkkkkk) szóval a németek 75000 (+ nehézfegyverzet nukleáris beleértve) amerikai katona megszállása alatt léteznek mai napig

a többit érveld le

nagyon szép dolgok ezek
és hogy útálom

brühüyyy
@Mariann19: Szétszórtságom okán a végéhez még egy lépcsőházi gondolat: az mszmp tagság úgy tudom, a csúcson mint1 900e volt.Ma ennél többen szavaznának mind a jobbikra, mind pedig a fideszre. Én meg jobb oldalinak tudom magam, de olyan magyar jobboldali párt még nem volt, amire szavaztam volna.
@pianolight: bizony, mindenkinek a saját problémája a legfontosabb, és ne haragudj meg érte, ha a családomat a saját életbenmaradása, létfenntartása jobban érdekelte, mint Németország gazdasági talpraállása.Ronda, egoista családom van, de ez van..LOL
@pianolight:
Kínára igen tetszetős a rendszer megnevezése, mely az alaprendszere.
Népi demokratikus diktatúrára épülő államhatalmi forma.
Nálunk ebből a defínicióból ki kell hagyni a "népi"-t, a demokratikussal bajban vagyok.
Valóban kezdünk hasonlítani Kínára, de nem a gazdasági növekedésben, hanem az éhbérben, és abban, hogy ott nyugdíjak is hébe-hóban vannak.
@pianolight: a skandinávok a bizonyíték arra, hogy lehet tervszerű gazdaságot a veszteségek csökkentésével, és az érdekeltség emelésével vamaint az elesettek nem szemétbe baszásával elérni
lásd még Marx Károlyűmiért rettegnek a szobrától ami csak egy darab bronz öntvény? mint az isis iraq-ban ledönti a rétvári buzi bence mert hamis istenek képe? de nincs mit a helyére tenni mert a pocakos meg a többi az nem bronz és nem is gipsz de lehet hamarosan

brühüyyy

a gazdaság tervezése nem idegen a kapitalizmustól sem (elkoppintották a kurva kommunistáktól) csak ott lobby alapon műxik azaz nem műxik

brühüyyy

meg érvek a veszteségek és (human waste!!!!!!!! or wasted human!!!!)

a kurva annyát a sok geci kapitalistának a pörgetésük közben a lófaszon pöröghetnének egészségesebb lenne mindenkinek
@Rodeo36:
Rodi!
Leírtam a COCOM lista tartalmát kivonatosan.
Szerintem pontosan az volt a cél, hogy a kijelölt területeken a KGST országok ne jussanak hozzá a nyugati, műszakilag és technológiailag fejlett eszközökhöz.
Ez ugye az űrkutatás és a hadiiparra vonatkozott.
Az érdekes azonban az, hogy a Szovjetúniót folyamatosan belehajszolták a fegyverkezésbe azzal a céllal, hogy ez olyan pénzügyi forrásokat von el a gazdaságból, hogy megrendíti a szocialista rendszert az oroszokon keresztül és természetesen a SZU-t is.
Tegnap éjjel néztem Gorbacsovról és a peresztrojkáról egy dokumentum filmet, ahol néhány kortárs orosz politikus szerint Gorbacsov megjelenését akkortájt az USA kezdeményezte.
Még nem tudom értékelni a valóságtartalmát, utána kéne néznem, de már nem aktuális az egész.
Évásanyó: Miért gondolod, hogy az én családom problémája kisebb volt? nem degradáltam egy szóval sem a te, vagy a családod problémáját, éppen azt írtam, hogy megértem, elfogadom. Tisztelettel kérlek ne gúnyolódj, ez nem jár ki neked érettebb korod okán sem. Nem arról az időkről beszéltem, amikor az volt a kérdés, mit lehet enni, hanem arról, amikor a postwar hiány már nem az élelmiszerhiányt jelentette, hanem egyebek hiányát. Valamiért úgy látszik, ideget érintettem Németország említésével, ez csupán gazdasági, és kis részben politikai polémia volt a 48-tól kezdődő rendszerben. Leírom, hogy világos legyek, én sem a háborút, sem az az előttit, sem az az utánit nem csípem. Világos? Ohne LOL
@Mariann19: Itt jön be az, hogy a tanult ismert fogalmaink nem alkalmazhatók sok jelenségre a mai világban, a "régi" fogalmaink "lábjegyzetesek", abban sz értelemben, hogy ki hogyan érti DDD
@jaegtoer:
mialatt Las Palmas árnyas szikláin tarisznyarákot kóstolgatok kaviárral töltve és fehér borral öntözve...

persze a tenger gyümölcsei sok minden más a hatalmas Homárok roston sülve sózott vajjal és spanyol füstölt sonkával göngyölve és kis pisco hozzá...
de ne keress mert nem sokára már más irányt veszek...

brühüyyy

és angyok beszélgetésébe ne nagyon szóljál bele
@Rodeo36: Most először írsz olyat ( néhány zenemű ajánlásodon kívül) amivel legalább részben 1et tudok érteni: Berend T. volt az (Simai MIhály után), aki a konvergencia elméletet rektorként a közgázon képviselte ifjú koromban. A tévedésük annyiban állt, hogy mindketten ( Simai a 60-as évekbeli 4 év ENSZ kiküldetés után)azt gondolták, a szoc.-hoz közeledik a kapitalizmus ( később Helsinki,majd a détente politikájában részvétellel), és valamiféle összeolvadást képzeltek el id ego, amiben a szoc. is egynrangú fél lesz ( akatonai potenciálon túl). A" kapitalista" tervezés azonban a költségvetés tudatosabb tervezésén kívül az állami proviziók célzottabb tervezését jelentette azokon a területeken, ahol a piac elégtelenül szabályzott.
1etértek azzal is, hogy Marx Károly nagy gondolkodó volt, bár ha próbáltad németül olvasni, az olyan, mintha kínaiul olvasnál, legalábbis fogalmilag ( a német alapvetően fogalmi nyelv, ld. még Frajd Zsiga bácsi: " mindervertikkeitskomplex"). Marxot hibáztatni Lenin/ Sztálinért olyan, mintha II. ( Őrült) Lajos bajor király, vagy Wagner lenne hibás Hitlerért.
MIndazonáltal Marx is veszedelmes idealista volt, mint én.
@pianolight: O, félreértettél, távol álljon tőlem más életekkel való gúnyolódás, csak az ember szubjektív, én is, nem volt szándékomban semminemű bántás, ha mégis úgy lehetett értelmezni, akkor bocsánatodat kérem.
@évásanyó: Nem vártam el ezt, de nagyra becsüllek érte, mondhatom úgy is, hogy nem csalódtam. Ha az apám életéről akarsz valamit tudni, ezáltal rólam is, mert ővolt a példaképem nézz bele Cseres Tibor könyvébe. A címét privátban írom meg, nem akarom, hogy itt anyázzanak.
@pianolight: igen, csak a Hideg napokat ismerem tőle....no várom akkor küldjed...volt egy általam igen tisztelt főnököm, 6 nyelven beszélt, kicsit falusias tájszólása miatt néha megmosolyogtuk.Ha valami nem tetszett neki, beleüvöltötte a pártitkár fülébe a kritikáját.Egyszer kérdeztem tőle, Béla, nem félsz, hogy elvitet? el kezdett nevetni, nagy lófogai voltak, sose felejtem el,, mit tudna már nekem ártani? tuléltem a gulágot, Recsket, menjen a pi...ba! nagy ember volt, szerettem.
@évásanyó: Sajnos nekem ezek nincsenek meg, Édesanyám könyvespolcán vannak, aki 93 éves. Köszönöm érdeklődésed, ha gondolod, írok belőle néhány tényt.
@pianolight: jó, érdekel, köszi.várom.
@pianolight:
akkor most??? (taga, jégeső és síróshól ebből kimarad, ugye?)

Marx és Hérodotosz, Voltaire, Ermenonville??? és Hyeronimus Bosh a sokféle de legfőképpen El grieco

olyan kis eccerűek, mint Phytagoras, meg Aristótelés

szóval

embernek maradni

ugye "valaki" aszon'ta: JS Bach számára az Isten léte olyan volt egy egy székláb (ez még mélyen benn volt az Aczél előtti időkben???) majd meghalt...és akkor Bach BWV 244 utolasó előtti tétele letagaggya a monoteisztikus világrend alapjait, mert eltemeti az istent!!!!!!!!!!!! és nem "támassza fel" hanem egy hatalmas körtáncot csinál 3/4 ütemben szédűlten és részegen: MI ÉLÜNK ÉS A TÖBBIEK MEGHALTAK...

íme:

www.youtube.com/watch?v=9eEJPP0PZlg

brühüyyy
@Mariann19: Mondjuk a COCOM listát a magyar külkeresek verték át legjobban, de az nem minden estben jelentette azt, hogy ügynök lett volna az illető.
@Rodeo36: Bocsi, Greco-t elírtad, de bosch a kedvenceim közé tartozik, és hozzáteszek + 1-et: Seurat ( sok mást is tehetnék, semmiben nincs kedvencem).
Én Zénont is nagyon csípem, ő a példája az értelmetlen dialektikának, a kérdésfeltevés jó, a válasz LOL. Kissé agnosztikus.
Ja, merthogy hegeliánus vagyok, bizonyos értelemben újhegeliánus.
Én a hangszeresebb zene híve vagyok, bár a "messiah"- karácsony idején sokat hallgattam. Amit küldtél felvétel, így Húsvéthez közeledvén külön aktualitást nyer. Nálam nagyon régiesen szólal meg, nem néztem mikori a cucc. Úgy vettem észre te a vox humanat, és az operát jobban csíped. Az én operaízlésem populárisabb, egy bármikori Mozart, esetleg Fidelio, és az olaszok... Wagner nyomaszt...
Azé' én a múlt héten, amikor ráértem, arra vótam kíváncsi, hogy mi a különbség Horowitz és Cziffra között, ha liszt 2. rapszódiáját nyomják. Még nem vagyok benne biztos. A szempontok: virtuozitás, Lisz hűség, nagyaros felfogás...
@pianolight:
nem szeretem lisztet sem és chopin-t sem
de ezt:

www.youtube.com/watch?v=wQHlttYN0x8

és akkor a többi értelmét veszíti ..................

www.youtube.com/watch?v=9qiw7ZRGbx0
brühüyyy
Horow@Rodeo36: Horowitz és Bach örök. Bár Horowitzről nem tudom kiben nem volt jó. Hogy állsz Goulddal?
Valahogy nálam igen régi felvételeknek hangzanak ezek. Mintha giglit, vagy carusot hallgatnék ( halászlegény frakkban) Nyilván nem a technics lemezjátszómon hallgatom. Ja, bachnál, a 3 szólamú invenciókig jutottam el, az elejéig, amikor 16 éves koromban abbahagytam a tanulást, a német nyelv kifogásával. DDD
@pianolight:
gould (sajnos) egy csaló) néhányan szeretik...a Wohltemperiertes Klavier
Szvjatoszlav Richter amikor a Fischer Annie volt a "kritikusa", Walter Gieseking, Edwin Fischer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mindenekfölött KV 466, Bruno Walter, Argerich, és mha Bach-tól arrébb megyünk akkor utólérhetetlen (nem fut el örökkévaló) de ha George Szell Cleveland Emil Gilelsz

attól közelebb Beethoven-hez nem hiszem hogy bárki
a G dúr II. tétele felűlmúlhatatlan

brühüyyy
@pianolight:
hahahahaha
valaki tuggya utána csinálni???

www.youtube.com/watch?v=FsQJ6_XEJNc

www.youtube.com/watch?v=Q1rTaw3O1wI

www.youtube.com/watch?v=6HTCY4DDLoQ

keress valakiket akik ezt ma tuggyák

brühüyyy
@pianolight:
kkkkkkkkkkkkkkkkkk

nem hiszek istenben de ez valahol...
www.youtube.com/watch?v=XPshz3-3p-M

itt az egész Böhm+++
www.youtube.com/watch?v=7laLDLcWECs
@pianolight:
van valami: Koloman von Pataky (kkkkkkk) Mozart DG. Dalla sua pace
ugye ő is valahol ott csücsül a halhatatlanok köztt

nem adok linket dolgozz meg érte

brühüyyy
Visszamenve: nekem Wagner 3 felvonása több mint Verditől az 5 a Végzet hatalmában. 1 et tudnod kell, én 5 éves koromban a pesti opera páholyában ültem, mert apám 1 barátjának páholybérlete volt, meghogy szivarozott is a Dömjén bácsi. Namost, a hallásom nem romlott ettől (mondjuk Székely MIhály) de nem lett az opera a kedvencem. Miközben 1 Swingle singerst imádok.
@pianolight:
Liszt Lugubre gondola
vagy
Fischer Annie Schubert B dúr Op posthumum

ezeket érdemes elemezni

brühüyyy
ja ...és...
ferencsik Beethoven V. c-moll symphony AHZ

ő akkor violt nagy amikor a Pilvax-ból úgy toták ki a Zeneakadémia dobogójára és partitúra nélkül a "magánzenekarával" elbazseválta a zenekar tagjai mondták (ők józanok voltak egy darabig a kezdetek után kkk) hogy azt nem volt Furtwängler vagy Karajan aki Beethovenebb lett volna nála és ők meg csinálták amit mutogatott mert értették egymást

ez volt igaz a berlini -ekre is amikor a Karajan nekiállt valaminek főleg az azóta felűlmúlhatatlan BWV 244 -nak
van Klemperer meg mások de azt?????????
hát hasonlíccsad össze

brühüyyy
@pianolight:
nem akarok versenyezni

de számomra ez sarokkő

www.youtube.com/watch?v=oYvw7jm-lsw

brühüyyy
@pianolight:
a Székely-nek kinn kellett volna maradnia egy pár évre a MET-ben (amikor elintézte neki a magyar zsidók csoportja) nem volt rossz de nem is tudott kibontakozni pedig akkor még -talán- fiatal volt és nem volt hisztérikus, van egy felvétel Simon Boccanegra Astrid Varnay mint Amelia és Székely mint Fiesco egész elfogadható MET mértékkel is de haza érkezett és soha többet nem lett nagy pedig a háború előtti Magyar Verdi Quartett Bécsben Rősler, Basilides, Osváth Székely felűl múlhatatlanok voltak és ők mondták azt a szállóigét_
: az sohasem árt ha egy operaénekesnek van hangja

Rösler Mozart előadásai Toscanini-vel Salzburg ban legendásak és Osváth Júlia a magyar matyó csaj mint grófné aki az angolkirálynőnél fennségesebb volt ott a színpadon

brühüyyyy
Folytatva, valamikor régen, éppen Salzburgban voltam, és a nejem látta, hogy mi a tútó van, csupa 190-es fehét mercik hozták az úri közönséget a festspielhausba, tudod, ott a lóitató mellett. Na, aszonta, nekünk is el kell ide mennünk. Nem állítom, hogy a szoci bőröndömben ott lapult a szmoknig, vag a frakk, mer' ma sem, de 1 smokingot sikerült bérelnem, estétől reggelig. Na, ennél rosszabb beruházás nekem nem vót. Nem hogy, szűk vót a cucc, hanemmég a wagner is fejbevágott. Kicsit hosszú vót.
Ha kíváncai vagy én a te stílusodban mit szeretek,akkor nézz rá Friedrich Gulda és Joe Zawinul bécsi koncertjére
@pianolight:
majd ha King' Singers ezt utána tuggyák

www.youtube.com/watch?v=oYvw7jm-lsw

brühüyyy
@pianolight: Lo siento mucso Rodi, de nekem holnap 1 helyre kell mennem dolgozni, neked még este sinc. Holnap visszatérünk akár Melisre, akár SZékelyre ( bár ő korán meghalt) Azt mondták: be
zár az opera.
@pianolight:
dehát én imádom a Friedrich Gulda-t nyersen is meg főve is
kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

www.youtube.com/watch?v=Hheh6hGwUSM

és

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

www.youtube.com/watch?v=p_33zTtiWPA
KV466 hahahahaha II. tétel aamikor Isten Önmagával társalog és megértik egymást
brühüyyy
@pianolight:
Esdwin Fischer Mozart
www.youtube.com/watch?v=gC6o0de5aFU

N-o 20 az a KV 466 d -moll a minden idők....

brühüyyy
@pianolight:
addig is. Melis ott röhög Zeusz oldalán az Olymposon
és ha más nem is a Winterreise (magyarul szlovák létére)
Kodályi mélységek

és akkor semmiről sem beszéltem

Székely (???kicsit) túl volt spilázva???

nagy énekes Takács Paula, Szecsődy Irén, Házy Erzsébet

és a modern kor
Sass, Tokody, és a többiek Sümeghy...
fiúk hol vannak????

brühüyyy
befalazzák az alagutat???
akkor fel kell négyelni az fideszt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@pianolight:
az én szerelésem sötét lila öltöny, lila inggel és lila nyakkendővel de mindegyik mintás és fekete lakkcipő és akkor elfelejtettem lila zoknit keresni feketében voltam
de a Cosi Fan tutte nagyon olyan volt amilyennek gondoltam azaz isteni (ez olyan ateista isten) meg sok vodka mert még korán van

és az a jó Salzburgban, hogy lehet utána tgrécselni és butítani egymást meg kiüríteni a delejt a fejünkből ami a vonaton úgyis kisűlne

és akkor hogyan sörözünk

ugyanaz mikor a szegedi ünnepi játékok után megvacsiztam a restiben bebasztam némi serbeteket és halálra dumáltuk magunkat Margaret Tynes-ról akiről asszittük, hogy a világhír c súcsa de mindenképpen csodálatos volt...

brühpüyyy

és akkor hosszú lett vbolna a vonat út ha nem trécseltük volna végig
@pianolight:
egy Ilosfalvy ( a Kónya Sándor nem számít mert ő ...Lohengrin)
aki Beverly Sills-szel is énekelt Donizetti-t és sok minden mást

de marad a Simándy elvtárs...kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk nem volt rossz csak nevetséges

brühüyyy
@pianolight:
Fischer Annie
www.youtube.com/watch?v=Y7Ro5HNXNT4

a zsenik csimborasszója

brühüyyy

KV 466 Sir Adrian Boult
@pianolight:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www.youtube.com/watch?v=9PWfRcGJtys

brühüyyy
Nem tudok, és nem is akarok ilyenekben ellentmondani: Fischer Annie, Richter, Ilosfalvy... + a nagy dirigensek bár nem hallgattam meg mindet.
Én Schiff kortársa vagyok, őt is nagyra becsülöm
süti beállítások módosítása