Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2013.11.19. 11:26 Fabius

Üldözhetünk-e milliárdos adócsalókat együtt a náczikkal?

Címkék: együttműködés ellenzék adócsalás

Röhej ami itt folyik. Tényleg. A fasz kivan ezzel a sok ostobasággal, ami lehetővé teszi az adócsalók aranyéletét, mert a pártpolitikusoknak fontosabb patikamérlegen méricskélni előnyt vagy hátrányt, a közvélemény egy részének meg előbbre való a náczikokkal nem, nem sohát kiabálni úgy, hogy közben az ország van szopórolleren, és a kieső adóbevételeket rajtuk/rajtunk hajtja be a kormány mindenféle nemmegszorításokkal. 

Amíg az ellenzék és a szavazótáborának egy része a nácziktól való távolság méricskélésével van elfoglalva, addig a vargamiska lerázza magáról a dolgot annyival, hogy adóellenőr ne politizáljon, Cséfalvay meg tegnapi tündöklése közben gyakorlatilag elismerte, hogy bizony van ilyen, mert hátizé meg hozé, kiskapu, vagymi. Nem meglepő, hogy a Fidesznek és gazdasági holdudvarának annyira hiányzik ez az ügy, mint Orbánnak egy rúzsfoltos dedikált Gyurcsány poszter, de az mégis túlzás, hogy a saját ostobaságunk miatt megúszópályára kerüljön ez az ügy is. 

adócsalás.jpg

Bennem csak fölmerül a kérdés, hogy a berzenkedő szocialisták (és dékások) érzik-e annyira felnőttnek magukat, hogy egy Jobbik segítségével fölállított vizsgálóbizottság mellett sem válnak automatikusan Gyöngyösi Mártonná? Vagy innentől az lesz divatban, hogy amit a náczikok is akarnak azt mindenképpen elkerüljük? Mert ebben az esetben el kell ám gondolkodni azon is, hogy abban a hurráoptimista esetben, ha leváltásra kerülne a kormány akkor az egykulcsos eltörlését is kukázzák, csak mert azt a Jobbik is akarja? Vagy képesek lesznek a bármiféle együttműködést zsigerből elutasítók felérni ésszel, hogy létezik olyan, hogy közérdek, és ezért különösen indokolt esetben - ha másképp nem megy - együtt kell megkeresni bizonyos kérdésekre a válaszokat, amitől nem válnak könyvégetővé - a túloldalon kapásból ballibbanttá.

Ha megy a belátás, hurrá. Ha nem, akkor bizony szembe kell nézni a saját hülyeségünkkel, és mosolyogva kell fogadni a kieső bevételek miatt nyakunkba varrt megszorítócsomagokat. Amit, ha Orbánnak lennék simán elneveznék náczikok - ballibek távolság adónak. Mert megérdemeljük. 

*emlékeztetőnek itt az Index szavazás:

ScreenShot006 másolata.jpgTeccikéteni, ugye? 

631 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr295643648

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Válasz Puzsérnak: hívjuk vissza a képviselőket! 2013.11.19. 18:03:03

" Az izlandi politikusok nem csak visszahívhatóak, de a telefonkönyvben is benne vannak"  én hiszek abban, hogy a politikust visszahívhatóvá kell tenni, és abban is, hogy a rendőrkapitányokat és a köztársasági elnököt is a nép, a választópo...

Trackback: Válasz Puzsérnak: hívjuk vissza a képviselőket! 2013.11.19. 17:57:52

" Az izlandi politikusok nem csak visszahívhatóak, de a telefonkönyvben is benne vannak"  én hiszek abban, hogy a politikust visszahívhatóvá kell tenni, és abban is, hogy a rendőrkapitányokat és a köztársasági elnököt is a nép, a választópo...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.11.19. 13:26:06

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
ez a közgazdász még nálad is hülyébb

te kopipéjsztelsz baromságokat

semmi értelme

a mai számok -kiszámoltam neked- 28 - 30 szorosai az 1989 előttieknek

a többi a te hülyeséged

mit akarsz mondani? semmit csak sok betü foglalod a blogon a helyet mindenféle szarral

brühüyyy
Máris elment egymilliárd forint a 2014-es választásokra

550 millió forintnál is több jutott a verseny nélkül kiválasztott beszállítóknak. Két, közbeszerzés alól mentesített beruházásra – köztük egy 230 millió forint értékűre – pedig még sort sem kerítettek – írta a Népszabadság.

hvg.hu/itthon/20131120_Maris_elment_egymilliard_forint_a_2014es
@rodeo36: Ments meg minket lécc-lécci. :)
Vizsgálatot követel az Együtt-PM a NAV-botrány miatt - 2013.11.19

Az Együtt-PM a nemzetgazdasági miniszterhez és az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnökéhez fordul az "áfacsalásokkal" kapcsolatos ügy miatt, valamint az illetékes országgyűlési bizottság összehívását kezdeményezi az érintettek meghallgatásával.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -: Igen és a Fidesz egyből seggre esik egy parlamenten kivüli párttól és gyorsan összehívja az illetékes bizottságot is. :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
van nektek egy kétlábon járó istenetek ahhoz imádkozzatok (gyalogbéka....hahahaha a vagya gyalogbéka segge alatt gyalogol)

brühüyyy

el vagyok foglalva: milyen legyen a közetkező koktail-em és mit főzzek amit még nem főztem és zamatos is legyen...és egészséges

szóval foglalt vagyok

ha küldesz egy az országgyűlés által aláírt, hiteles levelet akkor havi 35000 euro+lakás, kocsi és a hurik-ért elvállalom, de pallosjogot is kérek

brühüyyy
@Csaknézek...:
Ugyancsak Konrad Lorenztől (A civilizált emberiség nyolc halálos bűne címen közzétett tanulmányból):

''''Tegyük fel magunknak a kérdést: mi tesz nagyobb kárt a mai emberek lelkében: az elvakult pénzhajhászás vagy az idegőrlő hajsza? Bármely politikai irányzat van hatalmon, mindkettő csak gerjeszti, hogy az embereket versengésre késztesse. Tudomásom szerint erről a jelenségről nem készültek mélylélektani elemzések, én nagyon valószínűnek tartom, hogy a birtoklásvágy és a rangkórság mellett, vagy ezek után, a félelem is igen jelentős szerepet játszik; félelem a versenyben való lemaradástói, az elszegényedéstől, a hibás döntésektől, és attól, hogy nem lehet kiszabadulni ebből az idegőrlő taposómalomból. A félelem a legfontosabb tényező, ami a jelenkor emberének egészségét aláássa, magas vérnyomást, korai szívinfarktust és hasonló kellemes dolgokat okozva. A rohanásban élő embert nemcsak a mohósága hajtja, a legnagyobb csábítások sem ösztönözhetnék arra, hogy ekkora vehemenciával tegye tönkre saját magát - ő ugyanis egy gépezet, aminek a félelem az üzemanyaga.
Félelemtől hajszolt menekülés a félelmetes hajsza elől - mindez oda vezet, hogy az emberiség megfosztja saját magát leglényegesebb emberi tulajdonságaitól, amelyek egyike az önmegfigyelés. Mint azt már Innate Bases of Learning (A tanulás örökölt alapjai) című munkámban kifejtettem, az emberré válás rögös útján meghatározó lett az a pillanat, amikor az ember az őt körülvevő világgal való kíváncsi ismerkedés során saját magát is felfedezte.
[...]
Egy magatartásmód bármiféle ösztönző jutalmazással való szoktatása az organizmust arra készteti, hogy a jövőbeli jutalom reményében a jelenlegi "büntetést" is elviselje - vagyis hogy rezzenéstelenül viseljen el olyan ingerszituációkat, melyek a tanulási folyamat nélkül taszítóan és leszoktatóan hatnának. Egy kutya vagy egy farkas sok mindent megtesz a csábító zsákmány reményében, amitől egyébként óvakodna, átrohan a tüskés bozóton, hideg vízbe ugrik, és olyan veszélyeknek teszi ki magát, amelyektől köztudottan fél. A leszoktató mechanizmusok faj fenntartó teljesítménye abban rejlik, hogy ellenhatást képez a rászoktatókkal szemben, és megakadályozza, hogy az organizmus a jutalmazó ingerszituáció felé való igyekezetében nehogy aránytalanul nagy árat fizessen a várható nyereségért. Egy élőlény sem engedheti meg magának, hogy bármiért is akkora áldozatot hozzon, ami már "nem éri meg". Egy farkas nem indul el vadászatra a sarki tél dermesztő viharában, mert nem engedheti meg magának azt a kockázatot, hogy egyetlen étkezésért mancsa lefagyásával fizessen. Kivételesen adódhatnak azonban olyan körülmények, mikor még az ilyen kockázatot is tanácsos vállalni, például akkor, ha már az éhhalál szélén áll, és mindent egy lapra kell feltennie.''''
@Dr. jenőke (jenőke):
és ebből is az derül ki, hogy mind a hangyák mind a páviánok társadalma sokkal eredményesebb mint a humanoidoké, pláne ott ahol kétlábon járó istenek irányíttyák a hangyabolyt is...szegény hangyák

brühüyyy

van még ilyen kopipéjszted?

gyüjtsd össze és add ki az ablakon...amikor vihar van
@rodeo36:
Ha másokat viszont érdekel, téged raklak ki.
@rodeo36: Ma nagyon morcos vagy. Nem kéne neked egy bejárónő esetleg??? :)
@Dr. jenőke (jenőke): Aztán mint a Frédi-Béniben a dinó kiabálna; "Vilmaaaaa engedj beeee" :)
@Csaknézek...:

Szegény hitelminősítők, jól megkapták. A föld alá bújtak, szégyenükben az illetményüket sem veszik fel ezután.
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
az nem jó, az jó ha én járok ...ne...

a többi ok

brühüyyy

nem vagyok morcos
@Dr. jenőke (jenőke):
mindenki azt rak ki amit akar -vagy amit hagynak neki- akármilyen ablakon? az olyan snassz...csak nagy francia ablak jöhet szóba

brühüyyy

a majmok bolygóját nem akarjátok idemásolni?

ja, azt már nem kell, az ott van levédiában a főmajom a kétlábon járó istenetek...
@Dr. jenőke (jenőke):
ez újabb kirakósdi...erről is van egy Konrád Lorenz?

vagy Karl Marx? esetleg Dr Kövér László?

brühüyyy

ki lehet rakni...
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
Konrad Lorenz era filho de um cirurgião, e apresentou grande interesse sobre os animais, estudando o seu comportamento desde o nascimento. Em 1922 começou o seu curso de medicina em Nova Iorque mas voltou depois para Viena. Fez o seu doutorado em zoologia pela universidade local.

Em 1935 descreveu o processo de aprendizagem nos gansos e criou o conceito de "imprinting", ou cunhagem.

Foi professor da Universidade de Königsberg.

brühüyyy

link
@rodeo36: @Dr. jenőke (jenőke):

Jenőke a Lorenz idézettel napjaink egyik legnagyobb problémáját dobta be ide. az más kérdés, hogy bár mindenki érzi a bőrén, ott áll pőrén és védtelen és bízva bízik, hátha megússza.

Rodi, olvasd el még egyszer, súlyosak azok a szavak, nem csak annak láccanak.
@rodeo36:

"a majmok bolygóját nem akarjátok idemásolni? "

mééééé? nem lenne aktuális?
@rodeo36:

Kaptam tőled
- feladatot (nem kérést): gyűjtsd össze;
- utasítást: add ki az ablakon;
- feltételmeghatározást a cselekvés befejezésére: amikor vihar van.

Szokatlan módja a szimpátia kinyilvánításnak.
Viszont alkalom arra, hogy évődjek rajta, de ne foglalkozzak azzal, hogy miért.
@jaegtoer:
feltételezed, hogy nem ismerem Konrad Lorenz-et?
másrészt nem vagyok súlyemelő

harmadrészt tudatában vagyok annak, minő az a helyzet...megoldás?

esetleg?

brühüyyy

ez jobban érdekel, már le merik írni és képeket is adnak róla a fekete lyukak nem is feketék és nem eszik az anyagot hanem ki is hányják...

íme:

www.esa.int/esl/ESA_in_your_country/Spain/%21Feliz_cumpleanos_Estacion_Espacial

brühüyyy
@Dr. jenőke (jenőke):
ezt mikor kaptad tőlem?
én a gábrisnak küldtem...te nem vagy gábris ugye jenőke ?

vagy csalódnom kell?

brühüyyy
@Dr. jenőke (jenőke):
akkor most a dugámba vagyok beledőlve

elbasztam

de egy kis ciki nem árt...élénkíti az agytekervényeket

ugye nem szívtad nagyon mélyre?

brühüyyy
@jaegtoer:

pontyosan azér'

brühüyyy

Konrad Lorenz azokat a kedves állatokat elemezte

a magyar szemétdombon meg csak selejtes majmok vannak (tisztelet a kivételnek!!!!!!!!!!!!!)

brühüyyy
@rodeo36:
Szerinted ez kinek küldted?
rodeo36 2013.11.20. 10:31:51

Nem szívtam nagyon mélyre.
Maradok a dohányzásnál - már ameddig.
Úgy vagyok vele, mint Mark Twain.
@rodeo36:
Konrad Lorebz nem csak a kedves állatokat elemezte. Foglalkozott a libákkal is (pedig nem volt fideszes) és az emberekkel is.
Jeleztem, hogy miből idézetem.
Noch einmal: A civilizált emberiség nyolc halálos bűne
@rodeo36: Ma eddig mit és mennyit ittál??? :)
@rodeo36:

akkor nem értem, miért szólod le?

megértem és elfogadom azt, hogy téged most jobban érdekel a fekete lyukak működése, ám ettól még fennálló probléma a versengő fogyasztói vész tetőzése, ami már lebontja az "emberit" és marad a puszta öncélú lét, ami leépüléshez vezet, de részben magyarázza, azaz árazza az ominózus 19 ezres ígérvény elfogadása versus 300-as vizitdíj ellentmondásainak diszkrét baját.

kérdés, törekszünk-e megértésre, vagy csak lődözünk, mer lőhetnékünk van?
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

"Ma eddig mit és mennyit ittál??? :"

arról beszélj, -Írtál?! :) tudod kinek?
@Dr. jenőke (jenőke):

Széles körű nemzetközi kutatások bizonyítják, a 20. eleje óta eltelt időben mintegy 10%-ot esett az emberek átlagos érzelmi intelligencia szintje. Attól is érezzük rosszul magunkat a bőrünkben. Lorenz ezt az eredményt még nem ismerhette.
@jaegtoer: :)

csipem, ha valaki következetes!
@Dr. jenőke (jenőke): @jaegtoer: :)))

szerintem "csak" eltekerget az univerzumban és azt tervezte merre "járjon be"...

közben a főzésen is járt az esze, a tervezéshez kortyolgatott és az idő is elszaladt, meg szólt a zene így nem jól koncentrált most a témára... :DDD

@rodeo36: mióta vagy fent?
mert hasonló témát nem szoktál "elbaszni"...

ne is főz!
kis csicsika és majd a másik pohár mellett majd megdumcsizátok - ha beleszólhatok egy pötyet :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

totaw írásai zömében korrektek - nem csak most amikor "neked" tetszik!

még az én álláspontom is megingatta...
@DR. INKVIZITOR: ha valaki jegybankelnökként ilyeneket mondhat, akkor tényleg a majmok bolygóját citálhatja ide akárki:

"nem bejelentett polgárháború folyt az állam és a piac között, de ennek lassan vége van"
Ezermilliárdokkal érnek kevesebbet a hazai cégek

A szektorális különadók számos cég értékét csökkenthették, egyes piacszabályzó rendelkezések pedig – szélsőséges esetekben – teljesen el is tüntették a vállalkozások értékét az elmúlt években – derül ki a MAZARS legfrissebb összefoglalójából. A vezető hazai adótanácsadó és könyvvizsgáló cég rámutat: egyes szektorokban a növekvő adóterhek a cégeknek nem csak egyszeri, hanem hosszú távú pénzkiadást jelentenek, ezért a tulajdonosok és a potenciális befektetők szemszögéből jelentősen csökkentik a vállalkozás értékét.

www.biztositasiszemle.hu/cikk/hazaihirek/gazdasag/_ezermilliardokkal_ernek_kevesebbet_a_hazai_cegek.3345.html
Ez volt már?? :)

Rettegnek a bakiktól, vaskézzel irányítják a Fidesz kampányát.

hvg.hu/itthon/20131120_Fidesz_kampany_kontroll
@bella _ciao:
Az én kérdésem kicsit más.
Kik és mit akarnak Horváthtól?
Bámulatosan hiányos az a tanulmány, amit összetákolt. Kollégákról beszél, amit fenntartással kell fogadni.
Ahhoz is igen hosszú idő kell, hogy egy osztály dolgozói egymás között receptet cseréljenek.
Sok a külső ellenőrzés, állandó párok járnak ellenőrizni. Más ellenőrzési anyagba az adótitok miatt bele sem nézhetnek. Sorolhatnám még az ismeretszerzési akadályokat, de minek?
Minek, amikor arra emlékszik, hogy 2007-ben volt átszervezés, de a 2010-11 évi nagy átalakulásról egy szava nincs? Pedig még az APEH neve is megváltozott.
Adóellenőrnek ott vannak a jogszabályok, az ex-ellenőr mégis újságcikkekre hivatkozik.
Olyan szavakat használ "tanulmányában" amelyek egy jó ellenőr szótárában - a hivatali pontosság okán - nem szerepelhetnek.
Mintha nem is ismerné az adózás rendjéről szóló törvényt (és a többit): bizonyíték, bizonylat, tényállás és így tovább. Helyette Magyar Nemzet?
Na jó, akkor közkívánatra:

Pierre Boulle: A majmok bolygója

Hol volt, hol nem volt...és így tovább. :o)))
@Dr. jenőke (jenőke):

most mondd meg! a lényeg senkit nem érdekel, ellenben a szarfürdőben bárki szívesen részt vesz. ha már lorenz, akkor röf-röf. ez meg jelenthet akár tizenhúsz csilliárd izét.
@Dr. jenőke (jenőke): nem ismerem a nav belső visznyait. az, hogy egyenetlen egy 20 oldalas dolgozat színvonala, szerintem megengedhető, főleg, ha ez rövidített változat.
de légyen, nem igaz, horváth a politikai karrierje érdekében teszi azt amit. akkor nem a fidesz érdeke volna, hogy pontról-pontra cáfolja, ne csak agyonhallgassa?

a véleményem szerint még keveset tudunk. ha nem lesz szügyészségi vizsgálat, márpedig poltpeti ódzkodása látható, akkor horváth már konkrét adatokat ígért. bár ennek felelőségét, azaz a lehetséges büntetőeljárást már óvatosan pedzegette.

szóval ki állhat horváth mögött? talán a horváthné. de remélem, kiderül.
A Párttal, a plebssel egy a zutunk, a jelszavunk durva és véges...

"Kolhozosítás?

Ezt a lépést sokan a Kádár-korszak mezőgazdasági szövetkezeti rendszerének kialakításával, az ún. kolhozosítással állítják párhuzamba. Ennek van ugyan némi alapja, de azért a két átalakítás jelentősen eltér egymástól.

A közös vonás mindkét rendszerben, hogy formálisan nem vonta el az egyének tulajdonjogát, azonban a döntési szabadságukat erősen korlátozta. A kolhozosítás nyomán a szövetkezetbe bevitt földből képezett tulajdoni hányad továbbra is a tag tulajdonában maradt, azonban a tulajdonosi döntéseket immáron a szövetkezet hozta. Ebben a rendszerben az integrációs szervezet hozza meg a legfontosabb döntéseket. Annak a biztosítékaként, hogy a tagok az egységes fellépést, illetve a biztonságos működést ne veszélyeztethessék azt rögzíti a törvényjavaslat, hogy az integrációs szervezet akár fel is függesztheti a "renitens" tagok szavazati jogát. Így lényegében itt is elvonják a legfontosabb tulajdonosi jogot - a tulajdon formális elvétele nélkül.

Valódi szövetkezet?

Eléggé korlátozott módon. A szövetkezeti együttműködésnek ugyanis az az alapja, hogy a tagok önszerveződésére épít. Ennek a rendszernek láthatóan nem ez a célja, hanem egy egységes, államilag irányított szervezet létrehozása. Az egyetlen, jelentős szépséghibát "mindössze" az jelenti, hogy ezt magánszemélyek tőkéjéből éri el a kormányzat. "
tenytar.blog.hu/2013/11/20/igy_teljes_a_takarekok_allamositasa_a_tulajdonosi_jogokat_is_felfuggesztik?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2013_11_20&utm_campaign=index

A sok kis jogászgeci kitalálta és eljogászkodta - mások pénzét... Oszt még örüljenek is, hogy nem államosították őket!

Amelyik meg ugatni mer, annak:

"Az új szabályok szerint ugyanis a takarékszövetkezet biztonságos működése érdekében az Integrációs Szervezet akár a tagok szavazati jogát is felfüggesztheti egy évre. Ezzel gyakorlatilag a tagok tulajdonjogának formális elvonása nélkül a legfontosabb tulajdonosi jogosítványuktól fosztja meg őket: attól, hogy tulajdonosi jogaikkal élve szabadon dönthessenek a szövetkezet ügyeiben."

A siker, szimplyszity, meg hasonlók... hasítunk... mármint a mozdony, a béka seggén...
ELŐRE ETTÁRSAK, A PIKTORI TOLVAJ ÚTON!
@bella _ciao:

horváth mögött legnagyobb valószínűséggel a pézsma tulkok állnak, legalább is rénjeim már jelezték, hogy rájárnak a friss zuzmó vetésre. ha mégsem így lenne, akkor számítok fabius és gábriel éleslátására.
@Fabius:
A pöcs kivan ezekkel a déli posztokkal... :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: szevasz... abban egyetértünk, hogy az alkotmánynak konszenzusos alapon kell állnia, azt népszavazásnak kell megerősítenie... én nem foglalkoznék a felelősségre-vonással oly mértékben, mint ti, [őszintén szarom le mind '45, mind '56 felemlegetését azon a szinten, ahogy ma történik, élni szeretnék, szeretném, ha a gyerekeim is élnének, ha hagynák őket... jobban zavar '89 utáni szabadrablás, de hajlamos vagyok már annak is az elfeledésére, mert soha nem fog ez véget érni... mindenki, aki ott volt, akármit is tett, viselje a következményeket, mind pro, mind kontra... kollektív bűnösség?... ja, az... nem jogi, erkölcsi értelemben]

Nem tiltakozom a kétkamarás parlament, az elnöki rendszer bevezetése ellen csipőből, de nyilván a részletek megismerése után tudnék kifejteni egy álláspontot.
A választási törvény megváltoztatásával teljesen egyetértek, szerintem az eddigi is jó volt.
Abban nem egyezik a véleményünk, hogy én, veletek ellentétben, az egyén jogai felől közelítenék meg mindent, míg ti/te az állam primátusát valljátok, hiába is toljátok folyamatosan az ellenállás és a nép részvételét a folyamatokban.
A jogalkotási folyamatokkal szemveni averziót nem értem. Nem kell rapid törvényhozási folyamat. Van egy jogforrási hierarchia, gyors döntés esetén lehet alkotni kármegelőző/-elhárító/-enyhítő jogszabályokat, de az nem normális, hogy évente mindig 100 fölötti tv van!... azért ezt semmi sem indokolja, a világ nem ennyire gyors!... és a lobbiérdekek miért ne befolyásolják, alakítsák a törvényeket?... nem ez a baj, hanem az, hogy rájuk írják azokat, és ez nagy különbség...

Nem igazán látom a "történelmi alkotmányok vívmányait", amik elengedhetetlen részét képeznék az újnak... 0-ról indulva, nincs hivatkozás, nincs múlt nagyságának felemlegetése, teljesen ideológiasemleges, nincs vallás, de a magánszféra védelme az első helyek egyikén szerepel (miben hiszel, kivel és hogyan élsz nemi életet, mit gondolsz és modsz el erről, etc.)... természetesen a vallás és állam szétválasztása teljes mértékben → nincs több lóvé semmire, nem kiemelt szféra, ha vállalkozik az általános szabályok szerint, nincs kiemelt státusz...
Egyelőre ennyi.
@bella _ciao:
Csak a példa kedvéért:
Adózás rendjéről szóló törvény 130. § értelmében: „Az adókötelezettséget érintő jogviszony (szerződés, ügylet) alanyainak ellenőrzése során ugyanazon jogviszonyt az adóhatóság nem minősítheti adózónként eltérően, a jogviszony egyik alanyánál tett megállapításait hivatalból köteles figyelembe venni a jogviszony másik alanyának ellenőrzése során.”
A 130. §-t a 2012: CLXXVIII. törvény 294. § (2) bekezdés 8. pontja hatályon kívül helyezte.
Vajon miért? Kérdezném én, nem sértve adótitkot.
@Sir Bates dö Hól:
Csigának magyarázod az atomfizikát... Mit ittál, kora délben?
@Dr. jenőke (jenőke): azért vetsz fel ilyenaggályokat, mert.egy normális működést feltételezel az adóhatóságon belül... viszonylag jól ismerem a közeget, túlnyomórészt kontraszelektív, alaptudás nélküli, jogszabály-ismerettel nem igazán rendelkező, erős drillnek kitett emberek dolgoznak ott, abban a tudatban, hogy bevételt termelnek(!)... amit horváth írt, az mind igaz... de ez '90 óta így van.
@Dr. jenőke (jenőke):
A van rajtad sapka, nincs rajtad sapka játék lényegét ne basztasd!
Nehogy már...
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: semmit... de ez egy véleménycsere végre, egy normális és előremutató kérdésben...
@Sir Bates dö Hól:

mán bocsánat, nekem is vannak tapasztalataim, lényegét tekintve akár igazad is lehetne, csakhát jórészt rajtad is múlik, hogy hagyod magad, avagy pofázol. annyit meg köll jegyeznem, hogy az első fidesz kormány óta többet és hangosabban köll pofázni, de nem az alaposság miatt.
@Sir Bates dö Hól:
Mit kell ezen érteni?
"viszonylag jól ismerem"
Ne legyen válasz-kényszered, én sem tártam fel ismereteimet maradéktalanul.
@Sir Bates dö Hól:
Csak hiszed... :( ... illetve hinni szeretnéd.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: üdv tesó, jó blogot hoztál, reggel én is ezzel nyitottam, ennyi kérem szépen
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

Kedves magyar ( csak hogy tudjuk milyen) arkangyal, aki Gábrielnek hívja magát!

Először és utoljára írok neked ilyet, és nem miattad, hanem érted. Persze nem fogod érteni:)

(Ez a szmájli nem a tied, amit ok, indok és értelem nélkül minden mondatod végére odahánysz.)

Miután sok minden hiányzik belőled, természetesen a finomhangolás is.

Amikor azt írom, hogy hiányzik Jenőke verse, akkor nem a vers - amit bármikor leemelhetek a polcról - hiányzik, nem Jenőke, akit nem ismerek, hanem egy ember, aki megalapozott itt egy - lassan - hagyományt. (A rituálé nagy úr. Ezt egy templomba-járónak igazán illenék tudnia, ha gondolkodik is.)

Az ő választása,az ő törődése/reagálása hiányzik, ami tükrözi a hangulatát, a gondolatait, a kétségeit, az érzelmeit,a vágyait, a beletörődéseit, a dacait,a győzelmeit, a harcait és így tovább.

Ezzel vagy korrelál az olvasó, vagy nem. Vagy elgondolkodik, vagy nem. Vagy megérti, vagy nem.

Természetesen bárki megtehetné, de ő az,aki teszi. Én meg hálás vagyok, hogy nem kell napi aktualitás után keresgélni.

Tehát köszönöm - a szokás szerint, szerző nélküli - verset, de értem ne fáradj.
sokatmondó adatsor:

A bankok büntetései a következőképpen alakultak: a
Budapest Bank 283 millió, a
CIB Bank 835 millió, a
Citibank 800 millió, az
Erste Bank 1,7 milliárd, a
K&H Bank 983, a
TakarékBank 1 millió, az <<<<<<<< !!!!!!
MKB Bank 783 millió, az
OTP Bank 3,9 milliárd, a
Raiffeisen 583 millió, az
UCB Ingatlanhitel 63 millió, az
UniCredit Bank pedig 306 millió forintos bírságot kénytelen fizetni.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: ne pörögj, akkor még nem volt blog róla, csak a hírt citáltam ide ;) amúgymeg genyóakimondja :P :D
Hé!!
Hová lett az FHB NyRt???
Mindenből kimarad. Nem lehet valami nagy kedvenc.
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:
Sokat vered magad, rákerülsz te is a listára! Van fölös 3,91 milliárdod? Na, csak kérdeztem...
@hacsaturján: igen, az első fidesz kormány óta, folyamatosan. bár előtte sem volt elsődlegessége a jogszabályok betartásának, a máig élő anomáliák egy jelentős része akkortól datálódik.
@Sir Bates dö Hól:

történelmi alkotmányok vívmánya?
Mondok egyet: arany bula.
Más nem jut eszembe. Azt is deflorálták egyszer kétszer.
@Sir Bates dö Hól:

a magam eccerű móggyán úgy gondoltam, hogy az egész a járulékok adóhatóság általi kezelése mijatt van (egy nagy lófaszt, most hazuttam:))) csakhogy menet közbe rájöttem, hogy a hülyeség alapvetőleg indokolhatatlan, hátmég a pökhendi baromság.
@Dr. jenőke (jenőke):

óbazmeg, aszt először egészen nagy lajosunk (nem simicska, tanáld ki!) követte el mintegy százharminc évvel később. nemhogy másnaponta.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: ööööö, vót beszónyi?

Hivatalos személy elleni erőszak miatt jogerősen három év letöltendő börtönbüntetésre ítéltek egy oroszlányi nőt, aki hozzávágott egy ásványvizes palackot egy rendőrhöz.

444.hu/2013/11/20/3-ev-letoltendot-kapott-egy-no-mert-asvanyvizes-palackkal-dobott-meg-egy-rendort/
@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:

"egy ásványvizes palackot egy rendőrhöz."

Alapbüntetés: felfüggesztett ejnyebejnye.
Halmazati bünti: a palack narancsszínű volt, ezért jár a 3 év.
@Sir Bates dö Hól:

"jól megválaszoltad :)) jó éjt:)"

Meg fogom válaszolni, de na olvasni sincs időm.
@Dr. jenőke (jenőke): monjuk úgy, hogy több, mint felszínes az ismeret.
Ti tudtok Fabius G pontjához kommentet küldeni?

Az enyémet nem fogadja.
Tud valaki segíteni?
Itt működik, a másikon még nem.
@Dr. jenőke (jenőke):

Megnéztem mindent, elvileg minden oké, nem vagy tiltott se semmi.

Olyan volt már, hogy egy poszt alá engem sem engedett be. Az lett a megoldás, hogy regisztrációs mélcímhez csináltam második nicket, és azt használom ilyenkor.

Jobb ötletem nincs, és ha ez vigasz, holnap az új poszt alatt már megint tudod használni az eredetit a tapasztalat szerint.
@Dr. jenőke (jenőke):
@Fabius:

Ezt is megértem. Jenőkének problémája van Fabius G pontjával. asztakurva!:D
@Fabius:
Kösz.
Azért még próbálkozom időnként.
@Sir Bates dö Hól: Azért érdekes a dolog, mert az adóhatósági határozatok bíróságon felülvizsgálhatóak, és a bíróságok elég sok önkényes APEH-baromságot elkaszáltak - pl. ezen az alapon. Ha ez az előírás nincs, akkor a jogorvoslaotk egy része legalábbis követhetetlenül bonyolult érvelést kíván (persze adótitok miatt eleve nehéz lesz a másik adóvizsgálati minősítést előkerteni), amelyet a bírók - lévén nem szakemberek adó- és pénzügyekben - nem fognak tudni követni, ha egyáltalán megáll még az érvelés.
@Kuviklacz:

csak óvatosan, az észrevételekkel is! ha a jogorvoslatot nem bírósági úton lehet kérni, akkor vége a dalnak. lesz egy adóügyi törvényszék, oszt jónagyot.
@jaegtoer: Ne add az ötleteket a kúrmánynak, l. sz.
@Kuviklacz: a bíróságok leginkább új eljárásra utasítanak, nem változtatnak határozatot gyakran, és az alapvető eljárási jogszabálysértéseket sem szankciónálják az adóhatóság részéről, egyszerűen átlépnek azokon.
@Sir Bates dö Hól: De leírják, hogy miért törvénytelen a határozat. Cégem százmilliót nyert bíróságon első fecskeként egy olyan ügyben, amelyben az akkori (1998-2002) APEH alelnök kétmilliárdra számított a társcégeknél. Utána senkinél nem próbálkoztak be ezügyben.
Más: "ezt most is fenttartom... lemásolta, kimentette az adatokat, dokumentumokat, máshogy nem lépett volna... mert meg lehet tenni..." kommentedet nem találom. Nem zárom persze ki, hogy az embernek van valami a kezében (biztos van, kérdés, mit bizonyít). Arra volt szerencsém célozni, hogy egyszerűen nem kerültek be az APEH-be azok a dokumentumok, amelyek az adócsalás "elsimítását" bizonyították. Ha vizsgálati jkv-ben megállapították volna, majd nem hoznak határozatot, az lehetséges lenne, de nyilván ennyire nem voltak hülyék. Emellett az adócsaláshoz bizonyítani kell a szándékosságot is. Megint csak saját tapasztalatból: volt egy APEH állásfoglalás, amelynek alapján ÁFÁ-t követeltek egy ügyfelünkön. A szóban forgó összeget mi fizettük be, nem ők (van ilyen, bonyolult volt a konstrukció - ráadásul mindkét szereplő visszaigénylésre (pontosabban levonásra) jogosult volt, mi levontuk, ők nem, tehát a költségvetés nullán volt). Nyilván megállapodtunk egy kétoldalú önrevízióban, a pótlékot mi lenyeltük. A bírság több lett volna, de szerinted ez adócsalás elleplezése? Megjegyzem, nem a Kiemelt Adózók Igazgatósága tette a megállapítást. Erről van dokumentum (elévült már régen, tehát valszeg most már nincs, csak a lehallgatók kedvéért: ne keressék).
@Kuviklacz: az én tapasztalatom az, hogy általában az első eljárási hibára visszadobják a új eljárásra, de a 31-s/51-s problémáján rendre átlépnek, nem mennek bele a tényállásba, meg általában nem is értik, általános közigbírók; ettől függetlenül vannak más esetek vagy én találkoztam csak ilyennel, bár nem kevés esetet láttam;
valószínűleg nincs vizsgálati jkv. megállapítással, de van lehetőség bizonyos esetekben az felülellenőrzésre, s az esetek nagy részében nem is volt ellenőrzés vagy cask az ún. bizonylatok betekintése történt meg, ez nem keletkeztett lezárt időszakot, meg a statisztikát sem rontja; itt azért gyakran meg lehet állapítani a nem kellő gondosságot, az meg, hogy hol a befizetendő áfa?, hát akkor számolj el a nettóval is, ha nincs akkor az áfa 5x-t sikkasztottad... kevesen viszik a balhét a végén, főleg gombokért, ezekben az esetekben a strómanok akik elsőként kiszállnak és borítanak; én egyedi ügyben mondani semmit nem tudok dokumentumok/tényállás nélkül, milyen bután nézne ki az, nem? :-)
@Sir Bates dö Hól: Most akkor melyikünk pesszimistább? Én, aki szerint ez a törvénymódosítás adóhatósági önkényre ad lehetőséget, vagy Te, aki szerint nem ért semmit ez a törvényhely sem?
A kiemelteknél elég gyakran van ellenőrzés. Ha nincs ellenőrzés, akkor meg nehéz azt mondani, hogy csalás volt.
Szvsz az egész arról szól, hogy valakinek elege volt abból, hogy sokan azzal érveltek, hogy a multik nem fizetnek zsebbe, tehát a bérterheket befizetik meg nem értékesítenek számla nélkül, zsebre ÁFA nélkül, és most rájuk akarják húzni a vizes lepedőt. A birkanyájnak már ez a kiállás is úgy jön le, hogy a piszkos multik csalnak, akárni is jön ki a végén (hiszen mindenki kétségbe vonja, hogy bármi kiderülhetne, tehát az ürgének eleve igaza volt - szerintük. Emellett megalapozza a személycseréket az adóhatóság speciális ellenőrzési feladataihoz (ezt mondta az ürge, ugye?). Azt, hogy melyek lesznek ezek, a pesszimizmusodra bízom.
@Kuviklacz: nem vagyok pesszimista... realista inkább... nem a multik csalnak, ők csak a haszonélvezői... de tudják, hogy a beszállítóik okoskodnak az áfával... ha a beszállítóikat lekapcsolják, árat nem fognak tudni emelni (hova emeljenek?), majd vesznek moi termékeket vagy olyantól, aki nem csal... viszont az áfa az nem a politikát fogja gazdagítani, hanem bemegy a költségvetésbe... lopják ki onnan... a nav meg mindig is politikai befolyás alatt volt/van/lesz... ez a kkeu-i specialitás... mo mindenképpen nyer hosszú távon... az időt meg ki kell várni :-)... egyszer az az idő is eljön, mikor az ellenőr is felfogja, hogy az adózó pénzéből fizetik őt, akkor nem a basztatás lesz az elsődleges cél és a tudatát nem az íróasztal fiókos oldalának felsőbbrendűsége hatja át :-)
De az most komoly kedves varánusz hogy egy parlamenti vizsgálóbizottságtól vársz el bármit is? Hogy csak azon múlik hogy a nácikkal kiegyeznek-e? Dehogyis az isten szerelmére. Még ha meglennének az aláírások akkor sem lenne semmiféle érdemi munka. Ciklus végén vagyunk, hahó! Már EON ügyben is késő lett volna ez. Fidesz elhalaszthatja több hónappal a szavazás kiírását, következő évben pedig a választások miatt már nem lesz érdemi parlamenti munka. Semmi értelme. Ott van az ügyészség kezében az anyag, ha ők nem rendelik el a nyomozást akkor úgy is mindegy, egy akármilyen vizsgálóbizottság nem tehet semmit.
@Sir Bates dö Hól: Az a csalás, amelyet ez a derék ember előadott, egyáltalán nem importfüggő. Magyar szállító ugyanígy (sőt, könnyebben) tud csalni az ÁFÁ-val. A többi stimmel.
Alapvető különbség van aközött, hogy tudom, hogy valamelyik beszállítóm csal(Te nem tudod, amikor nem ragaszkodsz a számlához, hogy nem csak az ÁFÁ-t, de a TA-t se fogja befizetni a vállalkozó, és a pénzedből fizeti a minimálbéren bejelentett dolgozóit zsebbe? És mindenki tudja, aki lakást vesz, hogy hogyan működik az építőipar, hogy kevésbé érzékeny példát hozzak), és hogy közreműködöm benne. Egyébként ha a magyar "őstermelők" elvben legális adókedvezményei nem elegendőek ahhoz, hogy versenyképes legyen, akkor már baj van (sok oka van ennek).
@Kuviklacz: az ember által állított összegnél, csak külföldivel működik a rendszer :-)...
süti beállítások módosítása