Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/10/15/bekes-marton-nem-jo-blokkban-vagyunk-az-ertekrendszerunk-szerint-az-eszak-atlant... (2024.10.15. 20:47) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2013.03.30. 02:42 Fabius

Orbán: nem szépítem, befostunk!

Címkék: születésnap fidesz félelem pártállam székházfoglalás

Szeretteim! Ner és Párttársak, alapítók és később mindenhonnan idecsapódó politikai morzsalék!

Szeretlek Titeket! 

Már akit még van miért. Mert Stumpf Pistyut momentán már nincs. De ti többiek lehúztátok velem ezt a huszonöt nehéz évet. Kitartottatok mellettem jóban és rosszban, szívem összes melegét úgy sugárzom most felétek, mint egy sérült, hűtőszivattyúk nélkül maradt pufók atomreaktor. Mert bár nyugodt a felszín azért sérülten, robbanás közeli állapotban háborog a mély. 

Barátaim! Emlékeztek mennyire másképp képzeltük a negyedszázados jubileumot az Alakulás Dicső Napján?

Ki gondolta volna akkor, hogy ma, teljhatalmunk birtokában itt bámuljuk egymást ebben a dohos légópincében, torta és csimbumcirkusz, tapsorkánban vibráló levegő és tribününk előtt elmasírozó békemenet meg sehol? Kezünk integetés helyett a lassan de biztosan kialakuló nyombélfekélyünk kisugárzó fájdalmának helyét nyomkorássza enyhet remélve. Szánk vigyor helyett vicsorba torzul, gyermeki önfeledtségünkből is csak a zabolátlan utálat maradt amit a rohatt székházfoglalók iránt érzünk. Pedig ma megtehettem, hogy összegyűjtettem a mocsokosokat egytől egyig, és mindaddig a rendőrség vendégszeretetét élvezik amíg mi itt nem végzünk

orbán-pelikán_1.gif

Megtettem, mert megtehettem! Mégis mi ülünk itt egy nappal elcsúsztatva ezt a Dicső Napot, mi sutyorogjuk egymásnak vigasztaló hangsúllyal, hogy nem félünk, no para, és ők röhögnek mirajtunk meg fricskáznak önként jelentkezéssel. A kibaszott kurva életbe! Ha patetikusan akarnék fogalmazni azt mondanám, hogy olyan a mai nap, mintha Bencsik Bandi írt volna szatírát a Népszabadság pártélet rovata helyett a nyócvankilences Pravdába. 

Mi történt velünk, Barátaim?!

Büszkeségünk már a múlté? Elvesztettük a vidámságunkat, nem viháncolunk már Bayer Zsotyóval sem tortafűrészelés közben? Jó, az ellenség félelmetes és olyan erős mind a néhány tagjával, hogy rémültében még a beszakított bejárati ajtó is mutogathatatlanul, egy leesett forgács vagy malterpötty nélkül gyógyult meg magától. Ráadásul a kedves szüleik úgy rúgták fel a szereptévesztésből őket leugatni próbáló Kövér Lacát, hogy azóta Föld körüli pályára állva teljesít szolgálatot, mint idegesen tikkelő de mindent látó TEK műhold. Ti meg hiába pislogtok rám riadt bociszemekkel, én is csak azt tudom kimondani hangosan: befostunk, ez van! - amit innentől nektek sem kell szégyellnetek és magatokba fojtanotok, legalább ez hadd ne kínozzon belülről. 

Tudjátok készültem nektek pár idézettel egykori szakkollégiumunk névadójától, de...Ha most azt mondom, Bibó szerint "demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni" akkor azt azonnal elkezdik félremagyarázni. Hisz ők vannak kint és nem félnek, mi meg bent és a félelem dolgában a klott alsóba és tundra bugyingóba fektetett barnás nyomvonal elég árulkodó. Ráadásul az ezismegvót jelentést is sürgönyözni kell az MTI-nek, mert olyan mélyen vagyunk, ahol már térerő sincs.

Úgyhogy mielőtt a következő rajzfilm vagy táncolós animgif elkészül rólam a német közszolgálati tévében azt mondom, oszoljunk testvéreim, nincs itt semmi látnivaló. De csöndben, halkan, egyesével szivárogjatok a felszínre ha kérhetem, ne keltsétek a feltűnést.

Ölellek Benneteket, csókpuszi. 

1131 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr915183513

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hírérték: Orbán Viktor felakasztja 2013.03.30. 22:09:07

Régóta tudjuk, bölcs vezérünk körül gyakran sertepertél pár jól fizetett fotós-videós, hogy áhitatos facebook-lájkolói véletlenül se maradjanak le két gumicsizma-felhúzás közötti, falusi gyerek vagyok, az emberek embere, így pózoljak Árpi?, kész vagy S...

Trackback: Már rólatok szól 2013.03.30. 09:47:38

Volt egyszer egy párt. Fiatalok voltak, tele változtatni, a begyöpösödött, megújulni képtelen kommunista rendszert leváltani akarással. Sokszor nemcsak igazuk volt, de igen frappáns módon találták fején a szöget. Szerethetőek voltak, sőt, talán az egés...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@rodeo36: 1 éves, a golyóit az állatorvosnál hagyta(elnézést). Emlékei nincsenek, utálom a macskákat, de a párom sír. Szeretem ezt a dögöt.:)
@rodeo36:
Amiért beraktam, az a furmányos kérdés volt, hogy mi forog az esztergán. :)

Mérőpadon bemért szerszámokkal 2 óra alatt bőven fel lehet szerszámozni, programozni és legyártani az első MEO-képes darabot.
Ütközőt, nagyoló- és simítókést, átrakót soha nem cseréljük, azoknak fix helyei vannak.

Normál esetben gépolajjal hűtjük, cca. 2 műszakonként kell lapkát fordítani. A hűtés a film miatt nincs bekapcsolva!

A gép tömeggyártásra van kitökkintve, nem 1 darabra. Műszak alatt 400 db gyárt6ó.
A befogó közönséges előtoló hüvely, ami mm-enként van a géphez. Az alapanyag hántolt sárgaréz rúd 4 méteres darabokban.
@le Látó: Te kis szakember te. Jó látni ilyen hétköznapi embereket.:)komolyan,tényleg
@rodeo36:
Nem hiteles, mert a forrást nem tudom ellenőrizni, viszont van benne igazság, szerintem;
azt hallottam, hogy a labancoknál újraindították a szakképzést, mert nincs egy kurva egyszerű melósuk.
Szobafestő, víz-gáz szerelő, villanyszerelő, burkoló, kőműves, esztergályos, etc...

A globalizált hülye világ okán ők is beszívták a butykost, mert mindezen szaros kétkezi munkák nem voltak fontosak számukra, oktatás megszűnt. Minek is, hát az ilyen alantas tevékenységeket elvégzik majd a megnyitott munkaerő piac "nyertesei", amonnan nagyon Kelet Európából.

Csak ott számították el magukat, hogy a technikai fejlődés letette a névjegyét ezen alantas szakmákban is, nem lehet amai világban egy gázkészülék szerelőnek avval a tudással érvényesülni, amivel C-mittudoménhányas FÉG cirkót javított húsz évig. Ez a tudás kuka és a továbi is, ha nem képezi magát.
Egy tetű Buderus, vagy Junkers szar is, olyan elektronikával rendelkezik, hogy magának a működési elvének megértése is tanfolyamot kíván.

Az más kérdés, hogy mint intelligens szardarab, három év után, ön megsemmisíti magát. Erre van programozva, mert ha húsz évig tartana, ki a fasznak adná el a gyártó a megtermelt újabb szarjait?
Igaz ez az én területemre is, szóval ma már tisztában kell lenni olyan alapvetésekkel, amik elképzelhetetlenek voltak húsz évvel ezelőtt.

Ja, ugyanez vonatkozik egy kőműves mesterre, vagy egy a szakmáját magas színvonalon művelő burkolóra is.
Nem lefikázva az értelmiséget mondtam mindezt. Rájuk is pont akkora szükség van, mert ki a fasz tuggya legyártani a CNC tudásával az Audi motort, ha azt nem tervezi meg neki a mérnök és magyarázza el, hogy; bazmeg ezt így, meg így" ?

Gondolom én barom
@le Látó:
Ez a vidió nem semmi.
Aki érti miről szól, az tudja mit jelent ez a technológia.

Kurva jó
@rodeo36: Te örültél valaminek úgy, hogy nem szeretted? Hülye vagyok szeretek egy macskát! Vagy a családomat szeretem?:)))
@Knósszosz: "Te, nekem is van egy, szintén a kölyök hozta tavaly, az érettségiéről.
Rakjuk össze a kettőt és házaljunk!
Állítólag másfél millió barom van ebben az országban, csak találunk belőlük kettőt, akikre rásózhatjuk, nem?"

Ekkora mázija csak egyszer van az embernek életben.
De gondolkodtam rajtad, és látok egy (illetve két) halvány reménysugarat.
1. Próbáld meg aláíratni az alaptörvényt a Mesterházy, Schiffer, Kónya Péter trióval!
Így mint unicum, lehet hogy néhány ezerért új gazdára találna.
2. Vedd a fáradságot, és böngészd át az egészet töviről hegyire, hátha tévnyomatos ritkaság ,mint az 5000 Koronás fordított Madonna(azzal megtudnád csinálni a szerencsédet).
Én nem házalnék vele, mert még véletlenül magamhoz csöngetnék be, és kapnék egy nagy büdös pofont (az meg nem lenne jó, mert ma is gyúrni voltam)! :-)
@le Látó:
Ezüstacél rudat kaptunk, hogy abból fürésszel és reszelôvel készítsük el a kalapácsunkat. Egy élmény volt...
@le Látó: ez világos de én a mérőpad idejét is beszámítom,mert ha 200000 darabra kell szerződni minden másodperc számít

a tűrés től függően (ez a darab nem egy nagy dili ebből a szempontból) az ütközőket is meg kell vizsgálni én csinálnék készüléket erre...de 400 darab nem egy nagy ügy műszakonként és ajánlott lenne 3 műszak...én tolózár elemeket esztergáltam revolveren (még a kőkorszakban, Angyalföld) és második napon már legalább 250 darabot csináltam (de a szám nem pontos mert olyan régen volt, de ládában gzűjtöttem amit időnként a targonca elvitt)

brühühühühü

a CNC-nek még közepes darabszám esetén is van előnye tartja a minőséget
@taga20:
A macsek okos, az enyém négy nap után...
Szóval visszajött a dög és néha nem tudok írni tőle, mert az ölemben döglik és figyeli hogyan szaporodnak a karakterek a monitoron.
Mocsok!

Örülj neki!
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Te egy ügyes informatikus vagy. De ezt az acél dolgot hagyd meg nekünk.:)
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
Te is...-:(((
Ez valami perverzió volt a Hernád utcában??
Ja, múltkor Surek tanár úrra utaltál, vagy már őt sem ismerted?
@Knósszosz: Szóhoz se tudok jutni. Ostoba állatok. De a családom oda van és vissza. Én is megkönnyeztem a Ben Hurt.most meg a macskát. A kurva életbe!!!:)
@Knósszosz: pedig ez nem mai. Minden gyártó tesz fel videót. Köszi.
@taga20:
elektronikai mûszerész képzés majd fél évig fémipari alapképzés és mûhelytakarítás volt... Átviteltechnika címszóval meg gyôztünk rakodni.
@huzzadneki shakespeare:
1: Bajnait kihagytad
2: Nem böngészem át, már a kiadása pillanatában remittenda volt. Sajnos semmire sem használható, a benne lévő képektől felsírnak a gyerekek éjszaka, nem nedvszívó papírból készült, nehezen is ég, szóval szart sem ér.

Most mit csináljak vele, ha már te is kételkedsz??
@Knósszosz:
pontosan így van...észak amerikában az utóbbi hetekben vadi új vállalatokat alapítottak ilyen munkákra, komplex tudás kell mérnöki és matematikusi és mechanikai de ezek összes variációjára, mindent ajánlanak mert nem tudnak szerződni nincs ki legzártsa amire a vállalat létrejött...és ezek milliárdos vállalkozások

ha bemész a Óbudai egyetemre és a Népszínház utcába a Bánki Egyetemre ott láthacc nyalánkságokat

brühühühühü
@rodeo36: "dugd el jól...nagyon rövid időn belűl milliomos lehecc a londoni raraity market-en ha ott felajánlod

jövő márciusban

brühühühühü "

Most hogy mondod, tényleg jobb lesz elrejteni. Ez is van olyan cifra darab, mint az a Vizsolyi Biblia!
Meg aztán a németek teleordibálták vele a tévét, meg a rádiót. Lehet, hogy a turisták rákattannak, és kelendőbb lesz mint a matyó baba!
@taga20:
Az öregedés jelei. Apránként szemüveg kell, meg via... :)
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: nekünk hidegvágó volt, de nem ezüstacélból. Osztályozták a fűrészelést, a reszelést, a furat fúrását, polírozást és a végén az edzést kokszban.
Ma nem lehet szakközépiskolában gyerekeket dolgoztatni :( ezért eladták a gépparkot is, amivel az iskola keresett bérmunkában.
Szülők méltatlankodnak, hogy piszkos a kölök. Bakker, íratta volna gyógyszerésznek. A fémipar nem patika.
@le Látó:
Én nem szakemberként, csak csodálom...
Azt, amit eddig láttam ( kézzel cserél szerszámot, aztán munkadarabot kivesz, oszlops fúróba befog... izé és izé ), szóval ehhez képest, ez nem semmi nekem.
@rodeo36: és ha a lapka kopik, csak átírod a korrekciós tárban a hosszat, mechanikához hozzá nem nyúlsz.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: A cerkám áll mint a cövek. De látom rajtad az átkosban születtél, mint én:)
@Knósszosz: Apukám egy időben a Ganzban volt szerszámkészítő. Csodákat regélt a finom kezű esztergályosokról, akik a századmillimétert is érzékelték a tapintásukkal.
@le Látó:
Nálunk ott méregette sublerrel a fél mûhely az elkészûlt kalpácsokat(méretek, letörések, szögek), majd miután megkaptam, hogy az enyém lett a legjobb, pár napon belül ellopták... :(
@Knósszosz: Először nekem is az volt. Teli is volt a pelus rendesen, pedig papíron tudtam mindent. :)

Leizzadtam, de jó lett és nem mentek egymásnak a tornyok. Ma már más a melóm, pedig szép volt.
@taga20: ja, és a végén olajban kékítettük be...
@Knósszosz: Angliában ingyen tanfolyamokra várják a leendő víz-gáz-villanyszerelőket. Aki magyar kimegy, és rendesen tud dolgozni, az baromi jól járhat. Most a krízis miatt a régi lakásokat, házakat újítják inkább fel, tisztességes, jó mesterek megcsinálhatják a szerencséjüket, annyira nincs ember. De még az ablak-, és ereszcsatorna-tisztítással is.
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Te szájhős te. Gyere ki a hóra egy kalapácsreszelésre!:)
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: "Átviteltechnika címszóval meg gyôztünk rakodni. "
Átvittétek a cuccost egyik raktárból a másikba, vili.
@taga20:
Ott röhögtek rajtunk, mert egy fûrészlap elfogyott, mire 2 kalapácsnyi anyagot levágtunk, olyan kemény volt... szóval nem viccelôdni ezzel...
@le Látó:
látod? erre most nagy hírtelen nem is gondoltam...persze az elektronikának is dolgoznia kell

brühühühü
@épészmérnök:
:) vili... Bár amikor a lakatosmûhelyt kellett kiganézni pihentetéskép...
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Te is tudod én is tudom, hogy ezt nem érti majdnem senki. Én meg evvel dolgozom nap mint nap, és szeretem mint az egy hét után megkerült macskánkat.:)
@épészmérnök:
Hmmm... apukád lehetett olyan finom kezű mester, mint azok az emberek akik ma már művészek (régen is azok voltak - szerintem ), a régi fazekasok. Engem kölyökkorom óta lenyűgöz, ahogyan egy darab agyagból mi alakul ki a korongon a kezük alatt.
Elképesztő!

Amikor én voltam gyerök, ilyen műsorok is voltak a fújabelemjönki, coccialista szünidei matinékban. Ott láttam először.
Meg a Cimborát, meg a Fabulát, meg egy csomó olyan műsort, amelyek miatt nem tudok focizni.
Miattuk maradt ki a grund és jött helyettük a könyvtár. Nem is vagyok férfi, pfejj... de nem bánom.
A pénztárcámat igen, a könyvtáramat viszont nem cserélném el a Cáratyuskáéval.

Az övében mit találhatnék?
Puszinyuszi kalandjait a legnagyobb karakterekkel, oszt úgy is három kemény oldal?
Ádventi koszorú az milyen húsvétkor, szaros skárplival az asztalon billegve fellógatni?

Ezek mindig tökön szúrják magukat??
@le Látó:
Szép szakma!
De mondom még egyszer, nem értek hozzá, csak a volt barátném apukája volt művelője, de ő sem cé&cé szinten, na.

Viszont csodáltam mindig, mit lehet egy ilyen szerkezettel alkotni.
Apósom, ha nem volt bebaszva, hülyeségből olyanokat rittyentett elkápráztatva a haveromat meg engem, hogy ihajj!

Ez tudomány, olyan mint a klasszika-filológia, csak más dimenzióban. Kovács János síkköszörűs szakmunkás is nagy érték a maga területén, ahogyan a magáén Trencsényi-Waldapfel, vagy Devecseri Gábor.
Ezt kellene megérteni sok faszkalapnak, talán megszűnne a szocializmusból ránk ragadt ellentét a melós-értelmiség között.

Sajna ehhez sem nőttünk még fel.
@Knósszosz: Életemben először hallom a síkköszörűt az interneten.:)
@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:
Rémálmaimban se gyöjjön elő a kalapácsreszelés!!!

Mikor kiment pisálni az oktató elvtárs (akkor még így kellett hívni), ott tolongtunk a köszörű előtt, volt akinek sikerült könnyítenie, volt akinek nem.-:)))
@taga20:
Konzultálj Rodival, ő is tuggya (jobban) mi az, szerintem!
@taga20: Semmi különös, ez egy közepes sűrűségű és minőségű szerkezeti acél. A hídépítésnél igen elterjedt, de forgácsolásra is kiválóan alkalmas.
Azt tudtam, hogy az S az a kéntartalomra vonatkozik, a többi jelöléssel azonban én sem vagyok tisztába.
Húsvéti vers:

Itt a Húsvét, itt a nyúl,
Viktorunknak alkonyul!
@Knósszosz: " szocializmusból ránk ragadt ellentét a melós-értelmiség között."

A szocializmusban a munkást állították piedesztálra, és az értelmiségieket szorították hátra. Az értelmiségi szakmákban a mai napig lényeseges kevesebb a kereset mint más országokban. Az értelmiségtől féltették a rendszert. Akárcsak Orbán a sajátját.

Akkora nagy ellentét nem lehetett az emberek között, mert hiszen soha olyan társadalmi mobilitás nem volt, mint akkor, a munkásszármazás előnyt jelentett. Ezzel, persze, sokan jutottak eggyel magasabbra, mint amire alkalmasak lettek volna.

Korábban, a Horthy-rendszerben a paraszt és a proli szó sértés volt, és a nincsteleneknek esélyük sem volt továbbtanulni, az elemi iskola hat osztályos volt, a gimnázium nyolc, de fizetős. És csak onnan lehetett egyetemre kerülni.
@huzzadneki shakespeare:
Kedveled a Sci-Fi műfaját?
Az ellenzéki töketlenkedés alapján, egyenlőre Lem, vagy Asimovagy?

Nem bántásként, csak érdeklődöm.
Én már betöltöttem a tollamba a zixet, sejted kire nem húzom, csak azt gondolom, egyenlőre nincs okom optipista lenni, ha összefogásos győzelemről hallok különböző holdban lévő víziók okán..

Szocik még mindig egyedül, majd ők, mint váltópárt?
Rodi, hitelesítsd lécci, ide a pontozott részre:
..........................
@huzzadneki shakespeare: Ált. rendeltetésű szerkezeti acél (S = Steel), a régi magyar szabvány szerint cca. A44 és A50 közöttinek felel meg.
Utána a szakítója MPa-ban (355)
Nos a J2-t nem tudom biztosan, de a J az ütőmunkára (KCU) vonatkozik vmilyen hőfokon.

Sztem keress rá vmelyik váltólapkás kata végén.

Amikor bevezették a minőségbiztosítást, minden rajzon át volt húzva a régi jel és feléírva az új jel. Persze ettől a rajzhibák nem szűntek meg, de arra nem láttak rá, tehetség híján.
@taga20: húsdaráló késekhez jó műszer :)
@Knósszosz: Szerintem nem!:)csak vetít
További szép estét mindenkinek!
@épészmérnök:
"A szocializmusban a munkást állították piedesztálra, és az értelmiségieket szorították hátra."

Pont erre akartam utalni, megfogtad a lényeget. Vagy nem?
Én a mai helyzet akartam egy mondatban megfogalmazni, hotyhátmostan meg pont fordítva van.
Most az értelmiség van piedesztálon, a melós meg egy alacsonyabb rendű szar.
No persze csak azoknál, akiknek az intelligencia szintjük kiteljesedik Rubint Réka lájkolásában.

Nincs vita közöttünk, szerintem ugyanarról beszélünk, a tejjeskiőrléssűliszttel ehetetlen szart gyártani nagy biznic, ám!

Ott mennyi az idő?
Itt elég éjfél van má, lassan...
Ha rákeresel, teli van vele a net. :) Tesztkérdésnek jó volt, megettem, mert én sem kerestem rá csak utólag.

jó8
@taga20:
Ne köszörülj ma má', inkább örülj a skaccnak!
@le Látó: Te, nem úgy volt, hogy lefekszel?:)))
@Knósszosz: Igazad van, bármit jelent is a skacc!:-)
@le Látó: Na, ha az S nem a kéntartalmat jelöli, akkor a "nagy tudású", hegesztő szakmérnök ismerősöm igencsak elégtelenre vizsgázott!
@taga20:
Skacc-maccs-míjáoúú... jó éjt!-:))
@Knósszosz: Te a macskát hagyjad. Ő most a némbörvan.:)
@GeoCracker: Gerendás "emigrál", s tárt karokkal fogják várni. Persze nem a zenéje fog kelleni, sokkal inkább búcsúlevelének első fele. Mert igen, jó pont lesz majd a magyarok "szokásos fasizmusáról", "idegengyűlöletéről" értekezni Berlinben, Párizsban, Bécsben, vagy a "művelt nyugat" bármelyik pontján. Talán még hozni is fog a konyhára pár eurócentet, bár meg kell jegyezni, e tekintetben jelentős konkurenciára számíthat, van pár jeles magyar értelmiségi, aki ebből él Európában. :)
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Te egy közgazdasági zseni vagy mint matocsi, de ez nekünk hol a faszba jó?
@taga20:
Oké!-:))
Macskák sztornó, ilyenkor már amúgy is alszanak.

Viszont: "de ez nekünk hol a faszba jó?
" - úgy vélem, valami homokszem került a nyugalmi gépezetbe.
Miért?-:)
@Knósszosz: "Kedveled a Sci-Fi műfaját?
Az ellenzéki töketlenkedés alapján, egyenlőre Lem, vagy Asimovagy?

Nem bántásként, csak érdeklődöm.
Én már betöltöttem a tollamba a zixet, sejted kire nem húzom, csak azt gondolom, egyenlőre nincs okom optipista lenni, ha összefogásos győzelemről hallok különböző holdban lévő víziók okán..

Szocik még mindig egyedül, majd ők, mint váltópárt?
Rodi, hitelesítsd lécci, ide a pontozott részre:"

Téged aztán nem ejtettek a fejedre!
Kis srác koromban kihoztam a könyvtárból Stanislaw Lemtől a Magellán-felhőt,többször elolvastam, és "elfelejtettem" visszavinni. De nem volt gond belőle, mert ismertem a könyvtárost, és utólag leselejtezte (még most is megvan)
Asimovot is olvastam...... (A TÖBBIT HOLNAP, MERT MOST MENNEM KELL!)
@huzzadneki shakespeare:
Jó éjt, halmozottan jó éjszakát!
@huzzadneki shakespeare: gúgli nélkűl a lábszagod fakauri-ban?
de ha igen, akkó:

www.steelnumber.com/en/steel_composition_eu.php?name_id=850

van ott egy sor tábla, és ez acélszabvány, ötvözetlen szerkezeti acél (tele ötvözőkkel a tábla szerint) europai szabvány

izgis meghatározás

brühühühü
@huzzadneki shakespeare: ndem lesz egyedüli párt, csak szövetség győzhet...a többi szájtépés...az agitpropjuk kibaszott szar még a Bajnaiéknak is vagy titkolják (tőlük sokkal többet várok)

brühühühühü
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:

ez egy idióta újság idióta cikke

brühühühühü
@taga20: régi géptipus, sokat fejlődhetett, szerszámkészítésnél jó, ahol nagy -kis tűrésmezejű- öntött vagy kovácsolt vas/acél darabokat kell finomforgácsolni, szerszámgépiparban a csúszófelületekhez...az öntöttacél egyengető vagy etalon sík lapokat példáúl nem köszörülik, hanem kézzel hántolják, ránézésre a fénysugár a mérce egyébként a kszörülésnél is

a tréfa az, hogy van olyan amelyik légpárnán suhan kézzel előtolható ehhez egy hatalmas öntött acél asztal kell amire mágnesezéssel rögzítik a munkadarabot de van olyan is ahol a repülő forgó kő lebeg a munkadarab felett ami egy csúszóasztalon alternál akár több métert is

és ezek variációja

brühühühü
@taga20:

ez pölö márványt políroz

www.achilli.com/index.php?lang=en

de lehet acélt is ugyanígy

brühühühüh
@rodeo36: "gúgli nélkűl a lábszagod fakauri-ban?"

A google nem mindig elegáns! Az olyan, mint a kínai Versace, vagy csalni a Mensa teszten. :-)
Jó éjt!
@taga20: Egy automatának mindegy. Amíg kap áramot, addig gépiesen adagolja, amire beállították.
@rodeo36: Hát, Rodeo, dolgoztam gyárban, de ilyenben nem... ez kimaradt az életemből :-(
@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu: Engem jobban zavar, hogy szép számmalitt élnek olyanok, akik a rasszizmus mglovagolásából próbálnak maguknak népszerűséget és tőkét grundulni.
@GeoCracker: Ezt nem értem. Mondj példát.
@Knósszosz: Lem-től mire gondolnál? A Pirx egyik történetében is van egy tanár, aki állandó önerősítésekre hajt. A robotja lezuhan űrhajóval inkább. Meg ott az Úr hangja.

Asimovtól meg ott az a lord, aki maga még véletlenül sem tur ki semmit, hanem csak a mások szellemi hordalékát szemezgeti...
@épészmérnök: Párszor pedig már körbejártuk azt hiszem. Pl. a kormányzatnak nem érdeke a szegénység felszámolása mert kiváló bünbakképző és feszültséglevezető szerepet kap. Ha cigány azért, ha nem cigány akkor mehet a szőkék közé.
Alkalmasint rasszizmus 40 évvel ezelőtt is volt. De ez a fajta politikai meglovagolása, és a hatalombiztosító gárdák erre alapozott fenntartása hiányzott.
Alkalmasint gárdistának lenni is lehet üzlet. Ha munkanélküli és ott levest kap. Közben kiélheti a hatalmi portás-effektust is.
Példaként Orbántól Vonáig a paletta adott.
De nem csak ketten vannak persze. Egész hierarchia épült ki. Ebben kis hataloméhes csavarkaként ott van a patai polgármester is. Egész le azokik, akik hatalma már tényleg csak a köztörvényes hatalomgyakorlásig terjed.
De megteheti, mert Pintér legényei vigyázzák Vona legényeit.
@GeoCracker: Ez egy nagyon jó összefoglalás, már értem. Én az ellenkezőjére gondoltam, mármint hogy egyesek szerint az üldözöttségre játszanak rá. Minthogy tőled nem ezt vártam, egy kissé megdöbbentem.
@épészmérnök: Akkor tényleg félreértettél volna :-) Jobb is, hogy tisztáztuk :-)

Egyébként a világ nem fekete vagy fehér, és biztos vannak olyanok, akik az alaulteljesítéskor kiosztott szemrehéányáskor azt mondják, hogy azért bántják, mert fekete, barna, lila, kockás, stb. Ezt a széljobbon fel is hánytorgatják olykor.
Csak azt felejtik hozzátenni, hogy ennek is az ad lehetőséget, hogy az emberek a kialakult helyzetben azon sem lepődnének meg, ha ténylegazért kap elutasítást egy állásinterjun, vagy rugják ki. Mert a jobboldal olyan helyzetet teremtet, hogy egy ilyen indokra sem lehet egy "na ne hülyéskedj" felkiáltással legyinteni.
Ezt meg csak a hirTV szüszsenetéhez :-)
endresy.blogspot.hu/2013/04/a-hirtv-celpontositott-kolyok-ongolja.html

A végén a véleményem a jelen ellenzékről :-)
"Az egyetlen, amiért a kormányzat tényleg hálaimát rebeghet az nem a támogató barátok sora. Sokkal inkább az az ellenzék, mely helyett a blogvilág csapja le a labdákat, vitatja meg az összefüggéseket. Miközben az egymással a meg nem szerzett hatalom előzetes elosztásáról vitatkoznak azok, akik állítólag le akarják váltani Orbán Viktort. A hírTV-hez, Kuminhoz hasonló barátoktól bármikor elbukhatna a kormány. Az ellenzék jelenleg tapasztalható ténykedésétől viszont soha."
@Knósszosz: "Kedveled a Sci-Fi műfaját?
Az ellenzéki töketlenkedés alapján, egyenlőre Lem, vagy Asimovagy?

Nem bántásként, csak érdeklődöm.
Én már betöltöttem a tollamba a zixet, sejted kire nem húzom, csak azt gondolom, egyenlőre nincs okom optipista lenni, ha összefogásos győzelemről hallok különböző holdban lévő víziók okán..

Szocik még mindig egyedül, majd ők, mint váltópárt?
Rodi, hitelesítsd lécci, ide a pontozott részre:"

Téged aztán nem ejtettek a fejedre!
Kis srác koromban kihoztam a könyvtárból Stanislaw Lemtől a Magellán-felhőt,többször elolvastam, és "elfelejtettem" visszavinni. De nem volt gond belőle, mert ismertem a könyvtárost, és utólag leselejtezte (még most is megvan)
Asimovot is olvastam...... (A TÖBBIT HOLNAP, MERT MOST MENNEM KELL!)

FOLYT..., de a legtöbb időt talán a Kuczka Péter gondozásában megjelent novellák (Galaktika) olvasásával töltöttem.

A választ én nem is a megírt művek alapján, hanem inkább a szerzők emberi oldalát vizsgálva közelíteném meg.

Lem lengyel volt, ha jól tudom Bécsben élt, és ott is halt meg.Ő volt az, aki az idő múlásával a saját műveit egyre rosszabbnak vélte, talán még szégyellte is azokat.

Asimov Orosz származású volt, zseni és zsidó.

Lem = E2014, Asimov talán = LMP, vagy az abból kiváltak (de az is lehet, hogy teljesen rossz irányba mozdultam el)??

Azt, hogy kire nem ikszelek, azt én is biztosan tudom. Hogy kire igen, az még számomra is valamiféle Stonehenge.

A szocikhoz talán visszatántorognak néhányan a bizonytalankodók közül. Sokan úgy lehetnek ezzel, hogy akár magával az ördöggel is szövetkeznének, csakhogy megállítsák Orbán ámokfutását.
@GeoCracker:
Kölyökként kedveltem a műfajt, olvastam klasszikus Sci-Fi íróktól és „egykönyves” szerzőktől is.
Matek órán Galaktika a pad alatt ( Ildi néni megfelelő jutalmazása mellett -:(( ), a szintén Galaktika névre hallgató sorozat és a Kozmosz fantasztikus könyvek olvasása, végig kísérték a kölyökkoromat. Lemtől az Úr hangja, az Éden és a Solaris amit magamhoz vettem úgy harminc éve, a többi már homályos.

Asimov trilógiáját is olvastam, de az utólag írt előzményeit már nem. Nem csak azt nem, sok mást sem. Az Alapítvány nekem nem tartozott a kedvenceim közé, de hát ízlések és pofonok. Nála jobban kedveltem Clarke-ot, amit azért is furcsa lehet, mert ők egyébként jó barátok voltak és kölcsönösen tisztelték egymás munkásságát, szóval (…) fene se érti.
Clarke viszont nálam örökre bevéste magát az Űrodisszeiával. Ha úgy vesszük az is három „felvonásos” mű. A könyv és a film is olyan, hogy ha csomagolni köllene és költözni, a fontos dolgok között lenne amit vinnék magammal. Nem akarom fetisizálni, mert hülyeség, van még sok más is.
A film hatása olyan élmény volt számomra, hogy az első megtekintésének az emléke még most is bennem él. Gondolj bele, mikor a Pirx kalandjainak S-100-as Skoda hátsó lámpáján, megy kotyogó kávéfőzőn ( mint űrhajó!? ) edződött szeme meglátta Kubrick rendezését, ott szart be a kispesti Kölcsey moziban, majdnem szó szerint!

Számomra a lényeg; kedvelem a műfajt, de legalább annyira kedvelek más jellegűeket is.
@huzzadneki shakespeare:
A fentieket neked is küldöm, avval a kiegészítéssel, hogy nem akartam politikai párhuzamot vonni az említett írók és a mai szarházi politikus trógerek között.

Csak dumcsiztunk egy-két szót a műfajról, viszont kösz az érdeklődést!
Cserébe mondom néked, Lem Krakkóban halt meg és nem emlékszem, hogy huzamosabb ideig Bécsben élt volna.

Ha van infód oszd meg lécci, én így tudom.
Üdv!
@Knósszosz: Ifjabban végignyaltam aamit csak elértem a műfajban. Galaktika, Kozmosz, Kriterion, stb.
Az a Kölcsey mozi volt a Csokonay utca sarka környékén?
Az Éden naggyon jó. és a Legyőzhetetlen is Lemtől.
Nekem bejött Asimov is. De Clark is. A Ráma nem annyira, de az olyanok, mint a Holdrengés igen. És tetszett, néha ma is előszedem újraolvasásra Carsac-tól a Sehollakókat.
Az Ürodisszea tényeg jó. Bár Kubrick nagyon hosszú belőle :-))
A minap azért megnéztem. Már nem is tudom hányadszor.
De hogy csapongjak, a Messier 13 is tetszett (L. Menghini)
Egyébként filmileg a Pirx elég gagyi volt. Ahogy z Orin űrhajó is, de a Feladat is az Orion-TV-kkel :-)
az volt a szocreál filmművészet. Nálunk és az NDK-ban. Mert Tarkovszkij ugyanabban a korszakban nagyot alkotott a Piknik a senki földjén -bőlSolaris sem igazán :-)
-ből. _igaz az nem igénylet űrhajókat, ahogy a _ Solaris sem igazán :-)
@GeoCracker: És hol maradt Bradbury?Há? :)
A Pirx könyvként az egyik legjobb a témában, a film nem "elég gagyi" volt, hanem negatív csúcs. A sárga gumicsizmás (magyarosch) űrhajósokkal, a piros skai luxusfotelekkel, a citromprés űrállomásokkal ... De főleg azzal, hogy Lem gondolataiból egy sort sem "mentettek át."
Én a Feladat miatt emelem magamnak Lem, Asimov és Bradbury mellé Zsoldos Pétert.
Ja, és Aldiss Amíg világ a világ-ja.
@sortelen: Azt hiszem sokáig lehetne az emblematikus írókat sorolni.
Igen, a Fahrenheit :-) S még jó pár más.
Aldiss-tól a NonStop (Amíg világ a világ) nagyon jó, de a szürkeszakál is :-)
Vagy Simak Város-a.
Vagy Wyndham Ujjászületés-e (minden magyarkodóval elolvastatnám), esetleg a Triffidek napja (biológusoknak :) )
Vagy Hoyle Ossziánja
Vagy Darázs Endre Vércsapja (Galaktika 4-es kötet)
Vogt novellái uott az Emberautomata, és könyvai (pl. a világpolgárságról)
@huzzadneki shakespeare: "Lem = E2014, Asimov talán = LMP, vagy az abból kiváltak (de az is lehet, hogy teljesen rossz irányba mozdultam el)??"
Ez hogy? Mér? Mitül?
@sortelen:
Hogyhogy hogy? Ezt úgy kell nézni, mint amikor tűzoltónak jelentkezik az ember. A pszichológusnő elé tol egy képet, nagy tintapacával.Hunyorogni kell egy kicsit, és meg kell mondanod, hogy mi lát ki belőle!
@huzzadneki shakespeare: Lájfeszt. Ennyivel nem úszod meg.
Mi a különbségük specifica differentiája? :)
@sortelen: A véremet szívod! Sajnos nem birtoklom Longinusz lándzsája.
De kíváncsian hallgatlak, mik azok a különleges sajátosságok amiben nem egyformák (már ha a két író közötti eltérésre gondoltál).
@huzzadneki shakespeare: Mi az, hogy "sajnos", há?
Lem - többek között - erősen filozófikus alkat, sokkal közelebb Bradburyhoz, mint Asimovhoz. Asimov a tudományos ismeretterjesztés Bernsteinje. (Amikor ezt mondták neki, felhorkant: egy frászt! Bernstein a zenei ismeretterjesztés Asimovja!)
A Csomolungma is magas, a Mont Blanc is.
Egyébként szívja a nyavalya... :)
De hogyan jutottál magyar pártpolitikához rendelni ezeket az elmeóriásokat....?
@sortelen:

Knósszosz volt a hunyó, ő dobta a magas labdát, a következőkkel:

Kedveled a Sci-Fi műfaját?
Az ellenzéki töketlenkedés alapján, egyenlőre Lem, vagy Asimovagy?

Nem bántásként, csak érdeklődöm.
Én már betöltöttem a tollamba a zixet, sejted kire nem húzom, csak azt gondolom, egyenlőre nincs okom optipista lenni, ha összefogásos győzelemről hallok különböző holdban lévő víziók okán..

Szocik még mindig egyedül, majd ők, mint váltópárt?
Rodi, hitelesítsd lécci, ide a pontozott részre......

Beethoven meg a zene Mozartja! :-)

Egy két regényt olvastam tőlük, műveiket nem elemeztem, de amit leírtál, azt maximálisan el kell hogy fogadjam.

Igen, Asimov tényleg jó fej volt. De még szerencse, hogy anno nem azt mondták neki, hogy te Isaac, tudod-e, hogy te vagy a Sci-Fi írás istene.
Miért??? Mert még kitalált volna szaladni a száján, hogy neeem, Isten a teremtés Asimovja!
@sortelen: Kissé egybemostam, de az én válaszom a Beethoven-nél kezdődik
süti beállítások módosítása