Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: "„Ez egy biankó felhatalmazás, az OBT maga sem ismeri a részleteket, hogy mit tartalmaznak a kormá... (2024.11.21. 18:55) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.11.07. 06:17 Fabius

A választóival vagy a választóiért harcol az LMP?

"Próbálom én, unos és untalan
De egyszerre vagyok súlyos és súlytalan
Ahogy erőlködök, újra talpra állok
Akkor is vagyok, ha semmit nem csinálok

Gyöngyöt szórok a disznók elé, adom a pofont a szarnak
Kalimpálok a semmi után, fejjel megyek a falnak

Próbálom én unos és untalan
De egyszerre vagyok biztos és bizonytalan
Ahogy erőlködök, újra talpra állok
De akkor is vagyok, ha semmit nem csinálok

Gyöngyöt szórok a disznók elé, adom a pofont a szarnak
Kalimpálok a semmi után, fejjel megyek a falnak"

(via)

 

Érdekes törésvonalas fejtegetésbe bonyolódott a HVG az LMP tagsága és szavazóbázisa közötti viszonyban. Érdekes, mert az a faramuci helyzet áll fenn, hogy  tagság és a szavazóbázis véleménye talán a párt fennállása óta most fedi egymást a legkevésbé. Mi, akik az ökopolitika helyett a parlament vérfrissítését, a korrupció elleni fellépést tartottuk fontosnak 2010-ben mikor az LMP-re szavaztunk, azért túlnyomó többségében protest szavazatot adtunk a pártnak. Adtunk egy lehetőséget a bizonyításra, amivel felében harmadában sem sikerült élni eddig. Vannak pontok amikkel elégedettek vagyunk, és vannak amikben két éve gyakorlatilag csak a kritikát tudjuk megfogalmazni. Most meg eljutottunk oda, hogy döntenetek kell: velünk, vagy nélkülünk akartok menni tovább?

 

lmp-schiffer.gif

 Az Orbán kormány elkúrása és a kétharmad minden eszközzel visszaélése elsőszámú céllá tette a kormányváltást ebben a szavazótáborban. A szocikat is utáltuk, de ami most megy azzal sikerült őket is alulmúlni, ez nem vitás. Viszont Viktor és a haverek rendszere nem hagy sok választást valamiféle választási szövetség összegründolásán kívül, ha le akarjuk őket váltani. Ti meg ebben nem látszotok partnernek, ami elég baj. A húzódozás okát értem, és bizonyos mértékig respektálni is tudom, de ettől függetlenül ideje lenne nektek is szembenézni önáltatás helyett a tényekkel:

 - A ciklusfelezőre az LMP nem volt képes tömegpárttá válni, amelyik önálló pólusképzésre képes. A mozgósítási képességetek finoman szólva nem huszáros, az emberekkel a hangot nem vagy nehezen találjátok. A bénakacsa megszólalásokkal céltáblát csináltok magatokból olyan ügyekben is, amivel ti magatok sem értetek egyet, lásd veszprémi megszólalás jobbikos vonuláskor. 

 - A párt maga kicsi, cserébe nehezen mozduló, lassú és béna. A bázisdemokrácia szép és nemes dolog, viszont a teszetoszaságot hordozza egy olyan politikai környezetben, ahol a kétharmad két hét alatt harmadik verziót dobja be pl a regisztrációról, a jegyzők kimennek házhoz, vagy nem, vagy mégis, de akkor pontosan kihez és minek témában. Orbánék színeváltozásának gyakoriságában erre a szarakodásra nincs idő. 

 - A gazdaságpolitikátok továbbra sem olyan, hogy önállóan csak rátok mernénk bízni a matolcsyzmus szeméthalmának elpucolását. A minden évben kidolgozott alternatív költségvetés dicsérendő, de a választások idejére jó eséllyel kialakuló stagfláció kezelésére kevés. 

 Ezek olyan tények, amikkel lehet vitatkozni, csak teljesen felesleges. Innentől pedig adnia kéne magát a felismerésnek: Az LMP önálló pólusképzőként nem lesz képes kormányt váltani, és el kell döntenie, hogy az alakuló választási szövetségben hajlandó-e testhezálló szerepet játszani. Mert van ilyen. Ha arra koncentráltok ami faszául megy. Ugyanis az a tábor, ami helyettetek Bajnairól és Oszkóról elhiszi, hogy képes lesz a gazdaságot gatyába rázni, a választási szövetség várható sokszínűsége miatt nem feltétlenül hiszi el a korrupció elleni harc és a földügyek elégséges képviseletét kellő biztosíték, a nyakukba lihegő korrupció és átláthatóságpitbull schifferandrások, kifent kaszával földet foglalni képes szabórebekák, és helyi szinten elég tökösnek mutatkozó várnailászlók nélkül. 

 Ha nem világos mondom egyszerűbben: most van lehetőség egy olyan szövetség felállítására, amiben  mindenki megtalálhatja a rászabott feladatot, és képviselheti legjobb tudása szerint azokat, akik rászavaztak. Schiffer András Rendszerszintű változások című álmoskönyve sem hülyeség, támogatható is lenne, csak ez még nem az a Tündérmeseország ahol ezek megvalósíthatóak, és ha nem váltunk kormányt belátható időn belül nem is lesz az. Ráadásul a nagy összeolvadástól való félelmetekben egy evidenciát kihagytok a számításból: nem feltétlenül szükséges az önállóság és a saját arculat feladása sem. Viktorunk a hűbéresei miatt lehetővé tette, hogy a közös listát állítók önálló frakciókat alakíthassanak, így van sajátja a KDNP-nek is. Győzelem esetén nyugodtan lehet tizenkettesével saját frakciókat  alakítani a választási szövetség tagjainak minden további nélkül, ez a rendszer a nyilvánvaló előnyök miatt változni sem nagyon fog. 

 Ezt lenne üdvös átgondolni a kongresszusi döntésig, akár - és most szentséget török - a tiltakozó párttagok ellenére. Ti is tudjátok mennyien vannak ők, meg én is, azt is tudjuk mindketten, mennyien hoztuk nektek össze azt a küszöbugrást legutóbb, és előbbi szám hány százaléka az utóbbinak. Jó lenne közelebb jönni a földhöz, mert az Orbánék szétverte rendszer normalizálása nekünk fontosabb, mint a veletek való szimpatizálás, és eszközül olyat fogunk ezért választani akivel erre esély van. Ilyen pedig egyet látok pillanatnyilag alakulni és nem lenne baj, ha részei lennétek. 

 

 

 

696 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr464894708

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bajnai a csúcson (?), reflektorfényben az LMP - de miért?? 2012.11.08. 20:10:52

A HVG-ben eléggé masszív kis kampány fut, amióta Bajnai előadta kampánynyitóját a MILLA tüntetésén. E kampány tegnap elérte a csúcsát, a HVG az utóbbi két napban 2-2 cikket közölt, melyek az LMP párttagság eltökéltségét hivatottak megtörni, a jövő hét ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.07. 11:42:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine:

"obama nem 300+ elektort hozott el, csúnyán raverve romney-re?"

De igen. Itt minden erdekes anyag itt van:

edition.cnn.com/election/2012/results/race/president#exit-polls
@rodeo36 18:49:30

érdekesség: ott felébredtek a tea party hol is van? Pécs "Á"-ban?

Ha jol figyeltem 5 szenatori hely elveszteset "koszonhetik" a republikanusok a Tea Party-nak.
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Kac-kac, kukac. EGy felvállaltan zsidó csajt küldtek ki helyette az ENSZ-be a második etapra, amit ő is szeretett volna újra betölteni. Akkor elborult az agyhúgykő a bongyor szöszi fejében és kiszeretett a fújcsúnya libsikből.

De BX is szépen fizet - havi 3 milla körül - és a Jobbik ez a helyet garantálta neki, ha bejut parlamenti pártként, pedig fúde utálják a Zeut!!!!
@londonterminals: A fajtiszta pöttyösöké. Mert mostanában már kockások is vannak!! Óh, irgalom atyja, el ne hagyj!!!!
@Farkasokkal táncoló:

"Amíg nem volt E14, addig sokan az MSZP-re szavaztak (volna), most, hogy van (pontosabban pártként csak lesz, valószínűleg), inkább az E14-et választják."

Ha jol emlekszem epp Bajnai mondta, hogy nem fognak partot alakitani, mert szerintem, partepites, meg az osszes azzal jaro dolog (nezd meg Orbant, Mesterhazy, Gyurcsanyt lemennek kutyaba a szavazok kedveben jarva) nem akarja felvallalni.

Vagyis a Median kutatasbol nem az az erdekes, hogy hanyan szavaznanak a szocikra, ha nem lenne E14, hanem hogy hany olyat szavazot tudtak megszolitani, akit a partok kulon-kulon nem...
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...: Vagy Jeszi baba, a követek doyenjének, a cigánykúrások professzorának horvát kalasknyikovos ügyére hajaz a dolog. Azt is profin cseszték el.
Kunigunda-híradó: Bodrogi ma átgyalogolt rajtuk,le se szarta őket. Viszont egy igazán nagy, (nem mai csirke) színésznő - most sem kap szerepet sokat - odament és szolidarított. Nem írom a nevét, nem akarok neki rosszat ezzel - ilyen szaros ez a világ, ahoj Orvicsek! Fortélyos félelem igazgat... De aki szenya,azt kiszerkesztem. Mert egy Bodroginak se kéne ilyen marék takonynak lennie az alapján, amit elért...
@Dr. Gy. Dr. Fűegér

"Hosszú idők óta nem éreztem ilyen jól magam, az USA mostanában elindult liberalizálódása (SEMJÉN TAKARODJ!!!) jó jel."

t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQBoXP2HhWtM-m2DQd_2Mfmj9cv8cF_EvX_p80a2HQmOyz7MOxk

Persze vannak egyeb meresek is, de a meleg-jogi aktivistaknak nyilvan ez az abra tetszik a legjobban.

A cikket meg mar emlegettuk.
@iii:

"Ha lehet, akkor inkább ne legyen ilyen párt. Inkább legyen kicsi, de korrekt, mint nagy és korrupt. Sajnálom, hogy csalódást kell okozzak."

Azt en sem mondom, hogy attol, hogy jobban odafigyel a valasztok ohajara, mar korruptnak is kell lennie. Csupan azt, hogy akkor van nagyobb eselyed a politikai celjaidbol minel tobbet elerni, ha tobb szavazohoz tudod azt eljuttatni.
@simple observer 1.0:

"Megyo kiborult es korrupciozott egyet. Ezzel el is dolt a sorsa. "

Minden oka megvolt Megyónak a korrupciózásra. Arra, hogy mennyire nem légből kapott korrupciózás volt ez elég bizonyíték a villámgyors cseréje. Plusz Csillag is megengedett magának pár kiszólást ezzel kapcsolatban még 2009-ben.

Minden más magyarázat elég alternatív értelmezése a valóságnak. Volt koala válság is, de attól még ez így volt.
@londonterminals: Tökigaza van. NAgy Navarróék ott voltak a Millán, nem tudom, miért nem ő beszélt és miért az a sok rémisztően untató. Szedték össze az aláírásokat a lipcsei petícióra. És ténlyeg a bőrüket vitték a vásárra, ki vannak rúgva, nagyon sajtómelót nem kapnak, Aranka is valami tök más szakmát tanul, hogy megéljen a mozgalmárkodás mellett.

Írtam, hogy a szakma nagyjai se szolidarítanak velük, köpjék is szemen magukat, genyák! Civilek visznek ki nekik kávét, teát, őrködnek, ha nem érnek rá. Fabius azt is tudja, hogy a Tiszta Kezek menet basztatni Papcsikát és védte meg a zuglóiakkal a Hermina úti elkacsmarintani kívánt rendelőt.

És akik itt nyarvogásznak, hogy senki nem ó leváltani Orvbűnt és várják fentről a szent grálos lovagokat leejtőernyőzni, menjenek ki oda, jattoljanak le velük, mert ők tényleg próbálnak egy éve valamit tenni.

Mint mondta Nagy Navarró, tudnak róluk Mexikóban, Németországban, Olaszországban - e két helyen ki is tüntették őket - , de nem tudnak a hazájukban, mert hírzárlat van jóformán, vagy hazudnak róluk, mint ebben a fasz szoborügyben.
@simple observer 1.0:

Ne áltasd magad ezzel a közvéleménykutatással.

"Akármennyire lesz kreatív a kormány, hogy ebben akadályozzon minket, mi még kreatívabbak leszünk: olyan szervezeti formát találunk az összefogásnak, amely a leghatékonyabbnak ígérkezik a rezsim aktuális szabályrendszerével szemben.

Így vagy úgy, de 2014-ben biztosan lehet majd az összefogás jelöltjeire szavazni!

Meg fogjuk csinálni!"

Világosan leközölték az egyesületekkel baszakodás idején, hogy választható alternatíva lesznek. Nem az MSZP színeiben, nem a DK-ban, hanem külön.

Innentől pedig a lépéskényszer adott a szociknak és az LMP-nek is. Aminek köztünk szólva kurvára ideje.
@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

index.hu/kulfold/2012/11/07/2013-ban_hazasodhatnak_a_francia_melegek/

"A francia katolikus püspöki konferencia elnöke pedig így fogalmazott: "Nem elismerni a szexuális különbséget olyan szemfényvesztés, amely meg fogja rengetni társadalmunk alapjait"

Hat igen. A hanyatlo Nyugat...
@a szív fészkei:

"Fabius azt is tudja, hogy a Tiszta Kezek menet basztatni Papcsikát és védte meg a zuglóiakkal a Hermina úti elkacsmarintani kívánt rendelőt."

Bezony.

m.blog.hu/va/varanus/image/Fabius/t%C3%BCntet%C3%A9s1.jpg
@Fabius: Az azért érdekes, hogy Medgyessy addig a leköpött és megvetett, kigúnyolt D 209-es volt, de amint a szadeszra mondott terhelőt, rögtön szakavatott Bocca della verita lett belőle a jobboldalon.
@a szív fészkei:

Ilyenkor azért elválik szar a májtól, kiderül ki mekkora jellem valójában.
@simple observer 1.0: Dögöljön meg. az se normális, hogy ivarérett faszik maguk morzsolgatják gamuknak életükön át, vagy ne adj isten (de sajna adja, adta)gyerekekkel csináltatják, ahelyett, hogy szaporodnának és sokasodnának egy NŐVEL, ahogy elő vagyon írva!
@a szív fészkei:

Elmúlt már az a világ. A III/II D-209 piszkálása helyett a III/III fizetett ügynöke seggében vannak bent nyakig.
@Fabius: Igen, még nem tértem magamhoz, komolyan. Mert egy névtelen kis ottani senki, aki ebből eltartja a kölykét, hitele van a kéglin, épp, hogy megél - oké, hogy nyüszít, hogy jézus, Böröczék kirúgatnak, és sunyít. De ekkora nevek, ennyi zsével és életművel a hátuk mögött?

Morvay sújtásosszentasszonybocskayanyánk és Baló állítólag épp a vagyon miatt vált nehezen, mert az azért van nekijek.

Azt meséli a férjem, az első napokban viszont mindenki - nem ezek a felsoroltak - hangosan és láthatóan köszönt nekik.
@londonterminals:

Én meg azt gondolom akkora politikai rutinnal amivel bírnak, ebben a közhangulatban nem Kunczénak és Gyurcsánynak kellett volna rávetődni Bajnaira először.

A türelem gyakorlása beszélés róla helyett. Na, az bölcs dolog lett volna.
@:

":-) Mekkora az a legendás párttagság? Mind itt kommentelt Bajnait anyázva?"

En el tudom kepzelni, hogy valoban vannak koztuk korrekt aktivistak. Marmint, hogy azok voltak. Es hogy azok nem ohajtanak a szocik, DK fele nyitni. Am eppen ez a felelossege az LMP-nek, hogy azt kene elmagyaraznia a szavazoinak, hogy meg ha hatuk kozepere is kivanjak ezt az egyuttmukodest, de megis ilyen-olyan okok miatt ezt a bekat le KELL nyelniuk. Es hogy emellett ez milyen haszonnal jar azoknak aszavazoknak a szamara.
Ha szerencsesek vagyunk, 2018-ban egy valamivel normalisabb valasztasunk lesz. Az azt koveto meg talan megjobb...

Amugy aktivistakrol:

A CNN-en neztem a jenki valasztast, es megszolaltattak egy 15(!!) eves fekete lanyt, aki szinte az elso pillanattol, vagyis Obama elovalasztasi kampanya ota aktivista volt. Ugy csinalt vegig 5 evet, hogy tudta, hogy Obamara az eletben nem szavazhat. Es megis csinalta...

(Vagyis meg tudom erteni, ha vannak elkotelezett emberek, es oket nehezen lehet, valamely iranyba elteriteni.)

A rovid interju vegen megkerdeztek mi a nagy alma?
Erre o azt mondta, hogy szeretne egy NOI elnokot:

Oprah-t. ;)
@a szív fészkei: A püspökhöz bőgött el bennem a bornyú. Jav: maguknak

Ez állami jogi aktust miért kell emberektől megvonni baromi hülye érvekre hivatkozva? Adót fizetnek, amiből pl. eltartják a szaros püspököket is mindenhol a világban és akkor kevesebb joguk legyen, mert más lukba dugják be /ahová esetenként elég sok püspök is szokta/?? Agyam eldobom, na.
@simple observer 1.0: Én kérdeztem ezt, azt hiszem a legendás rosszindulatommal. ;-DD Érezelmből, naná.

De a elempés tagságot az nem undorította a hányásig, amikor Veszprém népe kiállt és nem kért a Jobbik vonulásából, lömpopóék meg belemondták a kamerába, hogy ők ehhez a tiltakozáshoz se nem csatlakoznak, mert törvényes a vonulászat, akkor miért is ne????

(oké, az elemi felzúdulás hatására lett valami pártnyilatkozat utána, hogy ejnye-bejnye, gyakorlatlanok voltak a fiúk a mádijjávall)
@simple observer 1.0: Egy 15 éves más tészta, mint egy felnőtt. Ha Romney lenne az elnök, ott akkor se lenne akkora ég és föld változás, mint itt lett a FideSS rezsimmel. Kisebb a tét, azt mondom és azt mondják az ottaniak.

De elkötelezettek, emberre hajtók, odafigyelést mutatók (remélem és nem csak mímelők). Azt mondják, a kisboltokkal nyert Obama. Na itt ki van a kisboltokban? Bajnai azért sokakat meg tudott 23-án szólítani az ilyen "kisboltosok" - már nem a tulajok, hanem az odajárók, csak arra telik nekünk-fajta - közül. Láttam.

Ott senki nem volt félrevezetve és átejtve. A TGM-duma hűvös fogadtatása is mutatta, hogy nem hisztériát várt a nép, az az alig 20 ezer ténfergő... Egy józan hangot. Megkapta és örült, hogy van már ilyen is. Lehet köpködni ellene, és a pont ez a két hete tartó nagy köpködészet mutatja, hogy ez a legveszéylesebb fegyver Orvbűn ellen.
@londonterminals:

"Csakhogy számolni kellene azzal is, hogy vannak ebben az országban számosan, akik például szívesen szavaznának Kuncze Gáborra vagy Gyurcsány Ferencre"

A Kuncze Gáborra szavazók hagyták kimúlni az SZDSZ-t, támogatásuk 0%. A Gyurcsányra szavazók mérhető 2%.

Az őket elutasító pillanatnyi E14 szimpatizáns tömeg két hét alatt az ellenzék mérhetően legerősebb formációja lett. elhiszem, hogy szar ezzel sokaknak szembesülni, de ez egyszer nem a gombhoz lesz igazítva a kabát, hanem a kabáthoz lesz igazítva a színben és fazonban passzoló gombkészlet.
@Fabius :

"Lendvai anyó 2002-től a szocik frakcióvezetőjeként az összes mindenféle ügy tevékeny részese volt. A száznapos programtól az elbaszott válságkezelésig mindenben részt vett. Ő volt a képviselő csoport vezetője akkor is, mikor Gyurcsány összes reformját elkaszálták. "

Azert arra kivancsi lennek, hogy Gyurcsany nem-szeretem listajan a tobbi szocihoz kepest hol van?
@a szív fészkei:
"A helyzet tehát egyszerű: minél előbb az alkotmánybíróság elé kell utalni a döntést, és az AB-nak minél előbb döntenie kell. "

Pont ugyen ez a troger banda szoszmotolt a nyugdij ugyben is, de a birak ugyeben is. Ugyanugy kivarnak az "alkalmas" pillanatot....
@Fabius:

Kuncze nem egyenlő az SZDSZ-el.

"Átolvastam az SZDSZ alapszabályát, és nem találtam benne olyan pontot, hogy a pártelnök neve Kuncze Gábor." - mondta, mikor nem indult újra. Akkor már voltak róla háttérinfók, hogy az SZDSZ-ben sokan lopnak. Ő otthagyta az SZDSZ-t, nem várta meg, míg a pártja kihátrál mögüle.

Gyurcsányt sokan nem merik nyíltan támogatni, mert mindenki azt mondja, hogy egy hulla.
Viszont jelenleg ő az egyik az ellenzék oldalán, aki hatásosan tud szónokolni, és ov összeszarja a neve hallatán a bokáját.

A Bajnait picit futtatja a sajtó is, iszonyatos várakozás van vele szemben. Az ő veszte gyaníthatóan az lesz, ha nem tud 2/3-al nyerni, akkor az emberek ugyanolyan gyorsan fogják őt elkergetni (egyesek elkergettetni), amilyen gyorsan most pajzsra emelték. A csalódottság sajna nagy úr, és ov amennyiben csak sima kissebbségben lesz, mindent elkövet majd, lásd 2002 és 2006.
@simple observer 1.0:

Valahol Puch Laci és Szanyi Tibi mögött küzd a dobogós helyért szerintem.
"A választóival vagy a választóiért"

Volna egy tippem arra vonatkozóan, hogy kábé annyira nem értik ezt a kérdést, mint a poszt mondanivalóját: érted haragszom, nem ellened.

"Ilyen pedig egyet látok pillanatnyilag alakulni és nem lenne baj, ha részei lennétek"
Talán célravezetőbb taktika lenne félvállról azt mondani nekik, hogy le vannak szarva, majd ha ott lesznek, akkor megköszönjük, hogy jöttek, de addig a kutyát se érdekli a vívódásuk. A szép szónak eddig csak annyi foganatja volt, hogy kellették magukat tőle.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Akár hogy is, ennek a két embernek kellett volna leginkább kicsit megülni egy csendes sarokban amíg az E14 kiforrja magát. Lényegtelen te vagy én mit gondolunk róluk, egyedül az számít mit gondol a társadalom többsége.

Ők pedig nem szeretik őket, és erre adtak is elég okot.
@simple observer 1.0: "Azert arra kivancsi lennek, hogy Gyurcsany nem-szeretem listajan a tobbi szocihoz kepest hol van?"

Számít az? Egy-két millió embernél biztosan a lista végén van, szoros holtversenyben néhány másik tenyérbemászó őskövülettel. És az pont annyi potenciális szavazat...
@londonterminals:

"Felmutatni egyelőre egy sértődött Kunczét lehet"

Szerintem téves kép az, hogy megsértődött volna.

Ez szerintem egy koreografia. Vagyis most "bejelentkezett", de visszutasitast kapott. Vagyis akiknek nem tetszik szemelye, azok nagyobb bizalommal fodulhatnak az E14 fele. Kesobb, ha megis valahogyan kepbekerul Kuncze, akkor mondhatja, hogy en mar az elejen jelentkeztem, vagyis nem mar csak a vegen igyekszem kepbe kerulni.

Bar azt nem igen latom, hogy mit is akar Kuncze, mert mig Gyurcsany 150-200 ezer szavazot esetleg bedobhat a kozosbe, mit tud felmutatni Kuncze?

Mondom ezt annak ellenere, hogy az egyik kedvencem volt.
@a szív fészkei:

Vesztüket érzik. Az interneten különösen. Ciki, hogy a blogok nem számítanak médiának, és így az egyéni képviselők blogjai sem számítanak annak.
@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

"„A magyar kormány különösen értékesnek tartja azt a demokratikus politikai gyakorlatot, amelyet Libanonnak sikerült kialakítania - mondta Orbán.

Szerintem az atkot akarja megtorni. Vagyis, hogy valami olyan ugybe akar belefolyni, ami mar elotte bukonak nez ki valaki szamara, es az nem tunhet ugy, hogy miatta jott ra a rontas. ;)
@simple observer 1.0:

"Szerintem az atkot akarja megtorni."

Egyszer már igazán meglátogathatná saját magát is. :o)
@Fabius: "egyedül az számít mit gondol a társadalom többsége."

- Ők indulatból szavaznak. NEm értékek mentén.

Egyébként a te logikád is igaz.

@simple observer 1.0:
Szerintem Kuncze ma is tudná hozni E14 szinekben egyéniben Tökölt.
@Légifarkas:

"félvállról azt mondani nekik, hogy le vannak szarva"

Nagyjából ez jött le a mai közfürkészés adataiból.
@Fabius:

"ez egyszer nem a gombhoz lesz igazítva a kabát, hanem a kabáthoz lesz igazítva a színben és fazonban passzoló gombkészlet."

Úgy legyen!!
@a szív fészkei:

"A Közgépnek mindenképp így áll a zászló."

Persze.
Én vagyok a hülye, hogy még mindig reflexszerűen anyázok egyet-kettőt ha orbitális hazugságot olvasok.
Le kellene szoknom erről. :o)
@Vytézffy Tekyntetesffy Őméltóságosffy Csaknézek...: De arra meg azt mondták itt, hogy akkor legyenek egy marék öntudatos kispárt, de hűen az eszméhez mindhalálig ámen.
@Fabius:

"Megyo kiborult es korrupciozott egyet. Ezzel el is dolt a sorsa. "

Minden oka megvolt Megyónak a korrupciózásra.

En nem a korrupcioval vadolast tartom tulzonak, bar erdekes, hogy bagoly mondja, hanem azt, hogy ezt az egeszet az EU-s penzek koruli 1 honap alatt elfajult ugykent kezeled.

Marpedig az ugy igenis tulzas.
@a szív fészkei:

" akkor legyenek egy marék öntudatos kispárt, de hűen az eszméhez mindhalálig ámen."

Minden ironikus felhangtól mentesen mondom, hogy ezt becsülendő hozzáállásnak tartom.

Ugyanakkor kompromisszum képtelennek is.
Márpedig a politika a kompromisszumok művészete.

Az elv dicséretes, de olyan területen alkalmazzák, ahol más "helyi" szabályok - kompromisszumkészség - is fontosak.
@Vytézffy Tekyntetesffy Őméltóságosffy Csaknézek...: Igen, én is tisztelem az elveikért sokat vállalókat, ezért is kunigundázok itt, mint egy hírharsona. DE!! Itt azért most lassan már élet-halálról van szó.

És nem anyagyilkosokkal, pedofil hullarablókkal, az árvák vacsoráját elopókkal kéne összefogniuk, hanem a sajátmaguk démonizálta körökkel egy valóban démonivá váló rezsim ellen. Mérlegelni nem tilos!
@a szív fészkei:

"Mérlegelni nem tilos!"

Ezt teszik.
Ám eközben össze-vissza nyilatkoznak és baromi lassan döntenek.

És a mai, boxmeccs előtti elő-elő mérlegelés adatait nézve - közkuti - a súlycsoportjukat eddig túlbecsülték.

Valamint megjelent egy nehézsúlyú játékos is a porondon...
@a szív fészkei:

"Hülye svédek is végre megírták"

Brrrr, az a kép...
Realisztikus.
@Vytézffy Tekyntetesffy Őméltóságosffy Csaknézek...: a köz, a köz... Már bocsánat, de kit érdekel. Na de a hangadók, "nyomon követett" bloggerek, az már igen, az ő véleményük sokkal ijesztőbb, hiszen manapság ők A Vélemény, hozzájuk igazodik sokezernyi kitartó olvasó (még akkor is, ha ti speciel nem mindig).
A kérés nem hat, a lebaszás ellenállást szít, a magyarázatok száma végtelen. Meg kellene róluk feledkezni: semmi poszt, semmi említés, mintha nem is lennének, én még a hívásukat is kinyomnám. Ha az értelmesebbjei között ez nem csapja ki a biztosítékot, akkor semmi, és úgyis kár lett volna az egészért, reménytelenek.
@Fabius:

"Világosan leközölték az egyesületekkel baszakodás idején, hogy választható alternatíva lesznek. Nem az MSZP színeiben, nem a DK-ban, hanem külön.

Innentől pedig a lépéskényszer adott a szociknak és az LMP-nek is. Aminek köztünk szólva kurvára ideje."

Szerintem itt felreertettel, mert en nem arrol irtam, amire te valaszolni probaltal.
En arrol irok, hogy ez az E14 egy ernyoszervezet nem tobb. Vagyis a partok es egyeb szervezetek bedobjak a szavazataikat a kozosbe, es valamilyen mertekben ezek aranya szerint szolhatnak bele a misebe.

Hogy valoban errol van szo a legilletekesebbet hadd idezzem:

"Nem pártot alapítottunk, és főleg nem az MSZP ellenében. Nem azt akarjuk, hogy az MSZP szavazói mondjanak le a pártjukról, és támogassanak mást, például minket. Mi egy mozgalmat hoztunk létre, ahova várunk minden demokratát, aki változást akar."

Vagyis az MSZP-nek semmilyen szempontbol nem versenytarsa. Teljesen egyertelmu, hogy bar most viszonylag ridegen kezelik a szocikat, am a szocik elidegenitesevel epp Bajnai jarna rosszabbul. Ugyanis mint ma is emlitettem, hogy en tapasztalatbol tudom, milyen hosszu eveken at kiteve lenni a szemetkedesnek. Akar egyeni, akar politikai szinten. Vagyis az a kemeny mag - amelybol egy resz persze meg mindig atvandorolhat Bajnaiek oldalara, egy szemben allas idejen - amelyik egy tuti buko valasztasnal is kitartott partja mellett nem tunik tul valoszinunek, hogy epp Bajnai kedveert - aki az o szempontjukbol magukra hagyta oket a 2010-es valasztasra fordulva - odahagyjak az MSZP-t. Bajnainak meg nagyon tudna hianyozni az a 800-900 ezer szavazat a 2.5 milliohoz...

Az MSZP nyilvan nagyon jol tudja, hogy neki eminens erdeke resztvenni ebben a "vallalkozasban". Es benne is lesz, hiszen egy fontos tamasza (szavazok szamat tekintve) lesz Bajnai probalkozasanak. Eppen a mai Obamas elemzesek mutatjak mennyire fontos, a part aktivistainak, helyi szervezeteinek a szerepe. Ilyen rendszere ma a Fideszen kivul igazan csak a szociknak van! Bajnaiek nem is igen torekednek majd hasonlo struktura letrehozasara, szerintem nagyon helyesen. Vagyis egy komoly osszetuzes eseten Bajnai veszitene tobbet, a szocik max. visszaesnenek 2010-es szintjukre, es csak varniuk kellene, hogy Bajnai egyszeru tobbseges kormanya (ha egyaltalan nyerne nelkuluk) mikor bukik. Ami meg jol is jonne a szociknak, hiszen kozben balrol tamadhatnak a kormanyon levo Bajnait, majd az uj kampanyban felmutathatnak, hogy az o probalkozasa sem valtotta meg a vilagot.

De szerintem itt be is fejezhetjuk az eziranyu elmelkedest, mert szerintem ilyen szembenallasrol szo sincs, SOT!

De hasonloan nem tartom versenytarsnak az E14-t az LMP szamara sem.

Most pedig meg ugyis az LMP-re kell varni, hogy lassan hozzaidomuljon az osszefogas gondolatahoz.
"Az Együtt 2014 támogatói magukat az MSZP-s szimpatizánsoktól kicsit jobbra, ám az LMP-s szavazóktól jelentősen balra helyezik el egy bal-jobb tengelyen."

Amúgy ez elég vicces. Egyrészt arra utal, hogy az Együtt 2014-re előbújtak azok az egykori MSZP és SZDSZ szavazók, akik előző pártjaikat szégyellték és leírták, de egy kis színház hatására kényelmesen visszatérnek a jó meleg akolba.

Másrészt a 3 párt közül messze az LMP a legbalosabb a gazdaságpolitikai elképzeléseikben. A jelenlegi szavazóikat mégis még mindig a kiábrándult liberálisok (esetleg jobblibek) adják. Azok, akik tényleg leírták az MSZP-SZDSZ tandemet (vagy a Fideszt), és nem visszaédesgethetőek egyszerűen. Koalíciózás helyett esetleg meg kellene találniuk a saját közösségüket előbb, mert így tényleg ki fog futni alóluk a talaj.

Mellesleg szomorú, hogy milyen kevés ember van, aki tényleg tovább szeretne lépni, a többség most boldogan rohan vissza a szekértáborába egy kis ráncfelvarrás után.
@Fabius:

"Én meg azt gondolom akkora politikai rutinnal amivel bírnak, ebben a közhangulatban nem Kunczénak és Gyurcsánynak kellett volna rávetődni Bajnaira először."

Szerintem, mint fentebb valakinek irtam, igenis jol tettek.

Az oket ellenzok szamara jo, mert az "oreg rokak" kaptak egy sallert, hogy nem kelletek, vagy majd esetleg vegszukseg eseten...

Sajat oldalukra pedig egyreszt osszefogaspartisagot mutatnak, masreszt nem lehet oket kesobb azzal vadolni, hogy mar csak felkapaszkodnak a szekerre, hiszen az elsok kozott jelentkeztek be.
@fradra: Aha. Ez az a hiszterizált közbeszéd, aminek abszolút semmi értelme. Korábban sem volt. Meg az egész "egyszer majd eljön a boldog aranykor, amikor majd nyugodtan szavazhatsz bárkire, és amikor olyan idilli lesz a demokrácia, hogy egy 5%-os kispártnak is lesz súlya/szava a parlamentben, de most a patás ördöggel harcolunk" gondolatmenetednek sem.
@a szív fészkei:

"Bajnai azért sokakat meg tudott 23-án szólítani az ilyen "kisboltosok" - már nem a tulajok, hanem az odajárók, csak arra telik nekünk-fajta - közül. Láttam. "

Viszont meg csak most jon a neheze. Ugyanis az a 14% akit most hozza mertek, igazan konnyu dolog volt. Sokunknak nem volt meglepetes a feltunese, es az elfogadasa sem okoz gondot. Ugyanakkor meg legalabb ennyit ossze kene szedniuk, ami viszont mar erdekesebb lesz, ugy hogy ha a szocikat is be veszik a buliba. Es akkor ezt az egesz masszat hangulatban kell tartani, majd elvinni az urnakhoz. Megcsinalhato velemenyem szerint, de kemeny munka lesz.
@Fabius :

"Akár hogy is, ennek a két embernek kellett volna leginkább kicsit megülni egy csendes sarokban amíg az E14 kiforrja magát. Lényegtelen te vagy én mit gondolunk róluk, egyedül az számít mit gondol a társadalom többsége.

Ők pedig nem szeretik őket, és erre adtak is elég okot."

Nos azert ilyen kategorikus kijelenteseket nem biztos, hogy kene tenni!

Kuksi ide:
img8.hvg.hu/image.aspx?id=9a63155a-3088-444d-9cc5-1170f0074091&view=2bc522d1-c844-4343-b563-d62642c68411

Vagyis a DK, az LMP utan kicsit lemaradva, a 2. LEGKEVESBBE elutasitott part. Na erre varjal gombot! Ha pedig az elutasitottsagbol kiveszem, a fideszes (22%) es jobbikos (10%) szavazokat, akkor
kiderul, hogy baloldalon, es a centrumban is nincs akkora egetrengeto elutasitottsaga a DK-nak. Meg akkor se, ha itt sikk oket csesztetni mindenert.
@Légifarkas:

"Számít az?"

Nem, nem igazan. Csak Fabius ilyen kornyezetben emlegette a ket nevet, es ezert irtam a kerdest.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Szerintem Kuncze ma is tudná hozni E14 szinekben egyéniben Tökölt."

Az lehetseges, de nyilvan a jelenlegi helyzetben akkor tudna erdemi szereplokent fellepni, ha par %-nyi szavazo is lenne a neve mellett...

Amugy meg vazze! A bunko-blogod miatt most mar tudom, hova tunt Stefi. Milyen jol elvoltam enelkul az info nelkul... ;....(
@simple observer 1.0: hihetetlen, bazmeg, hogy egyetlen nap nem telik el ennek a hajdanvolt blogtündérnek az emlegetése, rosszabb esetben hiányolása nélkül. Hihetetlen. Dugtátok, vagy mi a picsa van, hogy ekkora nyomot hagyott bennetek? :-) Ne mondjátok, hogy a mondandójával, mert az csak egy unott köpés oldalra, és már tovább is görgetett az ember...
Á, imkább nem is érdekel. De nem muszáj ennyire komolyan venni a "fehér ember nem felejt" ökölszabályt :-)
@Légifarkas: Van, aki nem tűnik el: kepviselofunky.blog.hu/2012/11/07/deutsch_tamas_es_november_7-e

Na én is emlegettem, de nem dugnám Stefit, az biztos. Főleg, hogy nem is valós a drága, csak egy provó. De még ő is kevésbé untatott, mint most az LMP szűziességét reklámozó mostaniak. Lévén, hogy Stefi hekk,és kiröhöghető. Ezek meg, ha tényleg elhiszik, amiket írnak, hááát... De mindegy, most ez a Bajnai-gyilkolósdi lesz a trend úgyis. Kíváncsi vagyok, még mi jön elő ijesztegetésnek ;-DD.

Na csak sikerül még aludni is.
@simple observer 1.0:

Szerintem meg kéne.

Kuncze Gábornak támogatása gyakorlatilag nincs. Egykori pártját a választók ahogy van leírták. A DK támogatása 2%. Az adatok közül ez az egy ami releváns, mert szavazni te sem az alapján szoktál a szimpatizáltad választhatósága esetén, hogy rajta kívül melyik pártot szarod le legkevésbé. Ez alapján nehéz azt mondani, hogy a társadalom szeretné őket.

Tulajdonítsunk már ezeknek akkor jelentőséget, amekkora tényleg van nekik.
@Nagyzee:

Nem ez vicces. Tudod mi vicces? Az E14-ben fantáziát látókra legyártott prekoncepció, na az vicces.

Én LMP szavazó létemre több fantáziát látok bennük, mint az ördögbotosokban egyedül. Ez két év LMP ténykedés mérlege. Az E14 egyhetes mérlege 14% támogatás, amit az LMP évek alatt sem volt képes összehozni.
@Fabius: A DK egy vegyes érzelmekkel kezelhető párt. Az egyik az, amit politikailag nyújtani tud. Ezzel nem lenne különösebb gond, mivel az egész politikai katyvaszból alig lóg ki bármilyen irányba. A másik Gyurcsány Ferenc személye. Szentnek nagyon nem az, de a politika jelen mezőnyébe ilyenek nincsenek. Megosztó személyiség, és az elutasítottságába nem kevesen segítenek bele kívülről. Okkal vagy ok nélkül, de tényszerűen igen. Köztük az LMP is.
Viszont ezek után az LMP alig tehat mást, minthogy nem köt vele szövetséget. Viszont a sündisznóovoda pártjaként következetes, és így szép lassan elidegeníti magától az emberek jó részét. Minden oldalról. Ez az ami szerintem látszik.
@quendelapo: Valamivel átlagbér fölött? 50%-kal! És nyilván sávosan adózik, tehát a fizetésének csak egy része esik ebbe. És ismétlem, Ausztriában a legalsó kulcs 25%, a legfelső kulcs pedig az ottani átlagbérhez képest nincs sokkal feljebb. Ha majd jobban megy az országnak, ezen nyilván lehet lazítani.

Én megindokoltam, hogy miért növeli a progresszív adókulcs a GDP-t, nem akarom ezt ismételni. Számos közgazdász is ezt alátámasztotta, de józan paraszti ésszel is belátható.

Hogy ki jár jól, arra pedig itt az LMP kiadványa, 52. oldal:
lehetmas.hu/magyarorszagtalpraall?p=kiadvany

Picit javítok, 70% jár jól, +10%-nak semleges az adóhatás.
@De hol van Columbo felesége?: Az LMP nem zöld párt is, hanem zöld párt. Attól, hogy nem vette magára a nevében is ezt, annak pontosan az az oka, hogy Magyarországon ennek még kisebb a bázisa és a "zöld" címkét is sikeresen lejáratták a korábbi próbálkozások.

A liberális szónak két jelentése van: egyrészt az emberjogi, amit az LMP maximálisan támogat, másrészt viszont a gazdasági (=neoliberális), amelyet viszont egyáltalán nem. Aki érzékeny az ökológiai dolgokra, az egyszerűen nem támogathatja a gazdasági liberalizmust, mert az nincs tekintettel a fenntarthatóságra, a környezetre, neki a vállalkozási szabadság és az egyéni haszon fontos.

Mi lenne az a dolog, amitől otthon éreznéd magad az LMP-ben? Mi az, ami gátol? Akár privátban is megírhatod, kíváncsi vagyok rá.
@simple observer 1.0: Az eredeti gondolat nem az volt, hogy ki figyel oda a választók óhajára, hanem az, hogy a pártvezetés átnyúl-e a tagság felett és eldönti egymaga, hogy merre van előre. A Fidesz és részben az MSZP így működik, az LMP nem.
@simple observer 1.0: Legközelebb linkeljed, mert így egy órába került megkeresni. Örülök ;)
@Nagyzee:

Én nem emlegettem aranykort, viszont úgy tűnik, Te szívesen fantáziálsz egy aranykorról, amikor majd lesz súlya egy általad elképzelt, minden szempontból ideális pártnak. Kívánom, hogy a fantáziád váljon valóra. De én (talán tőled eltérően) nem vagyok halhatatlan, és nem szeretném egy olyan országban leélni a véges életemet, amilyet Orbánék csináltak. Valószínűleg ez az oka a nézetkülönbségünknek.
október 5-én előre lehetett tudni, hogy matolcsy csomagot jelent be. körbenéztem, mit reagál az ellenzék a pekidzsre. az LMP honlapján az aznapi friss anyag: ne lehessen kéretlenül reklámkiadványt bedobni a postaládákba. és a cikkhez készült illusztráción a szöveg: "Nem kérek reklámot." Hát tőlem nem is kaptak :)
@iii:

A liberális szerintem egyáltalán nem jelent neoliberáis közgazdaságtani attitűdöt - ez egyébként is valami extrém turbulens valami és szerintem is káros.

A liberalizűció mértéke persze,hogy nem mindegy, de a piac láthatatlan keze sokszor nem működik, szükség van az állam felügyeletére (ezt próübálja most kivenni a kezünkből Merkel asszony javaslata...).

Az lmp-vel az a legnagyobb baj (szerintem), hogy nem tűnik egységes pártnak kívülről). Ezt ne fideszes értelemben vedd (na, ők a totál másik véglet), hanem úgy értsd, hogy nagyon transzparensek azok a viták, amik belül nyilván más pártokban is megvannak, csak talán jobban a paraván mögött folynak.
Nincs egységes arculata a pártnak, vagy, ha azt tartjuk egységes arculatnak, hogy ennyire látható kívülről, hogy "nálunk bizony demokrácia van, mindenki véleménye fontos", akkor értem, csak ez itthon perpill kontraproduktív.
Sokaknak elege van Orbán Viktorból és talán még többen vannak azok, akik valamiféle konszenzust, társadalmi közös nevező után kiáltanak, s keresik azt a poltikai erőt, amelyik még nem amortizálta magát egy sárga hasú unka alá progresszív ÉCS-leírással.
Az a baj, hogy nincs idő arra, amit SA szeretne. Tudom, hogy a szocik is probláémásak, de egy fokkal jobbak talán a fidesznél.
Színt kellene vallani, hogy mit akar kezdeni az lmp ezzel a fidezs-vezérelt demokráciadeficittel: hagyja-e 2014 után még 4 évig penészvirágzani, vagy minden erejével azon van, hogy leváltja azt az erőt, amelyik ebbe az irányba viszi a társadalmat.

De nem vagyok politikus, csak egy eccerű közgazdász, aki egyre hevesebben ingatja feját a magyar közélet láttán.
Kedves @iii:
Nem tudom hányan követik még ennek a postnak a kommentjeit. Én szívesen elvitatkozgatok veled, bár arra azért kiváncsi lennék, hogy Te hol élsz, mit dolgozol? :)
Mint az LMP táblázatából (i.m. 52. oldal) látszik, aki az átlagbér - jelenleg cca. bruttó 210, nettó 139 ezer forint fölött keres az lmp javaslatával rosszabbol járna mint ma. Hogy össze leheessen hasonlítani az általad oly sokszor idézett osztrák rendszerrel - mint már említettem ez rossz összehasonlítási alap, Lengyelországgal, Szlovákiával, Romániával kellene összehasonlítani - számoljuk át Euróba. 490. HAvi nettó négyszázkilencven, bruttó 700 eurótól mindenki rosszabbul jár az lmp javaslata szerint. Szerinted is ők a felháborítóan magas jövedelmmel bíró gazdagok?
Ez az összeg Ausztriában még bőven adómentes.
Higgyük el, hogy ez rendszeresen jövedelemmel rendelkezők 20 százaléka. Az 700 ezer ember. Ez a magyar középosztály. (Nyugi, a magyar felsőközéposztálynak csak elhanyagolható hányada adózik szja szerint.)
Tehát ők a közép. Akik politikailag aktívak. Meg fogják szavazni ezt az adóemelést?
Mi értelme ennek?
Az LMP következő táblázatából látszik, hogy miközben az első nyolc tizedben örvendetesen csökkenne az adóék, a felső kettőben átléné az 50 százalékot, a legfelsőben a 60 %-ot közelítené. Ugyanez pl. Lengyelországban 46 százalék körül van. Szlovákiában 38. Mit jelent ez? Hogy ha egy munkáltató Szlovákiában bérköltségre szán 10.000 Eurót, abból a munkavállaló megkap 6.200 Eurót, Ma magyarországon 5.400-at, az LMP szerint elég, ha 4.100-at kap. (10 ezerel a könnyebbség kedvéért számoltam, a sávhatárok máshol vannak.) A munkaadó jobban jár, ha nem itt vesz fel jól képzett, jól fizetett szakembereket, a jól képzett szakember pedig jobban jár, ha nem itt vállal munkát, hanem külföldön.
Nézzük az alacsony jövedelműek szemszögéből. Vajon az LMP javaslata szerint jobban járó 80 százalék - valójában underclass és alsó középosztály - helyzetén tényleg csak úgy lehet-e javítani, ha közben jelentősen romlik a középosztály és a hazai mércével mérve jól keresők helyzete? Valószínűleg nem. Más lehetőségek is vannak, hogy úgy mondjam lehet más a politika! Pédául, mint már említettem, meg lehet fordítani a jelenlegi perverz családtámogatási rendszert: a leggazdagabbaknak nem adni semmit és azt átcsoportosítani a szegényebbek javára. Így a felüllévők relatíve keveset buknak, az alsó rétegekben lévő családosok sokart nyernek. Vissza lehet hozni az adójóváírást, de ehhez nem kell feltétlenül ilyen drasztikus mértékű adóemelés. Sok egyéb tartalék van a rendszerben.

A lineáris vagy progresszív adókulcs a GDP elsoztásának a mikéntjét szabályozza nem a mértékét növeli. Ilyet komoly közgazdásztól nem hallhattál. Ennek a fordítottjáról beszéltek, arról, hogy az egykulcsos adó kedvezményezettjei a kormány várakozásával szemben nem (hazai termelésű) fogyasztási javakra és beruházásokra költötték a többletjövedelmet, hanem megtakarításokra (sokszor devizában és külföldön) vagy külföldi utazásra. Ebből nem következik, hogy az alsó középosztály többletjövedelme képes lenne jelentősen növelni a GDP-t. Lehet, hogy ők is külföldi javakra költenék a jövedelmi többletet. Például szlovák tejet vennének a Tecsoban....
A magyar GDP-t a beruházások tudnák növelni és a beruházások hozhatják létre a ma hiányzó munkahelyeket is. A beruházásokhoz pedig két dolog kell: elsősorban bizalom, másodsorban a régiós viszonylatban verenyképes adórendszer. Ausztria közel van, de számunkra ma nem viszonyítási pont. Sajnos!
Az elosztás persze hosszabb távon visszahat a GDP növekedésre is.
@quendelapo: Nem akarom már ezt nagyon tovább ragozni, csak néhány dologra reflektálnék.

Az osztrák adókulcsokat az átlag osztrák bérekkel kell összehasonlítani, nem a magyarokkal. Ehhez képest mondtam, hogy az LMP javaslata nem sokkal szigorúbb.

Igen, az LMP nem akar belemenni abba a lefelé tartó adóversenybe, amit a k-európai országok művelnek, épp ezért nem is ők a mérce. Szlovákia egyébként most akar visszatérni a progresszív rendszerbe.

A legmagasabb adókulcsba nem azért kerül valaki, mert gazdag. Ez egykulcsosban meg már 0 Ft-tól gazdag valaki?

Ismétlem, az, hogy az egykulcsos rendszer bevezetése a GDP-t rontani fogja (és fordítva, a progresszív bevezetése növeli), erre több közgazdász figyelmeztetett 2010-ben, többek között konzervatívok is (Mellár, Chikán, Bod Péter). Ld.
tenytar.hu/igeretmero/nem_engedunk_az_egykulcsos_adobol

Akkor 3x is elmondom, könnyen belátható: a szegényeknek juttatott adókönnyítések teljes egészében fogyasztásra fordítódnak, így növelik a fogyasztást, a keresletet, majd ennek nyomán növelik a beruházásokat. Teljesen téves, amit mondasz: a beruházások következmények, nem okok. Kereslet nélkül nincs beruházás.

A progresszív rendszer mellett szólnak ezenkívül erkölcsi és primér gazdasági indokok is, ld. csökkenő hozadék elve, Maslow-féle piramis.
@iii:
Sajnos érveid között van néhány tévedés. Például a progresszv Ausztriában és a lineáris Szlovákiában is van 0 kulccsal adózó sáv.
Nincs olyan összefüggés, hogy a lineáris adórendszer csökkenti a gdp-t a progresszív meg növeli. Ilyet közgazdásztól nem hallhattál. Ellenpélda viszont van bőségesen. Lásd a régióbeli országokat. (Nem értem egyébként ezt az összehasonlítást, ha nem a környező, hozzánk hasonló fejlettségű országok a mérce, akkor mi? A fidesznek Ázsia, de ez szemmel láthatóan nem jött be.)

Az igaz, hogy a szegényeknek juttatott adókönnyitések növelik a fogyasztást, de semmiképpen nem a magyar prémium termékek fogyasztását, sokkal inkább az olcsó importárukét: szlovák tej, kinai ruha, német gagyi sör. Ettől a kereskedelmi forgalom és az ÁFA bevétel kismértékben nőhet, de újabb beruházások, munkahelyek nem jönnek létre számottevő mértékben.

Viszont ha csökken az adóék, így kisebb lesz a bérköltség és vagy nő az azonos bérköltségre eső nettó bér akkor többen kereshetnek, illetve kínálhatnak munkát. Ennek viszont van egy másik feltétele is, hogy legyenek új beruházások, kapacitásbővítések a gazdaságban. Ehhez alapvetően bizalom kell.
Az egykulcsos adó nem azért nem működik Magyarországon, mert alapvetően hibás konstukció, hanem azért, mert Orbán a különadók rendszerével, a manyup lenyúlásával, a forint szuttyogtatásával, az alkotmányozással és még főlytathatnám a sort lerombolta a befektetői bizalmat. Ma sem magyarok, sem külföldiek nem akarnak itt még lakást sem venni, pláne nem gyárat építeni.
Kijelenteni, hogy az egykulcsos adó igazságtalan, a progresszív meg igazságos, anélkül, hogy megvizsgálnánk a rendszer többi elemét: az adott gazdaság, társadalom állapotát, helyzetét, szociális juttatások rendszerét, ingatlanadóztatást stb. - hát hogy is mondjam - kissé elfogult gondolkodásnak tűnik.
Az erkölcsi és a primér gazdasági érvek is csak ezen tényezők figyelembe vételével együtt értelmezhetők.
Ma Magyarországon sokkal nagyobb morális probléma az adóelkerülés, a szürke gazdaság jelentős hányada - még akkor is, ha a recesszió miatt ez átmenetileg csökkent - hiszen így jelentős jövedelmmel rendelkező rétegek egyáltalán nem fizenek adót, járulékot, mint a linearis vagy progresszív jövedelemeadóztatás.
Ne beszélj már lukat a hasamba, hogy mit hallottam, olvasd el a megjelölt linkeket. Magam is közgazdászféle volnék, de ehhez csak józan ész kell.

Hogy az alacsonykeresetűek tömegesen szlovák tejet meg gagyi német sört fogyasztanának, az egy marhaság. És a magaskeresetűek azok vajon mit fogyasztanak? Magyar plazmatévét és magyar whiskeyt, mi?

Hogy miért igazságtalan az egykulcsos adó, azt már párszor leírtam, szajkózhatod az ellenkezőjét nyugodtan, de az érvek helyett csak szimpla tagadást alkalmazol. Ilyen igazságtalan adórendszert alkalmaznak minden épkézláb nyugati országban, ellentétben a mi félperifériánkkal. Obama ippeg most fogja felemelni a "felső tízezer" adókulcsát, nem is beszélve a franciák 75%-ról. Ha te ennek a híve vagy, akkor szavazz nyugodtan a Fideszre, ők a te embereid.
@iii:

Hogy az alacsonykeresetűek tömegesen szlovák tejet meg gagyi német sört fogyasztanának, az egy marhaság.

- Szerinted mit isznak? Heinekent? 450 Ft-os biotejet?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem szlovákot és még sörből is túlnyomórészt hazait, aminek egyébként meg marginális jelentősége van. Minél alacsonyabb keresetű, annál kisebb az importhányad a fogyasztásban.
@iii:

Te nem vagy tisztában az árakkal!

Jelenleg tejből a legolcsóbb az Auchanban a szlovák tej. Van, hogy 129 Ft/liter.

Sörből az Aldi és a Lidl az olcsó, különböző noname német söreik sokszor már 99 Ft/0,5 l doboz áron kaphatóak.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem mindenki az Auchanban vásárol és az Auchanban se mindenki a szlovák tejet veszi. Ahol én vásárolok, ott pl. sose nincs szlovák tej.

Hiába olcsók azok a sörök, meg nem venném őket, pedig nem vet fel a pénz. Az összfogyasztásnak csak kis részét teszi ki az import, még sörben is.

Nem az árakról beszélünk, hanem a fogyasztásról. Miből gondolod, hogy ne lennék tisztában az árakkal?

Ha a hazai fogyasztás nem növeli a keresletet, akkor mi a fene növelné azt meg? Az élelmiszeripar tavaly 595 mrd Ft többletet hozott. Akkor milyen szlovák tejről beszélünk?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Lefárasztotok teljesen. Utánanéztem:

1 főre jutó sörfogyasztás: 72,6 l
Összfogyasztás: 726 m liter
Termelés: 650 m liter (2009)

Vagyis 10% csak a nettó import.
@iii:

"Nem mindenki az Auchanban vásárol és az Auchanban se mindenki a szlovák tejet veszi. "

- Ehhez képest a sor felében a szlovák tej van kitéve, meg még vagy két másik helyen. Biztosan azért, mert már bent a raktárban nincsen hely.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: De, biztos, azért írtam, hogy nettó.

Ha gondolod, nézz utána hasonló módon a tejfogyasztás és tejtermelés arányának és akkor kiderül a valóság. Egyébként teljesen mindegy, még abban az extrém esetben is, ha 50% lenne a tejben az import aránya, akkor is növelné a hazai kereslet a hazai termelést. A lényeg, hogy a gazdagoknak juttatott adókönnyítés nem növeli a keresletet és nem is fordítódik beruházásokra (mert mire föl lenne beruházás, ha nincs kereslet). Ezért dőlt dugába a Matolcsy-rendszer. Egy ilyen adórendszert legfeljebb felfelé ívelő időszakban lehet bevezetni, gazdaságélénkítésre alkalmatlan. De én akkor se helyeslem, mint már említettem.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Most látom, milyen jó, tartalmas blogod van :-DDDDDD
@iii:

"Ha te ennek a híve vagy, akkor szavazz nyugodtan a Fideszre, ők a te embereid."

Na, ez most olyan igazi fideszes érvelés volt: aki nem fidesz rajongó az kommunista.

Most ugyanezt mondtad csak megfordítva.
@iii:
Egyébként Obamával egyetértek, de ő a felső tízezer adóját akarja emelni és a középosztályét csökkenteni, ha jól értettem.

Nem mondtam, hogy a progresszív adórendszer igazságtalan, azt mondtam, hogy sok körülményt vizsgálva lehet kijelenteni, hogy melyik tekinthető optimálisnak. Te viszont tényként kezeled, hogy a lineáris igazságtalan.

Én óvakodnék attól, hogy nettő 140 ezer forintos jövedelmmel valakit magas keresetűnek tituláljak......

Egyébként meg igen, a magasabb jövedelműek,a középosztály jelenthetne fizetőképes keresetet az lmp által is preferált kis és mikrovállalkozások által előállított hazai termékekre. Ezek a válalkozások ugyanis általad is ismert okoból nem erősek az árversenyben. Ott esetleg Csányi cégei rughatnak labdáva, de például az az import élelmiszerekkel ők sem tudnak árversenyben nyerni.
@iii:

"Ha a hazai fogyasztás nem növeli a keresletet, akkor mi a fene növelné azt meg?"

Az exportot szokták még ilyen összefüggésben említeni......
@quendelapo: Bocsánat, ez tényleg elhamarkodott mondat volt. :)
süti beállítások módosítása