Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: ha valaki azt állítja, hogy neki nincs eltitkolt gyereke, az miért nem jobb, mint akinek van? Furc... (2024.11.22. 13:31) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.08.21. 05:15 Fabius

Eltűnt a tömeg a Jobbik mögül

Címkék: augusztus 20 jobbik

Ég a napmelegtől a kopár szik sarja,

tikkadt szöcskenyájak legelésznek rajta. 

Nincs egy árva ember a torzs közt kelőben,

nem vigad tömeg a nagy határ mezőben.

Sátrak hűvösében tíz-tizenkét szolga
hortyog, mintha legjobb rendin menne dolga.

Hej, pedig üresen, vagy félig rakottan,

Színpad és sörpadok álldogálnak ottan.

(via)

A képgaléria tanúsága szerint túl sokakat nem érdekelt, hogy Szegedi Csanád költségkeretének testvéries szétosztása után Novák Előd ismét elmondja: ki kell lépni az Unióból. Z. Kárpát földügyi referens szavait sem itták tömegek, talán ha lózung dobálás helyett a Fidesz földmutyija és hazudozó vidékfejlesztési miniszterének ekézése lenne terítéken a Jobbikban, akkor még érdekelne valakit, de erről ugye nem hogy hangos, de halk szó sincs. Mit csinál mindeközben Szegedi Csanád? Zsidó nyári egyetemre jár, mi mást csinálna?

"a Maimonidészről vagy a Nagytemplomról szóló előadásokat szorgalmasan látogatja Szegedi Csanád is, aki - úgy tűnik - teljes mértékben bezsidult, nagyon megörült a hírnek, hogy az ortodox zsidók rühellik a melegeket és mivel eddig is egészségmániás volt ezért alaposan rápörgött a kóser étkezésre. Azt szeretem a busafejű nácijában, hogy semmit sem tud félszívvel, beleszarva csinálni, legyen szó rovástábláról vagy zsidulásról"

Egyszer remélem Vona Gábor emlékirataiban olvashatjuk, milyen érzés volt a mező közepén egyedül ráeszmélni a vérvalóra: Cegléden ugyan áll a bál, de mondanivalóval, napsütésben, munkaszüneti napon ennyi embert tudunk megmozgatni. De lehet SoDI feldolgozhatatlan, élményszámba menő online közvetítése volt a baj. Mert ugyan "sorfal, mező, megtaláltuk a konfliktust" típusú aranyköpésekkel, kamera elé beugráló, "azért kell mindenhová elmenni, hogy ott legyünk" bölcseletet szavaló félnótással ellátta az internet magyar nyelvű részét röhögni valóval, de a jelek szerint a visszafogottabb tömeg nem feltétlenül akart a Jobbik rendezvényén megjelenéssel közös kalapba tartozni ezzel a néhány száz emberrel.

 Gondolom majd jönnek a nem is úgy, nem is akkor készültek a képek szöveggel, de az árnyékot becsapni nagyon nem lehet. Azok pedig elég rövidek, gyakorlatilag nincsenek, úgyhogy a nap delelő körül járhatott. Akkor pedig a hivatalos program szerint déltől sajtóklub, egytől a négy képviselő beszéde zajlott.  Az a mondás járta eddig, hogy a radikálisokat a Fidesz fogja fölszeletelni, ahogy az összes eddigi jobboldali párttal tette. Ahogy a dolgok most állnak, a Jobbik megoldja ezt magának segítség nélkül is.

842 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr1004722479

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.21. 10:24:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Ne takaríts, takarodj! – üzenet Vona Gábornak 2012.08.21. 09:13:15

A Jobbik szívesen összefogna a Fidesszel, hogy eltakarítsa az MSZP-t, jelentette ki Vona Gábor pártelnök Borzonton, az Erdélyi Magyar Ifjak (EMI) táborában. Gratulálok, kedves Vona Gábor! Sorolnám, hogy kiket sértett egészen biztosan vérig ezzel a kije...

Trackback: Bullshit-generátorral írták Áder tisztavatási beszédét 2012.08.21. 09:11:37

Száztíz mondatból állt a szónoklat, ebből öt mondat megszólítás, kilenc mondat idézet, öt mondat töltelék és kilencvenegy mondat bullshit volt. A kilencvenegy bullshit mondat összesen százhuszonhárom darab közhelyet tartalmazott. * Íme a beszéd szövege...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@GeoCracker: """A cigányok különben sokáig igencsak betagozódtak a társadalomba.""

Egy részük most is azt teszi. Igyekszik - lehetőségeihez mérten - ugyanúgy élni, mint a többség. Ugyanúgy tisztelem és becsülöm őket, mint a többi honfitársamat. Véleményem szerint ők a csendes többség.

"Csak a kreol bőrt jobban észrevenni. ""

Ühüm. De a vágott szemet és az arab akcentust is. És még sok egyebet.
@Zébácsi: Igen ezt jól olvastad.

"A Demos vizsgálata arra a korábbi kutatási eredményre is ráerősített, miszerint – a bal- illetve jobbliberális média állításaival szemben – a Jobbik híveinek többsége nem iskolázatlan, deklasszált elem. A valóságban ennek pont az ellenkezője igaz: a parlamenti pártok közül a Jobbik rendelkezik az egyik legképzettebb szimpatizánsi körrel, e téren csak a fővárosi balliberális értelmiségi körökben népszerű rétegpárt, az LMP mutatói jobbak. A nemzeti radikális párt szavazóinak 15 százaléka felsőfokú végzettségű, a Facebook csoport rajongói körében ez az arány 28 százalék.

Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy 20-21 év alatt nem is lehet diplomát szerezni (és mint láttuk, e korcsoportban van a pártnak a legtöbb Facebook-követője), akkor kijelenthető, hogy a parlamenti pártok közül Vona Gáboréknak vannak a legnagyobb tartalékaik a fiatal értelmiségiek körében."

www.politicalcapital.hu/2012/03/demos-uk-political-capital-a-jobbik-facebook-kovetoi-euroszkeptikusabbak-pesszimistabbak-es-kepzettebbek-mint-az-europai-online-radikalisok/

nol.hu/belfold/a_jobbik_korantsem_a_vesztesek_gyujtohelye
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: Hát ez azért elég nagy tévedés. A falusi ember mélyen rasszista. Hidd el nekem, elég kiterjedt rokonsággal rendelkeztem gyerekkoromban Délvidéktől Erdélyen keresztül az Őrségig -azóta szép lassan kihaltunk- nem kellett a lexikonban utánanéznem, hogy ki a zsidó a TV-ben...ahogy a cigányokról is elég szabadszájúan mondták el a véleményüket (meg az összes környező nációról, légyen bár tót, oláh, sváb, kutyaszerb). Egy szép, nagy, színmagyar, antiszemita, soviniszta, nacionalista család volt a miénk- ahogy a falubeliek is szinte mind (a beházasodott sváb rokonság meg ennél is sokkal durvábban nyomta- de őket a család maradéka pont úgy utálta, mint a fenti két nációt - soha nem bocsátották meg, hogy a nagyanyám bátyja sváb lányt vett el).
@Gábriel angyal:

Viszont most pont ebből amortizáltak le Vonáék nem keveset.
A zsidókérdéstől eltérően a cigánykérdés sokkal inkább a társdalom középső vagy alsó rétegeit érinti, így ha a a Jobbik/gárda ezt a kérdést tolja előtérbe (most a SZCS származása körüli purparlé miatt kénytelen), akkor pont a képzetlenebb rétegeket szólítja meg.
Egyszerűbben: a zsidó témakör léke miatt értelmiségi szimpatizánst veszít, a cigány témával pedig iskolázatlanabb szimptauzánst nyer a Jobbik, ergo támogatóinak a képzettségi aránymegoszlása romlik.

S rögvest hozzá is gondolom, hogy ez a folyamat egy darabig így is marad.
@Zébácsi: "" Ráadásul törzseik igen elszóródtak, ami szintén nem kedvezett annak, hogy cigány államot alapítsanak.""

Milyen alapon? Mikor? A XX. században? Vagy korábban?

Szerintem egyébként egy ilyen államalakulat vezetne a gyors és teljes pusztulásukhoz. Mindenhonnan kirekeszthetnék őket vízumkényszerrel (lásd Kanada) és önmagukat kellene eltartani, saját társadalmukat megszervezni. A dolog mikró szinten sem működik.
@Gábriel angyal: Egen... nekem is vannak jobbikos ismerőseim, sok közöttük diplomás is... sajnos magyarnak sem az írásuk, sem a beszédük, sem pedig a műveltségük okán nem tudnám őket besorolni- értelmiséginek meg főként nem. Alapvető dolgok hiányoznak náluk - az agyuk a szakmájukra jár, minden más területen a logikai műveletek elvégzése meghaladja a képességeiket. Nyelvezetük a vidéki szódáskocsiséval vetekszik, agresszivitásuk kezelésére képtelenek, empatikus képességük csökött. Arra volt elég a szufla, hogy szerezzenek egy BA-t, vagy MBA-t.
@allegretto23: ""A falusi ember mélyen rasszista.""

Ez így igaz. Ez a társadalom védekezési ösztöne.
Első a családom.Második a rokonaim, barátaim, a közvetlen környezetem. Akikkel egy nyelvet beszélek. Őket ismerem, a reakcióik természetesek számomra. Azokban bízom, hisz olyanok, mint én. A fajtám. Ők az elsők.

És ez nem magyar sajátosság. Minden nemzet ilyen.
@allegretto23: nem
a fentiek nem reszei a tradicionak. csak a vandorlas. sem a kutyaviadal, sem a fenyegetozes, sem a lolopas nem tradicio. ezek buncselekmenyek. szerintem nem kellene buncsdelekmenyeket tradiciokent talalni, mert ez a rasszizmus taptalaja.

es pont itt jon a kompromisszum kerdese.
egyszeruen vannak tradiciok, amiket el kell fogadni a tobbsegi tarsadalomnak. akkor is, ha furcsa. es vannak tradiciok, szokasok, amikrol a kisebbsegnek kell lemondania. es itt kell tudni mindket felnek engedni. es mivel mi vagyunk a tobbsegi tarsadalom, tehat a kisebbsegek lete, elete, jogai, szabadsaga a mi felelossegunk, igy nekunk _kell_ lepni, kezdemenyezni.

az usaban rose parkstol eljutottak barack obamaig 50 ev alatt. mi totyogunk, mint a szarogalamb es az egysegsugaru sudribunko mentalitas uralkodik az atlag fejeben, hogy megszoknak, vagy megszoknek. nem. ez nem fog menni. ertem en, hogy tobbek szerint a cigany az valami alacsonyabbrendu letforma, mar-mar allat, de akar milyen fura, a cigany pont ugyanugy erez, gondolkodik mint barmelyik ember, hiszen o is egy ember. tehat ha valaki ugy all hozza, hogy alapbol gyuloli, tamadja, oda nem fog akarni betagozodni, mert mi a faxnak akarna egy tarsadalomban alarendelt szereplo lenni?
@Amatőr: allatoknal igen.

ezert irtam fentebb, hogy a magyar videk a XIX. szazadban ragadt.

en elhiszem, hogy a tudas hianyabol fakadoan elkurt vilagkepbe ez belefer, csak azok az idok mar elmultak...
@allegretto23: és nálam az ilyen a jobban képzett szakmunkás kategória
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
""en elhiszem, hogy a tudas hianyabol fakadoan elkurt vilagkepbe ez belefer, csak azok az idok mar elmultak...""

Tévedsz, egyáltalán nem múltak el. Még jó ideig így lesz. Például a balfék eu is ezt konzerválja.
@allegretto23: Mondjuk nekem speciel nincs diplomám. De nem is ettől lesz egy ember jó vagy rossz. Sokkal inkább a szív számít szerintem. :)
@Amatőr: igenigen..
a kidfogas- es bunbakkereses az megy:-)

ne legyetek rasszistak. ennyi a trukk. de ezt a lepest senki nem fogja helyettetek meglepni, viszont elobb-utobb nagyon sulyos hatrany fog erni benneteket, ha nem teszitek meg:-)

senki nem fog helyettetek normalisan, emberi modon viselkedni. es senki mas nem teheto felelosse a rasszimzus kovetkezmenyeiert, csak a rasszistak:-)
nem. kepzeld el, a ciganyok nem hibaztathatoak a rasszimzusert. ez ugyanis egy ELLENUK iranyulo jogserto magatartas. az hibaztathato aki rasszista.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: a fenti bűncselekmények a vándorlás következményei és lehet azt mondani, hogy nem része a tradíciónak, de az tény, hogy ez elmúlt sokszáz évben abból tartották fenn magukat, mert vándorolva csak alkalmi munkákból lehet élni, és ha az nem elég, akkor is kell élni. Ez a tradíció - nem a származásukból következik, hanem az életmódjukból.
@Zébácsi: Szerintem ez összetett. Aki jobbikos szavazó és még értelmiségi is az azért simán átlátja a média hazugságait és pontosan tudja, hogy mondjuk Csanád nem azért lett kibaszva mert zsidó, hanem mert közpénzt akart vesztegetésre felhasználni.

Másrészt nagyon sok értelmiséginek szintén tele van már a hócipője a cigányok kettős mércéjével, úgyhogy nem hinném, hogy emiatt ők eltántorodnának egy jövőbeni szavazástól.
@allegretto23: nem tradicio.
ertem en, hogy jo lenne a buncselekmenyeket tradicionak beallitani, de nem azok. en inkabb a tradicio megtartasahoz valasztott rossz megoldasnak tartom. de mivel senki mas nem kinalt nekik mas megoldast, sot, ezt rossz a megoldast erolteti a tobbsegi tarsadalom igy ez maradt. termeszetesen nem ondom azt, hogy ezek ettol nem buncselekmenyek, vagy az elkovetot nem terheli felelosseg. de csak az elkovetot. es a tetteert.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: az USA-ban Obama ellenére még mindig van probléma a feketékkel, csak közben felzárkózott melléjük a többi bevándorló. Az ún afroamerikaiaknak soha nem volt még annyira egységes kulturális hátterük -tradícióik- mint a cigányoknak. És sokadszorra mondom, hogy nem a rassz a probléma, hanem a tradíció azon része, amit a többségi társadalom nem tolerál és ami káros a többségi társadalom számára.
@Amatőr: ja, az enyém pl. ki is halt szépen a saját hülyeségének, korlátoltságának következtében - olyan tradíciók következtében egyébként, amit lassan ideje lenne a magyar lakosságnak is levedleni...órák hosszat tudnék írni azokról is, de ez most itt nem téma, bár az egyik, az pl. ez a nyomorult antiszemitizmus volt, mert pl. nem mentek ügyvédhöz, amikor pedig kellett volna, mert az egyetlen, akit ismertek zsidó volt. Így vesztettünk el egy elég jelentős birtokrészt.
@allegretto23: nem
nem a feketekkel van a problema. pont ezt nem ertitek meg, hogy nem a feketekkel van problema, hanem egy bizonyos szocialis szinten elo csoporttal van problema, borszin, szarmazas, vallasi avagy etnikai hovatartozas meghatarozasa nelkul.

ezt kellene felfogni, hogy nicns ciganybunozes es nincs feketeproblema..

egyebkent letezik kulturalis rasszizmus is. pl amikor a te tradicioidat ervenyesebbnek, elorebbvalonak tartod, mint masoket:-)

es sokoadszor mondom, hogy abuncselekmenyek nem a tradicio resze. ertem en,hogy jo lenne ennyivel elintezni, de a buncselekmenyek sokkal inkabb kovetkezmenyei a banasmodnak, ahogy a tobbsegi tarsadalom banik a kisebbseggel.
nicns veszitenivalojuk. nem becsulik oket semmire. nincs motivaciojuk arra, hogy mas megoldast talaljanak a tradicioik tovabbvitelere elfogadhato megoldassal, hiszen a tobbsegi tarsadalom kirekeszto, rasszista es a kulturajuk, tradicioik teljes felszamolasat kovetelne.

erdekes egyebkent, hogy amikor szlovakiaban a magyar kulturat probaljak ellehetetleniteni akkro mindenki beszart fejhangon sikitozik, de kulonben a ciganyok beolvasztasa, elmagyarositasa teljesen elfogadott gondolat:-)
Namost, ha valaki kiköp a cigányok, arabok láttán, okádáskényszere van a zsidóktól, akkor milyen jelzővel illetné ezt a csatornatölteléket?
A gerincoszlop:
atv.hu/cikk/20120821_csintalan_sandor?source=hirkereso
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A tinkerek esetében ez annyira azért nem igaz. Erőszakos eszközökkel és békés eszközökkel is megpróbálták már letelepíteni őket - nem nagy sikerrel. A vándorló életmódjukról és a hagyományos szakmáikról - fémgyűjtés, pl- nem sikerüült még tömegesen eltántorítani őket. Az meg ezzel jár - néha van 'gazdátlan' fém, meg fémhulladék, néha meg nincs. A magántulajdon iránt - mivel nekik az csak elég korlátozottan van - nincs 'érzékük'. Egy tradícionálisan takarékosságra szoktatott írnek meg bármilye eltűnik - amit a tinker egyébként csak alkalmi csínynek/bevételi forrásnak lát, nem érzi bűncselekménynek- , mintha a karját lopták volna el. A tinker magatartásának is van jól megalapozott oka/magyarázata, meg az írének is - kompromisszumot elég nehéz találni. És, mint említettem itt nincsenek rasszbeli problémák, meg sem tudod különböztetni őket.
@Gábriel angyal: Azért inkább fizetek másnak, így a barátság is megmarad és jól elvégzik a melót.:D
@allegretto23: Cigányozunk, négerezünk. Mi lesz a következő? HOgy az uzsora az genetikailag van kódolva a zsidókba? Kultúrális hagyaték?!
Az usa rossz példa, mert ott legalább tesznek lépést a gondok megoldására. Nem hívják be a KKK-t csak mert gondjaik vannak és szerintük a feketék a felelősek.
Nagy különbség. Ti neonácikra bíznátok, értelmesebb helyen pedig sose tennék.
@Knósszosz: Ettől a "gerincoszloptól" én is behánytam. :(
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
""senki nem fog helyettetek normalisan, emberi modon viselkedni. es senki mas nem teheto felelosse a rasszimzus kovetkezmenyeiert, csak a rasszistak:-)""

Ha megpróbálod végiggondolni, akkor rájössz; valamilyen szinten mindenki rasszista. Bevallva, bevallatlanul. Mert ez TERMÉSZETES reakció. Mint ahogy az előítélet is az. Mert akiben ez nincs, az már régen halott.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem mondtam, hogy van cigánybűnözés, sőt azt mondtam, hogy ez egy elég korlátolt megközelítése a problémának- ahogy az is, hogy csak a többségi társadalom hozzáállása a kiváltó oka a problémának. Ha nem érted a tinker felvetést, akkor nézd meg Európa boldogabbik felén a különböző mohamedán csoportokat, meg azt, hogy az egyes csoportok kulturális háttere, tradíciói milyen reakciókat váltanak ki a befogadó társadalomból. Kevesebb köze van a szegénységhez, mint inkább ahhoz, hogy vannak olyan muszlim csoportok, akik a többségi társadalom alkalmazkodását várnák el az ő tradícióikhoz. Nem fog menni.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: ""erdekes egyebkent, hogy amikor szlovakiaban a magyar kulturat probaljak ellehetetleniteni akkro mindenki beszart fejhangon sikitozik, de kulonben a ciganyok beolvasztasa, elmagyarositasa teljesen elfogadott gondolat:-)
""

Ez azért jelentős csúsztatás! És akkor még finoman fogalmaztam!
Szegény szlovákok is az identitásukért küzdenek. Az ország történelme van vagy 30 éves. A nemzet önállósága szintúgy. A nemzetiségek kényszeres beolvasztására való törekvés nem a szokások eltérősége miatt van, hanem az egységes nemzetállamra való törekvés miatt. Így-úgy, de növelni a szlovákság létszámát.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: Figyelj, mondhatok romát, meg afroamerikait, de a világon semmin nem fog változtatni- a PC ott működik, ahol már csak az hiányzik a társadalmi beágyazódáshoz. Én biztosan nem fogok a jobbikra szavazni, viszont, ha továbbra is ez a teljes elutasítása a dolgok nevén nevezésének lesz jellemző a társadalom ún. liberális szegmensére , akkor azt éritek el vele, hogy nagyon-nagyon sokan fognak a jobbikra szavazni és annak nem a cigányokra van a legnagyobb veszélye, hanem pont a többségi társadalomra, ugyanis visszaveti az országot vagy hatvan évvel, mind gazdaságilag, mind társadalmilag. Attól, hogy a fejeteket a homokba dugjátok, attól még a probléma ugyanúgy ott lesz, csak ez a PC hozzáállás megakadályozza, hogy -nevén nevezve a problémát és felkutatni annak gyökerét- értelmes megoldások születhessenek.
@Amatőr: No lám. Szerintem a szlovák népnek nem pusztán 30 év a történelme, ahogy a lengyeleknek sem akkor kezdődik a történelme, mikor újra függetlenek lettek a világháború után.
A szlovákok ugyanolyan módon és okból csinálják, amilyen okból mi csináltuk/csináljuk.
Nem küzdenek az identitásukért jobban, mint mi.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: az amerikai 'afro-amerikai' probléma semmiben nem hasonlít a M.o-i cigányság problémáihoz - nincs kulturális gyökere, nulla, niente. Gazdasági és kulturális probléma annyiban, hogy egy nincstelen, tanulatlan réteget kellett felhozni a többségi társadalom szintjére, a rabszolgaként behurcolt feketéknek nem voltak közös tradíciói, nincs olyan, hogy közös kulturális gyökerek - az egyetlen közös az volt, hogy ugyanabból a célból érkeztek az őseik.
@allegretto23: A PC előfeltevése a társadalom toleranciára neveleésének. Olyan országban, mint a miénk, ahol a tolerancia csak valami hagymázos liberális álom, ott igenis kell a PC. PC nélkül egy nem toleráns társadalom nem lesz toleráns.
Amíg valaki elhiszi, hogy a bűnözést etnikai alapon lehet felosztani, amíg nem ismeri fel, hogy csak egymással egymásért és nem magamért más ellen addig cseszhetjük.
A jobbikhoz hasonló szélsőségesek mindig lesznek, de tolerancia és PC nélkül 20%-ra tesznek szert és büntetlenül masírozgatnak megfélemlítve nőket, gyerekeket, és bárki mást.
@allegretto23: Azért ne hangoztasd egy afroamerikai előtt hogy neki nuku kultúrája van. Mert van, csak te max nem ismered, mert nem akartad megismerni. Sőt, még külön konyhájuk is van, nem is rossz. Szóval óvatosan kiről jelented ki, hogy nincs kultúrális gyökere, nincs kultúrája.
@Amatőr: nem

en semmilyen szinten nem vagyok rasszista. egyszeruen nem. ha felmerul bennem az allati oszton akkro rendkivul gyorsan elnyomom. mert tudod ez kulonboztet meg bennunket az allatoktol. az intelligenciank uralkodik az osztoneink felet. es az nem mentseg, hogy valaki nem eleg intelligens az osztonainek az uralasahoz. az az o hibaja, nem mase.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: ""No lám. Szerintem a szlovák népnek nem pusztán 30 év a történelme, ahogy a lengyeleknek sem akkor kezdődik a történelme, mikor újra függetlenek lettek a világháború után.""

Klasszikusokat csak pontosan szabad idézni!
Én ezt írtam:""Szegény szlovákok is az identitásukért küzdenek. Az ország történelme van vagy 30 éves. A nemzet önállósága szintúgy""
Tehát nem azt, hogy a szlovák nemzet lenne 30 éves!

""Nem küzdenek az identitásukért jobban, mint mi.""

Te úgy látod, hogy hazánkban bármely itt élő nemzetnek nyelvét, kultúráját üldözik? Bárhol, bármikor tilos lenne bárkinek megszólalnia az anyanyelvén? Esetleg a német, román, szlovák, görög, stb nyelvű táblákat tilos kihelyezni? Mert ha igen, akkor az aljasság és szégyellhetjük magunkat! Mi magyarok.
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: Nyugodtan hangoztasd az afro-amerikai barátaid előtt, hogy nincsenek tradícióik, pontosan olyan jól tudják ők is. A legkorábbi közös tradíciójuk az, hogy az ük-ük-ükapjuk megérkezett egy hajófenéken. Az ő kiveszőfélben lévő tradíciójuk az pl a többségi, fehér társadalom- teljesen jogos, érthető- hibáztatása a helyzetük miatt, ugyanis nem jószántukból hagyták el Szenegál, vagy Kongó területét, hanem mert erőszakosan elrabolták őket. Ez, pl egy közös pont és voltak is Fekete Párducok, de mára, amikor többgenerációs értelmiségi családok vannak ennek már nincs akkora jelentősége. A PC-t már ezek az értelmiségiek vívták ki maguknak- nem a többségi társadalom 'adományozta' nekik - kellett ahhoz MLK...
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: """Amíg valaki elhiszi, hogy a bűnözést etnikai alapon lehet felosztani, amíg nem ismeri fel, hogy csak egymással egymásért és nem magamért más ellen addig cseszhetjük."""

Én nem elhiszem, hanem ez a kialakult véleményem. Vannak bűncselekmények, melyek kizárólagosan rasszhoz köthetőek. Pl a kínából becsempészett áru, a hamisítás a kínaiak üzlete. A vietnámiaké úgyszintén. A magyar zugpénzváltó ipart az arabok uralják.
És még lehetne tovább sorolni, de ezt a rendőrök jobban tudják. Ha meg nem, akkor vagy vakok, vagy alkalmatlanok. Vagy mindkettő.
@allegretto23: Éltem arrafelé egy ideig- vannak, voltak afro-amerikai barátaim, kollégáim, évfolyamtársaim. Volt, aki elvárta, hogy afro-american-t mondjak, volt, aki elnézte, hogy 'black guy'-ozzak. Volt, aki, amikor itt járt, azt is zokon vette, hogy a cukorkára az volt ráírva, hogy 'Negro' - elég sokáig magyaráztam neki, hogy az csak a fekete másik neve és, hogy nem véletlenül van kéményseprő a zacskón...
@Amatőr: kit erdekel a szlovakok tortenelme, ember?

ez abszolute ignoratio elenchi. senkit nem erdekel, hogy miert, vagy milyen motivacioval teszik amit tesznek. vonyitotok amikor basztatjak a magyarokat? vonyitotok.

tessek a ciganyokert is vonyitani.

en vonyitok mindkettoert. nem tetszik amikor a magyar lkulturat akarjak a te ervrendszered menten megnyirbalni es nem tetszik, amikor a cigany kulturat akarjak megnyirbalni.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ühüm. Megkérdezhetem, hogy a környezetedben milyen nemzetiséghez tartozók élnek?

(Nagy az Isten állatkertje!
Még az átkosban egy tv sportközvetítés során két különböző nemzet sportolója küzdött a ringben, egy kubai és egy német. Mondja is a riporter; nagyon egyforma a szerelésük, talán csak a fehér zoknijáról lehet megismerni a kubai versenyzőt!""

Barom!! Meg arról, hogy néger. De ezt csak egy rasszista veszi észre.
@Amatőr: "Mert ha igen, akkor az aljasság és szégyellhetjük magunkat! Mi magyarok. "

jol latod.

amit a ciganysaggal muvelunk az europa szegyene.

ami a magyar-izraeli meccsen tortent az is europa szegyene.

nem nagyon lehet elmenni a szamok mellett. magyarorszag statisztikailag egy erosen rasszista orszag. es nem az a megoldas, hogy "na ja, ilyenek vagyunk ez igy jo". nem jo. nincs mentseg. ezen valtoztatni kell. ha ugy tetszik, uriember nem rasszista. a tobbinek meg tilos.
@Amatőr: Ezért vagyok boldog, hogy ilyen mint te, nincs az ismerőseim között. Borzalmas szűk kis életed lehet, amiért te és nem más felelős.
Cuki vagy, nem ti jobbikosok és fideszesek visítottok mint a szúrt malac, hogy magyarirtás, meg gyarmatosítás és kihal a nemzet, és nem lesz magyar?! You're a wizard, Harry!
@allegretto23: Sose jutna eszembe akkora bunkóság, hogy bárkivel is versenyezzek, melyikünk kultúrája egységesebb, régebbi, a kultúránkat nekünk sem az határozza meg, hogy milyenek voltunk a sziriuszon, vagy a suméreknél. Sokkal inkább az, amit itt alakítottunk ki. De ez nem jelenti, hogy nem építkezünk a honfoglalásból...
Ez a kis eszmefuttatás mellékes, mert MLK sikeréhez is kellett a többségi társadalom, kellett a politikai akarat is hozzá. Ugyanakkor mondjuk angliában nem volt MLK, mégis tudatosan törekednek a PC-re, toleranciára, az egyenlő esélyekre.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Szóval, ha azt mondom, hogy a magyar kultúra része az adókerülés, vagy pl. a rasszizmus - akkor azt szintén nem szabad 'megnyirbálni'? Ne haragudj, de ez marhaság. Bizonyos afrikai törzsek kultúrájának része az emberáldozat - rasszista vagyok, ha azt modnom bocs, de itten ezt nem? A cigány kultúrának egyébként nem hiszem, hogy szerves része volna a lopás, csak a valamikori életmódjukból és történelmükből - vándorlás, később rabszolgaság, magántulajdon hiánya, - adódóan más a hozzáállásuk ezekhez a dolgokhoz.
@Amatőr: mindenfele.

a baloldali szomszedom egy svab cslad, a jobboldali egy magyar, ket hazzal odebb egy ciganycsalad lakik..
a multkor volt a lanyuk eskuvoje/eljegyzese, mittomen, valami fura nepszokas. jott a bango csalad es enekeltek az utcan teherautoplatorol. jofejek voltak:-)
@Amatőr: Te így barátkozol? Nemzetiség-vallás alapján?! Hát csoda ha nem állnak egy ilyen tündéri lénnyel szóba?! Szegény. Triplán, mert rasszista vagy, ostoba és korlátolt. Németországban ugyanúgy vannak feketék, mint kubában, angliában, magyarországon, oroszországban, etiópiában. De ez téged cukorfalatom ne zavarjon.
@allegretto23: nem
te totalisan mellebeszelsz. olyan mondatokat probalsz nekem tulajdonitani, amit en nem allitottam. a magyar kulturanak egyebkent nem resze a rasszizmus es adocsalas. az az aljanep jellemzoje. nem kulturalis ertek.

erted mirol beszelek?
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: """tessek a ciganyokert is vonyitani.

en vonyitok mindkettoert. nem tetszik amikor a magyar lkulturat akarjak a te ervrendszered menten megnyirbalni es nem tetszik, amikor a cigany kulturat akarjak megnyirbal"""

Ha az általam nem tolerálható viselkedési formák a cigány kultúra részét képviselik, akkor az nem kívánatos, kiirtandó. Nem a cigány ember, hanem az egyesekre jellemző viselkedésforma. Az itt kialakult viselkedési formát ezer év során alakították az ittélők olyanná, amilyen. Magyarok, szlávok, németek, zsidók, románok, örmények, és még sorolhatnám. Ez a sztenderd. Ezt tanulod a szüleidtől, ezt az iskolában, ez az elfogadott. Ha nem eszerint élsz,nem ehhez alkalmazkodsz, akkor idegen vagy és az is maradsz.
@allegretto23: Idézet tőled:
"e egyébként igen, a származásuknak IS van köze a magas bűnözési rátához és lehet".
Erre írtam, hogy nem igaz a szó genetikai értelmében. Amúgy az angol gypsy egyformán jelenti a cigányokat, és a skót meg ír travellereket is.
@Amatőr: "Ha az általam nem tolerálható viselkedési formák a cigány kultúra részét képviselik, akkor az nem kívánatos, kiirtandó. "

ez nem igy mukodik, kicsirigo.
nem te dontod el, hogy mit toleralsz es mit nem. a te szabadsagod ott veget er, ahol masoke elkezdodik.
nincs sztenderd. lehet, hogy droidoknak van sztenderd. embereknek nincs. az embereknek szemelyiseguk van es nincs ket egyforma. tehat az eggyetlen felallithato sztenderd az, hogy ne tedd amit nem szeretnel, hogy veled tegyenek. szoval mielott ledobjha az agyad az ekszijat es a civilizacio leheletveklony maza elkezd lepattogni atadva a helyet az allatnak gondokozz el azon, mit szolnal forditott helyzetben...

ezt hivjak empatianak. nagyon fontos a tarsadalmi egyutteleshez.
@Amatőr: Idézek Tőled "De az is tény, hogy a cigányság fél évezrede képtelen beilleszkedni az európai társadalmakba. "
Ebben hol látod Te a most legutóbb emlegetett disztingválást?
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: Látom, megborult a megítélésed irányomban, mióta leírtam, hogy rasszista a -már kihalt- családom :)... mert egyéb nem magyarázza, hogy honnan veszed, hogy én versenyezni biztatnék bárkit bárkivel is a 'kinek a kultúrája értékesebb' tárgykörben - ugyanis én ilyet nem írtam. Azt írtam, hogy az afro-amerikaiaknak nincsenek közös, sokévszázados tradícióik. A travellers-eknek, a romáknak meg vannak. Ezért a probléma megoldására nem biztos, hogy egy az egyben átvehetők,- mert nem uyganazok az okok- az afro-amerikaiakat sikeresen integráló programok, amit az USA csinál.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"amit a ciganysaggal muvelunk az europa szegyene."

Nem. Az a cigányságé. Fél évezrede képtelen bárhová beilleszkedni. Sem Magyarországon, sem a világ bármely szegletében. Vagy Te tudsz más példát?

"ami a magyar-izraeli meccsen tortent az is europa szegyene."

NEM! Ez kizárólag a magyarok szégyene. Ilyen alja emberek járnak focimeccsre és ezeknek kell közpénzből stadionokat építeni.@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine:
@Amatőr: marmint szeretned ledobni a felelosseget es masra mutogatni..

sajnos ezt csak a magad zart vilagaban teheted meg. nemzetkozi szinten a tobbsegi tarsadalom felel akisebbsegert. ha elvadul, az a tobbseg hibaja, mert nem jol kezelte a problemat. igen. kezelni KELL. ez nem opcionalis. mivel egy cigany bore is pont annyirt er, mint a te borod, egy vcigany elete is annyit er, mint ate eleted, egy cigany munkaja sem rosszabb, mint a te munkad, igy neked, jobb helyzetben levonek kell megoldanod azt a problemat, hogy a veled egyenjogu es egyenerteku ciganyok is pontosan ugyanolyan ellatasban es jogokban, lehetosegekben reszesuljenek, mint te. ha ezt nem teszed meg, te vagy a felelos erte. lehet mondani, hogy nem, dehogy, ok a felelosek, csak ez rajtad kivul senki mast nem erdekel, mert ez csak egy hit:-)

tehat ne is vitazzunk arrol, hogy kinek a felelossege, hiszen a felelosseg vitathatatlan. arrol beszelj, hogy akarod megoldani a felmerult problemat. mint a tobbsegi tarsadalom tagjanak, milyen elkepzeleseid vannak arrol, hogyan teszel eleget a kisebbsegekkel kapcsolatos kotelezettsegeidnek;-)
@GeoCracker: Pontosan azt mondtam- ezek szerint nem túl értehtően- hogy nem genetikai a probléma (travellers?). Kulturális, életmódbeli hagyományokból gyökerező probléma IS. A gazdasági válság következtében eszkalálódott, mert 1. a többségi társadalom érzékenyebb, 2. a cigányság gazdasági értelemben soha nem volt ilyen hátrányos helyzetben a háború óta 3. a többségi társadalom minden kiélezett helyzetben hajlamos bűnbakot keresni -erre meg ideális csoport a cigányság, eltérő kultúrája, mássága okán. (Nem Lakatos Józsi, a betörő az ok, hanem 'a ' cigányság.) Ezért erősödik az antiszemitizmus is. Én csak annyit állítok, hogy az a liberális szemlélet, hogy egyedüli bűnösnek az ügyben kikiáltja a többségi társadalmat - mert kirekesztő, mert rasszista, mert nem biztosít egyenlő feltételeket- ameddig a cigányoktól nem 'vár el' semmit, kontraproduktív és veszélyes. Az is, ha azt mondjuk, hogy CSAK az az oka a cigányság magas részarányának a bűnözésben, hogy a t.társadalom nem ad lehetőséget nekik, a t.társadalom rasszista és ez 'készteti' a cigányokat a bűnözésre - pedig ennek azért sokkal több rétűek az okai. Nem érdemes leegyszerűsíteni, mert nem segít értelmes megoldásokhoz.
@allegretto23: "Én csak annyit állítok, hogy az a liberális szemlélet, hogy egyedüli bűnösnek az ügyben kikiáltja a többségi társadalmat - mert kirekesztő, mert rasszista, mert nem biztosít egyenlő feltételeket- ameddig a cigányoktól nem 'vár el' semmit, kontraproduktív és veszélyes"

lehet, hogy az, de az usaban ez mukodott. ugyanis elvarni attol lehet, akinek van. jelenleg nincs veszitenivalojuk, egy meglehetosen gyoker tarsadalom masod-, harmad-, ezredrendu allampolgarai. nincs motivacio. nem lehet mar sokkal rosszabb nekik, cska ha irtasba kezd a tobbsegi tarsadalom. sot, lehet az is jobb lennen nekik, mert akkor legalabb nyiltan, fegyverrel kiallhatnanak magukert ellenunk.

jelenleg ez a legrosszabb, a csendes gyulolkodes es ellehetetlenites. aminek termeszetesen a vege az, hogy nem akarnak az oket kirekeszto es gyulolo tarsadalom tagjai lenni, sot, ahol lehet, keresztbe fognak tenni. mert te is ezt csinalnad es en is ezt csinalnam, ha szemelyemet es nepemet gyakorlatilag nap mint nap alaznak meg.

jelenleg nics mas mukodo megoldas, mint a pozitiv diszkriminacio. peldakepeket, kiemelt peldakepeket kell a ciganysag ele allitani, hogy van mas ut is, mint a magyarok elleni hideghaboru. hogy mi, befogadok tudjuk maskent, egyenrangu partnerkent kezelni oket. es akkor ha ezt elhiszik parszaz ev gecizes, uldozes, vagonirozas es tobbe-kevesbe nyilt rasszizmus utan, akkor lehet beszelgetni majd arrol, hogy mikent is kotunk kompromisszumokat.

egyelore nincs targyalasi alapunk. nincs a reszunkrol az "ajanlat" dobozban semmi, csak a "koveteles" dobozban. ebbe senki nem sozkott belemenni.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ott sem CSAK ez működött, ez így egyáltalán nem igaz - ez egy része volt a megoldásnak. És, amint már írtam a két jelenség okai sem teljesen azonosak. És még egy csomó más sem. De tényleg kár róla beszélni, mert pár hozzászólással ezelőtt elég részletesen leírtam, csak láthatóan nem olvastad el - akkor meg minek. Olvasd el mit ír erről King - és az sem véletlen, hogy egy lelkészről van szó- és végezetül tőle egy mondat: 'Not environment, not heredity, but personal response is the final determining factor in our lives. And herein lies our area of responsibility '
@allegretto23: Azért közeledünk? :-)
A származásnak nincs köze a jelen helyzethez. Ezt próbáltam már korábban is ecsetelni. Genetikai értelemben biztosan nem. A szociokulturális állapot meg nem genetikai kérdés.
A cigányság helyzete egyébként tetszik-nem tetszik a liberális megközelítésből változtatható csak.
A családi nevelés idő és pénzigényes, tetszik-nem tetszik ez van. Azzal, hogy ebből az Emmi kivette a pénzt (endresy.blogspot.hu/2012/08/felazsiai-bunkokepzes.html ) , konzerválta a bűnbak-szerepet. S igen, évszázados gond. Mert évszázados állapot, hogy nagyon is jól jöttek a bünbakok. Aminek triviális nyoma a kulturában az a legenda, ami szerint a cigányok lop(t)ják a gyerekeket. Nagyon sokszor, éppen a szemre egyszerű megkülönböztetés miatt (vö. négerek) és a fokozott kitettség miatt (nem lévén muszlimok, már a törökök is periférián kezelték az alja munkákra használva őket), rájuk osztották a bűnbak szerepét.
Ezen csak a tanítvanyujtva-követelés liberálishoz közeli szemléletével lehet változtatni. S szintén nem tetszéskérdése, hogy el kell dönteni. Bűnbakra vagy integráns társadalomalkotókra van-e szükség. Az USA az utóbbi, Orbán az előbbi mellettteszi le a voksot ugy tűnik.
@allegretto23: ertem en, hogy konnyebb kifogasokat keresni es arra mutogatni, hogy a masik nem all keszen...

mi lenne, ha az "ajanlat" dobozba pakolnal inkabb valamit ahelyett, hogy a masik dobozaval foglalkozol?
erted amit mondok?

ne azt figyeld, hogy mit tesznek, vagy nem tesznek a ciganyok, ha megegyezesre torekszel. azt figyeld, te mit teszel hozza es arra mi a reakcio. jelenleg mindenki arra var, hogy a masik mozduljon. ha annyira kibaszottul okosnak es civilizaltnak hisszuk magunkat, akkor nekunk kellene mozdulni, nem?
@GeoCracker: A cigányság számomra nem genetikai fogalom- ahogy a magyarság sem. Az én szakmám olyan messze esik a szociológiától, mint Makó Jeruzsálemtől, ezért, lehet, nem használom megfelelően a kifejezéseket. Amikor azt írtam kultúra, meg tradíció, pontosan erre gondoltam, a cigányság 'szociokulturális' hátterére és ami abból következik. Mára részemről ennyi volt- mennem kell dolgozni. Üdv mindenkinek!
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Na még egy utolsót... szóval én úgy gondolom, hogy a többségi társadalom már tett abba a dobozba, valószínűleg keveset, de tett. Te mit szeretnél még ott látni? Mit kellene még abba a dobozba tenni?
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: "" Ezért vagyok boldog, hogy ilyen mint te, nincs az ismerőseim között. Borzalmas szűk kis életed lehet, amiért te és nem más felelős.
Cuki vagy, nem ti jobbikosok és fideszesek visítottok mint a szúrt malac, hogy magyarirtás, meg gyarmatosítás és kihal a nemzet, és nem lesz magyar?! You're a wizard, Harry!""

A vélemény szabad. Lehet, hogy mindenben Neked van igazad, de egyvalamiben tévedsz. Nem vagy ok sem jobbikos, sem fideszes. Sőt, más sem. Egyleten kívüli vagyok. Csak a magam nevében beszélek. A politikai elitünket párthovatartozásra való tekintet nélkül megvetem.

Az ellenben szomorú, hogy nem érvelsz, hanem csak fröcsögsz. Pedig hidd el, az okos érvek fájóbbak lehetnek. Már ha vannak.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: El van ásva, igaz, nem Boli ásta, de szerintem még jó is, hogy vitáztunk valamin, ami nem marginális kérdés.
@allegretto23: Legalább odáig eljutnánk, hogy megpróbálunk átvenni dolgokat. Az a baj, hogy pl. az oktatásban a romagyerekek problémái (hogy nem bír figyelni, végigülni egy tanórát, stb) ugyanaz mint pl. aki a baltimore-i gettóban él, csak a roma gyerek még drogdílernek se mehet el.
Nálunk csak annyi van, hogy mindenki játsza a nagy megmentő fehér embert (lsd hülye picsa szociológus magosztása), vagy azt hiszi, hogy elég kántálni, hogy csak rajtuk múlik. De a konstruktív hozzáállás az nincs, meg ötletelés sincs. Így a probléma belehullik a jobbik ölébe, hogy szavazót vásároljon rajta.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Isten látja lelkemet, igaz amit mondok; vasárnap adott a cigány kollégám a csirkepörköltjéből. Krumplival és sok zöldpaprikával csinálta a neje. Hát én ilyen finom pörköltet még nem ettem.
Rendes népek, jóban vagyunk és megbízunk egymásban.
@Amatőr: Mondja ezt az, aki eddig érvet nem hozott, de veri a mellét, hogy rasszista. Erre mondtam, hogy hálás vagyok, amiért ilyen ismerősöm nincs. A rasszizmus-antiszemitizmus az amit nem tűrök meg senkitől. Ez elég érv arra, hogy nem te leszel a legjobb barátnőm?
@Queenpin lecsekkoltam Alfonsine: Szegény Barátom; ez a tv-ben volt! A bőrszín adott!
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: ""ez nem igy mukodik, kicsirigo.
nem te dontod el, hogy mit toleralsz es mit nem. a te szabadsagod ott veget er, ahol masoke elkezdodik.""

Ez csak egy jól hangzó baromság, de nem igaz.

Bár az araboknál bevett szokás, hogy a félredugó nőrokont megölik, a vallási bíróság felmenti a gyilkost. De azért az ide betelepülteknek talán mégse kellene megengedni.

Egyes népeknél dívik a fiatal lányok nemi csonkolása, mert ez ott ősi, bevett szokás.
Ha lehet, akkor ezt itt ne gyakorolják.

A spanyolok imádják a bikaviadalt, a kultúrájuk része. A mienké nem és ne is legyen! Se a kakasviadal, se a kutyaviadal.
Bár másutt a kultúra része.

Tudom, ezek csak kiragadott példák, de igen jellemzőek. Ezek nem a mi kultúránk részei és azt hiszem, hogy a józan többségünk nem is akarja, hogy meghonosodjon mifelénk.

""ezt hivjak empatianak. nagyon fontos a tarsadalmi egyutteleshez.""

Igen, és épp ezért nagyon fontos a másik ember tisztelete is, amit azonban sajnálatos módon hiányolok az írásodból.
@GeoCracker: ""Ebben hol látod Te a most legutóbb emlegetett disztingválást?
""

Bocs, de nem értem. Kifejtenéd?
@allegretto23: "Mit kellene még abba a dobozba tenni? "

azt a hozzaallast, ami mindenkinek kijar alapbol. hogy veszed a faradtsagot es megismered az adott szemelyt es nem sztereotipiak alapjan iteled meg. ez hianyzik most leginkabb ugyanis a tarsadalombol. hogy egy adot szemelyt ne a szarmazasa, hanem a sajat tettei, ertekei, gondolatai alapjan iteljen meg. egy "renegat ciganyt" pont ugyanolyan megvetes kiser, mint egy travellert, vagy egy uzsorast, vagy egy szeszkazan balhes verekedot. aki megprobal kitorni az nem tud, mert a tobbseg szemeben cigany marad es mint olyan, alsobbrendunek tekintik.

ez kellene abba a dobozba.
@Amatőr: "Igen, és épp ezért nagyon fontos a másik ember tisztelete is, amit azonban sajnálatos módon hiányolok az írásodból. "

mert nem erdemled meg:-)

aki megerdemli, megkapja. de a tisztelet nem jar alapbol. tudod a tiszteletre melto kifejezes pont azt jeloli, hogy valalkio meltova valik a tiszteletre. te egy emberiesseg ellenes ideologiat probalsz megmagyarazni, probalod az allati osztonoket legitimalni, legalizalni.

elmondanad mi ebben a tiszteletre melto?:-)
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: ""ehat ne is vitazzunk arrol, hogy kinek a felelossege, hiszen a felelosseg vitathatatlan. ""

Csak a Te számodra! Én nem vagyok érte felelős és nincs is lelkiismeret furdalásom.

""arrol beszelj, hogy akarod megoldani a felmerult problemat. mint a tobbsegi tarsadalom tagjanak, milyen elkepzeleseid vannak arrol, hogyan teszel eleget a kisebbsegekkel kapcsolatos kotelezettsegeidnek;-) ""

Sokakkal szemben én bevallom, hogy nem tudom a megoldást! Kívánom, hogy legyen, de nincs a birtokomban a bölcsek köve. Fél évezrede képtelenek beilleszkedni az európai népek közé, milliónyi, nálam sokkal bölcsebb ember keresi a megoldást eredménytelenül. Ostoba lózungok születnek csőstül, milliárdszor milliárdokat öntenek ki az ablakon mindenféle eredmény nélkül. Honnan tudhatnám pont én?
@Amatőr:
I. Kiemelés tőled:
"De az is tény, hogy a cigányság fél évezrede képtelen beilleszkedni az európai társadalmakba. "
II. Kiemelés tőled: "Igyekszik - lehetőségeihez mérten - ugyanúgy élni, mint a többség. Ugyanúgy tisztelem és becsülöm őket, mint a többi honfitársamat."

Ha a kettő közt feltörték a nicket, akkro persze értem. Ha nem, akkor a két kijelentésed ellentmond egymásnak.
@Amatőr:
' ""ez nem igy mukodik, kicsirigo.
nem te dontod el, hogy mit toleralsz es mit nem. a te szabadsagod ott veget er, ahol masoke elkezdodik.""

Ez csak egy jól hangzó baromság, de nem igaz.
'

Pedig de. Ha én a szomszédodba lakom, és úgy döntök, az én szabadságigényembe az tartozik bele, hogy Te ki ne tedd a lábad a lakásodból, akkor Te nem háborognál, hogy korlátozom a szabadságod? Esküdj :-)
Fordítva én morognék.
Következésképpen a lépcsőházhasználati szabadságunk egy olyan kompromisszum, amiben egyikünk szabadsága sem korlátlan. A másik szabadságigénye korlátozza.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: ""...elmondanad mi ebben a tiszteletre melto?:-)
"""

Tudod, a tiszteletet megadni neveltetés kérdése,azé, ami vagy sikeres volt, vagy sem.
Mert a stílus maga az ember.
@Amatőr: Hát ha a tv-ben volt, mindjárt igaz is lesz, nem igaz? És melyik műsorban? Napló? Fokusz? Mónika?
@Amatőr: "Honnan tudhatnám pont én? "

akkor miert akadalyozod?
azzal, hogy a rasszizmust legitimalod es az emberi butasagot, ostobasagot es altalanositast elfogadhato indoknak tartod a rasszizmusra az kifejezetten nem segit, sot.

ezenkivul abeilleszkedes nem azt jelenti, amit te gondolsz. a beilleszkedes nem azt jelenti, hogy feladja a kulturajat, tradicioit es koveti a tobbseget. ez nem elvarhato. az elvarhato, hogy kompromisszumot kotunk. azaz mi is engedunk es ok is. de a jelenlegi elmergesedett helyzetben egyszeruen a mi feladatunk az elso lepest megtenni. mutatni, hogy nem kezeljuk ab ovo bunozokent a ciganysagot, hogy erdekunk az, hogy iskolaba jarjanak, szakmat tanuljanak, orvosok, kutatok legyenek ok is. mint barki mas. meg kell mutatnunk, hogy tudunk jovokepet adni annak az utnak a vegen, amin nekik kell vegigmenni.
@Amatőr: es en ilyen ember vagyok

es buszke vagyok ra, hogy nem osztogatom a tiszteletet erdemtelenul.

te tekintelyelvu nevelest kaptal, azaz barmekkora fasszopo goreny valaki, ha aztt mondjak, tisztelned kell.

en nem turom, hogy maosk mondjak meg kit tiszteljek es kit nem. en dontom el. mert erek annyit, ha nem tobbet mint az, aki meg akarja mondani:-)
@GeoCracker: ""Ha nem, akkor a két kijelentésed ellentmond egymásnak.""

Tudod csúnya dolog hamisítani! Te pedig ezt tetted az írásommal! Kihagytad a neked nem megfelelőt és csonkoltad a mondandómat!
Tehát a gondolat helyesen így hangzik:

"Egy részük most is azt teszi. Igyekszik - lehetőségeihez mérten - ugyanúgy élni, mint a többség. Ugyanúgy tisztelem és becsülöm őket, mint a többi honfitársamat. Véleményem szerint ők a csendes többség."

Egy részük, amely lehet hogy a többségük!
@GeoCracker: ""Pedig de. Ha én a szomszédodba lakom, és úgy döntök, az én szabadságigényembe az tartozik bele, hogy Te ki ne tedd a lábad a lakásodból, akkor Te nem háborognál, hogy korlátozom a szabadságod? Esküdj :-)""

Így igaz, háborognék.

""Következésképpen a lépcsőházhasználati szabadságunk egy olyan kompromisszum, amiben egyikünk szabadsága sem korlátlan. A másik szabadságigénye korlátozza.""

Feltéve, de nem megengedve én minden alkalommal ellopnám a lábtörlődet. Morognál, vagy lenyelnéd?
@Amatőr: Tudod, csúnya dolog hülyének nézni másokat! Te viszont ezt teszed. A disztingválást hiányoltam ennek a beírásdonak a kapcsán:
"De az is tény, hogy a cigányság fél évezrede képtelen beilleszkedni az európai társadalmakba. "

A második hozzászólásodban már egy részükről értekeztél, valóban. Az ellentmondás ettől még fennáll. Talán, ha esetleg saját magaddal megbeszélnéd, hogy a cigányságról beszélsz, csak egy részükről beszélsz, vagy csak beszélsz, az sokat segíthetne. Tudom, csúnya dolog visszamásolni a saját írásodat, amit pedig már úgy szeretnél elfelejtetni, átértelmezni.
@Amatőr: "Feltéve, de nem megengedve én minden alkalommal ellopnám a lábtörlődet. Morognál, vagy lenyelnéd? "

feljelentenelek es/vagy lerugnalak a lepcson.
de nem az egesz csaladod mozgasat korlatoznam, mert te labtorlo tolvaj vagy.

pedig a csaladod eseteben mar elofordulhat genetikai hajlam..

es megsem.
@GeoCracker: ""Tudom, csúnya dolog visszamásolni a saját írásodat, amit pedig már úgy szeretnél elfelejtetni, átértelmezni.""

Nem, nem akarom letagadni azt, amit írtam.

Az az érzésem, hogy szándékosan értesz félre.
Fölösleges kötözködés szemantikus vitát folytatni az inkriminált mondatról, de ha azt mondom, hogy a cigányságnak fél évezrede nem sikerült beilleszkedni, az még nem zárja ki azt, hogy valahányaduknak sikerült.

Ha azt mondom, hogy a németek elpusztították a cigányokat és a zsidókat Németországban a háború idején, akkor ahhoz nem kell ugye hozzátenni, hogy de néhány szerencsés megmenekült.

Mert, sajnos, a lényegen nem változtat.
@a szív fészkei:
Na, most sikerült, mer eddig azé nem sikerült mer nem tuttam. hogy az internetbe is be köll írni a meg harminchatot a számod elé.
Azt mondod „hogy aki genya, az minden színben genya”? Azt mondom én is! Le is karcoltam, már nem tudom kinek. Ebben a dologban is valahol középen kellene keresni az igazságot. Ahogy mondtam, nekem vannak tizenéves ügyfélkapcsolataim cigányokkal, szívesen elmegyek hozzájuk, ha kínjuk van. Volt itt sokféle vélemény, például Sipi gondolataival egyet tudok érteni, de csak részben. Az tök rendben van, hogy véleménye szerint már a származás alapján diszkriminálva vannak például a munkaerőpiacon. Illetve nincs rendben, de ez van. Negyven évesen a magyarok nagy többsége is, és nem a rassza alapján. Pusztán azt hiányolom a témában való megszólalásaiból, hogy hiányzik belőlük a cigány kisebbség saját felelősségére vonatkozó megjegyzések. Egy órával ezelőtt vettem ki a levélszekrényből a rothadó narancs periodikáját. Nem, nem olvasom a Helyi Thémát, ahogyan a Völkischer Beobachter Online-t sem. Nem vagyok én nertárs, se kuruc. Általában csak átlapozom, de a mai példányban találtam egy érdekes írást. Choli Daróczi József szerint: „Nem elég, hogy tisztességes vagyok, az egész világ előtt be is kell ezt bizonyítanom” Persze kiragadott mondat, ezért illik beszúrni, hogy a kontextusból. Még majd leszakmunkásoznak. Őszintén szólva olyan érzésem van, hogy a Lévay utca sajtósai tudják a dolgukat. Nekem is van egy ilyen érzésem:
magyarinfo.blog.hu/2012/08/22/_a_ciganyokkal_van_a_baj_a_helyi_tema_nem_szorakozik
Majd ha bedobják Neked is a lapot, kíváncsi volnék a véleményedre. Agyon kerestem, de nem találom online a cikket, másolni meg lusta vagyok.
Ebben a történetben az a szép ha igaz (már pedig igaz), hogy a Jobbik az a disznó, aki kitúrja a szarvasgombát a fidesznek, ezért cserébe minőségi moslékot kell Vonáéknak a vályúba önteni. Na, ez a cikk is ilyen, amelynek olvasásától elégedetten röfögnek, a főkondás meg feszít mint köpőlégy a szaros talicskán. Hofi szerint: „csak a néző nézzen, mi?”
Szóval a Te véleményed közelít az enyémhez és ha jól emlékszem Fabius is hasonlóan értékelte a dolgot nem olyan régen. Valahol írta, de lusta vagyok megkeresni. Én maradok, aki a centrumból értékeli a problémát, a szaros oldalát és a nem szarosat is említve. Egyik szélső oldal felé sem akarok elmenni, pedig a negatív tapasztalataim túlsúlyban vannak, de az az én problémám.
Szerencsém lesz, ha öreganyámnak szólítalak-:)))
@Amatőr: "Ha azt mondom, hogy a németek elpusztították a cigányokat és a zsidókat Németországban a háború idején, akkor ahhoz nem kell ugye hozzátenni, hogy de néhány szerencsés megmenekült."

atyaeg...:-DDDDDD
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Szegény Barátom, szánalmas a fröcsögésed.
Sajnállak.
@Amatőr: Akkor mégis csak elfogadod, hogy a lábtörlőbegyüjtési szabadságodat az enyim behatárolja :-))
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A tisztelet nem automatikusan járó dolog ráadásul. A tiszteletet mindenkinek ki kell vívnia.
@Amatőr: te egy nagyon buta ember vagy:-)

nem csodalom, hogy Geoval igy elpicsaztunk nagy nyilvanossag elott:-)

es hidd el, ezt a visszavonulast lattuk mar a kasztodtol sokszor. tudjuk mit jelent:-)

ha nem tudod tovabb mar smemifele hazugsaggal es legbol kapott hulyesegekkel alatamastzani a dumad, akkor jon a "frocsogsz es sajnallak" formula.

meg ebben sem tudsz ujat mutatni...:-DDDD

de en tudok neked!

egy kozepsot:-D

,,|,
@Amatőr: A halottak szemszögéből nem változtat. De a kollektív bünösség artikulálása, populizmusa szempontjából bizpny nagy jelentősége lehet az ilyen szemantikai apróságoknak. Ha nem hiszed, kérdezd meg az ennek áldozatul esett magyarokat az egykori csehszlovákiai területen. Holott biztos voltak rendes magyarok is akár szerintük is.
@Gábriel angyal:
Láttam, tehát valószínű, hogy Te küldted. Mostanában nem töltöttem le repcsis videókat, így is van belőlük 23 giga. Na jó, a képekkel együtt. De köszi, kurva jó!
Hadd dübörögjön a patkóbél is, nem igaz-:D:D:D
@GeoCracker: Bocs, de arra akartam célozni, hogy a tényen mit sem változtat!

Vonatkoztassunk el egy percre a cigányságtól.

Tehát, ha azt mondom, hogy a jég elverte a termést,akkor az nem azt jelenti, hogy egy szál növény sem úszta meg! A döntő többség odaveszett. De mindig vannak kivételek!

Zárójelben jegyezném meg, hogy az előző példám
nem túl szerencsés. De sajnos megtörtént. A népirtás.
@Amatőr: Ezért hoztam fel példának a kollektív bűnösséget. Amikor anno azt mondták, hogy a magyarság bűnös, és ezért (joggal) felháborodtak azok, akik esetleg éppen embert mentettek, de magyarok voltak, akkor az rendebn van.
Amikor azt mondom, hogy nem a cigányság nem illeszkedett be, mert a jórészüknek még harminc éve is saját társadalmi státuszuk volt az építőiparban, akkor rögtön szemantikai aprósággá válik ugyanaz.
Fenntartom, hogy igenis számit ez az "apróság" nem a kocsmában, hanem a politika szintjén. A kocsmában legfeljebb odaszólnak, hogy "hülye vagy komám, hiszen a szomszédodbana traktoros Pityu is jó ember". A politika szintjén azonban előítéletességhez, kollektív lenézéssel, populizmussal társul.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Köszi :-)) azért igyekszem óvatosan kezelni, mert a végén úgy járok, mint Orbán, és csak lapjával fogok beférni az ajtón :-)
@GeoCracker: ""Amikor azt mondom, hogy nem a cigányság nem illeszkedett be, mert..."

Szegény kádár mondta hogy - bár nem tudom pontosan idézni -" a krumplilevest nevezzük krumplilevesnek". Szóval az volt a lényege, hogy nevén kell nevezni a dolgokat. Többek között a cigánykérdés is olyan, amit egyszer végig kellene beszélni, meghallgatni minden (nemcsak mindkét) fél érveit és elgondolkodni rajtuk. Mert ha ultima ratio-val nyitunk (te fasiszta, te komcsi), akkor abból sohasem lesz értékteremtő vita.

Ugye azt talán elfogadod, hogy nem biztos, hogy mindenben igazad van. Esetleg a tiédtől eltérő érvelés is lehet helyes.

Mivel magam csak egy gyarló ember vagyok - nem tévedhetetlen - ezért a saját tapasztalataimat felhasználva próbálom a legjobb tudásom szerint kialakítani a véleményemet. Lehet velem nem egyetérteni, vitatkozni. Mert minden relatív. És semmi sem biztos, hogy maradéktalanul igaz. Még a fenti elmélet kidolgozója is bizonytalan volt ez ügyben.

Én híve vagyok a pozitív diszkriminációnak, valószínűsítem, hogy e nélkül sehová sem jutunk. Meg kell nevezni a krumplilevest és arra kell költeni. Különben elfolyik a pénz is, a jószándék is, mint ahogy eleddig történt.
De az az érzésem, hogy ez is csak egy örök gumicsont. Oda lehet lökni a birka népnek: rágódj rajta! És mi rágódunk. Pró és kontra.
süti beállítások módosítása