Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: index.hu/gazdasag/2024/04/26/gazdasag-bank-otp-csanyi-sandor-kozgyules-terjeszkedes-felvasarlas/ ... (2024.04.26. 17:02) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Someone To Love www.youtube.com/watch?v=15orOogE0pU (2024.04.24. 19:19) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2012.04.26. 05:27 Fabius

Magyarország nincsvan cenzúrája

Címkék: sajtószabadság médiatörvény mong attila

Azt gondolom ma a saját agymenésem helyett olvassatok el valami mást. Mong Attila írása az ÉS-ben és a Mérték médiaelemző blogon jelent meg, érdekes tanulságokkal szolgál a magyar sajtó öncenzúrára kényszerítettségéről. Az írás hosszú, de tele van a mai magyar sajtóra jellemző viszonyokkal, tanulságokkal, például:

"Egy másik beszélgetőtársam ugyancsak a Kádár-korszakból eredeztethető hagyományt említette, hogy „vélemény-köntösbe bújtatunk erős állításokat”, a véleményírásokban ugyanis „mindenki úgy érzi, hogy nagyobb a szabadság foka.”  Interjúalanyaim manapság már kevésbé tartották jellemzőnek az 1980-as években a cenzúra kijátszására még gyakorta alkalmazott két fontos módszert: a sorok között kommunikálást, a szimbolikus, allegórikus nyelvezet használatát, vagy azt, amikor a szerkesztéssel, a tények egymás mellé állításával „üzentek” a közönségüknek és rájuk hagyták a következtetések levonását. Viszont virul az a gyakorlat, amikor kényes állításokat másokkal mondatnak ki: szakértőkkel, politikusokkal, publicistákkal, vagy éppen egy konkurens szerkesztőség munkájára való hivatkozással szerepeltetik az állítást. „Mondassuk ki az ellenzékkel” – számolt be egy ilyen esetről az egyik beszélgetőtársam, aki szerint a Fidesz körüli oligarchákkal szembeni gyanú például pontosan ebbe a kategóriába tartoznak, hiszen a szerkesztőség vélt kockázata kisebb volt úgy, hogy ellenzéki politikusok dobták be a köztudatba az ügyeket és a neveket. „Mi nem bolygathatjuk a tulajdonosaink ügyeit, de általában szemet hunynak afölött, hogy más lapok ilyen jellegű oknyomozó cikkeiről viszont beszámolunk” – mesélte egy másik interjúalany."

A cikkből válaszokat kaptok az itt is gyakran fölmerülő miért így ír egy újság vagy hírportál, vagy miért úgy kérdésekre. Az is kiderül belőle, miért szar a médiatörvény, és miért akarja még mindig átszabatni Viktorékkal mindenki akinek erre ráhatása lehet. Sajtószabadságkauszt még nincs, de ami van is több, mint érdekes.

Nem ragozom, olvassátok, érdemes.

 

 

764 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr224473972

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Felmentették Ultra Ibolyát az UV Zrt. ügyben 2012.04.26. 11:48:32

A mai napon pont került a közvéleményt évek óta lázban tartó UV Zrt. néven elhíresült ügyben, melynek elsőrendű vádlottját Ultra Ibolyát több millió ember megbetegedéséért, és évente több tízezer ember haláláért tették felelőssé. Ultra Ibolyát, az UV Z...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.26. 09:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@anyósnyelv: Csak azt nem értem, hogy mostanában miért basedowos - kidülledt szemű - minden állat a rajzfilmekben?
@Knósszosz: :-DD Mi a lányommal nyunyózzuk egymást, nem a hites urammal. Neki más megszólítások járnak, viselkedésétől függően. :-DD
@aritus: Igen, én is ezt gondolom, mint te. A gyerek lakmuszpapír, ez mehet otthon éjjel-nappal a családban: olyan faszályos, hogy hányféleképp lehet cigányt irtani. Az látszik, hogy zsidó arra egységekkel kevesebb van, de gondolom a varjút arra is ráküldené a kisded, ah arról van szó...
@aritus: Az a tragédia, hogy mindent de mindent leránt a maga színvonaltalanságához. A himnuszt, a kokárdát, a zászlót. És nem érti, hogy ha elkoptatja, elhasználja, okkal-ok nélkül mindenhová előrángatja és felhasználja szabályszegéshez, azzal csak erodál mindent.

Ez tényleg fülessapkaként hordaná a koronát.
@a szív fészkei:
Hahaha:))
Képzelem, milyen aposztrófok hangzanak el, ha mondjuk hites urad azt mondja; "Drágám, nem érdekelnek a konvenciók amikhez ragaszkodtunk, én most akkor is eszem egy csükösvelőspacalt, ha teccik ha nem"
Te meg hánysz egy jót a gondolattól...
Hahaha:))
De ez így kerek!
Nem?
@a szív fészkei: térhatás, ízlésficam? Fene tudja.
@aritus: Már ti is terjesztitek a fake videókat??? :)
Boli: most néztem meg a Hancock-ot, kedvenceddel. Jó volt.
@komment terrorista_Cirbi_vytézy és nem a parittyás:

Ezt speciel nem én írtam, de volt gyakorlatilag szóról szóra ilyen beszélgetés turul és köztem fésztufész. Azt is el kell ismerni, hogy ő képes volt revidiálni az álláspontját mikor már látszott, hogy a matolcsyzmus a taknyán fog csúszni.

Nem akarom TG-t bántani, de szerintem gazdasági kérdésekben inkompetens.
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
AB solute votka, az hát!
Kurvára utálom. Minden röviditalot nem szeretek.
A Baileys-t kivéve. Női körömlakk, de az finom. A borokat se szeretem, nekem nem jön át a szagértők értékelése, hogy ilyen sav, olyan tannin, emilyen karakter.
Én a sört szeretem.
Háljnekem a kedvec, meg a sztela ártoisz.
A többi pilya kiönthető.
@Knósszosz: Akit szeretünk ehet és ihat akármit, szeressük, nem? Rájaadást meg nem is akarja (meri) egy idő utány..
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Nade a pacaltól komoly identitászavarai támadnak egyes feminnáknak, ezt vegyed figyelembe!
@Penivaldes:

+1 :-)

1 milliárd forintos (20 ezer dukát) vérdíj volt kitűzve a fejére. Akkora, mint soha senkiére. Ahol a Gonden Hind feltűnt, ott elindult a befosás El Draque-től :-)
@Knósszosz: Lefemineztél, kötsög,.-D
Meraz nékömis, nem kicsinyt, de nagyon! Itt hun nem is van ollan!
www.youtube.com/watch?v=sNWUNPg6tzY&feature=related

..és most vona..t..koztassunk el, ha lehessen!

Éljen a Párt, éljen Kuszaszem!
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Hogyne tudnám!!!
Pilsner Urquell... azon nőttem fel ekkora hólyaggá. A Budweiser is segített az izomzatom fejlődésében (bár az vitatott márka-ámerikánisch beütés okán), de van még sok cseh illetőségű nedű, amit kedvelek.
Sörben nem tudsz sarokba szorítani!
@Fabius: minden, ami kalandos, kalózos, és itt és most inkább Jan Marten, mint Johhny Depp! (akkor már inkább a tesója, a sétálós:-)
@Knósszosz: Nem váj..zer.., hanem Budějovický Budvar...vagy Vitéz Kőhányási mingyár, nem?
Ezt már kiveséztük, anno. "mikor még nem vótááál", azok a Buldog, szép idők!
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Afracba,Te is gyomorfan-fár vagyol?
Üdvözőllek a klubba!
Éreztem valami öszetartó erőt, demá világos lett.
Éjjen a megbonthatatlan pacal-velő baráccság, én kolbászos uborkával segítem a perisztaltika hatékony működését ebben az esetben, de ízlések és pofonok.
Jöhet más is, de sanyarú az köll hozzá!
@mamitirtok sír derék (kommensevik):

Hasonlóképp, bár bevallom a karibi nejlonkalóz abszolút nem jött be :-)) Meg talán olvasva jobb is a műfaj. Ha nem volt meg, akkor ajánlom:

www.libri.hu/konyv/ragadozo-madarak.html
Jó éjt mindenkinek.

youtu.be/koeZGaFEnHc

Ui.: elég szép hangja van a csajnak. :)
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Így helyes, ahogyan írtad: Budějovický Budvar.
Vitáznak a csehek, most akkor mi is van? Mert ez az övék márkályuk, amit egy kivándorolt segg ellopott, oszt ámerikásban megcsinálta, mint magaszarott spániel viaszot. Hát nem! Ez cseh sör! Nekem biztosan.
@Knósszosz: Csülköspacal eddig 35 évünk alatt be nem tette hozzánk a csülkét, de büdös/sé érlelt/ sajtok már elég válóok szerintem. :-D Meg egy csomó minden. Azért nem ennyire irodalmian fejezem ki a rosszallásom, lényegretörőbb, kocsisabb vagyok. Neki meg denevérfüle van: bőrleffentyű leenged, archaikus mosoly felhúzódik és szarik a tombolámra, üvöltözhetek, amit akarok...
@Knósszosz: @mamitirtok sír derék (kommensevik):

Én ugyan nem élek vele, de háverek ezt hozassák velem Csehszkiából szakmányba:

sortesztek.blogspot.com/2011/09/bernard-cseh-import-sor.html

Oszt'tojják mint a csatos bambit :-))
@a szív fészkei: A hosszú távú, kölcsönös előnyökön alapú kapcsolat csimborasszója!:-)
www.youtube.com/watch?v=VdcKFDvypYE&feature=related

"Aki hazudik, az csal?"
@a szív fészkei: Pálpusztai sajt bejön nálatok?? :)
@mamitirtok sír derék (kommensevik):

Az ajánlatod megvolt :-)

Wilbur koma nagy kedvenc, teljes a gyűjteményem a könyveiből.
@Gábriel angyal:

Pálpusztai? Az legfeljebb kistestvére lehet az ínyencek sajtjának. Viccelődsz? :-D Az igazi büdös sajtnak olyan szaga van, hogy az olaszok erre kitalált, légmentesen záró sajtosdobozán is keresztül jön :-D Hagyámá a Pálpusztaival...
@Fabius: Hát, kinek mire telik, ugye?
Kis píz, kicsinyt büdes sajt!
Amíg nem tudtam, én sem szerettem! meg kell érni(e), rá, nem?
A komoly zenéhez (nem íráshiba) hasonlítanám ezetet..
@a szív fészkei:
Tapasztaltam néha irodalmi stílusod magasságait, főként ha be vagy rágva a hülyékre. Nekem teccik!
Sajt... hát az is tud penetráns lenni. Én nem szeretek olyat zabálni, ami büdös, de; eszméletlen finom esszenciákkal beoltott kreálmányok vannak, amelyek lágyak, nem szarszagúak (csak picit) és fantasztikus gasztronómiai élményt nyújtanak. Például az olasz Gorgonzola. A családban mindenki kiközösít miatta, de én két pofára zabálom. Persze akkor az igazi, ha van hozzá kalamata olivabogyó, meg friss paradicsom. Ha összerakod ezeket, akkor pirítósra applikálva máris kész a Bruschetta, az olasz ínyencség.
Ne folytassuk, megdöglök az éhségtől, pedig egy órája zabáltam!!!
@Fabius:
Be köll vallanom, van némi tapasztalatom a cseh-szlovák söripar termékeit illetően, de evvel a márkával egyszer találkoztam fésztufész. Súlyos volt, azóta tisztelettel emlegetem a nevét:)))
(penig nem vagyok részeges fajta)
@Knósszosz: Hajrá, Kovács néni!
Visszaszámolás: 10,9,8,7..
-Év, hónap, nap?
..6.5.4....:-P
@mamitirtok sír derék (kommensevik):

Előnyöm, hogy olasz rokonokkal nálunk a sajtkülönlegességek nem mire telik kategória.

Abban viszont van valami, hogy a sajtkultúra élvezetének értékelése és a sajtérlelés egyenesen arányos :-) Főleg itthon, ahol a sajt = trapista, karaván, és a Pannónia már merész kirándulás az ismeretlenbe.
@Knósszosz: Húbammeg, mitet tanáltam időközt:
www.pivo.hu/

lenne itt mibűl válogatnyi!:-)
pénztárca, meg ivó cimbúra kérdvénye..
@Knósszosz:

Gyakorlati tapasztalatom nincs a sörökkel :-) Csak azt tudom elmesélni a baráti köröm mit követel ordítva, ha Csehszkia felé van dolgom. Náluk meg ez a csatos cucc a favorit.
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Na, ez megérne 1 mesét!!
'sztán gyöhet a /la sez.
De csak ha mindent megittunk vala
@Fabius: Hát igen, születni, házasodni tudni kell, mindig is mondtam! Panelproliként (is) válogatok, ha lehet és van mibűl, bár itthon azért tényleg megfizethetetlen, idegenbe szakadva csak szorít a vándor ló magának olyat, hogy a füle is kettéáll, az élvezettől!

Kijelentem, hogy jártam itt-ott, de Mekibe nem tértem be sehol! Leellenőrizhető, aki végignyálazza biztonsági kamerák feltételeit Belgrádtól délre, visszamenőleg pá évre!:-P
gasztroabc.hu/lexikon/alapanyagok/sajt/1129+fontina+sajt/
@Fabius:
Mondom; baromi finom!
A barátaid értik a komló mibenlétének lényegit.
De szomjas lettem hirtelenjébe...
@Knósszosz: Éhes és szomjas is, mint jómagam! Tudom, este már nem illik, de másnap vagyon, nem?:-D Saláta sem mehet?
mindmegette.hu/lapokkepek/cikkek/113000/113859_feta01.jpg
Jó éjt kívánok minden kedves kollégának, aki még teljesíti a szolgálatot a vártán.
Holnap is lesz nap, nota bene: nem köll megváltani a világot ma iccaka mindenáron.
Téma az lesz, tuti, nem fogyunk ki belőle.
Ezer évre előre lesz témája Fabiusnak, az tuti.
Kaliníhta mindenkinek!
@mamitirtok sír derék (kommensevik):

Abszolút nem kell, hogy a távolság vagy a pénz akadálya legyen a sajtélvezetnek. Itt van a szomszédban a barátom, olyan sajtokkal, hogy hajad leteszed:

varkapu.info/kozelet/20110201/borosjenoi-kecskesajt-borosjenoi-piacon

Ráadásul olcsó.
@Fabius: Nu, ez igen jól hangzik, a kecskesajt úgyis a gyengém, többek között..köszönöm, hogy megosztottad!
Lassan én is el, holnap is van nap, téma is, mint gögögben jártas kollegám jelezte volt..Laku nóc, jó éjt!
@Gábriel angyal: Most komolyan:
Te valami Ismerős arcok közönségszervező lennél?
Nem baj,ha bevallod!:-P
@Gábriel angyal:

Zuglói vagyok, csak sok az ismerős mindenfelé.
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Te egy rendkívül gonosz, aljasch, gasztrovilanyosszékkreáló, érzéketlen, pacalcsócsáló vagy!
Mond, bántottalak én?
Ha úgy érzed nem, miért ezt nekem???
Huúú, remélem az isteni gondviselés átsegít ezen a traumán, és nem fogom kispárnám csücskit harapdálni iccaka.
Azér eszt nem felejtem el...
Mindegy, nem vagyok harrachtartó, szóvaj jó éjszakátot!
...paradicsom, feta, olajbogyó, oregánó... nincs az ilyennek szíve
@Fabius: Hozzánk még közelebb van. Egyszer ki kéne néznem hozzá sajtügyileg. :)
Na, azért csak benyomtam még egy kis húsvéti sonkát fehér kenyírrel, dijoni mustárral (magos), meg a Spar-ból leárazott hummusszal..nem házi, de azért egynek meg(t)ette..mehetek elpihegni, ideje, hogy álmom elaltasson..
@mamitirtok sír derék (kommensevik): Csak önkéntes alapon, mivel szeretem a zenéjüket. :)
@Fabius: Jut eszembe. Mikor jöttél el Borsodból? :)
@Gábriel angyal:

Ha megkóstolod a sajtjait azt megbánni nem fogod, garantálom. A linken ott van mikor hol árul.
@Gábriel angyal:

Volt pár év kétlakiság, de teljesen 2009-ben. Miért?
@Fabius: és megszoktad már a nagyfalut?? :) Ja és miért pont zuglói lettél?
@mamitirtok sír derék (kommensevik): Ha lehámozzuk róla a politikát azért ő sem olyan rossz. Bár ez a szám eredetiben sokkal jobb. :)

youtu.be/wa--8iB2J3Q
@Fabius: Jaja már lecsekkoltam. Az ürömi még közelebb lenne. Valamelyik szombaton szerintem meglátogatom. :)
Na, ezt meg benyaltam, visszatértünk Földeshez..:-)
www.youtube.com/watch?v=4ApacyBwN8w&feature=relmfu
hamár zene, legyen!:-)

Viszontlátás!
@mamitirtok sír derék (kommensevik):

A KEX szív szívügye nagyon. Neki megvoltak élőben, én akkor születtem mikor Baksa disszidált :-)

Az én korszakom az ős Edda Déryné utcai próbaterménél lebzselő, Slamóval kutyát sétáltató, Gárdonyi ifiparkban Hobóékkal, Feróékkal együtt bandázó nyolcvanas évek közepe :-9
@Fabius: Hát nem ezt linkeltem öt perccel ezelőtt?
Én is hatos, Te is hatos, együtt ketten 66-os?:-)
www.youtube.com/watch?v=lMg0DP8HlUw
@mamitirtok sír derék (kommensevik): @Gábriel angyal:

Pontosabban kettes vagyok, bácsik. Nyithatom a nyugdíjas szobát? :-D
@Fabius: mi páran kiskamaszok kutyasétáltatással egybekötve az ifipark, Bem rkp táján kódorogtunk /4.en 5.en 6-8 kuttyal/ zenét hallgatni...

A srácok nyakában spagócán kekszfűzér volt.
@Fabius: Azért érdekes, hogy egy év és pár parszek mekkora világszemléleti különbséget tud okozni, nem, Gábriel?:-D
Hát annak idején nem hittem volna, hogy milyen világ lesz itt 2012-re. :(
@Gábriel angyal: Hallgass Hobót, tán megérted, nem vagy Te buta gyerek!:-P
"Túl sok, túl sok..Helga, segíts!"
Na, mentem, magamból elég tegnapra ennyi..
@Gábriel angyal: Nekem nem, de a fiúszakaszakna igen. Sajnálom, fulldiktatúra, elismerem: de annyit elértem, hogy csak erkélyen ehetik. Ismerem a Kex Büdös sajtját, - azt az egyet imádom is - a CD-n Somló, igaziból a rég halott Attila énekelte.

A tömény 46-os lábszag nekem nem okoz gasztronómiai élményt, sőt, amim van, azt is elveszi.Mivel a férjem szaglószerve csak a körömlakkra ugrik , őt az ilyen nem érdekli, sőt.

Kecskesajt rulez, a szembe szomszéd mama csinálja a Duna-kanyarban. Meg a Lehelen nagyon fincsi francia kecske, kecske-tehén és egyéb variációk kaphatóak olcsón.
@anyósnyelv: 66-ban az Ifiparkon kívülről hallgattuk az egyetlen amerikai "beat"együttest, amelyiket beengedtek Magyarországra (és, gondolom, meg is tudták fizetni). Gyüttek a rendőrök gumibottal, és megkergettek. Az unokanővéremnek eltörött a magas cipősarka, és leesett az egyik műszempillája, a rendőrök összetaposták. Mármint a műszempillát. Pedig aznap vette, a bulira.
Szép idők voltak. Hősi ellenállók voltunk.
elveszitjük a fiatalokat...mai beszélgetés két szülő között

18-19 évesek a gyerekek, hezitáltak mi legyen, nem adták be a jelentkezést a káosz miatt az egyetemre...és kb 240 000 lett volna egy félév...nem akarnak 3 millió hitellel inditani

ezért az egyik angliába megy egy évre nyelvet tanulni és dolgozni, úgy küldik ki, ha úgy állsz gyerek vissza se gyere :(

a másik spanyolba megy....

ennyi...pont...szomorú
@Fabius: Nagy figura volt, és körbehajózta a Földet. Nekem főleg emiatt kedvencem.
meg William Dampier (ő szintén kalóz volt, de emellett egy zseni) és Mary Kinsley:))
Érdekelnek ezek az utazások.
@Penivaldes: Kalandosak lehettek, mi tagadás! Királyi kalóz, az olyan, mint a királyi ágyas?
Nem, nem a pályinka..
@mamitirtok sír derék (kommensevik): egy időben kegyencnőkről olvastam...
Luise de la Valliére:)
Se Egér, se Peni nem nyalakodtak itt ma?
Másról már nem is merek álmodni sem..
süti beállítások módosítása