Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: A magánba irányítását az sztk-s betegnek tb fizetése mellett kellene megoldani. Vagyis fizeti a tb... (2024.04.16. 08:25) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Valamit súgok magának www.youtube.com/watch?v=b1nDwrxc0wM (2024.04.10. 10:30) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.12.20. 05:39 Fabius

Orbán törvényesség látszatát is kerülő törvényei

Címkék: gazdaság fidesz alkotmánybíróság médiatörvény barroso

Ha kis késéssel is, de megjött a Mikulás. Szemügyre véve a puttonyát olyan érzése van az embernek, hogy él is meg nem is, hozott is ajándékot a kiglancolt gumicsimmába meg nem is, szóval olyan, mintha nekünk már csak erre a kismagyar zombimikulásra futná.
Ettől függetlenül ne becsüljük alá a mikulásunk csomagját, hisz végzett elég rendes kaszálást a sokat vitatott Orbán törvények között. De túl se becsüljük, mert aki látott már alapjogi chartát annak nagyjából világos: semmi radikális nem történt, mindössze összefésülték ezzel a hazai törvénygyár selejtjeit. Arról nem is beszélve, hogy ami a legtöbb magyar választásra jogosult kisgyerek kívánságlistáján szerepelt, - manyup - arról továbbra sem sikerült szólni egy mukkot sem.

Örvendjünk, hogy kiherélték a médiatörvényt, ami immár az írott sajtóra nem vonatkozik. Kiradírozták a büntetőtörvénykönyvből a poltpéteri ügyészség szabad bíróságválasztását, az ügyvédtelenséget és az őrizetbevétel 120 órás szabályát. Az egyházügyi törvényt ugyan súgás alapján még pénteken visszavonták, de azt is elkaszálták, tuti ami fix. Az biztos, hogy az orbáni törvénygyártó futószalag fekete napja lett a tegnapi. Úgy pláne, hogy a Mikulás tett egy gesztust is: a kétnapos ülés félidejében kidobták a már meghozott döntéseket, hogy ne legyen alkalma a kormánynak a súgók segítségére támaszkodva visszavonni azokat is. A döntések kiegészítéseit olvasva ötletünk nincs kik lehetnek a súgók. Nyilván nem azok a kedves és derék jómunkásemberek, - Pokol és Balsai - akik különvéleményben üzentek Orbánnak, nemmivóttunk tekintetes Gazda Úr. Szomorú, hogy a pártmunkások miatt ott tart egy alkotmánybíróság, hogy saját tagjai miatt kényszerül trükközésre. Az meg továbbra is szánalmas, hogy akkor sem szólalnak meg manyup ügyben, mikor a rablógazdaság éppen megszavazza, hogy igényt tart az apróra is. Sebaj, ha ti nem akkor majd mi elrendezzük ezt magunknak. Nyilván jót fog ez tenni Orbán renoméja mellett a tiéteknek is, de majdcsak feldolgozzátok valahogy. Legfeljebb Giró-Szász András a szája helyére műtött ánuszformán kierőlködik egy - se a múltban, se a jövőben nem a kormányahibást - és ezzel el is lesz intézve minden.

Ahogy gondolom Giró-Szász lesz hivatott kommentálni a fekete nap koronáját is, a levelet amiben maga Barroso táncoltatja az EU bolondját. Igazi cukiság lesz ez is, mert Mindig Illetékes Trubadúr Péter már éjjel elsusogta az MTI-nek: oppardon, ő mostan nem illetékes, nincs felhatalmazva, meg amúgy sincs fején alvás közben a csörgősipka, az üres fejét meg hiába rázogatja, abból nem peregnek maguktól a hülyemagyarázat panelek. Barroso egyébként abszolút udvariasan megkérte Kedves Vezetőnket:

„Erőteljesen azt tanácsolnám önnek, vonjon vissza két, a parlament előtt lévő sarkalatos törvényt"
Írhatta volna, hogy az Uniónak mostanában marhára elege van a koldusokból. Vagy azt, az Uniónak marhára elege van az arrogáns koldusokból. Esetleg azt, az Uniónak marhára elege van a különutas, unortodox, autokrata, aláírt szerződésekre magasról tevő arrogáns koldusokból.

Vagy írhatta volna egyszerűen: nesze bazmeg, ezt hozta a Jézuska, Lázár Jankónak csókpuszi. 

De nem írta. Helyette tanácsol. Elkerülendő, hogy magunkra maradjunk mikor a nagyszerűek jóvoltából már foszlik seggünkön a gatya, hogy a vállalt szerződéseink szerint törvénytelen törvényeket hozzunk a jegybankról és a pénzügyi stabilitásról . Ő maga figyelmezteti Viktorunkat, felesleges az erőlködés és izmozás, ha meg is szavazza a droid sereg a törvényeket azokon mindenképpen változtatni kell. Azért a levél végére csak elhelyezett egy övalattit is Viktoron:

„Egyetértek önnel abban, hogy figyelembe kell vennünk a szélesebb kontextust, az európai pénzügyi rendszer turbulenciáit. Magyarország pénzügyi és gazdasági gondjai azonban elsősorban belpolitikai döntésekre és intézkedésekre vezethetők vissza."

Ilyen elegáns tökön rúgást azért nem mindennap látni ezt lássuk be. Belegondolni se merek milyet kapott volna Kedves Vezetőnk, ha a levél megírásának pillanatában már megalkották volna a legfrissebb bravúros költségvetési módosítást, amiben háromféle bevételi-kiadási főszámpárt fogadtak el. Aztán az egészet kukázták, és elfogadtak egy negyedik számpárt. Hiába no, ahol olyan gazdasági potentátok ülnek a költségvetési bizottságban, mint a szocializmus pénzügyein szocializálódott Nyikos László, és a matolcsysta matekszakon narancsdiplomát szerzett Szijjártó Péter - akik egy bevásárlócetlit se biztosan tudnak összeadni - ott ne csodálkozzunk semmin. Azon különösen ne, hogy a törvényeinkből ilyen sok bizonyul alkalmatlan-törvénytelennek itthon és Európában, és ekkora a gazdasági impotencia.

Szomorú, hogy az örökké tartó hazugság országában bízni egyedül abban lehet, a "karvalytőke" fogja normális irányba szorítani az Orbán kormányt. Az is, hogy sokakban reális lehetőségként fölmerül, Orbán kilépteti az országot az Unióból - esetleg kidobnak ők maguktól - pedig a realitás az, ha ez megtörténik nagyjából fél óra alatt halunk éhen a csúcsra járó államadósság nehézkes finanszírozásának köszönhetően. Hiába esküdtünk örök barátságot a kommunista Kínának, hiába homokoztunk az arabokkal a sivatagban, valahogy az Unió és a Valutaalap az egyetlen, aki hajlandó velünk egyáltalán pénzről beszélni. Ráadásul Matolcsy megkapta a maga háborúját az IMF-től, ami nem könnyít a helyzetünkön.

Kim Lane Scheppele amerikai alkotmányjogi szakértő mondta a napokban, Magyarország már nem nyugati értelemben vett demokrácia, de még nem is diktatúra. Ezt a köztes állapotot pedig sem mi választók, se a nyugati finanszírozóink nem nézik már sokáig jó szemmel. Ideje lenne meghallani és megfogadni valamelyik kéretlen tanácsot a sok közül. Mert Berlusconi is elhitte, hogy, aztán meg kapott egy levelet ő is, amiből rájött: óh, dehogy.

426 komment · 9 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr443477159

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az igazi Barroso levelei az igazi Orbánnak 2011.12.22. 13:48:25

Az igazi, a vágatlan, az eredeti változat! Ne higgyen a bóvlinak: a bóvlisajtóban megjelent bóvlihamisításokat mink erőteljesen szembe köpjük! Ószeresek, levelekkel házaló ügynökök, second chef assistant területi képviselők és egyéb IMF-szakértők által...

Trackback: Egykulcsos SZJA - 24.5% ? 2011.12.20. 14:41:51

"Elfogadta a parlament hétfőn azt a bizottsági módosító indítványt, amely megszünteti a kötelező magán-nyugdíjpénztári tagdíjfizetést azok esetében, akik eddig fenntartották magánpénztári tagságukat. Az általuk fizetett nyugdíjjárulék így az ál...

Trackback: A hitelminősítőknek igaza van. A politikusoknak nincs 2011.12.20. 12:27:55

A hitelminősítők igazat mondanak. A baj az, hogy kötelező aszerint  is hitelezni. Na és azért ki a hibás? A hitelminősítőknek maguk a politikusok adták a hatalmat, hogy egy szavukkal kormányokat dönthessenek meg. Nem ér vinnyogni, amikor a ro...

Trackback: Alkotmányunk szent ünnepe 2011.12.20. 12:08:28

Idézem magam tavaly áprilisból annak kapcsán, hogy a kétharmados győzelem évfordulójára, vagyis húsvét hétfőre időzített új alkotmányt Orbán egyenesen szakrális térbe helyezte:  Ha így folytatjuk, jövőre is egyházi ünnep lesz április 25-e, bár má...

Trackback: Magyarország háborúban áll 2011.12.20. 11:51:44

Matolcsy György magyar nemzetgazdasági miniszter hónapok óta szabadságharcról beszél. Háborút akart és most megkapta....

Trackback: Viktorok, Győzők és ami utána jön 2011.12.20. 10:23:36

Ennek a magyarországnak a miniszterelnöke ismét nagyot alkotott. Csak nehogy úgy járjon, mint a Kisvágner nálunk a faluban....

Trackback: Orbán mögött meredező sztálinista zászlóerdő 2011.12.20. 10:14:21

Gyaláz-e nemzeti jelképet a miniszterelnök azzal, hogy a Rákosi-diktatúrát idéző péniszjelkép-dekorációt csináltatott a nemzeti lobogónkból?(A fidesztrollok kedvéért ezt mindjárt pontosítanám is: péniszjelkép, más szóval fallikus szimbólum alatt bármit...

Trackback: Vásárhely megint szegényeket aláz 2011.12.20. 10:12:08

Lázár "annyit is ér" János városában úgy osztják a közmunkásoknak az élelmiszersegélyt, mintha karácsonyi ajándékot adnának át. Szerintem pedig ajándékcsomagnak nevezni a rászorulók élelmiszer segélycsomagját nem eufemizmus, hanem pofátlanság...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.20. 10:10:56

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán? Mihez ért ez az ember az ELTE ÁJK-n huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Nézzük meg az Europass sablonba feltöltött életrajzát! Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztősé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Csávógyerek:
Nem maradnak. 2012 márciusa fordulópont lesz. Orbánék nem tudják visszafizetni a magas 7-8%-os kamatok mellett értékesített állampapírok hozamát. Különösen recesszióban nem.
Egyszerűen már nincs honnan pénzt elvonni. Felezhetik a nyugdíjakat és a szoc. juttatásokat, de akkor már senki nem fogja tűrni szó nélkül. Az első pofonokat már magkapták. Jönnek a következők is sorban. Orbán tárgyalóképtelen. Mindég mást küld magahelyett.
@Zébácsi:
Perspektívát kell nyújtani a cigányoknak is. Csak azokból lesz normális polgár, akinek van mit veszítenie: állás, vagyon stb. És akinek van mit veszítenie, az szeretni fogja a hazáját is.
Mivel tudományosan nem igazolható, hogy a cigányok külön fajt képeznének, példa rá a vegyes házasságból származó gyerekek, nyilván az esélyekkel van baj, amivel útnak indulnak. Az esélyeket nagyban rontja a többségi társadalom lenézése irányukban, az esély és így jövedelem nélkül maradt emberek pedig maguk szolgáltatnak alapot a lenézésre. Szóval öngerjesztő a folyamat.

Bajnainak volt egyfajta megoldása. A közszolgálati, köztisztviselői állásokra külön programmal segítették a cigányszármazásúakat. Ingyenes versenyvizsga- felkészítés, mentorok stb. A cél, hogy sikeres cigányok példája oszlatja majd az előitéleteket és maga után húzza a többi cigányt is.

Hallom persze rögtön a cinikus vádat: pozitív diszkrimináció, numerus klauzus stb.
Pozitív diszkrimináció nélkül nem megy. Nem megy azért, mert hiába felel meg egy cigány származású a feltételeknek, az általános és sunyi hétköznapi fajgyűlölet miatt kigolyózzák. A pozitív diszrimináció nem azt jelenti, hogy több esélyt kap egy esélytelenebb réteg másoknál, hanem megkapja ugyanazt az esélyt, mint akit nem súlyt társadalmi lenézés.
@netlovetta: "Ha jó indulatú lennék.."
Kissé túlzottan tömören fogalmaztam, és ráadásul nekem is idézőjelbe kellett volna tennem.
Másoldalról viszont az Esztergomi mizériában a jobbikos képviselő(k?) szerepe pl.kifejezetten pozitív. No persze ez lokális eset és ott más a téma.
@tinca:
Ez a kisebbik gond lenne, mert a szó elszáll. Ha kormányra kerülnének, amit az Unió nem hagyna szónélkül, akkor a lényeg, hogy csődöt jelentenének. Mert nem akarják a kölcsönöket visszafizetni. Erről szól a programjuk is. Ujra kell tárgyalni a kölcsönszerződéseket. Na ezaz, amit egy hitelező sem engedne meg.
Bár, ahogy Lázár nyilatkozott az IMF-ről, hogyha kell nekik a pénz, majd visszajönnek. Hát...........
@pumukli 12: Néhány hónapja egyre erősödik bennem a sejtés, h Orvbánnak nem érdeke az EU-ban maradni. A fidesz belső mag egy szűk tömegpszichózisba hergelte magát az évek alatt. Ez a gyógyíthatatlan banda totálisan elvesztette realitásérzékét, bármi megtörténhet, nagyjából bármikor. Puskaporos hordón ülünk...
Még mindig ugyanaz... engeditek engeditek engeditek... akkor meg miért nem bólogattok??? pfff..
@naiszen:

Direkt megnéztem, a devizahitel szerződéshez aláírattak egy mellékletet velem, teljesen debil szinten elmagyarázva a kockázatokat. Fogadok, a többség el sem olvasta, mit ír alá. A Gyurcsány a hibás, egyértelmű.
@tinca: napestig lehetne arról vitatkozni, hogy ki mit érez, ki hogyan ítél egy-egy párt programjával kapcsolatban, de ez sajnos csak időpocséklás. A programok errefelé azért vannak, hogy gyűljön a szavazat; amint vége a választásoknak, jön a megmagyarázás, másként végrehajtás, visszamutogatós hárítás.
Mindez amiatt, mert számonkérés még elvben sem létezik (tekintsünk el attól, hogy négyévente kifejezhetjük a véleményünket, mert annyira azért nem érünk rá, hogy újra és újra csak elszarjuk a négy éveket).
Ami - nekem is - nagyon hiányzik ebből az országból, az a tettek következménye. Kacifántos, kiskapus törvénykönyvek helyett világos szabályokat szeretnék: azonos alapelvek szerint büntetni a lopást, erőszakot, uszítást, gazdasági bűncselekményeket. Amikor anno a körzet Jobbikos jelöltje azt mondta, hogy az "ő egyszerűsített BTK-ja" mindössze egy kétoldalas táblázat, akkor helyből maga mellé állított vagy ötven embert. Nem azért, mert azok olyan véresszájúak, nácik lennének, hanem mert végre valaki könnyen mérhetővé tette előttük a következmények súlyát. Feltétel nélkül tisztelem mások tulajdonát, illetve láttam már anyámat a szétlopott tyúkól előtt őrjöngeni, így, ha a táblázat szerint, középkori módszerekkel pl. 30 botütés járna egy ellopott jószágért, hát legyen; és igen, leköpném az ez ellen nyivákoló jogvédőket.

Arra akartam kilyukadni (ha nem kalandoztam volna el, mint mindig), hogy a lakosság többsége egyszerűen rendet, biztonságot szeretne még annak árán is, hogy ezért alkalomadtán pofánvernek egy tolvajt, netán politikust. Azoknak az embereknek, akik körülöttem élnek, elegük van már a magukra hagyatottságból, a politikai célokra történő kihasználásból, majd elfelejtésből; az egyetlen dolog, ami miatt erősen hibáztatom a Jobbikot, az az, hogy ugyanezt teszi. Hiányzik belőlük a széles látókör, azt képzelik, tollvonásokkal, kevély jólmegmondással megoldható minden, közben - jobb híján - a leszakadt vidékek keserűségét lovagolják meg, hiszen anélkül az életben nem jutnának be a Parlamentbe. Az emberek pedig hagyják, mondván: kapjon lehetőséget az új, és különben is, pont jól mondják...
Szart sem érnek a programok, a pártok, a listák; ezek csak a hatalom megszerzésére alkalmasak. Márpedig a mi elégedettségünk nem az aktuális hatalom, nem XY bársonyszékben melegedő seggének függvénye: mi békét akarunk, rendet, a szabad fejlődés lehetőségét, meg ilyeneket. Nem is volna szabad politikusokra, pártokra szavazni mindaddig, amíg ezeket el nem értük - nélkülük.
@lafatyolokft: (és más nácizók) Láttatok ti már náci egyenruhákat? Szoktatok nézni fényképes történelmi dokumentumokat? Pl. egy nyilas keretlegény egyenruhája, a fekete gatyót és a bocskay-sapót leszámítva a fos-zöld ingével és bilgerli csizmájával, antantszíjjal, és mindenféle mellény nélkül hol emlékeztet mondjuk a gárdaöltözékre? Hasonlóképpen vessük össze mindezt mondjuk a skinhead-divattal is ...

A cigányság és a zsidóság önmagát látványosan megkülönböztetve kérkedik jogaival, felsőbbrendű mivoltával, és kéri számon másoknak őiránta való kötelezettségeit. Ha valaki akár fél szóval is ezt szóvá teszi, az miért náci? De hát ezt rengetegen elmondják nap, mint nap, miért kell újra és újra?
@kíváncsivagyok: Orbán pontosan tudta , hogy ezek a lépések következnek,...beleillik a forgatókönyvébe . Nem fog meghátrálni , nem az Ő stílusa .Szépen , lassan kivezet minket az Unióból..

Sajnos még mindig nagyon kevesen látják mire megy ki az orbáni taktika. Ha kirúgnak az EU-ból az egyben azt is jelenti, hogy nem törődnek többet vele, hogy mi történik nálunk.
Akkor pedig a fidesznek hawai lesz,és onnantól kezdve már tényleg azt csinálhatnak amit akarnak. Ezt nem látja a sok barom.
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: semmilyen áltudományosság nincs ebben. Az "egységsugarú" magyarok azlrt "rasszisták", mert a cigányoknak rossz hírük van. Én sem örülnék, ha egy fiatalkorú bűnöző mellett ülne a gyerekem iskolában, és ennek a valószínűsége a cigányoknál statisztikailag magas. Szerintem semmi gond sincs a szegregált intézményekkel, amennyiben azok alapítványi működtetésűek. Ha valakinek van pénze és lehetősége arra, hogy megválogassa kivel jár egy intézménybe a gyereke, az államnak nincs joga ettől eltiltani.

Ez nem valamiféle apartheid része, az egy egyszerű szabadságjog, ott taníttatom a porontyomat ahol és ahogy tudom. Ettől függetlenül a társadalomnak segítő kezet kell nyújtania a cigányság felé.
Szorít a kormányon a brüsszeli fogó
Magyari Péter
2011. december 20., kedd 17:07
|
Email
Keményedik Brüsszel Magyarországgal szemben, és erejét megsokszorozza, hogy a pénzéért ácsingózunk. Barroso ugyan nem akarta nyilvánosságra hozni Orbán Viktornak írt levelét, de ha már ismertté vált, hivatalosan is megüzente: a jegybanktörvény tervezetének visszavonását akarja.

index.hu/belfold/2011/12/20/szorit_a_kormanyon_a_brusszeli_fogo/
@nu pagagyí: egy ilyen program teljesen rendjén lenne, de:
1. a döntéshozók, na meg a végrehajtók is figyelmen kívül hagyják, hogy a normális integráció bizony nem egy-két év, hanem legalább ugyanennyi generáció
2. amint van kihasználható lehetőség az előrehaladásra, muszáj a lemaradottakat egy kicsit noszogatni, már-már kényszeríteni az együttműködésre, mert akikkel igazán baj van, azok nem is akarják ezt az egészet, nem akarnak "kivakart" cigányok lenni (és ami még rosszabb, a gyerekeiknek sem hagynák ezt csak úgy)
Érdeksérelmek, olykor-olykor ökölbe szoruló ujjak nélkül mindez már egyik oldal részéről sem fog menni.
@bebe tv: nos, én biztos, hogy Európában fogok élni, közelebbről nézve az EU-ban, ha megmarad. Akkor is, ha OV ezt az országot kivezeti onnan.
Magamat is beleértve, nagyjából ötmillió olyan ember van most, akik nem szavaznának senkire; ha ez az ötmillió szó nélkül hagyja a tagság megszűnését, ha nem állítanak ki maguk közül egy választható alternatívát, akkor én is szó nélkül fogom eladni mindenemet, és elmegyek. Tartok tőle, hogy nem egyedül gondolom így, de ez már legyen a maradék problémája.
Van az úgy, hogy a döglődő szerelem végére egy bevágott ajtó tesz pontot; ha nem megy, hát nem megy.
@Interlock: Egyetértünk:
- ma Mo-n program alapján közel képtelenség választani
- a következmény nélküliség nagyon nagy kárt okoz
Hozzátenném: a független intézmények kiépülése alig indult el, meg is állt. Pl. a rendőrség mindig a politikának akar megfelelni, a politika mindig maga alá akarja gyűrni. Hogy mára mivé lett az ország, arról meg lassan beszélni se érdemes.

Sajnos a Churchill-i mondás a demokrácia szükségességtelenségének belátásáról úgy 5 percnyi, az átlagszavazóval való beszélgetés után a példádból is levonható. 1-2 fontos dolgot nem lehet kiemelni a többi közül. Pl. a bűnözés nem csak rendészeti, hanem sokszor (megkockáztatom, mindig) egyben szociális, kultúrális kérdés is. Komplex problémákra, komplex kezelés kezelés kell. A leegyszerűsítés több bajt hoz, mint hasznot.

A populizmus veszélye, h nem a problémák gyökerének feltárása és megoldás kidolgozása a céljuk, hanem az "azt mondom, amit hallani szeretnél" szirén hangján megszólalás a hatalomra kerülés érdekében.

A széleskörű jó oktatás nélkül nem fog fejlődni a társadalom: se a nép, se a képviselőik. Az utóbbiak megléte a szükséges minimum, de egy lerongyolódott társadalom persze nehezen tudja "kitermelni" őket.
@Cirbi: sebességet váltott az EU (kemény magja), nincs idejük utólagos vizsgálatokra, korrekciós ajánlásokra. Rajtunk most épp példát statuálnak, hogy lám, erre számíthat minden tagállam, ha a szembesávban akar közlekedni.
Jó lenne tudni, hogy OV most elégedetten dörzsöli-e a kezeit, mert ha igen, akkor nekünk szarral meszeltek.
@nu pagagyí: Nem, egyáltalán nem azt jelenti. Azt jelenti, hogy vannak állítólagos hátrányok, azok mértékét valakik megmérik, jobban mondva besaccolják, és azt más területeken kompenzálják.

És ez még csak az elmélet, erre jönnek rá a gyakorlati nehézségek és a korrupció. A pozitív diszkrimináció és az emlegetett numerus clausus-féle módszerek rendkívül kártékony autoriter beavatkozások. A cigányság problémáját nem az állami szektor okozza, és nem is annak a feladata orvosolni a problémát.

Az egyenlő bánásmódért a cigányságnak a feladata tenni és a vállalatoknak. Amennyiben a cigányság olcsó és jó alternatívát képez a munkaerőpiacon, akkor a megkülönböztető vállalatok hátrányba kerülnek, és előbb-utóbb a stratégiájuk feladására kényszerülnek. Az állam, méginkább a civil kezdeményezések feladata, hogy a felemelkedéshez szükséges eszközöket (ingyenes, vagy olcsó, fedezet nélküli hitellel igénybe vehető szakképzések, munkavállalóbarát környezet) biztosítsa nem csak a cigányoknak, de minden rászorulónak etnikumtól, nemtől függetlenül.

A magatartás pedig nem életszínvonal kérdése. Lásd Kelet-Ázsiát, ahol a szegénységből sikerült kemény munkával és összefogással felemelkedni, míg a jóval gazdagabb Latin-amerikai országok toporogtak.
@Jankove: bauxitunk van meg kevés lignitünk, barnaszenünk. utóbbi kettővel labda mellé nem rúgunk, az uránunkat nem éri meg tovább termelni, megvizsgálták nem egyszer, a MOL nem vágott bele a földgázkitermelésbe, ami volt azt vitték a németek, a többit az oroszok. a bauxithoz nincs olcsó áramunk. nulla, semmi. nem tudunk olyat csinálni, amitől hirtelen ásványkincs-nagyhatalom legyünk.

iparunk van: gépipar (Audi, Mercedes, Opel, Suziki, NABI, Stadler vs. Ikarus-ARC, Kravtex-Kühne "Credo", Alfa Busz, Rába vs. Bombardier-MÁV) egy kevés vegyipar (BorsodChem), építőipar (TriGránit vs Strabag) műanyagipar (Graboplast), egy leheletnyi könnyűipar meg élelmiszeripar (Bonafarm: Pick, Délhús, Herz, Ringa, Sole-Mizo; Thümmerer, Pannonhalmi, Tihany, Matusz-Vad, de Univer is). no meg persze szoftveripar (Graphisoft, de Microsoft is), hardveripar (Albacomp), de mobiltelefonokat is szerelnem össze Komáromban (Nokia), meg persze van itt gyógyszeripar is (Richter, Egis vs TEVA), meg egy kis elektronikai ipar (Videoton, Orion). összességében a hagyományos iparvidékek nagyjából felfejlődtek arra a startvonalra, ahonnan a keleti piac bukása után lebucskáztak. sőt, Debrecen is elkezdett zárkózni, Kecskemét meg behúzott egy megaberuházást, régiós és országos vetélytársai elől.
látható, hogy a magyar és külföldi tőke, a magyar és külföldi márkák együttesen adják ki azt a szintet, illetve annál egy kicsit többet, amennyiről lecsúsztunk azzal, hogy összeomlott a békés kis felvevőpiacunk. ennek a kőkemény munkának a felét és egy kicsit tönkrevágná az, ha kikerülnénk az EU-ból, ami per pillanat afféle hülyegyerekek inkubátoraként funkcionálva biztonságos laborban tanítja a vihart annak, akinek a viharban kell helytállnia.

a /haverom cége majd felhúzza, mert span, meg párttársam is, meg jó gyerek, magunkfajta/ mentalitásból maximum regionális, instabil kis cégecske lesz, Magyarországon meg igen kevés olyan dolog van, amiből fogyasztunk csak mi, magyarok annyit, hogy azt profitábilis legyen előállítani. ez van, ebből kell főzni, nem a kishableány meg macifasza ködös kalandjai c. idealisztikus rajzfilm kockáiból.
@netlovetta: "@Örzse néni: Spiró György Fogság c. könyvét teccett olvasni? Vagy bármit, ami könyvhöz hasonlít?
Én is, mint ortodox vérzsidó, aszondom, mennyen inkább kelkáposztát venni a pijacra, mint itt vartyog, maga rihes gój, maga szolganép.
"

Na te féreg, pont az ilyenekről beszéltem.
Az ilyenek miatt lőtték a normálisakat is a Dunába.
Őket még sajnálom is, de érted kár, hogy nem a halakkal haverkodtak a szüleid.
Bocs! két napig távol voltam, mint ujonnan felavatott
kisdobos. Falusi ,paraszt gyerek lévén disznót vágtunk.Bevallom, nem a barom EU.-s elvárások szerint, de azért legyőztük a jószágot.
De volt egy nagyobb gondom is! Kiesett,hogy hova tettem a boros pince kulcsát!!!!.Talán reggelre eszembe jut!
No de komolykodjunk is egy kicsit!
Azon meditálok, hogy milyen Orbánista iskolát kéne elvégeznem(csak szoc.-ös érettségim van) hogy hozzájuk hasonlóan tudjak mellébeszélni, hazudni!?
Ezek a meggondolatlan, megvezetett negyvenesek mire számítanak?Holl lesz már a hőn szeretett vezérük, mikor rádöbennek, hogy a Viktóriánus korszak fosztotta meg őket a nyugdíjuktól-a becsületesen
dolgozókról beszélek-,szólás szabadságtól,az alap Eü.ellátáshoz,az élelemhez-pénz nélkül nem megy-
lakhatáshoz való jogtól, azaz az élethez való alap feltételek előteremtéséhez való lehetőségtől fosztotta meg őket egy elmebeteg ,önjelölt,-felcsúti castingon/bazi művelt lettem/-válogatáson megválasztott Törp Ördög.
Aki tudja,vagy vele is előfordúlt,hol lehet a pince kulcsom üzenjen!!
Köszi! Fejenként egy liter!No nem fülenként!!!!
Ha valakinek kétsége lenne, az ÁLLAM NEM VESZI EL A MAGÁNNYUGDÍJ PÉNZEKET! Ennyi...

vimeo.com/33958742

Az volt már, hogy a .... . .... ..... .. .. .. . ..... :DD Ja, meg a ku..... .a ..a .a.
@Kusics Iván: ez egy tökéletes összefoglalás. :)
@tinca: szintén egyetértünk, bár én a "közel" szót kihagytam volna :-) Programja alapján politikust választani mostanra ugyanaz, mint fél lábon szökdécselve átkelni a kilóméteres aknamezőn: van ugyan némi matematikai valószínűsége a sikernek, de nem érdemes hinni benne. Ennek oka a választói igénytelenség, a hit, vagy az épp megígért pár ezres lehetősége.

Jó oktatás? Nem tudom, mi sül ki végül Rózsi néne ötleteiből, de ahogy elnézem, kevesen érzik jónak. És - vessen meg, aki akar - én ezért egy kicsit ezt a nagy demokráciát, meg a vele kapott szabadosságot is hibáztatom. Régen, ha a tanár beírt az ellenőrzőmbe (szerencsére nem sokszor), otthon kemény számonkérés volt miatta, és ha a tanárnak volt igaza, még szülői bünti is járt érte. Ma? Bemegy a felháborodott szülő, és leordítja, netán legépeli a tanerőt, ennél kisebb súlyú "sérelmek" miatt is. Én azt mondom, nem ártana egy kis szigor: következetesen, ésszerűen, de valami visszatartó erő kellene az idióta szülők, gyerekek, tanárok (mert hát ilyen is van) lehiggasztására. Röhögtem kínomban, mikor alsóban betiltották a buktatást, és pont az osztály két elvetemült cigánygyereke jutott eszembe: mindkettő évismétlő volt már, de másodszor bukni már nekik is túl nagy szégyen lett volna - és, a szentségit, megcsinálták, kettős mérce nélkül. Az egyik mára sövényt nyír Angliában, az én fizum kb. négyszereséért. Jól csinálta, akarta, elérte.

Nagyon sok mindent lehetne sorolni, és nagyon sok mindenhez hozzá kellene nyúlni, hogy a közfelfogás jobb irányba alakuljon. Néhány hasznos dolog vissza a "régiek" közül, a többit újként megalkotni, bevezetni, igazodva a kor sajátosságaihoz. Ami itt megy, az foltozgatás, gányolás, brainstorming-ot követő tűzoltás. Nézem a céget, ahol dolgozom, és hiába nem megy most jól a szekér, tudom, hogy a legfőbb irányítókban bízhatunk, ők is érdekeltek a közös sikerben. De kiben bízzak, miután kimentem a gyárkapun?
@Örzse néni: Ne bántsd! Hidd el elég szar neki, mikor
mielött kilépp az utcára körül kell néznie!!!
Istenem Ő ilyen! Igazad van,legalább ne hirdesse!!!
Hidd el egyszer minden elmúlik!!!!!!!!!!!!!!!!
@JJMando: ebből én csak az olcsó munkaerő kérdését nem értem. Ugyanott, ugyanazért a munkáért nem fizethetsz kevesebbet a hátrányos helyzetűnek, mint annak, aki nem az, tehát adott szakképesítés és feladatkör esetén a vállalatnak ugyanannyiba kerül mindkét alternatíva. Ha az állam pl. adókedvezménnyel támogatja a foglalkoztatásukat, akkor megint csak ott tartunk, hogy az államnak kell beszállnia a bizniszbe. Vagy félreértettem valamit?
Csak ámulok milyen iramban (és módszerrel) nyírja ki saját magát a fityisz. Jelenleg úgy látom, a "magyar viktoriánus éra" nem fog még egy ciklust megérni. (Ne kérdezze senki, hogy "de akkor ki jön helyettük?" - BÁRKI jön, csak jobban járhatunk.)
Amennyire szeretem őket ennek őszintén örülnék, ha nem kellene a saját bőrömön is érezni majd Európa megvetését.
@Interlock: "Van az úgy, hogy a döglődő szerelem végére egy bevágott ajtó tesz pontot; ha nem megy, hát nem megy."

De ez az én lakásom, maradok. Menjen ő a pics@ba!
@Interlock: szerencsére nem tartunk ott, hogy a minisztériumból küldik ki a bértáblát. Az olcsó munkaerő azt jelenti, hogy akinek az a heppje, hogy pl. romákat márpedig semmiképp, az eleve egy szűkebb piacról lesz kénytelen felvenni a munkavállalóit, és így többet lesz kénytelen kifizetni, mint akinek nincsenek ilyen megkötései, mivel a kedvezményezett csoport tagjait kénytelen lesz a konkurencia elől elmarni, aki a hátrányosan megkülönböztetett csoportból könnyedén feltölti a sorait. Egy egészséges, magas foglalkoztatottságú társadalomban így viszonylag rövid idő alatt a természetes társadalmi és piaci viszonyok egyenlítenék ki a különbségeket. Ez a változás pedig organikus, nem az emberekre erőszakkal rákényszerített folyamat, ami segíti a társadalmi tudatosság fejlesztését is.
@Kusics Iván: tudod, mi van nekünk? Szellemi tőkénk, még mindig. Amikor a cégünk idejött, felvásárolt egy ősi, legalja Volán-telep kategóriájú gyáregységet. Az évek során széttúrt mindent, kivágta a sok retyós gépet, műgyantázott padlóra kerültek a vadiúj CNC-k. Munkaruhát kaptunk (ami az anyacégnél nincs), újraburkolt öltözőket, felújított vagy könnyűszerkezetesként megépülő csarnokokat, és még sorolhatnám. Dőltek a milliárdok.
A cégvezetés a mai napig jó döntésnek tartja ezt, mert a megszűnt iparterületekről gond nélkül hozzájutott a szükséges dolgozói, szellemi állományhoz. Nos, komoly szakértelemmel rendelkező hajdani melósok ma is vannak, kis átképzést, tanulást igénylők pedig még többen. Én hiszek abban, hogy a jövő ipara az energiatermelés köré fog összpontosulni; meg kell keresni, mi adható el a nyugati cégeknek, aztán ótvar stadionok helyett inkább ilyenekre kellene költeni.
És nem lehetetlen a dolog, csak ötlet, jó érzék, na meg tőke kell: vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20111129-novekedesre-hasznalta-a-valsagot-a-lakics-gepipari-kft.html
Már egyszer valamelyik poszthoz leírtam,hogy az EU a jegybank miatt erősködik, ugyanis már az első Orbán kormány ideje alatt,az EU kezébe adta a jegybankot.Minden ország egyébként. Most pedig pont az Orbán kormány szeretné visszavenni a felügyeletet.Azonban senki ne legyen naív, az EU-t nem sokat érdekli hogy mi mit gondolunk bármiről. Amúgy erősen érlelődik a szétesés, mert az angoloknak már van forgatókönyvük a szétesés esetére.Persze hogy ez mikor következik be még talány.Mindenesetre küszöbön van 3-4 ország jövő évi kiesése. Szerintem ezt már tudják a nagykutyák és ahogy illik a kisember majd csak néz, ha a feje tetejére dől a ház.
@T-101: az a baj, hogy nem lesz egyszerű rávenni, mert habár ő csak a közös képviselő lassan kezdi bemesélni magának, hogy ő maga a főbérlő.
@Interlock: "Jó oktatás? Nem tudom, mi sül ki végül Rózsi néne ötleteiből, de ahogy elnézem, kevesen érzik jónak. "
Szzzz! Eszembe nem jutott a jó oktatás kapcsán a múlt század eleje óta álmát alvó, s most felébresztett Csipke Rózsika...

A rend utáni igényedet (és másokét is) megértem, bár nézeteinkben itt eltérések vannak.

"De kiben bízzak, miután kimentem a gyárkapun?"
Jó megfogalmazás, hasonlót érzek én is.
@torró: Nem tartom túl sokra az EU-t, de ezerszer inkább bízok az EKBR-ben, mint a mindenkori magyar kormányban. Ma Magyarország nem a nemzeti önrendelkezés hiányától, sokkal inkább a közösségi integráció hiányától és a saját ostoba vezetésétől szenved. Kossuth sírna ha látná...
@T-101: :-)
Sőt, ha egy mód van rá, a berendezést se zúzza össze, mielőtt elmegy...
@JJMando: na, ez érdekes. Mifelénk a cég állaspontja: ez a meló, ennyit kell dolgozni, cserébe ennyi a fizetés (minden szabályos, zsebbe soha semmi). A válogatáson megfeleltél, kell a hely?
Tizensok éve itt dolgozom, de olyat még nem hallottam, hogy valakinek kénytelenek lettek volna többet fizetni. Vannak nálunk cigányok az irodaház kivételével mindenhol, de a bérezés pozíciófüggően (vagyis hát betöltött feladatkör szintjétől függően) egységes. Gondunk inkább abból van, hogy a fiatalokat egyre nehezebb "becsábítani", miközben az öreg szakkerek lassan nyugdíjba mennek. Újabban mintha általánosan tré dolognak számítana a fizikai munka :-(
@Zébácsi: És miért nem ezt nyomatják a bakasapkás fejeikbe?
@tinca: a nézeteltérés még mindig ezerszer jobb, mint bólogató nájlonkutyaként gombot nyomogatni a frakció(vezetés) akaratának megfelelően. Eltérő vélemények esetén egy kicsit enged az egyik, egy kicsit a másik, és máris egymáshoz alakultak a dolgok :-)
@Zébácsi: @az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Van ugye az ötvenvalahány éveshajdan nagyon híres Rajkó Zenekar. A rajkók immár negyvenee családapák :-), -anyák, akik Hiller alatt kaptak állami tátomgatást, még egy BAZ megyei kisközséggel is összefogtak, ott kineveltek sok tehetséges kölyket, utat mutatva a jobbra.(M?ága Zotyó is közülük indult)

Eleve csak romákat vesznek fel zenésznek, de van egy fehér tánccsoportjuk, oktatással. Életformát adnak, minden szegmensben jók - nemcsak magyaroschban. De most nem kapták meg még az ideit se, nem tudnak koncertet szervezni már, hisz hol van fizetőképes kereslet? Valami noname, zenéhez nem értő kft-vel kéne közösködniük a orvbáni kegydíjért, amíg nem sorolnak azok alá a senkik alá, nincs zsé.
Egy zenészük - mert ugye vendéglátózás se nagyon akad már - öngyi lett (megmentették) a többi veszélyben a háza, pedig mind konszolidált egy-két gyeresek, tehetségesek. (Mága meg lelkesen papucsbojt az orvbáni jajdeszép patyomkinfaluban... Győzikével meg olyan rombolást végzett az RTL, amit a romák 30 év alatt se hevernek ki.)

Hát ha ezeket a keményen dolgozókat is ennyire látványosan ellehetetleníti (ahogy a színházakat, múzeumokat, stb.), akkor a putri analfabéta szegényei nyomorszele.blog.fn.hu/ hová legyenek? A díszfaszait még a romák se veszik komolyan, kesztyűbábok Skicc mellett kézrehúzva, azt bólogatnak, amit ő mutogat.

100 milliárd sajnos a szocik alatt is elszállt a semmibe, mert alapos melót végezni komoly kihívás ennyire elszart húsz év után a körükben - érdemes a belinkelt blogot olvasgatni: fehér rajztanárnő harcait írja köztük, értük - inkább hülye, néha látványos de semmire se jó izékre adtak, amiből maguknak osztottak vissza. (lásd másik Orbán táborozása.)
@Interlock: na, közben csak rájöttem, a kulcsszó: konkurencia. Na, az errefelé nincs.
@JJMando: Sőt! Az állam én vagyok! - gondolja.

Sajnos - jelen pillanatban - ez igaz is...
@Interlock: Sajnos erről már lekéstünk. Nem nagyon van már semmi, amit ne tett volna tönkre.
@Rodeo36: "szolgalelkek és megalázásra született árulók országa ez a föld"

milyen költői. yes, there is weakness, there is frailty. but there is courage also, and honour to be found in Men. köszi a múltkori fejtágítást amúgy

a poszthoz:

"Hiába esküdtünk örök barátságot a kommunista Kínának..."

...amely ország amúgy mára az IMF egyik főrészvényese, és a közeljövőben a 3. legnagyobb lesz, ugye...

na de ebből is látszik, milyen jó kis puzzle ez, nehéz összerakni: gazdasági szabadságharc az IMF-karvalytőkével szemben, aminek egyik fő részvényese Kína, miközben a világgazdaságban jelenleg "keleti szél fúj", és "a civilizációk összecsapását a keleti világ, a feltörekvő Kína vezérletével fogja megnyerni"; ergo, ha kell, közvetve Kínának /is/ osztjuk - többek közt -, jöjjön csak vissza a pénzéért, avagy esernyővel vagy anélkül, de ha kell, nekünk megy akár a Keleti széllel szemben is, ami a mi bankunkba fújja a pénzt, ill. a mi hajónk vitorláit dagasztja, s bár meg fogja nyerni az összecsapást - nyilván nekünk, mert a mi bankunk - azért a mi kis gyorsnaszádunk a szabadságharcot még nem adja fel - vele szemben, többek közt... egy Jackie Chan-filmben is több értelmes párbeszédet találni, mint a kormány kommunikációjában
@Zébácsi: Amit látun, azt kognitív disszonanciának hívják. Ha bevallod, hogy erre szavazva de hülye is voltál, mert ez és ez történt, amit nem akartál - az szar rád nézve, dehonesztáló: tehát kreálsz egy világot, hogy igazodjék a teóriához, ami pozitív önképet nyújt. A mindenkori győzteshez csatlakozás élményét. (ha épp nem győztes, majd annak láttatjuk és hazudjuk magunk előtt is.) verto.blog.hu/2011/07/09/a_kognitiv_disszonancia_az_onigazolas

hvg.hu/itthon/20111220_feljelentest_tehetnek_kormany#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2011_12_20 Van aki kezd kilépni ebből.
@T-101: És már le is esett a poros földre, keresgél utána....
Nálunk lámpa legalább van. Meg villany is.
Ne mondjátok azt, hogy még... :-)
index.hu/tudomany/kornyezet/2011/12/20/eszak-koreaban_nagy_a_sotetseg/
@Pantagruel: Örök barátságunk azért elég változékony portéka, ezt tudják mindenhol. Tuvalu is mesélhetne :-DDD
@Interlock: A cég álláspontja résznél jön be. Az HR, vagy a főnök aki megszabja a béreket akkora összeget szab ki, amennyiről úgy gondolják, hogy sikerül a saját elvárásaiknak megfelelően motivált dolgozót fogniuk vele.

Egy normális vállalatnál is lehetnek olyan szempontok amik alapján szűrik a dolgozókat (milyen könnyen költözik, családos-e) és minden ilyen szempontnál figyelembe kell venni, hogy esetleg megdrágítja a munkaerőt.
@Interlock: igen, meg én is rájöttem, hogy ez a modell is kicsit ideális, mert ahol 20% a munkanélküliség, és a munkáltató kénye-kedve szerint szabja a fizetést, ott kicsit más a felállás. :)
@Pantagruel: örülök, hogy visszajöttél, engem mindez haraggal tölt el, mert nem csak buták de gonoszak is és mint ilyen gyávák...lehet, hogy a végzet betette a lábát és aszon'ta: most megmutatom nektek milyen az amikor szar, hátha felébredtek, ha nem álmotokban dögöltök bele de ez így nem fog tovább menni
Acsarkodunk, acsarkodunk? Na, majd pár év múlva, amikor mindenkinek zokognia kell Budapest utcáin a szeretett vezér elvesztése miatt, majd visszasírjátok a mai konszolidált viszonyokat!
@JJMando: Az olcsó munkaeró nálunk úgy néz ki, hogy akit ki lehet használni azt kihasználják. Például a cigányokat (és a hasonló helyzetű nem cigányokat is) bejelentés nélkül, zsebből fizetve dolgoztatják. Ettől a kurzustól, a módszert az állam intézményesítette, minimálbér alatti közmunkás éhbérért dolgoztatnak embereket, sőt az egyik polgármester azzal dicsekedett, hogy ingyen. Kvalifikált állásba nem vesznek cigányt, még akkor sem, ha nincs más. Személyesen tudok ilyen esetről.
Az úgynevezett "böcsületes" magyar ember (tisztelet a kivételnek) hasznot húz, a lenézett és tudatlanságban tartott cigányokból, miközben természetesen le is nézi őket.
@torró: az eu-széteséssel ugye az a helyzet, hogy kezdetben vala az nszk-francia-benelux egyezség, már nem emlékszem, pontosan mikor és milyen néven szénre és vasra. aztán ott tülekedtek mellettük egy csomóan, hogy bele akarnak lépni, riszálta magát a brit oroszlán is, míg végre bekerültek a pikszisbe, és azóta is tolonganak a bejutni szándékozók. tehát nem csoálkoznék nagyon, ha nszk-francia aszondanák, hogy ácsi! vissza a kályhához, és mindenki mossa ki a szaros gatyáját, aztán lehet esetleg újra tülekedni. mert ez a két (öt)ország még mindig jól ellenne a többi nélkül, majdcsak találnának maguknak piacot...
@Dr Gregory House: a konszolidált boldog 80-as éveket már visszasírjuk :-)
@Interlock: Hát nem azért, de a felkapott Lotz cukiban az Andrássy úton kétszer elment ma vellany. Állítólag Csepel környékén is akadozott az ellátás és riogatják ott a népeket, hogy fog is.
@Dr Gregory House: Sírva fogunk vonaglani északkoreásan? És asztalt csapkodunk?
a lehetőségek szűkülnek, a gépezet felpörög, a rendszer bírálói fogynak, ki lesz a következő???

Elvették a Klub Rádió fővárosi frekvenciáját
Index
2011. december 20., kedd 19:24 | | Email Három budapesti frekvenciát osztott újra a médiahatóság médiatanácsa kedden. A döntés értelmében megszűnik a Klub Rádió és a Rádió1 budapesti sugárzása, ez utóbbi frekvenciájára költözik a sajátját elvesztő Juventus. A Klub Rádió és a Juventus eddigi frekvenciáját idén alapított cégek, az Autórádió és a Prodo Voice kapták meg.

index.hu/kultur/media/2011/12/20/elvesztette_budapesti_frekvenciajat_a_klub_radio/
@a szív fészkei: mivel az iskolák, kórházak megkapták azt a lehetőséget, hogy a fenntartó (csak nem az állam?) késedelmesen fizesse a rendszerhasználati díjat, a delejszolgáltató taktikát vált: ezután a lakossági fogyasztást akadályozza majd egyre idegesítőbb kikapcsolási periódusokkal, közben ártatlanul a fenntartóra mutogat, hogy arra bőszüljön a nép. Tessék megérteni a falból kiálló kucuorr burkolt forradalmi üzenetét :-)
@Interlock: Gondoltam, fel is vagyok dobva. A fűtésem -cirko - is árammal indul pl. Kurvajó lesz. szép ünnep, CSau-módra.
@nu pagagyí: mert megintcsak nincs tisztes verseny. Elvileg a nagy állami kontrollt arra találták ki, hogy a piac ne diszkrimináljon, ne csináljon ezt, ne csináljon azt. Közben pedig pontosan az provinciális bürokrácia feudalizmusba hajló megvalósítása az ami a fejlődés legnagyobb gátja.
@Fabius: Már megbocsáss, de az említett KKV-k szét vannak szop@tva, pontosan az általad olyannyira favorizált Brüsszelnek és az EU-nak való megfelelési kényszer okán. Tudom, mert olyan helyen élek, ahol szinte csakis a KKV-k jelentik a gazdaságot. Egy betelepülő multi alá még a x@ráskor is ezüsttálcát tettek és tesznek ma is, a belpiacokat viszont kihúzták a KKV-k alól, az utóbbiaknál megtermelt jövedelmet pedig szépen átirányították multiknak x@rért-hú..ért eladott rabszolga munkaerő támogatásra. Cserébe pedig országszerte főterek díszburkolatára áramlik be a hitelekkel megspékelt EU-s júdáspénz a helyi nómenklatúrákhoz, hogy lám-lám, milyen jó ám velünk Brüsszel, milyen szép dolgokat tudunk EU-s támogatással megvalósítani. A korábban vidáman elműködő - és egyúttal sok embernek munkát biztosító - nagyobb helyi cégek udvarába pedig már be sem lehet látni a gaztól. Ennyi esze sem az Orbánnak, sem a Gyurcsótánynak nincs, mindezt az általad olyannyira imádott EU-s bagázs harcolta ki a sajátjainak egy szellemi és erkölcsi toprongy hazai kvázi-entellektüel klikk sűrű nyelvcsapásaitól kísérve.
Ez volt a tökéletes agymosás, amikor maguk az áldozatok is a hóhéraikat dicsőítik.
@a szív fészkei: most mondanám, hogy ha vegyestüzelés nincs, legalább akksi meg inverter legyen otthon, de inkább nem offolok annyit.
Bízzunk benne, hogy csak megszokott szolgáltatói hozzáállással megoldott javítás miatt volt áramkimaradás...
"Elvették a Klub Rádió fővárosi frekvenciáját"

Te jó ég, mi lesz szegény Bolgár "úr"-ékkal!?
Megyek is, felvagdosom az ereiket...

:O
@Interlock: Kösz, hát ehhez sajna nem értek.Kandallónk van, de persze az nem fűti fel az egész lakást.
@JJMando: Tárgyalgathatsz Te ahogy csak akarsz, akár az Ebola-vírussal akarnál tárgyalásokba bocsátkozni. Ha piacról és lóvéról van szó, ott az erősebb kutya b...zik. Orbán csak ezt ismerte fel. Az, hogy a saját szövetségi rendszerünkön és az EU piacain belül milyen mértékű és minőségű munkákhoz engedik hozzáférni a hazai vállalatokat, összességében ez is elég siralmas. Az pedig, hogy a Fabius által is emlegetett hazai kkv-k már a saját piacaikat sem birtokolják, - ügyesen, diplomatikusan kitárgyalták, magyarul eladták alóluk - már egyenesen botránykő.
Jól mondod, mankókkal sem áll meg a saját lábán az ország. Esetleg részben az Orbáni logika mentén tényleg több embernek kellene értelmes - és nem pedig csak nem XXI.sz-i - munkát és főleg lehetőséget a munkára biztosítani és az ország ezzel idővel talán lábra állhat. A posztoló által kifejtett megközelítés viszont pontosan ez ellen hat. Lásd az előbb említett kiskutyának a szexuális élethez való viszonyát. Az EU mögött álló gazdasági szövetség jószántából sohasem fogja feladni a jól tejelő gyarmatait, ha csak a gyarmat el nem kezd végre saját kottából játszani.
@netnepper: az érem másik oldala, hogy a kkv-k bizonyos hányada önmaga legnagyobb ellensége. Nem, kivételesen nem az adócsalásra gondolok, mert azzal mindannyiunk ellenségei.
Naponta fogom a kezemben a környék kisvállalkozóinak, mint beszállítóinknak a termékeit, és évek óta elképeszt, hogy mennyire leszarják a minőséget; egy csomó időt bukunk utómunkálatok miatt, más magyar beszállító géphiány / darabszám miatt nem igazán vállalja, a külföldi pedig drága.
Aztán. Tavaly vettem végre rendes házszámot, echte magyar termék, örültem is neki. Egészen hazáig. A három karaktert összesen 6 db műanyaggal beragasztott anya (illetve az azokba hajtható műanyag pálcika) fogná a falra; 2 anya köhintésre kiesett, újraragasztottam; kettőt kibontottam, mert ferdén, szintből jócskán kiállva hagyták, újraragasztottam; a maradék kettő jó volt. Ez testvérek között is 66%-os selejtarány, a feladat nehézségi szintje nem mérhető. Vannak nagyon jól teljesítő hazai vállalkozások, de a többiek mégis miből gondolják, hogy csak azért, mert magyar, még a szar is eladható?
Még aztán. Magyar tejet veszek, még ha drágább is, de ez nem annyira jellemző. Gyümölcsöt csak piacról, vagy hazait a kis zöldségesből, anyagi okokból ez sem igazán jellemző. Egyfajta protekcionizmus kellene, ha a kifejezésben jól tévedek: ez itthon tulajdonképpen nincs, tömeges igény az olcsóra van. Így meg aztán végképp esélytelen a kkv-k indítása, életben tartása.
És hogy mekkora piacot tettek tönkre egymás feljelentgetésével, megfojtásával, vagy hogy mennyi lehetőséget kótyavetyéltek el egyes, a rövid távú bevételtől felálló farkú degenerált cégvezetők, azt inkább hagyjuk is.
@a szív fészkei: szakaggyá, kojalícijaó, szakaggyá'...
Esküszöm, küldök egy tábla min. 80%-os étcsokit annak, aki mindörökre kiírja a történelemből a KDNP-t.
@Rodeo36: "lehet, hogy a végzet betette a lábát és aszon'ta: most megmutatom nektek milyen az amikor szar"

szerinted most plafonig ér? várjuk ki a végét. vagy skicc pali szilveszteri évértékelőjét. nem kell bedőlni a bolsevista zs propagandának: a láthatatlan siker évét éljük. ami a haragot illeti, biztos vagyunk még páran, akik most nem fakadunk sírva naponta örömünkben. értelmes kommentár-íráshoz csöppet elfásultam, nem mondhatnám, hogy túlteng bennem az okoskodhatnék, amúgy se, de ettől a bohózat-sorozattól meg pláne, aminek, mint oly sokan, én is tragikus véget jósolok, bár asszem, ehhez nem kell látnoki képesség. mondjuk, már most is tragikus a komédia, ehhez nem kell kivárni a végét
@Interlock: Abban, hogy a hazai kisvállalkozói kör zöme embrionális szintű termelési kultúrával rendelkezik, a mindenkori politikai közeg a ludas. Csermanek apánk idején a politika hasalt rá arra kisiparosra, aki gyanús módon a saját útját járta volna, ma pedig az EU-s szövetségeseinknek és rajtuk keresztül hazai átvedletteknek nem érdekük a nemzetközi szinten is versenyképes gazdasági szereplők nagy számban történő kinevelése. Marad hát a svindlizés és a minimális ráfordítás mellett maximális haszon kinyerése. Lehetőleg igencsak rövid átfutással. Azt még hozzátenném, hogy a szolgáltatói szektor az utóbb években szintén sokat rontott a színvonalon, ezt a korábbi és a mostani megrendelésekhez való hozzáálláson magam is naponta tapasztalom. Amúgy, pedig mit várjunk egy olyan gazdasági környezettől, ahol egy hazai kkv-t agyba-főbe sz..athat a NAV, ha éppen egy főcsinovnyiknak ez az ötlete támad, a multikhoz pedig még előzetes bejelentkezés után sem tehetik be a NAV-osok lábukat.
@sárkányfő: " Ez egy jobbikos mítosz, amit azért találtak ki, hogy megideologizálják a nyugat-ellenségüket. Mutass számokat, tényeket."

Nem tudok mutatni számokat, és tényeket, ahogyan te sem. Én mondom amit az érzéseim, és logikám diktál, te meg mondod azt amit mondanak neked, olyanok akik hazudnak folyamatosan. Hogy kinek van igaza, az megérne egy újabb posztot, de szerintem nincs olyan ember ezen a generálisan hazug becstelen világon, akinek lenne halvány fingja az igazságról. Tudod a magyar politikai palettán olyan nagy közgazdasági szakik vannak, akik próbálnak itt számadatokból okoskodni, oszt folyton lukra futnak, nem véletlenül. Ezt már nem lehet kockásfüzeten megoldani. Én inkább hallgatnék az eszemre, és az érzelmeimre. Az Európai unió szerinted egy jóságos télapó? Aki keblére öleli magyarországot, és elhalmozza lóvéval csak úgy szeretetből? Micsoda naivitás! Az európai unió barátom egy kőkemény profitorientált közösség, amit kizárólag a pénz vezérel. Amit tesz, aztért teszi, mert megéri. Ha ad, azért teszi mert busásan visszakapja. Nehogy azt hidd, hogy azért kerültünk be romániával karöltve, mert olyan szimpik voltunk. Megérte nekik. És ha az lesz az érdekük, el is dobnak majd mint egy taknyos papírzsebkendőt. Egyébként akinek tetszik ez a kettős mércés közösködés, (minden szarból ki kell venni a részünket, mindenben fel kell zárkózni, cserébe csak a cselédbejárón közlekedhetünk, alhatunk az istállóba, és marakodhatunk a koncon) annak lelke rajta. Egyébként meg a Jobbik elleni mesterségesen generált gyűlöletről beszélünk, tökre kilóg a lóláb. Ha van párt, aki nem tehetett semmit az elmúlt 20 évről, meg arról hogy Magyarország ide jutott, akkor az pont a Jobbik. Ha van párt aki tisztán Magyarország és a benne lakók érdekeit nézi, az a jobbik, és szégyenszemre, brutális ellenszélben van hazai pályán. Ez az igazi világszégyene. Azt sem értem, hogyan képesek emberek ebben a mocskos hazug világban élni anélkül, hogy legalább egyszer megfordulna a fejükben, hogy valami nem OK. ehh.

"Nekünk pl. nincs olajunk, gázunk, ezeket meg kell vennünk külföldről. narancsunk sincs, kávénk és teánk sem...."
És kell nekünk? Szükséged van a mindennapi élethez a 106 centis plazmatévére? Nem tűnik fel, hogy egy fogyasztóvá idomított állat lettél, aki minden szart megvesz, amit elétesznek? 90% -ára szükséged sincs, csak azért veszed, mert ösztönné tették a vásárlást. És mégis közben úgy érzed nyomorogsz, és sosem vagy boldog, pedig mindened megvan. Magyarország 90%-a depis, savanyú, de jottányit sem változtatna az életén. Bevásárlás helyett kirándulás, tévénézés helyett család, plázázás helyett állatkert, lehet örömtelibb lenne. Persze győzz meg egy drogfüggőt, hogy hülyeség amit csinál, és hamarosan belehal. Pofánröhög, és fél óra múlva már lövi magát.

"A család ma is fontos az embereknek, a kutatások szerint abszolút első helyen van az értéklistán"

Oh persze. Azért születik egyre kevesebb gyerek, azért van egyre kevesebb házasság, ami ráadásul cirka 1-2 éven belül válással is végződik, mert fontos a család. Azért alapítanak családot 30 évesen a fiatalok, mert olyan fontos a család. Ha megkérdezel egy átlagembert, mit választana, meglátogatná rég nem látott rokonságát, vagy megnézne a tévében valami agysejtpusztító szart, gondolkodás nélkül az utóbbira szavazna. Ennyire fontos a család. De higyjünk a statisztikáknak, demográfiai válság márpedig nincs.

"A Jobbik, ha csökkenteni akarja a vele szembeni utálatot, akkor első körben hagyja abba a gyűlölet szítását"

Sok mindenen változtatnál, csak az a baj, hogyha az összes általad jelzett változtatást végrehajtanánk, akkor a jobbikot úgy hívnánk hogy Fidesz, és kábé annyit is érne. Egyébként állandóan sajnáljátok a cigányokat zsidókat, kutyákat macskákat, de minimális empátiátok nincs honfitársaitokkal szemben. Ez hogy lehet? Ezért minimum szégyellned kéne magad, de tudom hogy nincs szégyenérzeted, hiszen ma ez a normális. Szereted azt aki az életedre tör, és utálod aki szegről végről a véred.
@zati:
1. Anyáddal beszélj így.
2. Engem nem különösebben érdekel az, hogy milyen elvárásaid vannak az élettől. Talán nem most, de záros határidőn belül bekövetkezik az, hogy egy zsíroskenyérnek is örülni fogsz. Majd révedj vissza a múltba, és köszönd egy kicsit magadnak is.
@Kusics Iván: Azt sosem értettem, miért akarja mindenki, hogy a semmiből rögtön az USÁn túltéve a világ vezető nagyhatalma legyünk? Én arról beszéltem, hogy már a a legszánalmasabb fokhagyma is kínai import, ahogy lassan minden az. Velem ne akarja senki megetetni, hogy ez az ország nem képes az önellátásra. Mert ugye rövidtávon ezt kéne elsődleges célnak kitűzni. Gyártsuk, termeljük magunknak amit tudunk, és csak azt
vegyük meg a piacról amit nem tudunk előállítani.
@Sohse volt ilyen jau: Nem te számítasz, hanem az ország. Körülbelül azért tartunk itt, mert mindenki folyton azt nézi mit veszíthet. Közben senki nem jön rá, hogy ez determináltan így is úgy is megtörténik.
@Pantagruel: nem az az érdekes meddig ér, hanem hogy valóban szar van...én magam már hetek óta unom ezt a jaffás gittegyletet és dolgaikat, undorítóak, kár rájuk egyetlen neuronomat is pazarolni...a legfonosabb most az, hogy azt a rengeteg pénzt visszakérni tőlük és üres kézzel üres zsebbel kibaszni őket a hóra családostól mert a királykobra már a tojásban is halálos...14000 milliárdról már tudok és most kérnek, remélem nem kapnak, még 4800 milliárdot és elsinkófálják hóülyeségekre...ennek nincs neve sem nem bohózat sem nem tragédia...csak lenne már vége minél előbb ezekkel meg a szemétdombra mindet és nem tárgyalni velük többé soha
@Jankove: amint látom te is beleestél abba vonalba, amely azt reklamálja az államtól amit az állam sem nem képes sem nem fog soha teljesíteni -bár a jaffások most pontosan azt sulykolják, hogy ők mindenhatóak és mindent jobban tudnak közben egy szar élősködő banda aki 8 évre kibaszta magát a konc mellől a saját hülyesége miatt és most kaparj kurta neked is jut alapon ellopják még a tyúkok elől a kukoricát is... nem érzelmi -mint te- alapon kell megoldani ezt, a magyar munkaerő értékének növelésével a hozzáadott érték növelésével amit Kína csinál már 100 éve következetesen ez áldozatokkal is jár de a közös fejlődésben mindenkinek több jut, de a magyar irígy és áruló, aljas fajzat szolgalélek és lakájnál rosszabb -mert a lakáj bizalmat kap a magyar meg nem érdemli- megbízhatatlan szar geci ha most nem akkor soha de meg kell tanulnia vagy megdöglik, hogy élni és élni hagyni az az ősközösség alapelve és attól maradt fönn az emberiség a viharokban de nem ezek egymást basztatják a jaffások már az ország 85%-át kirekesztették a húsosfazék mellől de jönnek az erősebb disznók és eltúrják őket a vájú mellől és még az oldalukat is felhasítják az agyaraikkal és meg is érdemlik
@Jankove:
Drága barátom. Én tudok számokat mondani. Csak idén 1100 milliárd közvetlen támogatás, különböző pályázatok útján elnyert támogatások jöttek hozzánk. Ez nettó összeg, le van belőle vonva a tagdíjunk is. Ezekből épül az össze utunk, a metró, ezekből újítanak fel iskolákat, ezekből finanszíroznak tudományos programokat, ezekből vettek traktort és kombájn a gazdák, és sorolhatnánk hajnalig.
Persze te előre leírtad, hogy senkinek és semminek se hiszel. Tudod, így könnyű "vitatkozni". Előre közlöd, hogy a valóság az, amit te annak érzel és látsz. Oké, akkor vonulj el a saját kis világodba. Csak te veszítesz ezzel.

Az EU bővítésében természetesen volt EU-s önérdek is, már hogyne lett volna? Ez természetes. De az érdek kölcsönös volt, kár e mögé ellenséges dolgokat látni.

""Nekünk pl. nincs olajunk, gázunk, ezeket meg kell vennünk külföldről. narancsunk sincs, kávénk és teánk sem...."
És kell nekünk? "
Igen kell. Barátom, te most mivel fűtesz? Az ország 90%-a gázzal fűt. Nincs saját gázunk, ha nem vennénk, megfagynánk télen. Az egész ország szétfagyna. Az erőműveink egy része is gázzal megy, amik az áramot adják, tehát az áram is kevesebb lenne gáz nélkül. Meg a fél ipar is ezzel megy.
Benzin. Drága barátom, gondolkodj már. Hogy működne ez az ország benzin nélkül? Járjunk lóháton?

A fogyasztásnak nyilvánvalóan van fölösleges része is, pl. plazmatévé, meg a többi. Ilyenek a népek, elverik a pénzük hülyeségekre. Na és? Ez nem is magyar jellemző, hanem általános emberi jellemző. Ez neked miért fáj? Úgy élnek ahogy akarnak. Majd talán rájönnek hülyeség volt.
Te meg azt veszel és úgy élsz ahgy akarsz. Mindekinek joga van úgy élni ahogy akar.

"Oh persze. Azért születik egyre kevesebb gyerek, azért van egyre kevesebb házasság, ami ráadásul cirka 1-2 éven belül válással is végződik, mert fontos a család."
Jóember. A népek a pénzt is szeretik, de az sincs nekik. Az, hogy mit szeretnének, és az, hogy mit sikerül összehozni, az két dolog. A legtöbb ember boldog, szerető, szép családra vágyik. Az más kérdés, hogy pl. nincs pénze ezt fenntartani, vagy ha van, annyira stresszes az élete, hogy rámegy a magánélete, vagy csak simán nem illik össze a párjával, és stb, stb. , stb. Buktató van rengeteg. De attól még úgy tudom bőven 90% felett van a család mint érték megbecsültsége.

"de minimális empátiátok nincs honfitársaitokkal szemben."
Kérlek ne használj többes számot, egy ember vagyok. az, hogy valamiféle csoport tagjának vélsz, csak a te (téves) előítéleteidet bizonyítja.
Azt meg kikérem magamnak, hogy nincs empátiám a honfitársaimmal szemben. Ez rágalom. megjegyzem nekem nem csak a magyarok a honfitársaim, hanem a magyar cigányok és zsidók is. Az viszont érdekes hogy te kirekesztővé szűkíted le a "honfitársak" szó jelentését, mert nem érted közéjük a zsidókat cigányokat. Mi ez, ha nem belső feszültség szítása? mi ez, ha nem a magyarságuk önhatalmú megvonása honfitársainktól? hogy lehet ilyet tenni? te mit szólnál, ha valaki kétségbe vonná magyarságodat?

"Szereted azt aki az életedre tör, és utálod aki szegről végről a véred."
Barátom, ez már abszurd. Kérlek térj észhez, remélem sikerül.
@Jankove: "Egyébként állandóan sajnáljátok a cigányokat zsidókat, kutyákat macskákat, de minimális empátiátok nincs honfitársaitokkal szemben."
A cigányok és a zsidók is honfitársaink. Sőt az örmények és a svábok is, nem is beszélve a tótokról, nigériai bevándorlókról. Tudom, hogy a nagy közhelygyűjtemény része, de:
mi együtt vagyunk itt. Ez van, ezt kell szeretni. Lehet persze gyűlölni is, csak értelme nincs. Ja, és a cigányok egyre többen lesznek, sztem nem sokáig fogják bírni a folyamatos megalázást és szereznek egy Malcolm X-et, aztán lesz otthon nemulass. Egyszer Belfastban beszéltem egy katolikus nővel, aki igen súlyos helyen lakott, konkrétan a kertjén ment keresztül egy 5 méter magas békefal, hogy ne bántsák az utca páros oldalán lakók, de azért a szemetet így is sikerült a kertjébe dobálni. Kérdeztem, hogy mi lesz? Mondta, hogy 5 gyereke van, mint minden szomszédjának. A fal túloldalán a protestánsoknak viszont az egész utcában 2. Egy, azaz egy generáció kellett ahhoz, hogy teljesen felboruljon Észak-Írország nemzetiségi(vagy vallási, ha úgy jobban tetszik) összetétele. Na, ez jön most nálunk is és nem tűnik úgy, hogy megfordulna a trend. Úgyhogy sztem kurvára jó lenne törődni a cigány honfitársainkkal, mert hálaégnek a magyar honfitársaink még boldogulni is tudnak. Ja, azt majd elfelejtettem, hogy eddig annyit tudtunk összehozni fenenagy fensőbbségünkkel, hogy egy sor elemet átvettünk a cigány kultúra vadhajtásaiból.

A korábbi divat témához szólva: A magyar nácikról meg ne felejtsem el minden alkalommal leírni, hogy a skinhead cucc nem más, mint a 70-es évek végének Londonban élő jamaikai kábítószerdílereinek és bandáinak viselete, ami utána átment szélsőbaloldaliba, majd náciba és most a keménykedős divat megint a szélsőbal felé megy. Eredeti kép, nehogy egy náci is elfelejtse, hogy fekának öltözik, amikor reggelenként belenéz a tükörbe: 29.media.tumblr.com/tumblr_lkix7iIJ2k1qdxgueo1_500.jpg
@nu pagagyí:

Nekem általánosban (felsőben) egy tök rendes cigány fiú volt a padtársam.
A tanárnőn kívül én segítettem neki matekból és fizikából, hogy ne bukjon meg. Szerencsére nem bukott és később szakmát is szerzett, szobafestő lett. Rendesen dolgozik, gyereket nevel, él, mint bármelyikünk.

Magyarul: ha van akarat, akkor lehet eredményt elérni, csak fel kell vállalni, hogy nem lesz egy sétagalopp, és e szerint kell cselekedni...

Egyetértek veled abban (is), amit a pozitív diszkrimáciról írtál.

Üdv:
Zb.
@a szív fészkei:

Hogy is kell ezt? Ja, valami lájk, vagy mifene...

+1.
@tinca:

"Korrekt vagy! "
Bocsánat, nálam ez gyári hiba. De tényleg.

Egyébként köszönöm! :-)
@tucano: @sárkányfő: Mikor ezeket a hozzászólásokat olvasom, sosem tudom eldönteni, vajon szándékos provokáció, vagy bennetek genetikailag kódolva van, az önként vágóhídra vándorlás hajlama, és mindent megtesztek azért, hogy Magyarország –veletek együtt- ne élje meg a holnapot? Nem nehéz észrevenni az irányt, csak látni kell honnan jöttünk, hol vagyunk, és hová tartunk. Összekötni a három pontot, és voilá, máris látszik a cél.

Kedves Tucano!

Megkérdezném tiszteletteljesen tőled, lakik/lakott a szomszédodban cigány? Tudom ez az ultraliberális média, a kényszerdivattá, trendivé vált toleráns felfogás, és főleg a kivülállóként való szemlélődés sokat segít, hogy szépnek és jónak lássuk azt is, ami nem az, de szerintem egyszer látogass el egy olyan helyre, ahol magas koncentrációban élnek ezek a csodálatra méltó népek, akiktől mi átveszünk egy sor szép szokást (?? mik is ezek ??) A cigányok folyamatos megaláztatásban részesülnek? A világ más pontján –még az oly toleráns nyugaton- is így van ez. Nem véletlen. Ők más fajta „kultúra”, amit nem lehet integrálni, hacsak nem akarunk háborúzni az elkövetkezendő évtizedekben. Ők teljesen más életfelfogásban szocializálódnak és élnek, amit nem fejtek ki, mert rohadt náci bélyeggel illettek rögtön. Barátom a multikulti, a kényszerű együttélés mindenhol megbukott, erre példa Franciaország, és Anglia is, ahol a közelmúltban égett néhány nagyváros, és örökre eltűnt a nyugalom. De akár láthatjuk Palesztina és Izrael esetét is, ahol évtizedek óta folyamatos jelleggel dúl a harc, és a háború a mindennapi élet része. Az együttélés csak úgy működik, hogy a kissebbség kissebbség marad, és alkalmazkodik a befogadó nemzet szabályaihoz, különben kipenderítik. Hát Magyarországon lassan ott tartunk, hogy a cigányokhoz kell alkalmazkodni, nem azért mert ők szebbek jobbak okosabbak, hanem azért mert be vagyunk szarva, nehogy gáz legyen. Elárulom barátom, ha egyszer elér egy kritikus tömeget, kiborul a szarosbili itt is, vészesen közeledik ez az időpont, már régóta vannak jelei, csak eddig nagyvonalúan besöpörtünk a szőnyeg alá. A svábok „integrálása” nem jó példa, ők nem idegen kultúra, ők csak idegen nemzetiség, egyszerűen a történelem közös nevezőre rakott minket. Köztük és köztünk nagyjából egyetlen különbség van: a hagyományaink. Egyébként abból a szempontból mégiscsak jó példa lehet, hogy bizonyítsuk, sváb-toleranciában nincs hiány, talán mert ők maradéktalanul beilleszkedtek, dolgoznak adót fizetnek, és békében élik az életüket, éppen ezért nem is létezik a svábgyűlölet fogalma.

Kedves Sárkányfő

„Én tudok számokat mondani”
Örülök neki, akkor szerintem te világon egyedüliként birtoklod a tudást.

„Előre közlöd, hogy a valóság az, amit te annak érzel és látsz”
Én ilyet sosem mondtam. Köztem és közted az az alapvető különbség, hogy én legalább odáig eljutottam, hogy látom, rossz amiben vagyunk, rossz az irány, és a magam szintjén, a szegényes eszközeimmel tiltakozom is ellene, füstölgök, napi 1-2 órát elpötyögök hogy kiírjam, ahelyett hogy értelmesebb dologgal tölteném a szabadidőmet. Fáj, hogy egy ilyen beteg, és undorító materiális világban élünk, ahol két ember ismeretlenül is szembeköpi egymást, hogy eltűnt a bizalom, a hagyományos értékrend. Kimegyek az utcára és látom az intézményesített átverést, ahol a sarki fűszerestől a legmenőbb bankokig átbasz mindenki mindenkit, mert milliószor fontosabb a pénz, mint a tisztesség. De az fáj a legjobban, hogy ezzel a felfogásommal, én egy furcsa madár vagyok. A többségnek fontosabbak a materiális javak, az egzisztencia, eldagonyázol a sárban, homokba dugod a fejed, hogy eljussál évente egyszer Krétára, és élhesd az európai ember életét. Nincs ezzel baj, valaha én is ezt a hitet vallottam. Idő kérdése, és az ember sok mindent átértékel.
@Jankove: Te aztán türelmes vagy. Ennyit foglalkozni szegény fogyatékos, rosszindulatú tahók meggyőzésével.

Persze ha csak egy pillanatra meginog és elgondolkozik, hogy milyen lenne megindulni az emberré válás útján a szerencsétlen, talán már megérte.
@sárkányfő: Kösz, sokkal jobban írod, mint én tudnám. Megőrülüök ettől a de jó lenne magunkban - menjenkerítse be magát b3! Hog ylehet ennyi frusztált hülyét elviselni: hát minden kooperáció még a szent cslaád is legalább kető összeállásából keletkezik, nem önbeporzással!!! Országok vagy együtt jutnak valamire "a nekem is, neked is hasznos" elv alapján vagy gebasz. z életeben is van a tápláléklánc sorrendje, ja, az erősebb kutya kopulál_ nem vagyunk Amerika, Németország, de lehetünk a farvizükön evezve egy kellemes élhető kicsi de sok mindeben erős ország.

Nem, mi rinyálunk, hogy semmi kell kintről, haggggyannkk már békibe!! A szent magyar cseng ő barack, édes alma mindent beteríthetne,csak azt kéne enni orrbaszájba, minek ide mangó? De ha nekünk nem kell az, akkor a barackpályinkát, tokajit, csirkét, stb. se veszi tőlünk más nemzet hasonlóan nacionalista fia. Undorító ez a jobbikos kampámy, már írtam Fabiusnak, hogy nemis a fidesznyikek találnak újabban rá, hanem ezek. Sértettek, kisszerűsek, zsidózni-vigányozni bírnak és lengetika VEreckénélkapott (megvan tényleg??) belépőkártyájukat. a belem fordul már ki ettől. És jön és nyomul ma is és mondja hogy kis család menjen kirándulni meg plazmatévé, jújfúj. És aki a plazmát összerakja, importája, eladja, beszereli, az nem munkás, az dögöljön éhen? Csak a tarsolylemezgyártás a meló nekik? Szittya amishok, jézus!!

A plazma - LED-tévé - utálatról eszembe jut, nem olyan ez, mint a homofóbia? Ami iránt legjobban vágyódik de nem lehet az öv az utálja a legjobban?
@a szív fészkei: huhhh, te vagy az? skiccesedtél, alig tudlak olvasni, nagyon fbsztad az agyad, ahogy látom :D
@a szív fészkei: na velem volt az erő meg Skicc Pali, első dühömben leírva, de megőrjít ez a kenetesen szemforgató kirekesztő fennhéjázó baromkodás tények nélkül Jav: menjen, kerítse be magát B+!, család kettő az életben, mindenben, semmi nem kell kintről,hagyjanak, csengő barack, nem is, kisszerűek, cigányozni bírnak, Vereckénél
@Cirbi: Igen, bocs: mert közben meg levelezek, de tényleg felnyomott ez a tömény jobbikos kampány már. Most ez a tendencia? Nem a védhetetlent védik, hanem jönnek az új erőt reklámozva?
@Cirbi: Ja és mit mond megoldásként? Menjen kirándulni meg vegyen Junosztyot a nép. Óriási, 40 év mintha el sem szállt volna (csak rajtam látszik meg sajna) come back a kádáriba, éljen!!A jobbikosok lettek mára a legnagyobb komenista propagátorok??? Igen, ki lehet mondani.

Bródy tegnap a Symában - egyik királyi tévé sem adta le , az operatőrök ingyen vették fel a három órás műsorát - talpig feketében nyomatta a legújabb, már aranylemezét ezzel a mondanivalóval. Apukám, ne mondd, hogy ezek ugyanazok! www.youtube.com/watch?v=WpcgE_Ix32w És állva énekeltek vele az emberek.
@a szív fészkei: hát jahhh, válogatott tömeg, azok akiknek van érzéke érteni a dolgokat, a kifeszített zászlónál, még mindig megborzongok én is, kb az új is ilyen lett
@Jankove: Hát, hogy a multikulti megszűnt-e, azért egy kicsit bonyolultabb kérdés, nagy divat negálni, de közben egymás mellett élnek az emberek. Párizsból nem költöztek el az arabok és nem nyírták ki egymást a franciákkal. Angliában is vége lett a fosztogatásnak, és mindenki csinálja tovább a dolgát. Ez így van, akár tetszik, akár nem.
Namármost, én éltem cigányok között, sőt nem tudom hogy te és elvtársaid közül hányan tanítottak 100% cigány nevelőintézetben, mert én igen. Ezért azt hiszem, hogy ez a "te nem tudsz semmit", meg menjél le Borsodba", "volt-e már cigány szomszédod" elv az én esetemben nem stimmel. Ezért mondom (írom) még1x, hogy a cigányok egyre többen lesznek. Most még teljesen kizárt, hogy beilleszkedjenek a most még többségi társadalomba. Ezért kell kurvára odafigyelni rájuk, irgalmatlan pénzt belenyomni a projektekbe, és nagyon-nagyon-nagyon kedvesen fogni a kezüket. Mert a jelenlegi állás szerint túl fogják szaporodni a magyarokat. Ezt mivel lehet megoldani? Születésszabályozással? Vagy kiherélni őket? Könyörgöm emberekről van szó. Milyen érdekes egyébként, hogy nálunk sorba állnak szóban az emberek, ha cigányt lehetne ölni, de érdekes módon, amikor segíteni lehetne, oktatni, mosdatni, akkor csak igen kevesen. Bizony, mert ehhez alázat kell, nem is kevés, tapasztalatból mondom. Ehelyett egy fokkal könnyebb csizmát csattogtatni. Nehogy félreértsd, egy szóval sem mondom, hogy nem k. szar a helyzet, hogy akár csak egy pillanatig is el lehet viselni, amit sok cigány csinál. Meg kell oldani. És én ennek nyomát sem látom, a Jobbik meg jobban tenné, ha nem a rohamcsapatait küldené, hanem megértené, hogy ez legalább egy 100 éves projekt. Gyűjtene hozzá pénzt, segítene kinevelni cigány értelmiségit, rendőrt, bírót.

A svábokról(szászokról, betelepül egyéb német ajkú lakosságról) szólva, meg látod hogy milyen egyirányú a véleményed. Mi voltunk az ő cigányaik, majd utánanézhetnél egyszer.
@tucano: "de közben egymás mellett élnek az emberek"

Persze hogy egymás mellett élnek. Vége lett fosztogatásnak, gyújtogatásnak. Néhány hónapig, amíg megint történik valami ami begyújtja a szikrát. És ez már így is marad.

....
Ahha, azt hiszem értem amit mondasz. Szóval most még kevesen vannak, rosszak, de minél többen lesznek, ezzel egyenesen arányosan spontán megtanulnak majd rendesen viselkedni. Hát nem tudom, én számos logikai bukfencet látok ebben az elméletben, valamint azt sem értem, hogy miért kell türelmesen beletörődni a sorsunkba ? És mivan a 3 milliós romapopulációt számláló romániával? Ott még nyoma sincs a jó viselkedésnek, pedig háromszor annyian vannak, mint itt. Továbbá miért kellene száz évet várni? Azt hiszed a romák integrációja fedőnevű projekt pont tegnap kezdődött? Évszázadok óta itt élnek közöttünk, 100 évvel ezelőtti írásos dokumentumok, újságcikkek taglalják a kérdést, és annyira aktuális némelyik, mintha most íródott volna. Én mégcsak 35. -et taposom, de már gyerekkorom óta ismerem, és tapasztalom a problémát, pedig már akkor sem számított újkeletű dolognak. Te érzel érdemi javulást? Már megbocsáss, lehet hogy divatjamúlt, konzervatív az értékrendem, de én sokkal jobban aggódom azok miatt, akiket nem kérdeztek meg, akarnak-e tesztalanyai, elszenvedői lenni ennek a projektnej, akik folyamatosan csak isszák a levét ennek az integrációnak nevezett, költséges, gyenge hatásfokú, és kényszerű együttlétnek, amit a bajtól fényévnyi távolságra lakó, liberális elméleti okoskodók döntöttek el, a beleegyezésük nélkül, naívan azt gondolva, hogy az idők végezetéig el lehet tologatni a problémát, és sosem kell szembenézni vele. Mint az egykori polgári főnökömnek, aki hasonlóan eltántoríthatatlan liberális szemlélettel bírt egészen addig, amig a sors vicces (igazságos) szeszélye folytán, kapott pár meditterrán temperamentumú szomszédot, néhányszor megverték a gyerekét, meg késsel kergették hazáig. Azóta egy kicsit másként áll a kérdéshez, ha kellőképpen sokat iszik, meg is nyílik őszintén, egyébként meg szégyelli magát, és szánalmas módon próbál álszenteskedni, mert "azért mégiscsak emberek". Ahhoz hogy valaki ember legyen, úgy is kell viselkednie. Barátom, én ebben az egész kérdésben, csak egyéni sikereket látok, léteznek romák, akik felismerték hogy a 21. században élnek, felzárkóztak, élnek, tanulnak, dolgoznak, és ezért maximum respekt! De a többség nem akar kitörni, ill. akinek sikerül, az inkább a bűnözést választja.
@Frizuravarjú:

Tényleg haszontalan időtöltés. Le fogok szokni róla, ez lesz az újévi fogadalmam. :)
@a szív fészkei: "Ami iránt legjobban vágyódik de nem lehet az öv az utálja a legjobban?"

Személyi felmutatása után hozzádvágják bármelyik szaküzletben. Ennyire nehezen hihető, hogy léteznek még olyanok, akik nem led tévét, vagy okostelefont kértek a Jézuskától?
süti beállítások módosítása