Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @Neytiri1: "Kocsisnak viszont egy dologban biztosan igaza van: nehéz dolog a független-objektív ú... (2024.11.06. 13:08) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.08.10. 06:03 Fabius

Devizahiteleseknek Gettópolisz

Címkék: fidesz devizahiteles mentés gettópolisz

Új szakaszába ért a kormány devizahiteles mentő akciója. A hírek szerint augusztus 12-től életbe lép a rögzített árfolyam, és a bedőlt hitelesek lakásproblémáira is körvonalazódik a tervezett megoldás. Orbán szerint három variáció lehetséges:

1: az állam megveszi a lakást, a tulajdonos pedig visszabérelheti az államtól.

2: ha a hiteles kisebb lakásban is megoldja az életét, akkor a bank erre ad neki hitelt.

3: elhelyezik őket állami tulajdonú lakásokban, amiket most kezdenek majd építeni.

Az, hogy a megoldásra végre konkrét szándék mutatkozik jó dolog. A svájci frank árfolyama napról napra dönti a rekordokat, a devizahitelesek reszkető szájszéllel várhatják a havi fordulónapot, nagyon ideje volt végre a konkrét elképzelésekkel előjönni. De, nem vagyok biztos benne, hogy kormányunknak a legjobb megoldásokat sikerült megtalálni. Az első menekülő út, vagyis az állam által felvásárol és visszabéreltetett lakások rendszerének buktatóit kifejtettem már, így most törődjünk kicsit a másik kettővel.

Őszintén szólva, hogy a második pont a gyakorlatban hogy nézne ki, ötletem nincs. Ugyanis nem túl valószínű, ha adott egy hiteles, aki az X m2-es lakásának hitelét nem bírja fizetni, de szól a banknak, hogy hellóka, mi Y m2-en is elvagyunk, adj rá hitelt, az újra kapni fog egy fillért is. Akkor sem nagyon, ha a nagyobb lakás marad a banké. Azzal csak a baj van: értékesíteni nehéz, a fennálló hitelállományt le kéne nyelni, és bele kell kalkulálni a nyomott ingatlanárak és az árfolyam ingadozás miatti bukót is. Így aligha fogja azt mondani a bank, hogy mindent a nehezen fizető ügyfélért, itt van még húsz milla, vegyél magadnak kisebb lakást.

Ha van valakinek elképzelhető ötlete ennek a gyakorlati működésére, az ne tartsa magában, tényleg érdekel.

A harmadik pont is elég érdekes. Kormányunk rábökött a térképre, és kijelölte ez első Bukott Devizahiteles Lakópark helyét Ócsán. A helyszín - bár nem látszik szabad szemmel a Hungária körútról, és ez biztos kritika tárgya lesz - elfogadhatóan indokolt: állami terület, nem kell a földet megvenni senkitől, spekulációra nincs mód. A telekterület egységesen 1000 m2 lesz, rajta könnyűszerkezetes, 40-50-60-80 m2-es házakkal, amik kivitelezése a kormány hivatalos kommünikéje szerint: "korszerű és energiatakarékos közműellátással valósuljon meg, alacsony rezsiköltséggel működtethető, energiahatékony technológiákkal történjen, lehetővé tegye közfoglalkoztatás és saját munka igénybevételét, és a devizakárosultakkal kötendő bérleti szerződésben mind a pénzügyi, mind a társadalmi beilleszkedési feltételek (közüzemi díjak fizetése, közfoglalkoztatásban való részvétel, együttélési szabályok betartása) érvényre jussanak."

Itt azért mindjárt akadnak érdekes tényezők, amire felkaphatjuk a fejünket: először is mit akar a kormány közfoglalkoztatottakkal építtetni a könnyűszerkezetes házakon? Mikor ezeknek legfeljebb a beton alapja készülhet kalákában, az sem szakértelem nélkül, mert vízszintesnek kell annak lenni, nem is csak nagyjából. Magukat a szerkezeteket a gyártótól kapják készen, amit azért szerencsés a hozzáértőkkel összerakatni, hacsak nem akarnak egy kidűlt-bedűlt falú bódévárost látni Gettópolisz helyén néhány év múlva.

Másodszor pedig itt van a devizakárosultakra vonatkozó passzus: az minimális elvárás, hogy a közüzemi díjakat fizetni kell a lakások után, és a társadalmi együttélés szabályait be kell tartani. De mi ez a közmunkában való részvétel, ami emlegetve van? Mondjátok, ezt úgy kell érteni, hogy ha a beköltöző munkanélkülivé válik, akkor köteles részt venni a közmunkaprogramban? Előre aggódtok azon, hogy nem tudja majd a rezsit és bérleti díjat fizetni, és kell a biztosíték? Mert ezzel a passzussal csináltok Ócsa devizakárosultak által lakott részéből Gettópoliszt. Egyenlő sorsú emberek egyenlő négyzetméteren laknak, és egyenlő rabszolgaként dolgozhatnak majd mondjuk a Puskás építésén? A nagy számok törvénye alapján nyilván lesznek itt olyan lakók, akik valamiért nem fognak megfelelni az elvárásoknak. Nekik egyesével fel lehet ajánlani a közmunkát, vagy rosszabb esetben lehet azt is mondani, hogy ennyi volt, viszlát. De a kollektív rabszolgaságot mindannyiuk feje fölé lógatni ősi román szokás.

Arról nem beszélve, hogy ez az egész építősdi nem biztos, hogy rentábilis. Szétnéztem árak után néhány oldalon ( konkrétan itt és itt ) és általánosan elmondható, hogy a kulcsrakész könnyűszerkezetes házak ára 190 ezer / m2 körül alakul. Vagyis, ha a telket nem is kell megvenni hozzájuk, ( közművesítés költségeiről nem tudunk semmit) a lakások bekerülési költsége 7,6 - 15,2 millió forint között mozog négyzetmétertől függően, így átlagosan 11,4 millióba kerül nekünk egy devizahiteles család megmentése.

Pedig - elvileg - létezne ettől jobb és olcsóbb megoldás. Angyal József adószakértő ötlete szerint minden devizahitelesnél be kéne vezetni a rögzített árfolyamot, a gyűjtőszámlákon felhalmozott összeget a bank évente leírhatná a bankadóból annak összegéig, az ezt esetleg meghaladót pedig az adóalapjából. Magyarul ebben az esetben a hiteles és a bank fizetné vissza a hitelt, ( a bank ráadásul a keletkezett extraprofitjából )  az állam az effektív kiadások helyett csak lemondana az egyik adóneme bevételéről. Az egyik zsebébe nem teszi be, a másikból nem veszi ki. Ez a módszer szerinte a mostani 260-270 forintos árfolyamon is tartható lenne.

A kormány helyében ezen erősen elgondolkodnék. A már bedőlt hitelek miatt elárverezni szánt lakásokat megvehetné és visszabéreltethetné, a még fizetni képes adósokkal megléphetné Angyal József rendszerét, és a kivitelezni szánt Gettópliszokra mindjárt nincs is szükség. Ráadásul Orbán lehetne a SzuperHero, a Hős, Ki Megregulázta a Bankokat, megmentette a zembereket, aki végleges megoldást talált átmeneti gyűjtőszámlákon felhalmozódó adóssághegyek helyett.

Én elnézném neki a héroszként pózolást. Most az egyszer ki se röhögném. Tényleg.


 

470 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr713138830

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zeneajánló: Aranyláz vény nélkül frankhiteleseknek 2011.08.11. 12:37:37

A svájci frank megállíthatatlannak tűnő szárnyalását látva arra gondoltam, szerkesztőségünk nevében kedveskedek kicsit a devizahiteleseknek. Ebben a feszült és kiélezett helyzetben persze meggondolatlan és morbid poén lenne svájci óra ketyegésének, vag...

Trackback: Bajban a frankhitelesek: lenne jobb megoldás a fixált árfolyamnál? Kinek érdemes élnie vele? 2011.08.11. 08:37:24

A svájci frank árfolyama az egekben, a devizahitelesek törlesztése soha nem látott és korábban nem gondolt összegű. A megkérdezett illetékesek és szakértők leggyakoribb válasza, hogy nincs mit tenni, ki vagyunk szolgáltatva az európai ...

Trackback: Erőltessünk egy kis nyugalmat magunkra 2011.08.10. 21:37:08

De hirtelen!„Egy kis higgadtságot, illetve visszafogottságot kérek mindenki, főleg a kritikusok részéről”forrás: mno-mondta Kovács Zoltán kommunikációért felelős államtitkár ma, mikor bejelentette az ócsai gettót szociális bérlakásprogramot...

Trackback: Mennyit bukunk a devizahiteleseken? 2011.08.10. 21:18:52

Helyzet van, 250 Ft körül mozog a svájci frank, áll a bál. Mondhatják sokan, hogy „engem nem érint a dolog, nekem nincs frankhitelem”, de ez egyszerűen nem igaz, kivétel nélkül mindenki megszenvedi ezt a szituációt. Többen hivatkoznak arra,...

Trackback: Ki az a Standard & Poor’s? 2011.08.10. 09:38:56

Ismerd meg a Standard & Poor’s hitelminősítő ügynökség aktuális jelentését....

Trackback: Öt év gyes 2011.08.10. 09:36:52

Ilyet szól. Nem érti, fogalma sincs. De ne gondoljunk róla túl sokat: az inkább a baj, hogy azoknak nincs fogalma se, akik alányúltak, és most mint valami kesztyűbábot, mozgatják őtet erőssen. Meg különösen azt gyönyörű száját őnekije, na azt különösen...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@g99:
Az orvosok / tanárok bérét még évekig nem tudja rendezni a kormány, mert több helyen is brutálisan elszámolta magát. Elszámolta magát a gazdasági növekedés tekintetében, és az egykulcsos adó költségvetési vonzata tekintetében is. Ez az ügy tehát nem lesz rendezve, így hamarosan búcsút mondhatunk majd újabb pár száz (pár ezer) orvosnak, és egyelőre fuccs az oktatási reformnak is (ez utóbbi nagyon fontos versenyképességi faktor lenne, egyébként).

Mindemellett ráadásul nagyon rosszul tervezték meg ezt az egykulcsos adót matolcsyék. Még Szlovákiában is van egy alsó adómentes sáv, nem véletlenül. Az alacsonyabban kvalifikált munkát megdrágítani nagyon veszélyes dolog, pláne "munkaalapú gazdaság" építése közben, gyenge világgazdasági mutatók mellett. Elképesztő, hogy azt kommunikálták ezek a "gazdasági szakemberek", hogy senki sem fog rosszabbul járni, miközben folyamatos _nominális bércsökkenést_ szenved el sok-sok ezer _dolgozó ember_. Gondolom, tudsz róla, hogy ez nem csak idén, de jövőre és azután is igaz lesz, ha marad minden a jelenlegi tervek szerint. (Figyelemre méltó, hogy - ezek szerint - egy rohadt excel táblát nem tud kezelni a kormány "szakértőgárdája"!!!)

Már közép távon mindenki szívni fog a forradalmi gazdaságpolitika miatt. Pl. nyilván nem véletlen, hogy az első két negyedévben elmaradtak a fogyasztási adatok a várttól, dacára az akkor még jó világgazdasági kilátásoknak!

Matolcsy szerintem már megbukott, a "gazdaságpolitikájával" együtt. Minél hamarabb jön rá erre a fidesz, annál kisebb veszteségekkel tudunk kihátrálni ebből a szarból, amibe vezettek minket. Tippem szerint nem lesznek egyébként hajlandók revideálni a hülyeségüket, így 2-3 év múlva még nagyobb kakiban leszünk, mint gyf legrosszabb időszakában. Ne legyen igazam...
@Arcturus: :) Reménytelen vagy! :) Ezeknek racionális és észérveket hozni? Hisz számolni sem tudnak!
Tegnap hallottam, hogy az egykulcsos adó bevezetését egy igen-igen okos és tehetséges, soha a tetves életben munkát nem látott jogászgyerek számolta ki, a pénzügyi szakemberek helyett... Röpke 5-600 milliárdot tévedett! Oszt akkor mi van? Eldöntötték a "naccerűék", a többibe meg beleszarnak. Ez van!
Gondolom nekik is ez a jelmondatuk:
"szerénység, ha én valamit szeretek magamban az a szerénység!"
www.youtube.com/watch?v=AVZ-BOfC5fI
@Boli: Poszter?mit képzelsz?15,5-16 méteres arany szobor,ami így 10:1hez(az aranyat a demján,csányi,lazar,orbán,stb.-stb.),szedi össze a néptől!Én a nyelve "részét" ÁLLOM!VAN EGY AKKORA ARANY erem!Az az övé lehet!Jó lesz törpike?
@Cartman (ex Cartman): "senki sem fog rosszabbul járni"

Túl van ez pörögve: akinek lesz gyereke, ugyanúgy részesül majd adókedvezményben, tehát hosszútávon tényleg nem jár rosszabbul.

Akinek meg már felnőtt a gyermeke, az jó eséllyel kapott anno szocpolt, egyéb, ma már nem létező kedvezményt, stb.
@Boli:
"Hitelt veszünk fel rá? Frank, vagy dollár alapon?"
Megjegyzem, frankhitelt mostanában érdemes lenne felvenni! :)))
"Megjegyzem, frankhitelt mostanában érdemes lenne felvenni! :)))"

Attól függ. Ha hosszú recesszió lesz, akkor nem. Ha kilábalás lesz (ami nem lesz), akkor igen. Ha hirtelen és nagy mértékű összeomlásra számítasz, akkor igen. :)
@Arcturus: "A progresszív vs. egykulcsos adórendszer:"

Amit mondsz az egy vetulet a dolgonak. Amiben lehet hogy kulonbozik a velemenyunk (mert en az egykulcsocsos mellett vagyok), az az hogy en ugy gondolom hogy az az adorendszert es a szocialis dolgokat ne kavarjuk ossze.

Te ha jol ertem ugy akarod megoldani a szocialis problemat hogy felteszed hogy aki keves berre van bejelentve az mindig szocialisan tamogatando. Tovabba felteszed hogy ezeket csak ugy lehet tamogatni, hogy csak egy szuk retegtol veszel el hozza penzt (magas bejelentett berrel rendelkezok). Ezzel en nem ertek egyet.

Persze ez is egy lehetseges megoldas, de az a hatulutoje, hogy ez a szuk reteg szep lassan megunja ezt es elmegy mashova vagy kulfoldre, vagy a feketen dolgozok taboraba.

Az elozo kormanyokban az zavart hogy mindenre az volt a megoldasa hogy emeltek a jol keresok adojat illetve bevezettek az adojovairast. Ebbol szepen kijott az hogy extrem szamban vannak minimalberesek illetve alacsony szinten maradtak a berek. Ez szerintem nem lett egy jo munkapont.
@mezga-aladar: Jól van,ha nem hát nem.Oda tettem a lecsót,kettőre kész!Addig iszom egy konyakot.Ja a kéglit lefoglalóztam!Elég volt letenni,egy 10 kaparós sorsjegyet.Infláció van!
"Szegény,gazdagok".Bízom benne,hogy pár kibassza magát az ablakon v. leesik pár helikopter......:):D
@bájgúnár: Mint mindent ezt is tanulni kell.Én csak érzékeltetni akartam, hogy mára már nincs olyan réteg kit valami sérelem, vélt valós az mindegy ne ért volna. Rossz gazdaságpolitika és vadkapitalista döntéseknek, becsapásainak vagyunk egyaránt áldozatai. Nem várható el minden állampolgártól,hogy tisztában legyenek a banki ügyletekkel. Bemegy a polgár mint tegyem fel az orvoshoz. Annak a szavában sem kételkedik mert hisz nem ő az orvos, így egy pénzügyi embertől is azt várja el ,hogy becsülettel jár el vele szembe. Ezzel szemben mint amit leírtam, itt a blogokon esünk egymásnak, nem ismerve se hátteret,sem embereket.Plazma tévézünk meg nyaralásokról beszélünk.De a többség nem emiatt sénylődik.

Állandóan Kádározunk szocizunk.Ha hivatkoznak is rá, egyedül csak az az érv lehet,hogy kiszámítható volt a holnap,így lehetett tervezni.Mert volt egy olyan hogy KMK. Abban az időben sem lehetett vagánykodni. Keményen dolgozott az ember a napi nyolc óra munka után még volt GMK, VGMK. Így lehetett csak előbbre jutni.
@Cartman (ex Cartman): BASSZUS,TÉNYLEG!!!ROHANOK s KÉREK is v. 20 millát!MEGHÍVLAK egy pár konyakra.
én is szeretnék a nemzet (k)rémjével ott lakni... mikovec tervezte faházakban. rohadt jó buli lesz... mint egy cserkész tábor. sajna a korom miatt abból is kimaradtam... egvy nemzeti meki is lesz ott? ugyértem pl. Donaldfi. néven persze...

qva jo...

kapaszkodjatok, az "urak" kanyarodnak! Don kanyar
@Cartman (ex Cartman): ha a fran betétkamat negatív akkor a HITELKAMAT POZITÍV? uyg értem akkor a bank fizet, ugye?
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: :))) nekem is kezd a varánusz nagy kedvencem lenni... bár az irásai is jok... +a képek:)

a törökgaborelemez meg túl misztikus, már a dopemanelemez is legyűrte
@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: ok a tölgyest mindenki nagy örömmel tahótlanítja... gondolom bosszuból ő is mindenkit...

két blogra szakad a varánusz...

így meg rohadt kivi vagyok mit beszélget tölgyes-várur-husleves- stb... izgi lehet...
@g99: Egyetértek, annak fényében írtam, amit írtam, hogy mi az, ami a mostani paradigmába beilleszthető, valamint hogy minek mi a hatása, függetlenül attól, hogy esetleg máshogy még jobb lenne.

Valóban nem szerencsés különböző aspektusokat keverni, ld. adózás és szociális vonatkozások. Hasonlóan gondolom azt is, hogy ha valaki a munkahelye elvesztése miatt veszítette el az akár magas törlesztőrészlettel rendelkező hitele fizetésének képességét, az sem hitelkárosult, hanem "munkaerőpiaci károsult". Illetve a határok meghúzásának nehézsége és a szempontok nagy mértékű keveredése miatt ez egy bonyolult probléma.

"Te ha jol ertem ugy akarod megoldani a szocialis problemat hogy felteszed hogy aki keves berre van bejelentve az mindig szocialisan tamogatando."

Nem. Én alapvetően a fundamentumok felé való közelítésben és a kockázatok értelmes megosztásában látom az egyedüli utat. De itt és most, ebben az országban és ebben a világgazdasági közegben én nem tartom jó ötletnek az egy kulcsos adót. Többek között azért sem, mert Mo.-nak nagy a belső eladósodottsága és ebben a pánikkal terhelt környezetben a most jellemző pénzügyi kultúrával rendelkező lakosság az adókulcs átrendezésből fakadó esetleges bevételtöbbletét a fennálló adósságok törlesztésére szánja, esetleg a fogyasztás növelésére (ami egy részéből max. az áfát és a vámot kapja az állam, mert tipikusan külföldi termékekre költi) nem pedig befektetésekre (és ezen keresztüli gazdaságélénkítésre, amire Matolcsyék számítani véltek).

"Tovabba felteszed hogy ezeket csak ugy lehet tamogatni, hogy csak egy szuk retegtol veszel el hozza penzt (magas bejelentett berrel rendelkezok). Ezzel en nem ertek egyet."

Ez utóbbi nem csoda, mivel ahogy írtam, én is a fundamentumokra helyezném a hangsúlyt. Magyarul: aki nem piacképes, az éljen rosszabbul. De az állam segítse a rosszabbul élés és az ez ellen való harc megkezdéséhez való eljutásában, ahelyett, hogy hagyja összeomlani.

"Persze ez is egy lehetseges megoldas, de az a hatulutoje, hogy ez a szuk reteg szep lassan megunja ezt es elmegy mashova vagy kulfoldre, vagy a feketen dolgozok taboraba."

Paradox módon, ha sokan elmennek, valamelyest csökkenni fognak az ingatlanárak és nőni a bérek...
@venszivar: @mezga-aladar:
Tegyük hozzá, hogy minél többen döntünk úgy, hogy frankhitelt veszünk fel, annál jobban járunk. Ha ugyanis tovább nő a frank iránti kereslet, akkor emelkedik az árfolyam, így a svájci jegybank kénytelen lesz még keményebben kompenzálni... :)

Jár vajon valami mennyiségi kedvezmény? Ha felveszünk mondjuk 10milliárdot, azért már csak jár akkor nekünk vagy 100milliós kamat? :)))
@erdandrea: A szomszéd fűje mindig zöldebb.Mindenhol utálják a vendégmunkásokat.Ott is háborogni fogsz hogy az adódból segélyeznek? Nem is keveset. Mert ott egy munkanélküli olyan jövedelmet kap, hogy közepes életszinvonalon tud megélni belőle. Az a szívás ,hogy idehaza mind ezt nem tudod megteremteni. Inkább elhúzol a búsba. Dögöljön a férgese ugye? Te nem innen nőttél ki. Itt tegyél valami értékestvagy valami építőjellegü dolgot.
Sajnálom azokat, akik szendvednek most a magas árfolyamváltozások miatt. De ne felejtsük el, hogy ez nem banánköztársaságokban országban a bank úgy ad kölcsönt, hogy először megvizsgálja hány éve dolgozol, mennyi a BECSÜLETESEN leadózott jövedelmed, aztán amennyiben megfelel az ügyfél, akkor lehet kérem szépen pénzt felvenni és nekiállni törleszteni. A bankok olyan elképesztően mohók, hogy nálunk elfelejtették közölni az ügyfelekkel a lehetséges kockázatokat, a naiv vásárló meg nem gondol rá. Illetve azt sem gondolja végig, hogy mi az a 30 éves futamidő. (a plazmatévések nem érdekelnek. adják el vaterán)
Az én általam vázoltak alapján hosszú távon nem az alakulna ki a polgárok fejében, hogy "jaj, mi lesz, az utcára kerülünk, télen megfagyunk, a gyerek intézetbe kerül, stb.", hanem hogy "lehet, hogy irtó sokat kell güriznem, de nem fogunk éhen halni és a gyerek is fel tud nőni". Ez utóbbi lenne a szociális biztonság, nem a 14. havi nyugdíj és a segélyosztás. Ez utóbbit kell minden fronton támogatni az államnak és ez vezetne a munkaalapú társadalom építéséhez is, mellesleg.

Hovatovább, ha hülye voltam és túlköltekeztem, akkor megint csak nem a híd alá kerülök, meg hajléktalanságba, hanem elköltözhetek viszonylag könnyen máshová (mert nem azon múlik, hogy még az illetéket sem tudom kifizetni, beleértve az örökösödési illetéket) és lehet, igen, hogy 10 évig 8 óra helyett 12-t fogok dolgozni, de számíthatok az államra abban, hogy az érdekeimet képviseli és nem nehezíti meg a helyzetem, ha az alacsony színvonalú életet választom.

Nagyon sok embernek bonyolult a világ, tudna csinálni ezt-azt, de a bürokrácia és adózás útvesztőjében elveszik, ahelyett, hogy nekiállna és dolgozna. Pláne itt, ahol a vállalkozásnak az előző rendszer miatt nincsenek igazán hagyományai. A fiatalok is általában "jó céghez" akarnak kerülni, nem pedig saját lábukon állva vállalkozni.
@highup!:
No, ezt ügyesen levezetted! Hogyan magyarázzuk meg az ellenkezőjét a történteknek! :-D
Konkrétan Járai barátunk elszenvedője volt a magas kamatoknak, mi?
Mintha nem is ő lett volna a jegybankelnök...
Kicsit olvasgass vissza, miket üzengettek a egymásnak a sajtóban is, kormány vs Járai témakörben! Ha nem is csak Járai egy személyben döntött a kamatemelésekről, azért elég bőszen érvelt mellette, miközben a kormány a fejét fogta!

Egyébként magadnak mondasz ellen, de észre sem veszed!

"Az elkúrás tehát a komcsi-libsi kormány számlájára megy 2002-töl."
"Simor alatt indult be az egekbe szökése."

Egyébként a devizahitel akkor ugrott meg, amikor az állami támogatott forinthitelt megszüntették. (Mert az meg a költségvetést vágta haza...)

És szidod az előző kormányt, de nem értem miért? Azt mondod, "jöttek a bankok az olcsó hiteleikkel, az emberek meg ugrottak, tehát a mocskos komcsi-libsi a hibás"
Az összefüggést nem értem!

Azon kívül, hogy Járait próbálod mosdatni
Sajnos a poztíró a teljesen hülye,de beképzelt gyökér kategóriába tartozik az említett adószakértővel együt. Felsorolta a megoldásterveket, majd leköpte ezeket és kitalált egy jóval drágábbat. Ennek lényege, hogy aki devizahitelt vett fel, az adja át az árfolyamkockázatot az ország többi lakosának. Jóljár a bank, jól jár az ingatlantulajdonos, mi pedig nemzetközi hiteleket veszünk föl. A költségvetés beborul, a magyar állam képtelen visszafizetni a hiteleinek törlesztőrészleteit, jön az IMF-es lélegeztetőgép. Aztán az IMF a következő részlet fejében elkezd diktálni: Szűnjön meg a GYES teljesen, felezzük a nyugdíjakat, utaljuk vissza a GDP 2%-nak megfelelő nyugdíjakat a nemzetközi bankoknak, mert ott már úgyis jobb helyen lesz, adjuk el a kórházakat és a vízhálózatot a külföldi befektetőknek.

Ez a blog az agyatlan Orbánozók kifinomultabb, de legalább annyira építő jellegű verziója.
@Cartman (ex Cartman): Jól beszélsz.Rohanok s összetrombitálom a falu cigány soráról,azt a 4-500 potenciális kérelmezőt,kik akár 20 milliárdot is hajlandóak lesznek s tudnak is el,fel,át venni.Ha a csányi ezt meghallja!Biztos beszáll a otp-töl átirányított pár csiliárdal,úgy ahogy 15-20 éve teszi.
Aladár,benne vagy?De ez maradjon szigorúan hármunk között,mert pl.a klapka,még elhappolja...
@venszivar: hm...

gyakorlatilag minden más valutában felvett hitel eleve bukta, tudván hogy a magyar gazdaságot matolcsy teszi rendbe...

vagy melyek azok az országok aminek a valutája még balfazsabb minisztertől függ... pl ukrán hrivnya, vayg csádi lófütty?

@florabors: ok ok érttjük hogy a banánköztársaságokban a bankok-politika = oligarchák kibasznak a néppel.. ez természetes dolog...

de mi van a
Narancs Banánköztársaságokkal...
(itt Hondurasra célzok nem Hongary ra...)
@ili810: "Ezzel szemben mint amit leírtam, itt a blogokon esünk egymásnak, nem ismerve se hátteret,sem embereket." :))))
@mezga-aladar: Perdig honduras is NYERŐBB!!Már a világ is tudja!A pólósaink,már azon ország nevére kiállított doksit kaptak.Ez nem lehetett véletlen.szijjjano oda szól,sicc pallli,meg alá írta az új névváltoztatást.ja kérem a 2/3,az 2/3-ad!Remélem golyókból is 2/3,az övék lesz!
@erdandrea: A rossz politikai döntések miatt, minimál bérért foglalkoztatott emberek, ami ugye köztudott és még lehetne sorolni ,no ezekkel a tényekkel szemben. Ha nem is volt teljesen érhető amit szerettem volna érzékeltetni.Lehet cinikuskodni meg ironizálni.Attol a tények tények maradnak.
@ili810: én csak a 13:24-es hozzászólásodra reagáltam a saját mondatoddal.
megmondom a frank ót...
@erdandrea: Felfogtam az egybites agyammal.Sajna nem rendelkezem több OKJ diplomával.Csak nekem volt érthető akkor.
@tölgyes: "Oszt az elmúlt 8 évben miértnem rendezte az MSZP az orvosok bérét??? " - Seggfejkém! Rendezte. 100 napos program. Emléxel? A Fidesz is megsavazta. Na többek között is is vágott minket haza. A narancsbohóc állásinterjúra eleve csak idiótákat hívnak be? Megfeleltél, azt látom.
@bájgúnár: Mindig minden fizettünk és fizetni is fogunk. Az előző nemzedékek is fizettek nem is keveset,mindenki tudja.Egyébként bank, meg hitel meg válság a nagyapám korában is volt,és bank meg a többi száz év múlva is lesz. És van mindig megoldás valamilyen (ami természetesen fájni fog minden résztvevőnek,és nem résztvevőnek)én csak azt mondom ,hogy felesleges az a fajta duma ,hogy "az én adómból", hiszen mindent "az én adómból" kellett és kell és mindig is kelleni fog fizetni.Még ha egyesek fejre állnak akkor is, és itt már rég nem csak a hitelesekről szól a dolog ,hanem az egész gazdaságról,ergó valamilyen megoldás kell, ami legkevésbé fájdalmas ,de a leghasznosabb.
@tölgyes: "A MOL részvényvásárlása nagyon jó és megfontolt befektetés volt. " - Aha. Venni egy olyat, amit 2 hónap múlva 20 százalékkal olcsóbban meg lehet venni. Narancsidióta!
@Álmos: Nehezen állom meg, hogy a hangnememet megőrizzem.

Egyáltalán nem azt mondtam, hogy engem segítsen meg az állam. DE miért kell azokat az embereket támogatni, akik ostobák voltak és "tőzsdéztek"?

Tudatosan vállaltam a sorsomat, és egyáltalán nem bánom a gyermekem megszületését. Mi négyen voltunk gyerekek, de Anyukánk tisztességgel nevelt fel bennünket. A tisztességes nevelés nem pénz kérdés. A kisgyereknek van babakötvénye, amit minden hónapban kiegészítünk, tehát nem kell majd a nulláról kezdenie. Csak az a problémám, hogy a fizetések és az albérletek költségének az aránya messze elmarad a nyugati országokétól ("Mert a németek mobilak...").

Az utolsó mondataidért várom a bocsánatkérésedet. Azért neveztek előzetesben lévőknek, mert AZOK!!! A Budapesti Javítóintézet tanára voltam, ahol előzetesben lévő 14-19 év közötti gyerekek vannak. S az intézet csak a minimumot tudta adni.
Az pedig röhej,hogy Anyukád fizetésével hasonlítsd össze a kezdő fizetésemet (30 év után én is szépen keresnék). Tedd fel neki a kérdést: -Anyám, újra elkezdenéd, ha a mai iskolákban, a mai körülmények között kellene tanítanod? Neki könnyű (volt) úgy pedagógusnak lenni, hogy nem rajta múlott a család megélhetése.
A rá vonatkozó "zsebpénzes" megjegyzésed pedig UNDORÍTÓ!!! Én tisztességesen dolgoztam, és nem rajtam múlott,hogy a Magyar Köztársaság leszarja a kezdő diplomásokat, és befagyasztotta a bérünket.
@PokerKevin: A kommenisták, UTÁNJÖVŐK,már "csak" ILYENEK!Ők elnyomják az érthelmmiségiéket!Mert a mostani 2/3-az diploma nélküli!MUNKÁS,PARASZT!CSAK AZ ezek ÉRDEKEIT NÉZIK!

ÉN VELED,VELETEK VAGYOK......!(Vietnám s Kambodzsa,ja s legújabban,most MÁR ,KÍNA IS....)
@fakopács: Még azzal sem lehet igazából probléma, bár érdekes időzítés volt, megérne egy misét és néhány p.cs.nrúgást! :(
Ha most eladják, akkor viszont golyót nekik! Ugyanis azt nevezik ELTŐZSDÉZÉSNEK és a HAZAI JAVAK KIÁRUSÍTÁSÁNAK -> ergo az ő szavajárásuk szerint, hazaárulásnak! Az árfolyam még bőven felmehet, de ha eladják ilyenkor, akkor nagyon megéri valakinek ott ilyen hülyének lenni!
Ha van esze a MOL-nak, akkor most vásárol, pénze van, csökkentik a veszteséget hosszútávon.
@fakopács:
vaze a MOL kötvényeketNEMADTÁK EL!! Vetted?Ergó nincs veszteség csak pillanatnyi ár érték.Nemtudom, ,mitfognál makogni ha egyhét múlva netán dupláját érnék.
@rókafogta:
A rendszerváltáskor emelték a 3%-os hitelemet/lakástörlesztés/29-33% ra.No ekkor előálltak hogy aki befizeti tartozásafelét a másikrészt elengedik nekik!/pénzesek jól jártak/
Majd előálltak hogy aki hazahozza az osfortcégeit annak elengedik az adóját/pénzesek jóljártak/
szóval a csórikat szopatták mert az ő pénzükből pótólták a hiányt adóemelés,áfa,nátha,hátha stb.
@Boli: <<a "baráti és -közeli" építő cég már ki is van jelölve>>

A nagyobb gond, hogy az ilyen ügyletek (meg a korrupció) igazi nagy költsége nem is maga a rá költött pénz. A járulékos hatások nagyobb károkat okoznak.

Pl. ebben az esetben: van vagy félmillió hirdetett (piacon levő ingatlan), ami eladó. Szerintem még egy másik félmillió lehet amit nem is hirdetnek (remény híján), de szívesen eladnának.

Erre a piaci helyzetre "állami lakásépítéssel" válaszolni dupla gond. Nem csak a kidobott pénz miatt, de tönkreteszik az ingatlanpiacot is!
Pedig az IS a hitelesek megsegítése, hogy ki tudnak szállni! El tudják adni ingatlanjaikat, kisebbe tudnak menni vagy bérletbe és le tudják dobni az adóságcsapdát.
Na de ha az állam újabbakat épít, akkor ki veszi meg a hitellel terhelt régebbit? Vagy az állam bácsi épít (egyik költség) mellé átveszi a hitellel terheltet is? Dupla költség!!

Talán inkább lényegesen több pénzt kéne tenni a hitellel terhelt lakások forgalmának beindításába.

Hitelek beindítása, ha a bankok képtelenek megmozdulni, áthidaló hitelek a lakáscseréhez vagy csak a legprimitívebbet említsem (ami tisztán állami feladat): jogi egyszerűsítés a jelzálog új tulajdonosra "átvezetéséhez" [vagyis ha pl. ha egy lakást valaki jelzáloggal terhelten átvesz, akkor az értékkülönbözetet kifizeti a tulajnak, a jelzálogot meg az ingatlannal együtt egyszerűen átírják a nevére]. Minden bonyodalom nélkül. Ettől máris pár tízezer lakás megvétele (jelzáloggal átvétele) jó üzletté válna, ami az első lépés: nem erőszakolt állami beavatkozás, hanem piaci mechanizmus.
@kormányzó: "Bonyolult a kérdés,ha a Zálam MI vagyunk,akkor miért az ellenségünk?"

Ez egy kulcsmondat a világ ezen felében.
@Cirbi: "gonosz vagy, meg nem vagy fidess közeli cég ;)"

Korrupció az, amiből téged kihagynak!
Majd egy éve, az elhíresült forintbedöntő politikusi elszólásokat követően, bezsélgettem egy tőzsdén is otthonosan mozgó barátommal. Akkor előadta, ezek az elszólások azért vannak, hogy padlóra vigyék a frank hiteleseket, egyúttal az ingatlanpiac is pangjon. Amikor már nincs mozgástér, akkor majd megjön a legnagyobb magyar bankár és szépen felvásárlásba kezd, önmagát téve a legnagyobb magyar háziúrrá.
Akkor legyintettem a dologra. Egész eddig a mostani hírig:
index.hu/gazdasag/2011/08/11/az_otp_ingatlankozvetito_ceggel_is_segit_a_devizahitelesek_gondjain/
@egyfejű: igen ám, de ez elég kockázatos... államcsőd és polgárháború is söpörhet...

tudom semmi sem drága a hatalom-nak/ért (politika+gazdaság=oligarchák) de könnyen lóghatnak lámpavason...
@mezga-aladar: most mond, ahogy Göring is mondta: volt pár jó évem. :)
De most hófehér paripán tud bevonulni, a nagy megmentő képében.
@bájgúnár: A helyzet, nekem nem kell elmesélni 81 ben leégett a szüleim háza és mivel apám építész mérnök volt és építőiparban dolgozott, ahelyett hogy egy lakást vettek volna(biztosító pénzéből mert arra elég lett volna, munkatársak azt mondták segítenek) tervezett egy új házat és felépítettük.Természetesen kellett hozzá a 3% helyett 8% banki hitel , aztán belestünk a kamat változásba és kinyögtük a hátralévő felét,mert a felét kellett kifizetni vagy 32%.És addigra nyugdíjas lett Nem volt ez olyan jól járás!És az offshore témát ehhez nem kéne az hasonlítani. Biztos vannak akik csaltak a hitel felvételnél túl vállalták magukat stb. de nem hiszem ,hogy ez a jellemző.Bár nekem is van elárulom rendőr barátom aki nyafog hogy 180 190 E/hó a törlesztés és ,hogy nekem milyen jó, van házam berendezve autóm stb. Csak egyet felejt el 39 év munka, és nem azonnal új autó szuper konyha lapos tévé új bútor a ház hitele mellé (hanem 39 év alatt) a gyerekeim már kiröpültek és annak ellenére ,hogy vállalkozásom van az autóm sem új a sokadik nem új(hitel van rajta de csak 1 millát vettem fel, és nem azért SCHF ben mert annyira nyerészkedni akartam ,hanem mert csak ezt adták)Természetesen 100x megbántam. De azért arra is emlékszem ,hogy a 70 es években megengedhettem magamnak a 10E Ft Hi Fi rádiót Akai GX 4000 magnót OTP hitelre pedig szarul kerestem mégis ki tudtam fizetni a lakbérem rezsim mellett ,éhen sem haltam sőt bulira is maradt, igaz akkor autóm nem volt még. Azoknak akik itt bérelt lakásról beszélnek ,csak egyet tudok mondani a nagy lányom ,mivel vidéken kávéfőző lehetett volna , ha jól emlékszem 6 éve megpályázott egy állást Budapesten 2 évet lehúzott albérletben, aztán adtunk neki a 40% ra(meg neki is volt egy kicsi és bizony 7 milla SCHF, 54 ezerrel kezdte(kevesebb volt mint az albérlet) ma 80 ezernél tart ,jó ki tudja fizetni a béréből, ha el nem veszti a munkáját, de azt is megmondta ha elveszti akkor ö itt már soha többet nem fog dolgozni ,hanem diplomástól 3 nyelvestől lelép innen, és megmondom igaza van mert ha úgy vesszük a kisebbik lányomnak nincs diplomája ,de 4,5 éve kint él csak egy kis kávézót vezet de azért ha a fizetését (nettó) nézzük, hát inkább ne is hasonlítsuk.És nekem ne mondják ,hogy itt nem húzzák le az embereket mindennel,csak egy példa tavaly vett egy autót és amikor elment az önkormányzathoz átíratni ,megkérdezte mit fizet, és úgy néztek rá mint a hülyére, honnan jött, közölték vele,hogy ők azért vannak ,hogy átírják.
@eMeL: Hát én is csak az általad leírthoz hasonlót tudnék elképzelni, semmi esetre se ezt a lakópark témát. Sokan sok mindenről megfeledkeznek az ingatlan piac pl. 4 évvel ezelőtt 16-17 mill. adhattam volna el a házamat ma még 10 se kapnék,pedig mostanában maradtunk ketten (nincs hitel) , hanem mert kettőnknek már nagy sok az udvar stb.meg maradt volna egy kicsi.Mások is vannak így az én korosztályomból,tele van az ingatlan piac az új és hiteles ingatlanokkal.És még valami én vidéken nagyváros tövében lakom nekem van az udvaromon kívül is telkem termelünk is munka mellet abból(csak) nem lehetne megélni,vagy csak nagy hozzáértéssel, ezt azoknak írom akik a lakóparkból megmagyarázzák a zöldségtermelés rejtelmeit,van benne némi tapasztalatom.
@PokerKevin: "Egyáltalán nem azt mondtam, hogy engem segítsen meg az állam. DE miért kell azokat az embereket támogatni, akik ostobák voltak és "tőzsdéztek"? "

Ennek némileg ellentmond a korábbi kommented: "És engem megint mindenki leszar, mert hiába van gyerekem, a párom hiába nem dolgozik (GYES), de minket nem segít meg senki sem." Erre mondtam én azt, hogy akkor te is ostoba voltál, hogy egzisztencia nélkül gyereket vállaltál. Itélkezel mások felett, a saját szemedben meg nem tűnik fel a gerenda.

"A tisztességes nevelés nem pénz kérdés."

Nem a nevelés, vagy a szeretet a pénzkérdés, hanem az összes többi. Márpedig azokra is szükség van. Ne tegyél már úgy, mintha nem lenne szar a helyzeted, hiszen ezzel indítottál. A kérdés itt az, hogy ezért mindig valaki más a hibás, vagy inkább te. Szerintem az utóbbi.

"Az utolsó mondataidért várom a bocsánatkérésedet. Azért neveztek előzetesben lévőknek, mert AZOK!!!"

Bocsánat. Olvasd újra azt a mondatod enélkül az információmorzsa nélkül. Teljesen máshogy jön le.

"Tedd fel neki a kérdést: -Anyám, újra elkezdenéd, ha a mai iskolákban, a mai körülmények között kellene tanítanod? Neki könnyű (volt) úgy pedagógusnak lenni, hogy nem rajta múlott a család megélhetése."

Mindig csak más a hibás? Egyrészt ha te legalább a 2000-es években voltál főiskolás, akkor már pontosan tudhattad, hogy nem fogsz ezzel jól keresni, amikor elkezdted. Hát akkor miért ezt választottad? Igen, lehet hogy anyukám sem ezt választaná ma, de neked sem volt kötelező. Másrészt a család az nem csak úgy jön, az egy tervezhető dolog. Senki nem fogott fegyvert a fejedhez, hogy neked most gyereket kell csinálni. Megvárhattad volna amig nem kezdő fizetést kapsz.

"A rá vonatkozó "zsebpénzes" megjegyzésed pedig UNDORÍTÓ!!!"

Undorító vagy sem, de igaz. Ez nem a munkájának az eszmei értéket becsmérli, hanem egyszerű ténymegállapítás. Anyagi értelemben ez inkább egy hobbi, mint megélhetés. Ez elég nagy baj, de ez van, ezzel kell dolgozni.

"Én tisztességesen dolgoztam, és nem rajtam múlott,hogy a Magyar Köztársaság leszarja a kezdő diplomásokat, és befagyasztotta a bérünket."

Megint más a hibás. A Magyar Köztársaság nem kényszerített, hogy tanár legyél. Hidd el, vannak olyan szakmák ma, 2011-ben, Magyarországon, amivel PIACI alapokon keresett fizetéssel meg lehet élni normálisan, mindenféle állami segítség nélkül. Az államot hibáztatni mindenért az előző rendszerben berögzült rossz szokás, el kéne hagyni.
@Arcturus: Bajban van a nyugat?Ezt melyik kommunista szemináriumon jegyezted meg?Hollandiában élek és nagyon jól, ha már az angliai emberkének ezt irod ( a fiam tavasszal vándorolt ki Manchesterbe és ő is jól él )
@Arcturus: Mert azt hiszed hogy az értéktelen cigány meg segédmunkás megy el!Tévedsz az megy el akinek itt is volt munkája, mert szakmunkás vagy olyan diplomája van ami keresett ( nem közgazdász vagy szociológus netán filozófus),mellé több idegen nyelvet beszél ami nagy érték!Tehát én adok neked havi 500 000 Ft fizetést de elvárom hogy olyan tempóban ön állóan építs meg egy épületet rajzról amihez olyan speciális kérések vannak és nem magyarul mondják neked hanem németül angolul vagy lengyelül.Meg tudod csinálni?Esetleg 700 000 Ft-a emelem?Szóval a lakásárak lejjebb fognak menni de mivel nem lesz több hat osztályos emberkére szükség a házakba ingyen beköltöznek vagy bezárt állapotban lepukkannak.Az utcában ahol nekem van Miskolcon házam 6 éve sorban halnak ki az öregek és verik széjjel a cigók a házakat ,majd eladják épitőanyagként.
@Álmos: Lájkollak!Na ilyenek kellenének mint te vagy 10 millió!Bizony a magyar emberkék még mindig az államtól várják a megoldást és ha valaki ki mer törni a nyomorból azt fikázzák.Egy facebookos fickó lefikázott hogy csak fél milla Ft-t megfelelő €-t keresek Hollandiában és azt mondta annyiért ki se jönne!Azután kiderült valami 80 000 Ft-t keres vidéken mint betanított munkás és szombat vasárnap nyomja.Mellesleg ahhoz hogy kijöjjön sok pénz kell és jó angol német holland nyelvtudás valamint egy piac által keresett szakma.Ja most szabadságon vagyok mert sokan kételkednek ráérsz ide írni munkaidőben?Igaz holnap már indulok vissza a tejjel mézzel folyó Hollandiába!Külön szeretem Hollandiában ott már pár éve leszámoltak az ilyen osztogató és pazarló szociálpolitikával mint ami most éli fénykorát Magyarországon!Válasszátok meg Orbánt örökös elnöknek .Sok hülye fülke forradalmár!
Csak az a fontos mennyi pénzt keresel, hiszen a sikert pénzben mérik és a sikert nem lehet kidumálni!Ha nem hiszed ezt ,fizess a Tescóban két Arany János vers elmondásával a kasszánál.....
Gondolom, az összes nemhiteles, aki most morog a hitelesekre, mert nem szeretné, hogy az ő adójából támogassák, már beadta a kérvényt, hogy a bankadóból befolyt pénzből ő egy fillért sem szeretne kapni. Hisz neki ahhoz semmi köze, mivel nincs hitele.
Ellenkező esetben kérném, hogy mindenki nézzen kicsit magába, és gondolkozzon el. Akkor is ilyen hozzáállást vár majd el, amikor ő lesz bajban? Akkor is megfelelő válasz lesz a problémára az "Így jártál, dögölj meg", amikor ezt nem adni fogja, hanem kapni?
@EddieCivic4g: "Akkor is ilyen hozzáállást vár majd el, amikor ő lesz bajban?"

Jobb kérdést teszek fel: leltározza már az életét és nézze meg mikor KAPOTT az államtól.
Mert ebben az országban mindenki kap ezt azt, így építették a rendszert.
@rókafogta:
Válaszodból itélve nagyjából azonos korcsoporthoz tartozunk.Igen emlékszem azokra amikről írsz.Valóban kalákában építettük sok ismerős ,barát házát.Az AKAI magnót/de jók voltak!/jómagam is hitelre vettem/nemkis pénz volt akkor/Gyerekeim bár nem diplomások de hasonló cipőben járnak.Azthiszem a mi korosztályunk még valahogy segíteni tudta,tudja gyerekeinek a talponmaradását.Épp azért mert 40 éves munka kevés pénzéből is jól és értelmesen tudott gazdálkodni.Viszont a mostani szülök nemtudom megtudják e tenni?
Soha nemgondoltam hogy eljön az életemben olyan időszak amikor saját gyerekeimet a szülőföldjük elhagyására biztassam.De kétségtelenűl igaz nagyobbak a lehetőségek kint mint itthon.Sajnos még nagyon sokáig nemis fog változni semmi!
@bájgúnár: Hát az a baj, hogy már nem( mármint a segítség) másik borzasztó a számomra , hogy nagyon a lányaimnak se látok kiutat.Mondjuk a nagylányom (hála isten ) nemzetközi cégnél jól elvan, de mi van a család kérdésével, mire? Hiszen valószínűnek tartanám rögtön elvesztené a munkáját, maradna a hitel meg külföld, a kisebbik aki kint él annál is szintén kérdéses a család, nem magyarok közt él és azért ennek is megvannak a hátrányai.Itt az ingatlanokkal kapcsolatban azt is írtam valakinek ,hogy ilyen szar a helyzet az engem is érint mert eladnám a házam és öregségünkre elég volna egy kis lakás de potyázzam el? Egy élet munkáját? Valószín nem egyedül vagyok így.
@EddieCivic4g: Egyetértek pedig én nem tartozom a lakáshitelesek közé, de mondjuk a lányom igen! És a sok károgó is nézzen körül a családjában, biztos talál hitelest.
Szép új világ

megy mint a cigánykerék:
a kormány szállítja a katasztrófákat/vészhelyzeteket
mikovec Oncsa a házakat...
a zemberek meg tapsikolnak, hogy a nagyvezír MEGMENTETTE őket
@joker111: Egy hasonlattal élve: a rák is lassan öl.
"Mert azt hiszed hogy az értéktelen cigány meg segédmunkás megy el!"

Nem. Pont ezért nőnének a bérek. Ha ők mennének, nem nőnének.

"Tévedsz az megy el akinek itt is volt munkája, mert szakmunkás vagy olyan diplomája van ami keresett ( nem közgazdász vagy szociológus netán filozófus),mellé több idegen nyelvet beszél ami nagy érték!"

Így van, ha kevesebb/hiány lesz belőlük, úgy az ilyenek többet fognak keresni, még ha esetleg többet is dolgoznak.

"Tehát én adok neked havi 500 000 Ft fizetést de elvárom hogy olyan tempóban ön állóan építs meg egy épületet rajzról amihez olyan speciális kérések vannak és nem magyarul mondják neked hanem németül angolul vagy lengyelül.Meg tudod csinálni?"

Nem tudom megcsinálni, de biztosíthatlak arról, hogy te meg az én munkámat nem tudnád megcsinálni. Ha 1000 olyan ember van, aki az általad írottakat meg tudja csinálni, akkor lehet lejjebb menni a bérrel, ha csak 3, akkor azokat jól megfizetem.
van egy rossz érzésem: a gettó lakókat "SVÁJCI"aknak fogják hívni
@EddieCivic4g: Nekem is van svájci frank hitelem!Becstelen dolognak tartanám azonban hogy nem fizetek!Valahogy el kéne gondolkodni ez teljesen természetes a világban hogy emberek elveszítik,házukat ,autójukat,megtakarításaikat.De hogy attól vegyék el aki megspórolt és a bankba betette, az már becstelenség lenne!
@Arcturus: Látszik hogy f>ngod nincs a modern építőiparról!Ny. Európában egész más a technológia és mindenütt építésztechnikusok az építőmunkások.Hasonlat Magyarország 100 lakásos lakópark építés 120 segédmunkás 6 építészmérnök 6 művezető hajcsár és 30 botcsinálta vállalkozó akik cigányok ,mivel a becsületes magyar vállalkozó aki befizeti az adót meg tb-t, nem tud versenyezni árban velük.Átadás 2 év után jó vastag hibajegyzékkel amit az az alvállalkozó elpárolgása után, a fővállalkozó javíttat meg.Az átadott magyar épületek 70% hibás, 2 % -t le kell bontani pár év múlva mivel szakértelem nélkül épült( Nemzeti Szin ház egy része,bontani kell 70 MILLIÓ f ha újjáépítenek 140 MILLIÓ Ft-a kerülne)! Hollandia 100 lakásos lakópark 20 építesz technikus akik egyben , kőműves,villany szerelő,asztalos végzettségűek 1 db építésvezető aki építésztechnikus (outfouder aki technikusként estin 2 évet rá tanul)Művezető hajcsár és simlis vállalkozok száma O .Másfél év alatt elkészül hiba 0% .Nincs minőségi ellenőr a lakó kap egy jegyzéket amiben le van írva mennyi anyag ,milyen anyag mennyi munkaóra és mi található a házban.A feleség fogja a jegyzéket a férj centivel méri és ellenőrzi amit megvesz.Az átadás van amikor 4 órán keresztül tart.Ha esetleg rejtett hiba keletkezik egy év múlva is vissza mennek javítani de javítottunk 4 évvel ezelőtti vízlefolyó rácsot mélygarázsban bevásárlóközpontban, ami a sok ezer autó miatt a csavarok "kicsavarodtak " és újat tettünk be.Teszi ezt a cég a jó híre érdekében ingyen!Magyarországon pedig amikor elmentek más országba a kőművesek vagy abbahagyták és menedzsernek álltak akkor "pótolták " brazil gépsorral a szakképzett embereket.Mivel te is azt hiszed ezt nem kell tanulni nem szükséges anyag és szakismeret.Ugye könnyű CAD tervező programmal dolgozni ,csak vonalakat kell húzogatni.Meg könnyű falat is rakni csak két tégla közzé malter kell és kész a fal.Én meg azt mondom próbáltad már?
@joker111: "De hogy attól vegyék el aki megspórolt és a bankba betette, az már becstelenség lenne! "

Te még mindig nem érted. Ki mondta, hogy más pénzéből támogatnák a hiteleseket? Szakadjunk már le erről a hülyeségről.

Mondok egy példát. Kapok havi 10ezer Ft támogatást/segítséget/ a hitelemhez. Jól jönne? Hogy a fenébe ne! A Te pénzed bánná? Vagy másé? Ugyan már! Ennek a többszörösét fizetem be adóban! Kinek a pénzét vennék el, hogy nekem segítsenek? Senkiét!

Csak ezt valahogy senki nem gondolja végig.

Mondok mást. Annak idején létezett az államilag támogatott lakáshitel. Megvan? Remek. Akkor most beszéljünk arról, hogy lehet-e/szabad-e támogatni a lakáshiteleket.
@EddieCivic4g: Legalább akkora a te hülyeséged is mint másoké!csak nehogy el hidd már,hogy te v.a főokos.az adóba befolyt pénz+ a különböző bankokba milliók által betett pénz "SENKIÉ"!Csak te nem gondolod végig!Olyan NINCS!v.tíz ezrelékbe mérhető,hogy v.pénznek,földnek,ingó v. ingatlannak NINCS GAZDÁJA!te ezt írtad!"a te pénzed bánná"? "ugyan már","senkiét",mondod te!Olyan NINCS!most pl.:a (pénz),hogy ne lenne már gazdája?az más,hogy személy szerint lebontva nem tudjuk,de BIZTOS,hogy van "GAZDÁJA"!Ha te XY bankba beteszel 100egységet,akkor az is senkié?ami az álllamhoz (sicc palli)befizetsz,amivel itt dicsekszel,kérkedsz,nos az is "SENKIÉ"?
gondold át....
Nem értelek! "A Te pénzed bánná? Vagy másé? Ugyan már! Ennek a többszörösét fizetem be adóban! Kinek a pénzét vennék el, hogy nekem segítsenek? Senkiét!"
Ilyen nincs. A te adód ugyan ott van, ahol a másiké. Egyébként ha nem tudja fenntartani és fizetni a nagyobb lakást valaki, el kell adni kérem, el kell költözni kisebbe! Én sem 4 szobás lakással kezdtem, örültem, hogy van fedél a fejem felett. Amikor végre be tudtam költözni, 3 évig még bútorom sem volt, csak 1 konyhaasztalom 4 székkel, meg egy ágyam. A könyveim a falak mellett, mosógépet és hűtőt még sikerült venni. Azután spóroltunk, nyaralni 5 évig nem voltunk, autó helyett gyalog, mert bringára sem tellett. Egyeseknek természetesen ez nem felel meg. Akkor meg most miért rinyálnak? Nagykorú, döntésképes emberek hoztak egy hibás döntést. Ragozhatjuk, hogy átb..zták őket, vagy nem, de a végeredmény ugyan ez. Fel sem merül sokakban, hogy talán nem így kellett volna valamit tenniük. Mindenki hibás, mindenki összeesküdött ellenük, mindenki hülye. Ők pedig az áldozatok. Aha... Biztos is. Most pedig én, mások fizessenek helyettük, mert ők nem kívánják az életszínvonalukat lejjebb vinni, kisebb lakásba költözni. Köszi!
Erre viszont én mondom, hogy LÓTÚRÓST! Lehet visszavenni!
@EddieCivic4g: Ezt neked szántam...
Nem értelek! "A Te pénzed bánná? Vagy másé? Ugyan már! Ennek a többszörösét fizetem be adóban! Kinek a pénzét vennék el, hogy nekem segítsenek? Senkiét!"
Ilyen nincs. A te adód ugyan ott van, ahol a másiké. Egyébként ha nem tudja fenntartani és fizetni a nagyobb lakást valaki, el kell adni kérem, el kell költözni kisebbe! Én sem 4 szobás lakással kezdtem, örültem, hogy van fedél a fejem felett. Amikor végre be tudtam költözni, 3 évig még bútorom sem volt, csak 1 konyhaasztalom 4 székkel, meg egy ágyam. A könyveim a falak mellett, mosógépet és hűtőt még sikerült venni. Azután spóroltunk, nyaralni 5 évig nem voltunk, autó helyett gyalog, mert bringára sem tellett. Egyeseknek természetesen ez nem felel meg. Akkor meg most miért rinyálnak? Nagykorú, döntésképes emberek hoztak egy hibás döntést. Ragozhatjuk, hogy átb..zták őket, vagy nem, de a végeredmény ugyan ez. Fel sem merül sokakban, hogy talán nem így kellett volna valamit tenniük. Mindenki hibás, mindenki összeesküdött ellenük, mindenki hülye. Ők pedig az áldozatok. Aha... Biztos is. Most pedig én, mások fizessenek helyettük, mert ők nem kívánják az életszínvonalukat lejjebb vinni, kisebb lakásba költözni. Köszi!
Erre viszont én mondom, hogy LÓTÚRÓST! Lehet visszavenni!
@venszivar: Igazad van, rosszul írtam, nem "senkiét", hanem "enyémet"

@Boli: "Most pedig én, mások fizessenek helyettük" De mért fizetnél Te más helyett? Fogadjunk, hogy nem tudod megmagyarázni.
Ez abban az esetben lenne igaz, ha csak és kizárólag a nemhitelesek fizetnének adót.
Egyébként Te is leírtad a lényeget: "A te adód ugyan ott van, ahol a másiké."
Van egy doboz, beleraksz 10ezer Ft-ot, és én is 10ezret. Majd jön valaki, kiveszi az egyik 10ezrest, és odaadja nekem. Tegyük fel, pont azt a 10ezrest, amit Te raktál be. Vesztettél bármit is? Nem. Elvettem a pénzed? Nem. Hisz ott a doboz, benne a maradék 10 ezer Ft-tal, ami a Tiéd. Érted?:)
@EddieCivic4g: Nem!
Miért vehetnél Te ki többet magadnak abból, mint a többiek, akik oda szintén befizettek? Tudom, vannak egyenlőbbek az egyenlőek között, de ha gondolod megmondom, hogy hová mehetnek azok!
Mindenki spóroljon tegye be pénzét és gyűjtse, mert Neked kell, mert megszorultál éppen, vagy nagyon megtetszett egy nagyobb lakás. Tehát mindenki csak az alapokat kapja belőle, de te többet kivehetsz belőle, mint mások, akik éppen nem lakásra akarnának pénzt. Semmivel sem különb hozzáállás, mint a bodzaszedőké! Dolgozzon más, fizessen más, mert nekik jár a segély. Érdekes mentalitás... Figyelj, ezt kommunizmusnak hívnák. -60 év elvtárs!
@rókafogta:
Az igatlanpiacbehalt már évek óta.kápéra senki nemtud venni hitelt nemmernek felvenni.Ugyan abba a cipőbe járunk mi is.Elkótyavetyélni nemakarjuk egy életünk munkáján szerzett javainkat.Kettőnknek elég lenne egy kicsi lakás is.De hiába ha nincsenek vevők csak eladók!Azért próbálkozunk.Annak viszont nagy a valószínűsége ,hogy ha a kint dolgozó fiataljaink kint találkoznak a szerelemmel akkor nagy a valószínűsége hogy ott is telepszenek le.Az unokákat meg majd a fényképről meg a neten keresztűl láthatjuk.Legyen munkájuk és tudjanak boldogúlni.Ha kint akkor kint.Mamár bármikor hazalehet jönni.Azthiszem nem ilyen világról álmodtunk.
@bájgúnár: "nem ilyen világról álmodtunk"

szar hogy haza lehet jönni? vagy mire célzol... mert ez sem lesz sokáig... a zorbán (simicska) kilép a szar haldokló eu ból... kicsit korlátozza a lopásban
@mezga-aladar:
Olvasd már el az előzőeket is mert így csak beleböfögsz és a saját bunkóságodat fitoktatni.
@bájgúnár: tökéletesen értettem amit írtál...
@EddieCivic4g: Kezdjük úgy hogy működik ez a lakásvásárlás egy piacbarát országban!Azért írok piacbarát országot mert a magyarokkal elhitették hogy nekik jár állami támogatás ,szoc pol meg 3 éves gyes és olcsó óvoda!NEM JÁR.Még a 7-k leggazdagabb országban sem járnak ilyen kiváltságok!Először a holland lakásvasárló de írhatok német vagy osztrákot is, spórol 10 évig hogy be tudjon fizetni egy lakásba vagy megbízzon egy lakásépítő vállalkozót aki mindent megcsinál ( nem divat a barkácsolás meg a fekete mutyi hiszen nincs ideje annak aki dolgozik keményen)a bank amúgy is a vállalkozónak adja a pénzt vagy Hollandiában az ügynökség építtet.Nos ha van a bankban elegendő pénze netán előtakarékossága a bank percek alatt leellenőrzi a bonitását ,tehát tudja e fizetni 25 évig a lakást!Nincs szoc pol semmit nem ad állam bácsi.Gyes ismeretlen, szoc segélyért dolgozni kell de munkanélküli segély is csak ugy jár ha nem tudnak adni polgármesteri munkát ( tudnak adni) óvoda havi 800€ szintén nem támogatott a nőnek ez majdnem három heti bére!Szóval itt nem tesznek be 10 000 eurokat ilyen céllal és vissza sem adnak azért mert hajlandó voltál gyereket csinálni és szoc polként leirhatod!Ideje lenne Európához közeledni de ahogy látom távolodik Magyarország.Pedig ha kilép ide nagyon nehéz lenne visszajönni hiszen a felzárkóztatási pénzeket kamatostól kéri vissza az Unió.Cirka 1,5 -2 MILLIÁRD € Ez be is döntené Magyarországot!Bár ha az emberek agya nem billen helyre Argentína sorsára jut az ország.Ezt akarjátok elvtársak?
@misirablo: Ebben az országban? Az emberek 80 százaléka komancs, csak nem tudja! Egy része az is, a többinek meg a mentalitása, a magántulajdonhoz való viszonya az. Mindenhez joguk van, kötelességeiket nem igazán tudják, no meg nem is érdekli őket. Megszokták, hogy az állam gondoskodik róluk és önállóságuk kb. a 3 hetes gyerekével vetekszik. Önérzet viszont van! A narancskomcsik még meg is erősítik ebben a sok eccerit. Az, hogy mindenért meg kell dolgozni még keveseknek esett le. Még ott tartanak sokan, hogy "Ingyé'van!". A majmok bolygója ehhez képest IQ paradicsom!
@misirablo: @Boli: Feladom, igazatok van. Ne segítsenek a hiteleseknek. Csak majd akkor se legyen sírás, amikor a több 10ezer bedőlt hiteles lakása kikerül az amúgy is pangó ingatlanpiacra. Gondolom, senki nem lesz felháborodva, aki összekuporgatta a 10 millát, hogy hitel nélkül tudjon lakást venni, most meg 5 millát sem ér.
De semmi gond, ne támogassák a BKV-t az én adómból, közlekedjen minden budapesti úgy, ahogy tud. Vagy legyen 1000 Ft egy jegy, és akkor tényleg az fizeti a BKV-t, aki használja is. És még ezer dolgot fel lehetne sorolni, amiket nem csak az érintett emberek adójából finanszíroznak.
@EddieCivic4g: Barátom! Ki segített pl. nekem? Senki. Mivel a családunk is csóró volt, 19 éves korom óta dolgozom és mellette tanultam, szereztem szakmát és diplomát. Tudod, dolgozni kell, nem rinyálni! Lesz.rom a BKV-t, MÁV-ot, egy kanyi vasat sem adnék azoknak sem! Amíg az eü., az oktatás elvonásokkal szembesül naponta, ne akard még te is a markodat tartani. Húzzál melózni! Külföldön sem ritka, hogy 2-3 helyen dolgoznak emberek. Ha a jelenlegi melódat nem fizetik meg, lehet váltani. A világ már csak ilyen. Ha mindenki csak a markát tartja, abba max. beleköpni tudok!
Egyébként rossz helyen kéred számon a segítséget. Tudod mi kishalak vagyunk. Ott, a nagy büdös politikusoknál lehet reklamálni az elbaszott 22 és az azt megelőző továbbiak miatt! Rossz helyen kopogtatsz, ha rajtunk akarsz bármit számon kérni, vagy segítségért reklamálni.
Különben is, forradalom van, vagy mi a f.sz, b.ssz.meg! :o)
@EMU: "Ugyanis azt ne képzeljük, hogy az ilyen módon keletkező banki adókedvezményeket nem fogják a adófizetőkön behúzni."

A gond ott van, hogy egy összegányolt szemétdombban akarsz igazságosdit játszani.
Először teremtsünk rendet, aztán jöhet a patikamérleg.

Miért van a bankadó? Mert a bankok tisztességtelen hasznot szednek a hitelesektők.
Mire megy el a bankadó? Egyszerűen elb*sszák a fineszesek.
Jogos lenne, hogy ha *tisztességtelen* módon gyűjtötték az extraprofitot, akkor az azokhoz kerüljön vissza, akiktől elvették? Persze.

Na de akkor egyszerűsítsünk a képleten!

A bankokat kemény (de jogállami! és piackonform!) jogi környezetbe kell helyezni. Ne húzzanak le többet a hitelesről, mint ami elfogadható! Legyen kockázatközösség a bank és a hitelfelvevők között! (Mondjuk minimum fifty-fifty, de miáltal a zállam is sáros a helyzet kialakulásában, legyen az szépen 3*1/3). Vagyis a "megmentő csomag" költségét korrekten szét kell teríteni!

A megmentés meg nem szólhat semmi olyanról, hogy az állam "egyes" hitelfelvevőknek ad valamit!
Elsőként olcsóbb bankolást teremt (itt is pár ezer forintocska ketyeg a bankoknak havonta extrán - hitelfelvevőnként!), másodsorban ami a bank sara, azt ráterheli pl. a jelzálog teljes összegén túl nem létezik tartozás. A bank maga határozta meg hogy pl. 150% értékig kér jelzálog jogot. Vagyis efölött vállaljon má' felelősséget, ne csak a pógárt' b*szogassa a felelősséggel.
Aztán akár jogi kényszerrel is (ami egyébként a bankok célja is, hiszen ők kezdeményezték az ilyen megoldásokat) átütemezésekkel, befagyasztásokkal konszolidálni kell a helyzetet, mert a beszakadt hitelpiac (és lakáspiac) az egész országot maga alá temeti. Igen téged is!
Ha néhány évig kordában tartható a probléma, még van esély a kinövésére (magasabb bérek, nagyobb foglalkoztatottság, emelkedő ingatlanárak stb.)

A hitelt a felvevőjének kell megfizetnie. Ez nem kérdés. Az hogy valamennyi hitel bebukik és a banknak vesztesége támad, azt le kell nyelnie az sem kérdés. [Erre képzett hasznot és tartalékot a hitelfelvevőktől kapott pénzből sok-sok éven át!]
Amíg ez egy világszerte elfogadott 1-2%, azt a bank nyelje le! Ez a piackonform! játékszabály.

Ha ezen túllépünk, akkor kockázat közösség azok között, akik egyaránt előre nem látott piaci helyzetbe kerültek és mindannyian megsínylik, ha a közösség (bank-hitelfelvevők-állam) bármelyike is tönkremegy. A mai társadalomban már nincs olyan, hogy az egyik láb lesántul, a többivel meg életképes marad. Együtt fáj az higgyétek el. De főként ha csak egy-két lába fáj a társadalom lovunknak, akkor már nem képes versenyezni a globális pályán és jól éhendöglik az egész.

De a végkövetkeztetés: a bankadót betenni a költségvetésbe, az tipikusan a koldusok kirablóival risztolás kategória. Megjegyzem elhiszem, hogy nem feltünő a nyugdíjtolvalyláshoz, korrupcióelősegítéssajáthaszonérdekében (demokrácia rombolás, etc csak úgy mellékesen) képest.
@eMeL: ez mind ok... de ez a kérdés belpolitikailag egyelőre nem aktuális.... előbb zavard el a zorbánt (jav segédeszköz: furkós bot)
@Cartman (ex Cartman): "jobb lenne szakértőkre bízni a gazdasági tárcát? Aztán esetleg - ha beválik ez a forradalmi ötlet - a többit is?"

hülyeség. a zemberek bőrére, kockázatára ne kísérletezz... ez a biztos és járt út, hogy dilettáns-gerinctelen handzsa bandzsa banda irányít...

ez biztosan hozza a kiszámítható lecsúszást és veszteséget...
hogy köszönnek gettófalván frank-ó n?

Heil Hitel!
@eMeL: Ez nagyon ott van!! :) De te sem gondolod komolyan, hogy a következő 50-60 évben ebben az országban valami változás lehet! Ez a politikai banda, oldaltól függetlenül sok mindent néz, csak az észérveket és a realitásokat nem. A lobbik megveszik kilóra őket, lásd dohány... :))
@tölgyes: "A költségvetés pénze nem arra való, hogy rossz magándöntéseket finanszírozzanak belőle."

Ami egyébként nem rossz megközelítés, csak legyünk következetesek.

A fenti mondatot elmondhatja egy amerikai, ahol talán 30% (?) az állami újraelosztás. vagyis marad elég a polgárnál ahhoz, hogy beossza, célszerűen felhasználja a pénzét. Felelőséggel!
(A magyar újraelosztási ráta 50% feletti!)

Szóval ha a zállam többet von el mint eddig, növeli pl. az szja terhet (mert 300e alatt növeli, ez tény) és nem csak ott nő a teher, akkor ne kérdezzen rá még, hogy miért is nincs több pénze a pógárnak' a törlesztésre.
@Perillustris: "Túl van ez pörögve"

Hát ha kívülről, hűvös fejjel képes lennél ránézni magadra látnád, hogy magyarázod a védhetetlent.

Kaptál egy igen átgondolt, tényekre alapuló elemzést, hogy miben hibás, erre jössz egy ilyen folyós, képlékeny maszlaggal.

Semmivel nem több mint azok a régi szép kommunista szlogenek: pl.
- nem ehetjük meg az aranytojást tojó...
meg
- majd a gyerekeinknek felépítjük a...
@misirablo: Akkor milyen lesz a "devizahitelesek lakóparkja", és a debreceni stadion?
@bájgúnár: Az a baj ,hogy már a többségnek annyira nincs, pénze, hogy nem hogy lakást már lassan semmit nem tud venni,szolgáltatást megfizetni, na vajon mi következik ebből? De Orbán megmondta a majd akinek több marad az többet költ ,befektet munkahelyet teremt! Ja!!!!!!!!!
akkor a fides kormányzás(oka)t összefoglalom

3gyerek+3szoba+4kerék = Ócsa Kánaán Lakópark

1milliómunkahely+1milliógyerek+1milliólakás = stadionépítő KÖZmunkatáborok...

a fides megígéri = megteszi... 2/3, az kétharmad...

akarod hogy megvédjenek téged is?
@Boli: Már ne is haragudj ezzel nem tudok egyetérteni. Nem tudom ki a f... építette , fel ezt az országot (talán a politikusok ,vagy azok akik esetleg oktatnak másokat , vagy?)Azért nem mindenki IQ hülye és nem mindenki várta az államtól, hogy adjon sőt van egy nem kicsi réteg aki soha nem kapott semmit,és azok nem a tegnap munkába álltak.
@rókafogta: nemcsak hogy nem várja... hanem 1,7 millió verseny munkahelyen 82% ot vonnak el... ezt lehet adózásnak is hívni... de az cinikus lenne... adónak kb 20-30% os mértékig, 82% már nem az... aki tud jobb szót az írja...

szóval enynit az ingyen élőkről...

a politikusokat meg össze kéne költöztetni HERÉD re
@mezga-aladar: Nem tudok jobb szót, de leginkább csak a magam példájából indulhatok ki én már 22 éve ott vagyok, abból a 39 ből (lehet most már tényleg nem sokáig)
Svájci mintára: Pofonegyszerű megoldás a devizahitel-problémára
Hitelválság: egyszerű megoldás"

A „buta magyar" ugyanis, a valóban magas pénzügyi kultúrával rendelkező fejlettebb országok népének mintáján, előbb lakni akart volna valahol, hogy majd a megfelelő körülmények birtokában nekiláthasson annak árát is kitermelni.

Még hogy szabad választás, meg minden külső kényszer nélkül? Lakni igenis kell valahol, ennél nagyobb, szélesebb körben érvényesülő kényszert aligha ismerünk.
Ha pedig nincs rá pénzünk (egy negyven év alatt módszeresen tönkretett, majd utóbb még szét is rabolt országban ugyan honnan lenne?), akkor marad a hitel, és már bent is vagyunk a bankvilág csapdájában."

Tehát, a magunk részéről a hitelválság nyomán keletkező károk reparációjának következő módját javasolnánk, a társadalmi igazságosság jegyében.
Ha már a nyilvánvaló kockázatot egykor, nem kevés kormányzati hátszél támogatása nyomán sikerült is teljes egészében a kölcsönvevők nyakába varrni, svájci mintára, csakis az üzlet érdekeit tartva szem előtt, ezután csupán a kamatot szedjék szigorúan a bankok, és a tőketörlesztés ütemét bízzák adósaikra. Elvégre, ha visszajön a tőke, azzal csak gond volna nekik is megint, hogy éppen hova, kihez lehetne azt újra kihelyezni, nem igaz? "

Hm. Úgy bizony! Mert a "paraszt" évekig, csak a kamatot fizeti. A töketörlesztés csak azután jön (valamikor ).
Bocs. Itt a link.

hetivalasz.hu/jegyzet/lakni-kell-valahol-40377

Igen, tudjuk, meghalt Kádár, oda az ingyen vacsora, ez itt a szabad világ, ahol szabadon lehet választani a gyors meggazdagodás, avagy az azonnali tönkremenetel között, méghozzá minden külső kényszer nélkül."

ingyen vacsora" Mondjuk ez egyáltalán nincs igy, illetve nem volt igy akkor sem, illetve mindenkinek nem.
Abban az időben is voltak vesztesek, és nyertesek, de még mennyire, hogy voltak.

Na. Igen. Most vagy gyorsan meggazdagszik- meggazdagodott a rendszerváltáskor, vagy pedig vegetál, illetve mehet a süllesztőbe.
Nem igaz?
Bocsánat! Süllyesztőbe"
Úgy látszik ujjat, vagy billentyüt kell cserélni.
:)))))
@eMeL: Ez a véleményem. Bocs.
@mezga-aladar: "akarod hogy megvédjenek téged is?"

Már régóta megváltozott az ősi átok szövege!
Ma már úgy szól: 'Védjen meg téged az Orbán!'
@Boli: Kicsit nyugodj le, vegyél egy mély levegőt, olvasd el még egyszer a kommentjeimet, és próbáld meg értelmezni:)

Azzal kezdtem, hogy van hitelem, de tudom fizetni. Azért írtam magamat példának, mert mások helyzetét nem ismerem. egyébként megpróbáltam megoldani a helyzetem, vagy legalább javítani rajta, elmentem a bankba. Na hát konkrétan elhajtottak a pi..-ba, mert eddig fizettem, tehát ezután is fogom fizetni, egyébként meg majd a kormány megment.
Ez volt a hivatalos álláspontjuk:)

Amúgy van munkám, de most nem húzok dolgozni, mert szabadságon vagyok:)
@EddieCivic4g: :) Megtörtént... Jó szabit, a bankokat meg "csókultassuk"! Ne érts félre, minden emberrel szolidáris vagyok, csak már unom, hogy állandóan az én zsebemben kotorásznak.
Azt írtad: "hát konkrétan elhajtottak a pi..-ba". A bankokkal én is így vagyok, amikor hívogatnak (17 óra után hívjanak - na akkor már bezárom a boltot, szerintem ők is, vagy legalább is nem vesszük fel a vonalas telefont), meg kártyát és hasonló marhaságokat, új számlát ajánlgatnak. Több mint 10 éve nem vettem fel hitelt és nem is tartozok feléjük. Nem is fogok! Reménykedj, hogy lejjebb mennek az árfolyamok, nem lenne szerencsés ez a "diadalmenet". (Egyébként kívánom, hogy szabadulj meg minél előbb a hiteledtől!)
süti beállítások módosítása