Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri111: @Ma született bálvány: a cikk egy éves. A cikk úgy született, hogy az újdonsült apuci mondja. És e... (2024.11.25. 12:45) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.06.20. 06:01 Fabius

Hoffmann és a zsarolási potenciál

Címkék: fidesz kdnp közoktatás hoffmann rózsa

Új fejezet nyílik a Hoffmann meséi című teleregényben. Rózsi néni az utóbbi hetekben helybe ment a sallerért: elbukott a Pokorni Hadjárat, ráadásul egyre másra tüntetnek hol a tanárok, hol a diákok, hol mindketten közösen egy-egy iskoláért. Egy év alatt nem sikerült se közoktatási, se felsőoktatási törvényt gyártani a Nemzeti Törvénygyár számára, a teszetoszaság pedig a szakmai alkalmatlanságnál is nagyobb vétek Orbánisztánban.

Joggal kérdezi a nyájas olvasó, hogy akkor vajon mit csinált Rózsika egy álló évig, és mik a tervei a jövőre nézve? Az első kérdés megválaszolása nem bonyolult: harcolt a szentem. Többnyire a Pokornival való pofozkodás töltötte ki ideje nagyrészét, legalábbis felmutatni sacc/kb ezt tudja. Oktatási törvényeink talán jövőre lesznek, a pedagógusok életpályamodelljére kamutervezet sincs. A beígért bérnövekedés elmaradt, cserébe emelt óraszámmal számolhatnak, meg csókpuszira ellátott helyettesítésekkel.

Hoffmann elmúlt éve nem az a kifejezett sikersztori, az ember megérti, ha a sok stressztől kiégett, mint valóságshow hős a csökmői falunapon.
Logikus lépés, ha lemond, és végre olyan ember kerül a helyére, aki nem keveri iskolát a kaszárnyával. A Kedves Vezetőnek írt lemondólevéllel el is volna intézve az ügy, ha komolyan gondolná. De, mivel négyszemközti tárgyalást is kért Orbántól, szerintem itt megint a farka csóválná a kutyát esete forog fenn. Mit akarhat még Viktorunkkal egyeztetni, miután legutóbb is csak ordítozás lett a jutalma? Ha valóban elege van, és nem érzi a támogatást a munkája iránt, akkor minek ez a csevej?

Szerintem esze ágában sincs lemondani. Amit nem kapott meg a Fidesz etikai bizottságától, azt most a lemondás belengetésével megpróbálja személyesen Viktorból kisajtolni. Nem a bizalom itt a kérdés, hisz egymásban bíznak ők a legkevésbé, hanem Pokorni lakoljon, vagy legalább egy körmöst kapjon és osztályfőnökit, ez a vágya tárgya. Szerencse, hogy az oktatás körül a legnagyobb gond manapság, hogy Hoffmann asszonyság érzékeny, megsebzett lelkecskéjére gyógypuszi kerüljön.

Kíváncsi vagyok mire jut Orbánnal. Vezérünk nem sieti el a sebnyalintást, egyelőre nincs tervben Hoffmann asszonyság lelkének ápolása. Kérdés, hogy a belengetett lemondással mekkora koalíciós feszültség generálható, aminek elkerülésére Viktorunk hajlandó lesz-e egy tockost leosztani a bálnatenyésztő képzés megszüntetéséért lobbizó Pokorninak. Most az egyszer remélem, hogy hű lesz önmagához, és megmutatja világosan a kereszténydemokratáknak: nulla százalék a zsarolási potenciál, amivel bírnak.

Hoffmann asszony meg mehet a levesbe betűtésztának.

125 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr902999212

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jön az igazi bérkommandó 2011.06.20. 19:43:55

Olvasom, hogy:A kormány rendeletben állapítja meg, hogy a bruttó 300 ezer forint alatti munkabéreket mennyivel kell emelniük a munkaadóknak, hogy azok nettó értéke ne csökkenjen 2012-2013-ban - az erről szóló törvényjavaslatot Rogán Antal és négy Fides...

Trackback: Lemondana Hoffmann 2011.06.20. 14:39:02

Hoffmann Rózsa levelet írt Orbán Viktornak, hogy támogatottság hiányában nem kívánja folytatni az oktatási terület irányítását.

Trackback: Orbán: "Jogunk van elkergetni a kormányt!" 2011.06.20. 14:30:51

Lassan mondja, hogy mindenki megértse! (2008. március)

Trackback: Visszavonatnák "Égszinkék Heregolyó" Gyurcsányék pártszavazási kezdeményezését 2011.06.20. 06:42:55

 A õsparaszt szerdára kiírt pártszavazás törlését kérte egy szarszájú határozatban az huncutseggû MSZP kongresszusa a telefosott Gyurcsány Ferenc által vezetett Demokratikus Koalíció "Seggdugasz" Platformtól. A kongresszus végén Molná...

Trackback: Hoffmann "Pöttöm Kuki" Rózsa lemondó levelet írt Orbánnak 2011.06.20. 06:42:30

 Kormánykörökből származó információk szerint Hoffmann Rózsa államtitkár levélben jelezte a miniszterelnöknek, hogy támogatottság hiányában nem kívánja fingni az paraszt oktatási terület irányítását. Hoffmann személyes találkozót is kért Orbán ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Gábor2000: Ami látszott belőle, az kb. az 1910-es évek porosz iskolatípusaira volt jellemző. Egyébként meg pont pár hónapja volt cikk arról, hogy a legutóbbi felmérések szerint előrébb léptek a magyar diákok jó pár területen, ahol nagyon jelentős elmaradásuk volt/pl szövegértés/. Alighanem nem Rózsának köszönhetően...Persze nyilván van még mit javítani, de ezt a KDNP-től várni, hogy is mondjam, hogy meg ne sértselek? inkább sehogy nem mondom...
@Gábor2000: Mit tudok én? Látom amit látok az oktatás terén. A közoktatási rendszer fejlesztése helyett visszafejlesztés, szocialista időkre jellemző felsőoktatás, szétkúrás, ellehetetlenítés, a pedagógusok előtt a mézesmadzag elhúzása majd szembeköpésük, soroljam?

Érdekelne, mindebből te mit látsz, hogy így nyilatkozol. Érdekből vagy szimplán vak vagy?
@Gábor2000: Esetleg írj már ide egy forrást, amit ez a nagyszerű gondolkodó hozott össze az elmúlt egy év alatt az oktatás reformjáról. Légy szíves. Köszi.
@Gábor2000: Hoffmann egy katasztrófa - függetlenül a magyarbálintdúlás következményeinek megítélésétől -, tökéletesen alkalmatlan a pozícióra. A probléma az, hogy nem lenne elég őt elmozdítani, a KDNP kezéből kéne kivenni a területet, ami viszont sokkal neccesebb, mint Rózsika munkáját megköszönni.
@ezittenkéremmagyarország: Az sosem fog kiderülni, hogy gyurcsányista. Az viszont biztosan, hogy nem szerette volna tovább folytatni az elmúlt időszak mélyrepülését. Hogy nem szerette volna tovább másolni a gyakorlatilag csődben lévő nyugati "liberális" oktatáspolitikát.
Hoffmann tökéletes dilettantizmusát talán legjobban az mutatja, hogy képes volt feljelenteni Pokorni a Fidesz etikai bizottságánál. pedig biztos próbálták róla lebeszélni, meg jelezték neki, hogy ez milyen kontraproduktív, de hiába.

Mégis, mit képzelt? De most komolyan? Hogy majd a Fidesz egy saját, régi emberét, aki még a Fidesz elnöke is volt, minisztere, plakátarca, frontpolitikusa, stb., majd jól elkaszálja a kedvéért? Hogy majd miatt nyilvánosan megszégyenítik? Hogy a Fidesz neki ad igazat saját emberével szemben? Hogy lehet valaki ennyire hülye?

Ezt az idiotizmust már csak úgy lehetne fokozni, ha magát Orbánt nyomná fel a Fidesznél...

Amúgy meg mit is keres egy semmiféle támogatást nem élvező párt, az egyház politikai fedőszerve a kormányban?
@Gábor2000:

No, ezek szerint te jobban ismered Hoffmann munkásságát nálunk. Esetleg mesélhetnél arról, hogy a nagyszerűség és színvonal mellett miért nincs egy támogatója se a kormánypártban, és miért foglal állást vele szemben az összes oktatáspolitikus, szakszervezeti vezető.

Továbbá miért buktak el az oktatási törvények sokadjára is, és miért az a legégetőbb probléma, hogy Poki Zozó mit ejti ki a száján, ha róla beszél?

Mert úgy látszik nem csak mi vagyunk hülyék, hanem mindenki az oktatás körül.
Az lehet a gond, hogy a Főnök azt hitte, elég az állam gatyába rázására koncentrálni, az oktatást meg oda lehet adni az egyházi lobbinak, kereszt a falra, olvasókönyv, nádpálca, 'oszt jónapot. De ennél sokkal nagyobb a baj, és ehhez Harrachék egyszerűen kevesek. Mert az meglehetősen érdektelen, hogy mit játszanak a színházak, de az, hogy generációknak marad ki az értő olvasás képessége, és büfészakokon végzett diplomásokkal van tele a munkaerőpiac, az húsba vágó. Hoffmann meg egyszerűen egy Magyar Bálint-inverz, ugyanolyan átideologizált, doktriner rögeszmehalmaz vezérli, csak pepitában.
Épp ideje tiplizni az öreglánynak!
@sárkányfő: "Amúgy meg mit is keres egy semmiféle támogatást nem élvező párt, az egyház politikai fedőszerve a kormányban?"

Erről Orbánt kérdezd. Egyedül ő kompetens ez ügyben.
@parttalan: Rajtam kívül az egész családom az oktatásügyben dolgozik. Az hogy mi a fejlesztés és mi a visszafejlesztés az megítélés és eredményesség kérdése. Persze ha te vakon elhiszed a sok liberális bla-bla-t, az eredménye meg nem érdekel akkor az más.
Ha éltél már, akkor emlékezhetsz arra hogy az a "szocialista időben való felsőoktatás" lényegesen magasabb szinvonalú volt a mainál. Ma már lassan kitörölheted a seggedet a magyar diplomával mert többet nem ér.
Az oktatáspolitikának meg éppen az lenne a dolga, hogy meghatározza az állam preferenciáit, nem pedig a lovak közé dobva a gyeplőt hagyja az egészet futni a semmibe. Mert a kedves elődök ezt tették. Ahol erősebb volt a lobbi oda ment az állami támogatás. Az volt az ingyenes a felsőoktatásban. Hogy minnél több diplomás legyen. Mire ez sok diplomás, miért kell a gyerekeket és a szülőket becsapni, hogy ők valódi diplomát kapnak ? Gondolod, hogy most több lenne az okos ember mint harminc éve ? Gondolod, hogy a gyengébb képességüekből ugyanolyan diplomás lesz ? Nem, nincsenek ilyen csodák.
Ma már minden faluból szinte város lesz. Régebben voltak a várossá válásnak feltételei. Azokat el kellet érni. Ma ezek a feltételek szinte a lobbivá degradálódtak. Hát hasonló most az oktatás is. Ez ellen lépett fel Hoffmann Rózsa. Nagy bűn volt az biztos.
Hírcsárdás sztori volt vele a legjobb :D
@sárkányfő: Te a hatalmi harcokról papolsz. Ahhoz valóban nem ért a Hoffmann Rózsa, ellentétben a Pokornival.
@Fabius: Azért van kevés támogatója mert tevékenysége érdekeket sért. Tengernyi érdeket. Mert az elmúlt időben rengeteg ember munka és eredmény nélkül is nagyon jól elvolt. És ezt szeretné továbbra is a magáénak, ha már egyszer megszerezte.
@Fabius: Lehet, hogy te nem tudsz róla, de kormánypártban igen sok támogatója van. Hogy a "nagy régi arcok" ellene szólalnak fel nem más mint a sértődöttségük. Tudod a Pokorni megkapta a 12. kerületi polgármesterséget, hátha ahhoz ért. Mert oktatási miniszterként nem vált ben.
Egyetértek Gábor 2000-rel, Hoffmann sokkal értelmesebb a Pokorni-féle "mindenbe beleverem az orromat"-fiúkáknál.

Az, hogy Orbánnak semmi nem jó abból, amit elé tesznek oktatásügyileg, nem Hoffmann alkalmatlansága következik.

Mindezt úgy írom, hogy nem a szívem csücske Rózsa.
@Gábor2000: Hatalmi harcok? :D nem volt itt semmiféle hatalmi harc, cimbora. A fideszesek hasukat fogták a röhögéstől. Ilyen világ hülyéjét ritkán látni. Pokorninak oda se kellett telefonálni. IQ 20 alatt élő ember nem jelenti fel a Fidesz egyik legfontosabb kirakatpolitikusát magánál a Fidesznél. Ez nem politikai dörzsöltség kérdése, hanem ép elmeállapot kérdése.
@Gábor2000: nem e?
a hírtv majd lead egy összeállítást hogy egyszer ugyanott vásárolt ahol a gyurcsány, sőt ugyanazon az autópályán mentek a Balcsira, sokat sejtető képsorok, megszólal pár "közeli" akik már rég sejtették hogy áruló és kész! a magyar nemzetben a báyercsehszlovákrendszámzsóti ír egy féloldalas marhaságot és a hívek már el is hitték!
Rózsika néni elásva egy életre!
@sárkányfő: Megbocsáss, nem igazodhat mindenki a FIDESZ ostoba belső szabályaihoz...
@kerenszkij: Lehet. hogy te nem tudsz róla, de a felmérésekre ugyanúgy lehet készülni mint pld. az autóknál a töréstesztekre. Pontosan azért volt még a valóságosnál is tragikusabb az első felmérések eredménye, mert a magyar tanárok nem ismerték még a felmérések logikáját, rendszerét.
A baj az, hogy a szocializmusban lényegesen eredményesebb volt a magyar oktatásügy sokkal kevesebb pénzből mint most. Vagyis a nagy ' fejlődés' gyakorlatilag visszafelé történt.
@Gábor2000: Amit írsz, minden más területre igaz, lehet én vagyok vak, de nem vettem észre semilyen koncepciót a munkájában, számomra a munkássága kimerült a régen minden rossz volt, és újat akarok, függetlenül attól, hogy ennek milyen realitása van. Ezek alapján teljesen beleillik viktorunk azon agymenésébe, hogy a múltat végkép el kell törölni, még az érdekeltek ellenében is dózerolni kell. Véleményem szerint olyan terület nem létezik sehol sem, ahol a siker miatt mindenkin keresztül kell menni, mert a múltban csak rosszul történt minden, az ilyen változtatás eleve kudarcra van itélve, már csak az emberi tényezők miatt is...

Valakinek a kulimunkát is el kell végezni, ha ellene mindenki, akkor ki is lesz az?
@Cirbi: A FIDESZ eddig 3 féle felsőoktatási koncepciót nyírt ki, amit Rózsa beadott nekik.

Saját koncepciójuk az nincs...
@Gábor2000: Nyilván mindenre lehet egy anti dolgot mondani.Azt sem zárom ki, hogy igazad is lehet, de nem baj feltétlenül,mert ez alapján nyilván máshol is így csinálják...és még így is van lemaradásunk.
Én nem azt mondom, hogy ez jó, ami most van, sőt.
Viszont azt továbbra is várom, hogy eme nagy gondolkodó életművének uccsó 1 évéből forrással együtt idézz pár előremutató dolgot. Komolyan.
@sárkányfő: Erre csak annyit tudok mondani, hogy ostobaságokat mondasz és a lényegről nem beszélsz.
Halvány lila gőzöd sincs se a Hoffmann Rózsa se a Pokorni oktatásügyi tevékenységéről. Te csak a hatalmi viszonyokat fogod fel, csak erő oldala hat rád, az észérveket nem érted.
Az oktatásügy jó esetben nem hatalmi politizálás, hanem szakmai munka.
@ezittenkéremmagyarország: Nyugodtan lehet csinálni összeesküvés elméleteket, de ezek lényegében gyerekes dolgok és a lényeget legfeljebb eltakarják. Itt nem erről van szó. Vagyis a kommunikáció tök mindegy. Persze ha téged ez érdekel, akkor legyen így.
@Lajos bacsi: az sincs, mint ahogy gazdasági sincs, meg más egyéb sincs...

Ha azok a koncepciók, jók lehettek volna, akkor pont az lett volna a feladata, hogy támogatókat szerezzen maga mellé, olyan nincs, hogy ne tudjon szerezni, mert akkor alkalmatlan a feladatára.....
Ne izguljatok srácok. Én a gyerekeimet középiskolás kortól a nyugatnak adom . Termeljen a nyugati demokrácia számára hasznot a gyerek. Ott legalább hasznosul.
@Cirbi: Volt szerencsém olvasni a Hoffmannék által összeállított felsőoktatási törvénytervezeteket.

Véleményeztük is. Lehetett róla jót is, rosszat is írni.

Amikor májusban a Jó Viktor kétórás üvöltözéssel követelt helyette újat, kéthetes határidővel, meg hogy szerinte legyen 3 egyetem Magyarországon, el tudtam dönteni, ki ért hozzá...
@kerenszkij: Figyelj, erre itt most kevés az idő meg a hely.
Ha valóban érdekel, akkor biztosan megtalálod azt amit akarsz, az internet csodákra képes.
Vedd szépen sorba az általad fontosnak vélt dolgokat és keresd meg a Magyar Bálintos-Pokornis megoldást majd pedig a Hoffmann Rózsást. Ezek után már azt is fogod tudni, hogy valóban olyan szörnyű volt-e a Hoffmann Rózsa.
De a az általad fontosnak vélt dolgokat csak te tudod összeszedni.
@kvasztics47: Ezek szerint te még nem láttál 'nyugati' iskolát.....
Ki gondolja azt, hogy a pedagógusok fizetés nélkül is komoly nevelési munkát fognak végezni. A természetet meghazuttoló viselkedés lenne, hogy valaki a saját életlehetőségeinek romlása ellenére jobban dolgozna. Nem is számítok teljes mértékben a pedagógusokra, inkább a saját módszereimmel keltem föl a gyerek érdeklődését a tudás iránt. (csihi-puhi)
@Lajos bacsi: erről beszélek, viktorunk mindenhez ért ;)
/oktatás, adó, gazdaság, alkotmány, jog, rendvédelem stb-stb/

Az ilyen multi kultis "homo universalis" ember akarata ellen csak okos, és taktikus embereknek van esélye, sajnos nem sokan vannak, és hogy hallatszon a hangjuk, még ahoz is rengeteg támogató kell(ene).
@kerenszkij: Ja és majd elfelejtettem. Hoffmann Rózsa sok más miniszterrel ellentétben már legalább hat éve az oktatásügyi koncepciókkal foglalkozik. Ellentétben sokakkal, akik azt sem tudták még egy évvel ezelőtt, hogy ha lesznek, akkor milyen miniszterek is lesznek.
Húúúú. Iszonyat elfogultság rezegteti alevegőt minden oldalon.
1. Hoffmann Rózsa (HR) sajnos-szerencsére (mindenki válassza a neki tetszőt) a fideszbe nem beágyazott elemekkel vette körül magát és így kicsi az érdekérvényesítő képessége.
2. Rossz-buta-alkalmatlan középvezetőket választott az alárendelt hivatalokba.
3. Bele akar tenyerelni Pokorni húsosfazekába és ezért a fideszből nyírják ahol érik.
4. Pokorni elleni feljelentés jelzés volt, nem pedig komoly, ha ezt nem értitek a ti bajotok.
5. Egyelőre nem mond le, mert félti az éppen kialakított hatalmi struktúrácskáját.
6. Ott fogják hagyni még egy ideig bűnbaknak.

És akkor lesz kit-kiket ostorozni a népnek. Kenyér még mindig nincs, csak cirkusz.
@Gábor2000: " Ezek szerint te még nem láttál 'nyugati' iskolát..... "
A lányom a 9-dik osztályt Kaliforniában végezte. Tokiótól Kairóig lettek barátnői, akik egymást fűtötték arra, hogy minél több ismeretre tegyenek szert. Ausztráliai magyar is került a körbe. Ezek, már csak röhögnek a nagymagyarország térképen.
Egyébként, most a második garnitúráról van szó. Már nem ösztönös, hanem sajnos kényszer a választás.
@Gábor2000: lehet összeesküvés elméletnek nevezni a leírtakat, de ez sajnos a valóság...
majdnem mindegy hogy a Rózsa mit szeretett volna ha a "nagyok" nem hagyják, és fontosabb a sógor-koma meg a párt.
szomorú de ez van.
Végigolvastam a többi kommentet is. Gábornak sok dologban igaza van. Néhányban persze vitatkoznék vele. A bennfentes információkat itt sem büntetik.
@Gábor2000:
Én vagyok ostoba, Gáborom? :) Szóval szerinted volt rá esélye, hogy Hoffmann kedvéért a Fidesz nyilvánosan elmeszelje saját politikusát? :D

Tök mindegy milyen szakértő, ha egyébként dilettáns liba, ne menjen politikusnak, pláne ne kormánytagnak. Mondjuk emlékszem már tavaly is volt egy önsorsrontó minősítgetése, valami béremelési vita kapcsán... te jó ég, azt hinné az ember, hogy egy pedagógus ért az emberi viszonyokhoz. Alapfeltétele lenne...
@Gábor2000:
Én nyilván nem látok bele közelről a dolgokba, de nekem nem ez jött le Hoffmann oktatáspolitikájából, legalábbis azt nézve, ami nyilvános. Az egyetemek újabb integrálása nem azonos a hallgatói létszám csökkentésével, és ez egyébként is már korábban is lejátszott, elhibázott lépés volt. Mert mégis mitől lett színvonalasabb pl. a Pécsi Orvostudományi Egyetem azzal, hogy csak egy kara egy nagy Pécsi Tudományegyetemnek? Közben meg úgyis az értéktelen bölcsész szakokat duzzasztották fel. Amit Hoffmann csinálna, az beilleszthető abba a képbe, ami eddig is ment. Mellesleg éppen a sokat szidott Magyar Bálint 2. minisztersége idején volt irányszám csökkentés a felsőoktatásban, míg Pokorni minisztersége alatt volt a legnagyobb mértékű a felduzzasztás.
egyáltalán ki az a Hoffmann Rózsa ... ?
@Cirbi: Azt hiszem te tévedésben vagy.
A minden rossz és meg kell változtatni, az pontosan a Magyar Bálint féle megoldás volt és lett is eredménye rendesen. Csak éppen negatív.
Egyáltalán nem kellett volna a szocializmusban gyakorlatilag bevált rendszert gyerekestül együtt kidobni. Az egyáltalán nem volt olyan rossz. Azt szépen meg lehetett volna lassan változtatni szinte tökéletesre. Ezhelyett elkezdtük majmolni a 'nyugatot' persze pénz nélkül és megindult a mélyrepülés. Hoffmann Rózsa pontosan ennek a mélyrepülésnek szeretett volna végett vetni. Természetesen a szoclib oldal rögtön klerikális veszélyről károg, holott erről szó sincs. Ugyanakkor meg a saját gyerekeiket egyházi iskolába adják, mert ott ugymond 'nincsenek veszélyben'. Jobb lenne mindent a maga értékén kezelni és nem vagdalkozni olyasmiről amit nem is ismerünk.
@kvasztics47: Röhögni persze lehet a nagy magyarország térképen. Ez valóban óriási oktatási eredmény. Csak így tovább előre. Őszinte részvétem.
@Gábor2000: "Ezek szerint te még nem láttál 'nyugati' iskolát."
A hülye MAGYAROK úgy tudják a hazug politikusaiktól, hogy a nyugat összeomlófélben van. Az oktatás sehol sincs amiénkhez képest. A magyarok mindent jobban tudnak, mert magyarok és kész, punk-tum!
Igaz, hogy akikre büszkék vagyunk, mert nóbeldíjasok lettek, mind zsidó (tehát a családban tanulta a tudományt) nem számít.
A politikusaink által táplált fensőbbségi tudatunk szerint, nyugaton mind hülyék laknak. A myagyarvirtussal egy se ér föl.
A valóság az, hogy tudás hiány miatt nem tudunk bekapcsolódni a globális piacgazdaságba. Ez további elszegényedéshez fog vezetni, Magyarországon.
@Gábor2000:
1. 3 évesen minden gyermek kötelezően óvodába megy. Kérdés: hova? Már most nincs hely, óvónő, egyéb személyzet... meg pénz.

2. 6 évesen minden gyerek kötelezően iskolába megy szeptemberben. Csakhogy közismert, hogy minden gyerek neurológiai-érzelmi fejlődése egyéni, ezért az "iskolaérettséget" mindegyik máskor éri el (lásd Vekerdy Tamás és Ranschburg Jenő munkásságát).

3. az iskolaérettséget országosan utazó "kommandó" fogja megállapítani, és a nem iskolaéretteket felzárkoztató osztályba fogja sorolni. Mert az eddig működött intézmények (nevelési tanácsadó, óvónő, szülő, gyerekorvos, védőnő) nyilván alkalmatlanok az iskolaérettség megállapítására. A "kommandó" által kiszűrt éretleneket a többiek meg 8 évig azzal fogják nyaggatni, hogy gyogyós.

4. A tanköteles kor felső határa 15 év. Vagyis: ne tanulj, menj el kétkez munkásnak, maradj műveletlen és ne gondolkozz, csak választásokon JÓ helyre tedd az X-et.

5. A felsőoktatási reform egyeztetésére a 29 rektorból 11-et hív meg, mert az ő egyetemeik megmaradnak, + lesz egy közszolgálati egyetem. A maradék 17 rektor mindezt a sajtóból tudja meg... Ez az eljárás, hogyismondjam, kevéssé korrekt. (Mellesleg a közszolgálati egyetem fölösleges, mert a "halálra ítélt" Corvinus jelenlegi államigazgatási és társadalomtudományi kara pont ezt csinálja.)

6. Több olyan, szakmainak szánt kijelentést tett, ami azt bizonyítja, hogy nem követi a magyarországi oktatásfejlesztési munkákat: ensemtudom.blogspot.com/2010/11/homokozo-3.html

7. Ráadásul sorban kapja vissza a koncepciókat, törvénytervezeteket...

Elég ennyi Rózsika alakalmatlanságának bizonyítására?
@Gábor2000:
Ja és még egy dolog. Pl. volt egy olyan elképzelése, hogy majd kirúgják azt, aki 2-szer bukik egy tárgyból. Közben nem érti, hogy ezzel még ugyanannyi bölcsész, közgazdász, idegenforgalom és szálloda szakos, stb. fog diplomát kapni, ellenben műszaki szakterületen az olyan szakokon, amelyen eddig is túl kevesen végeznek, és hiány van belőle, még kevesebb végezne.
Egyre többen és egyre többet beszélnek a bolognai rendszer hibáiról. Egyre többet kommunikálnak a kétszintű érettségi csődjéről, hogy hiba volt nem kodifikálni az egyetemi belépési szinteket.
Szerintem lesznek változások és jelenleg csak időhúzás zajlik, mert egy kanyi vas nincs az egészre. Ha lesz valami kis lé, akkor "megköszönik" HRózsa eddigi áldozatos munkáját és átszervezik a saját embereiknek az egészet.
@Gábor2000:
Meg kellene érteni, hogy a szocializmus oktatása ott és akkor jó volt, de ez nem vihető át a mostani rendszerre. Manapság ezer dolognak utána kell járni az életben, nem lehet olyan szemléletet adni, hogy tessék itt az anyag, vágd be, jövő héten írsz belőle.
@Gábor2000:
"Ezt a sok semmit és gyalázkodást szemmel láthatóan úgy írtátok le, hogy gyakorlatilag semmit sem ismertek a készülő vagy a már elkészült törvénytervezetekből."

Igen. Igazad van. Ezért emelte fel a szavát több pedagógus szakszervezet.
Mert pl a közoktatási törvény 3. tervezetéről a szervilítás magasiskoláját bemutató Hoffman valami olyasmit makogott, hogy malyd megismerik, ha a kormány elfogadta.
Az a kormány, aki/kről szakmai kompetenciáiról még Lajos bácsink is határozott véleménnyel rendelkezik.

Ha valakin a fél ország röhög-kínjában- arról mit lehet szerinted még írni?

(most elegánsan nem ekézem a Hírcárdás és más hasonló sztorikért)
@Gábor2000: Nem vagdalkozom, már bocsánat, a családomban van néhány tanító, tanár, én meg alapból elutasítok minden olyant, hogy ha valaki alapvetően rosszra, vagy üdvözítőre minősit bár mit. A legjobb terv is csak terv marad, ha izomból, erőszakkal akarják megvalósítani. A jó tanár egy "rossz" rendszerben is jó tanár tud lenni /ha nehezebb is az élete/, egy rossz meg nem fog megjavulni egy "jó" rendszerrel
@magpie65: Ajaj! Te hülyeségnek minősíted azt a közszolgálati egyetemet amit a Fidesz egy-két prominens vezetője gründol a saját céljaira? Nincs nagy politikai jövőd náluk!!
@Zabalint: Akkor utána kellene nézni, s addig nem nem becsmérelni azt amit nem ismerünk.
Pntos számot nem tudok de nagyságrendileg 50ezerről 30ezer körülire akarta levinni a térítésmentes felsőoktatási beiskolázást.
Természetesen továbbra is tanulhatna kedvére és a pénztárcája terhére akárki bármit. De az államnak igen is kutya kötelessége a társadalom szempontjából fontos preferenciákat a felsőoktatásban érvényesíteni.
Gondolom az csak nem lehet vita tárgya, hogy inkább egy informatikus vagy gépészmérnök képzését kellene az államnak finanszírozni egy kommunikáció vagy egyiptológia szak helyett ! Talán el szabad ezt dönteni egy minisztériumban ! Mert Magyar Bálinték ezt nem voltak hajlandók !
Most nyilvánvalóan pampog a tízezres kommunikációszakos sereg, csak hát tavaly maximum 10 kémiatanár végzett. Vagy gondoljátok, hogy ez így normális ?
@Gábor2000: Úgylátom keményen dolgozol az álkersztények mentésén. Az én szememben ezek mind, hazugok, mert nemegyszer meghazuttolták magukat. Nagyon ájtatosak, ha fel kell szítani a népet és tudálékosok, ha kiderül, hogy hülyeséget beszélnek.
@kvasztics47:
A holland diákok többsége azt se tudja, ki volt Orániai Vilmos, holott náluk ő kb. olyan volt, mint nálunk Szent István. Tehát tény, hogy műveltségben rosszabbak. Viszont szakképzésben ezerszer jobbak, és ez sokkal fontosabb, hiszen lexikális tudásból nem lehet megélni. Nyilván a kettő együtt lenne ideális, de mondjuk nálunk egy átlag 40 éves ember nem műveltebb egy 40 éves holland embernél, sőt talán a holland a műveltebb, mert a hagyományos magyar oktatás lehet, hogy sokat belever a fejekbe, de utána az ki is megy, és a felnőttek egyéni művelődése talán épp a rossz közoktatásban szerzett élmények miatt minimális.
@Cirbi: Ebben egyetértünk. Hoffmann Rózsa pontosan ezért szerette volna a pedagógusok fizetését megemelni, hogy lehessen válogatni. A finneknél a legnagyobb presztizse a tanároknak van. Így természetesen nem is jogásznak és közgazdásznak készül a jó képességű gyerekek nagy része, hanem tanárnak. És meg is van az eredménye.
@Gábor2000:
"Pntos számot nem tudok de nagyságrendileg 50ezerről 30ezer körülire akarta levinni a térítésmentes felsőoktatási beiskolázást."

Erről valami forrást is tudsz mutatni?

"De az államnak igen is kutya kötelessége a társadalom szempontjából fontos preferenciákat a felsőoktatásban érvényesíteni."

Ezzel egyetértek. Magyar szakos tanárral például Dunát lehetne rekeszteni, jogos lenne egy 90%-os irányszám csökkentés, nemde?

"Gondolom az csak nem lehet vita tárgya, hogy inkább egy informatikus vagy gépészmérnök képzését kellene az államnak finanszírozni egy kommunikáció vagy egyiptológia szak helyett ! Talán el szabad ezt dönteni egy minisztériumban ! Mert Magyar Bálinték ezt nem voltak hajlandók !"

Pl. a 2006-os felvételinél csökkent is a bölcsész szakok irányszáma. Ezt kéne tovább csökkenteni jelentősen.

"Most nyilvánvalóan pampog a tízezres kommunikációszakos sereg, csak hát tavaly maximum 10 kémiatanár végzett. Vagy gondoljátok, hogy ez így normális ? "

És erre milyen elképzelése volt Hoffmannak? Mert ha nem vennéd észre, már akkora gebasz van ezen a téren, hogy ahhoz a módszerhez kellene folyamodni lassan, amit rendszerváltás körül volt az angoltanárok ügyében. Csak akkor menne a nagyokosok részéről a hőbörgés, hogy mi az, hogy 3 éves egyszakos tanár szak...
@Gábor2000: nem látszik rajta, hogy oktatásfejlesztéssel dolgozna:
www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=21351

hoffmannrozsa.hu/dr-hoffmann-rozsa
idézet: "1995. óta az újonnan szerveződött Katolikus Egyetemen a tanárképzést szervezem a Tanárképző Intézet vezetőjeként." Hát annak az egyetemnek hadd ne minősítsem a színvonalát.
Az oktatás színvonalának emelése pedig a követel-jutalmaz-büntet, porosz iskola-háromszög az alapja. Pedig elvileg nyitott volt mint iskolaigazgató, de úgy látszik a KDNP kiverte belőle a kreativitást, és a legfontosabb, hogy a keresztyén értékrend mindenekfölött érvényre jusson.
@Gábor2000: "Most nyilvánvalóan pampog a tízezres kommunikációszakos sereg, csak hát tavaly maximum 10 kémiatanár végzett. Vagy gondoljátok, hogy ez így normális ? "
Kádár János és Berec János is így gondolkodott. Ez a gondolatnenet vezettet oda, hogy a globalizálódó világban ott vagyunk, ahol vagyunk.
Mindég is fájt a madzsar dzsentrinek, ha a köznép tanulással akarta elfoglalni magát. Amíg tudatlana nép addig lehet korlátlanul befolyásolni. Ez így kényelmes. Aki használható munkaerőt akar alkalmazni, kénytelen lesz az Afrikából bevándorlók között keresni.
@kvasztics47: Elárulok neked egy titkot. Nem vagyok vallásos. És nem is igazás érdekel az emberek vallása. De nem is fogok senkiről csak azért bármilyen elmarasztaló véleményt mondani mert ez így van. Felőlem lehet bárki keresztény (akár katolikus) vagy zsidó. Tök mindegy. Arra vagyok kiváncsi amit csinál.
@gerywood: nem is vágyom rá, egyébként pedig rajta vagyok a listájukon, mert a manyup-pénzemet sem adtam oda :o)
@Gábor2000: Na ezek a példák kellenek, meg kell nézni, ők hogy is csinálják(ták), és ebből kell építkezni itt is, és akkor még mindig bukó lehet az egész, mert hát a magyar társadalom morálja, és színvonala, fényévekre van a finneknél rosszabb helyzetben lévőktől is.
@Zabalint: Ha már említed az integrációt, az pl. az első FIDESZ-kormány legnagyobb tévesztése volt, ahol orvosegyetemet vontak össze valami mással, az meg külön gazdasági katasztrófa.

A létszámfelvizezés Pokornitól Magyarig terjedő folyamatos ostobaság volt.

Másoknak: Rózsa nemcsak Rózsa, hanem egy vele dolgozó csapat is volt.

Mi annyit látunk ebből, hogy a FIDESZ-nek semmi se jó, de a működésről fogalmuk sincs...

Nem is működik semmi...
@Gábor2000: Ezt a sok sületlenséget egyedül hoztad össze, vagy segített valaki? Amúgy igazad van. Poki papa valóban bigott kommunista, aki Pákozdi álnéven futott, és köpött. Így aztán nem csoda, hogy a kis Zolika is kommunista, mi több liberális. Ugye te is így gondoltad? :))
@magpie65: :D ohhh te dezertőr, idegenlelkű, nemzetrontó stb-stb.
@Lajos bacsi:
Őszintén szólva én ugyan nem tartom hozzáértőnek Hoffmann Rózsát, de az kezdetektől fogva borítékolható volt, hogy a Fidesz le fogja váltani, és mindent rá fog kenni, azt is, amit majd ezután fog a Fidesz csinálni. De a KDNP egyébként is csak báb.
@kvasztics47: Hazudtol az kérem, még mindig.
@kvasztics47: Ha majd mindenkinek lesz diplomája, az nem azt jelenti, hogy okosabbak lettünk. Az csak annyit jelent, hogy az a diploma nem fog érni semmit sem.
Óriási a felsőktatásba bekerülő diákok lemaradása a húsz évvel ezelötti helyzethez képest. Ez tény, ezen nincs mit magyarázni. A gyerekek fele nem tudja összeadni a tört számokat.
A diszkalkulációval kűzdő gyerekeknek többletidőt kell biztosítani a vizsgákon valami iszonyúan félreértelmezett egyenjogúság jegyében !
Azhelyett, hogy eltanácsolnák valami olyan irányba, ahol valóban érvényesülhet !
@Gábor2000: Van egy mondás: Ha mogyoróval fizetsz, ne csodálkozz ha majmokat kapsz.

Az összes probléma gyökere a pedagóguspálya egyre csökkenő erkölcsi és anyagi megbecsülése miatt fellépő nagyon durva kontraszelekció. Ma a pedagógusok legalább fele alkalmatlan a pályára.

Úgyhogy én nagyon is egyet tudnék érteni egy alapos rostával, de akkor a jókat tessék baromi jól megfizetni! Csak így lehet újra vonzóvá tenni a pályát, és ezen keresztül sikeressé az oktatást.
@Zabalint: Nézd, lehet vitatni Rózsát, összes szögletességével, számos felesleges dolgával.

De azért egy röhej, hogy Magyarország miniszterelnöke azzal játszadozik, hogy két, általa nem kedvelt oktatáspolitikust (?)egymással szemben szívat.

Pokornit alternatív koncepcióra kérte fel titokban, majd Hoffmann mellé állt, majd nem állt Hoffmann mellé.

Pokorni nem akar miniszter lenni, Rózsa és csapata nem megfelelő.

Minek ez a kutyakomédia?
@Zabalint: "Erről valami forrást is tudsz mutatni?"

Megerősítem. Lehet hogy a sajtóban nem jelent meg, de ez a terv.
A helyzet ennél egy kicsikét bonyolultabb.

Orbán az EU-elnökség végéig nem fog semmilyen kormányzati személyi lépést megtenni. Ez még tíz nap, utána már lehet beszélni róla. Jó téma is a nyári uborkaszezonra.

Amennyiben Hoffmann mégis távozna, akkor is kérdés, hogy megmarad-e egyáltalán a NEFMI. Ezt a mamutminisztériumot nemhogy egy egykori SOTE-rektor (az egyetem méretében van akkora, mint a minisztérium), de egy szuperpolitikus sem tudná rendesen vezetni.

Egyáltalán nem lepődnék meg, ha kettébontanák egy Egészségügyi és Szociális, valamint egy Kulturális, Oktatási és Sportminisztériumra. Előbbinél maradhatna Réthelyi (így kivennék a kezéből a kulturális területet, megoldva az operakérdést), utóbbinál meg találhatnak valakit.

Persze ez csak egy gondolatjáték és bőven lehetséges az is, hogy ebből semmi sem jön be.
@kanoc: Egyedül, de látom te nagyon okosan hozzászóltál. Őszinte részvétem, hogy csak ennyire tellett.
@kvasztics47: "Aki használható munkaerőt akar alkalmazni, kénytelen lesz az Afrikából bevándorlók között keresni."

És ezen nyilván úgy lehet segíeni, ha tízezer büfé-ruhatár-kommunikáció szakost képezünk egy évben vegyészmérnök és kémiatanár helyett, igaz? LOL...
@Ordnassac: Tavaly látható volt, hogy ez a NEFMI így kezelhetetlen szar lesz.

Csak van valaki, aki mániákusan centralizál...
@Lajos bacsi: "A létszámfelvizezés Pokornitól Magyarig terjedő folyamatos ostobaság volt."

Nono, az felsőoktatás létszámexpanziója már a rendszerváltás után elindult...
@Zabalint: Ne haragudj már, de ha nem ismered a számokat én nem keresem meg neked. Vagy elhiszed, vagy utánanézel, én tudom, hogy így van.
@zulu: Akkor még ifjú voltam és bohém:-), valóban akkor kezdődött az emelés.

Aztán kicsit felgyorsult.
@Lajos bacsi: Ez jó kérdés, ez megint a szokásos "hosszútávú" gondolkodás a vezértől, simán és egyszerüen: oszd meg és uralkodj, de hogy már házon belül is csak a církusz megy, na ez szolgálja még jobban a hanyatlást és a kontraszelekciót. Ez egyenes út a társadalom értelmiségi rétegének az elüldözéséhez, és marad a dudva és a muhar, de legalább az ország narancsfényre derül....
Na de kérem Hoffmann asszonyság ne találkozgatni tessék, hanem emelt fővel távozni, ha már valami nem megy. Továbbá valamiért Jack Sparrow-tól jutott eszembe egy kis idézet ide: "Az idő pénz és én nem hagyom, hogy lopjátok a pénzt!"
@Cirbi: Nem tud mást, mint lebegtetni és sunnyogni...
@jack.corussi: Ez a kulcs: lemondtam, Viktor, szevasz.
@kerenszkij: Zsenikém, lengetheted nekem a PISA felmérést meg hasonló nyalánkságokat, de szerinted mikor volt jobb az oktatás: 1910-es 20-as 30-as években, amikor "tömegével" (nyilván relative értendő) képeztek ki olyan "béna" embereket, mint pl. Teller Ede, Szilárd Leó, Neumann János, Szent-Györgyi Albert, vagy most, mikor azt sem tudom hogy fogjam a fejem a sok hülye hallgató láttán (igen, tanítom/tanítottam őket, szánalmasak)? Én tökéletesen meg lennék elégedve egy olyan szintű alapoktatással (középiskoláig bezárólag), mint ami annak idején volt, és ha ehhez körmös kell, akkor jöjjön! És ha az én gyerekem kapja, nem rohanok azonnal az ombucmanóhoz, hanem otthon még le is cseszem mert rossz volt.

Tudod, a hatékony oktatás nem demokrácia, hanem diktatúra; 10 évessel nem lehet megértetni, h jó neki, ha tanul.
@Lajos bacsi: ebben egyetértünk.

A kérdés itt az, hogy ha marad a NEFMI, akkor ki veszi át az oktatási területet? Pokorni államtitkárnak nem megy. Mondjuk ott van a jobbkeze, Sió László. Azonban az is kérdés, hogy OV áttér-e a Pokorni-féle oktatáspolitikára.

Amennyiben szétdobják a minisztériumot, akkor is kicsi az esélye Pokorni miniszterré válásának, viszont akkor találni kellene valakit.

A másik minisztériumi félre is, ha nem marad Réthelyi. (Titkos favoritjaim erre az esetre Tulassay Tivadar jelenlegi SE-rektor.)

Persze most csak találgatok.
@Ordnassac: plusz Pesti Imre fővárosi kormánymegbízott, ő lemaradt. Bár neki kisebb esélyt adok.
@Bélus___: Köszönöm kedves szavaidat.
4 valóban nagyszerű embert tudtál felsorolni, de remélem azzal tisztában vagy, hogy jelenleg is számtalan magasan jegyzett magyar kutató, matematikus, és orvos dolgozik neves külföldi egyetemeken, kutatóintézetekben...stb. akik mondjuk a 40-45 éves korosztályba tartoznak, és nem körmössel nevelték őket 1910-ben...
Sztem sem kell OM-hoz rohanni minden fisz-faszságért, ebben egyetértek. Azt nem értem miért nézel hülyének? Mert nem szeretnék 1910-ben élni? Gondolom te azt hiszed, ha akkor élnél, akkor is egyetemi tanár lennél. Hát nem biztos barátom. Sztem ne sírd vissza azt az időt.
Stílusod alapján remélem nem fogod a gyerekemet tanítani. És nem azért mert féltem a szigorú tanároktól...
@Bélus___: Valaki emlegette itt a finn oktatási rendszert, mint pozitív példát. Mit gondolsz, üthetik ott a gyereket? Elárulom: kurvára nem, ehhez képest elég képzettek, felnőttfejjel is tudnak tanulni, váltani, rugalmasak. nyilván a körmösök miatt lehet. Sztem a Tellerék példája pont arra jó, hogy ezzel is azt bizonyítod, egy tehetséges/zseni, még a szar porosz rendszer ellenére is zseni marad, nem pedig a merev hierarchikus rendszer érdeme, max. 1-1 igazi pedagógusé.
A Dunántúl nyugati szegélye a gyerekeit Ausztriába küldi iskolába, sőt óvodába. A sógoroktól külön iskolabuszok jönnek át a gyerekekért. Az osztrák alsó és középoktatás européer alapokon több nyelv tudására helyezve a hangsúlyt tematikusan oktat, az életre készít fel, a boldogulásra a nagyvilágban bárhol. Nincs trianon siránkozás,nincs a múlt állandó elővakarása, őseredet és ehgyéb faxság,és semmi ami a mult fényezésének hamis posványos iszabtengerébe rántaná vissza az oktatást és a fiatalokat.
Egyszerűen reálisak és világosak a céljaik.
A családból, rokonságból 9, az ismeretségi körből 7 gyerek tanul kint. Vannak akik kisiskolásként kezdtek és már érettségiznek.
Biztos hogy még mindig az ilyen Hoffman és egyéb kísérletezgető idiótáknak kell a kezébe adni az oktatáspolitikát?
Lemond?
Na ne mond!
Csak lebegtet? Na ne már!
Doktor Harrach még mögötte áll!

Pápuszi, kártékony hivatalnok!
Kár volt a reformod kiagyalnod -
hamvába holt, elvetélt!
A nép egyszerű gyermekét
oktassa más szépre, jóra -
ereszd magad szélnek, Rózsa!

Drukkoljunk Hoffmann Rózsának!
www.facebook.com/pages/Drukkoljunk-Hoffmann-R%C3%B3zs%C3%A1nak/153440774729026
@Bélus___:
Nekem volt olyan tanárom, aki ütötte a gyerekeket. És tudod miért? Mert olyan béna volt, mint pedagógus, hogy máshogy nem bírt fegyelmezni. A jó tanároknak nincs szüksége erre az eszközre.
@drover(fanyul társa):
"rokonságból 9, az ismeretségi körből 7 gyerek tanul kint", azaz, "a Dunántúl nyugati szegélye a gyerekeit Ausztriába küldi iskolába, sőt óvodába"...

Vicces vagy.
Hoppá, mégse fogadták el a lemondását. Vagy ez csak valami fidesz kavarás?
ost a korábbi kommentekben feltett támék közül többre is kifejteném a véleményem:

1.: Ezt a népszaazás-t a Fidesznek nem is kell megtorpedóznia már a választási bizottságnál. Elég egy ügyes kampány , és a hagyó féle százmilliókat, meg a tanácsadói szerződéseket felemlegetni, és máris az összes fideszes jobbikos meg talán valamennyi bizonytalan is elmegy szavazni, lenne kapásból kb 2,5-3 milló ellenszavazat.
A rendőrök miatt pedig sokan amúgy sem szimpatizálnának egy ilyen kérdéssel.
És amúgy mivel Németországban, és az USA-ban is 60 éves koráig dolgozik a rendőr, plusz ezek a kommendósok kb 32 évesen nyugdíjba mennek, ezért a tarsadalom naygrészét itt ponthogy írritáljak a megvédeni szándékozott tagok.
A tazóltóknál, pedig abba kell belegondolni, hogy amikor mondják a 60 éves tűzoltó ugrál szöveget,
akkor mellé az is igazság, hogy a tűzoltók egy része ponthogy csak a berendezéseket állítgatja, összeköti,háttérből nyújt segítséget, ezt a kört az 50-60 évesek kitölthetnék.

2.: Most már tényleg jobb lenne a 2006-os elkúrónak más pártot alapítania, mert az MSZP vele már nem lesz versenyképes. Híába csökkent a Fidesz népszerűsége, az MSZP nem képes új szavazatokat elhódítani, az összes szavazó közül az elmult kb 2 évben már a 15%-ot se tudja átlépni.
Ez annál is inkább surgetőbb, mivel az MSZP fő szvazóbázisa azok, akik 1940-től-60-ig zszülettek, és nosztalgiájuk lehet a rendszer iránt. A maygar átlagéletkor alapján ennek a rétegneka nagy része "kihal" a következő 20 évben, így most már minden választás között az MSZP 200-250 ezer potenciális szavazót veszít. Ezzel szemben a határon túliak révén a Fidesz nyer 400ezre potenciálsi szavazót, a két választás közötti 400-500 ezer fiatal nagyrésze Jobikos és Fideszes, esetleg LMP-s. Az MSZP győzelmi esélyei így 2018 környékére már kb a nullával lesznek egyenlőek, ha csak Orbánék alatt jó lesz a világgazdasági helyzet, és enyhül a munkanélküiség valamelyest.
Így egy jó ideig demográfialaiag az utolsó olyan pillanat, amikor nyerhet az MSZP, az kb 2014-lesz.

3.: Az LMP egyes kérdései rendkívül demagógak annak fényében, hogy az EU minden vesenyképes országára jellemző, hogy a segély/nyugdíj nem haladja meg az előtte lévő állapotban volt kereset 60%-át. Egy országot ismerünk ahol 95%-volt, ez az állam mára a rekordcsődkockázatoka döntögeti, és a Portugálok,Spanyolok,Olaszok sincsenek jól, náluk is rekordmértékűek a gazdaság nyugdíajterheti.
Angolszász országoknál pedig tipikusan 30-40%!, pedig kurva gazdagnak tűnnek.... szerintem inkább sokkal szigorúbba gazdálkodnak mint mi, meg sokkal nagyobb része megy a pénznek K+F-re, befektetésre mint nálunk.
Rokon USA-ban lakik, az átlagkereset ott kb 50ezer dollár évente, ő mennyiből jön ki? 17 ezerből. Egy évre!
Mondjuk itt nyilván figylembe kell venni, hogy a kisnyugdíjasok a gázdíjak, és az emelkedő élelmiszeárak miatt már néha a fagyhalál szélén vannak.
Egyszerűen egy állam nem engedheti meg, hogy a jövőjét elosztogassa. Most jöhettek azzal, hogy az állam nem egy cég, az embereknek élniük kell valamiből,de az állam politika, ami nem hatékoyn , és mindent támogat segélyez, csakazétis alapon működik, azt szocializmusnak nevezték, és megbukott.
Egy állam egyszerűen nem engedheti meg, hogy a költségvetési hiánya minden éveb nagyobb legyen mind a gazdasági növekedés. Ez egy olyan hatékonysági szabály, ami nélkül hosszú távon csőd következik.
Átmenetileg fennálhat pld: a gazdaság stimulálására,
de az hogy tartósan a GDP arányos növekedés és költségvetési hiány különbsége negatív, az azt jelenti, hogy nem hatékoyn amit tezsnek, elbaszzák a pénzt, és csőd felé robogunk. Ez volt minden évben 2002-től. Egy hatékony gazdasági stimulációnak már 2-3év utána látszania kellet volna a növekedésen, ehhez képest az 2004-től kezdve folyamatosan csökkent a hiány fenntartása ellenére: egyszerűen a legjobb szándékot feltételezve is nem értettek ahhoz hogy mit csinálnak.
Az ilyen poltiika pedig nem folyatódhat, mert ha mindig szétosszuk ami van, és nem növeljük vele a gazdaságot, akkor az nem növekedésbe, hanem megszerításab és elmaradásba vezet állandóan.

Ehhez képest a hoffman féle elkúrás egy felnaygított úgy, amivel elterelika figyelmet a fenntratható költségvetés megteremtéséről, az MSZP belharcairól, és az MSZP-s börtönfrakcióról.

A tételek azért tűnhetnek fúrcsának, mert egy másik blogba beszúrtam ugyanezt, és nem javíom át a kommentelés menetének megfellően, mert a megállapításaim, itt is érvénysek és elgondolkodtatók.
A Hoffmann-Pokorni vita, amely szakmai és egyben személyi sértődöttségen alapul, az egyik jele annak, hogy a FIDESz-KDNP koalíción belül igen komoly feszültségek támadtak az év első hónapjaiban.Hírek érkeztek a Siófokon megtartott frakcióülésről, melyek szerint a KDNP ultimátumot adott a FIDESZ-nek. E mögött az látható, hogy a KDNP - bár szeretné önmagát bizonyos alapkérdésekben függetlenként feltüntetni- ennek viszont nem ad teret a FIDESZ.Orbán Viktor az egyik felszólalásában azt közölte: A FIDESZ-KDNP koalíció olyan, mint a CDU-CSU, így csak két lehetőséget lát a jövőre nézve, vagy szövetségként együttműködnek, vagy felmorzsolódnak. A KDNP-nek adott posztok vezetői: Semjén Zsolt, Harrach Péter, Jávor András, Soltész Miklós, Szászfalvi Bence, Hoffmann Rózsa, Simicskó István, Rétvári Bence így jelenleg azt teszik, amit a FIDESZ követel tőlük. Az eddigi, egy éves kormányzati tevékenység antidemokratikus módja, a középosztály nagy részének erőteljes életszínvonal romlása,az Alkotmány szűkítése,az emberi jogok megnyirbálása a KDNP soraiban igen erős feszültségeket okoz. Robbanásig feszült a helyzet tehát a FIDESZ-KDNP együttműködésben, melyet igyekeznek titokban tartani. Függetlenül attól, hogy Hoffmann Rózsa marad-e a posztján, vagy egy másik KDNP-s oktatásügyi államtitkárt választanak meg helyette, ez a fennálló feszültség kimenetelése nem lesz döntő hatású. A FIDESZ nagyon jól tudja, hogy a költségvetés helyzete sem az oktatásügyet, sem az egészségügyet, sem pedig a szociális biztonságot nem képes kellőképpen dotálni, miután a kormány működésére szánt óriási kiadáshalmazt nem sikerült jelentősen csökkenteni a Matolcsy féle gazdaságpolitikával. A társadalmi ellenállás pedig egyre nő a kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban, így közeleg az az idő, amikor a KDNP - hogy mentse magát - szakítani fog a FIDESZ kormánypárttal, a FIDESZ erre az esetre pedig alkalmazni fogja azt a megoldást, hogy létrehoz - az FKGP-hez hasonlóan- párton belül egy KDNP-s tagozatot, s lehet, hogy egyes KDNP-s jelenlegi vezetők a jövőben " átigazolnak" a FIDESZ-be.
@magpie65:
1. A kérdés, hogy jó-e a gyereknek, ha 3 éves korától oviba megy. (Tudok érveket pro és kontra, nincs kialakult álláspontom.) Ha szakmai a vita, ez a kérdés, a szükséges infrastruktúra hiánya az másik kérdés.

2. Jelenleg elég nonszensz a helyzet, főleg értelmiségi családok addig húzzák a beiratást, amíg csak tudják: sokszor semmi köze a gyerek iskolaérettségéhez. (Egy példa jut eszembe, egy sporttevékenységre tanítottam a gyereket, mesélte, hogy még nem megy iskolába, majd csak egy év múlva. Közben mind pl. nyelvi készségekben, mind koncentrációban, feladatvégrehajtásban bőven túl volt az iskolaérettségen, abban a hónapban az egyik legjobban figyelő gyerek volt a kb. 50 bd 4 és 10 év közötti közül, amelyikkel foglalkoztam...) Azért az elég valószínű, hogy kicsit is normális családban a gyerek 6 éves korára eléri az iskolaérettséget, a többiek. Persze 7 és fél évesen több esélye van kiemelkedni a 6 éves és 3 hónapos többi gyerek közül...

3. A kommandó kicsit talán erős, az hogy valaki felzárkóztatóba kerül csak akkor hátrány, ha az csak elkülönítésre van és nem lehet belőle kikerülni fél-egy-két év alatt. Amennyiben a felzárkóztató tényleg felzárkóztató, akkor annak sokkal több értelme van, mint a jelenlegi rendszernek, ahol csak beszórják ezeket a gyerekeket a jobbak közé: ők azért flusztráltak, mert érzik a különbséget, a többiekkel meg nem lehet haladni. De az egész felzárkóztató-kérdés ennél sokkal mélyebb társadalomlélektani okok miatt nehéz: itt sokkal fontosabb színlelni, hogy minden rendben van, mint önmagunknak bevallani, ha valamiben esetleg gyengébbek vagyunk. Ha a gyereket fel kell zárkóztatni, az szinte tragédia, mert akkor biztos idióta, pedig csak lehet, hogy fel kell zárkóztatni: az elején speciálisan kell vele foglalkozni, hogy később normálisan haladjon és ne kelljen túlkompenzálnia, mint a szerencsétlen szüleinek.

4. Szerinted, aki 15-16 évesen magától (ill. a családjától) nem marad bent az iskolában, annak a melegedésen kívül milyen előnye származik ebből? Pláne, hogy az ilyen nehezen kezelhető gyerekek kezelésére semmiféle eszköz nincs és ha lenne, az ellen is bőszen tiltakoznátok. (Mert frusztrálja, ha kiküldik a folyosóra.) Az ilyen gyerek csak teher az egész oktatási rendszernek, gyakorlatilag a tanárokat kényszerítenek eszközök nélkül egy rendészeti kérdés megoldására. Ott tartani ezeket a gyerekeket kibaszás az iskolával, kibaszás a tanárokkal és kibaszás az összes többi gyerekkel.

5. Fideszkormányos arrogancia. Mondjuk azokkal a rektorokkal egyeztetni, akiknek a tervek szerint megszűnik az intézménye nem tűnik túl bonyolult és logikus érveket logikus érvekre halmozó vitának. :-) Mondjuk én már Bokros terveiben sem szerettem ezt az intézmény-szám fetisizmust, csökkenti az intézmények közti versenyt, de növeli az oktatói karban a nepotizmust. ;-)

6. Örülök, hogy egy valamilyen Kht. által valamiért összedobott tantervben ugyanúgy benne van Arany János, mint Hoffman Rózsa elképzelései szerinti Nemzeti Tantervben. Más tanulsága van ennek a történetnek?

7. A fideszes politikusok Pokornival az élen folyamatosan fúrják Hoffmant. (Belebeszélt már Kósa is, Matolcsyék is szeretnének pénzt kivonni az oktatásból, ami persze általában semmiféle szakmai alapon letett tervvel nincs összhangban.) Pokorni politikailag erősebb Hoffmannál, így aztán a szakmai érvek nincsenek ebben az ügyben, Hoffman népszerűtlenségét is részben a Pokorni által a sajtóban bedobott tendenciózus félinformációk okozzák.
@Gábor2000: Hát az meglátszik rajtad, hogy az oktatás a békasegge alatt van, mint a színvonalod.
@bgp:

Csak az történik ami szokott: Orbán Viktor Szijjártó szájával megmondja, mit szeretne érezni és gondolni a másik.

Rózsi néni nem kapta meg a leszállókártyát a szopórollerről. Nagyobbik baj, hogy ezzel az oktatás se.
@Gábor2000: Ezért megy neki a Corvinusnak, az AKG-nak, a Janikovszkynak?
@Gábor2000: Hát ha már elkészült azért illene ezt a közoktatási és felsőoktatási törvényt közzé tenni, elfogadni, bevezetni..stb.
De ahhoz konkrét kiforrott tervek kellenek.Az ötletelés nem vezet sehova.
Másrészt én csak azért érzem ezt aggályosnak, ezt a fejetlenséget, mert mégiscsak a jövő nemzedékéről van sz. Vagy ez túlzott demagógia?
ANNAK A SOK HÜLYE GYEREKNEK TELJESEN FELESLEGES ISKOLÁBA JÁRNIA...
süti beállítások módosítása