Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: index.hu/gazdasag/2024/12/01/vitezy-david-lazar-janos-mav-volan-szekhaz-iroda-kopaszi-gat-budapart... (2024.12.01. 17:19) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.06.13. 06:07 Fabius

Orbán és a döglött halak

Címkék: fidesz orbán viktor nárcizmus

Szombat óta nézegetem ezt az interjút. Pontosabban szombat óta nézegetem és várom, hogy valaki megcáfolja, hevesen leanyázza, bullshitnek, vagy akár szocialista összeesküvésnek minősíti. Az nem lehet, hogy Magyarország kormányfőjén kiütközzön a jel, és skarlát betűként virítson a nemzetközi sajtóban megtorlatlanul. Vagy de, létezik, és akkor mi születtünk valami érdekes és furcsa helyre, ahol a kormány fejének nyilatkozata felveszi a versenyt az OPNI udvarán monológot szavaló ügyeletes Napóleon képzelgő kényszerképzeteivel.
A nyugat jó, ha tudja, hogy minálunk csak a döglött halak úsznak az árral, a szabadságharcosként indult Kedves Vezetők meg nem. Ők megedződtek a harcokban, és a mai napig kizárólag szabadságharcként tudnak a politikára gondolni. Legyen az adósság vagy szocialista ellenség, leigázandó nyugdíjpénztárak vagy kicsinyes bosszúból felszámolt Költségvetési Tanács, mindegy: a szabadságharcot vívni kell, különben sose vész kard által, ki kardot ragad.

Ő nem autoriter személyiség. Magyarország legfelső irányító testülete a parlament, aminek ő maga is alá van rendelve. Az egyesszám első személyben tett kijelentések is nyilvánvalóan az alárendeltséget hivatottak illusztrálni:

- Csak olyan kinevezéseket hajtottam végre, amihez jogom volt.
- Olyan emberekkel akik tönkretették az országot nem kívánok együttműködni.
- Egy ponton terjesztem ki a kétharmados törvények körét.
- Nem csinálok titkot abból, hogy megkötöm a következő kormány kezét. Nem csak a következőét, hanem a következő tízét.

Igen, ez mind Orbán Viktor, egyszemélyben, egyedül. Fidesz nélkül, kormány nélkül, a mi nárcisztikus zsebterminátorunk. Freud most valahol röhög egy felhő szélén, amint a saját nagyságától megrészegült Viktorunkat nézi, ahogy az éppen a szépséges tükörképét ölelgetné a politika mocsarának tenyérnyi víztükrében.

Csak nekünk nincs okunk a vidámságra még három évig. "Visszatértünk a pénzügyi piacokra, ahol nincsenek politikai előírások. Másként fogalmazva egy fűtött istállóból kimentünk a szabadba, ahol hideg van és metsző szél. De ilyen a szabadság". Még másképp fogalmazva ilyen az a szabadság, ahol 30 évre 7% kamatot fizetünk a kibocsátott államkötvényeinket megvásárlóknak, és cserébe makkoltatott mangalica módjára vagyunk kibaszva az erdő szélére kaját guberálni.

De van egy rossz hírem Viktor. Nem, hogy a következő tíz kormány kezét nem fogod megkötni, de még a téged leváltókét se. Ugyanis amíg az új alkotmány alapvetések fejezetének B cikk, 3. pontja szerint is a közhatalom forrása a nép, addig sima feles többségű győzelemmel és egy népszavazással máris viheted magaddal az életművedet, és kiszögelheted a felcsúti pajtába mementónak.

Barátkozz össze a gondolattal. Hisz a döglött halakat elviszi az áradat.

541 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr552979465

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán és az események 2011.06.14. 20:04:27

 Kétrészes cikket terveztem a politikai napirendről, aztán Orbán hétvégi nyilatkozata a tízkormánykézmegkötésről és a halakról közbeszólt, de csak a későbbi megállapításokat erősítendő.Szóval Orbán Viktor valamiről valamit mondott, ami esemény, hi...

Trackback: Egyoldalú konszenzus 2011.06.13. 21:35:12

A miniszterelnök az osztrák Kronen Zeitungnak adott interjújában a következőket nyilatkozta: "Egy ponton terjesztem ki a kétharmados törvények körét: a gazdasági törvények terén. Nem csinálok titkot abból, hogy ebben a vonatkozásban megkötöm ...

Trackback: Cizellált politikai vita időközben 2011.06.13. 20:32:55

Juhász Oszkár, a Jobbik gyöngyöspatai polgármester-jelöltje azt állítja, hogy az időközi választásra szintén készülő Eszes Tamás, a Véderő parancsnoka verni kezdte vasárnap hajnali egyeztetésükön. A bilincselésnek ellenszegülő Eszest előállította a ren...

Trackback: A köpcös meg a labancbulvár 2011.06.13. 15:44:31

Azér fejlődik a mi köpcösünk, ezt nem tagadhattya le senki. Számszakilag legalábbis.Kezdetben volt ugye a három gyerek, három szoba, négy kerék. Utána meg ugye a hálószobába invitált öt nyugdíjas rendőr, hat rokkant, hét gonosz tűzoltó, nyolc katona, k...

Trackback: Súúúhanterz: Tényleg nem tud vezetni Orbán? 2011.06.13. 10:44:36

Orbán Viktor miniszterelnök úr a minap a TV2 aktív című műsorának vendége volt, ahol Michelisz Norbert autóversenyzőnek köszönhetően beülhetett egy igazi versenyautóba. A nem mindennapi élmény mámorában megdöbbentő kijelentésekre ragadtatta magát.&bdqu...

Trackback: Előre ittak a vasutasok a MÁV Cargo bőrére? 2011.06.13. 09:55:48

 Tudom, hogy áprilisban meglátogatta Gaskó Gördülősztrájk Istvánt a Kedves Vezető és a bratyizgatás közben olyan kijelentést tett, hogy elismeri a vasutasok követelést a MÁV Cargo privatizációjából való részesedésükre. Igaz, biztosra nem ígérte me...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eperjes is segíti a ezermilliárdokra számító adósságcsökkentő alapot.

Ebben az évben 500 milliárdra számítanak.

Az alap irányító testületének vezetője arra a kérdésünkre, hogy az április végi indulás óta mennyi pénz gyűlt össze és az év végéig mennyit vár, azt mondta: eddig 356 befizetőtől több mint 37 millió forint érkezett be a számlára. Hozzátette: Én idealista vagyok, arra számítok, hogy az év végéig 500 milliárd forint gyűlik össze, ennek érdekében ősztől országjáró körútat tervezünk, amelynek során igyekszünk meggyőzni az embereket és vállalkozókat, hogy járuljanak hozzá az alaphoz. Horváth akkor lenne elégedett, ha a kezdeményezés eredményeként a következő években összesen 2000 milliárd forint gyűlne össze.

Az igazság:

1. Orbán Viktor nem fizetett be, és családja sem.
2. A 37 milliót osszuk el 15 millió magyarral = 2 forint 46 fillér
3. A 37 milliót osszuk el 9,5 millió honi magyarral = 1Ft 50 fillér
4. A 37 milliót osszuk el az állítólagos 2,8 millió magyarral = 13 forint 21 fillér (Ez lenne a 2/3)
5. Az igazság 356 befizető!
@truegrit: Lehet szórakozni a társadalombiztosítással (nyuggerek nyugdíja, lepukkantásra itélt egészségügy, kényszermunkatábor a munkanélkülinek), de ez hosszabb távon súlyosan improduktív lesz.
Akinek eddig még bevallott jövedelme volt az előbb-utóbb rájön, hogy a semmiért nem érdemes járulékot (és ezzel együtt adót)fizetni. Jobban jár ha az állami "gondoskodást" megkerüli. Pótlólagos haszon, hogy így a Fidesz haveri tagozatának is kevesebb jut az adófizetők pénzéből, így kénytelenek lesznek egymás torkát harapni a koncért.
Az Orbán kurzus elemeire cincálja szét a társadalmat, miközben fújja hazug énekét a nemzeti egységről. Akkor járunk jól, ha minél előbb eltakarodnak, akkor az ország talán még megmarad.
@kirsten: Nem, hogy nem Orbánék fognak nyerni, hanem 20 évre be fogják betonozni magukat.
Az összes eddigi törekvésük erre irányul.
Alkotmány módosítás, ami szerintem még nincs teljesen készen, a határon túli magyarok választói joga.
@hagyma: nem kapom vissza. Mnyp-s vagyok. Azaz fizetem anyád nyugdíját, mert az ő befizetései nagy valószínűséggel már fel lettek élve. Köllött mondjuk lézerblokkolóra.
HÜLYE magyar NÉP ha most időben nem csinál FORRADALMAT sürgősen!!!!!
Addíg kell csinálni amíg a sok különböző társadalmi réteg elégedetlen. NEM SZABAD HAGYNI, HOGY EGYEDURALOM, DIKTATÚRA LEGYEN. Igaz a Diktatúrát csak MEGDÖNTENI LEHET Ma már nem elég !!!!! az ORBÁN TAKARODJ !!! El kell takarítani Őket!!!!
@Fabius: kedves fabius!

nem lehetne valahogy kihagyni lucernaböde ordenáré faszságait?

köszi

gattamorte
@nu pagagyí:
Már rájöttek sokan, és a folyamat gyorsul, lassan jön az ültdözés, és a keménykedés. A Zrt-nek kell a pííízz, a fijúúk nem nyugodhatnak, büntetések özöne eljövéé, és a fekete listák csak gyülnek és terebélyesednek vala.
A társadalom nagyon beteg már, önzés, kicsinyesség mindenhol, hitelesség, becsület, törvénytisztelet, szinte már nem is érzékelhető.

Ezt a züllést nem lesz könnyű kijavítani, érzésem szerint egy ember öltő is kevés lesz, addig meg a jóérzésű élni akaró gerinces embereknek /akik nincsenek idebetonozva/ marad a menekülés az országból, vagy a kibekkelés......
@nesze nektek két harmad...: mi van fotelforradalmárt!
csináld, ha akarod, menj utcára az elégedetlen emberekkel, csináld a ribilliót!
vagy csak dumálni tudsz? A "forradalmadat" is más csinálja meg helyetted?
@macamuca: " ki is ígért a "nyuggereknek" 14. havi nyugdíjat? "
Az a baj, hogy hazudsz. Egészen pontosan: "olyan gazdasági politikát kell folytatni, hogy akár 14. havi nyugdíjat is lehessen fizetni."
tehát nem igéret, hanem cél. és ha 14. havi nyugdíj van, akkor valszeg neked is jól menne a szekered.
mennyetek mind a büdös picsába rohadt hálátlan disznók, én bazmeg örülnék ha otthon élhetnék kurvaháziak
Fabiuskám, álmodozz csak! :) nemhogy 3 év múlva, de még 6 év múlva sem jönnek vissza majd a hazug, tolvaj ballib elvtársaid. most szépen szétcseszik az mszp-t, aztán fletóval az élen eltűnnek a mocsárba, mint az szdsz.
Varánusz! Van ánusz?
@kovi1970: kevered a neveket. a bukott miniszterelnök neve: Ferenc! el ne felejtsd, nehogy máshol is beégesd magad vele!
@Kőmíves Kelemen: "Ez a lassan növekvő táború többség várja vissza Bajnait a megszoritásaival együtt.
Mert ő kiállt, és azt mondta, hogy szar lesz, mindenkinek egy évig"
Bajnait Gyurcsány hozta be a politikába. Bajnainak nincs szervezett támogatottsága. A parlamentben szavazat többséget kell biztosítani a törvényalkotáshoz. Balközépen, most Gyurcsány a legésszerűbb politikus. Remélhetően sikerül neki a pártszavazással kiugratni a megélhetési aparatcsikokat, mint pl Szili Katalin és akkor egységesebb pártpolitikát tud folytatni az MSZP.
Akire, már lehet szavazni. Megváltóba új Jézis Krisztusba senki ne reménykedjen!
@ursus artos: értem. Most tehát olyan gazdasági politikát folytatnak, hogy majd, egyszer, lehet, hogy lehet fizetni plusz havi nyugdíjat. Addig is azon agyalnak, hogy hogyan lehetne megúszni a normál (=évi 12 havi) nyugdíjak kifizetését.
Értem.
@igényes:

Eperjes is segít elkölteni egy kis pénzt.
Mert nyilvánvalóan tisztes honorárium üti a markát azért, hogy az áldozatkész hazafi szerepét hozza, ha már a győri színház igazgatásától ármányos fondorlattal elütötték.
@thinker_: A roma származású minelnök hányszor is bukott? (a buktor)
@macamuca: akkor jó, ha érted, bár én meg azt nem értem, hogy miért gondolod azt, hogy a normál nyugdíj kifizetését meg akarják úszni?
", addig sima feles többségű győzelemmel és egy népszavazással máris viheted magaddal az életművedet"

csak az a baj hogy az érvényes népszavazáshoz 50% + 1 fő részvétele kell, ez meg utoljára 89-ben fordult elő, azaz ha a nápszavazáson múlik az alkotmány megváltoztatása, akkor jó sokáig így marad még.
@BKV reszelő: . "Jelenleg a legfényesebb minősítések ellenére is koldusok és segélyesek országa vagyunk, nincs termelő tevékenységünk,"
Mi akadálya van Magyarországon a termelésnek?
Nem akarnak dolgozni a magyarok?
Akkor, hozunk be Afrikából munkaerőt és majd lesz termelés.
Persze, ha az eladással is foglalkozna valaki akkor lehet, hogy lenne termelés is.
@Jaffar:

Ugyan. Nézz már után légyszíves, hogy az MSZP+SZDSZ bűnbandának bőven több képviselője volt, mint a teljes ellenzéknek együttvéve. Az egy dolog, hogy elleneznek valamit, az meg a másik, hogy ez az egyszerű többséges szavazásokon semmit sem jelent.

Egyébként az első Fidesz kormány szavazásai ugyanolyan arányban lettek elfogadva/elutasítva mint a két szoci kormányé, alig van különbség.

Szokásos baloldali toposz akarom mondani hazugság.
@Jaffar:

Bajnai hozzákezdett az mnyp-ék leépítésének, mert ők is látták, hogy ez az egész óriási belső államadósságot generál. Orbán egy-az-egyben azt csinálja, amit Kun János, a Bajnai-kormány egyik legfőbb gazdasági embere javasolt.

Persze egyszerűbb bután fröcsögni, mint értelmezni az mnyp-t mint az államot (azaz az állampolgárokat) lehúzó jól kieszelt csalást.
El kell zavarni Orbánt a francba,igazatok van.

Jöjjön végre a radikális változás,ki a sok élősködő féreggel az országból!
Vagy nem erre gondoltok? :)
@kvasztics47:

A termelésnek az az akadálya, hogy az előző kormányok által gonoszul kiötlött adórendszer olyan mértékben ellehetetlenítette a hazai termelő cégeket, hogy mindenki a sokkal könnyebben "adóoptimalizálható" szolgáltatás és kereskedelmi szektorokban vállalkozott. Ott pedig körbe-körbe kering a pénz és nincsen külső betáplálás.

Ezt nagyon nehéz lesz megváltoztatni, csak akkor fog sikerülni, ha a termelő vállalkozásokra valamilyen külön adószabály/ kedvezmény fog vonatkozni, persze piaci eredményértékeléshez kötve, nehogy ez is valami kiskapuvá változzon.
@ursus artos: a nyugdíjkorhatár emelése miatt (ez amúgy nem honi sajátosság, a csökkenő születésszám miatt elöregedő aktív (!!) létszám miatt szerte Európában egyre nő a nyugdíjaskorúak száma. Erre megoldás az, hogy emelik a nyugdíjkorhatárt = "még" nem kell nyugdíjat fizetni, hanem csak "majd". Kevesebb befizetőtől több kifizetést kellene teljesíteni, ez, ugye, nem megy. És bár a manyupban maradók mostani álláspont szerint majdan nem kapnak állami nyugdíjat, de azért a tőlük levont járulék 14 hónapon keresztül nem a manyupba megy, hanem állambá'hoz. Volt ugyan szó arról, hogy majd később kidolgozzák és közlik, hogy mikor-hogyan-stb adják vissza ezt az összeget, de valahogy azóta se hallani erről... A pénz most kell, visszaadni meg majd, egyszer, valaki, valahogy, mittudjákők/én).
Aztán: meglévő nyugdíjak visszamenőleges hatályú felülvizsgálata és átminősítése. Perpill első körben a rendvédelmisek kapcsán, utóbb a többieknél.

Mindez nekem nem arra utal, hogy a normál (= évi 12 havi) nyugdíjak kifizetésével semmi gond, azt simán teljesíti a kormány (bármelyik), nem óhajt "megszorítani" e téren is...
@macamuca: www.tmrsz.hu/hirek-aktualis/1594-ez-tortent-a-tmrsz-allaspontja.html

"A rendvédelmisek ne háborogjanak, mert utánuk a civilek jönnek, és ők sokkal rosszabbul járnak. A nyugdíj számítása változik „Pályán tartó nyugdíjrendszer lesz, senki nem akar elmenni nyugdíjba!”"

Konkrétan erre gondoltam (bár a többi is figyelemreméltó), egyenesen O.V. szájából elhangzó szöveg.

Szerinted?
A cikk egy óriási önellentmondás. Megvádolod az Orbánt, hogy egyszemélyű hatalmat gyakorol, majd közlöd, hogy a nép fölötte is uralkodik. Most akkor diktátor, vagy nem? Mindenesetre amíg a parlamentben 2/3-os többsége van az akaratának, ne vizionálj diktatúrát, mert közröhej tárgyává leszel. Mondd egyszerűen, hogy nem tetszik a politikája! A parlament és a nép Orbán Viktor mögött áll, te meg kinyalhatod.
Hörög a sok mocskos bolsi, ezt szeretem! Már megérte a zorbánra szavazni, ha ezeket mind agytolulás miatt elviszi a kaszás! :-DDDD
@orgoványi erdőjáró:

Ellentétben veled, nekik legalább van agyuk ami tolulhat! :-DDDD
"Isten azt üzeni, hogy mindennek következménye és súlya van; rá kell döbbenni, hogy nincs semmi, amit következmény nélkül lehet ígérni, tenni vagy elmulasztani - mondta Bölcskei Gusztáv református püspök a debreceni Nagytemplomban tartott pünkösdvasárnapi istentiszteleten."

Hallottad, Viktor, mit üzent a főnök..?
@Lucernaböde:
Tegnap olvastam, hogy kifejlesztettek egy új drogot Braziliában az a neve, hogy "rozsda".
Pár, hónap alatt totálisan leépíti a szervezetet, szó szerint zombi lesz az emberből. Te nem voltál véletlenül kísérleti nyúl ????
Az ilyen degenerált agyhalottaknak kell betelefonálni a Csintalan Vonalban műsorába, hogy mi - nem zombik - jól szórakozzunk. :))
Ott is van néhány aggymosott idióta - mint az Etelka nevű zombi -, még az előre megírt szöveget is csak nagy nehézségek árán tudja végigolvasni.
És még valami: aki nem Orbán faszát szopja az nem feltétlenül Gyurcsánybuzi. Én pl. igényes lévén nem mentm el szavazni !!! Jól tettem .......
A kritikákra, Fabius ingerült komment bejegyzései és fenyegetései egy nárcisztikus diktátorjelölt minden ismérvét magukon hordozzák... jellemző, h. fröcsög az Orbán szemében látni vélt szálkára, de a sajátjából kilógó gerenda cseppet sem zavarja. Szegény, hírnévre szomjazó blogger-majmocska... mélyebben kéne a vizekbe látni, mert csupán hordóban könnyű halat lőni.
@macamuca: igen, anyugdíj valóban nem egyszerű ügy, de:
1) a nyuggerkassza potyautasait ki kell szűrni, hogy a valóban nyugdíjasok valódi nyugdíját ki lehessen fizetni;
2) a "kit támogasson az állam" című műsor, most a három és több gyerekesekről vagy az azt vállalókról szól, azért, hogy húsz év múlva legyen aki dolgozik;
3) a manyup egy álomvilág, mert:
a) a majdani kifizetések rendszere kidolgozatlan;
b) az össznyugdíjnak, csak 25%-át adta volna;
c) az állami garancia miatt a csődbe menő kasszák tagjait kárpórólni kellene (márpedig biztos, hogy néhányan csődbe mentek volna, amikor fizetni kell);
d) a rendszer finanszírozásához hitelt kellett felvenni;
4) bizonyára vannak felülvizsgálandó nyugdíjak, többek között Biszku Béláé.
@global001: "Én pl. igényes lévén nem mentm el szavazni !!! Jól tettem ....... "
akkor miért hőbörögsz. nem mentél el szavazni, tehát a döntést másra bíztad.
de ettől még nem lettél eegy éleslátó, a sorok között olvasni tudó bölcs.
@Mikrobi:
Amit te írsz, az is ellentmondás:
- "2/3-os többsége van az akaratának"-akaratának- akkor nem tök mindegy mennyi az annyi, ha az akarata a döntő?
- attól mert valakinek nem tetszik amit művel ez a "szent" ember, attól még nem ellenség
- a parlament és a nép mögötte áll, erre csak ennyit ide másolok, hátha jelent valakinek valamit:D
"A párttal, a néppel egy az utunk, A jelszavunk munka és béke. Mi kommunista szívvel indulunk, És bennünk a népünk reménye. ..."
@hagyma: te nem amerikában laksz? A magyar belpolitikával azonban aktívan foglalkozol? Muhaha.
@sidorovich: Dude. Én nem ezt kérdeztem a "kollégától". Ha akarsz válaszolhatsz az eredeti 2 kérdésre ahelyett, hogy a szokásos "jobbos" (rofl) okossággal jössz.

Egyébként meg leszarom az mszp/szdsz nevü formációt. Szóval elég legyen már ezekböl a válaszokból. Felejtsük már öket és tessék egy kérdésre "Gyurcsány", "elmúlt 8 év" és a többi "jobbospapagájkommandó" szöveg nélkül válszolni!

Hja, itt megáll a tudomány, ugyi?
/facepalm
@ursus artos:
1+2: potyautasok+támogatás, gyerekszám: aki befizetett, az nem potyautas. Akármennyi gyereke van, netán egy gyereke sincs.
3: manyup: aki úgy döntött anno, hogy belép, viselje a következményeit. Ha bedől, ha nem dől be. (mármint amikorra nyugdíjat várna az egyén, nem befelé fizetne) Ahhoz képest, hogy szerinted (meg a kormány szerint) tuti csőd és tuti rossz, stbstb, sok helyen prímán működik, sőt, van, ahol most vezetik be. Egyébként érdekes felhangja van azért annak is, hogy miután itthon kinyírták a manyupot, elkezdtek hangsúlyosan öngondoskodásról beszélni (önkéntes manyup = az jó, sőőt, kívánatos : az oda befizetett, nem állami garanciás lóvékat nem fogják galádul eltőzsdézni pld Csányiék vagy a többi??), meg arról, hogy az alacsony nyugdíjjal rendelkező, ezért önfenntartásra alig képes szülő kérhessen szülőtartást (amúgy erre most is van jogszabályi lehetőség, tehát semmi újat nem mondanak, mindössze bedobták a köztudatba az egyébként nem túl közismert fogalmat: itthon a gyermektartás közismert fogalom, gyakran élnek vele, a szülőtartás vagy feleségtartás már nem annyira, mivel aki teheti, az egyébként is segíti szüleit, de jellemzőbb, hogy a szülők támogatják gyerekeiket, olykor erejükön felül).

Az öngondoskodás, illetve szülőtartás hangsúlyos emlegetése ilyen formában arra jó, hogy el lehessen mondani: no igen, mi szóltunk, hogy az állami nyugdíj nem lesz valami hű de sok. Ami viszont ellentmond annak, hogy aki jót akar magának, az farokfelvágva rohanjon vissza az államiba a manyupból, mert az állami a tuti_jó, a manyup meg tuti_rossz.

Sok ám az ellentmondás. Mármint ha valaki elkezd gondolkozni, adott témával kapcsolatban elhangzott különféle szövegeket összehasonlítani.
Ha nem gondolkozik, stb, akkor utóbb meg csodálkozik és káromkodik. Node ez is szuverén joga.
@macamuca: "1+2: potyautasok+támogatás, gyerekszám: aki befizetett, az nem potyautas."
Viszont a sok "rokkantnyugdíjas" az az.
" aki úgy döntött anno, hogy belép, viselje a következményeit."
Volt valami olyan, hogy vannak akikek kötelező belépni, meg ilyenek...
[i]"De van egy rossz hírem Viktor. Nem, hogy a következő tíz kormány kezét nem fogod megkötni, de még a téged leváltókét se. Ugyanis amíg az új alkotmány alapvetések fejezetének B cikk, 3. pontja szerint is a közhatalom forrása a nép, addig sima feles többségű győzelemmel és egy népszavazással máris viheted magaddal az életművedet, és kiszögelheted a felcsúti pajtába mementónak."[/i]

Hibás! ALkotmány vonatkozásában nem lehet népszavazást tartani.
@SvenH.: Nekünk ugyan nem fog tartozni senki!
@sujkos: jogászok vannak az ellenfelek között is, mindent lehet csak akarni kell, nem is tudom ki mondta ezeket ;)
@Jaffar:

Nem áll meg. Ha figyelmesen visszaolvasol, akkor feltűnhet, hogy éppen a Fideszt ekézed azzal, hogy idézlek:"aki az elmúlt 8 évben minden eszközzel és minden szavával akadályozta/ellenezte UGYANEZEKET A LÈPÈSEKET".

Na most itt jön a képbe az, amit írtam. Egy ellenzéknek sohasem az a feladata, hogy asszisztáljon az aktuális kormány döntéseihez, mert akkor azt úgy hívják, hogy nagykoalíció attól függetlenül, hogy egy vagy ellentétes oldalon ülnek a koalíciós partnerek. Az ellenzék feladata egy kormányzati alternatíva felkínálása a választók felé - ami nem szükségszerűen esik egybe a kormány döntéseivel, micsoda meglepetés.

Egy kormánynak viszont az, hogy tegye a dolgát. Ezért annyira érdekes, hogy az MSZPSZDSZ mégsem valósította meg azt, amit lehetett volna, annak ellenére, hogy a döntések 70-80% átment volna egyszerű többséges szavazáson.

Szerinted miért?
"- Olyan emberekkel akik tönkretették az országot nem kívánok együttműködni. "

Azért ezzel egyetértek. Én sem akarnék.

"- Nem csinálok titkot abból, hogy megkötöm a következő kormány kezét. Nem csak a következőét, hanem a következő tízét. "

Ez sem lenne rossz, ha csak az ilyen államadósság-témájú megkötések lennének... De kérdés, hogy Fidesz-módra lesz-e, hogy az egy normális intézkedés mellett lesz majd 5 faszság?

A Napóleon-szindróma meg messzire süt a fasziról. Sajnos nem ezt akartuk, de ki az, akinek megfelelt az előző banda?
@Jaffar:

Nagyon egyszerű példa: vizitdíj. Gondolom volt néhány jogász a ballib bűnbanda tagjai közül, aki pontosan tudta, hogyha berakják a vizitdíjat a költségvetési törvénybe, akkor nincs gond, mert a költségvetési törvény nem népszavaztatható.

Szerinted miért nem tették bele? Hmmm?
@ursus artos:
Biszku: az a gond, hogy nem néhány efféle őskövület nyugdíját (összegét) fogják felülvizsgálni és módosítani, a "civilek" kitétel nem rájuk vonatkozik. Hanem mindenkire. A szüleidre, szüleimre, a mostani összes nyugdíjasra. Ha a Biszkuhoz hasonlóktól teljes mértékben megvonják a nyugdíjukat, az nem oldja meg a nyugdíjkassza gondját. De ha mindenkire kiterjesztik pld visszamenőleges hatállyal az emelt nyugdíjkorhatárt, akár olyan formában, hogy amíg el nem érik, a mostani nyugdíjuk helyett csak csökkentett összegű járadékot kapnak (amiből aztán éljenek meg, ha tudnak = megpróbálnak "visszatérni a munkaerőpiacra", node mekkora esélyük van az elhelyezkedésre? esetleg egy kis feketemunka = befizetések nuku...), azzal már jókora summát lehet benntartani a kasszában. Mert a rendvédelmisekkel pont ezt lépték meg. Egy már érvényes nyugdíjat akarnak visszavenni. Nem a majd eztán nyugdíjba vonulókra vonatkozó szabályokat módosítják, nem. Visszamenőleges hatállyal a jelenlegi nyugdíjasokat is visszaterelni óhajtják a munkaerőpiacra. Oda, ahol picikét most is több az álláskereső, mint az állás. És ezen lényegesen az sem fog változtatni, ha mondjuk 100 ezer embert kirendelnek közmunkára, árokpartot gazolni, stb, mert bár dolgozni fognak és a minimálbér (vagy mifene) után járulékot is fognak fizetni, szezonálisan (tavasztól őszig, aztán ősztől tavaszig csak feleannyi létszám kell: decemberben ritkábban kell füvet nyírni, virágot locsolni, hó meg oly kevés van, hogy kisebb létszám is elég lesz), de ettől a munkától nem fog beindulni a gazdaság. Nem termelőtevékenység, ugyanis. A tiszta, rendezett település szép, a tisztaságot, rendet megteremtő közmunkás értékes munkát végez, de nem produktívat: a GDP ettől nem fog megugrani....
@sidorovich: Az ellenzéknek az is lenne a dolga, hogy konstruktív jelleggel alternatív javaslatokat nyújtson be, ha nem tetszik neki az aktuális kormány ötlete. A Fityisz nagyon nem ezt csinálta, amíg ellenzékben volt, csak fújoltak.
Bajnaiban az volt a szimpatikus, hogy kínosnak érezte az internacionálét, amúgy tényleg nem volt egy nagy reformer, olyanokat húztak meg amit tényleg nem bír el ez az ország válság nélkül sem...(még most is sok ilyen dolog van), de pl. ha nem csal az emlékezetem börtönt is zártak be amit azóta ki kellett nyitni...
@macamuca:

Ez így igaz de vedd figyelembe, hogy ez egy öngerjesztő kör: ugyanis munkát olyan helyre nem lehet vinni, ahol az emberek elszoktak a munkától. Egy beruházást elég alapos tanulmány előz meg, amiben szerepet kap a környék munkamorálja is. Nincs olyan külföldi befektető, aki link alakokra épít gyárat/üzemet stb.

Nem véletlen, hogy olyan alacsony fokú a bérmunka kihasználása ÉK-Magyarországon. Hiába a kedvező iparűzési adó, ingyen terület, ingyen bevezető út - ha nem jön be reggel dolgozni, mert lusta és link, akkor a hajadra kenheted.

Sajnos egy vagy két generáció teljesen vagy részben elveszett, a még menthetőket vissza kell terelni a munka világába, akár a közmunka árán is. Nincs más opció, a kézlegyintés+segélyről bebizonyosodott, hogy lerobbanáshoz, uzsorához, bűnözéshez vezet, ha a emberek dologtalanul lézengenek két segéylosztás között.
@ColT:

Sokszor megtették. Ajánlom olvasásra a parlamenti Naplót. Csak a tisztánlátás kedvéért:

www.parlament.hu/internet/plsql/internet_naplo

Ugyanúgy, ahogy a mostani ellenzék is megteszi. Ez a dolga. Azt viszont csúnya lenne számonkérni a kormányon, hogy miért nem használja fel ezeket a javaslatokat. Ő a kormány, ő dönt, saját belátása szerint. Ha nem jól dönt, akkor a következő szavazáson elbukik. Ennyi. A demokrácia nem azt jelenti, hogy a parlamentben konszenzus van.
Zorban Viktor monnnyon le!
@ursus artos:
rokkantnyugdíjasok: a másik posztban leírtam saját ismereteimet (Apósom kapcsán) a rokkantnyugdíjjal kapcsolatban. Az ál-rokiknak 2 fő csoportja van: az egyik négykarikás autóval közlekedik, szegény. Neki arra jó a státusz, hogy legyen legális jövedelme (tényleg, vizsgálta már valamikor az Apeh, vagy manapság a NAV, hogy hogyan lehet havi néhány tízezer ft.-ból efféle életszínvonalat létrehozni-fenntartani? Vagy csak az a lényeg, hogy a hivatalos jövedelem után kell-e és mennyi adót fizetni, az be legyen fizetve? ....), ha tehát felülvizsgálaton megvonják tőle a státuszt, keres valami más fedőjövedelmet (a rokkantosítás viszonylag egyszerű megoldás volt, node ha nem lehet, akkor lesz más).
A másik csoport jellemzően azokban a régiókban él, ahol (micsoda meglepetés!) alig-alig van munka, számukra tehát valamiféle fix jövedelmet jelent a státusszal járó havi pár tízezer ft. A pénztelenséggel együtt járó életvitel mellett nem is olyan nehéz egyébként olyan egészségi állapotba kerülni, ahol kisebb-nagyobb maradandó egészségkárosodás kialakul (keringés, alultápláltság, hiánybetegségek, vagy pld az ismét előtérbe kerülő tüdőproblémák /a megszüntetett kötelező tüdőszűrés meg csak ront a helyzeten/, ami ismét nem a tehetősebb réteg jellemző betegsége).
Utóbbi csoportba tartozóktól megvonva a rokkantnyugdíjat mi fog történni velük? Valószínűleg jövedelem nélkül maradnak, illetve "belépnek a munkaerőpiacra". Ahol van munkaerő, nincs munka. 22-es csapdája....
Rendben, nem a nyugdíjkasszából kellene gondoskodni ezekről az emberekről. De valahogy velük is kellene kezdeni valamit. Mert az ország keleti felében a mélyszegénység, a nyomor, az éhezés mindennapos. És nem csak a kisebbségieknél, ahogy azt sokan hiszik ("nem dolgozik, lusta, naná, hogy csóró!"-szöveg), hanem sokaknál. Próbáltam, azért tudom. Aztán költöztem, az ország másik felébe. De mindenki nem költözhet el.
Szóval, a rokik kiiktatásával nem oldanak meg semmit: ha 3-4-5 százezer embert egészségesnek nyilvánítanak, akkor ennyivel több munkanélküli lesz.
Munkahely mennyi lesz?
@sidorovich:
A kérdésemre még mindig nem kaptam választ.
A gyengébbek kedvéért (köztük neked is) felteszem mégegyszer :

Két kérdésem lenne csupán.

Kik akarták megvédeni a magánnyugdíjakat a választások elött?

Ha a szocik teszik ugyanezt, magyarul, lenyúlják a magánynyugdíjakat és azt államadósság visszafizetésére fordítják (a fidesz is csak azért teszi, mert nem tehet mást), akkor most öket élteted, mint nemzetünk megmentöit, vagy ez csak akkor nemes cselekedet, ha viktor teszi?

Tessék válaszolni. Mégegyszer leírom :

LESZAROM A SZOCI/SZDSZ PÀRTOT, szal ne gyere velük, mint ellenpéldával. Érvelni tessék és ne vádaskodni. Köszönöm.
@lobster thermidor: jah, csak az a baj, hogy a seggükben hordják és mogyoró nagyságú! :-DDDD
A probléma az hogy nincs alkalmas kormány.
Két szar közül meg még mindig a Fidesz a jobb.
Már ami a gazdasági eredményeket illeti.

Az ország eladósításában, munkanélküliség növelésében, a szocik verhetetlenek.

A forint ismét stabilizálódott, GDP növekszik, munkahelyek száma legalább nem csökken drasztikusan.

A többi rész a diktátorozásosdi az ugyanolyan bullshit, mint Gyurcsány idején volt.
Ami számít az az, hogy amíg Medgyessy 2006-os Euró bevezetéssel kampányolt Orbánék után, addig mára a bevezetésének a lehetőségének az évét tippelgetjük 8 év szoci kormány után.
@sidorovich: "ahol az emberek elszoktak a munkától."

Szép. Gondolom, ott élsz, és tudod, mihez vannak szokva. Megsúgom: a lusta fajtájuk képes és elmegy onnan. Mármint ha tud: van hova, illetve egyéb kötelezettségei nem kötik oda. Ott, ahol perpill dolgozom, nagyon sok olyan kollégám van, akik régi lakhelyem kb 50 km-es körzetéből kerültek oda (és ez csak egy megye kis része!), még többen, akik a Tiszán-túl valamelyik részéről. Sokan vannak ám ott, akik dolgoznának, ha lenne mit.

Az "oszd meg és uralkodj!" -elv hatása süt soraidból: a kelet-mo.-i ember, az lusta és link, nem csoda, ha a multi nem ott ruház be.
Tudod, ezt hívják úgy, hogy általánosítás és kirekesztés.
@Jaffar:

"Kik akarták megvédeni a magánnyugdíjakat a választások elött?"

A Fidesz. Csak nem olvastad el végig, hogy mitől. Segítek:

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_szoveg?P_CKL=38&p_uln=196&p_felsz=171&p_szoveg=&p_stilus=

"Ha a szocik teszik ugyanezt, magyarul, lenyúlják a magánynyugdíjakat és azt államadósság visszafizetésére fordítják (a fidesz is csak azért teszi, mert nem tehet mást), akkor most öket élteted, mint nemzetünk megmentöit, vagy ez csak akkor nemes cselekedet, ha viktor teszi?"

Nem éltetem egyiket sem, de helyesnek tartom, ha esetleg nem olvastad volna feljebb. A lényeg az, hogy szűnjön meg az állam kötelezően választható lenyúlása, ami egyedül az mnyp tulajdonosainak volt jó, mindenki más bukott rajta.
@macamuca:

Igen, ott éltem és most is gyakran járok arra. Pontosan tudom, hogy egy réteg elvándorolt (ahogy én is), egy réteg küszködik, egy réteg pedig élősködik és a munkanélküliséggel takarózik.

Szerinted amúgy miért nincs munkahely ÉK-Mo.-on? Hely van, ember van, út van, kedvező adózás van. Akkor mi nincs?
@sidorovich: "Persze egyszerűbb bután fröcsögni, mint értelmezni az mnyp-t mint az államot (azaz az állampolgárokat) lehúzó jól kieszelt csalást"
, "csak akkor fog sikerülni, ha a termelő vállalkozásokra valamilyen külön adószabály/ kedvezmény fog vonatkozni"
Úgylátszik föltaláltad, hogyan lehet a butaságot négyzetre emelni.
Szerinted a 3000 Milliárd összegyüjtése "lehúzó jól kieszelt csalás"?
A külön adószabályt a kormány már meghozta amikor a 350.000 Ft fölött keresőknek adókedvezményt adott a nyugdíjakat, pedig megadóztatja.
Ha eza politika sem húzza ki az országot a nyomorból akkor semmi sem.
Legalább 10.000 embernek garantált lessz a kibaszott jó élet Magyarországon.
@maroz:
egge
az a baj, hogy ez a helyzet nem az ő érdeme, hanem a töketlenkedő Gy.F-é, meg a csudás kis mszp-é.

Lássunk tisztán, kérem szépen :)
@ursus artos:
kötelező belépés manyupba: ezt sem tartottam jó ötletnek, bár tudtommal a pályakezdőkre vonatkozott = ők majd soká lesznek nyugdíjasok, akkorára kifut a szintén kötelező (!!) állami, lesz helyette a kötelező öngondoskodás (amennyit kerestél-befizettél, annyi lesz a nyugdíjad majdan). Igazából ez is alávágott az államinak: aki a manyupba fizetett, az keveset (1,5 %) adott az államiba, így még jobban lecsökkent a befolyó összeg, miközben az aktuális kifizetéseket teljesíteni kell(ene). Nosza, törüljük el a manyupot, jöjjön ismét minden pénz az államiba! És lőn. Aztán hogy egy mostani mondjuk 25 éves majd 40 év (vagy több...) múlva kitől és mennyi nyugdíjat kap, az a mostani kormányt kb semennyire nem érdekli: oldja meg ezt a problémát majd az akkori kormány. Ugye, elég, ha csak arra gondolunk, hogy 40 évvel ezelőtt milyen feltételekkel és mekkora összegekkel lehetett nyugdíjba menni: valami affélére számított az akkor 25 éves is. Aztán mostanra picit megváltoztak a körülmények, feltételek, más a helyzet, másik a kormány, akik nem érzik kötelezőnek magukra nézve a 40 évvel ezelőtti kormány ígéreteit (joggal). No, valami ilyen néz ki nekem is, meg a gyerekemnek is. Ezért nem bízok az államiban. Ettől még pont ugyanúgy egy fillér nélkül maradhatok nyugdíjasként (ha megérem egyáltalán...), annyi különbséggel, hogy amíg esetleg el nem vész a manyupos pénzem (tételezzük fel, hogy tényleg eltőzsdézik és bedől, bár eddig a hozamok alapján csak nyertem), addig sem az állami nyugdíjkasszából csórja el az aktuális kormány és költi szolgálati ótókra-effélékre (a spórolás jegyében...). Ha meg államosítják (ugye, semmi sem lehetetlen...), akkor meg ugyanott vagyok: fillér nélkül szintén.

Szerinted miért töröm a fejem egyre inkább azon, hogy külföldön keressek-vállaljak munkát?
....
@Cirbi:
"- "2/3-os többsége van az akaratának"-akaratának- akkor nem tök mindegy mennyi az annyi, ha az akarata a döntő?"
Fordítva ülsz a lovon. Azért teljesülhet az akarata, mert 2/3-os többsége van a támogatóinak. Ezt hívják demokráciának.

"- attól mert valakinek nem tetszik amit művel ez a "szent" ember, attól még nem ellenség"
Ki mondta, hogy ellenség? Csak hülyeségeket beszél.

"- a parlament és a nép mögötte áll, erre csak ennyit ide másolok, hátha jelent valakinek valamit:D
"A párttal, a néppel egy az utunk, A jelszavunk munka és béke. Mi kommunista szívvel indulunk, És bennünk a népünk reménye. ..." "
Csakhogy most nincs itt a szovjet hadsereg és nem voltak választási csalások. Orbánt a nép minden kényszer nélkül választotta meg, ráadásul úgy, hogy már ismerte 98-02-ből a vezetési stílusát.
A nagy diktatúrakajabálóknak meg ajánlom, hogy tanulmányozzák a gyurcsány-érát, na, az volt diktatúra! A tűzoltókat egyelőre nem verette össze a hatalom, pedig még a parlament lépcsőjére is felmentek.
@Blogger Géza:

Szevasz öcsém, mert nem írják ám bele az egykulcsos 16%-osat a LOLkotmányba, mi??? Meg nem az a cél, hogy megkössék a következő kormány kezét, mi? Te fasz, és még ide is jössz rázni a pofonfát...

:))))))
@kvasztics47:

Tudod egyáltalán, hogyan működött nálunk az mnyp? Mert szerintem ha tudnád, akkor nem írnál ilyet, hogy összegyűjtött. Az a pénz túlnyomórészt magyar állampapírokban volt, amit a magyar államnak kell visszafizetnie az mnyp-knek, azaz neked, a te adódból. Úgy gyűjtöttek neked pénzt, hogy közben eladósítottak, ember.

Milyen 350e ft-ról beszélsz, hadd kérdezzem?
@macamuca:

"Igazából ez is alávágott az államinak: aki a manyupba fizetett, az keveset (1,5 %) adott az államiba, így még jobban lecsökkent a befolyó összeg, miközben az aktuális kifizetéseket teljesíteni kell(ene). Nosza, törüljük el a manyupot, jöjjön ismét minden pénz az államiba! És lőn. "

Egy fontos mondatot kifelejtettél. Bepótolom:

"Igazából ez is alávágott az államinak: aki a manyupba fizetett, az keveset (1,5 %) adott az államiba, így még jobban lecsökkent a befolyó összeg, miközben az aktuális kifizetéseket teljesíteni kell(ene). Akkor bocsássunk ki államkötvényt a hiány pótlására, amit, mit ad Isten, éppen a manyupok vásárolnak fel, milyen érdekes. Nosza, törüljük el a manyupot, jöjjön ismét minden pénz az államiba! És lőn. "
@sidorovich: Az utakat inkább ne említsd. Kátyútenger, ez pontosabb.
Hogy mi nincs? Tőke, amelyik betelepedne, illetve állami munkahelyteremtés, szintén pénz hiányában.
Amúgy a lustaságra jellemző, hogy a "fekete vonat" -elnevezés a cocilizmusban "keletkezett": már akkor sem volt valami hű de sok munkalehetőség, ott, de volt máshol: mentek, nagyon sokan a munka után. Aztán megszűntek a munkahelyek, lett rendszerváltás, később válság is: egyre kevesebb munkahely. De enni továbbra is kell(ene). Csak éppen nem nagyon van mit...
A "munkanélküliséggel takarózik"-részt hogyan értetted? Úgy, hogy nem is igaz a munkanélküliség? Vagy úgy, hogy nem is akar dolgozni? Az első nem helytálló, de a második sem. Én legalábbis nem ezt tapasztaltam-tapasztalom: akarnak, csak nincs hol. És mint mondottam, nem vándorolhat el mindenki: egyrészt nem tud (lakhatás, családi kötelékek), másrészt ha netán mindenki áttelepülne ny-mo.-ra és Bp.-re, annyi munka ezeken a helyeken sincs, hogy minden 18-65 év közöttinek jusson: lakóhelytől függetlenül sokkal több a munkanélküli, mint amennyi munkahely van. Ezt a problémát lehet úgy is kezelni, hogy megpróbál a kormány munkahelyeket teremteni, meg lehet úgy is, hogy a munkanélküliekkel szemben lép fel szigorúbban, szankcionálva a munkanélküliség tényét (ellátási idő csökkentése, segélyezési rendszer szigorítása, és verbálagresszió: a munkanélküli az valami élősködő, fúúúúj!). Nos, kormányunk munkahelyeket nem teremt, ellenben a szankciók terén kreatív. Igaz, ettől nem nő majd a befizetések száma-összege, nem indul be a gazdaság, nem erősödik az ország, node el lehet mondani, hogy tettek valamit. Ja. Harcoltak a munkanélküliek ellen is. Elvégre harcban állnak mindennel.
Jut eszembe: a munkanélküli is jogosult választani.... (vagyis most még igen....)
@Mikrobi:
- Szerintem ez a stílus és arogancia, valamint a másik véleményének semmibe vétele nem demokrácia, és ezzel nyugodtan mondhatod, hogy hülyeségeket beszélek.
- Hadsereg nincs, csak milliárdokból létrehozott fél-magánhadsereg, Gyurcsény is csinált nem kevés fszságot, de azért az általánosan elfogadott demokrácia normákat nem kezdte ki ennyire pofátlanul.
ORBÁN NEM CSAK TAKARODJ...HANEM DÖGÖLJ MÁR MEG!!!!!!!
Várjuk a Forradalmat és a temetésed!!!
@macamuca:

Egy piacgazdaságban az állam NEM teremthet munkahelyeket, ez így nem értelmezhető. Helyette az volna a dolga, hogy lehetőséget teremtsen munkahelyek létrejöttére. Ez részben a belföldi vállalkozásoktól, részben a külföldi befektetőktől várható, tehát őket kellene helyzetbe hozni, megfelelő adópolitikával és hosszabbtávú gazdasági irány koncepcióval. Ezek egyike sem történt meg az elmúlt évtizedben.

Másrészről pedig fontos a munkavállalók hozzáállása is. Ma a munkaerő nem mobilis, munkahely nincs, patthelyzet. Más országokban megmozdul a munkaerő, ha kell, nálunk nem. Ebben közrejátszik a segélyezés: a különböző segélyek+plusz feketemunka esetleg bűnözés elég pénzt biztosít ahhoz, hogy ezek az emberek elvegetáljanak (gyakran nem is rosszul, ha a parabolaantennák számát nézem) az idők végtelenjéig - sokkal kényelmesebben, mintha fel kellene kelni, rendszeresen bejárni dolgozni valahova és a pénzt beosztani.

Én üdvözlöm ezt a lépést: talán most kiderül, hogy kb. mi lehetett a háttérben.
@sidorovich: manyupos állampapír, állami garancia: gyakorlatilag a befizetésim összegét kölcsönadták az állam, mondván, majd, ha aktuális lesz a kifizetés, akkor visszadja a lóvét állambá', merthogy állambá' megbízható (ez volt az eltőzsdézés??...). Tehát hosszúlejáratú kölcsönt adtam állambá'nak. És garantált volt, hogy visszadja. Erre gondolt egyet állambá', visszavette a kötvényeket, plusz a lóvé is maradt nála (az államiba visszalépett emberek pénzéről beszélek): a kötvények jelentette garancia helyett lett egy ígéret: majd, ha nyugdíjasok lesztek, kaptok valamilyen számítás alapján valamennyi nyugdíjat. Garancia, az nincs. Csak ígéret. Homályosan. A mostani kormánytól. Amit majd egy másik kormánynak kell(ene) beváltani.
Szerinted ez korrekt? Szerintem nem.
Mint mondtam, ha a manyupomnál lévő államkötvényeket (garancia a befizetéseim összegére) majdan visszavásárolja az állam és a kapott összegből megkapom a nyugdíjamat, akkor oké. Ha csődöt jelent az állam és az államkötvény semmit nem fog érni, akkor meg ugyanott leszek, mint az államilag "garantált" nyugdíjat kapok: pénz nélkül. A manyup adta a pénzt (!!), kapott helyette államkötvényt. A folyamat értelemszerűen később megfordul: adja a kötvényt, kéri a pénzt. De ez akkor is így működik, ha a kibocsátott államkötvényt nem a manyup vásárolja meg (a befizetéseimből), hanem külföldön értékesíti az állam. Akárhogyan is, de az állam az, aki tartozik: a manyupon keresztül nekem, vagy a külföldi kötvényvásárlónak.

Mondjuk, azon is el lehet gondolkozni, hogy melyiknek könnyebb beinteni, ha kéri a kötvények árát?.....
De hogy adósságot vett a nyakába az állam a kötvénnyel, az tény.
@macamuca:

Az történt, hogy a munkavállalói járulékodból "kötelezően" átadott az állam 8%-ot (asszem) a manyupoknak. Ez a 8% azonban hiányzott, hiszen az aktuális nyugdíjasok pénzéből vették el (felosztó-kirovó: amit a munkavállalók befizetnek az megy a nyugdíjasoknak, in-out). Erre az állam papírokat bocsátott ki, a hiányt fedezendő. Azaz hitelt vett fel. Ezeket az állampapírokat a manyup vette meg, azaz mi történt: az állam "kötelezően" lemondott 8%-ról, odaadta a manyupnak, aki visszaadta kamatra. Ez a manyupnak volt jó csak.

De ha ennyire érdekel (Kun János Bajnai gazdasági embere volt, dátumokat is érdemes nézni):

www.nol.hu/velemeny/lap-20090430-20090430-35

blog.mtakti.hu/blog_cikk/?cikk%5Bcikk%5D%5Bkeyvalue%5D=43
@macamuca: "De hogy adósságot vett a nyakába az állam a kötvénnyel, az tény."
Az állam mivagyunk adófizetők. Az állam koordinálja a kapcsolatokat. Azt mondod adósságot vett a nyakába az állam azért, hogy nyugdíjjtőkét kovácsoljon össze. Ez az adósság akkor csökkent volna, ha a befizetők elérik a nyugdíj korhatárt és az államnak csökkent volna a nyugdíj fizetési terhe, annyival amenyit a spórolt pénzből fizetett volna.
Amikor ezt a szisztémát elkezdték, könnyű volt olcsó hitelhez jutni és megérte akár hitelből is, mert másból nem tudtuk elkezdeni átalakítani a nyugdíj rendszert. Most a zorbán 7%-kos kamatra veszi föl a pénzt 30 éves tdőtatramra. No majd akkor lessz mihez nyúlni az akkori kormánynak, mert azt nem gondolnám, hogy 30 év múlva is ő lesz hatalmon.
@Cirbi: a demokráciát nem a vezető stílusa határozza meg, hanem az, hogy leváltható és megválasztható más.
Hadsereg meg az előző kormány alatt sem volt, volt viszont Inkal, ami a "rendőrség"-gel együtt ellenőrizte az állampolgárokat nemzeti ünnepeken, rossz nyelvek szerint rendőrruhába bújva az oszlatásokban is részt vettek. Most legalább elkezdték felállítani a hadsereget. Talán még a Nemzeti Gárda ötletét is felmelegítik és végre kifogják a szelet a Jobbik vitorlájából.
@sidorovich: "Milyen 350e ft-ról beszélsz, hadd kérdezzem?"
Arról, hogy az egészségügyben dolgozók, az oktatásban dolgozók, a közigazgatásban golgozók, vasutasok, tűzoltók rendőrök, katonák jövedelme az új adó bevezetésével csökkent. A 350e Ft.keresők jövedelme nőtt.
Azért, hogy a hiányt kiküszöböljék megadóztatják a nyugdíjat.
A közmunkáról annyit, hogy aki már létrehozott munkahelyet az tudja, hogy a nem piacképes, az az nem nyereséges termelést végző munkás munkahelyének a fönntartása sokkal többe kerül mint, ha segélyt fizetünk neki, hogy ne haljon éhen egy demokratikus (humanista) társadalomban.
@Mikrobi: "a demokráciát nem a vezető stílusa határozza meg, hanem az, hogy leváltható és megválasztható más."
ezzel nagyon egyetértek, ne legyen igazam, de ezt pillanatnyilag problémásnak érzem, ha rosszúl érezném, és a jövő megcáfol, majd hamut szórok a fejemre, és BOCSÁNATOT fogok kérni, de addig mint demokrata és humanista, nem fogom a homokba dugni a fejem és csöndben maradni, legrosszabb esetben lehülyéznek a másképpen gondolkodók. Megtartom magamnak a jogot, hogy olyan hülye legyek amennyire akarok ;)
Haverok!
Van egy jó hírem, nem lesz ingyenes a buszközlekedés!
Komolyra fordítva a témát, Orbán Viktor Miniszterelnök úr létre hozza a sírásóját a munkásosztályt. A kb 1,5 Millió közmunkás, már elég jól szervezhető proletár sereg lesz.
Készüljünk fül az új proletár réteg propaganda anyaggal, jelszavakkal való ellátására és Dózsa népe, most nem fog a mágjára kerülni.
@sidorovich: hogy a hiányt fedezendő céllal bocsátott ki az állam kötvényt, ezt értem. Tudta előre, hogy hiány lesz, hogy ezt a hiányt fedezni kell valamiből (hiszen a nyugdíjakat ki kell fizetni). Csak azt nem értem, hogy miért baj, hogy ezeket a kötvényeket (vagy bármilyen más okból kibocsátott államkötvényt) a manyup vette meg?? Az államnak valamiért pénz kellett, ezért kötvényt bocsájt ki, azt valaki (bárki!) megveszi, az államnak van pénze arra, amire kell neki, a kötvénytulajdonos meg bízik benne, hogy a pénzét jó helyre tette. Ha nem a manyup veszi meg, hanem más, az nem gond?
Nem csak a manyupnak volt jó (és rajta keresztül nekem is, elvégre az én befizetéseimből vásárolta meg a manyup a kötvényt, tehát leegyszerűsítve a kötvény az enyém, én adtam kölcsön az államnak a majdani nyugdíjamra szánt pénzemet). Jó volt az államnak is, mivel megszerezte a pénzt, amelyre szüksége volt (bármilyen kötvénykibocsájtásnak ez a célja: készpénz szerzése), olyan pénzt kapott kölcsön, amelyről tudni lehetett, hogy sokára kell visszaadni (a kötvények visszavásárlása, vagyis a kapott kp. visszaadása ráadásul nem egyszerre fog történni, hanem fokozatosan, ráadásul újabb kötvényvásárlásokkal együtt: előírás ugyanis, hogy a manyupos befizetések meghatározott /magas!/ százalékát államkötvénybe kell fektetni, tehát folyamatosan adja vissza a pénzt és kapja a következő adagot a friss kötvényekért).
Jó volt nekem (a majdani nyugdíjpénzem tuti helyen van: államkötvényben), ezért jó volt a manyupnak és jó volt az államnak.
Ja, igen, hát addig is, amíg majd elmegyek nyugdíjba és a manyupos pénzemből majd kezdek valamit magammal, addig is a mostani nyugdíjasoknak ki kellene fizetni a nyugdíjukat. Ez tény. Node ezt nem tudták előre? Ez valami új dolog volt? Merthogy majdan nekem már csak alig fog valamicske összeget fizetni az állam, legalábbis ez volt az elején: a manyup előtti befizetéseim (ha voltak) és a manyupos 8 % melletti államnak adott 2 % fejében kapok ugyan valamicskét vissza, nyugdíj néven, de ez minimális összeg lesz, a nyugdíjam számottevő részét (értelemszerűen) a manyuphoz befizetett összeg fogja adni. Mármint ha valaki manyupos. Mindezt utóbb módosították, mit ád az ég, visszamenőleges hatállyal, hogyaszongya: aki marad a manyupban, az "kiiratkozik" az állami nyugdíjból = nem kapok egy kanyit sem, függetlenül attól, hogy valamennyit azért befizettem az államiba (ugye, a manyup előtt is levonták a nyugdíjjárulékot, kötelezően, ez mind ment az államhoz): ez nem számít, csekély befizetéseim fejében nem kapok semmit. Mert ez szerintük korrekt. Na elmennek ám a ... pont oda!
Amúgy azóta hiányzik a nyugdíjkasszából a pénz, mióta az '50-es években megcsapolták a vas és az acél országát építő vezetők, mondván, sokára kell még ez az összeg (mármint kifizetésekre), addigra visszatesszük. Na, ez valahogy elmaradt: nem is nagyon volt miből (az acélosdi se nagyon jött be...). Azóta megy az, hogy az aktuális befizetésekből fedezik (próbálják fedezni...) a kifizetéseket.
Most ismét egy nyugdíjcélú, majdani kifizetési határidejű kupac pénzt tett zsebre az aktuális kormány (mondván, kell, akármire is). Úgyhogy új dolog nem történt: onnan vettek el, ahol volt, azért, mert kellett, akármire is, aztán a későbbiekben meg majd csak lesz valahogy. A mostani nyugdíjasok a valamikori lenyúlás miatt kapják a saját befizetésük helyett a mostani befizetéseket, a majdani nyugdíjasok viszont hogy mit fognak kapni, az rejtély (egyre több nyugdíjas, egyre kevesebb befizető).
@kvasztics47: "most nem fog a mágjára kerülni. "

... legfeljebb a máglyára.
@nesze nektek két harmad...: "ORBÁN NEM CSAK TAKARODJ...HANEM DÖGÖLJ MÁR MEG!!!!!!!
Várjuk a Forradalmat és a temetésed!!! "

Nem döglik még meg, mert ott akar lenni a szedálásodon.
@orgoványi erdőjáró: "Hörög a sok mocskos bolsi, ezt szeretem! Már megérte a zorbánra szavazni, ha ezeket mind agytolulás miatt elviszi a kaszás! :-DDDD "

Magam is nagyon jókat mulatok rajtuk nap mint nap. Ha rossz napjaim lennének egyébként, ez megaranyozná őket. Vergődnek a vén komcsik, a buta prolik és a magyargyűlölők.
@gyilkos fűegér: "Te fasz, és még ide is jössz rázni "

Be ne kapd már szegényt!
@M. Bertalan:
Az, hogy az álladósság magas-e, függ az adott ország gazdasági és jövedelújraosztási viszonyaitól is.
Azok az országok, ahol tőkeerős és technikailag fejlett a helyi termelés, és a versenyképességük alapvetően nem a bérszínvonalon múlik, mint ahogyan nálunk a multikkal pörgették a gazdaságot, ott egy válság esetén könnyebb az államnak fedezett szerezni a válság estén az adóssága mögé, és magasabb adósságszint esetén se kell biztosítékot szerezni abefektetőknek, mert a helyi gazdaság később egy kis plusz teherrel terhelhető lesz. Ez főleg akkor igaz ha az újraelosztási ráta is alacsony. Ezért van az, hogy Japán még GDP 220%államdósságával is tud hiteleket felvenni, főleg a magas helyi megtakarítási ráta miatt is. Néhány az ÁFÁ-t 5!-ről 10 %-ra emelték, ezt úgy igazából nem érzet meg a Japán gazdaság, és az angol és amerikai államdósság elszállása se probléma.

Nálunk és néhány egyéb országban mi volt a helyzet? Az alapvetően multi termelő nagyvállaltok nagyvállaltok visszaesés elé néztek, adójukat később sem lehet fokozni nem lehett fokozni, az elosztási ráta már így magas volt, a kkv-k további terhelésével a gazdság az összeomlás szélére került a növkedésünk két éven keresztül minimálsi volt a válság előtt,belső finnaszírozás kizárt, az ország már évek óta tripladeficites volt(állam, kereskedelmi,egyéni hitelek).
Joggal merült fel a nemzetkezi piacban, hogy finnaszírozhattlanokká válunk, ezért lettünk mi az első EU-IMF hiteles ország.
A Románok is alapvetően a multikra alapozták a növekedésüket az elmült kb 6évben, és ők már 30% GDP arányos adósság mellett is összeszarják magukat és IMF hitelkeretet kérnek, mert a multik termelésének és a román diaszpóra visszautalásanak csökkenésével úgy beszakadt a omán kölstégvetés, hogy ők is veszélyben voltak
@EXO: bezsrai banda :D(románok)
@truegrit: Mert a Fityisz nem vásárolt kapuzárás utáni voksokat az egyetemistáktól és a főiskolásoktól... A nyagyvezír, aki annak rendje és módja szerint stadiont épít a lenyúlt nyugdíjakból, olyan részvénycsomagot vásárol 500 milliárd hitelből, amelyik cégnek a következő években további (vagy szintén)500 milliárd forint (1,8 millió Euro) hitelt kell törlesztenie (MOL, ha valaki nem tudná)... Bármi elmondható a nagy napóleonunkról, csak az nem, hogy hatékony. NYOMORBA TASZÍTJA AZ EMBEREKET.
@Blogger Géza: Tehát végigolvastad a bunkó focista nyilatkozatát és semmi kivetnivalót nem találtál benne? Nemcsak magát égette, hanem az őt támogató faszszopókat is. Szerinted egy hiteles , normális és demokrata politikus így nyilatkozik? Mindenki annyit ér, ahogyan nyilatkozik.-Lézerjani után szabadon.
@truegrit: Tehát szerinted Matócsi és a bunkó focista ámokfutása, konkrétan a "gazdaságpolitikának" nem nevezhető ötletbörze az egyedül üdvözítő.
@Sracz: Az emberek nyomorba taszítását pedig 8 évi ellenzéki hazaáruló aknamunkájával készítette elő a szemét focista. Ha nem akadályozza meg foggal és körömmel a reformokat, már nem itt tartanánk. Most pedig sunyi módon átalakításnak és átszervezésnek nevezi az általa ellenzékiként leszavazott változtatások végrehajtását.
@Táskás Tóni: 8 év??? És mi történt az azt megelőző 12 évben? Ja, már tudom! Ők akkor gazdagodtak meg.
@Táskás Tóni: Nem igazán értem, mi a bajod a nyilatkozattal, de beírásaid színvonalát tekintve szerintem nem is érted, túl magas ez a téma neked. :) Vagy te még még mindig abban a szellemi sötétségben leledzel, ahol az a vakhit éltet, hogy a 8 év alatt szervezett 1, azaz egy db népszavazás akadályozta meg az MSZP-SZDSZ koalíciót abban, hogy bármi maradandót is alkosson? (Leszámítva az államdósság 52% -> 80% növelését persze.)
@Táskás Tóni: 50%-os többséggel is simán megszavazható egy költstégvetés, ahhoz pedig nem a 2002-ben átvett állapotok közepette pedig nem kellett 2/3-ad az ország kormányzásához.
A Fletó lényegében az összes csomagot keresztül tudta vinni amikor az érdekei megkívánták: a választások után. Az egyetlen eset amikor sikerült érdemben akadályozni valamit, az a népszavazás volt, ami éves szinten néhány tízmilliárdos tételekről szólt a kölstégvetés többezermilárdos nagyságrendjéhez képest nem ez a lényeg.
Ennél nagyobb összeg ment szét, a horvátországi árakhoz képest kb 4-szeres autópályaépítkezéseseken. Az ez által okozott kárt a nyolc évre szétosztva sokkal naygobb összeget kapunk:
index.hu/gazdasag/magyar/ppenz050810/
És ez csak 2005-ig tartalmazza a tételeket
@popocatepetl: "legfeljebb a máglyára."
Anyukádnak, vagy a másik gazdádnak, skicc patyonak az írását javíccsad!
@Jaffar: Nem tudom, én ilyenről nem hallottam hogy valaki kifejezetten a magánnyugdíjpénztárakat állította volna a választás előtt középpontba. A nyugdíjak értékállósága persze téma volt, de az most teljesül is az inflációkövető emeléssel, és ez a lényeg. No meg az, hogy a pénztárakban (ami ugye 3 pillért jelent, nem csak ezt a 2.-at, amiről ment a hiszti) lévő vagyont ne lehessen elkótyavetyélni, mint az most a PSZÁF 4 nagy magánynyugdíjpénztár esetében meg is állapította. A téma azután vált érdekessé, hogy az EU nem járult hozzá az államháztartás részeként kezelni a 2. pillérben lévő pénzeket, így nem nagyon maradt más választás, mit beolvasztani az 1. pillérbe, hacsak nem szednek be mondjuk fejenként 300 ezer Ft-os fejadóval (vagy más adóval) ugyanennyi pénzt a lakosságtól. Ez persze egy évvel korábban nem volt előre látható.
@Blogger Géza: sokat írsz, úgy tűnik, felkészült is vagy, de csak figyelj.
@Hülye aki elolvassa!: Mo-nak az elmúlt egy év alatt hozott intézkedései miatt kell kemény megszorításokat véghezvinni.Vagy ezeket a megszorításokat miért ellenezte Orbán és a bandája 8 évig? Holvannak a felminősítések,te buta jobboldali.
A kommunista szarháziakat fel kell akasztani végre.A kurva anyjukkal együtt!
süti beállítások módosítása