Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 24.hu/belfold/2024/11/25/magyar-peter-gyermekotthon-gyermekvedelem-kepek/ Megkérdezhetné valaki a... (2024.11.25. 16:57) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.05.06. 06:04 Fabius

Tanácstalanok országa

Címkék: fidesz zugló tanácsadói szerződések nagy anna papcsák ferenc

Könnyebb tanácsot adni, mint venni - tarja a mondás, ezek a mi politikusaink mégis ipari mennyiségben vesznek tanácsot, arany áron. Nagy Anna kormányszóvivő szemöldökszőrének állásától a Gripen akta ( ne nézz bután, tanácsolták nekik, 2021-ig nehogy megtalálják, addig úgyis megbuknak ) titkosításig semmit nem képesek eldönteni önállóan, így nem csoda, ha néhány cég kétszer ad, aki gyorsan ad alapon ki nem mozdul a minisztériumok előcsarnokaiból.

Nagy Annától nem sajnálom azt a 120 ezret. Mégis a kormány arca, legyen ellátva jó tanácsokkal ízlés terén. Furcsán venné ki magát egy zsinórtangás-monokinis bige a parlamenti homokozóban, amint éppen bemutatja az ország helyett épített homokvárat, és a benne lakó Sárból Gyúrt Királyfi hőstetteit. Ne legyen már mindenki Sóhernorbi, aki legutóbbi könyvbemutatóján a ruhát is lesajnálta Rubintos virágszáláról.
Sokkal furcsább az, hogy a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium 15 millióért vásárolt jogi tanácsot magának. Vagyis ma Magyarországon az igazságügyi személyzet korrepetálásra szorul jogból, mert önállóan tanács nélkül nem képesek a feladataikat ellátni. Na, például ez lehet hátránya a nagyüzemi törvénygyártásnak, amiben elvileg a jóemberek részt vesznek. Mert a gyakorlatban ez úgy néz ki, egymás után tudják pakolászni a betűket, hogy Isten, áldd meg a magyart! meg "Valljuk az elesettek és szegények megsegítésének kötelességét", csak majd valaki magyarázza el néhány millióért, mi a francot akar ez jelenteni.

Azon, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium csak az idén 100 millióért vett jogtanácsot, ne  csodálkozzunk. Ha már nem csinálnak az ország fejlesztéséért keresztül szalmát, a semmi legalább jogszerű legyen. Az meg ugye kiderült, hogy az igazságügyhöz hiába fordulnának ingyenes segítségért. Justitia vak, ezek értetlenek, kell valaki aki beszél-ért-dolgozik helyettük.
De ne higgyétek, hogy a tanácsadás csak a nagypolitikában népszokás. Szűkebb pátriám, Zugló is olyan tanácsadói hagyományokkal rendelkezik, hogy lassan emléktáblát állítanak a tanácsadás intézményének. Az előző ciklusban a Weinek féle vezetés volt tanácstalan, nagyjából félmilliárdos értékben. Itt bazmeg milliókat fizettek egy talán sosem volt embernek, Dudoglo Pávelnek is néhány kézzel felskiccelt "szakértői véleményért", a többi abszurdumról nem is beszélve.

Ennek egyenes következménye, hogy ősszel a töküktele zuglóiak szívéhez utat talált a Párt Ökle, Elszámoltató Feri, aki egyenesen berúgta az önkormányzat ajtaját, és rárivallt a megszeppentekre: iratokat, számlákat, szerződéseket hordjátok kupacba, aztán testüreg motozásra sorakozzatok a fal mellé, mert elszámolunk mostan'! Kihúzta magát, körbenézett büszkén, hogy elegen látták-e a mutatványt, majd valamivel halkabban megszólalt: majd mindjárt, csak kéne előbb néhány tanács.

Ma ott tartunk, hogy az elszámoltatás érdeklődés hiányában elmaradni látszik, mert az új tanácsadó rendszer kidolgozása előbbre való. Csak az abszurditás szemléltetésére kiragadok egy példát: 2002-2006 között polgármestere volt Zuglónak Rátonyi Gábor, akinek a képviselői helyét a Weinek érában is sikerült megtartani. Idén ősszel aztán a helyi Fidesz valamilyen indíttatásból úgy döntött, Rátonyi szakértelmére nincs többé szükség, induljon helyette a lánya, Flóra kisasszony, vigye tovább ő a hagyományokat. Rátonyi Flóra annak rendje-módja szerint bejutott a testületbe, de Rátonyi Gábor sem maradt (önkormányzati) munka nélkül. Az önkormányzat úgy érzi, nem képes betölteni az űrt, amit Rátonyi hagyott maga után, ezért most vesszük a tanácsait. Igen, azokat, amiket ne képviselőként mondjon a testületben fizetésért, hanem számlázzon ki "független szakértőként".

De ami ennél is röhejesebb, hogy beleveszünk a számmisztikába: Várnai László képviselő kikérte a tanácsadói szerződéseket, nyilvánosságra hozta, amik szerint októbertől 80 milliót költöttünk csak erre. Ezt Papcsákék kikérték maguknak, de az időközi választás alkalmával előkerült egy szórólapon megint. Erre elfutottak egész a Fővárosi Bíróságig, mer'az nem annyi. A bíróság ítélete szerint viszont nem tudták hitelt érdemlően bizonyítani, hogy a 80 millió az nem 80. A fiaskó óta csend van, azt azóta se tudja senki, hogy pontosan akkor mennyi az a nem nyolcvan. Az látszik biztosnak, hogy több tízmillió így is, úgy is.

A sok bizonytalan teszetoszát látva én is elbizonytalanodtam, mint nyugdíjas a condomos pult előtt: vajon eltoltam az életem, hogy nem a büfé-tanácsadó szakot választottam? Mert lehetnék például minden érával kompatibilis hivatásos jótanácsos, havi néhány millióért.

Ti milyen tanácsot adnátok ezeknek a rászorulóknak? A menjenek a picsába nem játszik, tessék kérem kreatívan megdolgozni a nem létező milliókért.

110 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr862881326

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Annál rosszabb az Alkotmánybíróságnak... 2011.05.06. 11:56:29

Sérti az emberi méltóságot, ha az állam olyan bevételekre vet ki adót, amelyeket korábban bevallással lezárt adóévnek tekinthettek az adóalanyok – ezt mondta ki az Alkotmánybíróság, és ezért visszamenőleges hatállyal megsemmisítette a különadóról...

Trackback: RIP egyetemi autonómia 2011.05.06. 11:17:42

Van a régi vicc, miszerint meghal Kovács kiskatona édesapja, és az ügyeletes tiszt az őrmestert kéri meg, hogy „kíméletesen” közölje Kováccsal a tragikus hírt. Az őrmester gondolkodik, felsorakoztatja a katonákat és elkiáltja magát: „...

Trackback: Bartus László: Itt vannak a forradalmárok 2011.05.06. 11:09:42

Az egyetemi ifjúság fogja megdönteni a diktatúrát, ők adják a következő miniszterelnököt....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papcsák rendteremtő főispánunk, aki sem Baktán, sem Sukorón, de még a Bajcsy kórházban sem járt, nem igen szorul tanácsra, sőt mondhatnám, Machiavelli fröccsöntött kertitörpe hozzá képest..

Bár nem tudom, ki súgta a fülébe a zseniális ötletet, hogy van itten ez a kerület, Zugló, amely beteges szeretet-és költségvetési hiányban szenved, eztet kéne orvosolni. Az utóbi növelése megyen ugye könnyedén, elég hozzá részvényt adni-venni, kelet-magyar földik szakos értelmére támaszkodva, ugyanígy lehet kötvénykibocsátást tervezgetni, miegyéb, a krónikus szeretet utáni éh' azonban kreatív agymunkát igényel, párttársak fiai-lányai-nejei, hátsó szomszédai szíve dobbanása csakis ilyen, olyan, néhanapján meg amolyan megbízási, tanácsadási, rá-és mellénézési szerződésekkel elégíthető ki.

Ráadásul itt szökdécsel a mit sem érő fotográfus, közérdekű adatnak próbál beállítani mindenfélét, csak azért, hogy a kerületi elszámoltatást akadályozza.

varnailaszlo.blog.hu/

Főispán urunk csak nem dől be ennek a tisztánlátási megszállottnak, és nem engedi az ideiglenesen itt állomásozó aljegyző asszonynak közprédára bocsátani párttársai ártatlanul szerződésbe esett családtagjait.

Azért mégis tanácsolok valamit csak úgy, referenciaként - egyelőre -hozomra.

Tessenek élni a szabad névváltoztatás jogával!

Ne csámcsogjon itt a fél világ azon, hogy mi a közös Rátonyi apuban, aki 320 ezerért tanácsolja a sportot, meg a kreolbőrű Flórácskában, aki efbé elnököl a Médiaszolgáltatóban, most meg már sporttanácsnok vagy mi is lett, ismeretlen összegért.

A Ferdinandy uram tesóját sem csesztetné senki a cége szerződése miatt, ha családnevet változtatnának, ugyanígy nem köszörülné a nép a nyelvét Gyügyei uramék családi nexusain, kezdve a leánykával, aki ugye nem vérrokon, csak fogadott szerződése van a tanácsházával, bezárva a nejjel, aki stande pityere ugyancsak véletlenül lett a Gondozó szolgálat vagy mi vezetője.

Namármost: én a magam részéről cirka 3 évtizede beláttam, mily akadályozó lehet a névviselés a család, na meg az elszámoltatás előmozdításában, így előrelátó módon nem vettem fel megboldogult férjem nevét, de kegyesen hozzájárultam, hogy a csemeték hordhassák az övét.

Igy nálunk - most nem azért mondom -, nem akadály, hogy lelki, frusztrációs, valamint meghasonlási tanácsadóként lazán-simán funkciót papírozhassak én is utódaimnak a zuglói tanácsnak az ő megszentelt házában.
Demagógia, a legnagyobb cégek is szoktak tanácsadókat alkalmazni, ha valami spéci szakterülethez nem értenek. Nem szégyen, hanem erény, ha valaki belátja, hogy valaminek nem mestere.
"ha valami spéci szakterülethez nem értenek"

Azért egy szóvivőtől, pláne ha egy nőről van szó talán nem nagy elvárás, hogy önmagától is tudjon öltözködni:))
@Pizsamás Forradalmár: itt nem a spéci szakterülettel van a gond, hanem azzal, hogy kirúgták a szakembereket, a helyükre felvett talpnyalók meg nem értenek semmihez a forradalomcsináláson kívül.
Távol álljon tőlem, hogy a Fidesz-kormányt védjem, de a jogi tanácsadásért kiszámlázott milliók jelentős része perképviseletet takar. Namármost az igaz, hogy jogászok ülnek a minisztériumokban, de ég és föld a különbség egy életében két tárgyaláson (az egyik ebből a saját bontója) szereplő hivatalnok és a gyakorlatilag a bíróságon élő ügyvéd között.

Gondolom a blogíró sem az előbbit választaná a saját ügyében, az ország sem érdemel kevesebbet. És ez nem azt jelenti, hogy az előbbire semmi szükség, mert a minisztériumok munkájának 99%-a nem peres ügy, oda pedig pont az ügyvéd nem való (nem is menne el köztisztviselőnek, de ez most nem ide tartozik).
@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: "A szocik legalabb stilusosan loptak."

Én is pont erre gondoltam. Az is nagy rablóbanda volt, de legalább keményen megdolgoztak a mutyikért: konspiráltak, álcáztak, Nokiás dobozokat vetettek be, legalább stikában ment, valamennyire rejtve, ahogy azt kell.

De ezek vazze fényes nappal talicskázzák ki a lóvét mindenki szeme láttára, a legcsekélyebb szégyenérzet nélkül.
@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Bocsika! Látsz itt valahol lopást???
Ezek előbb átírtak minden törvényt, hogy "legális" legyen az, amivel most a szocikat vádolják.
Mint az oviban: "enyém labda, ezért akkor rugok büntetőt, amikor akarok!"
Szarfaszú pitiáner csűrhe...
@Virág et.: Így is lehetne, csak az a gond, hogy a Minisztériumokban Jogi képviseleti főosztályok is vannak. És az ott dolgozók arra specializálódtak, hogy peres ügyekben képviseljék a Minisztériumot.
Ugyan már elvársak! Megyó annak idején mennyiért is adott tanácsot a Paksi atomerőműben ? Na, azóta picit én is tartok az atomtól...
@Virág et.: És vajon mennyiben kerülne kinevelni egy olyan réteget, aki ott is képviselni tudná az adott közig. szervet?
Meg lehetne oldani, csak akkor a barátok nem kapnának pénzt, és sok helyen ahol külsős ügyvédek kaptak megbízást, vannak kimondottan a perképviseletre kialakított osztályok.
Ez a poszt az egyik mélypont. Ideologizált, ostoba, de legalább agresszív. Nincs olyan adminsztráció amelyik ne venne igénybe külső tanácsokat. Többek között azért, mert ezek drágábbak mint amennyit a közigazgatási bérekkel ki lehet fizetni, de mindenképpen olcsóbb mintha ezért fölvennének egy alkalmazottat hosszabb időre. Lehet hogy most nagyon jóindulatúnak tűnök, de még nem deült fény ennél a bandánál nokiás dobozos sztorikra, ami meleltt nem maradtak el a külső tancásadási kiadások sem gondolom...
Ps. Amúgy persze az bizonyos mértékig jogos, hogy egy-egy minisztérium időnként szakértőket kér fel egy-egy területen. De anno a kormányzati jósdát magam is túlzásnak éreztem némileg. Ja, és azt sem a FIDESZ működtette.
@én szerintem: Tudtommal ezek az osztályok elsősorban koordinálják a külsős képviselőket, maguk csak a speciális szakértelmet nem igénylő ügyekben járnak el, ha eljárnak egyáltalán.
@230e: Köztiszviselői bérért nem sok ügyvéd tenné le a talárt.
@midnight coder:
Tehát ott tartunk, hogy EZEK bármit csinálnak az kóser, mert AZOK is UGYANILYEN mocskok voltak.
Hát, ha ez volt a fülkeforradalom eredménye, nem túl sok.
@Dubito: Ahogy a klasszikus mondás tartja, mások is belehugyoznak stikában a medencébe, de ha az úszómester a rajtkőröl pisál bele, az azért különösen felháborító. Pedig ugyanezt csinálták 98-02 között is, csak a nép 8 év alatt elfelejtette, hogy miért választott meg inkább egy korábban a politikában nem túl közismert, beszédhibás Megyót a dicsőséges, fényesszavú Orbán helyett...
(illetve biztos van olyan is aki azóta is hiszi, hogy a komcsik elcsalták a választást)
@Virág et.: Nem minisztériumban dolgozom, ennyire részletesen nem ismerem a szervezetet. Az biztos, hogy perképviseleti soztályok vannak. És abban sincs semmi baj, ha külsős ügyvédi irodákat, szakértőket kérnek fel. Csak ennek valós oka legyen, ne az hogy így lehet fizetni baráti cégeknek. És kormányzattól függetlenül.
Tisztelet a kivételnek, általában a leggyengébb képességűek mennek az államigazgatásba dolgozni, azok akik képtelenek lennének a versenyszférában megélni. Természetesen szükségük van néha az értelmesebbek tanácsára.
@Virág et.: ezt nem is állítottam, bár ahogy az ismerős ügyvédekkel beszélgetek most ott sem egyszerű, és vannak akik a kevesebb, de biztosabb elvet választanák.

A kérdés inkább az, hogy mi alapján bízzák meg az adott ügyvédet, vagy ügyvédi irodát?

Voltam ügyvédjelölt köztisztviselő és közalkalmazott. Mindegyik oldalon láttam remek szakembereket, és természetesen kóklereket is. A gond az, amikor az adott helyen dolgozó "belső jogi osztály" több szakértelemmel rendelkezik az adott kérdésben, mint "kintről jött baráti ügyvédi iroda", ahová a 3. helyettesítő ügyvéd megy el a tárgyalásra, aki csak kínosan tátog, mert köze nincsen az ügyhöz. A cikkíró úgy gondolom ezekről a "szakemberekről" értekezett.
@Virág et.: Elszámolás nélküli kőtsígtírítésért sem? Vagy azoknak nem jár?
Kíváncsian várom a párszázmillióért kipostázott új Tákolmányt (elnézést, Alkotmányt). Ha az áll benne, hogy Magyarország államformája: Tanácsköztársaság, akkor azt hiszem, ezzel a tanácsadósdival minden a legnagyobb rendben. :)
@midnight coder: Hú, ezzel meg is van magyarázva a mostani fideszes tanácsadó biznisz:) Grat.
Esetleg tudnál olyan érvet is mondani, ami nem úgy ketdődik, "hogy, de a cocialisták..."
odacsap ez a cikk, de amíg itt az éter(net)ben hőzöngünk és nem lent a téren kaszát lengetve, addig ez lesz.
Alig van átjárás az államigazgatás és a versenyszféra között, a legfelsőbb szinteket kivéve. A versenyszférából jövők számára elviselhetetlen az a morál, az a tesze tosza tehetetlenség ami az államigazgatást áthatja.
@én szerintem: Ez igaz.

@230e: Az ügyvéd-ügyfél viszony valamennyire bizalmi alapú, ezért számomra egyértelmű, hogy az új gárda nem feltétlen azokkal szerződik, mint az előző. A cikkíró egy általános számot mondott, amiben megfér minden kategória.

Egyébként az is kérdés, hogy ebből a 100 millióból mennyi jött vissza perköltségként a megbízó állami szervnek. Az állami ügyekben százmilliós-milliárdos pertárgyérték van, aminek az IM rendelet szerinti perköltsége is milliós-tízmilliós összeg. Ezt pedig a pervesztes fél fizeti.

@kovi1970: Azok a politikusok. A köztisztviselők a szerszám másik végén állnak az állami szervezetben. Vezetőket nem számítva persze.
@lianlian: Emlékszel, amikor valamelyik politikus teljesítménybérezést, és a versenyszférára jellemző teljesítményértékelést akart bevezetni? Volt nagy felháborodás, hogy a kávéfőzést és aktatologatást nem teszik be a célok közé!
Kezd unalmas lenni már ez az egész Index, az első helyre pakolt blogjaival együtt.
@Pékszakállú Henceg: Ideje lenne már felszámolni a Kádár rendszert az államigazgatásban. Persze sok más állami cégnél is.
@lianlian: Istenem! Imádom a versenyszférát és az Ő nagyszerűségét! Említenél olyan területét ami fantasztikusan jól működik és a közigazgatásban is használható tudás szükséges oda?
@lianlian: Hogy gondolod, azok a legjobb pénzlenyúló helyek, majd hülyék lesznek átszervezni a MÁV-ot, BKV-t stb. Valahova a pereputtyot is be kell tenni, a minisztériumok már fullon vannak. Nézd meg, most is átszervezés, s logikus leépítés helyett a magánnyugdíjpénztári vagyonból szanálják ezredjére a MÁV-ot, és valszeg a BKV sorsa is ez lesz. Nem változik itt semmi.
@Virág et.: Nem, az igazi kérdés az, a fejlesztési minisztérium állt-e perben egyáltalán bárkivel? Én nem találtam ilyet, h te igen, linkeld.

Így az látszik, hogy a 100 milla nem perképviseletre ment el.
A szocik kifizetőhelynek használták a tanácsadó cégeket, a fideszék meg természetesen csak a szükséges és arányos árú tanácsokat kérik, ugye? Ja, én meg nem is vagyok naiv, ugye?
Azt azért még hozzátenném (egy kicsit belelátva a minisztériumok mai helyzetébe), hogy nagyon sokan ma sem csinálnak semmit, nem beszélve arról, hogy mennyit dolgoztak, amíg az átszervezések lezajlottak. Na ez a probléma. Nem építjük le a felesleges embereket, de alkalmazunk külsősöket. Ez a gyakorlat eddig sem volt jó, a fülkeforradalom meg ezt pont ezt az egyet nem változtatta meg...
Én már 98-ban megmondtam, hogy a két banda között az a különbség, hogy mint a strandon a medencében, mindenki belehugyozik a vízbe, csak amíg a szocik próbálják álcázva suttyomban csinálni, addig a fidesz feláll a trambulinra, és onnan teszi ugyanezt, mert a zemberek erre adtak felhatalmazást.
@Pizsamás Forradalmár: "Demagógia, a legnagyobb cégek is szoktak tanácsadókat alkalmazni, ha valami spéci szakterülethez nem értenek. Nem szégyen, hanem erény, ha valaki belátja, hogy valaminek nem mestere. "

A tanácsadók számából, továbbá az egyre sorjázó kérdőívekből az következik, hogy fideszéknél senki az égvilágon semmihez nem ért. De ezek szerint, legalább belátják. ("Nem értünk semmihez. Hülyék vagyunk mindenhez... TÁNCZENEKAR!")
A cikkíró és a kommentelők tudják egyáltalán, hogy mit jelent az hogy "tanácsadó"??? Mert nem azt, hogy "Sanyika itt van 10 misi, mit tanácsolsz, bepereljünk valakit?".
A tanácsadó az "ideiglenes emberi erőforrás-hiány pótlására" szolgál.
Példa: Ha mondjuk 5 jogász ül a KIM-ben, de éppen beesik egy projekt, ami csak 2 hónapig tart, és mind az 5 jogász elfoglalt, akkor felvesznek egy tanácsadót 2 hónapra, hogy ne kelljen felvenni és kirúgni egy "normál" alkalmazottat egyetlen munkáért. Egy tanácsadó havi PIACI(!) átlagára 4-5 millió körül mozog.
Az istenített versenyszférában is minden nagy cég ilyen tanácsadókat alkalmaz, ilyen célokra...
Menjenek a kurva anyjukba! Ez a tanácsom.
Ezért nem kapok pénzt, de jólesik leírni. :)
@pizzaboy: Ha unalmas ne gyere ide. Nem fogsz hiányozni. Úgylátszik fáj az igazság.
@SteveDaCommander: Szép és logikus magyarázat. Esetleg dokumentálni is tudod, hogy a 100 elköltött millióból hány konkrét ilyen volt? Ha igen, akkor hihető is lesz. De addig...
@SteveDaCommander: qrva sok váratlanul beeső nagy projekt eshet be, ha csak az NFM-ban 100 millióért kérnek tanácsot. egyébként megfigyelhető az arányosság: minél több a tanácsadó, annál hülyébb a kormány.
@SteveDaCommander: Ne félj, akkor is kurvaanyáztam, amikor az előző munkahelyemen (700 fős multicég) több százezret/milliót fizettek coachra a nagyfőnök asszonynak (akinek ilyet kellett elmagyaráznia, hogy köszönni illik és kell is, valamint nem hordunk 3 napig egy blúzt), míg nekünk a pofánkba vágták, hogy bocs, de idén sem jut bérfejlesztésre.
@néma bárány: Mi az hogy hihető?:) Ez nem varázslat hanem üzlet, ahogy előttem pl Virág et. is hasonlóan kifejtette.
100 millió az úgy 10-20 emberhónap. Nem tudom mennyien dolgoznak a KIM-ben, gondolom úgy 200an lehetnek. De 100an biztosan vannak: az 1200 emberhónap évente. Ehhez fizetnek ki még 10-20 emberhónapot, ami durván 1%-a a teljes emberi erőforrás igénynek. Ennyire hihetetlen hogy egy ország irányításában 1%-nyi embert időszakosan(!) pótolni kell?
@Ringlósztár: Ha a post azzal foglalkozott volna, hogy mennyi pénz folyt el itt tanácsadásra mondjuk 2002 óta, és hogy ez azóta sem változik, akkor még komolyan is lehetne venni a dolgot. De az egyik oldalt felelőssé tenni, miközben a másik oldalon ugyanez 8 éven át ipari méretekben zajlott, nos finoman szólva is pofátlanság.
@GGG77: Dettó. Nem ugyanott dolgoztunk?:))
@lianlian: Pár éve jártam az egyik minisztériumban. Egy korombéli fiatal, kb 4-5 éve dolgozó csajszinak volt egy akkora irodája, mint egy multinál a vezérigazgatónak.
@SteveDaCommander: Kicsi a világ... Vagy a multiknál nagyon hasonló a helyzet. :)
@midnight coder: Szerintem a poszt 500 milla szdsz-mszp mutyit is emleget. De ezt meglátni nyilván nem kell, a linkeléseket elolvasni se.

Elég a boldog tudat, ha így haladnak a zuglói papcsákistáknak is összejön a fél milliárd a ciklusban
@SteveDaCommander: Ha dokumentálva nincs egy sem, csak az összeg ismert, akkor ja, ennyire.
én azt tanácsolnám nekik hogy mihamarabb kérjenek menedékjogot Tongán....
a huszonhét milliós számla ellenértékét, amibe nekem "került" ez a "jótanács" meg legyenek szívesek valamelyik gyermekkórház számlájára átutalni.
és természetesen menjenek a picsába!!
@lianlian: életetben nem láttál még központi közigazgatást közelről... (nem okmányiradi ügyintézőre gondolok).
Igen erős az átjárás, és nem a tesco kasszás szintre gonodolok.
@ZF2: Magadra vetted? Csak nem a közigazgatásban dolgozol?
én a jogtanácsok alatt azt gondolnám hogy az elszámoltatáshoz lehet rá szükség de ki tudja.

az biztos hogy jogi tanácsadókra nem most kezdett el a mindenkori kormány milliókat költeni
@néma bárány: Az NFM háttérintézményei között olyanok szerepelnek, mint a MÁV vagy a vagyonkezelő (MNV). Ezek pereiről nem kevés sajtóhír érkezett, de nem kell hozzá nagy ész, hogy kijelentsük, ezen felül is vannak olyan perek, amelyekről esetleg cikkek nem születnek, mert a sajtó szempontjából nem elég érdekesek.

www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hatterintezmenyek
Udv!

Sajnos ez az a dolog amikor sok sok mindent elvesznek a neptol aki probal naprol napra megelni es egyms kozt szetosztjak...
Az ismeros ismerose...

Ez fogja a mostani kormanyt elbuktatni...
Ok 4 munkaev utan mennek nyugdijba mas emberek 55 munkaev utan...

Tanuljon a tortenelembol, Ne csak elvegyenek, adjanak is vissza valamit az orszagnak es ne csak a Narancs part zartkoru csaladtagjainak...
@ZF2: Ez egy normális országban így is lenne, mint ahogy leírod. Viszont ha végignézted volna (vagy végignéznéd, még nyitott a lehetőség) a zuglói tanácsadók nem a szakma elismert, közalkalmazottként megfizethetetlen nagyjaiból kerülnek ki, hanem a képviselők számának csökkentése miatt kimaradt káderekből. Szerinted mondjuk milyen nélkülözhetetlen tanácsokat tud adni a 27 éves Tildy Balázs, aki még a diplomáját sem szerezte meg? Vagy Rátonyi Flóra? Vagy a Gyügyei család nőtagjai?
Megmondták: Az egészség nem üzlet!
A tanácsadás? az más tészta..
@Virág et.:

A háttérintézmények általában külön jogi osztály tartanak fent, pl MÁV:

www.mav.hu/mszsz2/mszszatm.phtml

Sőt, külön osztályt tart a kommunikációra, stratégiára, kockázatelemzésre.

Ennyi osztály és léhűtő mellett még a külön beszerzett tanács is indokolt? Ne viccelj.
@Le_Penseur: Nem gond. Alkalmazz tanácsadót.
@Pizsamás Forradalmár: A legnagyobb cégek a saját pénzükből kérnek tanácsot!
tyúkszaros városomban, ahol lengeti a faszom a szél .. nem akarok ujjal mutogatni milyen tehetséges emberek lettek polgármesterek (egyetemet tíz év alatt befejezni) ..azt eza jéghegy csúcsa
dugjanak kaktuszt a seggukbe
basszanak felhoket
akasszak fel magukat
lojek fejbe magukat
@midnight coder: Ha én 8 évig lopok akkor te is lophatsz 8 évig? Gyenge érv!
@Le_Penseur: Adok én tanácsot kb. úgy 50 milláért.
@SteveDaCommander: Megmagyarázni mi is megtudunk mindent! A versenyszféra a saját pénzét költi!
@Link Elek: a dremel járjon táncot a seggük lukában.
@gorcsev54: Mindenesetre, az elég fura ha utána még te akarod számon kérni rajtam a lopást.
"Mert lehetnék például minden érával kompatibilis hivatásos jótanácsos, havi néhány millióért. "

Nemtom, nekem hiányozna a gerincem.
És hát igen, milyen érdekes, hogy az új kormány elszámoltatásába ezek nem kerültek bele... Pedig lenne mit! Meg azokat is, akik ezeket a szarembereket felkérik!
@Fabius: Na igen, ezen lehetett volna kezdeni az ésszerűsítést, de hát ugye kell a sok zsíros állás, inkább rúgnak ki tanárokat.
@Fabius:
"Ti milyen tanácsot adnátok ezeknek a rászorulóknak? A menjenek a picsába nem játszik, tessék kérem kreatívan megdolgozni a nem létező milliókért."

hát én tudnék neked tanácsot adni, hogy milyen tanácsot adjunk a rászoruló zuglói polgármesternek. de ahhoz nyitnom kell egy tanácsadó irodát. utána azt tanácsolom, hoyg bízz meg engem, és én leírom neked, amit te majd tudsz tanácsolni a tanácstalan polgármesternek.
ja, és fele-fel arányban osztozunk...
@Fabius:
"Ti milyen tanácsot adnátok ezeknek a rászorulóknak?"

most viccen kívül:
Tanácsköztársaságot b+
vagy Helybenítélő Népbírósági Tanácsot.
@Secnir:

Nem hiszem, hogy ez beválna :-))

Nálunk valamiért kelendőbbek az olyan tanácsok, hogy hová járjanak a kerületi gyerekek kerületen kívülre úszni, mint az, hogy derítsük ki, ki tanácsolta a kerületi uszoda ledózerolását.
@Fabius: Ki állította az ellenkezőjét? Külön tanács nem indokolt, peres képviselet viszont igen.

Ne ess hasra a belső jogi osztálytól. A jogtanácsosok 90%-a alig vagy egyáltalán nem járt még életében bíróságon. Pontosan tudom, mert én is az vagyok és a másik 10%-hoz tartozom, de egy átlagos ügyvédjelölt még így is kb. tízszer annyi pert lát mint én egy évben. Ettől függetlenül a belsős jogászok nem feleslegesek, csak éppenséggel nem ez a feladatuk.
@Virág et.: Nem állami szervnél vagy állami tulajdonú vállalatnál dolgozom. Ezt azért még hozzáteszem, mielőtt valaki elkezd ezen pattogni.
@Virág et.:

És az kurva nagy elvárásnak számít, hogy a közpénzen fenntartott jogi osztályok rendelkezzenek 1, azaz egy darab olyan képviselővel, akinek bírósági gyakorlata is van?

Az én olvasatomban egy jogi osztály feladata, hogy a cég jogszerű működését fenntartsa, az esetleges peres képviseletet ellássa. Ha erre nem képes, akkor a működése felesleges pénzkidobás.

Anyám állami vállalattól ment nyugdíjba, náluk az É-Keleti régióra egy jogtanácsos esett. Ez az ember intézett mindent a melósok ingyenes jogsegélyétől a bírósági perekig. Nekem ne mondja senki, hogy nem lehet ezt másképp.
@Link Elek:

Nem kell cifrázni: Chuck Norris hajítsa bele őket a Napba.
@Virág et.:

Játsszunk el a gondolattal egy pillanatra, hogy igazad van, és a peres képviselet indokolt.

Hány olyan peres ügye van a MÁV-nak, (stb) amire el kellett költeni 4 hónap alatt 100 milliót?
@néma bárány: Ez nem annyira egyéni képességek függvénye, mint gyakorlaté és tapasztalaté. Egy átlagos állami vállalatnak nincs annyi peres ügye, hogy ilyen gyakorlatot kitermeljen, a jogtanácsos meg nem ügyvéd, csak a munkáltatóját képviselheti perben. Akármekkora koponya is valaki, egyszerűen nem lesz elég alkalma gyakorlatot szerezni.

De ha figyelmesen elolvasod, nem azt írtam, hogy jogtanácsosok egyáltalán nem járnak bíróságra, hanem azt hogy a kiemelt ügyeket talán olyan ügyvédekre érdemes bízni, akiknek ez a szakterületük és az ilyen jellegű jogvitákkal foglalkoznak minden nap. Persze, lehet spórolni és menni a belsős jogásszal, csak aztán, amikor bukjuk a milliárdokat a nap végén, akkor lehet elmélkedni a 100 milliós megtakarításról. A munkavállaló ráadásul - az ügyvéddel ellentétben - nem vagy alig felel a munkájáért. Max kirúgják és kéthavi bére erejéig kártérít. Az ügyvéd teljes vagyonával felel, ha szándékosan elront valamit.

Kádár rendszerben meg ez egészen másképp működött.
@Fabius: Fogalmam sincs, mivel nem dolgozok nekik. Bár azért gondolom az amerikai ügyvédi iroda a zsidó túlélők USA-ban indított peréért nem magyar kaliberű óradíjat számláz ki, ez azért elviheti egy részét annak a 100 milliónak.

Arról nem is beszélve, hogy a MÁV mellett azért van ott még egy-két kisebb vállalat, pl az állam teljes vagyona felett rendelkező MNV, csak hogy az egyiket említsem.

Ezek az adatok egyébként közérdekűek, be lehet őket kérni az érintett szervektől, szívesen megadják neked.
@lianlian: Nem. Ahogy írtam, van rendesen átjárás. Oda is és vissza is. Volt az előző kormányoknál is és van most is.
@OkoskaTo:rp: önkrmányzatot ne keverjük a központi közigazgatással. A helyi viszyonokra nem is merném beírni amit 11:41 nél írtam.
@Virág et.:

"Ezek az adatok egyébként közérdekűek, be lehet őket kérni az érintett szervektől, szívesen megadják neked. "

Optimizmus rulez :-)

A blikkújság próbálkozott ezzel, eredmény:

"A Blikk kíváncsi volt a több tárca 2011-es szerződéseire is, ám ők egyelőre nem adtak közre idei adatok az idei külsős megbízásokkal kapcsolatban, és lapunk ezeket firtató kérdéseire sem válaszoltak."

Nem annyira szívesen osztják meg a közzel, mire mennyit vernek el. Pedig érdekes lenne. Így te is csak tippelsz, ami akár igaz is lehet, én meg nem hiszem a tipped addig, amíg nem közli valaki pontosan, mi a helyzet valójában. De átláthatóságról és üvegzsebről szó nincsen.
@Virág et.: A probléma annyi, hogy a példa amit hoztam nem a Kádár rendszerben volt, hanem négy éve.

Ha egy átlagos állami vállalatnak nincs annyi peres ügye, akkor mire ment el az a 100 millió 4 hónap alatt? Ilyen alapon max a KIM 15 millája lehet jogos, de az meg röhejes.
@midnight coder: De azt hiszed ezért volt a fülkeforradalom? Hogy most a FIDESZ lophasson X évig? Szerintem a zemberek nem azért szavaztak a Fideszre, hogy most ők lopjanak. Azt akarta hinni mindenki, hogy ezek majd keményen fellépnek a korrupció, lopások, és mutyizások ellen. De nem ez lett a helyzet.
A tanácsadói szakma és tevékenység kitűnően alkalmas a demagóg hangulatkeltésre. Magyarországon még inkább, hiszen itt a korrupciós pénzek nagy része tanácsadói szerződéseknek álcázott fiktív kifizetéseken keresztül áramlik. Ennek megfelelően Magyarországon a tanácsadó ugyanolyan pejoratív másodlagos jelentést kapott, mint a vállalkozó (=adócsaló luxusautóval), a politikus (=gátlástalan tolvaj), vagy a közalkalmazott (lusta láblógató).

Ehhez jön még az általánosan jellemző teljes fogalmatlanság, melyről ez a cikk is tanúskodik, a cikkírónak lövése sincs a tanácsadói tevékenység mibenlétét illetően. A lényeg: a tanácsadás nem egy önálló szakma, hanem az egyes szakmák legjobbjai által végzett tevékenység. Nem abból áll, hogy némi homlokráncolás után okosakat suttogunk a megbízó fülébe, hanem abból, hogy a megbízó bizonyos hiányosságai (tudás, erőforrás) miatt általa nem megoldható feladatokat megoldunk. A tanácsadás igénybe vétele nem degradálja a megbízót, sőt, a világ valamennyi vezető vállalata dolgoztat tanácsadókat. Nem, a porszívó/edény/biztosítási ügynök nem tanácsadó, még ha a névjegykártyájára az is van írva.

Az, hogy a zuglói önkormányzat, illetve a teljes magyar közszféra színlelt tanácsadói szerződésekbe csomagolja a talpnyalók fizetését, a korrupciós pénzeket, nem a valós tanácsadókat minősíti, hanem a rendszer egészét.
@Fabius: Ennek ellenére ki kellene adniuk a Blikknek is. Ilyen pert a TASZ és az index is nyert már állami szervezettel szemben.

@néma bárány: "Ha egy átlagos állami vállalatnak nincs annyi peres ügye, akkor mire ment el az a 100 millió 4 hónap alatt?"

Az NFM nem állami vállalat, hanem egy minisztérium, amely alá ha jól számoltam 28 háttérintézmény tagozódik, ezek között olyan nagyvállalatok is, mint a MÁV vagy az MNV. Ez sok-sok ezer munkavállaló a bányászattól a közlekedésen át a regionális fejlesztési projektekig mindenféle területen. Ehhez képest a 100 millió még kevés is.
@zsg?:

Azt ugyan nem tudom hol olvastad, hogy leszóltam magukat a tanácsadókat, de ha idetévedtél akkor esetleg világíts meg két dolgot:

1: milyen tanácsot lehet adni 4 hónap alatt 100 millióért?

2: miért lehet az, hogy a zuglói önkormányzatban az általad jellemzett tanácsadóból egy sincs, cserébe rátonyigáborokból meg sok van?
@Virág et.: A háttérintézményeket önállóan is össze tudom számolni.

Viszont mutass egyet közülük, amelyiknek éppen folyamatban lévő olyan pere van, amihez nélkülözhetetlen ekkora tanács. Én nem találtam. Ha te igen, linkeld.
Egy példa csak. Az ügyvédi munkadíjat megállapító 32/2003-as IM rendelet alapján egy 1 milliárdos pertárgyértékű jogvita esetében az ügyvédi munkadíj (ha jól számoltam) 12.5 millió forint ÁFA nélkül.
Ez az, amit a pervesztes fél megfizet (ha a bíróság megítéli persze) a pernyertesnek, ettől persze a megbízó és az ügyvéd eltérhetnek. Nem hiszem, hogy merészség azt állítani, hogy ennél azért nagyobb ügyek is mennek egy MÁV vagy MNV szinten.
@néma bárány: A Holokauszt túlélői által a MÁV ellen USA-ban folyó per pl?
@Virág et.: Az éppen lehet. Bár amennyire én tudom, az ekkora perek sikerdíjasak, és a tárgyalás végkimenetelétől függ az aláhúzás alatt szereplő összeg.

Vagyis annak még nem kéne jelentkeznie sehol.

De te vagy a jogász, szerinted?
Ugye milyen rossz arcnak tartottuk Sztálint 17-18 évesen, amikor arról tanultunk, hogy a kooptációt ő nem átvitt értelemben képzelte el?

Nos, innen nézve, igaza volt.
@néma bárány: Megállapodás kérdése. De a per jellegéből és az alperesi pozícióból kiindulva (azaz nem mi megyünk a pénzért, ha nem mi nem akarunk fizetni) nem tartom valószínűnek.

Sokkal valószínűbb, hogy a Mo-n is jelen lévő multi ügyvédi irodák általános gyakorlatának megfelelően szépen fizetjük az ügyvédi óradíjakat, mint a katonatiszt. Ez egy hazai székhelyű nemzetközi ügyvédi iroda esetében is 200-400 EUR/óra szokott lenni (eljáró ügyvédtől függően), de az USA-ban az 1000 USD-s óradíj sem példa nélküli.

És ez csak egy olyan nagy ügy, ami a sajtóban is megjelent. Hány olyan lehet még (pl a mostani sláger, az elszámoltatás kapcsán), ami nem vagy alig kerül bele az újságokba.
@Fabius: Félreértesz, nem azt mondom, hogy Te szólod le a tanácsadókat, hanem azt, hogy ma Magyarországon az emberek zsebében kinyílik a bicska, ha meghallják: tanácsadói szerződés. Amit viszont mondok, hogy összekevered a tényleges tanácsadói tevékenységet a színlelt kifizetések fedő tevékenységével. Pont az általa citált ügyek tartoznak a nagyjából normális ügyletek közé. Ahogy mondtam, az nem minősíti le a KIM jogi osztályát, hogy jogi tanácsadót foglalkoztat. Az a 15 MFt meg semmi. Válaszok a kérdéseidre:

1, Sokfélét el tudok képzelni. Például, négy-öt hónap alatt ki lehet dolgozni egy EU-s operatív program teljes rendszerét, pályázatainak anyagait (felhívás, útmutatók, stb.), illetve az elszámolás rendszerét. Ehhez persze olyan emberek kellenek. Erre a témára egy 4-6 seniorból felépített projekt csapat kell, a négy hónap alatt 60%-os eladott napszámmal, kb. 250 eFt + ÁFA /nap áron, nagyjából 100 MFt-os projektár jönne ki. Ez egy nemzetközileg elismert irodánál még szolidan is van árazva, egy magyarnál pedig kellemesen rendben van. DE. Ez nem azt jelenti, hogy az általad citált projekt valós, arányosan árazott, stb. Attól az még lehet nettó lopás is, de lehet tisztességesen elvégzett értékes feladat is. Önmagában az ár és időtartam alapján nem mondhatsz véleményt. Hasonlóképpen, nagyon egyszerű világkép lenne egy százmilliós házra azt mondani, hogy átverés, mi kerül ezen ennyi pénzbe, amikor egy tégla csak 42 forint.

2, Azért, mert az önkormányzat tevékenységét nem a szakmaiság jellemzi, hanem annak ellenkezője. A választ megadtam az utolsó bekezdésben: "..a zuglói önkormányzat, illetve a teljes magyar közszféra színlelt tanácsadói szerződésekbe csomagolja a talpnyalók fizetését, a korrupciós pénzeket.."
@néma bárány: "Viszont mutass egyet közülük, amelyiknek éppen folyamatban lévő olyan pere van, amihez nélkülözhetetlen ekkora tanács."
Könyörgöm értse már meg mindenki, hogy egy tanácsadó nem tanácsot ad!
Ez pontosan olyan mintha megkérdeznéd, hogy minek ülnek rendőrök egy központban, hiszen ott nem is kell a rendet őrizni...
@ZF2: A volt fityesz kormány pz monogramú minisztere és hangadója (talán sikerül kitalálnod ki ő) úgy tette zsebre a 10 milkát cserébe, hogy ne tegyen keresztbe egy cégnek, hogy a szeme se rebbent.

RA belvárosi képviselő polgártársnak 12 milka értékben grátisz márványozott a kavicsfarigcsáló zrt. hálából a sok díszburkolat kivitelezéséért.

Hidd el itt is meg vannak a nokiás dobozok, csak ők ugyanazon az oldalon állnak mint az ügyészek.

Ne legyél már ennyire naiv.
Tanácsadás = lopás. 99%-ban.
@zebugata: 40 év kummnizmus, 12 év MSZP irányítás mellett miért állnak az ügyészek pont az eddig mindössze nettó 5 évet kormányzó Fidesz mellett? Ez az érvelés nekem örök rejtély marad. Nem mondom hogy nincs így, csak nagyon valószínűtlen szcenario. De lehet hogy én vagyok naív.
@Virág et.: Tudod semmi bajom nem lenne, ha ez így lenne, és nyilvánossá téve szerepelne mondjuk a minisztérium honlapján.

XY ügyvédi iroda W perben képviseli az államot Z/ óra díjért. Pont.

Helyette most azt mondja, elköltöttem 100 millió közpénzt, és ha megkérded mire, megvonja a vállát. Így viszont eléri, hogy spekulálni kezd mindenki: a MÁV per költségeit minek titkolni?
@zsg?:

Az EU-s programmal nem is lenne baj. Ahogy nem volt nagyon szemét csaló gecizés akkor sem, mikor két londoni céget bíztak meg arculatjavítással. Az ellenzék is max röhögött kicsit, de alapjában elfogadta: nem árt, ha szebbnek látszunk a pénzpiaci elemzők szemében.

A lényeges különbségek:

1: ennek volt célja
2: értelme
3: nyilvánosan bejelentett volt.
Nem véletlenül lettek kiépítve a polgári körök. Megkérdeztem az illetőtől, aki pz-nek (oktatási miniszter volt) fizetett, hogy ő miért nem lép a nyilvánosság elé, mint amiket láttunk a tévében a fityesz által prezentálva. Azt válaszolta, hogy abban a pillanatban tönkre lenne téve a cége. Akiket a fityesz bemutatott, mind meg is lett védve. Egy másik pl. házaspár férj verseny szféra, feleség állami. Mindketten vezető beosztásúak, nyugdíjpénztári tagsággal. megbeszélik, hogy érdemes maradni. A feleség munkahelyén erőteljesen sugallják, hogy aki nem lép vissza az állami rendszerbe az kereshet magának új munkahelyet. Szerinted ilyen környezetben ki mer a fityeszre valamit is vallani. lisztferihegy - földrajzi tanács kirugva. semjénzsoltika macska vadászata kiderült- a helyi környezetvédelmi vezető kirúgva. stb. stb. Több ezer ügyfelem van, akikkel rendszeresen beszélgetek az aktuális politikáról. Nagyon félnek az emberek, nincs pénzük, a vállalkozók utolsó tartalékaikat emésztik fel, kilátástalanak látják a jövőt. Nem vagyok szoci párti, nagyon sok kárt okoztak az országnak, de amit most a fityesz művel az katasztrofális. 56 után volt ilyen.
"milyen tanácsot adnátok ezeknek a rászorulóknak? A menjenek a picsába nem játszik, tessék kérem kreatívan" - a k...a nénikéjük volt már? Csak hogy finom legyek és kisasszonyos.
A coci elvtársak lopása sima "kiscserkészek a nagyvárosban" típusú egyszerű és primitív, amatőr akció volt ezek nagyüzemi méreteket öltő és profi zsélapátolásához képest.
Szagemberek, szagértők, szarrágók!
Most komolyan, vannak olyan ecceri vidéki (pesti) csávók, akik nem látják, hogy mi történik itt?
IGEN!
Mert vagy olyan hülyék, hogy simán átverik őket, mint szart a palánkon, vagy olyan ecceriek, mint a faék!
Több verzió nincs, csak legfeljebb megfizetik, hogy hülye és agresszív fidesznyik blogoló legyen! Gratulálunk nekik...
Nem akar inkább magyar lenni??? Jobb hazaárulónak?
"erre az évre mintegy 800 milliárd értékű forintalapú kötvény piacra vitele van hátra" A fidesztől... Aha... "2011. április 6-án került sor a Magyar Köztársaság 750 millió USD összegű, 30 éves futamidejű 7,625%-os fix kamatot fizető kötvénynek 500 millió dollárral történő megemelésére a referenciának számító hasonló futamidejű amerikai kormánykötvény (US Treasury) hozama felett 2,7 százalékkal. Ez a felár 0,6 százalékkal alacsonyabb a 2011. március 26-án árazott eredeti kibocsátás kibocsátáskori feláránál"
Hogy is van az a, haza nem eladó, meg a kiárusítás szlogen...???? Elvtársak?!
No,(hogy kellő szintre emeljük a témát- még a tákolmányozáshoz is kikérték a zemberek tanácsát, bár a véleményünk kikérésének hítták. Ez nem került jószerivel semmibe (szerintük), de nyilván nem ingyé nyomták a nyodában, és nem ingyé volt a kézbesítés sem. Számítás: 8000000 x 150-250 Ft. Az pedig felül van mifelénk a milliárdon. Most meg majd cociálisan is akarnak velünk konzultálni. Ez se lesz semmi-forint még akkor sem, ha esetleg (ismét) "elfelejtik" kifizetni a Magyar Póstának.

Rég voltam katona, de eszembe jut egy idevágó cifra (a hadnagytól idézve): hogy basznák teherbe a nénikéjüket a fürdőkád szélén a neve napján!

Én egyébként nem beszélek így...
@midnight coder: Nyilván valóan nem ez a célom( nem is azért írtam mert Mszp. egyetértek) hanem nem lehet mindig a 8 évvel takarni a jelenlegi hibákat. Volt egyszer egy "arany csapat" és 50 éve ebből akar élni a magyar foci, holott nincs is.Valami ilyesmi.
Ez a Dudoglo Pável valami olyasmi ember lehet, mint a Josip Tot meg a Kaya Ibrahim?
Az a véleményem, hogy ez a műszaki, gazdasági, termelési kérdésekhez nem értő, 1990.-ben hatalomba került jogász-történész-tanár réteg tette, teszi tönkre az országot. Munkájuk alapján a régi rendszer 4. – 5. vonalbeli emberei voltak. Aki dolgozott vállalatnál anno, az tudja, miről beszélek. A termelő vállalatoknak mérnökökre, műszakiakra és közgazdasági szakemberekre volt szükségük, jogászt 1-2-t alkalmaztak. És ez nem a rendszer hibája volt, ennyit tudtak, a termeléshez, műszaki kérdésekhez hozzászólni érdemben nem tudtak. Volt egy hasznossági prioritás, akár tetszik ez most utólag a jogász-érzelműeknek, akár nem! Ezért volt az, hogy a Kádár rendszer igyekezett megnyerni a mérnököket és közgazdászokat (akik közül sokan még párttagok is lettek, igaz meggyőződés nélküliek), a jogászokat viszont nem. Ezért is tudták a rendszerváltáskor büszkén döngetni a mellüket, hogy ők nem léptek be a pártba. Persze, hiszen senki sem hívta őket. A vezetésből való mellőzöttségük miatt nyilván az indokoltnál is jobban gyűlölték a régi rendszert. A rendszerváltáskor ügyesen az „utolsó pár előre fuss” játékot játszották, „lekommunistázva”, kigolyózva a vezetésből náluk sokkal jobb műszaki és közgazdasági szakembereket, akik félreállva, hagyták az ámokfutásukat.
A régi rendszer negyedik, ötödik-vonalbeli kontraszelektált jogászai, történészei, tanárai, bölcsészei hataloméhségükben és az ország vezetéshez való hozzánemértésük miatt kiegyeztek, paktumot kötöttek a régi rendszer elit haszonélvezőivel. Ez az Antal-kormány történelmi hibája és bűne!
Amíg a becsapott egyszerű emberek lelkesen dolgoztak (azt híve, hogy itt nemsokára tényleg jóléti kapitalizmus lesz), addig az MSZMP – MSZP-s átmentett vezető réteg az új politikai jogász-történész-tanár elittel 1990-1994 között az MDF –es kormány aszisztálásával privatizáció címén lenyúlták az állami, vállalati ipari és mezőgazdasági vagyont! Mire a nép felébredt a vállalatok és állami vagyon 75 %-a eltűnt (majd később a maradék is). A népnek pedig, hogy befogják a száját, odadobták a kádári tanácsi lakásvagyont szinte ingyen! Ezzel csendben is volt a nép 5-10 évig. Olyan ez, mint mikor egy meglökött szekér még gurul egy ideig, mire észreveszik, hogy kifogták előle a lovakat.
Az egész magyar gazdasági élet egy légvár 1990 óta. Megszüntették a vállalatokat és mezőgazdasági cégeket. Elkótyavetyélték multinacionális vállalatoknak, akik egy idő után be is zárták azokat rendesen.

Hogy miért kell ennyi tanácsadó alkalmazása a rendszerváltás óta? Azért mert nem értenek az iparhoz, mezőgazdasághoz, egyáltalán a reál folyamatokhoz.
Honnan is érthettek volna/érthetnének az iparhoz, mezőgazdasághoz!? Hiszen a jogászok többségének a termeléshez semmi köze nem volt, az 1-1 vállalati jogász kivételével ún. jogász munkaközösségekbe szerveződve csak jogi csűrés-csavarással, szarkeveréssel foglalkoztak. A mai fiatal jogász politikusokról meg közismert, hogy egy órát sem dolgoztak érdemi munkahelyen.
A magyar politikai és gazdasági vezetők még ministránsnak sem lennének jók a cseheknél, szlovákoknál, románoknál. Vegyük már észre, hogy nincs tényleges magyar ipari és mezőgazdasági termelés, termék. Összeszerelő, alkatrész-előállító üzemek vannak! Az attól még nem magyar exporttermék, hogy olcsó magyar munkaerő alkatrészeket állít elő, összeszerelést végez multinacionális cégeknek! Ez a regnáló politikusok hazugsága csak.
Amíg mérnökök, műszakiak, értő közgazdászok nem lesznek a vezetésben, addig itt semmi nem fog változni! Addig itt nem lesz termelés, ipar és mezőgazdaság. A jogászok örző-védő-ellenőrző-könyvelő-adószakértő-adócsaló országot teremtettek nekünk az ipari-mezőgazdasági (vagy fordítva) ország jelleg helyett.
Önök még nem gondolkoztak el azon, hogy ha ez a sok jogász csemete/ rokon olyan nagyon tehetséges, akkor miért nem a versenyszférában igyekeznek a szülők elhelyezni őket?!
süti beállítások módosítása