Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Ma született bálvány: @taga20: Jajj.. hát ezzel a verssel amúgy sikerült magadat rendesen tökön lőni.. de tuti, hogy nem... (2024.11.23. 19:21) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.03.17. 07:18 Fabius

Tisztaság és sértődés Gubcsilandon

Címkék: index fidesz honvédelmi minisztérium gubcsi lajos zrínyi média

Ízlés dolga mit tart az ember a kertjében. Van aki szerint a kerti törpe gyűjtemény nem ciki, mások szerint a kaput védő műkő kutya sem kínos. De az viszonylag ritka, hogy valaki szobrokat gyűjtsön otthon, és kiskert helyett a kétségkívül hangzatos Magyar Művészetért Szoborkertnek nevezze azt.  A példa annyira röhejes, hogy elhatároztam: saját kertemet elnevezem A Magyar Átlagpolgár Arborétumának, és őszintén remélem, hogy maga Illés Zoltán jön el felavatni frissen fúrt kerti kutamat.

Ennél talán csak az röhejesebb, ha valaki összekeveri lusztrációt a frusztrációval. Gubcsi Lajos egyike azoknak a SkiccPál ligásoknak, akik a bármilyen rendszerrel és seggel kompatibilisnek mutatkoznak. Az egykori KISZ KB titkár, MSZMP KB osztályvezető-helyettes is kihasználja az Orbán kormány egykori pártkáderek iránt érzett rokonszenvét, és addig írogatta tanácsait Orbán Viktornak, amíg kormányváltás után pozícióba nem kaparta magát. A kétharmados forradalomban a lusztráció nem divat, cserébe a frusztráció igen: minimum meg kell sértődni, ha egy internetes hírportál furcsának találja a Zrínyi Média létszámának felduzzasztását a Fidesztől megszokott haveri körös minta alapján, és nehezményezi, hogy a kertvégi szoborparkban rendezett ünnepség után a HM alkalmazottai takarították el a rendetlenséget.  Pedig sokkal inkább írhatott volna egy szatírát arról, hogy a Hende Csaba honvédelmi miniszter és Kövér László házelnök milyen komoly fapofával nemzetieskedett Gubcsi Lajos kertje végében.

De az ilyen pártállam maradéknak nem sajátja se a humor, se az önkritika. Ahelyett, hogy csöndben örülne valamelyik sarokban, hogy szelel még a seggevége, levelet ír nekünk, index olvasóknak.  De nem ám azért, hogy legalább mentegetőzve hazudjon valamit, áh, csakis mert sokan vagyunk és létszámunk miatt figyelmességet igénylünk. Haladéktalanul meg kell tudnunk, hogy a cikket jegyző Spirk József nem újságíró, hanem közölgető valaki, aki az Index besúgóhálózatát felhasználva rottyant bele  Gubcsiland nemzetieskedő fennköltségébe. Ettől konkrétabban Lajoska nem kívánja indokolni miért veszi természetesnek, ha közalkalmazottak takarítják a magánlakását és kiskertjét a VIP vendégek bulizása után.  Szerinte ez mind rendben van, és a közvéleményt csakis arról kell tájékoztatni, ami a Zrínyi Média Kft. elmúlt időszakában történt. A jelen történései másodlagosak. Esetleg legitimmé teszik az elődök visszaélései.

Nos, azt ígérhetem kedves Gubcsi Lajos, hogy kérésednek megfelelően figyelni fogunk alaposan. Nehogy véletlenül újabb hajszál essen a takonypürébe. Ahogy figyelni fogjuk azt is, hogy a rendszerváltást újvilágra cserélő kormány mikor szánja el magát egy lusztrációs törvény kidolgozására.  Mert igény az volna rá.

 

Ápdét:

Reggel még azt hiányoltam, hogy drága jó Lajosunk nem hazudott valami mentegetőzés félét a nagyérdeműnek. A jó hír, hogy ezt a hiányosságot délutánra pótolta. A rossz, hogy az index információi szerint sajnos ezt a verziót is bukta. Szopóálarc, van ilyen. De legalább megtudtuk, hogy a szoborkert Gubcsi szerint köztudomásúan közösségi célokat is szolgál. Ezek mik lehetnek, azt homály fedi. Lehet, hogy Gubcsiland nyitva áll a közösség előtt, és az jár be a kertbe szobrokat nézni, aki akar? Vagy tárlatvezetés keretében maga Lajos túráztat csoportokat a hátsó kerítésig? 

Mindenesetre kertművelő órákat ne tőle vegyenek a környékbeliek. Akik képesek műanyagvödröstől fát ültetni azok bármire képesek. :-)

57 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr932746397

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Súúúhanterz (2011/03/19) 2011.03.19. 18:20:15

Az elmúlt napokban elöntötte a hazai médiát a Dr. Gubcsi Lajossal kapcsolatos hírek, álhírek és cáfolatok özöne. A magunk módján megpróbáltunk mi is utánajárni a dolognak, kideríteni, vajon zörög-e haraszt, vagy fújja-e a szél (csak így gubcsisan iroda...

Trackback: Fel ne jelentsd Gubcsi Lajcsit!!!! 2011.03.18. 09:26:25

A tisztára mosott nyalizó. Ezzel a címmel jelent meg a rendszerváltás után az egykor kiszes és mszmp-s, ma fideszes szélkakas egyik disznósága, amit még a nyolcvanas évek közepén volt szíves elkövetni. Miért érdekes a tegnapi újság? Mert a dolgok kísér...

Trackback: Gubcsi bejelentette: újabb HM-cég feje lesz 2011.03.17. 21:45:11

 Az elmúlt hetekben már Orbán "Kékeres Méteres" Viktornak is megpróbálták elfaszoskodni a figyelmét Gubcsi Lajos "Ánuszszaggató" Zrínyi Média vezetőjeként végzett tevékenységére, ám a punnyadt Honvédelmi "Fideszközeli&q...

Trackback: A tanácsadók nem vesznek el, csak átalakulnak 2011.03.17. 18:39:39

  Hiába a forradalom, hiába alakult át már szabadságharccá (még Brüsszelnek is hadüzenetet küldtünk), a tanácsadók valahogy nem akarnak eltűnni a színpadról. Igaz nem nagyon akarnak a rivaldafénybe kerülni, de valahogy mindig vetül rájuk egy ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a legszebb a jelenlegi közéletben. Legitimálja a Gubcsik jelenlétét, arroganciáját, egyben biztosít mindenkit, hogy kizárólag kihalás útján szabadulhatunk meg tőlük. Fidesz, mint az öreg kommunisták gyűjtőpártja. A rendszerváltó Orbán felpofozná önmagát.
Nemértitek vazze:
elmúltnyolcév, gyurcsányahibás,libsi bérkommentelők vagytok, KÉTHARMAD.

Alighanem minden relevánst fideszes érvet felsoroltam.
A nevezett, igazi fidesz kompatibilis senki méltó a többi befogadott - egykori káderhez.
A vér nem válik vízzé :)
Örülnék ha eltűnne végre a kádári érában szocializálódott 40+ bagázs a közéletből mert János bá jó munkát végzett, örökre beégtek az agyukba a komcsi reflexek...
@tarackos: Valószínüleg Orbánt is beleértetted a 40+ ba. Egyébként a szerzett jogok fogalmát mantrázza szinte az egész ország, a kortól majdnem függetelenül.
Istenkének legyen hála, szép tágas a Gubcsi porta, elfér még egy pár szoborka...mondanám nívós kínrímeimet, ha tudnék még akár egy kínvigyort is erőltetni ebben a szép, megvilágosodottakkal teli világban.

Azért egy hármas szobrot csak betolnék valahova a három legautentikusabb megvilágosodottnak, középen a tőr - ki - tőr Csínom Palkó, két oldalt hóka-móka-róka Katóka Pécsről, na meg a késleltetett népfelkelésvolt Apóka.

További bővítésre megfelelőnek tűnik a homlokzat akár egy timpanonra is, jelöltekben hiány nincsen.

Azért a videó is megér egy misét Hendével, aki okkal emleget holmi megélhetési politikát. Ő már csak tudja, idejében cserélte fel a halványodó ibolya szagolgatását egy jóval tartósabb és illatosabb vágatéra, hogy most Isten áldását kérhesse Lajosunk háznépére.

Hanem Fabius, ha adhatok egy szakértői tanácsot: az arborétumod növényekkel való beültetésére ne ezek közül válassz közreműködőt.
Elszoruló szívvel néztem a videó elején, hogy a nagy áhitatban némely növény konténerestől került beásásra, míg pár, még szerencsétlenebb társuk csak úgy pőrén, földlabda nélkül, ahogy kirángatták a határokon.

Szórathat azok mellé Gubcsi akár Levédiában kiásott mégoly megszentelt rögöket is, azokban fa meg nem ered az hóttszentség, még december eleji (!) ültetéskor sem.
A szent jobb, vagy a korona odahurcolászása talán azért valamit lendíthetett volna a megfoganásban.

www.honvedelem.hu/cikk/23339/etele-%E2%80%93-attila-kiraly-%E2%80%93-szoboravato-unnepsege
@Boli:

Tudod mit mondana erre Petőfi?

A szellem rab, s mi fönn tartjuk nyakunkat,
S szabad nemzetnek csúfoljuk magunkat!
Szolgák vagyunk, rabszolgánál szolgábbak
Megvetésére a kerek világnak!

Valahogy éreztem mire kell emlékeztetni az ünnepi posztban kormányunkat. De legalább néha rám cáfolhatnának, basszameg.
@sületlenke:

Mikor vödröstől elásták a fenyőt, azon konkrétan besírtam a röhögéstől :-D
Lehet a pátosz annyira leterheli az agyat, hogy a legegyszerűbb gondolkodást igénylő funkciók is sorvadásnak indulnak :-))
pár évvel ezelőtt szemtanúja voltam, amint gubcsi lajos erektált fallosszal mondott beszédet március 15én, révkomáromban. feltűnő volt a dudor a nadrágján, többekkel megvitatva jutottunk erre a következtetésre. plusz elárasztotta a környék iskoláit, intézményeit valamelyik méretes könyvével. ebből számomra elég niylvánvaló hogy gubcsi hajlamos az önimádatra, amint az az indexes cikkből is kiderül, amelynek állításait el is hiszem.
na, meggupcsulunk meg:

Közpénzen jelentette meg könyvét Gubcsi
mandiner.hu/cikk/20110317_kozpenzen_jelentette_meg_konyvet_gubcsi
@gramercy:

Kicsit melegszik még, és kötelező olvasmány is lesz belőle.
@Fabius: Kretén egy "szagértő" társaság ez, minden téren! Az ettársak régi poros nosztalgiája benéz rendesen! Jókat fogunk még röhögni a többi ilyen átadási ceremónián is, csak a forgatócsoportok bejussanak. Égetik ezek rendesen magukat! Sosem gondoltam, hogy az a bizonyos 22 évvel ezelőtti elvtársi világ még egyszer így visszajön... :)
@Fabius: Egyébként király a "vödrös fenyő" ültetés!!!!! :) Kertészek tanuljatok!
@Boli:

Még az idei karácsonyfánk itt van, az is vödrös. Ha nem sajnálnám szegényt megpróbálnám Gubcsi módszer szerint kiültetni, hátha a vödrös cucc tol valami extrát amiről nem tudok :-D
@Fabius: Tápanyagot vagy oxiizét nyerhet ki...izé elvtársék szerint a műanyag vödörből. :) Neked is tanulni kell még!
@Boli:

Sebaj, majd a szoboravatóra - mert megrendeltem a Féleszű Idióta Lovasszobrát áláméneumból - kitanulom a hogyanját, oszt'amíg a kormányzati ámberek avatás gyanánt a MagasságosJóisten Áldását kérik rája, kipróbálom tekknikát.

:-D
Hé, fiúk, hadd hápogjak be a kertészkedésbe egy zuglói off-ot!

Mire beverekedte magát a seggszolgálatiba Várnai nagy nehezen, annyi egyéb téma keletkezett aktuálisan, hogy bele se tudott fogni a többibe.
Még az a szerencse, hogy az eltelt időben Fecónak a védelmen kívül jogi fenyegetésre is tellett az idejéből.

Az mtv-n amúgy Várnai 200 ezer forintos, mindenki által megszavazott könyvtámogatása jelszavával van a videó nyilvántartva, mint megkérdőjelezhető szerződés. (Nem a 80 milka, aminek a szükségszerűségét ő vitatja).

Nesze neked információhoz jutás szabadsága...
És kivételesen nem leszek a megszokott finom úrinő: menjenek ezek a paripapélóba, ahogy Fabius mondaná, és a pókhálós rózsás puniba, ahogy meg én.

premier.mtv.hu/Hirek/2011/03/17/07/LMP_Megkerdojelezheto_konyvszerzodesek_Zugloban_.aspx

comment.blog.hu/2011/03/17/vegre_szot_kapott_varnai_az_mtv_ben
@Fabius: Féleszű Idióta Demokrataféle Ettársak Lovasszobra (vagy annak legalább is egy bizonyos lóalkatrésze) - ilyen nevű pártunk van! Nem viccös! A lószerszámot nyomatják is ezerrel!
@sületlenke: A lista pedig nagyon durván növekedik! A zsé pedig rohamosan fogy... :(
Féleszű Idióta Demokrataféle Ettársak Lovasszobra - igen FIDEL, ők azok!
@Fabius:

"a Féleszű Idióta Lovasszobra"

Ezt hogy kell elképzelni? Kalapálsz magadnak egy mellvértet kartervédőből, és kiülsz egy hintalóra a kertbe? :-D:-D:-D
@sületlenke:

Az információhoz jutás szabadságát a közmédiumoktól hiába várod. A következő években ez várható, ehhez kell hozzászokni. Gusztustalan, egyébként. De ahogy mondtam tegnap is, felértékelődik az internetes sajtó, a blogszféra szerepe. Közmédiumok meg mehetnek a levesbe. Még az sem igaz, hogy ez jut el a az emberekhez, mert a nézettségi adatok is azt mutatják, pont leszarja mindenki a közhíradót pl.
A növények dolgát átgondoltam közben. A Gubcsi portán legalább trágya akad elég. Ha lesz, aki kiszórja... Ezt az áldozatot a nyomorult növények érdekében akár én is meghozom.
@sületlenke:

Ehhh...mit lehet erre mondani? Hogy leszarom a közmédiát és inkább leírom amit gondolok, és elolvassa aki akarja?

Értelmetlen pénzkidobás a közmédia, amire nincs ráhatása senkinek. A pártoknak is sokkal inkább kell keresni az alternatív megszólalási lehetőséget, mint erőltetni a köztévé bármilyen műsorába kerülést.

Várnai ügyét címlapozta az index comment boggal és velünk is, lehozta a sajtó. Mire mentünk vele? Erre amit most látsz. 200 ezer vs 80 milla, meg a címadás.
@néma bárány:

Ja, a csőrikés sisakodban bazmeg, hogy messziről világítsak :-D
Az eredeti témához:

index.hu/belfold/2011/03/17/gubcsi_bejelentette_ujabb_hm-ceg_feje_lesz/

Reggel hiányoltam, hogy Lajos nem hazudik valamit, délutánra megtette.

Kíváncsi leszek az ügy fejleményeire.
@Fabius: Wazze, de csak azért, hogy ne már, hogy hiányérzeted legyen! Nagyon elégedetlenek tudtok lenni! Nektek semmi sem jó? :) Gyúrunk WAZZE???
@Fabius: Abból a csőrikés izéből kimaradtam... Mivan? :<
@Boli:

Jaja, egy lusztrációs törvényre nagyon rágyúrnék ;-)

A csőrikés izé: báránynak van egy matt ezüst alapon ordenáré sárga csőrikés bukója, gondoltam jó lesz a szetthez :-))
@Fabius: Állat lehet!!! :) Tessék már elhozni, lesz egy "legötletesebb öltözék" kategória is... ;)
@Fabius: Várjuk itt, a nyári bulin a megjelenést ebben!!
@Boli: Várd csak ki a végét...Ha meglátod mit talált ki ez a féleszű, nem fog hiányozni a sisakom :-)
@Boli: Meztelen csajok nincsenek, cserébe a sörben fürdeni is lehet :-D
@néma bárány: Ááááá... nem hangzik rosszul!! De a csajok... :)
Én már csak azt szeretném tudni, hogy felkössem magamat, kivárjam netán, míg a sírva röhögéstől kinyúlok, esetleg amíg valamelyik visszamenőleges hatályúúúú törvény alapján bekasztliznak, vagy elhúzzak innét (családostól) melegebb éghajlatra (vagy hidegebb tájak felé)???

Minden egyes esetnél belém villan: ez már aztán mindennek a teteje/alja! Aztán mindig kiderül, naponta, hogy á, dehogy, van még alább/fölébb is! Találékonyak a fijugg, azt el kell ismerni....

Lehet, hogy a saját hányásomba fogok belefulladni? Mert valami perverz módon mégis elolvasok mindenféléket. Igaz, rég megmondták: "Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyeknek országa!"

Ha valahogy hívővé sikerülne válnom, akár még boldog is lehetnék.... vagy legalább politikus...

Tanácsot kérek: hogy fogjak hozzá? .......
@néma bárány:
"Az információhoz jutás szabadságát a közmédiumoktól hiába várod.... mondtam tegnap is, felértékelődik az internetes sajtó, a blogszféra szerepe."

:)

Azt elfelejtik uraink, hogy a minimálisan közzétett információk is visszaütnek, mert azért azokban is lehet bogarászni!
És a bogarászás néha eredményes is lehet.
Akárhogyan is szeretnék megakadályozni...
@macamuca: elég egy sima gerinccsere- gumira- , sokan megtették! :)
@Tűzfal: privát sirám: nincs pízem műtétre, ezért gondolkodom viszonylag occsó/incsenes (??) megoldásokban.... :)
A segítő szándékodat viszont nagyra értékelem :))
@macamuca:
Nem fogod elhinni!
Az elején nem kerül semmibe!
Gyakorlati példák ezrei, tízezrei igazolják állításom!
@Tűzfal: hmmm.... végülis.... ha belegondolok... (micsináloook?????) fúúújjj!!)

:D
@macamuca: szerintem, ha teheted, húzzatok el innen.
Itt legalább 20 évig nemhogy babér nem terem senkinek fideszes retyerutya nélkül, de az épeszű gondolkodás lehetősége is úgy válik majd a nagy többségnél beletörődött közönybe, hogy már észre sem veszi. Szem nem rebben lassan semmire, birodalom épül, a nép meg csak révül és hülyül.

Szóval, azt gondolom, elég fiatal vagy még a változtatáshoz, a gyereknek is jobb lesz. Itt semmi, de semmi jó nem várható, hacsak nem olyan földrajzi, meg családi környezetbe születtél.
Ahogy olvastam a hozzászólásaidat, a helyzet nem ez.
A gyereket meg nagyon normálisan neveled, ritkaság manapság ilyen elveket hallani.

Szóval, elhúzni innen, akkor is, ha rohadt nehéz lesz az elején. Már középtávon sem fogod megbánni.
És mindenkinek ezt tanácsolom, akinek még hosszú ideje van az aktív életében hátra, pláne kiskorú gyerekkel.
Szokjunk hozzá, csak ne szeressük meg!
Amihez hozzászoksz, azzal le tudsz számolni.
Amit megszeretsz, az rabul ejt.
Ugye a hülyeséget, aljasságot nem fogjuk megszeretni? Ellenben hozzászokunk és leszámolunk vele!
@sületlenke:

Aktív életem felénél járok így negyven körül. De nem megyek innen sehova. Költözzön az, aki miatt esetleg úgy érezhetem, hogy nekem lenne ildomosabb.

Rendszerek jöhetnek mehetnek, én maradok és rugdosom őket. Dafke, mert én itt vagyok otthon.
@sületlenke és @Fabius:
hogy egy külföldi újrakezdés nagyon sok nehézséggel járna (függetlenül attól, hogy közép- vagy pláne hosszútávon sok szempontból megérné, netán nagyon megérné), az biztos. Mégsem ezek a tutira vehető nehézségek azok, amelyek miatt hezitálok. Hanem az, amit Fabius fogalmazott meg. Olyan, amilyen, de ez a hazám, a szülőföldem. És ha látom, hogy valami rossz, és nem próbálom megjavítani, akkor mástól hogyan várhatnám? És ha én sem és más sem próbálja javítani, akkor végképp elromlik, tönkremegy. És ezt valahogy nem tudom elfogadni... Nekem valami ilyesmit jelent a hazaszeretet.
Ugyanakkor én is negyven körül vagyok, és mint ember, kezdek fáradni. Kezd felőrölni az, hogy bármit teszek is, semmi látszatja. És jövőképnek eléggé lehangoló a kilátástalan szélmalomharc... Egyenlőre itt vagyok, küszködök, még nem adtam fel végképp, még háborgok, próbálkozom (kismilliomodik alkalommal). De a gondolat, hogy máshol talán másképp lehetne.. jobb lehetne... mármint mint egyénnek: ez a gondolat már megfogalmazódott bennem. Az egyén vágyai és tapasztalatai kontra honpolgári érzelmek.

Hezitálok.
Vagy inkább egy piciátert keressek?
......
@macamuca:
Mindenkinek szíve joga, hogy hülye legyen, mondták annak idején. :)

Ha sokat hezitálsz, már nem lesz szükséged piciáterre...!

De a kétségeid a "magamfajtának" sokkal rokonszenvesebbé tesznek, mint ha egyfolytában vernéd a magyarságoddal a melledet!
@macamuca: Természetesen megértelek, és a véleményemet azért mondtam el, mert egyrészt kérted általában tőlünk, másrészt meg sokra tartalak.

A hazaszeretet mibenlétében is egyetértek veled is - meg bloggazdánkkal is -, csak azt gondolom, hogy az anyagi bizonytalanság, a hétről-hétre való megélhetés kínlódása nemhogy középtávú, de még tán' éves stabilitást sem nyújt.

Ahogy kivettem hozzászólásaidból, másik országrészbe kellett költöznötök, hogy egyáltalán talpon maradjatok.

Szabolcs, Borsod, Hajdú, Békés megyékben - és még sorolhatnám - a közszférán kívül gyakorlatilag semmiféle lehetőség nincsen, infrastruktúra hiányában még szolgáltatás is alig.
Vállalkozó meg nem lehet mindenki - mire egyáltalán, amire van kereslet.
Százezreknek marad a kilátástalanság, a felére csökkentett közmunka, meg a munkanélküliség, ami azáltal "csökken" majd, hogy fokozatosan tízezrek kerülnek ki a nyilvántartottak közül az ellátási harmadolás miatt.

Elsősorban tehát az anyagi létbiztonság miatt gondolnék az elhúzásra, mivel itt változás - ahogy elnézem - csak negatíve lesz ebben is.

Fabius helyzete kicsit más - kétségem sincs afelől, hogy saját erejéből és tehetségéből- olyan bázist teremtett magának, amivel nem kell ilyen gondolatokkal foglalkoznia.
Sőt, régi olvasója lévén, azt is tudom, hogy másoknak is ad munkát, és mint munkaadó is olyan, mint egyébként az írásaiban, mondjuk egyszerűen: nem átlagos. Empatikus és "tisztán látó", aki pl. ellenezte a l6%-os szja-t, bár ő személy szerint jól jár vele, de képes átlátni, hogy a gazdaságnak - meg az embereinek - ez rohadtul nem ad majd löketet, meg új munkahelyeket sem teremt, és a megtakarítás sem feltétlenül itthoni gyártást, termelést (!) fog ösztönözni.

Na és, szerinted hányan vannak ilyenek, saját erőből boldogulni képesek, nem kiszolgáltatott helyzetű, ilyen-olyan státuszú alkalmazottak, akik többsége abban sem lehet biztos, hogy 3 hónap múlva lesz-e annyi bevétele, hogy a számlái kifizetése után még normálisan ehessen is, netán családostól?

Amúgy sem gondolom az eltávozást örökre szólóként elhatározni, anyagi összekapás után vissza lehet jönni. Sokakat ismerek, a te korosztályodból, akik a reménytelenség elől mentek úgymond szerencsét próbálni, és egy-két - három év után most már halogatják a majd - egyszer - hazajövünket, most egy év, aztán megint és megint.

De legalább megpróbálták és kisebb-nagyobb anyagi tartalékkal dönthetik majd el, hogy mikor - ha egyáltalán.
Ennek a fejkapkodós világnak - vérmérséklet szerinti - elviseléséhez, túléléséhez a minimális anyagi biztonság azért mindenképpen szükségeltetik szerintem. Anélkül úgy gondolom, egészségi meg mentális károsodás nélkül nem nagyon fog menni.

Köszönöm, hogy elmondhattam a véleményemet, ha már megtiszteltél a válasszal, aztán majd rágódtok még úgyis a döntés előtt.
@macamuca:

Én abszolút megértem, ha valaki a saját boldogulását máshol gondolja megtalálni. Mert többnyire igaza van.

De én inkább hiszem, hogy ez az ország is képes lesz egyszer kihúzni magát abból a szarból, ahol most vagyunk. Idealista módon gondolom, hogy az elmúlt évek után a mostani kormánynak nincs két sansza eltolni mindent, amit lehet. Mert ekkora szarhalmaz láttán ciklus végére tele lesz az igazhitűek töke is.

Bajban akkor leszünk, ha megint csak a jelenlegi alternatívákra tudjuk cserélni őket.
@sületlenke: köszönöm :)
Igen, költöztünk, H-B. megyéből... Az sem volt egyszerű (sem logisztikailag, sem anyagilag, sem egyébként), de kb 1 hónap alatt lezavartuk: lehetőség, "átrágás" pro és kontra, döntés, cselekvés = itt vagyunk. Jobb lett, sokkal, mint volt. Mármint az addigi körülményekhez és lehetőségekhez képest. A hónap végét most is észrevesszük, ez kb azt jelenti, hogy fizu után a negyedik héten keresgélni kell a buxában... előtte meg már a második héten meg lehetett tekinteni a pénztartó üres alját... Félreértés ne essék, nem siránkozni akarok, nem feledtem, honnan jöttem, hogyan éltem, pontosan tudom, hogy sokkal jobb helyzetben vagyok, mint voltam. De az a fránya emberi természet: mindig többet akar... Azt hiszem, nem olyasmire vágyom, ami luxus (vagy ha igen, akkor nagyobb a gond: vagy velem vagy az országgal...): tervezhető jövő = nyugdíjas éveink, gyermekem-unokám léte, megélhetése, anyagi értelemben. És mindez nyugodtan, félelemtől mentesen: ennek viszont semmi köze az anyagiak mennyiségéhez. A családban van rá példa, nem is egy, akik külföldre menetk dolgozni. Anyagilag összeszedték magukat, volt, aki hazatért, volt, aki kint telepedett le. Baráti körből is van rá példa, hogy az 5 tagú család (!!) vette a batyut és ment: itthon ott tartottak, hogy árverezik a fejük fölül a házat. 1 égy alatt kifizették az adósságot, most kint élnek. És nem is tervezik, hogy visszatérnének... Ugyanakkor az is bennem motoszkál, hogy nem mehet el mindenki. Sem az ország keleti feléből a nyugati országrészbe, sem az országból külhonba. Másrészt ott van az a gondolat is, hogy pont én kellenék? Merthogy nem vettem észre.. és a gyerekről gondoskodni nem az ország dolga-felelőssége, hanem az enyém/mienk. És ebben a gondoskodásban nagyon vastagon benne van az is, hogy a mindennapi szükségleteit biztosítsuk: lakhatás, fűtés, víz, étel, tankönyv. Semmi extra (szerintem), csak alapvető dolgok. És amikor kezd kérdőjelessé válni, hogy meg tudjuk-e adni ezeket, meg hogy mi lesz, mi lehet belőle később, akkor bizony az a válasz, hogy ehhez több pénz kell, azt meg itthon esélyünk sincs előteremteni. Mindezzel együtt még mindig a hezitálás volt a jellemző. Ami miatt egyre izmosodik a költözés gondolata, az a félelem: egészen pontosan a félelem gyűlölete. Nem akarok félni! Nem akarom, hogy a gyereknek félnie kelljen! Semmitől. Amióta ez a kormány hatalomra került, szisztematikusan építi ki egy olyan világ (rém)képét, ahol megfontolandó, ki mit mond, ahol mindegy, mi van ma, mert holnap (de akár tegnapra vonatkozóan is akár) nem biztos, hogy ugyanígy lesz, ahol lényegtelen fogalom a magántulajdon (bármily csekély legyen is az), mert azt az egyén érdekében (??!!??...) majd állambá' gondjaiba veszi, netán utóbb a volt tulajjal is... stb stb stb.
Tekintve, hogy mennyit küszködtem-küszködtünk az elmúlt bő 20 évben (mármint egyénileg) (sokakhoz hasonlóan), kezdek elfáradni. Eddig úgy voltam vele: gond van? Megoldjuk. Elvégre senki nem ígérte, hogy a zélet csupa dínom-dánom lesz. Ha sok is a gond, ez velejárója, meg kell oldani, ahogy lehet, majd folyvást jobbítani. És tettem, amit tudtam. Örültem annak, ami sikerült és újra nekirugaszkodtam annak, ami nem jött össze. Ha mostanság visszatekintek (sacc életem felénél), akkor viszont meg kell állapítanom, hogy sok tevékeny év után sok energiaráfordítással nem értem el lényegi változást: most is éppúgy hónapról-hónapra élünk, mint amikor 17 évesen munkába álltam, megtakarítás nuku, esély rá szintén semmi, az időskori kilátásaink nagyon mélyrehatóak... és akkor még nem is szóltam arról, hogy a gyerekről is gondoskodni kell: nem csak a mindennapos dolgokról, hanem a jövöjéről is. Részemről ezt nem úgy értem, hogy bútorozott laksát dugjak a segge alá, a kezébe meg egy kocsikulcsot, egy vastagon bélelt borítékkal: nem. Mindezt (ha akarja) szerezze meg magának. "Mindössze" lehetőséget szeretnék arra, hogy esélye legyen mindezt (vagy akármit is) megvalósítani. Magyarán: legyen neki egy tisztességes megélhetést biztosító munkahelye, melynek jövedelmét saját belátása szerint költi el. Itthon erre esélyt sem látok... van viszont nemzeti színekbe burkolt "ki-ha-én-nem!" - kivagyiság, demagógia, gumicsontok, és egy lassan, de biztosan kiépülő diktatúra...
Ez utóbbiak az oka, hogy egyre komolyabban mérlegelem a költözést. Konkrétan ez azt jelenti, hogy a következő választásokkor fog érettségizni a gyerkőc: addig várunk. Egyrészt a gyerek sulija miatt (végzettséggel léphet tovább), másrészt azért, mert Fabiushoz hasonlóan én is idealista vagyok, bár már egyre kevésbé.... és ha úgy döntünk, hogy megyünk, akkor még lesz annyi (utolsó) erőnk, hogy egy új életet felépítsünk: 50 vagy 60 éves kor fölött ez már nem hiszem, hogy menne... A majdani következő választásokkor már a gyerkőc is ixelhet: és nincs túlzottan elragadtatva sem a mostani kormánypárttól, sem a többitől. Oké, kamasz, más szempontok alapján véleményez akármit is, mint mondjuk én, de a végeredmény szempontjából ez mindegy: vajon hova teszi majd ama X-et??..
@Fabius: fentieket neked is szántam (és neked is köszönöm a választ :) ). És egyetértek: "Bajban akkor leszünk, ha megint csak a jelenlegi alternatívákra tudjuk cserélni őket." Azt hiszem, tényleg ideje lenne valami hatásos, valódi váltásnak-változásnak. A magam részéről még ennyi időt tudok rászánni: 3 év. Véletlen, hogy a gyerkőc érettségije és a választások egybeesnek. De azt biztos, hogy 2014 tavaszán a gyereknek meg kell "érnie" (:D) és nekünk családostól választanunk kell. Sokkal többet, mint egy pártot. Mert (bár rühellem eme műsort) tényleg "A lét a tét!"
Huh, igazi betűmenés lett! :) Bocs! :)
@macamuca:Nem kell bocs a hosszúság miatt, aki nem akarja, nem köteles elolvasni a kommenteket, különben meg itt én vagyok a fő szófosó, női Szószari Miska (olvastad az Igézőt? - szerintem az Árvácska meg a Hét krajcár mellett a legmegrendítőbb magyar irodalmi alkotás).

Szóval, hogy ne essek kísértésbe, pontokban:

1. A hazaszeretet nem jelentheti azt, hogy ez tartson vissza egy valamikori normális élet lehetőségétől, erre itt nagy esélyed nincs, az tényként megállapítható. Te megkapod a hazádtól a görcsök nélküli élet esélyét?

2. Öregkor megalapozása, megtakarítás szintén kizárva

3. Gyermeked normál szintű elindítása anyagiak meg kapcsolati háló nélkül még nem luxus, csak átlag normál gondolkodó ember szintjén is kilátástalan.

4. Már így is otthagytad a környezetedet, és tudod, mi van nálatok, végtelen-végtelen letargia, meg nihil és ez is lesz.

5. A járadékból kieső tíz-és tízezrek ellátás híján bármit, bármennyiért el fognak vállalni, ami a még állásban levők keresetét is le fogja nyomni nyilvánvalóan, hiányszakmákat leszámítva, meg a csúcspozíciójúakét, ami gondolom, nem a ti esetek.

6. Én nem vagyok idealista, inkább sokat tapasztalt realista, rengeteget olvasó, afféle kommunikatív, sokakkal saját érdeklődésem okán kontaktust teremtő lény, és mindezek alapján úgy gondolom, hogy itt tényleges szabad választás sem l4-ben, sem a belátható 15-20 évben már nem lehetséges, erről szól a pátosszal behintett nagyarányú jogszabályalkotási,alkotmányozási stb. dömping kormányzás ürügyén.
Majd a határon túliak - akár interneten, az olcsóság jelszavával - megszervezett szavazása, meg a gyerekekért járó plusz szavazat pótolja nekik a tavaly csak kínjukban odaszavazókét, a kemény mag meg ugye ha esik, ha fúj..
Erről - vagyis a leválthatatlanságukról száz százalékig meg vagyok győződve.

7. Abban egyetértek Fabiusszal, hogy nem is látni, kivel lehetne kiönteni ezeket, már ha egyáltalán névlegesen választási hókuszpókuszra sor kerül egyáltalán.

8. Örülök, hogy ilyen értelmes személy került megint a törzstagok közé.
@sületlenke: " itt én vagyok a fő szófosó, női Szószari Miska" : egyikünket netán klónozták a másikunkról? :D Efféléket szoktam kapni ugyanis becses családom + baráti köröm tagjaitól, mármint ha olyan téma kerül elő, ami valamiért foglalkoztat, érdekel = hajlamos vagyok belemelegedni. És csak mondom, mondom.. :) Írásban próbálok ügyelni erre, de néha azért elkap a hév. Lányom ilyenkor fogja a fejét, ő ugyanis tud úgymond szabályosan gépelni, én meg csak 3-4 ujjal kopácsolok, igaz, jó tempóban, node (ahogy az ifjú hölgyemény mondja) a látvány! Az ide-oda kopogás :DD Meg a kopogás..:)

Amit felsorolsz, azzal egyetértek. Ezek azok az érvek, melyek elfelé küldenek. Ami marasztalna, az a honpolgári érzés. Érzés, és mint ilyen megfoghatatlan, nem lehet tárgyiasítani, mérni. És mivel megtanultam, hogy ha valamit akarok, azért keményen meg kell dolgozni, ezért a közállapotok sz@r mivolta sem rémisztett: nosza, álljunk neki, tegyük rendbe! Kemény meló lesz, soká tart majd, nem is biztos, hogy olyannyira szép lesz, de így nem maradhat! És (mivel nem a fityeszre szavaztam, így nem konkrétan nekik szól - nem miattuk érzek így kizárólag) lassan kezdek kiábrándulni: egyáltalán sikerülhet? Amikor azt hittük, alakul, utóbb kiderült, dehogy, csak mélyebbre ástuk magunkat, nem hegyet építünk, hanem gödröt ásunk magunknak (Az angol, aki dombra ment fel és hegyről jött le : rólunk egy teljesen másmilyen filmet lehetne csinálni - természetesen tökig díszmagyarban....).

A 8. pontban használt jelző alkalmazását ne kapkodd el! :D
(amúgy teljesen véletlenül akadtam a blogra, a pálesz-főzés kapcsán lamentált akkor Fabius: megtetszett, maradtam, regeltem, beledumálok olykor-olykor. )
süti beállítások módosítása