Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • Neytiri1: mandiner.hu/kulfold/2024/3/amerika-arra-keri-az-ukranokat-hogy-ne-bombazzak-az-orosz-olajfinomitok... (2024.04.16. 11:17) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Valamit súgok magának www.youtube.com/watch?v=b1nDwrxc0wM (2024.04.10. 10:30) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.03.06. 08:00 Fabius

A Tajgetosz felé, félúton

Címkék: fidesz orbán viktor közoktatás széll kálmán terv kötelező iskolalátogatás

A közoktatási törvényen ölik már az illetékesek egymást régóta. Pokorni Zoltán vinné a bolognai vonalat, Hoffmann Rózsa a poroszos keresztény őrmesteri stílust, de lehet mindez hiába: jön Viktor és a Széll Kálmán tervvel elfújja az érveket, mert szerinte nekünk csakis a spártai modell lesz a nyerő.

A kötelező iskoláztatás korhatárának 15 évre csökkentésével nagyjából le is rakják a honi Tajgetosz alapkövét. Beindul a szelekció, és az alulteljesítőket nem ösztönözni fogják a bármilyen szakképesítés megszerzésére, hanem nagyüzemben fogják belökni őket a feneketlen és kilátástalan süllyesztőbe.
Tekintsünk el most attól a ténytől, hogy az Európai Unió területén 16 éves kor alatt senki nem vállalhat munkát, és tegyünk úgy, mintha mi is olyan ostobák lennénk, mint akik komolyan beszélnek a 15 évről. Mert mit lehet tudni, ahol az oktatási program alkotói szerint bálnatenyésztő képzés folyik, ott bármi más furcsaság is megeshet.

Játsszunk el tehát a gondolattal, hogy mi történhet a korhatárt éppen betöltő aligtinivel a tizenötödik születésnapján. Normális esetben ugye minden marad a régiben, másnap iskola, stb. Nem normálisban viszont két eshetőség van:

1: Apu-anyu, akik eddig is csak az anyagi tehertételt látták a csemetében, bejelentik: kedves gyerekünk, holnaptól úgy gondoljuk sokba kerül nekünk ez az iskolásdi, köpeny-tanszer-bérlet, meg még az osztálypénz is, ugye, az osztálykirándulásról nem is szólva, ezért úgy határoztunk, keress magadnak munkát.

2: A gyerek falhoz vágja a szülinapi tortát, és vitustáncot járva ordítja: rohadjon meg az iskola ahol van, minden tanár hülye, kiposztolom a fészbúkra, hogy tankönyv van eladó! Én oda többet be nem megyek, Viktor bácsi is aszonta, bibibí.

Egyik lehetőségtől sem fog lendületet kapni a nemzet. 430 ezres munkanélküliség mellé csak az hiányzik, hogy 15 éves aligkamaszok kerüljenek az utcára/munkaerőpiacra képzetlenül, hozzáértés nélkül. Én elhiszem, hogy a Kereskedelmi és Iparkamara a seggét veri a földhöz örömében a reménybeli nagyjából ingyenes tömeges munkaerő láttán, de azért torpanjunk meg az örvendezésben, és intsük megállásra a Tajgetoszt építő munkásokat is egy gondolat erejéig. Aki látott már hátrányos helyzetű tizenévest közelről az tudja, mekkora naivitás azt hinni, hogy a kötelező szakképzés alól frissen kibújók majd különböző cégeknél fognak elhelyezkedni, hogy szakmát tanulhassanak, és a képzésért cserébe ingyen dolgozhassanak az oktatás időtartama alatt.

Ez nagyjából az utolsó gondolat lesz, ami megfordul majd egy ilyen fiatal fejében. Ők, ha el is helyezkednek dolgozni pénzt akarnak majd keresni, olyan munkát vállalni, ami ingyenes képzés helyett bért tud nyújtani. Mennyit fognak ők keresni azon a munkaerőpiacon, ahol minimálbéres segédmunkáért is ölre mennek az emberek, csak dolgozhassanak valahol? A minimálbér egy részét? Tisztán vagy feketén? Mert álmokba ne ringassuk magunkat, mindig lesz olyan munkaadó, akinek meg fogja érni a gyerekmunka, pláne, ha nem kell még a minimálbért sem kifizetnie utána.A több százezer elkeseredett munkanélküli mellé kapnánk egy évről évre növekvő számú, semmihez nem értő gyerekhadat. Akiket aztán nyilván segélyezni és minimálisan eltartani kell iskoláztatás helyett. Ezért jó lenne, ha a kormány átszámolná ezt a tételt a Széll Kálmán terveben újra. Mert az nem létezik, hogy hosszútávon ne érje meg a társadalomnak inkább a képzést erőltetni, hogy ne volna kifizetődőbb mindannyiunknak egy szakképzett, munkát vállalni tudó nemzedékre bízni a jövőnket.

Erőltesse a kormány az iskoláztatást, legyen szigorú, az iskolalátogatási támogatás megvonása igazolatlan hiányzás esetén jó és támogatható dolog. A szülők legyenek ösztönözve, ha ez nem megy akkor szankcionálva, a kötelező iskolalátogatás korhatára meg minimum legyen egy szakiskola elvégzéséhez szükséges időhöz kötött, vagyis 17 év. Mert minden tévhit ellenére az ország jövőjét nem az ilyen-olyan oldali politikusok ködharapása fogja meghatározni, hanem az a szellemi vagyon, amit az oktatással és a neveléssel a gyerekeink fejébe ültetünk.

 

206 komment · 12 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr962714167

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szerkesztőségből jelentjük 2011.03.07. 11:45:27

A Széll Kálmán tervhez igazodva szerkesztőségünk elhatározta, hogy a balliberális média folyamatos károgásától, jajveszékelésétől és nyivákolásától elhatárolódva, jó példával jár elő és a maga is a megszorítások a szigorú reformok útjára tér. Az e...

Trackback: Vélhetően a Gyász Tarifacsomag lesz az idei sláger a magyar mobilpiacon 2011.03.07. 08:35:18

Egyre biztosabbnak tűnik, ahogy arról már sok helyen írtak, hogy az idei évben - ötödikként, a negyedik ugyanis a Postafon) - új mobilszolgáltató kezdi meg működését hazánkban. Az általunk megkérdezett szakértők egybehangzóan állítják,&n...

Trackback: A Közktatás Válsága Magyarországon 2011.03.06. 19:55:30

Az internetet böngészve egyre többször találkozom olyan cikkekkel, bejegyzésekkel, műsorokkal, és elemzésekkel amelyekből még egy laikus számára is nyilvánvalóvá válik, hogy hazánkban az oktatás színvonala kritikán aluli.Gondolkodni kezdtem az...

Trackback: A Tajgetosz felé, félúton 2011.03.06. 19:13:51

A közoktatási törvényen ölik már az illetékesek egymást régóta.

Trackback: Strukturális reformok 2011.03.06. 16:58:02

Igen, a az alapvető szerkezeti reformok szükségesek ebben az országban. Nem csupán a nagy ellátórendszerekkel, társadalmi alrendszerekkel kell valamit kezdeni, hanem alapvetően a társadalom szerkezetével, prioritásaival, jövőjével kapcsolatban is valam...

Trackback: Kettős megszorítás 2011.03.06. 16:34:07

A kormányfő bejelentette a pénzpiacokat megnyugtató és bizakodásba szárnyaltató februári nemmegszorítását.Úgy tűnik, a klasszikus neoliberális megoldás maradt nekik. Miután a meghitt megszorítások – a közvetve, multikra rótt adók által fölvert ár...

Trackback: Takarékos oktatás 2011.03.06. 16:24:00

Az oskolák, no, azok osztán kit érdekelnek, ugyi? Mer' hisz abból nem lészen kenyér, sőt viszi csak a köznek pénzit, amiből amúgy is oly kevéske vagyon! Hát zárják csak be, amelyik nem köll – gondolom, valami ilyesmit vél a jelenlegi hatalom a...

Trackback: Mire lesz pénz, mire nem? 2011.03.06. 16:22:42

Miközben az ország egyik kulturális színét szürkíti az élet a West Balkán bezárásával, a romkocsmák egyre nehezebb körülményeivel, a csendrendelettel, a Tűzraktér kulturális centrumának megfojtásával Terézvárosban, miközben az oktatást szegényíti jó er...

Trackback: Jóléti rendszerváltás - elfújta a Széll? 2011.03.06. 15:25:46

Az Orbán-kormány a tegnap bejelentett változtatásokkal gyakorlatilag felszámolja jóléti rendszerváltást. A jobboldali gazdaságpolitikusok, politikai elemzők és politikusok által amúgy is élesen bírált politikai projektet, amely az állami újraelosztáson...

Trackback: Londoni tanácsadót keresek! 2011.03.06. 14:31:13

  Addig mószeroltam a főnökömnél a földtupírozó emberünket, addig hajtogattam neki, hogy én felkészültem a tupírozásra, ha kell, már másnap nekiállok, és úgy megtupírozom a földet, hogy a világ is a csodájára jár, míg a főnök kirúgta őt és en...

Trackback: Iskolakötelezettség – 15 éves korig 2011.03.06. 14:20:17

Nincs róla mit mondani. Véleményem szerint – ha igaz, ha nem – az ötlet is önmagáért beszél. Valaki piásan álmodozott és most véletlenül kikerült a nép elé az ötlet.  De. De lehet, hogy a probléma, amelynek kezelésére az ötlet megszül...

Trackback: Mit akar a Fidesz a gyerekekkel? 2011.03.06. 13:16:23

Büntethetőség már 12 éves kortól, tankötelesség mindössze 15 éves korig, és persze a szavazati jog kiterjesztése: a fiatalok jogi helyzetét valamiért újra akarják szabni. (Fotó: Blikk) A Fidesz az elmúlt hetekben három olyan javaslattal is előállt, me...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A gyerek falhoz vágja a szülinapi tortát, és vitustáncot járva ordítja: rohadjon meg az iskola ahol van, minden tanár hülye, kiposztolom a fészbúkra, hogy tankönyv van eladó! Én oda többet be nem megyek, Viktor bácsi is aszonta, bibibí."
Hát ha a kölköket szembeállítja a szülőkkel, tanárokkal az szép lesz. Ez a korosztály amúgy is "könnyen kezelhető.
Most kivételes nem értek egyet, részekben igen, összességében nem.

Szögezzük le az elején, hogy önmagában a felvetés, hogy most akkor 18 vagy 15, megint egy nagy politikai 0.

Népünk többsége azért 1 szakmáig eljut, de akit ez érinteni fog, az egy viszonylag vékony réteg, aki azért ült eddig ott, mert kötelező volt. Ebből, kiesik az rész, aki 18-ig csak a 6. általánosig jutott, neki a 3 év plusz a költségvetésnek csak mínusz. A kérdés az, hogy önmagában mekkora az a létszám, akit ha nem köteleznek, akkor a szülei vagy saját elhatározásából nem szerez szakmát. Aki ezt csak eddig kötelességből tette, annak a tudása is (a nem túl magas) iskolai színvonal töredéke, vele semmit nem lehet kezdeni, szakembernek semmiképp nem lehet alkalmazni, tehát senkinek sem nagy veszteség az a -3 év, árkot ásni, bodzát szedni, segélyt felvenni tökéletes.

Ami a játék lényege, hogy megéri-e a társadalomnak, ezt a néhány százaléknyi embert (utána kellene nézni, mennyi is pontosan) 3 évig szórakoztatni az iskolában azért a kamu szakmáért és kb. +2 IQ-ért ami esetleg ráragad még.

A megközelítés rossz. A minőséget kell emelni, a követelményt, mert nagy tömegű haszontalan embert felesleges képezni. (lásd. felsőoktatás.) Aki nem akar, nem fog tanulni. Az ösztönzés lenne a lényege, hogy a szülők is lássak megéri a gyereknek tanulni, mert akkor nekik is jobb lesz. Öszönzés-büntetés! Nem tanul, nincs segély, nincs családi pótlék, ellenben aki jól tanul, már általános iskolától kezdve ösztöndíj(szerű) támogatások. Pl. külön iskolák létrehozása a kiemelkedő tanulóknak, mert a gazdaság gondja a magasan képezett szakemberek hiánya. Középszerű szakmunkásokra nincs szükség, arra vannak elegen tőlünk keletebbre is.

Összefoglalva: A felvetés önmagában hülyeség. Pár szerencsétlentől megszabadul az iskola, nekik úgy is mindegy, a költségvetés spórol picit, de többség ugyanúgy megszerzi a maga gyenge színvonalú szakmáját. Haladás = 0.
nagyon hejes, csak az mennyen a ziskolába, aki akar, ne abajgasa a töbieket.a zegymilió munkahejre kelenek a zemberek,délammerikába és afrikába is eldolgozgatnak a bányába a 8-10 éves gyerekek.harjá magyarország, hajrá FIDESZ
Bosszantó ennek a kormánynak a vaksága.
A cigánygyerekek nagy része most sem akar tanulni, mi lesz velük? A lányok egy része tovább tölti az út meletti "stopposok" számát, a fiúk pedig elmennek lakás-garázs-üzlet nézőbe. (hű de ügyesen kikerültem a rablás szót. ja, mégsem).
Munkaerőnek meg csak a sefteseknek éri meg, az meg aztán tényleg rohadtul beindítja a gazdaság motorját...
Az első motázs nagyon ott van :)
Szeretnék még látni ugyanilyen képeket Orbánnal, amint épp a mélybe taszítja, leszúrja, lenyakazza, szíven döfi, megerőszakolja az AB-t, a KT-t, a manyup-okat vagy úgy általában a jogállamot, a tulajdonjogot, a népszavazáshoz való jogot, a sajtószabadságot, vagy egy szerencsétlen flótást, aki kiejti a száján, hogy rosszabbul járt az új adórendszerrel, stb :)
Az oktatás normális mederbe terelése és a már külföldön MŰKÖDŐ (nem a kísérleti szarokkal foglalkozni, nem vagyunk olyan gazdagok) rendszerek bevezetése helyett szétszakítják már ott a társadalmat. Lesz egy bármilyen képzést magának megfizetni tudó réteg és lesz egy, a tömegtermelésbe kínai mintára beállítható, akár gyermek betanított munkaerő, melyet a magyar, kínai,... akármilyen vállalkozói réteg szabadon kihasználhat, gyönyörű állami támogatásokkal és rabszolga jellegű munkával. Csak a kényszerítő intézkedések kérdése, hogy beterelik-e őket a gyártósorok mellé, vagy inkább a közbiztonságot erősítjük, mert ezek képzettség és munka nélkül, szabadon fognak csatangolni és "megélhetést" keresni... Értelmes oktatási rendszer és rákényszerítés kellene, nem látszatintézkedések!
Szerintem ennek a korhatárnak csak a többszörösen bukottakra kellene vonatkoznia, ill. nekik felmentést adni. Valóban nincs szükség 15 éves másodikosokra, esetleg már két kölyökkel. Minek melegedjenek 18 éves korukig? A harmadik elvégzéséért (vagy megcsinálásáért)? Esetleg kitalálni a 8. után egy- két év általános képzést,( óvoda utolsó évéhez hasonlóan), ahol kiderülhetne, ki fogja befejezni a közép sulit. 8 osztály helyett 9-10 osztály a nem bukóknak.
Puszttal értek egyet!

Egy erősen kamaszodó, esetleg kicsit szemtelen, egyébként kiváló eszű gyereket a pikkelő tanári gárda ne kelljen már kicsapja már 15 évesen az utcára!

Kivételesen azzal sem értek egyet, hogy vegyék el igazolatlan hiányzásért a családipótlékot.

Ugyanis a fentnevezett, erősen kamaszodó, esetleg kicsit szemtelen, egyébként kiváló eszű gyereket éppen a testnevelés tanár szívatja a legjobban, így nem megy be tesire, vagy késik, vagy nem visz felszerelést, stb, stb. Így összejött x számú hiányzás, ami nem éri el az 50-et, hogy megvonják, de ahhoz éppen elég, hogy cibálják az amúgy is nehezen barátkozó gyereket aZhivatal elébe egy pökhendi nőci elé, akiben a pedagógiai érzék kb. nulla.

Szülő nem jut egyről a kettőre, sem a tanárokkal, sem a gyerekkel. Ilyenkor nincs nevelési hatása a csp elvételének, inkább hathatós segítség kellene valamilyen másik oldalról, esetleg nev.tanácsadó, esetleg iskolai áthelyezés támogatása. Ezt semmilyen formában nem kapják meg!
A jelenlegi rendszerben szimplán fenyegetőznek csak, mindenféle jogalap nélküli együttműködési megállapodásokat íratnak alá a szülővel, miközben a probléma a tanár, aki nem szívleli a gyereket, pedig állítólag pedagódus.

A szülő által kezdeményezett áthelyezés sem visz messzire, ugyanis a iskolának kiadásnál véleményzni kell a gyereket.....

Körcsapda!

Tesómék küzdenek a kamaszfiúval, egészen közelről látom, mekkora csapdában vannak és a vergődésben semmi és senki nem segít, miközben a gyerek kallódik. Egyébként közepes feleltti átlagú, igazán remek fejű gyerek.
es ezek keresztenyek
vegulis tenyleg
A Jobbik miért nem lázad ez ellen a terv ellen? Nem ők akarták a kispurdékat minél tovább távoltartani (bentlakásos iskolákkal) a családtól? Most aztán 3 évvel korábban húzhatja őket vissza a háttér, ezt akarjuk?
Nem jöttetek rá...?

Drága a traktor...a gázolaj....menyivel egyszerűbb lesz a minőségi hungaricum bort viktor családi érájában 15 éves bió traktorokkal elő állíttatni feketén....olcsóbb lesz mint fenntartani egy egész gazdasági egységet.
es ha meg kehesedik az állam azemberek pénzéből majd kikúrálja....mert azért van a keresztény szociális érzékenység...
A magam részéről a 10 éves életkort támogatom, ami alatt mindenki megtanulhat írni-olvasni. De ettől még bárki taníttathatja a kölykét tovább akármeddig, vagy kereshet boldogságot négy elemivel. A harmadrendű népesség vegye kitüntetésnek ha iskolába járhat.
Széllkálmánterv?
Orbán csomag wazze!

Hiába mondom a 20 éves Suzukira, hogy Mazda. Csak kiröhögnének.

@gramercy: Nem, nem keresztények. Ne keverjük a perverz pedofil katolikusokat a reformátusokkal. Nagy ám a különbség.
Tudom, hogy mindenhez pénz kell de azért tanulságos: "
Svédország
Oktatási rendszer

Áttekintés

A svéd oktatási törvény megköveteli, hogy valamennyi gyermek egyenlő eséllyel vehessen részt az oktatásban. Svédországban a tankötelezettség minden 7 és 16 év közötti gyermekre kiterjed. A törvényi szabályozás szerint a középiskolai képzést az önkormányzatoknak minden olyan diák részére biztosítania kell, akik kötelező általános tankötelezettségüket teljesítették. Svédországban a legtöbb egyetemet az állam tartja fenn.

Iskola előtti nevelés

A szülők önkormányzati, illetve magán bölcsődékbe, óvodákba írathatják be gyermekeiket. A gyermekek számára magas színvonalú kis csoportos foglalkozást biztosítanak. Az ellátás díját részben az állam, részben a szülő állják. A költségek országszerte változóak.

Az önkormányzati gyermekfelügyeletnek 5 formája van:

A napközis óvoda
Otthoni gyermekfelügyelet
Az ún. szabadidőközpontok a 6 és 12 év közötti gyermekek számára biztosítanak felügyeletet az iskolai órák előtt és után
A játszó iskolák a hatéves gyerekek napi három órás felügyeletéről gondoskodnak
Nyitott iskolai előkészítő: tanítók és óvónők számos helyen különböző programokat szerveznek gyermekek és szüleik számára
Általános iskola

Az oktatási törvény szerint valamennyi Svédországban élő gyermeknek kötelező iskolába járnia, s valamennyi gyermek jogosult az állami oktatási rendszerben tanulni 7 és 16 éves kora között. Svédországban a tankötelezettség az általános iskolára és a középiskola alsó tagozatára terjed ki, mely 9 évet foglal magában.

1995 július 1-én egy, az egész kötelező oktatási rendszerre kiterjedő új tantervet vezettek be, amely új tanmenetet és órarendet vezetett be. Az új tanmenet minden egyes tantárgy esetében megállapítja azon célokat, amit az iskola ötödik illetve kilencedik évének végére el kell érni. Az órarend a minimális tanórák számát határozza meg, amit a tanulóknak teljesítenie kell (6665 óra).

Az általános iskolai, valamint a középiskola alsó tagozatán való kötelező oktatás költségmentes."

Ja! Egyébként majd ezek a gyerekek fognak ha másból nem majd tyúklopásból megélni! O.V. szíves közlése!!
@NIL7: Ötletet adtál :-D
Lolitákat az utcára és felvirágzik az ország!
az a problema hogy a fejlodessel sikeresen szemben mennek , pontosan novelni kell a kotelezo oktatas idotartamat , ha kell 30+ eves kor fole, mert jonnek a dolgozo robotok csesszetek meg, es nem lesz szukseg se pincerekre, se benzinkutasokra se epitomunkasra se audi gyarba szalag melle idiotanak, se semmilyen fizikai munkasra
Németország

Oktatási rendszer

Áttekintés

Németországban a teljes oktatási rendszer állami felügyelet alatt áll. Tartománytól és állampolgárságától függetlenül minden hatodik életévét betöltött gyermek tankötelessé válik. A kötelező iskolai oktatás - tartománytól függően 10-12 évig - a 6. életévtől, a gyermek 18. életévéig tart. Az iskolakötelezettség teljesítéséhez a diákok 9 (néhol 10) évig nappali tagozaton tanulnak, majd (eredménytől függően) további tanulmányok, vagy részidős szakmai képzés következik.

Szerintem ezekről az országokról kellene példát venni!!
@NYJetsTD: Sőt, a rendőrök majd kinn meresztik a seggüket az út szélén fotózgatva az arra haladókat. Na nem mintha eddig túl sok mást csináltak volna, de ezután a "más" megszűnik majd mert "nem kifizetődő".
A post végkövetkeztetésével egyetértek, de az okkal nem. Az a tajgetosz+ réteg,a kikről a cikk beszél létrejön akkor is, ha 18 akkor is ha 15 a korhatár. Akár emelhetnénk is a korhatárt, semmire sem mennénk vele, az is csak egy bújtatott munkanélküliség lenne, ugyanúgy mint a tömeges használhatatlan diplomások képzése. Ezek a problémás gyerekek/fiatalok +3 év tanulás után is problémásak (sőt mondjuk ki: a társadalomra veszélyesek) lesznek, arról nem is beszélve, hogy az alatt a +3 év alatt hány emberként élni szándékozó iskolatársuk életét keserítik meg.

Azoknak a gyerekeknek, akiket csak a kötelező korhatár tart látszólag az iskolában így sincs jövője. A valós gond az otthoni körülmények. Nem tud tanulni, nem tud leckét írni és ami a lényeg a családi minta is finoman szólva nem arra nevel, hogy tanuljon és legalább valami szakmát szerezzen, majd abból munkavégzés útján megéljen.

A valódi megoldás az lenne, ha ezektől a családoktól elvennék a gyerekeket és civilizált emberek, embert nevelnének belőlük nem pedig "orkokat" (bőrszíntől függetlenül), amint most.
Akár állami, akár nevelőszülős gondozásról beszélünk ha nem is indulhatnának egyenlő feltételekkel más gyerekekhez képest, de legalább nem lennének veszélyesek a társadalomra és lenne egy halvány esély arra, hogy ők már emberi normákat lesznek képesek átadni a saját gyerekeiknek. Így az egész probléma két-három generáción belül megszűnhetne és a probléma megoldását jelentő "spártai" rendszer is okafogyottá válhatna és így szintén megszűnhetne.
@verőköltő bodobács: mer te "libsibolsi" vagy wazze meg nem vagy nemzetiegyüttműködőfülkeforradalmár.

Az Orbán Széllkállmán Viktor széllel szemben pisál mer' úgy a fájintos.

Korábban is azt csinálták, megnézték mit csináltak az elődeik és következetesen az ellenkezőjét. Szélltolók.
A svéd és a német példákkal kár előhozakodni. Sőt! Ha két teljesen eltérő eredőjű problémát ugyanazzal a módszerrel akarunk megoldani, akkor az egyik probléma több, mint valószínű, hogy megoldatlan marad.
A németektől kb 10-15 év múlva kellene ötleteket meríteni. Náluk nagyjából akkorra érlelődik olyanná a helyzet az arab bevándorlók leszármazottai miatt, mint nálunk most.

Egyébként a 20 éves korhatárt is támogatnám, ha a veszélyeztetett gyerekeket bentlakásos iskolai rendszerben oktatná/nevelné.
Hat akkor - Szellel, Szel ellen?
a drog eladas szakkepesitest nem kivano munka. es meg jol is lehet vele keresni
@IgazMagyar: Mert, szerinted jobb lenne, ha ugyanazt folytatná, mint Gyurcsány Őszödi Éjjel-nappal hazudtunk Ferenc?
Varányusz meg csak úgy okádja magából a "liberalizmust"!
@régimotoros: mocskos tesitanár!Rohadjon meg!Ő tehet mindenről!:DDD
@nyesta: szakadj már le erről a témáról! Olvass és meglátod, hogy ov se az az igazmondó juhász! Képzeljed el a nagy terv kinn van Londonban számokkal együtt!! Hoppácska!!
@version: A probléma az, hogy azt a gyereket aki 15 éves koráig nem jut el a 8. osztályig hiába tartod benn 18 éves koráig, akkor sem fog. Viszont azokat a gyerekeket akik furamód azért járnának az iskolába hogy tanuljanak igencsak zavarni fogja. Az egész deszegregációs program igazából azt eredményezi - nem akarom azt mondani hogy az is a célja - hogy az átlagmagyar aki azért még csak-csak tanulna, egyre hülyébb legyen. Ha egy osztályba 15 normális gyerek közé beteszel 5 túlkoros deviánst akkor nem az 5 deviáns fog jobban tanulni, hanem a 15 rosszabbul. És a folyamat végén lesz 15 hülye gyereket, és 5 ifjú segélyből-lopásból élő állampolgár. Ha ezt az 5 gyereket 15 évesek kirúgod a picsába, belőlük úgy is centire ugyanaz lesz, viszont a maradék 15 esetleg felnőve fog tudni valamit kezdeni az életével, és esetleg lesz adófizető aki ki fogja fizetni a fenti 5 segílykéjét.

Persze igazából a megoldás az az lenne, ha ezt az 5-öt, és a többi hozzá hasonlót már gyerekkorától a saját kultúrájának megfelelő iskolába járatnák, ahol az ő igényeikhez idomulva kapnák meg a lehetséges legjobb oktatást, és valahogy elrugdosnák addig őket hogy normális szakmájuk legyen. Pl. egy hegesztőt vagy hasonlót simán lehetne belőlük is képezni, ha nem csapnák oda a többi közé őket abban a liberális reményben hogy így agysebészek lesznek. Nem lesznek, segélyből és lopásból fognak élni ahogy apuka, anyuka, nagymama, nagypapa és a dédi is.
Most szinte bármit megtehet a kormány, köszönhetően Gyurcsány sorozatos baklövéseinek.
Szerintem népszerűségvesztés miatt sem fog meghátrálni a kormány. Az ellenzékből eddig csak a Jobbik tudott erősödni, de ők is csak pár százalékkal. További népszerűségvesztés is inkább csak az elbizonytalanodók táborát növeli, ha profitál is valamit ebből az ellenzék, az megoszlik az MSZP és a Jobbik között. Ők egymással teljesen koalíció-képtelenek. Az LMP nem fog együttműködni egy Gyurcsány vezette MSZP-vel. Egyelőre nincs miért aggódnia a Fidesz-nek és 2014 is messze van.
Az MSZP tragédiája, hogy nem tud megszabadulni Gyurcsánytól. Ha a nagy belső versenyben nem Gyurcsány hanem Kiss Péter győzött volna akkor vélhetően az MSZP veszített volna 2006-ban, de a Fidesz sem aratott volna akkor 2/3 győzelmet. Mostanra újra hatalomra került volna az MSZP 2010-ben, maradt volna a politikai váltógazdálkodás. Valószínűleg az MDF és az SZDSZ sem esett volna ki a parlamentből és a Jobbik nem került volna be.
Most az átrendeződött politikai viszonyok között 8 évig könnyen maradhat a Fidesz több ciklusra is.
Az MSZP érdeke, hogy Gyurcsány távozzon a pártból és Mesterházy maradjon. Úgy 2014-ben még nem, de 2018-ban már győzhet a Szocialista párt.
A gyerek tanulhat 15 éves kora után is, nem lesz megtiltva. Ne kezdjünk el már zokogni a szegény problémás kamaszok miatt - a problémák mindig a háttérben (szülő, család, közösség)húzódnak meg. Ha nem akar tanulni, pláne akadályozná a többit, menjen dolgozni! Ja képzetlenül nem kap munkát, akkor ébredjen fel és tanuljon szakmát! Ez se megy? Akkor lopunk, betörünk? Várja őt a javító, a börtön stb. Így egy kicsit több rendőr kell, de ha elég keményen állunk a dologhoz, akkor előbb-utóbb beállnak a sorba.
A 15 éves korig leszállított iskolakötelezettség nem azonos a gyerekmunkával. A Kádár rendszerben csal 14 év volt a korhatár, mégsem volt gyerekmunka. A rendszerváltás után az tankötelezettség felemelése csak azt a célt szolgálta, hogy munkát biztosítsanak a hatalmas pedagógus társadalomnak, csökkenő gyereklétszám mellett is.
Tud valaki mutatni olyan 18 éves koráig iskolarendszert végigbukdácsolt tanulót, aki tanulmányainak köszönhetően kapott munkát?
Sokkal több értelme van annak, ha a nehezen tanulók 15 éves koruktól olyan szakiskolába járnak ahol valóban csak a szakmát tanítják, de azt jól. Ezeknek a szakiskoláknak a fenntartásában részt vállalhat az üzleti szféra is és mindenki jól jár.
Az nem tartható, hogy egyszerre van hiány szakképzett munkásokban és közben hatalmas a munkanélküliség, mert a 12 éves kötelező iskolarendszer ontja magából azokat a tanulókat, akiknek egyetemre esélyük sincs, mert 18 éves korukig is csak bukdácsoltak, de szakmájuk sincs, mert helyette középsulis matematikával, irodalommal, biológiával és egyéb olyan tantárgyakkal tömték a fejüket aminek semmi hasznát nem veszik a munkaerőpiacon. Csak egy csomó kudarcélményt okoz nekik a mai iskolarendszer.
@\\\'tor: te nagy tevedesben elsz a karamellak nem felnek holmi bortontol, szamukra az kenyelmes van kaja, cigi, tv agy
tobb nem kell nekik , sosem fognak beallni a sorba
Majd fogd rá a nyuszira, vagy Szél Kálmánra!
Így van. A 15 éves, ötödik-, hatodik osztályba járókat ki kell baszni a picsába az iskolából.
Azért mert selejtek. Semmi szükség arra, hogy tanulás helyett az órán terrorizálják a 10-11 éves osztálytársait.
Tajgetosz. Jól látjátok balfaszkáim. Ez a megoldás a selejtre.
orbán megmondta, hogy olyan gazdaságot akar, ami lenyomja a kínai ipart is (LOL). Íme az első lépés, kell a munkaerő a gyártósorok mellé.
"hanem nagyüzemben fogják belökni őket a feneketlen és kilátástalan süllyesztőbe"
ki az az őket
3, 8 M munkavállalóból
1 M minimál béren van, ők melyik gödörben vannak?
azon még senki sem gondolkodott,hogy az oktatók is hibásak?sok a tanár kevés a pedagógus.nagy részük úgy kezeli a gyerekeket,mint a tamagocsit.a fiam is kifogott egy ilyen hülyét,volt is vele vita,a gyerek most 2-éves a bme.-en.de a tanára ki akarta csinálni,mert nem bégetett egyszerre.tehát nem biztos,hogy csak a tanuló a hibás.szerintem elég sokat meg lehetne még menteni.
@verőköltő bodobács:
Bismarck óta!
de csak a kötelező 4 elemi osztály,utána szabad a piac
80 millóan vannak!
dendrobatidae,akkor kellett volna ezt bevezetni,mikor te jártál suliba
@MOPO3OB:
igen és járjon mind iskolába,de ne MOCKBAba
@regress: Nyilván az lenne az igazi oktatási reform, ha legalább a tanárok felét seggbe rúgnák és mehetnének krumplit kapálni. Bár legtöbbjük még ahhoz is hülye volna. Ez egy kontraszelektált társaság. Tanárnak - egy-két kivételtől eltekintve - az megy aki lusta dolgozni és nem vették fel máshova, csak tanérképzőre.
@Bergeroth: Ugyan már! Látható, hogy mindenben az a célja, hogy ne kelljen pénzt költeni a szegényebbekre. Inkább odaadja a gazdagoknak.

Egy bibi van. 1 gazdag fizetésemeléséből hány szegény fizetés jön ki? 2-3? Ez a gazdag majd elvégzi azt a 2-3 plusz munkát? Meg még azt is, ami az ahhoz szükséges hogy a 2-3 embert segélyezze, ellássa TB vel?

Van egy dolog amit marhára nem szoktak elmondani sehol. Akinek nincs munkája, nins TB-je sem. Ha a munkanélküli segély lejár annyi. Fizetni kell a TB-t zsebből. Akkor lesznek aztán majd furcsa állapotok, amikor be kell menni a kórházba.....
@regress: Mikor én iskolába jártam, akkor ez be volt vezetve. A többszörösen bukott debileket nem rakták egy osztályba a normális gyerekekkel, hogy visszahúzzák őket.
@lüke: 800ezer a kisvállalkozó. Ők tuti nem a gödörben vannak.
@Dendrobatidae: Ahogy nézem elég debil gondolataid vannak ezzel a tanári dologgal.
@Dendrobatidae: megis a kolkok nagyobb resze eljut az egyetemre, tehat a tanarokkal tobbnyire nincs akkora baj , mert a feladatukat teljesitik termeszetesen minimalberert
számoljatok....aki most 15 éves, 2014ben 18 lesz, pont szavazó, egyszerűen megvette a fiatal korosztályt szavazóbázisnak....
@MOPO3OB: "A Kádár rendszerben csal 14 év volt a korhatár, mégsem volt gyerekmunka." No igen, ahogy alkoholizmus sem volt meg szegénység.

"Sokkal több értelme van annak, ha a nehezen tanulók 15 éves koruktól olyan szakiskolába járnak ahol valóban csak a szakmát tanítják, de azt jól." Bár erről hallottunk volna többet.
Lehetne 14 év is a korhatár, miért pont 15.
Van egy csomó olyan gyerek, akit tökmindegy meddig tartanak iskolában, úgyse fog tanulni.
Ráadásul a többieket is lehúzza csak.

Egyáltalán minek van családi pótlék és miért nem adójóváirás inkább?
Szerintem sokkal egyszerűbb lenne, családi pótlékot, gyest, gyedet, átalakitani adójóváirássá. A jóváirás pedig vonatkozzon az első fokú ( gondolom a testvér, szülő, gyerek ) rokonokra.
Ezzel ki lehetne lőni a megélhetési gyerekgyárosokat, ott egyik sem dolgozik, ha meg pl egy egyedülálló szül, akkor szülők, testvérek vehetnék igénybe.
@pekinskap: azert kell nekik a csp hogy megeljenek, kulonben elvagnak a finom kis torkodat 10 forintert
tudod oket nem veszik fel sehova , mivel se tudasuk se iskolajuk se semmijuk
@lüke: és? Ha valakik sokan vannak már sikeres nemzet? Az egyiptomiak is 80 millióan vannak! Inkább az van, hogy ott 3 millió nem dolgozik, nálunk meg 3 millió dolgozik!
@Indriq: "számoljatok....aki most 15 éves, 2014ben 18 lesz, pont szavazó, egyszerűen megvette a fiatal korosztályt szavazóbázisnak...."

Le vagy maradva, 2014-ben már a féléves csecsemők is szavazhatnak.
@version: Erre nem ez a megoldás, ha van egy csomó gaz a kertedben, akkor nem műtrágyázod és táplálod, hanem vagy kigyomlálod, vagy átülteted.
Az se lenne rossz megoldá, ha mondjuk Borsodban megemelnék a csp-t és segélyt, máshol viszont törölnék, az összes idejönne, utána már csak elég lenne a megyehatárt lezárni
De szíívesen utána néznék, mennyi problémás kamasz van/volt a fityeszben!
És mennyire édesek a felnőttek, akik elfelejtik, milyenek voltak kamasznak!
@Dendrobatidae: Az az iskola amiről most írni fogok, megszünt, összevonták öt éve kb. egy városi iskolával.

A tanulók száma : 22 fő
Tanárok :7 fő / ebből egy igazgató/
Tanulmányi átlag : 2,2
Egy tanárra jutott három gyerek.Az nem igaz, hogy mind hülye,és nem tudtak volna kihozni egy 3.7-es átlagot lekiismeretes munkával.
Tisztelet a kivételnek.
/Azért volt hét tanár mert felsős tanulók is voltak ./

Egyébként iskolákat kellene épiteni kedves kormányunknak, nem börtönöket,és tizenöt éves gyerekeket ne rakjon ki az utcára, ha nehezen kezelhető, ha nem.
@qwasder: Az országot azok viszik előre akik ma "gazdagok". Nem a tesco-s árufeltöltő, vagy a takarítónéni, hanem a középosztály és attól felfelé. Ha egy mérnök elmegy az országból a németekhez vagy az amcsikhoz ahelyett hogy itt dolgozna, esetleg vállalkozna, az egyebek közt sok-sok potenciális gyalogmunkahely megszűnésével is jár. A multik közül az értelmesebbek (akik nem csak eladni akarnak) akkor jönnek ide, ha van középosztály, vannak jól képzett emberek.

Tudomásul kell venni, hogy 8 elemis betanított munkásokkal világszerte teli a padlás. És a magyar 8 elemis cigány minimálbéréből a multi indiában elfoglalkoztat egy egész falut. Ahhoz hogy itt a csóróknak melóhely legyen - illetve segílyke - minél több hazai kisvállalkozás kell, akik beszállítói lehetnek a termelő multiknak, és akik ma amúgy is a foglalkoztatás 2/3-át adják.

És azt is tudomásul kellene venni, hogy a jól képzett - ezért magasabban kereső - embereket nyugaton is keresik. Ott sem a 8 elemis cigány kell mint bevándorló hanem a mérnök, orvos, képzett és jó szakmával rendelkező szakmunkás.

És pont ezért hülyeség a 18 éves korhatár - ha bebasszuk a tanulásra magasról szaró fiatalkorú bűnözőket a normális gyerekek közé, akkor nem fognak tudni rendesen tanulni. De lehet hogy pont ez a cél - az MSZP-nek sok-sok segílykefüggő, tanulatlan polgár kell, ebből lesz a szavazóbázis.
Nagyon nem értitek a tervezet lényegét. Populistának, rasszistának, ántiojrópainak tartjátok, pedig gyakorlatilag ez az első átgondolt, pragmatikus lépése a kormánynak (végre!). Azzal együtt, hogy megszűnnek az állami helyek a foximaxi főiskolákon, végre elindulhat a foglalkoztatás átstrukturálódása valamilyen egészségesebb irányba. Mert hogy is néz ki a mostani munkaerőpiac?

1, Szakajtónyi munkanélküli, rokkantnyugger. Nekik az orrukra lesz koppintva a segélyezés átalakításával és a tankötelezettség leszállításával; szépen elmennek 15 (16, mert EU) évesen a szalag mellé, ahová valók.

2, Semmittevő bürokraták, adminisztrátorok, műkörmösök, adatrögzítők, excelcowboyok, téntanyalók. Ők általában azokon a Macska Jancsi Szabadegyetemeken végzett kevésbé ostoba proligyerekek, akikből jó szakmunkás lenne, ha nem lennének vacak fősulik, ahova eséllyel bejutnak. Mivel az új rendszerben az államilag támogatott elitképzésbe (BME, SOTE) nem jutnak be/buták vagy lusták hozzá, a lesz annyi józan paraszti eszük (vagy ha nem nekik, a szüleiknek), hogy rájönnek, el kell menni esztergálni, vízvezeték-szerelőnek, etc.

3, (Nem feltétlenül) technokrata PRODUKTÍV értelmiség. Kevesen vannak és nem is fog jelentősen növekedni a számuk, az egykulcsos adóval és az elitképzés visszaállításával viszont nő a megbecsülésük.
Szerintem a törvény kifejezetten hasznos.

Elsősorban és kizárólag azokat érinti a törvény, akik szülei leszarják az iskolát, és akik ők maguk is leszarják magasról az egészet.

A többiek ugyanúgy járhatnak iskolába, mint eddig.

Ami változik, az az, hogy a sehogyan se teljesítő a többieket hátráltató, esetenként tanárverő diákokat el lehet tanácsolni. Eddig nem lehetett.

Ezidáig senki nem kapott fülest ebből a körből, mert nem tanult, mert neki esett a tanárnak, mert nem járt be.

Ha eltanácsolható a gyerek, akkor ezen kör elemi érdeke lesz, hogy a gyerek járjon iskolába, mert csak akkor kap csp-t.

Azaz azon szülők fognak az iskolai események iránt nagyfokú érdeklődést nyújtani, akik ezidáig magasról szartak a gyerek tudására, előremenetelére, fejlődésére.
1. Vannak gyerekek, akik kamaszkorukra kezelhetetlenek lesznek, aztán lecsillapodva tökéletesen normálisak, sőt. Róluk nem kéne lemondani azért, mert mondjuk kicsapják őket.
Ha lemondunk róluk, attól a probléma még probléma marad, a gyerek viszont elkallódik.
2. Nekem volt olyan osztálytársam, aki 14-15 évesen szült. Iskolába már nem kellett járnia, szakmát nem szerzett.
Most a fiamnak van olyan osztálytársa, aki már anyuka. Ő az egyik legjobb tanuló. Ha nem lett volna kötelező iskolába járatni, valószínűleg ő sem tanulna most. Kár lenne érte.
4. A problémás gyerekeket kezelni kéne, összefogással, szakmai segítséggel. Ma ez többnyire nem történik meg. A tanár a szülőt, a szülő a tanárt hibáztatja, és előrelépés nem történik. Ezen kellene változtatni! De hát ez persze türelmet, odafigyelést, szaktudást és pénzt igényelne. És nekünk egyik sincs.
3. Az én szememben az empátia teljes hiánya olyan születési/szerzett rendellenesség, ami rosszabb bárminél. Én az ilyen embereket küldeném a Tajgetoszra. :P
@lidércfény: Azt nem igazén értem ez hogy jön ide. Amíg nem akar tanulni az illető addig nem akar.
Ha majd akar, visszamehet a suliba.
Akár 15, 18, 25 éves.
@Buzzword: Kb. pontosan erről van szó.
A sok fizetett ajvékoló pedig minél hangosabban nyávog annál biztosabb hogy jó irányba mennek a dolgok.
Fábius +B neked se lehet egy nyugodt vasárnapod, most is megkaptátok a kötelező házi feladatot a Jókai utcából.
A szülő felelősége ,hogy a gyerek tovább tanul-e. Ahol nincs minta és akarat,ott fel lehet emelni a tanköteles korhatárt 40 évre ,akkor se lessz éretségin kivül semmi a kezében.
A kormány hozzákezdett a rosszléti társadalom építéséhez. Ezen az úton pár év múlva természetes lesz a születési jogon járó esélytelenség.
Újabb bizonyíték, hogy a nemzeti álszentség kormánya szegény ellenes. Nem szegénység ellenes, szegény ellenes. Az adóváltozások után most az oktatásügyben támad. Ott, ahol a világon egyetlen ország sem. Mit tennének, ha a francia iskolák 15 éveseinek problémáit kellene megoldaniuk?

Tanulságos és félelmetes volt nagyanna hivatalos magyarázkodását hallgatni. Eszerint kiskamasz gyermekeinkben (mert gyermekek)potenciális bűnözőt, lógóst látnak, akivel csak gond van és még családi pótlékot is kell utánuk fizetni. A hivatalos megoldás: rövid balesetvédelmi oktatás után irány a mezőgazdaság (cseléd), irány a kisipar (inas)ahonnan már nincsen visszaút, ahol majd megkapja a büdös kölök az eddig elmaradt pofonokat - és főleg nem kerül pénzbe.

22 éve tanítok és tudom, hogy létezik pedagógiai megoldás is. Mondjuk Franciaországban, ahol ezt megértették a vezetők, miután néhány kuka felgyulladt...
Pontosítsunk: Abban a tanévben, mikor betölti a 15.-öt még tanköteles. A következőben nem.
@Trompf:
Képzeld el, hogy 15 évesen utcára kerülsz. Mert hülye vagy, mert nem figyelnek rád, mert rossz helyre születtél, akármiért.
Mit fogsz gondolni a szüleidről, tanáraidról? Mit fogsz gondolni a társadalomról? Nagy eséllyel azt, hogy mindenki tojik rád, hát te is tojsz mindenkire. Van esélye annak is, hogy magadba szállsz, megtérsz, mintagyerek leszel és rohansz vissza a suliba. Van esélye, de mekkora?
Valószínűbb, hogy sodródni fogsz az árral és megkeseredsz. Soha nem mész vissza tanulni, egyik napról a másikra élsz majd, és jó, ha nem züllesz el. Motiváció nélkül nem fog menni.
Kérlek, ne a mai, felnőtt, okos fejeddel gondolkozz, hanem a hülye, érzékeny, buta kamaszfejeddel!
Nekünk kellenek a gyerekek, méghozzá úgy, hogy szakképzett, munkára képes, motivált felnőttek váljanak belőlük. Nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy lemondunk róluk. Akkor sem, ha ez nem mindegyiküknél sikerül.
Tudom, idealista vagyok.
@Tíz:59: pozítivan látod a dolgot,éretségi?
Nyolc osztály sem lesz meg.
@ojcabojca: Nem tudom hol vagy te pedagógus, de hogy nem magyarországon az hétszentség - vagy ha igen akkor valamelyik elitiskolában. A magyar rögvalóság az, hogy a gyerek szarik arra mit csinál a pedagógus, ez utóbbinak meg semmi eszköze arra hogy ezen változtasson. Ha valaki azt látja otthon hogy apuka a farkából is megél, és az egész környezete körberöhögi azt aki dolgozni akar mint a magyarok, akkor bizony ezen a pedagógus nemigen fog változtatni. Különösen ha nem fajtabeli.
Azért a posztoló megnézhetné egy kicsit, hogy hogy is működik az iskoláztatási támogatás megvonása hogyan működik a gyakorlatban. Lehet nem találná olyan jó megoldásnak.
(Csak egy szimpla látszatintézkedés, akármelyik önkormányzat gyámügyese elmeséli Neked)

Én meg mondom, ennek spec örülök, mert nem lesz a 11 éves gyerekemnek 16 éves osztálytársa általános iskola 5. osztályában.
Most van (meg 2 db 14 éves is) és nem mondanám, hogy nagyon jó hatással vannak az osztályra.
@lidércfény: Ha te 14 évesen fasz vagy mert azt látod otthon hogy ez a menő, akkor 18 évesen is az leszel, csak nagyobb.
Hát nem is tudom, nálunk a gimiben 2 srác volt az osztályban, aki kirivóan antoszoc volt, akkor 16 volt a korhatár.

Már elsőből kibuktak, meg akkor jártak suliba ha kedvük volt. Mindenkinek csak gondot okoztak, de a sulinak még egy évig bent kellett tartani őket, mert ugye semmilyen más iskola sem veszi át a 'szemetet'.

Nem mintha tudnám a megoldást, de ha 15 év lesz, az olcsóbb, ha meg 18 lenne, attól normális emberekké válnának? Már rég kampó volt nekik a suli előtt is.
@lidércfény:

Ez nem fekete vagy fehér.

Ha látod, hogy 15 évesen kikerülhetsz az utcára, akkor mindent megteszel azért, hogy bent maradj. Ha forrófejű tini vagy, akkor késöbb rájössz, hogy mégis vissza kell térni a tanuláshoz ( nem biztos, hogy a szar magyar iskolákba ).
El kell indítani ugyanúgy, mint a drága gyógyítást. Ha tudod, hogy sokba kerül a kórház, akkor nem fogsz inni, cigizni, sportolni. Egyszer el kell kezdeni.
Az a baj, hogy azt a Szél K. tervet is magyarosan fogjuk bevezetni. 1000 kiskapuval.
@Bathory:

Igaz. Attól még 40 éves korukra lehettek rendes családapák, de rögösebb út vezetett odáig.
@midnight coder: Rasszistákkal nem vitatkozom.
A kérdést odáig is le lehet egyszerüsiteni, hogy vagy arra áldoz egy közösség, hogy az oktatásból/társadalomból kieső tagjait valamilyen módon finanszirozza, a a finanszirozás fenntarthatósága érdeklben érdekében a kieséset még korán megakadályozza (ebben nagyon gyengék vagyunk), vagy arra költ, hogy ugyanezektől a csoportoktól közösség adófizető tagjait később megvédje rendőrséggel vagy katonasággal.

Az előbbire példa Németország, Ausztria, skandináv országok, az utóbbira az USA.

Lehet választani.
@midnight coder:
Lehet, hogy nem ezt látod otthon, csak kamasz vagy, és ezért hülye. Úgy látom, te vagy kihagytad ezt a fázist, vagy benneragadtál.
Az is lehet, hogy szar helyre születtél, de több van benned, de soha nem fogod megkapni azt az esélyt, amit egy normális családban élő. (Mert a család nem segít, de a társadalom sem) Ha megkapnád, te is tudnál valamit adni, így viszont örökre ingyenélő maradsz.
Ez kell neked/nekünk?
Milyen üzenetet küldünk a gyerekeknek? Azt, hogy tanulni, dolgozni kell, vagy azt, hogy csinálsz amit akarsz, leszarom, nem érdekelsz?
@soproni1: Egyetértek, nagyon komplex a probléma, és véletlenül sem kell azt hinni, hogy nyugaton jobb a helyzet(az angol meg német tinik életébe láttam kicsit bele), de jó szándékú kezdeményezés, meg egyáltalán, valami. Szerintem legalább 8 évre lenne szüksége a kormánynak, hogy vmi látszata is legyen egy normálisabb világnak(feltéve ha utána nem nullázza le ezt az utánuk jövő 4 év alatt, az mindig gyorsabban megy).
@soproni1: Igy igaz. Sőt, a suli uniformizás, és nagyon sok zseni sem fejezte be az iskolát.....:)A sok korlátolt tanár miatt.
@soproni1:
Ez az, hogy 15 évesen még nem látod, 18 évesen esetleg már igen.
Hányan tini tudja ma, hogy a dohányzás, piálás, kábszer árt?
És hányan használják?
Ha bekerülsz egy lefelé vezető spirálba, akkor onnan nioncs visszaút!
@Buzzword:
Na egyébként sokat nem dolgoztál még Te sem életedben :)

Rokkantnyugger- Megnyugodhatsz, akinek van annyi pénze, az most is meg fogja fizetni az orvosi bizottségot, meg az előzetes diagnosztikai vizsgálatot, ahogy eddig is. Aki tényleg beteg, az meg mehet a szalag mellé. Csak mondd már meg, hol van annyi szalag az országban, ami ennyi embernek munkát ad?

Semmittevő bürokraták: Tele van velük az állam (végrehajtó és irányító szervezet) Mondjuk addig nem is engednék benne dolgozni egy embert sem, amig 2 évet legalább nem dolgozott a versenyszférában. A műkörmös képzésben igazad van :)
Én meg nem vagyok a szakmunkás képzés ellen, csak normális, gyermekéért aggódó szülő, oda nemigen adja be mostanában a gyereket. Kitalálod, hogy miért?

Viszont a felsőoktatás azért ne legyen már a gazdagok kiváltsága. Oda az esze miatt vegyék fel a gyereket, ne azért mert apuci is orvos volt. (aztán kijön ügyeletbe hétvégén és megkérdi a 39 fokos lázas, köhögő gyereket látva, hogy "Hát most én mit csináljak vele". Mert ha ez az elit, az nem olyan jó dolog ám.
Hát a népnek jól fel kell pörögnie, hogy eltartsa az egyre duzzadó állami és önkormányzati apparátust, meg az újonnan alapított, alapítandó mindenféle tekintetes testületet. Ráadásul még egyenként is többe kerülnek, mint korábban, köszönhetően az egykulcsos adó áldásainak.

Azért, ha nem jön be Széll Kálmám terv még az is megeshet, hogy csökkenteni kell a köztisztviselők bérét. Az lesz csak a nemzeti tragédia.
@lidércfény: Én soha nem láttam olyat az életben, hogy akinek rossz háttere volt, valaha is be tudott volna illeszkedni(ettől lehet). Illetve max filmekben, az életben soha. Ezért nem is hiszek benne, abban meg pláne nem, hogy a középiskolában még lehet nevelni.
@lidércfény:
Pláne, mert ha tetszik, ha nem, ők fognak minket később eltartani!

Ha mindenki csak rúg egyet rajtuk, akkor nagy baj lesz itt nemsokára a fiatalokkal!

Az utcára küldöttek nagy része totál elzüllik és terrorizálni fogja a "népet", ha tetszik, ha nem!
A bőrtönökben pedig a végső kiképzést is megkapják!

Éljen!
Jó alternatíva!
@lidércfény: Ha szar helyre születtél akkor 16, 18 éves korodban is azt látod magad előtt amit eddig. Ha megnézed a mostani rendszert, vajon hány olyan gyerek van aki 15 évesen még nem fejezte be a 8 osztályt, de 18 éves korára jófiú/lány lett és szakmát szerzett, esetleg diplomát és most hasznos tagja a társadalomnak ?
És ezzel szemben hány olyan gyerek van aki azért került sokkal szarabb helyzetbe mert mondjuk hetedikbe bekerült az osztályba pár 16 éves deviáns ?
@ojcabojca: Akkor nyilván egyetértesz velük. Amúgy a cigány nem igazán rassz, inkább kultúra. Vannak hófehérek is akik cigányként élnek. A legtöbb cigány optikailag nem tér túlzottan el az átlagpolgártól. Addig amíg el nem kezd beszélni.
@midnight coder:
De erre nem az a válasz/megoldás, hogy utcára lökjük a kölköket!

Lehet hatásos eszközt adni a pedagógus kezébe!
Ez lenne a dolga a kormánynak, nem ez az idióta törvény-rendelet!

Végig gondoltátok, ha egy komolyabb (erősebb fegyelmű) iskolában a diákok fellázítják egymást és ott hagyják a sulit, vajon miekkora támogatást fognak kapni?
A következő tanévet vajon hogyan kezdik meg?

Ugyan!
@nyubocs: Semmittevő bürokraták: Tele van velük az állam (végrehajtó és irányító szervezet) Mondjuk addig nem is engednék benne dolgozni egy embert sem, amig 2 évet legalább nem dolgozott a versenyszférában.---Mondjuk kiváncsi lennék rá, hogy aki a versenyszférában sikeresen lenyomott 2 évet, mi a fenének vágyna a közszférába? A nyomott bérek, a korlátolt emberek, a közöny, vagy a levajazott előrelépési rendszer miatt?
@Bathory:
Pedig van ilyen!
Csak a tükörbe kéne néznem, de most nincs a közelben!
Atomalkesz szülők, zaklató apa, súlyos terhek, lukas cipő és kabát nékül télen is.
Nem volt szenünk, áramunk sem, a vizet az utcáról hordtuk.

Lett diplomám (tegnap meg is kaptam érte, hogy lúzer vagyok, mert nem használom....), de inkább magamnak akartam bebizonyítani, hogy sikerülhet nekem is, hiába a mélyszegénység!
Nem, roma nem vagyok, csak szegénységből jöttem!
@midnight coder:
Statisztikákkal nem tudok szolgálni, tanár sem vagyok. De ismerek olyan gyereket, akinek általánosban viselkedési/tanulási zavarai voltak és most főiskolára jár. Neki segítettek a szülei.
18 éves korodra esetleg már látod azt is, amit 15 évesen még nem, és te magad tudod alakítani a sorsodat. Ha 15 évesen magadra hagynak, ez nem fog menni.
Azt soha nem vitattam, hogy vannak problémás gyerekek, és ez nem jó. Azt is mondtam, hogy ezt a helyzetet meg kéne oldani, de nem tartom jó megoldásnak azt, hogy utcára rakjuk őket. Ez olyan, mintha a szőnyeg alá söpörnénk a szemetet.
Missponynak igaza van: Ennek az lesz a vége, hogy elzüllenek, és előbb utóbb a sitten kötnek ki. Ott aztán majd kijárják a börtöniskolát, és lesz mindjárt, aki "munkát" is ad nekik.
Te meg csodálkozva fogod majd a fejed, hogy "nahát, mivé lett ez a világ!"
@midnight coder:
Az igaz, hogy nem a 8 általános elvégzése a főcél!

De a problémás kamaszok többsége nem az általános suliban lesz "dinnye", hanem a középsulikban!!!

Onnan is hamar ki fogják baszni, de akkor már csak a vállát vonogatja, hogy faszfejek, ha ez kell, nem megyek többet!

Ezeket a kölyköket még pár év késéssel meg lehetne "téríteni", ha türelemmel kivárod, hogy benőjön a feje!

Nem arrl beszélünk, hogy milyen példát látott, általában nem rosszabbat, mint a gyári munkás apcu és az ápolónő anyu. Ez nem elég motiváció, de ha kiteszd 15 évesen, ugyan mit mutatsz neki???
@misspony: Igy azért árnyaltabb a kép, sajnálom, amiket a fejedhez vágtam!

Mindenesetre a diploma is csak eszköz, akkor jó, ha használják!
Bathory!

Ne sajnáld, hidd el, néha én is fogom a fejem, hogy miért nem futok a mókuskerékkel!
Az öcsém elzüllött, ő is innen jött!
Pont kb. 15 évesen kezdett el rosszfelé futni, senki nem tudott rajta segíteni!
Megjárta a légiót, most egy baleset miatt rokkantként agonizál egy intézetben, agysérült!

Kidobták mindenhonnan, mire lett volna esze, egy másik kerék vitte!
Hidd el, hogy ha nem figyelsz ezek a gyerekek elöntik az utcát, semmilyen aparátus nem fogja visszatartai őket!

Ami kell megszerzik máshogy, hiszen azt tanítjuk nekik, hogy tanulni nem érték!

Tudom, hogy ha benttartjuk agybafőbe az iskolában téglának, az sem megoldás!

Látom a fától az erdőt!
@misspony: Amiket a párom mesél (és itt még csak cigányok sem nagyon vannak) az alapján a dinnyék bizony ma már az általánosban is azok.
@misspony: Az erősebb fegyelmű iskolában van a pedagógusnak a kezében eszköz. Azért van, mert azok a gyerekek akik ott vannak eleve azért vannak ott hogy tanuljanak. Ott ahol a gyereknek az a karrierálma hogy drogdíler legyen, és ehhez az a családi háttér hogy a gyereket már 3 évesen szurkálni tanítja apuka a piacon a nagykéssel, ott a pedagógust körberöhögik.
@midnight coder: Azért tegyük hozzá hogy korunk vezető egyéniségei többnyire utálták tanáraikat. A zseni meg az őrült közt kicsi a külömbség, a legtöbb tanár messze van attól, hogy észrevegye.
@MOPO3OB: És mi a véleményed a posztról?
@midnight coder:
Ez tény, ezzel semmi vitám nincs!

Ez a réteg az, akinek mindegy hány éves, nem az iskola az előrelépés lehetősége, innetől fogva tökmindegy hány évesen kerülnek ki onnan és milyen tudással!
"Akiket aztán nyilván segélyezni és minimálisan eltartani kell iskoláztatás helyett."

Miért nyilván? Miért "nyilván" az, hogy én eltartom a ballasztot? Miért?!
@midnight coder:
Látod, még ezekről a gyerekekről sem feltétlenül kellene lemondani!
Azonnal ki kellene emelni a családból (kiskorú veszélyeztetése)és nevelőszülőkhöz adni, vagy valami hasonló.
Erre is van példám, sajnos rossz.
Roma gyereket a szülők állami gondozásba adtak, nevelőszülők kivették, nevelték. A gyerek kitűnő tanuló, zenét tanul, stb.
Aztán ahogy nődögél, szülők úgy gondolják, ideje hazajönni, kisebb nagyobb munkákra (favágás, tyúklopás) már be lehet fogni. Mivel soha nem mondtak le a gyerekről, és a család az első, "haza"kerül a rendezett környezetből.
Happy and nincs, a gyereknek annyi.
Vannak nagyon jól kereső emberek három négy állással. Nehezen tudom elképzelni, hogy egyforma jól látja el valaki a polgármesteri feladatot, egyéni képviselőként is teljesít, netán frakcióvezető, közben egy családi vállalkozást vezet és további négy helyen fb tag.

Ezek az emberek elveszik a pénzt másoktól, baj ez is, de közpénzen felvesznek munkájuk elvégzéséhez további 3-4 embert.
Volt az országnak egyszer egy progresszív, ugyanakkor konzervatív politikusa (nem Fidesz-KDNP értelemben, mert ők legkevésbé sem azok, inkább haszonlesők, mint értékelvűek), aki a közteherviselés (a magasabb jövedelműek vállaljanak jelentősebb részt az adózásban) erőltetése mellett ilyeneket is mondott:
"Egy nemzet ereje a kiművelt emberfők sokaságában rejlik."
Széll Kálmán helyett (aki a saját korának Bokrosa volt) jobb lenne inkább Széchenyiről példát venni - ha már kártyáznak a nevével.
@lidércfény: Ha ezt megpróbálnád akkor te lennél az első számú közellenség. Ez reménytelen, itt max. azt lehetne csinálni, hogy ezeket a problémás gyerekeket külön iskolákban tanítani. Ahol nem arra készítik fel őket hogy professzorok lesznek, de egyrészt így nem kriminalizálnák a normál kultúrából jött gyerekeket, másrészt 15 éves korukig odáig eljuttatnák őket hogy képesek legyenek egy normális szakmát elsajátítani.
Szinte mindegy, hogy ki mit mond, mert Pokorni szakmailag teljesen nulla lett. A Hoffmann Rózsa meg azmegkiasz kategória. A lényeg, hogy sok egyházi iskola legyen meg erős állam, a többi csak ehhez a körítés. Az állam erős, de szegény, ezért nem tud olyan rohadtul sok okos embert képezni és hát nincs is szükség rájuk, mert csak a baj van velük.
A mai magyar átlagnak 30-35 éves korára nő be a feje lágya,egy rossz házasságban egy vagy két gyerekkel jön rá ,mennyire elcseszte idáig az életét,és egy töle teljesen ifdegen emberrel lakik egy fedél alatt.Vállás,csapodás ehez ahoz.
amikor iskolába jártam, akkor változtatták meg a tankötelezettséget

16 volt elötte

fel sem merült bennem, hogy azért, mert most 16 felett voltam, kihagyjam az iskolát - bár persze benne volt az is, hogy otthon kiskanállal vertek volna agyon, ha a munkát választom az érettségi helyett

hogy a tisztelt bloggazda most itt felcsapott liberális állatvédőnek és mosdatja a cigányokat? kit érdekel? engem, mint adófizetőt egy percre sem

ugyanis diákmunka eddig is volt, ezután is lesz (=amihez persze igazolás kell az iskolából)

aki meg nem diákként akar munkát keresni, annak nyitott kapu, nyílt út áll: a tesco, a mcdonalds, a szalagsor megadja a lehetőséget, teljesen ki a személyisége 15 évesen (LOL) a kétkezi melótól -ha meg nem, akkor nem családi pótlékból lesz pénze, hanem rendszeres szociális segélyből, vagy a frissen született harmadik gyerekéből, stb

ha van esze, késöbb még leteheti az érettségit, elmehet egyetemre tanulni -ha lusta, akkor 20 évesen is a tv elött fog dögleni, amikor már eleve nincs tankötelezettség

álságos, álszent, buta és szemforgató azt hirdetni, papolni, sugallani, hogy a 15 éves mai cigány gyerekek tanulni akarnak az iskolában

ha akarnak, 16 (17) évesen is az iskolában lesznek

ha nem akarnak, most sem járnak be (mert gyereket szülnek, mert otthon vannak a tv elött, stb, ): a pénzem (a segélyt ugyanis az ÉN ADÓMBÓL fizetik) jól jön, szórakozásnak meg ott van a szomszéd 80 éves öregasszony, akit kirabolnak vagy agyonvernek

szumma: nem kell erőltetni ami nem megy: a hazai liberális gondolkodás szögi lajossal és marion cosmával együtt szállt sírba: ők nem akarnak tanulni, én nem fogok ezért fizetni

a szalagsor meg rendkivül demokratikus: elbírja a cigányt, a magyart és az üzbéget is...
Nem értek egyet a poszttal.
Mivel anyagilag az iskolák és az önkormányzatok a tanulólétszám fönntartásában (és növelésében) érdekeltek, mert fej után kapják a pénzt.
Emiatt tényleg csak azoktól fog megszabadulni az iskolarendszer, akiktől nem lehet tanítani.
Ne felejtsd el, nem gyerekekről beszélünk, hanem embernyi fiatalokról. Itt nem elég, hogy rászólsz, mert lehet, hogy visszaüt, esetleg még bicskát is vesz elő.
olyan fiatalokról beszélünk, akiknél teljesen mindegy, hogy 15 évig vagy 18 évig ülnek az iskolában (ha bemennek egyáltalán), ugyanúgy nem fognak tanulni semmt. Esetleg lehetséges, hogy átrúgdossák, és a végén kap egy bizonyítványt, de egyáltalán egy icikepicikét is értene a szakmájához?
"...hogy rászólsz, mert lehet, hogy visszaüt,.."
Ez már általánosban is megy. Bemegy a jól képzett entellegens jaszkari szülő a fogadóórára majd "Tudja ki vagyok én?" felkiálltással pofán vágja a tanárt, jó esetben elküldi az anyjába. Ez néhány tanuló előtt. A magyar nemzet lehető legegyszerűbb gyermeke. "Példakép". Hát ezeket az arczokat keményen megmérném. Rövid határidőn belül.
Kedveskéim. Nem azt a kort éljük, amikor egy utcára lökött tizenéves csak úgy visszakapaszkodik, mert benőtt a feje lágya. Ez még egy 30-40 évesnek is nagy falat. Nem vagyok híve a szabad fegyverviselésnek, de ha szükséges lesz, hát majd én is viselek. Csak szóltam.
@midnight coder:
Pont erről beszélek.
Nem az a tökös gyerek, aki utcára rakja a kölköket, és nem törődik a sorsukkal, hanem az, aki megvédi őket akár a saját szüleiktől is. Ehhez egy-két megszállott gyámügyes, tanár, védőnő, orvos nem elég, ehhez állam bácsi kellene, kőkemény szigorral, rendőrökkel, ha kell. Ezzel pont ellentétes, amit most csinálnak. Most a gyereken csattan az ostor.
Az is a törődés egy fajtája lenne, ha segítenének nekik abban, hogy megfelelő szakmát találjanak. Olyat, ami fontos, hasznos, nekik való, meg tudják tanulni és kedvüket is lelik benne. (Akár egy kis zsebpénzt is kereshetnek vele) Sikerélmény=motiváció
Ha a szülők nem törődnek a gyerekkel, akkor a tanároknak/gondozóknak/tanácsadóknak, a jóég tudja kinek kellene őket segíteni, fejleszteni. Az állam támogatásával, persze. Az, hogy ez milyen formában történjen, szinte mindegy. Ez az ő érdekük is, és a miénk is.
Most is működik ilyen-olyan-amolyan rendszer, de nem túl hatékony, pont azok a gyerekek nem kerülnek oda, akiknek igazán fontos lenne.
Ehhez kellene sok odafigyelés, szaktudás, pénz, idő és támogatás, ahogy írtam. Na, ez már egy program lenne.
@lidércfény:
:)
Ehhez már egy program kellene.
Minden elismerésem az erőlködésedért.
A röhej, hogy ez a párt volt az többek között, amelyik 80% érettségizettet meg 60% diplomást követelt. Ami persze önmagában egy remek dolog.
@lidércfény:
Ja, és a lényeg:
Hosszú távon ez a gondoskodás megtérül.
Ha viszont utcára rakjuk a problémás kölköket, akkor most spórolunk egy kicsit, de hosszú távon nagyon sokba fog kerülni.
Talán jobb, ha a gyerek iskoláztatását fizetjük most, mint a börtönkosztot egy életen át.
@nemstatikus:
Bocs, nem erőlködöm, csak így gondolom.
Melyik párt követelt 80% érettségizettet meg 60% diplomást?
Erről valahogy lemaradtam.
@jozicsenko:
Kedves barátom! Amikor te kisiskolás lehettél, akkor nagyon sok változás zajlott. Akkor még ácsingózva bámultuk a tőlünk kicsit sikeresebb országokat, mi a fenéből jussa nekik dídzsípí 10%-ra, mikor mi a 2 felé is csak nyújtózkodtunk. Ennek ellenére csináltak iskola kezdési támogatást meg ingyen tankönyvet, meg támogatott étkeztetést, meg ingyen tejecskét. Folytatták az ingyenes felsőoktatással (na jó, arra már nem mindenkinek jutott). Szóval költöttek rád szépen az adómból. Neeem. Nem kérem én számon a hálát. Nem az a korosztály vagy. Csupán kicsit több gondolkodást várnék el, ha már az én pénzemből is taníttatott az állam.
@Bathory:
Mégis sokuktól mást se hallasz, minthogy könnyű a versenyszférában dolgozóknak, mert (ide tetszés szerinti indokok jöhetnek)

Aztán mikor visszaszólsz, hogy tessék kijönni megpróbálni, olyan nagyon mégse tolakszanak :)
@lidércfény:
Tudom, hogy így gondolod. Miért is irkálnál egyébként ilyen közfelháborodást kiváltó eretnekségeket? Én is úgy gondolom, ahogy te, de ezzel mi itt csak törpe minoritás vagyunk.
Kicsit már öreg vagyok, de emlékezetem szerint a fidesz is a nyugatot tartotta példaképnek az iskolázottsági mutatókban. Amiben nagyon el voltunk maradva. Már most nem annyira. Megcsináltuk!
@IgazMagyar: katolikus vagyok és kikérem magamnak.
miért van az, hogy balliberális oldal ennyire a szívén viseli a romák sorsát. együtt járnak lopni?
@nyubocs: Legritkábban..., talán még nem is hallottam olyat, hogy könnyű a versenyszférában, mert...
De nem kell félni! Döglik már a szomszéd tehene is.
@nemstatikus:
Köszönöm a tájékoztatást. :)
Egyébként minden változik:
Gulliver is hol óriás volt, hol meg törpe...
@thinker_: Nálad fogalmi zavarok léptek fel. Akikről te beszélsz, azok az emberek. Mindegy milyen oldaliak, vagy mi a felekezetük. Látod, te például katolikusnak vallod magad, de a emberbaráti szeretetnek, megbocsátásnak, nyoma sincs benned. Előítéletes rasszista vagy. Ilyen is van. Ettől még bármilyen oldali lehetsz. Persze, kivételesen, azért ezt most tudjuk.
@nemstatikus: ha te az igazságot rasszizmusnak állítod be, legyen úgy.
Valamit csinálni kell, így nem mehet tovább az oktatás.
Valamit csinálni kell, és ettől jobb senkinek nem jutott eszébe.
Valamit csinálni kell, hogy ne bújhasson a munka és piacképes szakmát adó képzés kényszere elől az iskola mögé, az, akinek pedig az kellene.
Valamit csinálni kell ezentúl, ha 15 évesen a honpolgár nem úgy néz ki, hogy érdemes további ingyentartásra, szellemi kondicionálásra a későbbi értékteremtés érdekében.
Az idő majd igazolja a módszert. Vagy nem. Akinek van tutibb receptje az írja le, akinek csak kritikája van más megoldás ötlete nélkül, az inkább hagyja a dolgokat menni a maguk útján.
Uff!
@dtk74:
"ne bújhasson ... piacképes szakmát adó képzés kényszere elől az iskola mögé"
Ez ellentmondás.
Szakmára az iskolában szokták képezni a gyerekeket.
"...[M]inden tévhit ellenére az ország jövőjét nem az ilyen-olyan oldali politikusok ködharapása fogja meghatározni, hanem az a szellemi vagyon, amit az oktatással és a neveléssel a gyerekeink fejébe ültetünk."

Ez axióma minden normális ember számára. A civilizáció fejlettsége és bonyolultsága elképesztő egy középkori ember számára, és a mai ember számára is az lesz a civilizáció 100 év múlva! (Jó esetben.) Csak és kizárólag a hozzáértés, a tudás az, ami esélyt ad arra, hogy nem csak Magyarország, hanem az egész világ, az egész emberiség ne süppedjen vissza a káoszba, hanem továbbléphessen!
@thinker_: Akkor ez most így maradt.
@thinker_: szerinted van olyan dolog, amit a liberális hülye műmájerek nem rasszizmusnak állítanak be? Ez az egyetlen "adu"-juk, ezen dolgoztatták az enyveskezű filozófusgárdájukat főállásban.
@dtk74: Már jutott eszébe valakiknek valami.
Rájöttek, hogy az iskolázottsági mutatók nem mindenhatóak. Rájöttek, hogy nem minden országban kell azonosnak lenniük, ahogy az országok sem azonosak. Rájöttek, hogy pénzkidobás volt ennyi munkanélküli diplomást képezni, miközben szétverték a szakképzést. Most azon kezdtek el dolgozni, hogy újra induljon. Pénz persze megint nincs rá, így aztán toldozgatnak foltozgatnak, gyártják a felemás megoldásokat. A dolgok nem a maguk útján járnak. A dolgokat most is vezetik valakik. Akik már megint jobban tudják. Ebbe rokkant bele az oktatás, a sok jobban tudóba.
@Húsleves: Szerencsétlenke! Ha te egyre lapra veszel a tolvajjal, akit még általánosítva romázol is, akkor mi a fenének kellene, hogy vegyelek, ha nem egy előítéletes rasszista idiótának? És ez nem mond annak ellent, hogy a húslevest egyébként szeretem.
Egyébként azt hozzátenném, hogy van is min dolgozniuk a tudományos szocializmusról tudományos liberalizmusra átképzett "filozófus"-oknak. kíváncsi lennék például arra, hogy milyen algebrában jönnek össze a következő feltételek: 1. cigánybűnözés a-priori nem létezik 2. a bűnözők ellen hozott intézkedések valójában a cigányok ellen vannak.
És még sorolhatnám... de felesleges, mert normális ember ezeket már meg sem hallgatja.
@nemstatikus: jobban össze sem foglalhattad volna a lelki életedet mint ezzel a válasszal, köszönöm. Remélem sokan olvasták, mert önmagáért beszél.
@nemstatikus: fizetek bőven adót, hidd el...

én voltam az, aki legálisan minden sz.rt fizetett és voltam az aki ha szóvá tette, hogy minek több pénzt nekik, akkor rögtön náci lett

én voltam az, akinek a hátán az elmúlt 8 év alatt fát hasogattak és elvárták, hogy a társadalmi szolidaritás nevében mosolyogjak hozzá (vagy náci vagyok)

én voltam az, aki végignézte, ahogy a velem egyidős srácok a 4-5. gyerek után még azért sírnak, hogy a magyarok nem dolgoznak eleget (náci vagyok)

én voltam az, akinek egy öreg kommunista a képébe vágta, hogy jó ha dolgozok, mert ő már öreg és majd én fizetek helyette, mert ő már dolgozott eleget (nagyon náci vagyok)

nem öcsisajt: a társadalmi szolidaritás nálam akkor fogyott el, amikor megtudtam, hogy normálisan, adót fizetve, családi segítség nélkül 60 évesen lesz a sajátom a lakásom, s talán lesz mellett 1 gyerekem (aki remélem holland/francia /angol náci lesz, nem itthon termel adót a heréknek, a társadalmi szolidaritás nevében)

miközben a társadalmi szolidaritásra hivatkozva az elesett kisebbség ingyen és bérmentve kap könyvet, cipőt, ruhát és rengeteg pénzt -a szociális kártya monokon ugye naáczi találmány.

pénzt, az én adómból, ami a gépben köt ki - személyesen láttam, etettem olyan srácot, akit az anyja kib.szott az utcára, kaja nem volt, csak korgó gyomor: a pénz már koccintósba fektetve, a gyerek meg ehet csirkefarhátat, ha megkapja...

szumma: ha az átlag panelproli le tudja nyelni, hogy 8 általánossal max lidl pénztáros lehet, akkor a szabadnép fiai is megtehetik: barackobama sem segílyből lett elnök, hanem elötte több generáció alázatos és szorgalmas munkájából és (figyelj:) TANULÁSÁBÓL: öntudatos állampolgárokat az öntudatos adófizetőkből lehet nevelni, nem lefizetett segélyezettekből...

uff, az utolsó adófizető szólt :-)
@Húsleves: Tudod, van az a vicc, hogy a cigány uborkát lop. A magyar meg uborkaföldet. A cigány csavart lop a gyárból, a magyar meg gyárat.... Biztosan te is tudnád folytatni a sort a pénztárakkal meg bankokkal bezárólag.
@Húsleves: Remélem, az előzményét is!
@jozicsenko: Amennyiben te még csak roma lecsúszottakat láttál, úgy érthető az álláspontod. Én már éhező magyar gyerekkel is találkoztam. És én elsősorban a gyereket nézem, persze látom mögötte az alkoholista papát is olykor.
Majd ha bekrepáltam, talán lehetsz utolsó adófizető. Addig minimum ketten vagyunk.
Ez már India, Kína szintje.
Kíváncsian várom a következő reformötleteket, hogy hogy kívánják őket foglalkoztatni: lesz-e állami pénzből atomerőmű-építés vagy lesz a déli autópálya lapáttal/csákánnyal, katonákkal, esetleg lesz-e államilag intézményesített szervkereskedelem - hogy mégis azért hasznos tagjai legyenek ezek az emberek a társadalomnak.

Nem, nem vagyok rá kíváncsi.
@kubatov_kommunista:
Mondom. Először a kosárfonást tanítják meg nekik, hogy azután legyen mivel a fejük tetején hurcibálni a követ meg sarat egyik helyről a másikra.
@nemstatikus: az a helyzet drága barátom, hogy erőlködhetsz még, de itt minden NORMÁLIS ember láthatja, hogy TE vagy az, aki etnikai alapon érvel és általánosít, nem én. Az én szememben ugyanis nem cigány lop csavart és magyar gyárat, hanem két bűnöző lop, mindkettő azt, amire lehetősége van. Nem súlyosbító, és nem enyhítő körülmény a származás, csak TI magyarázzátok bele, a céljaitok elérése érdekében. A 18 éves "Kovács Pistikékkel" is ez a helyzet. Azért fontos nektek, hogy lehetőségük legyen az ilyeneknek frusztrálni a környezetüket, mert ha történetesen cigány a gyerek, akkor máris bele tudjátok magyarázni a rasszizmust, és mehettek rinyálni külföldre, hogy avatkozzanak be, mert Magyarországon dübörög a fasizmus.
Vegyünk egy nagy levegőt, és képzeljük el, hogy minden szegény, hátrányos helyzetű vagy kallódó 15 éves fiatalkorú: fehér.
@Húsleves: Már látom, hogy te valóban egy megtévedt vagy. Olyan dolgokat tulajdonítasz nekem, ami nincs. Én csupán egy élhető országot akarok rövidke életem végére. A "TI" egyszerűen értelmezhetetlen számomra. Én! Én gondolom és írom ezeket. Nem rinyálok külföldön, és nem dübörög a fasizmus Magyarországon. TI!TI!TI! Húsleves, aki soha nem általánosít. Röhej. Felejtsük el egymást! Mindkettőnknek jobb lesz úgy.
@nemstatikus: örülök neki hogy ideges vagy. Remélem ez a jövőben egyre jobban így lesz.
@Húsleves: Ideges? Honnan veszed? Te irkáltad tele nagybetűkkel a hozzászólásod. Te kiabálsz. Én csak idéztelek. Van egy kis munkám még. A veled való párbeszéd meg túl egysíkú számomra. Ennyi történt, nem több.
Egyébként meg tisztába vagyok vele, hogy ma Magyarországon másra van igény, mint amit én helyesnek gondolok. Nem az én akaratom vagy vágyaim fognak teljesülni. Éltem már túl ilyen korszakokat. Csak, gondoltam, szólok.
"15 éves aligkamaszok kerüljenek az utcára/munkaerőpiacra képzetlenül, hozzáértés nélkül"
most meg 18 éves kamaszok kerülnek az utcára/munkaerőpiacra képzetlenül, hozzáértés nélkül, mi a különbség?
Talán annyi, hogy nem csak a seggét vakarja hanem tanulni is fog, mert ha kivágják nincs családi pótlék.
@nemstatikus: kár a gőzért barátom, átjön az izzadságszag :-)
Mitől vagytok úgy oda most is csak 16-ig tanköteles a purgyé, semmi nem változik ettől. Legfeljebb egy kicsit hamarabb szabadulnak meg tőle a rendes diákok. Mert az kit érdekel hogy az a gyerek aki egészséges családban van és tanulni akar azzal mit csinálnak az iskolában az ilyenek, meg hogy a jó tanuló gyerekem nem akar iskolába menni mert ott vannak ezek!!!
Azért tartunk itt mert az elmúlt időszakban azokkal foglalkoztunk akikkel nem kellet volna, hogy felzárkózzanak hozzánk, csak az a baj hogy nem felzárkóztak hanem minket húztak vissza.
Érdemes lenne már magunkkal foglalkozni hogy végre előre haladhassunk.
@Húsleves: :) Ha úgy érzed, és jól esik, csak szagold! Csá! Rövid az éjszaka, még meg kell váltanom a világot.
@sz sz: pontosan azért fontos a liberóknak, hogy 18 éves túlkoros állatok frusztrálják a te jó tanuló gyerekedet, hogy ellehetetlenítsék a tisztánlátását. A jó tanulókból egyszer értelmes felnőttek lesznek, akik átlátják majd, hogy van egy szűk, élősködő réteg, akik csak úgy tudják fenntartani a kapcsolataikat, ha megosztják a többséget.
@jozicsenko: "a szalagsor meg rendkivül demokratikus: elbírja a cigányt, a magyart és az üzbéget is... "

Jaaaj, de nagyon el vagy tévedve. Ha minden cigánynak jutni fog szalagsor, akkor az átlag magyar már nem ott fog tartani ahol most.
@nemstatikus: szevasz haver! Jó munkát, de ne hajszold túl magad, a hatásos rettegéshez friss erő kell :-)
@Húsleves: Ezt úgy mondod, mint akinek rengeteg tapasztalata halmozódott fel e vészterhes időkben.
:)
@legeslegujabbkor: "képzeljük el, hogy minden szegény, hátrányos helyzetű vagy kallódó 15 éves fiatalkorú: fehér."

Ezt nevezik utópiának.
@Húsleves:

Abból a szempontból nem baj, ha rövid ideig van az osztályban 1-2 hiperpigmentált deviáns, hogy így a gyerek magától is megtanulja kiket kell messzire elkerülni.

A másik kisebbség valódi természetéről meg lehet otthoni felvilágosítás keretében illetve különböző netes oldalakon tájékozódni.
Egyébként amíg az egész törvényi kialakítása és behatárolása, a (rá)kényszerítő keretrendszer kialakítása nem történik meg, addig kb. 800 verzió lehet a vége, tehát csak gumicsont. Viszont, ha jó magyar szokás szerint kiskapukkal teletűzdelve lesz elkészítve, akkor sok kárt fog okozni, akár érintett vagy közvetlenül, akár csak a "járulékos" dolgait szívod meg!
@hackbard.celine: Köszönet ezért a néhány sorért. Kár, hogy ezt csak kevesen látják így.

@zsirfeka: Ez egy igen elegáns megközelítés, sőt, még helyes is!

A poszthoz: az elképzelés nem rossz: meg kell szüntetni a sok nyekenyóka fősulit, illetve vissza kellene adni a szakmunka rangját. Feltéve, hogy ez lesz a hatás, és nem az egyébként is szétszakadt társadalom még gyorsabb szegregációja. ???

Nem ismerem a SZK terv részleteit, de biztos, hogy ehhez a 15 éves korhatár a jó megoldás?
@Zébácsi: Kik voltak azok az idióták, akik mindenáron a főiskolai és egyetemi képzéseket eröltették, kialakították ezeket a diplomagyárakat??? Ugyanezek. :(
Végre megszületett a fidesz kormány első valóban helyes döntése, mert:
1. verzió: a gyerek szorgalmasan tanul-kit érdekel a 15 éves korhatár!
2. verzió: a gyerek nem akar tanulni-15 éves korától megkeseríti a többi, kb. 25-30 csoporttársa, valamint a tanárai életét még egy-két évig, pl. 16 évesen osztja az észt 11-12 éveseknek! Utána megy dolgozni, vagy lopni, ha 17-18 éves koráig tartod iskolában, és olyan a hajlandósága, akkor azt érted el, hogy még magával ránt egy-két befolyásolhatót!
3. verzió: gyerek nem tanul, elmegy dolgozni, vagy lopni, majd pár év múlva rájön, hogy ez nem jó, majd tanul, tanul, tanul, és nem kényszerből, hanem önszántából válik valakivé!

Egyébként meg kell az olcsó (segéd)munkaerő, mert így lehet telepíteni Magyarországra kínai mintájú egyszerű terméket gyártó (gumipapucs, mc Donalds-os műanyagjáték, stb.) üzemeket. Szomorú, de jobb mint az anarchia, ha pl. a falu egyik fele ellopja a másik felének a megmaradt javait! Efelé haladunk, erős lesz a rendőrség, épülnek a börtönök. Be kell látnunk, most erre vagyunk jók, a jelenlegi IQ-szint szerint se Németország, se Svájc nem leszünk!
Az értékalapú politizálás egyik csimborasszója, hogy a kérdéseket, és a válaszokat úgy adja a beszélő, hogy azok azt az értéket közvetítsék, amik fontosak a beszélőnek.

Noh, a fidesz most épp megmutatja, hogy nekik nem érték a tanulás, a világ ezen részére pont szarik (gondolom hálát remél a büdösbőrűektől, hogy nem kell az iskolában szenvedni a falopás helyett), és arra számít, hogy majd a gyerekeik szavazati jogával élve is a jótevőjükre fognak szavazni.
@imperial: Pár száz évvel ezelőtt sok okos ember már leírta. Valami alkotmányfélébe.
Hagyjuk már a hüjeséget! A fasznak 15 évesnél tovább iskolába járatni kötelezően akárkit? A 18 éves korhatár csak arra volt jó, hogy egyébként a Taigetos-ról ledobandó hüjegyerekeknek volt hol melegedni.
blablabla, aki nem odavaló ki kell gyomlálni
ezzel a tervezet bevezetésével egyből építtetném meg az új börtönöket, nem sajnálnám rá az adóforintokat :D
@ojcabojca:
"22 éve tanítok és tudom, hogy létezik pedagógiai megoldás is."

Éspedig ?
azé van a büdös kölöknek apja anyja hogy megnevelje, és ne legyen ilyen probléma.

ha meg az általad sorolt 1-2. pont bekövetkezhet egy családban, akkor ilyen emberre ne pazaroljunk közpénzt, csináljon amit akar.

szóval végülis nincs itt probléma. az a lényeg, hogy aki nem akar érettségit se, annak ne kelljen kötelező jelleggel az oktatási rendszer vérét szívnia a nagykorúságig, amikor is végre otthagyhatja az általános iskolát, esetleg a gimnázium első 1-2 osztályát.
@sz sz: Aki tanulni akar, az nem szakmunkásképzőbe megy, hanem gimibe vagy egy erős szakközépbe. Ott pedig szinte nincs gond a romákkal , mert egyrészt kevesen vannak, és akik vannak, azok tudnak is viselkedni:P
@Dövan: ja , ezek után marad az utca...." Aki nem iskolát épít,...az börtönt "
Hollandiában amit a fűből termeltek mindet az oktatásra forditották 10-20 éves program volt. Bejött. Mostanra nagyon komoly szakembereket termelnek ki. De nem is szív egyik se ! :)

De ha nincs pénz amiből ezt megküldi a kormány akkor mi legyen? Most ingázás van. Innen elvesznek oda meg odatesznek. De a semmiből ezt azért rohadt nehéz! Hagyjátok már őket hagy dolgozzanak mit gondoltok 1-2 év és ti lesztek nyugat? Ébresztő! Ezért a 8 évért 10-el fogtok fizetni! Kellett nektek 2-szer emeszpé !
ebben az orszagban nincs jovo. A parocskammal regota tervezem, hogy elhuzunk innen a banatba, vagy legalabbis hozzank, a hatar melle.
Az a nagy helyzet, hogy jobb helyeken, máshol erre a problémára már van megoldás. Mijafszomnak kell ostoba embereknek valami saját megoldást erőltetniük? Lemásolják a jól működő rencert oszt jó napot. Vagy még ehhez is ostobák?
a bankar klanok, es a vilag hatalmasai ilyen sorsot szantak az orszagnak. kell a sok szolga szemetet cipelni, ingyen vigyazni a gyerekre, stb. A melosokat mar most is busz szamra viszik ki nyugatra, ezerrel epul a berdomping, ami se nekunk, se a nyugatnak nem jo.
Aztan szep lassan nem mi leszunk a nyugat, hanem a nyugat lesz a balkan. A jo oreg europa szep lassan le fog zulleni, es szet fog szakadni egy kis elit bandara, es a nyomorgok tomegere.
Mi megnyomtuk. Franciaország-Luxemburg ha erre vet titeket a sors segitünk mint minden magyarnak. Az az elkeseritő hogy neked van igazad és mindenki eljön. Aki kicsit is tehetséges. Most 16 vagy 15 ? Mi mullik ezen? :DDD Ez egy vicc. Munkahely kell, meg megélhetés . Ez ilyen rohadt egyszerü.
@Osiris_X: Magyarországon rengeteg pénz van. Épp most volt a Naplóban, hogy minden magyar a nettója 2-szeresét fizeti be gyakorlatilag adóba. Hová tűnik ez a rengeteg pénz? Kedves fidesz, nem ártana erről is nyilatkozni...
@kovi1970: De az is demagóg amit most mondasz erről az összes elmult 20 év pártját megkérdezném ! Nemcsak fidesz de mindenki! Erre van egy példám:
Ez az ország ahol élek kurva szép.
De rohadtul.
Behajtasz egy körforgalomba és azért csinálsz balesetet mert elbambulsz hogy "húú itt is virág ott is".."kis installáció 5 forintos művészetből... húúú"
gondolkoztam ezen sokat. Egy körforgalom ilyenné tétele 50-100e ft. pár palánta meg egy kis lófasz. Amíg otthon 100 milliók tünnek el privatilázás meg akármi címszóval és a hatóságok tűrik addig ez ott nem lesz.
Én meg szeretek ugy hazamenni hogy tökéletesen tiszte környezetben élek sok virággal.
@]{udarauszkasz: Mi is megtettük. agyon nagyon csúnya dolgok jöhetnek otthon, amiben mi már nem akarunk részt venni. Mindezek mellett itt legalább nem húz le az állam.
itt most attol fel mindenki hogy 15 eves fiatalok fognak lebecolni az utcakon? Csak kerdezem, nem kotekszem...
ennytit nem olvasok vegig. vasarnap ebed utan
de a piosztbol nekem ugy tunik 15 folott tilos lesz iskolaba jarni
meg egy tordofes az amugyis nem szabad es nem demokratikus magyarorszagnak
jajajajaj
nem gondolkozom francia,luxi fele, inkabb kozelebb, az osztrak hatarnal. Csak az a baj, hogy a munkaero piac nagyon fel fog higulni majustol, a fel csalad kint van, mindenki be van tojva, mert a fonokok mindenhol azt hajtogatjak, hogy a "roman, meg a bulgar feleannyiert fog dolgozni, mint te..." aztan mindenki kussolhat.
pol-pot kell ide. kiirtani a haszontalan értelmiséget. munkások, parasztok_őljetek!!csak a láncainkat veszíthetjük!!heil pol-pot, heil mao!!!!!
@hagyma: hat azert Amerika se a demokracia mintapeldaja, mint ahogy ujabban egyik nyugati orszag sem, 911 ota:) Bush es az illuminatus bandaja odatesznek rendesen a hatterbol:) A kulombseg csak annyi, hogy Amerikanak, es a nyugateuropai orszagoknak nem gyarmati szerepet szantak. Magyarorszagot ugy kepzeld el, mintha Mexiko lenne Europaban. Kepzeld el a mexikoi-Usa hatart, a maga bunozesevel, ez lesz itt is, mert a gazdag, es a szegeny itt talalkozik. Mosonmagyarovari vagyok, 13km oda az osztrak hatar. A prostitucio orszagszerte hires ott, de nem latsz egy kurvat sem. Minden jol el van dugva, beersz a varosba, es csak egy szakadt kis varoskat latsz.
@]{udarauszkasz: Lebuktál:D Te valami csehszlovák sufni cégnél nyomod! :D Itt Európába pontosan tudják mivel tud többet a magyar mint a román, meg a bulgár. Meg bármelyik. Mi nagyon meg vagyunk becsülve. Én nem érzem azt hogy a felhigulástól kell itt félni. Pontosan tudják ezek. Ugyanugy ahogy tudják hogy Tánksápdá ugyanúgy tudják hogy a román az nem dolgozik...
Nem rossz az elgondolás, ha a gyerek úgy gondolja nem megy suliba, pénzt se kap se ő se a családja... De ha bűnözik akkor zárják rács mögé! Ha meg akar tanulni akkor a tankönyvet állják a tankönyvkiadók (mert ebben az országban évről évre elavulnak a tankönyvek és újat kell venni)és az élelmezését meg álja a nagyra tartott magyar mezőgazdaság! Ha ezek megvannak akkor Viktor és a fidesz adhatja a zsebpénzt! kivéve a Pistikéknek mert nekik az szdsz és mszp ad :P
ritka manipulatív cikk, sikerült is rendesen fölkorbácsoilni az egyébként sem higgadt blogoszférát.

azért meg lehetne vitatni gagyi képek és ironikus megjegyzések nélkül is, nem?

naiv vagyok, mint Zsófi a VV4-ben, mi? :-P
@Osiris_X: nyomtam ott is, meg tavalyelott:)) de voltam mar olyan osztrak cegnel is, ahol 5unket kirugtak, ebbol 4 nek hosszu haja volt, es nem is ismertuk egymast.... az enyem derekig er:D Az, hogy 2 nyelvet beszelek, es a munkamra se volt panasz, mar a kutyat se erdekelte, pofara mentek. En meg felmondtam a magyar cegnel, felredobtam mindent, hogy hatha. Aztan 1 het utan jott a puszi.
@]{udarauszkasz: Hoppá te egy jó gyerek vagy ! :D Hosszu haj, hülye zene? Villanygitár? Cipzáros paplan? Jól beisztok aszt jól bebűnöztök? :D Hát akkor rock and roll! Rakjad el a mail cimem aztán irjál rám 2 hónap mulva hogy mi van! Én jobb vagyok mint bármelyik állásközvetitő! Most ügyeskedem a saját piacom. 2 Hónap mulva ha minden jól alakul te jösz, rakjuk félre a zsetont, én meg veszem porschét. Asztán dolgozunk is közben :D Nyilván. Nekem emberek kellenek nagyon lassan 1460 euro a minimálbér. De én jó fej vagyok megadom a Luxi-st most 1760 körül mozog. Na a feléből tudod lehet alkudni! :D Az azt jelenti 2000 azt kurva szót ne halljak :D megoldunk mi mindent! Te már látod miről van itt szó ezért rakjad el az email cimet! 3 sor kell 1-2 hónap mulva mondom. Itt kell az ember. Te meg akarsz élni. Ez a te nagy bajod:D Legálisan ? Használd ki rokker ! Apa segít ! (én)
@nemezisazis: "azé van a büdös kölöknek apja anyja hogy megnevelje"

Ez volt régen. Ma már elmondhatjuk, hogy a mai szülők sem lettek megnevelve. Különben sem lehet már a hülyegyereket megnevelni, mert rögtön elszalad az ombuccmannhoz...
Hát akkor nevelje csak az állam, hajrá!
Én csak azért nem vállalok gyereket, mert amúgy is agyonütném, ha azt csinálná, amit manapság az iskolások (cigi, pia, drog, banda, gruppen).
@egyittlakó: a pia meg a gruppen azért olyan dolgok, amikben mindenkinek tapasztalatot kellene gyűjtenie!
@tildy:): Értem,:) tehát a akik szakmunkásba mennek azok nem akarnak tanulni és megérdemlik hogy szívjanak az ilyenek miatt.
Tök jó :) Amúgy lehet hogy nem ugyanazon a felén lakunk az országnak, mert nálunk biz nem úgy van ahogy írtad! Sőt már szakmunkás iskolákról sem nagyon tudok, szakiskolák vannak 4évesek és érteségi a vége (jó esetben)!! Oda is bizony betolnak boldog boldogtalant mert tanköteles, sőt kapja az iskola a kvótát utánuk!
üdv.
@sz sz: Utálom , ha kiforgatják a szavaim , te is ezt tetted valamennyire
.
Amiről én beszéltem az az, hogy nem a négyes , ötös tanulók mennek szakmunkásba. Aki nagyon tanulni akar , az sem oda megy , mert valljuk be, azért egy diplomához kell egy érettségi, azt meg a szakmunkás iskola alapból nem ad.

Szakmunkásba ergó az megy, aki szakmát tanulni akar, de nem igazán továbbtanulni. Illetve az, akinek ki kell bliccelni valahogy a tankötelezettség éveit. Ezt mondom . És pont emiatt alapból magasabb a roma kisebbség aránya is ezekben az iskolákban. (Holott előttük a lehetőség, hogy gimnáziumba kerüljenek, pár be is kerül , de azok általában tudnak viselkedni)

Nem Magyarországon élek , de ahol éltem odahaza, ott biza a környéken szakmunkásképzők voltak, amelyek nem adtak érettségit. Aki tanulni akart, az inkább ment az erősáramúba vagy a gimibe,de nem szakmunkásba.
Én sem értek egyet a 15 éves tankötelezettségi határral, de lássuk b, aki magától nem jár iskolába, az manapság ha muszáj, akkor sem tanul meg semmit.
Letesz nagy nehezen egy szakmunkásvizsgát, aztán mjad kezd magával valamit.
Persze kivétel azok, akik egyszerűen ennyit akarnak, egy szakmát, amivel kereshetnek - jó szakember sokat kereshet - de ezekből egyre kevesebb van.

És akkor pont ezt írta @tildy:): is, "Illetve az, akinek ki kell bliccelni valahogy a tankötelezettség éveit. "
Ennyi. Most vagy bújtatjuk a munkanélküliséget, vagy nem.

Ugyanígy, ugyanezért értek egyet az egyetemeken bevezetendő szigorral is, mert az is leginkább a munka elől való menekülés. Én 8 év alatt 2 diplomát szereztem - másodikat fizettem én - de sok embert ismerek, akik ez idő alatt egyet.
@]{udarauszkasz: Ezt magyar cégnél is megcsinálják, nyugi... Ha még nagy a pofája is az embernek, akkor még könnyebben repül :D
@nemstatikus: akkor többen vagyunk, akik adót fizetnek...

ezelött 30-40 éve, a boldogult komenizmus építésekor is lehetett tanulni az érettségiért és akinek nem tetszett az iskola, elmehetett kubikolni/gyárba, stb. akkor nem volt szoc. segély, csak kmk, nem ragozom: ma sokkal kényelmesebb a helyzet: iskolába ezek a srácok eddig sem jártak, de utánuk a pénzt felvették (az iskola is, és a szülők is): ha ezután fele annyiba kerülnek, már jó

@Mindfield: emeld ki a fejed a liberális ködből: nem is AKARNAK elmenni dolgozni: jobb otthon lébecolni...

szlovákia anno meglépte, hogy 3 gyerekig volt segély, utána adókedvezmény (meg más vicceket): az un. éhséglázadásban ki is fosztották a boltokat: elvitték a szeszt, a cigit és a chipset (kenyeret, tejet nem)

viszont pár éven belül eurójuk lett

nálunk mindenkinek joga van mindenhez, de kötelessége csak nekem, az adófizetőnek van (kussolni és tejelni): többször hallottam, hogy bezony ők ennyiért nem mozdulnak meg (nem, nem fogok neked forrást keresni: rádióban, az rtl-s házon kívülben, a tv2-s naplóban, hvg-ben többször írtak erről...)

szumma: az átlag magyarban az éhség győzött a büszkeség felett és elmentek dolgozni, mert kellett a pénz: a szabadnép fiai most hőzöngengek, utána fosztogatni fognak: bármit csak dolgozni ne kelljen...

(ne mondd már, hogy most, amikor pl villanyszerelőt, gázszerelőt, festőt lasszóval fogsz, akkor nem tudnánk nekik munkát adni? szegeden is ingyen busszal vitték esztergomba/győrbe az autógyári munkásokat: szerinted a csereháton mivel van messzebb győrtől, mint szeged? hogy onnan EL SEM AKARNAK menni dolgozni? hmmm, ez legyen az ő bajuk...)
@jozicsenko: Elég már ebből az álszent "adófizető" dumából,meg "az én pénzemből ne tartsák el" demagógiából!Azért mert neked van most egy esetleg jól fizető állásod ,még mások is szeretnének életben maradni ebben az országban!Minden fideszes ezzel a sötét dumával jön,hogy nekik minden jár ,mások meg éljenek meg ahogy tudnak(jelen esetben,ahogy nem tudnak)!A társadalomba mindenki beletartozik,nem lehet milliókat kirekeszteni,mert terhes az elit anyagias szemléletének.Inkább saját magukon kellett volna meghúzni a nadrágot és nem egy ilyen ,sehol nyugaton nem létező személyi jövedelemadó rendszert bevezetni!
Leelőzzük Kínát-nyilatkozta Orbán decemberben.
Nos,lassan készen állunk a nagy feladatra,fiataljaink lelkes tábora repesve várja,hogy a munkanélküliek népes táborát erősítve kipirult arccal álljon a futószalag mellé,kétkezi munkájával járulva hozzá európai új kis tigrisének gyarapodásához.
Sziasztok! Nem értem ezt a nagy felháborodást. Az a véleményem, hogy ha valaki - nemre, fajra, életkorra való tekintet nélkül - tanulni szeretne és akar, az megteheti 15 éves korát követően is. Jelen javaslat nem azt jelenti, hogy 15 év felett TILOS iskolába járni, képezni magunkat. Mindenkinek a saját döntése, hogy melyik utat választja, tanul vagy dolgozik. Ha egyiket sem, teljesen mindegy, úgyis az államnak kell gondoskodnia róla, róluk.
Ne legyenek kétségeitek. Első lépésben 15 év a tankötelezettség ( esetleg később a családi pótlék fizetésének határideje ), majd pedagógusokat küldenek el, intézményeket szüntetnek meg. Később lehetősége sem lesz a gyengébbeknek tanulni.

Amúgy a csuda öntudatos mostani adófizetőktől kérdezném, hogy 15 évesen ki volt az aki családi és/vagy egyéb segítség nélkül a nehezedő feltételek ellenére roppant céltudatosan járt iskolába?
@carlo68: elmész a fenébe az álszent liberális dumáddal
"most egy esetleg jól fizető állásod": az elmúlt 4-5 évben pont az átlag felett voltam egy vonallal, 2005-2008 között elég volt egy szem megbízási díj (=legálisan kaptam egy munkáért bérkiegészítést) és máris a magasabbik adósávban voltam, ugrott az adójóváírást, stb, nem ragozom: volt hogy 100e Ft megbízással 140e buktam, mert elment az addigi, éves adójóváírásom...
"hogy nekik minden jár ,mások meg éljenek meg ahogy tudnak": mert a herék pofája járhat, hogy nekik jár a segély? mire fel? mit tett be a közösbe? 8 gyereket? megélünk a f.szunkból? oszt téged majd ki tart el öregen? ő nem fog!

"nem lehet milliókat kirekeszteni,mert terhes az elit anyagias szemléletének": konkrétan az adófizetők millióit közösítették ki, mert nem voltak hajlandóak tovább fizetni az ingyenélőket!

s egy friss hír: hirszerzo.hu/belfold/20110307_miskolc_munka_kes

késsel fenyegetőzött, hogy márpedig neki adják ki a cégtől az igazolást, hogy nem akarják alkalmazni (= a munkanélküli segélyhez kell, hogy a cég nem vette fel: az arc b.szott dolgozni, az ajánlatot visszautasította, de a papír kellett, ezért késsel fenyegetőzött)

tényleg ilyeneket kell nekem eltartanom?

akkor inkább náci vagyok...
süti beállítások módosítása