Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: ha valaki azt állítja, hogy neki nincs eltitkolt gyereke, az miért nem jobb, mint akinek van? Furc... (2024.11.22. 13:31) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.02.07. 08:00 Fabius

Meddig tart a Matolcsyzmus?

Címkék: gazdaság imf bajnai gordon oszkó péter eu elnökség matolcsy györgy

Matolcsy György a hétvégén nekifutásból herén rúgta önmagát. Az önkínzás ilyen megnyilvánulása önmagában szórakoztató lenne, ha nem hatna vissza ránk is előbb-utóbb. Ilyenkor vágyok egy következmények nélküli világot - amilyen hazánk országnak - ahol felpofozhatja, kiröhögtetheti magát minden futóbolond, csak, hogy Kedves Vezetőjének és az ugyan egyre fogyatkozó számú, de még mindig hinni akaró közönségének a kedvében járjon.

Gazdasági téren a kormányváltás óta nyomják a kettős beszédet. Nemzetközi szinten még Orbán sem merte ugyanazt a műsort tolni, mint itthon. Amíg a Varga Mihály féle csontvázbizottság szemfényvesztett ( és nagyjából egy elásott kisujjpercet se talált ) itthon, addig Viktor odakint kisfiús zavarban osztotta a tutit Európa vezetőinek: "Magyarország világbajnok teljesítményt tud felmutatni a fiskális konszolidáció terén." Ennyi. Aki ezt vitatja, az Orbán Viktort cáfolja meg személyesen.

A Bajnai kabinet felfelé ívelő pályán adta át a gazdaságot. A jobboldali szelektív amnéziában divat elfelejteni, hogy a megszeppent kisdobos külsejű Bajnai azzal kezdte regnálását, amivel az Orbán kormánynak is kellett volna 2009 tavaszán: seggbe rúgta az akkori MSZP frakciót, akik a szavazatvesztéstől zoknit lefosva toporogtak egyhelyben érdemi, határozott válságkezelés helyett. Aztán nekilátott a munkának, nem félt hozzányúlni a költségvetés kiadási oldalához sem, és elindította az országot a gödörből kifelé vezető úton. Az új költségvetés alapján a nemzetközi minősítők örömtáncot jártak, bezzegország lettünk, kikerültünk a bóvli kategóriából, és velünk példálóztak az összes éppen lefelé csúszó országnak:

Le Monde:
"Magyarország mutatta meg a recesszióból kivezető utat."

Paribas:
"Várhatóan Magyarországon lesz a leggyorsabb az ipari növekedés a régióban."

BoA Merrill Lynch:
"Magyarországon lesz a leggyorsabb a gazdasági növekedés a térségben. Az ország a költségvetési kiigazítás terén jelenleg világelsőnek számít."

Standard & Poor’s:
"Negatívról stabilra javította Magyarországra érvényben tartott közepes befektetői, BBB– szuverén adóskockázati besorolásának kilátását, a kitartó konszolidációs erőfeszítések eredményeivel indokolva a lépést. A cég ezzel levette a napirendről Magyarország leminősítését."

Akkor nem a világsajtó csulatartálya voltunk, tudtak elismerően szólni az ország helyzetéről, Bajnaiék válságkezeléséről. Aztán a kormány ment, Orbán és Szent Jobbja jött, a többi meg lassan történelem. A Nagy Gazdasági Szabadságharc áldozata lett a magánnyugdíjrendszer, a Költségvetési Tanács, és az Alkotmánybíróság is. Ezeket a vívmányokat, és az ismét elért bóvli kategóriát köszönhetjük a Matolcsyzmusnak. Eddig. Mert ettől a hétvégétől szerintem új nap virrad a gazdasági kormányzatra, és az EU soros elnökségét ellátó Orbán Viktorra is.

A kritikát rosszul tűrik, ezt megmutatták elégszer. Ezúttal az IMF szólt be azért, mert a költségvetésünkből a holnaputánunk sem látszik. Szent Jobbunk ökölbe is szorult rögtön, rázta a méreg ahogy bólogató nejlonkutyát a pesti kátyú a Zsiguli ablakban. Mérgében kapitális bakot lőtt, mikor a válaszadás pillanatában elfelejtette, hogy nem a hazai közönségnek játszik. Az ostobaság még lehet bocsánatos, de a hülyeséget viszonylag rosszul tolerálja a külvilág. Márpedig, ha színre lép Bajnai és Oszkó egy tényekkel és számokkal alátámasztott, Matolcsyt egyesével, pontonként megcáfoló nyilatkozattal, akkor ott bazi nagy égés van. Kisdobosarcú Gordon okosabb, mint hitted. Egyrészt a költségvetése minden formában nyilvános volt, felügyelte az IMF és az Unió, ergo: felesleges hülyeséget hazudni róla, mert pontosan tisztában voltak a tartalmával, a benne szereplő kockázattal és számokkal. Ráadásul távozáskor hagytak sorvezetőt a gyengébbek kedvéért, amit ti most Februári Nagy Reformcsomag néven akartok bevezetni.

Bajnaiék leveléből kiderül a pőre igazság: a király meztelen.
Vagyis az a reformcsomag, amire végre kedvezően reagáltak a pénzpiacok, na az sem saját, nem Matolcsy ötlet. Ha ezt nyolc hónapja vezetitek be, akkor nem lett volna szükség se válságadókra, se a manyup államosításra, se az áram bejelentés nélküli emelésére. A Matolcsyzmus tehetetlen szargurigázása megbukott, ha itthon még nem is, kint a világban mindenképpen. A hazudozás után mennyi renoméja marad a gazdasági kormányzatnak?
Orbán Viktornak így nem kell csodálkoznia azon, hogy EU elnök létére az eurózóna 17 tagállama inkább nélküle vitatná meg a saját gondjait. Nem tudom van-e még a kormányzatban valaki, aki képes átlátni: a médiatörvény cirkusszal és a gazdasági anomáliákkal, hazudozással csak egyre mélyebbre ássuk a soros elnökségünk sírját. Hol van ilyenkor egy Varga Mihály, aki képes lehet rendet tenni a fejekben? Ja, hogy ő éppen kegyvesztett a csontvázügy óta, mert egy elegáns mozdulattal visszadobta a kivitelezhetetlen lehetőséget Orbánnak, mondván a csontvázjelentés ( soha elő nem kerülő ) egyetlen példánya nála van, forduljon hozzá mindenki bizalommal. Micsoda pech. A Fidesz és a mi saját pechünk.

Én a helyetekben elgondolkodnék még valamin: ma Magyarországon harminc százalékra tehető azok aránya, akik bár választatnának, de minden jelenlegi szereplőből elegünk van. Számukra - igen, nekem is - vonzó alternatíva lehet egy hangzatos ideológiákat nélkülöző, az ország gazdasági helyzetének javítását megcélzó józan, normális hangvételű párt. Akiknek van elhihető, nyilvános, ellenőrizhető, számonkérhető, bizonyítottan működő gazdasági programjuk, amit legfeljebb az általam is támogatott családi adózással kell összeegyeztetni. Akik nem félnek a kiadási oldal szent teheneinek megvágásától, mégis képesek azt átgondoltan kivitelezni. A Bajnai-Oszkó kettős Haza és Haladás Alapítványa még nem párt. Viszont az igény és a támogatás - talán - megvolna, hogy választható alternatíva legyenek a Matolcsyzmussal szemben.

A 102 ezer rendszerből kiíratott, a 30% új pártot igénylő, és az államosítást csendben tűrő, de elégedetlen tömeg pedig ok lehet a pánikra 2014-ben.

362 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr62643586

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kommentár nélkül 2011.02.07. 10:31:33

Egyszerűen hazugság, hogy a 2010-es költségvetés hamis tényeken alapult. Visszautasítjuk a tisztességtelen, koncepciós vádaskodást. Amennyiben az Orbán-kormány folytatja elődje szigorú és takarékos gazdálkodását és nem félt volna már 2010-ben bevezetn...

Trackback: Külön utakon 2011.02.07. 09:29:52

Különtalálkozót tartanak márciusban az euróövezet országainak vezetői, hogy véglegesítsék az adósságválságok elkerülését célzó intézkedéscsomagot. Külön - vagyis Orbán Viktor és Matolcsy György szakértő közreműködése nélkül. Csak én érzem ezt a so...

Trackback: Évértékelő Zombwiában 2011.02.07. 09:28:08

Egy jó évértékelő beszédnek van egy íve. A mai helyzetben mikor egy romos, adósságcsapdában vergődő ország kilábalásának első, elbénázott lehetőségektől és rossz gazdasági döntésektől hemzsegő évéről kell véleményt mondani nem könnyű ilyet írni.Összedu...

Trackback: Matolcsyék szürreális nyilatkozata 2011.02.07. 09:18:59

Még mindig nem értették meg, hogy amire szüksége lenne az országnak, az egy világos és világosan elmondott gazdasági stratégia, amely mögött hazai és külföldi szövetségeseket is fel lehet sorakoztatni. (Fotó: Kovács Attila/Index) Valószínűleg nem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Éhesló: Eddig nekem is gyurcsany volt a melypont, de varjuk csak meg, amig beerik a fidesz gazdasagi programja...
@leone007:
Legyen a napod még aranyosabb. Játssza itt az eszét, görcsöl a csomó ballib... vagy anarchista... vagy ződ... vagy akkora nagyokos, amivel egy rollert is el tud vezetgetni... akik szerint az elektronikus média nem média... a blog nem éppúgy olvasható, mint a nyomtatott sajtó, stb. Mikor néha idetévedek, csodásan szórakozom.
@abaka: Tegyük hozzá, azért nem született megállapodás, mert az SZDSZ és az MSZP nem bírt megeggyezni. A többiek oda is csak gesztus értékű bábank kellettek legfeljebb.

Mint most is, és épp ezért nem vesznek részt az alkotmányozásban.

De ettől még lehet jó is a változtatás. És persze lehet rossz is. Mindez nem egyetértés, hanem 2/3 kérdése volt a Hornék alatt is, és most is. (Ott nem volt meg a 2/3 SZDSZ nélkül, itt megvan).
@d-evike: Légysz ne áltass ezzel a szöveggel.
A Fidesz rendezvény vége után 3 perccel lovasroham indult az Astorián. Ezidőtájt nem állt meg arra se busz, se metró se villamos.
Fizikailag nem volt ideje senkinek se arra, hogy hazamenjen.

Az meg hogy te megúsztad, annak az lehet az oka, hogy a ballib tüntetéseken soha nincs annyi rendőr, soha nem foglalják le a teret alibi indokokkal, és nem zárják le a területet, nem minősítik műveleti területnek.
@abaka: akkor melyik a helyes politikai gyakorlat? Pufajkásé, vagy buktoré?
@Éhesló: "Csak vele szemben nincs parlamenti, önkormányzati erő, tüntetés, sztrájk ami konszenzusra kényszerítse. " Fékek és ellensúlyok, ezeket iktatta ki OV, és választói. Nem ismerős ez neked valahonnan?

Trompf írta: "Ilyen erővel soha semmin nem lehetne változtatni."

Pont ez a szép a nyugati, fejlettebb demokráciákban, hogy bizony ha valami jó azt az ellenzék is megszavazza, és ha valami jó akkor a kormány is beveszi a törvénytervezetébe. Meg az is, hogy valamelyik ellenzéki párt van amikor ide, van amikor oda szavaz. Lehet kormányozni és alkotmányozni is konszenzus nélkül, a kérdés, hogy érdemes/jobb-e.
@Várúr: de az iróniát szemmel láthatóan nem érted :)
@d-evike: tény, hogy az "elqrtuk! Nem kicsit: nagyon!"-szöveg szinte szállóigévé lett. Bárki mondta is bármivel kapcsolatban (tudom-tudom: Gyurcsány, az általa fémjelzett-vezetett szocik kormányzása kapcsán), a szöveg (szerintem) egyértelműen önkritika. Beismerése valaminek. Méghozzá nem pozitív értelmű önminősítés (tudom-tudom: nehéz lett volna az ellenkezőjét megpróbálni....).

Arra lennék kíváncsi, hogy vajon OV szájából hallhatunk-e valaha is hasonló értelmű szöveget? Hajlandó lesz-e valamikor is bárminek kapcsán kimondani: eltoszás esete forgott fenn. Akármilyen ici-pici dologban. Mert az egy dolog, hogy valakit tévedhetetlennek hisznek mások bármiben is, ettől jóval nagyobb aggodalomra ad okot, ha önmagát hiszi tökéletesnek valaki. Pláne, ha az illető egy országot vezet.... Nopersze, diktátornak kiváló alap ez a mentalitás, node egy (elvileg) demokratikus jogállam vezetőjétől finoman szólva is érdekes hozzáállás....

Vagy inkább menjek a pitschába ezzel a folyamatos "demokratikus jogállam"-szöveggel?
Netán ébredjek fel?
Vagy leginkább: ne lamentáljak, majd a Vityabá' megoldja helyettem-nekem, elvégre azért kűtte űtet oda a níp?
Vagy mi? .....
@Éhesló: Azt hiteem, ez mostanra egyertelmu. Azt kellene csinalni, amit Hornek (lenyegeben 4/5-hoz kotni).

@Trompf: Na ja, ez teny. De ez nem valtoztat azon, hogy helyes volt-e bevonni a tobbi partot is.
OFF

annyira elegem van abból, hogy mindenki veri a nyálát a mostani deviza árfolyamokra. Rekordalacsony! Perszeee, az...

CHF mennyi most? 207HUF
Mennyi volt 2010 áprilisban? 187HUF

Rekord alacsony, az bmeg az...

ON
@abaka: én tudom, hogy a múlt sok mindent megszépít, de ennyire mégse volt ez szép történet:
hirszerzo.hu/belfold/20101113_horn_kormany_alkotmany_96
Szándékosan nem jobber forrást hoztam...
@leone007: megvan hozzá a szükséges parlamenti felhatalmazása.
A koalíciós pártokat, a 2/3-hoz szükséges ellenzéki együttműködést a választók iktatták ki.
Ez nem volt demokratikus?
Ejrópa váltsa le a népet gyorsan, vannak ötletek bőven rá kikkel lehetne és sokan tapsolnának itthon is hozzá...
@Éhesló: Egyaltalan nem volt szep tortenet. En csak egyetlen elemet emeltm ki (azt, hogy az uj alkotmanyt 4/5-hoz kossek, illetve, hogy a kovetkezo parlamentnek is egyszeru tobbseggel meg kell erositenie), ami szerintem nagyon is helyes volt.
Huh, a HírTV-n megy az évértékelő beszéd! Majdmostmingyártmegtuggyukatutit!
@Várúr:

Az érzés kölcsönös. Amikor idetévedsz mi is remekül szórakozunk rajtad :-))

Most például a médiaelméleti kioktatásodon. Nyugtass meg, nem minden főiskolai tanár ilyen sötét. Nem mind hiszi, hogy az interneten megjelenő összes szöveges tartalom újságírás, és minden utolsó blogoló, twitterező, faszbukoló júzer újságíró :-D

Ma szokásosnál is jobban el vagy borulva. Vagy általános lesz az írott tartalomtól rettegés?
@Várúr:

Az érzés kölcsönös. Amikor idetévedsz mi is remekül szórakozunk rajtad :-))

Most például a médiaelméleti kioktatásodon. Nyugtass meg, nem minden főiskolai tanár ilyen sötét. Nem mind hiszi, hogy az interneten megjelenő összes szöveges tartalom újságírás, és minden utolsó blogoló, twitterező, faszbukoló júzer újságíró :-D

Ma szokásosnál is jobban el vagy borulva. Vagy általános lesz az írott tartalomtól rettegés?
@abaka: persze.
Ha a jobbikkal(lmp-vel) megvan a 4/5 az miben segít rajtatok és haverjaitokon?
Semiben.
Buktor megfizeti a szavazatok árát és az úthenger pöfög tovább.
Nem csak bibolyka volt megvehető anno.
Ma is vannak páran akinek megvan az ára.
@Éhesló:

Mi lenne, ha Viktor nem venne meg senkit, hanem valódi egyeztetés folyna azokkal, akiket érinteni fog az új alkotmány? Vagyis mindenkivel. Esetleg kitörne az autokrata kliséből?
@Trompf: Elég ködös lett az emlékezet. Egyrészt nem egyszer felhívták a rendezők figyelmét arra, hogy nem kéne akkor és oda tömegrendezvényt szervezni. Egy órával korábban is szóltak a szervezőknek, hogy be kéne fejezni, mert baj lesz. Érdekelte őket? Nem. A lényeg az volt, hogy balhé legyen és lehessen újjal mutogatni. Feszegették a pofonos ládát rendesen. És hát ugye miért nem volt közlekedés, mert egy nagyobb belvárosi csomópontot kellett elfoglalni. Ha valaki felelőst akar találni, akkor a szervezőket lehet okolni, az ő feladatuk a rendezvény biztonsága.
A rendőrök nem azt botozták meg aki elfele ment, hanem aki szembejött, kötözködött, dobálta őket. Nem is értettem, minek vacakoltak annyit, másutt azért hamarabb lerendezik az ilyet. Nézz meg egy orosz oszlatást. Megy a sorfal és akit utolér azt megbotozzák és elviszik. Sokkal hatékonyabb módszer.
@macamuca:

Orbán Viktor nem téved. Aki ilyet állít az nemzetellenes rohadék, akit leterít egy pörgőrúgással elszámoltatás címen.

Aztán végtelen bölcsességét demonstrálandó elszámol a végtelenig. Kétszer.
@NewWay: a devizahiteleseket sok szempontból pont a Fidesz gyengítő "teljesítménye" miatt kellene megmenteni, persze nem kell feltétlenül, mert aki így adósodott el, NYILVÁN figyelembe vette a forint NAGYOBB gyengülésének a kockázatát... igaz?

By the way: ők még mindig kevesebbet törlesztenek, mint a forint hitelesek (ezt egy devizahitellel eladósodott haverom mondta).

Ez NEM menti a kormányt a forint gyengítés bűne alól (ugye Kósa-Szijjártó pofázás után, azóta se állt helyre), de azért ne mentsük már valakinek a magán döntését állami (adó) forintokból... mert az tényleg sokba kerül.

A poszt egyébként tetszett. :)
@néma bárány: nem hiszem, hogy 1998-2002 után ennyire hülye lenne.
El kell takarítani a hazai ballibet nyomtalanul.
Ezen dolgozik ezerrel.
Ha rend lesz és fejlődés lehet a lajbit újragombolni.
Addig harc van, kemény, minden fronton.
Ja igen, egy érvet sem halottam arról, hogy mi olyan rossz a jelenlegi alkotmányban, hogy újat kell írni helyette azon kívül, hogy a jelenlegi kormányt akadályozza abban, hogy azt csinálja amit akar? (Pláne most, hogy az Alkotmány bíróságot ignorálták) Melyik pontjával nem értenek egyet? Mi az ami olyan fontos, hogy Alkotmányban a helye és nem lehet nélküle élni?
@Várúr: csatlakozom Néma bárány véleményéhez.

Ne fossz meg bennünket a röhögés lehetőségétől, gyere gyakrabban! Nem is értem a blog neglizsálását, elég gyakran van címlapon ahhoz, hogy még te is könnyen idetalálj.

Az évértékelőhöz mikor szólsz hozzá? Gondolom, megkaptátok jó előre írásban, hogy legyen idő szó szerint benyalni és felbüfögni, teljesen önállóan.

Várunk, gyere, nem számít, hogy ez blog, vagy újság, a te önálló fogantatású véleményedre mindig vevők vagyunk!
@néma bárány: Ja? Eztet én nem tuttam, bocsika :) De most már kiokosodtam. Hiába, jó pap is hóttig tanul. A papné meg pláne. :))
Bár ezzel együtt lehet, hogy hülyén halok meg...
Sanszos....
:)
@Éhesló: Erv... error...error...reboot...Te modani rossz viktor...te lenni ballib szoci.. bip-bip.

Koszonjuk szepen.
@Éhesló: harcolni az ellenség ellen szoktak. A politikában pedig ellenfelek vannak. A két szó formailag hasonló, tartalmilag viszont nagyon különböző! Tán ennek a keverésnek az eredménye, hogy az ún. fejlett nyugati demokráciák vezetői furcsállkodva néznek harcoló-csatázó miniszterelnökünkre....
Egyébként volt már itt egypártrendszer. Valahogy nem jött be... Miért gondolja azt bárki is, hogy na-majd-akkor-most?? Netán ennyire buták lennénk, hogy ugyanabba a falba ismét beleverjük a fejünket, hátha most puhább, csupán azért, mert átfestették más színűre??

Vagy már megint beleestem abba a hibába, hogy elgondolkoztam? Francba.... csak nem tanulok én sem....
@usernev: A fo problema az, hogy tulsagosan terebelyes, bonyolult es helyenkent elavult. Egy regi vazat toldozgatnak, foltozgatnak mar kb 60 eve. Sokkal jobb lenne egy letisztult, attekintheto alaptorveny.

Ettol persze meg nincs alkotmanyozasi kenyszer, plane nem ugy, hogy egy part irna az uj alkotmanyt. Szal roviden, jo lenne egy uj, de nem eletbevago.
Sok igazság volt a tegnapi heti hetesben. Aki nem látta volna annak itt egy kis segítség az értelmezéshez:
"Liberalizmus

A liberalizmus, más néven szabadelvűség, gondolatok széles spektrumán alapuló eszmerendszer, amelyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt. Gyökerei a XVII.-XVIII. század-ra, a felvilágosodásba nyúlnak vissza. Olyan korábbi alapvető elveket tagadott meg, mint az uralkodók isteni felhatalmazása, az öröklött kiváltságok, államvallás és protekcionizmus.
Az először Adam Smith által megfogalmazott gazdasági liberalizmus támogatja a szabadpiacot és a szabadkereskedelmet, klasszikusai hittek abban, hogy egy láthatatlan kéz spontán rendet alkot az eredendően széttartó egyéni szándékok és tettek szövevényéből, s a sok egyéni érdek végeredményben a közjó növekedéséhez vezet, feltéve, hogy a minimális információ és igazságszolgáltatás rendelkezésére áll mindenki számára, azaz senki sem lophat, vagy alkalmazhat kényszert másokkal szemben. A gazdasági liberalizmus a magántulajdonon és az egyének által kötött szerződéseken alapul.
A kulturális liberalizmus az egyéni jogokra koncentrál, a lelkiismeret és az életmód szabadságára, köztük olyanokra mint a szexuális szabadság, vallásszabadság, megismerés szabadsága, az államnak az egyén magánéletébe való behatolása elleni szabadság.
A liberalizmus különböző formái nagyon különböző politikai megoldásokat kínálhatnak, de néhány dologban általában egyetértenek, mint például a gondolkodás és szólás kiterjedt szabadságában, a jogállamban, a gondolatok szabad áramlásában, a magántulajdonban, a szabadpiacban, a kormányzat átláthatóságában, és - más ideológiákkal együtt - a szabad választásokban.
A szociálliberalizmus vagy reformliberalizmus a 19. század végén keletkezett, ihletői Jeremy Bentham és John Stuart Mill utilitárius nézetei voltak. Általában véve a szociálliberálisok támogatják a szabadkereskedelmet és a piacgazdaságot, ahol az legalapvetőbb szükségletek mindenki számára biztosítottak. Ezen túl a szociálliberálisok általában támogatják a szociálprogresszív nézeteket azon az alapon, hogy folyamatosan szükség van a szociális gyakorlat fejlesztésére olyan módon, hogy az biztosítsa mindenki számára az alapvető szabadságot. Érvrendszerük szerint, ahogy azt például John Dewey és Mortimer Adler kifejtette, miután a társadalom az egyénre épül, mindenkinek hozzá kell férnie az alapvető szükségletekhez, mint oktatás, gazdasági lehetőség, védelem a befolyásukon kívül eső makroesemények okozta kártól.
A szociálliberálisok az ilyen szükségleteket jogoknak tekintik. A pozitív jog ezen koncepciója alapvetően különbözik a gazdasági liberálisok negatív jogától. Mindezeket a jogokat a politikai közösségnek kell biztosítania a közoktatás, közegészségügy, infrastruktúra és szociális biztonság által."

Ezek azok az elvek amiket minden Nemzeti öntudattal rendelkezőnek és szebb jövőben hívőnek két lábbal kell taposni, földdel kell egyenlővé tenni és amiért egész életében minden erejével küzdeni kell. Ha egyszer mindenki aki ezekben hisz el lesz takarítva az útból akkor jön el a Rend és a Jólét, de ez egy nehéz harc és csak a Nemzeti Együttműködéssel lehet elpusztítani.
@Éhesló:

Ezt az eltakarítani nyomtalanult már olvastam egy elmebeteg szobafestő tollából. Ha ez a szint, ahhoz csak őszintén gratulálni tudok. De tudod mit? Én beállok a ballibek táborába, rajzolj magadnak bajuszkát, aztán kezdheted az eltakarítást velem. Ha van hozzá bátorságod.
@usernev: vajon aki a szoclib-ek pusztulását-kiirtását-elzavarását kívánja, az is tisztában van azzal, mit is jelent a szó: liberalizmus, szociálliberalizmus?
Kétlem...
@néma bárány:

Hagyd rá. Ne üldözd a fotelnácikat, hallgasd inkább Szeretett Vezetőnket a hörrtévén.

Éppen most mondta, hogy a múlt tévedései elégtek, és tiszta lap sarjad az üszkös romokon.

Ezen túl faszbúk üzeneteket olvas fel az ottani újságírójúzerek beírásaiból.
@macamuca: bár ha tisztában van vele és úgy mondja a magáét, akkor annál rosszabb... mármint azokra nézve, akik nem elvbarátai..
@Fabius: akkor már csontvázat sem keres? És az ő nemlétező tévedései is elégtek? :D És vajon határainkon túli politikusok is így vélekednek? Vagy ez csakis nekünk szóló széééép üzenet? ... :(
@Kismac:
"@NewWay: a devizahiteleseket sok szempontból pont a Fidesz gyengítő "teljesítménye" miatt kellene megmenteni,"

2010 áprilisában már 100 ezer lakáshiteles (főleg deviza) bajban volt, és gyakorlatilag nem fizetett.

2010 májusában állt fel az Orbán kormány.

Akkor hogy is van az ok-okozat összefüggés?
@Bmw:
"Amúgy 380.000 ezer rokkant van, nézz utána. "

+ 400 ezer aki rokkant, de már a nyugdíjkorhatár felett.

Szerinted normális, hogy egy 10 milliós ország 8-9%-a rokkant???

Ne szórakozzunk már!

Szlovákia 5 milliós ország, 20 ezer rokkanttal. Az 0,4%.
@NewWay: és most? Kevesebben vannak? Ugyanannyian? Vagy többen? Ha többen, akkor az azóta bajba kerültek (=nem fizetők, illetve ennek határán billegők) kinek-minek köszönhetik, hogy már nem tudják fizetni azt, amit addig úgy-ahogy, de kifizettek?
@macamuca:

Mindenki minden tévedése huss, vótnincs :-)

Egyértelműen nekünk beszélt, nem a külföldi minősítőknek.
@Fabius: Akkor ez most azt jelenti, hogy mostantól nem a múlt miatti baszogatásról fognak szólni a hírek, hanem a szép új jövőről csak, mert akkor lehet, hogy pozitív változás lenne. :)
Meg ez azt is jelentheti, hogy eddig letudták a megkérdőjelezhető intézkedéseket és ezután elkezdenek érdemben dolgozni? Ez is lehet jó hír.
@Fabius: nah, akkor mán gyónni sem kell menni: sztornó minden... :)
És, ugye, mivel nem külföldiül mongya a tutit, ezért aztán azok nem is fogják megtudni, miket mond.... ez mind csak a minek! Mármint a duma...
Minden egyéb a zövék. Megmondták már sokan: a javunkat akarják. Akkor is, ha nem akarom odaadni....
@Fabius:

Hagyom, csak idegesít az ilyen fasz, aki ha hozzászólsz sértésnek veszi, mert megzavartad az Orbán poszter előtti rejszolásban.

Nabazz, Orbán tényleg faszbúk üzeneteket nyomott a beszédbe? Ez ám a sugárút a webkettes kormányzás felé :-) Mit olvasott fel a kommentekből?
@usernev: @macamuca:

Inkább arról szólt ez, hogy picsábamár a baszogatással, spongyát rá, forduljunk arccal a kánaán felé és fürdessük arcunkat a felkelő nap éltető fényében. Jövőre úgyis fényevők leszünk elég sokan :-)
@néma bárány: bizti' a kényelmetlen kérdéseket, melyekre őszintén válaszolt is... Elvégre aki tiszta szívvel és őszintén igazgatja a nípet, bölcsessége minden csöppjével, az nem sunnyog és pláne nem füllent... Még kicsit sem :)
@néma bárány:

Egy devizahiteles panaszt és egy középkorú munkanélküli panaszát, miszerint őt a kora miatt nem veszik fel sehova.

Jól választott, csak a válaszként adott megszokott kormányzati panelek ismételgetésével gyakorlatilag a semmit mondta rá.

Egyébként az összefogtunk, megmentettük, éjjááó mantrát nyomta.
@Fabius: ami azt illeti, ezesetben sok nő imáiba foglalja majd a nevét és a divatházak kánaánja leszünk: sehol ennyi zörgőcsontú, trendi nőci (és pasi...) nem lesz Ejurópában.. Ráadásul megvilágosodott bensejű nőci (akik csak álcázásból lesznek szöszire festve...)
Tényleg gyün a kánaán.. meg a fény... de mér' dudál?? .. :)
@macamuca:

Nem duda az, te! Kürt! Mégpedig Lehel kürtje a Jász múzeumból, ( nem államosítta, kőcsönvette, na ) asztat fúkájja csatába menet a zösszefogott sereg élin. Mennek homlokon vágni Strauss-Kahn-t, Ájemef ország királyát :-D
Kihagyta a közhelyek közül "A cél szentesíti az eszköz"-t.
A megújulást arra értette, hogy korábban mást mondtunk, de észrevettük a kritikát, ezért mondjuk az ellenkezőjét is, mert látjuk mire van igény. Az hogy mit csinálunk, az meg maradjon titok.
A kedvencem:
"Sokan a végével kezdenék, mikor lesz ez vagy az, kérdezték többen, mintha türelmetlen krimiolvasók lennének."
Csak egy h betű különbség és mennyire más ...
@macamuca:

Orbit sose fogjuk hallani őszintén nyilatkozni. A mai beszédéből is a
"sorsfordító, utolsó lehetőség, magyarok, hajrá, lélek, ránk szakad az ég, elmúlt nyolc év, elszámoltatás" szavak tömkelege árad.

Nem mondott semmit. A Zemberek arca meg ragyog.
Ebből is látszik, hogy a mellébeszélés jobban bejön nekik, mint az igazság.
@Fabius: írsz azért értékelőt is az értékelőről ugye?

Az igazságot meg majd megtudjuk Várurunktól, gyakorolják már a dekrétum szerint, ahogy kell. Hátha még Tölgyesünk is idetalál egyszer, biztosítván a röhögést, mindketten főiskolai tanári szinten.

Valahogy az új nickű zombik errefelé inkább ijesztőek, mintsem nevetségesek. Úgyhogy becsüljük meg ami még maradt.
@usernev:

Szerinted letudták a megkérdőjelezhető intézkedéseket?

Szerintem a kérdőjelek csak most jönnek.

A reformcsomagra szükség van, viszont az fájni fog. Ha bevezetik akkor lesz csak igazán sok a kérdőjel, csak ezúttal a saját, csodára váró bázis fogja erőltetni.
„Minden magyarban legalább kétembernyi lélek lakik. Aki akasztófára született, az nem fullad vízbe” – ilyen és ehhez hasonló idézetekkel kezdte Orbán Viktor a 13. évértékelő beszédét a Millenárison.

Érti ezt valaki? Én lájkolom:-)
@Fabius: oké-oké, ezer bocs +1 anyamedve :) Igazságod vagyon!
Mi vagyunk azok, akik (kesztyűbe) dudálunk...
@néma bárány: én olyan elmebetegektől olvastam ilyesmiket, akiket senki nem vont tetteikért felelősségre, hanem itt osztják az észt ma is.
Mai hírek:

Elképesztő számok jöttek, megőrülnek Magyarországért

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&place=index_kapcsolodo&nID=473087

Rekorderős a forint

index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/07/rekorderos_a_forint/

De ti nyugodtan folytassátok a hangulatkeltést.
@Trompf:
hű ez de gyenge volt. tényleg csak ennyire futja? elbújni a bloggazda mögé? pedig amikor minősítgetsz tisztára úgy tűnik van saját véleményed. de ha még sincs, egyáltalán minek szólsz meg?
@macamuca: a politikai harc számodra talán ismeretlen fogalom, de azok akik a gyűlöletorkánt vezénylik itt is nap nap után nagyon is jól tudják.
@Lámpavas: mondta valaki, hogy rossz hatással lesz a gazdaságra az államosított nyugdíjvagyon? a ft erősödét szépen meg lehet köszönni a megzsarolt és kirabolt 2,9 millió embernek.
@sületlenke:

Lesz értékelője az értékelőnek, de csak reggel. Észosztás közben éppen lendítem a nemzetgazdaságot előre, és csak így engedi az idő.

A zombik meg zombik, mindegy milyen nick alatt vannak. Az egy mulatságos pillanat lesz, ha báránynál elszakítják a cérnát, aztán meg szaladnak :-)
@d-evike: oridzsinál felcsúszott dakota közmegmondások.
Minden magyarban legalább kétembernyi lélek lakik. = de jó nektek, kettő is van, bezzeg nekem egy sincs!
Aki akasztófára született, az nem fullad vízbe” = naná, elvégre aki vízen jár, az hogy fulladna bele?? Viszont keresztfán (vagy bitófán) még végezheti.

Ha végiggondolod, ugye, hogy nem beszélt valótlanságokat?? Csak tudni kell "hallani" a sorok között....
@Éhesló:

Ja, mint a sitten ülő Hunvald és Gál Fideszes cimbije, a Mexikóból rettegő Czibula Csaba.

index.hu/belfold/2011/02/07/mexikobol_panaszkodik_a_hunvald-per_egyik_erintettje/

Rá gondoltál, ugye? Vagy esetleg Varga Tamásra, akihez képest Cuslág egy pitiáner csokitolvaj?
@Trompf: "Ahoz megmár elég mély Fideszfóbia kell, hogy minden értelmes reformtervet, amit a piac teszem azt a forint erősödésével jutalmaz, a másfél évvel ezelötti bagázsnak tudja be."

Nem, ehhez egy kicsi tájékozottság kell.
@néma bárány: nem rosenfeldről, appelről és társairól írtam.
Az általad említett gazemberek lecsukására legalább van esély és csak loptak, szemben ezekkel az elmebeteg tömeggyilkosokkal.
Átfutottam a szöveget, de még mindig olyan nekem mintha random beszédgenerátorral készült volna. Nincs összefüggés a mondatok között. Azzal operál mint <a href="http://indavideo.hu/video/Chewbacca_vedelem" ez. </a>
Mond egy csomó dolgot ami önmagában nem megcáfolható, de semmi értelme utána meg mond olyat aminek semmi alapja, de hátha elhiszed az előbbiek miatt.
@Éhesló: "a politikai harc számodra talán ismeretlen fogalom, de azok akik a gyűlöletorkánt vezénylik itt is nap nap után nagyon is jól tudják."
Tévedsz.
Aki viszont kirekesztéssel, megosztással "harcol" (akár a nyugdíjrendszerből, akár máshonnan akar kirekeszteni bárkit), az nem való államférfinak. Mármint fejlettnek tekintett demokratikus jogállamban. Tudom, unalmas, hogy mindig ezzel hozakodom elő, node ha egyszer nálam ezek alapfogalmak, alapvető elvárások? Mondtam: bármit meg lehet tenni a hatalom megszerzéséért, annak megtartásáért, de a bevetett-használt eszközök-módszerek után nem kell(ene) csodálkozni, ha nem a vágyott (európai szellemiségű, demokratikus, követésre méltó, stb) jelzőket kapja az illető politikus más politikusoktól (!!), (akik szintén hatalmat megszerezni-megtartani igyekszenek =ismerik a lehetőségeket, jobban, mint az átlagpolgár), hanem diktátort kezdenek emlegetni. Mondd, kivel kapcsolatban emlegettek effélét az elmúlt 20 évben??
Senki nem várta el OV-től, hogy csodát tegyen, hogy azonnal minden heppppííí legyen, de amit eddig tett, az minden, csak nem az, amit vártak-reméltek tőle.
Küzdeni valamiért messze nem ugyanaz, mint harcolni valami ellen. A szavakra érdemes odafigyelni, mert soxor úgy tűnik, hogy hasonló, de ha belegondolsz, kiderülhet, hogy frászt, éppenhogy ellentétes tartalmúak! Ezek az apró árnyalatok teszik lehetővé a pontos fogalmazást.
Részemről jobban szeretek valamiért küzdeni, mint valami ellen csatázni.
@Éhesló:

És neked minden elmebeteget követni kell Hitlertől Rosenfeldig. Értem. Mindegy, csak ki (el)legyen takarítva. Ez olyan igazi kukás mentalitás. De nagyon várom már, hogy el akarjon takarítani valaki. Nem próbálod meg? A kedvedért önként lettem ballib alig egy órája.
@macamuca: erről szerencsére nem és a hozzád hasonlók döntenek, hanem azok 2/3-nyian akiknek nem ez a véleménye volt 2010 tavaszán.
A többit meg majd meglátjuk 2014-ben.
Azt teszel, amit akarsz. Szabad ember vagy.
@néma bárány: itt te hebegtél elmebetegekról én erre válaszoltam.
Az identitásválasztásod is szabad. Lehetsz buzi, oláh, komancs ami csak akarsz.
Egyedül zsidó nem lehetsz, mert az (anyai)leszármazásos alapon megy itthon és Izraelben is. Helyette ajánlom a hitgyülit.
@Éhesló: felpuhultál, mint lószar a napon. Ne beszélj mellé: eltakarítasz vagy sem?

Ja, komancs se lehetek, azt stipistop elvitte az Orbán kormány Pozsgayval.
@néma bárány: azon vagyunk jó páran, ezért nem szavaztunk rátok.
A szabad kleptokraták már eltűntek, már csak a böszmebrigád van hátra. Ahogyan elnézem elqró mindent megtesz ami segíthet nekünk....
@Éhesló: Milyen 2/3? háááhááhááá!

Választópolgárok száma összesen 8 034 394
Szavazóként megjelent választópolgárok
száma összesen
5 172 222
Szavazóként megjelentek aránya 64,38 %

A kapott szavazatok száma és aránya:
FIDESZ-KDNP 2 706 292 52,73 %
Jobbik 855 436 16,67 %
LMP 383 876 7,48 %
MSZP 990 428 19,30 %

Szóval a nyilvántartásban szereplő szavazók 52,73%*0,6438=33,95% -ának támogatásával szerezték meg a parlamenti helyek több mint 2/3-át a és az irányítást.

www.valasztas.hu/hu/ovb/content/kozlemeny/ovb_kozlemeny_20100510.pdf

Na így égesd magad a 2/3-os dumával.
@Éhesló: ha annyira takaríthatnál, jöhetsz hozzám is.

Na, csak olyan tavaszira gondolnék, pókhálózás, ablakpucolás, ilyesmi, jót tennél vele, merthogy fájnak az izületek a JOBB térdemben. Igy már jó?

Köszi, megelőzlek, ha azt kívánnád válaszolni, hogy rohadjak meg netalántán. Igyekszem, de a romeltakarító forradalmatok majd tesz is róla.

Ha meg mégsem ezt válaszolnád, úgy várlak szeretettel és hogy ne maradj éhes sem, kedves nyihaha, vendégem vagy egy bundáskenyérre forralt borral. Köveket nem hozol azért magaddal, ugye?
@Éhesló: az ellenfelek eltakarítása alapkövetelmény egy diktatúra esetében. Demokráciában meggyőzni igyekszenek őket (váltakozó eredménnyel, ez igaz), esetenként együttműködnek velük.

Alapfogalmak, mint mondottam.
Demokrácia. Diktatúra. Ellenfél. Ellenség.
Leírva formailag hasonló. Tartalmilag viszont teljesen más....

Értelmező kéziszótár.
@Éhesló: ember, egy órája vagyok ballib, hogy szavazhattál volna rám? :-D Mellesleg a böszmebrigád száműzésében segítettem én is, ha a nem rájuk adott szavazat annak számít. De ne tegyünk már egyenlőség jelet baloldaliság, liberalizmus és a Fletó-MSZP páros közé. És pláne ne akarjatok már eltakarítani senkit nyom nélkül. Ha mégis, akkor szabad velem próbálkozni elsőnek.
@néma bárány:
Görcsölj még egy kicsit a júzeren, faszbúkon, blogon, akármin, te is, a többi bárány, birka, egyéb háziállat is. Egyvalamiben igazatok van. Itt az újság szót le nem írom többé. Ugyanis az emberi hülyeség nem újság. Sok tízezer éves.
@leone007:
Annyira értettem, hogy rajtad is jóízűt ironizáltam. Hiába, mer' te csak a sajátodat érted.
@Várúr: A hagyományok őrzése pedig nemes dolog. Gyakorold nyugodtan tovább!
@macamuca:
"Nem, az mit Orbántól vártak-reméltek..."
Kik?
Ellenfelei pl. azt "várták-remélték", hogy nem győz. Nemtom, te "mit-vártál-reméltél". Időd mindenesetre "várni-remélni" bőven van.
@macamuca:
Má' megin' olyan szellemes vagy, mint egy teljes skót várkastély. Odamehetnél éjféli idegenvezetőnek.
@Várúr:

"Ugyanis az emberi hülyeség nem újság. Sok tízezer éves."

Aztakurva! Azóta űzöd? Meg vagyok tisztelve, hogy egy ilyen vénség napi fejtágítás adagját én prezentálhattam. Köszönöm Mester.

Most mondjátok meg: nem sokkal jobb egy ilyen értelmiségi troll a kukafóbiásoknál? Mindig, minden körülmények között minőségi a különbség :-)
@Várúr: pontosan melyik része volt az irónia, ha már itt tartunk?
@Várúr: "Időd mindenesetre "várni-remélni" bőven van."
Amennyiben? Netalántán eldöntött (csak éppen még nem kihirdetett) dolog, hogy a drága választásokat tök fölösleges 4 évente ismételgetni, kár pénzt pocsékolni rájuk, különben is, 4 évnél több kell, hogy egy kormány végigvigye, amit akar (mit is, egyébként??),elég lenne 8, 12, vagy akár 16 évente választani? Ahogyan azt a nyertes párt prominensei emlegették, még a választások előtt.. Elvégre 2/3-dal a zsebükben akár ezt is megszavazhatják (bár mostanában a zunijós elnökség alatt enyhén szólva ciki lenne...).
Ha nem erre gondoltál, akkor mire? Mert 3,5 év nem olyan sok, már annyi sincs, az idő rohan: lassan egy év letelt a kapott 4-ből. Hogy lesz-e több, az meg majd kiderül.

Amúgy részemről azt vártam-reméltem (bár tény, hogy nem rájuk szavaztam), hogy a kapott többséggel élnek és rendet tesznek. Kezdésként megelégedtem volna azzal, ha elmondják (!!), mi a fő irányvonal. Folytatásként pedig azzal, ha látom, hogy tényleg a mondott irányban haladnak. Eredménye pedig lesz, idővel, nem azonnal. De sem irány, sem program, csak a hatalom bebetonozása folyik. Ez pedig aggaszt.
@Várúr: voltam. Hideg volt, meg penész (bár nemes penész...). A társaság sem volt igazán szellemes. Visszajöttem.
Időnként visszamennék. Továbbképzésre.
Neked sem ártana. Legfeljebb nem használna.
De jó, hogy nem jártam erre ma!

Így volt időm egésznek látni a nagyérdemű megszólalásokat.

Éhes paci és tanyagazda (Várúr) lenyűgözött.
Főleg ez utóbbin csodálkozom, azt hittem, hogy egy embert takar a név.
Vagy skizo, vagy csak jól játssza a különböző értelmi képességű megszólalókat.

Azt viszont csodáltam, hogy Fabius leereszkedtél régi hódolód szintjére.

100 szónak is 1 a vége:
valamelyik megszólaló már írta, hogy kurv@ara betalált a téma, azért a három és félszáz +"komment" jelez valamit!

Ja és még valami: jártok ti az egyszerű emberek közé, vagy csak az elefántcsonttorony a lételemetek?
Lehet, többet kellene beszélni a kétharmadot kitevő hajdani szavazókkal!

Kutya kegyetlen dolgok érnek!

Megtanítottátok gyűlölni az egyszerű embereket!
És a gyűlöletnek mindig irányulnia kell valami felé!
@usernev: a megszerzett ogy. mandátumok több mint 3/3-át és ezzel a 2010-es győzelmet szerezték meg. A 2/3 itt látható (és bőven elég sok mindenre):
www.valasztas.hu/hu/onkval2010/455/455_0.html
Még mielőtt kitalálnátok, hogy böszme nyerte a választásokat, vagy azok győztek, akik nem szavaztak...
@sületlenke: leírtam, mit és hogyan sikerült eltakarítaniuk a választóknak. Böszmét is sikerülni fog, jobban mint 2010-ben. :)
Egyéb ügyekben a családod biztos segít.
@macamuca: hiheted ezt, jogod van hozzá.
Ténylegesen kemény harc folyik sok sok fronton.
De te csak dalolj a békéről cohnbanditnek, ő vevő rá biztosan.
@néma bárány: küzdj keményen, ez nemesít. (Már ha ez a fogalom nem dehonesztáló egy ballibának.)
@Éhesló: az semmi, hogy C. B. vevő rá. Idehaza is sokan vevők lennének rá. Ennek kellene számítani, nem a harci szellem kielégítésének, a feszültség szításának. Merthát mi is lenne veled meg a többiekkel, ha nem lenne harcba hívó trombitaszó, ha nem kellene-lehetne csatározni? Ha nem lehetne mindent másokra kenni, akár hazai, akár határon túli ellenség képében megnevezni bajunk-bajaink okozójaként?
Az lenne, hogy neki kéne kezdeni a tényleges munkának. Node az macerás, nehéz, stb. Acsarkodni könnyebb, ez tény. Ennek is meg lesz az eredménye. De annak is le kell majd nyelni majdan ezt az "eredményt", aki nem akarta. És annak is, aki akart valamit, de nem egészen azt, ami lett-lesz...

Az elkeseredés nagyon végletes dolgokra sarkallja az embereket. Déli szomszédunknál is egymásnak estek, politikusok által felhergelve. Jól szét is verték az országukat (szó szerint vett rombolásra gondolok: robbantás, lövöldözés, stb). Ugye, milyen jó is az, amikor az elkeseredett emberek egyszercsak szó szerint harcolni kezdenek és ellenségnek tekintik azt, aki addig csak ellenfél volt? Effélét szeretnél? Ne mondd, hogy rémálom, hisz délen sem akarták azt, ami lett, csak éppen hagyták megtörténni: széthúzás, acsarkodás, nacionalizmus, uszítás. A vége az lett, hogy lőni kezdtek... és akkor már mindegy volt, ki kezdte, ki folytatta. Leginkább annak volt mindegy, aki meghalt. Meg annak, akinek mindene megsemmisült. Meg annak, aki túlélte. Meg mindenkinek.
Hagyni, hogy politikusok hatalmi játszószereivé devalválódjunk: ezt nem kellene. De ha te frontról álmodsz, meg harcról, akkor menj inkább a légióba. A felvétel folyamatos. Ott megmutathatod, hogy tényleg tökös legény vagy.
@macamuca: 20-30-40-60 év béke után megérteném a szenvelgésedet.
De NEM VOLT BÉKE egy évig sem.
Ideológiai és osztályharc volt, amit nem az emberek választottak. Most is az van és ez nem az én választásom ,hanem azoké akik kezdték és folytatták vég nélkül.
De te áruld a békehazugságot akinek akarod.
Még valami a hazugságaidról: itt az elmúlt 60 évben nem a nacionalizmus gyilkolt, hanem az internacionalizmus. Nem tudom érted-e ismered-e a különbséget.
@Tűzfal: neked legalább volt eszed, és nem álltál oda ijesztő nyihahákkal purpalézni, mint én.

De legalább mintha csak a böszmét kívánná már eltakarítani, Barit nem és hozzám sem kővel jön.

Egyetértek veled, a végtelen reménytelenség bizony gyűlöletet gerjeszt.

Egyre többekben a kiszolgáltatottak közül, akik nyenyi meg szentkorona helyett csak megélni szeretnének, hamár oly szerencsétlenek, hogy ilyen korba és ide születtek.

Megnéztem a blogodat, elképesztő, ami lesz a közmunkaprogrammal. Még kevesebbeknek még kevesebb, aztán semmi, kifizetetlen számlák, fűtés nuku, kaja dettó, nyugdíjhoz évek ezek után nyilván nem jönnek és még egészségbiztosítás sem, ha lerobbannak, orvoshoz sem jutnak el.

Miből lenne havi 5.100 ft-juk egyéni egészségbiztosításra, amikor a villanyt nincs miből kifizetni.

A végeken még svarc alkalmi munka sincs, egyébként Pesten se nagyon, a munkanélküli, de még nem nyugdíjkorúak pedig ég és föld között, nemhogy bejelentett, de még alkalmi munkát sem kapnak.

A hajnali szórólapozás "biztos bevétele" is csak fiatal, egészségeseknek jut. Ja, a munkanélküliség majd csökken.

Mindjárt lecsökkentik a meghaláshoz kevés összeg folyósítási időtartamát is, és majd dicsekedhet a Matolcsy, hogy csökkent a munkanélküliség több tízezerrel. Na igen, mert már regisztrálva sem lesznek.

Hát, még jobban elkettyentem a posztodtól, pedig eddig sem láttam semmi pozitívumot. És már röhögni sem nagyon lehet rajtuk, ez már tényleg végzetesen komoly és sokkal többekről szól.
@Éhesló: ideológiai és osztályharc mindig is volt, van is és lesz is. Mindössze azért, mert a totális egyenlőség csak egy szép álom. Sose volt, sose lesz, de akinek valamiből kevesebb jutott, az majd mindig többet szeretne. Kérdés, hogy a többet hogyan akarja megszerezni: erővel, hatalmi szóval (elvégre ha már kutya nehezen megszerezte a hatalmat, nehogymá' ne arra használja, amire csak neki tetszik!) vagy másként.
Akinek a nyugodt, békés életre vagyó vágy csupán szenvelgés, azt igazából nem tudom, mivel lehetne meggyőzni. Úgy tűnik, te magadat valamiféle hős osztályharcosnak hiszed, aki küzd a gaz elnyomók ellen. Ez most OV iránti heveny lelkesedésben nyilvánul meg. És 20 évvel ezelőtt? Mondom, ha csatázni vágysz, menj a légióba.
@macamuca: nagyon eltévedtél, ha engem tartasz itt bármiféle harcosnak. Azok azok, akikre szavazunk és akik mellettük folytatják a harcot a gazdaságban, államigazgatásban, médiában, kultúrában, oktatásban, külügyben stb...
Én szavazó vagyok. Megrögzött szavazó.
@sárkányfő: Engem nem zsarolt meg senki és nem fosztott ki senki.
Én a manyupok megalapítása és az emberek választási lehetőség nélküli bekényszerítése óta várom, hogy mikor tudok megszabadulni ettől a rablóbandától.
Most végre megtehettem. És még kapok is 1,2 milliót! :) Coki!
A rablóbanda kitermelt neked 1,2 milliót. :)
Hogy fog ez hiányozni, amikor majd nyugdíjba mész...
@Lámpavas: hát, ha kapsz 1,2 millát, akkor neked pláne megérte volna maradni. Amit megkaphatsz államiba visszalépőként, az ugyanis a reálhozam (infláció feletti hozamrész). Ha 15 év alatt (feltételezve, hogy az első perctől kezdve tag voltál) ekkora reálhozamra tettél szert, akkor nem minimálbér után fizetted be a kötelező részt. Ha ennél rövidebb ideig (15 évnél kevesebb) voltál befizető, akkor pláne egész jó fizud volt. (Félreértés ne essék, nem sajnálom tőled, csak éppen pont az átlagtól magasabb jövedelműeknek érte meg maradni a manyup-ban.) Szintén feltételezve, hogy fiatal vagy (max harmincas évek közepe), még pár évtizedig az átlagostól magasabb fizud 10%-át befizetve (+a hozamok) egészen takaros összeget gyűjthettél volna össze. Nopersze, ez nagyon hosszú távú előre-gondolkodás, ettől tényleg klasszabb, hogy most hirtelen hozzádvágnak (bocs, a végülis tényleg a sajátod)1,2 millát, amit most költhetsz el. A nyugdíjaddal meg majd lesz valami... Elvégre ha most OV megígérte, hogy az állami a tuti, akkor az úgy is van-lesz! Hogy aztán 25-30 év múlva mennyi lesz a nyugdíjkorhatár (=mikor mehetsz nyugdíjba, feltételezve, hogy egyáltalán megéred /vagy megérem én magam.../), mennyi nyugdíjas-korúra mennyi járulékfizető jut (akik mostanság ovisok, illetve mostanában-ezután kellene megszületniük: és valahogy kevesen vannak: tudod, OV is megmondta: fogy a magyar!), meg efféle marhaságokkal ne is törődj. Ha OV megígérte, akkor az úgy is lesz: az állami a tutibiztos! Bár 30 évvel ezelőtt Kádár is ígért ezt-azt, amit nem nagyon tartottak be Antallék + a többiek (miért is tették volna? Nem ők ígérték...), meg mégazelőtt Rákosi is ígért ezt-azt, amit meg Kádár tojt le, szóval, hogy 30 év múlva az akkor regnáló kormány mit fog megtartani OV mostani ígéreteiből, az finoman szólva is kétséges...

De azért higgy nyugodtan.
Bár szerintem jobb lett volna, ha inkább számolsz....
@rex: @macamuca: Elszomorító a tájékozatlanságotok, amivel itt osztjátok az észt a témában.

ad1. a visszalépők nem csak a reálhozamot kapják meg, hanem a munkáltatói kiegészítést is. Jelen esetben erről van szó. Azaz ezt nem ők termelték, csak ültek rajta.

ad2. a reálhozamot még senki nem tudja, a manyupom saját bevallása szerint még ők sem, mert most készítik a programot, ami kiszámolja... Szuper kis nyilvántartásuk lehet!

ad3. 12 év alatt 6 millió forintot utaltak át a nevemben, most 6 millió forint az egyenlegem. Szerinted ez mit jelent? Igen, pontosan azt, hogy a dunsztosüveg hatékonyságával dolgoztak. Ugyanis a hozamot a 95%-ra számolják, miután zsebretették az 5%-ot fixen, akkor is, amikor -20%-os hozamot produkáltak.

Ezek után senki ne mondja nekem, hogy ez nem intézményesített rablás volt, törvénnyel megtámogatva.
@Lámpavas: érdeklődjél, ls tényleg ne hidd el nekem, csak úgy, de attól még tény, hogy csak a reálhozamot fogod megkapni (illetve más is, nem csak te). Milyen munkáltatói kiegészítést fizetett a munkáltató?? Mármint a kötelező manyup-ba? Mert önkéntesnél tudok efféléről (párom után is fizetett anno az előző munkáltatója), de a kötelezőnél?
Ha szerinted még nem tudják a reálhozamot (merthogy most készül a program, amellyel majd kiszámolják), akkor honnan veszed, hogy te 1,2 millát kapsz vissza, függetlenül attól, hogy ez teljes hozam vagy reálhozam? Plusz ha tőled 6 millát vontak le-utaltak át és ennyi van a számládon, semmi plusz (=hozam), akkor miféle hozamkifizetésre számítasz? Ha viszont a 6 millából 4,8 millió a befizetés, a többi hozam, akkor miért is "raboltak ki"??
@macamuca: Lassan írom: nincs önkéntes pénztáram, a munkáltató a kötelezőbe fizette be a 8%-on felül a 2% kiegészítést. Ezt fogom most megkapni. Reálhozamot pedig nem fogok kapni, mert olyan nem lesz.
Tényleg szomorú, hogy ennyire tájékozatlan vagy, de osztod az észt.
süti beállítások módosítása