Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: Kire is kell szavazni? 444.hu/2024/11/22/mindosszesen-egy-hetveget-kapott-a-fovaros-hogy-elbiralj... (2024.11.22. 20:09) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.02.03. 08:00 Fabius

Mérlegen az Alkotmánybíróság

Címkék: fidesz orbán viktor alkotmánybíróság alkotmány nyugdíjtörvény

Az alkotmányozási folyamat a rendszerváltás óta nem volt soha könnyű ügy. Miklósi Gábor írt is erről egy alapos összefoglalót hétfőn, mikor nagyjaink ismét lefújták a témáról a port. Semjén Zsolt, Rétvári Bence, Szájer József megint az alkotmányozás fontosságáról és annak mikéntjéről beszélt, de tegnap óta felmerül a kérdés:

Van-e ennek a legcsekélyebb jelentősége még?

Szájer szerint az alkotmány tartalmazhatna olyan kitételt, ami az AB számára biztosítana előzetes normakontrollt, ( ezért eddig maguk a bírák nem lelkesedtek soha ) így elkerülhetővé válna a törvények tömeges visszadobálása a jövőben. Rétvári arról igyekezett meggyőzni a közvéleményt, hogy nem fogják tovább kurtítani az Alkotmánybíróság jogosítványait, sőt, korrigálják az őszi lex Lázárt, és visszaállítanák az AB jogosítványait eredeti formájukba. Ez idáig rendben is volna, ezt tudom támogatni én is. Képes lennék elfogadni, hogy ez egy késői felismerés, egy bujtatott mea culpa a kormány részéről az őszi események után.

Ám Kedves Vezetőnk tegnapi kijelentése után tényleg el kell gondolkodni azon, hogy van-e értelme az alkotmányozási folyamatnak azon kívül, hogy Orbán Viktor nevéhez köthető legyen ez is, a kései altesti merevedés érdekében.

"A vita eldőlt: kár olyan illúziót kelteni, hogy ez a helyzet - akár alkotmánybírósági döntésekkel - megváltoztatható lenne. Ezt nem csak úgy mondom, mint alkotmányjoghoz kicsit értő ember - hanem az új alkotmány egyik előkészítője."

Egy ilyen kijelentés előre vetíti a nem túl vonzó jövőképet: új alkotmány ide, Alkotmánybíróság oda, 2014-ig mindenképpen az lesz alkotmányos amit Orbán Viktor annak gondol. Jelenleg 130 indítvány adhat okot az AB-nek, hogy elkaszálja a nyugdíjtörvényt, ám Viktor máris magabiztosan kijelenti: a vita eldőlt mielőtt megkezdődött volna. Gondolom a hű Lázár, mint alkotmányossági főrablánchordó már rajtra készen áll az esetleges elgáncsolást visszagáncsoló alkotmánymódosító javaslattal.

Ha belegondolunk, hogy az AB döntés belecsúszik már a március 15-én induló alkotmányozó forgatagba, akkor nem nehéz kitalálni, hogy Orbán szerint akár eközben sem lesz kínos faragni a régit, vagy gumiszabályok alapján úgy idomítani az újat, hogy az a nyugdíjtörvény elfogadásához megfeleljen. A kormány prominensei nem győzik hangsúlyozni, hogy mindenáron el akarják kerülni a médiatörvényhez fogható felháborodás cunamit az új alkotmánnyal kapcsolatban, mert egy újabb égés világszerte nem jönne most túl jól. El akarják kerülni a látszatát is annak, hogy az új alkotmányt a Fidesz erőltette az országra úgy, hogy az ellenzéki pártok a közvéleménnyel együtt nem lelkesedtek érte.

Ezt hogy gondoljátok kivitelezni most, srácok?

Mert az ember, aki a kutyakomédiátokat egyedül nyomja simán felülírja az összes törekvéseteket. Innen úgy látszik felesleges ez a cirkusz, felesleges a sok fejtörés, elég a két sokat emlegetett paragrafus, ami elfér egy söralátéten is akár:

1: Orbán Viktort a nép választotta ezért mindig igaza van.

2: Ha esetleg nincs, akkor az egyes gumiszabály lép életbe.

Pont. Ennyi kell, ezzel elleszünk a választásokig. Sőt, javaslom az alkotmánybíróság összetételének átgondolását, és nevének megváltoztatását Orbíróságra.
Ezekkel az intézkedésekkel kiszámítható és egyértelmű lenne a közeljövő. Nem kéne azon gondolkodni, hogy van-e fékje Orbánnak, nem kárhoztatnátok százezreket hiú remények táplálására, se felesleges várakozásra. A Főnök minden vitás kérdésben kiáll ahogy tegnap, és kinyilatkoztat. Slussz.

Aztán, ha lejár a négy éve majd elküldjük nyugdíjba korengedménnyel.

45 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr932634941

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Beperlik -e a miniszterelnököt? 2011.02.03. 16:33:28

Ha következetesek akarnak maradni a Fővárosi Főügyészség képviselői, akkor minimum elgondolkodnak rajta, hisz a Magyarok Világszövetségével már megtették. És hogy miért? A csütörtökön kezdődött polgári perben az ügyészség azt kéri a Fővárosi Bíróságtó...

Trackback: Manyup: Ab döntésre várva 2011.02.03. 14:01:18

No, túl vagyunk a határidőn. Az eredmény szerint: 96,8 % visszakerült az állami nyugdíjrendszerbe.Az eredmény első méltatását az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság vezetőjétől kaptuk, aki szerint "...a nyugdíjpénztártagok többsége bölcs dön...

Trackback: Előzetes véleményezés 2011.02.03. 13:11:29

Rétvári Bence államtitkár ma hangot adott annak a javaslatnak, hogy az Alkotmánybíróság kapja vissza az 1998-ig létező hatáskörét, amely szerint a törvényjavaslatokat a zárószavazás előtt véleményezheti. Ezt a felvetést mi nagyon aggasztónak tartjuk.Az...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilyenkor mondja a törökgábor, hogy orbán zseniális politikus, megint legalább egy lépéssel ellenfelei előtt jár. Nekem személyesen fogalmam sincs róla, mit fog tenni, ha az AB tényleg elkaszálja a törvényt, vagy akár annak csak pár részletét. Neki meg van. Hánynom kell.
Furcsálltam tegnap ezt a kijelentést, de bízom az AB-ben, elvégre a 98% adóról szólót is simán elkaszálta. OV fenyeget, viszont történelmi bűnt követ el az AB ha most csendben marad vagy addig húzza az időt, hogy már nem lehet a folyamatokat visszafordítani. Azért mert az EU elnökség miatt most reflektorfényben vagyunk. Már látom a jelenetet, Barroso elmondatja Vikivel újra és újra, ugye HU jogállam...
Az AB-nak szűkül a mozgástere
1. valóságosan, azaz egyre súlyosabb következményei látszanak pl. nyugdíjpénztárak törvény megsemmisítése esetén, és ennek felvállalására korlátozottan alkalmasnak vélem őket.
2. Erkölcsileg a szakmai közvélemény valamit vár, az alkotmánybíróság eddig olyan gondosan ápolt tekintélyének a helyreállítási kísérletére.
a, az alkotmánybíróság testületi önfeloszlatására
b, a vitatott törvények hivatalból az EU megfelelő intzményei felé való továbbítására, és erről az ország nyilvánosságának való beszámolására.
A politikai magatartást általában egyéb érdekek figyelembevételével itélik meg. Kiváncsi vagyok, hogy az EU Orbán "kreatív" országirányítását, akarja-e és hogyan jutalmazza az elmúlt hónapok vívmányit.
Még az is meglehet, hogy az új alkotmányban vagy inkább tákolmányban annyi lesz a gumiparagrafus, hogy nehezen lehet majd vmit alkotmányellenesnek ítélni. Pl. beleírják, hogy "a szólás- és ajtószabadság már nem öncél", így aztán mehet bárki az AB-re, bármi bármikor öncélnak minősíthető. Beleírhatják, hogy alapjogok kötelezettségekkel járnak, s lám, lehet mutogatni, nem teljesítetted a kötelességed, ezért nincs jogod pl. az emberi méltósághoz. A választási programtól kezdve törvények sokaságán át a költségvetésig a Fidesz mindig ilyen sunyi megfogalmazásokkal operált, hogy önkényesen bármit beleérthessen. És máris megérkeztünk Phenjanba.
@Pikk: @P.mester:

A médiatörvény körüli cirkusz két dologra mutat rá:

1: az EU leginkább az alapjogok piszkálására ugrik, ezek érvényesüléséért elmennek a falig, és szankcionálni is készek.

2: odafigyelnek a megfogalmazásokra, a magyarázkodással nem lehet takarózni.

Nekem nincs kétségem, hogy az új alkotmány minden betűjét is ilyen árgus szemekkel fogják figyelni. Gondjuk lesz rá, hogy betartsuk az Alapjogi Chartát, legfeljebb lehet megint világméretű szoci összeesküvésről beszélni.
nem ismerem az alkotmánybírók javadalmazásáról szóló törvényt, de egy képviselői indítványra akár visszamenőlegesen is jól megadóztatnám őket. mindjárt tudnák, hogy kell dönteni, a pénz nagy úr.

erre a lehetőségre nem gondolt senki?
„Én Orbán Viktor esküszöm, hogy hazámhoz, a Magyar Köztársasághoz és annak népéhez hű leszek; az Alkotmányt és a jogszabályokat megtartom és megtartatom; a tudomásomra jutott titkot megőrzöm; miniszterelnöki feladataimat a Magyar Köztársaság fejlődésének előmozdítása és az Alkotmány érvényesülése érdekében lelkiismeretesen teljesítem. Isten engem úgy segéljen!”
videa.hu/videok/hirek-politika/orban-viktor-eskutetele-eskutetel-fidesz-himnusz-hrcUG2u2fibOe8sc
@JohnHenry: Mi értelme lenne belőlük mártírt csinálni? Egy ilyen piszkálódásnak az lenne a vége. Azért is volt hülyeség piszkálni őket, mert elkaszáltak egy törvényt. Lehet hogy egy két hétig beszéltek volna arról, hogy lám a fidesz se jobb a deákné vásznánál. Na de így? Azzal, hogy csorbították az AB hatásköreit ezzel önként vették fel az antidemokratikus, diktatórikus és egyébb ikus negatív jelzőket. Ennek ellenkezőjéről még a leglelkesebb híveiket se tudják majd meggyőzni. Mint a médiatörvénynél, itt is sorbaálltak a pofonért.
Szomorú lennék, ha bármelyik ellenzéki párt a nevét adná az orbánalkotmányhoz.
@Ringlósztár: Pontosan. Ha bármerlyik párt szareos kis engedmények miatt beáll az alkotmányozó fidesz mellé, az nem, normális. Egyszerűen rá kell hagyni a fideszre, fogadtassa el saját magával a saját alkotmányát.
A 98%-os törvény is az ellenzék törvénymódosító beadványai miatt lett legitim.
@Fabius:
Orbán majd szépen elmondja, h az államnak szüksége van a 3000 milliárdra az államcsőd elkerüléséhez, és emiatt ő is kész elmenni a falig. Ha, ha, ha netán elmenne idáig az Ab, amit kétlek. Ha mégis elmeszelnék a törvényt, akkor Orbán előre megmondta nekik, h nem fogja figyelembe venni, akármi is lesz. Ha ugyanis nincs manyup-tőke, akkor államcsőd van.

Mit mondana erre az EU? Semmit. Nem akarnak GörögországKettőt. Ők is elsősorban pragmatikusak, nekik az a lényeg, h a magyar állam fizetőképes maradjon (ehhez kell a manyup-tőke), nem pedig az Ab hatásköre.
Miért nem írja bele az alkotmányba a fidesz, hogy más pártra szavazni alkotmányellenes, oszt punktum.
Meg azzal is egyszerűsíthetnék mindenkinek az életét, ha alkotmányba foglalnák, hogy ami törvényt a fidesz elfogad, az ab ovo alkotmányos.
Meg különbenis.
A legfurább az egészben, hogy mivel nem nyugdíjról, nem médiáról van szó, hanem alkotmánybíróságról és alkotmányról, nagyon alacsony a kommentelők száma.. Ha nincs pénz vagy bulvár a sztoriban, akkor már senkit sem érdekel? Még az elfogult hívek sem nagyon tudják mi lesz, mi fog történni!
Pedig azt kell hogy mondjam, ha nem figyelünk, és be-be csúszik egy-két őrület, ami azután jön, eltörpül mind az MNYP, mind a médiatörvény bulihoz képest....
Érdekes, hogy nem is került nyilvánosságra decemberben néhány KDNP-s arc beadványa, akik a királyság visszaállítása, vagy éppen a kétkamarás parlament...
Nem mellékesen úgy tűnik a szent korona benne marad, míg ez egyház és az állam szétválasztása KIMARAD!
Ami viszont baj, hogy a jelenlgi problémákkal nem foglalkoznak:
- Országgyűlési képviselő összeférhetetlen a polgármesterséggel (nyilvánvaló!!)
- A költségvetés átláthatatlan
- Népszavazás (lásd OV korábbi, és mostani nyilatkozatait...)

De ami érdekes - a trikolort megváltoztatni? vagy felcímerezni? Nem kellene péládul erről egy népszavazást tartani??
A Fidesz eddig 9x módosította az alkotmányt! Lehet hogy ezekről is érdemes lenne beszélni?
A magyar jogállamiság elismeréseként, az alkotmány a fidesz prédája (mint ahogy a 2/3 az 1/3 túsza). Most már lehet siránkozni, de a fidesz (Orbán) inkább megfullad a nagy falattól, de nem engedi ki a szájából.
Orbánhoz képest a 4 évig ekézett Gyurcsány csupán egy jámbor ministránsfiú.
@d-evike: "Meg azzal is egyszerűsíthetnék mindenkinek az életét, ha alkotmányba foglalnák, hogy ami törvényt a fidesz elfogad, az ab ovo alkotmányos."

Ezt már megoldották.
@Legelő Őse: A hozzászólások hiányát feltehetően a hozzászólók alkotmányismereti "felkészültsége" - okozza.
Éltünk bele a világba és az alkotmányt alanyi jogon elfogadtuk, és reméltük, hogy legalább részben érvényes az "élni és élni hagyni" - elv
@ludas: Mind megszegte az esküjét a visszamenőleges törvényhozással. Amúgy jóerkölcsösen...
@Táskás Tóni: Mit vársz ettől a féltudású bandától? Még sosem álltak fel sehonnan, mindig meg lehet őket győzni...
@Pikk: meg kell hogy mondjam, hogy a sokat bírált USA-ban, de sok nyugati országban is - illetve hazánkban is lenne - Állampolgári ismeretek óra keretein belül, érdekes oktatják a polgárokat a jogaikra, és kötelezettségeikre, megismerik az alkotmányt, az állami berendezkedést, a törvényhozást, az igazságszolgáltatást. Tanulnak a szerződésekről, a jogvédelemről, a fogyasztóvédelemről, reklámokról stb. Kár hogy hazánkban ezen órákat az osztályfőnökök tartják, és leginkább semmi sem történik rajtuk! Pedig mennyivel másabb lenne a következő nemzedék ha ezt komolyabban vennénk. Nem lennének szupermenek, de a hozzáállás változna!
Szerintem az Alkotmánybíróság elveszítette teljes mértékben a hitelét. Visszamenőlegesen vissza kell, hogy fizessék !!!!! Vissza kell, hogy fizessék juttatásaikat, hiszen nem feleltek meg feladatuknak.

Ezeknek az alkotmánybíróknak hivatalból kellett volna eljárniuk. Micsoda szégyen, hogy fizetésért, költségtérítésért tudásukat félreteszik. A magyar nemzet árulói egy bandával szemben.

Krimi az egész, elrabolták a családjukat? Mi történt, megfenyegették őket?

Minden ember tudja, hogy több, mint 3 millió ember zsarolás áldozata lett!
@Diocles: Orbán hiába nyomja ezt az államcsődös hülyeséget. Mi is és az EU is tisztában van a költségvetés számaival, ami kizárja ezt. Szólni sem magáért a nyugdíjtörvényért fognak, hanem annak azért a pontjáért amit esetleg alapjogba ütközőnek tart majd az AB. Általában meg az alapjogok sérelméért, az Alapjogi Charta maradéktalan betartásáért fognak beszólni szerintem is.
@Legelő Őse: Legütóbb a Schmitt Pál tartott törvénybe ütköző osztélyfönökit, most ugye vagy kapott érte juttatást vagy nem, mindenképpen az elvégzett munka után járt volna neki óradíj, esetleg más vette fel a pénzt helyette. A KEH oldalán van, osztályfönökit tartott. Ez a miskolci óra a legköltségesebb a magyar történelemben. Autók, Terror elhárítók, kb 1 millió forint a schmitti osztályfőnöki.
kivancsi leszek, hany embernek fog tetszeni a tavaszi fideszes alkotmany?
nem tul biztato, hogy orban szamara annyira fontos, mint a WC papir. kisegiti a pillanatnyi szuksegeben.
@Humperdickk:
"Ilyenkor mondja a törökgábor, hogy orbán zseniális politikus, megint legalább egy lépéssel ellenfelei előtt jár. "

Szerintem meg olyan mint a levis reklámban a kiscsávó, aki kalapáccsal veri bele a négyszöghasábot a háromszög alakú helyre...
Én úgy gondolom, hogy az új alkotányban majd nem az AB hatáskörét fogják szűkíteni, hanem felduzzasztják 2X akkorára, és telenyomják fogalmatlan pártkatonákkal. Elvégre Deutch Tompikának is van jogi diplomája például... Persze ez lehet, hogy a mostani döntésen is múlik.(ez persze az AB végleges kimúlását eredényezné).

Lehet azzal érvelni, hogy így kerüljük el az államcsődöt, de az, hogy alapjogokat sértesz vele, arra nincs mentség. Az államcsőd elkerüléséhez nem kell "szükségállapot" (nincs közvetlen csődhelyzet, ha lenne, akkor
SEM VÉDHETŐ, szükségállapot csődhelyzetben sincs), csak kiadáslefaragás(ami persze rizikós politikailag, és nem egyszerű, de azért vállalják a kormányzást, hogy megoldják), és semmiképpen nem a gazdagok adócsökkentése 1kulcsos adóval. Az alapvető jogok az utolsók, amelyek sérthetők, a legfontosabb tulajdonod, minden más tulajdon, lehetőség, életedben mozgástér és szabadság ezekből ered.
Csődhelyzetre hivatkozni olyan, mintha a bíróságon azzal védekeznék az általam elkövetett rablás ellen, hogy hát nem volt pénzem enni se, valahogy meg kell élni, mert éhenhalok, tehát csak önvédelem volt. Jogos a kérdés: nem oldhatnád meg másképpen, a jog adta kereteken belül?

Az AB most tényleg nehéz helyzetben van. Komoly jogértelmezési munkára van szükség, jogtudományi gyakorlati és eléleti vizsgálatra, akár küföldi példák alapján, hogy ne lógjon ki teljesen a lóláb. De bárhogy is dönt, indokolható de támadható is lesz. Ez politikai döntés is.

További kérdés, amelyet a mérlegre kell tenniük, hogy vállalják-e az AB teljes szétzúzását, ha berág rájuk a fidesz, mert meggyőződésükért ki mernek állni. Ez hosszútávon árthatna a jogbiztonságnak, alapjogi védelemnek(márint lehet úgy nézni, hogy jobb egy gebe, féllábú, beteg katona-AB-, mint egy halott).
Azt se tudhatják, hogyan hat ez a megítélésükre, a sok fidesz-szavazó szemében az AB elvesztheti tekintélyét.

Esetleg most feküdjenek be, amivel a tekintélyüket áshatják alá a közvéleményben, és a magasztos célt, amelyre felesküdtek, amelyért vannakait tanultak,aminek tartják magukat szorítsák háttérbe? Vállalják-e, hogy keményen beakasztanak a gazdaságpolitikának, amelyet elvhűen megtehetnének, hisz a kormánynak lehetősége van korrigálni azt (más bevételek, kiadáscsökkentés ALKOTMÁNYOSAN). Ezek a szepontok persze csak akkor játszanak, ha amúgy meggyőződésük szerint elmeszelnék a törvényt.

A "most az egyszeri" elengedéssel szembeköpnék az alapjogok feltétlen és mindenkori védelmének az elvét, és előirányozza, hogy zsarolással majd elérhető a "csak most még egyszert" is...

Valószínű az, hogy csak kissé kötnek bele, az arany közepet választva, amely ugyanakkor szerintem borzasztó döntés lenne, lévén: Orbán akkor is berághatna, és kitolhatna velük (ki tudja,mi neki az ingerküszöbe), minden oldalról tekintélyt veszítene, ("azért csak beleköt, nehezíti a nezet boldogulását a k.va anyját" vs "nem képesek/hajlandóak engem igazán megvédeni").

Hát nem lennék most alkotánybíró :))
Orbánt és csürhéjét nem az ország választotta, mivel 9,8 millió emberből csak 2,7 millió támogatta.
Azért ez még ált. iskolai matektudással is csak ~1/3, nem pedig 2/3...
@Fabius:

Drága Fabius,

bár lenne igazad, de én sajnos nem osztom optimizmusodat. Lehet,hogy az EU Alapjogi Charta megsértésére ugrik, és ugorjon is, de eszközei meglehetősen korlátozottak. Itthon pedig mindezt el lehet majd adni szabadságharc 2.0 gyanánt. És, hidd el, ez a zembereknek tetszeni fog. A médiatörvény veszélyeit sem értik, és egyébként is azt mondják, mi közöm nekem ehhez, nem vagyok újságíró. Holott éppen nem egy belterjes sajtóvitáról van szó, hanem a tájékozódáshoz való jogról. Amíg nem érzik a saját bőrükön (és ez csak egy a sok mocsok közül, te is tudod), addig passzívak, mint a lankadt f@sz. Utána meg, ki tudja, veszett fejsze nyele.

Nem akarok nagyon militáns retorikát használni, de attól tartok, ezt a harcot a többivel együtt itthon kell megvívni. És csak remélem, hogy azokat a képeket, amelyeket most a Tahrír térről kapunk, nem fogjuk pár év múlva a Kossuth térről látni.
@P.mester: Szerintem igazad van! Orbán nem nyúlt volna az MNYP-hez, ha a sok hülye az Unióban nem hívja ki haragját. Hülye volt az EU, meg ez is hülye!

Nekünk kellett volna megoldani a problémát, és mi is fogjuk. A Bíróságra, AB-re Ügyészségre számítani nem lehet, tehát a rendőrségre sem. A Magyar Honvédség csak nem lő halomra bennünket. Orbán jól tudja, hogy a minimálbéres nyugdíjak nem számítanak semmit majd a költségvetésnek. 28 000Ft-ot nem nagy kunszt kifizetni egy nyugdíjasnak. Ennek a háromszorosa az orbán egy reggelije.
Ilyen feltételek mellett fel kell oszlatni az egész testületet, mert csak pénzkidobás az egész. Majd béülnek az ifjú jogászok, az OVI . a Dájcs, meg a Szajjer no és Áder Jancsika, legyenek ők a saját bíráink.
@csababácsi: Az Áder János, még nem is fényképezkedik az Orbán gyerekkel, érdekes! Mi lehet az oka?
Orbán: Az Állam Én vagyok! Kérdés?
@Legelő Őse: És nem érzed, micsoda történelmi pillanat részese lehetsz azáltal, hogy kinyitod a jogtáradat, s ott sorakoznak egymás alatt a jogszabálycímek, hogyaszongya az Alkotmány 20xx. xx. xx-i módosítása, a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény módosításáról. Tömbösítve néznek rád, az arcodba bámulnak, rádfröccsen a nyála a sok-sok alkotmánymódosításnak, vádolnak, kérkednek, pöffeszkednek, felédböknek az ujjukkal, zsírosan böffentenek, flatulálnak, kopulálnak, kokettálnak, reádhánynak.
Egyébként tényleg kilencen vannak. Hihetetlen. Nem hittem el, megszámoltam. Burjánzanak, mint egy rákos szövet, torkom köré fonódnak...
@Turk Hava Yollari: 8 millió 18 évnél idősebb, közügyektől el nem tiltott állampolgár szavazhat ebben az országban. A szavazatok elosztásának módszeréről pedig olvasd el a választási törvényt. (Ehhez is csak ált isk. olvasni tudás kell.)
@Fabius: "Nekem nincs kétségem, hogy az új alkotmány minden betűjét is ilyen árgus szemekkel fogják figyelni. "

Én viszont szívesen ismerem majd be, hogy én tévedtem, mikor leírom, néha naiv vagy! :(((
Haaaj, taláros testület
Behúz farkat meg fület.
Törvényt kaszálni merő
Félelemből nem mer ő.
E Bólintó Jánoson
Történelem átoson.
Igazából nem Fabiust bírálom, de padlóra került véleményalkotásom.

Nem tagadom, nem panaszkodom, hogy nem nekem kell döntenem az ellenzékinek nevezett pártok helyében, hogy részt, vagy nem veszek részt az "alkotmányozási folyamat"nak nevezett cirkuszban!
Megáll az ész. És ácsorog. Mi a lóf@szt tennék, nem tudom.
Itt van pár valós hír is, az Index úgysem teszi ki. Csemegézzetek rettegők.
Orbán Viktor lenyűgözte a befektetőket
www.portfolio.hu/gazdasag/orban_viktor_lenyugozte_a_befektetoket.144903.html
Nem nyugszanak Londonban: megint Magyarországot istenítik
www.budacash.hu/hirek,-elemzesek/144957.html
@Legelő Őse: "A Fidesz eddig 9x módosította az alkotmányt! Lehet hogy ezekről is érdemes lenne beszélni?"

Oda is, meg vissza is. Ugyanerre lesz példa, ha most visszacsinálják az ősszel baseballütővel keresztülvert Lex Lázárt. A dolog külön szépsége, hogy a mostani gányolók szerint azért elengedhetetlen az új alkotmány, mert a régi összevissza tákolt.
A "magalkotmány" gumiszabályokkal kézre álló megoldás lenne, de jól látszik a kísértés az ellenkezőjére is: kőbe vésni a szájuk íze szerinti, parciális és a pillanatnyi hatalmi érdekeket szolgáló szabályokat, ezek viszont - mint az eddigi példák is bizonyítják - max. pár hónapig maradnak csak életben.
"Rendeleti kormányzás alkotmányos keretek közt" - úgy tűnik, ez lenne OV szíve vágya, de ez ebben lévő önellentmondást és abszurdomot nehéz lesz feloldani.
Valahol ez is hozzátartozik a dolgainkhoz.
Kicsit leülök és csendesen nézek magam elé:
stop.hu/articles/article.php?id=818003
Nekem a felsőház hiányozna ha nem lenne, meg a rövid alkotmány. Már minden fillefrancot bele akarnak építeni, nem lesz ebből tömör documentum.
nem értek az alkotmányjoghoz, a politikát rühellem. csak azt érzem, hogy szorul össze a gyomrom és furcsa félélmek kezdik felütni a fejüket bennem
Hétvégére meleget mondanak, tehát a Duna nem fog befagyni. Már ennek is örülök.
Ma volt szerencsém beszélgetni valakivel a manyup intézkedésekről. Az illető azzal érvelt, hogy az embereknek (pályakezdők)fogalmuk sem volt arról, hogy ez az egész hogyan működik. Nekem sem volt, de mégis jólesett, amikor nyugdíjba mentem - az a félmillió forint amit kifizettek.
Az éveken kerestűl csak "szerzett jogként" kezelt összeget egyszerűen és gusztustalanul - pimasz módon elvették.
süti beállítások módosítása