Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: telex.hu/belfold/2024/12/18/online-agresszio-visszaszoritas-magyar-kormany-fidesz-torveny-komment-... (2024.12.18. 21:43) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2011.01.15. 08:00 Fabius

Ezittaz

Címkék: gazdaság fidesz reform új széchenyi terv

Orbán Viktor reformterveit böngészve  elmondhatjuk, talán történik végre érdemi dolog a gazdasággal. Feltéve, ha nem egy hangulatcsillapító médiageget szemlélünk éppen. A költségvetésünk kiadási oldalának megfaragása elkerülhetetlen, éppen ideje volt ezt felismernie a kormánynak.

Az idei költségvetés nem aratott osztatlan sikert a pénzpiacon. A manyup pénzek kozmetikázták rövidtávon a számokat, de a közép és hosszútávú kilátásainkért viszont kaptunk akkora tockost, hogy Matolcsy orrából a járdára emigrált a vezérfika. A kényszerhelyzet pedig végre racionális gondolkodást, vagy egy újabb 29 pontos ötletbörzét szül, mint tavasszal. Majd kiderül. Az igazi kérdés viszont az, vajon tényleg megérte-e a kormánynak ezt a cirkuszt az elkerülhetetlen?

Évekig hallgattuk, hogy megválasztásuk esetén készen áll a Nagy Terv. Az, ami az ország minden baját megoldja egy szemhunyás alatt, ami olyan nagyszerű, hogy nem kell rojtosra karmolni miatta a fotelkarfát izgalmunkban, csak hátra kell kényelmesen dőlni, és mire a szocik Nagy Kitakarodását végignézzük, a csoda is nagyjából készen lesz.

Ehhez képest annyi volt a Terv, hogy elmentek Brüsszelbe hiánycélnövelésért kuncsorogni.

Mikor ez nem jött be, szabadságharc címén elzavartuk az IMF-et, szétszaggattuk az alattunk lévő védőhálót kétkézzel, ott állt a nagy büdös semmi közepén Kedves Vezetőnk, és a képes felén foszlásnak indult a nadrág. Pénz elvenni pedig csak onnan lehet, ahol felhalmozva van: a bankoktól, multiktól, és igen, az emberektől, vagyis tőlünk. A manyup államosítással elvették a pénztártagok megtakarítását, a bankadóval közvetve növelték a pénzügyi tranzakcióink díját, a telekom adóval pedig a mobilszolgáltatásokét. Hasonlítsátok csak össze, mennyiért mérték mondjuk a mobilnetet év közepén, és mennyiért mérik most. Vagyis a Fidesz kommunikációja, miszerint nem mi fogjuk megfizetni ezeket megdőlt már akkor.

Most végre azzal igyekeznek foglalkozni, amivel áprilisban-májusban kellett volna. Igaz, 1100 milliárdot kivenni a gyógyszerkasszákból, a nyugdíjak felülvizsgálatából nem lehet anélkül, hogy érvényes legyen a ne az emberek fizessék meg, és az ez nem megszorítás. Vagyis Orbán Viktor nyugodtan összetépheti a gazdasági szabadságharcos beszédét, mert ezekkel az egyébként indokolt intézkedésekkel pont azt írja fölül. Tegyük hozzá: szerencsére. Most kénytelen folytatni a Bajnai kormány által megkezdett kiadási oldali korrekciót, a gazdaságélénkítés érdekében az Új Magyarország programot, még, ha át is nevezték Új Széchenyi tervnek.

"egyszer minden harcot meg kell vívni".- mondja Orbán, mi pedig játsszunk el a gondolattal mi lett volna, ha erre a felismerésre áprilisban ébred rá.

- Nem veszünk össze a Világbankkal, se az Unióval.
- Szükségtelen lett volna az összes válságadó, nem ment volna el a befektetési kedv.
- Megmaradt volna a hárompilléres nyugdíjrendszer.
- Ennek hozományaként nem lett volna szükség az Alkotmánybíróság piszkálására sem.
- Lehetett volna egy családi és progresszív adózást ötvöző adórendszerünk, és most nem az egyébként is módos rétegtől várnánk hiába, hogy többet fogyasszon, mint amit eddig megszokott.
- Megúszható lett volna néhány tüntetés, nagyságrenddel lehetne jobb a közhangulat.
- Kisebb arc és táborvesztéssel úszta volna meg a Fidesz, a kormány, és személyesen Orbán Viktor is.

Eddig az átalakítások elmaradásáért duzzogók távolodtak el a kormánytól, most pedig azok fognak, akik a bőrükön érzik majd a reformokat, mondjuk a gyógyszertárban a kasszánál.

Megérte ez a vargabetű, Uraim?

128 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr592584912

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán-cameok 2011.01.15. 16:09:43

A tegnapi WSJ-interjú és mai Orbán-cameo teljesen tökéletes volt. Minden úgy hangzott, ahogy a befektetők (és részben a libertáriusok) szeretik. Növeljük a foglalkoztatást, csökkentsük a segélyezést, fogunk a nyugdíjakon, ilyesmi. (Apróbb részletek, ...

Trackback: Kettős megszorítás 2011.01.15. 10:10:56

A kormányfő bejelentette a pénzpiacokat megnyugtató és bizakodásba szárnyaltató februári nemmegszorítását.Úgy tűnik, a klasszikus neoliberális megoldás maradt nekik. Miután a meghitt megszorítások – a közvetve, multikra rótt adók által fölvert ár...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jellemző, hogy beveszitek ezt a szart.
A nagy gazdaságpolitika újfent a legelesettebbeket szivatja meg, a dorbézoló nyugdíjasokat, a költekező, eladósodott alacsony keresetűeket, a betegeket és azokat a munkanélkülieket akiknek beígérték a munkahelyeket és lófaszt van munkahely.
Tapsoljunk!
Ráadásul megint szar a blog.hu motorja!
ha elvesz a nyugger,gyógysz*r, segély vonalról az nem is megszorítás, hanem racionalizálás. ugyanis az utóbbi években szétosztogatott pénzek mennyisége, és mondvacsinált indokai irracionálisak.
remélem, nem csak kamuzik OV, plusz s*ggbe rúgja a C-ket is...
ha elvesz a nyugger,gyógysz*r, segély vonalról az nem is megszorítás, hanem racionalizálás. ugyanis az utóbbi években szétosztogatott pénzek mennyisége, és mondvacsinált indokai irracionálisak.
remélem, nem csak kamuzik OV, plusz s*ggbe rúgja a C-ket is...
szerintem jó lesz.A CHF hiteek megfojtjáka gazdaságot.De ami jó tavaly nőtt az aktívum.Ja mondjuk nem vettek 100ezer kocsit meg,ami átlag 4 millióval számolva 400milliárd ft vagyis ks 1,5 milliárd euró.!6 ezer kocsit adtak el a 146 helyett.Helyes, nem kell 3 évente új kocsi hitelből!!!A gazdaság szempontjából a 300 ft os Euró lenne jó ,de ott vannak a Deviza hitelesek miattuk nem lehet.köszönjük MSZP!!!!
Azért egy óriási különbség van Orbán és Bajnai között: míg Bajnai elképzelése szerint az IMF hitelt meghosszabbítottuk/újratárgyaltuk/újra felvettük volna (mert később kinőjjük, ebben valahol együtt pendül a politikai elit: vedd fel most a hitelt, majd később valahogy visszafizetjük :-), addig Orbán ezt szeretné inkább visszafizetni, Más kérdés, hogy menni fog-e, vagy ez is csak új hitelekből fog menni. Itt azért alapvető szemléletbeli különbség van a két kormány között.
Másik dolog meg az, hogy a Fidesz mostanában összevissza beszél: egyik pillanatban még ezt mondja, másnap meg már mást (lásd magánnyugdíjpénztár-ügy, ahol szinte hetente változtak a feltételek). Nem tartom kizártnak, hogy Orbánék most csak figyelik a közvéleményt, hogy hogyan reagál, és ha ez a reakció nem jó, simán elállnak a tervtől. És mivel elég sok kiváltságot sértene ez az új elképzelés, és ez a sok "kiváltság" választójoggal is rendelkezik, nagyon félek attól, hogy nem lesz az egészből semmi. Szavak szintjén minden politikus egy reformer, de ha odakerül, akkor nem történik semmi, ez a nagy hazai tragédia.
@Droli: Igen, csakhogy az IMF hitel kamata 4% körül lett volna, a piacról felvett hitelé viszont 7.5%... gratulálok...
@Droli: egyetértek.
Attól, hogy Orbán mondott valami, még véletlenül igaz is lehet. Bár nem valószínű.

Várjuk meg szépen a februárt.
Ez a pénzügypolitika amúgy konzervetív-liberális.
De jó is most ellenzékben lenni! Végre szabadon szárnyalhat a fantázia, hogy miképpen kellene a dolgokat csinálni! A mocsadék Fidesz 8 év gazdasági fejlődését teszi tönkre, semmibe véve a szakemberek mérhetetlen tudását!
@..,: csak hogy nincsenek szigorú fltételei.
bemész a bankba és kapsz hitelt de megmondják mire költheted az mindig drágább mint a szabadfelhsználású.
Droli: "míg Bajnai elképzelése szerint az IMF hitelt meghosszabbítottuk/újratárgyaltuk/újra felvettük volna... addig Orbán ezt szeretné inkább visszafizetni, "

Annakidejen Ceausescu sikeresen visszafizette a kolcsonoket az utolso centig. Igaz, mire befejezte, mar lottek az utcan...

Jo strategia volt? Elobbre van ma Romania?
Mindenképpen előrelépésnek tartom OV bejelentését, de azért úlzottan optimista nem lennék. Félő, hogy a tettek nem (vagy nem teljes egészében) fogják alátámasztani OV kijelentéseit. Különösen Matolcsy optimizmusa zavar egy kicsit (mi leszünk Európa éllovasa meg hasonló baromságok).
A terv még mindig nagyon bizonytalan lábakon áll: a nyugdíjkassza egyensúlya a 2014-ig remélt 300.000 új munkahelyen és a rokkantsági nyugdíjak felülvizsgálatán múlik. Ez utóbbi talán egyszerűbb, mint az új munkahelyek megteremtése (különösen annak tükrében igaz, hogy decemberben 36 ezerrel nőtt az álláskeresők száma, és Romániában szakértők és kormánytagok hangoztatják, hogy most van nagy esélyük elvinni Magyarországról a befektetőket). A mobilitás, illetve a szakképzett munkaerő hiánya abba az irányba mutat, hogy a fogglalkoztatást nem lehet a kormány által elvárt szintre futtatni (és akkor még nem beszéltem a beígért egymillió munkahelyről). A most beharangozott 7000 milliárd ÚSZT keret sem fog akkora hatást gyakorolni a munkaerőpiacra, mint azt a kormány tervezi. 7000 milliárd csak látszólag nagy pénz: lehet, hogy pillanatnyi javulást eredményezni fog a statisztikákban, de hosszú távon nem fog tartósan megmaradni a hatása.

A nyugdíjkorhatár is egy érdekes kérdés: itt Bajnaiék tették meg az első lépést a nyugdíjkorhatár lépcsőzetes emelésével, Orbánék meg szépen aláástak ennek a nők 40 éves szolgálatával összefüggő engedménnyel. (ennek kb egy hónapja... nem lehetett volna kicsit előre gondolkodni???)

A tömegközlekedés racionalizálásába már korábban is beletört a Fidesz bicskája. Meg lennék lepődve, ha most másként lenne ("visszaállítjuk a komcsik által bezárt szárnyvonalakat"). Egyik oldalról Tarlós veri az asztalt a milliárdokért a BKV részére, másik oldalról a MÁV is igényli a támogatást. Bármilyen átfogó racionalizálási terv kidolgozása és bevezetése 1-1,5 év. Addig működik a pénzeszsák, de azt követően sem lehet szerintem támogatás nélkül üzemeltetni a tömegközlekedést. A járműpark elavult, annak lecserélése csak súlyos milliárdok árán lehetséges.

A gyógyszerkassza megnyirbálása mindegy, honnan nézzük, racionális lépés, de megszorítás. A gyógyszergyárak nem fognak engedni az áraikból, az emberek pedig meg fogják venni a gyógyszereket. Ez olyan mint a multiadó: az emberek meg fogják venni a tescoban a 10 Ft-tal drágább gazdaságos mosóport is.

Amiről nem esett viszont szó, a közigazgatási reformról. Az csak egy dolog, hogy néhány év múlva kisebb parlament lesz, és hogy most kevesebb önkormányzati képviselő van. De a mostani kormányhivatalok felállítása, beindítása súlyos milliárdokba kerül és jelen állás szerint a fenntartása nem lesz olcsóbb, mint a régi rendszeré. Az oktatásból és az egészségügyből továbbra is hiányoznak a milliárdok, ezekről sincs szó.

Szóval a bejelentett intézkedések a piac ideiglenes megnyugtatására alkalmasak, de azért még Damoklesz kardja a fejünk fölött lebeg.

@Gyurma73: sok korábbi fideszes vezetésű önkormányzat is jelentős CHF adóssággal küzd (pl. Esztergom, Hódmezővásárhely) Itt is az MSZP a hibás?
@..,: Egyébként meg pont aza a cél hogy ne költsünk többet mint amit megtermelünk.
Tehát egyáltalán nem kell semmilyen hitel.
Én sem veszek fel,nincs új autóm de nyugodt vagyok.
@kpityu2: Hat oregem, Te csak tudhatod. Csak emlekeztetoul: " ne a zemberek fizessek meg!"

Dereng valami?
@Gyurma73: "A gazdaság szempontjából a 300 ft os Euró lenne jó ,de ott vannak a Deviza hitelesek miattuk nem lehet.köszönjük MSZP!!!! "

Te, betelt a memória, ki indította be ezt a felelőtlen lakáshitelezést, bebolondítva az embereket? Nem véletlenül a FIDESZ 2001-ben? Dehogynem. És amikor visszavette Medgyessy 2003-ban rögtön durci-murci lett mindenki. Persze, fogd rá a nyuszira, mibe kerül az, akár igaz, akár nem.

@poszt: és mi lett volna, ha Orbán 2006-ban ismeri fel:
- lenne regionális közigazgatás
- kb. 1000 önkormányzat lenne
- hatékony egészségügy lenne
- hatékony felsőoktatás lenne
- stb.

nem egy évet, hanem 5 évet vesztettünk eddig Orbán miatt.
@kovacsguszti68: igen ,mert megengedta hogy legyen CHF hitel.
@is: lakni csak kel valahol nem???
és a támogatás jó dolog mert a növekedésből kitermeli a gazdaság.
@kovacsguszti68: "2014-ig remélt 300.000 új munkahelyen "

itt is álljunk meg egy pillanatra. tavaly ez 400 ezer volt. hol a 100 ezer? jövőe meg 200 ezer lesz? mert április óta csak NŐTT a munkanélküliség.
@kovacsguszti68: "Romániában szakértők és kormánytagok hangoztatják, hogy most van nagy esélyük elvinni Magyarországról a befektetőket"

Hat ez sajnos igaz, csak egy kicsit kellene az infrastrukturan javitani, oszt jonapot.
@is: pont nem nőtt kismértékben csökkent is,igaz hibahatáron belül van.
Amúgy meg a feketézőkre rászálla FIDESZ.Szépen rákérdez majd a NAV hogy te miből is élsz ha papíron semmi jövedelmed.
@Gyurma773: most akkor döntsd el, hogy jó-e a támogatás, vagy nem. Orbán támogatása ugyanúgy hitelből ment, arra az állam ugyanúgy vette fel a devizahitelt. ha az a devizahitel-mennyiség az államnál lenne, már régen a béka segge alatt lennénk. így, hogy legalább az állam nincs akkor szarban, így még éppen a vízfelszínen vagyunk.
@Gyurma773: 2001 elott hol laktak az emberek? barlangokban? próbálkozz valós helyzetekből kiindulni.
@Gyurma773: "igen ,mert megengedte hogy legyen CHF hitel. "

Marpedig a huje allampolgaroknak apafigura kell aki tilt tur es tamogat. Kadar alatt milyen jo volt, igaz?
@Droli:
A hitel felvétel nem "szeretem - nem-szeretem" kérdése. A költségvetési hiány okozza a hitel-kényszert. A költségvetési hiányt pedig a lehetőségeinkhez mérten pazarló struktúránk, közösségi szolgáltatásaink garantálták és garantálják. Ez a folyamat fenntarthatatlan, bár ezt senki sem mondja ki szívesen - ha kormányon van, mivel a változtatás minden lépése elemi érdekeket sért.
A kényszer miatt csak a megodás módszerein szabad és kell (és kellett volna) vitatkozni. De nem az utcán! Sohasem ez a sikerhez vezető út...
@Gyurma773: bocs, ez igaz, a munkanélküliség csökkent.
@Gyurma73: majd ha jövőre a nemzetvezető hozzányúl a bankbetétedhez is, te akkor is tapsikolni fogsz és hörögni, hogy: köszönjük mszp..... ez az ország lehet, hogy menthetetlen
@biobender: van ott mit javítani az infrastruktúrán szvsz.
Még mindig nem értem miért nem ütik ki Orbán szemét a nyugdíjaknál tapasztalható aránytalanságok,miért kell hazudni,és minden évben emelni?
Ha törik,ha szakad.
@Gyurma773: De igenis kell hitel. Ma 20 000 milliárd forintnyi adósságunk van, aminek a kamatait minden évben ki kell fizetni. Mivel az államháztartás nem plusszos, ezért hitelből kell kifizetni a kamatokat is. Részben ezért vesz fel minden évben az állam hitelt. Namármost az IMF hitel kamata 2010 januárjában 4 és 5% között volt az azt igénybe vevő országoknak, a legutóbbi magyar állampapír aukción az állampapírokat (a piacról) 7.5%-os hozammal voltak hajlandók megvásárolni a befektetők.
@kovacsguszti68: bizonyosan az mszp a hibás esztergomban is, ahol az előző 8 évben meggyes tamás és a fidesz volt hatalmon... ennek a városnak az egyik leggazdagabb településnek kéne lenni a suzuki stb miatt... ehelyett 20 milliárdos adóssághegy van... ezért kell polt péter legfőbb ügyésznek
@redhaven: Kerdes melyik a nagyobbik rossz egy multinak - egy visszamenolegesen ervenyes varatlan valsagado vagy a rossz infrastruktura. Foleg ha mehet mondjuk Temesvarra es akkor kozuton pl. szinte csak a magyar infrastrukturat hasznalja.
@kpityu2: magas labda :))

Most adta elo a Vezer : rokkantnyugdijak felulvizsgalasa, gyogyszertamogatas felulvizsgalata, munkanelkuli segelyek felulvizsgalata.....
@is: fideszessel vitatkozni nem túl könnyű... önálló gondolatuk nem lévén, eltanulták példaképeiktől, szijjártótól és orbántól a jó vitatechnikát: mondj valamit, másnap az ellenkezőjét... 2 hét múlva megint mást, vita esetén hivatkozz az odavágó mondásra
@puffatag: "ehelyett 20 milliárdos adóssághegy van... ezért kell polt péter legfőbb ügyésznek "

Optimista....
@Droli:
Ez nem azt jelenti, hogy össze vissza beszél. Van egy törvénytervezet erre érkeznek kritikák és valamennyire figyelembe véve a kritikákat változtatnak a törvénytervezeten. A törvény alapvető koncepciója viszont ugyanaz maradt, vagyis az irány a magánnyugdíj államosításánál nem változott.
Ha nem venne figyelembe semmilyen észrevételt és úgymond nem beszélne "össze-vissza" csak csinálná ami az első gondolata, akkor még nagyobb felháborodás lenne. (Pl. a gondolj bele, ha a médiatörvény kapcsán nem változtattak volna azon, hogy bíróságon nem megtámadható az Médiatanács ítélete)
De ezek közé tartozik a felsőoktatás reformjai is, ahol legalábbis most úgy néz ki, hogy változtatni fognak néhány ponton. Ez helyes, ez a parlamentarizmus lényege. Az alap koncepció viszont egyik esetben sem változott, csak a részletek. Az megint más kérdés, hogy ezekkel az intézkedésekkel egyetért e valaki vagy sem.
több, mint a duplájára nőtt az országkockázati felár, mióta a kontárok nemzeti együttműködése hatalomra került... szeretett hazájuk múlt héten bekerült a világ 10 legkockázatosabb országa közé befektetési szempontból.. orbán viktor így szereti a hazáját
@kpityu2: Hol itt a probléma?

Szerinted

A. A rokkantnyugdijasok, a betegek, a munkanelkuliek nem tartoznak a zemberekhez

vagy

B. A felulvizsgalat azt jelenti, hogy az eddigi botranyosan alacyony osszegek helyett tobb penzt kapnak?

mert ha egyik sem, akkor bezony a zemberek fizetnek - akkor meg szandekos rombolas volt az elmult 6 evben vekkerrrel szaladgalni meg a jelszoval hogy "ne a zemberek stb..."

Mas kerdes?
Igazán örvendetes, hogy ennyien örülnek, hogy a legkiszolgáltatottabb rétegeken tud az ország spórolni. Máshol is írtam, olyan ez, mintha pénzügyi gondjaink közepette otthonról kitennénk a nyugdíjas szülőket, a beteges nagynénit, és ha van esetleg munkanélküli gyerekünk, akkor őt is. A nyugdíjasoknak és a betegesnek ráadásul gyógyszert sem adnánk, ezzel is megkönnyítve és meggyorsítva sorsuk végleges rendezését(Endlösung.
Miközben cinikus módon a mnyp-k kiiktatásával csak olyan állami nyugdíjrendszert tudunk ajánlani, ami annyit fog adni, amennyi jut a leendő nyugdíjasoknak, vagyis nyugdíjuk köszönő viszonyban sem lesz a ledolgozott idővel és befizetett járulékkal.
Miközben olyan szép szavakat tudunk mondani, hogy "nem lehet elbújni a munka elől", viszont cseppet sem érdekel, hogy nincsenek új munkahelyek, 2010 nyarán a regisztrált, azaz nem összes munkanélküliek száma 570 ezer felett volt. Persze ez sem baj, mert, ha rövidebb lesz a munkanélküli segélyezés időtartama, már a számot is csökkenteni tudjuk.
Azt gondolom, hogy ez a valós helyzet és problémák semmibe vétele, egyszerű pénzügyi intézkedés. Kívánom, hogy a jelenleg örvendezőknek hasonló véleménnyel rendelkező aktív korosztály jusson, ezért máris érdemes gyereket csinálni.
@is: hát anyósnál,albérletben,stb.Nekik sokat jelentett a saját lakás.
@biobender: Ha az efféle lózungokat kéred számon, akkor sok csalódás fog érni. Akármilyen párt nyer a jövőben.
@biobender: Meg kellene nézni,hogy anno a multik betelepülésekor milyen széljegyzetek születtek(üzleti titok,ugye...),lehet néznénk és szívnánk a fogunkat...lásd garantált nyereség és tsi.Ahol csak a magyar állam van a fax végén folyamatosan,és minden kockázat az övé.
Nem tudom mennyire ismered Romániát,nekem úgy tűnik mintha "üres" lenne.
@AnnaKarenina: és gondolod aki nincs bejelentve az nem is dolgozik??
Akkor miből él??
És a rokkantnyugdíjasok száma tényleg sok a lakosság arányában.A fele is sok lenne.
@AnnaKarenina: Ez a rendszer igy sajnos fenntarthatatlan, senki nem kolthet sokaig sokkal tobbet mint amennyi a bevetele.

Tehat valamit csinalni kell. lehetett volna lassaban, ovatosabban, ha pl. a gyurcsany fele reformokat nem kaszalja el holmi szocialis nepszavazas. De elkaszalta es az az ido elveszett. Ennak az arat valakinek meg kell fizetni - ez sajnos ennyi. Szerintem.
@Gyurma773: A munkanélküliekre gondolsz?
@kpityu2: Felreertettel. A "ne a zemberek fizessek meg" az nem lozung volt, hanem a mod, ahogyan a fidesz 6 evig lehetetlenne tette a reformokat.

Nem a lozungokat kernem szamon, hanem az elcseszett lehetosegeket es az idot.
@redhaven: Azert teljesen nem - kb. 2 eve pl. Nemetorszagbol Kolozsvarra vitte a Nokia az egyik nagy gyartoreszleget. Nem tudom mi lett vele azota, de ha sikerult akkor az nekunk sem jo jel.
@AnnaKarenina: Írtam már,csak az én területemen több tízezer ember dolgozik aki segélyt is kap.
Mérgelődöm amikor a semmirevaló statisztikák azt mutatják,hogy milyen kevesen vannak a munkavállalók.
Ugyan...
@biobender: gyurcsányék f@szok voltak, hiteltelenné váltak. Hiába kapkodtak a végén fűhöz-fához, már elvesztették a bizalmat mire cselekedni kezdtek. A végén már csak egy korrupt, tolvaj bagázs voltak a többség szemében. Teljesen mindegy hogy adott pillanatban a megfelelő lépéseket tették-e vagy sem. Már nem számított.
@AnnaKarenina: azokra akik sehol nem szerepelnek.kerekítve:
munkanélküli:500ezer
dolgozik kb 3,8 millió
nyugdíjas kb 2,9 millió
tanuló,gyerek:kb2,2 millió.
hol van a többi???
Az új munkahelyek teremtése nehéz kérdés és a piacgazdaságokban nem közvetlenül állami feladat. Mivel hazánk krónikus tőkehiányban szenved, a belföldi tőke (ami nincs) mozgósítása eleve reménytelen. A külföldi tőke becsábítására a kormányzat nem éppen az ideális kommunikációt választotta, a versengés pedig a legkegyetlenebb e téren. A depressziós világkörnyezet pedig még negatív bónuszt jelent. Ha piac- és versenyképes terméket létrehozó beruházásokat szeretnénk, akkor elég jól megbecsülhető amilliós új munkahely létesítés tőkeigénye. Elég csak a ma működő ilyen vállalkozások egy alkalmazottra vonatkoztatott beruházási és működtetési költségével számolni. Irdatlan összeg jön ki.
Az állam az infrastrukturális beruházásokkal tud egyszeri lökést adni a gazdaságnak (ilyen lehet az EU-források felhasználása), de ennek a jelenlegi helyzetben alig lehet hatása. Ha valaki kételketig ebben, az figyelje az USA erőlködéseit e téren. Pedig erőforrásai nem hasonlíthatók a mienkhez. Ezért mindenkinek ajánlom, hogy a földön járjon. Gondjaink megoldásának első számú feltétele a GDP jelentős növekedése. Ez viszont gyakorlatilag tőlünk független, a világgazdasági folyamatok határozzák meg. Persze kedvező környezetben is lehet ügyetlenkedni...
@kpityu2: Ja, ez uj hivatalos verzioja a tortenetnek. A vekker meg az ultimatum, meg a szocialis nepszavazas felejteve.

1984-et olvastad-e vagy ez spontan?
@biobender: polt péter mindíg a közpénzek vigyázója volt
@biobender: Szerintem nem. A nyugdíjasok megfizették a belépőjüket, a rokkant megrokkant (nyilván van, aki simlis, ezt megint csak alapos vizsgálattal ki lehetne deríteni, de nem, ez egyszerűbb), és nincs elég munkahely. Bizony, hitelt kell felvenni, ha nincs forrásunk, nálunk nagyobb, erősebb országok is élnek ezzel, mert nem gondolom, hogy így kellene bánni a társadalom egy részével, ráadásul még rájuk is fogjuk, hogy tehetnek erről, azaz bűnbakokká váltak.
Szerintem ott van a baj, és nem hiszem, hogy csak nekem ez a véleményem, hogy először a gazdaságban kell tenni valamit, elsősorban úgy politizálni, hogy ne legyünk az átlagnál kockázatosabb ország, ne büntessük a multikat és törvényeink legyenek ésszerűek, demokratikusak, akkor talán lesznek új munkahelyek és új aktív dolgozók, akiknek persze nem az lenne a büntetése, hogy az amúgyis tehetősebb rétegek fogyasztását finanszírozzák.
@Droli: Egy közkeletű félreértést szeretnék eloszlatni. Az IMF hitel és egyéb az állam által felvett hitelek nem úgy működnek mint a magánemberek által felvett hitelek. Az állami hiteleket ugyanis NEM KELL VISSZAFIZETNI, legalábbis nem a köznapi értelemben. (Technikailag persze vissza kell fizetni) Az állami hitelek lejártakor mindig egy újabbal (!) kerülnek kiváltásra és az állományuk normális esetben mindig csak növekszik. (Ha krach van az egy nem normális eset) A kérdés mindig az, hogy a folyamatos hitelfelvételt milyen feltételek és költségek mellett tudja az államkincstár megtenni.

Tehát jó szöveg az, hogy az IMF hitelt vissza kell fizetni de ez összefüggésében nézve egy erősen naiv, mondhatnám "konyhai" megközelítés.
@biobender: "Felreertettel. A "ne a zemberek fizessek meg" az nem lozung volt, hanem a mod, ahogyan a fidesz 6 evig lehetetlenne tette a reformokat.

Nem a lozungokat kernem szamon, hanem az elcseszett lehetosegeket es az idot."

Szóval a Fidesz cseszte el a kormányzást. Erre mondhatnám: ha megtette akkor azért volt hibás a kormány, ha pedig nem akkor azért. Mi a francért kapott az a rakás szerencsétlen Audi-t a segge alá?
@biobender: Igen Kolozsvár egy 400000-es város,ha továbbmész,ott van Torda,Aranyosgyéres,tele munkanélkülivel.Eredetileg a Mercedes is Temesvárt szemelte ki,mégsem ment oda,pedig a Bánát az ország egyik legfejletebb régiója.De ismerem valamennyire Sepsiszentgyörgy környékét,ott van egy csomó ruhagyár,és éppen készülnek továbbállni.
Előző soraimhoz tartozik még az egyetlen, biztos és tőlünk függő lehetőség. A takarékosság minden téren. Ez pedig azért nehéz, mert a "megszorítás" unalomig tartó szajkózása után polgári erényként kellene rászoktatni a társadalmat. De nem lesz más út. Ha a jelen ellenzék bölcs, akkor segít ebben.
@redhaven: A textilipar mar sehol ne,m versenykepes, talan meg Kinaban sem igazan, max. Vietnamban. A kerdes, hogy a visszamenoleges valsagadok nem teszik vonzobba Temesvart mint mondjuk Gyort?

Es azt se felejtsuk el, hogy Romaniaban sem lesz gond egy kis adokedvezmnyt adni a letelepulonek, nem?
@Gyurma773: A munkanélküliek számát nem ismerjük, mert csak azok vannak nyilván tartva, akik még szerepelnek az álláskeresési támogatást nyújtó rendszerben. Biztosan van, aki teljesen feketén dolgozik, ezek között lehet olyan, aki alkalmi munkás, és lehet olyan, aki vagyonokat keres. Nem tudjuk.
A rokkantak számához: mindenki jön a 800 ezres számmal, ami nem igaz, mert 2010 januári adat szerint a korhatár alattiak 379 ezren vannak, a nyugdíjkorhatárt betöltöttek 371 ezren. Az utóbbiak nyilvánvalóan nem terelhetők vissza a "munka világába". A rokkantak is a munkában eltöltött idő és befizetett járulék alapján kapják az amúgy csökkentett nyugdíjukat. A csökkentés a munkában eltöltött idővel fordítottan arányos.
@AnnaKarenina: orbán a legaljasabb magyar emberek közé tartozik, ez tegnap is bebizonyosodott: lehet vitatkozni a segélyek nagyságáról, jogosságáról stb.... én arra gondolok, hogy becsapta az átszavazókat... 8 évig uszított, hazudozott arról, hogy nem kell megszorítani stb... kb 1 éve azt mondta, a nyugdíjrendszerhez 30 évig nem kell nyúlni, rendben van az
@kpityu2: "Szóval a Fidesz cseszte el a kormányzást. "

Nem a kormanyzast hanem a reformokat. Mint annakidejen a bolsevikok 1918-ban. Amikor elkerulhetetlenul fajdalmas intezkedesek szuksegesek akkor barki siman az utcara viheti az embereket azzal, hogy ezeket a lepeseket csak a gonosz kormany erolteti.

Hogy ez tonkreteszi az orszagot az a hatlomert nem nagy ar.

Viszont most 1919 van es ott alllnak a fiug a breszt-litovszki allomason, ha erted mire gondolok.
@biobender: És akartam még írni, hogy ha az első Fidesz-kormány nem államosította volna a TB-alapokat (nyugdíj, eü.) 1998-ban, akkor is beljebb lennénk.
"A Fidesz vezette koalíció 1998 nyarán, első teendői között a társadalombiztosítási önkormányzatok felszámolásával „visszaállamosította” a nyugdíj- és egészségbiztosítási alapokat. Akkor a Fidesz politikusai még átmenetinek nevezték ezt az intézkedést, majd előbb a Miniszterelnöki Hivatalhoz, később a Pénzügyminisztériumhoz, végül az Egészségügyi Minisztériumhoz delegálták az alapok kezelését. Az évente több mint 1500 milliárdot kezelő alapok költségvetése beleolvadt a központi büdzsébe. A járulék beszedését a társadalombiztosítási államtitkár, Selmeczi Gabriella 1999 januárjától átadta az APEH-nek. Néhány hónappal később az alapok 60–80 milliárdos vagyonát az ÁPV Rt. kapta meg értékesítésre. Az ÁSZ-jelentések rendre kifogásolták, hogy bár az alapok vagyonának államosítása megtörtént, az ahhoz kapcsolódó kötelezettségeket továbbra is az egészségügyi kasszából fizetik."
www.kozszolga.hu/hirek/eg%C3%A9szs%C3%A9g%C3%BCgy-utolbbi-h%C3%BAsz-%C3%A9ve
@naresh: szerintem is a jelenlegi ellenzéknek támogatnia kellene a nemzetvezető politikáját...első lépésként szavazza meg, hogy csak 10 év múlva legyenek választások, hiszen akkorra igérnek 1 millió munkahelyet... hogyan kérhetnék ezt előbb számon? szalay és polt péter megbizatását emeljük föl 9 évről mondjuk 25-re
@kpityu2: A demokráciának van egy olyan nyűgje, hogy nem elég tudni a helyes utat, az emberek többségét is meg kell győzni a helyességéről. Vagy legalább elérni, hogy bízzanak a döntéseid helyességében. Ezt mondjuk egy Zuschival nehéz elérni.
@puffatag: "polt péter mindíg a közpénzek vigyázója volt "

Kar, hogy az egesz apparatusaban nem volt egy ember aki tudta volna a telefonkonyvet hasznalni. Koszonjuk MSZP!
@puffatag: Én is kíváncsi lennék, hogy ha csak ennek a 8 hónapnak az intézkedéseit meghirdette volna a választási programjában, milyen sikereket ért volna el.
@biobender: "Nem a kormanyzast hanem a reformokat. Mint annakidejen a bolsevikok 1918-ban"

Nagyon is jó hasonlat. Már csak azon kell elmélkedni, hogy mitől erősödtek meg a bolsik. Miért álltak melléjük az emberek? Ja, mindet megtévesztették...
@biobender:lehet benne valami,bár Romániába sem mennek már,mert elfogyott a hadrafogható munkaerő.Visznek olyan tevékenységeket aminek kicsi a hozzáadott értéke.
Azt meg ne sajnáljuk,azok vándorolnak a legkönnyebben.
Tudod,én halálosan unom úgy a Fideszt mint az MSZP-t.Mindenestül.
Az egymás ellen játszott,a mi kábításunkra előadott színjátékokat.
Mindent ami hozzájuk kapcsolódik.
Mellébeszélést,ámítást,hazudozást.
Mindent.
@kpityu2: A demokráciának van egy olyan nyűgje, hogy nem elég tudni a helyes utat, az emberek többségét is meg kell győzni a helyességéről.

Sajnos, az egyik ki nem mondott feltetele a demokracianak, hogy a resztvevo partok az orszag erdekeit elobbre helyezik a sajt erdekeiknel. A szocialis demagogia ami a szocialis nepszavazashoz es ezen keresztulk a mai helytethez vezetett, az sok nagysagrenddel karosabb volt mint barmi amit Zuschlag muvelt.

Ja, es kepzeld el akkori ugyeszseg megtalalta lakcimet ahova az idezest elkuldhette neki, nem ugy mint Polt idejen a Schelcht Csabaet. Vicces, mi?
nu, akkor megyek egyet aludni.
úgy látszik, valami időjárás van.......:)))

és már álmos lettem.
@kpityu2: Már csak azon kell elmélkedni, hogy mitől erősödtek meg a bolsik.

Mert egyedul ok osztottak foldet a parasztoknak...

"Ja, mindet megtévesztették... "

..1930-tol kolhozositottak de akkor mar keso volt. Tehat igen, te is latod a parhuzamot?
@AnnaKarenina: én találkoztam a tömegekkel tavaly áprilisban, ahogy meneteltek a szavazófülkék felé... ilyeneket követeltek, hogyaszongya:
vegyék el a manyup-megtakarításainkat
követeljük a kormány ellenőrizhetőségének megszüntetését, vagyis le az alkotmánybírósággal...
fideszest mindenhova, az a legjobb, ha fideszes ellenőrzi, hova teszi a fidesz a közpénzeket... a nyugdíjasok azt követelték, hogy csökkentsék a gazdagok adóját a felére és belátták, hogy így kevesebb nyugdíjra marad pénz
ezeket követelték az emberek és orbán nem tehetett mást
@kpityu2: Biobendernek igaza van, akkor 300 Ft-ért lehetett mozgósítani az embereket, ma a nyugdíjuk sem érdekes.
Egyben biztos vagyok, ha a valós társadalmi problémákat (a társadalom elöregedése, eü. állapota, munkanélküliség) ilyen egyszerűen lesöpri a kormány, akkor nem alkalmas a vezetésre, hiszen nem megoldást keres, hanem kiiktat.
- Nem veszünk össze a Világbankkal, se az Unióval.
Nem vesztünk össze egyikkel sem. Mivel nem tárgyalni jöttek, hanem ultimátumok formájában példát statuálni - így üzenni más országoknak - ezért a legnagyobb szerencsénkre ebbe a kormány nem ment bele. A tárgyalási szándék viszont megvolt, ez abból is következik, amit a magad egyszerű nyelvén az elején így írtál le: "Ehhez képest annyi volt a Terv, hogy elmentek Brüsszelbe hiánycélnövelésért kuncsorogni."

- Szükségtelen lett volna az összes válságadó, nem ment volna el a befektetési kedv.
Nem lett volna szükségtelen. Ideje volt hogy fizessenek azok is, akik eddig számolatlanul vitték ki a pénzt az országból úgy, hogy a költségvetés helyett korrupt politikusok gyarapodásához járultak hozzá, ami nyilvánvalóan töredéke az előbbinek, és ráadásul csak egy szűk réteg élvezi a hasznát. Természetesen ez csak átmeneti megoldás, hosszútávon a szabályokat kell úgy megváltoztatni, hogy ne tehessék ezt meg, hanem tisztességesen gazdálkodjanak - a piacgazdaság eredeti koncepciója szerint - vagyis úgy, hogy a saját profitcéljaik közvetve a tarsadalom hasznára is szolgáljanak.

- Megmaradt volna a hárompilléres nyugdíjrendszer.
Lehet, de arról megoszlanak a vélemények, hogy ez jó-e, vagy nem. Az államnak semmiképpen, mert nagyon sokáig más forrásokból fizeti a jelenlegi nyugdíjakat. Az államnak pedig nincs pénze - ahogy Gyurcsány próféta egyszer teljesen érthetően elmagyarázta - tehát nekünk sem jó, mert valójában mi fizetjük ezt a többletköltséget.

- Ennek hozományaként nem lett volna szükség az Alkotmánybíróság piszkálására sem.
Ennek az egészhez semmi köze.

- Lehetett volna egy családi és progresszív adózást ötvöző adórendszerünk, és most nem az egyébként is módos rétegtől várnánk hiába, hogy többet fogyasszon, mint amit eddig megszokott.
Ennek meg semmi értelme.

- Megúszható lett volna néhány tüntetés, nagyságrenddel lehetne jobb a közhangulat.
Igen, megúszható lett volna, ha Gyurcsány idejében lemond, és a saját, illetve pártja mocskos dolgait, hazugságait nem próbálja olyan ellenszenves módon általánosnak beállítani, hogy a pártjával együtt a béka segge alá süllyed. A bíróságon sem védekezhet vaélaki azzal, hogy más is lopott már. Akkor valóban elkerülhetőek lettek volna azok a tüntetések, amiket a hú de demokratikus baloldal úgy kezelt, hogy kilőtték a tüntetők szemét, eltörték a kezüket, a cellák sötétjében verték a még el sem ítélteket, a járókelőket is ütötték, a szórakozóhelyekről is kirángattak embereket, stb. Akkor ugyanis valóban tüntetések voltak, nem néhány jómódú műmájer jól szervezett, jól koreografált műbalhéjáról.

- Kisebb arc és táborvesztéssel úszta volna meg a Fidesz, a kormány, és személyesen Orbán Viktor is.
Teljesen nyilvánvaló, hogy egy párt sem tud sokáig akkora fölényt megtartani, amekkorát a FIDESZ a választásokra szerzett. Nagyon sok ember nem a FIDESZ-re szavazott, hanem az MSZP-SZDSZ ellen, és ez az ellenszenv ma ugyanúgy igaz, mint korábban volt. Ha nem újul meg a baloldal, akkor ez a következő választásokon ugyanúgy igaz lesz.

És végül: nincs semmiféle vargabetű. Nem ahhoz térnek vissza, amit nem voltak hajlandóak folytani tavasszal, hanem azokat a területeket reformálják meg, amelyek valóban változtatásra szorulnak. A munkahelyteremtés nem azt jelenti, hogy visszahozni a szocializmusból ismert burkolt munkanélküliséget, hanem valódi, értelmes munkát végző emberek bevonását. És a reform szó sem megszorítást jelentett eredetileg, ezt az alaptalan aszociációt a szociknak köszönhetjük.
@biobender: zuschlag tételesen lemásolta deutsch pénzszerzési módszereit, ezt tegnap elmondta a bíróságon is... a bíróság és az ügyészség nem vette figyelembe
@Húsleves: tüntetések, amiket a hú de demokratikus baloldal úgy kezelt, hogy kilőtték a tüntetők szemét, eltörték a kezüket, a cellák sötétjében verték a még el sem ítélteket, a járókelőket is ütötték, a szórakozóhelyekről is kirángattak embereket, stb."
kedves barátom, mi köze ehhez a baloldalnak? ez meghaladja a képességeimet
@AnnaKarenina: 379ezer is sok ,a szlovákoknál kb 50 ezer van ,igaz 5,5 millióra,de akkor is.
@puffatag:
Hidd el nem haladja meg a képességeidet, szerintem ez csak önbizalom deficit. Megpróbállak rávezetni: kik voltak akkor kormányon?
Amúgy ha gyurcsány szerzett volna 2/3 ot Ő is hasonló dolgokat csinált volna.Ne legyenek illúzióitok.
A fidesz szerencséje az lesz hogy pár év múlva pont beindul a világgazdaság.2-3 év pedig nagy idő az emberek emlékezetében.
@Húsleves: Pöfeteg nem a te szinted, ő egy ostoba fröcsögő, ne fáraszd magad.
@biobender: "Sajnos, az egyik ki nem mondott feltetele a demokracianak, hogy a resztvevo partok az orszag erdekeit elobbre helyezik a sajt erdekeiknel."

Ezt hol olvastad? Vagy nagyon fiatal vagy, vagy nagyon naiv. :D Talán minden választásnál az gondolod: Juhé, nyertek az igaz, becsületes pártok? Vagy: Jajjaj! A gonosz került hatalomra, mi lesz velünk?
Csak a mesékben lehet felosztani a világot jókra és gonoszokra. Minden pártban fognak lopni, és minden pártban lesznek hozzáértő szakemberek. A kérdés az, hogy melyik érvényesül jobban.
A pocsék kormányzásnak és az erkölcsi lezüllésnek van egy olyan hátránya, hogy amikor végre elfordulnál a rossz irányból, már senki sem bízik benned. Ráadásul éppen akkor kérsz nagyobb bizalmat és erőfeszítést, amikor már késő. A végkifejlet borítékolható.
@Húsleves: "És végül: nincs semmiféle vargabetű."

Ez a mai lozung a partban? "Ne a zemberek fizessek meg" ezt nem is mondta senki. Az allam garantalja a nyugdijat, ezt sem.

Ezt mar kpityu is elfelejtette. Valoszinuleg ilyen memoria kell a parttagsaghoz.
Tulajdonképpen egy vicc amit ti itt műveltek, néhányan. Gyakorlatilag azt mondjátok, hogy a csórókon végrehajtott reformoknak nevezett megszorítások a kulcsa a magyar gazdasági felemelkedésnek. Hát jó poén. Akkor európa nyugati és északi része már rég csődbe kellett volna, hogy menjen, mivel nagyságrendekkel több a nyugdíj és az átlagfizetés és még a szociális rendszerük is ezerszer jobb, miközben az adózás meg nem magasabb mint itt. Ezek hülyék bazmeg, vagy varázslók, vagy doppingon élnek és 50x erősebben tudnak dolgozni és korán halnak a sok munkától.
Gondolom, nem hiszi senki, hogy az ilyen "reformok" által leszünk mi Ausztria.
Nagyon tetszik, ahogy az un. baloldaliak és jobbosok, vagy nemzetiek egymásnak esnek, pl. itt is.

Akkor mi van, ha demokráciánk csak egy játék a népnek. Egy átverés.

Ha az eddigi szabadon választott kormányainknak, és az átkosbeli kormányoknak a gazdasági teljesítményét nézem, az eredmény siralmas, vagy nagyon siralmas. Ez, vagyis a "gazdasághoz nem értés" amúgy a bolsevikoknak a félreismerhetetlen jellemzője.

Azt mondjátok, ugyan, ezt azért nem lehet megcsinálni. Meglehet tévedek.

konzervatorium.blog.hu/2011/01/10/kadari_reflexek_a_kadar_korra_az_ugynokok_a_paradicsomba_mennek#more2573742

port.hu/az_ugynokok_a_paradicsomba_mennek/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=115178&i_city_id=3372&i_county_id=1&i_topic_id=2

kkbk.blog.hu/2010/05/14/tagra_zart_fulek_avagy_arculcsaptak_a_jovonket

avosok.atw.hu/
@AnnaKarenina:
"Biobendernek igaza van, akkor 300 Ft-ért lehetett mozgósítani az embereket, ma a nyugdíjuk sem érdekes."

Ezt nem találod furcsának?
@Gyurma773: Nem tudom, mi van a szlovákoknál, de egyszer tényleg neki fogok állni a vizsgálatának, mert ez az összes érv eddig, amit olvastam. Lehet, hogy más a népesség összetételük. Most néztem egy cikket, most 70 ezer a szám.
Egyet érts meg, az igazi rokkant is dolgozott, többségében elég hosszú időt, fizetett járulékot. Ha most az igazi rokkantat is visszazavarják pl. 5-10 évvel a nyugdíjkorhatár előtt dolgozni, ki fogja alkalmazni, amikor a fiatal egészségesnek sincs munka. Persze erre szokták mondani, az nem az én problémám.
@Húsleves: mi köze a kormánynak és főként gyurcsánynak (merthogy arra fáj a fogatok, aki felmosta ápoltatokkal a padlót, majd elment vacsorázni)a rendőri túlkapásokhoz?
viszont a polgárháborús állapotok kialakulásában idolodnak bizonyíthatóan része van... ellenségnek nevezi 12 éve már a másként gondolkodókat, alpári, trágár nyelvezetet honosított meg médiájában (bayer stb)életében először és utoljára fradi-meccsre ment, beült a csőcselék közé és érdekes módon ezek az emberhez hasonlító lények az első sorból ostromolták a tv-székházat... utána 40 napig a kossuth téren mindennap délután fideszes vezető uszította hugyosokat... z kedves barátom a hatalom erőszakos megragadására tett kísérlet... sokan kérték, hogy ne az astoriához tegye a nagygyűlését, mert túl sok csoport tüntet a belvárosban, összekeveredhetnek..... a deák téren órákig várt a rendőrség és folyamatosan felszólította a hőbörgőket, hagyják el a helyszínt.... ami pedig bűncselekmény, a fidesz nem tájékoztatta híveit a közelben folyó ütközetről... be is következett, amit nemzetvezetőd akart... hát ilyen ember a te idolod, pár tucat ember halála nem érdekes
@kpityu2: De furcsának találom. Egyébként így értettem: annak idején a Fidesz 300 Ft-ért is mozgósította a híveit, ma a Fidesz a nyugdíjukkal sem törődik.
@kpityu2: Tevedsz. Pl. egy cegen belul is kokemnyem mehet a hirig a vezetoi poziciokert, de szinte soha nem fog megtortenni, hogy egyik fel szandekosan csodbe viszi a ceget, hogy utana megszerezhesse. Ez igy racionalis, mert a romok a fejere omolhatnak.

A szocialis nepszavazas es az azt megolozo hirig az ennek az analogiaja volt orszagos szinten. A fidesz a csodre jatszott es nyert. Most itt all a romhalmazon.
@biobender:
"Ezt mar kpityu is elfelejtette. Valoszinuleg ilyen memoria kell a parttagsaghoz."

Nem vagyok párttag. Sőt, emlékszem Kaya Ibrahimra és Josip Tot-ra is. Meg az eredményre is. Most pedig ugyanezt láttam pirosban.
@szanalmas: narewsh mar leirta a valaszt, olvasd el.
@AnnaKarenina: Leragadsz az apróságoknál. Politikában nem létező dolgot kérsz számon.
@biobender: " szinte soha nem fog megtortenni, hogy egyik fel szandekosan csodbe viszi a ceget, hogy utana megszerezhesse"

Meglepődnél. Olvasd el E.Pohl-C.M.Kornbluth: Dr. Gladiátor című könyvét. Egyik kedvencem.:D
"Hasonlítsátok csak össze, mennyiért mérték mondjuk a mobilnetet év közepén, és mennyiért mérik most."
Szerintem pont szar a példa, az általam ismert szolgáltatónál ár csökkenés és adatforgalom növekedés volt jellemző.
@kpityu2: "Most pedig ugyanezt láttam pirosban. "

Ja, hogy az ugyeszseg addig szerencsetlenkedett, amig a Zuschlag ugy elevult? Hogy Hagyo szabadlabon van?

Vagy Simicska is bortonben van. Felgongyolitattek a Josip Toth - Kaya Ibrahim ugyet?

Vagy "ugyanaz pirosban" az nem TELJESEN ugyanaz?

Csak kerdem.
@kpityu2: Ez jó.:) Nem én ragadtam le az apróságnál, hanem a Fidesznek volt fontos a 300 Ft elkaszálása, amivel vitte az eü. reformot is. Ki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli...
@kpityu2: egy scifit? Mindent ertek :) En eddig a valo vilagrol beszeltem.
@szanalmas: Egyetértünk, de a lényeg ezek szerint nem fontos.
Ami azt illeti, tüntetésekről nem tudok, számottevő táborvesztésről sem.
A pénztárak pénzeit lenyúlni és az államadósság csökkentésére fordítani jó döntés volt.Lyukakat tömködni ugyanebből már nem annyira.
Az Unióval senki sem veszett össze.
A világbankkal meg ideje volt.
A visszamenőleg ható jogszabály átverekedése tényleg szarvashiba volt.

Ha májusban kezdi nem nyert volna az önkormányzati választáson.

Összességében ha ezzel kezdni negyed ekkora mozgástere se lett volna.
@kpityu2: zuschlagot elkapták, 12 év fegyházat kérnek rá, az ugyanolyan módszerekkel dolgozó deutschot nem vizsgálják.. kaya ibrahimot és josip totot se kapta el polt péter, aki újra munkába állt.... bárhogyan forgatjuk, a végeredmény: polt az összes fideszes tolvajlást (hiába károgtok, attól még dokumentálva vannak, megtörténtek)kivette a rendőrség hatásköréből, később megszüntette... mostantól biztos javul a közpénzek ellenőrzése a rablóbandából való főügyész segítségével
@biobender: ??? Ha nem tudnád a scifit nem űrlények írják, hanem emberek. ;) Ha egy szituációt a jövőbe helyeznek, attól még nem változik. Csak könnyebben eljut a közönséghez.
@biobender:

Tulajdonképpen te vagy itt a legviccesebb.
@biobender: újra mondom, fideszes eltűri, hogy orbán fát vágjon a hátán, meravezérnekigazavan... ugyanezt gondolja poltról is.... a fideszes embertípus valójában mindenben azt gondolja, mint a vezír az önálló gondolat megterhelő
@AnnaKarenina: A Fideszt nem érdekelte a 300 Ft. Nekik csak a tömegtámogatás kellett. Amire a 300 Ft pont jó volt.
@puffatag: Ugyan ugyan. Pintér "Sárkány" Sándor vigyáz a közrendre. Semmi bűn nem marad felderítetlenül. :D
@AnnaKarenina:

Ez a bal oldal himnusza, mármint a 300Ft, még a józanabb bal oldali elkötelezettek,is elismerik, hogy ott senkinek nem a 300ftal volt a baja, hanem az egész reformnak nevezett fejetlenséggel, és kormánnyal.
Senkit sem érdekelt a 300 ft, csak az, hogy van egy lehetősége nemtetszést nyilvánítani.
@kpityu2: @Kürüsüly: Persze, a Fideszt a 300 Ft sem érdekelte, a nyugdíjunk sem, és még sok minden sem. Egyébként meg mindent meg lehet ideologizálni.
A Homo Politicus-nál a Brit Tudósok megfigyeltek egy sajátos viselkedésformát: ha meglát egy rakás embert valamerre menni, akkor az élükre áll. Ebből általában jól profitál, mert ő látja meg legelőször a kaját, ezért mindenki hálás neki. Viszont ha épp egy szakadék felé tartanak akkor megszívta...
@AnnaKarenina:

azt gondolom, hogy a későbbi eredmények bizonyították, hogy a protestszavazás elmélete nem ideológia.
@Kürüsüly:

Azt meg végképp mindenki elismeri, hogy a 300 Ft-os vizitdíjtól a magyar egészségügy 100 év alatt sem lett volna világszinvonalú, de még nem veszteséges sem. De nevezhetjük végül is reformnak, ha a koldusnak 5 Ft-tal többet adatunk hetente a szomszéddal.

"Magyarországon a vizitdíj gazdasági értelemben jelentéktelen volt. Ám rendkívül nagy társadalmi feszültséget okozott. Filozófiájában nem illeszthető a rendszerbe. Ráadásul a magyar emberek teherbíróképessége sem végtelen.

A vizitdíjból származó bevételek a járulék esetleges emelésére levetítve csupán néhány tizedszázalékos módosítást igényelt volna. Ha járulékokkal operálunk az azért is jobb megoldás, mert jövedelemarányos, így egy méltányosabb igazságosabb rendszert lehet létrehozni vele. "
(Dr. Éger István a Magyar Orvosi Kamara elnöke)
@szanalmas: Eger istvan? Miert is nyomoznak most ellene?

Egyebkent fura a humorerzeked ha szerinted en vagyok itt a legviccesebb. Szerintem csak szanalmas.
@biobender:

Értem én, hogy te Éger tiszteletdíjától teszed függővé, hogy a vizitdíjon múlik az egészségügy jövője és sikeressége.
Na, ilyenek miatt vagy vicces, meg a "valamit csinalni kell" miatt pl. A szemed előtt lopják szét 2 évtizede az országot, de az nem tűnik fel.
Szerinted mi lesz a mostani "reformok" eredménye? Gondolod, hogy az első Széchenyi terv melyben a fő cél a versenyképesség fejlesztése volt meglátszik a versenyképességünkön?
Vagy az új Széchenyi terv aminek az egyik "kitörési pontja" a "munka- és teljesítményközpontú gazdaság" meg fog?
Hát meg bazmeg. Nézd meg a "hét kitörési pontot" aztán gondolkozz el rajta, hogy mi lesz a százmilliárdokkal vajon.
De olvasd el a vitairatot inkább aztán sírj vagy röhögj, ahogy tetszik. Nekem a szépségipar nyerte el a tetszésem, szerintem az 100ezer munkahelyet teremt, minden ukrán, román, szlovák és szerb ide fog jönni kozmetikushoz!
Eh. Csak ne tudnám, hogy miről szól az egész...
@kpityu2: Ne kötözködj, ha érdekel, olvasd el az első kommentemet. Itt a véleményem.
@AnnaKarenina: Pontosan milyen döntéseket várnál a kormánytól? De nem olyasmikre gondolok, hogy virágozzék minden virág, meg legyen zöldebb a rét, hanem konkrétan.
@szanalmas: "A szemed előtt lopják szét 2 évtizede az országot, de az nem tűnik fel."

Ket evtizede? Kadar apank meg epitett ugyebar? hat ez szanalmas.

"meg "valamit csinalni kell" miatt pl."

Nos, mint tudjuk magatol nem fog semmi javulni, csak szarabb lesz.
Ezek utan kivandorolhatsz, vagy elfogadod, ghogy valamit csinalni kell. Hogy a fidesz kepes is lesz ra azt en szemely szerint ketlem, de minden baromsaguk ellenere kepzeld el drukkolok nekik. Illetve nekunk.

Ha ez a legviccesebb, bocs. Szerintem szomoru, inkabb.
@kpityu2: Bajnai, kethermaddal. De szep is lenne, nem?
@biobender: Passz. Bajnaival az a gond, hogy nem fogalmazott meg jövőképet. Jeleskedett a tűzoltásban, de az egy dolog. Politikai szempontból viszont szürke. Ami persze nem hátrány egy idegbajos szituációban. Az idő kereke forog, az a 4 év ripsz-ropsz eltelik, majd kiderül hogy akar-e valamit. Normál esetben a belső pártharcokban olyan kontraszelekció van, ami a törtetőket juttatja hatalomhoz.
Az MSZP elsőnek duplázott, nem tudott élni vele. Meglátjuk a Fidesz mire képes.
"Kadar apank meg epitett ugyebar?"

Jó lenne, ha a magad szájába adnál dolgokat, ha érted, mire gondolok.

"Nos, mint tudjuk magatol nem fog semmi javulni"

Ez igaz, csak épp kurvára nem erről beszéltem, hanem a mostani előlegezett reformokról, amivel a legcsóróbbakat basztatják.
Kezdhetnék mondjuk a saját eu szinvonalú jövedelmükkel vagy a párttámogatásokkal, vagy a közpénzek kezelését főbelövéssel büntető törvénnyel.
De ha te is olyan értetlen pöcs vagy mint a haverod, akkor várjátok a csodát bazmeg, de legalább ne mondj baromságokat ha nem tudsz visszaolvasni és értelmezni három kommentet.
süti beállítások módosítása