Szép lassan szembesülünk az Orbán kormány keleti irányvonalával. Bár valami azt súgja, nem pont így akarták ezt ők sem. Csak azok a fránya pénzügyi minősítők ne lennének, akik nem osztják Matolcsy Szent Jobb lelkesedést az államosítás iránt.
Leminősített a Moody's, - olvashatjuk - nem is egy, hanem két fokozattal dobta lejjebb a magyar gazdaság megítélését a nemzetközi pénzpiacon. Ezzel az állampapír megérkezett a Józsefvárosi piac kapujába, és egy - esetleges - következő leminősítéssel megverekszik a kínai kenyérpirítókkal a bóvli kategória utolsó helyéért. Szép kilátások. Lassan kevésbé kockázatos lesz megvenni egy a trolik felsővezetékéével egyenlő érintésvédelmi besorolással rendelkező kínai műszaki terméket, mint az állampapírunkat. Gazdasági forradalom, hurrá.
Kíváncsi vagyok, hogy a Szent Jobb vezette gazdasági kabinet hogyan fogja ezt kimagyarázni? Mert indok lesz, kétségem nincs. Matolcsy majd őket is kioktatja ahogy tette ezt az EU gazdasági szakembereivel, ha már nem tudja beléjük fojtani a szót, mint a Költségvetési Tanácsba. Pedig - talán - ideje volna elgondolkodni egy olyan gazdaságpolitikán, ami legalább középtávon fenntartható, és nem az állam polgárainak elvett megtakarításai az alapja.
Tudjuk Gyuri, hogy mindenki hülye, csak te vagy okos. Viszont az okosságod által generált gyengülő forint minden hozadékát nekünk kell megfizetni, újra emelkedő hiteltörlesztőktől a rekord magas benzinárig. Esetleg szólhatnál az asszonynak, hátha jobban járunk, ha ezeket a dolgokat is ő intézi helyetted.
2010.12.06. 11:37
Állampapírt a kínai piacról
Címkék: gazdaság fidesz hitelminősítők matolcsy györgy
153 komment · 7 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr322496685
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kiesik az mnyp, összeomlik az állampapír piac?? 2010.12.07. 11:11:53
Magyarázza már el nekem ezt valaki, mert szerintem a világon semmi értelme:
"csak átmeneti fellélegzést jelenthet az államnak a magánnnyugdíj-pénzek "elkobzása". A pénztárak felszámolásával az állampapírpiac vevői oldalának kulcsszereplői tűnnek el,...
Trackback: Az ország mészárosa? 2010.12.07. 10:54:45
meseAtyafiak, vannak hivatások, szakmák, melyek koronként más és más megitélés alá esnek! Napjainkra, látván a húsárak emelkedését, a hentes és mészáros szakma az én szememben nívós pénzkeresetnek minősül! Gondoljuk csak végig, erre mindig van kereslet...
Trackback: Mi a bajuk Matolcsyval? 2010.12.07. 08:50:17
Miért minősített le két fokozattal a Moody's? Mi a baja a Financial Times-nak Matolcsy Györggyel? Miért kritizálják üzleti lapok a magyar gazdaságpolitikát? A Moody’s két fokozattal leminősítette hazánkat, Matolcsy György az utolsó előtti helyr...
Trackback: Dunamenti Kozákok levele 2010.12.07. 07:03:41
"...a kormánynál Pepita Ofélia áll, és gitározik..."A Dunamenti Kozákok levele a Standard&Poor's, Moody's és a Fitch hitelminősítő cégeknek!Mi, a Dunamenti Kozák Szics kozákjai ezt üzenjük legfelsőbb valagunkból lefingva hozzátok!A london...
Trackback: IMF: gyógyszer vagy félrekezelés? 2010.12.06. 23:37:24
Az IMF, azaz a Nemzetközi Valutaalap 1945 óta a nemzetközi monetáris rendszer központi szerve. 187 állam a tagja, amelyek meghatározott kvóta (gazdasági súlyuk) alapján járulnak hozzá az alaphoz, és ez alapján kölcsönöket vehetnek fel adósságaik törles...
Trackback: Kompetens-e Moody's? 2010.12.06. 23:31:02
A választ aligha bízhatnánk hitelesebb személyre, mint magára a CEO-ra:The chief executive of Moody's Corp. says his company's inaccurate ratings of mortgage-related investments were "deeply disappointing" but investors shouldn't rely on ra...
Trackback: Az A8-megmaradás törvénye 2010.12.06. 17:02:11
A Költségvetési Tanácstól elvett pénzeken összekaptak a romaszervezetek (Index.hu)." (...) A romatámogatásokat felügyelő miniszteri biztos, a Lungo Drom-elnök Farkas Flórián berágott a MACIKÁ-s, szintén fideszes Varga József képviselőre, és magána...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
@Valahol Máshol: a gasoline az a 'benya', a diesel (oil, fuel) a gázolaj.
amúgy minden kijelentést negálni kell, és tudod mit akarnak valójában mondani
amúgy minden kijelentést negálni kell, és tudod mit akarnak valójában mondani
Én még mindég a Zembereken csodálkozom. Ebben az országban mindenki agymosott fideszrajongó.:-(
Szépen, szó nélkül benyelik a rekord üzemanyag árakat is. Pedig az alábbiakra én határozottan emlékszem:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=130437
Szépen, szó nélkül benyelik a rekord üzemanyag árakat is. Pedig az alábbiakra én határozottan emlékszem:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=130437
@midnight coder: Aha.Mndenki tudta, hogy nincs mozgástér.Ezért nem is kellett volna adót csökkenteni, föleg ott nem ahol a legmagasabb a bevétel.Én is jól jártam a csökkentéssel.Papiron.A boltokban és a bankban bőven visszafizetem.Hozzá teszem 4 év múlva pápá FIDESZ és megint elkezdenek egy másik verziót.Soha nincs vége ennek a körforgásnak.
@Prof. William: A helyzet az, hogy pl az mno.hu-n nem lehet semmihez hozzászólni. Az origo rendkívül kimért, nem is értem ott mi a napi politika, de azért ott is osztják a kormányt rendesen. Az index-et meg bezárják tavasszal, mert ugye olyan sok büntit nem lehet majd kifizetni, amit kap. Addig meg bírd ki valahogy!
Én sajnos nem tehetem meg, hohgy minimálbéres legyek, mert államiban dolgozom. De innentől mindenkinek azt javaslom. Ami pénz van, azt ki innen!
Nagyon hamar csőd lesz itt, ez nem kérdés. Jövőre 1500 mrd fog hiányozni a magyar állampapírpiacról, és annyira a kínaiak sem hülyék (sőt), hogy bóvli papírokat vegyenek. És akkor még a tőzsde zuhanását nem is említettük: az mnyp-ak ott is érdekeltek - voltak...
Az a vicces, hogy ha le is csökkentik az hiányt 1500 mrddal (és nem basszák el a folyó kiadásokra a manyuppénzt, ahogy kinéz jelenleg), a kamatok miatt lehet, még több lesz a "részlet" havonta. Szopóág ez.
Nagyon hamar csőd lesz itt, ez nem kérdés. Jövőre 1500 mrd fog hiányozni a magyar állampapírpiacról, és annyira a kínaiak sem hülyék (sőt), hogy bóvli papírokat vegyenek. És akkor még a tőzsde zuhanását nem is említettük: az mnyp-ak ott is érdekeltek - voltak...
Az a vicces, hogy ha le is csökkentik az hiányt 1500 mrddal (és nem basszák el a folyó kiadásokra a manyuppénzt, ahogy kinéz jelenleg), a kamatok miatt lehet, még több lesz a "részlet" havonta. Szopóág ez.
Most olvastam valakol, hogy az érettségije legyen valakinek 60 óra társadalmi munkát kéne végezni (akarom mondani igazolás kéne róla, nagy különbség!).
Javaslom politikus, képviselő, miniszter, miniszterelnök, köztársaság elnök csak igazolt, 10 éves, nem politikai pályán eltöltött munkaviszony után lehessen valaki. +igazolja az illető, hogy 4 év után is el fogja tudni tartani magát. ;)
Ja és ez természetesen visszamenőleg is érvényes lenne.
Javaslom politikus, képviselő, miniszter, miniszterelnök, köztársaság elnök csak igazolt, 10 éves, nem politikai pályán eltöltött munkaviszony után lehessen valaki. +igazolja az illető, hogy 4 év után is el fogja tudni tartani magát. ;)
Ja és ez természetesen visszamenőleg is érvényes lenne.
@kovi1970: Bassz... XD
"Most olvastam valakol, hogy az érettségije legyen valakinek 60 óra társadalmi munkát kéne végezni (akarom mondani igazolás kéne róla, nagy különbség!)."
HELYESEN:
Most olvastam valahol, hogy az érettségi feltételeként 60 óra társadalmi munkát írnának elő.
"Most olvastam valakol, hogy az érettségije legyen valakinek 60 óra társadalmi munkát kéne végezni (akarom mondani igazolás kéne róla, nagy különbség!)."
HELYESEN:
Most olvastam valahol, hogy az érettségi feltételeként 60 óra társadalmi munkát írnának elő.
Nem szavazta meg a simlis, álszent Fidesz Szögi Lajos családjának kártérítését!
Nyolc honatya kivételével elutasították a Fidesz képviselői azt a törvénymódosítást, ami lehetővé tette volna, hogy az Olaszliszkán meglincselt Szögi Lajos családja megkapja a nekik megítélt 46 millió forint kártérítést.
Nem vette tárgysorozatba a parlament azt a törvényjavaslatot, ami alapján lehetőség nyílt volna, hogy az Olaszliszkán meglincselt Szögi Lajos családja megkaphassa a számukra jogerősen megítélt kártérítést. A bíróság korábban ugyanis 46 millió forintot ítélt meg a családnak, de – miként ezt lapunk is megírta – a tettesek családjának gyakorlatilag nincs vagyona, így semmi esély nincs arra, hogy ezt a pénzt valaha is behajtsák rajtuk.
A parlament azonban 117 igen és 215 nem szavazattal nem vette tárgysorozatba a javaslatot. Az MSZP, a Jobbik és az LMP jelen lévő képviselői támogatták az előterjesztést, de nyolc JÓÉRZÉSŰ Fideszes képviselő is megszavazta, nevezetesen Bácskai János, Braun Márton, Gulyás Gergely, Gyimesi Endre, Herman István Ervin, Horváth László, Manninger Jenő és Szabó Tamás, valamint a KDNP-ből Pálffy István.
További 11 Fideszes tartózkodott.
A nem-el szavazók között csak Fideszes és KDNP-s képviselők voltak!!!!
Ilyen ez a banda, "szép volt fiúk!" A jó édes anyátok!
Nyolc honatya kivételével elutasították a Fidesz képviselői azt a törvénymódosítást, ami lehetővé tette volna, hogy az Olaszliszkán meglincselt Szögi Lajos családja megkapja a nekik megítélt 46 millió forint kártérítést.
Nem vette tárgysorozatba a parlament azt a törvényjavaslatot, ami alapján lehetőség nyílt volna, hogy az Olaszliszkán meglincselt Szögi Lajos családja megkaphassa a számukra jogerősen megítélt kártérítést. A bíróság korábban ugyanis 46 millió forintot ítélt meg a családnak, de – miként ezt lapunk is megírta – a tettesek családjának gyakorlatilag nincs vagyona, így semmi esély nincs arra, hogy ezt a pénzt valaha is behajtsák rajtuk.
A parlament azonban 117 igen és 215 nem szavazattal nem vette tárgysorozatba a javaslatot. Az MSZP, a Jobbik és az LMP jelen lévő képviselői támogatták az előterjesztést, de nyolc JÓÉRZÉSŰ Fideszes képviselő is megszavazta, nevezetesen Bácskai János, Braun Márton, Gulyás Gergely, Gyimesi Endre, Herman István Ervin, Horváth László, Manninger Jenő és Szabó Tamás, valamint a KDNP-ből Pálffy István.
További 11 Fideszes tartózkodott.
A nem-el szavazók között csak Fideszes és KDNP-s képviselők voltak!!!!
Ilyen ez a banda, "szép volt fiúk!" A jó édes anyátok!
@midnight coder: ez a 8 év hülyeség már uncsi. Tessék most már megmondani, mitől lesz a következő 8 jobb. Attól, hogy a köcsög hitelminősítők nem tartanak minket befektetésre méltónak, na, attól nem. Bármennyire is köcsögök szerinted. Ez nem ilyen, hogy lekommunistázom/lezsidózóm a másikat, és akkor majd megoldódik. Ezek ilyen racionális pénzemberek, csak a zsebüket szeretik.
Elmondhatod, hogy a köcsög-zsidó-kommunista-hagyóbérenc gravitációtól estél pofára a házad előtt télen, de talán le kellett volna sózni a járdát. Ez van, ezen nem segít, ha én mondjuk zsidó vagyok: attól még, sajnos, igazam van.
Elmondhatod, hogy a köcsög-zsidó-kommunista-hagyóbérenc gravitációtól estél pofára a házad előtt télen, de talán le kellett volna sózni a járdát. Ez van, ezen nem segít, ha én mondjuk zsidó vagyok: attól még, sajnos, igazam van.
@Humperdickk: A pénzt már elég régen kiviszik innen. A multikkal az élen.
A kínaiakról meg annyit, hogy még egy kínai boltban se kaptam nyugtát.
Szerintem nincs még egy ilyen ország ahol ennyire hülyék irányítanák a gazdaságot. Agyonadóztatják azt aki van olyan hülye, hogy befizeti vagy nincs más választása. Miközben SEMMIT nem tesznek az adók behajtása érdekében.
Persze qrva okosnak gondolják magukat, mert választott vezetőink aprópénzért kiárusítják az országot. Csak éppen emígy a saját gyerekeik jövőjét is eladják. De mi is bűnösek vagyunk, mert hagyjuk.
Igen ez egy következmények és JÖVŐ NÉLKÜLI ország... :(
A kínaiakról meg annyit, hogy még egy kínai boltban se kaptam nyugtát.
Szerintem nincs még egy ilyen ország ahol ennyire hülyék irányítanák a gazdaságot. Agyonadóztatják azt aki van olyan hülye, hogy befizeti vagy nincs más választása. Miközben SEMMIT nem tesznek az adók behajtása érdekében.
Persze qrva okosnak gondolják magukat, mert választott vezetőink aprópénzért kiárusítják az országot. Csak éppen emígy a saját gyerekeik jövőjét is eladják. De mi is bűnösek vagyunk, mert hagyjuk.
Igen ez egy következmények és JÖVŐ NÉLKÜLI ország... :(
@röhögő: bár engem is szarul érint a CHF szárnyalása, a voodoo-gazdaságpolitikában én sem hiszek, ez így mégis csúsztatás, mert a CHF közben az EUR-hoz képest is erősödött. Az persze megint egy másik kérdés, hogy amióta a nemzeti ügyek kormánya a devizahitelesek megmentésén fáradozik, magasabbak a törlesztőrészletek is, mint az előző kormány idejének a túlnyomó részében. Lehet, hogy ez is egy olyan paradoxon, mint az, hogy abból látszik, hogy jó irányba megy a gazdaság, hogy nemzeti ügyek kormányán kívül mindenki elhibázottnak tartja.
@Orbán már mindenki tüntet, szorul a hurok törpe!: Te melyik hoax csatornát olvasod? vagy link is van esetleg a szavazásra, vagy a hozzá tartozó irományra?
@hááááát:
Pontosan.
Azoknak van értékelhető MNYP tőkéjük, akiknek van bevallott jövedelmük, ami után megfizetik az adót és járulékokat, ugyanis az MNYP-be a munkáltató a BEVALLOTT jövedelem alapján utalta a zsét!
Ez a fideszes téeszesítés azoknak tetszik, akik eltartatják magukat az állammal és/vagy adót csalnak, mert nekik aztán nincs vesztenivalójuk a MNYP államosításával.
Pontosan.
Azoknak van értékelhető MNYP tőkéjük, akiknek van bevallott jövedelmük, ami után megfizetik az adót és járulékokat, ugyanis az MNYP-be a munkáltató a BEVALLOTT jövedelem alapján utalta a zsét!
Ez a fideszes téeszesítés azoknak tetszik, akik eltartatják magukat az állammal és/vagy adót csalnak, mert nekik aztán nincs vesztenivalójuk a MNYP államosításával.
@midnight coder: Már megbocsáss, de te hülye-e vagy-e?
A kedves fideszed kormányciklusának lassan 1/4-éhez érkezik. Idáig sajnos nemigazán tudtak mit villantani. Hogy másképp fogalmazzak, amit ígértek abból egy büdös szót sem váltottak be.
Sőt idáig ennyi idő alatt több kárt okoztak az országnak (és persze az állampolgároknak), mint a maszop 4 év alatt. Sajnos ezt kell, hogy írjam.
Csak a legegyszerűbb dolgokat említsem:
- Hol vannak a csontvázak?
- Hol marad a felelősségrevonás?
- Hol az egyszeri, nagyarányú adócsökkentés?
Kijafszomat érdekel már, hogy 8 évig ki volt kormányon. A fidesz 20 év lqrt gazdaságpolitikájának a rendbehozatalára "szerződött". Csak sajnos kispályások ők ehhez. Amit sokan nem hittek el a választások előtt. Most a saját bőrükön tapasztalják meg...
A kedves fideszed kormányciklusának lassan 1/4-éhez érkezik. Idáig sajnos nemigazán tudtak mit villantani. Hogy másképp fogalmazzak, amit ígértek abból egy büdös szót sem váltottak be.
Sőt idáig ennyi idő alatt több kárt okoztak az országnak (és persze az állampolgároknak), mint a maszop 4 év alatt. Sajnos ezt kell, hogy írjam.
Csak a legegyszerűbb dolgokat említsem:
- Hol vannak a csontvázak?
- Hol marad a felelősségrevonás?
- Hol az egyszeri, nagyarányú adócsökkentés?
Kijafszomat érdekel már, hogy 8 évig ki volt kormányon. A fidesz 20 év lqrt gazdaságpolitikájának a rendbehozatalára "szerződött". Csak sajnos kispályások ők ehhez. Amit sokan nem hittek el a választások előtt. Most a saját bőrükön tapasztalják meg...
Azt azért megjegyezném hogy tavasz óta a Cseh korona 15%-kal kerül többe! Csak minket bánt ez a gonosz világ tényleg.
A Kinaiakkal Viktor király meg csúnyán melléfogott ( meg az egész EU ) a telekommunikációs szektort most darálják be! Olyan árakon akarnak dolgoztatni ami az önköltséget sem fedezi. Csak egy egyszerű gyarmat leszünk nekik! Ez a helyes út tényleg. És még büszkék is rá!
De hát a vak fideszeseknek úgysem kehet elmagyarázni semmit. Érvek nincsenek csak a fröcsögés!
A Kinaiakkal Viktor király meg csúnyán melléfogott ( meg az egész EU ) a telekommunikációs szektort most darálják be! Olyan árakon akarnak dolgoztatni ami az önköltséget sem fedezi. Csak egy egyszerű gyarmat leszünk nekik! Ez a helyes út tényleg. És még büszkék is rá!
De hát a vak fideszeseknek úgysem kehet elmagyarázni semmit. Érvek nincsenek csak a fröcsögés!
@Ringlósztár: Ezt már más is leírta, a manyupos vitában tisztán elkülöníthető, hogy ki az akinek nincs megtakarítása, ezért szeretné besöpörtetni a közösbe a másét, és ki az akinek van megtakarítása és azt megvédené.
Persze mint mindig ebben az országban, az ingyenélők fognak nyerni. Mer ez nekik jár és amúgyis állambácsi majd megoldja. A kormány pedig rájátszik erre, hisz belőlük könnyen lehet droidot faragni. Érdekes, hogy a Fidesz azt szeretné, hogy emelkedjenek a bérek, miközben a jelenlegi politikájával épp azt preferálja, hogy legyél bejelentve minimálra és a megmaradó pénzed vidd el innen amint lehet, mert ha rábízod az államra abból maximum debreceni stadion vagy újabb adómentes egyházi lenyúlás lesz (a sor folytatható). Vidd el innen, keress valami külföldi befektetési lehetőséget és takarítsd meg magadnak ott, öngondoskodj!
Persze mint mindig ebben az országban, az ingyenélők fognak nyerni. Mer ez nekik jár és amúgyis állambácsi majd megoldja. A kormány pedig rájátszik erre, hisz belőlük könnyen lehet droidot faragni. Érdekes, hogy a Fidesz azt szeretné, hogy emelkedjenek a bérek, miközben a jelenlegi politikájával épp azt preferálja, hogy legyél bejelentve minimálra és a megmaradó pénzed vidd el innen amint lehet, mert ha rábízod az államra abból maximum debreceni stadion vagy újabb adómentes egyházi lenyúlás lesz (a sor folytatható). Vidd el innen, keress valami külföldi befektetési lehetőséget és takarítsd meg magadnak ott, öngondoskodj!
@kovi1970: Próbálkoznak, de innen nem könnyű nyerni. Az alapvető gond az, hogy Fletóék szinte az összes mozgásteret felzabálták. Ahhoz hogy bármit is rendbe hozzanak kell valami pénz, anélkül csak az IMF által kijelölt kényszerpályán lehet mozogni - az pedig nem vezet sehová. Az első próbálkozásuk az AHT hiányának emelése volt - ez nem jött be. A második amihez nagyobb fájdalom nélkül hozzá tudnak nyúlni az a manyug. Persze ez sok komcsi manyug vezér számára kínos, így aztán itt már elég sok ember meg lett mozgatva bögrefronton, a ballibes droidok meg ma is bármit benyelnek amit a sajtójuk ledönt a torkukon. Így aztán itt nagyobb a felháborodás, de még mindig kisebb mint ha Pl. az IMF-re hallgatva bejön egy nagyobb SZJA emelés, esetleg TB járulék emelés, esetleg némi nyugdíjcsökkentéssel párosítva. Hirtelen mást nem nagyon tudnának lépni, mivel a megduplázott államadósság után a kamatokat fizetni kell, a 3x-os áron épült autópályák árát fizetni kell, nem is szólva a többi dologról. A nyugdíjcsökkentés egyértelmű politikai öngyilkosság lett volna, az adó/járulékemelés pedig még inkább csökkentené az amúgy is a béka feneke alatt lévő versenyképességünket - és amúgy is, ez vezetett a jelenlegi helyzethez, és ezeket inkább drasztikusan csökkenteni kellene.
Szóval, a FIDESZ szvsz még mindig a lehető legjobbat lépi amit ebben a helyzetben lépni lehet. Csak elég sok az ellendrukker.
Szóval, a FIDESZ szvsz még mindig a lehető legjobbat lépi amit ebben a helyzetben lépni lehet. Csak elég sok az ellendrukker.
@Ringlósztár: Oszd meg és uralkodj?
Ja és igen:
HAZUG KORMÁNY UTÁN LETT EGY TOLVAJ KORMÁNYUNK IS.
De ezt kaptuk, mert megérdemeljük...
Ja és igen:
HAZUG KORMÁNY UTÁN LETT EGY TOLVAJ KORMÁNYUNK IS.
De ezt kaptuk, mert megérdemeljük...
@Valahol Máshol: Az a gond hogy _nincs_ megtakarításod. Államadósságod van amit felvettek a nevedben azért hogy a manyugba terelt befizetésed helyett állam bácsi kipótolja a felosztó-kirovót. Ha Bokros elvtársék akkor amikor ezt bevezették mellétették volna az arányos nyugdíjcsökkentést is, akkor ez valóban megtakarítás lett volna. Így viszont valójában azt a pénzt amit oda utaltál még egyszer felvették a nevedben mint államadósságot és átutalták a felosztó-kirovóba.
@midnight coder: Ezek a lehető legjobb lépések tényleg??
Minek kellett 16% szja csinálni, más néven osztogatni? Na és most a stílusról nem is tennék említést: Persze megértem én, az ilyen okosokat mit te meg kell etetni valamivel.
Minek kellett 16% szja csinálni, más néven osztogatni? Na és most a stílusról nem is tennék említést: Persze megértem én, az ilyen okosokat mit te meg kell etetni valamivel.
@midnight coder: "Szóval, a FIDESZ szvsz még mindig a lehető legjobbat lépi amit ebben a helyzetben lépni lehet. Csak elég sok az ellendrukker."
Lópisztojt! ;)
Életképtelen gazdaság nélkül hiába emelnek adót. Ez olyan világos mint az 1*1.
A megoldás a munkára rakódó adók drasztikus csökkentése, és a megmaradt adók behajtása lenne. Emellett persze drasztikusan csökkenteni kéne az állam kiadásait is. Nincs másik út. Nem ezt teszik...
Sajnos nap mint nap ütközök abba, állami alkalmazottak egy csomó plusz munkát okoznak nekem azzal, hogy nem végzik el a munkájukat, nem ismerik a munkájukkal kapcsolatos törvényeket...
Lópisztojt! ;)
Életképtelen gazdaság nélkül hiába emelnek adót. Ez olyan világos mint az 1*1.
A megoldás a munkára rakódó adók drasztikus csökkentése, és a megmaradt adók behajtása lenne. Emellett persze drasztikusan csökkenteni kéne az állam kiadásait is. Nincs másik út. Nem ezt teszik...
Sajnos nap mint nap ütközök abba, állami alkalmazottak egy csomó plusz munkát okoznak nekem azzal, hogy nem végzik el a munkájukat, nem ismerik a munkájukkal kapcsolatos törvényeket...
@midnight coder: Ezt is lehet sokféleképpen nézni... csakhogy: hiányzott kb 200-300 milliárd a jövő évi büdzséből, amit egyébként várhatóan kinőtt volna az ország a gazdasági növekedés hatására ami ha másért nem, a külső kereslet növekedése miatt elindult felfelé.
A belső növekedés nem tud megindulni a magas törlesztők, miatt, és amiatt, hogy az emberek a válságban megijedtek és inkább megtakarítani kezdtek. Erről lehetne vitatkozni hogy jó-e vagy rossz... (ajánlom ennek kapcsán: South Park - 13x3 Margaritaville)
Na ha ezek a folyamatok bekövetkeznek, mert mondjuk észt mintára egy évre elvonják a manyup befizetéseket akkor 2012-ben már lett volna mozgástér az azévi növekedés erejéig. Na ehhez nem kellett volna gazdaságpolitika.
Ehelyett most az van, amit már korábban leírtam, 4-4,5% strukturális hiány, és 2013-ra elfogyó manyup pénzek és egy 8-10%-os gazdasági növekedési kényszer az összeomlás elkerülésére, bizonytalan gazdasági, és instabil jogi környezetben. Na ez az amit egyesek úgy hívnak, hogy dupla vagy semmi, mások öngyilkosságnak, megint mások pedig merész ám de meg nem értett de nagyon nagyon helyes gazdaságpolitikának.
A belső növekedés nem tud megindulni a magas törlesztők, miatt, és amiatt, hogy az emberek a válságban megijedtek és inkább megtakarítani kezdtek. Erről lehetne vitatkozni hogy jó-e vagy rossz... (ajánlom ennek kapcsán: South Park - 13x3 Margaritaville)
Na ha ezek a folyamatok bekövetkeznek, mert mondjuk észt mintára egy évre elvonják a manyup befizetéseket akkor 2012-ben már lett volna mozgástér az azévi növekedés erejéig. Na ehhez nem kellett volna gazdaságpolitika.
Ehelyett most az van, amit már korábban leírtam, 4-4,5% strukturális hiány, és 2013-ra elfogyó manyup pénzek és egy 8-10%-os gazdasági növekedési kényszer az összeomlás elkerülésére, bizonytalan gazdasági, és instabil jogi környezetben. Na ez az amit egyesek úgy hívnak, hogy dupla vagy semmi, mások öngyilkosságnak, megint mások pedig merész ám de meg nem értett de nagyon nagyon helyes gazdaságpolitikának.
@midnight coder: Gondolkozz el hosszú távon meklyik éri meg? A kifosztó-megróvó rendszer 8csökkenő népesség mellett), vagy a megtakarítást felhalmozó rendszer? Aztán ha rájöttél akkor majd értesíts. Mellesleg azzal senki nem példálózik mennyi terhet vesz majd le a manyup a központi költségvetés válláról, ha elkezdődnek a kifizetések onnan is.
@Micocicó: Azért hogy megérje a polgárnak dolgozni. Ma ha 100 forintot megkeresel akkor kb. 30 forintot viszel haza, a többit ilyen vagy olyan adóban elveszi tőled állam bácsi (a munkáltató által fizetett pénzeket is számold nyugodtan oda, elvégre neked a teljes bérköltséget kell a cégnél kitermelni nem csak azt amit a "dolgozó fizet").
>Életképtelen gazdaság nélkül hiába emelnek adót.
Nem emelik, hanem csökkentik. És a gazdaság pont akkor lesz életképes ha kicsik az adók.
>A megoldás a munkára rakódó adók drasztikus
>csökkentése, és a megmaradt adók behajtása
>lenne. Emellett persze drasztikusan
>csökkenteni kéne az állam kiadásait is.
Ahhoz hogy csökkentsd az adót vagy a kiadásokat kellene csökkenteni, vagy az államháztartási hiányt kellene csökkenteni.
A kiadások nagy része nyugdíj, egészségügy, illetve államapparátus. Az elsőt csökkenteni politikai öngyilkosság, a második már most ki van véreztetve - az átszervezés max. a minőséget tudná javítani, de rövid távon a költségek biztosan nem csökkennének. Az államapparátussal kb. ugyanez a helyzet.
A szocik egyik nagy baromsága amit megetettek a néppel az az, hogy létezik egy Nagy Reform ami egy pálcasuhintással lecsökkenti az államapparátus működési költségét. Nos, elárulom: nem. Egy olyan átszervezés ami érdemben hosszú távon csökkentené a költségeket több cikluson átívelő folyamat, és ez alatt csak viszi a pénzt.
Kirúgni ki lehet embereket, de ha a feladat megmarad, akkor nagyjából két eset lehet:
1. Csökken a minőség, növekszik az átfutási idő. Ez esetben az egy kirúgott irodista helyett idővel ha már elvonult a reform szele felvesznek kettőt.
2. Kiszervezik a tevékenységet. Persze ez így csak azt jelenti hogy áttettük a költséget az egyik számláról a másik számlára. De mindkettőt mi fizetjük. És persze ettől finoman szólva nem lesz olcsóbb a dolog...
>Életképtelen gazdaság nélkül hiába emelnek adót.
Nem emelik, hanem csökkentik. És a gazdaság pont akkor lesz életképes ha kicsik az adók.
>A megoldás a munkára rakódó adók drasztikus
>csökkentése, és a megmaradt adók behajtása
>lenne. Emellett persze drasztikusan
>csökkenteni kéne az állam kiadásait is.
Ahhoz hogy csökkentsd az adót vagy a kiadásokat kellene csökkenteni, vagy az államháztartási hiányt kellene csökkenteni.
A kiadások nagy része nyugdíj, egészségügy, illetve államapparátus. Az elsőt csökkenteni politikai öngyilkosság, a második már most ki van véreztetve - az átszervezés max. a minőséget tudná javítani, de rövid távon a költségek biztosan nem csökkennének. Az államapparátussal kb. ugyanez a helyzet.
A szocik egyik nagy baromsága amit megetettek a néppel az az, hogy létezik egy Nagy Reform ami egy pálcasuhintással lecsökkenti az államapparátus működési költségét. Nos, elárulom: nem. Egy olyan átszervezés ami érdemben hosszú távon csökkentené a költségeket több cikluson átívelő folyamat, és ez alatt csak viszi a pénzt.
Kirúgni ki lehet embereket, de ha a feladat megmarad, akkor nagyjából két eset lehet:
1. Csökken a minőség, növekszik az átfutási idő. Ez esetben az egy kirúgott irodista helyett idővel ha már elvonult a reform szele felvesznek kettőt.
2. Kiszervezik a tevékenységet. Persze ez így csak azt jelenti hogy áttettük a költséget az egyik számláról a másik számlára. De mindkettőt mi fizetjük. És persze ettől finoman szólva nem lesz olcsóbb a dolog...
@midnight coder: Oké, de akkor a sok visszamutogatés után azon kéne agyalniuk, vagy akár nekünk is agyalnunk, hogy miként lesz a felosztó-kirovóból öngondoskodó rendszer. Mert ez a jelenlegi csak arra jó, hogy a fazék körül sündörgő politikusok meg a gazdasági nagykutyák szépen megcsinálják a szerencséjüket, pestiesen szólva orbitálisan nagyot lopjanak. Tudom, hogy szerinted minden rossz mögött maszoposok állnak és Viktorkáék még nem loptak meg hazudtak sose, de neked ez a hited, ez a te magánügyed.
Tehát szerintem a költői kérdés, hogy miként lehet felszámolni a húsosfazék rendszert, amiben a munka (és nem a segíly, adómentesség és egyéb kedvezmények) a döntő, a munkáért kapott jövedelmet pedig öngondoskodásra szabadon fordíthatja az ember, nem pedig felosztja-kirójja a rendszer mert a cigánynak, egyháznak, adómentes multiknak, stb. jár valami kis INGYENÉLÉS. Ha ennek nekikezdene a Fidesz a manyupos lopott pénzből akkor talán egy kis hitem visszatérne, hogy talán ők mégsem kúrnak el majd mindent. Drasztikusan lefaragni az állami csöcsön élőket, köztük a fideszes csecsszopókat is, nem csak a másik oldalról, és nincs több ingyenmuri a tisztes adózók pénzéből senkinek. Ha nincs pénzed valamire akkor azt nem veszed meg, azt a szolgáltatást nem veszed igénybe. Az állam tartsa egyben és elfogadható, sőt jó szinvonalon az alapellátást (eü, rendvédelem, polgári védelem, törvényesség, alkotmányos-, sajtó-, vallásgyakorlási szabadság), ha kell nagy és valós reformokkal, de az élet többi területén hagyja érvényesülni az embereket. Aki hülye, ingyenélő, munkakerülő az vesszen, elég volt a csecsenlógásból, aki meg a jég hátán is fenn akar maradni azt meg hagyja. Nem kell segíteni, az túl szép álom lenne, a foglalkoztatásra rakódó terheket csökkenteni; legalább ne csesztesse.
Zanzásítva ennyi lenne a válaszom, most lépek, mert időre vár a fodrász... KövérLacásra nyírassam a hajam??? :-PPPPPPP
Minden jót emberek!
Tehát szerintem a költői kérdés, hogy miként lehet felszámolni a húsosfazék rendszert, amiben a munka (és nem a segíly, adómentesség és egyéb kedvezmények) a döntő, a munkáért kapott jövedelmet pedig öngondoskodásra szabadon fordíthatja az ember, nem pedig felosztja-kirójja a rendszer mert a cigánynak, egyháznak, adómentes multiknak, stb. jár valami kis INGYENÉLÉS. Ha ennek nekikezdene a Fidesz a manyupos lopott pénzből akkor talán egy kis hitem visszatérne, hogy talán ők mégsem kúrnak el majd mindent. Drasztikusan lefaragni az állami csöcsön élőket, köztük a fideszes csecsszopókat is, nem csak a másik oldalról, és nincs több ingyenmuri a tisztes adózók pénzéből senkinek. Ha nincs pénzed valamire akkor azt nem veszed meg, azt a szolgáltatást nem veszed igénybe. Az állam tartsa egyben és elfogadható, sőt jó szinvonalon az alapellátást (eü, rendvédelem, polgári védelem, törvényesség, alkotmányos-, sajtó-, vallásgyakorlási szabadság), ha kell nagy és valós reformokkal, de az élet többi területén hagyja érvényesülni az embereket. Aki hülye, ingyenélő, munkakerülő az vesszen, elég volt a csecsenlógásból, aki meg a jég hátán is fenn akar maradni azt meg hagyja. Nem kell segíteni, az túl szép álom lenne, a foglalkoztatásra rakódó terheket csökkenteni; legalább ne csesztesse.
Zanzásítva ennyi lenne a válaszom, most lépek, mert időre vár a fodrász... KövérLacásra nyírassam a hajam??? :-PPPPPPP
Minden jót emberek!
@midnight coder: Te megvesztél???:) Van megtakarításom, a manyupnak hívják.
És tudod hogy miért hibás az elképzelésed? Azért mert a manyupok kötelezve vannak bizonyos százalékban magyar értékpapírok tartására, és legnagyobbrészt magyar állampapírok tartására. Tehát a manyupba befolyó pénzek kvázi azonnal mennek is állampapírba, azaz a megtakarítást rögtön kölcsön is adjuk magunknak. Tehát tulajdonképpen magunknak tartozunk, és a megtakarításunknak fizetünk hozamot, mindezt úgy hogy törekednünk kellett volna (és ez az elhibázott lépés) arra hogy a megtakarításunk valós legyen, ne ilyen módon kvázi fiktív. Ez már majdnem meg is volt, a rendszer fenntartható lett volna, és a kifizetések megindulásával szép lassan valós megtakarításba fordul. Na ezt most baszhatjuk. Kaptunk cserébe nominális értéken azonnali nagyarányú átlagosan 0.5% mértékű adócsökkentést. he he he dejó
És tudod hogy miért hibás az elképzelésed? Azért mert a manyupok kötelezve vannak bizonyos százalékban magyar értékpapírok tartására, és legnagyobbrészt magyar állampapírok tartására. Tehát a manyupba befolyó pénzek kvázi azonnal mennek is állampapírba, azaz a megtakarítást rögtön kölcsön is adjuk magunknak. Tehát tulajdonképpen magunknak tartozunk, és a megtakarításunknak fizetünk hozamot, mindezt úgy hogy törekednünk kellett volna (és ez az elhibázott lépés) arra hogy a megtakarításunk valós legyen, ne ilyen módon kvázi fiktív. Ez már majdnem meg is volt, a rendszer fenntartható lett volna, és a kifizetések megindulásával szép lassan valós megtakarításba fordul. Na ezt most baszhatjuk. Kaptunk cserébe nominális értéken azonnali nagyarányú átlagosan 0.5% mértékű adócsökkentést. he he he dejó
@ZX: Ha valóban megtakarításból menne a dolog akkor semmi gond nem lenne.
De a mai rendszer személyre levetítve úgy néz ki, hogy Gipsz Jakab bemegy a bankba és hitelt vesz fel arra, hogy azt aztán betegye egy másik bankban takarékbetétbe azért hogy aztán 20 év múlva majd ebből egészítse ki a nyugdíját. Te csinálsz ilyet ? Nem ? Miért ? Akkor szerinted állam bácsinak miért éri meg ezt tenni ?
Gondolkozz el ezen, és ha kitaláltad akkor megbeszéljük...
De a mai rendszer személyre levetítve úgy néz ki, hogy Gipsz Jakab bemegy a bankba és hitelt vesz fel arra, hogy azt aztán betegye egy másik bankban takarékbetétbe azért hogy aztán 20 év múlva majd ebből egészítse ki a nyugdíját. Te csinálsz ilyet ? Nem ? Miért ? Akkor szerinted állam bácsinak miért éri meg ezt tenni ?
Gondolkozz el ezen, és ha kitaláltad akkor megbeszéljük...
@pifta: Nem lett volna fenntartható. Mert eközben minden befizetett forint után állam bácsinak legalább egy forintot fel kellett vennie. És ebből a szempontból az hogy a manyug fenntartásara kiadott állampapírok egy részét maguk a manyugok vették meg nem sokat jelent, max. azt hogy stabil vásárlói voltak az állampapíroknak. De állam bácsinak a manyugnak is fizetnie kell a kamatot, és végső soron vissza is kell adnia az állampapír értékét.
Ráadásul ez a játék a mindenkori hitelminősítésünket is rontotta, mivel az államadósság mértékét 10%-kal növelte.
Ráadásul ez a játék a mindenkori hitelminősítésünket is rontotta, mivel az államadósság mértékét 10%-kal növelte.
@midnight coder: Nem, de abban lehet gazdasági racionalitás, hogy felveszek egy hitelt, aminek a kamatait tudom fizetni, aztán beteszem egy hosszútávú befektetésbe, amit nem lehet megszüntetni, mert egyébként képtelen vagyok takarékoskodni, de a hitel havi költségét meg ki tudom fizetni valójában csak megtakarítani nem, mert gyenge vagyok és elköltöm mozira meg étteremre. A befektetésem hosszú távú a hozama mondjuk 8-10%, a hitelem ingatlanalapú kamata mondjuk 8-10% van esély rá hogy a pénzem megőrzi az értékét, és megtakarítássá válik.
@midnight coder: Nem jó a példád. De mindegy, akkor másképp fogalmazok. Hiányzik ugye kb. 900 milliárd (nemrég még csak 600-volt) Ft a nyugdíjakból. Miért kell a manyupból pótolni? Állítólag 1000-1200 milliárd elfolyik korrupcióra (érdekes, ennek a felszámolását is ígérték, de a választások óta csönd van), van legalább 700.000 rokkantnyugdíjasunk, ezen legalább 250 milliárdot spórolhatnánk, vannak még ugye 40 éves rendőrink akik többet keresnek nyugdíjasként mint a 20 év aktatologatásuk alatt, és vannak még akik mercédesszel mennek a segélyért. Na, vajon honnan lehetne pénzt összeszedni a hiányzó állítólagos 900 milliárdra?
@midnight coder: Te ha nincs munkahely, nincs megfelelő szaktudás, akkor ki fog itt dolgozni?
A multikat lehet nem szeretni ( én sem vagyok kibékülve velük) de ebben a helyzetben amikor senki nem költ semmire belerugni azokba jó nagyot, akik esetleg valamit segíthetnének nem hiszem hogy jó ötlet!
És a legnagyobb baj az átgondolatlanság. Ebben a k. országban még senki nem ült le senkivel, és nem beszélték meg a következő 10-15 évet!
És most Viktor király azoknak is befogatja a pofájukat akik talán tudnának neki segíteni ( KT. AB.) De nem majd ő izomból megoldja. Ahányszor elment izmozni valahová mindig pofán baszták. És hiába lenne talán még jó az elképzelése is ha a világ nem arra akar menni!
Szépen kussban meg kéne erösődni aztán lehet kiabálni. De sajnos fordítva ülnek a lovon a fiúk.
A multikat lehet nem szeretni ( én sem vagyok kibékülve velük) de ebben a helyzetben amikor senki nem költ semmire belerugni azokba jó nagyot, akik esetleg valamit segíthetnének nem hiszem hogy jó ötlet!
És a legnagyobb baj az átgondolatlanság. Ebben a k. országban még senki nem ült le senkivel, és nem beszélték meg a következő 10-15 évet!
És most Viktor király azoknak is befogatja a pofájukat akik talán tudnának neki segíteni ( KT. AB.) De nem majd ő izomból megoldja. Ahányszor elment izmozni valahová mindig pofán baszták. És hiába lenne talán még jó az elképzelése is ha a világ nem arra akar menni!
Szépen kussban meg kéne erösődni aztán lehet kiabálni. De sajnos fordítva ülnek a lovon a fiúk.
@midnight coder: nem annyira rontotta mint amennyire használt neki... Ajánlom figyelmedbe Japánt... A-s minősítésű, 170-180% államadóssággal, melynek 60-70% belföldi adósság... nagyon nem mindegy kinek tartozik az állam az államadósságával ilyenkor... ugyanis az emberek nem vonják ki tömegesen a pénzüket a saját államukból a befektetők meg igen...
Amugy Matolcsy miert nem tudja helyen kiiratni a miniszteriuma nevet a level fejlecere amiben a kulfoldi befektetoket probalja angolul megnyugtatni?
"Mi józan és bölcs magyarok" ugye ugye?
továbbra is aztmondom rakétát a barlamentbe valami zsúfolt ülésnapon... aki túléli majd meggondolja legközelebb baszakszik e a hazájával. Amíg nem lesznek megfenyítve úgyis csak brókerkednek a laptopjaikon és ütik verik amit lehet a mi adónkból.
továbbra is aztmondom rakétát a barlamentbe valami zsúfolt ülésnapon... aki túléli majd meggondolja legközelebb baszakszik e a hazájával. Amíg nem lesznek megfenyítve úgyis csak brókerkednek a laptopjaikon és ütik verik amit lehet a mi adónkból.
@dijumvisu:
tenyleg nem veletlen hogy nincsen allami tamogatas a kiegyenesitett kaszakon! :)
tenyleg nem veletlen hogy nincsen allami tamogatas a kiegyenesitett kaszakon! :)
@midnight coder:
Fletoek az orszag angol tudasat is felzabalatak, vagy mi magyaraz van arra, hogy Matolcsy egy tulok?
Matolcsy azert nem lepett ki a manyupbol, mert fletoek puskat nyomtak a kukijahoz?
Fletoek az orszag angol tudasat is felzabalatak, vagy mi magyaraz van arra, hogy Matolcsy egy tulok?
Matolcsy azert nem lepett ki a manyupbol, mert fletoek puskat nyomtak a kukijahoz?
@midnight coder: azért az nagyon pofátlan dolog amiatt basztatni a manyupokat, mert állampípírban tartják a pénzük, ami hitelt jelent az államnak. Egyrészt erre kötelezve vannak, törvénnyel, másrészt kijafaszom kérte a sok hülye kormányokat, hogy vegyenek fel hitelt 13 havi nyugdíjra, kurvadrága autópályára, országimázsközpontra, gazdagoknak lakáshitel-kamattámogatásra? Nem beszélve a békávéról, mávról, eüről, gázártámogatásról... Ugyan, papa, normális ember, ha nincs pénze, nem költ annyit hülyeségre, de mondjuk elvégez még egy tanfolyamot, hogy másodállásban mehessen, mittom, cmc-marózni...
Gondolkodj picit: hidd először fura lesz, de majd belejössz!
Gondolkodj picit: hidd először fura lesz, de majd belejössz!
@ZX: Azt nem mondtam hogy a manyug az egyetlen fasság amit állam bácsi elkövet, de viszonylag gyorsan és fájdalommentesen innen lehet pénzt kivonni. A példám meg attól függetlenül jó hogy _ezen kívül_ még máshol is lyukas a hajó.
@midnight coder: na erről beszélek, hogy ellopni gyorsan és könnyen lehet, míg a többiért esetleg dolgozni és gondolkodni kellene. Már értem.
Gyurika, így magyaráztad az egyes bizonyítványt otthon is?
Csak a tanár véleménye szerint buktál meg...
Lehet szeretni avagy nem szeretni az ilyen minősítő cégeket. Én sem tartom sokra, azt aki nem látta előre a nemzetközi bajt.
De attól Gyurika, a befektetők rá hallgatnak és nem rád a nevenics kategóriába tartozó politikai hátszéllel dolgozó pénzügyes(kedő)re...
Ez van, nem becsüld túl a szerepdet.
Te itt ma átmeneti kakas vagy ezen a pannon szemétdombon.
Egy kicsivel odébb már ara sem vagy alkamas, hogy röhögjenek rajtad.
Csak a tanár véleménye szerint buktál meg...
Lehet szeretni avagy nem szeretni az ilyen minősítő cégeket. Én sem tartom sokra, azt aki nem látta előre a nemzetközi bajt.
De attól Gyurika, a befektetők rá hallgatnak és nem rád a nevenics kategóriába tartozó politikai hátszéllel dolgozó pénzügyes(kedő)re...
Ez van, nem becsüld túl a szerepdet.
Te itt ma átmeneti kakas vagy ezen a pannon szemétdombon.
Egy kicsivel odébb már ara sem vagy alkamas, hogy röhögjenek rajtad.
@ZX: Miért lenne az lopás ha visszavesz állam bácsi olyan dolgot ami egyébként igazából soha nem volt a tiéd ? Ha a kezedbe adta volna hogy tedd oda ahová akarod akkor már több jogod lenne a hőbörgésre. A nyugdíjad így is megkapod utána.
@KopaszMercis: Mert Fletó egy Shaekespeare... Hallottad már angolul beszélni ?
@Humperdickk:
Nemtom van-e kukija, de ha nincsen az sokat megmagyaraz..
Nemtom van-e kukija, de ha nincsen az sokat megmagyaraz..
Lám-lám Varánusz szerint a magas benzinár is a Matolcsy bűne. Már megint itt tartunk, hogy az ónos esőért is a Fidesz a hibás. Most jöjjek elő a primitív farbával, hogy a 2009 márciusi 317 forintos euróért pedig a Gyurcsány?! Na a ti okos logikátokat tovább görgetve, most 279 az euró, szóval hol vagyunk még a 317-től?? Akkor bezzeg a válság volt a hibás, most pedig Orbán miatt ilyen drág az a fránya benzin is. Szerintetek ezt rajtatok kívül elhiszi valaki??? Hihihi
@midnight coder:
Egy degenralt.. o is meg a matolcsy is, csak fleto kezebe nincsen sem kormanybot, sem orban viktor fasza...
Egy degenralt.. o is meg a matolcsy is, csak fleto kezebe nincsen sem kormanybot, sem orban viktor fasza...
@midnight coder: Milyen nyugdíjat kapok utána? Azt a 20 Ft alamizsnát amit 30 év múlva fizet az állam te nyugdíjnak hívod?
"Miért lenne az lopás ha visszavesz állam bácsi olyan dolgot ami egyébként igazából soha nem volt a tiéd?"
De sajnos az enyém. Ugyanis ezt beszedi a jövőbeli visszafizetésért. Akkor mondja azt, hogy nem kell befizetni, de később nyugdíjat sem kapsz, az tiszta sor, így be tudod fektetni.
"Miért lenne az lopás ha visszavesz állam bácsi olyan dolgot ami egyébként igazából soha nem volt a tiéd?"
De sajnos az enyém. Ugyanis ezt beszedi a jövőbeli visszafizetésért. Akkor mondja azt, hogy nem kell befizetni, de később nyugdíjat sem kapsz, az tiszta sor, így be tudod fektetni.
@Igazi: A magas benzin ár a gyenge Forint miatt van, ami ennek a balfasz kormánynak a műve (meg az előzőé).
2009-ben 220 volt A frank, amióta a Fidesz hatalmon van, már 2x is elérte a 230-at. Az, hogy a juró most csak 279 azt a görög és ír válságnak köszönhetjük, nem a Fidesznek.
2009-ben 220 volt A frank, amióta a Fidesz hatalmon van, már 2x is elérte a 230-at. Az, hogy a juró most csak 279 azt a görög és ír válságnak köszönhetjük, nem a Fidesznek.
@midnight coder: ">A megoldás a munkára rakódó adók drasztikus
>csökkentése, és a megmaradt adók behajtása
>lenne. Emellett persze drasztikusan
>csökkenteni kéne az állam kiadásait is.
Ahhoz hogy csökkentsd az adót vagy a kiadásokat kellene csökkenteni, vagy az államháztartási hiányt kellene csökkenteni.
"
Sok csökött politikus is így gondolkodik. De sajnos csak kivonni meg összeadni tudnak.
Addig már nem jutnak el sajnos, hogy adó csak abból van ha a gazdaság működik és a gazdaság szereplői be is fizetik azt.
Szóval ez nem ilyen egyszerű barátom, hogy itt csökkentek meg ott csökkentek akkor az eredmény is állandó marad...
>csökkentése, és a megmaradt adók behajtása
>lenne. Emellett persze drasztikusan
>csökkenteni kéne az állam kiadásait is.
Ahhoz hogy csökkentsd az adót vagy a kiadásokat kellene csökkenteni, vagy az államháztartási hiányt kellene csökkenteni.
"
Sok csökött politikus is így gondolkodik. De sajnos csak kivonni meg összeadni tudnak.
Addig már nem jutnak el sajnos, hogy adó csak abból van ha a gazdaság működik és a gazdaság szereplői be is fizetik azt.
Szóval ez nem ilyen egyszerű barátom, hogy itt csökkentek meg ott csökkentek akkor az eredmény is állandó marad...
Nem az van hogy matolcsi is megaszondotta hogy az magantulajdon ezert van valasztas? vagy ideadod, vagy elvesszuk?
@midnight coder: "A szocik egyik nagy baromsága amit megetettek a néppel az az, hogy létezik egy Nagy Reform ami egy pálcasuhintással lecsökkenti az államapparátus működési költségét. Nos, elárulom: nem. Egy olyan átszervezés ami érdemben hosszú távon csökkentené a költségeket több cikluson átívelő folyamat, és ez alatt csak viszi a pénzt.
Kirúgni ki lehet embereket, de ha a feladat megmarad, akkor nagyjából két eset lehet:
1. Csökken a minőség, növekszik az átfutási idő. Ez esetben az egy kirúgott irodista helyett idővel ha már elvonult a reform szele felvesznek kettőt.
2. Kiszervezik a tevékenységet. Persze ez így csak azt jelenti hogy áttettük a költséget az egyik számláról a másik számlára. De mindkettőt mi fizetjük. És persze ettől finoman szólva nem lesz olcsóbb a dolog..."
Qrvára nem érdekel a maszop mit mondott. Ne azzal takarózzatok. Most nem a maszop van "hatalmon" hanem a fidesz és idáig csak ártottak a gazdaságnak. Ezek a tények.
Ahogy az sem érdekel hogyan oldják meg az állam működtetését.
A legnagyobb gond, hogy emberek nem végzik el a munkájukat. Azt amiért fizetem őket. Pedig óriási munkanélküliség van, csak találnának olyat aki dolgozik!
Kirúgni ki lehet embereket, de ha a feladat megmarad, akkor nagyjából két eset lehet:
1. Csökken a minőség, növekszik az átfutási idő. Ez esetben az egy kirúgott irodista helyett idővel ha már elvonult a reform szele felvesznek kettőt.
2. Kiszervezik a tevékenységet. Persze ez így csak azt jelenti hogy áttettük a költséget az egyik számláról a másik számlára. De mindkettőt mi fizetjük. És persze ettől finoman szólva nem lesz olcsóbb a dolog..."
Qrvára nem érdekel a maszop mit mondott. Ne azzal takarózzatok. Most nem a maszop van "hatalmon" hanem a fidesz és idáig csak ártottak a gazdaságnak. Ezek a tények.
Ahogy az sem érdekel hogyan oldják meg az állam működtetését.
A legnagyobb gond, hogy emberek nem végzik el a munkájukat. Azt amiért fizetem őket. Pedig óriási munkanélküliség van, csak találnának olyat aki dolgozik!
@midnight coder: de, az az én pénzem. Benne van a törvényben, hogy az én tulajdonom:
"(4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amely az e törvényben foglaltak szerint örökölhető, illetve erre vonatkozóan kedvezményezett jelölhető." (5. §)
Attól, hogy minden blogon elmondjátok, hogy nem, még nem lesz igaz. Akkor sem, ha a kormány ehelyett egy másik szöveget ír. Az akkor is lopás, ill. államosítás.
"(4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amely az e törvényben foglaltak szerint örökölhető, illetve erre vonatkozóan kedvezményezett jelölhető." (5. §)
Attól, hogy minden blogon elmondjátok, hogy nem, még nem lesz igaz. Akkor sem, ha a kormány ehelyett egy másik szöveget ír. Az akkor is lopás, ill. államosítás.
@midnight coder: De sajnos az enyém... Erre a magyar jogrendben megtalálod a bizonyítékot. 1997. évi LXXXII tv. 4.§ 2.bek. c, d, e pont, valamint 5.§ 4.bek.
Ott szépen le van írva, a manyup pénzem bizony az enyém. Persze Ezt a törvényt sem tart semeddig megváltoztatni, csak eddig nem tették meg. ;) Mennyivel jobb az hogy még csak nem is az enyém, és még csak azt sem dönthetem el hogy milyen kockázattal fektessék be nekem, mert egyszerűen elköltik másra, én meg várhatom, hogy vajon majd állam bácsi tud-e nekem nyugdíjat adni, vagy esetleg mégsem?
Ott szépen le van írva, a manyup pénzem bizony az enyém. Persze Ezt a törvényt sem tart semeddig megváltoztatni, csak eddig nem tették meg. ;) Mennyivel jobb az hogy még csak nem is az enyém, és még csak azt sem dönthetem el hogy milyen kockázattal fektessék be nekem, mert egyszerűen elköltik másra, én meg várhatom, hogy vajon majd állam bácsi tud-e nekem nyugdíjat adni, vagy esetleg mégsem?
@röhögő: "Egy másik blogban tették fel ezt a grafikont"
Aki feltette, annak halvány fogalma sincs erről a "grafikonról". Tedd mellé a következőket: VOLATILITY S&P 500(Chicago Options: ^VIX ), EURCHF.
Majd - kijózanodva a tablettás bortól - próbáld meg mindezt együtt értelmezni!
Mi van a választásokkal?
Muhaha
Aki feltette, annak halvány fogalma sincs erről a "grafikonról". Tedd mellé a következőket: VOLATILITY S&P 500(Chicago Options: ^VIX ), EURCHF.
Majd - kijózanodva a tablettás bortól - próbáld meg mindezt együtt értelmezni!
Mi van a választásokkal?
Muhaha
@pifta: Ez sem garancia. Bárki bármikor hozhat Pl. egy olyan törvényt hogy a manyugban lévő pénzed 100%-ban adózik. És ezt nem csak a FIDESZ tudja megcsinálni hanem bárki más. Ha a pénzed magyar állampapírban van akkor semmivel sincs nagyobb garancia arra hogy kifizetik mint hogy állam bácsi a felosztó-kirovóból nyugdíjat ad. Sőt. De a külföldi papírokban sem vagy nagyobb biztonságban. Ez a mostani válság még csak a szelíd, enyhe kezdete annak ami a következő 20 évben várható.
@Roe: Azt is tedd hozzá, hogy a régió valutái hogyan változtak ebben az időszakban. Ha kijózanodtál a narancsködből ami a szemed előtt lebeg, próbáld meg értelmezni.
@midnight coder: Oh ez érdekel... Mi várható a következő 20 évben? De most komolyan? És mitől lesz jobb nekünk az elkövetkező 20 évben a jelenlegi intézkedések miatt. Tényleg kíváncsi vagyok a víziódra, kérlek mondd el, remélem megértem belőle az álláspontodat.
@ZX: Azt is tedd hozzá, hogy a régió valutáinak mozgása már különvált (ha tudod, mit jelent).
Ha kijózanodtál a vörös ködből ami a szemed előtt lebeg, próbáld meg értelmezni, ezekkel együtt: VOLATILITY S&P 500(Chicago Options: ^VIX ), EURCHF - ami eddig (nyilván véletlenül:)) elmaradt...
Ha kijózanodtál a vörös ködből ami a szemed előtt lebeg, próbáld meg értelmezni, ezekkel együtt: VOLATILITY S&P 500(Chicago Options: ^VIX ), EURCHF - ami eddig (nyilván véletlenül:)) elmaradt...
A legjobban az szokott tetszeni, hogy mindenki ellenünk esküdik össze.
Próbáljuk már megtalálni a helyünket a világban.
Nem vagyunk mi olyan nagy ország, hogy rajtunk múljanak dolgok, csak azért mert mi azt akarjuk hinni, hogy a magyar föld kisugárzása űzte ki innen a törököket, tatárokat , szovjeteket stb.
Valahogy az önértékelésünket kellene helyre rakni egy kicsit.
Nem kell sem kishitűnek lenni, de a ló másik oldalára sem kell átesni, csak meg kell találni hol a helyünk ebben a világban.
Ez sok csalódástól megkímélne mindannyiunkat!
Próbáljuk már megtalálni a helyünket a világban.
Nem vagyunk mi olyan nagy ország, hogy rajtunk múljanak dolgok, csak azért mert mi azt akarjuk hinni, hogy a magyar föld kisugárzása űzte ki innen a törököket, tatárokat , szovjeteket stb.
Valahogy az önértékelésünket kellene helyre rakni egy kicsit.
Nem kell sem kishitűnek lenni, de a ló másik oldalára sem kell átesni, csak meg kell találni hol a helyünk ebben a világban.
Ez sok csalódástól megkímélne mindannyiunkat!
@Roe: Kettévált igen, de ez még nem magyarázat arra, hogy az összes közül miért a magyar valuta gyengül a legnagyobb mértékben? Talán köze van a gazdasági teljesítményüknek hozzá?
Milyen vörös ködről beszélsz? világéletemben utáltam a maszopot,viszont 10 évvel ezelőttig Fideszes voltam. Csak épp már akkor rájöttem, hogy egyforma férgek.
Milyen vörös ködről beszélsz? világéletemben utáltam a maszopot,viszont 10 évvel ezelőttig Fideszes voltam. Csak épp már akkor rájöttem, hogy egyforma férgek.
@ZX: hagyjad: ha az egyik érvüket megcáfolod, gyorsan előkapnak egy másikat, és azon rugóznak tovább. Érdekes: ketten is felhívtuk a figyelmét midnightnak, hogy téved, a törvényben benne van, hogy az mnyp az enyimé. Azóta átállt a "20 éven belül meghal a kapitalizmus" dumára. Hidd el, ha minden érvüket megcáfoljuk, jön a jóisten apokalipszise meg a majanaptár, mindezek mellett meg mi amúgyis szocik vagyunk. (Hogyne, és mint fő balosok védjük a magántőkét? Azt nem a zorbánnak kéne?)
Reménytelen.
Reménytelen.
@ZX: kettévált? valóban? Esetleg többé?
:)))
Azokhoz az országokhoz tessék hasonlítgatni az árfolyamváltozást, amelyekkel a pl. a moody's (és mások) egy kategóriába sorolja Magyarországot, és számolni! A különválás pedig NEM a kormányváltással kezdődött:)))
:)))
Azokhoz az országokhoz tessék hasonlítgatni az árfolyamváltozást, amelyekkel a pl. a moody's (és mások) egy kategóriába sorolja Magyarországot, és számolni! A különválás pedig NEM a kormányváltással kezdődött:)))
@Orbán már mindenki tüntet, szorul a hurok törpe!:
"Nem szavazta meg a simlis, álszent Fidesz Szögi Lajos családjának kártérítését!"
Erre már én is azt mondom, hogy a jó kurva anyjukat.
@midnight coder:
"Ha Bokros elvtársék akkor amikor ezt bevezették mellétették volna az arányos nyugdíjcsökkentést is"
Aha, a már nyugdíjasok pénzének csökkentését? Na de ők már megszolgálták a nyugdíjukat, nem?
Ha te egy ilyen lépést jogosnak tartanál, akkor azt is jogosnak kell tartanod, hogy most elveszik a manyup-megtakarításokat. (Mellesleg nekem ezzel nincs is semmi bajom, csak azzal, hogy vsz. el fogják tapsolni az egészet.) Sőt még jogosabbnak, hiszen akiktől most elveszik a manyup-megtakarításokat, azok még gyűjthetnek maguknak pénzt a nyugdíjig, de a már nyugdíjasnak erre semmi lehetősége, max. ha éhenhal.
"Nem szavazta meg a simlis, álszent Fidesz Szögi Lajos családjának kártérítését!"
Erre már én is azt mondom, hogy a jó kurva anyjukat.
@midnight coder:
"Ha Bokros elvtársék akkor amikor ezt bevezették mellétették volna az arányos nyugdíjcsökkentést is"
Aha, a már nyugdíjasok pénzének csökkentését? Na de ők már megszolgálták a nyugdíjukat, nem?
Ha te egy ilyen lépést jogosnak tartanál, akkor azt is jogosnak kell tartanod, hogy most elveszik a manyup-megtakarításokat. (Mellesleg nekem ezzel nincs is semmi bajom, csak azzal, hogy vsz. el fogják tapsolni az egészet.) Sőt még jogosabbnak, hiszen akiktől most elveszik a manyup-megtakarításokat, azok még gyűjthetnek maguknak pénzt a nyugdíjig, de a már nyugdíjasnak erre semmi lehetősége, max. ha éhenhal.
@Roe: Egyre szarabb logikával érvelsz. A rendszerváltáskor gazdaságilag megelőztük a többi kelet-európai országot. Ma meg már egy besorolás alá sem esünk. Lengyelország besorolása A2. Csehország és Szlovákia besorolása stabilról negatívra módosult, de messze felettünk állnak. A különválás nem a kormányváltással kezdődött, de azóta folyamatosan mélyül.
Micsoda világ ... micsoda világ...
Amikor az MSZP volt kormányon az MSZP oldalán kardoskodók dobáltak mindenfélét a FIDESZ oldalán állókra... hogy bezzeg az Orbán...
a FIDESZ támogatói a következőt mondták : "NEM Orbán van hatalmon, MSZP kormány van... Ő róluk beszéljünk!"...
és persze sorban jöttek a "Gyurcsány miatt magas a törlesztő, magas az árfolyam, drága a benzin"... még talán Fideszes propaganda volt, hogy "a kormány versenyt indított az EURO és a BENZIN között hogy melyik éri el előbb a 300 forintot"...
aztán áprilisban az MSZP oda került ahová a választók szerint való, Gyurcsány néhány pofonnal gazdagodott... és a FIDESZ beült a kormánypárti székekbe...
és akkor nézzük mi változott?
A FIDESZ táborban : "Az MSZP és GYURCSÁNY tehet mindenről... ők döntötték be az országot..."
Mszp odalán kardoskodók : NEM az MSZP van hatalmon, Nem Gyurcsány a kormányfő... hanem a FIDESZ... róluk beszéljünk."
Most hallgatjuk hogy "orbán miatt magas a törlesztő, az árfolyam, drága a benzin"...
Változások amúgy tehát nincsenek, még mindig a másikra mutogatás van...
a retorika persze változott
akkor "reform" volt... éjjel nappal... programok sorozata...
ma "forradalom" van... fülkében meg mindenhol máshol... "akció tervek"...
Mindkét kormányfőt helyre tették már külföldön, Ferencet amikor "K Európai mentőcsomagot" kért... Viktort amikor "államcsődről" regélt...
Az átlag ember pedig csak pislog amikor a fizetése éppen csak beesik, és már megy is tovább... pislog, amikor azt látja hogy sorozatban zárnak be vállalkozások (évek óta), és kerülnek emberek utcára... pislog amikor azt hallja hogy éppen "dübörög" vagy hogy "jó irányba megy" a gazdaság... de a hóvégi számok egész más eredményt mutatnak... pislog, amikor egyes emberek százmilliókat vesznek ki olyan cégekből amelyek csődben vannak, milliárdokkal lehet csak életbentartani... hogy sztrájkolnak a mávnál, a bkvnál... az átlagnál jobb fizetés mellett, de eszméletlen szolgáltatási "színvonalat" nyújtva...
pislog amikor a gazdasági mélyrepülés során olyan égető problémák szántják fel a parlamentet mint mondjuk egy üres népszava előlap... vagy a GY.F - O.V. semmitmondó vitája...
az emberek pedig forradalmi vagy épp ellenforadalmi hevületükben vörös-zöld-árpádsávos-narancs színű zászlókat lengetnek és lelkesen rázzák az öklüket a többiek felé...
nem lehetne végre, hogy összefognak és végre dolgoznak is és az ország érdekeit szem előtt tartva megpróbálnak értelmes módon kievickélni a jelenlegi trutyiból?
és hogy az emberek nem egymás torkát rágják át, pusztán azért mert szegfű helyett narancsban, vagy épp fordítva... narancs helyett szegfűben látják a világot? attól még mindannyiunknak pont olyan drága a benzin, a chf, a kenyér, a tej... a gáz, a villany, a víz...
nem értem...
Amikor az MSZP volt kormányon az MSZP oldalán kardoskodók dobáltak mindenfélét a FIDESZ oldalán állókra... hogy bezzeg az Orbán...
a FIDESZ támogatói a következőt mondták : "NEM Orbán van hatalmon, MSZP kormány van... Ő róluk beszéljünk!"...
és persze sorban jöttek a "Gyurcsány miatt magas a törlesztő, magas az árfolyam, drága a benzin"... még talán Fideszes propaganda volt, hogy "a kormány versenyt indított az EURO és a BENZIN között hogy melyik éri el előbb a 300 forintot"...
aztán áprilisban az MSZP oda került ahová a választók szerint való, Gyurcsány néhány pofonnal gazdagodott... és a FIDESZ beült a kormánypárti székekbe...
és akkor nézzük mi változott?
A FIDESZ táborban : "Az MSZP és GYURCSÁNY tehet mindenről... ők döntötték be az országot..."
Mszp odalán kardoskodók : NEM az MSZP van hatalmon, Nem Gyurcsány a kormányfő... hanem a FIDESZ... róluk beszéljünk."
Most hallgatjuk hogy "orbán miatt magas a törlesztő, az árfolyam, drága a benzin"...
Változások amúgy tehát nincsenek, még mindig a másikra mutogatás van...
a retorika persze változott
akkor "reform" volt... éjjel nappal... programok sorozata...
ma "forradalom" van... fülkében meg mindenhol máshol... "akció tervek"...
Mindkét kormányfőt helyre tették már külföldön, Ferencet amikor "K Európai mentőcsomagot" kért... Viktort amikor "államcsődről" regélt...
Az átlag ember pedig csak pislog amikor a fizetése éppen csak beesik, és már megy is tovább... pislog, amikor azt látja hogy sorozatban zárnak be vállalkozások (évek óta), és kerülnek emberek utcára... pislog amikor azt hallja hogy éppen "dübörög" vagy hogy "jó irányba megy" a gazdaság... de a hóvégi számok egész más eredményt mutatnak... pislog, amikor egyes emberek százmilliókat vesznek ki olyan cégekből amelyek csődben vannak, milliárdokkal lehet csak életbentartani... hogy sztrájkolnak a mávnál, a bkvnál... az átlagnál jobb fizetés mellett, de eszméletlen szolgáltatási "színvonalat" nyújtva...
pislog amikor a gazdasági mélyrepülés során olyan égető problémák szántják fel a parlamentet mint mondjuk egy üres népszava előlap... vagy a GY.F - O.V. semmitmondó vitája...
az emberek pedig forradalmi vagy épp ellenforadalmi hevületükben vörös-zöld-árpádsávos-narancs színű zászlókat lengetnek és lelkesen rázzák az öklüket a többiek felé...
nem lehetne végre, hogy összefognak és végre dolgoznak is és az ország érdekeit szem előtt tartva megpróbálnak értelmes módon kievickélni a jelenlegi trutyiból?
és hogy az emberek nem egymás torkát rágják át, pusztán azért mert szegfű helyett narancsban, vagy épp fordítva... narancs helyett szegfűben látják a világot? attól még mindannyiunknak pont olyan drága a benzin, a chf, a kenyér, a tej... a gáz, a villany, a víz...
nem értem...
@midnight coder:
"Szóval, a FIDESZ szvsz még mindig a lehető legjobbat lépi amit ebben a helyzetben lépni lehet"
Valahogy azt sem nagyon veszem be, hogy épp most kellett a kevesebbet keresők és leginkább az államháztartás terhére kurva sok pénzt áldozni a jobban keresők adócsökkentésére. Ebből sem lesz komoly keresletnövekedés (és ezzel gazdasági élénkülés), mert akinek esze van, az a megtakarítását külföldre viszi vagy ingatlanba fekteti.
"Szóval, a FIDESZ szvsz még mindig a lehető legjobbat lépi amit ebben a helyzetben lépni lehet"
Valahogy azt sem nagyon veszem be, hogy épp most kellett a kevesebbet keresők és leginkább az államháztartás terhére kurva sok pénzt áldozni a jobban keresők adócsökkentésére. Ebből sem lesz komoly keresletnövekedés (és ezzel gazdasági élénkülés), mert akinek esze van, az a megtakarítását külföldre viszi vagy ingatlanba fekteti.
@ZX: a szar az, amit itt érvként próbálsz bemutani:)) Nyilvánvaló, hogy fogalmad sincs a kérdésről, ehelyett bértollnokok "érveit" mantrázod. Az árfolyamok korábbi együttmozgásáról, ill. szétválásáról volt szó: NEM a makromutatókról. A "rendszerváltozásra" való hivatkozás a bődületes tájékozatlanság bizonyítéka. Van fogalmad arról, azóta hogyan változott az árfolyamrendszer?
:))))
"Ma meg már egy besorolás alá sem esünk."
Mivel?
Totális baromság. Előbb tájékozódni kellene!
:))))
pl. portfolio.hu/en/cikkek.tdp?k=2&i=21359
:))))
"Ma meg már egy besorolás alá sem esünk."
Mivel?
Totális baromság. Előbb tájékozódni kellene!
:))))
pl. portfolio.hu/en/cikkek.tdp?k=2&i=21359
Kósa: "Egyrészt a hiányzó 500 milliárd forintos költségvetési rést nem az emberek sanyargatásával próbálták betömni, hanem a különadók rendszerével."
Telekom adó 61 mrd, ker. adó 30 mrd. bankadó 200 mrd. Akkor a maradék hiány 200 mrd. Tegnap még 900 mrd volt a rés. Ezek azt sem tudják melyik nap mit hazudtak.
Telekom adó 61 mrd, ker. adó 30 mrd. bankadó 200 mrd. Akkor a maradék hiány 200 mrd. Tegnap még 900 mrd volt a rés. Ezek azt sem tudják melyik nap mit hazudtak.
@ZX: Súlyos észérv!
A tények makacs dolgok. :P
Itt az alkalom, villants föl valamit rendkívüli szaktudásodból!
Muhaha
Pl. portfolio.hu/en/cikkek.tdp?k=2&i=21359
Pl. CHFRON és CHFHUF keresztek változása április végétől (%), kiegészítve a CDS-árazás elemzésével.
A tények makacs dolgok. :P
Itt az alkalom, villants föl valamit rendkívüli szaktudásodból!
Muhaha
Pl. portfolio.hu/en/cikkek.tdp?k=2&i=21359
Pl. CHFRON és CHFHUF keresztek változása április végétől (%), kiegészítve a CDS-árazás elemzésével.
@Roe: "A tények makacs dolgok."
Azok bizony, és tény, hogy ilyen szarul még az mszp alatt sem álltunk. Persze lehet az mszp-re mutogatni, csak nincs értelme, mert az elmúlt 8 hónapban bőven lett volna eszköz és lehetőség kormány kezében, amivel élni kellett volna és nem visszaélni.
De én lassan már azzal is megelégednék, hogy ha végre nem baromságokat beszélnének, nem néznének hülyének, és 2 egymást követő napon ugyanazt hazudnák.
Azok bizony, és tény, hogy ilyen szarul még az mszp alatt sem álltunk. Persze lehet az mszp-re mutogatni, csak nincs értelme, mert az elmúlt 8 hónapban bőven lett volna eszköz és lehetőség kormány kezében, amivel élni kellett volna és nem visszaélni.
De én lassan már azzal is megelégednék, hogy ha végre nem baromságokat beszélnének, nem néznének hülyének, és 2 egymást követő napon ugyanazt hazudnák.
@ZX: "Persze lehet az mszp-re mutogatni"
???
Ezt hol olvastad?
Akkor érdemes egy hozzászólásra reagálni, ha érted is azt, ami le van írva benne. Ha nem, az sem baj: tovább lehet lépni.
Így kezdődött: VOLATILITY S&P 500(Chicago Options: ^VIX ), EURCHF.
Hogy jön ide az mszp???
Megalapozott SZAKMAI érveket és tényeket, ha lehet. Baromságok és mellébeszélés helyett!
Kit érdekel az mszp?
:))))))
???
Ezt hol olvastad?
Akkor érdemes egy hozzászólásra reagálni, ha érted is azt, ami le van írva benne. Ha nem, az sem baj: tovább lehet lépni.
Így kezdődött: VOLATILITY S&P 500(Chicago Options: ^VIX ), EURCHF.
Hogy jön ide az mszp???
Megalapozott SZAKMAI érveket és tényeket, ha lehet. Baromságok és mellébeszélés helyett!
Kit érdekel az mszp?
:))))))
@ZX: "ilyen szarul még az mszp alatt sem álltunk"
Nézzük a TÉNYEKET. TÉNY, hogy ez nem igaz: EURHUF 316, CDS-felár jóval 600 fölött, kiszáradt állampapírpiac...
Nézzük a TÉNYEKET. TÉNY, hogy ez nem igaz: EURHUF 316, CDS-felár jóval 600 fölött, kiszáradt állampapírpiac...
@Roe: Most mennyi a cds felár? augusztus végén 375 bázispontnál járt.Lesz az még 600 (bár ne lenne).
EURHUF 316 Na igen, cask nézd már meg az EUR/CHF és CHF/HUF keresztárfolyamokat is.
EURHUF 316 Na igen, cask nézd már meg az EUR/CHF és CHF/HUF keresztárfolyamokat is.
@ZX: TÉNYEKRŐl van szó.
A CDS-felár igen távol van a korábbi csúcstól.
Majd akkor kell írni róla, ha újra 600 lesz:))))
Külön posztot érdemel!
:)))
"cask nézd már meg"
És akkor mi van? Volt 316 az EURHUF vagy nem volt? Igen, volt annyi. Mikor?
Pontosan az EURCHF kereszt megtekintését javasoltam fentebb (persze a változást értelmezni is tudni kellene): kifejezetten tanulságos...
Kire is kellene "mutogatni"???
És akkor még nem is esett szó egy súlyosabb TÉNYRŐL: az állampapírpiac akkori állapotáról
:(
A CDS-felár igen távol van a korábbi csúcstól.
Majd akkor kell írni róla, ha újra 600 lesz:))))
Külön posztot érdemel!
:)))
"cask nézd már meg"
És akkor mi van? Volt 316 az EURHUF vagy nem volt? Igen, volt annyi. Mikor?
Pontosan az EURCHF kereszt megtekintését javasoltam fentebb (persze a változást értelmezni is tudni kellene): kifejezetten tanulságos...
Kire is kellene "mutogatni"???
És akkor még nem is esett szó egy súlyosabb TÉNYRŐL: az állampapírpiac akkori állapotáról
:(
@ZX: "Most mennyi a cds felár?"
A valós idejű adatok nem nyilvánosak.
www.cmavision.com/market-data
www.markit.com/cds/cds-page.html
A tegnapi hírekben hasonló adat szerepelt.
A valós idejű adatok nem nyilvánosak.
www.cmavision.com/market-data
www.markit.com/cds/cds-page.html
A tegnapi hírekben hasonló adat szerepelt.
@Roe: Akkor értelmezd. A legmagasabb törlesztőrészletem 1x 220-as CHF-fel lett számolva 2009-ben, idén már 2x is 230-cal. Hopp hopp. Talán a HUF EUR árfolyam mégsem azt mutatja, hogy a forint erős? Hanem azt, hogy a frank erős, a HUF és az EUR meg gyenge?
@ZX: Mit?
Euróban törleszted svájci frank alapú hiteledet?
:)))
"a forint erős"
Ezt honnan? Pontos választ, ha lehet.
:)))
Igen, a frank erősebb, mint bármikor.
Az EURCH grafikont érdemes lenne megnézni... Persze ha nem megy, nem érdemes erőltetni.
A "HUF EUR árfolyam" - sajnálatos módon - semmilyen információt nem "mutat" a frank tekintetében:)))
Valami komolyabb, a törlesztőrészleten kívül?
Euróban törleszted svájci frank alapú hiteledet?
:)))
"a forint erős"
Ezt honnan? Pontos választ, ha lehet.
:)))
Igen, a frank erősebb, mint bármikor.
Az EURCH grafikont érdemes lenne megnézni... Persze ha nem megy, nem érdemes erőltetni.
A "HUF EUR árfolyam" - sajnálatos módon - semmilyen információt nem "mutat" a frank tekintetében:)))
Valami komolyabb, a törlesztőrészleten kívül?
@Roe: Az egy dolog, hogy a chf mint menekülővaluta erősödik és erre rásegít a defláció, de tudod amikor a szíjjártó meg a kósa kinyitják a pofájukat, (sőt, újabban matolcsy is), meg amikor épp manyup államosítást jelentenek be, akkor véletlenül, hogy-hogy nem, meredeken emelkedik a frank árfolyama. Biztos nincs semmiféle kapcsolat a kettő között ugye?
@ZX: Biztos nincs. Azért ennyire nem nagy emberek ők. Nem kell túlozni, bár kétségkívül hízelgő rájuk nézve. Ezt fordulatot már Andersen is megirigyelhetné:)))
A frankot Matolcsy nyilatkozata erősíti???
Közben MÁS IS történik a világban, és a devizapiacon. Szét kell nézni, és gyorsan kiderül, MITŐL erősödik (vagy gyengül) a frank más devizákkal szemben.
A forintra lehet hatásuk különféle nyilatkozatoknak.
DE a forintot sem elsősorban a nyilatkozatok tartják a korábbihoz, vagy egyes régiós devizákhoz képest gyengébb szinteken (korrekció is van időnként), hanem a költségvetést, illetve a távolabbi kilásokat övező bizonytalanság.
A frankot Matolcsy nyilatkozata erősíti???
Közben MÁS IS történik a világban, és a devizapiacon. Szét kell nézni, és gyorsan kiderül, MITŐL erősödik (vagy gyengül) a frank más devizákkal szemben.
A forintra lehet hatásuk különféle nyilatkozatoknak.
DE a forintot sem elsősorban a nyilatkozatok tartják a korábbihoz, vagy egyes régiós devizákhoz képest gyengébb szinteken (korrekció is van időnként), hanem a költségvetést, illetve a távolabbi kilásokat övező bizonytalanság.
@Roe: Nah az kurva nagy gáz, ha már Romániával mérhetjük csak magunkat, hogy magyarázni tudjuk a bizonyítványunkat...
Igen, megneztem az S&P 500 indexet, és a VIX-et. Igen a VIX jelzi hogy az S&P 500 kevésbé dinamikusan fog emelkedni mint áprilisban. Húha, de igen emekedik. és szépen korrelál is a VIX, és az index. Mi a fasz köze ennek a gazdaságunk helyzetéhez, és pláne a CHF-hez... világosíts már fel, mert hülyének érzem magam.
Megnézve a keresztárfolyamokat, az is tanulságos... Áprilistól augusztusig, majd novemberben a CHF erősödött az EUR-ral szemben, közben volt egy gyengülése is. A mérték: 9,5-10%. Ezt lekövette a forint kb dupla mértékben, miközben az EUR ára kb fele ilyen mértékben változott. Mondjuk a lengyelekhez, vagy a csehekhez viszonyítva, akikkel versenyben kéne lennünk, pont 2szeres az ingadozás a frank árfolyamában, az euróéban meg a lengyeleknél hasonló a grafikon, a cseheknél jóval kisebb mértékűek a kilengések.
Ezek a tények április óta. Tekintve hogy 5 éves grafikonokat vizsgáltam, azt is elmondhatom, hogy ez sajnos már így volt a válság alatt is. Előtte közel egyformán mozogtak a környékbeli árfolyamok. Ez azt jelenti hogy a válság óta nem tudunk még csak a közelükbe sem kerülni a környezetünknek. Hogy ennek mi az oka? A FIDESZ által elkaszált, vagy az MSZP által nem jól végrehajtott változtatások? Jó kérdés, erre most nem terjedt ki a vizsgálat, viszont azt kijelenthetjük, hogy a Bajnai kormány ideje alatt ilyen mértékben többel követtük le a csökkenéseket a frank és euró árfolyamban a környezetünkhöz mérten, addig most visszatértünk a Gyurcsányi szintekhez a negatívum felhalmozásában amikor pedig épp erősödünk akkor azt a többiekkel együtt tesszük, nem kiemelkedőbben.
Tehát akkor mi van a grafikonokkal? Esetleg nem értesz egyet?
Igen, megneztem az S&P 500 indexet, és a VIX-et. Igen a VIX jelzi hogy az S&P 500 kevésbé dinamikusan fog emelkedni mint áprilisban. Húha, de igen emekedik. és szépen korrelál is a VIX, és az index. Mi a fasz köze ennek a gazdaságunk helyzetéhez, és pláne a CHF-hez... világosíts már fel, mert hülyének érzem magam.
Megnézve a keresztárfolyamokat, az is tanulságos... Áprilistól augusztusig, majd novemberben a CHF erősödött az EUR-ral szemben, közben volt egy gyengülése is. A mérték: 9,5-10%. Ezt lekövette a forint kb dupla mértékben, miközben az EUR ára kb fele ilyen mértékben változott. Mondjuk a lengyelekhez, vagy a csehekhez viszonyítva, akikkel versenyben kéne lennünk, pont 2szeres az ingadozás a frank árfolyamában, az euróéban meg a lengyeleknél hasonló a grafikon, a cseheknél jóval kisebb mértékűek a kilengések.
Ezek a tények április óta. Tekintve hogy 5 éves grafikonokat vizsgáltam, azt is elmondhatom, hogy ez sajnos már így volt a válság alatt is. Előtte közel egyformán mozogtak a környékbeli árfolyamok. Ez azt jelenti hogy a válság óta nem tudunk még csak a közelükbe sem kerülni a környezetünknek. Hogy ennek mi az oka? A FIDESZ által elkaszált, vagy az MSZP által nem jól végrehajtott változtatások? Jó kérdés, erre most nem terjedt ki a vizsgálat, viszont azt kijelenthetjük, hogy a Bajnai kormány ideje alatt ilyen mértékben többel követtük le a csökkenéseket a frank és euró árfolyamban a környezetünkhöz mérten, addig most visszatértünk a Gyurcsányi szintekhez a negatívum felhalmozásában amikor pedig épp erősödünk akkor azt a többiekkel együtt tesszük, nem kiemelkedőbben.
Tehát akkor mi van a grafikonokkal? Esetleg nem értesz egyet?
Még pénzt is lehet csinálni belőle.
Aszongya: "EUR/CHF Triangle Presents Scalping Opportunity
The EUR/CHF price action has quieted as concerns over the crisis in Europe have waned which could continue with Ireland’s passing of a new budget. The new fiscal plan includes austerity measures negotiated as part of a bailout package from the E.U. and IMF for the indebted island nation. However, markets remained concerned over Spain and Portugal which could limit Euro support and lead to further consolidation for the pair. Indeed, a more optimistic market has lead to the safe haven Franc fallen out of favor for the time being. Additionally, Switzerland’s dependence on European demand has lead to an increase in the correlation between the two currencies which rises in line with concerns for the region."
finance.yahoo.com/news/EURCHF-Triangle-Presents-fxcm-3258052387.html?x=0&.v=1
Aszongya: "EUR/CHF Triangle Presents Scalping Opportunity
The EUR/CHF price action has quieted as concerns over the crisis in Europe have waned which could continue with Ireland’s passing of a new budget. The new fiscal plan includes austerity measures negotiated as part of a bailout package from the E.U. and IMF for the indebted island nation. However, markets remained concerned over Spain and Portugal which could limit Euro support and lead to further consolidation for the pair. Indeed, a more optimistic market has lead to the safe haven Franc fallen out of favor for the time being. Additionally, Switzerland’s dependence on European demand has lead to an increase in the correlation between the two currencies which rises in line with concerns for the region."
finance.yahoo.com/news/EURCHF-Triangle-Presents-fxcm-3258052387.html?x=0&.v=1
@pifta: "Mi a fasz köze ennek a gazdaságunk helyzetéhez, és pláne a CHF-hez... világosíts már fel, mert hülyének érzem magam"
Az is vagy. A devizák mozgásához VAN köze.
A helyzet az, hogy már egy ideje NEM a csehekhez vagy a lengyelekhez mérik az országot. Tájékozódni kellene előbb.
Ez van, bármennyire nehéz feldolgozni.
Nem értek egyet: tömény ostobaságoddal.
:)))
Az is vagy. A devizák mozgásához VAN köze.
A helyzet az, hogy már egy ideje NEM a csehekhez vagy a lengyelekhez mérik az országot. Tájékozódni kellene előbb.
Ez van, bármennyire nehéz feldolgozni.
Nem értek egyet: tömény ostobaságoddal.
:)))
@Roe: :) Jah értem én... akkor légy szíves most te gyere adatokkal, és meséld el a románokhoz viszonyítva hogy nézünk ki.
Mert az kicsit siralmas hogy a forint duplán érzi a gyengülést, a hátrányát duplán ledolgozni meg csak Bajnaiék alatt ment neki...
És hogy kihez mérnek??? Hát én még akárhány valuta mozgási összehasonlítást olvastam közgazdasági hírekben, az nem szólt a forint lejhez mért mozgásáról... De akkor biztos nem vettem észre valamit...
Örülnék ha nem csak vagdalkoznál, hanem kifejtenéd mit is látsz a grafikonban... De persze ez csak az én ostoba kérésem... te meg úgyse akarsz leszállni az ideológiai magas lovadról, és dobálózol itt nagy szavakkal... Lássuk te hogy látod a tényeket. Mesélj!
Mert az kicsit siralmas hogy a forint duplán érzi a gyengülést, a hátrányát duplán ledolgozni meg csak Bajnaiék alatt ment neki...
És hogy kihez mérnek??? Hát én még akárhány valuta mozgási összehasonlítást olvastam közgazdasági hírekben, az nem szólt a forint lejhez mért mozgásáról... De akkor biztos nem vettem észre valamit...
Örülnék ha nem csak vagdalkoznál, hanem kifejtenéd mit is látsz a grafikonban... De persze ez csak az én ostoba kérésem... te meg úgyse akarsz leszállni az ideológiai magas lovadról, és dobálózol itt nagy szavakkal... Lássuk te hogy látod a tényeket. Mesélj!
@pifta: De most rohanok, este lesz időm megnézem a lej grafikonokat is. ígérem...:)
@pifta: "az kurva nagy gáz, ha már Romániával mérhetjük csak magunkat"
Ezt a következő helyre kell címezni: Moody's Investors Service.
A kormány bizonyára örömmel fogadja a kritikai észrevételt. Személyesen Kósa Lajos fog érte köszönetet mondani!
:))))))
Ezt a következő helyre kell címezni: Moody's Investors Service.
A kormány bizonyára örömmel fogadja a kritikai észrevételt. Személyesen Kósa Lajos fog érte köszönetet mondani!
:))))))
@Roe: "A frankot Matolcsy nyilatkozata erősíti???"
Dehogy, az a forintot gyengíti. :) Az euróval szemben is.
Dehogy, az a forintot gyengíti. :) Az euróval szemben is.
@pifta: valóban ostoba kérés.
A grafikonok nyilvánosak. Az összefüggéseket ismerni kellene! Már itt összeomlott ez a harcias okoskodás. Van mit tanulni.
Lehet vagdalkozni, de nem teljesen felkészületlenül! Kivörösödik a fejed!
:)))
A grafikonok nyilvánosak. Az összefüggéseket ismerni kellene! Már itt összeomlott ez a harcias okoskodás. Van mit tanulni.
Lehet vagdalkozni, de nem teljesen felkészületlenül! Kivörösödik a fejed!
:)))
@pifta: "a forint lejhez mért mozgásáról"
Nem erről volt szó, hanem a régiós devizák (több is van, ugye milyen érdekes?) MÁS devizákhoz mért mozgásáról.
Az olvasással is gondok vannak.
Nem erről volt szó, hanem a régiós devizák (több is van, ugye milyen érdekes?) MÁS devizákhoz mért mozgásáról.
Az olvasással is gondok vannak.
@Roe: Rendben, akkor most tegyük fel, hogy én vagyok a szerencsétlen hülye, aki még megérteni is hajlandó lenne amit mondani akarsz, de nem mondod. Én elmondtam mit látok a grafikonokban. Szerinted balfasz vagyok és nem jól látom, rendben, én hajlandó vagyok elismerni, sőt hajlandó lennék tanulni is, de ha csak annyit mondassz, hogy ismerni kéne attól még nem leszek olyan okos mint Te, és nem fogom látni az összefüggést, és hülye meg ostoba maradok, hidd el nem szeretek ostoba lenni, sem hülye. Szóval szívesen tanulok. Mesélj.
Ennél szebben már tényleg nem tudom kérni.:)
Ennél szebben már tényleg nem tudom kérni.:)
@Roe: Azért a lejhez mért mozgást mondtam, mert Te Romániával példálóztál. De egyébiránt épp térségi devizákról a zlotyiról, és a koronáról értekeztem... Nem látom hol olvastam el, de ismét nem állítom, hogy nem én vagyok a hülye, de egy "Az olvasással is gondok vannak"-ból még nem fogom kitalálni hogy Te mire gondoltál. Megint csak kérem mesélj, és világosíts fel.
@pifta: elég sokan ismerik a devizaárfolyamokat mozgató tényezőket, és a különféle devizák mozgása közötti összefüggéseket, illetve a forint helyét a devizapiacon.
A kérdés is rossz: a VIX NEM a hazai gazdaság állapotára utal, és nem a fenti összefüggésben használt indikátor: a kockázatkerülés, ill. -keresés változását jelzi (volatility). Pl. jól látható az április végén (!) kezdődött globális korrekció. A fentiekből az is következik, hogy nem ez az egyetlen tényező, ami az árfolyamra hat, és nem is a kizárólag a mindenkori kormány tevékenysége.
A régió befektetői megítélés tekintetében szétvált a hitelválság óta. Ez van. A zlotyival és főleg a koronával való együttmozgás már nem jellemző. A lej példa egy hasonló megítélés alá eső devizára: alig van különbség a gyengülés mértéke között.
A kérdés is rossz: a VIX NEM a hazai gazdaság állapotára utal, és nem a fenti összefüggésben használt indikátor: a kockázatkerülés, ill. -keresés változását jelzi (volatility). Pl. jól látható az április végén (!) kezdődött globális korrekció. A fentiekből az is következik, hogy nem ez az egyetlen tényező, ami az árfolyamra hat, és nem is a kizárólag a mindenkori kormány tevékenysége.
A régió befektetői megítélés tekintetében szétvált a hitelválság óta. Ez van. A zlotyival és főleg a koronával való együttmozgás már nem jellemző. A lej példa egy hasonló megítélés alá eső devizára: alig van különbség a gyengülés mértéke között.
@Roe: Ok... a VIX-et benéztem, nem foglalkozom tőzsdével túl sokat, szal gyorsan átfutottam mi is a VIX, és megnéztem a grafikont. Úgy tűnik félreértettem valamit, de legalább akkor ezt most helyretettem a fejemben. Köszönöm a felhomályosítást.
Viszont... Yahoo finance, csináltam magamnak szép grafikonokat és a következőt találtam:
Az EURhoz viszonyítva a PLN, CZK, RON, HUF, valamint a CHF árfolyamát, és a vix grafikonját nézegetve, az eur jól korrelál a vix-szel a tekintetben hogy mennyi eur egy chf. Ezenkívül látszik a román hiány idei emelésének időszaka is az EUR RON-on, az kicsit rontja a képet, de a következő megállapítható: 2009 elején a négy deviza együtt mozgott az eurhoz képest, és a HUF-ot előnyt tekintve csak a CZK verte miután nyugodni kezdtek a kedélyek 2009 május végére. Ez megfordult 2010 májusban, és a PLN is jobban teljesített mint a HUF, sőt szeptemberben a RON is, de ők visszaestek az újabb problémáik kapcsán. Mindezt százalékosan vizsgálva, úgy hogy a Volatility S&P500 május óta gyakorlatilag csökken.
Az árfolyamok változását százalékosan kifejezve vizsgálódtam a grafikonon.
Ugyanezeket a devizákat a CHF-hez viszonyítva szinten Yahoo segítségével szintén százalékosan, ugyanezt mutatja a grafikon, eltérő százalék értékek mellett... csak talán annyi hogy ebben a román valuta nem előzött be minket idén csak pillanatokra, szintén szeptemberben.
Ez nálam azt jelenti, hogy a válság alatt a lengyel valuta még gyengébb volt, a kormányváltás óta megelőzött minket.
Sajnos a CDS a magyar szuverén adósságra szintén kb májusig tartotta magát és mozgott együtt, bár magasabb szinten mint a vizsgált térségi valuták, azóta kicsit jobban ível felfelé néha még a román CDSnél is.
Tehát akárhogy is nézem, a Bajnai korszak válságkezelését valahogy jobban díjazta a piac, mint azt ami éppen a kormányváltás, az új kormány hivatalba lépése óta történik. Alapvetően lehet hogy csökken a kockázatvállalási kedv mostanában, de valahogy ezen belül is mi valahogy jobban romlunk.
És akkor most ismét kérlek javíts ki ha tévedek, vagy nem veszek számításba valamit, és mutass rá arra is hol hibázom kérlek. Az általam most áttekintett grafikonok nekem ezt mutatják.
Viszont... Yahoo finance, csináltam magamnak szép grafikonokat és a következőt találtam:
Az EURhoz viszonyítva a PLN, CZK, RON, HUF, valamint a CHF árfolyamát, és a vix grafikonját nézegetve, az eur jól korrelál a vix-szel a tekintetben hogy mennyi eur egy chf. Ezenkívül látszik a román hiány idei emelésének időszaka is az EUR RON-on, az kicsit rontja a képet, de a következő megállapítható: 2009 elején a négy deviza együtt mozgott az eurhoz képest, és a HUF-ot előnyt tekintve csak a CZK verte miután nyugodni kezdtek a kedélyek 2009 május végére. Ez megfordult 2010 májusban, és a PLN is jobban teljesített mint a HUF, sőt szeptemberben a RON is, de ők visszaestek az újabb problémáik kapcsán. Mindezt százalékosan vizsgálva, úgy hogy a Volatility S&P500 május óta gyakorlatilag csökken.
Az árfolyamok változását százalékosan kifejezve vizsgálódtam a grafikonon.
Ugyanezeket a devizákat a CHF-hez viszonyítva szinten Yahoo segítségével szintén százalékosan, ugyanezt mutatja a grafikon, eltérő százalék értékek mellett... csak talán annyi hogy ebben a román valuta nem előzött be minket idén csak pillanatokra, szintén szeptemberben.
Ez nálam azt jelenti, hogy a válság alatt a lengyel valuta még gyengébb volt, a kormányváltás óta megelőzött minket.
Sajnos a CDS a magyar szuverén adósságra szintén kb májusig tartotta magát és mozgott együtt, bár magasabb szinten mint a vizsgált térségi valuták, azóta kicsit jobban ível felfelé néha még a román CDSnél is.
Tehát akárhogy is nézem, a Bajnai korszak válságkezelését valahogy jobban díjazta a piac, mint azt ami éppen a kormányváltás, az új kormány hivatalba lépése óta történik. Alapvetően lehet hogy csökken a kockázatvállalási kedv mostanában, de valahogy ezen belül is mi valahogy jobban romlunk.
És akkor most ismét kérlek javíts ki ha tévedek, vagy nem veszek számításba valamit, és mutass rá arra is hol hibázom kérlek. Az általam most áttekintett grafikonok nekem ezt mutatják.
@pifta: "nem veszek számításba valamit"
Igen! Egy nagyon fontos dolgot: a kamatpályát (1). Nem mindegy, éppen milyen szinten állnak a kamatok, és milyenek a kamatpályával kapcsolatos várakozások.
"megfordult 2010 májusban"
És mi történt akkor, a kormányváltáson kívül?
Görög válság (2). Újra előkerültek az adóssággal kapcsolatos problémák.
"az eur jól korrelál a vix-szel"
Már nem. Ha így lenne, ellentétesen mozgott volna (erősödés). Közben a devizák teljesítménye elszakadt ettől az indikátortól. Amikor a VIX fordult, az EUR nem követte.
Valaki azt írta egy másik blogon márciusban, hogy milyen jól teljesített a BUX a Bajnai-kormány egy éve alatt. Csak azt felejtette el hozzátenni, hogy ebben az időszakban az ukrán tőzsde teljesített legjobban a világon...
:))))
Ukrajna már akkor is a bóvli kategóriában volt nyilvántartva, válságkezeléséről keveset tudni.
Azon kellene túllépni, hogy a forint (vagy bármilyen deviza) mozgása kizárólag egy tényezővel magyarázható. Tisztább lenne a kép.
Igen! Egy nagyon fontos dolgot: a kamatpályát (1). Nem mindegy, éppen milyen szinten állnak a kamatok, és milyenek a kamatpályával kapcsolatos várakozások.
"megfordult 2010 májusban"
És mi történt akkor, a kormányváltáson kívül?
Görög válság (2). Újra előkerültek az adóssággal kapcsolatos problémák.
"az eur jól korrelál a vix-szel"
Már nem. Ha így lenne, ellentétesen mozgott volna (erősödés). Közben a devizák teljesítménye elszakadt ettől az indikátortól. Amikor a VIX fordult, az EUR nem követte.
Valaki azt írta egy másik blogon márciusban, hogy milyen jól teljesített a BUX a Bajnai-kormány egy éve alatt. Csak azt felejtette el hozzátenni, hogy ebben az időszakban az ukrán tőzsde teljesített legjobban a világon...
:))))
Ukrajna már akkor is a bóvli kategóriában volt nyilvántartva, válságkezeléséről keveset tudni.
Azon kellene túllépni, hogy a forint (vagy bármilyen deviza) mozgása kizárólag egy tényezővel magyarázható. Tisztább lenne a kép.
@Roe:
EUR és a VIX: itt helytelenül fogalmaztam, az EUR-CHF viszonyát mutató grafikon jól korrelál a VIX változásaival, és kevésbbé élesen de érezhetően leköveti, ahogy az EUR-USD is. Ennek persze nem örülünk, de a VIX meg jól követi az eurózóna problémáinak megjelenését is, nyilván egyéb globális és amerikai problémáktól is fűtve.
Kamatpálya:
Az MNB elsődleges feladata az árstabilitás biztosítása, feladata továbbá a kormány gazdaságpolitikájának támogatása. Ehhez van egy eszköztár a kezében, aminek segítségével rövid és hosszú távon be tud avatkozni. A kamatra komoly hatást kifejtő tényező az infláció, a magyar gazdaság stabilitása, a gazdasági kapcsolatok miatt az exportunk célországainak stabilitása, és a globális események. Április-májusban még a legtöbb elemző 5-5,25%-os szinten várta az év végére a kamatot, a gazdaságpolitikai intézkedésektől függően. Aztán kormányt váltottunk, és a magyar gazdaság stabilitása, bénázó nyilatkozatok, bizonytalan politikai környezet(egyik nap még ezt nyilatkozzák, másik nap már azt - itt erre gondolok), bizonytalan ide hiány, bizonytalan jövő évi hiány, ad hoc jellegű intézkedések, fedezetlen adóváltoztatások(akkor még - megjegyzem, hosszú távon még mindig nincs rá biztos fedezet igazából), és hasonló intézkedések miatt csökkent. Mindezt egy nem túl rózsás nemzetközi környezetben, úgy hogy az egyik fő exportcélunk az eurózóna gyengélkedik. Nyilván megfordult a kamatpálya.
Csak a félreértések elkerülése végett:
Én nem azt mondom hogy egy grafikon alapján a kormány tehet mindenről. Csak amellett érvelek, hogy a jelenlegi kormányunk igen sokat tett annak érdekében hogy a gazdaság stabilitási kilátásai romoljanak, és ez meglátszik a különböző árfolyamokon, a kamatpolitikán, az inflációs várakozásokon, az állampapírhozamokon, a CDS feláron, és a versenytársainkhoz viszonyított helyzetünkön. Nem mondom hogy csak ettől függ.
Olyat sosem mondtam hogy a forint mozgása egy tényezőtől függne, de szerintem azt te sem cáfolod hogy nagyban függ a magyar gazdaság helyzetétől, ami pedig az aktuális kormány gazdasági intézkedéseitől, a monetáris politikától, és a lokális, valamint globális környezettől függ.
u.i.: továbbiakban is fenntartom, ha tévedek javíts ki, abból csak tanulhatok, és attól csak szélesedik a látóköröm.
EUR és a VIX: itt helytelenül fogalmaztam, az EUR-CHF viszonyát mutató grafikon jól korrelál a VIX változásaival, és kevésbbé élesen de érezhetően leköveti, ahogy az EUR-USD is. Ennek persze nem örülünk, de a VIX meg jól követi az eurózóna problémáinak megjelenését is, nyilván egyéb globális és amerikai problémáktól is fűtve.
Kamatpálya:
Az MNB elsődleges feladata az árstabilitás biztosítása, feladata továbbá a kormány gazdaságpolitikájának támogatása. Ehhez van egy eszköztár a kezében, aminek segítségével rövid és hosszú távon be tud avatkozni. A kamatra komoly hatást kifejtő tényező az infláció, a magyar gazdaság stabilitása, a gazdasági kapcsolatok miatt az exportunk célországainak stabilitása, és a globális események. Április-májusban még a legtöbb elemző 5-5,25%-os szinten várta az év végére a kamatot, a gazdaságpolitikai intézkedésektől függően. Aztán kormányt váltottunk, és a magyar gazdaság stabilitása, bénázó nyilatkozatok, bizonytalan politikai környezet(egyik nap még ezt nyilatkozzák, másik nap már azt - itt erre gondolok), bizonytalan ide hiány, bizonytalan jövő évi hiány, ad hoc jellegű intézkedések, fedezetlen adóváltoztatások(akkor még - megjegyzem, hosszú távon még mindig nincs rá biztos fedezet igazából), és hasonló intézkedések miatt csökkent. Mindezt egy nem túl rózsás nemzetközi környezetben, úgy hogy az egyik fő exportcélunk az eurózóna gyengélkedik. Nyilván megfordult a kamatpálya.
Csak a félreértések elkerülése végett:
Én nem azt mondom hogy egy grafikon alapján a kormány tehet mindenről. Csak amellett érvelek, hogy a jelenlegi kormányunk igen sokat tett annak érdekében hogy a gazdaság stabilitási kilátásai romoljanak, és ez meglátszik a különböző árfolyamokon, a kamatpolitikán, az inflációs várakozásokon, az állampapírhozamokon, a CDS feláron, és a versenytársainkhoz viszonyított helyzetünkön. Nem mondom hogy csak ettől függ.
Olyat sosem mondtam hogy a forint mozgása egy tényezőtől függne, de szerintem azt te sem cáfolod hogy nagyban függ a magyar gazdaság helyzetétől, ami pedig az aktuális kormány gazdasági intézkedéseitől, a monetáris politikától, és a lokális, valamint globális környezettől függ.
u.i.: továbbiakban is fenntartom, ha tévedek javíts ki, abból csak tanulhatok, és attól csak szélesedik a látóköröm.
@pifta: ha a VIX és az EUR most is korrelálna: az euró erősödne, a svájci frank gyengülve. Fordítva: a VIX emelkedne a jelenlegi EUR-keresztárfolyamok mellett. Néhány hónapja itt is megszűnt az együttmozgás.
Közismert általánosságok a kamatpolitikával kapcsolatban. NEM erről van szó. 2009. márciusától kell vizsgálni a kamatpályát, és a kamatváltozás ütemét (honnan - hová). Összevetni pl. a cseh, lengyel kamat alakulásával. A kamatkülönbözet, és a kamatpályával kapcsolatos várakozások jelentős hatással vannak az árfolyamra (devizapiac egyik alapvető tényezője), sőt az ezzel kapcsolatos nyilatkozatok is (Simor, 2009. január - utólag kommunikációs hibának minősítve).
"meglátszik a különböző árfolyamokon"
És meglátszik az az adósságállomány, ami az országot terheli, továbbá a külső környezet változása. Mindez együtt tükröződik az árfolyamokban.
"A kelet-közép-európai országok GDP-arányos államadóssága Magyarország kivételével a 60 százalékos maastrichti limit alatt van - Merrill Lynch"
ecoline.hu/piac/20101012_Merrill_Lynch_elemzes.aspx
"a forint mozgása nagyban függ a magyar gazdaság helyzetétől"
Részben függ. Amikor a forint nagyon erős volt (230, 140), a gazdaság helyzete semmivel sem volt jobb, mint most. Sőt. Még Bajnai-féle válságkezelés sem történt. Mindössze más volt a külső környezet, és más volt a globális tőkeáramlás iránya.
"egyik fő exportcélunk az eurózóna gyengélkedik"
Ennek ellenére a külkermérleg többletet mutat:
"Szeptemberben az előzetes adatok szerint 548 millió eurós többlettel zárt a külkereskedelmi mérleg, ez minden idő harmadik legnagyobb aktívuma. Az első kettő is az idén volt, a gazdaság rendületlenül alkalmazkodik, ami egyensúlyi és eladósodási szempontból jó hír, növekedési megfontolások szerint kevésbé...."
www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=141093
Közismert általánosságok a kamatpolitikával kapcsolatban. NEM erről van szó. 2009. márciusától kell vizsgálni a kamatpályát, és a kamatváltozás ütemét (honnan - hová). Összevetni pl. a cseh, lengyel kamat alakulásával. A kamatkülönbözet, és a kamatpályával kapcsolatos várakozások jelentős hatással vannak az árfolyamra (devizapiac egyik alapvető tényezője), sőt az ezzel kapcsolatos nyilatkozatok is (Simor, 2009. január - utólag kommunikációs hibának minősítve).
"meglátszik a különböző árfolyamokon"
És meglátszik az az adósságállomány, ami az országot terheli, továbbá a külső környezet változása. Mindez együtt tükröződik az árfolyamokban.
"A kelet-közép-európai országok GDP-arányos államadóssága Magyarország kivételével a 60 százalékos maastrichti limit alatt van - Merrill Lynch"
ecoline.hu/piac/20101012_Merrill_Lynch_elemzes.aspx
"a forint mozgása nagyban függ a magyar gazdaság helyzetétől"
Részben függ. Amikor a forint nagyon erős volt (230, 140), a gazdaság helyzete semmivel sem volt jobb, mint most. Sőt. Még Bajnai-féle válságkezelés sem történt. Mindössze más volt a külső környezet, és más volt a globális tőkeáramlás iránya.
"egyik fő exportcélunk az eurózóna gyengélkedik"
Ennek ellenére a külkermérleg többletet mutat:
"Szeptemberben az előzetes adatok szerint 548 millió eurós többlettel zárt a külkereskedelmi mérleg, ez minden idő harmadik legnagyobb aktívuma. Az első kettő is az idén volt, a gazdaság rendületlenül alkalmazkodik, ami egyensúlyi és eladósodási szempontból jó hír, növekedési megfontolások szerint kevésbé...."
www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=141093
Az utolsó 100 komment: