Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: ha valaki azt állítja, hogy neki nincs eltitkolt gyereke, az miért nem jobb, mint akinek van? Furc... (2024.11.22. 13:31) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • s: Tie a yellow ribbon 'round the ole oak tree www.youtube.com/watch?v=7-RlLFxgCkk (2024.05.13. 23:00) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.10.29. 08:30 úriparaszt

GPS-en ülve

Címkék: bkv gps utasbarát

A BKV előremenekül a buktában, utasbarát tájékoztató rendszer vesz, potom 7 milliárdért.
Értem én, hogy a beruházás oroszlánrészét uniós forrásokból fedezik, ostoroztuk eleget
a kormányokat, hogy permanens impotencia okán számolatlanul hevernek a felhasználatlan milliárdok.
 
Apró érdekesség, hogy a BKV buszközlekedésének jó részét éppen kiszervezni készülnek az illetékesek, legalábbis ilyen hírek több helyen is napvilágot láttak.
Ez viszont olyannak tűnik, mint amikor eladó a menyasszony, egy kicsit csúnyácska ugyan
de a belső értékei, no azok nagyok.
Sebaj, köz- és úniós pénzeken rászabadítjuk a plasztikai sebészt, feltöltjük a száját, 
megigazítjuk a ciciket, ha belefér tán még a szüzességét is visszakapja.
 
Az utasok pedig on-line képben lesznek, hogy hol robbant le a busz, amire várnak, már
ha egyáltalán elindult a garázsból.
Ne legyünk elégedetlenek, 7 millárdért ez nem rossz vétel. Igaz lassan nem lesz busz amire felszerelhetnék.

Persze talicska nincs a környéken, állítólag már Nokia telefonokat se vehetnek a BKV vezető káderei... 

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr362407003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igen, evek ota huzodik kb. 1000 busz / 60 milliardert beszerzese

ebbol kijott volna legalabb 100 busz
Olvastam az indexen is a hírt plusz a hozzászólásokat.
Ami elképesztő, hogy a magyarok bármilyen hírre zsigerből anyáznak (ok, mondjuk a múltbeli tapasztalatok alapján érthető), a kommentelők rögtön kiszámolták, hogy miért is qrva sok 7 milliárd egy ilyen rendszerért.

Egyetértek Varánusszal, hogy bőven van más terület, ahol lehet fejleszteni a BKV-t, de könyörgöm azért érdemes lenne elolvasni, hogy miről is szól a hír?
Nem csak közvetlenül lesz jó az utasoknak, de ez előfeltétele annak is hogy a forgalomszervezés gyorsabb és olcsóbb legyen.
Más országban ez már régóta így működik, gyorsabban lehet reagálni a forgalmi zavarokra, stb.
Nem tudom, hogy 7 mrd ezért drága vagy sem, de senki közülünk nem látta, hogy pontosan mi van benne a rendszerben. Pl. ha kapcsolódik a budapesti közlekedési lámpákat irányító rendszerhez, az sem lehet két fillér.
tartalmilag teljesen ok a post, az "úniót" viszont gyorsan javítsd, 2004 után 6 évvel ciki nem tudni leírni
Most vizsgázhat élesben a Vitézy gyerek. Azt tudjuk, a Hagyó érában hogy mentek a dolgok:

www.origo.hu/itthon/20100323-bkvbotrany-a-cc-soft-kft-altal-keszitett-utastajekoztato-rendszer.html

A rendszer kiépítése egyébként is kívánatos. Sztrájk idején majd kiszedjük a jeladókat, így követhető lesz az önkéntes kisközösségi közlekedésben résztvevők mozgása is.

varanus.blog.hu/2010/01/14/kiskozossegi_kozlekedes

Csudálatos lesz, én mondom.
Pécsen már 2002 óta van ilyen rendszer, a neten lehet követni a járatokat.
pkzrt.linear.hu/

Ez sem volt két fillér.
A bejelentett szállító a Synergon, ami közismerten az MSzP-SzDSz házipénztárát is kezeli/kezelte. Ez egy kicsit komolytalanabbó teszi a hírt, ráadásul lehet, hogy éppen a poszt tolója van felhasználva eszközül arra, hogy milyen alapon lehet elkaszáltatni a projektet a népharag által (a túl drágának látszó ára miatt).

Egyébként nekem meg nagyon tetszene, ha reggel a mobilon megnézhetném, hogy jön-e már a 22-es, és rohannom kell a megállóba, vagy még van 5 percem a kis csendesben ücsörögve a Pravdából még egy cikket elolvasni...
Nem látjátok a mögöttes tartalmat: nyilván néhány vezetőnek nem volt még a személyautójában ilyen kütyü, na most majd csurran-cseppen oda is.

Aki jártas a logisztikai konténerkövetésben, vagy műszakilag be tudja határolni, h miről is lehet szó, ugyan googlizza már ki, hogy outsourcingban mennyi lenne a beruházási és a havi költsége 1 kütyünek ha a weblapot az eladó adja?

Attól félek, hogy kijönne 100ezer kütyü belőle, holott nincs 500 busz az egész gépparkban...

off: nézegettem taxisblokádos képeket a 20 éve történt apropóján. Wazze a moszkvicsok és ladák mellett a bkv buszok sztem még ugyanazok az ikaruszok mindig ! Ez márka, strapabíró a volvo, mercédesz meg 1 év után kigyullad, leáll...
@dark future:

Már Szovjetunió korában is ciki volt. :)
Persze, hogy anyázik mindenki egy ilyen hírre mert Magyarországon vagyunk és tudjuk hogyan mennek a dolgok itt. Nincsenek illúziók, nincsenek csodák. Megint valakinek a valakije jól jár ennyi. Mutyiország.

Olyan ez mintha egy szarrákátyúsodott utat fel kellene újítani és a közlekedési táblák cseréjével kezdenénk.
Mindegy. Ez van. Ilyen ország.
Ez jobb mint az légifotózás? :-)
Abszolút fölösleges. Felét már az első napon szétverik/ellopják, másik felét a következő napon szénné graffittizik. Ilyesmi csak normális városokba való.
@Sesquatch: A szösszenet megírására három dolog késztetett:
1. A BKV túlélésért küzd, szeretném ha egy folyamatosan költségvetési támogatásra szoruló cég, első körben, nagyon gyorsan összeszedné magát, és legalább az alapfunkciókat ellátná.
2. Ha kiszervezik a buszforgalmat, akkor ez nem más mint közös forrásból adunk valakinek, aki ezt üzemeltetni fogja, vélhetően magáncég.
3. Az elmúlt 20 évben költségvetési, vagy attól függő intézménynél még nem láttam jól működő, költséghatékony rendszert. Gyakorlatilag mindegyik nagyobb rendszer főként pénztalicska szerepét tölti/töltötte be.

Ami ezen túlmutat: Gyerekcipőben jár a közös vagyon fogalmának kezelése. Még azt sem érzi az állampolgárok nagyobbik része, hogy minden ami 'állami' az a miénk, minden elköltött költségvetési forint a mi zsebünkből megy.
Ehhez képest az unió mint olyan, egyelőre bunkósbotos felügyelő és részeg amerikai turista mutációjaként ismert. Az uniós forrás, mint ajándék szerepel sokak fejében, pedig az is közös, de azt már végképp sokan nem értik.
Ez egészen addig lesz így, amíg a nagy befizetők fel nem emelik a középső ujjukat.
Most nem azért, a szentendrei HÉV-vonalon is mennyire bevállt a megállókban található jelzőrendszer ami hirdeti milyen járat jön, hánykor, mi a következő, stb. Ha valamelyik 2 napnál tovább működik körbeállják az emberek hogy nahát...és ez sem volt 10 forint/darab...
1. A projekt a BKK-hoz fog átkerülni. BKV-nak annyi köze lesz ehhez, hogy az eszközállományára kötelező lesz felszerelni.
2. Végre egy apró előrelépés fog történni az utastájékoztatás terén. Nem értem ez miért annyira poénos. Hidd el, ha az ember azt tudja, hogy 5percet fog késni a busza, nem fog morgolódni mert tudja.
3. Az ár reálisnak mondható. És nem valami gagyit vesznek (mint pl a szentendrei héven lévő hajszárítóval fűtött szar), hanem a kategóriájába az egyik legjobbat!
4.Itt már fentebb említették, hogy forgalomszervezésben is nagy segítség lesz->torlódások csökkentése, zavarelhárítás.
5.A buszközlekedést pont azért szervezik ki, hogy rövid idő alatt minimális költséggel lehessen a buszállományt felfrissíteni. Természetesen azokra is felszerelésre kerül ez a kütyü.
A fénymásoló-összeszámolós poént már lelőtték. Valami kreatívabbal kellett előállni.

De nem lennék meglepve, ha ez is úgy végződne mint a stadion beléptető rendszer.....
Majd pont ez a 25 éves orbán-rokon lesz, aki a kurvanagy tapasztalatával kihúzza a bajból a BKV-t... Ide valami rutinos, profi válságkezelő szakember kellett volna, nem ez a kiscsávó, aki ettől függetlenül lehet tehetséges, meg állhat előtte szép jövő, de ígí kezdjen már valaki egy karriert... Iskolapadból vezérigazgató. Olyan mint a rogántóni, az 1 perc munkahely nélkül ült be a Parlamentbe.
Uniós pénzből csinálják, az Unió erre adja és nem járműpark fejlesztésére. Olyan nehéz ezt megérteni? Persze, hogy szükség lenne a roncsok lecserélésére, de amíg az nincs meg, addig álljon meg az élet és ne pályázzanak semmire? Most komolyan ezt gondoljátok? Miért nem jó a magyarnak soha semmmi?
Vitézy - korából és munkatapasztalatából adódóan alkalmatlan.
Loppert Dániel - ua.
Szíjjártó Péter - ua. sorolhatnánk...

Bármilyen kis vezetői beosztáshoz fejből soroljuk a feltételeket:
Szakirányú állami egyetemi végzettség,
Minimum 10 év munkatapasztalat hasonló területen,
Minimum 5 év vezetői gyakorlat,
Az angolon kívül 1 európai nyelv tárgyalási szintű ismerete stb.

A kiírások szerint a felkészült felsővezető min. 35-40 éves és dolgozott már 10 évet legalább!

Szerintem is!
"utasbarát tájékoztató rendszer vesz"

Ez nem igaz. Forgalomiranyito rendszert vesz, de egy cseppet se zavarjon senkit:)
@Drgomor: Tévedsz a magyarnak minden jó, lásd az elmúlt húsz év történéseit.
Helyezd be ezt a problémát a helyére, és máris rájössz miért piszkálja néhány ember csőrét.
Talán még soha, semmilyen fejlesztés, át- és kiszervezés nem történt kicsi országunkban, ami nem járt volna mutyival. Itt megjelenik egy összeg: 7 milliárd forint. Ebben a kategóriában automatikusan kinyílnak a zsebek, pár tíz- vagy száz millió nem tétel, senki nem veszi észre.
Első körben sokan szeretnék ha minden ami közös kalapból megy (uniós forrás is az) teljesen átlátható lenne. Nem tartom kizártnak, hogy ez esetleg így lesz, de kicsi az esélye. Szeretném ha minden fillér a helyére kerülne és minden forint (euró) sorsa ismert lenne.
A kormány ezt igérte (Pokorni kézlevágós szövege) de ebből semmi nem valósul meg. Helyette kaptunk egy 5 milliárdos fotóboltot. Tudom, hogy nem valósult meg, de nem sokon múlott. Az elmúlt hónapokban ezen is dolgozhatott volna a kormány, mármint a megfelelő feltételrendszer kidolgozásán, ami nyilvánossá és tisztává teszi a hasonló beszerzéseket, fejlesztéseket, átszervezéseket. Ha ez megvan,akkor hajrá.
És mennyibe kerül majd az üzemeltetése?

1000Ft BKV jegy jövőre?:D

és ki adja hozzá a mobilinternetet?:)
@Viziparaszt: Pesten ez tök felesleges, talán a külvárosokat leszámítva. Belvárosban 2-5 percenként biztos jön valami (ritkán nem...), lekésed egyik 22-est, gyorsan jön a másik.
És meddig lesznek jók? Mikor lopják el, rongálják meg őket? Nem ezzel kellene kezdeni.
@pákozdy: az eddigi, rendkívül felkészült, szakmai, vezetői tapasztalat-hegyekkel rendelkező, nagy kapcsolati hálóval rendelkező, kurva okos BKV-vezetők 20 éve manőverezik folyamatosan egyre nagyobb csődbe a BKV-t. Akkor ez most tényleg komoly szempont?
@Viziparaszt: engedelmeddel kivonatolnám a hozzászólásodat:
1/ A rendszert a Synergon szállítja, ami SZDSZ/MSZP-ezért a rendszer rossz.
2/ A rendszert a bérenc posztíró elkaszálja, pedig de jó volna --- ez szintén rossz.
Osztán sapka van-e azon a GPS-rendszeren???
@pákozdy: Ja, bírom, hogy mindenki azt írja, hogy "apuka benyomta", "orbán dinasztia", "zsidók kerülnek mindenhova", stb (más oldalakon). Legalább nézzetek utána, hogy 25 éves kora ellenére mit tett le eddig az asztalra a BKV-vel kapcsolatban, utána fröcsögjetek.
Csorsza jól megmonda: az eddigi vezérigazgatók aztán kurvára jól menedzselték a céget :). Szerintem az eddigieknél jobb lesz, és itt tényleg radikális változtatásra van szükség.
Adjunk neki 2 évet legalább, utána tőlem mehet az egész pályás letámadás (a tények és tettek alapján).
És még azt is elhiszem, hogy a BKV-ben van egy tucat 40-es középvezető, aki jól tudja , hogy mit kellene csinálni, csak eddig nem engedték. De egy állami cégnél, ami folyamatos támogatásra szorul, a politikai kapcsolat is fontos. A VEKE révén azért Vitézy ezt maga mögött tudhatta.
Azért ez durva. Ennél feleslegesebb dolog amire költeni kell szerintem nincs. Ráadásul ennyit ?
Ennél még az is többet ér, ha ebből a pénzből mind kaját vennének és szétosztanák a rászorulóknak.
Pár komolyabb orvosi műszerről nem is beszélve.
Átlátszó pénznyúlási manőver, semmi több.
Szentségeskurvaég!

Ehhez aztán tényleg nem kell semmilyen végzettség. Ez a 7 milliárd annyira irreális összeg, csoda, hogy közzéteszik. Írtátok itt fentebb, hogy lehetséges, hogy összekötik a lámpákkal és majd jól kiforrott forgalomirányítási rendszerünk lesz. Ja, biztos. Hogy nem. Az egész rendszer elavult hozzá. A 86-os tesztpéldája meg pont baromság. Egy volvo buszon, oké a budai oldalon, megjegyzem egy pont mászkál az információs kijelzőn meg menetidőt számol az átlagsebesség alapján, de még így is tud perceket csalni. A belvárosban a 40 éves Ikarusokon és az ottani megállókban roppant kíváncsi leszek, mennyire életképes a jelen felszereltség mellett.
Nem mellesleg minden nagyobb cégnek aki autó flottát tart fent, vagy szállítmányozással foglalkozik, van ilyen rendszere. Érdemes lenne megkérdezni mondjuk egy 100 járműves flottával rendelkező céget mennyibe került nekik a rendszer, ahhoz még hozzá lehet számolni az információs kijelzőket meg megszorozni mondjuk 23-al meglepődnék, ha akár 5 milliárd is kijönne belőle.

Ez az egész is pont akkora baromság mint a szmogriadó terv miatt a kocsik kitiltása. Amíg az összes tetves kamiont áteresztik a városon és a bkv buszparkjának több mint fele 40éves konstrukció alapján készült motorokkal szerelt buszokat használ megcseszhetik az egész szmogriadójukat.

Inkább vennének még pár buszt ebből a pénzből annak is több hasznunk lenne, vagy legalább a megállók felújításának.

Még egy kedvenc: "A rendszer figyelembe veszi a ... a mozgásukban korlátozottak speciális tájékoztatási igényeit is."
De jó, csak kár, hogy felszállni nem tudnak majd arra amiről tudják, hogy jön, de késik...
ha olyan buszok lennenek amik pl debben jarnak,vagy pecsett,akkor azt m,ondanam hogy na ez egy jo fejlesztes.de amig az utasok fulladnak a kipufogogaztol az ikarusokon,es a metro nyitott ajtoval jar,addig hagyjuk mar a gps-t. ez bp.kimesz a megalloba azt jon busz.
@tothl: jaj, már vártam, hogy valaki kiszámolja mennyi az összeg lélegeztető gépben.

Basszus, a BKV egy közlekedési cég, ami egy EUs (gondolom közlekedésfejlesztési) pályázatból kap pénzt. Nem írhattak ki pályázatot orvosi röntgen készülékre. Az agyam eldobom!

A mi cégünk is pályázott annó 50 millió forintra, amiből korszerűsítettük a készletnyilvántartásunkat. Tudom, mi is vehettünk volna belőle kórházi CT-t... asszem ki is röhögtek volna az elbírálók, ha azzal érvelünk, hogy most erre M.o.-nak nagyobb szüksége van (ami attól még lehet, hogy igaz, de a tervgazdálkodás kb 30 éve működött)

demagógia rulez, különben.
Attol, hogy EU-s penz, ez meg pazarlas.
Az EU-s penz valahogy olyannak tunik, mint a ceges fenymasolopapir: azzal nem kell sporolni.
Pedig dehogynem kellene.
Szerintetek a buszokban lévő gps-eket mennyi időn belül lopják el?
@Sesquatch:
Szeva.
Pont ilyen gondolatok ugrottak be nekem is a hirrol mint utiparasztnak.
Az az erzesem azon panaszkodni, hogy GPS-t vesznek es nem buszokat, az eleg jogos....

Es ha eltekintunk ama aprosagtol, hogy szornyu allapotban van a BKV fo infrastrukturaja (buszok allapota es karbantartasa), es ez az ar tartalmazza a varosszerte a megallok tobbsegeben kiepitendo elektronikus utastajekoztatast, a kozpontban kiepitett buszfelugyeleti es iranyito szoftvert, hardvert, redundansan (hibaturoen), plusz az ezt es az osszes buszt es kijelzot osszekoto infrastrukturat, akkor az ar lehet nem is sok.

Volt olyan varos ahol elveztem, hogy szinte minden megalloban latszott, milyen busz hany perc mulva jott. Plusz neten is kovetni lehet, es vannak mobilalkalmazasok is.

Az egyeduli kulonbseg, hogy ott a buszok is olyan allapotban vannak amelyek egy elsorendu szolgaltatashoz kellenek.

Tulozva, olyan erzesem van az egesztol mintha tolatoradarral szerelnenek fel minden lovaskordet.

Kulonben meg ha mar nem buszokra koltenek, inkabb azzal foglalkoznanak, hogy normalis dijszabast (mondjuk 60 percig ervenyes jegy) es elektronikus jegyrendszert epitsenek ki. Metroban beleptetokapu a BKV ellenor hordak helyett.
Persze lehet, hogy mar ez is folyamatban van. Remelhetoleg.
@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): flottamenedzselés: a fuvaros cégeké cellainformáció alapján megy, ami bp belül akár 3-400 métert is tévedhet, azon túl pedig 1-2 kilométert is. Ez a pontosság erre nem elég.

Én is soknak érzem az összeget, de nem tudjuk, hogy pontosan mit tartalmaz, milyen belső rendszerekkel kell összekapcsolni, stb.

Bár lehetnék én is szakértő, hiszen van gps-em, sőt a telefonomat is használom erre :-)

Példa: egy komolyabb telco cégnél egy folyamatirányítási rendszer milliárdos nagyságrendű is lehet.
Nem tudjuk, hogy ehhez pl, kapcsolódik-e egy új flottamenedzselő rendszer, mennyire integrálják budapest közlekedés menedzselő rendszerébe, stb.
Bár ha ekkora összegről van szó, akkor nyílt tendereztetés kellett hogy legyen, szóval csak utána kell keresni a kiírásnak és mindenki megnyugodhat (vagy felbassza az agyát).
Ami engem érdekelne, hogy hány cég versenyzett és mennyit zártak ki formai okokra hivatkozva.
Ha csak a synergon, akkor persze kurva gyanús :-)
@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu):

" Érdemes lenne megkérdezni mondjuk egy 100 járműves flottával rendelkező céget mennyibe került nekik"

Megmondom. Egy ilyen fedelzeti ipari berendezes (mobil terminal) alsohangon 200.000 Ft.
Hozzaveve a hatterinfrastrukturat, kliens gepeket, hardveres intefaceket es a szoftverfejlesztest ez a 7 milliard szakmai szempontbol nem sok.

Es megegyszer mondom a poszt ferdit, mert nem utastajekoztato rendszer lesz, hanem forgalom iranyito rendszer. Az utastajekoztatas csak a "lenyomata" a rendszernek.
Aki azt hiszi, hogy majd a gps beszerelése után megnézheti a megállóban az ájfónján, hogy hol tart a hetes busz, az téved. Ez forgalomirányító rendszer, alapvetően nem hülyeség, de nem most, amikor a BKV fuldoklik, ráadásul úgy fest, hogy a buszok ki lesznek szervezve, tehát a hétmilliárdos cuccot használhatja majd egy magáncég, el tudom képzelni milyen összegért cserébe.
@Jofiu: egyetértek, az ár nekem is soknak tűnik, de mint mondtam ehhez látni kéne a tendert is.

és igazad van, az elektronikus jegy, időkorlátos jegy rendszer, beléptető kordon, buszok stb fontosabbak.

Amúgy lehet, hogy a pályázat elektronikai fejlesztére volt kiírva, így pl. új buszokat nehezen lehetett volna venni belőle. Ettől függetlenül a fentiekre még el lehetett volna költeni (minusz buszok)
@Sesquatch: Én nem két évet adnék neki,hanem ötöt.Nem felfüggesztve.
@Viziparaszt: "A bejelentett szállító a Synergon, ami közismerten az MSzP-SzDSz házipénztárát is kezeli/kezelte. "

Kezelte. Csalódtak az előző kormányban (khm) és egy ideje már a Fideszt ööö... támogatják.
@pause: "ez bp.kimesz a megalloba azt jon busz."
Ez biz teljesen jogos meglatas.
Kiveve nem frekventalt vonalakon es este/ejszaka.

De. A menetrend arra van, hogy tudjuk mikor jon a busz. Sokkal olcsobb, mint a GPS.
Egyebkent Malmoben ahol van utastajekoztato rendszer a megallok tobbsegeben, ott sem GPS alapu, a menetrenden alapul. Ezt onnan tudni, hogy neha irja, hogy jon, pedig nem is. Az esetek tulnyomo tobbsegeben pontosan jon. (erzesre 80%, 15% nem percre pontosan, 5%-ban nem jon)
Egy jol kiepitett menetrend kell es olyan uthalozat ahol a busz tud haladni.
Es akkor nem kell GPS, hogy lassuk, hol nem halad a busz, mert haladni fog. Es ez az ami fontos. Hogy haladjon. Valamit segit ha tudjuk, nem jon a busz, de sokkal tobbet segit, ha jon.
Inkabb arra kellene palyazni, hogy johessen a busz, nem arra, hogy tudhassuk, nem jon.
Ha jon a busz menetrend szerint, nem kell GPS.
Es ha megbizhato a menetrend, mi is tudjuk mikorra kell kimenni a megalloba, tudunk tervezni. Es nem azon gorcsolunk a kijelzot nezve vagy a netre meredve, hogy vajh, jon-e es ha jon mikor.
@Sesquatch: Aztán milyen készletnyilvántartás az aminek csak a korszerűsítése 50 misi? Áldoztatok a nagy SAP oltáron?
@brlv24: "Egy ilyen fedelzeti ipari berendezes (mobil terminal) alsohangon 200.000 Ft."

Ha árakat írsz adj hozzá specifikációt is. Anélkül nem elfogadható és nem is cáfolható az információ.
@Jofiu: Ok, akkor meseld el ezt egy kozlekedesmernoknek, es majd egy jot rohog rajtad:)

szerinted hogy alakitjak ki a menetrendet?:) Hallottal olyanrol, hogy utasszamlalas?:)

Malmö-t meg ne hasonlitsd Budapesthez, mert ott 280.000-en laknak:)
Ha tenyleg nem lesz utastajekoztato rendszer, 'csak' felugyeleti (lampakkal nem osszekotott) akkor annak mi a kozvetlen es kozvetett (utasok szamara) haszna egy BKV jellegu, menetrendhez kotott, relative kisebb teruleten (szallitmanyozo cegekhez kepest), elore meghatarozott, kotott mennyisegben mukodo cegnel?
Olyan, ami a mas modszerekkel (pl. CB) nem kovetheto es menedzselheto rendkivuli esemenyeket is kezel.
A vevok tajekoztatasa nelkul akkor mi a haszon pontosan a BKV-nal?
Kivancsi vagyok.
@brlv24:
Az utasszamlalas hogy jon a GPS-hez?
Es pontosan miert fog rohogni rajtam egy kozlekedesmernok? Fejtsd ki legyszives nekunk ha otthon vagy a temaban, ne rejtelyeskedj, konkretumokbol ert az ember.
@úriparaszt: hehe, nem SAP volt. a régi valami helyi bütykölésű volt (vagy inkább nem volt semmi sem) - az új asszem vim skandináv rendszer volt. KB 4-5 éve lehetett, nem vettem részt benne, szóval ködösek az emlékeim...

Ebben benne volt a rendszer, az új számítógépek, az oktatás, stb
@úriparaszt: Nem adok, mert ugyis raugranatok, hogy egy Windows CE 5/6.5-os 650Mhz-es ipari terminal miert 200-600.000Ft :)

Fogalmam sincs a palyazatban milyen eszkoz szerepel, de ezeknek ennyi az ara a piacon.
@brlv24: Legfőképp arra akartam célozni, hogy specifikáció nélkül lehetetlen megitélni az ár/érték viszonyt :)

Az árak nagyságrendjét ismerem, soha nem voltam kibékülve velük. Sajna nem érdemes gyártani, mert hátszél avagy lobby nélkül nem lehet bekerülni ezekre a piacokra. :-|
Hát a Synergon az egy közismerten sok-sok éve gyakorlatilag kizárólag állami megrendelésekből élő "udvari szállító" cég, jó sok korrupciós összefonódással... nem igazán hiszem hogy nem fognak túlszámlázni-zsebekbe visszacsorgatni.
@brlv24:
Ha valóban ennyibe kerül egy darab terminál, mármint fedélzeti, akkor akár hihető is lehet ez a szám. De 2300 terminálnál ami már igen csak nagykereskedelmi tétel is 200.00-el számolva per darab a busznak is magától kéne mennie :D
Két részre kell bontani a dolgot.
Valószínűleg ilyen pályázat volt, és ezt sikeresen meg is nyertük. Buszvásárlási pályázat nem volt most. Ehhez gratulálok. És biztos sok haszna is lesz. Pl. ha mindenki látná az adatokat a neten, akkor lehetne egy olyan programot írni, hogy amikor az a busz érkezik 50 méteres körzetbe a lakóhelyem közelébe, amelyik fél éve csak úgy tud megállni, hogy gyakorlatilag, végignyikorogja az a féke az utcánkat, akkor felhangosítaná, a TV-t fokozatosan. Illetve intelligens otthonoknál a busz indulásakor automatikusan becsukná az ablakokat, és a koromfelhő elültével újra visszanyitná. Látjátok, csak meg kell ezt szervezni.
@withoutus:
Ezek szerint a kiiras vonatkozik pl. 2295 jarmure felszerelendo fedelzeti egysegre (busz + metro), 2295 jarmuvi utastajekoztato rendszerre, 257 megalloi/csomoponti utastajekoztato telepitesre, 30 jelzolapma-befolyasolo beszerelesere, kommunikacios eszkozokre, szoftverre, webes tajekoztato kiepitesere, ilyesmi.

Szoval megsem 'csak' felugyeleti rendszer.

Ettol fuggetlenul tenyleg palyazhatnanak buszokra is amikre felszerelheto a cucc.
@withoutus: ..feltétel az elmúlt három évben (szakterületen) évi minimum 2mrd forint nettó árbevétel ;-) Ez mondjuk erősen szűkíti a kört :-D
@Drgomor: csak azt mondjatok meg, hogy mi ertelme van a RONCSOKRA felszerelni?

ja, hogy a kiszervezett buszokat majd leirjak konyvelesben 0-ra es akkor viszik ezeket a milliardos eszkozoket is, az uj buszokra meg vehetunk ujat / kifizetjuk a megrendelt kapacitas araban

hurra...
@Viziparaszt: a synergon azt a házipénztárat tömi, amelyiket kell. ilyen tekintetben sohasem volt válogatós. a synergon két fő befektetőcsoport kezében van, az egyik erősen baloldali (leisztinger-csoport), a másik erősen jobboldali (pannon-csoport)

nagyobb kiegyensúlyozottság van itt mint bármelyik médiában :-)
@úriparaszt: a szerződés is letölthető, de érdemben nyilván csak szakember tudja értékelni, a műszaki tartalmat és felhasznált eszközöket, átvételi paramétereket is beleértve. Ami nyilván örök homály marad, kik jelentkeztek még (ha egyáltalán), és milyen adekvát tartalommal ehhez képest.
Aztán azt tudjátok-e, hogy a kiszervezés nem azt jelenti, hogy a busz marad, a vonal üzemeltetője meg alvállalkozó?

Ennek pont ez lenne a lényege, hogy ha kiadják bérbe a vonalat, a veszteség is kikerül a cég kezeléséből, mert az alávállakozó az alacsonyabb működési költségeivel már nem fogja veszteségesen üzemeltetni azt, a SAJÁT buszaival.

Ezt a gyakorlatot már a volán is használja, mondjuk törvénytelen ott is egy-két dolog, de legalább szaglik erősen.

Hogy adnak nekik gps-t vagy nem.....
BKV-s a vezérkar a volánnál.... Hahahaha!

Jó lenne többet tudni a kiszervezésről. Érdekes dolgokra derülhetne fény.
@1116001: De hat a "kiszervezes" a buszallomany frissitese erdekeben nem mas mint az ördögi PPP!
Már pedig a Nemzeti Egzüttkűködést Építő boldog magyarság nem kér a PPP-ből Orbán szerint. Vagy mégis?
süti beállítások módosítása