Toplákmentesítő

Varánusz

"A kifejlett komodói sárkány egyetlen ellensége az emberi telhetetlenség, ostobaság és a nyereségvágy."
Mellesleg a varánusz csúnya, gusztustalan és büdös a szája, cserébe nem sminkeli magát.

Friss topikok

  • látjátok feleim szümtükkel: 444.hu/2024/04/28/ki-kell-adnia-az-mvm-gazkereskedojenek-hogy-kik-kereshettek-az-orosz-magyar-gaza... (2024.04.28. 17:47) Vér, könnyek, letépett herék a medencében
  • Neytiri1: Someone To Love www.youtube.com/watch?v=15orOogE0pU (2024.04.24. 19:19) Zeneszoba
  • Gringo: Hihetetlen, hogy ez a rohadék még mindig ott rontja a levegőt a pulpituson. :( (2023.04.24. 23:58) Kövér Laci meg a "kommunisták"
  • hahópihehh: @pianolight: "egy hvg-s cikk kommentjei között olvastam, h fabius-t baleset érte. ha ez igaz, akko... (2020.09.22. 14:18) Menj a picsába, Soros!
  • kekex: Már a focisták is? 24.hu/sport/foci/2017/11/10/urban-florian-luxemburg-miatt-szegyellje-magat-orba... (2017.11.10. 13:45) Te leváltanád Orbánt?

2010.10.11. 13:25 úriparaszt

Dokumentált tragédia - Reloaded

Címkék: segítség vörös tragédia tartás iszap

Update: 2010.10.11. 13:23
Azt már tudjuk, hogy a felvételt Hökkön István készítette, vélhetően devecseri lakos. Ha akkor nem is segített, utólag kideríthetné (már csak a saját lelkiismerete megnyugtatása végett), hogy az a két ember túlélte-e a katasztrófát, vagy mi lett a sorsuk.

Sem én, sem (jóérzésű) barátaim nem tudunk belenyugodni ebbe a dologba.

Keressük tehát az alábbi képen szereplő két ember sorsát ismerőket. Szeretnénk tudni, hogy a segítségnyújtás elmulasztása ellenére túlélték a tragédiát, vagy a halottak/eltűntek között vannak. Bizonyára akad helyi ismeretekkel rendelkező személy akinek van erre vonatkozó információja. Az udvarba sodort autó elég jellegzetes de ennek ellenére nem ismertem fel más felvételeken, annak a helye (ahová sodorta az ár) szintén szempont lehet.

Update: 2010.10.10. 15:30
Ha minden igaz a hely megvan, Devecser Pápai út, majdnem a MOL kúttal szemben, és egy újabb kép, az ár utánról. Ezen látszik, hogy később fejmagasságú volt a kertben az iszapár.


Ha tudsz valamit írd ide a kommentekbe, vagy az uriparaszt@gmail.com-ra, e-mail.
Azt is szeretnénk tudni mi az oka, hogy a teherautósokban fel sem merült a segítségnyújtás.
Mellesleg kérdem az nem kötelező? Az elmulasztása nem bűncselekmény? (mármint jogilag, hisz erkölcsileg mindenképp...)
Tehát őt, (Hökkön István) is szeretnénk megkérdezni:

 

 Láthatóan az ajtó alját sem éri el az iszap....

 

2010-10-07 14:28

Értem, hogy a dokumentálás fontos, no meg sosem tudni milyen felvételt hol és mennyiért lehet értékesíteni (avagy jobb érzésűek: ingyen felajánlani), de a kérdés inkább az, hogy a közvetlen életveszély dokumentálása vagy a segítség fontosabb? 

Az alábbi videó (első 50 másodperc) készítője egy stabil (avagy annak látszó), nem kis méretű teherautóban ülve készítette a felvételt. Vajon az a két ember, akiket épp elsodorni készül az ár és egymás kezét fogva igyekeznek menekülni ( 0:09 és 00:12másodperc között), nos, ők vajon mit gondolhattak a videó készítőjéről?

És vajon mit gondolt a felvétel készítője és sofőrje, miközben elrobogtak az épp elöntött házak, épületek mellett? Látva az áradatot, hallva a kiabálásokat, a sikolyt? Vagy kicsit feljebb  tekerték a hangerőt a rádión, hogy ne zavarja őket? Sokba került volna egy kis fékezés és kurjantás, hátha valaki épp az életéért küzd, esetleg a gyerekét mentve derékig álldogál a lúgos iszapban? Mibe került volna bepillantani az ablakokon (ahol lehet), az udvarokba, hátha valaki a szekrény tetején gubbasztva, vagy rózsalugasra mászva reménykedik a segítségben?

Bizonyára van valami reális és igen-igen erős indoka az illető(k)nek, vagy már leszerelte otthon a tükröket.....

*Update: Kicseréltem a videót, találtam olyat ahol hallatszik is a hangjuk.

52 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr52353454

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem is tudom, melyik a szörnyűbb...A gátlástalan szemétség, vagy a toxikus közöny?
A végletekig nyugodt tudok maradni, de...ezt a faszkalapot azért néhányszor tarkón verném. Jah, pont azzal a kocsiajtóval, amin kikönyököl.
Nekem hálistennek nem indul az első videó.
Csak annyit tudok mondani, hogy: sajnálom
Sajnálom, sajnálom :-(
@kiraaaaa: az első az csak egy képkocka az azt követő videóból. a felvétel 45. másodpercétől látható a két ember, mintegy 5 másodpercen keresztül. de tökmindegy, a többi elöntött ház és épület mellett is lassítás nélkül robognak el. mások pedig hétköznapi ruhában gázoltak a lúgos iszapban, mentették az értékeiket, életüket.
@úriparaszt: na megint béna voltam, bocsánat. De már meg sem néztem, mert nem akartam látni már a fájdalmukat.
Nem védeni akarom a felvétel készítőjét, csak nem szeretem az üres vádaskodást. A képeken az is látszik, hogy az áradat párhuzamosan visz más kocsikat is pl. 00:45-nél. Ilyenkor vajon fék, kiugrik, berobog, megment opció szerintetek mennyire működik az akciófilmeken kívül?

Próbáltál már ilyen sodrásban derékig érő "vízben" valamit csinálni? Próbálj ki egy gyorsabb folyót.
Celeb lett...

@vukkarak:
Nehéz is lenne védeni őket. Fék, odatolat és felveszi a platóra a szerencsétlent. Akarat kérdése az egész.
@vukkarak: Tisztában vagyok vele, voltam ennél nagyobb sodrásban is. Nem kívántam volna tőlük halálmegvető bátorságot, de jól láthatóan _semmit_ nem próbáltak tenni, fel sem merült!
Az alábbi felvételen van hang is, hallhatóan nem is tanakodnak a segítségen (azaz semmi erre utalót nem hallani).
Ráadásul ez nem egy kis furgon, sokkal-sokkal több lehetőségük lett volna mint bárki másnak. De a két szerencsétlennél (akik az ajtófélfába kapaszkodnak) biztosan több...

www.youtube.com/watch?v=Dvbh6EpX3VE
@vukkarak: ..ráadásul az utóbbi belinkelt felvételen a kiabálás és sikoltás is hallatszik. Ahányszor megnézem annyiszor idegelem fel magam..
@Fabius:

Segítségnyújtás elmulasztása

Btk.172. § (1) Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
@Fabius: Bocs, nem másoltam át az egészet. Tehát:

"Segítségnyújtás elmulasztása

Btk.172. § (1) Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

(2) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a sértett meghal, és életét a segítségnyújtás megmenthette volna.

(3) A büntetés bűntett miatt három évig, a (2) bekezdés esetén öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a veszélyhelyzetet az elkövető idézi elő, vagy ha a segítségnyújtásra egyébként is köteles.

(4) A (3) bekezdés utolsó fordulata nem alkalmazható azzal szemben, aki a közlekedési szabályok alapján köteles a segítségnyújtásra.

a) üzletszerűen,

b) bűnszövetségben

követik el.

(4) Aki az emberi test tiltott felhasználására irányuló előkészületet követ el, vétség miatt az (1) bekezdés esetén egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel, a (2) bekezdés esetén két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

***
"
@gyilkos fűegér: bár nem fabius kérdezte hanem én, de köszi az infót!
már csak annyi a kérdés a két ember túlélte vagy nem, de azt hiszem ebben csak helyiek tudnának segíteni, nekik pedig (most) tuti nincs internetük. :-|
sziasztok, én az RTL oldalán ezt az infót találtam.
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/103171
"A lávaként ömlő vörösiszap-tengerről készült videót Hökkön István küldte Devecserből."
Igaz, ez nem a szegény segítségkérőkről infó, hanem arról, aki elvileg készítette a felvételt...
1:35-től kezdődik az a rész...
Amúgy talán hülyeség, de nem lehet, hogy nem látták őket, amikor a felvételt készítették? Én már többször láttam ezt a videót, de csak akkor vettem észre szegény embereket, amikor Ti itt felhívtátok rá a figyelmet. Persze, lehet, hogy ez tök egyértelmű volt, látták, hallották őket, akkor szörnyű dolgot műveltek, hogy nem tettek semmit.
Tényleg jó lenne tudni, hogy rendben vannak-e a képen látható emberek!?
@Fehér Lili: Reméljük megkapjuk erre a választ. Azt megértem ha esetleg a két embert nem látták, de tisztán hallatszanak a hangok. Ami vérlázító, hogy egy szó sem hangzik el az utasfülkében a lehetséges segítségnyújtásról.
Köszönjük az információt.
Igen, nekem is ez a bajom, hogy ott valószínűleg ők tisztán hallották a segélykérő, kétségbeesett kiáltásokat. De talán csak az lebegett a szemük előtt, hogy egy (biztonságos) kocsiba pattanjanak, és elsők között rögzítsék a megdöbbentő látványt. Mint ahogy ez sajnos be is jött nekik: szerintem az egyik legtöbbet mutatott, cikkekbe linkelt, tévékben lejátszott felvétel lett. Legalábbis én rengeteg helyen láttam már.
A másik, ami szintén engem is elgondolkodtatott, hogy mit jelent, hogy Devecserből küldték a videót? Csak azt, hogy ott készült, vagy azt is, hogy konkrétan egy devecseri lakos, a két, szerencsétlen, kétségbeesett emberrel egy városban élő személy készítette? Mert akkor inkább le se írom, hogy mit gondolok róla...
Azt nem mondom, hogy örülök, hogy segíthettem, de talán így hamarabb kiderül az igazság... Figyelni fogom a blogodat, és remélhetőleg hamarosan örömteli update-et olvashatunk a két devecseri ember állapotáról!
Mi az anyja picsáját csinált volna a derékig érő iszapfolyamban? Megsüti magát segítségnyújtás címén? A kurva szalagkorátot és kerítést meg talán a teherautó átugorja.
@Dövan: Nem kellett volna kiszállnia. Van fék és sebváltó.
@úriparaszt: jó, vezesd már le légyszi, hogy hogyan képzeled a mentési folyamatot.
@Dövan:
Erre én is ki lennék váncsi.
Talán egy sóderrel rommá pakolt nagy billencs meg tudott volna maradni abban az árban. Annál kisebb (könnyebb) autóval sztem esélytelen, ill. egy esély van, a menekülés. Pont.
@Dövan: @atompyka: Ez az autó a videón zökkenőmentesen halad az árban. Kb 5 tonnás lehet, nem személyautó magasságú és súlyú, tehát nem sodorja el könnyen az ár. Mentem már párszor akkora vízben/sárban, hogy befolyt a kocsiba, megvannak a saját szabályai de nem olyan veszélyes.
Ez az egész bejegyzés, viszont nem erről szól, hanem arról, hogy fel sem merül a segítségnyújtás, viszont videózni tudtak.
A mentés konkrét menete pedig helyszínfüggő, feltételezem a házakba sem a szalagkorláton keresztül jártak haza az emberek.
Mellesleg a felvételen jól látható,hogy a (relatív) gyorsan hajtó teherautó által keltett hullám (az orránál keletkezik és hátul szakad le) löki be a fehér kombit az udvarba. Ennyit az odafigyelésről..
@úriparaszt: ettől függetlenül sem úgy látszik, hogy oda csak úgy be lehet menni teherautóval. Az egyetlen ésszerű megoldás, ha a két szerencsétlenül járt felmegy a padlásra.

Az astrát meg a villanyoszlop fogta volna meg egyébként.
@Dövan: Ne csak erre a konkrét házra koncentrálj. A fél falun végigrobogtak úgy, hogy cseppet sem érdekelte őket mi történik másokkal. Ez a szemlélet, ami nem tolerálható!
@úriparaszt: ettől függetlenül nem feltétlenül fair félinformációk alapján kikiáltani valakit bűnbaknak. Nem tudjuk mi volt előtte, azt sem, hogy mi volt utána. 23 másodperc videó után lett az ürgéből akkora főszörny, hogy még index címlapot is érdemel.
@úriparaszt:
"Mentem már párszor akkora vízben/sárban, hogy befolyt a kocsiba, megvannak a saját szabályai de nem olyan veszélyes."
Én is merítettem már az ablaktörlőt víz alá, de az a víz ÁLLT (leszámítva azt a mozgást, amit én okoztam benne).
5 tonna sok, ha a lábadon áll, de lófing egy ekkora testnek (mint ez a teherautó lehet), ha üres, hajóként fogja az ár felkapni. Szerinted, ha házfalat kikapta, mit csinál volna velük, ha az útjába állnak? Ők látták, mi jön mögöttük (00:13 körül látszik is valamennyire), csodálom, hogy a pasinak volt lélekjelenléte az mondani, hogy lassabban menjenek, és nem azt üvöltötte, hogy "Nyomd a gázt, ahogy tudod"...
Továbbra is tartom, hogy ha egy megrakott 4 tengelyes billencsben ülnek, akkor igazad van, ha annál kisebben, akkor nem annyira.
Szerintem.

Az Opelt meg max. irányítgatták kicsit a sodrukkal...
@Dövan: @atompyka: Sok ember sokféle, sokféleképp látja. Nem vagyunk egyformák, ettől még én tartom magam a véleményemhez, hogy én megpróbáltam volna segíteni, szinte bármi áron. Ezt a véleményem arra alapozom amit a felvételen látok, illetve arra, hogy milyen az általános hozzáállásom.
Ti másképp gondoljátok, ez van.

A pasinak volt lélekjelenléte, hogy videózzon, arra nem volt, hogy megkérdezze a sofőrt, hol és hogyant tudnának segíteni. Lehet nem tudom érthetően elmagyarázni, de attól még zavar.
@vukkarak: arra senki sem gondol, hogy tele volt az autó? hogy ilyen sodrásban nem tudott volna megállni? csak a vádaskodás megy?
@thinker_: Gondolni sok mindent lehet. Te így gondolod, én pedig nem.
@úriparaszt: Nem is kell mást mondani: "én megpróbáltam volna segíteni, szinte bármi áron"

A "bármi áron" egészen mást jelent, mint a "szinte bármi áron". A "szinte bármi áron" az jelenti, hogy esetleg lófaszt se csináltam volna.

Azt sem tudjuk, hogy az ár levonultával visszamentek-e segíteni, vagy sem. Ha később kiderül, hogy nem, ennek a posztnak akkor sincs igaza, mert onnantól csak megerősíti, hogy félinformációk alapján bárkit lehet vádolni bármivel.

Abban a pillanatban tűnhetett ez egy sima térdigérő víznek, amit két ember azért jó eséllyel túlél (tudom, ahol laktam minden nyáron volt egy-két felhőszakadás, ami a hegyről lefolyva néha szó szerint tökigérő vizet csinált az utcában). Ha jött volna a 2 méteres iszap, ami Kolontáron, az meg egy tankot is betolt volna a kertbe.
@Dövan: "A "szinte bármi áron" az jelenti, hogy esetleg lófaszt se csináltam volna."

Ez a te álláspontod, a másik fele pedig az enyém. A "szinte bármi áron" pontosan azt tükrözi, hogy nem vagyok elvakult, ha biztosan meghalok, akkor nem segítek, tehát nem csinálom, ha esélyem van, akkor csinálom.
Ezek persze csak szavak, lovagolj rajta nyugodtan senkinek nem fáj.
Mint írtam nem vagyunk egyformák.
Esetleg kiemelhetnél a videóból akár egy másodperctöredéket (ha találsz), ahol a két ember azon tanakodik hogyan segítsen vagy mit tegyen.
@úriparaszt: persze, töredékmásodpercet. Kimásztál volna az autóból, ha tudod, hogy beleég az alsógatya a seggedbe, a dákód meg lefolyik a maradék combodon? Gondolom nem. Kimásztál volna, ha van egy sima felhőszakadás és azt látod, hogy egy udvarban két mókus ácsorog a térdig érő vízben? Gondolom nem.

Utólag kurva könnyű itt okoskodni, hogy ezt meg azt tettem volna, de persze itt mindenki brad pitt, mindenki legalább x6-ossal csapat és a modellversenyek győzteseinél sokkal jobb nője van, közben meg egy vizi e. szilveszterbe oltott bear grylls képességeivel rendelkezik aki mögött természetesen ron jeremy is elbújhat. Nanemá.

A valóság az, hogy két melós vezet valamilyen teherautót és fingjuk sincs róla, hogy milyen víz folyik ott, egyáltalán veszélyes-e (gyerekként álltam ekkora hömpölygő vízben az utcán), vagy hogy éppen leszakadt egy tározó fél oldala. Arról nem is beszélve, ha esetleg meg lófasz sincs, csak eltörött egy főnyomócső, ők meg ezért összecsukják a teherautót, mit csinál velük a főnökük.
@Dövan: Ok, ezt parttalan. Fabius ismer személyesen, így tudja mit tettem volna (ő ugyanazt), ha nem haragszol a te véleményed ebből a szempontból irreleváns. Más szempontból érthető, még akkor is ha nem elfogadható.
@úriparaszt: most ebben egyetértünk, parttalan.

Mert nem látod be, hogy két melósnak egyébként sem lett volna fingja sem, hogy mit csináljon. Akkor és ott, abban a pillanatban, számukra ez még nem lehetett az ország legnagyobb ipari katasztrófája.

De azért ne számíts rá, hogy ha Hökkön István vélhetően devecseri lakos eljárást indíttat ellened, akkor nem fognak a végén téged megbaszkodni.

Azt meg ne keverd ide, hogy mit tennél abban a helyzetben, aminek már ismered a végkimenetelét, mert lehet, hogy ettől függetlenül egy nagyon jó ember vagy, de szerintem most ezt itt elcseszted.
@Dövan: Ok, ez ügyben nem jutunk közös nevezőre. Esetleg tanakodj el rajta, hogy ha te vagy a családod nagy bajban van (soha ne legyen), akkor videózgató, ártatlan, kocsigázgató embert szeretnél a közelben, vagy esetleg olyasmi gondolkodásút mint akik egyetértenek velem.
Jajj, ezt most én sem igazán értem. Hallasz valakit kétségbeesetten kiabálni, küszködni az árral (tök mindegy ebből a szempontból, hogy csak tiszta víz, vagy mérgező iszap. Mert sajnos egy árvízben is szoktak lenni halottak, pedig az csak sima víz.) Szóval, ott üvölt valaki, az életéért küzdve, te meg videóval a kezedben végigsöpörsz a falun és felveszed az izgi eseményeket? Még csak egy szó erejéig sem hangzott el, hogy: Te Pista, basszus nem kéne tennünk valamit? Aztán, ha felmérik, hogy az ő életük is veszélyben van, és ezért nem sietnek a 2 ember segítségére, arra azt mondom, h ok, félti a saját életét. De itt fel sem merült a segíteni akarás, a SZÁNDÉK! Az meg, hogy ha levonult az ár, visszamegy segíteni... Hát, köszi, akkor már vagy túléltem, vagy nem... Ott Te már nem segítesz semmit. Ha választhatnék, én sem Téged szeretnélek a közelemben tudni, hasonló esetben, kedves Dövan. És ez nem bűnbankiáltás, csak egy vélemény, az enyém. Meg még párunké, ahogy itt olvasom.
Dövan: Mondjuk, ha nem is dobja el a kamerát, de amint lehetősége van visszamegy, megáll, egyből hívja a tűzoltókat, hallod, hogy használja a telefonját..stb. Tehát úgy tesz, int akiben van segítő szándék. Sztem a törvény is erre utal: Btk.172. § (1) Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van,
Nagyon jó, elszállt a szövegem...!!!
Szóval, a lényeg az, hogy a videózókban még csak fel sem merült a SZÁNDÉK, hogy segítsenek, hogy megpróbáljanak segíteni. És most nem szalagkorlátról, mérgező iszapról, meg jól átgondolt megközelítési stratégiáról van szó, hanem az ösztönös emberi cselekedetről, amire azt mondod, hogy próbálsz úgy viselkedni, ahogy szeretnéd, hogy veled is viselkedjenek...
Szerintem majdnem mindegy volt ebben a helyzetben, hogy "csak" árvíz vagy maró vörös iszap, mert sima vízbe is fulladtak már meg emberek! És ők láthatóan és hallhatóan kétségbeesetten küszködtek!
Az pedig, hogy lehet, hogy visszamentek az áradat levonultával... hát, kösz, addigra már vagy túlélték szegények, vagy nem. Az minden, csak nem segítség.
Itt szerintem egyetlen dolog volt fontos, a szenzációs felvétel elkészítése, amit rögtön fel is töltöttek a netre.
De ne legyek ilyen előítéletes és ellenséges, inkább csak annyit mondok, hogy nem szeretném, ha a videózós úriember lenne a közelemben, ha bajba kerülnék. Ennyi.
Na, most meg ott van mind a kettő hozzászólásom! Ehh, na mindegy, ígérem, ma már nem írok többet, sorry! :)
@Fehér Lili: mert ostoba vagy a pároddal együtt :)
@kiraaaaa: a videóban van jópár ugrás, nem tudjuk, hogy akár közben, előtte vagy utána mi történt.

A posztoló az alapvető igényre (bűnbak keresés) építve népszerűsíti a blogját.
@Dövan: Sajnállak. Ha van rá igényed keresd meg a teljes verziót, google a barátod. Bár eddigi írásaid alapján feleslegesnek látszik. Nem szeretném ha csak te lennél a közelemben amikor bajban vagyok.
Hűűű, Dövan, most nagyon megmondtad! Gratulálok:). Így kell intelligensen elmondani egymásnak a véleményünket, ügyes vagy. Valóban tök nagy ostobaság, ha elszáll a gépem.
Na, hát veled tényleg nem érdemes beszélgetni. Meg itt nem is te vagy a lényeg, hanem az a két szegény ember. Remélem, jól vannak. Úriparaszt, "figyelni foglak":). Jó lenne olvasni a jó hírt. Sziasztok, jó éjszakát!
@úriparaszt: Ja, mert hogy nem értek egyet feltehetőleg nem agysebész melósok félinformációk alapján történő, az indulatokra alapozott, pellengérre állításával.

Mondjuk én valóban nem akarom a blogomat eladni más emberek nyomorúságával, miközben azt hangoztatom, hogy "dehogyhátén szinte az életem árán is". Persze, biztos sokan vannak, akik elhiszik bemondás alapján, aztán lehet egymás hős buksiját virtuálisan símogatni. Mentél volna inkább iszapot merni, aztán akkor hangoztathatnád, hogy milyen fasza gyerek vagy.

Arról nem is beszélve, hogy az alapkérdés feltevése is erősen spekulatív, hiszen talán az összes áldozat Kolontári volt.
@Dövan: Látom nemhogy félinformációd, hanem semmilyen nincs a blogok működéséről.
Ez a blog több, mint egy éve működik, olyan dolgokról írunk, amik minket foglalkoztatnak, hangot adunk a saját véleményünknek, amit aztán többen olvasnak és egyetértenek/nem értenek egyet, ideírják. Nincs mit 'eladni' rajta, pláne nem más emberek nyomorúságát meglovagolva.
Vannak olvasók, mint jelen esetben te is, akik sokadszori nekifutásra sem értik meg egy-egy bejegyzés lényegét, ez nem baj, sok ember, sokféle mentalitás, sokféle gondolatmenet.
Én akkor is ideírom a véleményem ha tudom, hogy többen nem értenek vele egyet, mint ahányan igen, olyan egyszerű oknál fogva, hogy kell olyan fórum, ahol lehet (esetleg másképp is) gondolkodni.

Jelen esetben igen sok honfitársunkat te képviseled, hisz folyamatosan azt hangoztatod miért nem lehet valamit megtenni, miért nem kell foglalkozni ezzel a témával. Ezt eztán lezárod azzal, hogy szenzációhajhásznak nevezel, majd gondolkodás nélkül idebököd miért nem megyek inkább iszapot lapátolni.
Én nem írtam ide a véleményemet rólad és a hasonlóan gondolkodókról, mivel az ismert tényeken és az abból levezetett véleményemen nem változtat, legyél bármilyen ember.

Te azt mondod a történtek így jól voltak, én pedig azt, hogy nem. Már írtam feljebb, akkor lennék kiváncsi a véleményedre ha téged videóznak hasonló helyzetben.
@Dövan: Apropó, ha választanom lehetne, inkább egy 'nem agysebész melós' legyen a közelben, mint egy valódi agysebész, talán több haszna lehet....
Szia Úriparaszt,

úgy néz ki jó híreim vannak. Pár nappal ezelőtt voltam Devecserben, és azt hiszem megtaláltam azt a bizonyos házat... Mivel sajnos ugye a megrongálódott házakból ki kellett költözni a lakóknak, ezért sokuk a házuk falára írta fel az elérhetőségét. Készítettem fotót, azt el tudom küldeni, ha gondolod. Azon rajta van a ház, és a mobilszám is...!
De talán ez jó jel, hogy jól vannak és remélhetőleg nem lett nagyobb bajuk!

Jó éjszakát!
Lili
@Fehér Lili: Köszönöm, hogy gondoltál ránk, várom a fotót! (uriparaszt@gmail.com)
Nincs mit, ez a legkevesebb... Kép elküldve!
Ápdét az új infókkal? Ha vannak...
sziasztok!
nemtudom, olvassa e vki ezt a fórumot, én most találtam. Elolvastam pár hozzászólást, érdekes, amit mondtok, részben jogos is.
Az illetőt ismerem. Nem devecseri, csak oda is visz GÁZPALACKOT! a gép 40 tonna körül van, így valószínüleg ez az ár, ami a videón van, nem sodorta volna el, viszont utána jött egy nagyobb is. ha esetleg ez felburul, megrongálódik, az szerintem még nagyobb problémát okozott volna. megállhattak volna, tény, de még én is csak most vettem észre a videóban a két embert, amit vki még írt előttem is. szóval lehet, hogy akkor ők sem látták. a másik, hogy azt sem tudták, mi ez. a fülkébe amúgy szorosan befért volna az a 2 ember, oldalra, a platóra nem tudtak volna felszállni, mert nem lehet!
anyagiak: rtlklub.hu-ra lett a videó feltöltve. ide bárki feltehet dolgot, pénzt nem kap érte. kivéve ha: más csatornák, honlapok leveszik, átveszik azt! nekik ugyanis ezért fizetni kéne. el is indított H.I. egy jogi procedúrát, nem sok sikerrel. az ezért kapott pénzt teljes egészében átutalta volna a károsultaknak. ennél többet szerintem csak az akciófilmekben lehet segíteni (megállok, visszatolatok, esetleg be az udvarba egy 20 méteres, pótkocsis szörnyeteggel, felveszem a két embert, akik nem is biztos, hogy be tudnak szállni, mert sodor az ár... áhh, ez hülyeség.)
amúgy meg kibaszottul jó ember, bármit megtesz azért, hogy máson segítsen tettel, szóval. tehát megkockáztatom, hogy nem látta őket, esetleg nem tudott nekik segíteni, vagy azt gondolta, a házban biztonságban lesznek (mivel újra mondom: nem tudta mi ez (azért azt sejtette, hogy nem tiszta víz).
további szép estét.
Én is ismerem az illetőt. Teljes mértékben kiállok mellette! Nem tudom mit szólna a sok okos kommentelő, ha a pótkocsis teherautó felborul és a többszáz gázpalack felrobban. Ebbe biztos nem gondoltál bele, csak vádaskodni tudsz, miközben gondolom a meleg szobában írod a hülyeségeidet! Csak tudd: a teherautó úgy tönkrement, hogy a 6 hengerből 2 nem működött! A vörösiszap miatt! Először nézz utánna, hogy mi történhetett és csak utánna oszd az észt! Szevasz!
süti beállítások módosítása