A választópolgárok több, mint fele üzent tegnap valamit a politikai elitnek. Kormányunk és Orbán Viktor szerint: jóváhagyják a kormány eddigi politikáját. Az MSZP szerint meg pont az ellenkezőjét tették azzal, hogy nem szavaztak. Szerintem meg felesleges turkálni az otthonmaradók fejében, és ideológiát adni a szájukba. Ugyanis az üzenet elég világos: kurvára ununk már benneteket!
Ettől persze mit sem változik a tény, hogy egy ország demokráciáját azok alakítják, akik tesznek érte legalább annyit, hogy élnek a szabad választás jogával. Mert a nem szavazó többség így azt a gulascht eszi négy évig, amihez a választani hajlandó kisebbség dobálta az alapanyagot a nagy közös gulyáságyúba.
Nem lehet vita tárgya, hogy a Fidesz demokratikus keretek között tarolta le az önkormányzatokat. A demokráciaféltőknek az állandó kárálás helyett megszólítani és alkotmányos jogaiknak gyakorlására kellett volna ösztökélni a szimpatizánsaikat. Ez szemmel láthatóan nem sikerült, otthon a négy fal között nyilván könnyebb dünnyögni, hogy a Zorbán úgyis megnyeri, oszt'majd jól nem is lesz választás négy év múlva! -mint elballagni a területileg illetékes szavazókörig, és megtenni azt aminek elvesztésétől úgy rettegnek. Végülis nem kell tőletek elvenni a szavazójogot és diktatúrát építeni helyette, eldobjátok ti azt magatoktól, önállóan.
Orbán Viktor álma valóra vált. A választani hajlandók jelentős többsége úgy gondolta, hogy az a legjobb a településének, ha egy húron pendül a kormánnyal, és nem lesz ellenzéki tűzfészek. Új országimázs épült, megalakult a Nemzeti Együttműködés Zenekara 22 megyei jogú város, 19+1 megyei közgyűlés, 22 budapesti kerületi közgyűlés tagságával.Ettől szélesebb körű felhatalmazás nem létezik. A jövő zenéje, hogy édes melódiákat fogunk tőlük hallani, vagy egyszerűen csak elhúzzák a nótánkat. Az első prímásnak viszont megnőtt a felelőssége. Innentől nincs kire, és nincs miért mutogatni. Minden létező helyen a zenekari tagok ülnek felelős pozícióban, az ellenzéknek többnyire a biodíszlet szerepe jut parlamenttől megyei közgyűléseken keresztül az önkormányzati képviselőkig. Ha nem éltek, hanem visszaéltek a lehetőséggel kétségetek ne legyen: mától mindenért a Fidesz a hibás.
Az ellenzéknek, akik az ellensúly szerepét kívánták betölteni, és mindhárman sikerként értékelték a választást, maximum a kibic szerepe jut az önkormányzatok többségében. Nem is értem milyen sikerről beszélnek? A Jobbik még csak csak, hiszen lett három polgármesterük, bejutottak a képviselő testületekbe, közgyűlésekbe. De ez a siker morzsa a várakozásokhoz képest, elég csak a tuti befutónak ítélt Ózdot példának venni.
Jávor Benedek szerint az LMP 90%-os sikert ért el a várakozásaikhoz képest. Tényleg? Ennyi volt az elvárás, hogy fölteszünk mindent Jávorra, oszt' gyün ami gyün? Az elhanyagolt és gyakorlatilag alig támogatott kerületi és vidéki szervezetek meg majd csinálnak amit tudnak? Jó taktika volt, bejött. Jávor nem ért el 10%-ot a fővárosban, a párt súlyos százalékokban mérhető támogatókat vesztett, és nem lett a mérleg nyelve a fővárosi közgyűlésben sem. Az egyetlen saját becsületgólt Ivády Gábor rúgta Ivádon, de ő már akkor polgármester volt ott, mikor az LMP még nem is létezett. Rajta kívül egy feles találat van még Rakacán, ahol független, de LMP támogatott jelölt nyert. Lehet hajtogatni, hogy defidesz mega zúj választási törvény megnehezítette a kispártok sorsát, csak felesleges. Mindenkire, a települési civilekre is ugyanaz a szabály vonatkozott, és sok helyen mégis jobb eredményeket értek le. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a negatív kampány visszafelé sült el, most meg szedegethetitek a fájdalmas helyekre fúródott söréteket.
A választás legnagyobb talánya számomra az MSZP. Tegnap úgy ünnepeltek, olyan vidáman sugározták a töretlen optimizmust, Mesterházy Attila úgy mutogatta a grafikont, amin a Fidesz árnyékában voltak valahol, mintha nem éppen tarkón csúsznának kifelé minden létező, stratégiai fontosságú önkormányzatból. Budapest "elesett", a még meglévő kerületek a fehér holló Angyalföld kivételével mind Fidesz többségű közgyűléssel bírnak, a maradék megyei jogú városokból elesett a szoci bástya Miskolc, és egyedül Botka húzta be Szegedet, mutogatható kivételnek. Ha kedves Drazsénkat egykor a Pásztor Albert ügy miatt megfutamodásra késztető erős ember, Káli Sándor is veszített a színtelen, szagtalan Kriza Ákos ellen, akkor ti minek örültök? Nem kéne elgondolkodni inkább, hogy ha Magyarország pillanatnyilag legnagyobb közösségi közlekedési beruházását vivő önkormányzatotokat is sikerült elveszíteni, akkor kurva nagy baj van? Változás és átalakulás előtt áll a párt - mondjátok, miközben Szanyi kapitány manduláját domborítva vigyorog az eredményen, és lájkolja vadul a grafikont. Változás van, csak nem ott és nem úgy, ahogy beállítani igyekeztek. Mert a valódi változást kicsiben csinálták, vidéken olyan emberek, akik nem látszanak föl a fővárosig. Fejes Attila Fehérgyarmaton veszített ugyan Tilki Attila ellen, de összeszedett kampányával és lokálpatriotizmusával 7% növekedést könyvelhetett el a párt országgyűlési választási eredményéhez képest a körzetben. Na, ha majd ilyen emberből lesz nálatok sok, akkor kezdhettek sikerről, változásról és megújulásról beszélni.
A választás egyetlen igazán pozitív hozadéka, hogy Meggyes Tamást megbuktatták az esztergomiak. Kíváncsi voltam, hogy működőképes lesz-e az ellenzéki összefogás a közellenségként számon tartott Meggyessel szemben. Az esztergomiak kétséget nem hagytak, a pajszerkirálynak mennie kell a város éléről.Ha valami, akkor ez siker. Legyen ez a példa nélküli összefogás minden most frissen székébe emelt kormányhű polgármesternek és helyi kiskirálynak intő jel: a dicsőség nem örök.
2010.10.04. 08:00
Fullasztó közöny
Címkék: mszp fidesz jobbik eredmények önkormányzati választás lmp
197 komment · 4 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr672342986
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Egyik sem 2010.10.05. 22:42:18
Apám két politikai tárgyú jótanáccsal indított neki az életnek '90 környékén: az egyik a "soha ne lépj be politikai pártba", a másik a "soha ne vegyél részt politikai rendezvényen" volt. Eddig még mind a kettőt sikerült betartanom, ...
Trackback: ÖV 2010 / Demokrácia – 46,64 % 2010.10.04. 18:49:50
Túl vagyunk a 2010 évi önkormányzati választáson is. Sokféle aspektusból lehet az eseményt értékelni, elemezni. Én a részvételi arány és a demokrácia viszonyával foglalkoznék kicsit. Az új okostojások az önkormányzati választás rendszerét módosíto...
Trackback: Hogyan gründol a "Superman-díjas" Botka Szegedből Vörös Erődöt? 2010.10.04. 15:13:07
Hiába kávézott hétfőn Orbán Viktor Szegeden, hiába van feltúrva választási időszakban is polgárbosszantó módon minden, hiába csúsznak egyes nagyberuházások, hiába hagyják el a várost a munkát kereső fiatalok, hiába volt Botka a csúnyán megbukott ...
Trackback: A Jobbik választási vereségének okairól 2010.10.04. 10:07:21
Nem akartam én a választási hadjáratban ezzel előjönni, mert még azt mondták volna, hogy mindenbe belekötök, meg hogy nekem semmi sem jó és egyáltalán, miért ilyen aprósággal foglalkozom, mikor fontosabb dolgok is vannak. Szóval, sikerü...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Szervusztok, köszöntelek titeket a Mindhülye Párt elnökeként.
Ti mindnyájan az én szavazóim vagytok.
Köszönöm a szót, viszlát!
Ti mindnyájan az én szavazóim vagytok.
Köszönöm a szót, viszlát!
Csak egy kérdés: Ha ezután sem lesz kolbászból a kerítés,(van rá esély)akkor, akik nem szavaztak szembekerülnek-e azokkal akik szavaztak, csak a szavazáskor esetleg nem jó lóra tettek?
Mert ha igen, akkor fog csak igazán nagyot löttyenni idehaza a fekália. Ugyanis minden azt mutatja, hogy ők vannak többen...
Mert ha igen, akkor fog csak igazán nagyot löttyenni idehaza a fekália. Ugyanis minden azt mutatja, hogy ők vannak többen...
előttem ez az egész mennyekig magasztalt demokrácia-intézmény bukott meg, pontosabban: tudom, hogy a szoftverek létező legjobbika a demokrácia, de azt látom, hogy itt még erre IS túl gyenge a hardver. nem működik.
1. jó pár éve szembesülünk azzal az általános demokrácia-buktatóval, a hülyéknek ugyanolyan 1-es szorzójú szavazatuk van, mint a nemhülyéknek. ez minden demokráciában komoly gond lehet, de itt rendes szociológiai hardver, driver, HAGYOMÁNY épül rá.*
2. a közelmúltban pedig azzal a meglepő buktatóval szembesülhettünk, hogy NINCS JELÖLT, akire lehet szavazni, azaz van, de direkt a hülyékre van szabva, az 1-es pontot felismerve, alkalmazva.**
(*hülye1: "nem érdekelnek a programok, valaki ELLEN szavazok, nem valaki MELLETT, hülye2: tudom, hogy lopnak, de a legkisebb rosszra szavazok, mert ez így a normális, szavazni kötelességem akkor is, ha nincs mire, kire, minek.")
(**bizonyossá vált, hogy nincs szükség programra, jellemre, gerincre, tiszta múltra jelöltállításkor, nincs szükség "én hogyan csinálnám" válaszokra, a tuti nyerő recept az, ha azt ismételgetem, hogy "ez ÍGY nem jó".)
1. jó pár éve szembesülünk azzal az általános demokrácia-buktatóval, a hülyéknek ugyanolyan 1-es szorzójú szavazatuk van, mint a nemhülyéknek. ez minden demokráciában komoly gond lehet, de itt rendes szociológiai hardver, driver, HAGYOMÁNY épül rá.*
2. a közelmúltban pedig azzal a meglepő buktatóval szembesülhettünk, hogy NINCS JELÖLT, akire lehet szavazni, azaz van, de direkt a hülyékre van szabva, az 1-es pontot felismerve, alkalmazva.**
(*hülye1: "nem érdekelnek a programok, valaki ELLEN szavazok, nem valaki MELLETT, hülye2: tudom, hogy lopnak, de a legkisebb rosszra szavazok, mert ez így a normális, szavazni kötelességem akkor is, ha nincs mire, kire, minek.")
(**bizonyossá vált, hogy nincs szükség programra, jellemre, gerincre, tiszta múltra jelöltállításkor, nincs szükség "én hogyan csinálnám" válaszokra, a tuti nyerő recept az, ha azt ismételgetem, hogy "ez ÍGY nem jó".)
@Humperdickk: Ez is egy forgatókönyv. Nem lehetetlen.
@fraulein praxa: "...aki nem vesz részt ebben a bohózatban..." Sajnos, aki itt él, az márpedig részt vesz. Ha nem megy el szavazni, akkor így vesz részt. Hogy nem érdekli. Ha érdekelné, de nem tud választani, az vagy érvénytelennel szavaz, vagy valami civil szerveződésre pl. (ha van ilyen). 10-20 érvénytelen szavazatnak is lenne üzenete, de ezt is leírták már.
@Asszem:
Lehet, de ahhoz kéne egy pártfüggetlen köztársasági elnök.
Lehet, de ahhoz kéne egy pártfüggetlen köztársasági elnök.
@Legelő Őse: igazad van, félreérthetően fogalmaztam. Azt akartam írni, hogy aki nem tesz hozzá semmit sem a rokkantnyugdíjához (nem az, aki tényleg rokkant, hanem aki azzá tette magát csalással vagy hülyeséggel), kevésbé jogosult nyilatkozni a város jövőjéről. Ezt newtehennek írtam, de a komment végére azért kiderült, hogy nem értek egyet vele: minden joga van szavazni, és minden szavazat egyenlő, természetesen.
(Adót egyébként alkeszünk nem fizet, mert adóból, járulékfizetésből kapta a rokkantnyugdíját. Legfeljebb visszaad belőle.)
A másik: a kisnyugdíjas egy példa volt. Lehetne sorolni. Tehát azt, hogy "[m]iért kellenne egy embernek, aki ledolgozta az egész életét megértenie hogy nyomorogni kell", lehetne folytatni, például így: "miért kell egy 35 ember számára munkát, kenyeret adó vállalkozónak megérteni, hogy nem csökkennek a járulékfizetési kötelezettségei". A lényeg, hogy olyan program nincs, ami mindenkinek jó: vagy a kisnyugdíjas, vagy a járulékfizető baszik rá, esetleg mindkettő. Jelenleg mindkettő. De majd januártól teheti alkeszünk a (vissza)adózott sörét nem létező adóbevallására...
(Adót egyébként alkeszünk nem fizet, mert adóból, járulékfizetésből kapta a rokkantnyugdíját. Legfeljebb visszaad belőle.)
A másik: a kisnyugdíjas egy példa volt. Lehetne sorolni. Tehát azt, hogy "[m]iért kellenne egy embernek, aki ledolgozta az egész életét megértenie hogy nyomorogni kell", lehetne folytatni, például így: "miért kell egy 35 ember számára munkát, kenyeret adó vállalkozónak megérteni, hogy nem csökkennek a járulékfizetési kötelezettségei". A lényeg, hogy olyan program nincs, ami mindenkinek jó: vagy a kisnyugdíjas, vagy a járulékfizető baszik rá, esetleg mindkettő. Jelenleg mindkettő. De majd januártól teheti alkeszünk a (vissza)adózott sörét nem létező adóbevallására...
@Zébácsi: "Demokráciában szavazni jog, nem kötelesség." Mondjuk, hogy nem csak "dürfen", de "sollen". Diktatúrában "müssen". Magyarul tehát "Demokráciában szavazni jog, nem kényszer, de erkölcsi kötelesség".
Másképp: kőkemény munkától estére holtfáradt munkásembered is átadja a helyét a bottal csoszogó néninek a villamoson, ugye? Mert azt tudom, hogy a pédádban szereplő "vállalkozó" nem fogja...
Másképp: kőkemény munkától estére holtfáradt munkásembered is átadja a helyét a bottal csoszogó néninek a villamoson, ugye? Mert azt tudom, hogy a pédádban szereplő "vállalkozó" nem fogja...
Ha drágalátos baloldali szavazóknak nem fontos részt venni egy szavazáson, akkor erről ennyit. Akinek meg úgy unblokk alltogether cakompakk elege van az összes semmirekellő politikusból, miért nem ment el és szavazott valamelyik független jelöltre? Ja, ha annira ez az egész nem fontos neki.. Akkor erről is ennyit.
@makacs szennyeződés: Hát igen. Bár, ez is olyan volt az elmúlt években, mint az a bizonyos játék a fogyó székekkel, a körben járással, meg hogy ki tud ráülni a maradékra időben.
A játék indulásakor még volt a Munka becsülete című szék. Egy kör után, (még az elején) kivették. A politikusok mentek egy kört. Aztán eltűnt Létbiztonság című szék is. A demokrácia, a politikusokkal a hátán, ment még egy kört...
Így tovább, egészen addig amíg csak a Magyarok vagyunk tartsunk össze támlájú maradt a magyar politikában, -amiről viszont egyik körben sem kelt fel, aki az elején ráült, mert durcásan közölte, hogy ő ilyen hülyeséget nem játszik.
Na, ő nyert..
A játék indulásakor még volt a Munka becsülete című szék. Egy kör után, (még az elején) kivették. A politikusok mentek egy kört. Aztán eltűnt Létbiztonság című szék is. A demokrácia, a politikusokkal a hátán, ment még egy kört...
Így tovább, egészen addig amíg csak a Magyarok vagyunk tartsunk össze támlájú maradt a magyar politikában, -amiről viszont egyik körben sem kelt fel, aki az elején ráült, mert durcásan közölte, hogy ő ilyen hülyeséget nem játszik.
Na, ő nyert..
"A választópolgárok több, mint fele üzent tegnap valamit a politikai elitnek."
Tudod mit unok már kurvára?
Azt hogy állandóan azokra hivatkoznak, akik egész egyszerűen nem vesznek részt egy olyan dologban, ami 4-8-12 évre meghatározza az életüket!
Álljon már meg a menet!
Nem megy el a közgyűlésre, nem szavaz, és akkor ezekre a lakókra hivatkozunk???
Azért nem fizet közös költséget és jön el a lakógyűlésre, mert neki nem tetszik a közös képviselő! Egyik sem! A jelenlegi sem. És az sem, akit a szintén elégedetlen lakók javasolnak!
ERGO: nincs megoldás! Szarni bele, szarni rá!
Ha van kétseggű kutyád az még jobb!
Gyerekes, felelőtlen, nihilista viselkedés!
Nem Tartóst kell imádnunk, hanem abban reménykedni, hogy legalább 2x jobban végzi majd a munkáját mint nagyhírű elődje!
És akkor mi már nyertünk!
KÖSZÖNJÜK PISTIKE LEÜLHETSZ! EGYES!
Tudod mit unok már kurvára?
Azt hogy állandóan azokra hivatkoznak, akik egész egyszerűen nem vesznek részt egy olyan dologban, ami 4-8-12 évre meghatározza az életüket!
Álljon már meg a menet!
Nem megy el a közgyűlésre, nem szavaz, és akkor ezekre a lakókra hivatkozunk???
Azért nem fizet közös költséget és jön el a lakógyűlésre, mert neki nem tetszik a közös képviselő! Egyik sem! A jelenlegi sem. És az sem, akit a szintén elégedetlen lakók javasolnak!
ERGO: nincs megoldás! Szarni bele, szarni rá!
Ha van kétseggű kutyád az még jobb!
Gyerekes, felelőtlen, nihilista viselkedés!
Nem Tartóst kell imádnunk, hanem abban reménykedni, hogy legalább 2x jobban végzi majd a munkáját mint nagyhírű elődje!
És akkor mi már nyertünk!
KÖSZÖNJÜK PISTIKE LEÜLHETSZ! EGYES!
@Bukowszky: nem biztos, hogy volt független jelölt (nálunk nem volt), vagy hogy tényleg független volt. És ha minden stimmel, lehet sikhülye tolvaj a független.
El kell menni szavazni, mert lehet érvénytelenül is. Különben meg ki nem szarja le a sok majmot a szavazólapon? Ez a lényeg.
El kell menni szavazni, mert lehet érvénytelenül is. Különben meg ki nem szarja le a sok majmot a szavazólapon? Ez a lényeg.
A nem szavazók egy része sosem szavazott. Az ő véleményük nem számít.
Aki egyébként politikailag aktív, de most nem ment szavazni, az pontosan azt tette, amit ilyenkor tenni lehet, azzal nyilvánított véleményt, hogy otthon maradt. Ezt a vélemyént nem szabad semmibe venni és nem szabad azt mondani "tetszettek volan véleményt nyilvánítani", ugyanis ha valaki elégedetlen a jelenlegi politikai pártokkal, az nem tud mást tenni.
Márpedig épeszű ember nem szavaz az mszp-re, sok gondolkodó embernek a fidesz eddigi tettei sem pont azok, amikre úgy lehetne tekinteni, hogy azok megoldják az ország gondjait - tehát nem akar hivatkozási alap lenni, hogy lám, mindenki egyetért velünk, a jobbik egy rossz vicc, az lmp a másik végen lévő ugyanolyan rossz vicc.
Na, így kire kellett volna szavaznom?
@Bukowszky: Honnan veszed, hogy baloldali szavazó az, aki nem ment el; a pártirodán mondták?
Én tatabányai vagyok, a polgármesterünk eddig fideszes volt, és én mindig rá szavaztam, azonban most bekerült a kormányba. Az utódja egy szintén fideszes csóka, de kb. ennyi az, amit eddig a városért "tett", miért kellett volna rá szavaznom???
Aki egyébként politikailag aktív, de most nem ment szavazni, az pontosan azt tette, amit ilyenkor tenni lehet, azzal nyilvánított véleményt, hogy otthon maradt. Ezt a vélemyént nem szabad semmibe venni és nem szabad azt mondani "tetszettek volan véleményt nyilvánítani", ugyanis ha valaki elégedetlen a jelenlegi politikai pártokkal, az nem tud mást tenni.
Márpedig épeszű ember nem szavaz az mszp-re, sok gondolkodó embernek a fidesz eddigi tettei sem pont azok, amikre úgy lehetne tekinteni, hogy azok megoldják az ország gondjait - tehát nem akar hivatkozási alap lenni, hogy lám, mindenki egyetért velünk, a jobbik egy rossz vicc, az lmp a másik végen lévő ugyanolyan rossz vicc.
Na, így kire kellett volna szavaznom?
@Bukowszky: Honnan veszed, hogy baloldali szavazó az, aki nem ment el; a pártirodán mondták?
Én tatabányai vagyok, a polgármesterünk eddig fideszes volt, és én mindig rá szavaztam, azonban most bekerült a kormányba. Az utódja egy szintén fideszes csóka, de kb. ennyi az, amit eddig a városért "tett", miért kellett volna rá szavaznom???
@Yooha:
10-20 EZER érvénytelen szavazatnak lenne. de hidd el, kimagyaráznák azt is, és elveszne a valódi üzenet. :-/
10-20 EZER érvénytelen szavazatnak lenne. de hidd el, kimagyaráznák azt is, és elveszne a valódi üzenet. :-/
@fraulein praxa: Upsz, kimaradt egy karakter "10-20%", bocsi :)
@Humperdickk: de én pont ezzel nem értek egyet. Véleményem szerint ugyanolyan szavazati jog jár egy alkoholbeteg munkanélkülinek, vagy saját magát lerokkantasítónak is, mint egy magát halálra dogozónak is. Nem azért mert így szimpatikus, hanem mert nincs jogunk ítélkezni, és ennek a rendszernek az alapja, hogy mindenki ott bassza el az életét vagy éppen ott változtat rajta, ahol akar, Ez nem befolyásolja a jogot ahhoz, hogy szavazzon, vagy éppen távol maradjon!
Nem mellékesen a szavazás mint erkölcsi kötelesség is sántít nekem. Ez a részvételi arány pont a társadalom válasza, a jelenlegi helyzetre. Egy eredménye. Ez olyan mintha valakit naponta megpofoznál, és amikor egy idő után már fel sem tudja emelni a fejét, ledorgálnád hogy figyelj, legalább húzd el a fejed, mintha élnél apukám...
Nem mellékesen a szavazás mint erkölcsi kötelesség is sántít nekem. Ez a részvételi arány pont a társadalom válasza, a jelenlegi helyzetre. Egy eredménye. Ez olyan mintha valakit naponta megpofoznál, és amikor egy idő után már fel sem tudja emelni a fejét, ledorgálnád hogy figyelj, legalább húzd el a fejed, mintha élnél apukám...
@Húúúúúhaaaa: Erről van szó ! Viszont épp erről nem volt szó sem a kampányban, sem a kormányprogramban.
Akik nem mentek el szavazni, azok épp a POLITIKA ellen szavaztak, amiből tökéletesen elegü(n)k van. Addig, amíg szórakoztató kampányra és a szórakoztatók zsebére dolgozunk, addig nekünk nem lesz jobb. Évek óta mondjuk, hogy a politikai elit lecserélésére van szükség... de csak mondjuk és soha nem tesszük meg. Ők ezzel vissza is élnek és amíg vannak emberek akik hurrázni tudnak az egyiknek, és hőstettnek érzik a másik fikázását, illetve a számonkérésre áll fel a fütyijük vagy szeretnek kevésbé büdösnek hitt szarban tapicskolni - addig nem lesz önként vállalkozó tisztességes ember, aki a választó érdekeiért hajlandó saját magára venni az ő saras (szaros) cipőjüket.
A társadalomnak magából kell kitermelnie azokat, akikben megbízhat, akiktől joggal várja a képviseletet. Amíg a társadalom tagjai behódolnak a cirkuszi mutatványosoknak, addig maga alatt vágja a fát... és közben ordítozhat segítségért. Ugye milyen egyszerű a kép? - csak tessék a fűrészelést befejezni és mindenki forduljon az építő munkások felé... azok tanácsa, és útmutatása szerint építse fel a saját elvárt jelenét. De legalább a szándéka erre irányuljon! És ne a politikusoktól remélje azt, amit eszük ágában nincs megtenniük.
Szerintem nem nézni kell a folyamatokat, hanem alakítani a leghatékonyabb módon. És akkor jó lesz mindenkinek. Mert igenis van olyan, hogy élni és élni hagyni... egyszerre a kettőt.
Akik nem mentek el szavazni, azok épp a POLITIKA ellen szavaztak, amiből tökéletesen elegü(n)k van. Addig, amíg szórakoztató kampányra és a szórakoztatók zsebére dolgozunk, addig nekünk nem lesz jobb. Évek óta mondjuk, hogy a politikai elit lecserélésére van szükség... de csak mondjuk és soha nem tesszük meg. Ők ezzel vissza is élnek és amíg vannak emberek akik hurrázni tudnak az egyiknek, és hőstettnek érzik a másik fikázását, illetve a számonkérésre áll fel a fütyijük vagy szeretnek kevésbé büdösnek hitt szarban tapicskolni - addig nem lesz önként vállalkozó tisztességes ember, aki a választó érdekeiért hajlandó saját magára venni az ő saras (szaros) cipőjüket.
A társadalomnak magából kell kitermelnie azokat, akikben megbízhat, akiktől joggal várja a képviseletet. Amíg a társadalom tagjai behódolnak a cirkuszi mutatványosoknak, addig maga alatt vágja a fát... és közben ordítozhat segítségért. Ugye milyen egyszerű a kép? - csak tessék a fűrészelést befejezni és mindenki forduljon az építő munkások felé... azok tanácsa, és útmutatása szerint építse fel a saját elvárt jelenét. De legalább a szándéka erre irányuljon! És ne a politikusoktól remélje azt, amit eszük ágában nincs megtenniük.
Szerintem nem nézni kell a folyamatokat, hanem alakítani a leghatékonyabb módon. És akkor jó lesz mindenkinek. Mert igenis van olyan, hogy élni és élni hagyni... egyszerre a kettőt.
@Kangörény_:
"Na, így kire kellett volna szavaznom?"
Felteszek egy egyszerű kérdést:
-Van piros, van narancs, van zöld filctoll. Melyikkel szeretnél rajzolni Anyukádnak Pistike?
Ami te kérdezel illetve állítasz:
Pisti:
-Óvónéni szeretnék rajzolni Anyukámnak egy olyan filctollal, ami kicsit piros,, meg narancs, de van benne zöld is, és energiatakarékos, és nem kínai ötévesek gyártották, nem folyik, lehet radírozni vele! Ilyet képzeltem el óvónéni! Ideadná nekem?!
-Nincs ilyen filctollunk Pistike!
-Grrrrr! JÓ akkor nem rajzolok!
Érteeeeemmm???
Ez egy választás! Nem széplelkek filozofálgatása az ideális jóságról!
"Na, így kire kellett volna szavaznom?"
Felteszek egy egyszerű kérdést:
-Van piros, van narancs, van zöld filctoll. Melyikkel szeretnél rajzolni Anyukádnak Pistike?
Ami te kérdezel illetve állítasz:
Pisti:
-Óvónéni szeretnék rajzolni Anyukámnak egy olyan filctollal, ami kicsit piros,, meg narancs, de van benne zöld is, és energiatakarékos, és nem kínai ötévesek gyártották, nem folyik, lehet radírozni vele! Ilyet képzeltem el óvónéni! Ideadná nekem?!
-Nincs ilyen filctollunk Pistike!
-Grrrrr! JÓ akkor nem rajzolok!
Érteeeeemmm???
Ez egy választás! Nem széplelkek filozofálgatása az ideális jóságról!
@Legelő Őse: egyetértünk, én egy másik kommentelő szélsőséges véleményét próbáltam finomítani: "van ráció abban, amit mondasz, de végülis nincs igazad". OK? :)
@Kangörény_: "az pontosan azt tette, amit ilyenkor tenni lehet, azzal nyilvánított véleményt, hogy otthon maradt". Azt is tehette volna, hogy elmegy, és vérmérséklet szerint faszt vagy virágot rajzol x helyett. Azt ugyanis nem lehet félremagyarázni: elment, és NEM szavazott arra a pártra. Így meg lehet mondani, hogy "távollétével tüntet", meg hogy "jóváhagyja a kormány politikáját". de a végeredmény szempontjából tkp. mindegy.
aki otthon maradt az nem az unalom miatt tette. Hanem mert lefutott a meccs.
Sok fideszpárti és sok maszopos is ezért maradt otthon, és nem azért, mert unná a kedvenceit.
A Fidesz jól tette, hogy tavasz óta nem szerzett sok ellenséget, mert így a maszoposoknak sem volt érdeke a Fidesz ellen szavazni.
Sok fideszpárti és sok maszopos is ezért maradt otthon, és nem azért, mert unná a kedvenceit.
A Fidesz jól tette, hogy tavasz óta nem szerzett sok ellenséget, mert így a maszoposoknak sem volt érdeke a Fidesz ellen szavazni.
@Kangörény_:
Véleményt akkor nyilvánított volna az otthonmaradó, ha mégis elmegy, és legalább keresztbe áthúzza a lapot. A választás eredménye ekkor úgy nézett volna ki, hogy X tízezer ember adott le érvénytelen voksot, és fejezett ki valamit.
Most megmondja helyettük Orbán és Mesterházy, mit is fejeztek ők ki a távolmaradással.
Ez így jobb?
Véleményt akkor nyilvánított volna az otthonmaradó, ha mégis elmegy, és legalább keresztbe áthúzza a lapot. A választás eredménye ekkor úgy nézett volna ki, hogy X tízezer ember adott le érvénytelen voksot, és fejezett ki valamit.
Most megmondja helyettük Orbán és Mesterházy, mit is fejeztek ők ki a távolmaradással.
Ez így jobb?
Egy választástól távol maradó ezt gondolta: „A számomra szimpatikus jelölt nagyon népszerű. Úgyis nyer, az én 1 szavazatom nem számít.”
Egy választástól távol maradó ezt gondolta: „A számomra szimpatikus jelölt nagyon népszerűtlen. Úgysem nyer, az én 1 szavazatom nem számít”.
Egy választástól távol maradó ezt gondolta: „Nincs számomra szimpatikus jelölt, mégis kire szavazzak?”
Egy választástól távol maradó ezt gondolta:” Elmennék szavazni, de sajnos nem érek rá”
Tegyük fel, hogy mind a négynek igaza van. Honnan tudjuk milyen arányban oszlanak meg a társadalomban? SEHONNAN, mert az első 3 szarik az egészre!
Egy választástól távol maradó ezt gondolta: „A számomra szimpatikus jelölt nagyon népszerűtlen. Úgysem nyer, az én 1 szavazatom nem számít”.
Egy választástól távol maradó ezt gondolta: „Nincs számomra szimpatikus jelölt, mégis kire szavazzak?”
Egy választástól távol maradó ezt gondolta:” Elmennék szavazni, de sajnos nem érek rá”
Tegyük fel, hogy mind a négynek igaza van. Honnan tudjuk milyen arányban oszlanak meg a társadalomban? SEHONNAN, mert az első 3 szarik az egészre!
Sokan egyébként elbeszélnek egymás mellett: egrészt választani kellett most, nem álmodozni, másrészt tényleg lehet, hogy van ma hazánkban olyan ember, aki tényleg nem talált megfelelő jelöltet. Nekem pl. az elempé rohadtul nem tetszik a rendszerellenessége és az idealizmusa, töketlensége miatt (nem beszélve a vezetési tapasztalat szinte tökéletes hiányáról), de a másik három lehetőség olyan, hogy azokra sohasem szavaztam volna. Tehát ha nálunk nincs elempé, maradt volna a faszrajzolás. De szavazni elmentem volna. Már csak azért is, hogy ne vesszen kárba a szavazólap...
@.ılı.ılı.: A hülye és buta csajok helyett van alternatívám, egy másik buli. Egy szavazásnál nincs alternatívád a megadott jelölteken KÍVÜL. (azaz valamelyik nyerni FOG). Remélem, érthető voltam.
@spinat: Az elsőt választanám, ha annyit tudok, mint most. Az árt (szerintem) a legkevesebbet. És igen, elmennék ebben a hipotetikus helyzetben is szavazni. Vagy szerinted nem felelős adott esetben AH, vagy JSZ hatalomra kerülése esetén az, aki nem megy el ELLENE szavazni?
@spinat: Az elsőt választanám, ha annyit tudok, mint most. Az árt (szerintem) a legkevesebbet. És igen, elmennék ebben a hipotetikus helyzetben is szavazni. Vagy szerinted nem felelős adott esetben AH, vagy JSZ hatalomra kerülése esetén az, aki nem megy el ELLENE szavazni?
@Humperdickk:
Oké, játsszuk így, lasst uns gehen.
Van, aki azt tartja erkölcsösnek, ha nem szavaz, mert meggyőződése szerint nem tud jót választani, rosszat (a legkisebbet se) pedig nem akar.
Ezt kétféleképpen teheti meg:
1. nem megy el
2. elmegy és érvénytelenül szavaz.
Vesézzük csak egy kicsit (mert véleményeink nincsenek oly messze egymástól).
1./a
Ha valaki lustaságból nem él jogával (miszerint szavazhat) és arra sem veszi a fáradtságot, hogy megnézze, kik a jelöltek, az valóban ne ágáljon.
Akik így tesznek, azok mi alapján döntik el, hogy kit kell szidni, melyik politikus, párt nem teszi jól a dolgát? Szerintem akik a jelöltekkel (programokkal) sincsenek tisztában, azok azt sem tudják megítélni helyesen, hogy megválasztásuk után kik, melyik párt(ok) dolgoznak az ország (s így a választó saját) érdekei szerint.
Az ilyen választó inkább maradjon is otthon. Ez rendben.
1./b
aki azért nem megy el, mert nem talál számára elfogadható jelöltet, tulajdonképpen szavaz - ergo az egész felhozatal ellen. Ő helyesen cselekszik, mert meggyőződése szerint jár el (hiszen utánanézett, tudja és ésti a poltikia felhozatalt).
2.
lásd 1./b-nél - ez a szavazó elmegy, de érvénytelen szavazattal jelzi nemtetszését - ez gyakorlatilag ugyanaz.
Talán sikerül érzékeltetnem mire gondolok: nem minden nem szavazó dilettáns és később jog nélkül reklamáló, és ennek az inverze is igaz: nem minden szavazó jár el helyesen (mert mondjuk pártra, ideológiára, vagy divatból, nem meggyőződésből és nem átgondoltan szavaz).
Amikor X párt a Parlamentben kivonul (emlékszünk?), akkor gyakorlatilag ő is szavaz? Így X párt később joggal ágál a másik oldal ellen? Mert így neki már nincs alapja véleményt formálni, és ebből következően nincs alapja arra sem, hogy ő álljon elő a tutival - hiszen adott témában nem szavazott (kivonult, ami egyenlő azzal, ha valaki választani nem megy el). Hogy formál akkor jogot arra, hogy később a nélküle meghozott döntést minősítse?
Oké, játsszuk így, lasst uns gehen.
Van, aki azt tartja erkölcsösnek, ha nem szavaz, mert meggyőződése szerint nem tud jót választani, rosszat (a legkisebbet se) pedig nem akar.
Ezt kétféleképpen teheti meg:
1. nem megy el
2. elmegy és érvénytelenül szavaz.
Vesézzük csak egy kicsit (mert véleményeink nincsenek oly messze egymástól).
1./a
Ha valaki lustaságból nem él jogával (miszerint szavazhat) és arra sem veszi a fáradtságot, hogy megnézze, kik a jelöltek, az valóban ne ágáljon.
Akik így tesznek, azok mi alapján döntik el, hogy kit kell szidni, melyik politikus, párt nem teszi jól a dolgát? Szerintem akik a jelöltekkel (programokkal) sincsenek tisztában, azok azt sem tudják megítélni helyesen, hogy megválasztásuk után kik, melyik párt(ok) dolgoznak az ország (s így a választó saját) érdekei szerint.
Az ilyen választó inkább maradjon is otthon. Ez rendben.
1./b
aki azért nem megy el, mert nem talál számára elfogadható jelöltet, tulajdonképpen szavaz - ergo az egész felhozatal ellen. Ő helyesen cselekszik, mert meggyőződése szerint jár el (hiszen utánanézett, tudja és ésti a poltikia felhozatalt).
2.
lásd 1./b-nél - ez a szavazó elmegy, de érvénytelen szavazattal jelzi nemtetszését - ez gyakorlatilag ugyanaz.
Talán sikerül érzékeltetnem mire gondolok: nem minden nem szavazó dilettáns és később jog nélkül reklamáló, és ennek az inverze is igaz: nem minden szavazó jár el helyesen (mert mondjuk pártra, ideológiára, vagy divatból, nem meggyőződésből és nem átgondoltan szavaz).
Amikor X párt a Parlamentben kivonul (emlékszünk?), akkor gyakorlatilag ő is szavaz? Így X párt később joggal ágál a másik oldal ellen? Mert így neki már nincs alapja véleményt formálni, és ebből következően nincs alapja arra sem, hogy ő álljon elő a tutival - hiszen adott témában nem szavazott (kivonult, ami egyenlő azzal, ha valaki választani nem megy el). Hogy formál akkor jogot arra, hogy később a nélküle meghozott döntést minősítse?
@Fabius: Ez igen nagy marhaság, amit írsz. Ugyanis ha ezt tette volna mindenki aki ezúttal a távolmaradásával nyilvánított véleményt, bizony nem derült volna ki, hogy az érvénytelen szavazattal íly módon nyilvánította ki a választó a véleményét, vagy csak analfabéta/diszlexiás/buta. Te tudod, hogy az érvénytelen szavazatok hány százaléka kinyilvánított vélemény? NEM. Mint ahogy senki másnak. Akkor mire ez az okoskodás?
Bizony sokan azért nem mentek el, mert tele van az összes politikussal, politikával a tökük, vagy mert egyetlen olyan jelölt nem volt, akire szívesen szavaztak volna. Ez is egy véleménynilvánítás. Ha tetszik neked kispajtás, ha nem.
Bizony sokan azért nem mentek el, mert tele van az összes politikussal, politikával a tökük, vagy mert egyetlen olyan jelölt nem volt, akire szívesen szavaztak volna. Ez is egy véleménynilvánítás. Ha tetszik neked kispajtás, ha nem.
@Fabius:
Először azt írod, hogy szerinted "felesleges turkálni az otthonmaradók fejében, és ideológiát adni a szájukba". Majd a következő mondatoddal már te magad mondod meg, hogy mire gondoltak azok, akik nem mentek el szavazni.
Szóval a politikusoknak nincs joguk ideológiát gyártani az otthonmaradáshoz, de neked igen? Hogy van ez?
Először azt írod, hogy szerinted "felesleges turkálni az otthonmaradók fejében, és ideológiát adni a szájukba". Majd a következő mondatoddal már te magad mondod meg, hogy mire gondoltak azok, akik nem mentek el szavazni.
Szóval a politikusoknak nincs joguk ideológiát gyártani az otthonmaradáshoz, de neked igen? Hogy van ez?
@Fabius: én szavaztam már érvénytelenül, de rá kellett jönnöm, hogy az a baj ezzel az érvénytelen szavazattal, hogy ezzel a részvételi arány nő, ezzel viszont orbánmesterházy a szavazás legitimitásának "erősségét" hangsúlyozná, ha érted.
kb. így: "a magyarok DÖNTŐ többsége elment szavazni, és a döntő arra szavazott, hogy..."
ugye mennyivel másabb lenne.
ugyanúgy nem lenne megemlítve a "húzzatok a picsába, bűnözők"-re érvénytelen szavazattal szavazó pógár, ahogy most is meg van magyarázva.
így jobb lenne?
kb. így: "a magyarok DÖNTŐ többsége elment szavazni, és a döntő arra szavazott, hogy..."
ugye mennyivel másabb lenne.
ugyanúgy nem lenne megemlítve a "húzzatok a picsába, bűnözők"-re érvénytelen szavazattal szavazó pógár, ahogy most is meg van magyarázva.
így jobb lenne?
@Rocky: az a baj hogy itt pistikének írószert nem kínáltak fel csak egy rakás szart egy seggberúgást,és egy tál romlott paradicsomos káposztát ezekkel meg nehéz rajzolni.
marad az hogy elbőgi magát.(fehér kocka)
marad az hogy elbőgi magát.(fehér kocka)
Helo Emberek !!!!!!!!!!!
Sehol egy hír azokról, akik mernek, tesznek, akarnak ???
Csömör letaglózta a pártoroszlánokat !
Az összes szaros pártot kivertük a polgármesteri hivatalból!
"Forradalom volt a szavazófülkékben" !
De nem valami pöcs 2/3-os !
100%-os tökikéim 100%-os !
www.csomorihirek.com/
Örüljetek velünk !
Van még az országban értelmes falu!
Sehol egy hír azokról, akik mernek, tesznek, akarnak ???
Csömör letaglózta a pártoroszlánokat !
Az összes szaros pártot kivertük a polgármesteri hivatalból!
"Forradalom volt a szavazófülkékben" !
De nem valami pöcs 2/3-os !
100%-os tökikéim 100%-os !
www.csomorihirek.com/
Örüljetek velünk !
Van még az országban értelmes falu!
@Zébácsi: szépen összefoglaltad. Ott van benne kis hiba, hogy a hülye, 1/a és 1/b között nincs különbség, egymással felcserélhetők a képletben. Ellenben 2 statisztikailag kimutatható változó, lehet vele számolni. Ha valakinek jó, ha hülyének, sorsával mit sem törődő bunkókkal (1/a) van egy szinten, lelke rajta. Én másképp csinálnám (2), ennyi.
@Parajpuding: "hogy az érvénytelen szavazatok hány százaléka kinyilvánított vélemény" úgy lehet kiszámítani, hogy volt 12 éve X%, most meg X+Y% érvénytelen. Most vagy Y-nal több idióta, írni-olvasni nem tudó ember lett hirtelen az országban, vagy elindult egy ilyen folyamat. Szar ez a statisztika, "kispajtás".
@GalBob: Ez aranyos. Meg ismertem. Carlin jó humorista volt, de kb. semmiben nem értek vele egyet a nézetei közül.
@Frenk60: olcsó, és túl kézenfekvő a poén: csömörötök lett? Egyébként grat!
Gyerekek !
Teljes, 100%-os rovarírtást végeztünk !
Nem maradt egyetlen élősködő sem !
Ilyet még nem csinált senki ebben az országban !
Hihetetlen boldogok és fáradtak vagyunk!
Üdv
Teljes, 100%-os rovarírtást végeztünk !
Nem maradt egyetlen élősködő sem !
Ilyet még nem csinált senki ebben az országban !
Hihetetlen boldogok és fáradtak vagyunk!
Üdv
@Humperdickk: ha most lenne még 10% érvénytelen, akkor a viktor büszke lenne rá, hogy milyen sokan elmentek szavazni (a TÖBBSÉG, az érvénytelek által), és a többség többsége reá szavazott. én ezért nem mentem most már el sem, tavasszal még nyomtam egy érvénytelent.
( Miért gondolja valaki is, hogy mostantól, mert narancsszinű mez lesz rajtuk - mármint az önkormányzati képviselőkön - polgármestereken - kevesebbet fognak lopni, csalni , hazudni,pénzt visszaosztani, telket olcsón megvenni és drágábban eladni ,stb. ?! A korrupció és a csalás , visszaélés a hatalommal - pártsemleges !!! Majd 4 év múlva, ügyesen a választásokra időzítve , Ők buknak !! ) És ez így megy tovább, az idők végeztéig !!
@Frenk60:
Tipikus példája vagy az elvakult , fanatikus megvezetett embereknek ! Avagy azt hiszed, hogy nem volt jó szoci. polgármester és önkormányzati képviselő ebben az országban ?! Nagyon tévedsz ! Majd most jönnek az "éhes" párttársaid , akik a húsosfazék közelébe kerültek és szarrá lopják az országot , (már amit az elődök meghagytak ! )
Tipikus példája vagy az elvakult , fanatikus megvezetett embereknek ! Avagy azt hiszed, hogy nem volt jó szoci. polgármester és önkormányzati képviselő ebben az országban ?! Nagyon tévedsz ! Majd most jönnek az "éhes" párttársaid , akik a húsosfazék közelébe kerültek és szarrá lopják az országot , (már amit az elődök meghagytak ! )
@Frenk60: gratulálok!
ne legyen igazam, de szerintem sűrű, áthatolhatatlan médiakuss fog titeket övezni a következő 4 évben.
ne legyen igazam, de szerintem sűrű, áthatolhatatlan médiakuss fog titeket övezni a következő 4 évben.
@kíváncsivagyok: óvassá följebb is. Csömöri a srác, annak örül, hogy mindenkit kipicsáztak, főleg a fideszt.
@atila68: ja. Most jön az Orbán-rendszer. Tök jó lesz.
@Humperdickk:
:-), Értem a logikádat, de egy picit sántít.
Ha 1./a egyenlő 1/b-vel, akkor nagy a baj. A poltika dolga pont az lenne, hogy olyan megoldási lehetőséget tud nyújtani, amit az emberek értenek, megfontolandónak, és szavazásra érdemesnak találjanak. A lustákkal (1./a) nehéz mit kezdeni, de a kiábrándultakkal (1./b) lehetne.
A két alcsoportot nehéz és hiba összemosni (1./b inkább 2.-vel azonos szerintem).
Az általánosítás mindig félrevisz:
Egy fizikus, egy matematikus és egy biológus utazik Skóciában egy vonaton. Az ablakon kinézve látnak egy fekete tehenet.
A biológus így szól:
- jééé, Skóciában feketék a tehenek!
A fizikus így szól:
-ez nem teljesen igaz, de elmondhatjuk, hogy Skóciában legalább egy fekete tehén van.
A matematikus így szól:
- ez nem teljesen igaz, de elmondhatjuk, hogy Skóciában van egy tehén, amelyiknek legalább az egyik oldala fekete.
De hogy maradjak az elvi kiindulási pontnál: a mindenkori hatalom/ellenzék ne azért tegye jól a dolgát, mert rá, vagy ellene szavaztak, hanem zsigerből: csak az adja a fejét politikai pályára, aki közjóra törekszik, hiszen az országgyűlési-, önkormányzati munka a közjót kell, hogy szolgálja, és e tekintetben nemcsak azokét, akik elmentek szavazni (pláne, hiszen kiskorúak nem is mehetnek, és azért az ő érdekeik is fontosak, ami maga az ország jövője is).
A politika mindig számonkérhető, függetelenül attól, hogy fekete vagy, egyetlen fekete vagy, vagy csak ez igyik oldalad fekete.
Végezetül pedig köszönöm véleményeidet, válaszaidat, jó volt veled "eszmét" cserélni.
:-), Értem a logikádat, de egy picit sántít.
Ha 1./a egyenlő 1/b-vel, akkor nagy a baj. A poltika dolga pont az lenne, hogy olyan megoldási lehetőséget tud nyújtani, amit az emberek értenek, megfontolandónak, és szavazásra érdemesnak találjanak. A lustákkal (1./a) nehéz mit kezdeni, de a kiábrándultakkal (1./b) lehetne.
A két alcsoportot nehéz és hiba összemosni (1./b inkább 2.-vel azonos szerintem).
Az általánosítás mindig félrevisz:
Egy fizikus, egy matematikus és egy biológus utazik Skóciában egy vonaton. Az ablakon kinézve látnak egy fekete tehenet.
A biológus így szól:
- jééé, Skóciában feketék a tehenek!
A fizikus így szól:
-ez nem teljesen igaz, de elmondhatjuk, hogy Skóciában legalább egy fekete tehén van.
A matematikus így szól:
- ez nem teljesen igaz, de elmondhatjuk, hogy Skóciában van egy tehén, amelyiknek legalább az egyik oldala fekete.
De hogy maradjak az elvi kiindulási pontnál: a mindenkori hatalom/ellenzék ne azért tegye jól a dolgát, mert rá, vagy ellene szavaztak, hanem zsigerből: csak az adja a fejét politikai pályára, aki közjóra törekszik, hiszen az országgyűlési-, önkormányzati munka a közjót kell, hogy szolgálja, és e tekintetben nemcsak azokét, akik elmentek szavazni (pláne, hiszen kiskorúak nem is mehetnek, és azért az ő érdekeik is fontosak, ami maga az ország jövője is).
A politika mindig számonkérhető, függetelenül attól, hogy fekete vagy, egyetlen fekete vagy, vagy csak ez igyik oldalad fekete.
Végezetül pedig köszönöm véleményeidet, válaszaidat, jó volt veled "eszmét" cserélni.
@makacs szennyeződés: ja, ez is egy érv. Nehéz dönteni, de nem velem vitázol: én nem mondtam, hogy azért kell elmenni, hogy ne mondhassák a pártok a nemtommit. El kell menni, és kész. Kit érdekel, mit pofáznak.
Ja: ha most elment volna 55% fasztrajzolni, azt azért nehezen kommunikálhatta volna vikike... Jó, persze az már irreális, de azért jó eljátszani a gondolattal!
Ja: ha most elment volna 55% fasztrajzolni, azt azért nehezen kommunikálhatta volna vikike... Jó, persze az már irreális, de azért jó eljátszani a gondolattal!
@Zébácsi: részemről a szerencse!
@Parajpuding: @makacs szennyeződés:
Tételezzünk föl valamit: ha a választáson leadott szavazatok így néznek ki:
Fidesz-45%
MSZP- 20%
LMP - 10%
Jobbik-15%
Érvénytelen: 10%
akkor nem volna egyértelmű, hogy az érvénytelenül szavazók képviselnek egy olyan bázist, akik adott esetben nem hülye, írásképtelen debilek, hanem olyan szavazók kispártnyi tömege, akik nem kívántak választani egyik politikai erő közül sem?
Most el lehet dönteni ki nyilvánított véleményt a távolmaradással, és ki szarta le szimplán az egészet, amihez nyilván joga van?
Itt elmondjátok néhányan, és respektálható indokokat is hoztok. De ettől még a részvétel nélküli tömeget, titeket minden erő arra használ fel a nyilatkozataiban, amire akar.
Tételezzünk föl valamit: ha a választáson leadott szavazatok így néznek ki:
Fidesz-45%
MSZP- 20%
LMP - 10%
Jobbik-15%
Érvénytelen: 10%
akkor nem volna egyértelmű, hogy az érvénytelenül szavazók képviselnek egy olyan bázist, akik adott esetben nem hülye, írásképtelen debilek, hanem olyan szavazók kispártnyi tömege, akik nem kívántak választani egyik politikai erő közül sem?
Most el lehet dönteni ki nyilvánított véleményt a távolmaradással, és ki szarta le szimplán az egészet, amihez nyilván joga van?
Itt elmondjátok néhányan, és respektálható indokokat is hoztok. De ettől még a részvétel nélküli tömeget, titeket minden erő arra használ fel a nyilatkozataiban, amire akar.
index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/04/romokban_a_matolcsy-miniszterium/
Egy magas rangú pénzügyminisztériumi tisztségviselő júniusban azt mondta mielőtt leváltották, hogy a közigazgatás romokban fog heverni, egy év lesz mire feláll és normálisan kezd működni, mert a Fidesznek fogalma sincs mit csináljon, csak kinevezi a megbízható talpnyalókat. Hmm.. mintha igaza lett volna.
Egy magas rangú pénzügyminisztériumi tisztségviselő júniusban azt mondta mielőtt leváltották, hogy a közigazgatás romokban fog heverni, egy év lesz mire feláll és normálisan kezd működni, mert a Fidesznek fogalma sincs mit csináljon, csak kinevezi a megbízható talpnyalókat. Hmm.. mintha igaza lett volna.
@makacs szennyeződés:
Ezzel szemben Viktor most azt mondja, az érvényesen szavazók többsége felhatalmazta, a távolmaradók meg hozzájárultak a nemzeti együttműködéshez.
Ez most így mivel jobb?
Ezzel szemben Viktor most azt mondja, az érvényesen szavazók többsége felhatalmazta, a távolmaradók meg hozzájárultak a nemzeti együttműködéshez.
Ez most így mivel jobb?
@atila68: "Vége van.
2010 október 3. a Kádár rendszer végnapja.
Ennyi és nem több. "
- Tévedsz. A kádári rendszer alaptétele volt, ha pofázol eltaposnak, ha kussolsz akkor hagynak élni, ha benyalsz érvényesülhetsz. A kádári rendszer most éled újjá.
2010 október 3. a Kádár rendszer végnapja.
Ennyi és nem több. "
- Tévedsz. A kádári rendszer alaptétele volt, ha pofázol eltaposnak, ha kussolsz akkor hagynak élni, ha benyalsz érvényesülhetsz. A kádári rendszer most éled újjá.
Nem voltam szavazni, mert nincs mire. Visszatérve egy előző hasonlatra: ha egy buliban csak ronda és buta lányok vannak MINDIG, akkor ott a buliszervezéssel k**va nagy bajok vannak! Akkor nem az a megoldás, hogy kényszeredetten választunk egyet, hanem az, hogy olyan bulit rendezünk, ahol vannak szép lányok is. Ha csak olyan pártokra szavazhatunk, akik már bizonyítottan elkúrták, és vélhetően most is el fogják, akkor ott azzal a rendszerrel van baj, ami ezeket a pártokat kordában tartaná. Az embereknek nincs kontrolljuk a pártok fölött. A közszolgákból urak lettek, és amíg ez nem változik, addig az ország helyzete sem fog. Szerintem.
Ebben az országban közel 10 millió politikus van és közel 10 millió fociedző. Én is egy ilyen szobapolitikus voltam. Otthon és a haveroknak háborogtam, hogy nem jó ez így. Elmentem szavazni és húztam az X-et, hogy hátha, De nem lett jobb. Itt jön el a választás, hogy fortyogsz magadban vagy teszel valamit. Azt mondtam magamnak, hogy hangot kell adnom a problémáknak. Megtaláltam egy kis csapatot és hasonlóan gondolkodó embereket. Összejártunk, jókat dumáltunk és váltottuk a világot az ötleteinkkel. Párt lett belőlünk. Mióta ez van, az emberek szemében ugyanolyan tolvajok lettünk és hazugok, mint az eddig levitézlett társaságok. Távoli ismerőseim képesek az IWIW-en és a FACEBOOK-on üzengetni és zsidózni engem. Engem, akit ismernek. Pusztán azért mert képviselek egy pártot, amivel egyet tudok érteni. Amiben ismerem az embereket és tudom, hogy szeretnének végre változtatni.
Lehangoló az egész. Ha nem teszel semmit, akkor marad a szar, ami a nyakadig ér. Ha tenni akarsz és teszel, akkor ellenség leszel. Mi kellene az embereknek? Mi lenne az, amivel elégedettek lennének?
Lehangoló az egész. Ha nem teszel semmit, akkor marad a szar, ami a nyakadig ér. Ha tenni akarsz és teszel, akkor ellenség leszel. Mi kellene az embereknek? Mi lenne az, amivel elégedettek lennének?
@Fabius:
"...Itt elmondjátok néhányan, és respektálható indokokat is hoztok. De ettől még a részvétel nélküli tömeget, titeket minden erő arra használ fel a nyilatkozataiban, amire akar. ..."
Leírtad a lényeget: felhasznál.
A politika felhasznál, mert jól tudja, hogy a tömeg manipulálható.
Mert ugye a Fidesz 45%-ában egyetlen egy árva szavazó sincs, aki valójában az MSZP ellen szavazott és nem a FIDESZ mellett?
Vagy fordítva: az MSZP, a Jobbik, az LMP szavazók közt sincs ugye senki, aki valójában a FIDESZ ellen szavazott?
A kommunikáció mégis mindig azt mondja, ennyi és ennyi % felhatalmazásunk van (ami persze igaz is, csak az ok nem mindegy. Legyen bárki-bármi, csak ne X, Y, Z párt!
De jó, hurrá, szavaztam!
Szerintem vannak távolmaradók, akik nem hülyék/debilek és szimplán leszarták az egészet, ahogy írtad. Nem is kevesen. No, ez a politika felelőssége.
"...Itt elmondjátok néhányan, és respektálható indokokat is hoztok. De ettől még a részvétel nélküli tömeget, titeket minden erő arra használ fel a nyilatkozataiban, amire akar. ..."
Leírtad a lényeget: felhasznál.
A politika felhasznál, mert jól tudja, hogy a tömeg manipulálható.
Mert ugye a Fidesz 45%-ában egyetlen egy árva szavazó sincs, aki valójában az MSZP ellen szavazott és nem a FIDESZ mellett?
Vagy fordítva: az MSZP, a Jobbik, az LMP szavazók közt sincs ugye senki, aki valójában a FIDESZ ellen szavazott?
A kommunikáció mégis mindig azt mondja, ennyi és ennyi % felhatalmazásunk van (ami persze igaz is, csak az ok nem mindegy. Legyen bárki-bármi, csak ne X, Y, Z párt!
De jó, hurrá, szavaztam!
Szerintem vannak távolmaradók, akik nem hülyék/debilek és szimplán leszarták az egészet, ahogy írtad. Nem is kevesen. No, ez a politika felelőssége.
@Humperdickk: szerinted Orbán elszontyolodna, ha 20% lenne az érvénytelen szavazatok aránya? El lenne szépen hallgatva, és ha véletlenül egy kezdö újságíró rákérdezne, az már másnap mehetne munát keresni.
@Zébácsi:
2002-ben Patásorbán, most Meragyurcsány volt a hunyó. Lett is elég protest szavazat mindkét alakalommal, amivel nem dicsekszik senki. Ám ezek a protestálók mégiscsak felhatalmazták azt a pártot amire szavaztak, így vagy úgy.
Én is ezt tettem tavasszal is meg most is. Felhatalmaztam szavazatommal az LMP-t, mert le akartam váltani a szocialistákat. De ez önmagában nem tart vissza attól, hogy én legyek a legelső aki beszól nekik, ha valami nem tetszik. És ja, sűrűn nem tetszik most sem.
2002-ben Patásorbán, most Meragyurcsány volt a hunyó. Lett is elég protest szavazat mindkét alakalommal, amivel nem dicsekszik senki. Ám ezek a protestálók mégiscsak felhatalmazták azt a pártot amire szavaztak, így vagy úgy.
Én is ezt tettem tavasszal is meg most is. Felhatalmaztam szavazatommal az LMP-t, mert le akartam váltani a szocialistákat. De ez önmagában nem tart vissza attól, hogy én legyek a legelső aki beszól nekik, ha valami nem tetszik. És ja, sűrűn nem tetszik most sem.
"Innentől nincs kire, és nincs miért mutogatni."
hajaj, innentol KELL majd csak igazan mutogatni:
- szinglikre
- buzikra
- nem-keresztenyekre
- otvenhatos emlekmuvet es nemzetkozi epiteszt vedokre
- "komocsik"ra
- csontvazakra
- barkire aki nem narancssarga
pont hogy a mutogatasrol fog szolni a kovetkezo negy ev: szepen huzogatjak majd a babok madzagjat mig a paravan mogott zsebre rakjak a milliardokat
hajaj, innentol KELL majd csak igazan mutogatni:
- szinglikre
- buzikra
- nem-keresztenyekre
- otvenhatos emlekmuvet es nemzetkozi epiteszt vedokre
- "komocsik"ra
- csontvazakra
- barkire aki nem narancssarga
pont hogy a mutogatasrol fog szolni a kovetkezo negy ev: szepen huzogatjak majd a babok madzagjat mig a paravan mogott zsebre rakjak a milliardokat
@spinat:
Az a világ szerencsére elmúlt, mikor valakit egy kérdésért, cikkért ki lehet rúgni. Ha lenne megfogható százalékú érvénytelenségével demonstráló szavazat, volna elég hely, ami publicitást biztosítana a jelenségnek.
Az a világ szerencsére elmúlt, mikor valakit egy kérdésért, cikkért ki lehet rúgni. Ha lenne megfogható százalékú érvénytelenségével demonstráló szavazat, volna elég hely, ami publicitást biztosítana a jelenségnek.
@Yooha: anyad picsaja
pont az kussoljon aki beszavazza a korrupt demagog pocsoket es/vagy legitimalja oket es a rendszert ami lehetove teszi a tevekenyseguket
az kussoljon aki beszavazza oket
pont az kussoljon aki beszavazza a korrupt demagog pocsoket es/vagy legitimalja oket es a rendszert ami lehetove teszi a tevekenyseguket
az kussoljon aki beszavazza oket
@dfcwolf:
"Ha nem teszel semmit, akkor marad a szar, ami a nyakadig ér"
Te megtetted amit lehet. Respekt.
"Ha nem teszel semmit, akkor marad a szar, ami a nyakadig ér"
Te megtetted amit lehet. Respekt.
@Fabius: Hasonlóan cselekedtem.
De játsszunk tovább a gondolattal!
Aki idén tavasszal a Fideszre szavazott (nehogy má' a tolvaj MSZP nyerjen, pedig úúútálom a Fidesz-bagázst, de hát a Jobbik túlontúl jobb, az LMP meg=Szadesz), az gyakorlatilag a FIDESZT hatalmazta fel a kormányzásra. Meg is lett az eredeménye, 2/3.
Ezt az eredményt Viktor (nagyon ügyesen) a saját képére formálta (felhasználta), nem érdekelte, hogy kik (hogy kik nem, az érdekes lehet a lá' Kubatov) és miért szavazták rá, a lényeg, hogy megvalósult a fülkeforradalom!
Sajnos kevésszínű a politikai paletta, több (parlamenti)párt és polarizáltabb társadalmi párbeszéd kellene, ahol mindenki megtalálja, ami világnézetének és erkölcsi normáinak megfelel. Talán több lenne az érvényesen szavazó is, és nem fordulahtan elő, hogy nyilvános viták nélkül dőljenek el 4 évre az ország dolgai.
De ehhez társadalmilag fel kellene nőni. Nem kellene megelégedni jelen helyzettel és úgy lenne politikát csinálni, hogy kevesebb legyen a kiábrándult polgár, hogy több vélemény döntsön, több legyen a szavazó.
Siralmas képet kapnánk, ha láthatnánk, hogy a pl. a parlamenti választásokkor valójában mennyi volt az "ellen-szavazó", aki a legkisebb rossz terhe mellett valami ellen szavazott.
Én személy szerint nem érzem ezt jónak (és nem a Fidesz 2/3-a miatt, bár látom a veszélyét), és reményt sem látok arra, hogy ez változzék.
De játsszunk tovább a gondolattal!
Aki idén tavasszal a Fideszre szavazott (nehogy má' a tolvaj MSZP nyerjen, pedig úúútálom a Fidesz-bagázst, de hát a Jobbik túlontúl jobb, az LMP meg=Szadesz), az gyakorlatilag a FIDESZT hatalmazta fel a kormányzásra. Meg is lett az eredeménye, 2/3.
Ezt az eredményt Viktor (nagyon ügyesen) a saját képére formálta (felhasználta), nem érdekelte, hogy kik (hogy kik nem, az érdekes lehet a lá' Kubatov) és miért szavazták rá, a lényeg, hogy megvalósult a fülkeforradalom!
Sajnos kevésszínű a politikai paletta, több (parlamenti)párt és polarizáltabb társadalmi párbeszéd kellene, ahol mindenki megtalálja, ami világnézetének és erkölcsi normáinak megfelel. Talán több lenne az érvényesen szavazó is, és nem fordulahtan elő, hogy nyilvános viták nélkül dőljenek el 4 évre az ország dolgai.
De ehhez társadalmilag fel kellene nőni. Nem kellene megelégedni jelen helyzettel és úgy lenne politikát csinálni, hogy kevesebb legyen a kiábrándult polgár, hogy több vélemény döntsön, több legyen a szavazó.
Siralmas képet kapnánk, ha láthatnánk, hogy a pl. a parlamenti választásokkor valójában mennyi volt az "ellen-szavazó", aki a legkisebb rossz terhe mellett valami ellen szavazott.
Én személy szerint nem érzem ezt jónak (és nem a Fidesz 2/3-a miatt, bár látom a veszélyét), és reményt sem látok arra, hogy ez változzék.
Hagyjuk már ezeket a nem szavazós kamukat.
Lefogadom hogy a legtöbb sértődött mimóza nyálcsorgatva, üdvözült vigyorral ikszelt a szadeszre és a maszopra mikor még biztos volt a győzelmük. Most meg játsszák itt a választás nélkül maradt intellektüelt. Fáj a bukás, ez az igazság.
Lefogadom hogy a legtöbb sértődött mimóza nyálcsorgatva, üdvözült vigyorral ikszelt a szadeszre és a maszopra mikor még biztos volt a győzelmük. Most meg játsszák itt a választás nélkül maradt intellektüelt. Fáj a bukás, ez az igazság.
@Zébácsi:
"Aki idén tavasszal a Fideszre szavazott (nehogy má' a tolvaj MSZP nyerjen, pedig úúútálom a Fidesz-bagázst, de hát a Jobbik túlontúl jobb, az LMP meg=Szadesz)"
Minek ide több szín? Mindegyikre lesz egy ellenérv...
"Aki idén tavasszal a Fideszre szavazott (nehogy má' a tolvaj MSZP nyerjen, pedig úúútálom a Fidesz-bagázst, de hát a Jobbik túlontúl jobb, az LMP meg=Szadesz)"
Minek ide több szín? Mindegyikre lesz egy ellenérv...
Valahogy én úgy látom hogy ez a sok demokráciaféltő polgár leginkább csalódott MSZP/SZDSZ szavazó aki szívből utálja a FIDESZ-t, viszont azt is látja hogy az MSZP több mint ciki.
Nos, az szvsz hogy ebbe a helyzetbe kerültek, azaz hogy ma nincs magyarországon normális baloldali párt, szvsz nem a FIDESZ hibája.
Az már megint egy másik kérdés, hogy van-e mozgástere egy valódi baloldali pártnak. A dolgok ugyanis ma már régen nem nálunk dőlnek el. Alapvetően megváltoztak a körülmények Marx óta. Nekiállhatsz ma sztrájkolni, de ezzel max. azt érheted el, hogy a multi átköltözteti a céget Kínába. Vagy a helyi cég egyszerűen csődbe megy. Állam bácsinak meg annyi a mozgástere hogy mennyi jövedelmet csoportosít át a versenyszférából a szociális szférába. Viszont, ha túl sokat tesz át, akkor a versenyszféra nem tud labdába rúgni, és nem lesz kit megadóztatni. Azaz hőbörögni nagyon könnyű baloldalról, de igazi baloldali politikát csinálni szinte lehetetlen. Pláne itt, ahol az elmúlt 40+20 évnek köszönhetően a béka segge alatt a hazai ipar.
Nos, az szvsz hogy ebbe a helyzetbe kerültek, azaz hogy ma nincs magyarországon normális baloldali párt, szvsz nem a FIDESZ hibája.
Az már megint egy másik kérdés, hogy van-e mozgástere egy valódi baloldali pártnak. A dolgok ugyanis ma már régen nem nálunk dőlnek el. Alapvetően megváltoztak a körülmények Marx óta. Nekiállhatsz ma sztrájkolni, de ezzel max. azt érheted el, hogy a multi átköltözteti a céget Kínába. Vagy a helyi cég egyszerűen csődbe megy. Állam bácsinak meg annyi a mozgástere hogy mennyi jövedelmet csoportosít át a versenyszférából a szociális szférába. Viszont, ha túl sokat tesz át, akkor a versenyszféra nem tud labdába rúgni, és nem lesz kit megadóztatni. Azaz hőbörögni nagyon könnyű baloldalról, de igazi baloldali politikát csinálni szinte lehetetlen. Pláne itt, ahol az elmúlt 40+20 évnek köszönhetően a béka segge alatt a hazai ipar.
ami különösen fáj a Nagy Vezérnek: sem Felcsúton, sem Alcsúton nem kértek az Orbán Viktor vezette Fidesz-KDNP-ből. Állítólag a Viktátor őrjöngve kérte ki magának a számára felháborító eredményt a párt kampánystábjától. Mindenesetre nagyon tanulságos, hogy ahol igazán ismerik, tudják, kicsoda is Orbán Viktor, ott elutasították őt és a pártját. Az egész országot meg tudta hülyíteni Orbán Viktor és a Fidesz-KDNP a folyamatos hazugságaival, ahol általánosan, vagy csak a Fidesz-KDNP kampánystábja, kommunikációs szakemberei és a hozzá hű médiumok által lerajzolt kép alapján ismerték a Nagy Vezért. Azonban ott, ahol már elég régóta tudják, kicsoda Orbán Viktor, ott elutasították a Viktátor vezette pártot és jelöltjét. Esztergom a nemzeti összefogás városa!
Szerintem az országot egy nagy részvénytársaság alapján kellene felépíteni, ahol az emberek a tulajdonosok, a részvényesek. Időnkét igazgatót választanak a "cég" élére, és az igazgató viszi a céget, azonban mindig is a részvényesek az igazi főnökök. Mennyire életszagú az, hogy ha egy igazgatót kirúgnak, mert szarrálopta a céget, ugyanazt az az igazgatót négy év múlva újra megválasztják? Mennyire életszagú az, hogy az igazgató alakítja a szabályokat a kedve szerint, úgy, hogy neki legyen jó, ne a tulajdonosoknak? Nekem az a véleményem, hogy a pártokat és azok vezetőit valamilyen formában büntethetővé kell tenni, eltiltani a vezetéstől, mindenféle párttisztségtől ha nincsenek megelégedve a munkájával az emberek. Most ez elég naivan hangozhat amit leírtam, sajnálom, hogy nem tudom pontosabban megfogalmazni. Azt hiszem, hogy amíg ez a keretrendszer (alkotmány?) nincs jól kialakítva (már pedig most nincs), addig jöhet akármilyen párt, akármilyen jól hangzó programmal, a vége mindig az lesz, hogy szétlopják az országot, és várják az újabb alkalmat, hogy megint megtehessék ugyanezt. A végtelenségig ...
A 40% feletti részvétel nem rossz. Volt már ennél rosszabb is, csak akkor jöttek a vörösök, meg a libsik.
Most jönnek a narancsosok. Aki nem ment el szavazni az ne ugasson. Mindenki vihetett volna még egy embert, hogy a Patás ördög ellen szavazzon, de nem vitt.
Erről ennyit. A szocik már tavasszal kimúltak, de akkor se vették észre. Sírba szálltak ferenc munkásságának köszönhetően. Egy könnycsepp is kár értük. Összekeverték a szezont a faszommal. Ha jól rémlik nekik kellett volna a munkásosztály élére állva a munkáról szónokolni, és nem azokat baszni agyon akik egyébként is dolgoznak. Nem kellett volna álszenteskedően lenácizni azt aki fel meri vállalni, hogy magyar. / Itt nem a turulus, mély magyarkodásról beszélek., hanem úgy általában/
Egyszóval a nagyra nőtt behemót vörösördög akkor vette észre hogy fordítva tartja a puskát, amikor már rég meghúzta a ravaszt.
Amíg ezek szabadlábon vannak, addig nem lesz itt baloldal.
A Fideszt meg szerintem felesleges el nem követett bűnök miatt elítélni. Ha bénák lesznek, akkor meg tudjuk hamar. Ha borul az ország akkor borul a két harmad is. A Jobbik alig várja a radikális fordulatot. Nem kell hozzá más, még kb két - három leminősítés, tartósan 45 -50%-al leértékelt deviza, és tényleg ott a forradalom. Nna ezen kellene minden szoba és fotel forradalmárnak elmerengenie.... Az ugyanis nem a szavazófülkékben fog megtörténni.
Most jönnek a narancsosok. Aki nem ment el szavazni az ne ugasson. Mindenki vihetett volna még egy embert, hogy a Patás ördög ellen szavazzon, de nem vitt.
Erről ennyit. A szocik már tavasszal kimúltak, de akkor se vették észre. Sírba szálltak ferenc munkásságának köszönhetően. Egy könnycsepp is kár értük. Összekeverték a szezont a faszommal. Ha jól rémlik nekik kellett volna a munkásosztály élére állva a munkáról szónokolni, és nem azokat baszni agyon akik egyébként is dolgoznak. Nem kellett volna álszenteskedően lenácizni azt aki fel meri vállalni, hogy magyar. / Itt nem a turulus, mély magyarkodásról beszélek., hanem úgy általában/
Egyszóval a nagyra nőtt behemót vörösördög akkor vette észre hogy fordítva tartja a puskát, amikor már rég meghúzta a ravaszt.
Amíg ezek szabadlábon vannak, addig nem lesz itt baloldal.
A Fideszt meg szerintem felesleges el nem követett bűnök miatt elítélni. Ha bénák lesznek, akkor meg tudjuk hamar. Ha borul az ország akkor borul a két harmad is. A Jobbik alig várja a radikális fordulatot. Nem kell hozzá más, még kb két - három leminősítés, tartósan 45 -50%-al leértékelt deviza, és tényleg ott a forradalom. Nna ezen kellene minden szoba és fotel forradalmárnak elmerengenie.... Az ugyanis nem a szavazófülkékben fog megtörténni.
ami különösen fáj a Nagy Vezérnek: sem Felcsúton, sem Alcsúton nem kértek az Orbán Viktor vezette Fidesz-KDNP-ből. Állítólag a Viktátor őrjöngve kérte ki magának a számára felháborító eredményt a párt kampánystábjától. Mindenesetre nagyon tanulságos, hogy ahol igazán ismerik, tudják, kicsoda is Orbán Viktor, ott elutasították őt és a pártját. Az egész országot meg tudta hülyíteni Orbán Viktor és a Fidesz-KDNP a folyamatos hazugságaival, ahol általánosan, vagy csak a Fidesz-KDNP kampánystábja, kommunikációs szakemberei és a hozzá hű médiumok által lerajzolt kép alapján ismerték a Nagy Vezért. Azonban ott, ahol már elég régóta tudják, kicsoda Orbán Viktor, ott elutasították a Viktátor vezette pártot és jelöltjét. Esztergom a nemzeti összefogás városa!
@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!:
Te szerencsétlen, ezt mantrázod az összes poszton... Orvos látott már?
Te szerencsétlen, ezt mantrázod az összes poszton... Orvos látott már?
@belekotty:
Magas rangú pénzügy muftit kirúgták. Megsértődött, ugat, ennyi. Még jó, hogy az ország brutális eladósításáért felelősöknek takarodniuk kellett.
Magas rangú pénzügy muftit kirúgták. Megsértődött, ugat, ennyi. Még jó, hogy az ország brutális eladósításáért felelősöknek takarodniuk kellett.
@makacs szennyeződés:
Vagy olyan makacs szennyeződés, hogy sósav sem segít rajtad... De legalább szavazással nem szennyezted a választást.
Vagy olyan makacs szennyeződés, hogy sósav sem segít rajtad... De legalább szavazással nem szennyezted a választást.
@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!:
Nyomjad csak pajti, ha a hozzád hasonlók alkotják a szoci derékhadat, tutira bukjátok 2014-et is.
Nyomjad csak pajti, ha a hozzád hasonlók alkotják a szoci derékhadat, tutira bukjátok 2014-et is.
Hihetetlen mennyi keserű, frusztrált ember verődött össze ezen a blogon. Az ember nem tudja hogy sírjon vagy röhögjön rajtatok. Ne a fideszre haragudjatok, az hogy ekkorát győztek nem az ő érdemük hanem az mszp-é. Ahelyett hogy itt veritek magatokat a fideszre el kéne gondolkodni rajta hogyan lehetne újraépíteni a baloldalt ezek nélkül a balfék gazemberek nélkül. Persze fröcsögni könnyebb, csak sehova se juttok vele. Ha mégis ezt választjátok nekem úgy is jó, végül is szórakoztató olvasni ezt a sok baromságot.
@Várúr:
az ilyenek mindig hülyének érzik magukat, mert nem értenek semmit a beszélgetésekből.
ezért aztán nagyon mérgesek, tehát megpróbálnak sértegetéssel "érvelni", amiből csak annyi jön le, hogy tényleg nagyon buták, és bevallottan fingjuk sincs, hogy miről van szó.
szóval kicsit jobban szedd össze magad, kicsi robot!
:)
az ilyenek mindig hülyének érzik magukat, mert nem értenek semmit a beszélgetésekből.
ezért aztán nagyon mérgesek, tehát megpróbálnak sértegetéssel "érvelni", amiből csak annyi jön le, hogy tényleg nagyon buták, és bevallottan fingjuk sincs, hogy miről van szó.
szóval kicsit jobban szedd össze magad, kicsi robot!
:)
@Chicano: mondd, te el is olvastad, hogy miről folyik a társalgás, vagy csak úgy bebasztál a narancs-komcsi cimboráiddal a győzelem örömére, hogy még most is csak hányni tudsz, ennek következtében behánytál valamit ide is?
@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Te elolvastad amit írtam? Különben meg tök mindegy. A hozzád hasonlók miatt van ott a baloldal ahol van, talán jobb is így, maradjon is ott. Veled együtt. Aztán lassan kihalnak a támogatók és szépen eltűnik a süllyesztőben az agresszív orvbánfóbiás nyugdíjas párt. Ezt a kis időt már kibírjuk...
@fraki:
Kedves Vacskamati!
Van választásod: nem olvasol. Visszamész a négyszögletű kerek erdőbe, és ott hipszohopszázol tovább Bruckner Szigfriddel.
Kedves Vacskamati!
Van választásod: nem olvasol. Visszamész a négyszögletű kerek erdőbe, és ott hipszohopszázol tovább Bruckner Szigfriddel.
Amikor szoros az országgyűlési választások eredménye, akkor a nagy tét és a heves kampány miatt többen mennekel az önkormányzatira is.
Most rommá verték a szocikat. Pest lefutott volt.
Egyszerűen ezért mentek kevesebben.
5 önkormányzati választás volt 2 kissebb részvétellel 2 nagyobbal. A fenti tézis minden alkalommal igaz volt.
Azért ne aggódjatok, írkálhattok hülyeségeket.
A poszt egy szégyen. Olyan gyenge köpködés, hogy az írója lett nyálas.
Szar lehet rommá verve, írásban hülyét csinálni magunkból.
Ne hagyjátok abba, többen jól mulatunk rajtatok.
Most rommá verték a szocikat. Pest lefutott volt.
Egyszerűen ezért mentek kevesebben.
5 önkormányzati választás volt 2 kissebb részvétellel 2 nagyobbal. A fenti tézis minden alkalommal igaz volt.
Azért ne aggódjatok, írkálhattok hülyeségeket.
A poszt egy szégyen. Olyan gyenge köpködés, hogy az írója lett nyálas.
Szar lehet rommá verve, írásban hülyét csinálni magunkból.
Ne hagyjátok abba, többen jól mulatunk rajtatok.
Ezt az "aki nem ment el szavazni fogja be a száját" ezt be is fejezhetnétek!
Majd ha lesz olyan rubrika, hogy "Egyikre sem és miért?" akkor majd elmegyek én is.
Megszavaztátok nekem is ezt a szart, most mit csináljak?! Maradtatok volna akkor otthon! Nekem ugyanúgy járhat a szám: Agymosott barmok 2/3-ot szavaztatok ezeknek, egy szót se halljak!
Majd ha lesz olyan rubrika, hogy "Egyikre sem és miért?" akkor majd elmegyek én is.
Megszavaztátok nekem is ezt a szart, most mit csináljak?! Maradtatok volna akkor otthon! Nekem ugyanúgy járhat a szám: Agymosott barmok 2/3-ot szavaztatok ezeknek, egy szót se halljak!
@Chicano:
Részvételi adatok:
1998: 45,66 %
2002: 51,1 %
2006: 53,12 %
2010: 46, 64 %
Nem tudom, jelent-e valamit, hogy Fidesz kormány idején 50 % alatti a részvétel...
Részvételi adatok:
1998: 45,66 %
2002: 51,1 %
2006: 53,12 %
2010: 46, 64 %
Nem tudom, jelent-e valamit, hogy Fidesz kormány idején 50 % alatti a részvétel...
@Whiskey-Tango-Foxtrot: Jaj, jaj várják meg Orbánt is! És a pajszerkirályt!
@Bukowszky: Én nagyon sok jobboldali szavazót is ismerek, aki nem ment el szavazni. Mert nekik is gáz Orbán Tarlóssal együtt. Amit megtudok érteni! Egy KISZ titkár meg egy MSZMP-s a jobboldalon....
@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!:
Viktor eddig is sok mindenért hőbörgött. És egyszer talán megérjük, hogy dolgozni is fog. Megnyerték, hát hadd vigyék! Dolgozni, nem hőbörögni!
@Chicano: Ők nem fóbiásak. Csak ismerik Viktort. Nagy különbség!
@Bukowszky: Én nagyon sok jobboldali szavazót is ismerek, aki nem ment el szavazni. Mert nekik is gáz Orbán Tarlóssal együtt. Amit megtudok érteni! Egy KISZ titkár meg egy MSZMP-s a jobboldalon....
@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!:
Viktor eddig is sok mindenért hőbörgött. És egyszer talán megérjük, hogy dolgozni is fog. Megnyerték, hát hadd vigyék! Dolgozni, nem hőbörögni!
@Chicano: Ők nem fóbiásak. Csak ismerik Viktort. Nagy különbség!
@iamnobody: Követelem, írjunk ki népszavazást arról, hogy legyen "Egyikre sem" rubrika. Ez így lenne igazságos. Na akkor nyerjen 2/3-dal bármelyik párt!
@iamnobody: Azért elmehettél volna, és dobhattál volna egy érvénytelent. Oly módon, hogy ne hülyének nézzenek, hanem tudatosságot tételezzenek fel pl. egy teljesen áthúzott lap láttán. Ha mindenki elment volna, akit érdekel a dolog, csak nincs szimpi párt, akkor 60 % fölötti részvétellel pampoghatnának országos felhatalmazásról a szánalmas 30 %-kukkal...
@fraulein praxa: Mindenki tudná hogy igen, van pl. 25%-nyi ember pesten, 35%-nyi vidéken stb aki érvénytelent csinált, és az egész ország értelmesebbje tudná hogy ez mit jelent. Az a kb. egy ezreléknyi ténylegesen hibás, rontott szavazat ebben a 20-30 százalékban csupán statisztikai hiba lenne.
Persze mindenki mindent belemagyarázna, de legalább lehetne a magyarázatokon is röhögni.
Persze mindenki mindent belemagyarázna, de legalább lehetne a magyarázatokon is röhögni.
Szili Kati már megalapította a pártját. Várom, hogy a gyurcsány is megalapítja, aztán lehet bontani az MSZP-székházat. Lebontani, elhordani, felszántani, sóval behinteni! Az MSz(M)P immár történelem!
Nagyjából végigszaladtam a kommenteken. Hát, egyrészt siralmas, másrészt örvendetes a helyzet.
Kedves hőbörgő ballibsik! A lamentálásaitok csak megerősít engem abban, hogy az ország jól választott! Olyan ostobaságokat hordtatok itt összevissza, hogy az már fáj. :-) Felesleges ezen siránkozni, ez a demokrácia alapszabálya: aki nem megy el, az a többiekre bízza a döntést! Olyan nincs sehol sem, hogy egyikre sem szavazunk! Navigare necesse est! Hajózni kell! Ha nem tetszik egyik párt sem, akkor tessék tüntetni, tessék új pártot alakítani, tessék szervezkedni! De azzal, hogy eleve lopást tételeztek fel, de ugyanakkor csöndesen belenyugodtok, hát, az a elkorcsosulás első lépcsője... De ne általánosítsunk, mi, a diktatúrával mérgezett polgárok, mert ahogy ez az egyik hozzászóló friss pártalapítási tapasztalatából is kiviláglik - nem mindenki akar feltétlen lopni... Mindenki magából indul ki, ugyebár... Ha valaki korrupciót tapasztal, ne hallgasson, ne siránkozzon, hanem leplezze le! Persze, a Kádár-rendszer 40 éve, és az átmenet 20 éve megtette rendesen a magáét...
De most már nem az utódpárt van hatalmon, és még valami: a nagy orbánfóbia mutatja, hogy nem véletlenül retteg a 40+16 év elitje...A volt elitnek köszönhetően olyan szarban van az ország, hogy itt bármiféle további mutyi életveszélyes lenne.
Kedves hőbörgő ballibsik! A lamentálásaitok csak megerősít engem abban, hogy az ország jól választott! Olyan ostobaságokat hordtatok itt összevissza, hogy az már fáj. :-) Felesleges ezen siránkozni, ez a demokrácia alapszabálya: aki nem megy el, az a többiekre bízza a döntést! Olyan nincs sehol sem, hogy egyikre sem szavazunk! Navigare necesse est! Hajózni kell! Ha nem tetszik egyik párt sem, akkor tessék tüntetni, tessék új pártot alakítani, tessék szervezkedni! De azzal, hogy eleve lopást tételeztek fel, de ugyanakkor csöndesen belenyugodtok, hát, az a elkorcsosulás első lépcsője... De ne általánosítsunk, mi, a diktatúrával mérgezett polgárok, mert ahogy ez az egyik hozzászóló friss pártalapítási tapasztalatából is kiviláglik - nem mindenki akar feltétlen lopni... Mindenki magából indul ki, ugyebár... Ha valaki korrupciót tapasztal, ne hallgasson, ne siránkozzon, hanem leplezze le! Persze, a Kádár-rendszer 40 éve, és az átmenet 20 éve megtette rendesen a magáét...
De most már nem az utódpárt van hatalmon, és még valami: a nagy orbánfóbia mutatja, hogy nem véletlenül retteg a 40+16 év elitje...A volt elitnek köszönhetően olyan szarban van az ország, hogy itt bármiféle további mutyi életveszélyes lenne.
@fraki:
Szerintem senki sem kényszerít arra, hogy ezeket a postokat olvasgasd. De lehet, hogy ezért fizetnek?
Szerintem senki sem kényszerít arra, hogy ezeket a postokat olvasgasd. De lehet, hogy ezért fizetnek?
@Neo07: Kedves hőbörgő ballibsik! A lamentálásaitok csak megerősít engem abban, hogy az ország jól választott! Olyan ostobaságokat hordtatok itt összevissza, hogy az már fáj. :-) Felesleges ezen siránkozni, ez a demokrácia alapszabálya: aki nem megy el, az a többiekre bízza a döntést! Olyan nincs sehol sem, hogy egyikre sem szavazunk! Navigare necesse est!"
Hát barátom, a Fidesznek most hajóznia KELL! Egy csomó komment erről szólt.
Többen, épp emiatt aggódunk. Semmi információnk nincs róla. Legyünk őszinték, neked sincs. Csak azt látjuk mit csinált eddig a Párt kormányon, és aztán mit csinált eddig, -megint kormányon-.
Ebből próbálunk ítélni.
Lehet, hogy mi ostobák vagyunk, te meg nagyon okos vagy, de azért kíváncsi lennék, miből szűröd le a következtetéseidet....
Hát barátom, a Fidesznek most hajóznia KELL! Egy csomó komment erről szólt.
Többen, épp emiatt aggódunk. Semmi információnk nincs róla. Legyünk őszinték, neked sincs. Csak azt látjuk mit csinált eddig a Párt kormányon, és aztán mit csinált eddig, -megint kormányon-.
Ebből próbálunk ítélni.
Lehet, hogy mi ostobák vagyunk, te meg nagyon okos vagy, de azért kíváncsi lennék, miből szűröd le a következtetéseidet....
Bocsánat, de az ország nagy része NEM SZAVAZOTT!
Talán ha megismételnénk ezt a fordulót vagy a következőt úgy rendeznénk hogy legyen "Egyik sem" illetve "Ezek közül egyik sem" rublika,, és még mindig csak ~50 %-os a részvételi arány, akkor tényleg elmondhatjuk, hogy "mire gondolt a költő": sz.arik bele...
Addig azonban ne vindikálja senki a jogot magának arra, hogy bármit belemagyarázzon, hogy aki nem ment el, az kire nem szavazott, ill. milyen ideológiát követett...
Kíváncsi lennék egy olyan országgyúlési választás eredményének magyarázatára, ahol lehet 'negligálni' is jelölteket vagy listát, hogy akkor a ~30 %-os részvétel mellett elért kétharmad - ugyanúgy az "fülke-forradalom" - ténylegesen a választásra jogosultak ~1/3 - lenne-e, mint ahogy azt a törteket és egyismeretlenes függvények gyakorlati alkalmazását figyelmen kívül hagyók kinyilatkoztattak.
Tény, hogy a Fidesz most tarolt. Az is tény, hogy nálunk pl. 1+3+3 aránnyal (FIDESZ+3xFidesz-Lungo Drom+3xfüggetlen) 4:3 arányban bármikor leszavazza bármilyen kérdésben a többséget képviselőket a kisebbség:-(((
Nem tetszik, de nem tudok mit tenni: EZ a demokrácia...
Orbánofóbia??? Van... nem is kicsi. Remélem, hogy MI érezzük rosszul és legközelebb tiszta szívvel választjuk, nem csak elfogadjuk...
Talán ha megismételnénk ezt a fordulót vagy a következőt úgy rendeznénk hogy legyen "Egyik sem" illetve "Ezek közül egyik sem" rublika,, és még mindig csak ~50 %-os a részvételi arány, akkor tényleg elmondhatjuk, hogy "mire gondolt a költő": sz.arik bele...
Addig azonban ne vindikálja senki a jogot magának arra, hogy bármit belemagyarázzon, hogy aki nem ment el, az kire nem szavazott, ill. milyen ideológiát követett...
Kíváncsi lennék egy olyan országgyúlési választás eredményének magyarázatára, ahol lehet 'negligálni' is jelölteket vagy listát, hogy akkor a ~30 %-os részvétel mellett elért kétharmad - ugyanúgy az "fülke-forradalom" - ténylegesen a választásra jogosultak ~1/3 - lenne-e, mint ahogy azt a törteket és egyismeretlenes függvények gyakorlati alkalmazását figyelmen kívül hagyók kinyilatkoztattak.
Tény, hogy a Fidesz most tarolt. Az is tény, hogy nálunk pl. 1+3+3 aránnyal (FIDESZ+3xFidesz-Lungo Drom+3xfüggetlen) 4:3 arányban bármikor leszavazza bármilyen kérdésben a többséget képviselőket a kisebbség:-(((
Nem tetszik, de nem tudok mit tenni: EZ a demokrácia...
Orbánofóbia??? Van... nem is kicsi. Remélem, hogy MI érezzük rosszul és legközelebb tiszta szívvel választjuk, nem csak elfogadjuk...
Az utolsó 100 komment: