Szeptember 17-21 között hazánk vendége lesz Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma. Előadásaira minden jegy régen elkelt, vagyis sokan kíváncsiak a tanításaira. Egyetlen emberrel nem fog találkozni, Orbán Viktorral. Forradalmár miniszterelnökünk nem érzi szükségét találkozni az emberrel, aki egyrészt a szabadságharc emblematikus figurája szerte a világon, és akit másrészről sokan a szeretet és együttérzés megtestesítőjének tartanak.
A dalai láma személye nem volt mindig kínos az éppen regnáló kormányzatnak. Tíz éve még Orbán Viktor és az akkor is külügyérként tündöklő Martonyi János is nemhivatalos látogatáson fogadta őszentségét. Igaz, akkor még szimpla államférfiakról beszéltünk, és nem forradalmárokról. Még az illendő ruházat is belefért Orbán Viktornak. De azóta nagyot változott a világ. Most lázálmokat kergetünk huszonegyedik századi selyemútról, aminek itthon lesz a központja. Mintha a Józsefvárosi piac, a Sárkány Center, az Ázsia Center nem teljesítené be ugyanezt.
Orbán Viktor februári évértékelőjében is így nyilatkozott:"Magyarországnak is tudnia kell, hogy bár európai uniós tagországként nyugati zászló alatt hajózik, a világgazdaságban ma keleti szél fúj"
Most pedig hajlunk szélirányban, mint a rohadt nád. Hol van az IMF ügyben szajkózott gazdasági szabadságharc? Hol van a függetlenségre való harcos törekvés? Hol van egyáltalán egy önértékelési zavaroktól mentes, határozott miniszterelnök? Az IMF és az EU nem főnöke, de ezek szerint Kína igen? A Fidesz és a Kínai Kommunista Párt ennyire egymásra talált a decemberi találkozón, hogy most már mindenkit leszarunk és kiosztunk, csak az ő érzékenységükre vagyunk tekintettel? Nehogy egy Orbán-Gyanco találkozó hírére fancsali képet vágjon Mao elvtárs a falon?
Pedig a nyelvpörgetés helyett micsoda fényes szenzáció lehetett volna ebből. Látom magam előtt a nyugati lapok címoldalait: Orbán a hős megmutatta Kínának is! Orbánnak Obamához hasonlóan volt bátorsága találkozni a dalai lámával! Tendzin Gyaco megáldotta a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát, és egy példányt magával vitt Orbán Viktor dedikálásával!
Helyette a gesztuspolitikus magára hagyja azt, aki hozzá hasonlóan népe területi és kulturális autonómiájáért küzd. Pedig előszeretettel hangoztatjuk milyen szar érzés volt nekünk 56'-ban, mikor a forradalmunkkal magunkra maradtunk. De ami nem velünk történik, az nem nekünk fáj. Arra lehet vállat vonni, és a másik irányba gesztusokat gyakorolni arcpír nélkül. Remélem, ha Mao elvtárs unokája hazánkba látogat vizitre, akkor lesz a sifonérban egy megfelelő jelmez, amit föl lehet majd húzni, hogy otthonosabban érezze magát. Csak a gesztus kedvéért. Volt az öregapjának egy találó gondolata:
"Aki a forradalmi nép oldalán áll, az forradalmár. Aki az imperializmus, feudalizmus és bürokrata-kapitalizmus oldalán áll, az ellenforradalmár. Aki csak szavakban áll a forradalmi nép oldalán, de másként cselekszik, az csak szavakban forradalmár; ha azonban nemcsak szóval, hanem tettel is a forradalmi nép oldalán áll, akkor a szó legteljesebb értelmében forradalmár. "
Szerintem beszélgessetek el róla.
2010.08.20. 08:00
A megalkuvó forradalmár
Címkék: kína fidesz orbán viktor dalai láma
73 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://varanus.blog.hu/api/trackback/id/tr472234412
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Az M1-et is elterelte a forradalom! 2010.08.20. 17:54:37
Milyen jó, hogy az MTI kiad egy hírt és a sok büszke médium kritika nélkül átveszi. Öt-hat kilométeres sor az M7-esen Balaton felé MTI 20...
Trackback: Ne játssz a tűzzel! 2010.08.20. 12:42:38
Forradalom? Még hogy fülke! Milyen hibbant elme szülte ezt? Viktor ne játssz a tűzzel, zászlódra e szót ne tűzd fel! Mert szent tűz a forradalom, Nemcsak fényes, éget is! Féli minden torz hatalom, megperzselhet téged is.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A Fidesz nem tud viselkedni, ennyi. Nem volt gyerekszobája, nem tanult meg tisztelni értékeket. Egy elnyomó rendszerben nőtt fel, na ná, hogy ahhoz idomul, amit a szüleitől látott:)Az elnyomó rendszert támogatja, a szabad szellemet nem.
Téleg! Az USA-ban fogadják a mostani időszakban Orbánt majd?
Téleg! Az USA-ban fogadják a mostani időszakban Orbánt majd?
@ Fabius: szerintem nem megalkuvó, csak haszonleső. Elvakultjai olvasatában természetesen simán pragmatikus, aki a sok kis kínai befektető Népi Kína által idenoszogatott pénzeivel majd gatyába rázza a fellendülést, és dől majd a lé a benaftalinozott hazai gyártású tornacipők exportjából Hongkongtól Amszterdamig.
Pont úgy pragmatikus megközelítés, mint a hatalom közeledtével a Putyinnal való (máig sem tisztázott időtartamú) 5-l0-1000 perces tárgyalás, vagy a Putyin-éra gáza, ami ellenzékben még átkozottul "gáz" volt, most már mintha szalonképesebb lenne az onnan eredő értékes légnemű. Gondolom, a Hősök tere lázas tekintetű egykori forradalmára csak megemlítette a hosszas diskurzus során Hodorovszkij dolgát is.
A fellendülő gumigyártás kapacitásának lekötésére a következő út Észak-Koreába vezethet, ott éppen gumibotra mutatkozik kereslet.
Pont úgy pragmatikus megközelítés, mint a hatalom közeledtével a Putyinnal való (máig sem tisztázott időtartamú) 5-l0-1000 perces tárgyalás, vagy a Putyin-éra gáza, ami ellenzékben még átkozottul "gáz" volt, most már mintha szalonképesebb lenne az onnan eredő értékes légnemű. Gondolom, a Hősök tere lázas tekintetű egykori forradalmára csak megemlítette a hosszas diskurzus során Hodorovszkij dolgát is.
A fellendülő gumigyártás kapacitásának lekötésére a következő út Észak-Koreába vezethet, ott éppen gumibotra mutatkozik kereslet.
@Artaban: Beengedni beengedik, csak az Obamával való találkozó fog egy kissé többe fájni, az afganisztáni szerepvállalás lesz majd a kulcs a vágyott közös fotóhoz, de a főparancsnokhoz most már nem a Nato-kompatibilis Szekeres, hanem a legalább annyira kompetens Hende megy majd a tálib veszély-zónába, a visszaútról jövet meg nem a Danks Emesével, hanem Annuskával jópofizgat majd az aktuális Hon-védelmező.
@sületlenke: hátha nem láttad a kérdésemet: voltál 12-én a Cserepesházban? :-)
Ami a mondandót illeti: Nagy Anna szerintem (Gál J. Zoltánhoz és sok máshoz képest) szerintem egy jó húzás volt. Nem annyira tenyérbemászó.
Amúgy a legtöbb honvédelmi miniszter civil Európában. Hende mondjuk tartalékos ezredes, ha jól tudom (bár tudom, hogy nem ér sokat) és a 90-es években részt vett a honvédelmi törvény kidolgozásában. Így azért egy fokkal talán többet tudhat (bár ki tudja, hogy tényleg így van-e), mint Szekeres Imre vagy Szabó János.
Ami a mondandót illeti: Nagy Anna szerintem (Gál J. Zoltánhoz és sok máshoz képest) szerintem egy jó húzás volt. Nem annyira tenyérbemászó.
Amúgy a legtöbb honvédelmi miniszter civil Európában. Hende mondjuk tartalékos ezredes, ha jól tudom (bár tudom, hogy nem ér sokat) és a 90-es években részt vett a honvédelmi törvény kidolgozásában. Így azért egy fokkal talán többet tudhat (bár ki tudja, hogy tényleg így van-e), mint Szekeres Imre vagy Szabó János.
@Ordnassac: Figyelj, én esküszöm, hogy őszintén csodállak. Nem találkoztam még senkivel, aki olyan mértékig érdeklődik a belpolitika iránt, mint Te, és szinte sziszifuszi silabizálással jár utána minden apró részletnek és infonak, lelkesen.
Ez nem sértés, csak nem értem a motivációt. Tényleg azt gondolod, hogy logikus következtetéseket lehet levonni érdek-vezérelt pártokról, ha mindent összeszedsz a neten?
Ez nem sértés, csak nem értem a motivációt. Tényleg azt gondolod, hogy logikus következtetéseket lehet levonni érdek-vezérelt pártokról, ha mindent összeszedsz a neten?
@sületlenke: azt nem mondtam, hogy Hende legyűri Obamát (igen erősen meg is lepne). Azonban szerintem pont a háttérismeret vihet minket közelebb ahhoz, hogy megértsük, miért és miben érdek-vezérelt egy adott párt. (Másrészt meg mindig is érdekeltek az emberek, wikipédistaként is életrajzokkal foglalkozom elsősorban.)
Másrészt, nem mindenhova ér le a főnök keze, az új kormánystruktúra alapján nem is akar feltétlenül leérni (tudod, a – számomra egyébként megfoghatatlannak tűnő – stratégiaalkotás), hanem rábízza alatta lévő személyekre a dolgokat (lásd az államtitkári rendszer). A személyek hátterét ismerve jobban meg is lehet érteni, hogy adott vezető miért ragaszkodik éppen ahhoz a személyhez. Ez lehet a hajlékonyság, lehet az aktív hozzáállás, a markáns nézet, a dinamizmus, a seggnyalás stb.
Az MSZP is érdek-vezérelt párt, mégsem volt mindegy pl. szakmai szemmel nézve, hogy Takács Albertnek vagy Draskovics Tibornak hívták az igazságügy-minisztert. Ég és föld.
A pártok mögött is emberek vannak, különböző érdekekkel és értékekkel. Mivel állandóan változó időket élünk, így érdemes tán erre is odafigyelni (nem azt mondom, hogy feltétlenül ez a legüdvözítőbb út). OV-nak sincs mindenről megalkotott, azonnali, stabil és kicserélhetetlen véleménye (bár néha az az érzésem, hogy igyekeznek ezt éreztetni), így nagyon is érdekes, hogy kik vannak körülötte.
Másrészt, nem mindenhova ér le a főnök keze, az új kormánystruktúra alapján nem is akar feltétlenül leérni (tudod, a – számomra egyébként megfoghatatlannak tűnő – stratégiaalkotás), hanem rábízza alatta lévő személyekre a dolgokat (lásd az államtitkári rendszer). A személyek hátterét ismerve jobban meg is lehet érteni, hogy adott vezető miért ragaszkodik éppen ahhoz a személyhez. Ez lehet a hajlékonyság, lehet az aktív hozzáállás, a markáns nézet, a dinamizmus, a seggnyalás stb.
Az MSZP is érdek-vezérelt párt, mégsem volt mindegy pl. szakmai szemmel nézve, hogy Takács Albertnek vagy Draskovics Tibornak hívták az igazságügy-minisztert. Ég és föld.
A pártok mögött is emberek vannak, különböző érdekekkel és értékekkel. Mivel állandóan változó időket élünk, így érdemes tán erre is odafigyelni (nem azt mondom, hogy feltétlenül ez a legüdvözítőbb út). OV-nak sincs mindenről megalkotott, azonnali, stabil és kicserélhetetlen véleménye (bár néha az az érzésem, hogy igyekeznek ezt éreztetni), így nagyon is érdekes, hogy kik vannak körülötte.
@Ordnassac: Arany Főkommenter szóval:
Persze, hogy emberek (személyek) állnak-vannak-üldögélnek-nyalnak-bólogatnak a pártokban. De azt, hogy életrajzi vagy háttér-adatok alapján marha nagykövetkeztetést tudsz levonni, azt kétlem.
Hende például számomra - guglizás és minden nélkül, pusztán a saját emlékezetem és értékrendem szerint - a szimpla seggnyaló kategória, a gerinctelenebb fajtából.
Sima képű karrierista, egykor MDF-es, sőt Dávid Ibolya jobbkeze, aki Viktor MDF-elleni huszáros beolvasztási kísérlete idején zseniálisan ismerte fel, hol a hosszú távú dicsőség, polgári körös fővezér, majd simulékonyan ki is slisszolt a pártjából. Ennyi, és nem több, nem kevesebb. És ehhez nem ugrottam be még a gugliba sem.
Mindenesetre nem dúl most bennem annyira a szereplési vágy, hogy a Főnök úr távollétében kétszemélyes purparlét cincogjak a blogján, adjunk teret másoknak is, és ez nem személyed elleni kifogás, csak olyan Sületlenke-féle norma, csao addig is.
Persze, hogy emberek (személyek) állnak-vannak-üldögélnek-nyalnak-bólogatnak a pártokban. De azt, hogy életrajzi vagy háttér-adatok alapján marha nagykövetkeztetést tudsz levonni, azt kétlem.
Hende például számomra - guglizás és minden nélkül, pusztán a saját emlékezetem és értékrendem szerint - a szimpla seggnyaló kategória, a gerinctelenebb fajtából.
Sima képű karrierista, egykor MDF-es, sőt Dávid Ibolya jobbkeze, aki Viktor MDF-elleni huszáros beolvasztási kísérlete idején zseniálisan ismerte fel, hol a hosszú távú dicsőség, polgári körös fővezér, majd simulékonyan ki is slisszolt a pártjából. Ennyi, és nem több, nem kevesebb. És ehhez nem ugrottam be még a gugliba sem.
Mindenesetre nem dúl most bennem annyira a szereplési vágy, hogy a Főnök úr távollétében kétszemélyes purparlét cincogjak a blogján, adjunk teret másoknak is, és ez nem személyed elleni kifogás, csak olyan Sületlenke-féle norma, csao addig is.
Kiváló. Tehát mi akkora janik vagyunk, hogy nyugodtan keresztbe tehetünk Kínának, kizárólag azért, hogy fogadjunk egy teokratikus elnyomó rezsimet képviselő egyént. Akit persze a CIA sikeresen a szabadságharc hősévé tupírozott, viszont az általa képviselt Tibet semmivel sem volt demokratikusabb állam Kínánál. Akik tehát dalai lámáznak, azok legalább ilyen heves legyenek kedvesek védeni a tálib rendszert is, hiszen mindkét esetben megszállók elleni harcról van szó.
Te ujjat húznál Kínával a dalai láma miatt?
Na ugye. OV reálpolitikus (még ha gyakran meg is játssza a hülye demagóg populistát).
Na ugye. OV reálpolitikus (még ha gyakran meg is játssza a hülye demagóg populistát).
Ja, és tessék már legalább minimálisan művelődni és utánanézni, milyen viszonyok is uralkodtak Tibetben, a valóban kegyetlen kínai megszállás előtt. Vallási elnyomás, diktatúra, középkori állapotok.
" aki egyrészt a szabadságharc emblematikus figurája szerte a világon, és akit másrészről sokan a szeretet és együttérzés megtestesítőjének tartanak." - Orbán meg egyik sem!
Mekkora kontraszt már :)- Viktor nem bírná elviselni kamerák tüzében... sem. Neki elég a saját tükörképével találkozni borotválkozás közben (de lehet hogy borbélyhoz jár :))
Mekkora kontraszt már :)- Viktor nem bírná elviselni kamerák tüzében... sem. Neki elég a saját tükörképével találkozni borotválkozás közben (de lehet hogy borbélyhoz jár :))
@Muad\\\'Dib: Nm akarok kötözködni, de Tibet mindig is vallási állam volt. Ha az emberek úgy szerettek ott élni, ahogy éltek, akkor az az ő dolguk. A dalai láma buddhista, megnyilvánulásai és a buddhizmus békés volta miatt ma már nem aktuális a középkori, vagy régebbi viszonyok felemlegetése, amik Európában sem a demokráciáról szóltak.
Tibet önálló egység, csak békén kellene hagyni őket és megőrizni, mint a világörökség részét. Ezzel szemben folyik a kínaiak betelepítése, ami egyet jelenthet egy ősi kultúra eltűnésével.
Tibet önálló egység, csak békén kellene hagyni őket és megőrizni, mint a világörökség részét. Ezzel szemben folyik a kínaiak betelepítése, ami egyet jelenthet egy ősi kultúra eltűnésével.
@Ordnassac: „Nagy Anna szerintem (Gál J. Zoltánhoz és sok máshoz képest) szerintem egy jó húzás volt. Nem annyira tenyérbemászó“
Csak szerintem egy kicsi butácska.
„Amúgy a legtöbb honvédelmi miniszter civil Európában. Hende mondjuk tartalékos ezredes“
Úgy tudom, hogy Kalocsán volt katona. Hogy ezredes? Na ne már, hogy kapta ezt a rendfokozatot? Ezt még a 40 évig szolgáló, szakképzett, profi katonatisztek zöme sem éri el. Szerintem semmilyen katonai ismeretekkel nem rendelkezik a kalocsai közlegény-tapasztalatokan kívül.
Csak szerintem egy kicsi butácska.
„Amúgy a legtöbb honvédelmi miniszter civil Európában. Hende mondjuk tartalékos ezredes“
Úgy tudom, hogy Kalocsán volt katona. Hogy ezredes? Na ne már, hogy kapta ezt a rendfokozatot? Ezt még a 40 évig szolgáló, szakképzett, profi katonatisztek zöme sem éri el. Szerintem semmilyen katonai ismeretekkel nem rendelkezik a kalocsai közlegény-tapasztalatokan kívül.
@térfél:
Csak és kizárólag ostoba tulkok vélekednek úgy, hogy a ványadt dalai láma miatt haragba kellene kerülni Kínával. Az USA szigorúan geopolitikai csatározásai miatt szeretgeti a dalai lámát.
Csak és kizárólag ostoba tulkok vélekednek úgy, hogy a ványadt dalai láma miatt haragba kellene kerülni Kínával. Az USA szigorúan geopolitikai csatározásai miatt szeretgeti a dalai lámát.
@AnnaKarenina:
ROTFLAMO...
"...A 19. század végén odautazó angolok rabszolgaságról, zsarnoki elnyomásról, kínzásokról is írnak. És hogy valóban nem lehetett minden tökéletes a még a környékben is elmaradottnak számító Tibetben, arra utal a 14. dalai láma visszaemlékezése: miként ébredt rá, hogy a munkásságot kizsákmányolják, és hogy ebben a kizsákmányolásban neki is része volt.
Figyelemre méltó, hogy elődje, a 13. dalai láma törölte el a csonkítást és a halálbüntetést – attól kezdve csak a kormány ellen szervezkedőket lehetett így büntetni. És ő tiltotta meg a kivénült szolgák és az idős szülők elkergetését is..."
Békés buddhizmus, mi?
ROTFLAMO...
"...A 19. század végén odautazó angolok rabszolgaságról, zsarnoki elnyomásról, kínzásokról is írnak. És hogy valóban nem lehetett minden tökéletes a még a környékben is elmaradottnak számító Tibetben, arra utal a 14. dalai láma visszaemlékezése: miként ébredt rá, hogy a munkásságot kizsákmányolják, és hogy ebben a kizsákmányolásban neki is része volt.
Figyelemre méltó, hogy elődje, a 13. dalai láma törölte el a csonkítást és a halálbüntetést – attól kezdve csak a kormány ellen szervezkedőket lehetett így büntetni. És ő tiltotta meg a kivénült szolgák és az idős szülők elkergetését is..."
Békés buddhizmus, mi?
@kiraaaaa: Ennyi erővel minden itthoni vezető az elnyomó rendszerhez idomul, mert még a legfiatalabbnak it akkor nőttek fel a szülei... igaz, a fidesz átlagéletkora már az mszp-t is felülmúlta.
Nem, orbánnak az a baja, hogy gerinctelen, ebből adódóan haszonleső, lenézi emberek tömegét, felbecsüli önmagát (érdemtelenül), gőgös, elutasítja a fejlődést, és buta, mert összefüggéstelenül tevékenykedik, vagyis egyetlen vonal mentén: hogy az övéinek jó legyen.
Nem, orbánnak az a baja, hogy gerinctelen, ebből adódóan haszonleső, lenézi emberek tömegét, felbecsüli önmagát (érdemtelenül), gőgös, elutasítja a fejlődést, és buta, mert összefüggéstelenül tevékenykedik, vagyis egyetlen vonal mentén: hogy az övéinek jó legyen.
@TexMex: Talán arra kellene egy próbálkozás, hogy attól hogy az egyiket tiszteljük valamiért és partnerként tekintjük, a másikat is tisztelhetjük egy más érték miatt. Magyarként gondolhatnátok Kőrösi Csomára is, a tibetiek biztos gondolnak rá és a népre is, ahonnan származik.
@sületlenke: más az, hogy valaki hogyan jut poszthoz és az adott pozícióban mit csinál.
Az, hogy Hende hogyan és miért kapott tárcát, az elég nyilvánvaló (Réthelyinél pl. már nem annyira), attól azonban még lehet akár alkalmas is egy adott poszt betöltésére. Persze, megvannak az erős kételyeim, de az előzmények biztatóbbak, mint Szekeres Imrénél vagy Szabó Jánosnál voltak. Magyarul ő nem a nulláról kezd. Igaz, attól még lehet nulla, amit csinálni fog (láttunk erre elég példát másnál).
Sajnos nem szeretem a divatos "szóljunk be minden politikusnak csak úgy, mert az menő" mentalitást, ami szerintem egy mérhetetlen kivagyiságnak, illetve magyaros fanyalgásnak a jele. (Nem rád gondoltam!) Van mit kritizálni bőven, hajjaj(!), én is teszem, csak általánosítani, azt nem. A történelem eléggé jól megmutatta, hogy az nem vezet semmire. Ezzel egy kicsit kinyitottam az eredeti témát, de szerintem hozzátartozik.
A felületesség és a nemtörődömség a zavarosban halászás legtermékenyebb területe. Ennek az utóbbi pár év igen kiváló bizonyítéka, mindkét oldalról. Mivel halvány lila fogalma nincs az embereknek dolgokról, csak várják a döntéseket (régi, kihalni nem akaró kádárista rögződés), így is tudtak a dolgok ennyire elburjánozni. Itt most nem is személyekre gondolok, hanem akár az adott átlagember környékén történő dolgokról.
Elismerem, hogy különc vagyok (a csokornyakkendő elég utaló jel már erre), de hogy Frank Sinatra után szabadon idézzek: "I do it my way." Ami mondom, nem feltétlenül a legüdvözítőbb út. :-)
Az, hogy Hende hogyan és miért kapott tárcát, az elég nyilvánvaló (Réthelyinél pl. már nem annyira), attól azonban még lehet akár alkalmas is egy adott poszt betöltésére. Persze, megvannak az erős kételyeim, de az előzmények biztatóbbak, mint Szekeres Imrénél vagy Szabó Jánosnál voltak. Magyarul ő nem a nulláról kezd. Igaz, attól még lehet nulla, amit csinálni fog (láttunk erre elég példát másnál).
Sajnos nem szeretem a divatos "szóljunk be minden politikusnak csak úgy, mert az menő" mentalitást, ami szerintem egy mérhetetlen kivagyiságnak, illetve magyaros fanyalgásnak a jele. (Nem rád gondoltam!) Van mit kritizálni bőven, hajjaj(!), én is teszem, csak általánosítani, azt nem. A történelem eléggé jól megmutatta, hogy az nem vezet semmire. Ezzel egy kicsit kinyitottam az eredeti témát, de szerintem hozzátartozik.
A felületesség és a nemtörődömség a zavarosban halászás legtermékenyebb területe. Ennek az utóbbi pár év igen kiváló bizonyítéka, mindkét oldalról. Mivel halvány lila fogalma nincs az embereknek dolgokról, csak várják a döntéseket (régi, kihalni nem akaró kádárista rögződés), így is tudtak a dolgok ennyire elburjánozni. Itt most nem is személyekre gondolok, hanem akár az adott átlagember környékén történő dolgokról.
Elismerem, hogy különc vagyok (a csokornyakkendő elég utaló jel már erre), de hogy Frank Sinatra után szabadon idézzek: "I do it my way." Ami mondom, nem feltétlenül a legüdvözítőbb út. :-)
Csak egy aprócska kérdés: szerintetek mit kapna Viktor, ha fogadná a Dalai Láma Őszentségét a Jobbiktól, a kereszténydemokrata pajtiktól és az egy Anyaszentegyháztól?!
Bár tény, hogy Kína sem örülne, de azért az itthoni szar kicsit melegebb, jobban körbeöleli az ember nyakát.
Bár tény, hogy Kína sem örülne, de azért az itthoni szar kicsit melegebb, jobban körbeöleli az ember nyakát.
@Muad\\\'Dib: „Tehát mi akkora janik vagyunk, hogy nyugodtan keresztbe tehetünk Kínának, kizárólag azért, hogy fogadjunk egy teokratikus elnyomó rezsimet képviselő egyént.“
Én sem túloznám el a dalai láma szerepét, ennél valóban fontosabbak a Kínával való kapcsolatok (fontosak lettek volna már az előző Orbán-kormány idején is, de a FIDESZ-vezér - nem utolsó sorban pártja emberi jogokért aggódó liberális képviselői nyomásának behódolva - nem volt hajlandó Pekingbe látogatni. )
Csupán az érvelésed sántít némiképp. Szerinted Kína az egy demokratikus rezsim?
Egyébként meg akkkora janik vagyunk, hogy nyugodtan keresztbe tehetünk az IMF-ek?
Én sem túloznám el a dalai láma szerepét, ennél valóban fontosabbak a Kínával való kapcsolatok (fontosak lettek volna már az előző Orbán-kormány idején is, de a FIDESZ-vezér - nem utolsó sorban pártja emberi jogokért aggódó liberális képviselői nyomásának behódolva - nem volt hajlandó Pekingbe látogatni. )
Csupán az érvelésed sántít némiképp. Szerinted Kína az egy demokratikus rezsim?
Egyébként meg akkkora janik vagyunk, hogy nyugodtan keresztbe tehetünk az IMF-ek?
@szőketisza: index.hu/belfold/2010/valasztas/portre/hende_csaba/
Máshol is arra bukkantam, hogy _tartalékos_ ezredes. Jelentsen bármit is.
Azonban, hogy legyen egy nemzetközibb áttekintés Európa hadügy-, ill. honvédelmi minisztereinek katonai múltjáról:
Karl-Theodor Freiherr von und zu Guttenberg (Németország): sorkatona, tartalékos altiszt
Hervé Morin (Franciaország): katonai pályafutása nem igazán volt, egy korábbi védelmi miniszter mellett dolgozott a közigazgatásban (mint Hende)
Liam Fox (Egyesült Királyság): szolgált a hadseregben, orvosként.
Ignazio La Russa (Olaszország): tartalékos katona
Anatolij Szergyukov (Oroszország): 1984 és 1985 között szolgált a Vörös Hadseregben (sorkatona).
Hende egyáltalán nem lóg ki a sorból, persze attól még lehet, hogy rossz lesz. Csak annyit írtam, hogy a kiindulás jobb, mint néhány elődjénél volt.
Máshol is arra bukkantam, hogy _tartalékos_ ezredes. Jelentsen bármit is.
Azonban, hogy legyen egy nemzetközibb áttekintés Európa hadügy-, ill. honvédelmi minisztereinek katonai múltjáról:
Karl-Theodor Freiherr von und zu Guttenberg (Németország): sorkatona, tartalékos altiszt
Hervé Morin (Franciaország): katonai pályafutása nem igazán volt, egy korábbi védelmi miniszter mellett dolgozott a közigazgatásban (mint Hende)
Liam Fox (Egyesült Királyság): szolgált a hadseregben, orvosként.
Ignazio La Russa (Olaszország): tartalékos katona
Anatolij Szergyukov (Oroszország): 1984 és 1985 között szolgált a Vörös Hadseregben (sorkatona).
Hende egyáltalán nem lóg ki a sorból, persze attól még lehet, hogy rossz lesz. Csak annyit írtam, hogy a kiindulás jobb, mint néhány elődjénél volt.
@Muad\\\'Dib:
Csakúgy, mint ma a Vatikán, ugye?
:)
@Ordnassac:
Ez a bogár mekkora! :) Mást se csinált, mint ügyvédkedett a diplomázása óta. Meg HM-ben jogifőosztályvezetett három évig, de katona, na, az nem volt.
Csakúgy, mint ma a Vatikán, ugye?
:)
@Ordnassac:
Ez a bogár mekkora! :) Mást se csinált, mint ügyvédkedett a diplomázása óta. Meg HM-ben jogifőosztályvezetett három évig, de katona, na, az nem volt.
@TexMex: "Te ujjat húznál Kínával a dalai láma miatt? Na ugye. OV reálpolitikus"
@Muad\\\'Dib: Csak és kizárólag ostoba tulkok vélekednek úgy, hogy a ványadt dalai láma miatt haragba kellene kerülni Kínával.
Előljáróban megjegyezném, hogy a dalai láma-ügyet szerintem is alá kell rendelni a Kínával való kapcsolatoknak!
DE: az előző Orbán-kormány idején miért nem ezt az elvet képviselték, OV ezek szerint akkor nem volt reálpolitikus? (szerintem NEM) Ki volt tehát akkor az „ostoba tulok“?
@Muad\\\'Dib: Csak és kizárólag ostoba tulkok vélekednek úgy, hogy a ványadt dalai láma miatt haragba kellene kerülni Kínával.
Előljáróban megjegyezném, hogy a dalai láma-ügyet szerintem is alá kell rendelni a Kínával való kapcsolatoknak!
DE: az előző Orbán-kormány idején miért nem ezt az elvet képviselték, OV ezek szerint akkor nem volt reálpolitikus? (szerintem NEM) Ki volt tehát akkor az „ostoba tulok“?
@Ordnassac: Én nem nyilatkoztam Hende alkalmasságáról,csupán arra utaltam hogy szerintem nem lehetnek egy ezredesi rendfokozattal adekvát katonai ismeretei. De erre nincs is feltétlenül szükség egy honvédelmi tárca irányításához. Baj csk akkor van, ha szigorúan katonai kérdésekben is kompetesnek érzi magát és negligálja a hozzáértő szakemberek véleményét.
@Ordnassac: Ja, és már polgárhúborús tapasztalatokat is gyűjtött.
Hiszen, ne feledjük, Dávid Ibolya táskahordozója volt még, amikor fölkérte a Kedves Vezető, hogy legyen a polgári sejtek koordinátora. Ebbéli minőségében Hende Sturmbannführer többször tudott hatalmas felfordulást csinálni, többek között 2003-ban, anyák napján, amikor több polgári hordát vitt ki a Vörösmarty térre, hogy ott ordítsanak, kerepeljenek, dobáljanak sörösüveget, rongáljanak és persze mindezt a nagyszámú turista előtt, hogy ők is lássák, milyen a nemzeti-keresztény-polgári hozzáállás.
Hiszen, ne feledjük, Dávid Ibolya táskahordozója volt még, amikor fölkérte a Kedves Vezető, hogy legyen a polgári sejtek koordinátora. Ebbéli minőségében Hende Sturmbannführer többször tudott hatalmas felfordulást csinálni, többek között 2003-ban, anyák napján, amikor több polgári hordát vitt ki a Vörösmarty térre, hogy ott ordítsanak, kerepeljenek, dobáljanak sörösüveget, rongáljanak és persze mindezt a nagyszámú turista előtt, hogy ők is lássák, milyen a nemzeti-keresztény-polgári hozzáállás.
Ha holnap hirtelen Free lenne Tibet, és a Láma hazatérne, akkor ott egy teokratikus diktatúra lenne, nem? Azt miért kellene támogatni? Vagy a Láma általános választásokat írna ki?
@Napikaja Pia: ez így van. Ezért nem értem az aroganciát, hisz egy tőről fakad mind.
Talán majd 50-100 év múlva kezdhetünk beszélni az igazi átalakulásról.
Talán majd 50-100 év múlva kezdhetünk beszélni az igazi átalakulásról.
@50-es anyuka: ajánlom, hogy keress rá Godwin törvényére (angolul Godwin's Law) a neten. Csak, hogy tudd, hogy miért nem reagálok érdemben a hozzászólásodra.
@szőketisza: azt én sem mondtam, hogy óriási ismeretei vannak, azonban szerintem több, mint Szekeresnek vagy Szabónak volt. (Ezt is inkább a HM-es időszaka miatt gondolom.)
@szőketisza: azt én sem mondtam, hogy óriási ismeretei vannak, azonban szerintem több, mint Szekeresnek vagy Szabónak volt. (Ezt is inkább a HM-es időszaka miatt gondolom.)
@EMBEREK!: Most akkor van különbség elnyomó rendszer között? Tibetet ne támogassuk, még gesztussal sem (mert a vallása iylen meg oylan?), de Kínával legyünk jóba (mert régi demokratikus ország)?
Most akkor döntsd el, mi legyen a diktatúrával? Vagy Tibet azért nem érdekes, mert nem jó gazdaságilag nekünk?
Most akkor döntsd el, mi legyen a diktatúrával? Vagy Tibet azért nem érdekes, mert nem jó gazdaságilag nekünk?
@kiraaaaa: Csak egy fél gondolat volt, belátom, nem feltétlenül ideillő. Egyszerűen csak én a Láma körüli felhajtást nem bírom annyira, örökös késztetést érzek a Free Tibet-es kitűzős csillogó szeműek láttán, hogy megkérdezzem: "és egyébként hogyan gondoljátok a függetlenség utáni második napot?"
Szóval szerintem Tibetnek nem feltétlenül lenne jobb a Láma, a világnak eggyel több segélyezendő korrupt diktatúrája lenne. Akkor meg?
Szóval szerintem Tibetnek nem feltétlenül lenne jobb a Láma, a világnak eggyel több segélyezendő korrupt diktatúrája lenne. Akkor meg?
Ja! Aki pedig békés buddhizmusról beszél, annak annyit, hogy 1241-42 között hazánkban ideiglenesen állomásozó csapatoknak szerintetek mi volt a vallása??
@EMBEREK!: ja, és Tibet is megszállta Kínát, illetve csak részét. de ez így akkor a tyúk emg a tojás vitája, nem?
@Muad\\\'Dib: Néhány iszlám országban ma is dívik a csonkításos büntetés, a mai Magyarországon is találnak időnként "rabszolgákat". Kína se volt egy ártatlanság, elég a kulturális forradalom idejére gondolni.
A mai Tibetről van szó és annak vallási vezetőjéről. Ha már Kína bekebelezte, akkor a minimum lenne, hogy hagynák úgy, ahogy van. A tibetiek majd eldöntik, hogy akarnak-e úgy élni, ahogy ott tudnak, vagy elvándorolnak Kína más területeire.
A mai Tibetről van szó és annak vallási vezetőjéről. Ha már Kína bekebelezte, akkor a minimum lenne, hogy hagynák úgy, ahogy van. A tibetiek majd eldöntik, hogy akarnak-e úgy élni, ahogy ott tudnak, vagy elvándorolnak Kína más területeire.
@AnnaKarenina: persze,mert a hódítók csak úgy szokták hagyni a meghódított országot, hogy mindenféle fontos ügyben kedvükre dönthessenek!
@kiraaaaa: NEm, teljesen igazad van: Tibet meg van szállva, a tibetiek nem élhetnek saját nemzetállamukban, ahogyan még egy jó páran a világon. Ha ebből a szemszögből nézzük, akkor ez helytelen. A kérdés, hogy ez jó szemszög-e, ha most holnap mindenki hirtelen nemeztállam lesz a kurdoktól a baszkokig, akkor megint az a kérdés, hogy mi lesz másnap.
Jelenleg a tibetiek a világ második legnagyobb gazdaságában élnek. A Free után a 197. lennének nagyjából. Ez nyilván jobb.
Jelenleg a tibetiek a világ második legnagyobb gazdaságában élnek. A Free után a 197. lennének nagyjából. Ez nyilván jobb.
@Ordnassac:
Kedves barátom. Nyugodtan lehet érdemben reagálni. Tedd meg bátran :)
Színtiszta nácik jöttek a Vörösmarty térre, nem olyanok, olyanSZERŰEK, hanem AZOK. Konkrétan nácik. Én meg a nácit bizony lenácizom, aztán, ha valakinek ez valamiféle vitára ad okot, akkor hajrá, legyen. Ha meg nem, akkor nem. Te dolgod...
Kedves barátom. Nyugodtan lehet érdemben reagálni. Tedd meg bátran :)
Színtiszta nácik jöttek a Vörösmarty térre, nem olyanok, olyanSZERŰEK, hanem AZOK. Konkrétan nácik. Én meg a nácit bizony lenácizom, aztán, ha valakinek ez valamiféle vitára ad okot, akkor hajrá, legyen. Ha meg nem, akkor nem. Te dolgod...
@TexMex: 2007-es kereskedelmi adatokat találtam:
magyar kivitel: 1 Md USD
magyar behozatal: 4,4 Md USD
kínai befektetés Mo.-on: 220 M USD
magyar befektetés Kínában: 21 M USD
Látszik, hogy mi sokkal többet importálunk onnan, mint ők tőlünk.
Nyilván a kivitelünket kellene emelni, de el tudod képzelni, hogy mi olcsóbbak legyünk nagy általánosságban a kínai gyártóknál? Ugyanez vonatkozik a befektetésekre is.
magyar kivitel: 1 Md USD
magyar behozatal: 4,4 Md USD
kínai befektetés Mo.-on: 220 M USD
magyar befektetés Kínában: 21 M USD
Látszik, hogy mi sokkal többet importálunk onnan, mint ők tőlünk.
Nyilván a kivitelünket kellene emelni, de el tudod képzelni, hogy mi olcsóbbak legyünk nagy általánosságban a kínai gyártóknál? Ugyanez vonatkozik a befektetésekre is.
@Ordnassac: Ezt nem vitatom, egyikünk sem tudhatja. A miniszterség többnyire egyfajta menedzseri funkció,ezért általában nem feltétlenül kell hozzá teljeskörű szakmai ismeret, különösen, ha megfelelő apparátus szolgálja ki (ezért értelmetlen kirugni a szakembereket). Engem inkább az a túlzott vehemencia aggaszt, ahogy Hende az az első perctől fogva intézi az ügyeket, ilyet azért a többieknél nem lehetett tapasztalni, legalább is az első hónapokban.
@EMBEREK!: A kérdés jó. Mi lesz holnap? Én spec evezni megyek:))MA meg még nem tudom:)
De vissza a témához:
De mennyit élveznek ők ebből az előkelő helyzetből?
És utópiákban nem érdemes gondolkodni, szerintem.
De vissza a témához:
De mennyit élveznek ők ebből az előkelő helyzetből?
És utópiákban nem érdemes gondolkodni, szerintem.
@AnnaKarenina:
„magyar kivitel: 1 Md USD
magyar behozatal: 4,4 Md USD
kínai befektetés Mo.-on: 220 M USD
magyar befektetés Kínában: 21 M USD“
Talán egy kissé szakmaiatlan laikus megjegyzés: azért az 1:4, illetve az 1:10 arány (kerekítve) nem is olyan rossz az 1:100 lakossági számarányhoz képest! Persze nagyon jó lenne ezeken az arányokon javítani, nem feltétlenül a termelőszférában.
„magyar kivitel: 1 Md USD
magyar behozatal: 4,4 Md USD
kínai befektetés Mo.-on: 220 M USD
magyar befektetés Kínában: 21 M USD“
Talán egy kissé szakmaiatlan laikus megjegyzés: azért az 1:4, illetve az 1:10 arány (kerekítve) nem is olyan rossz az 1:100 lakossági számarányhoz képest! Persze nagyon jó lenne ezeken az arányokon javítani, nem feltétlenül a termelőszférában.
@szőketisza: Már az is elég lenne, ha a kínaiaknak lenne utazásra pénzük, jó kis Bécs-Prága-Budapest utakat lehetne szervezni. :)
alaposan seggbe is rúgnám viktort, ha leállna parolázni a lámával.. sajnos eléggé nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy a magyarok az úgynevezett nyugati világra semmiben nem számíthatnak.
ha szeretném, hogy még ebben az életben legyen munkám, és ne harmadosztályú állampolgárként kezeljenek nemhogy az úgynevezett unióban, de már itthon is, akkor nyitnunk kell Kína felé. pont.
ha szeretném, hogy még ebben az életben legyen munkám, és ne harmadosztályú állampolgárként kezeljenek nemhogy az úgynevezett unióban, de már itthon is, akkor nyitnunk kell Kína felé. pont.
Kína veszi a magyar államkötvényeket, nem a Nyugat. Ha Orbán lejattolna a dalai lámával, kínaiak még ferdébb szemmel néznének és szarban lennénk a következő aukción, mert rajtunk rohadna.
Azért mert Orbán szembeszállni az IMF-fel, mert tudja, hogy Kína (most még) mögötte áll
Azért mert Orbán szembeszállni az IMF-fel, mert tudja, hogy Kína (most még) mögötte áll
@EMBEREK!: Innentől csak azt nem értem miért kellett akkor leváltani a kommunizmust. A Varsói Szerződés csapatai itt állomásoztak, gyakorlatilag ruszki gyarmat voltunk, azaz részesei a világ egyik legnagyobb gazdaságának és a világ legnagyobb hadserege védte határainkat. Azaz a Te megközelítésed szerint csak jobb volt.
@szőketisza: "Persze nagyon jó lenne ezeken az arányokon javítani, nem feltétlenül a termelőszférában."
Ezt hogy érted? Küldjünk nekik email-ben színes excel táblákat?
Ezt hogy érted? Küldjünk nekik email-ben színes excel táblákat?
@Muad\\\'Dib: mondj egy peldat Tibetben, hogy melyik vallast nyomtak el, uldoztek stb. erdekelne.
@Drout: Kína mögötte állról jut eszembe. Demszkynek véletlenül nem volt maoista és nem Kína volt az egyik kedvenc utazási célpontja? Hát akkor nem börtönnel kéne fenyegetni, meg leváltani, hanem könyörögni h induljon újra, esetleg kinevezni pekingi nagykövetnek. Hiszen akkor nem egy nem túl tehetséges, korrupcióval körülvett bukott politikus, hanem előrelátó hazafi, akinek nagyobb teret és érvényesülési lehetőséget kell biztosítani.
Tegyünk tisztába valamit a Dalai Láma nem a független Tibetért lobbizik, hanem a Tibet valódi (genuine) autonómiájáért Kínán belül. Egy kommunista (államkapitalista) Kínával szemben. Ezt negyven év komcsi diktatúra után nehéz nem megérteni.
Egyébként meg a Dalai Láma Budapest díszpolgára lehet.
www.hirextra.hu/2010/08/18/lesz-e-diszpolgar-budapesten-a-dalai-lama/
@AnnaKarenina:
Tibet nem volt el magában. Kínának a tizennyolcadik századtól voltak ampanjai (kormányzói, felügyelői) Tibetben. Egyébként is, a tibeti "függetlenség" a mongol meg a kínai birodalmak határán (amikor éppen volt olyanjuk) elég ingadozó volt, ha pont nem figyeltek oda rájuk az ottani uralkodók, akkor függetlenek voltak, egyébként meg változó mértékű autonómiát gyakoroltak. Tibet utoljára de facto független a Qing dinasztia bukása után (1911), a kommunisták bejöveteléig (1950) volt.
Egyébként meg a Dalai Láma Budapest díszpolgára lehet.
www.hirextra.hu/2010/08/18/lesz-e-diszpolgar-budapesten-a-dalai-lama/
@AnnaKarenina:
Tibet nem volt el magában. Kínának a tizennyolcadik századtól voltak ampanjai (kormányzói, felügyelői) Tibetben. Egyébként is, a tibeti "függetlenség" a mongol meg a kínai birodalmak határán (amikor éppen volt olyanjuk) elég ingadozó volt, ha pont nem figyeltek oda rájuk az ottani uralkodók, akkor függetlenek voltak, egyébként meg változó mértékű autonómiát gyakoroltak. Tibet utoljára de facto független a Qing dinasztia bukása után (1911), a kommunisták bejöveteléig (1950) volt.
@Ordnassac: Na, szerencséd van, kint a poszt a címlapon, jönnek a kommentek is, ráadásul a fröcsögő hadak is tűzijátékoznak valahol, csupa normális hozzászólás, megfontolandó tartalom.
Nem tudom, éles helyzetben mennyire működik a módszered vitaképes ellenérv, info, adat előbányászására a netről,gondolom, keresgélsz is lázasan, kell is, mert itt egyedi véleményeket látok, normális hangnemben, úgyhogy elemedben lehetsz, lehet reagálni.
Ezt sem gúnyból mondom, tisztelem, hogy Te így gondolod a kommentelést, szépen, alaposan alátámasztva. Így különcnek sem tartalak, ebben sem vagyunk egyformák.
Te háttéranyag után kutatsz, mert ezt élvezed, nekem meg az az élvezet, és nem gondolom emiatt én sem különcnek magam, (miért is, és nem ártok vele én sem senkinek és végülis ez a lényeg)
ha egy patak partján végiggondolom a vízcseppecske útját, vagy legnagyobb nyáridőben földlabdástól átemelek egy növényt egy ideálisabb helyre, esetleg
Nick Cave regény-felolvasást nézek a tube-on.
Politikai véleményt meg akkor formálok, ha úgy gondolom, hogy bár saját és egyéni, azért mást is érdekelhet. Mára köszöntem, jó élvezkedést Neked. Amúgy pl. a Bukovszky blogja marha jó, belenéztél már? Vagy elkéstem vele?
Nem tudom, éles helyzetben mennyire működik a módszered vitaképes ellenérv, info, adat előbányászására a netről,gondolom, keresgélsz is lázasan, kell is, mert itt egyedi véleményeket látok, normális hangnemben, úgyhogy elemedben lehetsz, lehet reagálni.
Ezt sem gúnyból mondom, tisztelem, hogy Te így gondolod a kommentelést, szépen, alaposan alátámasztva. Így különcnek sem tartalak, ebben sem vagyunk egyformák.
Te háttéranyag után kutatsz, mert ezt élvezed, nekem meg az az élvezet, és nem gondolom emiatt én sem különcnek magam, (miért is, és nem ártok vele én sem senkinek és végülis ez a lényeg)
ha egy patak partján végiggondolom a vízcseppecske útját, vagy legnagyobb nyáridőben földlabdástól átemelek egy növényt egy ideálisabb helyre, esetleg
Nick Cave regény-felolvasást nézek a tube-on.
Politikai véleményt meg akkor formálok, ha úgy gondolom, hogy bár saját és egyéni, azért mást is érdekelhet. Mára köszöntem, jó élvezkedést Neked. Amúgy pl. a Bukovszky blogja marha jó, belenéztél már? Vagy elkéstem vele?
@Drout: valószínű ezért is álltak le a devizahitelek átváltásáról szóló ötlettel. Képzelem, a kínai befektetők majd szívrohamot kaptak, a hír hallatán. Hisz ők finanszírozzák a világot. Legalábbis ezt a felét.
Ha jól emlékszem, Keleti György is tartalékos ezredesként volt honvédelmi miniszter. Személy szerint jobbnak tartom az ilyen hátteret, mint pld. a kisgazda Szabó Jánosét, aki termelőszövetkezeti jogtanácsos volt, mielőtt kinevezték volna bohócnak a Balaton utcába. Idézet tőle: "...majd gabonáért veszünk tankokat..."
Az a jó a magyar politikában, hogy bármilyen ügyben próbálja akárki is gyalázni a Fideszt, ezzel az egyetlen linkkel le lehet zárni a témát:
bennyhillifier.com/?id=rLsihMji9t4&feature=related
bennyhillifier.com/?id=rLsihMji9t4&feature=related
@Almaspite: Egyetértek. Csupán annyi pontosítást engedj meg nekem, hogy Keleti hivatásos katonatiszt volt. Elvégezte a Zalka Máté Katonai Főiskola hiradós szakát, majd a Zrinyi Miklós Katonai Akadémiát, 1988-ban lett ezredes, 1989-2002 között a HM szóvívője. Hende sorka tona volt Kalocsán, majd az egyetem elvégzése után ügyvéd. 1991-ben a Honvédelmi Minisztérium parlamenti titkára, később a jogi főosztály vezetője és kabinettitkár 1994-ig, majd ismét ügyvéd. 1998 és 2002 között az Igazságügyi Minisztérium politikai államtitkára.
Valamilyen rejtélyes módon kapott tartalékos ezredesi rangot, mindenféle katonai előképzettség nélkül.
Valamilyen rejtélyes módon kapott tartalékos ezredesi rangot, mindenféle katonai előképzettség nélkül.
@is:
Ugyan nem pont más vallások apropóján, de parancsolj:
"...Earlier visitors to Tibet commented on the theocratic despotism. In 1895, an Englishman, Dr. A. L. Waddell, wrote that the populace was under the “intolerable tyranny of monks” and the devil superstitions they had fashioned to terrorize the people. In 1904 Perceval Landon described the Dalai Lama’s rule as “an engine of oppression.” At about that time, another English traveler, Captain W.F.T. O’Connor, observed that “the great landowners and the priests… exercise each in their own dominion a despotic power from which there is no appeal,” while the people are “oppressed by the most monstrous growth of monasticism and priest-craft.” Tibetan rulers “invented degrading legends and stimulated a spirit of superstition” among the common people. In 1937, another visitor, Spencer Chapman, wrote, “The Lamaist monk does not spend his time in ministering to the people or educating them. . . . The beggar beside the road is nothing to the monk. Knowledge is the jealously guarded prerogative of the monasteries and is used to increase their influence and wealth.”24 As much as we might wish otherwise, feudal theocratic Tibet was a far cry from the romanticized Shangri La so enthusiastically nurtured by Buddhism’s western proselytes. ..."
Ugyan nem pont más vallások apropóján, de parancsolj:
"...Earlier visitors to Tibet commented on the theocratic despotism. In 1895, an Englishman, Dr. A. L. Waddell, wrote that the populace was under the “intolerable tyranny of monks” and the devil superstitions they had fashioned to terrorize the people. In 1904 Perceval Landon described the Dalai Lama’s rule as “an engine of oppression.” At about that time, another English traveler, Captain W.F.T. O’Connor, observed that “the great landowners and the priests… exercise each in their own dominion a despotic power from which there is no appeal,” while the people are “oppressed by the most monstrous growth of monasticism and priest-craft.” Tibetan rulers “invented degrading legends and stimulated a spirit of superstition” among the common people. In 1937, another visitor, Spencer Chapman, wrote, “The Lamaist monk does not spend his time in ministering to the people or educating them. . . . The beggar beside the road is nothing to the monk. Knowledge is the jealously guarded prerogative of the monasteries and is used to increase their influence and wealth.”24 As much as we might wish otherwise, feudal theocratic Tibet was a far cry from the romanticized Shangri La so enthusiastically nurtured by Buddhism’s western proselytes. ..."
@sületlenke:
Te nyugodtan "cincogjál" attól függetlenül, hogy mennyire érek rá veletek cincogni egy nap :-) A véleményeid relevánsak, ne tartsd vissza őket.
Te nyugodtan "cincogjál" attól függetlenül, hogy mennyire érek rá veletek cincogni egy nap :-) A véleményeid relevánsak, ne tartsd vissza őket.
@Muad\\\'Dib:
Milyen érdekes, hogy pont ezidőtájt kérdéses volt, hogy a britek megszállják-e Tibetet:
en.wikipedia.org/wiki/Tibet_history#British_invasions_of_Tibet_.281904-1911.29
Persze nem mondom, hogy a tibeti rendszer valami csodálatos móka és kacagás lett volna, ettől függetlenül viszont autonómiához joguk lenne, mint bármely más népnek, aminek az identitása külön áll az országot alkotó többi néptől, erre legnagyobb esélyük akkor van, ha a Dalai Láma is képviseli őket a világ közvéleménye előtt. Mivel a tibetiek elég vallásos népség, ezért a Dalai Láma komoly tekintélynek örvend Tibetben, vallási vezetőnek tekintik.
Milyen érdekes, hogy pont ezidőtájt kérdéses volt, hogy a britek megszállják-e Tibetet:
en.wikipedia.org/wiki/Tibet_history#British_invasions_of_Tibet_.281904-1911.29
Persze nem mondom, hogy a tibeti rendszer valami csodálatos móka és kacagás lett volna, ettől függetlenül viszont autonómiához joguk lenne, mint bármely más népnek, aminek az identitása külön áll az országot alkotó többi néptől, erre legnagyobb esélyük akkor van, ha a Dalai Láma is képviseli őket a világ közvéleménye előtt. Mivel a tibetiek elég vallásos népség, ezért a Dalai Láma komoly tekintélynek örvend Tibetben, vallási vezetőnek tekintik.
@Muad\\\'Dib:
Másrészt ha idézel légyszi tegyél forrást. Nem azért mert kételkedem a szavadban, csak mert tök jó dolog ilyenkor utánanézni a dolgoknak. :)
Másrészt ha idézel légyszi tegyél forrást. Nem azért mert kételkedem a szavadban, csak mert tök jó dolog ilyenkor utánanézni a dolgoknak. :)
@sületlenke: elnézést az igen kései reakcióért, de baráti társasággal voltam.
Mindenkinek megvan a maga módja arra, hogy mi alapján formálja meg a véleményét. Kinek ez, kinek az. Mivel ennyire sokszínű, épp ezért szép. :-)
Bukovszky blogját nem ismerem, esetleg egy link?
@szőketisza: egyetértek.
Mindenkinek megvan a maga módja arra, hogy mi alapján formálja meg a véleményét. Kinek ez, kinek az. Mivel ennyire sokszínű, épp ezért szép. :-)
Bukovszky blogját nem ismerem, esetleg egy link?
@szőketisza: egyetértek.
@Ordnassac: Te elnézést kérő Született Úriember!
"Tenéked magyarázzam?" Bukovszky kommentje feljebb, rákatt., és ott vagy, no link, mert nem kell. Jó ébredést!
"Tenéked magyarázzam?" Bukovszky kommentje feljebb, rákatt., és ott vagy, no link, mert nem kell. Jó ébredést!
@Bukowszky: Tőled meg én kérek elnézést, (ha visszajössz még ide, amit remélek), amiért kétszer is rosszul írtam a nevedet. A blogodat tényleg egyedinek tartom, a helyzetedet meg közös szégyenünknek.
Szeretettel egy jövőbeli rendszeres látogatód.
Szeretettel egy jövőbeli rendszeres látogatód.
@bryan:
Jogos:
www.michaelparenti.org/Tibet.html
"...Persze nem mondom, hogy a tibeti rendszer valami csodálatos móka és kacagás lett volna, ettől függetlenül viszont autonómiához joguk lenne, mint bármely más népnek..."
Teljesen egyetértek, ez nem is lehet vitás, pusztán azért írtam le a dolgokat, mert Európában valahogy annyira elterjedt ez a "Tibet kultusz", hogy már a puszta történelmi tények is csak zavaró apróságnak tűnnek az embereknek.
Jogos:
www.michaelparenti.org/Tibet.html
"...Persze nem mondom, hogy a tibeti rendszer valami csodálatos móka és kacagás lett volna, ettől függetlenül viszont autonómiához joguk lenne, mint bármely más népnek..."
Teljesen egyetértek, ez nem is lehet vitás, pusztán azért írtam le a dolgokat, mert Európában valahogy annyira elterjedt ez a "Tibet kultusz", hogy már a puszta történelmi tények is csak zavaró apróságnak tűnnek az embereknek.
Csak csendben kérdezném meg azoktól, akik Tibet függetlensége ellen érvelnek gazdaságra és teokratikus elnyomásra hivatkozva, hogy mi is a véleményük Trianonról, és járnak-e tüntetésre pl. Erdély autonómiájáért, hogy a visszacsatolást már ne is bolygassuk.
Mert ugye a gazdasági elemzők nagy része szerint mind Romániában, mind Szlovákiában jobb a gazdasági helyzet, mint Magyarországon, úgyhogy fenti logika szerint nem kéne a határon túli magyarokat vegzálni, hiszen jobb nekik ott, ahol vannak. (Sőt, meglátásom szerint még a papságot se akarják rájuk erőszakolni, amire viszont nálunk Tömjénék /köszönet a névért Fabiusnak/ igencsak törekszenek.)
Mert ugye a gazdasági elemzők nagy része szerint mind Romániában, mind Szlovákiában jobb a gazdasági helyzet, mint Magyarországon, úgyhogy fenti logika szerint nem kéne a határon túli magyarokat vegzálni, hiszen jobb nekik ott, ahol vannak. (Sőt, meglátásom szerint még a papságot se akarják rájuk erőszakolni, amire viszont nálunk Tömjénék /köszönet a névért Fabiusnak/ igencsak törekszenek.)